Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:21:15
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Fogyasztás
Oldalak:
1
...
36
37
38
39
40
41
42
[
43
]
44
45
46
47
48
49
50
...
138
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fogyasztás (Megtekintve 1830909 alkalommal)
0 Felhasználó és 23 vendég van a témában
vomdeutsch
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 260
Gsd
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2100 Dátum:
2012.07.17 kedd, 22:28:32 »
Idézetet írta: Domi - 2012.07.17 kedd, 22:20:21
Érdemes lenne egyszer számolni egyet. Lehet hogy kb. pontos a fed.comp-od, de lehet hogy nem. Nekem pl. stabilan 5,9-en áll, már isten se tudja mióta, de mégis a számolt értékek használattól függően 5,7 és 7,5 között mozognak. Párszor tankolás után nulláztam, és ahogy a városban egerésztem a dugóban, szépen felment 12l-ig. Aztán a folyamatos városi csoszogásokkal a tank végére lement 9,6-ra, a számolt érték mégis "csak" 7,5 volt. Ha sokat pályázok, és lemegy 6.0 alá a fed.comp, akkor utána 1-2 tank városi araszolás mondjuk 5,7-ről felviszi a kiírt értéket 5,9-re, de a számolt érték mégis 7,2-7,4 közötti. Tehát a fed.comp azt ír amihez kedve van
Nekem max. hosszútávű pályázások alkalmával szokott kb. értelmes értékeket írni.
De a számolt a lényeg. Az a biztos.
Nekem nincsenek ilyen szélsőséges értékek, legalábbis minimálisan 1-3 tized az eltérés a comp alapján mostanában...jó , tudom nem biztos hogy pontos a müszer..
Ha jól emlékszem azt mondták itt a hozzáértők hogy a comp. mindig az utolsó megtett 100 km menetadati alapján - is- számolja az értékeket amit közöl.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.17 kedd, 22:31:55 írta vomdeutsch
»
Naplózva
Ford Mondeo Turnier MK4 Facelift 2013.XI.hó 2.0 TDCi 163 LE.Champions Trend. Hungary
Nika91127
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2101 Dátum:
2012.07.17 kedd, 22:37:59 »
Idézetet írta: vomdeutsch - 2012.07.17 kedd, 22:28:32
Nekem nincsenek ilyen szélsőséges értékek, legalábbis minimálisan 1-3 tized az eltérés a comp alapján mostanában...jó , tudom nem biztos hogy pontos a müszer..
Ha jól emlékszem azt mondták itt a hozzáértők hogy a comp. mindig az utolsó megtett 100 km menetadati alapján - is- számolja az értékeket amit közöl.
A komp az összevissza ír ki,amit gondol. Van akinek pontos,de van akinek 1 liter az eltérés. Érdemes lenne egyszer egy tankolás után megszámolni,h mennyi literrel,mennyit mentél el.
Naplózva
vomdeutsch
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 260
Gsd
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2102 Dátum:
2012.07.17 kedd, 22:47:02 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.07.17 kedd, 22:37:59
A komp az összevissza ír ki,amit gondol. Van akinek pontos,de van akinek 1 liter az eltérés. Érdemes lenne egyszer egy tankolás után megszámolni,h mennyi literrel,mennyit mentél el.
Nincs más hátra megnézem és jelentkezem !
Naplózva
Ford Mondeo Turnier MK4 Facelift 2013.XI.hó 2.0 TDCi 163 LE.Champions Trend. Hungary
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2103 Dátum:
2012.07.18 szerda, 08:46:00 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.07.17 kedd, 22:37:59
A komp az összevissza ír ki,amit gondol. Van akinek pontos,de van akinek 1 liter az eltérés. Érdemes lenne egyszer egy tankolás után megszámolni,h mennyi literrel,mennyit mentél el.
Persze az összevisszaság függ attól is, hogy mennyire használja szélsőségesen/változatos körülmények között az ember az autóját.
Nekem szinte csak viszonyítási alapokat szolgáltat a Galaxyban. Viszont, ha csak ugyanazon körülmények között megyek egy mérésnyit, akkor tud pontos számokat is produkálni...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Nika91127
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2104 Dátum:
2012.07.18 szerda, 09:36:34 »
Idézetet írta: Joe - 2012.07.18 szerda, 08:46:00
Persze az összevisszaság függ attól is, hogy mennyire használja szélsőségesen/változatos körülmények között az ember az autóját.
Nekem szinte csak viszonyítási alapokat szolgáltat a Galaxyban. Viszont, ha csak ugyanazon körülmények között megyek egy mérésnyit, akkor tud pontos számokat is produkálni...
Persze,de gondolom te sem tudsz egy tankot egyazon tempoban kiautozni. Maximum nagy ritkàn
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2105 Dátum:
2012.07.18 szerda, 09:39:27 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.07.18 szerda, 09:36:34
Persze,de gondolom te sem tudsz egy tankot egyazon tempoban kiautozni. Maximum nagy ritkàn
Szerintem itt a gondolat az volt, hogy minden lámpánál gyorsulási verseny versus nagypapa vasárnapi autós közlekedés.
Ha nézed a pillanatnyi fogyit. A nagypapás indulásnál 15-22l között mutat, ha padlózól, akkor 40-60l. Nekem ez csak annyit mond, hogy a közlekedés milyensége drasztikusan befolyásolja a fogyasztást.
Naplózva
zsoel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10594
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2106 Dátum:
2012.07.19 csütörtök, 08:42:46 »
Most jártam meg Szolnok Hévíz-Hévíz Szolnok.
Oda is, vissza is 5,6 lett a fogyi. /MKIV, 2.0 TDCi/
Sebességhatárok végég betartva./Főutvonal 90-100, autopálya 130-140./
Klíma oda is vissza is automata 24 fokon.
Naplózva
MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2107 Dátum:
2012.07.19 csütörtök, 09:11:22 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.07.18 szerda, 09:39:27
Szerintem itt a gondolat az volt, hogy minden lámpánál gyorsulási verseny versus nagypapa vasárnapi autós közlekedés.
Ha nézed a pillanatnyi fogyit. A nagypapás indulásnál 15-22l között mutat, ha padlózól, akkor 40-60l. Nekem ez csak annyit mond, hogy a közlekedés milyensége drasztikusan befolyásolja a fogyasztást.
Ugyanakkor érdekes, hogy nagypapásan gyorsítva a bojracser stílus helyett magasabb lehet a fogyasztásod, ha nem kell a következő lámpánál fékezz, hanem gurulhatsz tovább egyenletes tempóban.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
V.Tamás
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2108 Dátum:
2012.07.22 vasárnap, 08:18:51 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.07.17 kedd, 22:37:59
A komp az összevissza ír ki,amit gondol. Van akinek pontos,de van akinek 1 liter az eltérés. Érdemes lenne egyszer egy tankolás után megszámolni,h mennyi literrel,mennyit mentél el.
Az ~1 liter eltérés nálam is megfigyelhető.
Túl vagyok egy Görögországi nyaraláson és ez jött ki: 3.914 km - 269,24 liter üa = 6,8788 l/100km. Fedkomp 7,8-t ír ki.
Tudom ez közel sem rekord adat, de telepakolva, tetőboxal, végig klímázva (38-40 fokok voltak kint) és sokszor 140-150-el a szerb pályán - nekem ez elfogadható, egy 5 sebességes, 11 éves TDDi-től.
Végre kedvemre kivezettem magam
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2109 Dátum:
2012.07.22 vasárnap, 08:43:16 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2012.07.22 vasárnap, 08:18:51
Az ~1 liter eltérés nálam is megfigyelhető.
Túl vagyok egy Görögországi nyaraláson és ez jött ki: 3.914 km - 269,24 liter üa = 6,8788 l/100km. Fedkomp 7,8-t ír ki.
Tudom ez közel sem rekord adat, de telepakolva, tetőboxal, végig klímázva (38-40 fokok voltak kint) és sokszor 140-150-el a szerb pályán - nekem ez elfogadható, egy 5 sebességes, 11 éves TDDi-től.
Végre kedvemre kivezettem magam
Az utazás topicban írhatnál egy élménybeszámolót az útról, hogy merre mentetek, mi volt az útvonal, szállás(ok), ktsg, stb.
Ha nem akarod a topicba, akkor jöhet pü-ben is.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
V.Tamás
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2110 Dátum:
2012.07.22 vasárnap, 11:47:45 »
Idézetet írta: Styleair - 2012.07.22 vasárnap, 08:43:16
Az utazás topicban írhatnál egy élménybeszámolót az útról, hogy merre mentetek, mi volt az útvonal, szállás(ok), ktsg, stb.
Ha nem akarod a topicba, akkor jöhet pü-ben is.
küldök pü-t
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2111 Dátum:
2012.07.22 vasárnap, 15:40:21 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2012.07.22 vasárnap, 11:47:45
küldök pü-t
Szia!
Az teljesen jó fogyi...de irhatnád a topikba a beszámlót mert spec engem is érdekelne görögország is...
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2112 Dátum:
2012.07.28 szombat, 19:54:34 »
Na első kb fogyi adatom a 6-os után...városban(csak itt mentem azóta) 5,5L számolva...városon kivülire énis kiváncsi leszek mostmár...
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2113 Dátum:
2012.07.28 szombat, 20:12:37 »
nekem td-m van klimával megyek egyfolytában de a fogyim semmivel se több
kérdezném a TDDI,TD
CI
tulajokat nekik a klíma dob e a fogyin
a klima viszont nekem kicsit vissza fogja a kocsit
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.28 szombat, 20:14:33 írta Ragasits
»
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
Nika91127
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2114 Dátum:
2012.07.28 szombat, 20:21:58 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.07.28 szombat, 19:54:34
Na első kb fogyi adatom a 6-os után...városban(csak itt mentem azóta) 5,5L számolva...városon kivülire énis kiváncsi leszek mostmár...
Az durva...Nekünk csak városban kb. 7,5-7,8...
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2115 Dátum:
2012.07.28 szombat, 20:23:53 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.07.28 szombat, 19:54:34
Na első kb fogyi adatom a 6-os után...városban(csak itt mentem azóta) 5,5L számolva...városon kivülire énis kiváncsi leszek mostmár...
elösször is garatula
50-nél mennyit pörög illetve hányasba mész 50-nél
gondolom a 6-ost azért 50-nél nem dobsz
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
Nika91127
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2116 Dátum:
2012.07.28 szombat, 20:25:52 »
Idézetet írta: Ragasits - 2012.07.28 szombat, 20:23:53
elösször is garatula
50-nél mennyit pörög illetve hányasba mész 50-nél
gondolom a 6-ost azért 50-nél nem dobsz
Szerintem csak 4.ben megy 50nél
5-6ban erőlködne a motor.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2117 Dátum:
2012.07.28 szombat, 21:05:40 »
tAPASZTALAT.LEMENT AZ ELSŐ TANK A SHELL V-POWER NITRO+ DIESEL üzemanyaggal és az OMV prémiumához képest 4 decivel fogyasztott kevesebbet 100-on a városban.800km-re tankoltam 50 litert és ebből 62km mentem városon kívül akkor is 120-140 között nem autópályán.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Nika91127
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2118 Dátum:
2012.07.28 szombat, 21:07:09 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.07.28 szombat, 21:05:40
tAPASZTALAT.LEMENT AZ ELSŐ TANK A SHELL V-POWER NITRO+ DIESEL üzemanyaggal és az OMV prémiumához képest 4 decivel fogyasztott kevesebbet 100-on a városban.800km-re tankoltam 50 litert és ebből 62km mentem városon kívül akkor is 120-140 között nem autópályán.
És mennyivel drágább ez a cucc Jani? Így mennyire jön ki a km költség? Megéri ezt tankolni?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2119 Dátum:
2012.07.28 szombat, 21:17:18 »
Idézetet írta: Ragasits - 2012.07.28 szombat, 20:23:53
elösször is garatula
50-nél mennyit pörög illetve hányasba mész 50-nél
gondolom a 6-ost azért 50-nél nem dobsz
Hát én nemis néztem...de 6-ba nemigen kell rakni, 4-ben bárhol elmegyek szinte kényelmesen...és jól gyorsul onnan is...ja és klimáztam is mikor melegem volt nyilván...
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2120 Dátum:
2012.07.28 szombat, 21:18:57 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.07.28 szombat, 21:17:18
Hát én nemis néztem...de 6-ba nemigen kell rakni, 4-ben bárhol elmegyek szinte kényelmesen...és jól gyorsul onnan is...ja és klimáztam is mikor melegem volt nyilván...
you kis fogyi
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2121 Dátum:
2012.07.28 szombat, 21:32:57 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.07.28 szombat, 21:07:09
És mennyivel drágább ez a cucc Jani? Így mennyire jön ki a km költség? Megéri ezt tankolni?
Amíóta kilett cserélve minden azóta én tudod jól csak prémiummal járok.Ha jót tesz a motornak már megérte.Nekem nem a fogyasztás a lébnyeg.fogyasszon 1-2 decivel többet.Viszont most megveszem a SHELL katalógusát 290 ft-ért és benne van egy kupon akkor 16ft-al olcsóbb lesz az üzemanyag ár.Így még olcsóbb lesz mert én mindig telle tankolom.Meglehet venni 50 pontért is abból meg annyi van a kártyán.Így majdnem egy ezressel olcsóbb lesz a tankolásom.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Nika91127
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2122 Dátum:
2012.07.28 szombat, 21:46:19 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.07.28 szombat, 21:32:57
Amíóta kilett cserélve minden azóta én tudod jól csak prémiummal járok.Ha jót tesz a motornak már megérte.Nekem nem a fogyasztás a lébnyeg.fogyasszon 1-2 decivel többet.Viszont most megveszem a SHELL katalógusát 290 ft-ért és benne van egy kupon akkor 16ft-al olcsóbb lesz az üzemanyag ár.Így még olcsóbb lesz mert én mindig telle tankolom.Meglehet venni 50 pontért is abból meg annyi van a kártyán.Így majdnem egy ezressel olcsóbb lesz a tankolásom.
Tudom persze,csak tudod,apának fontos a költséghatékonyság...Mivel éves szinten 60ezer körül megy,így ha mondjuk km-enként 2-3 forinttal olcsóbbra jön ki,akkor az neki éves szinten 120-180ezer forint
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2123 Dátum:
2012.07.28 szombat, 22:54:43 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.07.28 szombat, 21:46:19
Tudom persze,csak tudod,apának fontos a költséghatékonyság...Mivel éves szinten 60ezer körül megy,így ha mondjuk km-enként 2-3 forinttal olcsóbbra jön ki,akkor az neki éves szinten 120-180ezer forint
Jogos és egyet is értek.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2124 Dátum:
2012.07.29 vasárnap, 22:55:39 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.07.28 szombat, 21:05:40
tAPASZTALAT.LEMENT AZ ELSŐ TANK A SHELL V-POWER NITRO+ DIESEL üzemanyaggal és az OMV prémiumához képest 4 decivel fogyasztott kevesebbet 100-on a városban.800km-re tankoltam 50 litert és ebből 62km mentem városon kívül akkor is 120-140 között nem autópályán.
Most próbálom én is. Kíváncsi leszek. Elfelejtettem füzetet venni.... Elég drágán tankoltam, 473-
(baja) Ha nem eszik kevesebbet, nem teszek bele többet. Az omv-s 453- nálunk. Nálatok mennyi?
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
oritomi
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2125 Dátum:
2012.07.29 vasárnap, 23:17:35 »
Azt hiszem ennél lejjebb már nem lehet menni
Naplózva
zolas
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1662
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2126 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 08:51:32 »
Idézetet írta: oritomi - 2012.07.29 vasárnap, 23:17:35
Azt hiszem ennél lejjebb már nem lehet menni
http://kepfeltoltes.hu/120729/1315456440_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
taníts mester
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.30 hétfő, 09:04:59 írta AndyA
»
Naplózva
MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső
|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2127 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 10:14:58 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.07.28 szombat, 21:05:40
tAPASZTALAT.LEMENT AZ ELSŐ TANK A SHELL V-POWER NITRO+ DIESEL üzemanyaggal és az OMV prémiumához képest 4 decivel fogyasztott kevesebbet 100-on a városban.800km-re tankoltam 50 litert és ebből 62km mentem városon kívül akkor is 120-140 között nem autópályán.
Ezzel egyetértek és bizonyíthatom énis magam részéről!
5,8-ra jött ki azzal a fuel saver shell nyállal a fogyasztás!! Pályáztam 140km/h+klíma, aztán nempályán 120alatt nem nagyn szoktam menni, ott is klímázva! Nemtudom az anyag jó-e vagy az Alf féle gumiszett, de egész jó köröket futok, ami azt illeti!! legutóbbi fogyasztásaim, az elmúlt 2hétben teletankolás után, 6l, 5,8l, 6,5l!
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
kotta_cs
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2128 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 10:29:43 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2012.07.30 hétfő, 10:14:58
Ezzel egyetértek és bizonyíthatom énis magam részéről!
5,8-ra jött ki azzal a fuel saver shell nyállal a fogyasztás!! Pályáztam 140km/h+klíma, aztán nempályán 120alatt nem nagyn szoktam menni, ott is klímázva! Nemtudom az anyag jó-e vagy az Alf féle gumiszett, de egész jó köröket futok, ami azt illeti!! legutóbbi fogyasztásaim, az elmúlt 2hétben teletankolás után, 6l, 5,8l, 6,5l!
Valaki kiszámolta, hogy az üzemanyag ár különbsége ebben az esetben miként alakul? Vagyis, hogy megéri e, a literenként 20+ Ft-al drágább üzemanyag.
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2129 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 10:36:11 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.07.30 hétfő, 10:29:43
Valaki kiszámolta, hogy az üzemanyag ár különbsége ebben az esetben miként alakul? Vagyis, hogy megéri e, a literenként 20+ Ft-al drágább üzemanyag.
nemtudom, véletlen tankoltam ott mert nem volt a közelben lukoil mivel azon kívül máshol nem szoktam mert az a legolcsóbb! De ez lett a tapasztalat, nekem meg egyébként is vállalkozásban elszámolódik, szóval...mindegy!
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
yooccoo
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2130 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 10:46:02 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.07.30 hétfő, 10:29:43
Valaki kiszámolta, hogy az üzemanyag ár különbsége ebben az esetben miként alakul? Vagyis, hogy megéri e, a literenként 20+ Ft-al drágább üzemanyag.
olvass feljebb
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2131 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 10:53:29 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.07.28 szombat, 21:05:40
tAPASZTALAT.LEMENT AZ ELSŐ TANK A SHELL V-POWER NITRO+ DIESEL üzemanyaggal és az OMV prémiumához képest 4 decivel fogyasztott kevesebbet 100-on a városban.800km-re tankoltam 50 litert és ebből 62km mentem városon kívül akkor is 120-140 között nem autópályán.
Na a város az pont az, ahol nem lehet ugyanazon körülményekről beszélni. Már a külső hőmérséklet is számít, hogy mennyi idő alatt melegszik be a motor.
Ha ugyanazon az útvonalon mész, tempomattal, ugyanazzal a sebességgel, már csak a szél is jócskán beleszól a fogyiba. Ha hátulról fú, nyilván jobb, ha szembe...
Ahogy az eső is növeli a fogyit. És itt tempomatos sebességről beszélünk. Még itt is számít a hőmérséklet, mert ha meleg van, megy a klíma, és az sem mind1, hogy 32 fokot, vagy 40-et kell lehűteni 22-re. Ez igencsak meglátszik a fogyasztáson. Sőt, a tankolás. Az első katt sem egy egakt dolog, nagyon függ attól, hogy tartod a pisztolyt.
Szerintem az a legpontosabb, ha a dugóig töltöd mindkét alkalommal. Ebből lehet jól persze a kút sem mér tökéletesen, egy tanknál 1-2 deci is összejöhet. Ez nudli, de sok kicsi...
Aztán nem beszélve a szubjekítvől, Figyeled a fogyit, eleve kevésbé nyomod neki. Hosszabb szakaszokon mentél a városban.
Én kb mindig ugyanott tankolok. Ennek ellenére változik a fogyi.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2132 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 12:16:56 »
Idézetet írta: Angel - 2012.07.30 hétfő, 10:53:29
Na a város az pont az, ahol nem lehet ugyanazon körülményekről beszélni. Már a külső hőmérséklet is számít, hogy mennyi idő alatt melegszik be a motor.
Ha ugyanazon az útvonalon mész, tempomattal, ugyanazzal a sebességgel, már csak a szél is jócskán beleszól a fogyiba. Ha hátulról fú, nyilván jobb, ha szembe...
Ahogy az eső is növeli a fogyit. És itt tempomatos sebességről beszélünk. Még itt is számít a hőmérséklet, mert ha meleg van, megy a klíma, és az sem mind1, hogy 32 fokot, vagy 40-et kell lehűteni 22-re. Ez igencsak meglátszik a fogyasztáson. Sőt, a tankolás. Az első katt sem egy egakt dolog, nagyon függ attól, hogy tartod a pisztolyt.
Szerintem az a legpontosabb, ha a dugóig töltöd mindkét alkalommal. Ebből lehet jól persze a kút sem mér tökéletesen, egy tanknál 1-2 deci is összejöhet. Ez nudli, de sok kicsi...
Aztán nem beszélve a szubjekítvől, Figyeled a fogyit, eleve kevésbé nyomod neki. Hosszabb szakaszokon mentél a városban.
Én kb mindig ugyanott tankolok. Ennek ellenére változik a fogyi.
Körforgalomba kell mérni, azonos ídőjárási körülmények között!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2133 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 12:45:48 »
Idézetet írta: Angel - 2012.07.30 hétfő, 10:53:29
Na a város az pont az, ahol nem lehet ugyanazon körülményekről beszélni. Már a külső hőmérséklet is számít, hogy mennyi idő alatt melegszik be a motor.
Ha ugyanazon az útvonalon mész, tempomattal, ugyanazzal a sebességgel, már csak a szél is jócskán beleszól a fogyiba. Ha hátulról fú, nyilván jobb, ha szembe...
Ahogy az eső is növeli a fogyit. És itt tempomatos sebességről beszélünk. Még itt is számít a hőmérséklet, mert ha meleg van, megy a klíma, és az sem mind1, hogy 32 fokot, vagy 40-et kell lehűteni 22-re. Ez igencsak meglátszik a fogyasztáson. Sőt, a tankolás. Az első katt sem egy egakt dolog, nagyon függ attól, hogy tartod a pisztolyt.
Szerintem az a legpontosabb, ha a dugóig töltöd mindkét alkalommal. Ebből lehet jól persze a kút sem mér tökéletesen, egy tanknál 1-2 deci is összejöhet. Ez nudli, de sok kicsi...
Aztán nem beszélve a szubjekítvől, Figyeled a fogyit, eleve kevésbé nyomod neki. Hosszabb szakaszokon mentél a városban.
Én kb mindig ugyanott tankolok. Ennek ellenére változik a fogyi.
és mi mérnökök vagyunk meg *** rekordokra pályázunk? kétlem! Jani sem azért írta ide az a tapasztalatát, hogy hencegjen mások előtt, csak szimplán megosztott egy tapasztalatot! De ebből megint az lett, hogy ááááááá nemlehet a városban fogyasztást mérni...
Nem jár ki a városból sűrűn, látod! Attól mert a Te autódat rénszarvasok húzzák és a szomszédok gázolajat hugyoznak és így a fogyasztásod már már számodra bevételnek számít, nem kell más szavait felforgatni és mindenbe beleszólni! Ha nem fogyasztásról lett volna szó hanem rakétatervezésről éppen pont az is ment volna, TUDOM! Nembaj ez csak engem baszottul idegesít!
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
kotta_cs
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2134 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 13:07:30 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.07.30 hétfő, 10:46:02
olvass feljebb
olvasom én egyfolytában, de nem találtam ilyet, csak érzésekre utaló dolgokat. Konkrét számokat nem.
Idézetet írta: FrancoNero - 2012.07.30 hétfő, 12:45:48
és mi mérnökök vagyunk meg *** rekordokra pályázunk? kétlem! Jani sem azért írta ide az a tapasztalatát, hogy hencegjen mások előtt, csak szimplán megosztott egy tapasztalatot! De ebből megint az lett, hogy ááááááá nemlehet a városban fogyasztást mérni...
Nem jár ki a városból sűrűn, látod! Attól mert a Te autódat rénszarvasok húzzák és a szomszédok gázolajat hugyoznak és így a fogyasztásod már már számodra bevételnek számít, nem kell más szavait felforgatni és mindenbe beleszólni! Ha nem fogyasztásról lett volna szó hanem rakétatervezésről éppen pont az is ment volna, TUDOM! Nembaj ez csak engem baszottul idegesít!
Bár hülyén hangzik, de mind a kettőtöknek igazatok van. Persze, azért itt most nem annyira komoly mérésről van szó. Még csak nem is annyira komoly, mint a mythbusters-nek a Discovery-n. Az tény, hogy ha nem hasonlóak a hőmérsékleti viszonyok, akkor nehezebb a téma, de a légkondi szempontból tök mindegy, hogy -10-nél vagy +50-nél kapcsoljuk be. Ezek nem inverteres kondik, így ha be van kapcsolva, akkor terheli a rendszert és kész.
A hőmérséklet sokkal inkább a hengerekbe jutó levegő mennyisége miatt lényeg. Mert bár az intercooler hűti, de ugyebár ez sem tudja annyira lehűteni amennyire kellene. Szóval ha 42C fok van, akkor sokkal kevesebb levegő jut be a motorba, mint ha 25 (mivel más a levegő sűrűsége és az intercooler hatékonysága).
A páratartalom egy érdekes dolog, mert lehűtve még jó is lehet, hiszen a párásabb levegőben nagyobb gőznyomás keletkezik.
Szerintem nekünk bőven elegendő, ha az ember kb hasonló vezetési stílus mellett és útvonalon, vezet és nem az augusztusi fogyasztást akarja a januárival összehasonlítani.
Naplózva
norbinet
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2135 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 13:13:07 »
Üdv mindenkinek!
Én is megosztom veletek a fogyasztási adataimat, mert azt hiszem, ez jónak mondható egy 1.8 benzines monditól. Sajnos nem mindegy, hogy melyik kúton tankol az ember, mert nálam akár 1 liter fogyi különbség is szokott lenni, csak a benzin minőségéből adódóan. Hetente kétszer teszem meg a Baja-Budapest távot, ezért leginkább országuti fogyasztásom van, város az minimális. A fogyasztásom 110-es tempóval, klímával 6.3 és 6.8 között szokott lenni, de ha nem a bajai volán kúton tankolok olyan 7.5 nem tudom, hogyan lehet ekkora különbség benzin és benzin között, de érdemes odafigyelni rá.
Naplózva
Victore
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2136 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 13:23:42 »
Tegnap tértem vissza egy 4 napos osztrák kirándulásról, pár adat a kinti tankolás után:
1150km, 60 liter = 5,2 liter / 100km
800km autópálya, 140km/h tempomat
350km autóút, ebből sok hegyi szerpentin és szálláskeresők előzgetése
Klíma 50%-ban ment.
Semmi extra adalék nem került a naftába, egy kinti Jet kúton tankoltam, 1,35 EUR/liter (392 HUF).
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2137 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 13:24:47 »
Idézetet írta: Styleair - 2012.07.30 hétfő, 12:16:56
Körforgalomba kell mérni, azonos ídőjárási körülmények között!
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2138 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 13:36:45 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.07.30 hétfő, 13:07:30
Az tény, hogy ha nem hasonlóak a hőmérsékleti viszonyok, akkor nehezebb a téma, de a légkondi szempontból tök mindegy, hogy -10-nél vagy +50-nél kapcsoljuk be. Ezek nem inverteres kondik, így ha be van kapcsolva, akkor terheli a rendszert és kész.
Ez persze nem így van. Ugyan a teljesítményt (a hűtés intenziátását) nem tudja szabályozni, de a kompresszort ki-be tudja kapcsolni. Jó is ez, mert ha nem így lenne, akkor +25 foknál benn 0 fokot csinálna.
Az itthoni klímám se inverteres, így a kompresszor ki-be kapcsolgat. Ha melegebb van, ritkábban kapcsol ki, ha hidegebb, sűrűbben. Így valósul meg a kapcsolat a hőmérséklet és a fogyasztás között.
Válasz
A hőmérséklet sokkal inkább a hengerekbe jutó levegő mennyisége miatt lényeg. Mert bár az intercooler hűti, de ugyebár ez sem tudja annyira lehűteni amennyire kellene. Szóval ha 42C fok van, akkor sokkal kevesebb levegő jut be a motorba, mint ha 25 (mivel más a levegő sűrűsége és az intercooler hatékonysága).
A páratartalom egy érdekes dolog, mert lehűtve még jó is lehet, hiszen a párásabb levegőben nagyobb gőznyomás keletkezik.
Az autóban van egy olyan érzékelő, amit maf szenzornak hívunk. Mass Air Flow. Légtömegáram. Vagyis, ez a levegő tömegét „méri”, azaz úgymond az sem számít, milyen magasan vagyunk (+2-3000 méteren ritkább a levegő), hogy milyen hőmérsékletű a levegő, és így tovább. Ennek függvényében állítja be a turbó lapátjait.
Vagyis, ha melegebb van, akkor térfogatra több levegőt enged be a motorba, a rendszer pontosságától és hatékonyságától függően elvileg ki tudja küszöbölni a hőmérsékletfüggőséget. Elvileg.
Válasz
Szerintem nekünk bőven elegendő, ha az ember kb hasonló vezetési stílus mellett és útvonalon, vezet és nem az augusztusi fogyasztást akarja a januárival összehasonlítani.
Nem elég. A városnál rövid szakaszok vannak. Mondjuk egy reggeli, 15 foknál a motor 15 fokos, egy nappali 30 foknál a motor 30 fokos. Nem mindegy, hogy mennyi ideig megy „szivatóval” az autó, mert ott jelentősen többet fogyaszt.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2139 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 13:44:05 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2012.07.30 hétfő, 12:45:48
és mi mérnökök vagyunk meg *** rekordokra pályázunk? kétlem! Jani sem azért írta ide az a tapasztalatát, hogy hencegjen mások előtt, csak szimplán megosztott egy tapasztalatot! De ebből megint az lett, hogy ááááááá nemlehet a városban fogyasztást mérni...
Nem jár ki a városból sűrűn, látod! Attól mert a Te autódat rénszarvasok húzzák és a szomszédok gázolajat hugyoznak és így a fogyasztásod már már számodra bevételnek számít, nem kell más szavait felforgatni és mindenbe beleszólni! Ha nem fogyasztásról lett volna szó hanem rakétatervezésről éppen pont az is ment volna, TUDOM! Nembaj ez csak engem baszottul idegesít!
Nem azt mondtam, hogy nem lehet fogyit mérni, hanem azt, hogy nem lehet ezeket az adatokat összehasonlítani.
A mérés pontatlansága nagyjából ez a pár deci. Innentől kezdve nem lehet kijelenteni, hogy pár decit eredményezett a másik üzemanyag.
Sőt, amikor egy új csodamódszert próbál az ember (mágnes az üa vezetékre, polarizálás, hho, placebo-tabletta az üa-ba), akkor eleve óvatosabban vezet,
jobban figyel, és láss csodát, jobb is lesz a fogyi. De nem a beépített izétől, hanem a vezetési stílustól.
Sajnálom, hogy ezzel felidegesítettelek.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Victore
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2140 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 13:59:41 »
Idézetet írta: Angel - 2012.07.30 hétfő, 13:44:05
Nem azt mondtam, hogy nem lehet fogyit mérni, hanem azt, hogy nem lehet ezeket az adatokat összehasonlítani.
A mérés pontatlansága nagyjából ez a pár deci. Innentől kezdve nem lehet kijelenteni, hogy pár decit eredményezett a másik üzemanyag.
Sőt, amikor egy új csodamódszert próbál az ember (mágnes az üa vezetékre, polarizálás, hho, placebo-tabletta az üa-ba), akkor eleve óvatosabban vezet,
jobban figyel, és láss csodát, jobb is lesz a fogyi. De nem a beépített izétől, hanem a vezetési stílustól.
Sajnálom, hogy ezzel felidegesítettelek.
Szerintem hosszú távon összehasonlíthatóak a fogyasztások, ha nem is 1 tankolás után, de 3-4 tankolás elteltével már kisimulnak a rövid távon még meglévő csúcsok/völgyek.
Ha meg jórészt tempomattal megy az ember, akkor talán még hamarabb is lehet hasonlítani.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2141 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 14:20:22 »
Idézetet írta: Angel - 2012.07.30 hétfő, 13:36:45
Ez persze nem így van. Ugyan a teljesítményt (a hűtés intenziátását) nem tudja szabályozni, de a kompresszort ki-be tudja kapcsolni. Jó is ez, mert ha nem így lenne, akkor +25 foknál benn 0 fokot csinálna.
Az itthoni klímám se inverteres, így a kompresszor ki-be kapcsolgat. Ha melegebb van, ritkábban kapcsol ki, ha hidegebb, sűrűbben. Így valósul meg a kapcsolat a hőmérséklet és a fogyasztás között.
már mikor leírtam, gondoltam, hogy ez lesz
Amire célozni akartam, ha a külső hőmérséklethez képest 5 fokknál jobban akarsz hidegebbet előállítani, akkor jó eséllyel a kompresszor folyamatosan megy. persze lehet erre statisztikát csinálni, meg nézni, hogy miként. Persze ha 40 foknál van 22 beállítva, vagy 25 foknál van 22, akkor a 40 fok esetében nagyobb fogyasztást jelent a légkondi. Amennyiben arányaiban hasonlót állítunk be, akkor a 40 vagy 25 foknál ugyan annyi ideig megy a légkondi. Bocsánat a pontatlanságért.
Válasz
Az autóban van egy olyan érzékelő, amit maf szenzornak hívunk. Mass Air Flow. Légtömegáram. Vagyis, ez a levegő tömegét „méri”, azaz úgymond az sem számít, milyen magasan vagyunk (+2-3000 méteren ritkább a levegő), hogy milyen hőmérsékletű a levegő, és így tovább. Ennek függvényében állítja be a turbó lapátjait.
Vagyis, ha melegebb van, akkor térfogatra több levegőt enged be a motorba, a rendszer pontosságától és hatékonyságától függően elvileg ki tudja küszöbölni a hőmérsékletfüggőséget. Elvileg.
Ez tény, de ettől még sajnos ez csak elv marad. Eléggé sok autót vezettem már és mindegyiken lehetett érezni, hogy 35-40 fok felett gyengülnek. Az intercooler és egyéb megoldások hatékonysága csökken, vagyis nem megfelelő sűrű levegőt kapnak. Több fajta légtömegmérő van, hőhuzalos, hőfilmes és a MAP szenzoros is, meg talán még néhány. A lényeg, hogy mindegyik "kielégítő" értéket ad, de sajnos nem hibamentesek. Ezeknél a szerkezeteknél sajnos nem lehet megoldani, hogy -20->+60 fok között tökéletesen jó értéket nyomjanak és áttételesen mérik a sűrűséget és egyéb paramétereket. Töbségében hőleadásból számítja ki a légsűrűséget és a légáramot. Szóval azért itt szélsőséges esetekben igencsak van hibalehetőség. Továbbá sajnos a turbónk sem minden körülményben megfelelően üzemel, hiába változó geo-s.
Válasz
Nem elég. A városnál rövid szakaszok vannak. Mondjuk egy reggeli, 15 foknál a motor 15 fokos, egy nappali 30 foknál a motor 30 fokos. Nem mindegy, hogy mennyi ideig megy „szivatóval” az autó, mert ott jelentősen többet fogyaszt.
persze, ez tény, de a 15 fokos levegő és a 30-40 fokos levegőnél lehet érezni a különbséget az autón. Eddig minden autón éreztem amit vezettem hosszabb ideig.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2142 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 14:28:41 »
Idézetet írta: Victore - 2012.07.30 hétfő, 13:59:41
Szerintem hosszú távon összehasonlíthatóak a fogyasztások, ha nem is 1 tankolás után, de 3-4 tankolás elteltével már kisimulnak a rövid távon még meglévő csúcsok/völgyek.
Ha meg jórészt tempomattal megy az ember, akkor talán még hamarabb is lehet hasonlítani.
Egyetértünk.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2143 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 14:41:41 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.07.30 hétfő, 14:20:22
Amire célozni akartam, ha a külső hőmérséklethez képest 5 fokknál jobban akarsz hidegebbet előállítani, akkor jó eséllyel a kompresszor folyamatosan megy.
Nem megy állandóan. Az elején sem, ott is ki-kikapcsol. Vigyáz a klíma rád, hogy nehogy megfázz, és ha elérte a befújt levegőnél a 7 fokot, ott biz kikapcsol.
Amikor elmegy az ember a klímáshoz, méri a befújt levegőt, az mondjuk állandó 7 fokos. Csak úgy lehet, hogy vagy pont ennyit tud előállítani (akkor máskor meg 8-at tartana), vagy pedig bi ki-kikapcsolt. Persze ha erősebben megy a ventillátor, akkor már nem biztos, hogy tudja tartani, akkor 100%-on működhet, de hamar eléri a hőfokot, amit beállítottál, és akkor bizony kikapcsol. Ha fogyel az ember, érezni a motoron is, mikor kapcsol.
Válasz
persze lehet erre statisztikát csinálni, meg nézni, hogy miként. Persze ha 40 foknál van 22 beállítva, vagy 25 foknál van 22, akkor a 40 fok esetében nagyobb fogyasztást jelent a légkondi. Amennyiben arányaiban hasonlót állítunk be, akkor a 40 vagy 25 foknál ugyan annyi ideig megy a légkondi. Bocsánat a pontatlanságért.
De én nem úgy csinálom, hogy 4 fokkal legyen hidegebb az autóban, mint kinn, hanem beállítom monnyuk 22-re. Vagyis ha kinn 40 van, akkor 18 foknyi különbséget kell előállítani, ha meg 25, akkor 3-at. Azért érezhető, hogy az egyikhez több energia kell, a másikhoz kevesebb.
A szabályzás nem olyan, hogy mindig maxon megy a motor, és meleg levegőt kever hozzá.
Válasz
Ez tény, de ettől még sajnos ez csak elv marad. Eléggé sok autót vezettem már és mindegyiken lehetett érezni, hogy 35-40 fok felett gyengülnek. Az intercooler és egyéb megoldások hatékonysága csökken, vagyis nem megfelelő sűrű levegőt kapnak. Több fajta légtömegmérő van, hőhuzalos, hőfilmes és a MAP szenzoros is, meg talán még néhány.
A maf szenzorokról elég sokat tanultunk járműelektronikán, egyenletekkel meg ilyenek, ismerem a működésüket.
De az igaz, hogy a cooler kevesebbet tud melegben. A belépó levegő eleve melegebb, és hűteni is kevésbé tudja.
Válasz
A lényeg, hogy mindegyik "kielégítő" értéket ad, de sajnos nem hibamentesek. Ezeknél a szerkezeteknél sajnos nem lehet megoldani, hogy -20->+60 fok között tökéletesen jó értéket nyomjanak és áttételesen mérik a sűrűséget és egyéb paramétereket. Töbségében hőleadásból számítja ki a légsűrűséget és a légáramot. Szóval azért itt szélsőséges esetekben igencsak van hibalehetőség. Továbbá sajnos a turbónk sem minden körülményben megfelelően üzemel, hiába változó geo-s.
A turbó tud sokkal többet tölteni, mint amire szükség van. Ne feledjük, hogy javarészt az ember nem 100%-on hajtja az ember az autóját, hanem kis terheléssel.
De még max terhelésen is van tartalék (a chip tuningnál ezt használják ki)
Válasz
persze, ez tény, de a 15 fokos levegő és a 30-40 fokos levegőnél lehet érezni a különbséget az autón. Eddig minden autón éreztem amit vezettem hosszabb ideig.
Szívómotornál igen... turbósnál nem hiszem.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Hyperborg
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2144 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 14:41:55 »
Idézetet írta: Angel - 2012.07.30 hétfő, 14:28:41
Egyetértünk.
Hmm ... az alapjárati fogyasztás nem mérvadó? Megvan a konstans 750 rpm, ugyanakkora terhelés ...
(Mondjuk azért drága mérési módszer lenne az, hogy üres tankba az ember tölt pl 10 liter benzint, majd megméri, mikor áll le a motor ...)
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2145 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 16:42:13 »
Idézetet írta: Angel - 2012.07.30 hétfő, 14:41:41
Nem megy állandóan. Az elején sem, ott is ki-kikapcsol. Vigyáz a klíma rád, hogy nehogy megfázz, és ha elérte a befújt levegőnél a 7 fokot, ott biz kikapcsol.
...
Szívómotornál igen... turbósnál nem hiszem.
Nem tudom, hogy kinek mi a foglalkozása, vagy mit tanult. Bocsánat, nem néztem ennek utána. nem is kioktató jelleggel írtam semmit, remélem nincs is harag.
tény hogy a kocsiban nem állandóan megy a kondi, ezért is írtam, hogy ha ugyan azt a különbséget kellene előállítani és ezt kifejezetten a fogyasztás mérés szempontjából írtam. ebben az esetben kb ugyan annyit menne, de persze itt még akár az UV sugárzást is be lehet kalkulálni, ami monjduk egy tiszta 40C fokos napon jóval nagyobb, mint egy borús 15C fokos napon.
autó légkondiban még nem vagyok annyira otthon, mint a sima lakás légkondiban.
Igen a turbó tud, itt csak azt akartam megjegyezni, hogy egy "kommersz", olcsóbb autóban lévő turbó nem akkora fordulatszám tartományban tud megfelelő hatásfokkal dolgozni, mint egy verseny, vagy drágább sport vagy luxusautó. Nem véletlenül raknak most már itt-ott bi vagy tri turbót, aminek a megfelelő tartományban jobb a hatásfoka. Ebben sem vagyok szaki, csak olvasgatok. Azt látom, hogy van egy turbó, aminek lehet a lapátjait változtatgatni össze vissza, de ha nagyon ritka a levegő, akkor nem tud annyi gázt benyomni, amennyi kellene, mert nincs annyi.
Annak örülök, hogy tudok tanulni viszont a hozzászólásokból
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2146 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 16:50:15 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.07.30 hétfő, 14:41:55
Hmm ... az alapjárati fogyasztás nem mérvadó? Megvan a konstans 750 rpm, ugyanakkora terhelés ...
(Mondjuk azért drága mérési módszer lenne az, hogy üres tankba az ember tölt pl 10 liter benzint, majd megméri, mikor áll le a motor ...)
Alapjárati fogyi? 1 liter/óra? Terhelés? Légkondi (ha megy), meg a villany... más terhelés alig van.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2147 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 16:56:16 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.07.30 hétfő, 16:42:13
Nem tudom, hogy kinek mi a foglalkozása, vagy mit tanult. Bocsánat, nem néztem ennek utána. nem is kioktató jelleggel írtam semmit, remélem nincs is harag.
Jaj, ne viccelj, hogy lenne már harag...
Válasz
tény hogy a kocsiban nem állandóan megy a kondi, ezért is írtam, hogy ha ugyan azt a különbséget kellene előállítani és ezt kifejezetten a fogyasztás mérés szempontjából írtam. ebben az esetben kb ugyan annyit menne, de persze itt még akár az UV sugárzást is be lehet kalkulálni, ami monjduk egy tiszta 40C fokos napon jóval nagyobb, mint egy borús 15C fokos napon.
autó légkondiban még nem vagyok annyira otthon, mint a sima lakás légkondiban.
Persze, ez így van.
Nagyjából ugyanúgy műxik...
Válasz
Igen a turbó tud, itt csak azt akartam megjegyezni, hogy egy "kommersz", olcsóbb autóban lévő turbó nem akkora fordulatszám tartományban tud megfelelő hatásfokkal dolgozni,
mint egy verseny, vagy drágább sport vagy luxusautó. Nem véletlenül raknak most már itt-ott bi vagy tri turbót, aminek a megfelelő tartományban jobb a hatásfoka. Ebben sem vagyok szaki, csak olvasgatok. Azt látom, hogy van egy turbó, aminek lehet a lapátjait változtatgatni össze vissza, de ha nagyon ritka a levegő, akkor nem tud annyi gázt benyomni, amennyi kellene, mert nincs annyi.
Persze, ez tök így van, de nemcsak a turbó nem tökéletes, még a maf sem, nem beszélve a szabályzásról. Amúgy a szívócsőben lévő nyomás értéke meg a levegő hőmérséklete alapján is be lehet lőni a légtömeget. De ennyire nem kell pontosan... főleg dízelnél, ami légfelesleggel műxik. Többnyire.
Válasz
Annak örülök, hogy tudok tanulni viszont a hozzászólásokból
Hát ez az... az emberrel sokszor előfordul, hogy valamiről azt hiszi, hogy tudja, és jól tudja, aztán ha kimegy a napra, jön a döbbenet.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2148 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 16:58:58 »
Idézetet írta: Angel - 2012.07.30 hétfő, 14:41:41
Szívómotornál igen... turbósnál nem hiszem.
Ott is megvan a különbség ugyan úgy, nem is kicsi.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #2149 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 17:00:44 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.07.30 hétfő, 16:58:58
Ott is megvan a különbség ugyan úgy, nem is kicsi.
Szerintem meg közel nem akkora, mint egy szívónál. Főleg nem dízelnél.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak:
1
...
36
37
38
39
40
41
42
[
43
]
44
45
46
47
48
49
50
...
138
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ