Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:59:33 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 59 60 61 62 63 64 65 [66] 67 68 69 70 71 72 73 ... 138   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fogyasztás  (Megtekintve 1828158 alkalommal)
0 Felhasználó és 53 vendég van a témában
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #3250 Dátum: 2013.08.20 kedd, 20:13:59 »

Még a múltkori Velden - Bp 600km-es 80-al ballagós út közben leesett 4.8-ra a fed.comp. értéke. Azóta 4.9-re kúszott vissza, és jelenleg is azt mutatja. Sok köze nincs a valóshoz.
szerintem helytálló mert átlagot mér és fél liter az eltérés.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #3251 Dátum: 2013.08.20 kedd, 20:30:37 »

szerintem helytálló mert átlagot mér és fél liter az eltérés.
Ez oké, de a 80-as hazaút óta mentem vele vagy 2e km-t, amiben volt egy teli tank full város, aminek 7,2l lett az átlaga. Ez a fed.comp. átlagfogyasztás mérő egy igazi mókusvakítás. Kb. semmire se jó. Én csak a külső hőmérsékletet nézem rajta, az elég pontos. Meg néha a még megtehető távot, bár az igazsághoz annak sincs sok köze.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
mobster
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 633



E-mail
« Új hozzászólás #3252 Dátum: 2013.08.20 kedd, 20:39:11 »

Ez oké, de a 80-as hazaút óta mentem vele vagy 2e km-t, amiben volt egy teli tank full város, aminek 7,2l lett az átlaga. Ez a fed.comp. átlagfogyasztás mérő egy igazi mókusvakítás. Kb. semmire se jó. Én csak a külső hőmérsékletet nézem rajta, az elég pontos. Meg néha a még megtehető távot, bár az igazsághoz annak sincs sok köze.
Teljesen egyet értek veled! Az átlagfogyasztás 4.8-at írt az 1100km-en, és a rátankolós sztorival 5.9 jött ki, ami valazeg valós. A hőmérséklet tényleg jó, a megtett táv is nagyokat esik egy idő után, de viszonyítani jó!
Naplózva

2005 MK3 4 door/2.0 TDCi/ghia/ford p-box/163Le 380nm/tempomat/6 gang/esp/egr off/black eye/ túl a 260 ezren
GG
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3253 Dátum: 2013.08.20 kedd, 20:52:25 »

Teljesen egyet értek veled! Az átlagfogyasztás 4.8-at írt az 1100km-en, és a rátankolós sztorival 5.9 jött ki, ami valazeg valós. A hőmérséklet tényleg jó, a megtett táv is nagyokat esik egy idő után, de viszonyítani jó!

Szerintem a megtehető távot az átlagfogyasztásból kalkulálja ki, ezért esik nagyokat egy idő után.

Naplózva

diesel, 2004, 130le, 6seb., B5Y
mobster
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 633



E-mail
« Új hozzászólás #3254 Dátum: 2013.08.20 kedd, 20:55:40 »

Szerintem a megtett távot az átlagfogyasztásból kalkulálja ki, ezért esik nagyokat egy idő után.



Lehet hogy úgy van. Nekem mondjuk még soha nem volt 5liter fölött huzamosan az általa kiírt adat, pedig chip-elt a cucc, és szeretem kiélvezni is a plussz erőt, de azt is mondják, hogy a chip-től kevesebbet eszik. De amennyivel tőbb a teljesítmény annyival kell jobban nyomni neki eplus2
Naplózva

2005 MK3 4 door/2.0 TDCi/ghia/ford p-box/163Le 380nm/tempomat/6 gang/esp/egr off/black eye/ túl a 260 ezren
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3255 Dátum: 2013.08.20 kedd, 21:01:33 »

Ez oké, de a 80-as hazaút óta mentem vele vagy 2e km-t, amiben volt egy teli tank full város, aminek 7,2l lett az átlaga. Ez a fed.comp. átlagfogyasztás mérő egy igazi mókusvakítás. Kb. semmire se jó. Én csak a külső hőmérsékletet nézem rajta, az elég pontos. Meg néha a még megtehető távot, bár az igazsághoz annak sincs sok köze.
nekem 1 litert csal. annyival mutat kevesebbet.  a megtehető viszont jól szokott számolni mindig
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #3256 Dátum: 2013.08.20 kedd, 21:07:07 »

nekem 1 litert csal. annyival mutat kevesebbet.  a megtehető viszont jól szokott számolni mindig
Nálam is.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #3257 Dátum: 2013.08.20 kedd, 21:08:59 »

Még a múltkori Velden - Bp 600km-es 80-al ballagós út közben leesett 4.8-ra a fed.comp. értéke. Azóta 4.9-re kúszott vissza, és jelenleg is azt mutatja. Sok köze nincs a valóshoz.
Mert minden tankolásnál nulláznod kellene!
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #3258 Dátum: 2013.08.20 kedd, 21:10:08 »

Szerintem a megtehető távot az átlagfogyasztásból kalkulálja ki, ezért esik nagyokat egy idő után.



Így van.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #3259 Dátum: 2013.08.20 kedd, 21:12:34 »

Mert minden tankolásnál nulláznod kellene!
Lehet. De akkor meg az első kilométereken rosszul vagyok a 11-13l-es átlagoktól, ahogy araszolok a városban, hogy hazaérjek. De majd lehet kipróbálom. Amóta nálam van a kocsi, talán 2-3x nulláztam az átlagfogy. mérőt. Számomra annyira nincs értelme ennek az adatnak (mert mindig kiszámolom pontosan), hogy nem is foglalkozom vele.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3260 Dátum: 2013.08.20 kedd, 21:15:57 »


Így van.

Nem így van... nézi az átlagfogyi értékét is, ami kiír a szgép, és nézi azt is, hogy mennyi a nagy átlagod, azaz a teljes élettartamra vonatkozóan.
Vagyis, ha 1 tankot nagyon alacsony/magas (fele/duplája) fogyival teszed meg, nem fog ennyivel megnőni a megtehető km, azaz nem lesz duplája/fele, hanem csak kisebb mértékben fog változni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3261 Dátum: 2013.08.20 kedd, 21:26:32 »

Nem így van... nézi az átlagfogyi értékét is, ami kiír a szgép, és nézi azt is, hogy mennyi a nagy átlagod, azaz a teljes élettartamra vonatkozóan.
Vagyis, ha 1 tankot nagyon alacsony/magas (fele/duplája) fogyival teszed meg, nem fog ennyivel megnőni a megtehető km, azaz nem lesz duplája/fele, hanem csak kisebb mértékben fog változni.

És ezt mivel tudod alátámasztani? vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #3262 Dátum: 2013.08.20 kedd, 21:31:58 »

Nem így van... nézi az átlagfogyi értékét is, ami kiír a szgép, és nézi azt is, hogy mennyi a nagy átlagod, azaz a teljes élettartamra vonatkozóan.
Vagyis, ha 1 tankot nagyon alacsony/magas (fele/duplája) fogyival teszed meg, nem fog ennyivel megnőni a megtehető km, azaz nem lesz duplája/fele, hanem csak kisebb mértékben fog változni.
Nem mondtam,  hogy duplája, vagy fele lesz. Kis mértékben változik, fel vagy le, vezetési stílustól függően.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3263 Dátum: 2013.08.20 kedd, 21:35:52 »

És ezt mivel tudod alátámasztani? vigyor3
fejvakaras ravasz1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3264 Dátum: 2013.08.20 kedd, 21:45:08 »

És ezt mivel tudod alátámasztani? vigyor3

Volt már olyan, hogy egy tank az átlagosnál jóval jobbra/rosszabbra sikeredett.
És megnéztem, nem nőtt/csökkent ilyen mértékben tankolás után a megtehető.
Ezzel.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3265 Dátum: 2013.08.20 kedd, 21:47:20 »

Nem mondtam,  hogy duplája, vagy fele lesz. Kis mértékben változik, fel vagy le, vezetési stílustól függően.

Hát ez az...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3266 Dátum: 2013.08.20 kedd, 22:01:16 »

Volt már olyan, hogy egy tank az átlagosnál jóval jobbra/rosszabbra sikeredett.
És megnéztem, nem nőtt/csökkent ilyen mértékben tankolás után a megtehető.
Ezzel.

Hát, ez kevés... vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #3267 Dátum: 2013.08.23 péntek, 00:23:42 »

Helo mindenkinek. 25 nap alatt 9000 km,pontosan nem szamoltam de tovabbra is 5 liter koruli a fogyi 4 szemely sok csomag hegyek meg minden ami lehetett. Teletankal mindig megvolt az 1000 km es max amit ra birtam tankolni az 52,5 liter volt. Szoval nem cserelem le. Sajna a Lanyok nagyon a penzre leptek ezert nem sikerult beepitetni a tempomatot amit nagyon sajnalok.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #3268 Dátum: 2013.08.23 péntek, 08:09:55 »

Helo mindenkinek. 25 nap alatt 9000 km,pontosan nem szamoltam de tovabbra is 5 liter koruli a fogyi 4 szemely sok csomag hegyek meg minden ami lehetett. Teletankal mindig megvolt az 1000 km es max amit ra birtam tankolni az 52,5 liter volt. Szoval nem cserelem le. Sajna a Lanyok nagyon a penzre leptek ezert nem sikerult beepitetni a tempomatot amit nagyon sajnalok.
Szép.  taps  eljen
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3269 Dátum: 2013.08.23 péntek, 11:09:22 »

Helo mindenkinek. 25 nap alatt 9000 km,pontosan nem szamoltam de tovabbra is 5 liter koruli a fogyi 4 szemely sok csomag hegyek meg minden ami lehetett. Teletankal mindig megvolt az 1000 km es max amit ra birtam tankolni az 52,5 liter volt. Szoval nem cserelem le. Sajna a Lanyok nagyon a penzre leptek ezert nem sikerult beepitetni a tempomatot amit nagyon sajnalok.


Gratula. Kösd az ebet a karóhoz a tempomat miatt. Nem is olyan drága, plusz azzal még tudsz spórolni is egy keveset (pár deci) a fogyasztáson. A másik dolog meg az, hogy hosszútávon nem fárad el a jobb lábad olyan hamar.
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #3270 Dátum: 2013.08.23 péntek, 14:49:26 »


Gratula. Kösd az ebet a karóhoz a tempomat miatt. Nem is olyan drága, plusz azzal még tudsz spórolni is egy keveset (pár deci) a fogyasztáson. A másik dolog meg az, hogy hosszútávon nem fárad el a jobb lábad olyan hamar.
Mások szerint meg dob a fogyin a tempomat pár decit.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3271 Dátum: 2013.08.23 péntek, 14:53:11 »

Mások szerint meg dob a fogyin a tempomat pár decit.

Abban is lehet valami, ugyanis emelkedőn is tarja a sebességet, ami ugye gázadással jár, miközben "manuálisan" vagy lábálisan ez nem történik meg, viszont a sebesség is csökken.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3272 Dátum: 2013.08.23 péntek, 14:53:34 »

Mások szerint meg dob a fogyin a tempomat pár decit.
ez egy mindig fel-fel bukkanó téma,mint a B-D viszonyok..... vigyor3

de kérdezzük meg Angelt,hogy mi erről a véleménye...! eplus2  mármint több vagy kevesebb a tempomattal vagy nélküle.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3273 Dátum: 2013.08.23 péntek, 14:58:45 »

ez egy mindig fel-fel bukkanó téma,mint a B-D viszonyok..... vigyor3

de kérdezzük meg Angelt,hogy mi erről a véleménye...! eplus2  mármint több vagy kevesebb a tempomattal vagy nélküle.

Mivel most épp tanulok ezekről, azt olvastam, hogy a dinamikus gázadással lehet üzemanyagot spórolni. Ugyanúgy, mint kigyorsításkor a max fordulat 2/3-áig kell huzatni, utána váltani.
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #3274 Dátum: 2013.08.23 péntek, 15:00:59 »

Abban is lehet valami, ugyanis emelkedőn is tarja a sebességet, ami ugye gázadással jár, miközben "manuálisan" vagy lábálisan ez nem történik meg, viszont a sebesség is csökken.
wow1 Te emelkedőnek felfelé lassulsz? Érdi emelkedő tetején mennyivel mész? 70?  vigyor3 Vagy hogy jutnál fel a Tárta tekergőin?
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3275 Dátum: 2013.08.23 péntek, 15:09:53 »

wow1 Te emelkedőnek felfelé lassulsz? Érdi emelkedő tetején mennyivel mész? 70?  vigyor3 Vagy hogy jutnál fel a Tárta tekergőin?

Ne a szó szoros értelmében vedd. Emelkedőn ugyanazzal a gázpedál álással nehogy azt mond, hogy az autó nem lassul egy kicsit. Az más kérdés, hogy ösztönösen is el kezded nyomni a gázt, hogy ugyanazzal a sebességgel menj fel, mint amilyennel odaértél. Ugyanez a szitu akkor, amikor egy lejtőhöz érsz. Ott pedig leveszed a gázról a lábad. És igen, volt olyan, hogy az emelkedőn nem nyomtam jobban, hanem ugyanott tartottam a lábam. Amúgy meg jó, hogy nem a legextrémebb emelkedőkkel példálózol. Az általam leírt eset nem az érdi emelkedőre vonatkozik (olyan emelkedőből azért nincs sok az országban. Talán a gödöllői hasonló még).
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #3276 Dátum: 2013.08.23 péntek, 16:11:41 »

Ne a szó szoros értelmében vedd. Emelkedőn ugyanazzal a gázpedál álással nehogy azt mond, hogy az autó nem lassul egy kicsit. Az más kérdés, hogy ösztönösen is el kezded nyomni a gázt, hogy ugyanazzal a sebességgel menj fel, mint amilyennel odaértél. Ugyanez a szitu akkor, amikor egy lejtőhöz érsz. Ott pedig leveszed a gázról a lábad. És igen, volt olyan, hogy az emelkedőn nem nyomtam jobban, hanem ugyanott tartottam a lábam. Amúgy meg jó, hogy nem a legextrémebb emelkedőkkel példálózol. Az általam leírt eset nem az érdi emelkedőre vonatkozik (olyan emelkedőből azért nincs sok az országban. Talán a gödöllői hasonló még).
Az érdi nem egy extra izé. A gödöllőiek durvábbak. Én amúgy nem ösztönösen nyomom jobban emelkedőn a gázt, hanem direkt. Pont azért, hogy aminek 140-el futok neki, annak a tetején ne 80-al menjek. Lejtőn sem ösztönösen veszem el a gázt, hanem azért, hogy tartsam a tempót.

A tempomat amúgy pont az emelkedőkön hülye, az aránylag lassú reagálása miatt. Pl. az említett érdi emelkedő. Mész 130-at, indul az emelkedő, a tempó leesik 123-ra. Ekkor a tempomat rájön, hogy gond van, majd padlógázzal, emelkedőnek felfelé felkínlódja magát 130-ig. Tartja a kövér gázas 130-at a dombtetőig, ahol mivel "elfogy" az emelkedő, így a kocsi elkezd gyorsulni, mondjuk 136-ig. Ekkor elveszi a gázt, visszaengedi 130 köré, és akkor újra elkezd gázt adni, hogy tartsa a 130-at.
Mondjuk egy érdi emelkedőnél ez még elviselhető. De amikor sima országúton, dimbes-dombos helyen mész, akkor zavaróbb.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3277 Dátum: 2013.08.23 péntek, 18:08:46 »

Az érdi nem egy extra izé. A gödöllőiek durvábbak. Én amúgy nem ösztönösen nyomom jobban emelkedőn a gázt, hanem direkt. Pont azért, hogy aminek 140-el futok neki, annak a tetején ne 80-al menjek. Lejtőn sem ösztönösen veszem el a gázt, hanem azért, hogy tartsam a tempót.

A tempomat amúgy pont az emelkedőkön hülye, az aránylag lassú reagálása miatt. Pl. az említett érdi emelkedő. Mész 130-at, indul az emelkedő, a tempó leesik 123-ra. Ekkor a tempomat rájön, hogy gond van, majd padlógázzal, emelkedőnek felfelé felkínlódja magát 130-ig. Tartja a kövér gázas 130-at a dombtetőig, ahol mivel "elfogy" az emelkedő, így a kocsi elkezd gyorsulni, mondjuk 136-ig. Ekkor elveszi a gázt, visszaengedi 130 köré, és akkor újra elkezd gázt adni, hogy tartsa a 130-at.
Mondjuk egy érdi emelkedőnél ez még elviselhető. De amikor sima országúton, dimbes-dombos helyen mész, akkor zavaróbb.
nekem (már) nem így működik a tempomatom. azt figyeltem meg,hogy kb +- 1-2km/h-t változik a sebesség ilyen esetekben.gyorsabban reagál.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #3278 Dátum: 2013.08.23 péntek, 20:33:21 »

nekem (már) nem így működik a tempomatom. azt figyeltem meg,hogy kb +- 1-2km/h-t változik a sebesség ilyen esetekben.gyorsabban reagál.
Gondolom abban már egy újabb fejlesztésű, gyorsabb reagálású tempomat van.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3279 Dátum: 2013.08.23 péntek, 20:52:58 »

Finoman és gyorsan reagál a tempomat, pedig a benzinesen motor van, nem pedig elektromos a pedál.
Mindenhol, hegyen-völgyön tartja a sebességet és nincs hirtelen gáz vagy lassulás.
Fogyasztás....szerintem pár decivel biztosan kevesebbet eszik, egyenletes és stabil gázon haladva....mint lábbal tartva. Mindig CSAK pont annyit nyom, amennyi kell.


Szerintem a tempomatnak amúgy kényelmi szerepe van, nem fogyasztás "módosító".  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.23 péntek, 21:51:39 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3280 Dátum: 2013.08.23 péntek, 21:26:31 »

ez egy mindig fel-fel bukkanó téma,mint a B-D viszonyok..... vigyor3

de kérdezzük meg Angelt,hogy mi erről a véleménye...! eplus2  mármint több vagy kevesebb a tempomattal vagy nélküle.
Tényleg nagyon egyszerű a válasz..
 Használó függő, aki okosan vezet simán veri a tempomatot, akit nem érdekel a fogyi, vagy nincs hozzá érzéke annál a tempomat jobb.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #3281 Dátum: 2013.08.23 péntek, 22:42:10 »

nekem (már) nem így működik a tempomatom. azt figyeltem meg,hogy kb +- 1-2km/h-t változik a sebesség ilyen esetekben.gyorsabban reagál.

Az adaptív tempomatnak mindegy milyen úton mentem, alapban tartotta a beállított sebességet.
Nem változott a tempó.
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
fehrudi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #3282 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 12:30:20 »

És ezt mivel tudod alátámasztani? vigyor3
Saját tapasztalat... Mikor megvettem az autót 450km volt a teli tankos megtehető táv. Azóta kb. 10ekm ment bele, most ~800km-t ír. Folyamatosan növekedett tankolásról tankolásra, pedig a valós átlagom nem változott sokat.
Naplózva

MK3 2003/12 1.8/110 Ambiente
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3283 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 12:57:09 »

Tényleg nagyon egyszerű a válasz..
 Használó függő, aki okosan vezet simán veri a tempomatot, akit nem érdekel a fogyi, vagy nincs hozzá érzéke annál a tempomat jobb.

Ugyanolyan körülmények között semmi különbség nincs a tempomat és a lábbal történő gázadás között.
Ez alatt azt értem, hogy a sebesség legyen állandó.
Ha csak azt vesszük figyelembe, hogy az út végére ugyanannyi idő alatt érjünk el, akkor is kb semmi a két módszer között a különbség.
Ha ez eseben úgy mész, hogy lejtőn lefelé adod a gázt, majd az emelkedőn kevesebbet, így valószínűleg többet fog enni,
mert a motor hatásfoka jobb nagyobb terhelésen (mondjuk 40-50%), mint kisebben (20%).
Vagyis, ha ugyanazon az úton mennénk ketten ugyanolyan autóval (aztán meg még egyszer, de autót cserélve, és mindkét esetben az adatokat átlagolva),
az egyik tempomattal/állandó sebességgel, a másik meg trükközne, de
a lejtő/emelkedő után mindig utol kellene érnie, jó eséllyel rosszabb fogyit érne el, mint a tempomatos.
Valószínűleg lassabban tenné meg a lejtős/emelkedős szakaszt, majd a végén gyorsabban kellene mennie, hogy utolérje a másikat.
A fogyi viszont a sebesség növekedésével nem lineárisan nő, azaz a másikhoz képest alacsonyabb sebességgel kevesebbet spórolsz,
mint amennyit elveszítesz a nagyobb sebességnél.
A legjobb eredményt úgy érnénk el, hogy jó nagy gázzal (nem padló) felgyorsítanánk, majd teljesen elvenni a gázt. De nem úgy, hogy felmenjen a sebesség +20-30-cal, hanem mondjuk 1 másodperces periódussal. Persze így esélyes a rókázásra, meg az autó sem bírná ezt jól.
Másrészt többször próbáltam: tankolás/nullázás után a fogyi beáll egy adott szintre. Jön egy nagy emelkedő, felmegy a fogyi mondjuk 3 decivel.
Megyek lefelé, csökken, majd beáll az emelkedő előtti értékre. Többször próbáltam.

Nagy általánosságban én azt mondom, a tempomattal való közlekedés adja a legalacsonyabb fogyit.
Egyrészt a fenn leírt - az alacsonyabb sebességgel megspórolt üzemanyag többszörösét kell visszaadni az átlag tartása érdekében történő nagyobb sebesség alkalmával - dolog miatt, másrészt így jóval kevesebbet fékez az ember - a mi autónk nem hibrid, és a fékezés alkalmával végleg elveszítettük a mozgási energiát, azt csak újabb üzemanyag árán nyerhetjük vissza. Ennyi a lényeg.

Ha az ember nem a szubjektívre támaszkodik, és jól összehasonlítható körülmények között végzi a mérést, akkor lesznek valós adatok.
Igen, én már végeztem ilyen mérést. Sokszor mentem már konvojban. Az előttem lévő tempomattal ment, én meg kipróbáltam tempomattal, majd különféle mókákkal (előtte mindig nulláztam a fogyit). Egy kicsivel több lett trükközéssel, mint tempomattal (nem jelentős).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3284 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 15:44:04 »

Tényleg nagyon egyszerű a válasz..
 Használó függő, aki okosan vezet simán veri a tempomatot, akit nem érdekel a fogyi, vagy nincs hozzá érzéke annál a tempomat jobb.
a tgk-nál 2liter plusz a tempomat nekem
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3285 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 19:49:04 »

a tgk-nál 2liter plusz a tempomat nekem
Igen, haver is kamionozott Ő is azt mondta, ha akart levenni akkor nem használta a tempomatot mert úgy többet eszik.
De ez érthető is, teljesen ész nélkül dolgozik a tempomat..
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #3286 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 19:51:34 »

ha már kamion  pias

az a legenda igaz  Huh?
 kilométereket megguritják a nagy tömeg véget jó pár km-en keresztül és ezáltal kevesebb lesz a fogyi sokkal  Cool
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3287 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 20:01:24 »

ha már kamion  pias

az a legenda igaz  Huh?
 kilométereket megguritják a nagy tömeg véget jó pár km-en keresztül és ezáltal kevesebb lesz a fogyi sokkal  Cool
hol van itthon olyan lejtő, hogy kilómétereket gurítják? ezek városi legendák
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #3288 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 20:05:51 »

hol van itthon olyan lejtő, hogy kilómétereket gurítják? ezek városi legendák
nem lejőtre mondják
azt állítják nagyobb sebességnél ki üresbe oszt gurul,de a fékek nem tudom mit szólnak hozzá

lejtőn még hihető is lenne de a fékek mit szólnak hozzá?
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3289 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 20:07:58 »

a fékek mit szólnak hozzá?
Mert van beleszólásuk? eplus2
Naplózva
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #3290 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 20:10:23 »

Igen, haver is kamionozott Ő is azt mondta, ha akart levenni akkor nem használta a tempomatot mert úgy többet eszik.
De ez érthető is, teljesen ész nélkül dolgozik a tempomat..


Azt hogy érted "ész nélkül dolgozik"? vigyor3 Elvileg a fordulatszám fix....  
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #3291 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 20:12:26 »

Mert van beleszólásuk? eplus2
a légfékeknek nem tesz jót véleményem szerint a hosszú üresbe gurulás
mert a levegő elmehet belőle  vagy nem megy el nem tom  vigyor3
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3292 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 20:20:43 »

a légfékeknek nem tesz jót véleményem szerint a hosszú üresbe gurulás
mert a levegő elmehet belőle  vagy nem megy el nem tom  vigyor3
ez baromság. mitől menne el? attól megy el, hogy fékeznek vele
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3293 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 20:21:47 »

nem lejőtre mondják
azt állítják nagyobb sebességnél ki üresbe oszt gurul,de a fékek nem tudom mit szólnak hozzá

lejtőn még hihető is lenne de a fékek mit szólnak hozzá?
ha nem lejtőn vagy, akkor meg megáll az autó, aztán gyorsíthatsz újra. nagy ráfizetés
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3294 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 20:23:50 »


Azt hogy érted "ész nélkül dolgozik"? vigyor3 Elvileg a fordulatszám fix....  
pont a fordulat változik.csak így tud gyorsítani vagy lassítani...... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #3295 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 20:27:28 »

ha nem lejtőn vagy, akkor meg megáll az autó, aztán gyorsíthatsz újra. nagy ráfizetés
oké legenda cáfolva  Wink
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3296 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 20:32:10 »

Igen, haver is kamionozott Ő is azt mondta, ha akart levenni akkor nem használta a tempomatot mert úgy többet eszik.
De ez érthető is, teljesen ész nélkül dolgozik a tempomat..

Ezek ilyen hinni-akarok-benne-tehát-igaz legendák. Persze, a valósághoz sok köze nincs.
Lenn GinJoy leírja, hogy 2 litert rádob... innen már teljesen felesleges a diszkurzus.
Nem írta, hogy olyan útszakaszon, ahol emelkedők/lejtők vannak... sima, egyenes szakaszon, ahol lehet állandó sebességgel menni,
ott miért lenne bármilyen különbség? Tartja ugyanazt a fordulatot.
Másról van szó. Ha lábbal mész, emelkedőn/lejtőn lassabban haladsz - ennyi. Ez okoz némi fogyicsökkenést.
Így simán lecsökkented a sebességed 2-vel, és máris nyertél valamennyit.
Vagyis olyan sincs, hogy pont 2 literrel dobná meg, meg olyan sem, hogy ugyanakkora sebességnél tempomattal többet enne.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #3297 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 20:36:27 »

a tempomat az kényelmi funkció  pias
legalább is tudásom szerint. nem fogyasztás csökkentő funkció hanem konfort növelő.

ezért ne is várjátok tőle a fogyi csökkenését mivel nem arra való  vigyor3

Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3298 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 20:42:44 »

a tempomat az kényelmi funkció  pias
legalább is tudásom szerint. nem fogyasztás csökkentő funkció hanem konfort növelő.

ezért ne is várjátok tőle a fogyi csökkenését mivel nem arra való  vigyor3


eljen  én mindig használom.nemcsak pályán,hanem országúton is.nagyon kényelmes.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3299 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 20:45:21 »

eljen  én mindig használom.nemcsak pályán,hanem országúton is.nagyon kényelmes.

Meg pénzt is lehet vele spórolni  vigyor3
Van olyan szakasz, ahol lábbal jóval többel mennék. A tempomat nem csábul el.
Sima oúton nehéz pont 90-nel menni, főleg ha semmi forgalom, és messzire ellátni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: 1 ... 59 60 61 62 63 64 65 [66] 67 68 69 70 71 72 73 ... 138   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.047 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.