Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:04:03 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 100 101 102 103 104 105 106 [107] 108 109 110 111 112 113 114 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2325031 alkalommal)
0 Felhasználó és 15 vendég van a témában
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5300 Dátum: 2015.11.26 csütörtök, 16:37:21 »

Sziasztok. Sajnos van egy kis problémám a kuplung környékén. Alapjáraton fura zörgő, morgó hangot hallani, ami a kuplung benyomásakor megszűnik. Menet közben már nem hallom és ha álló helyzetben 1000 körülire emelem a fordulatszámot akkor sem. Aknából megnéztem és a váltón olajszivárgás nyomai látszanak. Ha kevés benne az olaj okozhat ilyen jelenséget? Esetleg már készülhetek lendkerék vagy nyelestengely csapágy cserére?
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #5301 Dátum: 2015.11.26 csütörtök, 22:05:13 »

Sziasztok. Sajnos van egy kis problémám a kuplung környékén. Alapjáraton fura zörgő, morgó hangot hallani, ami a kuplung benyomásakor megszűnik. Menet közben már nem hallom és ha álló helyzetben 1000 körülire emelem a fordulatszámot akkor sem. Aknából megnéztem és a váltón olajszivárgás nyomai látszanak. Ha kevés benne az olaj okozhat ilyen jelenséget? Esetleg már készülhetek lendkerék vagy nyelestengely csapágy cserére?
Ha benyomod a kuplungot és elhallgat a zörgés, morgás, akkor az a váltóból jön, pár hónapja az enyém is zörög. rinya 5-6 ezret mentem vele azóta, hangosodik a csörömpölés.   
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
kpmondeooo
Vendég
« Új hozzászólás #5302 Dátum: 2015.11.26 csütörtök, 22:26:24 »

Bontóban próbálkozz! Az új ár töredékéért megkapod.

Úgy lesz Wink
Naplózva
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5303 Dátum: 2015.11.27 péntek, 09:32:46 »

Ha benyomod a kuplungot és elhallgat a zörgés, morgás, akkor az a váltóból jön, pár hónapja az enyém is zörög. rinya 5-6 ezret mentem vele azóta, hangosodik a csörömpölés.   

5-6ezer km-t? wow1 Én addig nem akarok várni vele, csak jó lenne behatárolni nagyjából. Bármi infó jól jön.
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #5304 Dátum: 2015.11.27 péntek, 10:07:07 »

5-6ezer km-t? wow1 Én addig nem akarok várni vele, csak jó lenne behatárolni nagyjából. Bármi infó jól jön.
Nagyjából ez a jelenség:zörgő enyhén fémes hang, ha benyomod a kuplungot és elhallgat a zörgés, morgás, akkor az a váltóból jön. Nekem a kuplung felengedésekor nyifog is valami benne. Vettem egy bontott váltót itt az egyik fórumtárstól. Nemsokára cserélem. Nagyjából annyi volt a váltó mint egy új eredeti fordos csapágy.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #5305 Dátum: 2015.11.29 vasárnap, 11:49:06 »

Sziasztok. Sajnos van egy kis problémám a kuplung környékén. Alapjáraton fura zörgő, morgó hangot hallani, ami a kuplung benyomásakor megszűnik. Menet közben már nem hallom és ha álló helyzetben 1000 körülire emelem a fordulatszámot akkor sem. Aknából megnéztem és a váltón olajszivárgás nyomai látszanak. Ha kevés benne az olaj okozhat ilyen jelenséget? Esetleg már készülhetek lendkerék vagy nyelestengely csapágy cserére?

Csodás, ugyanez a tünetem van, amióta hideg van reggelente azóta még észrevehetőbb, egyes-kettest is nehezen veszi, ha mínusz van akkor kettessel rendesen dolgozni kell.
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5306 Dátum: 2015.11.29 vasárnap, 17:20:02 »

Csodás, ugyanez a tünetem van, amióta hideg van reggelente azóta még észrevehetőbb, egyes-kettest is nehezen veszi, ha mínusz van akkor kettessel rendesen dolgozni kell.

Na igen. Hidegben nálam is nehezebben veszi a sebességet. Ugyanígy egyes-kettes fokozatokat. rinya
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #5307 Dátum: 2015.11.29 vasárnap, 18:42:39 »

Na igen. Hidegben nálam is nehezebben veszi a sebességet. Ugyanígy egyes-kettes fokozatokat. rinya

Sajnos ez mindenkinél így van!!! ez a normális Sad
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5308 Dátum: 2015.11.29 vasárnap, 18:51:03 »

Elkezdett ma ciripelni a kinyomóm.  szomoru1   Mennyire/meddig merjem így használni?
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5309 Dátum: 2015.11.29 vasárnap, 19:01:23 »

Elkezdett ma ciripelni a kinyomóm.  szomoru1   Mennyire/meddig merjem így használni?

Esetleg kérdezz rá itt.  vigyor3
http://www.napijoslat.hu/index.php

De igazából nem lehet tudni előre meddig bírja még.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5310 Dátum: 2015.11.29 vasárnap, 19:47:15 »

Esetleg kérdezz rá itt.  vigyor3
http://www.napijoslat.hu/index.php

De igazából nem lehet tudni előre meddig bírja még.


Nagyszerű!  falbav 
Ha meg szét lesz kapva a kinyomó miatt akkor már vehetek kuplungot, lendkereket......

Cserélt valaki mostanában kuplungot, kettőstömegűt? Hol érdemes most ezeket beszerezni?  (125k eddig a legjobb ár amit így hirtelen tudtak mondani)
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5311 Dátum: 2015.11.29 vasárnap, 20:57:50 »

Elkezdett ma ciripelni a kinyomóm.  szomoru1   Mennyire/meddig merjem így használni?

141500 körül vettem az autóm. Már akkor ciripelt. Most majdnem 300 ezer km van az autóban, de még nem cseréltem ki. Még most is ciripel. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #5312 Dátum: 2015.11.29 vasárnap, 21:14:09 »



Nagyszerű!  falbav 
Ha meg szét lesz kapva a kinyomó miatt akkor már vehetek kuplungot, lendkereket......

Cserélt valaki mostanában kuplungot, kettőstömegűt? Hol érdemes most ezeket beszerezni?  (125k eddig a legjobb ár amit így hirtelen tudtak mondani)

én kb ~20e km-t használtam úgy,h ciripelt.
xenixauto.hu -n vettem hozzá lendkereket. 20e ft feletti vásárlás esetén inygenes a házhozszállítás. Másnapra ott van.
Gyorsan megnéztem: http://xenixauto.hu/arukereso/kuplung-szett---kettos-tomegu-lendkerek?automarka=Ford&gyarto=
130.685 a komplett szett.
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5313 Dátum: 2015.11.30 hétfő, 07:53:46 »

141500 körül vettem az autóm. Már akkor ciripelt. Most majdnem 300 ezer km van az autóban, de még nem cseréltem ki. Még most is ciripel. Smiley

AndyA

én kb ~20e km-t használtam úgy,h ciripelt.
xenixauto.hu -n vettem hozzá lendkereket. 20e ft feletti vásárlás esetén inygenes a házhozszállítás. Másnapra ott van.
Gyorsan megnéztem: http://xenixauto.hu/arukereso/kuplung-szett---kettos-tomegu-lendkerek?automarka=Ford&gyarto=
130.685 a komplett szett.


Köszi!  worship
Szerintem beszerzem a szükséges dolgokat hozzá és addig használom amíg nagyon muszáj.   
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5314 Dátum: 2015.11.30 hétfő, 08:04:37 »



Nagyszerű!  falbav 
Ha meg szét lesz kapva a kinyomó miatt akkor már vehetek kuplungot, lendkereket......

Cserélt valaki mostanában kuplungot, kettőstömegűt? Hol érdemes most ezeket beszerezni?  (125k eddig a legjobb ár amit így hirtelen tudtak mondani)

Szerintem nálam is hamarosan cserés lesz a komplett szett. Zörög egy kicsit alapjáraton, csak kuplung benyomásra múlik el. Én amit találtam legolcsóbb beszerzési forrást. www.alkatreszek.hu Megbízhatóak már sokszor rendeltem tőlük, soha nem volt gond.
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
sommik
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #5315 Dátum: 2015.11.30 hétfő, 20:50:23 »

Szerintem nálam is hamarosan cserés lesz a komplett szett. Zörög egy kicsit alapjáraton, csak kuplung benyomásra múlik el. Én amit találtam legolcsóbb beszerzési forrást. www.alkatreszek.hu Megbízhatóak már sokszor rendeltem tőlük, soha nem volt gond.

Helló, én a hétvégén cseréltem. Kettőstömegűt kidobtam és egy Transit fix lendkerék került bele, hozzá való tárcsával szekezettel és Sachs mondeo kinyomóval, az anyag összesen kb. 90eFt volt, a szerelés meg ingyen mert maganak csináltam Wink
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5316 Dátum: 2015.11.30 hétfő, 22:27:03 »

Helló, én a hétvégén cseréltem. Kettőstömegűt kidobtam és egy Transit fix lendkerék került bele, hozzá való tárcsával szekezettel és Sachs mondeo kinyomóval, az anyag összesen kb. 90eFt volt, a szerelés meg ingyen mert maganak csináltam Wink

 eljen

Melyik transitét raktad be?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5317 Dátum: 2015.11.30 hétfő, 23:43:08 »

Helló, én a hétvégén cseréltem. Kettőstömegűt kidobtam és egy Transit fix lendkerék került bele, hozzá való tárcsával szekezettel és Sachs mondeo kinyomóval, az anyag összesen kb. 90eFt volt, a szerelés meg ingyen mert maganak csináltam Wink

Gondolom neked 5 sebességes a váltód.
Naplózva
sommik
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #5318 Dátum: 2015.12.01 kedd, 17:13:39 »

eljen

Melyik transitét raktad be?
2001-es 2000TD
Naplózva
sommik
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #5319 Dátum: 2015.12.01 kedd, 17:14:02 »

Gondolom neked 5 sebességes a váltód.
Igen
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5320 Dátum: 2015.12.12 szombat, 16:51:52 »

Vettem egy ilyen szettet:  624 3136 33 (MTX75)
A 624 3136 33 van a dobozon. A dobozban meg kinyomó (510 0172 10) kuplung szett (124 0323 10 szerkezet, 324 0304 10 tárcsa)

A dobozban pedig egy kedves rajz......http://www.kephost.com/image/SnLE] nekem az ábrán a bal oldali van most, de szerintem a jobb oldali kéne.
Ilyenkor mi van? Nincs valakinek kéznél egy 5-ös kinyomó és megnézné rajta a kivezetéseket?
Miért van 1 cikkszám alatt 2 féle kinyomó?!  falbav
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #5321 Dátum: 2015.12.12 szombat, 19:29:15 »

Vettem egy ilyen szettet:  624 3136 33 (MTX75)
A 624 3136 33 van a dobozon. A dobozban meg kinyomó (510 0172 10) kuplung szett (124 0323 10 szerkezet, 324 0304 10 tárcsa)

A dobozban pedig egy kedves rajz......http://www.kephost.com/image/SnLE] nekem az ábrán a bal oldali van most, de szerintem a jobb oldali kéne.
Ilyenkor mi van? Nincs valakinek kéznél egy 5-ös kinyomó és megnézné rajta a kivezetéseket?
Miért van 1 cikkszám alatt 2 féle kinyomó?!  falbav
Nekem van itthon 6-os váltóhoz való az szerintem a bal oldali kép.Ha gondolod lefényképezem.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5322 Dátum: 2015.12.12 szombat, 19:39:49 »

Nekem van itthon 6-os váltóhoz való az szerintem a bal oldali kép.Ha gondolod lefényképezem.


Olyan nekem is van itthon.  vigyor3  A 6-os kinyomó az más, de azért köszi.  worship
Közben GSR már segített pü-ben és jó lesz ez.  eljen
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #5323 Dátum: 2015.12.12 szombat, 19:41:33 »

Sajnos ez mindenkinél így van!!! ez a normális Sad
Nálam is gond a váltót életre kelteni induláskor. Később már simán megy, kivéve a rükvercet, azzal később is mindig játszani kell (3-0-4-0-3-0-4 és csak utána veszi be a hátramenetet). Mechanikai akadálynak kell lennie, de semmit olyat nem lehet találni Roll Eyes
Váltóolajat is cseréltem, hátha kijön némi reszelék, de tiszta volt, és az új olaj sem javított semmit a helyzeten.
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.12 szombat, 19:47:34 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Szenti
Vendég
« Új hozzászólás #5324 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 17:43:05 »

elektromosan még nem ástam magam bele a kérdésbe, de lehet elég lenne, egy manuál váltós ecu-t rárakni. de ha nem akkor jön még pár dolog vigyor3 jah és persze műszeregység csere is

Köszönöm a válaszokat! Smiley  worship
Naplózva
escortboy
Vendég
« Új hozzászólás #5325 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 17:53:29 »

Sziasztok, olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hátha tudjátok mi tört el, mit kell cserélni. A problémám az hogy a váltókar balra húzásakor nem áll vissza középre hanem 1-2 között marad, 5 és rüki közül vissza jön középre, több ford modellnél tapasztaltam már ezt a problémát. Mi lehet a probléma? a kulisszánál törik el valami rugó vagy mi? néztem róla robbantott ábrát szinte minden porcikája beszerezhető, csak kérdés hogy itt van-e a baj. az autó 2001es mondi 5 sebességes, és felhúzós hátramenet kapcsolós. A válaszokat előre is nagyon köszönöm.

Illetve lenne még egy olyan kérdésem hogy van egy fl1es kulisszám 2.0 benzinesből amin nem felhúzós a rüki, ezt át tudom rakni az enyémbe?
Naplózva
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #5326 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 19:20:40 »

Sziasztok, olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hátha tudjátok mi tört el, mit kell cserélni. A problémám az hogy a váltókar balra húzásakor nem áll vissza középre hanem 1-2 között marad, 5 és rüki közül vissza jön középre, több ford modellnél tapasztaltam már ezt a problémát. Mi lehet a probléma? a kulisszánál törik el valami rugó vagy mi? néztem róla robbantott ábrát szinte minden porcikája beszerezhető, csak kérdés hogy itt van-e a baj. az autó 2001es mondi 5 sebességes, és felhúzós hátramenet kapcsolós. A válaszokat előre is nagyon köszönöm.

Illetve lenne még egy olyan kérdésem hogy van egy fl1es kulisszám 2.0 benzinesből amin nem felhúzós a rüki, ezt át tudom rakni az enyémbe?

szia ez engem is érdekelne, a robbantott ábrád küld már el légyszíves! szerintetek át lehet alakítani a váltókulisszát facelift utánira? Valaki rövidítette már a váltóbotot?  integet2
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5327 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 19:22:06 »

szia ez engem is érdekelne, a robbantott ábrád küld már el légyszíves! szerintetek át lehet alakítani a váltókulisszát facelift utánira? Valaki rövidítette már a váltóbotot?  integet2
át lehet elvileg, össze kell hasonlítani

én rövidítettem már fl előttit és utánit is
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5328 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 19:40:18 »

szia ez engem is érdekelne, a robbantott ábrád küld már el légyszíves! szerintetek át lehet alakítani a váltókulisszát facelift utánira? Valaki rövidítette már a váltóbotot?  integet2

Rövidítéshez a menetet tovább kell metszeni, és annyit levágni róla, amennyivel rövidebbre akarod smile
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #5329 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 19:53:03 »

át lehet elvileg, össze kell hasonlítani

én rövidítettem már fl előttit és utánit is


A felhúzós rész nem akadály? Mert a faciftes az nem felhúzós! Köszi a válaszokat  worship
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5330 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 19:55:13 »


A felhúzós rész nem akadály? Mert a faciftes az nem felhúzós! Köszi a válaszokat  worship
nem. ott más a mechanika, az egészet kell egyben cserélni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #5331 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 19:59:36 »

nem. ott más a mechanika, az egészet kell egyben cserélni

Mire gondolsz a váltókulisszára vagy magára a váltóra is?  worship
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
escortboy
Vendég
« Új hozzászólás #5332 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 20:31:02 »

Ez lenne a robbantott ábrás kép, kérdés hogy vajon mi tört el benne, hogy nem húzza vissza középre, illetve hogy egyáltalán itt törik-e valami, vagy a váltón? vagy a bowdenen? gondolom valami rugó a felelős érte, csak azt nem tudom melyik egységbe :S


https://www.dropbox.com/s/9x0wmw13m28e3zp/c002237004.png?dl=0
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5333 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 20:31:34 »

Mire gondolsz a váltókulisszára vagy magára a váltóra is?  worship
kulissza
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #5334 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 22:00:50 »

Ez lenne a robbantott ábrás kép, kérdés hogy vajon mi tört el benne, hogy nem húzza vissza középre, illetve hogy egyáltalán itt törik-e valami, vagy a váltón? vagy a bowdenen? gondolom valami rugó a felelős érte, csak azt nem tudom melyik egységbe :S


https://www.dropbox.com/s/9x0wmw13m28e3zp/c002237004.png?dl=0

Köszi  worship
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
okros1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #5335 Dátum: 2015.12.14 hétfő, 12:15:03 »

Sziasztok,

új vagyok még. Új mondeós, és új itt köztetek. Ráadásul kezdő sofőr Cheesy. Ha tudtok légyszi segítsetek. Most vettem a kocsit, és felhívta egy barátom a figyelmemet, arra, hogy 1-es 2-es fokozatnál alacsony fordulaton zörög az autó, de azt nem észleljük honnan. Ha gyorsítok az említett fokozatokban, akkor megszűnik. Alapjáraton szép a hangja, azt szerelő is hallgatta. Nem sokára el is viszem szervízbe, ha jól tudom van pár napom, amíg némi összeget kaphatok az eladótól, ha valami olyan be nem vallott hiba, van ami egyértelmű. De a kérdés az lenne, hogy kezdjek is el számolni a kettőstömegű + kuplung cserélvel, vagy van esélyem megúszni. A kocsiba van km, de pályán használt. Teljesen laikus vagyok sajnos, ne haragudjarok, ha értelmetlen a kérdés. Minden tanácsot szívesen várok, és előre is köszönöm!

Üdvözlettel: okros1
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI Trend 2004 B5Y, 130 hp, startdust silver
mrsherrey
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 353



« Új hozzászólás #5336 Dátum: 2015.12.14 hétfő, 12:50:10 »

Sziasztok,

új vagyok még. Új mondeós, és új itt köztetek. Ráadásul kezdő sofőr Cheesy. Ha tudtok légyszi segítsetek. Most vettem a kocsit, és felhívta egy barátom a figyelmemet, arra, hogy 1-es 2-es fokozatnál alacsony fordulaton zörög az autó, de azt nem észleljük honnan. Ha gyorsítok az említett fokozatokban, akkor megszűnik. Alapjáraton szép a hangja, azt szerelő is hallgatta. Nem sokára el is viszem szervízbe, ha jól tudom van pár napom, amíg némi összeget kaphatok az eladótól, ha valami olyan be nem vallott hiba, van ami egyértelmű. De a kérdés az lenne, hogy kezdjek is el számolni a kettőstömegű + kuplung cserélvel, vagy van esélyem megúszni. A kocsiba van km, de pályán használt. Teljesen laikus vagyok sajnos, ne haragudjarok, ha értelmetlen a kérdés. Minden tanácsot szívesen várok, és előre is köszönöm!

Üdvözlettel: okros1

A zörgés mihez hasonlítható? Pl. olyan, mintha valami fém rezonálna? Vagy kifejezett csattogás-szerű zörgésről van szó? Milyen fordulatszám-tartományban zörög? Kb. 1700-2000 között? Csak 1-es és 2-es fokozatban (tehát ugyanazon a fordulaton 3-4-5-ben nem)?
Nekem 1700-2000 között valami rezonancia hallható, de emlékeim szerint nem csak 1-2-ben. No ott úgy hallatszik, mintha a műszerfal irányából jönne a hang, de egyelőre nem derült fény az okára. Jelenleg lesz.rom üzemmódban hallgatom...
Ettől függetlenül szervizbe mindenképp vidd el, és alaposan nézesd át. Frissen vett autónál későbbi meglepetésektől megkímélheted magadat...
Naplózva

2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND - OCTANE BLUE
okros1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #5337 Dátum: 2015.12.14 hétfő, 17:57:08 »

A zörgés mihez hasonlítható? Pl. olyan, mintha valami fém rezonálna? Vagy kifejezett csattogás-szerű zörgésről van szó? Milyen fordulatszám-tartományban zörög? Kb. 1700-2000 között? Csak 1-es és 2-es fokozatban (tehát ugyanazon a fordulaton 3-4-5-ben nem)?
Nekem 1700-2000 között valami rezonancia hallható, de emlékeim szerint nem csak 1-2-ben. No ott úgy hallatszik, mintha a műszerfal irányából jönne a hang, de egyelőre nem derült fény az okára. Jelenleg lesz.rom üzemmódban hallgatom...
Ettől függetlenül szervizbe mindenképp vidd el, és alaposan nézesd át. Frissen vett autónál későbbi meglepetésektől megkímélheted magadat...

Egyértelműen fém rezonálás. Gondolkodtam rajta, hogy a kasztni adja ki a hangot, de valaminek generálnia kell a rezgést. Most látatlanba nem tudom megmondani a fordulatot. Lehet hogy magasabb sebességi fokozatban is előfordulna, de 30-as övezetben mentem kb 20 percet a kocsival, nem került sor a sűrű felváltásokra :S.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI Trend 2004 B5Y, 130 hp, startdust silver
mrsherrey
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 353



« Új hozzászólás #5338 Dátum: 2015.12.15 kedd, 10:08:47 »

Egyértelműen fém rezonálás. Gondolkodtam rajta, hogy a kasztni adja ki a hangot, de valaminek generálnia kell a rezgést. Most látatlanba nem tudom megmondani a fordulatot. Lehet hogy magasabb sebességi fokozatban is előfordulna, de 30-as övezetben mentem kb 20 percet a kocsival, nem került sor a sűrű felváltásokra :S.

Akkor szerintem ugyanaz lesz, mint nekem. Ha kiderül mi az, kíváncsian várom az eredményt.
Naplózva

2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND - OCTANE BLUE
okros1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #5339 Dátum: 2015.12.15 kedd, 10:46:33 »

Akkor szerintem ugyanaz lesz, mint nekem. Ha kiderül mi az, kíváncsian várom az eredményt.

Most egyik szerelő barátom a kocsiban ülve azt mondta, hogy valami beleérhet valamibe. Pénteken megyek szervízbe, hátha tudnak választ adni. Majd megírom, hogy mi lett az eredmény. Wink
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI Trend 2004 B5Y, 130 hp, startdust silver
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5340 Dátum: 2015.12.15 kedd, 11:33:51 »

Most egyik szerelő barátom a kocsiban ülve azt mondta, hogy valami beleérhet valamibe. Pénteken megyek szervízbe, hátha tudnak választ adni. Majd megírom, hogy mi lett az eredmény. Wink
Itt a megoldás: http://mondeo.hu/index.php?topic=5111.0
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
okros1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #5341 Dátum: 2015.12.15 kedd, 12:16:43 »


Hú, köszönöm szépen, pénteken akkor mondom is a mesternek, hogy lessük meg.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI Trend 2004 B5Y, 130 hp, startdust silver
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5342 Dátum: 2015.12.16 szerda, 21:38:10 »

Most lett kész a kuplungozás (már megint).   taps
Persze menet közben még kicseréltük a fél autót.... falbav szomoru1
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
okros1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #5343 Dátum: 2015.12.18 péntek, 20:09:06 »

Hú, köszönöm szépen, pénteken akkor mondom is a mesternek, hogy lessük meg.

Na meg volt a szűrők,  motorolaj cseréje valamint a téliesítés. Mutattam a szerelőnek a link tartalmát. Nézte nézte és azt mondta hogy szerinte ez most elég fix. Szinte nem is mozog. De azért betuszkolt valami résbe egy bőr szíj darabot. A remegés teljesen megszűnt ennek hatására. Kezdem elhinni, hogy nem kell bántani a kettős tömegűt. Elvitte egy körre és szerinte is tünetmentes a kicsike. Remélem így is marad jó ideig.  Köszi a segítséget!  taps
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI Trend 2004 B5Y, 130 hp, startdust silver
Mike_21
Vendég
« Új hozzászólás #5344 Dátum: 2015.12.25 péntek, 01:36:48 »

Sziasztok!

Nemrég vettem egy mondejót. Eddig meg volnék vele elégedve, de! a váltó (Manuális 5 seb.) néha nehezen veszi az 1-est, meg a 2-es is furcsa. Le szeretném cserélni az olajat. Az lenne a kérdésem hogy váltó olajat mennyire bonyolult cserélni? És mennyi olaj kellene bele? (2002)
  worship
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5345 Dátum: 2015.12.25 péntek, 08:05:43 »

Sziasztok!

Nemrég vettem egy mondejót. Eddig meg volnék vele elégedve, de! a váltó (Manuális 5 seb.) néha nehezen veszi az 1-est, meg a 2-es is furcsa. Le szeretném cserélni az olajat. Az lenne a kérdésem hogy váltó olajat mennyire bonyolult cserélni? És mennyi olaj kellene bele? (2002)
 worship
Tisztelt Fórumtárs!
A sebváltó olaj csere nem egy nagy probléma. A gépsárkány alatt a sebváltón találsz két belső kulcsnyílású imbusz csavart. Az alsó a leeresztő, a felső, a betöltő. Javaslom először a betöltő csavar eltávolítását, majd a leeresztőt. Fordított esetben ha nem bírod kicsavarni a betöltő csavart, gond van.
A feltöltési mennyiség 1.75 liter Ford WSD-M2C 200-C vagy jó minőségű 75W90 hajtómű olaj. A hivatalos  max olajszint a betöltő nyílás alatt 5 mm-el van. Az olaj betöltéséhez feltétlen szükséges egy megfelelő feltöltő flakon, vagy megfelelően hosszú cső + tölcsér. Sok sikert az olaj cseréhez. 100 ezer Km futás teljesítmény után a cserét érdemes megismételni. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #5346 Dátum: 2015.12.25 péntek, 09:16:22 »

A leeresztő és betöltő csavarokhoz annyit hozzátennék (saját tapasztalat), hogy nem biztos hogy azok a csavarok imbusz kulcsosak

Nekem is ez lett mondva és az én gépemen (váltón) Torx csavar volt

Szóval nem tudom, hogy ez évjárat vagy váltó típus sajátosság-e

és még egy észrevétel, mikor kivettem (kiszenvedtem) a csavarokat, akkor az egyik csavaron volt, a másikon viszont nem volt O gyürü
én tettem rájuk újakat és igy nem kellet lehúzni mint állat (ahogy volt eredetileg), így a következő cserénél már nem kell küszködni,
nem lesz 2 órás az olaj csere a váltóba
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.25 péntek, 09:22:46 írta rstwingo » Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
sommik
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #5347 Dátum: 2015.12.29 kedd, 23:22:36 »

Sziasztok! Keresek Tddi 2.0 5 sebességes váltóhoz a váltó tetején lévő bowden által mozgatott mechanikát. Az enyémben a tengely perselyek lógnak ezért nehézkes a váltás.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5348 Dátum: 2015.12.30 szerda, 12:32:32 »

Sziasztok! Keresek Tddi 2.0 5 sebességes váltóhoz a váltó tetején lévő bowden által mozgatott mechanikát. Az enyémben a tengely perselyek lógnak ezért nehézkes a váltás.

Tisztelt Fórumtárs!
Ez ügyben javaslom keresd meg privátban Motorcraft fórumtársat. Igen megbízható nagyon korrekt.
Csak ajánlani tudom! wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #5349 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 18:55:50 »

Szeretnék pár dolgot tudni én is erről a váltó bowdenről. Már nagyon zavar hogy a piros lámpánál sokszor csak sokadik próbálkozásra tudom berakni sebességbe az autót. A váltó tetején lévő dolgok locsolgatása wd-40 és társaival itt már nem segít Sad
Csak a váltó bowdenek cseréje megoldja a problémát? Vagy mit kell még hozzá cserélni?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 100 101 102 103 104 105 106 [107] 108 109 110 111 112 113 114 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.042 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.