Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:18:49
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Fogyasztás
Oldalak:
1
...
59
60
61
62
63
64
65
[
66
]
67
68
69
70
71
72
73
...
138
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fogyasztás (Megtekintve 1827155 alkalommal)
0 Felhasználó és 17 vendég van a témában
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3250 Dátum:
2013.08.20 kedd, 20:13:59 »
Idézetet írta: Domi - 2013.08.20 kedd, 19:07:49
Még a múltkori Velden - Bp 600km-es 80-al ballagós út közben leesett 4.8-ra a fed.comp. értéke. Azóta 4.9-re kúszott vissza, és jelenleg is azt mutatja. Sok köze nincs a valóshoz.
szerintem helytálló mert átlagot mér és fél liter az eltérés.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3251 Dátum:
2013.08.20 kedd, 20:30:37 »
Idézetet írta: coboy - 2013.08.20 kedd, 20:13:59
szerintem helytálló mert átlagot mér és fél liter az eltérés.
Ez oké, de a 80-as hazaút óta mentem vele vagy 2e km-t, amiben volt egy teli tank full város, aminek 7,2l lett az átlaga. Ez a fed.comp. átlagfogyasztás mérő egy igazi mókusvakítás. Kb. semmire se jó. Én csak a külső hőmérsékletet nézem rajta, az elég pontos. Meg néha a még megtehető távot, bár az igazsághoz annak sincs sok köze.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
mobster
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 633
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3252 Dátum:
2013.08.20 kedd, 20:39:11 »
Idézetet írta: Domi - 2013.08.20 kedd, 20:30:37
Ez oké, de a 80-as hazaút óta mentem vele vagy 2e km-t, amiben volt egy teli tank full város, aminek 7,2l lett az átlaga. Ez a fed.comp. átlagfogyasztás mérő egy igazi mókusvakítás. Kb. semmire se jó. Én csak a külső hőmérsékletet nézem rajta, az elég pontos. Meg néha a még megtehető távot, bár az igazsághoz annak sincs sok köze.
Teljesen egyet értek veled! Az átlagfogyasztás 4.8-at írt az 1100km-en, és a rátankolós sztorival 5.9 jött ki, ami valazeg valós. A hőmérséklet tényleg jó, a megtett táv is nagyokat esik egy idő után, de viszonyítani jó!
Naplózva
2005 MK3 4 door/2.0 TD
Ci
/ghia/ford p-box/163Le 380nm/tempomat/6 gang/esp/egr off/black eye/ túl a 260 ezren
GG
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 240
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3253 Dátum:
2013.08.20 kedd, 20:52:25 »
Idézetet írta: mobster - 2013.08.20 kedd, 20:39:11
Teljesen egyet értek veled! Az átlagfogyasztás 4.8-at írt az 1100km-en, és a rátankolós sztorival 5.9 jött ki, ami valazeg valós. A hőmérséklet tényleg jó, a megtett táv is nagyokat esik egy idő után, de viszonyítani jó!
Szerintem a megtehető távot az átlagfogyasztásból kalkulálja ki, ezért esik nagyokat egy idő után.
Naplózva
diesel, 2004, 130le, 6seb., B5Y
mobster
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 633
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3254 Dátum:
2013.08.20 kedd, 20:55:40 »
Idézetet írta: GG - 2013.08.20 kedd, 20:52:25
Szerintem a megtett távot az átlagfogyasztásból kalkulálja ki, ezért esik nagyokat egy idő után.
Lehet hogy úgy van. Nekem mondjuk még soha nem volt 5liter fölött huzamosan az általa kiírt adat, pedig chip-elt a cucc, és szeretem kiélvezni is a plussz erőt, de azt is mondják, hogy a chip-től kevesebbet eszik. De amennyivel tőbb a teljesítmény annyival kell jobban nyomni neki
Naplózva
2005 MK3 4 door/2.0 TD
Ci
/ghia/ford p-box/163Le 380nm/tempomat/6 gang/esp/egr off/black eye/ túl a 260 ezren
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3255 Dátum:
2013.08.20 kedd, 21:01:33 »
Idézetet írta: Domi - 2013.08.20 kedd, 20:30:37
Ez oké, de a 80-as hazaút óta mentem vele vagy 2e km-t, amiben volt egy teli tank full város, aminek 7,2l lett az átlaga. Ez a fed.comp. átlagfogyasztás mérő egy igazi mókusvakítás. Kb. semmire se jó. Én csak a külső hőmérsékletet nézem rajta, az elég pontos. Meg néha a még megtehető távot, bár az igazsághoz annak sincs sok köze.
nekem 1 litert csal. annyival mutat kevesebbet. a megtehető viszont jól szokott számolni mindig
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3256 Dátum:
2013.08.20 kedd, 21:07:07 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.08.20 kedd, 21:01:33
nekem 1 litert csal. annyival mutat kevesebbet. a megtehető viszont jól szokott számolni mindig
Nálam is.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3257 Dátum:
2013.08.20 kedd, 21:08:59 »
Idézetet írta: Domi - 2013.08.20 kedd, 19:07:49
Még a múltkori Velden - Bp 600km-es 80-al ballagós út közben leesett 4.8-ra a fed.comp. értéke. Azóta 4.9-re kúszott vissza, és jelenleg is azt mutatja. Sok köze nincs a valóshoz.
Mert minden tankolásnál nulláznod kellene!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3258 Dátum:
2013.08.20 kedd, 21:10:08 »
Idézetet írta: GG - 2013.08.20 kedd, 20:52:25
Szerintem a megtehető távot az átlagfogyasztásból kalkulálja ki, ezért esik nagyokat egy idő után.
Így van.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3259 Dátum:
2013.08.20 kedd, 21:12:34 »
Idézetet írta: Styleair - 2013.08.20 kedd, 21:08:59
Mert minden tankolásnál nulláznod kellene!
Lehet. De akkor meg az első kilométereken rosszul vagyok a 11-13l-es átlagoktól, ahogy araszolok a városban, hogy hazaérjek. De majd lehet kipróbálom. Amóta nálam van a kocsi, talán 2-3x nulláztam az átlagfogy. mérőt. Számomra annyira nincs értelme ennek az adatnak (mert mindig kiszámolom pontosan), hogy nem is foglalkozom vele.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3260 Dátum:
2013.08.20 kedd, 21:15:57 »
Idézetet írta: Styleair - 2013.08.20 kedd, 21:10:08
Így van.
Nem így van... nézi az átlagfogyi értékét is, ami kiír a szgép, és nézi azt is, hogy mennyi a nagy átlagod, azaz a teljes élettartamra vonatkozóan.
Vagyis, ha 1 tankot nagyon alacsony/magas (fele/duplája) fogyival teszed meg, nem fog ennyivel megnőni a megtehető km, azaz nem lesz duplája/fele, hanem csak kisebb mértékben fog változni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3261 Dátum:
2013.08.20 kedd, 21:26:32 »
Idézetet írta: Angel - 2013.08.20 kedd, 21:15:57
Nem így van... nézi az átlagfogyi értékét is, ami kiír a szgép, és nézi azt is, hogy mennyi a nagy átlagod, azaz a teljes élettartamra vonatkozóan.
Vagyis, ha 1 tankot nagyon alacsony/magas (fele/duplája) fogyival teszed meg, nem fog ennyivel megnőni a megtehető km, azaz nem lesz duplája/fele, hanem csak kisebb mértékben fog változni.
És ezt mivel tudod alátámasztani?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3262 Dátum:
2013.08.20 kedd, 21:31:58 »
Idézetet írta: Angel - 2013.08.20 kedd, 21:15:57
Nem így van... nézi az átlagfogyi értékét is, ami kiír a szgép, és nézi azt is, hogy mennyi a nagy átlagod, azaz a teljes élettartamra vonatkozóan.
Vagyis, ha 1 tankot nagyon alacsony/magas (fele/duplája) fogyival teszed meg, nem fog ennyivel megnőni a megtehető km, azaz nem lesz duplája/fele, hanem csak kisebb mértékben fog változni.
Nem mondtam, hogy duplája, vagy fele lesz. Kis mértékben változik, fel vagy le, vezetési stílustól függően.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3263 Dátum:
2013.08.20 kedd, 21:35:52 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.08.20 kedd, 21:26:32
És ezt mivel tudod alátámasztani?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3264 Dátum:
2013.08.20 kedd, 21:45:08 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.08.20 kedd, 21:26:32
És ezt mivel tudod alátámasztani?
Volt már olyan, hogy egy tank az átlagosnál jóval jobbra/rosszabbra sikeredett.
És megnéztem, nem nőtt/csökkent ilyen mértékben tankolás után a megtehető.
Ezzel.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3265 Dátum:
2013.08.20 kedd, 21:47:20 »
Idézetet írta: Styleair - 2013.08.20 kedd, 21:31:58
Nem mondtam, hogy duplája, vagy fele lesz. Kis mértékben változik, fel vagy le, vezetési stílustól függően.
Hát ez az...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3266 Dátum:
2013.08.20 kedd, 22:01:16 »
Idézetet írta: Angel - 2013.08.20 kedd, 21:45:08
Volt már olyan, hogy egy tank az átlagosnál jóval jobbra/rosszabbra sikeredett.
És megnéztem, nem nőtt/csökkent ilyen mértékben tankolás után a megtehető.
Ezzel.
Hát, ez kevés...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Arpad
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3267 Dátum:
2013.08.23 péntek, 00:23:42 »
Helo mindenkinek. 25 nap alatt 9000 km,pontosan nem szamoltam de tovabbra is 5 liter koruli a fogyi 4 szemely sok csomag hegyek meg minden ami lehetett. Teletankal mindig megvolt az 1000 km es max amit ra birtam tankolni az 52,5 liter volt. Szoval nem cserelem le. Sajna a Lanyok nagyon a penzre leptek ezert nem sikerult beepitetni a tempomatot amit nagyon sajnalok.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3268 Dátum:
2013.08.23 péntek, 08:09:55 »
Idézetet írta: Arpad - 2013.08.23 péntek, 00:23:42
Helo mindenkinek. 25 nap alatt 9000 km,pontosan nem szamoltam de tovabbra is 5 liter koruli a fogyi 4 szemely sok csomag hegyek meg minden ami lehetett. Teletankal mindig megvolt az 1000 km es max amit ra birtam tankolni az 52,5 liter volt. Szoval nem cserelem le. Sajna a Lanyok nagyon a penzre leptek ezert nem sikerult beepitetni a tempomatot amit nagyon sajnalok.
Szép.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Lacika71
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3269 Dátum:
2013.08.23 péntek, 11:09:22 »
Idézetet írta: Arpad - 2013.08.23 péntek, 00:23:42
Helo mindenkinek. 25 nap alatt 9000 km,pontosan nem szamoltam de tovabbra is 5 liter koruli a fogyi 4 szemely sok csomag hegyek meg minden ami lehetett. Teletankal mindig megvolt az 1000 km es max amit ra birtam tankolni az 52,5 liter volt. Szoval nem cserelem le. Sajna a Lanyok nagyon a penzre leptek ezert nem sikerult beepitetni a tempomatot amit nagyon sajnalok.
Gratula. Kösd az ebet a karóhoz a tempomat miatt. Nem is olyan drága, plusz azzal még tudsz spórolni is egy keveset (pár deci) a fogyasztáson. A másik dolog meg az, hogy hosszútávon nem fárad el a jobb lábad olyan hamar.
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3270 Dátum:
2013.08.23 péntek, 14:49:26 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.08.23 péntek, 11:09:22
Gratula. Kösd az ebet a karóhoz a tempomat miatt. Nem is olyan drága, plusz azzal még tudsz spórolni is egy keveset (pár deci) a fogyasztáson. A másik dolog meg az, hogy hosszútávon nem fárad el a jobb lábad olyan hamar.
Mások szerint meg dob a fogyin a tempomat pár decit.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Lacika71
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3271 Dátum:
2013.08.23 péntek, 14:53:11 »
Idézetet írta: Domi - 2013.08.23 péntek, 14:49:26
Mások szerint meg dob a fogyin a tempomat pár decit.
Abban is lehet valami, ugyanis emelkedőn is tarja a sebességet, ami ugye gázadással jár, miközben "manuálisan" vagy lábálisan ez nem történik meg, viszont a sebesség is csökken.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3272 Dátum:
2013.08.23 péntek, 14:53:34 »
Idézetet írta: Domi - 2013.08.23 péntek, 14:49:26
Mások szerint meg dob a fogyin a tempomat pár decit.
ez egy mindig fel-fel bukkanó téma,mint a B-D viszonyok.....
de kérdezzük meg Angelt,hogy mi erről a véleménye...!
mármint több vagy kevesebb a tempomattal vagy nélküle.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacika71
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3273 Dátum:
2013.08.23 péntek, 14:58:45 »
Idézetet írta: alf - 2013.08.23 péntek, 14:53:34
ez egy mindig fel-fel bukkanó téma,mint a B-D viszonyok.....
de kérdezzük meg Angelt,hogy mi erről a véleménye...!
mármint több vagy kevesebb a tempomattal vagy nélküle.
Mivel most épp tanulok ezekről, azt olvastam, hogy a dinamikus gázadással lehet üzemanyagot spórolni. Ugyanúgy, mint kigyorsításkor a max fordulat 2/3-áig kell huzatni, utána váltani.
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3274 Dátum:
2013.08.23 péntek, 15:00:59 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.08.23 péntek, 14:53:11
Abban is lehet valami, ugyanis emelkedőn is tarja a sebességet, ami ugye gázadással jár, miközben "manuálisan" vagy lábálisan ez nem történik meg, viszont a sebesség is csökken.
Te emelkedőnek felfelé lassulsz? Érdi emelkedő tetején mennyivel mész? 70?
Vagy hogy jutnál fel a Tárta tekergőin?
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Lacika71
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3275 Dátum:
2013.08.23 péntek, 15:09:53 »
Idézetet írta: Domi - 2013.08.23 péntek, 15:00:59
Te emelkedőnek felfelé lassulsz? Érdi emelkedő tetején mennyivel mész? 70?
Vagy hogy jutnál fel a Tárta tekergőin?
Ne a szó szoros értelmében vedd. Emelkedőn ugyanazzal a gázpedál álással nehogy azt mond, hogy az autó nem lassul egy kicsit. Az más kérdés, hogy ösztönösen is el kezded nyomni a gázt, hogy ugyanazzal a sebességgel menj fel, mint amilyennel odaértél. Ugyanez a szitu akkor, amikor egy lejtőhöz érsz. Ott pedig leveszed a gázról a lábad. És igen, volt olyan, hogy az emelkedőn nem nyomtam jobban, hanem ugyanott tartottam a lábam. Amúgy meg jó, hogy nem a legextrémebb emelkedőkkel példálózol. Az általam leírt eset nem az érdi emelkedőre vonatkozik (olyan emelkedőből azért nincs sok az országban. Talán a gödöllői hasonló még).
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3276 Dátum:
2013.08.23 péntek, 16:11:41 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.08.23 péntek, 15:09:53
Ne a szó szoros értelmében vedd. Emelkedőn ugyanazzal a gázpedál álással nehogy azt mond, hogy az autó nem lassul egy kicsit. Az más kérdés, hogy ösztönösen is el kezded nyomni a gázt, hogy ugyanazzal a sebességgel menj fel, mint amilyennel odaértél. Ugyanez a szitu akkor, amikor egy lejtőhöz érsz. Ott pedig leveszed a gázról a lábad. És igen, volt olyan, hogy az emelkedőn nem nyomtam jobban, hanem ugyanott tartottam a lábam. Amúgy meg jó, hogy nem a legextrémebb emelkedőkkel példálózol. Az általam leírt eset nem az érdi emelkedőre vonatkozik (olyan emelkedőből azért nincs sok az országban. Talán a gödöllői hasonló még).
Az érdi nem egy extra izé. A gödöllőiek durvábbak. Én amúgy nem ösztönösen nyomom jobban emelkedőn a gázt, hanem direkt. Pont azért, hogy aminek 140-el futok neki, annak a tetején ne 80-al menjek. Lejtőn sem ösztönösen veszem el a gázt, hanem azért, hogy tartsam a tempót.
A tempomat amúgy pont az emelkedőkön hülye, az aránylag lassú reagálása miatt. Pl. az említett érdi emelkedő. Mész 130-at, indul az emelkedő, a tempó leesik 123-ra. Ekkor a tempomat rájön, hogy gond van, majd padlógázzal, emelkedőnek felfelé felkínlódja magát 130-ig. Tartja a kövér gázas 130-at a dombtetőig, ahol mivel "elfogy" az emelkedő, így a kocsi elkezd gyorsulni, mondjuk 136-ig. Ekkor elveszi a gázt, visszaengedi 130 köré, és akkor újra elkezd gázt adni, hogy tartsa a 130-at.
Mondjuk egy érdi emelkedőnél ez még elviselhető. De amikor sima országúton, dimbes-dombos helyen mész, akkor zavaróbb.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3277 Dátum:
2013.08.23 péntek, 18:08:46 »
Idézetet írta: Domi - 2013.08.23 péntek, 16:11:41
Az érdi nem egy extra izé. A gödöllőiek durvábbak. Én amúgy nem ösztönösen nyomom jobban emelkedőn a gázt, hanem direkt. Pont azért, hogy aminek 140-el futok neki, annak a tetején ne 80-al menjek. Lejtőn sem ösztönösen veszem el a gázt, hanem azért, hogy tartsam a tempót.
A tempomat amúgy pont az emelkedőkön hülye, az aránylag lassú reagálása miatt. Pl. az említett érdi emelkedő. Mész 130-at, indul az emelkedő, a tempó leesik 123-ra. Ekkor a tempomat rájön, hogy gond van, majd padlógázzal, emelkedőnek felfelé felkínlódja magát 130-ig. Tartja a kövér gázas 130-at a dombtetőig, ahol mivel "elfogy" az emelkedő, így a kocsi elkezd gyorsulni, mondjuk 136-ig. Ekkor elveszi a gázt, visszaengedi 130 köré, és akkor újra elkezd gázt adni, hogy tartsa a 130-at.
Mondjuk egy érdi emelkedőnél ez még elviselhető. De amikor sima országúton, dimbes-dombos helyen mész, akkor zavaróbb.
nekem (már) nem így működik a tempomatom. azt figyeltem meg,hogy kb +- 1-2km/h-t változik a sebesség ilyen esetekben.gyorsabban reagál.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3278 Dátum:
2013.08.23 péntek, 20:33:21 »
Idézetet írta: alf - 2013.08.23 péntek, 18:08:46
nekem (már) nem így működik a tempomatom. azt figyeltem meg,hogy kb +- 1-2km/h-t változik a sebesség ilyen esetekben.gyorsabban reagál.
Gondolom abban már egy újabb fejlesztésű, gyorsabb reagálású tempomat van.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3279 Dátum:
2013.08.23 péntek, 20:52:58 »
Finoman és gyorsan reagál a tempomat, pedig a benzinesen motor van, nem pedig elektromos a pedál.
Mindenhol, hegyen-völgyön tartja a sebességet és nincs hirtelen gáz vagy lassulás.
Fogyasztás....szerintem pár decivel biztosan kevesebbet eszik, egyenletes és stabil gázon haladva....mint lábbal tartva. Mindig CSAK pont annyit nyom, amennyi kell.
Szerintem a tempomatnak amúgy kényelmi szerepe van, nem fogyasztás "módosító".
«
Utoljára szerkesztve: 2013.08.23 péntek, 21:51:39 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3280 Dátum:
2013.08.23 péntek, 21:26:31 »
Idézetet írta: alf - 2013.08.23 péntek, 14:53:34
ez egy mindig fel-fel bukkanó téma,mint a B-D viszonyok.....
de kérdezzük meg Angelt,hogy mi erről a véleménye...!
mármint több vagy kevesebb a tempomattal vagy nélküle.
Tényleg nagyon egyszerű a válasz..
Használó függő, aki okosan vezet simán veri a tempomatot, akit nem érdekel a fogyi, vagy nincs hozzá érzéke annál a tempomat jobb.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
zsoel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10594
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3281 Dátum:
2013.08.23 péntek, 22:42:10 »
Idézetet írta: alf - 2013.08.23 péntek, 18:08:46
nekem (már) nem így működik a tempomatom. azt figyeltem meg,hogy kb +- 1-2km/h-t változik a sebesség ilyen esetekben.gyorsabban reagál.
Az adaptív tempomatnak mindegy milyen úton mentem, alapban tartotta a beállított sebességet.
Nem változott a tempó.
Naplózva
MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia!
fehrudi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 35
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3282 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 12:30:20 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.08.20 kedd, 21:26:32
És ezt mivel tudod alátámasztani?
Saját tapasztalat... Mikor megvettem az autót 450km volt a teli tankos megtehető táv. Azóta kb. 10ekm ment bele, most ~800km-t ír. Folyamatosan növekedett tankolásról tankolásra, pedig a valós átlagom nem változott sokat.
Naplózva
MK3 2003/12 1.8/110 Ambiente
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3283 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 12:57:09 »
Idézetet írta: Ervin - 2013.08.23 péntek, 21:26:31
Tényleg nagyon egyszerű a válasz..
Használó függő, aki okosan vezet simán veri a tempomatot, akit nem érdekel a fogyi, vagy nincs hozzá érzéke annál a tempomat jobb.
Ugyanolyan körülmények között semmi különbség nincs a tempomat és a lábbal történő gázadás között.
Ez alatt azt értem, hogy a sebesség legyen állandó.
Ha csak azt vesszük figyelembe, hogy az út végére ugyanannyi idő alatt érjünk el, akkor is kb semmi a két módszer között a különbség.
Ha ez eseben úgy mész, hogy lejtőn lefelé adod a gázt, majd az emelkedőn kevesebbet, így valószínűleg többet fog enni,
mert a motor hatásfoka jobb nagyobb terhelésen (mondjuk 40-50%), mint kisebben (20%).
Vagyis, ha ugyanazon az úton mennénk ketten ugyanolyan autóval (aztán meg még egyszer, de autót cserélve, és mindkét esetben az adatokat átlagolva),
az egyik tempomattal/állandó sebességgel, a másik meg trükközne, de
a lejtő/emelkedő után mindig utol kellene érnie, jó eséllyel rosszabb fogyit érne el, mint a tempomatos.
Valószínűleg lassabban tenné meg a lejtős/emelkedős szakaszt, majd a végén gyorsabban kellene mennie, hogy utolérje a másikat.
A fogyi viszont a sebesség növekedésével nem lineárisan nő, azaz a másikhoz képest alacsonyabb sebességgel kevesebbet spórolsz,
mint amennyit elveszítesz a nagyobb sebességnél.
A legjobb eredményt úgy érnénk el, hogy jó nagy gázzal (nem padló) felgyorsítanánk, majd teljesen elvenni a gázt. De nem úgy, hogy felmenjen a sebesség +20-30-cal, hanem mondjuk 1 másodperces periódussal. Persze így esélyes a rókázásra, meg az autó sem bírná ezt jól.
Másrészt többször próbáltam: tankolás/nullázás után a fogyi beáll egy adott szintre. Jön egy nagy emelkedő, felmegy a fogyi mondjuk 3 decivel.
Megyek lefelé, csökken, majd beáll az emelkedő előtti értékre. Többször próbáltam.
Nagy általánosságban én azt mondom, a tempomattal való közlekedés adja a legalacsonyabb fogyit.
Egyrészt a fenn leírt - az alacsonyabb sebességgel megspórolt üzemanyag többszörösét kell visszaadni az átlag tartása érdekében történő nagyobb sebesség alkalmával - dolog miatt, másrészt így jóval kevesebbet fékez az ember - a mi autónk nem hibrid, és a fékezés alkalmával végleg elveszítettük a mozgási energiát, azt csak újabb üzemanyag árán nyerhetjük vissza. Ennyi a lényeg.
Ha az ember nem a szubjektívre támaszkodik, és jól összehasonlítható körülmények között végzi a mérést, akkor lesznek valós adatok.
Igen, én már végeztem ilyen mérést. Sokszor mentem már konvojban. Az előttem lévő tempomattal ment, én meg kipróbáltam tempomattal, majd különféle mókákkal (előtte mindig nulláztam a fogyit). Egy kicsivel több lett trükközéssel, mint tempomattal (nem jelentős).
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3284 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 15:44:04 »
Idézetet írta: Ervin - 2013.08.23 péntek, 21:26:31
Tényleg nagyon egyszerű a válasz..
Használó függő, aki okosan vezet simán veri a tempomatot, akit nem érdekel a fogyi, vagy nincs hozzá érzéke annál a tempomat jobb.
a tgk-nál 2liter plusz a tempomat nekem
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3285 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 19:49:04 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.08.25 vasárnap, 15:44:04
a tgk-nál 2liter plusz a tempomat nekem
Igen, haver is kamionozott Ő is azt mondta, ha akart levenni akkor nem használta a tempomatot mert úgy többet eszik.
De ez érthető is, teljesen ész nélkül dolgozik a tempomat..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3286 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 19:51:34 »
ha már kamion
az a legenda igaz
kilométereket megguritják a nagy tömeg véget jó pár km-en keresztül és ezáltal kevesebb lesz a fogyi sokkal
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3287 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 20:01:24 »
Idézetet írta: Ragasits - 2013.08.25 vasárnap, 19:51:34
ha már kamion
az a legenda igaz
kilométereket megguritják a nagy tömeg véget jó pár km-en keresztül és ezáltal kevesebb lesz a fogyi sokkal
hol van itthon olyan lejtő, hogy kilómétereket gurítják? ezek városi legendák
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3288 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 20:05:51 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.08.25 vasárnap, 20:01:24
hol van itthon olyan lejtő, hogy kilómétereket gurítják? ezek városi legendák
nem lejőtre mondják
azt állítják nagyobb sebességnél ki üresbe oszt gurul,de a fékek nem tudom mit szólnak hozzá
lejtőn még hihető is lenne de a fékek mit szólnak hozzá?
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
joxer
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3289 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 20:07:58 »
Idézetet írta: Ragasits - 2013.08.25 vasárnap, 20:05:51
a fékek mit szólnak hozzá?
Mert van beleszólásuk?
Naplózva
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3290 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 20:10:23 »
Idézetet írta: Ervin - 2013.08.25 vasárnap, 19:49:04
Igen, haver is kamionozott Ő is azt mondta, ha akart levenni akkor nem használta a tempomatot mert úgy többet eszik.
De ez érthető is, teljesen ész nélkül dolgozik a tempomat..
Azt hogy érted "ész nélkül dolgozik"?
Elvileg a fordulatszám fix....
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3291 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 20:12:26 »
Idézetet írta: joxer - 2013.08.25 vasárnap, 20:07:58
Mert van beleszólásuk?
a légfékeknek nem tesz jót véleményem szerint a hosszú üresbe gurulás
mert a levegő elmehet belőle vagy nem megy el nem tom
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3292 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 20:20:43 »
Idézetet írta: Ragasits - 2013.08.25 vasárnap, 20:12:26
a légfékeknek nem tesz jót véleményem szerint a hosszú üresbe gurulás
mert a levegő elmehet belőle vagy nem megy el nem tom
ez baromság. mitől menne el? attól megy el, hogy fékeznek vele
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3293 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 20:21:47 »
Idézetet írta: Ragasits - 2013.08.25 vasárnap, 20:05:51
nem lejőtre mondják
azt állítják nagyobb sebességnél ki üresbe oszt gurul,de a fékek nem tudom mit szólnak hozzá
lejtőn még hihető is lenne de a fékek mit szólnak hozzá?
ha nem lejtőn vagy, akkor meg megáll az autó, aztán gyorsíthatsz újra. nagy ráfizetés
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3294 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 20:23:50 »
Idézetet írta: Kispusi - 2013.08.25 vasárnap, 20:10:23
Azt hogy érted "ész nélkül dolgozik"?
Elvileg a fordulatszám fix....
pont a fordulat változik.csak így tud gyorsítani vagy lassítani......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3295 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 20:27:28 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.08.25 vasárnap, 20:21:47
ha nem lejtőn vagy, akkor meg megáll az autó, aztán gyorsíthatsz újra. nagy ráfizetés
oké legenda cáfolva
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3296 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 20:32:10 »
Idézetet írta: Ervin - 2013.08.25 vasárnap, 19:49:04
Igen, haver is kamionozott Ő is azt mondta, ha akart levenni akkor nem használta a tempomatot mert úgy többet eszik.
De ez érthető is, teljesen ész nélkül dolgozik a tempomat..
Ezek ilyen hinni-akarok-benne-tehát-igaz legendák. Persze, a valósághoz sok köze nincs.
Lenn GinJoy leírja, hogy 2 litert rádob... innen már teljesen felesleges a diszkurzus.
Nem írta, hogy olyan útszakaszon, ahol emelkedők/lejtők vannak... sima, egyenes szakaszon, ahol lehet állandó sebességgel menni,
ott miért lenne bármilyen különbség? Tartja ugyanazt a fordulatot.
Másról van szó. Ha lábbal mész, emelkedőn/lejtőn lassabban haladsz - ennyi. Ez okoz némi fogyicsökkenést.
Így simán lecsökkented a sebességed 2-vel, és máris nyertél valamennyit.
Vagyis olyan sincs, hogy pont 2 literrel dobná meg, meg olyan sem, hogy ugyanakkora sebességnél tempomattal többet enne.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3297 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 20:36:27 »
a tempomat az kényelmi funkció
legalább is tudásom szerint. nem fogyasztás csökkentő funkció hanem konfort növelő.
ezért ne is várjátok tőle a fogyi csökkenését mivel nem arra való
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3298 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 20:42:44 »
Idézetet írta: Ragasits - 2013.08.25 vasárnap, 20:36:27
a tempomat az kényelmi funkció
legalább is tudásom szerint. nem fogyasztás csökkentő funkció hanem konfort növelő.
ezért ne is várjátok tőle a fogyi csökkenését mivel nem arra való
én mindig használom.nemcsak pályán,hanem országúton is.nagyon kényelmes.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #3299 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 20:45:21 »
Idézetet írta: alf - 2013.08.25 vasárnap, 20:42:44
én mindig használom.nemcsak pályán,hanem országúton is.nagyon kényelmes.
Meg pénzt is lehet vele spórolni
Van olyan szakasz, ahol lábbal jóval többel mennék. A tempomat nem csábul el.
Sima oúton nehéz pont 90-nel menni, főleg ha semmi forgalom, és messzire ellátni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak:
1
...
59
60
61
62
63
64
65
[
66
]
67
68
69
70
71
72
73
...
138
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ