Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.24 vasárnap, 18:16:06 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 13   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 358413 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #50 Dátum: 2009.09.17 csütörtök, 16:49:13 »

Nekem olyat csinál néha a váltó, hogy hidegen nehéz 1-be, vagy hátramenetbe tenni. Nagyon nehéz.
A többi fokozattal semmi gond. Ha bemelegszik, akkor már ezekkel sem.
Ez mi miatt lehet?
Olaj(öreg, vagy kevés) / bovden / kuplung ?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #51 Dátum: 2009.09.17 csütörtök, 17:21:27 »

Nekem olyat csinál néha a váltó, hogy hidegen nehéz 1-be, vagy hátramenetbe tenni. Nagyon nehéz.
A többi fokozattal semmi gond. Ha bemelegszik, akkor már ezekkel sem.
Ez mi miatt lehet?
Olaj(öreg, vagy kevés) / bovden / kuplung ?
A szinkrongyűrűk lehetnek elrévülve.Nem sok mindent lehet vele kezdeni a felújításon kívül..... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #52 Dátum: 2009.10.23 péntek, 11:23:41 »

 Már írtam, hogy "zörög" a kinyomócsapágyam, amivel nem lehet mit csinálni. És mondtam a szerelőnek, hogy fent fog a kuplung, de azt mondta, hogy hidraulikus, nem lehet állítani. Tegnap próbálgattam, menet közben alig kell megnyomnom a pedált, és már csúszik is a kuplung, tehát tényleg egészen fent van a fogáspont. Ez annak a jele, hogy nemsokára kuplungot kell cserélnem?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #53 Dátum: 2009.10.23 péntek, 12:03:18 »

Már írtam, hogy "zörög" a kinyomócsapágyam, amivel nem lehet mit csinálni. És mondtam a szerelőnek, hogy fent fog a kuplung, de azt mondta, hogy hidraulikus, nem lehet állítani. Tegnap próbálgattam, menet közben alig kell megnyomnom a pedált, és már csúszik is a kuplung, tehát tényleg egészen fent van a fogáspont. Ez annak a jele, hogy nemsokára kuplungot kell cserélnem?
igen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #54 Dátum: 2009.10.23 péntek, 12:17:38 »

Nekem olyat csinál néha a váltó, hogy hidegen nehéz 1-be, vagy hátramenetbe tenni. Nagyon nehéz.
A többi fokozattal semmi gond. Ha bemelegszik, akkor már ezekkel sem.
Ez mi miatt lehet?
Olaj(öreg, vagy kevés) / bovden / kuplung ?

Nem a szinkrongyűrűkkel lehet gond, hanem a kuplunggal. Nem válasz szét rendesen.
Vagy kevés az olaj (levegős), vagy a kinyomócsapágy rossz.
Először levegéztesd ki a kuplungot (meg persze nézd meg benne az olajat).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #55 Dátum: 2009.10.23 péntek, 12:29:53 »

igen

Hát ez szomorú!  rinya
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 16:07:40 írta Zsolteey » Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #56 Dátum: 2009.10.23 péntek, 12:36:16 »

Azért vicc, hogy a Cromax oldalon a kuplungszett áraknál csak annyi van, hogy érdeklődjön!

Volt már valakinek felújítva a váltója?
 Mert ha már kuplung csere lesz, akkor a recsegő harmadik miatt vagy felújítás, vagy csere kintről behozott bontottra. A költségeit egyik lehetőségnek sem ismerem.
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #57 Dátum: 2009.10.23 péntek, 12:46:22 »

Egyébként kuplungból milyen márkájút érdemes venni, mert látom van választék?
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #58 Dátum: 2009.10.23 péntek, 13:25:55 »

Egyébként kuplungból milyen márkájút érdemes venni, mert látom van választék?

Gyári Sachs esetleg Luk
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #59 Dátum: 2009.10.23 péntek, 13:57:29 »

Gyári Sachs esetleg Luk

Kösz! wave Az előző off autómnál is ezeket ajánlották.
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #60 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 09:46:28 »

Tegnap beugrottam az autósboltba megérdeklődni, hogy mennyi a kuplung. Hidraulikus kinyomócsapággyal együtt kerek 100ezer. wow1 Mondhatni nem volt őszinte a mosolyom! vigyor3 Még azért megkérdezem máshol is, de valószinűleg nem lesz sokkal olcsóbb. Nem azt mondom, hogy nem reális ár, csakhát jóval későbbre terveztem ezt a kiadást.
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #61 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 10:11:36 »

Tegnap beugrottam az autósboltba megérdeklődni, hogy mennyi a kuplung. Hidraulikus kinyomócsapággyal együtt kerek 100ezer. wow1 Mondhatni nem volt őszinte a mosolyom! vigyor3 Még azért megkérdezem máshol is, de valószinűleg nem lesz sokkal olcsóbb. Nem azt mondom, hogy nem reális ár, csakhát jóval későbbre terveztem ezt a kiadást.
Wyctortól tavaly kb 85ezres ajánlatot kaptam, szerintem 10-15e Ft-ért is érdemes kicsit nézelődni.
Bárdiban 25% kedvességünk van, arra kellene orientálódni, vagy a helyi alkatrészkupecoknál kérdezősködni.  wave
Naplózva
gyurci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64


E-mail
« Új hozzászólás #62 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 19:01:18 »


http://www.max-car.hu/index.php?tipus=01&balkatid=23&balkatm=Kuplung#nogo

Próbáld meg náluk is. Egy telefont megér szerintem.

« Utoljára szerkesztve: 2009.10.29 csütörtök, 19:37:25 írta gyurci » Naplózva

MK3 2004 kombi GHIA 2.0 TDCI (FMBA 96kw)
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #63 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 19:49:42 »

Wyctortól tavaly kb 85ezres ajánlatot kaptam, szerintem 10-15e Ft-ért is érdemes kicsit nézelődni.
Bárdiban 25% kedvességünk van, arra kellene orientálódni, vagy a helyi alkatrészkupecoknál kérdezősködni.  wave

Jaja, még körülnézek a környéken, meg a szerelőmet is megkérdezem, hogy mit ajánl. wave
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #64 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 19:53:11 »

http://www.max-car.hu/index.php?tipus=01&balkatid=23&balkatm=Kuplung#nogo

Próbáld meg náluk is. Egy telefont megér szerintem.



Nemrég nézegettem ezt az oldalt. Egy telefont mindenképp megér. Kösz! wave
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #65 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 07:01:14 »

A kuplung téma alakul, viszont a váltó dolog annyiban maradt. Szóval, újíttatta fel már valaki a váltóját? Mert nem hiszem, hogy a kuplungcserétől megjavul a harmadik fokozatom szinkrongyűrűje. Persze azért a váltóbowdent is cserélni tervezem, abból baj nem lehet... hehe
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #66 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 15:38:19 »

A kuplung téma alakul, viszont a váltó dolog annyiban maradt. Szóval, újíttatta fel már valaki a váltóját? Mert nem hiszem, hogy a kuplungcserétől megjavul a harmadik fokozatom szinkrongyűrűje. Persze azért a váltóbowdent is cserélni tervezem, abból baj nem lehet... hehe

Van egy zsír jó V6 váltóm ha érdekel eladom, mennyit ér meg neked?
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #67 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 17:52:57 »

Van egy zsír jó V6 váltóm ha érdekel eladom, mennyit ér meg neked?
Mit kérsz érte? Smiley
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #68 Dátum: 2009.11.03 kedd, 10:14:45 »

Van egy zsír jó V6 váltóm ha érdekel eladom, mennyit ér meg neked?

Még nem jártam körbe a témát, így nem tudom, mennyiért lenne korrekt. Most novemberben műszaki + zöldkártya, meg néhány apróság, úgyhogy sajna még nem aktuális. Meg a szerelővel is beszélnem kell még, hogy mit ajánl, vagy mennyi lenne a felújítás. Szóval egyelőre csak tájékozódni próbálok.
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #69 Dátum: 2009.11.20 péntek, 23:53:34 »

Új cikk a manuális váltó olajcseréjéről
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #70 Dátum: 2009.11.29 vasárnap, 14:34:19 »

Én ma lecseréltem erre:   http://www.olaj24.hu/T/castrol-smx-s-75w-85-hajtomuolaj-1l/841
Nekem 2.8 liter ment bele. Nem ér hhülyéket kérdezni, mert   gun   Igen! Vizszintesen állt az autó!
(Ja! ...és nem ennyiért vettem, hanem jóval olcsóbban 8300/3lityi)
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.29 vasárnap, 14:36:30 írta Flyfish (Chornitzer Miklós) » Naplózva
Gregoár
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


E-mail
« Új hozzászólás #71 Dátum: 2009.12.04 péntek, 11:38:51 »

Sziasztok! Nagy bánatom van, a 97-es Mondeómon(benzin, 1.Cool komolyabb gyorsulásnál csúszni kezdett a kuplung, és ha jól értem a nem csekély alkatrész ár (33e szerkezet, 20e kinyomócsapágy) mellé csinos szerelési díj jár. Nem tudtok szerelőt, aki jó munkát végez tűrhető pénzért? Mennyibe kerülhet a munkadij, lehet-e alkatrészt vinni, kinyomócsapágyat mindenképpen cserélni illik-e?
Nagyon bízom benne, hogy nem kopaszt meg teljesen az öreg hölgy, kezd sokba kerülni.
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #72 Dátum: 2009.12.04 péntek, 12:59:34 »

Sziasztok! Nagy bánatom van, a 97-es Mondeómon(benzin, 1.Cool komolyabb gyorsulásnál csúszni kezdett a kuplung, és ha jól értem a nem csekély alkatrész ár (33e szerkezet, 20e kinyomócsapágy) mellé csinos szerelési díj jár. Nem tudtok szerelőt, aki jó munkát végez tűrhető pénzért? Mennyibe kerülhet a munkadij, lehet-e alkatrészt vinni, kinyomócsapágyat mindenképpen cserélni illik-e?
Nagyon bízom benne, hogy nem kopaszt meg teljesen az öreg hölgy, kezd sokba kerülni.
Nézz körül itt:
http://www.cromax.hu/?katid=35588912&termek_al_id=5780&katnev=1996.08.15-2000.09.15.
Nem tudom merre laksz, de Pomázon van az én szerelőm, nekem eddíg nem volt rá panaszom és nem drága. Ha kell a tel.száma, írj privit!
Naplózva
Merrick
Vendég
« Új hozzászólás #73 Dátum: 2010.01.21 csütörtök, 03:36:51 »

Szevasztok srácok.Olyan kérdésem lenne,hogy hol a nyavajában kéne betölteni az olajat az 1.8 as manuális benzines váltóba,mert a leeresztés az asszem megvan a váltó hűtő oldalán alul,de hol kéne betölteni?momentán angliában élek és itt annyit mondanak hogy pár száz fontért mindent nagyon szivesen megcsinálnak és kevesebbért vettem a kocsit.:PNagyon fontos lenne köszi
Merrick
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #74 Dátum: 2010.01.21 csütörtök, 10:53:47 »

Sziasztok! Nagy bánatom van, a 97-es Mondeómon(benzin, 1.Cool komolyabb gyorsulásnál csúszni kezdett a kuplung, és ha jól értem a nem csekély alkatrész ár (33e szerkezet, 20e kinyomócsapágy) mellé csinos szerelési díj jár. Nem tudtok szerelőt, aki jó munkát végez tűrhető pénzért? Mennyibe kerülhet a munkadij, lehet-e alkatrészt vinni, kinyomócsapágyat mindenképpen cserélni illik-e?
Nagyon bízom benne, hogy nem kopaszt meg teljesen az öreg hölgy, kezd sokba kerülni.

Nálam is ez a helyzet  Embarrassed Nagyon fent fog már, és gyorsításnál elpörög a motor... Végigolvastam a topicot, az sejtettem, hogy nem olcsó mulatság, és azt is, hogy fordéknál jó sokat kell majd bontani, de azért nem semmi ez ez a 2emberes 7 órás csere dolog... rinya
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #75 Dátum: 2010.01.21 csütörtök, 20:00:00 »

Szevasztok srácok.Olyan kérdésem lenne,hogy hol a nyavajában kéne betölteni az olajat az 1.8 as manuális benzines váltóba,mert a leeresztés az asszem megvan a váltó hűtő oldalán alul,de hol kéne betölteni?
A váltón általában csak egy lehetőség van!
Az oldalán lent. Kiveszed a csavart, valamilyen módszerrel leszívatod a régi olajat,
majd ugyanezen a csavarhelyen keresztül betöltöd a friss olajat. A csavar a nívó szint!
Amint elkezd az olaj kifolyni, kész a művelet. Csavart vissza, és kész. taps
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
Merrick
Vendég
« Új hozzászólás #76 Dátum: 2010.01.21 csütörtök, 23:24:08 »

A váltón általában csak egy lehetőség van!
Az oldalán lent. Kiveszed a csavart, valamilyen módszerrel leszívatod a régi olajat,
majd ugyanezen a csavarhelyen keresztül betöltöd a friss olajat. A csavar a nívó szint!
Amint elkezd az olaj kifolyni, kész a művelet. Csavart vissza, és kész. taps

Nagyon szépen köszönöm.Bár ez meglepő,mert az ezelőtti kocsijaimon mindig volt egy fent-betöltö,egy alul-leeresztő,plusz esetleg ez itt.Mindenesetre nagyon köszönöm.Merrick
Ja még egy kérdés.Ha alaphangon a kocsi veszi a sebbességet,nem járó motornál,mondjuk kicsit nehezebben,elindítva álló helyben az egyest meg a rükit nem,elindulva viszont már lehet váltani,mire gondolnál?nem hiszem hogy a kulung-az ugye hidraulikus és nem fog felül,a szinkrongyűrűkre gondoltam vagy az olajra-mármint hogy nincs benne elég.
ötlet?
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #77 Dátum: 2010.01.22 péntek, 14:12:49 »

Nagyon szépen köszönöm.Bár ez meglepő,mert az ezelőtti kocsijaimon mindig volt egy fent-betöltö,egy alul-leeresztő,plusz esetleg ez itt.Mindenesetre nagyon köszönöm.Merrick
Ja még egy kérdés.Ha alaphangon a kocsi veszi a sebbességet,nem járó motornál,mondjuk kicsit nehezebben,elindítva álló helyben az egyest meg a rükit nem,elindulva viszont már lehet váltani,mire gondolnál?nem hiszem hogy a kulung-az ugye hidraulikus és nem fog felül,a szinkrongyűrűkre gondoltam vagy az olajra-mármint hogy nincs benne elég.
ötlet?
érdemes megnézni a váltó tartó bakokat is....
Naplózva
bonethugs
Vendég
« Új hozzászólás #78 Dátum: 2010.01.22 péntek, 14:37:48 »

Sziasztok!

Nekem olyan problémám van, hogy ha kettesben odalépek az autónak, akkor nem egyenletesen húz, hanem egy kicsit "szakaszosan"... Nehéz ezt így leírni  falbav Olyan, mintha nem kapna egyenletesen benzint, vagy nem is tudom. Nem rángat, húz is, de csak szaggatva, de ezt szerintem csak én mint vezető érzékelem, a mellettem utazók nem.
Ötlet?   worship
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #79 Dátum: 2010.01.22 péntek, 14:39:42 »

Szevasztok srácok.Olyan kérdésem lenne,hogy hol a nyavajában kéne betölteni az olajat az 1.8 as manuális benzines váltóba,mert a leeresztés az asszem megvan a váltó hűtő oldalán alul,de hol kéne betölteni?momentán angliában élek és itt annyit mondanak hogy pár száz fontért mindent nagyon szivesen megcsinálnak és kevesebbért vettem a kocsit.:PNagyon fontos lenne köszi
Merrick

Szia!

Igaz, hogy nem Mondi II-esem van, de hátha a III-as váltójáról készült képek alapján találsz segítséget a keresésre.
http://images.netbag.hu/20100122/14363642106.JPG
http://images.netbag.hu/20100122/14364544978.JPG

Üdv: V. Tamás  integet2
Naplózva
villa
Vendég
« Új hozzászólás #80 Dátum: 2010.03.06 szombat, 20:06:38 »

Szeva Gyuri!

Tegnap kuplugoztuk meg az 1.8 TD II Mondeomat.
Csápos emelő, hűtők felköt, motor felköt, első hátsó bak levesz, kipufogó szétköt /rezgőcső után/ alsó lengőkarok leköt, váltóolaj leereszt, féltengelyek kivesz, bölcső első csavarok fellazít, hátsók kivesz, a kormánymű két csavarja kivesz, váltóbowden kiköt, bölcső levesz, váltó gumibak levesz, motortartó marad! motor+váltó lebillent, váltót lehúzhatod a motorról. Összeszerelés fordított sorrendben. Két embernek ez kb 7 óra

Hello,

Ez 1.8 benzinesnél is igy megy?

Köszi,

Villa
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #81 Dátum: 2010.03.07 vasárnap, 02:35:51 »

Hello,

Ez 1.8 benzinesnél is igy megy?

Köszi,

Villa
Igen, kb ugyanannyi, csak egyszerűbb felfelé kiemelni motorral együtt, és gyorsabb. de a könyv így írja.
amúgy víz, elektronika, féltengelyek lekötve, válóhidraulika, meg rudazat, vagy bowden, és már jöhet is ki a moci. utána sokkal egyszerűbb, és hozzáférhetőbb leszedni a váltót, és könyebb visszahelyezni is a motorra
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #82 Dátum: 2010.03.07 vasárnap, 02:51:44 »

Üdv Mondeosok!
Végigolvasva ezt a topic-ot, arra a következtetésre jutottam, hogy nekiállhatok gyűjtögetni kuplung+váltó generálra. Bár még eddig nem észleltem gondokat (max azt, hogy mínuszokban nehezebben kajálja az 1-est, de ez lehet olajgond is.....) de ha beüt valami nyányé, bankot kell rabolnom, hogy meg tudjam javíttatni. gun
Írtátok, bontott az olcsóbb, de nem lutri? Mondjuk megveszem, kicseréltetem, sok pénzt kifizetek és pl. fél év múlva beadja a kulcsot és kezdhetek mindent előlről....... wow3
Naplózva
gurga
Vendég
« Új hozzászólás #83 Dátum: 2010.03.14 vasárnap, 08:36:42 »

Üdv Mindenkinek!
most kuplungoztuk az autómat.
MKII 2.0 kézi váltós.
A sorrend amit vszabcsi leírt teljesen jó,néhány képet mellékelek róla.
Nem teljes a galéria,mert olajos kézzel nem akartam a fényképezőgépet összefogdosni.
A feladat nem egyszerű,de mindent összeadva 5 óra alatt végeztünk vele.
Nálam a tárcsában lévő egyik rugó tört el,és ugrott ki a fészekből.
Látszik hogy kicsit megdolgozta a lendkereket is,de nem vészes.
Tudom hogy ez nem a reklám helye,de a www.futomuszerviz.com -os srácokat  worship bármilyen problémával tudjátok keresni.
Akár computeres dolgokkal is.
Azért vigyázni a kuplungra,nem olcsó mulatság  rinya

http://kepfeltoltes.hu/view/100314/DSC04119_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100314/DSC04121_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100314/DSC04122_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100314/DSC04123_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100314/DSC04125_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100314/DSC04126_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100314/DSC04127_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100314/DSC04128_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
drtibke
Vendég
« Új hozzászólás #84 Dátum: 2010.07.21 szerda, 15:22:39 »

Sziasztok Urak!

érdeklődnék, hogy érdemes 1,8 TD-t kuplungozni.
Igencsak fent fog (előttem 2 hölgy hajtotta) félek, nem kell túl sok, hogy megcsússzon...
Elég kuplung tárcsa + szerkezet, vagy a kinyomócsapágyat is illő ilyenkor cserélni?
Pénztárca szempontjából nem mind1...
Ha kuplungozom, váltóolajból mit javasoltok? Ebben tényleg van váltóolaj szűrő, mint a teherautókon?

Apropó, ha már kuplung és váltó. Mióta megvettem a vasat, előre-hátra lötyög a váltókarom úgy 3-4cm-t ( tetején)
Oldalra nincs holtjáték, szinte semmi. A gangokat veszi szépen, de idegesít, és mellesleg nem szeretnék úgy járni, hogy valahol 2esben vagy 3-asban maradok...  wow1
Olvasgattam, hogy bowdenes megoldás. Van vmi tipikus dolog, ami előidézheti, vagy bowdencsere és nincs alternatív megoldás?

Köszi a válaszokat! worship
Szép napot! T.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #85 Dátum: 2010.07.21 szerda, 16:04:49 »

Sziasztok Urak!

érdeklődnék, hogy érdemes 1,8 TD-t kuplungozni.
Igencsak fent fog (előttem 2 hölgy hajtotta) félek, nem kell túl sok, hogy megcsússzon...
Elég kuplung tárcsa + szerkezet, vagy a kinyomócsapágyat is illő ilyenkor cserélni?
Pénztárca szempontjából nem mind1...
Ha kuplungozom, váltóolajból mit javasoltok? Ebben tényleg van váltóolaj szűrő, mint a teherautókon?

Apropó, ha már kuplung és váltó. Mióta megvettem a vasat, előre-hátra lötyög a váltókarom úgy 3-4cm-t ( tetején)
Oldalra nincs holtjáték, szinte semmi. A gangokat veszi szépen, de idegesít, és mellesleg nem szeretnék úgy járni, hogy valahol 2esben vagy 3-asban maradok...  wow1
Olvasgattam, hogy bowdenes megoldás. Van vmi tipikus dolog, ami előidézheti, vagy bowdencsere és nincs alternatív megoldás?

Köszi a válaszokat! worship
Szép napot! T.
Az előre-hátramozgás.Szerintem az a baja,ami az enyémnek volt.A bowden végén hiányzik valamelyik műanyag stift.Lehet venni külön is,de meg kell nézni melyik kell.Rohadt dolog cserélni,én végül vettem egy új bowdent (pont dizlihez árulták 10e-ért zsír új gyárit...) mert egyszerűbb volt,ha már úgyis ki kell szedni...vigyázz vele,mert hi kijön a helyéről,akkor nem mész semerre...az utastér felöli végét Te is megnézheted,csak ki kell pattintani a váltókart takaró bőr műanyag keretét és már látod is.
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.21 szerda, 19:05:17 írta misi107 » Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #86 Dátum: 2010.07.21 szerda, 16:14:35 »

Sziasztok Urak!

érdeklődnék, hogy érdemes 1,8 TD-t kuplungozni.
Igencsak fent fog (előttem 2 hölgy hajtotta) félek, nem kell túl sok, hogy megcsússzon...
Elég kuplung tárcsa + szerkezet, vagy a kinyomócsapágyat is illő ilyenkor cserélni?
Pénztárca szempontjából nem mind1...
Ha kuplungozom, váltóolajból mit javasoltok? Ebben tényleg van váltóolaj szűrő, mint a teherautókon?

Apropó, ha már kuplung és váltó. Mióta megvettem a vasat, előre-hátra lötyög a váltókarom úgy 3-4cm-t ( tetején)
Oldalra nincs holtjáték, szinte semmi. A gangokat veszi szépen, de idegesít, és mellesleg nem szeretnék úgy járni, hogy valahol 2esben vagy 3-asban maradok...  wow1
Olvasgattam, hogy bowdenes megoldás. Van vmi tipikus dolog, ami előidézheti, vagy bowdencsere és nincs alternatív megoldás?

Köszi a válaszokat! worship
Szép napot! T.




Üdv!
Én mindenképp kicserélném a kinyomó csapágyat is, ha már szét van bombázva a váltó. Elég cumi munka, gondolom nem örülnél annak, hogy pl. fél év múlva újra meg kell csinálni, mert hangja lett a csapágynak. Én csak váltóolajat cseréltem benne, 75W-s kell bele, a márkáját most fejből nem tudom, de majd megnézem. 3 liter kell belőle. Szűrővel - emlékeim szerint - kívül nem találkoztam. Hogy belül mi van, azt nem tudom, még nem kellett szétszedni szerencsére.
Sok sikert!
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #87 Dátum: 2010.07.22 csütörtök, 16:53:56 »

Sziasztok Urak!
Olvasgattam, hogy bowdenes megoldás. Van vmi tipikus dolog, ami előidézheti, vagy bowdencsere és nincs alternatív megoldás?
Köszi a válaszokat! worship
Szép napot! T.
Én cseréltem a bovden váltó felöli végén fejet, nem egy nagy történet. Igaz csak az egyik volt vacak. Az alkatrész neve Faudi fej, ilyet keressél, cromaxnál vettem vmi 4-5eFt volt, nem olcsó.
Igaz az én autóm benzines, de talán nincs különbség.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #88 Dátum: 2010.07.22 csütörtök, 19:19:58 »

Én cseréltem a bovden váltó felöli végén fejet, nem egy nagy történet. Igaz csak az egyik volt vacak. Az alkatrész neve Faudi fej, ilyet keressél, cromaxnál vettem vmi 4-5eFt volt, nem olcsó.
Igaz az én autóm benzines, de talán nincs különbség.
Üdv
Nincs.Amit én vettem bowden-t a vaterán,azt dízelhez hirdették.Miért?Mert dízel autóhoz vették...egyébként ugyanaz.
Naplózva
maci023
Vendég
« Új hozzászólás #89 Dátum: 2010.07.28 szerda, 20:46:33 »

Hali! Nekem egy v6-om 2500-ös mondeom van. Szinkron gyűrűk kellenének hozzá vagy egy komplett váltó. Tud valaki segíteni? Köszi!
Naplózva
drtibke
Vendég
« Új hozzászólás #90 Dátum: 2010.07.30 péntek, 10:58:55 »

Sziasztok Urak!

Lassan 1 éve nyúzom a vasamat. Kezdetektől fogva, a váltóm oldal irányba pontos, de előre-hátra 2-3 cm-t lötyög.
48e Km-t kergettem a jószágba, változást nem tapasztaltam, de picit félek, hogy egyszer csak eltörténik benne valami.

Van valakinek tapasztalata ezzel a tünettel kapcsolatban?
Gondoltam, kikopott a váltó bowden csuklója, de napi használat mellett nem volt lelki erőm szétbombázni még és felállítani a pontos diagnózist, vakon meg  butaság lenne megvenni a bowdent.

Vki vmi 5let?

Köszi, üdv T. worship
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #91 Dátum: 2010.07.30 péntek, 11:15:23 »

Sziasztok Urak!

Lassan 1 éve nyúzom a vasamat. Kezdetektől fogva, a váltóm oldal irányba pontos, de előre-hátra 2-3 cm-t lötyög.
48e Km-t kergettem a jószágba, változást nem tapasztaltam, de picit félek, hogy egyszer csak eltörténik benne valami.

Van valakinek tapasztalata ezzel a tünettel kapcsolatban?
Gondoltam, kikopott a váltó bowden csuklója, de napi használat mellett nem volt lelki erőm szétbombázni még és felállítani a pontos diagnózist, vakon meg  butaság lenne megvenni a bowdent.

Vki vmi 5let?

Köszi, üdv T. worship
Nézd meg a kulisszát a váltókarnál.Csak le kell venni a váltószoknyát és ellenőrizd le,hogy van-e kikopva,esetleg nem jött-e le valamelyik csuklóról a bowden.Ha minden jó,akkor a váltó felöli oldalt kell(ene) megnézni.
Naplózva
szepi2001
Vendég
« Új hozzászólás #92 Dátum: 2010.08.02 hétfő, 15:01:13 »

Elég finom kis összege repkednek itt  wow1 Bár a váltás még okés, a halk zörgő hang néha előjön kinyomott kuplungnál  szomoru1 kérdés, hogy meddig bírja, és hogy lesz-e rosszabb mielőtt tönkremegy, vagy egyszercsak reccs és megállok?  Huh?
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #93 Dátum: 2010.08.02 hétfő, 19:56:02 »

Nekem a kinyomócsapágyam zörög egyre jobban, erősen kukaérett már. Úgy néz ki, szeptemberben meglesz a komplett kuplungcsere, remélem érezhető lesz a változás! Kicseréltetem a 3. szinkrongyűrűjét, meg az olajat is a váltóban, és végre csapathatok rendesen! eplus2
 Aztán jön a kasztnimunka... Undecided
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #94 Dátum: 2010.08.02 hétfő, 21:59:56 »

Nekem a kinyomócsapágyam zörög egyre jobban, erősen kukaérett már. Úgy néz ki, szeptemberben meglesz a komplett kuplungcsere, remélem érezhető lesz a változás! Kicseréltetem a 3. szinkrongyűrűjét, meg az olajat is a váltóban, és végre csapathatok rendesen! eplus2
 Aztán jön a kasztnimunka... Undecided
majd versenyzünk...takee és rocco szerintem csatlakozik...tarthatunk véhat talit,ki szívott nagyobbat...
Naplózva
szepi2001
Vendég
« Új hozzászólás #95 Dátum: 2010.08.03 kedd, 08:14:49 »

Ja és a zörgésen kívül, ha a légkondi megy, a kuplungpedálon "finom" kopogást érzek a talpammal  wow1 Ez is a csapágy hatása? Vagy mi?
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #96 Dátum: 2010.08.04 szerda, 12:12:33 »

majd versenyzünk...takee és rocco szerintem csatlakozik...tarthatunk véhat talit,ki szívott nagyobbat...

 Rajtam nem múlik. vigyor3 Még pár forintot bele kell borítanom a gépbe, de aztán végre összeáll rendesen. Egy éve tart már a "tervezés", most már ideje a tettek mezejére lépni, csak időközben volt néhány dolog, ami akadályozott, de most azért dolgozok, hogy végre megszedhesse magát rajtam a szerelőm. nyes Persze ezek csak a nagyobb javítások, akad azért még pár apróság is, amit meg akarok csináltatni, de aztán tényleg egyben lesz a sárkány.  taps
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #97 Dátum: 2010.08.05 csütörtök, 21:00:13 »

Üdv Mindenkinek!
most kuplungoztuk az autómat.
MKII 2.0 kézi váltós.
A sorrend amit vszabcsi leírt teljesen jó,néhány képet mellékelek róla.
Nem teljes a galéria,mert olajos kézzel nem akartam a fényképezőgépet összefogdosni.
A feladat nem egyszerű,de mindent összeadva 5 óra alatt végeztünk vele.
Nálam a tárcsában lévő egyik rugó tört el,és ugrott ki a fészekből.
Látszik hogy kicsit megdolgozta a lendkereket is,de nem vészes.
Tudom hogy ez nem a reklám helye,de a www.futomuszerviz.com -os srácokat  worship bármilyen problémával tudjátok keresni.
Akár computeres dolgokkal is.
Azért vigyázni a kuplungra,nem olcsó mulatság  rinya

http://kepfeltoltes.hu/view/100314/DSC04119_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100314/DSC04121_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100314/DSC04122_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100314/DSC04123_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100314/DSC04125_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100314/DSC04126_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100314/DSC04127_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100314/DSC04128_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
jók a képek de a háttér fotók a legjobbak  finom
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #98 Dátum: 2010.08.05 csütörtök, 21:11:17 »

jók a képek de a háttér fotók a legjobbak  finom


Aha, ha fele ennyire felszerelt műhelyem lenne, meg fele ennyi "célszerszámom", nekem is lenne kedvem fotózni!  Wink Wink Wink Wink Wink Wink Wink
Naplózva
oxxigen
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #99 Dátum: 2010.08.10 kedd, 22:44:53 »

Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy 1-es mondi váltó nem jó 2 -es be ?
Egy 1.8 -as benzines 1997-es glx manuális váltós autóba kellene kicserélnia váltót .
Előre is köszönöm .
Naplózva
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 13   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.073 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.