Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 11:29:51
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Automata váltó
Oldalak:
1
2
[
3
]
4
5
6
7
8
9
10
...
27
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Automata váltó (Megtekintve 630619 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #100 Dátum:
2013.04.30 kedd, 16:10:29 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.04.30 kedd, 15:00:41
Jaja, ezt már néhányszor végigrágtuk. Amit láttunk:
1. ha valaki olyan helyen dolgozik, hogy a lakás és a meló között nagy dugó nincs (nekem a kertek alatt 12km Bp-en 25 perc), akkor a városi fogyasztás elfogadható. Ha valakinek minden nap 9-kor a deákon, a délin... kell közlekednie, akkor a dugó mértékétől függően nagyon agy lehet a fogyi.
2. az országút is más. pl én sokat megyek Bp-Balaton viszonylatban, autópályán, beállok tempomatra, ha nem sietek, akkor 110, ha igen, akkor 135, de végig tempomat nincs fékezés megy hirtelen gyorsítás. Ha látom, hogy valaki szerencsétlenkedik, akkor időben motorfék, aztán szépen normálisan vissza.
nekem így jön ki, bár tény, hogy a spiritmonitort bazi régen frissítettem
Már csak egykérdés: hogyan bírsz 110-el menni autópályán?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zsoel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10594
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #101 Dátum:
2013.04.30 kedd, 20:41:03 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.04.30 kedd, 11:10:31
Írkáltok itt minden féle fogyasztást, ami nem tudom hogyan jön ki.
Nekem az 5. tdci-m van. De az első kettő (Fiesta 1.4 és 1.6 tdci) tudott csak 5-6 literes fogyasztást városon kívül. Ti hol jártok és mennyivel?
Lakott területen kívül, 100-as sebesség, tempomattal nálam 4.8-5 liter.
Naplózva
MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia!
kotta_cs
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #102 Dátum:
2013.04.30 kedd, 21:00:37 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.04.30 kedd, 16:10:29
Már csak egykérdés: hogyan bírsz 110-el menni autópályán?
tempomat, jó zene, emlékezni a bírságra, megnézni előtte az üzemanyag árakat.
Naplózva
enginedriver
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #103 Dátum:
2013.04.30 kedd, 21:20:32 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.04.30 kedd, 21:00:37
tempomat, jó zene, emlékezni a bírságra, megnézni előtte az üzemanyag árakat.
És ebbe a sorba, hogyan illeszted be az automata váltót?
Naplózva
Ford Mondeo MKV 2.0 TD
Ci
Turnier Business
Deep Impact Blue
komlosi01
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #104 Dátum:
2013.04.30 kedd, 22:46:33 »
Kérhetnék konkrét városi fogyasztási adatokat az automata váltós mk4 tdci 2.0-as típusú autóval rendelkező Mondeos kollégák tapasztalatai alapján? köszönöm.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #105 Dátum:
2013.04.30 kedd, 22:57:35 »
Idézetet írta: enginedriver - 2013.04.30 kedd, 21:20:32
És ebbe a sorba, hogyan illeszted be az automata váltót?
ja, berakom D-be és iszom a dobozos kólát
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #106 Dátum:
2013.04.30 kedd, 22:58:55 »
Idézetet írta: komlosi01 - 2013.04.30 kedd, 22:46:33
Kérhetnék konkrét városi fogyasztási adatokat az automata váltós mk4 tdci 2.0-as típusú autóval rendelkező Mondeos kollégák tapasztalatai alapján? köszönöm.
gondolom ezt a rövid 3 oldalt visszaolvastad és nem találtad meg.
Amúgy tényleg butaság ez a városi fogyasztás téma. Én is városban megyek, 12km 25 perc, 7.5l, van aki keresztbeszeli a várost, megadugókban, annak biztos durvább a fogyija
Naplózva
enginedriver
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #107 Dátum:
2013.04.30 kedd, 23:01:20 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.04.30 kedd, 22:57:35
ja, berakom D-be és iszom a dobozos kólát
Kövezz meg érte, de én arra gondoltam, hogy az automata váltó alapvetően nem a takarékos oldalon áll a manuálissal szemben.
Naplózva
Ford Mondeo MKV 2.0 TD
Ci
Turnier Business
Deep Impact Blue
zsoel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10594
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #108 Dátum:
2013.04.30 kedd, 23:03:06 »
Idézetet írta: komlosi01 - 2013.04.30 kedd, 22:46:33
Kérhetnék konkrét városi fogyasztási adatokat az automata váltós mk4 tdci 2.0-as típusú autóval rendelkező Mondeos kollégák tapasztalatai alapján? köszönöm.
Kézi váltóval éves átlagban 6-7.5 között eljárunk.
Automata szerintem +1 litert jelent.
Kb.
Naplózva
MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia!
kotta_cs
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #109 Dátum:
2013.04.30 kedd, 23:04:39 »
Idézetet írta: zsoel - 2013.04.30 kedd, 23:03:06
Kézi váltóval éves átlagban 6-7.5 között eljárunk.
Automata szerintem +1 litert jelent.
Kb.
de nem ám. nekem városban sem megy 7.5 fölé eddig és országúton 5.5-6.0
Naplózva
zsoel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10594
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #110 Dátum:
2013.04.30 kedd, 23:06:52 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.04.30 kedd, 23:04:39
de nem ám. nekem városban sem megy 7.5 fölé eddig és országúton 5.5-6.0
Ez jónak tűnik.
Naplózva
MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia!
enginedriver
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #111 Dátum:
2013.05.01 szerda, 00:09:02 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.04.30 kedd, 23:04:39
de nem ám. nekem városban sem megy 7.5 fölé eddig és országúton 5.5-6.0
Én becsszóra elhiszem! És tegyük fel, hogy igaz is.
Mesélnél arról valamit, hogyan csökkent az aláírásodban is szereplő 7.9 ilyen alacsonyra?
Naplózva
Ford Mondeo MKV 2.0 TD
Ci
Turnier Business
Deep Impact Blue
kotta_cs
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #112 Dátum:
2013.05.01 szerda, 01:56:15 »
Idézetet írta: enginedriver - 2013.05.01 szerda, 00:09:02
Én becsszóra elhiszem! És tegyük fel, hogy igaz is.
Mesélnél arról valamit, hogyan csökkent az aláírásodban is szereplő 7.9 ilyen alacsonyra?
persze, ha megnézed jó régi adatok vannak benne. Majd le is szedem az aláírásomból. Lusta vagyok töltögetni ezt a vackot.
Valamelyik topic-ban pont írtam is:
- jó üzemanyag, nem az olcsó vacak, hanem valamilyen minősségit kell használni, ami csak megközelíti az osztrák standard anyagot. ple OMV prémium diesel
- jó útvonal választás. Közlekedj mindíg a dugóra merőlegesen, az általában gyors
- jó időpont választás a közlekedésre
- ha látom/érzem, hogy pirosra fog váltani, akkor már nem nyomom, hogy csak azért is átérjek.
- ha piros, akkor nem nyomom ezerrel, hogy majd a lámpa előtt meg satu
- a lámpánál nem én akarok elsőnek indulni és a következőhöz elsőnek érni
- próbálom minél inkább az összehangolt utakat keresni, így kevesebbet kell gyorsítani, egyenletesen lehet haladni
- pályán ráállok a tempóra (persze időtől függően 110 vagy 135), tempomat bekapcsol és betartom a jobbratarcsot. Ha gyorsabb jön, akkor nem odalépek, hanem megnézem hova férek be úgy, hogy nekem ne kelljen semmit mahinálni, és a másiknak sem lassítani, ha ez nem megy, akkor gyorsítok. Persze nem akkor amikor már a seggemben van
- ja és a bunyek féle tuning is megvan, lehet, hogy az is segít
A 7.9-es adatoknál ezeket még nem tartottam be, de akkor sem volt nagyon gáz a fogyasztása. Az 5.5, amúgy tavaly nyári adat. Akkor mentünk nápolyba a szekérrel. Bp-en tankoltam, megérkeztünk nápolyba, a környéket bejártuk és utána kellett csak tankolnom.
Naplózva
tyavi
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #113 Dátum:
2013.05.02 csütörtök, 22:13:00 »
Idézetet írta: komlosi01 - 2013.04.30 kedd, 22:46:33
Kérhetnék konkrét városi fogyasztási adatokat az automata váltós mk4 tdci 2.0-as típusú autóval rendelkező Mondeos kollégák tapasztalatai alapján? köszönöm.
Hello, 8 alatt nem nagyon tudod kihozni varosba, 5 ho tapasztalat.
Naplózva
potyo57
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #114 Dátum:
2013.05.02 csütörtök, 23:34:39 »
Idézetet írta: komlosi01 - 2013.04.30 kedd, 09:31:56
kedves Mondeo társtulajdonosok!
Kérlek osszátok meg velem tapasztalataitokat 2.0TDCI esetében, hogy mennyit fogyaszt Nálatok városban és autópályán az automata váltós autótok?
köszönettel,Péter
Nekem 163Le powershift város 10l/100km autópálya 130-150km/h 7-8l/100km között országút 7l/100km
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #115 Dátum:
2013.05.03 péntek, 00:37:15 »
Idézetet írta: tyavi - 2013.05.02 csütörtök, 22:13:00
Hello, 8 alatt nem nagyon tudod kihozni varosba, 5 ho tapasztalat.
2 év tapasztalat: megoldható.
Az előbbieket amiket írtam tények. Nagyon nagy szórás van városban. Én pl ha megérkezem a piroshoz és csak akkor váltott pirosra, akkor üresbe rakom. ez 0.5l/ó. Szóval ha valaki sokat van a dugóban a manuális is fogyaszthat sokat. Nem kötelezően eszik többet az automata.
Naplózva
enginedriver
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #116 Dátum:
2013.05.03 péntek, 18:39:16 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.05.01 szerda, 01:56:15
persze, ha megnézed jó régi adatok vannak benne. Majd le is szedem az aláírásomból. Lusta vagyok töltögetni ezt a vackot.
Valamelyik topic-ban pont írtam is:
- jó üzemanyag, nem az olcsó vacak, hanem valamilyen minősségit kell használni, ami csak megközelíti az osztrák standard anyagot. ple OMV prémium diesel
- jó útvonal választás. Közlekedj mindíg a dugóra merőlegesen, az általában gyors
- jó időpont választás a közlekedésre
- ha látom/érzem, hogy pirosra fog váltani, akkor már nem nyomom, hogy csak azért is átérjek.
- ha piros, akkor nem nyomom ezerrel, hogy majd a lámpa előtt meg satu
- a lámpánál nem én akarok elsőnek indulni és a következőhöz elsőnek érni
- próbálom minél inkább az összehangolt utakat keresni, így kevesebbet kell gyorsítani, egyenletesen lehet haladni
- pályán ráállok a tempóra (persze időtől függően 110 vagy 135), tempomat bekapcsol és betartom a jobbratarcsot. Ha gyorsabb jön, akkor nem odalépek, hanem megnézem hova férek be úgy, hogy nekem ne kelljen semmit mahinálni, és a másiknak sem lassítani, ha ez nem megy, akkor gyorsítok. Persze nem akkor amikor már a seggemben van
- ja és a bunyek féle tuning is megvan, lehet, hogy az is segít
A 7.9-es adatoknál ezeket még nem tartottam be, de akkor sem volt nagyon gáz a fogyasztása. Az 5.5, amúgy tavaly nyári adat. Akkor mentünk nápolyba a szekérrel. Bp-en tankoltam, megérkeztünk nápolyba, a környéket bejártuk és utána kellett csak tankolnom.
Így már értem.
Most, hogy kijött a jó idő, ne felejtsd el a tojásokat frissekre cserélni a pedálokon, mert meg fognak büdösödni.
Naplózva
Ford Mondeo MKV 2.0 TD
Ci
Turnier Business
Deep Impact Blue
potyo57
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #117 Dátum:
2013.05.03 péntek, 21:36:37 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.05.01 szerda, 01:56:15
persze, ha megnézed jó régi adatok vannak benne. Majd le is szedem az aláírásomból. Lusta vagyok töltögetni ezt a vackot.
Valamelyik topic-ban pont írtam is:
- jó üzemanyag, nem az olcsó vacak, hanem valamilyen minősségit kell használni, ami csak megközelíti az osztrák standard anyagot. ple OMV prémium diesel
- jó útvonal választás. Közlekedj mindíg a dugóra merőlegesen, az általában gyors
- jó időpont választás a közlekedésre
- ha látom/érzem, hogy pirosra fog váltani, akkor már nem nyomom, hogy csak azért is átérjek.
- ha piros, akkor nem nyomom ezerrel, hogy majd a lámpa előtt meg satu
- a lámpánál nem én akarok elsőnek indulni és a következőhöz elsőnek érni
- próbálom minél inkább az összehangolt utakat keresni, így kevesebbet kell gyorsítani, egyenletesen lehet haladni
- pályán ráállok a tempóra (persze időtől függően 110 vagy 135), tempomat bekapcsol és betartom a jobbratarcsot. Ha gyorsabb jön, akkor nem odalépek, hanem megnézem hova férek be úgy, hogy nekem ne kelljen semmit mahinálni, és a másiknak sem lassítani, ha ez nem megy, akkor gyorsítok. Persze nem akkor amikor már a seggemben van
- ja és a bunyek féle tuning is megvan, lehet, hogy az is segít
A 7.9-es adatoknál ezeket még nem tartottam be, de akkor sem volt nagyon gáz a fogyasztása. Az 5.5, amúgy tavaly nyári adat. Akkor mentünk nápolyba a szekérrel. Bp-en tankoltam, megérkeztünk nápolyba, a környéket bejártuk és utána kellett csak tankolnom.
Hogy lehet kibirni 80Km/h-val Nápolyig?
Naplózva
zsoel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10594
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #118 Dátum:
2013.05.04 szombat, 22:10:02 »
Ki lesz ott a nagytalin automata váltós MKIV-el?
Szeretnék egyet-kettőt kipróbálni.
Ha lehet.
Naplózva
MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia!
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #119 Dátum:
2013.05.05 vasárnap, 09:27:19 »
Idézetet írta: zsoel - 2013.05.04 szombat, 22:10:02
Ki lesz ott a nagytalin automata váltós MKIV-el?
Szeretnék egyet-kettőt kipróbálni.
Ha lehet.
Tavaly Kotta Cs. volt, nemtom idén jön e. neki durashiftes ha jól tudom. De vehetsz nyugodtan aftomatát, jók
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
zsoel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10594
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #120 Dátum:
2013.05.05 vasárnap, 11:43:47 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.05.05 vasárnap, 09:27:19
Tavaly Kotta Cs. volt, nemtom idén jön e. neki durashiftes ha jól tudom. De vehetsz nyugodtan aftomatát, jók
Van olyan jó, mint a DSG /W/ vagy a multitronic /Audi/?
Naplózva
MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #121 Dátum:
2013.05.05 vasárnap, 11:45:26 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.05.01 szerda, 01:56:15
- jó üzemanyag, nem az olcsó vacak, hanem valamilyen minősségit kell használni, ami csak megközelíti az osztrák standard anyagot. ple OMV prémium diesel
1 Sztílt lekapja a fejed, ezért a közelítős mókáért. Szerintem sincs igazad.
2 Ha prémium dízelt veszel, kb 10%-kal drágább, így már nem összehasonlítható a fogyi, vagy azt is fel kellene szorozni, mondjuk a 7,9 helyett 8,6-ot írni.
Aztán a végén kiderül, nálad a 100 km az felkerekítés során lett annyi
valójában 72
.
Vagy a szgép írja ki, és nem számolt
Érted... fő a pontosság.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #122 Dátum:
2013.05.05 vasárnap, 11:47:06 »
Idézetet írta: zsoel - 2013.05.05 vasárnap, 11:43:47
Van olyan jó, mint a DSG /W/ vagy a multitronic /Audi/?
Biztos hogy nem, mert ez még a régifajta automata, olyan mint a Macsmané, csak ez már 6 sebességes.
Nem duplakuplungos. KottaCs-é 2008-as, akkor még nem volt mondeóban powershift (ez a duplakuplungos neve).
És csak a nagyobb motorokhoz adják.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #123 Dátum:
2013.05.05 vasárnap, 17:24:05 »
Idézetet írta: zsoel - 2013.05.05 vasárnap, 11:43:47
Van olyan jó, mint a DSG /W/ vagy a multitronic /Audi/?
olyat egyik se tudott csinálni rajtuk kívül
csak a komoly autókban van olyan jó automata. a multi jól vált, de sok a baj velük.
én mentem párszor durashiftessel, és tetszett. ( ha nekem valami tetszik az nagy szó
) a powershiftest nem próbáltam még. az duplakuplungos.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #124 Dátum:
2013.05.05 vasárnap, 18:26:21 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.05.05 vasárnap, 17:24:05
olyat egyik se tudott csinálni rajtuk kívül
csak a komoly autókban van olyan jó automata. a multi jól vált, de sok a baj velük.
Ez nem így van.
A duplakuplungost ugyan a fócvágen gyártja, és szerintem az övéké a legjobb, ezeket nagy, komoly verdákba nem rakják be.
Oda pl a ZF által gyártott váltók kerülnek. Ezek persze közel nem olyan gyorsak, mint a duplakuplungos.
Kb ugyanaz a család, mint a mondeóban is megtalálható, sima 6 sebességes ótómata. Egy kicsivel jobb.
A nagy autókban azért muzsikálnak jobban, mert ehhez több lóerő/nyomaték kell. Meg, komoly pénztárca, ha elromlik. És, el is romlik...
Nem csak a fócvágen/ódi vonalat sújtja ez a veszély, hanem a mergát is. Az ismerős s500-asában 2x cseréltek váltót.
Na, ennyire komoly ez a váltó.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #125 Dátum:
2013.05.05 vasárnap, 21:59:33 »
Idézetet írta: Angel - 2013.05.05 vasárnap, 18:26:21
Ez nem így van.
A duplakuplungost ugyan a fócvágen gyártja, és szerintem az övéké a legjobb, ezeket nagy, komoly verdákba nem rakják be.
Oda pl a ZF által gyártott váltók kerülnek. Ezek persze közel nem olyan gyorsak, mint a duplakuplungos.
Kb ugyanaz a család, mint a mondeóban is megtalálható, sima 6 sebességes ótómata. Egy kicsivel jobb.
A nagy autókban azért muzsikálnak jobban, mert ehhez több lóerő/nyomaték kell. Meg, komoly pénztárca, ha elromlik. És, el is romlik...
Nem csak a fócvágen/ódi vonalat sújtja ez a veszély, hanem a mergát is. Az ismerős s500-asában 2x cseréltek váltót.
Na, ennyire komoly ez a váltó.
Azért azt ne cáfold, hogy a durashifttel többet fogyaszt az autó, és rosszabb a fogyasztás is, míg a dsgnél ezt pont fordítva lett.
Azaza a durashift nem jött össze.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #126 Dátum:
2013.05.05 vasárnap, 23:10:14 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.05.05 vasárnap, 21:59:33
Azért azt ne cáfold, hogy a durashifttel többet fogyaszt az autó, és rosszabb a fogyasztás is, míg a dsgnél ezt pont fordítva lett.
Azaza a durashift nem jött össze.
A többet fogyaszt és a rosszabb a fogyi ugyanaz. (Azt nem értem, mit cáfolsz, mert ilyesmit nem is írtam)
Gondolom azt szeretted volna mondani, a fogyi csökkent, a gyorsulás javult.
Ami persze nem így van.
Link1
Link2
A fogyi egy kicsivel (néhol semmi, néhol fél liter) nagyobb a dsg esetében. Nem csökkent a fogyi.
A gyosrulás vagy teljesen ua, vagy egy kicsivel gyengébb, mint a kéziváltóval. Nyilván becsapós a dolog, mert a dsg-vel bárki hozza a gyári adatot, a kézivel meg
A póvershift: benzinmotornál 3 decivel jobb a póver (szívő és turbó, azaz nem összehasonlítható), dízelnél 3-mal rosszabb.
A gyorsulás gyengébb a póvershifttel. Ezért írtam, hogy a dsg a jobb.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #127 Dátum:
2013.05.06 hétfő, 20:38:59 »
Idézetet írta: Angel - 2013.05.05 vasárnap, 23:10:14
A többet fogyaszt és a rosszabb a fogyi ugyanaz. (Azt nem értem, mit cáfolsz, mert ilyesmit nem is írtam)
Gondolom azt szeretted volna mondani, a fogyi csökkent, a gyorsulás javult.
Ami persze nem így van.
Link1
Link2
A fogyi egy kicsivel (néhol semmi, néhol fél liter) nagyobb a dsg esetében. Nem csökkent a fogyi.
A gyosrulás vagy teljesen ua, vagy egy kicsivel gyengébb, mint a kéziváltóval. Nyilván becsapós a dolog, mert a dsg-vel bárki hozza a gyári adatot, a kézivel meg
A póvershift: benzinmotornál 3 decivel jobb a póver (szívő és turbó, azaz nem összehasonlítható), dízelnél 3-mal rosszabb.
A gyorsulás gyengébb a póvershifttel. Ezért írtam, hogy a dsg a jobb.
A Balogh az automatával is betud ugrani......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #128 Dátum:
2013.05.07 kedd, 08:55:37 »
Idézetet írta: alf - 2013.05.06 hétfő, 20:38:59
A Balogh az automatával is betud ugrani......
Azzal tudnék csak igazán...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #129 Dátum:
2013.05.10 péntek, 00:35:06 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.05.05 vasárnap, 09:27:19
Tavaly Kotta Cs. volt, nemtom idén jön e. neki durashiftes ha jól tudom. De vehetsz nyugodtan aftomatát, jók
Idén nem jutok el a talira, mert dolgozni fogok. Sajna. Pont e miatt nem jelentkeztem. Kicsit le is vagyok lassúlva a fórumon, mert iszonyat sok meló van.
Nekem annyira bejött az automata, hogy nem akarok mást. Véleményem szerint a fogyasztás különbség abból adódik, hogy motor indítás után berakja az ember D-be, induláskor jó nagy gázt nyom (pláne, ha valaki szeretni az automatás hangokat, moci pörgés, gyorsulás hangaránya más mint a manuálisban) és akkor rakja N-be vagy P-be ha megérkezett. Már egyszer talán írtam, hogy ha pirosra vált, akkor én N-be rakom, így kevesebbet fogyaszt. Amúgy hétfőn sikerült kifogyasztani a tankomat. Elfelejtettem tankolni. Éppen el akartam menni a bauhausba, felmentem a 0-ásra és aztán egyszercsak már nem ment, hiába nyomtam. Elgurultam az M3-as lehajtóig. 860km-t mentem vele Bp-en (tény, hogy a belvárost kerülöm).
szerintem fölösleges vesézni a manuális vs automata fogyasztást. Az kell eldönteni, hogy melyiket szeretnéd. Ha ugyan az az üzemanyag típus, akkor 100km-ként 200Ft (vagy ha 1L, akkor 400Ft) nem mindegy? Ha sokat használod országúton, akkor meg nincs is különbség.
Szerintem első körben soha ne a fogyasztás alapján dönts. mit akarsz, mit az ami érdekel, melyik feelingje jön be.
Persze a fogyasztás majd akkor keljen érdekelni, amikor eldöntöd, hogy Mondi 2.0D vagy egy A8 4.2 Quatro....
Naplózva
tyavi
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #130 Dátum:
2013.05.13 hétfő, 21:30:34 »
Sziasztok
Olyat lehet csinalni, hogy mondjuk a dugoban lejton gurulunk N be, megindul a forgalom es menet kozbe atrakom D be?
koszi
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #131 Dátum:
2013.05.13 hétfő, 21:34:16 »
Idézetet írta: tyavi - 2013.05.13 hétfő, 21:30:34
Sziasztok
Olyat lehet csinalni, hogy mondjuk a dugoban lejton gurulunk N be, megindul a forgalom es menet kozbe atrakom D be?
koszi
Egyszer biztos...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
tyavi
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #132 Dátum:
2013.05.13 hétfő, 21:35:31 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.05.13 hétfő, 21:34:16
Egyszer biztos...
Na most komolyan
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #133 Dátum:
2013.05.13 hétfő, 21:40:42 »
Idézetet írta: tyavi - 2013.05.13 hétfő, 21:35:31
Na most komolyan
Persze meg lehet csinálni, csak fölösleges, mert motorfék üzemben kevesebbett fogyaszt. Ugyan úgy fog viselkedni, mint a manuális váltó. Azért nem akjánlom csak, mert ha véletlenül a gombot nyomva veszed ki D-ből (ami igen helytelen), akkor könnyen belököd R-be. inkább olyat csinálnék, hogy belököm S-be és feljebbváltok, hogy csökkenjen a motorfék.
Üdv
Csaba
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #134 Dátum:
2013.05.13 hétfő, 21:40:49 »
Idézetet írta: tyavi - 2013.05.13 hétfő, 21:35:31
Na most komolyan
Megteheted, legalábbis kivenni üresbe ki tudod, a többit passzolom...
De szerintem vissza is megy, majd holnap lecsekkolom a főnim Touranján...
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
tyavi
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #135 Dátum:
2013.05.13 hétfő, 22:01:26 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.05.13 hétfő, 21:40:42
Persze meg lehet csinálni, csak fölösleges, mert motorfék üzemben kevesebbett fogyaszt. Ugyan úgy fog viselkedni, mint a manuális váltó. Azért nem akjánlom csak, mert ha véletlenül a gombot nyomva veszed ki D-ből (ami igen helytelen), akkor könnyen belököd R-be. inkább olyat csinálnék, hogy belököm S-be és feljebbváltok, hogy csökkenjen a motorfék.
Üdv
Csaba
Na acsi, a gombot nem minden egyes kar mozgatasnal kell nyomni?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #136 Dátum:
2013.05.13 hétfő, 22:03:49 »
Idézetet írta: tyavi - 2013.05.13 hétfő, 22:01:26
Na acsi, a gombot nem minden egyes kar mozgatasnal kell nyomni?
de nem ám.
1. P-ből ki/be gombot nyoomni
2. P felöl D-ig gombot nem nyomni
3. D-ből S-be és +/- ba nem kell nyomni
4. D-> N nem nyomni (tilos, mert átnyomhatod R-be)
5. N-> R nyomni
6. R-> D nem nyomni
Naplózva
potyo57
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #137 Dátum:
2013.05.14 kedd, 16:36:29 »
Idézetet írta: zsoel - 2013.05.05 vasárnap, 11:43:47
Van olyan jó, mint a DSG /W/ vagy a multitronic /Audi/?
nem nincs jó mint a DSG
Naplózva
zsoel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10594
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #138 Dátum:
2013.05.14 kedd, 18:29:18 »
Idézetet írta: potyo57 - 2013.05.14 kedd, 16:36:29
nem nincs jó mint a DSG
Ez a baj.
Lehet emiatt kell márkát váltanom!
Naplózva
MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia!
tyavi
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #139 Dátum:
2013.05.14 kedd, 22:16:56 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.05.13 hétfő, 22:03:49
de nem ám.
1. P-ből ki/be gombot nyoomni
2. P felöl D-ig gombot nem nyomni
3. D-ből S-be és +/- ba nem kell nyomni
4. D-> N nem nyomni (tilos, mert átnyomhatod R-be)
5. N-> R nyomni
6. R-> D nem nyomni
Koszonom, megprobalom megjegyezni. Bar egyszerubb lenne ha megertenem a miertjet vagy alogikajat.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #140 Dátum:
2013.05.14 kedd, 23:08:34 »
Idézetet írta: tyavi - 2013.05.14 kedd, 22:16:56
Koszonom, megprobalom megjegyezni. Bar egyszerubb lenne ha megertenem a miertjet vagy alogikajat.
A logika rém egyszerű:
A P-ből csak fék lenyom és gomb nyomással tudod kivenni, hogy a véletlen kivét ellen reteszeljen.
Amíg gomb nyomás nélkül húzhatod/tolhatod, addig gondot nem okozol. Minden egyéb esetben a gomb nyomással már veszélyes vizekre tévedhetsz. Vagyis a véletlen D-ből gombnyomással raknád N-be és túlszalad, akkor már is R-ben van. Ha az autó még megy, akkor ennek rossz vége lenne. Ha R-ből kapásból P-be raknád és az autó még gurul, az sem nyerő. Viszont R-ből, nyugodtan rakhatod N-be, nem is kell a gomb, és ha még kicsit gurul, akkor sem gond, ha D-be kerül
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #141 Dátum:
2013.05.14 kedd, 23:11:22 »
Idézetet írta: zsoel - 2013.05.14 kedd, 18:29:18
Ez a baj.
Lehet emiatt kell márkát váltanom!
hááááát, normál használat mellett és Mondeo típusú autóban annyira szerintem nem nagy élvezet a DSG (pláne, látom, hogy mennyi visszahívás van most VW-nél
). Mondjuk egy SLK-ban 3000ccm, kompressor, már érdekelne egy DSG, főleg kormányfül váltóval, vagy egy McLarenben, Lamboban vagy f40-ben. De ezekben a bálnákban én szeretem ezt a megbízható váltót, pláne, hogy nem kell 40eKm-kén horror áron olajat cserélni, néha-néha meg kuplungtárcsákat (150e)
Naplózva
potyo57
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #142 Dátum:
2013.05.15 szerda, 21:03:42 »
Idézetet írta: zsoel - 2013.05.14 kedd, 18:29:18
Ez a baj.
Lehet emiatt kell márkát váltanom!
a DSG finomaban vált és gyorsabban a powershiftnél egy padlógázra legaláb 1 sec mire észheztér és megindul mint állat a DSG simán felpskolja 7-ikbe 1400 fordulatnál ez azt jelenti hogy városban 7-ik ben van a powershift városban csak 4-ikben kézzel fellehet váltani 5-be nagy nehezen
Naplózva
zsoel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10594
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #143 Dátum:
2013.05.15 szerda, 21:37:23 »
Idézetet írta: potyo57 - 2013.05.15 szerda, 21:03:42
a DSG finomaban vált és gyorsabban a powershiftnél egy padlógázra legaláb 1 sec mire észheztér és megindul mint állat a DSG simán felpskolja 7-ikbe 1400 fordulatnál ez azt jelenti hogy városban 7-ik ben van a powershift városban csak 4-ikben kézzel fellehet váltani 5-be nagy nehezen
Ettől féltem.......
Naplózva
MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia!
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #144 Dátum:
2013.05.15 szerda, 22:16:35 »
Idézetet írta: potyo57 - 2013.05.15 szerda, 21:03:42
a DSG finomaban vált és gyorsabban a powershiftnél egy padlógázra legaláb 1 sec mire észheztér és megindul mint állat a DSG simán felpskolja 7-ikbe 1400 fordulatnál ez azt jelenti hogy városban 7-ik ben van a powershift városban csak 4-ikben kézzel fellehet váltani 5-be nagy nehezen
meg a DSG-nek van annyi esze, h ha lepadlózod, nem vált vissza sokat és pörög a motor mint a állat+nem megy, hanem max egyet rak vissza és megindul. aztán meg gyors felváltogat. ha meg nem padlózod akkor általában vissza sem vált. (én hülyeségnek tartom a padlózást 1 automatánál)
De szerintem jó a Mondeo automata is.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #145 Dátum:
2013.05.16 csütörtök, 15:43:51 »
Idézetet írta: zsoel - 2013.05.15 szerda, 21:37:23
Ettől féltem.......
Szóval kipróbálni nem sikerült, de megkérdeztem a főnimet, és Ő lecsekkolta.
A VW DSG-jét (ez még a 6sebességes) a gomb nyomogatása és minden további művelet nélkül lehet pattintgatni D és N között menet közben!
Ez egy 2011.11havi Touran 2.0CRTDI 140LE
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
potyo57
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #146 Dátum:
2013.05.16 csütörtök, 19:01:53 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.05.15 szerda, 22:16:35
meg a DSG-nek van annyi esze, h ha lepadlózod, nem vált vissza sokat és pörög a motor mint a állat+nem megy, hanem max egyet rak vissza és megindul. aztán meg gyors felváltogat. ha meg nem padlózod akkor általában vissza sem vált. (én hülyeségnek tartom a padlózást 1 automatánál)
De szerintem jó a Mondeo automata is.
persze ettől én megvagyok elégedve a mondeo powershift váltólával de ami igaz az igaz a DSG jobb
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #147 Dátum:
2013.05.17 péntek, 22:25:07 »
Idézetet írta: takiatti - 2013.05.16 csütörtök, 15:43:51
Szóval kipróbálni nem sikerült, de megkérdeztem a főnimet, és Ő lecsekkolta.
A VW DSG-jét (ez még a 6sebességes) a gomb nyomogatása és minden további művelet nélkül lehet pattintgatni D és N között menet közben!
Ez egy 2011.11havi Touran 2.0CRTDI 140LE
Ez így is van. ki mondott bármi mást?
Naplózva
dzsoni78
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #148 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 20:52:49 »
Idézetet írta: alf - 2013.02.10 vasárnap, 19:53:55
Mondeo 2007-, 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C, Frozen white
Alvázszám (VIN): WF0GXXGBBGAT84598
Típusjóváhagyási-szám (TAN): E13*2001/116*0249
Előzetes jellemzők
Gyártás dátuma: 21.04.2010
Gépkocsi típus: Mondeo 2007-
Karosszéria kialakítás: kombi
Változat: 60 sorozat
Motor: 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C
Váltó: 6-fok. Powershift 6DCT450 - MPS6
Hajtás: LHD FWD
Emisszió: V. FOKOZAT EMISSZIÓ
Légkondicionáló: Kétzónás aut. szab. klímával
Terület: (+)"HU"
Fényezés: Frozen white
Belső anyag: New York/Lux / Ebony
Tehát powershift!
Szia!
Nekem az alábbit adta ki az etis:
Előzetes jellemzők
Gyártás dátuma: 12.03.2008
Gépkocsi típus: Mondeo 2007-
Karosszéria kialakítás: kombi
Változat: 60 sorozat
Motor: Duratorq 2.0L DOHC CR TC Dsl 143PS
Váltó: 6-sebességes automata AWF21
Hajtás: LHD FWD
Emisszió: IV. fokozat+ DPF kibocsátások
Légkondicionáló: Kétzónás aut. szab. klímával
Terület: (+)"NL"
Fényezés: Panther Black (metál)
Belső anyag: New York / Ebony
akkor ez az a fajta váltó amiben nem kell olajat cserélni?
köszi
dzsoni
«
Utoljára szerkesztve: 2013.06.02 vasárnap, 20:55:34 írta dzsoni78
»
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #149 Dátum:
2013.06.02 vasárnap, 21:18:06 »
Idézetet írta: dzsoni78 - 2013.06.02 vasárnap, 20:52:49
Szia!
Nekem az alábbit adta ki az etis:
Előzetes jellemzők
Gyártás dátuma: 12.03.2008
Gépkocsi típus: Mondeo 2007-
Karosszéria kialakítás: kombi
Változat: 60 sorozat
Motor: Duratorq 2.0L DOHC CR TC Dsl 143PS
Váltó: 6-sebességes automata AWF21
Hajtás: LHD FWD
Emisszió: IV. fokozat+ DPF kibocsátások
Légkondicionáló: Kétzónás aut. szab. klímával
Terület: (+)"NL"
Fényezés: Panther Black (metál)
Belső anyag: New York / Ebony
akkor ez az a fajta váltó amiben nem kell olajat cserélni?
köszi
dzsoni
2008- ban még nem olt powershift, szóval ez nem az.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak:
1
2
[
3
]
4
5
6
7
8
9
10
...
27
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ