Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 00:09:37
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo V.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak: [
1
]
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 23659 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Fék, ABS, ESP
«
Dátum:
2012.12.06 csütörtök, 10:12:42 »
Fék, ABS, ESP
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Jokepu
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 50
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1 Dátum:
2018.05.20 vasárnap, 00:39:08 »
Üdv mindenkinek!
Féktárcsákat és betéteket cseréltem. A hátsó tárcsaféknél nem ment minden papírforma szerint:
1. Az EPB deaktiválásáról sok cikket és videókat is néztem. Nos, nálam nem működik. Arra gondolok, amikor pontos leírás szól arról, hogy a gázpedált kell lenyomni illetve a kézifék kapcsolót nyomva tartani, és közben a gyújtáskapcsolót ki-be kapcsolgatni. Az én kocsim rá sem bagózik. Szóval egyszerűen kiengedve hagytam az elektromos kéziféket és úgy végeztem el a betét cserét.
2. A hátsó fék-munkahenger visszatolásáról azt olvastam, (pl. a motortalk.de-n) hogy nem kell forgatni visszatolás közben. Én viszont úgy találtam, hogy forgatás nélkül nem indult volna meg. Viszont forgatás mellett könnyedén ment vissza a dugattyú. Erre egy hagyományos, kereskedelmi fék-munkahenger visszaállító szerszámot használtam. Ide még csak annyit, hogy a forgás kb. 3-4 menet után megakadt, nem is erőltettem. Ezután már simán tudtam tovább tolni.
A teljességhez annyit, hogy a kocsim 2014. októberi, kombi. Lehet, hogy a későbbieknél már más a rendszer.
Naplózva
Mk5 2.0 TDCi Turnier '14
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2 Dátum:
2019.03.12 kedd, 18:25:08 »
Két év, 71ekm, két új első fékbetét (persze brembo).
PS: a régieket azért a taxisok még visszatették volna...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3 Dátum:
2019.12.09 hétfő, 16:47:57 »
Jól elvagyok itt magam... Így 92ekm után még húzom egy darabig (100ekm-ig) és az akkor esedékes olajcserével megejtek egy hátsó fékbetét cserét is. A bremboról tudom, hogy OK, most olvastam mk4 féknél, hogy Zimmenmann-al elégedett egy klubtárs. Gyorsan ránéztem, 3eFt-vel drágább, mint a brebo, remélem jobb is lesz. Próba, cseresznye.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Vectron
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 547
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4 Dátum:
2019.12.11 szerda, 09:31:38 »
Tudom h optitunning a kérdés, de hátha...
Piros féknyereg létezik az MKV-höz vajon?
Vagy marad a piktorkodásos modszer?
:fejvakas:
Naplózva
Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line, 5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi, Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5 Dátum:
2020.03.26 csütörtök, 19:55:21 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2019.12.09 hétfő, 16:47:57
Jól elvagyok itt magam... Így 92ekm után még húzom egy darabig (100ekm-ig) és az akkor esedékes olajcserével megejtek egy hátsó fékbetét cserét is. A bremboról tudom, hogy OK, most olvastam mk4 féknél, hogy Zimmenmann-al elégedett egy klubtárs. Gyorsan ránéztem, 3eFt-vel drágább, mint a brebo, remélem jobb is lesz. Próba, cseresznye.
100ekm/3év (van rá magyarázat, hogy miért nem 150e) és beépítésre került az új fékbetét hátra. A gyári beépítésű eddig bírta.
Ennek örömére:
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Vectron
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 547
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6 Dátum:
2020.03.28 szombat, 13:39:30 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2020.03.26 csütörtök, 19:55:21
100ekm/3év (van rá magyarázat, hogy miért nem 150e) és beépítésre került az új fékbetét hátra. A gyári beépítésű eddig bírta.
Ennek örömére:
90e km nél csereltettem. Ate. Tárcsák +fekbetet.
Észre lehet venni a különbséget az utóbb beepitett javára.
A gyári 105e km t elment volna.
Naplózva
Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line, 5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi, Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7 Dátum:
2020.06.24 szerda, 13:03:23 »
Ma meg volt a 4év/60e km-es szerviz. Azt mondták, hogy az első betétek csereérettek. Nyilván megoldom magam, nem akartam azt is aranyárban megcsináltatni. (Így is 126e ft-omba fájt a történet
) Milyen gyártású terméket javasoltok? Találtam több fajtát. LPR, A.B.S., Ferodo, Mapco, Metelli, Remsa, Cifam, Roadhouse, Febi bilstein, Delphi, Quaro, Tomex, Meyle, Vaico, Icer, Optimal, TRW, Bosch, Brembo, Zimmermann, Textar, Hella, Jurid) a sorrend ár szerint emelkedő. Mindegyikből van olcsóbb is drágább is. 8e- 24e-ig.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8 Dátum:
2020.06.24 szerda, 13:36:52 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2020.06.24 szerda, 13:03:23
Ma meg volt a 4év/60e km-es szerviz. Azt mondták, hogy az első betétek csereérettek. Nyilván megoldom magam, nem akartam azt is aranyárban megcsináltatni. (Így is 126e ft-omba fájt a történet
) Milyen gyártású terméket javasoltok? Találtam több fajtát. LPR, A.B.S., Ferodo, Mapco, Metelli, Remsa, Cifam, Roadhouse, Febi bilstein, Delphi, Quaro, Tomex, Meyle, Vaico, Icer, Optimal, TRW, Bosch, Brembo, Zimmermann, Textar, Hella, Jurid) a sorrend ár szerint emelkedő. Mindegyikből van olcsóbb is drágább is. 8e- 24e-ig.
azt hiszem ATE a gyári.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #9 Dátum:
2020.06.24 szerda, 15:22:38 »
Idézetet írta: alf® - 2020.06.24 szerda, 13:36:52
azt hiszem ATE a gyári.
Nem ragaszkodok a gyárihoz. MK3-nál a delphi nekem bejött. A felsoroltak 70%-áról még csak nem is hallottam.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #10 Dátum:
2020.06.24 szerda, 15:37:24 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2020.06.24 szerda, 15:22:38
Nem ragaszkodok a gyárihoz. MK3-nál a delphi nekem bejött. A felsoroltak 70%-áról még csak nem is hallottam.
Pedig a gyári akár olcsóbb is sok nem gyárinál.
Azért mert te nem hallottad, még nagyon sok éve léteznek és jelen vannak az autó iparban.
Az, hogy mi volt az MK3-nál indifferens.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #11 Dátum:
2020.12.11 péntek, 12:40:45 »
Ha jól gondolom hátsó fékbetét csere lesz aktuális a 70ekm-es Mondeónknál. Az autó AWD-s. Jelenség: tolatáskor a jobb hátsó keréknél nyikorgás hallatszik. A tárcsa szinte újnak tűnik, csak minimális pereme van.
Jól gondolom? MK5-nél ügye már nincs a kézifék beragadási probléma, mint az MK3-nál volt?
Milyen gyártmányú betétet ajánlatok?
https://www.autodoc.hu/remsa/8153373
https://www.autodoc.hu/valeo/10006222
Az MK4-nél a Textar vált be nálunk.
«
Utoljára szerkesztve: 2020.12.11 péntek, 13:55:58 írta Tibor69
»
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Radvany_18
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 132
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #12 Dátum:
2020.12.15 kedd, 11:31:26 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2020.12.11 péntek, 12:40:45
Ha jól gondolom hátsó fékbetét csere lesz aktuális a 70ekm-es Mondeónknál. Az autó AWD-s. Jelenség: tolatáskor a jobb hátsó keréknél nyikorgás hallatszik. A tárcsa szinte újnak tűnik, csak minimális pereme van.
Jól gondolom? MK5-nél ügye már nincs a kézifék beragadási probléma, mint az MK3-nál volt?
Milyen gyártmányú betétet ajánlatok?
https://www.autodoc.hu/remsa/8153373
https://www.autodoc.hu/valeo/10006222
Az MK4-nél a Textar vált be nálunk.
Üdv Tibi!
Az előző hozzászólónak (MegGyőző barátunknak - aki a közelmúltat tekintve lehetne aktívabb is és szívesen olvasom a szakmai észrevételeit a Mondival kapcsolatban - tehát vissza a fedélzetre!) igaza van! Nézz körül a FORD környékén is, érdemes!
Én 2019. májusban cseréltem a komplett (betétek E-H + tárcsák E-H) fékgarnitúrát. Hogy pontosan melyik gyártó, azt sajna nem tudom (a pontos típus a számlán sincs rajta :-(), de a szerelőnél rákérdezhetek. Kikerestem a számlát és megnéztem az anyagárat (nettó), ami összesen
140.600,-HUF
volt. A szerelőm a FORD-tól rendelte. Semmi gond velük, nagyon jól zenélnek eddig kb. 60.000km-t teljesítettek és még van bennük tartalék (ez természetesen nagyon sok mindentől függ).
Üdv:
D.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #13 Dátum:
2020.12.15 kedd, 20:11:53 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2020.12.11 péntek, 12:40:45
Ha jól gondolom hátsó fékbetét csere lesz aktuális a 70ekm-es Mondeónknál. Az autó AWD-s. Jelenség: tolatáskor a jobb hátsó keréknél nyikorgás hallatszik. A tárcsa szinte újnak tűnik, csak minimális pereme van.
Jól gondolom? MK5-nél ügye már nincs a kézifék beragadási probléma, mint az MK3-nál volt?
Milyen gyártmányú betétet ajánlatok?
https://www.autodoc.hu/remsa/8153373
https://www.autodoc.hu/valeo/10006222
Az MK4-nél a Textar vált be nálunk.
Én a brembo-szet-re tettem a voksot mk4-es koromban. Most éppen elöl brembo betét van. Hátul Zimmermann. Majd kb. 140e körül (most 123ekm-nél tartok és a fckcvd miatt csak tavasszal mehetek síelni) kell elöl cserélni tárcsát+betétet. Lehet akkor is brembo lesz... Na de azt még me kell érni...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Jokepu
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 50
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #14 Dátum:
2022.01.16 vasárnap, 12:14:27 »
Üdv!
Kis segítséget kérek:
Szabad e mk5-nél a fékfolyadékot a "hagyományos" módon cserélni?
Értem ezalatt: állandó nyomás a fékfolyadék tartályra. Majd a kerekeknél a légtelenítő csavaron keresztül a folyadék kiengedése.
Az ABS ESP egység nem érzékeny erre a műveletre?
Köszi.
Naplózva
Mk5 2.0 TDCi Turnier '14
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #15 Dátum:
2022.04.22 péntek, 08:00:20 »
Tegnapelőtt volt egy 160ekm szerviz. Olajcsere+szűrők mellett hátsó fékbetét csere. Eddig bírta a Zimmermann vagyis 60ekm, már kopásjelzőn volt (ezt már egy taxis sem tenné be
). A gyári 100ekm-et bírt. Most újra gyári került a helyére.
Elöl tárcsa+betét csere is volt. Visszaolvasva a brembo betét 90ekm-et bírt. Most brembo szett-et kapott előre.
Összegezve a gyári és a brembo vonal hozza a 70-90ekm körüli élettartamot, míg a Zimmermann betét 60ekm alatt egyérteműen lenullázódott.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #16 Dátum:
2022.04.22 péntek, 08:17:51 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2022.04.22 péntek, 08:00:20
Tegnapelőtt volt egy 160ekm szerviz. Olajcsere+szűrők mellett hátsó fékbetét csere. Eddig bírta a Zimmermann vagyis 60ekm, már kopásjelzőn volt (ezt már egy taxis sem tenné be
). A gyári 100ekm-et bírt. Most újra gyári került a helyére.
Elöl tárcsa+betét csere is volt. Visszaolvasva a brembo betét 90ekm-et bírt. Most brembo szett-et kapott előre.
Összegezve a gyári és a brembo vonal hozza a 70-90ekm körüli élettartamot, míg a Zimmermann betét 60ekm alatt egyérteműen lenullázódott.
Elvileg nem az fog jól, ami jól kopik? azaz "puha" a betét?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #17 Dátum:
2022.04.23 szombat, 07:27:36 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2022.04.22 péntek, 08:17:51
Elvileg nem az fog jól, ami jól kopik? azaz "puha" a betét?
A fékhatással nem is volt gond sose. Ezek csak a statisztikai adatok. Ami még érdekes, hogy elöl a gyári tárcsa két betétet használt el a 160ekm alatt és utána csere, addig a hátsó tárcsa már a (gyári-Zimmermann-gyári) harmadikat fogyasztja.
Lehet, hogy jó megoldás 45-50ekm után mindig "ilyen puha" betétet cserélni, csak akkor erre figyelni kell. Mostmár legalább gyári, Brembo és Zimmermann betétekkel is van tapasztalat.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Ronnydown
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 179
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #18 Dátum:
2022.05.26 csütörtök, 18:37:42 »
Megvettem jó nagy kedvezménnyel a TRW első tárcsákat+hozzávaló betéteket.
55 pénz volt. Kíváncsi vagyok mennyit bír majd, illetve, hogy fog "muzsikálni".
Csere jövő hétre várható.
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #19 Dátum:
2022.11.19 szombat, 14:23:05 »
Sziasztok,
a hátsó féktárcsának van elektromos visszajelzője?
Illetve ha nem a gyári (Petrányi honlapon 50ezer Ft-ért láttam, kicsit soknak tűnik) akkor van "bevált" márka ami ajánlott?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #20 Dátum:
2022.11.19 szombat, 15:39:12 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2022.11.19 szombat, 14:23:05
Sziasztok,
a hátsó féktárcsának van elektromos visszajelzője?
Illetve ha nem a gyári (Petrányi honlapon 50ezer Ft-ért láttam, kicsit soknak tűnik) akkor van "bevált" márka ami ajánlott?
Elsőnek sincs. Nem lesz sokkal olcsóbb az utánhányott sem,
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #21 Dátum:
2022.11.19 szombat, 18:07:43 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2022.11.19 szombat, 15:39:12
Elsőnek sincs. Nem lesz sokkal olcsóbb az utánhányott sem,
A feléért van kb Brembo, Textar, TRW, stb. De pl. a Valeo a negyede sincs.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #22 Dátum:
2022.11.19 szombat, 18:13:29 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2022.11.19 szombat, 18:07:43
A feléért van kb Brembo, Textar, TRW, stb. De pl. a Valeo a negyede sincs.
Ebből csak a Brembo gyártó.
Az összes többi csak a legolcsóbbat "gyártatja" és a saját égisze alatt értékesíti.
A megbízhatóság szempontjából az a legjobb választás.Nem utolsó sorban talán minőségben a legjobb is.
Mi is gyártunk TRW,Textar és Bosch fékalkatrészeket...német minőség....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #23 Dátum:
2022.11.19 szombat, 19:59:07 »
Idézetet írta: alf® - 2022.11.19 szombat, 18:13:29
Ebből csak a Brembo gyártó.
Az összes többi csak a legolcsóbbat "gyártatja" és a saját égisze alatt értékesíti.
A megbízhatóság szempontjából az a legjobb választás.Nem utolsó sorban talán minőségben a legjobb is.
Mi is gyártunk TRW,Textar és Bosch fékalkatrészeket...német minőség....
Most akkor melyik a megbízható? A brembo?
Régebben sokan panaszkodtak rá.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #24 Dátum:
2022.11.19 szombat, 22:54:11 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2022.11.19 szombat, 19:59:07
Most akkor melyik a megbízható? A brembo?
Régebben sokan panaszkodtak rá.
Én egy gyártót állítottam olyan "márkákkal" szembe,akik mindig másmás beszállítótól vásárolják össze a termékeiket.
Azt hiszem az autóinkon ATE van gyárilag.Talán a legdrágább most-ha kapható. Ehhez mérten a Brembo lehet jó választás.
De van olyan,amit sose vennék,ilyen pl a Bosch.Liszenszeket ad el,és ugyan azt csinálja mint pl a Valeo vagy az Autoliv.
A legvagányabb,amikor a gyártott Bosch termékre rá lézergravírozzuk, hogy "Made in Germany".
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #25 Dátum:
2022.11.20 vasárnap, 07:08:49 »
Idézetet írta: alf® - 2022.11.19 szombat, 22:54:11
Én egy gyártót állítottam olyan "márkákkal" szembe,akik mindig másmás beszállítótól vásárolják össze a termékeiket.
Azt hiszem az autóinkon ATE van gyárilag.Talán a legdrágább most-ha kapható. Ehhez mérten a Brembo lehet jó választás.
De van olyan,amit sose vennék,ilyen pl a Bosch.Liszenszeket ad el,és ugyan azt csinálja mint pl a Valeo vagy az Autoliv.
A legvagányabb,amikor a gyártott Bosch termékre rá lézergravírozzuk, hogy "Made in Germany"
.
Azbesztmegb@szt…
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #26 Dátum:
2022.11.20 vasárnap, 18:43:46 »
Idézetet írta: alf® - 2022.11.19 szombat, 18:13:29
Ebből csak a Brembo gyártó.
Az összes többi csak a legolcsóbbat "gyártatja" és a saját égisze alatt értékesíti.
A megbízhatóság szempontjából az a legjobb választás.Nem utolsó sorban talán minőségben a legjobb is.
Mi is gyártunk TRW,Textar és Bosch fékalkatrészeket...német minőség....
A Textar csak csomagoltat, nem gyárt?
Amúgy hátsó féknél nem tudom mennyire számít, persze hulladékot nem tennék bele.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
toby_as
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #27 Dátum:
2024.04.21 vasárnap, 19:42:46 »
Sziasztok
Hatso fekbetetet csereltem, es sajnos csak utolag olvastam utana hogy az elektromos kezifeket szerviz modba kel tenni (persze ki volt engedve). Csodalkoztam is rajta hogy a dugattyu visszanyomasakor eleg nehezen ment a helyere (ugye tekerni es nyomni is kel egyszerre, van is ilyen szerkezetem amivel parszor elvegeztem mar ezt a muveletet , de meg nem volt ilyen elektromos kezifekes autom). Szoval, szerintetek lett valami baja ettol? Mukodik, behuz-kienged, de azota (par 100 km) parszor kiirta hogy a kezifek "Service required". Utana eltunt az uzenet es latszolag minden rendben (hibakod sincsen, csak valami U.... komunikacios hiba az ABS-nel, mar pontosan nem tudom), de mivel uj nalam az auto nem tudom hogy azelott is csinalt e mar ilyet, vagy nekem sikerult jol elk..nom.
«
Utoljára szerkesztve: 2024.04.21 vasárnap, 19:48:42 írta toby_as
»
Naplózva
Mondeo MK5 1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140(163), UFBA, Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140, QXBA, Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3 1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #28 Dátum:
2024.04.22 hétfő, 15:07:13 »
Idézetet írta: toby_as - 2024.04.21 vasárnap, 19:42:46
Sziasztok
Hatso fekbetetet csereltem, es sajnos csak utolag olvastam utana hogy az elektromos kezifeket szerviz modba kel tenni (persze ki volt engedve). Csodalkoztam is rajta hogy a dugattyu visszanyomasakor eleg nehezen ment a helyere (ugye tekerni es nyomni is kel egyszerre, van is ilyen szerkezetem amivel parszor elvegeztem mar ezt a muveletet , de meg nem volt ilyen elektromos kezifekes autom). Szoval, szerintetek lett valami baja ettol? Mukodik, behuz-kienged, de azota (par 100 km) parszor kiirta hogy a kezifek "Service required". Utana eltunt az uzenet es latszolag minden rendben (hibakod sincsen, csak valami U.... komunikacios hiba az ABS-nel, mar pontosan nem tudom), de mivel uj nalam az auto nem tudom hogy azelott is csinalt e mar ilyet, vagy nekem sikerult jol elk..nom.
Nem szorul, forrösodik most a hátsó féked?
Ha még működik az elektromos része, akkor csinálj egy szervízmód be-ki kapcsolást.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
toby_as
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #29 Dátum:
2024.04.22 hétfő, 16:36:03 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2024.04.22 hétfő, 15:07:13
Nem szorul, forrösodik most a hátsó féked?
Ha még működik az elektromos része, akkor csinálj egy szervízmód be-ki kapcsolást.
Szia, nem szorul , mukodnek a motorok. Azota mar csinaltam egy szervizmod ki/be kapcsolast is (lenyegeben rogton a csere utan, 1-2 nap, miutan meglattam valahol hogy ezt kellet volna elotte). Megcsinalta , nem adott semmi hibat, azota is mukodnek a motorok, fog a fek...csak 1-2x beadta ezt a "Service now" hibat a kezifekre. Ez is csak pillanatokig tart, majd nyomkodom a gombot, esetleg kontakt le/fel es mukodik (ameddig irja persze nem reagal a gombra).
Hogy lehet ezeket kiengedni ha egyszer ugy dontene hogy megadja magat?
Naplózva
Mondeo MK5 1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140(163), UFBA, Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140, QXBA, Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3 1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #30 Dátum:
2024.04.22 hétfő, 21:38:14 »
Idézetet írta: toby_as - 2024.04.22 hétfő, 16:36:03
Szia, nem szorul , mukodnek a motorok. Azota mar csinaltam egy szervizmod ki/be kapcsolast is (lenyegeben rogton a csere utan, 1-2 nap, miutan meglattam valahol hogy ezt kellet volna elotte). Megcsinalta , nem adott semmi hibat, azota is mukodnek a motorok, fog a fek...csak 1-2x beadta ezt a "Service now" hibat a kezifekre. Ez is csak pillanatokig tart, majd nyomkodom a gombot, esetleg kontakt le/fel es mukodik (ameddig irja persze nem reagal a gombra).
Hogy lehet ezeket kiengedni ha egyszer ugy dontene hogy megadja magat?
Le lehet csavarozni a motort.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #31 Dátum:
2024.04.23 kedd, 18:40:15 »
Idézetet írta: toby_as - 2024.04.21 vasárnap, 19:42:46
Sziasztok
Hatso fekbetetet csereltem, es sajnos csak utolag olvastam utana hogy az elektromos kezifeket szerviz modba kel tenni (persze ki volt engedve). Csodalkoztam is rajta hogy a dugattyu visszanyomasakor eleg nehezen ment a helyere (ugye tekerni es nyomni is kel egyszerre, van is ilyen szerkezetem amivel parszor elvegeztem mar ezt a muveletet , de meg nem volt ilyen elektromos kezifekes autom). Szoval, szerintetek lett valami baja ettol? Mukodik, behuz-kienged, de azota (par 100 km) parszor kiirta hogy a kezifek "Service required". Utana eltunt az uzenet es latszolag minden rendben (hibakod sincsen, csak valami U.... komunikacios hiba az ABS-nel, mar pontosan nem tudom), de mivel uj nalam az auto nem tudom hogy azelott is csinalt e mar ilyet, vagy nekem sikerult jol elk..nom.
ezeknél már nem kell tekerni,csak befelé nyomni a munkahengert.Nyilván előtte bekellett volna kapcsolni a szervíz módot,mert akkor nyitja a motort teljesen nyitott állapotba -hátul.Nem vagyok benne biztos, hogy nem tetted tönkre a motor hajtását,hogy így toltad hátra erővel. Lehet ezért dobta a szervíz szükséges üzenetet.
Elég komoly áttétel van benne,ha kárt okoztál,az visszafordíthatatlan-valami törött.Én azért csak megnézném.A motorja lecsavarozható.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
toby_as
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #32 Dátum:
2024.04.23 kedd, 19:42:01 »
Idézetet írta: alf® - 2024.04.23 kedd, 18:40:15
ezeknél már nem kell tekerni,csak befelé nyomni a munkahengert.Nyilván előtte bekellett volna kapcsolni a szervíz módot,mert akkor nyitja a motort teljesen nyitott állapotba -hátul.Nem vagyok benne biztos, hogy nem tetted tönkre a motor hajtását,hogy így toltad hátra erővel. Lehet ezért dobta a szervíz szükséges üzenetet.
Elég komoly áttétel van benne,ha kárt okoztál,az visszafordíthatatlan-valami törött.Én azért csak megnézném.A motorja lecsavarozható.
Szia
Ertem , hat sajnos visszacsinalni nem lehet, ez van ha uj tehnologiat tanul az ember. Egyenlore nem ad olyan surun hibat (kb. 2 hetente egyszer), fogni is befog, kienged, majd meg nezem. Ha surubben elkezd hibat adni akor leveszem.
Koszi
Naplózva
Mondeo MK5 1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140(163), UFBA, Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140, QXBA, Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3 1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
zooli74
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
2015 TDCI Titanium 2.0 , 180PS
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #33 Dátum:
2024.08.07 szerda, 13:13:35 »
Sziasztok!
Össz fék csere (tárcsa+betét+csúszkák) után, melegszik a hátsó fékem. Nem csak az egyik, hanem mind a kettő, melegebb mint az elsők! Természetesen a kéziféket szervíz üzemmódba raktam, simán visszament a munkahenger( nem tekertem, csak toltam). Létezik, hogy egyszerre mind a két hátsó nyereg szorulna?
Köszönöm
2.0 tdci kombi
Naplózva
Oldalak: [
1
]
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ