Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:59:11
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
Automata váltó
Oldalak:
1
[
2
]
3
4
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Automata váltó (Megtekintve 154294 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
DANJO
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 213
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #50 Dátum:
2012.01.21 szombat, 12:57:59 »
Idézetet írta: drof - 2011.11.06 vasárnap, 21:41:39
Azt, persze, aztán az overdrive-ot hozzászámolja ötödiknek......
Ha úgy nézzük, négyet kapcsol a váltó. Alap, hogy egyesből indul, tehát laikus számára úgy jön le, hogy 5 fokozat van. Nagy többségnek fogalma sincs róla, mi az az OD, sőt találkoztam olyan automatás MK2-es tulajjal, aki szentül esküdözött, hogy nincs kapcsoló a váltókar oldalán, amivel ki lehetne lőni a "4-est" (ha városban túl sokat pakolgatna 60-70-es tempóban).
Naplózva
- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
gihafiu
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #51 Dátum:
2012.03.05 hétfő, 10:09:37 »
sziasztok amatőr vagyok automataváltóban légyszíves segítsetek van egy automataváltó mk2 v6 nagyon későn vált mi lehet a baj? Előre is köszi választ
Naplózva
sanczye
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #52 Dátum:
2012.03.05 hétfő, 20:40:23 »
Sziasztok!
Egy olyan amatőr kérdésem lenne, hogy ártana e az automataváltónak ha utánfutóznék a mondival?
Köszönöm türelmeteket
Naplózva
DANJO
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 213
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #53 Dátum:
2012.04.25 szerda, 12:38:20 »
Idézetet írta: sanczye - 2012.03.05 hétfő, 20:40:23
Sziasztok!
Egy olyan amatőr kérdésem lenne, hogy ártana e az automataváltónak ha utánfutóznék a mondival?
Köszönöm türelmeteket
Kezelési könyvben találsz hozzá instrukciókat. Kb annyit árt, mint manuálisnál: nagyobb igénybevétel van a kuplungon - nagyobb kopás.
Naplózva
- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
DANJO
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 213
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #54 Dátum:
2012.04.25 szerda, 12:42:54 »
Idézetet írta: gihafiu - 2012.03.05 hétfő, 10:09:37
sziasztok amatőr vagyok automataváltóban légyszíves segítsetek van egy automataváltó mk2 v6 nagyon későn vált mi lehet a baj? Előre is köszi választ
Mennyire vált későn? Vannak más "tünetek"? Motorral/motorvezérléssel/alapjárattal minden rendben? Sport/Econ kapcsoló környékén körbenéztél? Milyen pedálhasználattal jársz (taposod, aztán majd vált, vagy engedsz a gázból, amikor érzed, hogy kapcsolnia kéne)?
Naplózva
- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
gihafiu
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #55 Dátum:
2012.04.26 csütörtök, 19:35:25 »
Köszönöm a válaszod ! Egy évig állt a kocsi, minél többet használom annál jobban vált. Az aksi is ki volt véve ,létezik,hogy attól váltott későn,hogy nincs betanítva a motor? Köszönöm!
Naplózva
Ferkó
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #56 Dátum:
2012.04.27 péntek, 17:09:59 »
Idézetet írta: gihafiu - 2012.04.26 csütörtök, 19:35:25
Köszönöm a válaszod ! Egy évig állt a kocsi, minél többet használom annál jobban vált. Az aksi is ki volt véve ,létezik,hogy attól váltott későn,hogy nincs betanítva a motor? Köszönöm!
Szia ! 2db v6 aut mondeom volt 1db v6 m,mystic mind automata , ódákat zengenek hogy milyen *** nekem egyikkel se volt bajom pedig sokat mentem és volt hogy tapostam, az olajat akkor cseréltem mikor kellett nem előtte, igaz nem futóztam vele , de egy barátom 8 évig nyomatta az egyikkel trélerezett de majdnem csak pályán ott más.A bmw-ben meg az citroenjeimben /xm-bx/nem bírták a váltók pedig dicső zf.Ijesztő a ford váltó mert mert nem igazán finom mikor állóhelyzetben kapcsolgatod , de ezenkívűl jó szerintem.
Naplózva
siky
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #57 Dátum:
2012.04.29 vasárnap, 19:41:51 »
Sziasztok!
A napokban lettem boldog tulajdonosa egy MKII V6 automatának. Szépen vált a váltója, de amikor alacsony fordulaton felvált negyedikbe beremeg (mint mikor kézinél korán teszed ötödikbe) és csak akkor szűnik meg a remegés, ha elveszem a gázt, majd újra gázt adok. Ha a remegés közben adok gázt akkor remeg és nehezen gyorsul. Egyszer vészprogramra állt egy viszonylag meredek szerpentinen (elég gyakran kapcsoltam ki és be az O/D-t) akkorát ütött, hogy kiégett a reflektor visszajelzője
Akkor hazamentem vele vészprogramon és otthon levettem az akksi sarut, mire elfeledkezett a veszélyről. Azóta jól vált, leszámítva a remegést. Ma reggel néztem váltóolajszintet, fél centivel volt a minimum alatt. Kb 8 decit töltöttem rá, most maxon van, de a remegés nem szűnt meg.
Mi lehet a baj?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #58 Dátum:
2012.04.29 vasárnap, 23:36:14 »
Idézetet írta: siky - 2012.04.29 vasárnap, 19:41:51
Sziasztok!
A napokban lettem boldog tulajdonosa egy MKII V6 automatának. Szépen vált a váltója, de amikor alacsony fordulaton felvált negyedikbe beremeg (mint mikor kézinél korán teszed ötödikbe) és csak akkor szűnik meg a remegés, ha elveszem a gázt, majd újra gázt adok. Ha a remegés közben adok gázt akkor remeg és nehezen gyorsul. Egyszer vészprogramra állt egy viszonylag meredek szerpentinen (elég gyakran kapcsoltam ki és be az O/D-t) akkorát ütött, hogy kiégett a reflektor visszajelzője
Akkor hazamentem vele vészprogramon és otthon levettem az akksi sarut, mire elfeledkezett a veszélyről. Azóta jól vált, leszámítva a remegést. Ma reggel néztem váltóolajszintet, fél centivel volt a minimum alatt. Kb 8 decit töltöttem rá, most maxon van, de a remegés nem szűnt meg.
Mi lehet a baj?
bakok rendben vannak? a hátsó el szokta fhosni magát.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
siky
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #59 Dátum:
2012.04.30 hétfő, 08:16:54 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.04.29 vasárnap, 23:36:14
bakok rendben vannak? a hátsó el szokta fhosni magát.
Nem olyan a remegés mint mikor a bak kivan, de nagyon örülnék neki, ha csak az lenne
de nem az lesz szerintem
Naplózva
DANJO
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 213
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #60 Dátum:
2012.05.02 szerda, 00:12:40 »
Idézetet írta: siky - 2012.04.30 hétfő, 08:16:54
Nem olyan a remegés mint mikor a bak kivan, de nagyon örülnék neki, ha csak az lenne
de nem az lesz szerintem
A bakhoz nincs köze szerencsére. Igazándiból ilyenkor a fordulatszámot kellene nézned: túl hamar kapcsolja az OD-t, és emiatt a motor alacsony fordulaton erőlködik. Normál esetben is előfordul "puha lábnál", de mint például írtad, kevés volt az olaj, simán okozhatta a téves kapcsolást. Városban, vagy olyan helyen, ahol tartósan 60-70-80 környékén kell autókázni, ki kell kapcsolni az OD-t, hogy az oda-vissza kapcsolgatással ne használódjon el idő előtt. Ha egy lehetőség van, 60-70 felett nem érdemes már a gombhoz nyúlni, mert akkor már erősebbet ránt. Ha mégis az adott morgó helyzetet kell megoldani, vissza kell venni a gázból, majd finoman visszalépni. Normál esetben ilyenkor visszakapcsol 3-ba. A szerpentines mutatványt pedig el kell felejteni: a legrövidebb út a váltó hazavágásához. Kapcsolt OD-nál nagy sebességgel kivenni... tényleg akkorát ránt, hogy a biztonsági öv tartja az embert. Ha mindenképpen erősebb motorfék kell, akkor ott a 2-es fokozat 60-ig. A váltóolajnak pedig utána kellene nézni. Normál esetben nem kellene hiányoznia, de vagy szivárog, vagy kinyomja. Egyik se túl jó dolog.
Naplózva
- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
siky
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #61 Dátum:
2012.05.02 szerda, 07:22:05 »
Idézetet írta: DANJO - 2012.05.02 szerda, 00:12:40
A bakhoz nincs köze szerencsére. Igazándiból ilyenkor a fordulatszámot kellene nézned: túl hamar kapcsolja az OD-t, és emiatt a motor alacsony fordulaton erőlködik. Normál esetben is előfordul "puha lábnál", de mint például írtad, kevés volt az olaj, simán okozhatta a téves kapcsolást. Városban, vagy olyan helyen, ahol tartósan 60-70-80 környékén kell autókázni, ki kell kapcsolni az OD-t, hogy az oda-vissza kapcsolgatással ne használódjon el idő előtt. Ha egy lehetőség van, 60-70 felett nem érdemes már a gombhoz nyúlni, mert akkor már erősebbet ránt. Ha mégis az adott morgó helyzetet kell megoldani, vissza kell venni a gázból, majd finoman visszalépni. Normál esetben ilyenkor visszakapcsol 3-ba. A szerpentines mutatványt pedig el kell felejteni: a legrövidebb út a váltó hazavágásához. Kapcsolt OD-nál nagy sebességgel kivenni... tényleg akkorát ránt, hogy a biztonsági öv tartja az embert. Ha mindenképpen erősebb motorfék kell, akkor ott a 2-es fokozat 60-ig. A váltóolajnak pedig utána kellene nézni. Normál esetben nem kellene hiányoznia, de vagy szivárog, vagy kinyomja. Egyik se túl jó dolog.
Köszi a kimerítő választ, ez már közelít a valósághoz
Annyit tennék még hozzá a diagnózishoz, hogy amikor az o/d-t kapcsolja mindig beremeg (kb 1500-re esik vissza a fordulat) és mikor gázt adok csak remeg de nem gyorsul. Ha elveszem a gázt és újra gázt adok akkor jó megint, de amikor kapcsolja az o/d-t... ördögi kör
Tegnap tapasztaltam, hogy nem csak 1500-as fordulatnál, hanem 2250-körül is csinálja néha, ha nagyon kis gázzal megyek egyenletes tempóban. LEHET, HOGY A GÁZPEDÁL HELYZETÉRZÉKELŐ (TPS szenzor) A SZ@R?
Közben kimértem a TPS szenzort és elvileg jó, viszont a kezdő kimeneti feszültsége szerintem kicsit magas (0,95V álló motornál). Menet közben is mértem a feszültségét és arra a megállapításra jutottam, hogy 4. fokozatban amikor a TPS 1,4V fölé ér akkor kezd el remegni a váltó. Azt nem tudtam kimérni, hogy meddig remeg, mert nagy volt a forgalom, de 1,7 voltnál még remegett. Fontos, hogy csak 4. fokozatban csinálja, ha ki van kapcsolva az o/d akkor nem és a remegést nem hagyja abba gázadásra, csak ha elveszem a gázt és újból ráadom!
Na erre varrjatok gombot!
«
Utoljára szerkesztve: 2012.05.02 szerda, 13:38:44 írta siky
»
Naplózva
siky
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #62 Dátum:
2012.05.13 vasárnap, 10:01:38 »
Nagy a csnd ebben a topikban
Tegnap megint vészprogramra állt a váltóm. Levettem az akksisarut, visszatettem de maradt a villogó O/D OFF. Újból levettem, vártam 10 percet és megjavult. Már nagyon aggódok, hogy valami komoly baj lehet...
Naplózva
CsuTee
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #63 Dátum:
2012.05.21 hétfő, 20:02:28 »
Sziasztok!
Nem rég vettem egy V6-os automatás kombit! A váltó tökéletesen működik, igazából a problémám az lenne hogy a km-óra hol mutat hol nem. Ha jól tudom a km óra elektromos, viszont azt nem tudom hogy honnan veszi le a jelet a váltóból vagy az ABS jeladókból...Lehet köze ennek az automata váltónak? Ha igen merre fele keressem a hiba okát?
Köszönöm!!
Naplózva
siky
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #64 Dátum:
2012.05.21 hétfő, 20:30:10 »
Idézetet írta: CsuTee - 2012.05.21 hétfő, 20:02:28
Sziasztok!
Nem rég vettem egy V6-os automatás kombit! A váltó tökéletesen működik, igazából a problémám az lenne hogy a km-óra hol mutat hol nem. Ha jól tudom a km óra elektromos, viszont azt nem tudom hogy honnan veszi le a jelet a váltóból vagy az ABS jeladókból...Lehet köze ennek az automata váltónak? Ha igen merre fele keressem a hiba okát?
Köszönöm!!
Szerintem tedd föl a kérdést az elektromos dolgok topikban, mert ez eléggé kihalt, valamint a te problémád inkább oda való
Naplózva
CsuTee
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #65 Dátum:
2012.05.23 szerda, 21:08:39 »
Idézetet írta: siky - 2012.05.21 hétfő, 20:30:10
Szerintem tedd föl a kérdést az elektromos dolgok topikban, mert ez eléggé kihalt, valamint a te problémád inkább oda való
Oké, köszi
Naplózva
gihafiu
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #66 Dátum:
2012.06.10 vasárnap, 08:34:44 »
Sziasztok!
A problémám a következő :
Hideg álapotban az autóval lehet menni kb 1/2km-ert,utána megál csák a motor zúg de az autó nem megy!
10perc várakozzás után az autó ujra megy, a váltó tökéletesen vált!
Megint tudok menni kb 1/2km-ert és újrakezzdődik!
Mi lehet a hiba oka? Aki már járt így írja meg nekem legyen szíves a tapasztalatait!
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #67 Dátum:
2012.06.10 vasárnap, 12:00:00 »
Idézetet írta: gihafiu - 2012.06.10 vasárnap, 08:34:44
Sziasztok!
A problémám a következő :
Hideg álapotban az autóval lehet menni kb 1/2km-ert,utána megál csák a motor zúg de az autó nem megy!
10perc várakozzás után az autó ujra megy, a váltó tökéletesen vált!
Megint tudok menni kb 1/2km-ert és újrakezzdődik!
Mi lehet a hiba oka? Aki már járt így írja meg nekem legyen szíves a tapasztalatait!
Több oka is lehet. Első körben nézd meg a váltóolaj színét és szükség esetén cseréld le. Ha nem javul, akkor nézesd meg egy hozzáértővel, hogy nincs-e dugulás az olajkörben és nem melegszik-e túl miatta a váltó. Én erre gyanakodnék.
Naplózva
CsuTee
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #68 Dátum:
2012.06.19 kedd, 05:14:57 »
Sziasztok!
A váltóból hogy tudom kicsalogatni a 11 Litert ami benne van? Csak mert a katalógus szerint 6,5 Liter jön le egy szervíznél, de nekem csak 3,5 Liter jött lett és eléggé meg van égve....Hogy tudom kiszedni a többit, mi a titka?
Köszi!!!
Naplózva
siky
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #69 Dátum:
2012.06.19 kedd, 20:08:53 »
Idézetet írta: CsuTee - 2012.06.19 kedd, 05:14:57
Sziasztok!
A váltóból hogy tudom kicsalogatni a 11 Litert ami benne van? Csak mert a katalógus szerint 6,5 Liter jön le egy szervíznél, de nekem csak 3,5 Liter jött lett és eléggé meg van égve....Hogy tudom kiszedni a többit, mi a titka?
Köszi!!!
11 litert ne várj, mert csak 10,3 van benne. A teljes csere menete: váltó le, olajszűrő ki, maradék olaj ki, új olajszűrő be, váltó fel, új olaj be.
Állítólag ha a teljes mennyiséget lecseréled a szűrő cseréje nélkül, a váltó meghalhat
Naplózva
CsuTee
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #70 Dátum:
2012.06.19 kedd, 21:00:04 »
Idézetet írta: siky - 2012.06.19 kedd, 20:08:53
11 litert ne várj, mert csak 10,3 van benne. A teljes csere menete: váltó le, olajszűrő ki, maradék olaj ki, új olajszűrő be, váltó fel, új olaj be.
Állítólag ha a teljes mennyiséget lecseréled a szűrő cseréje nélkül, a váltó meghalhat
Uhhha, nah azt hiszem azért ezt a gyárban sem így gondolták. Mármint hogy amit mondasz az helytálló, de hogy minden teljes olajcseréhez szedjem le a váltót azért az egy kicsit durva! De mért csak 3,5 Liter jött le? Így maradék 7 Liter összeégett fekete olajra ráöntöttünk 3,5 Liter tiszta olajat és kész az olajcsere ami annyit ér mint halottnak a csók. Csak van egy módszer hogy többet kicsaljunk belőle, azért ez így elég irreális
Naplózva
siky
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #71 Dátum:
2012.06.20 szerda, 21:21:23 »
Idézetet írta: CsuTee - 2012.06.19 kedd, 21:00:04
Uhhha, nah azt hiszem azért ezt a gyárban sem így gondolták. Mármint hogy amit mondasz az helytálló, de hogy minden teljes olajcseréhez szedjem le a váltót azért az egy kicsit durva! De mért csak 3,5 Liter jött le? Így maradék 7 Liter összeégett fekete olajra ráöntöttünk 3,5 Liter tiszta olajat és kész az olajcsere ami annyit ér mint halottnak a csók. Csak van egy módszer hogy többet kicsaljunk belőle, azért ez így elég irreális
Nem tudom pontosan, hogy mikor jön le a legtöbb olaj belőle melegen, vagy hidegen, de biztos van különbség. A Ford szervizben csak a 6,5 liter olajat cserélik le olajcserénél, mert a szürő elvileg a váltó élettartaméig jó. Amúgy ez nem Ford specifikus, ha jól tudom ez a legtöbb automatánál igy van.
Naplózva
CsuTee
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #72 Dátum:
2012.06.21 csütörtök, 05:11:42 »
Idézetet írta: siky - 2012.06.20 szerda, 21:21:23
Nem tudom pontosan, hogy mikor jön le a legtöbb olaj belőle melegen, vagy hidegen, de biztos van különbség. A Ford szervizben csak a 6,5 liter olajat cserélik le olajcserénél, mert a szürő elvileg a váltó élettartaméig jó. Amúgy ez nem Ford specifikus, ha jól tudom ez a legtöbb automatánál igy van.
Kicsit bosszankodok, mert én is márkaszervízbe vittem és ott csak 3,5 L -t engedtek le mert nem jött több
Nah mind1 majd sűrűbben cserélem azt a kevest előbb utóbb csak átcserélődik az összes ami benne van!
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #73 Dátum:
2012.06.21 csütörtök, 07:47:16 »
Idézetet írta: siky - 2012.06.20 szerda, 21:21:23
mert a szürő elvileg a váltó élettartaméig jó.
ez fordítva van ...
mivel a szűrő dugulása miatt hal meg a váltó ..
Naplózva
siky
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #74 Dátum:
2012.06.22 péntek, 11:00:59 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.06.21 csütörtök, 07:47:16
ez fordítva van ...
mivel a szűrő dugulása miatt hal meg a váltó ..
Igaz, de ha eldugul a szűrő, attól nem hal meg a váltó, csak nem megy tovább, amíg ki nem cseréled, nem? De amikor szétszeded akkor már cseréled a kopó alkatrészeket is...
Naplózva
DANJO
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 213
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #75 Dátum:
2012.06.23 szombat, 23:40:31 »
Idézetet írta: siky - 2012.06.19 kedd, 20:08:53
11 litert ne várj, mert csak 10,3 van benne. A teljes csere menete: váltó le, olajszűrő ki, maradék olaj ki, új olajszűrő be, váltó fel, új olaj be.
Állítólag ha a teljes mennyiséget lecseréled a szűrő cseréje nélkül, a váltó meghalhat
Ez azért így eléggé elnagyolt...
A konverter önmagában felszed egy liter olajat. Persze kiszedett váltónál ki lehet belőle kergetni, de a hülye formája miatt nehéz a belsejét kimosni (elvileg az amcsik szétflexelik, pucolják, csapágyat cserélnek benne, újraheggesztik, feltöltik). Aztán a vezérlőtömb is elnyel fél-egy litert, a fékszalag dugattyújának a házában is megáll jó pár deci és így tovább. Ha valaki ténylegesen tiszta olajat akar a váltóba, akkor rendesen szét kell szednie hozzá, de akkor már minimum, hogy kicseréli a tömítéseket (azt ugyebár mindenképpen), tárcsákat, fékszalagot, csapágyakat. Durván 100 ezer az anyag. Igaz, utána évekre nyugodtan autózhat, anélkül, hogy savanyú arccal szidna mindenféle konstrukciós hibát, ami 150-200 ezer alatt nem nagyon hallat magáról. Az olajszűrő cseréje se azért olyan leánymulatság, mint egy motorolajszűrőé. Konkrétan bele van ütve tölcsér, ami egyben az egyik tömítése is, kiszedéséhez pedig a vezérlőtömböt kell lebontani. Úgy, hogy már ismerem is a lelkivilágát, még úgy is utálom cserélni. Szinte néha megkönnyebülés, ha 3 darabban tépem ki a szűrőt...
Mellesleg szűrő dugulása miatt nem feltétlen hal meg teljesen a váltó... van hogy csak a hiányzó nyomás miatt megáll, mint ha üresben maradna.
Szűrőcsere után szépen megy tovább nagyobb fizikai károsodás nélkül. Egyébként létezik egy mód a teljes olaj lecserélésére a váltó szétkapása nélkül. A tengerentúlon előszeretettel is alkalmazzák, de valamivel több olaj, nagyobb szakértelem, és odafigyelés kell hozzá, ezért nem is propagálom, mert könnyen lehet fémreszelék a végtermék....
Naplózva
- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
CsuTee
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #76 Dátum:
2012.06.27 szerda, 18:48:40 »
Idézetet írta: DANJO - 2012.06.23 szombat, 23:40:31
Ez azért így eléggé elnagyolt...
Én csak arra lennék kíváncsi akkor hogy hogyan lehet leengedni azt a 6,5 Liter olajat amit a kezelési utasítás tartalmaz?
Leengedés közben indítsam be a kocsit és rakjam sebességbe?
Naplózva
DANJO
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 213
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #77 Dátum:
2012.06.27 szerda, 19:38:00 »
Idézetet írta: CsuTee - 2012.06.27 szerda, 18:48:40
Én csak arra lennék kíváncsi akkor hogy hogyan lehet leengedni azt a 6,5 Liter olajat amit a kezelési utasítás tartalmaz?
Leengedés közben indítsam be a kocsit és rakjam sebességbe?
Simán! Aztán keress egy elég nagy hulladékgyűjtő konténert, amibe belefér az autód...
A kezelési utasítás azt tartalmazza, hogy 3,6 literrel előtöltik az új váltót. 6,5 litert alapból sehogy nem tudnál belőle leengedni, hisz ha Zetec-ed van, akkor 7,2 literes a teljes olajrendszered, ha V6-od, akkor meg 9-valamennyi. Normálisan 3,5-3,7 litert ereszthetsz le egy Zetec-ből az olajleeresztőnél. A hűtőnél még + 1 - 1,2 litert leereszthetsz, ha nekimész egy kompresszorral. Persze akkor már tömítéseket kell cserélned. A maradék csak a váltó szétszerelésével jön ki, vagy átszivattyúzással. Ez utóbbiról olvasgattam szakmai fórumokon, de annyira figyelni kell közben, és annyira könnyen lehet hazavágni vele a váltót (ismerve a kis lelkét), hogy inkább nem kísérleteznék vele. Ford ennél a váltónál nagyon kitalálta, hogy teljes élettartamra szóló olajat és szűrőt rak bele (ami alapvetően hülyeség). Arról már nem szólt, mennyi az az élettartam.
Naplózva
- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
siky
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #78 Dátum:
2012.06.28 csütörtök, 08:13:12 »
Idézetet írta: DANJO - 2012.06.27 szerda, 19:38:00
Simán! Aztán keress egy elég nagy hulladékgyűjtő konténert, amibe belefér az autód...
A kezelési utasítás azt tartalmazza, hogy 3,6 literrel előtöltik az új váltót. 6,5 litert alapból sehogy nem tudnál belőle leengedni, hisz ha Zetec-ed van, akkor 7,2 literes a teljes olajrendszered, ha V6-od, akkor meg 9-valamennyi. Normálisan 3,5-3,7 litert ereszthetsz le egy Zetec-ből az olajleeresztőnél. A hűtőnél még + 1 - 1,2 litert leereszthetsz, ha nekimész egy kompresszorral. Persze akkor már tömítéseket kell cserélned. A maradék csak a váltó szétszerelésével jön ki, vagy átszivattyúzással. Ez utóbbiról olvasgattam szakmai fórumokon, de annyira figyelni kell közben, és annyira könnyen lehet hazavágni vele a váltót (ismerve a kis lelkét), hogy inkább nem kísérleteznék vele. Ford ennél a váltónál nagyon kitalálta, hogy teljes élettartamra szóló olajat és szűrőt rak bele (ami alapvetően hülyeség). Arról már nem szólt, mennyi az az élettartam.
Mivel nem mindenkinek egyértelmű (nekem se), hogy mi a váltóolaj csere helyes módja, leírnád nekünk?
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #79 Dátum:
2012.06.28 csütörtök, 09:59:54 »
Idézetet írta: siky - 2012.06.28 csütörtök, 08:13:12
Mivel nem mindenkinek egyértelmű (nekem se), hogy mi a váltóolaj csere helyes módja, leírnád nekünk?
Valahol talkford.com-on láttam egy cikket az átszivattyúzásról. Keress rá, ott le van írva minden fontos infó.
Naplózva
siky
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #80 Dátum:
2012.06.28 csütörtök, 23:27:13 »
Idézetet írta: drof - 2012.06.28 csütörtök, 09:59:54
Valahol talkford.com-on láttam egy cikket az átszivattyúzásról. Keress rá, ott le van írva minden fontos infó.
Á, én csak drága anyanyelvükön értek
meg amúgy sem akarok szivattyúzni, csak annyit cserélnék amit a szervizben is szoktak.
Naplózva
DANJO
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 213
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #81 Dátum:
2012.06.30 szombat, 20:52:51 »
Idézetet írta: drof - 2012.06.28 csütörtök, 09:59:54
Valahol talkford.com-on láttam egy cikket az átszivattyúzásról. Keress rá, ott le van írva minden fontos infó.
A Talkfordon, ha jól emlékszem az a módszer van fent, hogy fogtak 2 db 15 literes kannát, az egyikbe 10-12 litere ATF-et töltöttek a másik meg ment üresbe. Kikötötték a váltó olajcsöveit a hűtőről, és elhelyezték a megfelelő kannában a végüket. Az üresbe ment a nyomó ág, telibe a szívó, és akkor így addig járatták a motort, amíg a kívánt mennyiséget át nem zavarták a váltón. Hibája mondjuk ennek is az, hogy az olajteknőben ugyanúgy bekeveri az új olajat a régivel, tehát elég bőven kell adagolni a "lét", hogy tiszta legyen a váltó. Nem mellesleg egy nyomás alatt álló rendszeren szórakozik az ember. Megbillen a cső, levegőt szív, máris kényeztettük kicsit a szerkezetet. Házilag egyszerűnek tűnik, de nem érdemes otthon a kertben "olajat" cserélni, mert könnyen váltócsere a vége... Van egy másik "pro"-bb megoldás, bár ez már természetesen szervizben kivitelezhető csak: az olajrendszerre kívülről kötnek egy szivattyút, és azzal hajtják át az egészet mosó cuccal, majd friss olajjal.
Naplózva
- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
siky
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #82 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 15:11:32 »
Na elvittem a gépet egy automataváltóshoz és kiolvastuk a computer. A hibakód a következő: P0741 ez annyit tesz, hogy lock up hiba vagy mi, vagyis ~300k
Szerintetek egy-két liter friss olaj javít a helyzeten, vagy inkább sört vegyek abból a pénzből?
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #83 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 15:14:09 »
Idézetet írta: siky - 2012.07.12 csütörtök, 15:11:32
Na elvittem a gépet egy automataváltóshoz és kiolvastuk a computer. A hibakód a következő: P0741 ez annyit tesz, hogy lock up hiba vagy mi, vagyis ~300k
Szerintetek egy-két liter friss olaj javít a helyzeten, vagy inkább sört vegyek abból a pénzből?
Hát ez elég *** ügy...
Inkább vegyél jégert, és hívj meg!
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
drof
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #84 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 15:16:36 »
Idézetet írta: siky - 2012.07.12 csütörtök, 15:11:32
Na elvittem a gépet egy automataváltóshoz és kiolvastuk a computer. A hibakód a következő: P0741 ez annyit tesz, hogy lock up hiba vagy mi, vagyis ~300k
Szerintetek egy-két liter friss olaj javít a helyzeten, vagy inkább sört vegyek abból a pénzből?
De amikor én mondtam pár hónapja, hogy szívás jön az automatával, akkor én voltam a károgó fax.
Feléből is meg lehet oldani egy teljes váltófelújítást, de inkább költsd a pénzed valami rendes dologra. Mondjuk kéziváltóra.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #85 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 15:17:03 »
Idézetet írta: siky - 2012.07.12 csütörtök, 15:11:32
Na elvittem a gépet egy automataváltóshoz és kiolvastuk a computer. A hibakód a következő: P0741 ez annyit tesz, hogy lock up hiba vagy mi, vagyis ~300k
Szerintetek egy-két liter friss olaj javít a helyzeten, vagy inkább sört vegyek abból a pénzből?
és mitől lenne az 300k?
annyiból veszel egy másik autót, a váltót átrakod, a többit meg kiárulod
Naplózva
siky
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #86 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 15:19:27 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.07.12 csütörtök, 15:17:03
és mitől lenne az 300k?
annyiból veszel egy másik autót, a váltót átrakod, a többit meg kiárulod
Persze, de ha már szétszeded a váltót akkor illik felújítani. Ha meg veszek egy másik autót, annak a váltója ki tudja meddig megy még. Másfelől pedig sz@rul nézne ki itt a panel parkolójában egy félig szétbontott Mondeo
Amúgy majd megkérdezem Viket, hogy mit mond rá, csak most szabin van.
szerk: P0741=Hidrodinamikus nyomatékváltó tengelykapcsoló nyitva maradt
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.12 csütörtök, 17:20:08 írta siky
»
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #87 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 15:39:49 »
Idézetet írta: siky - 2012.07.12 csütörtök, 15:19:27
Persze, de ha már szétszeded a váltót akkor illik felújítani. Ha meg veszek egy másik autót, annak a váltója ki tudja meddig megy még. Másfelől pedig sz@rul nézne ki itt a panel parkolójában egy félig szétbontott Mondeo
Amúgy majd megkérdezem Viket, hogy mit mond rá, csak most szabin van.
itt fenn a fórumon is van pár eladó
de azt is csinálhatod, hogy megveszed a csereváltót és felújítod és úgy rakod be
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #88 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 15:43:27 »
Idézetet írta: siky - 2012.07.12 csütörtök, 15:19:27
Persze, de ha már szétszeded a váltót akkor illik felújítani. Ha meg veszek egy másik autót, annak a váltója ki tudja meddig megy még. Másfelől pedig sz@rul nézne ki itt a panel parkolójában egy félig szétbontott Mondeo
Amúgy majd megkérdezem Viket, hogy mit mond rá, csak most szabin van.
Ezt azért nézd meg, ha még bent van és üzemel, akkor érdemes lenne kipróbálnod.
http://mondeo.hu/index.php?topic=9694.0
Naplózva
siky
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #89 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 15:57:12 »
Idézetet írta: drof - 2012.07.12 csütörtök, 15:43:27
Ezt azért nézd meg, ha még bent van és üzemel, akkor érdemes lenne kipróbálnod.
http://mondeo.hu/index.php?topic=9694.0
Köszönöm, írtam neki
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #90 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 16:22:42 »
Idézetet írta: siky - 2012.07.12 csütörtök, 15:57:12
Köszönöm, írtam neki
Én váltót csak Krisztiántól vennék, főleg hogy autómatáról van szó.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
yooccoo
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #91 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 16:48:26 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.07.12 csütörtök, 16:22:42
Én váltót csak Krisztiántól vennék, főleg hogy autómatáról van szó.
és ennek mi a magyarázata?
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #92 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 16:55:24 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.07.12 csütörtök, 16:48:26
és ennek mi a magyarázata?
Most mit izébizézel velem
, te is tudod
Keveset futott, ami elég lényeges szempont nála.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
siky
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #93 Dátum:
2012.07.24 kedd, 21:21:03 »
Ma megvolt a váltóm kálváriájának második felvonása. Egy padlógázas visszaváltásos gyorsításnál "kidobta üresbe" és azóta csak 1-es és 3-as van. Bár mintha néha kettes is lenne, de az nem biztos. Mint már korábban írtam az ecu szerint a lock up rossz benne. Az okozhatja ezt is, vagy ez valami új?
Naplózva
siky
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #94 Dátum:
2012.09.05 szerda, 13:20:43 »
A váltóolaj szűrő cseréje egyszerű dolog, ha már le van szedve a váltó? Mennyi olajat kell utána beletölteni? (elvileg 9,5l, de ugyebár nem lehet az egészet leengedni)
Naplózva
CsuTee
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #95 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 03:08:46 »
Segítség kellene !!!
Az autómata váltóm tegnap egyszer csak elkezdett olyat csinálni hogy D-ben gyorsításnál kidobta a sebességet 2x is. Ezután mivel megérkeztem a melóhelyemre leállítottam 9 órára a gépet, és mikor elindultam haza, sajna a 2-es fokozatot csak hosszas pörgetés árán kapcsolja. Padlógáznál, szintén kettesbe kellene visszakapcsolni de szabályzásig pörög legalább 5-6 mp-ig és nem váltja le csak nagy nyüstölés árán
7 km megtétele után már éreztem az égett olaj szagot az utastérben és a váltó is egyfajta érdekes sípoló szivattyú hangot ad ki. Az 1,3,4 sebeségeket szépen leváltja de a 2-es az döglődik. Ez mitől lehet? Full olajcsere megoldaná a problémát?? Jahh még annyi hogy félúton az Over Ride kapcsoló is O/D elkezdett villogni!
Köszönöm előre is!!
«
Utoljára szerkesztve: 2012.10.04 csütörtök, 03:11:36 írta CsuTee
»
Naplózva
CsuTee
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #96 Dátum:
2012.10.08 hétfő, 19:31:31 »
Megszületett a hiba okozója az előzőleg vázolt problémára!! Sajnos úgy néz ki hogy a vezérlő tábla/panel amiben az a sok sok járat és mágnesszelepek is vannak az kezdett el meghajlani a hő hatására, ezért van az hogy hidegen kapcsolja a 2 és 4-et de melegen már nem. Bontott vezérlő tábla 60-70 e Ft + munka költség ami olyan 30 e Ft. Úgy hogy 100-110 e Ft os móka lesz ez, de legalább átmossák az egész váltót mosó olajjal és végre tiszta lesz belülről is!!
Naplózva
CsuTee
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #97 Dátum:
2012.10.09 kedd, 17:54:31 »
Sziasztok!
Szükségem lenne egy bontott vezérlő tömbre!!! Aki tud valamit is ez ügyben kérem jelezze felém !!
Köszönöm szépen!!
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #98 Dátum:
2012.10.10 szerda, 07:10:18 »
Idézetet írta: CsuTee - 2012.10.08 hétfő, 19:31:31
Bontott vezérlő tábla 60-70 e Ft + munka költség ami olyan 30 e Ft.
ennyiért komplett váltót kapni
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #99 Dátum:
2012.10.10 szerda, 07:51:22 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.10.10 szerda, 07:10:18
ennyiért komplett váltót kapni
Ennyiért komplett motort kapni váltóstul. Már amikor van. Mert most éppen nincs, tudtommal.
Naplózva
Oldalak:
1
[
2
]
3
4
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ