Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 11:29:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 ... 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 630619 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #100 Dátum: 2013.04.30 kedd, 16:10:29 »

Jaja, ezt már néhányszor végigrágtuk. Amit láttunk:
1. ha valaki olyan helyen dolgozik, hogy a lakás és a meló között nagy dugó nincs (nekem a kertek alatt 12km Bp-en 25 perc), akkor a városi fogyasztás elfogadható. Ha valakinek minden nap 9-kor a deákon, a délin... kell közlekednie, akkor a dugó mértékétől függően nagyon agy lehet a fogyi.
2. az országút is más. pl én sokat megyek Bp-Balaton viszonylatban, autópályán, beállok tempomatra, ha nem sietek, akkor 110, ha igen, akkor 135, de végig tempomat nincs fékezés megy hirtelen gyorsítás. Ha látom, hogy valaki szerencsétlenkedik, akkor időben motorfék, aztán szépen normálisan vissza.

nekem így jön ki, bár tény, hogy a spiritmonitort bazi régen frissítettem

Már csak egykérdés: hogyan bírsz 110-el menni autópályán?  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #101 Dátum: 2013.04.30 kedd, 20:41:03 »

Írkáltok itt minden féle fogyasztást, ami nem tudom hogyan jön ki.

Nekem az 5. tdci-m van. De az első kettő (Fiesta 1.4 és 1.6 tdci) tudott csak 5-6 literes fogyasztást városon kívül. Ti hol jártok és mennyivel?  wow1

Lakott területen kívül, 100-as sebesség, tempomattal nálam 4.8-5 liter.
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #102 Dátum: 2013.04.30 kedd, 21:00:37 »

Már csak egykérdés: hogyan bírsz 110-el menni autópályán?  vigyor3
tempomat, jó zene, emlékezni a bírságra, megnézni előtte az üzemanyag árakat.
Naplózva
enginedriver
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107



« Új hozzászólás #103 Dátum: 2013.04.30 kedd, 21:20:32 »

tempomat, jó zene, emlékezni a bírságra, megnézni előtte az üzemanyag árakat.
És ebbe a sorba, hogyan illeszted be az automata váltót?  vigyor3
Naplózva

Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Turnier Business
Deep Impact Blue

komlosi01
Vendég
« Új hozzászólás #104 Dátum: 2013.04.30 kedd, 22:46:33 »

Kérhetnék konkrét városi fogyasztási adatokat  az automata váltós mk4 tdci 2.0-as típusú autóval rendelkező Mondeos kollégák tapasztalatai alapján? köszönöm.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #105 Dátum: 2013.04.30 kedd, 22:57:35 »

És ebbe a sorba, hogyan illeszted be az automata váltót?  vigyor3

ja, berakom D-be és iszom a dobozos kólát Cheesy
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #106 Dátum: 2013.04.30 kedd, 22:58:55 »

Kérhetnék konkrét városi fogyasztási adatokat  az automata váltós mk4 tdci 2.0-as típusú autóval rendelkező Mondeos kollégák tapasztalatai alapján? köszönöm.

gondolom ezt a rövid  3 oldalt visszaolvastad és nem találtad meg.

Amúgy tényleg butaság ez a városi fogyasztás téma. Én is városban megyek, 12km 25 perc, 7.5l, van aki keresztbeszeli a várost, megadugókban, annak biztos durvább a fogyija
Naplózva
enginedriver
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107



« Új hozzászólás #107 Dátum: 2013.04.30 kedd, 23:01:20 »

ja, berakom D-be és iszom a dobozos kólát Cheesy
laugh Kövezz meg érte, de én arra gondoltam, hogy az automata váltó alapvetően nem a takarékos oldalon áll a manuálissal szemben. Huh?
Naplózva

Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Turnier Business
Deep Impact Blue

zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #108 Dátum: 2013.04.30 kedd, 23:03:06 »

Kérhetnék konkrét városi fogyasztási adatokat  az automata váltós mk4 tdci 2.0-as típusú autóval rendelkező Mondeos kollégák tapasztalatai alapján? köszönöm.

Kézi váltóval éves átlagban 6-7.5 között eljárunk.
Automata szerintem +1 litert jelent.
Kb.
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #109 Dátum: 2013.04.30 kedd, 23:04:39 »

Kézi váltóval éves átlagban 6-7.5 között eljárunk.
Automata szerintem +1 litert jelent.
Kb.

de nem ám. nekem városban sem megy 7.5 fölé eddig és országúton 5.5-6.0
Naplózva
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #110 Dátum: 2013.04.30 kedd, 23:06:52 »

de nem ám. nekem városban sem megy 7.5 fölé eddig és országúton 5.5-6.0

Ez jónak tűnik.
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
enginedriver
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107



« Új hozzászólás #111 Dátum: 2013.05.01 szerda, 00:09:02 »

de nem ám. nekem városban sem megy 7.5 fölé eddig és országúton 5.5-6.0
Én becsszóra elhiszem! És tegyük fel, hogy igaz is.
Mesélnél arról valamit, hogyan csökkent az aláírásodban is szereplő 7.9 ilyen alacsonyra? Roll Eyes
Naplózva

Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Turnier Business
Deep Impact Blue

kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #112 Dátum: 2013.05.01 szerda, 01:56:15 »

Én becsszóra elhiszem! És tegyük fel, hogy igaz is.
Mesélnél arról valamit, hogyan csökkent az aláírásodban is szereplő 7.9 ilyen alacsonyra? Roll Eyes

persze, ha megnézed jó régi adatok vannak benne. Majd le is szedem az aláírásomból. Lusta vagyok töltögetni ezt a vackot.
Valamelyik topic-ban pont írtam is:
- jó üzemanyag, nem az olcsó vacak, hanem valamilyen minősségit kell használni, ami csak megközelíti az osztrák standard anyagot. ple OMV prémium diesel
- jó útvonal választás. Közlekedj mindíg a dugóra merőlegesen, az általában gyors
- jó időpont választás a közlekedésre
- ha látom/érzem, hogy pirosra fog váltani, akkor már nem nyomom, hogy csak azért is átérjek.
- ha piros, akkor nem nyomom ezerrel, hogy majd a lámpa előtt meg satu
- a lámpánál nem én akarok elsőnek indulni és a következőhöz elsőnek érni
- próbálom minél inkább az összehangolt utakat keresni, így kevesebbet kell gyorsítani, egyenletesen lehet haladni
- pályán ráállok a tempóra (persze időtől függően 110 vagy 135), tempomat bekapcsol és betartom a jobbratarcsot. Ha gyorsabb jön, akkor nem odalépek, hanem megnézem hova férek be úgy, hogy nekem ne kelljen semmit mahinálni, és a másiknak sem lassítani, ha ez nem megy, akkor gyorsítok. Persze nem akkor amikor már a seggemben van
- ja és a bunyek féle tuning is megvan, lehet, hogy az is segít

A 7.9-es adatoknál ezeket még nem tartottam be, de akkor sem volt nagyon gáz a fogyasztása. Az 5.5, amúgy tavaly nyári adat. Akkor mentünk nápolyba a szekérrel. Bp-en tankoltam, megérkeztünk nápolyba, a környéket bejártuk és utána kellett csak tankolnom.
Naplózva
tyavi
Vendég
« Új hozzászólás #113 Dátum: 2013.05.02 csütörtök, 22:13:00 »

Kérhetnék konkrét városi fogyasztási adatokat  az automata váltós mk4 tdci 2.0-as típusú autóval rendelkező Mondeos kollégák tapasztalatai alapján? köszönöm.

Hello, 8 alatt nem nagyon tudod kihozni varosba, 5 ho tapasztalat.
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #114 Dátum: 2013.05.02 csütörtök, 23:34:39 »

kedves Mondeo társtulajdonosok!

Kérlek osszátok meg velem tapasztalataitokat  2.0TDCI  esetében, hogy mennyit fogyaszt Nálatok városban és autópályán az automata váltós autótok?

köszönettel,Péter
 worship

Nekem 163Le powershift város 10l/100km autópálya 130-150km/h 7-8l/100km között országút 7l/100km
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #115 Dátum: 2013.05.03 péntek, 00:37:15 »

Hello, 8 alatt nem nagyon tudod kihozni varosba, 5 ho tapasztalat.
2 év tapasztalat: megoldható.

Az előbbieket amiket írtam tények. Nagyon nagy szórás van városban. Én pl ha megérkezem a piroshoz és csak akkor váltott pirosra, akkor üresbe rakom. ez 0.5l/ó. Szóval ha valaki sokat van a dugóban a manuális is fogyaszthat sokat. Nem kötelezően eszik többet az automata.
Naplózva
enginedriver
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107



« Új hozzászólás #116 Dátum: 2013.05.03 péntek, 18:39:16 »

persze, ha megnézed jó régi adatok vannak benne. Majd le is szedem az aláírásomból. Lusta vagyok töltögetni ezt a vackot.
Valamelyik topic-ban pont írtam is:
- jó üzemanyag, nem az olcsó vacak, hanem valamilyen minősségit kell használni, ami csak megközelíti az osztrák standard anyagot. ple OMV prémium diesel
- jó útvonal választás. Közlekedj mindíg a dugóra merőlegesen, az általában gyors
- jó időpont választás a közlekedésre
- ha látom/érzem, hogy pirosra fog váltani, akkor már nem nyomom, hogy csak azért is átérjek.
- ha piros, akkor nem nyomom ezerrel, hogy majd a lámpa előtt meg satu
- a lámpánál nem én akarok elsőnek indulni és a következőhöz elsőnek érni
- próbálom minél inkább az összehangolt utakat keresni, így kevesebbet kell gyorsítani, egyenletesen lehet haladni
- pályán ráállok a tempóra (persze időtől függően 110 vagy 135), tempomat bekapcsol és betartom a jobbratarcsot. Ha gyorsabb jön, akkor nem odalépek, hanem megnézem hova férek be úgy, hogy nekem ne kelljen semmit mahinálni, és a másiknak sem lassítani, ha ez nem megy, akkor gyorsítok. Persze nem akkor amikor már a seggemben van
- ja és a bunyek féle tuning is megvan, lehet, hogy az is segít

A 7.9-es adatoknál ezeket még nem tartottam be, de akkor sem volt nagyon gáz a fogyasztása. Az 5.5, amúgy tavaly nyári adat. Akkor mentünk nápolyba a szekérrel. Bp-en tankoltam, megérkeztünk nápolyba, a környéket bejártuk és utána kellett csak tankolnom.
Így már értem.
Most, hogy kijött a jó idő, ne felejtsd el a tojásokat frissekre cserélni a pedálokon, mert meg fognak büdösödni.  nyes
Naplózva

Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Turnier Business
Deep Impact Blue

potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #117 Dátum: 2013.05.03 péntek, 21:36:37 »

persze, ha megnézed jó régi adatok vannak benne. Majd le is szedem az aláírásomból. Lusta vagyok töltögetni ezt a vackot.
Valamelyik topic-ban pont írtam is:
- jó üzemanyag, nem az olcsó vacak, hanem valamilyen minősségit kell használni, ami csak megközelíti az osztrák standard anyagot. ple OMV prémium diesel
- jó útvonal választás. Közlekedj mindíg a dugóra merőlegesen, az általában gyors
- jó időpont választás a közlekedésre
- ha látom/érzem, hogy pirosra fog váltani, akkor már nem nyomom, hogy csak azért is átérjek.
- ha piros, akkor nem nyomom ezerrel, hogy majd a lámpa előtt meg satu
- a lámpánál nem én akarok elsőnek indulni és a következőhöz elsőnek érni
- próbálom minél inkább az összehangolt utakat keresni, így kevesebbet kell gyorsítani, egyenletesen lehet haladni
- pályán ráállok a tempóra (persze időtől függően 110 vagy 135), tempomat bekapcsol és betartom a jobbratarcsot. Ha gyorsabb jön, akkor nem odalépek, hanem megnézem hova férek be úgy, hogy nekem ne kelljen semmit mahinálni, és a másiknak sem lassítani, ha ez nem megy, akkor gyorsítok. Persze nem akkor amikor már a seggemben van
- ja és a bunyek féle tuning is megvan, lehet, hogy az is segít

A 7.9-es adatoknál ezeket még nem tartottam be, de akkor sem volt nagyon gáz a fogyasztása. Az 5.5, amúgy tavaly nyári adat. Akkor mentünk nápolyba a szekérrel. Bp-en tankoltam, megérkeztünk nápolyba, a környéket bejártuk és utána kellett csak tankolnom.

Hogy lehet kibirni 80Km/h-val Nápolyig?
Naplózva
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #118 Dátum: 2013.05.04 szombat, 22:10:02 »

Ki lesz ott a nagytalin automata váltós MKIV-el?

Szeretnék egyet-kettőt kipróbálni.
Ha lehet.  worship
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #119 Dátum: 2013.05.05 vasárnap, 09:27:19 »

Ki lesz ott a nagytalin automata váltós MKIV-el?

Szeretnék egyet-kettőt kipróbálni.
Ha lehet.  worship
Tavaly Kotta Cs. volt, nemtom idén jön e.  neki  durashiftes ha jól tudom.   De vehetsz nyugodtan aftomatát, jók
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #120 Dátum: 2013.05.05 vasárnap, 11:43:47 »

Tavaly Kotta Cs. volt, nemtom idén jön e.  neki  durashiftes ha jól tudom.   De vehetsz nyugodtan aftomatát, jók

Van olyan jó, mint a DSG /W/ vagy a multitronic /Audi/?
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #121 Dátum: 2013.05.05 vasárnap, 11:45:26 »

- jó üzemanyag, nem az olcsó vacak, hanem valamilyen minősségit kell használni, ami csak megközelíti az osztrák standard anyagot. ple OMV prémium diesel

1 Sztílt lekapja a fejed, ezért a közelítős mókáért. Szerintem sincs igazad.

2 Ha prémium dízelt veszel, kb 10%-kal drágább, így már nem összehasonlítható a fogyi, vagy azt is fel kellene szorozni, mondjuk a 7,9 helyett 8,6-ot írni.
Aztán a végén kiderül, nálad a 100 km az felkerekítés során lett annyi  vigyor3 valójában 72  wow1.
Vagy a szgép írja ki, és nem számolt  smile
Érted... fő a pontosság.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #122 Dátum: 2013.05.05 vasárnap, 11:47:06 »

Van olyan jó, mint a DSG /W/ vagy a multitronic /Audi/?

Biztos hogy nem, mert ez még a régifajta automata, olyan mint a Macsmané, csak ez már 6 sebességes.
Nem duplakuplungos. KottaCs-é 2008-as, akkor még nem volt mondeóban powershift (ez a duplakuplungos neve).
És csak a nagyobb motorokhoz adják.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #123 Dátum: 2013.05.05 vasárnap, 17:24:05 »

Van olyan jó, mint a DSG /W/ vagy a multitronic /Audi/?
olyat egyik se tudott csinálni rajtuk kívül smile  csak a komoly autókban van olyan jó automata. a multi jól vált, de sok a baj velük.

én mentem párszor durashiftessel, és tetszett. ( ha nekem valami tetszik az nagy szó  Wink )   a powershiftest nem próbáltam még. az duplakuplungos.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #124 Dátum: 2013.05.05 vasárnap, 18:26:21 »

olyat egyik se tudott csinálni rajtuk kívül smile  csak a komoly autókban van olyan jó automata. a multi jól vált, de sok a baj velük.

Ez nem így van.
A duplakuplungost ugyan a fócvágen gyártja, és szerintem az övéké a legjobb, ezeket nagy, komoly verdákba nem rakják be.
Oda pl a ZF által gyártott váltók kerülnek. Ezek persze közel nem olyan gyorsak, mint a duplakuplungos.
Kb ugyanaz a család, mint a mondeóban is megtalálható, sima 6 sebességes ótómata. Egy kicsivel jobb.
A nagy autókban azért muzsikálnak jobban, mert ehhez több lóerő/nyomaték kell. Meg, komoly pénztárca, ha elromlik. És, el is romlik...
Nem csak a fócvágen/ódi vonalat sújtja ez a veszély, hanem a mergát is. Az ismerős s500-asában 2x cseréltek váltót.
Na, ennyire komoly ez a váltó.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #125 Dátum: 2013.05.05 vasárnap, 21:59:33 »

Ez nem így van.
A duplakuplungost ugyan a fócvágen gyártja, és szerintem az övéké a legjobb, ezeket nagy, komoly verdákba nem rakják be.
Oda pl a ZF által gyártott váltók kerülnek. Ezek persze közel nem olyan gyorsak, mint a duplakuplungos.
Kb ugyanaz a család, mint a mondeóban is megtalálható, sima 6 sebességes ótómata. Egy kicsivel jobb.
A nagy autókban azért muzsikálnak jobban, mert ehhez több lóerő/nyomaték kell. Meg, komoly pénztárca, ha elromlik. És, el is romlik...
Nem csak a fócvágen/ódi vonalat sújtja ez a veszély, hanem a mergát is. Az ismerős s500-asában 2x cseréltek váltót.
Na, ennyire komoly ez a váltó.


Azért azt ne cáfold, hogy a durashifttel többet fogyaszt az autó, és rosszabb a fogyasztás is, míg a dsgnél ezt pont fordítva lett.

Azaza a durashift nem jött össze.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #126 Dátum: 2013.05.05 vasárnap, 23:10:14 »

Azért azt ne cáfold, hogy a durashifttel többet fogyaszt az autó, és rosszabb a fogyasztás is, míg a dsgnél ezt pont fordítva lett.

Azaza a durashift nem jött össze.

A többet fogyaszt és a rosszabb a fogyi ugyanaz. (Azt nem értem, mit cáfolsz, mert ilyesmit nem is írtam)
Gondolom azt szeretted volna mondani, a fogyi csökkent, a gyorsulás javult.
Ami persze nem így van. Link1   Link2

A fogyi egy kicsivel (néhol semmi, néhol fél liter) nagyobb a dsg esetében. Nem csökkent a fogyi.
A gyosrulás vagy teljesen ua, vagy egy kicsivel gyengébb, mint a kéziváltóval. Nyilván becsapós a dolog, mert a dsg-vel bárki hozza a gyári adatot, a kézivel meg  vigyor3

A póvershift: benzinmotornál 3 decivel jobb a póver (szívő és turbó, azaz nem összehasonlítható), dízelnél 3-mal rosszabb.
A gyorsulás gyengébb a póvershifttel. Ezért írtam, hogy a dsg a jobb.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #127 Dátum: 2013.05.06 hétfő, 20:38:59 »

A többet fogyaszt és a rosszabb a fogyi ugyanaz. (Azt nem értem, mit cáfolsz, mert ilyesmit nem is írtam)
Gondolom azt szeretted volna mondani, a fogyi csökkent, a gyorsulás javult.
Ami persze nem így van. Link1   Link2

A fogyi egy kicsivel (néhol semmi, néhol fél liter) nagyobb a dsg esetében. Nem csökkent a fogyi.
A gyosrulás vagy teljesen ua, vagy egy kicsivel gyengébb, mint a kéziváltóval. Nyilván becsapós a dolog, mert a dsg-vel bárki hozza a gyári adatot, a kézivel meg  vigyor3

A póvershift: benzinmotornál 3 decivel jobb a póver (szívő és turbó, azaz nem összehasonlítható), dízelnél 3-mal rosszabb.
A gyorsulás gyengébb a póvershifttel. Ezért írtam, hogy a dsg a jobb.
A Balogh az automatával is betud ugrani...... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #128 Dátum: 2013.05.07 kedd, 08:55:37 »

A Balogh az automatával is betud ugrani...... eplus2

Azzal tudnék csak igazán...  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #129 Dátum: 2013.05.10 péntek, 00:35:06 »

Tavaly Kotta Cs. volt, nemtom idén jön e.  neki  durashiftes ha jól tudom.   De vehetsz nyugodtan aftomatát, jók

Idén nem jutok el a talira, mert dolgozni fogok. Sajna. Pont e miatt nem jelentkeztem. Kicsit le is vagyok lassúlva a fórumon, mert iszonyat sok meló van.

Nekem annyira bejött az automata, hogy nem akarok mást. Véleményem szerint a fogyasztás különbség abból adódik, hogy motor indítás után berakja az ember D-be, induláskor jó nagy gázt nyom (pláne, ha valaki szeretni az automatás hangokat, moci pörgés, gyorsulás hangaránya más mint a manuálisban) és akkor rakja N-be vagy P-be ha megérkezett. Már egyszer talán írtam, hogy ha pirosra vált, akkor én N-be rakom, így kevesebbet fogyaszt. Amúgy hétfőn sikerült kifogyasztani a tankomat. Elfelejtettem tankolni. Éppen el akartam menni a bauhausba, felmentem a 0-ásra és aztán egyszercsak már nem ment, hiába nyomtam. Elgurultam az M3-as lehajtóig. 860km-t mentem vele Bp-en (tény, hogy a belvárost kerülöm).

szerintem fölösleges vesézni a manuális vs automata fogyasztást. Az kell eldönteni, hogy melyiket szeretnéd. Ha ugyan az az üzemanyag típus, akkor 100km-ként 200Ft (vagy ha 1L, akkor 400Ft) nem mindegy? Ha sokat használod országúton, akkor meg nincs is különbség.

Szerintem első körben soha ne a fogyasztás alapján dönts. mit akarsz, mit az ami érdekel, melyik feelingje jön be.

Persze a fogyasztás majd akkor keljen érdekelni, amikor eldöntöd, hogy Mondi 2.0D vagy egy A8 4.2 Quatro....
Naplózva
tyavi
Vendég
« Új hozzászólás #130 Dátum: 2013.05.13 hétfő, 21:30:34 »

Sziasztok

Olyat lehet csinalni, hogy mondjuk a dugoban lejton gurulunk N be, megindul a forgalom es menet kozbe atrakom D be?

koszi
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #131 Dátum: 2013.05.13 hétfő, 21:34:16 »

Sziasztok

Olyat lehet csinalni, hogy mondjuk a dugoban lejton gurulunk N be, megindul a forgalom es menet kozbe atrakom D be?

koszi

Egyszer biztos... vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
tyavi
Vendég
« Új hozzászólás #132 Dátum: 2013.05.13 hétfő, 21:35:31 »

Egyszer biztos... vigyor3

Na most komolyan Smiley
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #133 Dátum: 2013.05.13 hétfő, 21:40:42 »

Na most komolyan Smiley

Persze meg lehet csinálni, csak fölösleges, mert motorfék üzemben kevesebbett fogyaszt. Ugyan úgy fog viselkedni, mint a manuális váltó. Azért nem akjánlom csak, mert ha véletlenül a gombot nyomva veszed ki D-ből (ami igen helytelen), akkor könnyen belököd R-be. inkább olyat csinálnék, hogy belököm S-be és feljebbváltok, hogy csökkenjen a motorfék.

Üdv
Csaba
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #134 Dátum: 2013.05.13 hétfő, 21:40:49 »

Na most komolyan Smiley

Megteheted, legalábbis kivenni üresbe ki tudod, a többit passzolom...
De szerintem vissza is megy, majd holnap lecsekkolom a főnim Touranján...  hehe eplus2
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
tyavi
Vendég
« Új hozzászólás #135 Dátum: 2013.05.13 hétfő, 22:01:26 »

Persze meg lehet csinálni, csak fölösleges, mert motorfék üzemben kevesebbett fogyaszt. Ugyan úgy fog viselkedni, mint a manuális váltó. Azért nem akjánlom csak, mert ha véletlenül a gombot nyomva veszed ki D-ből (ami igen helytelen), akkor könnyen belököd R-be. inkább olyat csinálnék, hogy belököm S-be és feljebbváltok, hogy csökkenjen a motorfék.

Üdv
Csaba

Na acsi, a gombot nem minden egyes kar mozgatasnal kell nyomni?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #136 Dátum: 2013.05.13 hétfő, 22:03:49 »

Na acsi, a gombot nem minden egyes kar mozgatasnal kell nyomni?

de nem ám.

1. P-ből ki/be gombot nyoomni
2. P felöl D-ig gombot nem nyomni
3. D-ből S-be és +/- ba nem kell nyomni
4. D-> N nem nyomni (tilos, mert átnyomhatod R-be)
5. N-> R nyomni
6. R-> D nem nyomni
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #137 Dátum: 2013.05.14 kedd, 16:36:29 »

Van olyan jó, mint a DSG /W/ vagy a multitronic /Audi/?
nem nincs jó mint a DSG
Naplózva
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #138 Dátum: 2013.05.14 kedd, 18:29:18 »

nem nincs jó mint a DSG

Ez a baj.

Lehet emiatt kell márkát váltanom!  szomoru1
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
tyavi
Vendég
« Új hozzászólás #139 Dátum: 2013.05.14 kedd, 22:16:56 »

de nem ám.

1. P-ből ki/be gombot nyoomni
2. P felöl D-ig gombot nem nyomni
3. D-ből S-be és +/- ba nem kell nyomni
4. D-> N nem nyomni (tilos, mert átnyomhatod R-be)
5. N-> R nyomni
6. R-> D nem nyomni

Koszonom, megprobalom megjegyezni. Bar egyszerubb lenne ha megertenem a miertjet vagy alogikajat.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #140 Dátum: 2013.05.14 kedd, 23:08:34 »

Koszonom, megprobalom megjegyezni. Bar egyszerubb lenne ha megertenem a miertjet vagy alogikajat.
A logika rém egyszerű:
A P-ből csak fék lenyom és gomb nyomással tudod kivenni, hogy a véletlen kivét ellen reteszeljen.

Amíg gomb nyomás nélkül húzhatod/tolhatod, addig gondot nem okozol. Minden egyéb esetben a gomb nyomással már veszélyes vizekre tévedhetsz. Vagyis a véletlen D-ből gombnyomással raknád N-be és túlszalad, akkor már is R-ben van. Ha az autó még megy, akkor ennek rossz vége lenne. Ha R-ből kapásból P-be raknád és az autó még gurul, az sem nyerő. Viszont R-ből, nyugodtan rakhatod N-be, nem is kell a gomb, és ha még kicsit gurul, akkor sem gond, ha D-be kerül
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #141 Dátum: 2013.05.14 kedd, 23:11:22 »

Ez a baj.

Lehet emiatt kell márkát váltanom!  szomoru1

hááááát, normál használat mellett és Mondeo típusú autóban annyira szerintem nem nagy élvezet a DSG (pláne, látom, hogy mennyi visszahívás van most VW-nél Smiley ). Mondjuk egy SLK-ban 3000ccm, kompressor, már érdekelne egy DSG, főleg kormányfül váltóval, vagy egy McLarenben, Lamboban vagy f40-ben. De ezekben a bálnákban én szeretem ezt a megbízható váltót, pláne, hogy nem kell 40eKm-kén horror áron olajat cserélni, néha-néha meg kuplungtárcsákat (150e)
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #142 Dátum: 2013.05.15 szerda, 21:03:42 »

Ez a baj.

Lehet emiatt kell márkát váltanom!  szomoru1
a DSG finomaban vált és gyorsabban a powershiftnél egy padlógázra legaláb 1 sec mire észheztér és megindul mint állat a DSG simán felpskolja 7-ikbe 1400 fordulatnál ez azt jelenti hogy városban 7-ik ben van a powershift városban csak 4-ikben kézzel fellehet váltani 5-be  nagy nehezen
Naplózva
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #143 Dátum: 2013.05.15 szerda, 21:37:23 »

a DSG finomaban vált és gyorsabban a powershiftnél egy padlógázra legaláb 1 sec mire észheztér és megindul mint állat a DSG simán felpskolja 7-ikbe 1400 fordulatnál ez azt jelenti hogy városban 7-ik ben van a powershift városban csak 4-ikben kézzel fellehet váltani 5-be  nagy nehezen

Ettől féltem.......
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #144 Dátum: 2013.05.15 szerda, 22:16:35 »

a DSG finomaban vált és gyorsabban a powershiftnél egy padlógázra legaláb 1 sec mire észheztér és megindul mint állat a DSG simán felpskolja 7-ikbe 1400 fordulatnál ez azt jelenti hogy városban 7-ik ben van a powershift városban csak 4-ikben kézzel fellehet váltani 5-be  nagy nehezen
meg a DSG-nek van annyi esze, h ha lepadlózod, nem vált vissza sokat és pörög a motor mint a állat+nem megy, hanem max egyet rak vissza és megindul. aztán meg gyors felváltogat.  ha meg nem padlózod akkor általában vissza sem vált. (én hülyeségnek tartom a padlózást 1 automatánál)

De szerintem jó a Mondeo automata is.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #145 Dátum: 2013.05.16 csütörtök, 15:43:51 »

Ettől féltem.......

Szóval kipróbálni nem sikerült, de megkérdeztem a főnimet, és Ő lecsekkolta.
A VW DSG-jét (ez még a 6sebességes) a gomb nyomogatása és minden további művelet nélkül lehet pattintgatni D és N között menet közben!
Ez egy 2011.11havi Touran 2.0CRTDI 140LE
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #146 Dátum: 2013.05.16 csütörtök, 19:01:53 »

meg a DSG-nek van annyi esze, h ha lepadlózod, nem vált vissza sokat és pörög a motor mint a állat+nem megy, hanem max egyet rak vissza és megindul. aztán meg gyors felváltogat.  ha meg nem padlózod akkor általában vissza sem vált. (én hülyeségnek tartom a padlózást 1 automatánál)

De szerintem jó a Mondeo automata is.
persze ettől én megvagyok elégedve a mondeo powershift váltólával de ami igaz az igaz a DSG jobb
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #147 Dátum: 2013.05.17 péntek, 22:25:07 »

Szóval kipróbálni nem sikerült, de megkérdeztem a főnimet, és Ő lecsekkolta.
A VW DSG-jét (ez még a 6sebességes) a gomb nyomogatása és minden további művelet nélkül lehet pattintgatni D és N között menet közben!
Ez egy 2011.11havi Touran 2.0CRTDI 140LE

Ez így is van. ki mondott bármi mást?
Naplózva
dzsoni78
Vendég
« Új hozzászólás #148 Dátum: 2013.06.02 vasárnap, 20:52:49 »

       Mondeo 2007-, 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C, Frozen white

 
Alvázszám (VIN):     WF0GXXGBBGAT84598
Típusjóváhagyási-szám (TAN):     E13*2001/116*0249

Előzetes jellemzők
Gyártás dátuma:     21.04.2010
Gépkocsi típus:     Mondeo 2007-
Karosszéria kialakítás:     kombi
Változat:     60 sorozat
Motor:     2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C
Váltó:     6-fok. Powershift 6DCT450 - MPS6
Hajtás:     LHD FWD
Emisszió:     V. FOKOZAT EMISSZIÓ
Légkondicionáló:     Kétzónás aut. szab. klímával
Terület:     (+)"HU"
Fényezés:     Frozen white
Belső anyag:     New York/Lux / Ebony



Tehát powershift! Wink wave

Szia!

Nekem az alábbit adta ki az etis:

Előzetes jellemzők
Gyártás dátuma:      12.03.2008
Gépkocsi típus:      Mondeo 2007-
Karosszéria kialakítás:      kombi
Változat:      60 sorozat
Motor:      Duratorq 2.0L DOHC CR TC Dsl 143PS
Váltó:      6-sebességes automata AWF21
Hajtás:      LHD FWD
Emisszió:      IV. fokozat+ DPF kibocsátások
Légkondicionáló:      Kétzónás aut. szab. klímával
Terület:      (+)"NL"
Fényezés:      Panther Black (metál)
Belső anyag:      New York / Ebony


akkor ez az a fajta váltó amiben nem kell olajat cserélni?

köszi
dzsoni
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.02 vasárnap, 20:55:34 írta dzsoni78 » Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #149 Dátum: 2013.06.02 vasárnap, 21:18:06 »

Szia!

Nekem az alábbit adta ki az etis:

Előzetes jellemzők
Gyártás dátuma:      12.03.2008
Gépkocsi típus:      Mondeo 2007-
Karosszéria kialakítás:      kombi
Változat:      60 sorozat
Motor:      Duratorq 2.0L DOHC CR TC Dsl 143PS
Váltó:      6-sebességes automata AWF21
Hajtás:      LHD FWD
Emisszió:      IV. fokozat+ DPF kibocsátások
Légkondicionáló:      Kétzónás aut. szab. klímával
Terület:      (+)"NL"
Fényezés:      Panther Black (metál)
Belső anyag:      New York / Ebony


akkor ez az a fajta váltó amiben nem kell olajat cserélni?

köszi
dzsoni

2008- ban még nem olt powershift, szóval ez nem az.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 ... 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.083 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.