Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:52:05 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 48 49 50 ... 138   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fogyasztás  (Megtekintve 1827976 alkalommal)
0 Felhasználó és 41 vendég van a témában
vomdeutsch
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 260


Gsd


E-mail
« Új hozzászólás #2100 Dátum: 2012.07.17 kedd, 22:28:32 »

Érdemes lenne egyszer számolni egyet. Lehet hogy kb. pontos a fed.comp-od, de lehet hogy nem. Nekem pl. stabilan 5,9-en áll, már isten se tudja mióta, de mégis a számolt értékek használattól függően 5,7 és 7,5 között mozognak. Párszor tankolás után nulláztam, és ahogy a városban egerésztem a dugóban, szépen felment 12l-ig. Aztán a folyamatos városi csoszogásokkal a tank végére lement 9,6-ra, a számolt érték mégis "csak" 7,5 volt. Ha sokat pályázok, és lemegy 6.0 alá a fed.comp, akkor utána 1-2 tank városi araszolás mondjuk 5,7-ről felviszi a kiírt értéket 5,9-re, de a számolt érték mégis 7,2-7,4 közötti. Tehát a fed.comp azt ír amihez kedve van Smiley Nekem max. hosszútávű pályázások alkalmával szokott kb. értelmes értékeket írni.

De a számolt a lényeg. Az a biztos.

Nekem nincsenek ilyen szélsőséges értékek, legalábbis  minimálisan 1-3 tized az eltérés a comp alapján mostanában...jó , tudom nem biztos hogy pontos a müszer..
Ha jól emlékszem azt mondták itt a hozzáértők hogy a comp.  mindig az utolsó megtett 100 km menetadati alapján - is- számolja az értékeket amit közöl.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.17 kedd, 22:31:55 írta vomdeutsch » Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK4 Facelift 2013.XI.hó 2.0 TDCi 163 LE.Champions Trend. Hungary
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2101 Dátum: 2012.07.17 kedd, 22:37:59 »

Nekem nincsenek ilyen szélsőséges értékek, legalábbis  minimálisan 1-3 tized az eltérés a comp alapján mostanában...jó , tudom nem biztos hogy pontos a müszer..
Ha jól emlékszem azt mondták itt a hozzáértők hogy a comp.  mindig az utolsó megtett 100 km menetadati alapján - is- számolja az értékeket amit közöl.

A komp az összevissza ír ki,amit gondol. Van akinek pontos,de van akinek 1 liter az eltérés. Érdemes lenne egyszer egy tankolás után megszámolni,h mennyi literrel,mennyit mentél el.
Naplózva
vomdeutsch
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 260


Gsd


E-mail
« Új hozzászólás #2102 Dátum: 2012.07.17 kedd, 22:47:02 »

A komp az összevissza ír ki,amit gondol. Van akinek pontos,de van akinek 1 liter az eltérés. Érdemes lenne egyszer egy tankolás után megszámolni,h mennyi literrel,mennyit mentél el.

Nincs más hátra megnézem és jelentkezem ! wave
Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK4 Facelift 2013.XI.hó 2.0 TDCi 163 LE.Champions Trend. Hungary
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2103 Dátum: 2012.07.18 szerda, 08:46:00 »

A komp az összevissza ír ki,amit gondol. Van akinek pontos,de van akinek 1 liter az eltérés. Érdemes lenne egyszer egy tankolás után megszámolni,h mennyi literrel,mennyit mentél el.

Persze az összevisszaság függ attól is, hogy mennyire használja szélsőségesen/változatos körülmények között az ember az autóját.
Nekem szinte csak viszonyítási alapokat szolgáltat a Galaxyban. Viszont, ha csak ugyanazon körülmények között megyek egy mérésnyit, akkor tud pontos számokat is produkálni...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2104 Dátum: 2012.07.18 szerda, 09:36:34 »

Persze az összevisszaság függ attól is, hogy mennyire használja szélsőségesen/változatos körülmények között az ember az autóját.
Nekem szinte csak viszonyítási alapokat szolgáltat a Galaxyban. Viszont, ha csak ugyanazon körülmények között megyek egy mérésnyit, akkor tud pontos számokat is produkálni...

Persze,de gondolom te sem tudsz egy tankot egyazon tempoban kiautozni. Maximum nagy ritkàn Smiley
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2105 Dátum: 2012.07.18 szerda, 09:39:27 »

Persze,de gondolom te sem tudsz egy tankot egyazon tempoban kiautozni. Maximum nagy ritkàn Smiley

Szerintem itt a gondolat az volt, hogy minden lámpánál gyorsulási verseny versus nagypapa vasárnapi autós közlekedés.

Ha nézed a pillanatnyi fogyit. A nagypapás indulásnál 15-22l között mutat, ha padlózól, akkor 40-60l. Nekem ez csak annyit mond, hogy a közlekedés milyensége drasztikusan befolyásolja a fogyasztást.
Naplózva
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #2106 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 08:42:46 »

Most jártam meg Szolnok Hévíz-Hévíz Szolnok.

Oda is, vissza is 5,6 lett a fogyi. /MKIV, 2.0 TDCi/

Sebességhatárok végég betartva./Főutvonal 90-100, autopálya 130-140./
Klíma oda is vissza is automata 24 fokon.
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2107 Dátum: 2012.07.19 csütörtök, 09:11:22 »

Szerintem itt a gondolat az volt, hogy minden lámpánál gyorsulási verseny versus nagypapa vasárnapi autós közlekedés.

Ha nézed a pillanatnyi fogyit. A nagypapás indulásnál 15-22l között mutat, ha padlózól, akkor 40-60l. Nekem ez csak annyit mond, hogy a közlekedés milyensége drasztikusan befolyásolja a fogyasztást.

Ugyanakkor érdekes, hogy nagypapásan gyorsítva a bojracser stílus helyett magasabb lehet a fogyasztásod, ha nem kell a következő lámpánál fékezz, hanem gurulhatsz tovább egyenletes tempóban. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #2108 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 08:18:51 »

A komp az összevissza ír ki,amit gondol. Van akinek pontos,de van akinek 1 liter az eltérés. Érdemes lenne egyszer egy tankolás után megszámolni,h mennyi literrel,mennyit mentél el.

Az ~1 liter eltérés nálam is megfigyelhető.
Túl vagyok egy Görögországi nyaraláson és ez jött ki: 3.914 km - 269,24 liter üa = 6,8788 l/100km. Fedkomp 7,8-t ír ki.
Tudom ez közel sem rekord adat, de telepakolva, tetőboxal, végig klímázva (38-40 fokok voltak kint) és sokszor 140-150-el a szerb pályán - nekem ez elfogadható, egy 5 sebességes, 11 éves TDDi-től.
Végre kedvemre kivezettem magam  Wink
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #2109 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 08:43:16 »

Az ~1 liter eltérés nálam is megfigyelhető.
Túl vagyok egy Görögországi nyaraláson és ez jött ki: 3.914 km - 269,24 liter üa = 6,8788 l/100km. Fedkomp 7,8-t ír ki.
Tudom ez közel sem rekord adat, de telepakolva, tetőboxal, végig klímázva (38-40 fokok voltak kint) és sokszor 140-150-el a szerb pályán - nekem ez elfogadható, egy 5 sebességes, 11 éves TDDi-től.
Végre kedvemre kivezettem magam  Wink

 eljen

Az utazás topicban írhatnál egy élménybeszámolót az útról, hogy merre mentetek, mi volt az útvonal, szállás(ok), ktsg, stb.
Ha nem akarod a topicba, akkor jöhet pü-ben is.  worship wave integet2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #2110 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 11:47:45 »

eljen

Az utazás topicban írhatnál egy élménybeszámolót az útról, hogy merre mentetek, mi volt az útvonal, szállás(ok), ktsg, stb.
Ha nem akarod a topicba, akkor jöhet pü-ben is.  worship wave integet2

küldök pü-t  integet2
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2111 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 15:40:21 »

küldök pü-t  integet2

Szia!
Az teljesen jó fogyi...de irhatnád a topikba a beszámlót mert spec engem is érdekelne görögország is...
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2112 Dátum: 2012.07.28 szombat, 19:54:34 »

Na első kb fogyi adatom a 6-os után...városban(csak itt mentem azóta) 5,5L számolva...városon kivülire énis kiváncsi leszek mostmár... eplus2
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #2113 Dátum: 2012.07.28 szombat, 20:12:37 »

nekem td-m van klimával megyek egyfolytában de a fogyim semmivel se több  Cool

kérdezném a TDDI,TDCI tulajokat nekik a klíma dob e a fogyin  Huh?

a klima viszont nekem kicsit vissza fogja a kocsit  Undecided
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.28 szombat, 20:14:33 írta Ragasits » Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2114 Dátum: 2012.07.28 szombat, 20:21:58 »

Na első kb fogyi adatom a 6-os után...városban(csak itt mentem azóta) 5,5L számolva...városon kivülire énis kiváncsi leszek mostmár... eplus2

Az durva...Nekünk csak városban kb. 7,5-7,8... szomoru1
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #2115 Dátum: 2012.07.28 szombat, 20:23:53 »

Na első kb fogyi adatom a 6-os után...városban(csak itt mentem azóta) 5,5L számolva...városon kivülire énis kiváncsi leszek mostmár... eplus2
elösször is garatula  eljen
50-nél mennyit pörög illetve hányasba mész 50-nél  Huh? gondolom a 6-ost azért 50-nél nem dobsz  vigyor3
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2116 Dátum: 2012.07.28 szombat, 20:25:52 »

elösször is garatula  eljen
50-nél mennyit pörög illetve hányasba mész 50-nél  Huh? gondolom a 6-ost azért 50-nél nem dobsz  vigyor3

Szerintem csak 4.ben megy 50nél Smiley 5-6ban erőlködne a motor.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #2117 Dátum: 2012.07.28 szombat, 21:05:40 »

tAPASZTALAT.LEMENT AZ ELSŐ TANK A SHELL V-POWER NITRO+ DIESEL üzemanyaggal és az OMV prémiumához képest 4 decivel fogyasztott kevesebbet 100-on a városban.800km-re tankoltam 50 litert és ebből 62km mentem városon kívül akkor is 120-140 között nem autópályán.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2118 Dátum: 2012.07.28 szombat, 21:07:09 »

tAPASZTALAT.LEMENT AZ ELSŐ TANK A SHELL V-POWER NITRO+ DIESEL üzemanyaggal és az OMV prémiumához képest 4 decivel fogyasztott kevesebbet 100-on a városban.800km-re tankoltam 50 litert és ebből 62km mentem városon kívül akkor is 120-140 között nem autópályán.

És mennyivel drágább ez a cucc Jani? Így mennyire jön ki a km költség? Megéri ezt tankolni? Smiley
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2119 Dátum: 2012.07.28 szombat, 21:17:18 »

elösször is garatula  eljen
50-nél mennyit pörög illetve hányasba mész 50-nél  Huh? gondolom a 6-ost azért 50-nél nem dobsz  vigyor3

Hát én nemis néztem...de 6-ba nemigen kell rakni, 4-ben bárhol elmegyek szinte kényelmesen...és jól gyorsul onnan is...ja és klimáztam is mikor melegem volt nyilván...
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #2120 Dátum: 2012.07.28 szombat, 21:18:57 »

Hát én nemis néztem...de 6-ba nemigen kell rakni, 4-ben bárhol elmegyek szinte kényelmesen...és jól gyorsul onnan is...ja és klimáztam is mikor melegem volt nyilván...
eljen  you kis fogyi  eljen taps
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #2121 Dátum: 2012.07.28 szombat, 21:32:57 »

És mennyivel drágább ez a cucc Jani? Így mennyire jön ki a km költség? Megéri ezt tankolni? Smiley
Amíóta kilett cserélve minden azóta én tudod jól csak prémiummal járok.Ha jót tesz a motornak már megérte.Nekem nem a fogyasztás a lébnyeg.fogyasszon 1-2 decivel többet.Viszont most megveszem a SHELL katalógusát 290 ft-ért és benne van egy kupon akkor 16ft-al olcsóbb lesz az üzemanyag ár.Így még olcsóbb lesz mert én mindig telle tankolom.Meglehet venni 50 pontért is abból meg annyi van a kártyán.Így majdnem egy ezressel olcsóbb lesz a tankolásom.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2122 Dátum: 2012.07.28 szombat, 21:46:19 »

Amíóta kilett cserélve minden azóta én tudod jól csak prémiummal járok.Ha jót tesz a motornak már megérte.Nekem nem a fogyasztás a lébnyeg.fogyasszon 1-2 decivel többet.Viszont most megveszem a SHELL katalógusát 290 ft-ért és benne van egy kupon akkor 16ft-al olcsóbb lesz az üzemanyag ár.Így még olcsóbb lesz mert én mindig telle tankolom.Meglehet venni 50 pontért is abból meg annyi van a kártyán.Így majdnem egy ezressel olcsóbb lesz a tankolásom.

Tudom persze,csak tudod,apának fontos a költséghatékonyság...Mivel éves szinten 60ezer körül megy,így ha mondjuk km-enként 2-3 forinttal olcsóbbra jön ki,akkor az neki éves szinten 120-180ezer forint Smiley
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #2123 Dátum: 2012.07.28 szombat, 22:54:43 »

Tudom persze,csak tudod,apának fontos a költséghatékonyság...Mivel éves szinten 60ezer körül megy,így ha mondjuk km-enként 2-3 forinttal olcsóbbra jön ki,akkor az neki éves szinten 120-180ezer forint Smiley
Jogos és egyet is értek.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2124 Dátum: 2012.07.29 vasárnap, 22:55:39 »

tAPASZTALAT.LEMENT AZ ELSŐ TANK A SHELL V-POWER NITRO+ DIESEL üzemanyaggal és az OMV prémiumához képest 4 decivel fogyasztott kevesebbet 100-on a városban.800km-re tankoltam 50 litert és ebből 62km mentem városon kívül akkor is 120-140 között nem autópályán.
Most próbálom én is. Kíváncsi leszek. Elfelejtettem füzetet venni.... Elég drágán tankoltam, 473- szomoru1(baja)  Ha nem eszik kevesebbet, nem teszek bele többet. Az omv-s 453- nálunk. Nálatok mennyi?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
oritomi
Vendég
« Új hozzászólás #2125 Dátum: 2012.07.29 vasárnap, 23:17:35 »

Azt hiszem ennél lejjebb már nem lehet menni

Naplózva
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #2126 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 08:51:32 »

Azt hiszem ennél lejjebb már nem lehet menni

http://kepfeltoltes.hu/120729/1315456440_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
taníts mester  wow1 eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.30 hétfő, 09:04:59 írta AndyA » Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #2127 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 10:14:58 »

tAPASZTALAT.LEMENT AZ ELSŐ TANK A SHELL V-POWER NITRO+ DIESEL üzemanyaggal és az OMV prémiumához képest 4 decivel fogyasztott kevesebbet 100-on a városban.800km-re tankoltam 50 litert és ebből 62km mentem városon kívül akkor is 120-140 között nem autópályán.
Ezzel egyetértek és bizonyíthatom énis magam részéről!  vigyor3
5,8-ra jött ki azzal a fuel saver shell nyállal a fogyasztás!! Pályáztam 140km/h+klíma, aztán nempályán 120alatt nem nagyn szoktam menni, ott is klímázva! Nemtudom az anyag jó-e vagy az Alf féle gumiszett, de egész jó köröket futok, ami azt illeti!! legutóbbi fogyasztásaim, az elmúlt 2hétben teletankolás után, 6l, 5,8l, 6,5l!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2128 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 10:29:43 »

Ezzel egyetértek és bizonyíthatom énis magam részéről!  vigyor3
5,8-ra jött ki azzal a fuel saver shell nyállal a fogyasztás!! Pályáztam 140km/h+klíma, aztán nempályán 120alatt nem nagyn szoktam menni, ott is klímázva! Nemtudom az anyag jó-e vagy az Alf féle gumiszett, de egész jó köröket futok, ami azt illeti!! legutóbbi fogyasztásaim, az elmúlt 2hétben teletankolás után, 6l, 5,8l, 6,5l!

Valaki kiszámolta, hogy az üzemanyag ár különbsége ebben az esetben miként alakul? Vagyis, hogy megéri e, a literenként 20+ Ft-al drágább üzemanyag.
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #2129 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 10:36:11 »

Valaki kiszámolta, hogy az üzemanyag ár különbsége ebben az esetben miként alakul? Vagyis, hogy megéri e, a literenként 20+ Ft-al drágább üzemanyag.
nemtudom, véletlen tankoltam ott mert nem volt a közelben lukoil mivel azon kívül máshol nem szoktam mert az a legolcsóbb! De ez lett a tapasztalat, nekem meg egyébként is vállalkozásban elszámolódik, szóval...mindegy!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2130 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 10:46:02 »

Valaki kiszámolta, hogy az üzemanyag ár különbsége ebben az esetben miként alakul? Vagyis, hogy megéri e, a literenként 20+ Ft-al drágább üzemanyag.
olvass feljebb
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2131 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 10:53:29 »

tAPASZTALAT.LEMENT AZ ELSŐ TANK A SHELL V-POWER NITRO+ DIESEL üzemanyaggal és az OMV prémiumához képest 4 decivel fogyasztott kevesebbet 100-on a városban.800km-re tankoltam 50 litert és ebből 62km mentem városon kívül akkor is 120-140 között nem autópályán.

Na a város az pont az, ahol nem lehet ugyanazon körülményekről beszélni. Már a külső hőmérséklet is számít, hogy mennyi idő alatt melegszik be a motor.
Ha ugyanazon az útvonalon mész, tempomattal, ugyanazzal a sebességgel, már csak a szél is jócskán beleszól a fogyiba. Ha hátulról fú, nyilván jobb, ha szembe...
Ahogy az eső is növeli a fogyit. És itt tempomatos sebességről beszélünk. Még itt is számít a hőmérséklet, mert ha meleg van, megy a klíma, és az sem mind1, hogy 32 fokot, vagy 40-et kell lehűteni 22-re. Ez igencsak meglátszik a fogyasztáson. Sőt, a tankolás. Az első katt sem egy egakt dolog, nagyon függ attól, hogy tartod a pisztolyt.
Szerintem az a legpontosabb, ha a dugóig töltöd mindkét alkalommal. Ebből lehet jól persze a kút sem mér tökéletesen, egy tanknál 1-2 deci is összejöhet. Ez nudli, de sok kicsi...
Aztán nem beszélve a szubjekítvől, Figyeled a fogyit, eleve kevésbé nyomod neki. Hosszabb szakaszokon mentél a városban.
Én kb mindig ugyanott tankolok. Ennek ellenére változik a fogyi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #2132 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 12:16:56 »

Na a város az pont az, ahol nem lehet ugyanazon körülményekről beszélni. Már a külső hőmérséklet is számít, hogy mennyi idő alatt melegszik be a motor.
Ha ugyanazon az útvonalon mész, tempomattal, ugyanazzal a sebességgel, már csak a szél is jócskán beleszól a fogyiba. Ha hátulról fú, nyilván jobb, ha szembe...
Ahogy az eső is növeli a fogyit. És itt tempomatos sebességről beszélünk. Még itt is számít a hőmérséklet, mert ha meleg van, megy a klíma, és az sem mind1, hogy 32 fokot, vagy 40-et kell lehűteni 22-re. Ez igencsak meglátszik a fogyasztáson. Sőt, a tankolás. Az első katt sem egy egakt dolog, nagyon függ attól, hogy tartod a pisztolyt.
Szerintem az a legpontosabb, ha a dugóig töltöd mindkét alkalommal. Ebből lehet jól persze a kút sem mér tökéletesen, egy tanknál 1-2 deci is összejöhet. Ez nudli, de sok kicsi...
Aztán nem beszélve a szubjekítvől, Figyeled a fogyit, eleve kevésbé nyomod neki. Hosszabb szakaszokon mentél a városban.
Én kb mindig ugyanott tankolok. Ennek ellenére változik a fogyi.

Körforgalomba kell mérni, azonos ídőjárási körülmények között!  Wink
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #2133 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 12:45:48 »

Na a város az pont az, ahol nem lehet ugyanazon körülményekről beszélni. Már a külső hőmérséklet is számít, hogy mennyi idő alatt melegszik be a motor.
Ha ugyanazon az útvonalon mész, tempomattal, ugyanazzal a sebességgel, már csak a szél is jócskán beleszól a fogyiba. Ha hátulról fú, nyilván jobb, ha szembe...
Ahogy az eső is növeli a fogyit. És itt tempomatos sebességről beszélünk. Még itt is számít a hőmérséklet, mert ha meleg van, megy a klíma, és az sem mind1, hogy 32 fokot, vagy 40-et kell lehűteni 22-re. Ez igencsak meglátszik a fogyasztáson. Sőt, a tankolás. Az első katt sem egy egakt dolog, nagyon függ attól, hogy tartod a pisztolyt.
Szerintem az a legpontosabb, ha a dugóig töltöd mindkét alkalommal. Ebből lehet jól persze a kút sem mér tökéletesen, egy tanknál 1-2 deci is összejöhet. Ez nudli, de sok kicsi...
Aztán nem beszélve a szubjekítvől, Figyeled a fogyit, eleve kevésbé nyomod neki. Hosszabb szakaszokon mentél a városban.
Én kb mindig ugyanott tankolok. Ennek ellenére változik a fogyi.
és mi mérnökök vagyunk meg *** rekordokra pályázunk? kétlem! Jani sem azért írta ide az a tapasztalatát, hogy hencegjen mások előtt, csak szimplán megosztott egy tapasztalatot! De ebből megint az lett, hogy ááááááá nemlehet a városban fogyasztást mérni...
Nem jár ki a városból sűrűn, látod! Attól mert a Te autódat rénszarvasok húzzák és a szomszédok gázolajat hugyoznak és így a fogyasztásod már már számodra bevételnek számít, nem kell más szavait felforgatni és mindenbe beleszólni! Ha nem fogyasztásról lett volna szó hanem rakétatervezésről éppen pont az is ment volna, TUDOM! Nembaj ez csak engem baszottul idegesít!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2134 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 13:07:30 »

olvass feljebb

olvasom én egyfolytában, de nem találtam ilyet, csak érzésekre utaló dolgokat. Konkrét számokat nem.

és mi mérnökök vagyunk meg *** rekordokra pályázunk? kétlem! Jani sem azért írta ide az a tapasztalatát, hogy hencegjen mások előtt, csak szimplán megosztott egy tapasztalatot! De ebből megint az lett, hogy ááááááá nemlehet a városban fogyasztást mérni...
Nem jár ki a városból sűrűn, látod! Attól mert a Te autódat rénszarvasok húzzák és a szomszédok gázolajat hugyoznak és így a fogyasztásod már már számodra bevételnek számít, nem kell más szavait felforgatni és mindenbe beleszólni! Ha nem fogyasztásról lett volna szó hanem rakétatervezésről éppen pont az is ment volna, TUDOM! Nembaj ez csak engem baszottul idegesít!

Bár hülyén hangzik, de mind a kettőtöknek igazatok van. Persze, azért itt most nem annyira komoly mérésről van szó. Még csak nem is annyira komoly, mint a mythbusters-nek a Discovery-n. Az tény, hogy ha nem hasonlóak a hőmérsékleti viszonyok, akkor nehezebb a téma, de a légkondi szempontból tök mindegy, hogy -10-nél vagy +50-nél kapcsoljuk be. Ezek nem inverteres kondik, így ha be van kapcsolva, akkor terheli a rendszert és kész.

A hőmérséklet sokkal inkább a hengerekbe jutó levegő mennyisége miatt lényeg. Mert bár az intercooler hűti, de ugyebár ez sem tudja annyira lehűteni amennyire kellene. Szóval ha 42C fok van, akkor sokkal kevesebb levegő jut be a motorba, mint ha 25 (mivel más a levegő sűrűsége és az intercooler hatékonysága).
A páratartalom egy érdekes dolog, mert lehűtve még jó is lehet, hiszen a párásabb levegőben nagyobb gőznyomás keletkezik.

Szerintem nekünk bőven elegendő, ha az ember kb hasonló vezetési stílus mellett és útvonalon, vezet és nem az augusztusi fogyasztást akarja a januárival összehasonlítani.
Naplózva
norbinet
Vendég
« Új hozzászólás #2135 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 13:13:07 »

Üdv mindenkinek!
Én is megosztom veletek a fogyasztási adataimat, mert azt hiszem, ez jónak mondható egy 1.8 benzines monditól. Sajnos nem mindegy, hogy melyik kúton tankol az ember, mert nálam akár 1 liter fogyi különbség is szokott lenni, csak a benzin minőségéből adódóan. Hetente kétszer teszem meg a Baja-Budapest távot, ezért leginkább országuti fogyasztásom van, város az minimális. A fogyasztásom 110-es tempóval, klímával 6.3 és 6.8 között szokott lenni, de ha nem a bajai volán kúton tankolok olyan 7.5 nem tudom, hogyan lehet ekkora különbség benzin és benzin között, de érdemes odafigyelni rá.
Naplózva
Victore
Vendég
« Új hozzászólás #2136 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 13:23:42 »

Tegnap tértem vissza egy 4 napos osztrák kirándulásról, pár adat a kinti tankolás után:

1150km, 60 liter = 5,2 liter / 100km
800km autópálya, 140km/h tempomat
350km autóút, ebből sok hegyi szerpentin és szálláskeresők előzgetése
Klíma 50%-ban ment.

Semmi extra adalék nem került a naftába, egy kinti Jet kúton tankoltam, 1,35 EUR/liter (392 HUF).
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2137 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 13:24:47 »

Körforgalomba kell mérni, azonos ídőjárási körülmények között!  Wink


 nyes eplus2
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2138 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 13:36:45 »

Az tény, hogy ha nem hasonlóak a hőmérsékleti viszonyok, akkor nehezebb a téma, de a légkondi szempontból tök mindegy, hogy -10-nél vagy +50-nél kapcsoljuk be. Ezek nem inverteres kondik, így ha be van kapcsolva, akkor terheli a rendszert és kész.

Ez persze nem így van. Ugyan a teljesítményt (a hűtés intenziátását) nem tudja szabályozni, de a kompresszort ki-be tudja kapcsolni. Jó is ez, mert ha nem így lenne, akkor +25 foknál benn 0 fokot csinálna.
Az itthoni klímám se inverteres, így a kompresszor ki-be kapcsolgat. Ha melegebb van, ritkábban kapcsol ki, ha hidegebb, sűrűbben. Így valósul meg a kapcsolat a hőmérséklet és a fogyasztás között.

Válasz
A hőmérséklet sokkal inkább a hengerekbe jutó levegő mennyisége miatt lényeg. Mert bár az intercooler hűti, de ugyebár ez sem tudja annyira lehűteni amennyire kellene. Szóval ha 42C fok van, akkor sokkal kevesebb levegő jut be a motorba, mint ha 25 (mivel más a levegő sűrűsége és az intercooler hatékonysága).
A páratartalom egy érdekes dolog, mert lehűtve még jó is lehet, hiszen a párásabb levegőben nagyobb gőznyomás keletkezik.

Az autóban van egy olyan érzékelő, amit maf szenzornak hívunk. Mass Air Flow. Légtömegáram. Vagyis, ez a levegő tömegét „méri”, azaz úgymond az sem számít, milyen magasan vagyunk (+2-3000 méteren ritkább a levegő), hogy milyen hőmérsékletű a levegő, és így tovább. Ennek függvényében állítja be a turbó lapátjait.
Vagyis, ha melegebb van, akkor térfogatra több levegőt enged be a motorba, a rendszer pontosságától és hatékonyságától függően elvileg ki tudja küszöbölni a hőmérsékletfüggőséget. Elvileg.

Válasz
Szerintem nekünk bőven elegendő, ha az ember kb hasonló vezetési stílus mellett és útvonalon, vezet és nem az augusztusi fogyasztást akarja a januárival összehasonlítani.

Nem elég. A városnál rövid szakaszok vannak. Mondjuk egy reggeli, 15 foknál a motor 15 fokos, egy nappali 30 foknál a motor 30 fokos. Nem mindegy, hogy mennyi ideig megy „szivatóval” az autó, mert ott jelentősen többet fogyaszt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2139 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 13:44:05 »

és mi mérnökök vagyunk meg *** rekordokra pályázunk? kétlem! Jani sem azért írta ide az a tapasztalatát, hogy hencegjen mások előtt, csak szimplán megosztott egy tapasztalatot! De ebből megint az lett, hogy ááááááá nemlehet a városban fogyasztást mérni...
Nem jár ki a városból sűrűn, látod! Attól mert a Te autódat rénszarvasok húzzák és a szomszédok gázolajat hugyoznak és így a fogyasztásod már már számodra bevételnek számít, nem kell más szavait felforgatni és mindenbe beleszólni! Ha nem fogyasztásról lett volna szó hanem rakétatervezésről éppen pont az is ment volna, TUDOM! Nembaj ez csak engem baszottul idegesít!

Nem azt mondtam, hogy nem lehet fogyit mérni, hanem azt, hogy nem lehet ezeket az adatokat összehasonlítani.
A mérés pontatlansága nagyjából ez a pár deci. Innentől kezdve nem lehet kijelenteni, hogy pár decit eredményezett a másik üzemanyag.
Sőt, amikor egy új csodamódszert próbál az ember (mágnes az üa vezetékre, polarizálás, hho, placebo-tabletta az üa-ba), akkor eleve óvatosabban vezet,
jobban figyel, és láss csodát, jobb is lesz a fogyi. De nem a beépített izétől, hanem a vezetési stílustól.
Sajnálom, hogy ezzel felidegesítettelek.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Victore
Vendég
« Új hozzászólás #2140 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 13:59:41 »

Nem azt mondtam, hogy nem lehet fogyit mérni, hanem azt, hogy nem lehet ezeket az adatokat összehasonlítani.
A mérés pontatlansága nagyjából ez a pár deci. Innentől kezdve nem lehet kijelenteni, hogy pár decit eredményezett a másik üzemanyag.
Sőt, amikor egy új csodamódszert próbál az ember (mágnes az üa vezetékre, polarizálás, hho, placebo-tabletta az üa-ba), akkor eleve óvatosabban vezet,
jobban figyel, és láss csodát, jobb is lesz a fogyi. De nem a beépített izétől, hanem a vezetési stílustól.
Sajnálom, hogy ezzel felidegesítettelek.

Szerintem hosszú távon összehasonlíthatóak a fogyasztások, ha nem is 1 tankolás után, de 3-4 tankolás elteltével már kisimulnak a rövid távon még meglévő csúcsok/völgyek.
Ha meg jórészt tempomattal megy az ember, akkor talán még hamarabb is lehet hasonlítani.

Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2141 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 14:20:22 »

Ez persze nem így van. Ugyan a teljesítményt (a hűtés intenziátását) nem tudja szabályozni, de a kompresszort ki-be tudja kapcsolni. Jó is ez, mert ha nem így lenne, akkor +25 foknál benn 0 fokot csinálna.
Az itthoni klímám se inverteres, így a kompresszor ki-be kapcsolgat. Ha melegebb van, ritkábban kapcsol ki, ha hidegebb, sűrűbben. Így valósul meg a kapcsolat a hőmérséklet és a fogyasztás között.

már mikor leírtam, gondoltam, hogy ez lesz Smiley  vigyor3

Amire célozni akartam, ha a külső hőmérséklethez képest 5 fokknál jobban akarsz hidegebbet előállítani, akkor jó eséllyel a kompresszor folyamatosan megy. persze lehet erre statisztikát csinálni, meg nézni, hogy miként. Persze ha 40 foknál van 22 beállítva, vagy 25 foknál van 22, akkor a 40 fok esetében nagyobb fogyasztást jelent a légkondi. Amennyiben arányaiban hasonlót állítunk be, akkor a 40 vagy 25 foknál ugyan annyi ideig megy a légkondi. Bocsánat a pontatlanságért.

Válasz
Az autóban van egy olyan érzékelő, amit maf szenzornak hívunk. Mass Air Flow. Légtömegáram. Vagyis, ez a levegő tömegét „méri”, azaz úgymond az sem számít, milyen magasan vagyunk (+2-3000 méteren ritkább a levegő), hogy milyen hőmérsékletű a levegő, és így tovább. Ennek függvényében állítja be a turbó lapátjait.
Vagyis, ha melegebb van, akkor térfogatra több levegőt enged be a motorba, a rendszer pontosságától és hatékonyságától függően elvileg ki tudja küszöbölni a hőmérsékletfüggőséget. Elvileg.

Ez tény, de ettől még sajnos ez csak elv marad. Eléggé sok autót vezettem már és mindegyiken lehetett érezni, hogy 35-40 fok felett gyengülnek. Az intercooler és egyéb megoldások hatékonysága csökken, vagyis nem megfelelő sűrű levegőt kapnak. Több fajta légtömegmérő van, hőhuzalos, hőfilmes és a MAP szenzoros is, meg talán még néhány. A lényeg, hogy mindegyik "kielégítő" értéket ad, de sajnos nem hibamentesek. Ezeknél a szerkezeteknél sajnos nem lehet megoldani, hogy -20->+60 fok között tökéletesen jó értéket nyomjanak és áttételesen mérik a sűrűséget és egyéb paramétereket. Töbségében hőleadásból számítja ki a légsűrűséget és a légáramot. Szóval azért itt szélsőséges esetekben igencsak van hibalehetőség. Továbbá sajnos a turbónk sem minden körülményben megfelelően üzemel, hiába változó geo-s.

Válasz
Nem elég. A városnál rövid szakaszok vannak. Mondjuk egy reggeli, 15 foknál a motor 15 fokos, egy nappali 30 foknál a motor 30 fokos. Nem mindegy, hogy mennyi ideig megy „szivatóval” az autó, mert ott jelentősen többet fogyaszt.

persze, ez tény, de a 15 fokos levegő és a 30-40 fokos levegőnél lehet érezni a különbséget az autón. Eddig minden autón éreztem amit vezettem hosszabb ideig.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2142 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 14:28:41 »

Szerintem hosszú távon összehasonlíthatóak a fogyasztások, ha nem is 1 tankolás után, de 3-4 tankolás elteltével már kisimulnak a rövid távon még meglévő csúcsok/völgyek.
Ha meg jórészt tempomattal megy az ember, akkor talán még hamarabb is lehet hasonlítani.

Egyetértünk.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2143 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 14:41:41 »

Amire célozni akartam, ha a külső hőmérséklethez képest 5 fokknál jobban akarsz hidegebbet előállítani, akkor jó eséllyel a kompresszor folyamatosan megy.

Nem megy állandóan. Az elején sem, ott is ki-kikapcsol. Vigyáz a klíma rád, hogy nehogy megfázz, és ha elérte a befújt levegőnél a 7 fokot, ott biz kikapcsol.
Amikor elmegy az ember a klímáshoz, méri a befújt levegőt, az mondjuk állandó 7 fokos. Csak úgy lehet, hogy vagy pont ennyit tud előállítani (akkor máskor meg 8-at tartana), vagy pedig bi ki-kikapcsolt. Persze ha erősebben megy a ventillátor, akkor már nem biztos, hogy tudja tartani, akkor 100%-on működhet, de hamar eléri a hőfokot, amit beállítottál, és akkor bizony kikapcsol. Ha fogyel az ember, érezni a motoron is, mikor kapcsol.

Válasz
persze lehet erre statisztikát csinálni, meg nézni, hogy miként. Persze ha 40 foknál van 22 beállítva, vagy 25 foknál van 22, akkor a 40 fok esetében nagyobb fogyasztást jelent a légkondi. Amennyiben arányaiban hasonlót állítunk be, akkor a 40 vagy 25 foknál ugyan annyi ideig megy a légkondi. Bocsánat a pontatlanságért.

De én nem úgy csinálom, hogy 4 fokkal legyen hidegebb az autóban, mint kinn, hanem beállítom monnyuk 22-re. Vagyis ha kinn 40 van, akkor 18 foknyi különbséget kell előállítani, ha meg 25, akkor 3-at. Azért érezhető, hogy az egyikhez több energia kell, a másikhoz kevesebb.
A szabályzás nem olyan, hogy mindig maxon megy a motor, és meleg levegőt kever hozzá.

Válasz
Ez tény, de ettől még sajnos ez csak elv marad. Eléggé sok autót vezettem már és mindegyiken lehetett érezni, hogy 35-40 fok felett gyengülnek. Az intercooler és egyéb megoldások hatékonysága csökken, vagyis nem megfelelő sűrű levegőt kapnak. Több fajta légtömegmérő van, hőhuzalos, hőfilmes és a MAP szenzoros is, meg talán még néhány.

A maf szenzorokról elég sokat tanultunk járműelektronikán, egyenletekkel meg ilyenek, ismerem a működésüket.
De az igaz, hogy a cooler kevesebbet tud melegben. A belépó levegő eleve melegebb, és hűteni is kevésbé tudja.

Válasz
A lényeg, hogy mindegyik "kielégítő" értéket ad, de sajnos nem hibamentesek. Ezeknél a szerkezeteknél sajnos nem lehet megoldani, hogy -20->+60 fok között tökéletesen jó értéket nyomjanak és áttételesen mérik a sűrűséget és egyéb paramétereket. Töbségében hőleadásból számítja ki a légsűrűséget és a légáramot. Szóval azért itt szélsőséges esetekben igencsak van hibalehetőség. Továbbá sajnos a turbónk sem minden körülményben megfelelően üzemel, hiába változó geo-s.

A turbó tud sokkal többet tölteni, mint amire szükség van. Ne feledjük, hogy javarészt az ember nem 100%-on hajtja az ember az autóját, hanem kis terheléssel.
De még max terhelésen is van tartalék (a chip tuningnál ezt használják ki)

Válasz
persze, ez tény, de a 15 fokos levegő és a 30-40 fokos levegőnél lehet érezni a különbséget az autón. Eddig minden autón éreztem amit vezettem hosszabb ideig.

Szívómotornál igen... turbósnál nem hiszem.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2144 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 14:41:55 »

Egyetértünk.

Hmm ... az alapjárati fogyasztás nem mérvadó? Megvan a konstans 750 rpm, ugyanakkora terhelés ...

(Mondjuk azért drága mérési módszer lenne az, hogy üres tankba az ember tölt pl 10 liter benzint, majd megméri, mikor áll le a motor ...)
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2145 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 16:42:13 »

Nem megy állandóan. Az elején sem, ott is ki-kikapcsol. Vigyáz a klíma rád, hogy nehogy megfázz, és ha elérte a befújt levegőnél a 7 fokot, ott biz kikapcsol.
...
Szívómotornál igen... turbósnál nem hiszem.

Nem tudom, hogy kinek mi a foglalkozása, vagy mit tanult. Bocsánat, nem néztem ennek utána. nem is kioktató jelleggel írtam semmit, remélem nincs is harag.

tény hogy a kocsiban nem állandóan megy a kondi, ezért is írtam, hogy ha ugyan azt a különbséget kellene előállítani és ezt kifejezetten a fogyasztás mérés szempontjából írtam. ebben az esetben kb ugyan annyit menne, de persze itt még akár az UV sugárzást is be lehet kalkulálni, ami monjduk egy tiszta 40C fokos napon jóval nagyobb, mint egy borús 15C fokos napon.

autó légkondiban még nem vagyok annyira otthon, mint a sima lakás légkondiban.

Igen a turbó tud, itt csak azt akartam megjegyezni, hogy egy "kommersz", olcsóbb autóban lévő turbó nem akkora fordulatszám tartományban tud megfelelő hatásfokkal dolgozni, mint egy verseny, vagy drágább sport vagy luxusautó. Nem véletlenül raknak most már itt-ott bi vagy tri turbót, aminek a megfelelő tartományban jobb a hatásfoka. Ebben sem vagyok szaki, csak olvasgatok. Azt látom, hogy van egy turbó, aminek lehet a lapátjait változtatgatni össze vissza, de ha nagyon ritka a levegő, akkor nem tud annyi gázt benyomni, amennyi kellene, mert nincs annyi.

Annak örülök, hogy tudok tanulni viszont a hozzászólásokból Smiley
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2146 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 16:50:15 »

Hmm ... az alapjárati fogyasztás nem mérvadó? Megvan a konstans 750 rpm, ugyanakkora terhelés ...

(Mondjuk azért drága mérési módszer lenne az, hogy üres tankba az ember tölt pl 10 liter benzint, majd megméri, mikor áll le a motor ...)

Alapjárati fogyi? 1 liter/óra? Terhelés? Légkondi (ha megy), meg a villany... más terhelés alig van.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2147 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 16:56:16 »

Nem tudom, hogy kinek mi a foglalkozása, vagy mit tanult. Bocsánat, nem néztem ennek utána. nem is kioktató jelleggel írtam semmit, remélem nincs is harag.

Jaj, ne viccelj, hogy lenne már harag...

Válasz
tény hogy a kocsiban nem állandóan megy a kondi, ezért is írtam, hogy ha ugyan azt a különbséget kellene előállítani és ezt kifejezetten a fogyasztás mérés szempontjából írtam. ebben az esetben kb ugyan annyit menne, de persze itt még akár az UV sugárzást is be lehet kalkulálni, ami monjduk egy tiszta 40C fokos napon jóval nagyobb, mint egy borús 15C fokos napon.

autó légkondiban még nem vagyok annyira otthon, mint a sima lakás légkondiban.

Persze, ez így van.

Nagyjából ugyanúgy műxik...

Válasz
Igen a turbó tud, itt csak azt akartam megjegyezni, hogy egy "kommersz", olcsóbb autóban lévő turbó nem akkora fordulatszám tartományban tud megfelelő hatásfokkal dolgozni,
mint egy verseny, vagy drágább sport vagy luxusautó. Nem véletlenül raknak most már itt-ott bi vagy tri turbót, aminek a megfelelő tartományban jobb a hatásfoka. Ebben sem vagyok szaki, csak olvasgatok. Azt látom, hogy van egy turbó, aminek lehet a lapátjait változtatgatni össze vissza, de ha nagyon ritka a levegő, akkor nem tud annyi gázt benyomni, amennyi kellene, mert nincs annyi.

Persze, ez tök így van, de nemcsak a turbó nem tökéletes, még a maf sem, nem beszélve a szabályzásról. Amúgy a szívócsőben lévő nyomás értéke meg a levegő hőmérséklete alapján is be lehet lőni a légtömeget. De ennyire nem kell pontosan... főleg dízelnél, ami légfelesleggel műxik. Többnyire.

Válasz
Annak örülök, hogy tudok tanulni viszont a hozzászólásokból Smiley

Hát ez az... az emberrel sokszor előfordul, hogy valamiről azt hiszi, hogy tudja, és jól tudja, aztán ha kimegy a napra, jön a döbbenet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #2148 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 16:58:58 »

Szívómotornál igen... turbósnál nem hiszem.

Ott is megvan a különbség ugyan úgy, nem is kicsi.  
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2149 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 17:00:44 »

Ott is megvan a különbség ugyan úgy, nem is kicsi.  

Szerintem meg közel nem akkora, mint egy szívónál. Főleg nem dízelnél.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 48 49 50 ... 138   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.