Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 05:01:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 [3] 4 5   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 100492 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
isim
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #100 Dátum: 2019.11.21 csütörtök, 13:34:49 »

Elérkezett az idő, hogy én is csatlakozzak az automataváltós tulajok közzé.
Valakinek van tapasztalata azzal kapcsolatban, ha valami nincs rendbe egy PS váltóval, akkor milyen tünetei lehetnek?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #101 Dátum: 2019.11.21 csütörtök, 14:48:07 »

Elérkezett az idő, hogy én is csatlakozzak az automataváltós tulajok közzé.
Valakinek van tapasztalata azzal kapcsolatban, ha valami nincs rendbe egy PS váltóval, akkor milyen tünetei lehetnek?


Észre fogod venni te azt magadtól is....  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #102 Dátum: 2019.11.22 péntek, 06:28:57 »

Elérkezett az idő, hogy én is csatlakozzak az automataváltós tulajok közzé.
Valakinek van tapasztalata azzal kapcsolatban, ha valami nincs rendbe egy PS váltóval, akkor milyen tünetei lehetnek?

Welcome! Smiley

Ujonnan v használtan veszed a Mondeot?
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
isim
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #103 Dátum: 2019.11.22 péntek, 12:37:20 »

Welcome! Smiley

Ujonnan v használtan veszed a Mondeot?

Egyenlőre használtan, azért is kérdeztem, hogy lehet az esetlegesen haldokló váltót felismerni.
Naplózva
isim
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #104 Dátum: 2019.11.22 péntek, 17:04:22 »

A PS váltó sebesség váltásakor érezhető a váltás?
Mondjuk megy az ember 60km/h-val és tövig nyomja a gázt. Visszavált, majd mikor elérte a váltási sebességet, akkor enyhén ránt egyet váltáskor. (tövig nyomott gázpedállal)
Sport fokozatban minimálisan, de nagyobbat ránt.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #105 Dátum: 2019.11.22 péntek, 17:34:03 »

A PS váltó sebesség váltásakor érezhető a váltás?
Mondjuk megy az ember 60km/h-val és tövig nyomja a gázt. Visszavált, majd mikor elérte a váltási sebességet, akkor enyhén ránt egyet váltáskor. (tövig nyomott gázpedállal)
Sport fokozatban minimálisan, de nagyobbat ránt.
Én is még csak kezdő automatás vagyok, de nekem nem tűnt fel üzem közben rántás, kivéve két esetet. Reggeli indításnál, D-be rakva érezni egy kis rántást, illetve emelkedőn gázelvétel és megállás esetén tűnt fel egyszer vagy kétszer, hogy van váltó az autóban.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #106 Dátum: 2019.11.22 péntek, 17:49:09 »

A PS váltó sebesség váltásakor érezhető a váltás?
Mondjuk megy az ember 60km/h-val és tövig nyomja a gázt. Visszavált, majd mikor elérte a váltási sebességet, akkor enyhén ránt egyet váltáskor. (tövig nyomott gázpedállal)
Sport fokozatban minimálisan, de nagyobbat ránt.

Csak a CVT váltó esetén nem érezhető a váltás.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
isim
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #107 Dátum: 2019.11.22 péntek, 18:37:48 »

Csak a CVT váltó esetén nem érezhető a váltás.

Köszönöm a gyors válaszokat!  worship
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #108 Dátum: 2019.11.23 szombat, 17:44:47 »

Csak a CVT váltó esetén nem érezhető a váltás.
Niylván észrevenni, de úgy értettem, hogy nem ránt egyáltalán. Amúgy annyiban módosítom, hogy padlógáznál, azért ránt egy kicsit.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #109 Dátum: 2019.11.25 hétfő, 19:00:26 »

Niylván észrevenni, de úgy értettem, hogy nem ránt egyáltalán. Amúgy annyiban módosítom, hogy padlógáznál, azért ránt egy kicsit.
Amikor újonnan kihoztam a szalonbol, sima D-be is lehetett érezni h ránt a váltásokkor. Irta is a kezelési könyv h ez normális eleinte. Kb 2e km után ezek a váltások elsimultak azota nem venni észre csak a motor fordulatot mutato müszerröl.

S-be kicsit határozottabban vált, de ez a dolga! Wink
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #110 Dátum: 2020.03.03 kedd, 13:36:15 »

Sziasztok,

Ma reggel hoztam el egy kereskedésből az új Mondeom, Kombi 2.0 tdci 2017-es Automata - Powershift váltós autómat.
Mikor kipróbáltam akkor is P-be rakáskor ugrott és reccsent kicsit. Most mikor lecseréltettem a váltóolajat akkor is ugyanezt csinálja de már -R-be rakáskor is.
Kérdésem a következő:

Ez normális dolog lehet, hogy reccsen és ugrik egy két éves 60.000Km-es autó váltáskor? Hiba üzenetet nem ír de az olajcsere szervízben azt mondták, h azonnal vigyem vissza.

Mik a tapasztalatok?

UI: Elvileg van 3 napom mindenféle indok nélkül visszavinni az autót és visszakérni az árát, mégha hiteles is. Ez is igaz?

Válaszokat előre is köszönöm....
 

Nem normalis.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #111 Dátum: 2020.03.05 csütörtök, 20:16:55 »

Sziasztok,

Ma reggel hoztam el egy kereskedésből az új Mondeom, Kombi 2.0 tdci 2017-es Automata - Powershift váltós autómat.
Mikor kipróbáltam akkor is P-be rakáskor ugrott és reccsent kicsit. Most mikor lecseréltettem a váltóolajat akkor is ugyanezt csinálja de már -R-be rakáskor is.
Kérdésem a következő:

Ez normális dolog lehet, hogy reccsen és ugrik egy két éves 60.000Km-es autó váltáskor? Hiba üzenetet nem ír de az olajcsere szervízben azt mondták, h azonnal vigyem vissza.

Mik a tapasztalatok?

UI: Elvileg van 3 napom mindenféle indok nélkül visszavinni az autót és visszakérni az árát, mégha hiteles is. Ez is igaz?

Válaszokat előre is köszönöm....
 
Nem normális. Az adásvételin feltüntettétek ezt a jelenséget? Azt már nem firtatom, hogy ezt miért vásárlás után és nem előtt kérdezed. Smiley
Naplózva
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #112 Dátum: 2020.04.16 csütörtök, 10:55:26 »

Sziasztok,

Mondeo MK5 185500 Km.

Eddigi problémák:

1 hűtő csere
2 szélvédő csere 2x (1x a műszerfal miatt)
3 bőr üléskárpit elől hátul  csere
4 kormány csere
5 garanciális fényezés a csomagtartónál, rozsdásodás miatt
6 összes kerékenya csere
7 komplett motor csere
8 generátor csere
9 bal jobb tükörlap leesett magáról 2x garanciális, 1x fizetős csere

10 Huh?? Tegnap M0 autopálya felhajtónál sebességet kidobta, motor leáll, szervizlámpa kigyullad. Kocsi (illetve a motor) indítózásra éktelenül rángatózik és nem indul. Második indítózásra pöcc röff, ma reggel szintén leáll, kezdődött előről. 12-re viszem a szervizbe, még 1 hétig garanciális.

Várom a tippeket, most épp mi a szent *** baja lehet  falbav
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #113 Dátum: 2020.04.16 csütörtök, 19:41:00 »

Sziasztok,

Mondeo MK5 185500 Km.

Eddigi problémák:

1 hűtő csere
2 szélvédő csere 2x (1x a műszerfal miatt)
3 bőr üléskárpit elől hátul  csere
4 kormány csere
5 garanciális fényezés a csomagtartónál, rozsdásodás miatt
6 összes kerékenya csere
7 komplett motor csere
8 generátor csere
9 bal jobb tükörlap leesett magáról 2x garanciális, 1x fizetős csere

10 Huh?? Tegnap M0 autopálya felhajtónál sebességet kidobta, motor leáll, szervizlámpa kigyullad. Kocsi (illetve a motor) indítózásra éktelenül rángatózik és nem indul. Második indítózásra pöcc röff, ma reggel szintén leáll, kezdődött előről. 12-re viszem a szervizbe, még 1 hétig garanciális.

Várom a tippeket, most épp mi a szent *** baja lehet  falbav

szerintem a motorral lesz gond...úgyértem nem a váltóval.De hibakódolvasás után kiderül.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #114 Dátum: 2020.04.17 péntek, 09:42:40 »

Sziasztok,

Mondeo MK5 185500 Km.

Eddigi problémák:

1 hűtő csere
2 szélvédő csere 2x (1x a műszerfal miatt)
3 bőr üléskárpit elől hátul  csere
4 kormány csere
5 garanciális fényezés a csomagtartónál, rozsdásodás miatt
6 összes kerékenya csere
7 komplett motor csere
8 generátor csere
9 bal jobb tükörlap leesett magáról 2x garanciális, 1x fizetős csere

10 Huh?? Tegnap M0 autopálya felhajtónál sebességet kidobta, motor leáll, szervizlámpa kigyullad. Kocsi (illetve a motor) indítózásra éktelenül rángatózik és nem indul. Második indítózásra pöcc röff, ma reggel szintén leáll, kezdődött előről. 12-re viszem a szervizbe, még 1 hétig garanciális.

Várom a tippeket, most épp mi a szent *** baja lehet  falbav

Pffff.  szomoru1
Mikori gyártás?
Újonnan van nálad?

Ez a műszerfal miatti szélvédő csere mi volt?
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #115 Dátum: 2020.04.17 péntek, 09:53:04 »

Pffff.  szomoru1
Mikori gyártás?
Újonnan van nálad?

Ez a műszerfal miatti szélvédő csere mi volt?
az elsők között vette...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #116 Dátum: 2020.04.17 péntek, 10:28:14 »

Pffff.  szomoru1
Mikori gyártás?
Újonnan van nálad?

Ez a műszerfal miatti szélvédő csere mi volt?

Behorpad a műszerfal, mindenkinek, és azt úgy tudják javítani, ha kiveszik az egészet, amihez ki kel venni a szélvédőt. Tudomásom szerint nem cserélik ki újra, hanem a régit ragasztják vissza. Én ezért sem csináltatom meg.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #117 Dátum: 2020.04.17 péntek, 17:02:39 »

Behorpad a műszerfal, mindenkinek, és azt úgy tudják javítani, ha kiveszik az egészet, amihez ki kel venni a szélvédőt. Tudomásom szerint nem cserélik ki újra, hanem a régit ragasztják vissza. Én ezért sem csináltatom meg.
Értem.
Én nem vettem észre az enyémen ezt a műszerfal behorpadást.
Lehet akkor módosították a technológiát és azért nem horpad.
Mielőtt vettem akkor volt pont vmi módosítás.
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #118 Dátum: 2020.04.21 kedd, 12:44:09 »

Pffff.  szomoru1
Mikori gyártás?
Újonnan van nálad?

Ez a műszerfal miatti szélvédő csere mi volt?

Igen, újonnan vettem. Egy rakat sz a r az egész
Naplózva
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #119 Dátum: 2020.04.21 kedd, 12:45:03 »

szerintem a motorral lesz gond...úgyértem nem a váltóval.De hibakódolvasás után kiderül.

A jelen állás szerint nagynyomású szivattyú és 4 db befecskendező csere. Mindezt motorcsere után. Hát no comment...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #120 Dátum: 2020.04.21 kedd, 12:50:05 »

A jelen állás szerint nagynyomású szivattyú és 4 db befecskendező csere. Mindezt motorcsere után. Hát no comment...
és ez már nem is garis.?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #121 Dátum: 2020.04.21 kedd, 13:31:56 »

és ez már nem is garis.?
Azt írta, még egy hétig garis.
Lehet, hogy itt már érdemes lenne ügyvédet fogadni, és valamiféle kártérítést kérni, mert ez túl van egy bizonyos határon.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #122 Dátum: 2020.04.21 kedd, 13:36:21 »

A jelen állás szerint nagynyomású szivattyú és 4 db befecskendező csere. Mindezt motorcsere után. Hát no comment...

A kettőnek nem sok köze van egymáshoz.
A motorcserében nincs benne a tüzelőanyag rendszer.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #123 Dátum: 2020.04.21 kedd, 13:38:21 »

Igen, újonnan vettem. Egy rakat sz a r az egész


A 2-3x magasabb áron vásárolható egyéb márkák sem garantálnak semmit. Ez viszont nem került 2-3x annyiba.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #124 Dátum: 2020.04.21 kedd, 21:26:05 »

A kettőnek nem sok köze van egymáshoz.
A motorcserében nincs benne a tüzelőanyag rendszer.
Lehet, hogy okosabb vagy mint a szervizesek, én ezt nem vonom kétségbe. Mindenesetre nekem a következőt mondták. Motorcserénél a fúvókákat (lehet nem ez a neve) is cserélték, de a nagynyomású szétment, és a "spén" tönkretette a fúvókákat.

Ha neked van jobb tipped, akkor ne tartsd magadban, amíg garis a gép.
Naplózva
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #125 Dátum: 2020.04.21 kedd, 21:32:09 »

Azt írta, még egy hétig garis.
Lehet, hogy itt már érdemes lenne ügyvédet fogadni, és valamiféle kártérítést kérni, mert ez túl van egy bizonyos határon.
Ügyvéd sajnos semmit nem ér. Annyit tehetek csak, hogy egy életre elfelejtem a Fordokat. És a közvetlen ismerőseim közül is mindenki. De ég mindig ott van a probléma, hogy mit vegyek?

Opel Insignia - volt már, még rosszabb
Merci (bármelyik) - túlárazott és korántsem hibátlan
BMW - isten ments
VW - Arteon sajnos fapados és sok a hibája
Audi - brutál szervizköltségek
Japán - nem kell
Koreai - nem kell
Francia - nem kell
Dacia - nem kell
Alfa - sajnos kicsi, de egyébként jó lenne
Fiat - soha

Aston Martin - na ez jó lenne, de nincs rá pénzem

Kihagytam valamit?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #126 Dátum: 2020.04.21 kedd, 21:43:10 »

Lehet, hogy okosabb vagy mint a szervizesek, én ezt nem vonom kétségbe. Mindenesetre nekem a következőt mondták. Motorcserénél a fúvókákat (lehet nem ez a neve) is cserélték, de a nagynyomású szétment, és a "spén" tönkretette a fúvókákat.

Ha neked van jobb tipped, akkor ne tartsd magadban, amíg garis a gép.

Hát ez hiba volt részükről!
A motorcserénél nem szükséges, de nem árt a a befecskendezők cseréje is. De ezzel egyidőben a nagynyomású pumpát be kell vizsgáltatni! Hiszen ha ott kopás van (ahogy nálad is) úgy a befecskendezők cseréje felesleges és értelmetlen volt! Ez simán elb@szta a szerviz, nem a megfelelő technológiával jártak el.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #127 Dátum: 2020.04.21 kedd, 21:45:53 »

Ügyvéd sajnos semmit nem ér. Annyit tehetek csak, hogy egy életre elfelejtem a Fordokat. És a közvetlen ismerőseim közül is mindenki. De ég mindig ott van a probléma, hogy mit vegyek?

Opel Insignia - volt már, még rosszabb
Merci (bármelyik) - túlárazott és korántsem hibátlan
BMW - isten ments
VW - Arteon sajnos fapados és sok a hibája
Audi - brutál szervizköltségek
Japán - nem kell
Koreai - nem kell
Francia - nem kell
Dacia - nem kell
Alfa - sajnos kicsi, de egyébként jó lenne
Fiat - soha

Aston Martin - na ez jó lenne, de nincs rá pénzem

Kihagytam valamit?



Nem csak a Merci, egyik sem hibátlan!
Alfa jó lenne?  zavart2
Érdekes, hogy az Aston Martin esetében "csak" nincs rá pénzed.   Szerinted annak a szervizköltsége alacsony? Mert az Audi-nál ez a problémád.  vigyor3
Pedig egy i40 kombival nem lőnél mellé.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #128 Dátum: 2020.04.21 kedd, 21:50:42 »


Nem csak a Merci, egyik sem hibátlan!
Alfa jó lenne?  zavart2
Érdekes, hogy az Aston Martin esetében "csak" nincs rá pénzed.   Szerinted annak a szervizköltsége alacsony? Mert az Audi-nál ez a problémád.  vigyor3
Pedig egy i40 kombival nem lőnél mellé.  Cool
Volt Alfám. Semmi baja nem volt, és imádtam. Ha egy Astonra lenne pénzem, nem érdekelne a szervizköltség. Míg az Audira lenne pénzem, ne nem egy full A8-ra Cheesy de szerintem vicc amit egy olajcseréért elkérnek.
Kombit pedig semmiképp nem vennék, mert valahogy sosem tetszett
Naplózva
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #129 Dátum: 2020.04.21 kedd, 21:52:08 »

Hát ez hiba volt részükről!
A motorcserénél nem szükséges, de nem árt a a befecskendezők cseréje is. De ezzel egyidőben a nagynyomású pumpát be kell vizsgáltatni! Hiszen ha ott kopás van (ahogy nálad is) úgy a befecskendezők cseréje felesleges és értelmetlen volt! Ez simán elb@szta a szerviz, nem a megfelelő technológiával jártak el.



Nem igazán értek hozzá, másrészt nem is nagyon ecsetelték, hogy mit és hogyan cseréltek. Egyébként is le akartam cserélni a kocsit, csak a vírushelyzet közbeszólt
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #130 Dátum: 2020.04.21 kedd, 22:07:32 »

Volt Alfám. Semmi baja nem volt, és imádtam. Ha egy Astonra lenne pénzem, nem érdekelne a szervizköltség. Míg az Audira lenne pénzem, ne nem egy full A8-ra Cheesy de szerintem vicc amit egy olajcseréért elkérnek.
Kombit pedig semmiképp nem vennék, mert valahogy sosem tetszett

Annak az alfának...szerencsédre nem volt baja...MÉG!  eplus2

Van sedan i40 is.  Cool

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #131 Dátum: 2020.04.21 kedd, 22:43:57 »

Annak az alfának...szerencsédre nem volt baja...MÉG!  eplus2

Van sedan i40 is.  Cool

[img]https://editorial.pxcrush.net/carsales/general/editorial/2020-hyundai-sonata_6.jpg?width=1024&height=683

És ez miért nincs a magyar képviselet kínálatában?
« Utoljára szerkesztve: 2020.04.21 kedd, 23:08:45 írta alf® » Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #132 Dátum: 2020.04.25 szombat, 07:21:22 »

És ez miért nincs a magyar képviselet kínálatában?
Mert itt nem forgalmazzák már. Kia Optima még van.
Naplózva
GPeti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #133 Dátum: 2020.10.25 vasárnap, 19:51:23 »

Sziasztok!
Lehet, hogy kicsit amatőr a kérdés. MK5 automatában van kettős tömegű lendkerék? Kb. 5-6 ekm óta valaminek jön a hangja a motor felől. Amikor elvittem a szervízbe megmutatni, akkor (nyilván) nem. De most már elég erősen hallom, főleg amikor nincs terhelés alatt. A korábbi mondeom nem automata volt, de úgy emlékszem, hogy amikor ilyen hang jött belőle, akkor kellett kuplungot meg lendkereket cserélni….
Köszi
Peti
Naplózva

---------
MK3 2005 TDCI  -  Eladó
MK5 2015 TDCI
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #134 Dátum: 2021.01.20 szerda, 14:15:40 »

A Hybrid Mondeo váltójáról eCVT valakinek van tapasztalata? 60ekm szerviz ennél a váltónál is javasolt, mennyibe kerül a Ford szervizben?
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Miki4
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #135 Dátum: 2021.01.24 vasárnap, 17:05:24 »

A Hybrid Mondeo váltójáról eCVT valakinek van tapasztalata? 60ekm szerviz ennél a váltónál is javasolt, mennyibe kerül a Ford szervizben?

E kérdés engem is foglalkoztatott. Ezért bementem a Pertányiba, és kinézettem alvázszám alapján. 240 ekm első olajcsere, vagy 8 év. Azt követően 3 évente. Megnyugtatott, ez nem PS Smiley
Naplózva

Mondeo Vignale Hybrid
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #136 Dátum: 2021.01.25 hétfő, 10:55:42 »

E kérdés engem is foglalkoztatott. Ezért bementem a Pertányiba, és kinézettem alvázszám alapján. 240 ekm első olajcsere, vagy 8 év. Azt követően 3 évente. Megnyugtatott, ez nem PS Smiley
240? Érdekes, a japán CVT-kre 60 az előírás és ott is javasolják a gyakoribbat. Pedig CVT-ben a japánok nagyobb guruk bárkinél. Én nem merném 60 fölé engedni.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #137 Dátum: 2021.01.25 hétfő, 11:29:04 »

240? Érdekes, a japán CVT-kre 60 az előírás és ott is javasolják a gyakoribbat. Pedig CVT-ben a japánok nagyobb guruk bárkinél. Én nem merném 60 fölé engedni.
ford sorozatban felülbírálja a beszállítók előírásait, pl olaj, stb. hogy konkrétat mondjak egy 508as 2.0hdi euro6 140-150ekm a vezérlés csere, ford szerint 200
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Miki4
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #138 Dátum: 2021.01.25 hétfő, 11:41:01 »

240? Érdekes, a japán CVT-kre 60 az előírás és ott is javasolják a gyakoribbat. Pedig CVT-ben a japánok nagyobb guruk bárkinél. Én nem merném 60 fölé engedni.

Ez nem a klasszikus CVT. Ez egy bolygómű. Leegyszerűsítve, fogaskerekek. Nem kuplungol, nem dörzsölődik benne semmi. Én elképzelhetőnek tartom, ha a 240-et magam is sokallom.
Naplózva

Mondeo Vignale Hybrid
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #139 Dátum: 2021.01.25 hétfő, 15:25:00 »

Ez nem a klasszikus CVT. Ez egy bolygómű. Leegyszerűsítve, fogaskerekek. Nem kuplungol, nem dörzsölődik benne semmi. Én elképzelhetőnek tartom, ha a 240-et magam is sokallom.
mint a hybrid toyota/lexus. ott is kérik folyamatosan a cserét
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #140 Dátum: 2021.01.26 kedd, 13:38:35 »

ford sorozatban felülbírálja a beszállítók előírásait, pl olaj, stb. hogy konkrétat mondjak egy 508as 2.0hdi euro6 140-150ekm a vezérlés csere, ford szerint 200

Ford.hu Hybrid Mondeonál ezek szerepel a Megnövelt intervallumú karbantartásoknál:
2 évente - Fékfolyadékot cserélni (LTS 12 154 4) -- Fék rendszer
10 évente - Leengedni, kiöblíteni és újból feltölteni bíborvörös Super Plus folyadékkal (LTS 24 122 4) -- Motorhűtés-rendszer
Első csere: 6 év vagy 160 000 km után. Az első csere után 3 évenként vagy 80 000 km-enként - Leengedni, átöblíteni és Super Plus-szal feltölteni (LTS 24 122 4) -- Elektromos hajtáslánc hűtőfolyadéka
200.000 km-enként/10 évente - Kicserélni (LTS 21 304 9) -- Vezérműszij
200.000 km-enként/10 évente - Kicserélni (LTS 21 567 5) -- Segédberendezés-ékszíjak
240.000 km-enként/12 évente - Folyadékcserét végezni - HF35, akkor azt külön bevatkozásként kell végrehajtani (LTS 17 115 5) -- Automata sebességváltó

Rákérdeztem a Ford szervizben, aol megerősítették a 240eKm-t.
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Miki4
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #141 Dátum: 2021.01.26 kedd, 18:22:24 »

Ford.hu Hybrid Mondeonál ezek szerepel a Megnövelt intervallumú karbantartásoknál:
2 évente - Fékfolyadékot cserélni (LTS 12 154 4) -- Fék rendszer
10 évente - Leengedni, kiöblíteni és újból feltölteni bíborvörös Super Plus folyadékkal (LTS 24 122 4) -- Motorhűtés-rendszer
Első csere: 6 év vagy 160 000 km után. Az első csere után 3 évenként vagy 80 000 km-enként - Leengedni, átöblíteni és Super Plus-szal feltölteni (LTS 24 122 4) -- Elektromos hajtáslánc hűtőfolyadéka
200.000 km-enként/10 évente - Kicserélni (LTS 21 304 9) -- Vezérműszij
200.000 km-enként/10 évente - Kicserélni (LTS 21 567 5) -- Segédberendezés-ékszíjak
240.000 km-enként/12 évente - Folyadékcserét végezni - HF35, akkor azt külön bevatkozásként kell végrehajtani (LTS 17 115 5) -- Automata sebességváltó

Rákérdeztem a Ford szervizben, aol megerősítették a 240eKm-t.


"200.000 km-enként/10 évente - Kicserélni (LTS 21 567 5) -- Segédberendezés-ékszíjak" - ez mi lehet?? Nem láttam benne egyszerű betekintéssel semmi szíjat.
Generátor nincs, klíma sincs....

Lehet, hogy vadat mondok, de emlékeim szerint lánc van a vezérlésnél.
Naplózva

Mondeo Vignale Hybrid
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #142 Dátum: 2021.01.26 kedd, 18:59:39 »

Ford.hu Hybrid Mondeonál ezek szerepel a Megnövelt intervallumú karbantartásoknál:
2 évente - Fékfolyadékot cserélni (LTS 12 154 4) -- Fék rendszer
10 évente - Leengedni, kiöblíteni és újból feltölteni bíborvörös Super Plus folyadékkal (LTS 24 122 4) -- Motorhűtés-rendszer
Első csere: 6 év vagy 160 000 km után. Az első csere után 3 évenként vagy 80 000 km-enként - Leengedni, átöblíteni és Super Plus-szal feltölteni (LTS 24 122 4) -- Elektromos hajtáslánc hűtőfolyadéka
200.000 km-enként/10 évente - Kicserélni (LTS 21 304 9) -- Vezérműszij
200.000 km-enként/10 évente - Kicserélni (LTS 21 567 5) -- Segédberendezés-ékszíjak
240.000 km-enként/12 évente - Folyadékcserét végezni - HF35, akkor azt külön bevatkozásként kell végrehajtani (LTS 17 115 5) -- Automata sebességváltó

Rákérdeztem a Ford szervizben, aol megerősítették a 240eKm-t.
ha van alvázszám, akkor bosch rendszerben meg tudom nézni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #143 Dátum: 2021.01.26 kedd, 20:22:33 »

ha van alvázszám, akkor bosch rendszerben meg tudom nézni

WF0DXXWPCHJL44422
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #144 Dátum: 2021.01.26 kedd, 21:44:21 »

WF0DXXWPCHJL44422
240ekm-nél írja. amiket szervizelek híbrid toyota/lexus (szintén bolygóműves), ott 60ekm az olajcsere, ami erőssen ajánlott is amúgy is kevés olaj kell bele szóval nem vészes az ár és tud csúnyán kinézni benne az olaj
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #145 Dátum: 2021.01.27 szerda, 07:38:40 »

240ekm-nél írja. amiket szervizelek híbrid toyota/lexus (szintén bolygóműves), ott 60ekm az olajcsere, ami erőssen ajánlott is amúgy is kevés olaj kell bele szóval nem vészes az ár és tud csúnyán kinézni benne az olaj

Egy dízelben a motorolaj párszáz kilométer után is csúnyán néz ki. Tudom, hogy ez váltó, de ott sem a kinézet szabja meg a képességét. Sőt, régen sok automata esetében nem is javasolták a teljes olajcserét, hanem csak a frissitést.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #146 Dátum: 2021.01.27 szerda, 13:26:17 »

Egy dízelben a motorolaj párszáz kilométer után is csúnyán néz ki. Tudom, hogy ez váltó, de ott sem a kinézet szabja meg a képességét. Sőt, régen sok automata esetében nem is javasolták a teljes olajcserét, hanem csak a frissitést.
nem az hogy nem javasolták, hanem a a váltóház belsejében van a szűrő és ropira kell szedni érte(mk3 jatco, mk4 aisin). powershift is olyan, hogy 40ekm-nél még van szine az olajnak, 60ekm-nél sötétszürke-fekete. az olajnak (motor/váltó) a kenésen kívül a szennyeződés keringetése is a feladata. ezt látod szemmel, hogy szineződik, a telítettségét nyílván nem tudod megállapítani, de amikor telítődik akkor jönnek a lerakódások amit majd az új felold, átmos olyan helyre, ahova nem kéne és a 100eft-os olajcseréből 400-800eft-os javítás lesz. felőlem mindenki azt csinál a kocsijának amit akar, én azt írom amit napi szinten látok. ja és egy atf pl *** hamar meg tud "égni", van olyan is ahol elő van írva, hogy x alkalommal y fok felett járt az olaj a váltóban és erre hibakódvan akkor instant csere, akkor is ha múlthéten cserélted legutoljára
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #147 Dátum: 2021.01.27 szerda, 14:50:53 »

nem az hogy nem javasolták, hanem a a váltóház belsejében van a szűrő és ropira kell szedni érte(mk3 jatco, mk4 aisin). powershift is olyan, hogy 40ekm-nél még van szine az olajnak, 60ekm-nél sötétszürke-fekete. az olajnak (motor/váltó) a kenésen kívül a szennyeződés keringetése is a feladata. ezt látod szemmel, hogy szineződik, a telítettségét nyílván nem tudod megállapítani, de amikor telítődik akkor jönnek a lerakódások amit majd az új felold, átmos olyan helyre, ahova nem kéne és a 100eft-os olajcseréből 400-800eft-os javítás lesz. felőlem mindenki azt csinál a kocsijának amit akar, én azt írom amit napi szinten látok. ja és egy atf pl *** hamar meg tud "égni", van olyan is ahol elő van írva, hogy x alkalommal y fok felett járt az olaj a váltóban és erre hibakódvan akkor instant csere, akkor is ha múlthéten cserélted legutoljára

Teljesen igazad van, de a FORD miért téveszti meg a vásárlóit, ezzel a 240ekm futásteljesítménykori váltóolajcserével?
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #148 Dátum: 2021.01.27 szerda, 16:18:57 »

Teljesen igazad van, de a FORD miért téveszti meg a vásárlóit, ezzel a 240ekm futásteljesítménykori váltóolajcserével?
ezt úgy szoktuk mondani az "élettartam" olajnál, hogy szép dolog, jól hangzik, csak a gyártó nem közli, hogy mire gondoltak az élettartam alatt.

jobban beleolvasva, nem 1az1ben toyota váltó a hf35, csak licens-eltek át dolgokat, amúgy külön fejlesztés.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #149 Dátum: 2021.01.27 szerda, 16:39:32 »

Teljesen igazad van, de a FORD miért téveszti meg a vásárlóit, ezzel a 240ekm futásteljesítménykori váltóolajcserével?
Más is megtéveszti 120 ezerrel. Mert a flottás vásárlók 50-150 ezer kilométerre terveznek (minél magasabb kategória, annál kevesebb, lásd Jahreswagen), ahol egy ilyen szerviz érzékelhetően növeli a lízingdíjat. Láttam a saját céges autóm lízingkalkulációjat, csak fele szól a beszerzésről és értékvesztésről, a többi a biztosítás és a karbantartás. Ez utóbbiból egy 80 ezres olajcsere 60 ezrenként már 160 ezer 150 e km-nél autócserét feltételezve --> 4 évre ez havi 3 ezer.

Az autópiacokat pedig azok avásárlók húzzák Nyugat-Európában is, akik max 100-150e cserélnek. Őket nem érdekli, ha 150 után letérdel valami. (Itt jut mindig eszembe, hogy szidják a Fordot, mert 240e km-t kommunikált az 1,0 EcoBoost élettartamára, másutt alacsonyabb a tervezett élettartam, pont az előzőek miatt. Csak épp nem verik nagydobra.)
« Utoljára szerkesztve: 2021.01.27 szerda, 16:46:06 írta Carmaged » Naplózva
Oldalak: 1 2 [3] 4 5   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.037 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.