Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.25 csütörtök, 22:58:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 586767 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Dátum: 2009.08.30 vasárnap, 17:48:09 »

Automata váltó.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
sarkan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 134



E-mail
« Új hozzászólás #1 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 17:42:05 »

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata milyen az új automata váltó?
A kereskedő azt mondja, hogy sokkal finomabban vált mint a régi.
Naplózva

ex MK4 2,0 TDCi automata Trend_2009

Mk5 2.0 HEV Titanium_2018
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #2 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 19:07:59 »

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata milyen az új automata váltó?
A kereskedő azt mondja, hogy sokkal finomabban vált mint a régi.

Nekem van. Nem tudom, milyen volt a régi. Ez 6-sebességes. Nincs rá panaszom, elég gyors. Városban persze látszik a fogyasztáson...
Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
sarkan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 134



E-mail
« Új hozzászólás #3 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 19:46:47 »

Nekem van. Nem tudom, milyen volt a régi. Ez 6-sebességes. Nincs rá panaszom, elég gyors. Városban persze látszik a fogyasztáson...


Nekem a régi van és hajlamos arra, hogy néha elfelejt felváltani. A fogyasztás persze, hogy több városban, de pont ott a legkomfortosabb az automata
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.13 vasárnap, 08:16:37 írta sarkan » Naplózva

ex MK4 2,0 TDCi automata Trend_2009

Mk5 2.0 HEV Titanium_2018
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #4 Dátum: 2009.12.26 szombat, 07:18:29 »

Nekem van. Nem tudom, milyen volt a régi. Ez 6-sebességes. Nincs rá panaszom, elég gyors. Városban persze látszik a fogyasztáson...

Mennyi a városi fogyasztásod?
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #5 Dátum: 2009.12.31 csütörtök, 07:43:44 »

Mi az igazság az automata váltóval kapcsolatban?
Valóban fokozatmentes vagy csak így hirdetik?
Mert a ford hivatalos oldalán csak ennyi van:

 Ez a modern automata sebességváltó elektronikusan érzékeli a motorterhelést és menetsebességet, és ez alapján megválasztja a sebességváltás megfelelő időpontját, illetve sima kapcsolást és rugalmasságot biztosít.

Automata sebességváltó
Vannak, akik nem szeretnének lemondani a vezetés élményéről, de jobban szeretik az automata sebességváltók kényelmét. A 2.0 literes TDCi 140 LE-s dízel, valamint a 2.3 literes Duratec HE 161 LE-s, négyhengeres benzinmotor is elérhető 6 fokozatú Durashift automata sebességváltóval, amely ’Sportos üzemmód’-ban, a kézikapcsolású sebességváltás előnyeit kínálva alkalmazkodik az egyéni vezetési stílushoz.

Feltételezem, hogy nincs annyira jó, mint a duplakuplungos /DSG/ váltó.
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.31 csütörtök, 07:53:09 írta zsoel » Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #6 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 19:00:29 »

Mi az igazság az automata váltóval kapcsolatban?
Valóban fokozatmentes vagy csak így hirdetik?
Mert a ford hivatalos oldalán csak ennyi van:

 Ez a modern automata sebességváltó elektronikusan érzékeli a motorterhelést és menetsebességet, és ez alapján megválasztja a sebességváltás megfelelő időpontját, illetve sima kapcsolást és rugalmasságot biztosít.

Automata sebességváltó
Vannak, akik nem szeretnének lemondani a vezetés élményéről, de jobban szeretik az automata sebességváltók kényelmét. A 2.0 literes TDCi 140 LE-s dízel, valamint a 2.3 literes Duratec HE 161 LE-s, négyhengeres benzinmotor is elérhető 6 fokozatú Durashift automata sebességváltóval, amely ’Sportos üzemmód’-ban, a kézikapcsolású sebességváltás előnyeit kínálva alkalmazkodik az egyéni vezetési stílushoz.

Feltételezem, hogy nincs annyira jó, mint a duplakuplungos /DSG/ váltó.

Nem fokozatmentes.

Ez még hagyományos nyomatékváltó. Ennek ellenére dícsérik.
HA lett volna hamar DSG azt megvártam volna, de azért aaz M6 sem rossz. Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #7 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 22:46:47 »

Mennyi a városi fogyasztásod?

Autópályán, 130-135-nél kb. 7,1-7,3 az út minőségétől (is) függően. Városban (átlag, dugókkal) kb. 10,5 - 11,0, de rossz esetben lehet e felett is. Hosszú távon nekem a mix kb. 9,1 - 9,3 közé jön be (70-80% város, 20-25% autópálya, 5% vidéki út).
Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
Tomikarus
Vendég
« Új hozzászólás #8 Dátum: 2010.02.03 szerda, 13:49:14 »

ez az ami kellett
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9 Dátum: 2010.02.03 szerda, 13:51:06 »

ez az ami kellett

Ez a hozzászólás, vagy mi?  Huh?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Kiss
Vendég
« Új hozzászólás #10 Dátum: 2010.02.06 szombat, 14:32:03 »

Van valakinek tapasztalata milyen az új automata váltó? A kereskedő azt mondja, hogy sokkal finomabban vált mint a régi.
Én nem ismerem a régit, és ilyen automata váltó van a kocsiban:
http://www.kepfeltoltes.hu/100206/DSC037111_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Finoman vált az igaz, de egy kicsit lehet érezni mikor "vált".
Ha van kedve az embernek akkor átevezhet az automatáról a másik váltóra és akkor azt pöckölgetni kell fel-le.
Naplózva
sarkan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 134



E-mail
« Új hozzászólás #11 Dátum: 2010.02.06 szombat, 16:34:19 »

Én nem ismerem a régit, és ilyen automata váltó van a kocsiban:
http://www.kepfeltoltes.hu/100206/DSC037111_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Finoman vált az igaz, de egy kicsit lehet érezni mikor "vált".
Ha van kedve az embernek akkor átevezhet az automatáról a másik váltóra és akkor azt pöckölgetni kell fel-le.

köszi, azóta már én is megtepasztaltam.  Mintha az én autómat fényképezted volna le (kivéve a kulcs nélküli indítógombot) Wink
Naplózva

ex MK4 2,0 TDCi automata Trend_2009

Mk5 2.0 HEV Titanium_2018
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12 Dátum: 2010.02.15 hétfő, 22:03:42 »

Mi az igazság az automata váltóval kapcsolatban?
Valóban fokozatmentes vagy csak így hirdetik?
Mert a ford hivatalos oldalán csak ennyi van:

 Ez a modern automata sebességváltó elektronikusan érzékeli a motorterhelést és menetsebességet, és ez alapján megválasztja a sebességváltás megfelelő időpontját, illetve sima kapcsolást és rugalmasságot biztosít.

Automata sebességváltó
Vannak, akik nem szeretnének lemondani a vezetés élményéről, de jobban szeretik az automata sebességváltók kényelmét. A 2.0 literes TDCi 140 LE-s dízel, valamint a 2.3 literes Duratec HE 161 LE-s, négyhengeres benzinmotor is elérhető 6 fokozatú Durashift automata sebességváltóval, amely ’Sportos üzemmód’-ban, a kézikapcsolású sebességváltás előnyeit kínálva alkalmazkodik az egyéni vezetési stílushoz.

Feltételezem, hogy nincs annyira jó, mint a duplakuplungos /DSG/ váltó.

Fokozatmentes: ilyen nem is volt a mondeóban, meg nem is baj. A fókában van, CVT a neve.
Két kúpos fogaskerék van benne, és tetszőlegesen változtatható az áttétel. Gyorsulásnál tud olyat, hogy a motor fordulata a max lóerőn, és az áttételt vátoztatja folyamatosan. Hátránya, hogy nagy motorhoz nem lehet (nehéz) megcsinálni.

Tiptronic/durahsift automata: ez még a hidraulikus nyomatékváltó, ua, mint a régi 4 sebességes, csak sokkal ügyesebb, megbolondítva mindenféle funkcióval, tanul, stb, stb. De ez a váltó is növeli a fogyit, csökkenti a menetteljesítményt.

Duplakuplungos (DSG, nálunk Powershift): na ez az, ami már az automaták királya. Tk nem érzed a váltást, nem növeli a fogyit, viszont jobb a gyorsulása. Überkirály. Most már lehet rendelni a mondeóhoz is (a fókában több, mint 1 éve van, az volt a tesztüzemmód).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
happy-cat
Vendég
« Új hozzászólás #13 Dátum: 2010.04.06 kedd, 18:55:25 »

Automata Mondeonál tapasztalt már valaki olyat, hogy lefullad a motor? Az enyém már többször lefulladt, többször vittem szervízbe, ott kitisztítgatják, igazából fogalmuk sincs mitől lehet ez. Egy-egy ilyen szervíz után 2-3 hónapig jól megy, aztán megint lefullad.... És nem álló helyzetben, pl. piros lámpánál, hanem autópályán, kereszteződésben, amikor úgy nagyon nem ártana nyomni a gázt. Múltkor az M3-as bevezetőjében a középső sávban fulladt le, szerencsére gyorsan kitudtam menni a szélső sávba, és megállt. Egy pár dudálással megúsztam, de akár belém is jöhettek volna. Ma meg a Hungária krt egyik kereszteződésében gondoltam még átférek a sárgánál, erre a síneknél lefulladt. 3 gyerekkel az autóban, kicsit beparáztam, hogy ne jöjjenek belém. Úgy utálom ezt az autót. Egyébként 2007. 10. havi 2.0 Disel autó. Mit lehetne tenni szerintetek?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #14 Dátum: 2010.04.06 kedd, 19:03:54 »

Automata Mondeonál tapasztalt már valaki olyat, hogy lefullad a motor? Az enyém már többször lefulladt, többször vittem szervízbe, ott kitisztítgatják, igazából fogalmuk sincs mitől lehet ez. Egy-egy ilyen szervíz után 2-3 hónapig jól megy, aztán megint lefullad.... És nem álló helyzetben, pl. piros lámpánál, hanem autópályán, kereszteződésben, amikor úgy nagyon nem ártana nyomni a gázt. Múltkor az M3-as bevezetőjében a középső sávban fulladt le, szerencsére gyorsan kitudtam menni a szélső sávba, és megállt. Egy pár dudálással megúsztam, de akár belém is jöhettek volna. Ma meg a Hungária krt egyik kereszteződésében gondoltam még átférek a sárgánál, erre a síneknél lefulladt. 3 gyerekkel az autóban, kicsit beparáztam, hogy ne jöjjenek belém. Úgy utálom ezt az autót. Egyébként 2007. 10. havi 2.0 Disel autó. Mit lehetne tenni szerintetek?
Nem villog olyankor az izzításjelző?
Lehet a cmp vagy ckp jeladó haldoklik.De ezt a gyári diagcucc megtuná mondani.Szakszervíz!
 Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
happy-cat
Vendég
« Új hozzászólás #15 Dátum: 2010.04.07 szerda, 15:48:33 »

2 db szakszervízben voltam már ezzel a problémával, az egyik (Ford Szeleczky) szerint valami szabályozót bele kéne építeni 100.000 Ft-ért...  Shocked
A másik, egy vidéki szakszervíz volt, ők valami szelepet tisztítottak meg...
Egyébként semmiféle lámpa nem gyullad ki.

Naplózva
Tacsa
Vendég
« Új hozzászólás #16 Dátum: 2010.04.11 vasárnap, 11:13:13 »

2 db szakszervízben voltam már ezzel a problémával, az egyik (Ford Szeleczky) szerint valami szabályozót bele kéne építeni 100.000 Ft-ért...  Shocked
A másik, egy vidéki szakszervíz volt, ők valami szelepet tisztítottak meg...
Egyébként semmiféle lámpa nem gyullad ki.



Szia!
Nekem még az A6-on volt ilyen hibám 200.000 km után, néha kilökte üresbe, néha lefulladt meg ilyesmiket csinált, végül vezérlő egységet kellett benne cserélni. Jóval 100.000 fölött volt. Az fokozatmentes (multitronic) váltó volt.
Persze nem akartalak megijeszteni.
Vagy megoldódott már?
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #17 Dátum: 2010.06.21 hétfő, 22:15:52 »

Fokozatmentes: ilyen nem is volt a mondeóban, meg nem is baj. A fókában van, CVT a neve.
Két kúpos fogaskerék van benne, és tetszőlegesen változtatható az áttétel. Gyorsulásnál tud olyat, hogy a motor fordulata a max lóerőn, és az áttételt vátoztatja folyamatosan. Hátránya, hogy nagy motorhoz nem lehet (nehéz) megcsinálni.

Tiptronic/durahsift automata: ez még a hidraulikus nyomatékváltó, ua, mint a régi 4 sebességes, csak sokkal ügyesebb, megbolondítva mindenféle funkcióval, tanul, stb, stb. De ez a váltó is növeli a fogyit, csökkenti a menetteljesítményt.

Duplakuplungos (DSG, nálunk Powershift): na ez az, ami már az automaták királya. Tk nem érzed a váltást, nem növeli a fogyit, viszont jobb a gyorsulása. Überkirály. Most már lehet rendelni a mondeóhoz is (a fókában több, mint 1 éve van, az volt a tesztüzemmód).
DSG-s első élményem a következő volt: Főnököm megkapta vadi új TFSI 7 sebességes DSG-s masináját, mondja próbáljam ki...enyhe lejtőn elindulva óvatos gázzal 50 körül rákérdeztem...mikor fog váltani?? Roll Eyes erre Ő.."már 7.-ben van apukám" Shocked wilting
hát úgy váltott fel 6-ot, hogy ennyit lehetet érezni belőle.....Nagyon pazar!!
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.21 hétfő, 22:18:20 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #18 Dátum: 2010.07.14 szerda, 13:11:24 »

DSG-s első élményem a következő volt: Főnököm megkapta vadi új TFSI 7 sebességes DSG-s masináját, mondja próbáljam ki...enyhe lejtőn elindulva óvatos gázzal 50 körül rákérdeztem...mikor fog váltani?? Roll Eyes erre Ő.."már 7.-ben van apukám" Shocked wilting
hát úgy váltott fel 6-ot, hogy ennyit lehetet érezni belőle.....Nagyon pazar!!

Ez milyen masina volt?

Mert csak azt írtad, hogy DSG-s volt.
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #19 Dátum: 2010.07.15 csütörtök, 16:29:29 »

Ez milyen masina volt?

Mert csak azt írtad, hogy DSG-s volt.

Passat CC 3.0TFSI...Huh?  Shocked
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1671


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #20 Dátum: 2010.07.15 csütörtök, 16:34:28 »

Passat CC 3.0TFSI...Huh?  Shocked
Off: na az egy jó gagyi autó. Semmi ízlése sincs a főnöködnek  Wink
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #21 Dátum: 2010.07.15 csütörtök, 16:50:22 »

Off: na az egy jó gagyi autó. Semmi ízlése sincs a főnöködnek  Wink

Nem az én főnim, én csak bekérdeztem.
Az én főnimnek Touareg 3.0 V6 TDI-je van. (az egyiknek)  vigyor3
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #22 Dátum: 2010.07.15 csütörtök, 18:41:11 »

Passat CC 3.0TFSI...Huh?  Shocked

 Wink
Naplózva
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #23 Dátum: 2011.02.10 csütörtök, 17:55:10 »

Ford powerShift!!!
Tetszetős kis videó:

http://www.youtube.com/watch?v=3EXzAhYDW2Y&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=m2qb7ewUDcM&feature=related

« Utoljára szerkesztve: 2011.02.10 csütörtök, 17:58:55 írta zsoel » Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1671


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #24 Dátum: 2011.02.11 péntek, 07:29:50 »

taps
Ja és a fehér galaxy az elsőben az nagyon ott van  eljen
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #25 Dátum: 2011.02.11 péntek, 21:24:18 »

taps
Ja és a fehér galaxy az elsőben az nagyon ott van  eljen

A fehér az egy külső Individual csaomagos S-Max.

Kár, hogy nem mutatják ebben a videóban a hátsó futóművet, mert akkor láthatnám, hogy mi kotyoghat adott esetben...  eplus2
MOndjuk az elsőnél is látszik a stabpálca, hogy mit csinál...  vigyor3
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1671


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #26 Dátum: 2011.02.12 szombat, 16:43:00 »

A fehér az egy külső Individual csaomagos S-Max.
Valóban! Na szép az is nem csak a galaxy wave
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #27 Dátum: 2011.02.13 vasárnap, 19:24:50 »

Szerintetek a még régi automata váltó (6 sebességes Durashift), tudja azt az adaptív tempomattal (ACC), hogy ha az előttem lévő állóra fékez, akkor megáll teljesen az autó, s ha újraindul, akkor megyek én is automatikusan utána?
(vagy kikapcsol 50Hz-es speedsignal alatt (36km/h))
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #28 Dátum: 2011.02.13 vasárnap, 22:10:12 »

Szerintetek a még régi automata váltó (6 sebességes Durashift), tudja azt az adaptív tempomattal (ACC), hogy ha az előttem lévő állóra fékez, akkor megáll teljesen az autó, s ha újraindul, akkor megyek én is automatikusan utána?
(vagy kikapcsol 50Hz-es speedsignal alatt (36km/h))

Találtam egy videót, igaz arra, hogy galogos lép a volvo elé, és elüti vagy sem.
Kicsit off, de jó kis teszt!  wave

http://auto.indavideo.hu/video/Elutlek_csak_azert_sem_fekezek
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
isti86
Vendég
« Új hozzászólás #29 Dátum: 2011.02.26 szombat, 22:24:22 »

Sziasztok!

Most találtam, a következőt:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_trend_automata_magyarorszagi-4538147


Mennyi km-t bírnak ki ezek az automaták?  Összehasonlításképp 200ekm körül a manuálisokban kettős tömegű lendkereket cserélni kell. Ez nekünk is így volt MKIII-ban. Az automata karbantartásával kapcsolatban pár szót tudtok-e mondani?

Előre is köszi!

Üdv
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #30 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 13:46:16 »

Sziasztok!

Most találtam, a következőt:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_trend_automata_magyarorszagi-4538147


Mennyi km-t bírnak ki ezek az automaták?  Összehasonlításképp 200ekm körül a manuálisokban kettős tömegű lendkereket cserélni kell. Ez nekünk is így volt MKIII-ban. Az automata karbantartásával kapcsolatban pár szót tudtok-e mondani?

Előre is köszi!

Üdv

Szia,

Látom, hogy nem írtak ebben a témában, szóval én belekuty, amittudok. Legfeljebb nem jót mondok és ezért kijavítanak.

Amennyire én tudom, az MK4-est két fajta automatával csinálják.
6 fokozatú "sima"
6 fokozatú DSG
bár hallottam 5 fokozatúról is, de még nem láttam ilyet.

Elméletileg a 6 fokozatú simában nem kell soha olajat cserélni és az autó élettartamát kiszolgálja, a DSG-ben 60eKm-ként kell olajat cserélni. Ez szerintem kb 15 év vagy 500eKm. Az autómaták ha nem csesztetik szét, akkor azért egész jók. Nekem a "sima" automatám van, 88eKm-el és egyenlőre tuti. Mondjuk ilyen hidegben manuálisan váltom, hogy ne pörögjön sokat.

Üdv
Csaba
Naplózva
sarkan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 134



E-mail
« Új hozzászólás #31 Dátum: 2012.02.07 kedd, 12:26:25 »

Szerintetek a még régi automata váltó (6 sebességes Durashift), tudja azt az adaptív tempomattal (ACC), hogy ha az előttem lévő állóra fékez, akkor megáll teljesen az autó, s ha újraindul, akkor megyek én is automatikusan utána?
(vagy kikapcsol 50Hz-es speedsignal alatt (36km/h))

nem áll meg, 40 km/h alatt sipol egyet és kikapcsol a tempomat, nekem legalábbis
Naplózva

ex MK4 2,0 TDCi automata Trend_2009

Mk5 2.0 HEV Titanium_2018
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #32 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 22:51:56 »

nem áll meg, 40 km/h alatt sipol egyet és kikapcsol a tempomat, nekem legalábbis


thx, kár, hogy nem tudja...  Undecided
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
fecso71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 124



E-mail
« Új hozzászólás #33 Dátum: 2012.02.24 péntek, 12:30:48 »

Sziasztok!

A héten hoztam Belgiumból egy 2007.10. havi Mondeo Ghia kombit 2.0 TDCi 96 Kw,  6 seb.automata váltóval. Banki visszavett autó, vezetett sz.könyv és 109000 km. A kérdésem, hogyan lehet a váltó fajtáját megálapitani, vagy akkor még a DSG nem létezett ebben a modellben? A Ford szervizben javasolják a váltóolaj cseréjét minden 60000 km vagy 5 év után váltótól függetlenül.
Naplózva

2019 Mondeo Hybrid Vignale
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #34 Dátum: 2012.02.24 péntek, 12:31:55 »

Sziasztok!

A héten hoztam Belgiumból egy 2007.10. havi Mondeo Ghia kombit 2.0 TDCi 96 Kw,  6 seb.automata váltóval. Banki visszavett autó, vezetett sz.könyv és 109000 km. A kérdésem, hogyan lehet a váltó fajtáját megálapitani, vagy akkor még a DSG nem létezett ebben a modellben? A Ford szervizben javasolják a váltóolaj cseréjét minden 60000 km vagy 5 év után váltótól függetlenül.

Próbáld meg ETIS-ben alvázszám alapján, hátha ott meglátod...
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #35 Dátum: 2012.02.24 péntek, 16:28:01 »

Sziasztok!

A héten hoztam Belgiumból egy 2007.10. havi Mondeo Ghia kombit 2.0 TDCi 96 Kw,  6 seb.automata váltóval. Banki visszavett autó, vezetett sz.könyv és 109000 km. A kérdésem, hogyan lehet a váltó fajtáját megálapitani, vagy akkor még a DSG nem létezett ebben a modellben? A Ford szervizben javasolják a váltóolaj cseréjét minden 60000 km vagy 5 év után váltótól függetlenül.

2007-ben még nem lehetett dsg, azaz póvershift váltó. És asszem vagy csak a 163 lovashoz, esetleg a 140-eshez adták, a 130-hoz nem.
Ha jól rémlik, abban az időben (2007 v) csak a 130-ashoz adtak aut váltót, és csak a régi fajta volt (ez biztos). Azt is tudom, hogy aut váltóból szűk keresztmetszet volt akkortájt, és ide nem is igen szállítottak olyat, csak mutatóba párat.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kofy
Vendég
« Új hozzászólás #36 Dátum: 2012.02.24 péntek, 23:02:28 »

Sziasztok!

A héten hoztam Belgiumból egy 2007.10. havi Mondeo Ghia kombit 2.0 TDCi 96 Kw,  6 seb.automata váltóval. Banki visszavett autó, vezetett sz.könyv és 109000 km. A kérdésem, hogyan lehet a váltó fajtáját megálapitani, vagy akkor még a DSG nem létezett ebben a modellben? A Ford szervizben javasolják a váltóolaj cseréjét minden 60000 km vagy 5 év után váltótól függetlenül.
Nem DSG, sima nyomatékváltó. Típusa: Aisin AWTF-80SC, avagy AWF-21-nek is hívták.
Naplózva
fecso71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 124



E-mail
« Új hozzászólás #37 Dátum: 2012.02.25 szombat, 16:11:53 »

Köszönöm a tájékoztatást.   worship
Sajnos lányos zavaromban no meg a márkaszervíz sugallatára megvettem előre az olajat a váltóba (Liqui-Moly Top Tec ATF 1200), és csak utána néztem szét a fórumon, ahol olvasom hogy nem kell olajat cserélnem.  falbav  Ha már így jártam, lecseréltessem benne vagy adjam el olyannak akinek DSG/powershift váltója van?
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.25 szombat, 16:14:22 írta fecso71 » Naplózva

2019 Mondeo Hybrid Vignale
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #38 Dátum: 2012.06.12 kedd, 19:09:45 »

Sziasztok!
Powersihft váltó 163Le diesellel egész kellemes még csak 3000km (új autó) tapasztalatom van de városban horror fogyasztás (12l) ha nem kézzel váltok de akkor meg minek az automata országút 6l autópálya 130km/h 7l. A váltó egyébkén a gázpedál nyomásának gyorsaságából dönti el milyen fordulaton váltson fel, képes 2000-nél vagy akár 4000-nél váltani, a motorfék üzem kitapasztalhatatlan, városban nem tudom jelenleg eldönteni mikor vegyem el a gázt, ezért sokat kell fékezni vagy újra gázt adni, hogy a piros lámpáig érjek. 
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #39 Dátum: 2012.06.12 kedd, 20:55:20 »

Sziasztok!
Powersihft váltó 163Le diesellel egész kellemes még csak 3000km (új autó) tapasztalatom van de városban horror fogyasztás (12l) ha nem kézzel váltok de akkor meg minek az automata országút 6l autópálya 130km/h 7l. A váltó egyébkén a gázpedál nyomásának gyorsaságából dönti el milyen fordulaton váltson fel, képes 2000-nél vagy akár 4000-nél váltani, a motorfék üzem kitapasztalhatatlan, városban nem tudom jelenleg eldönteni mikor vegyem el a gázt, ezért sokat kell fékezni vagy újra gázt adni, hogy a piros lámpáig érjek. 

Várj még vagy 7000 kilométert... csökkenni fog a fogyi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #40 Dátum: 2012.06.13 szerda, 13:46:40 »

Sziasztok!
Powersihft váltó 163Le diesellel egész kellemes még csak 3000km (új autó) tapasztalatom van de városban horror fogyasztás (12l) ha nem kézzel váltok de akkor meg minek az automata országút 6l autópálya 130km/h 7l. A váltó egyébkén a gázpedál nyomásának gyorsaságából dönti el milyen fordulaton váltson fel, képes 2000-nél vagy akár 4000-nél váltani, a motorfék üzem kitapasztalhatatlan, városban nem tudom jelenleg eldönteni mikor vegyem el a gázt, ezért sokat kell fékezni vagy újra gázt adni, hogy a piros lámpáig érjek. 

Igen Angelnek igaza van. Várj addig, amig te is megtanulod az autót. Én már jóideje csak D-ben megyek városban és 7.5-7.9  között van a fogyi. Most tankoltam teli a tuning óta, szóval most mérem, hogy milyen lett Smiley
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #41 Dátum: 2012.06.13 szerda, 13:48:07 »

Köszönöm a tájékoztatást.   worship
Sajnos lányos zavaromban no meg a márkaszervíz sugallatára megvettem előre az olajat a váltóba (Liqui-Moly Top Tec ATF 1200), és csak utána néztem szét a fórumon, ahol olvasom hogy nem kell olajat cserélnem.  falbav  Ha már így jártam, lecseréltessem benne vagy adjam el olyannak akinek DSG/powershift váltója van?

A normál automatában ne cserélj olajat. Nem biztos, hogy utána elindul a jármű Smiley Azok a váltók nem igényelnek karbantartást kb 500eKm-ig. Utána meg úgy is ráköltöd a 200eHUF-ot.

Üdv
Csaba
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #42 Dátum: 2012.07.03 kedd, 17:21:17 »

Igen Angelnek igaza van. Várj addig, amig te is megtanulod az autót. Én már jóideje csak D-ben megyek városban és 7.5-7.9  között van a fogyi. Most tankoltam teli a tuning óta, szóval most mérem, hogy milyen lett Smiley
130 nál pályán biztosan az utolsó fokozatban van...és 7 liter  wow1 ez normális ezeknél?
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #43 Dátum: 2012.07.03 kedd, 18:43:34 »

130 nál pályán biztosan az utolsó fokozatban van...és 7 liter  wow1 ez normális ezeknél?

Nem jormalis. Nekem 110-120kozott volt 5.4 es 130-160 kozott volt 6.4-6.7.

Varosban a 7.2-7.9  normalis (kondival).

Udv
Naplózva
radish
Vendég
« Új hozzászólás #44 Dátum: 2012.08.14 kedd, 18:04:23 »

2010.04.21.-i gyártású (forg.hely.: 2010.07.26.) powershift váltón ma vettem észre, hogy nem intenzív gyorsításkor (4,5,6) van valami furcsa rezgő, ciripelő, vagy talán zizegő hang, ami hol előjön, hol nem.
(Azaz szép lassan gyorsítok, egyszer csak hallani, abbahagyja, megint előjön aztán sokáig semmi.)

Biztos, hogy a váltóból jön, üresbe téve nem hallani.
Rádión 2-es hangerőn már nem hallani, viszont amióta megvan, idegesít.
Mi lehet a probléma?

Köszi előre is.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.14 kedd, 19:35:49 írta radish » Naplózva
tyavi
Vendég
« Új hozzászólás #45 Dátum: 2012.11.22 csütörtök, 13:09:39 »

Sziasztok

Az lenne a kérdésem, ha átrakom manuálisba, és kettesben indulok (persze nem emelkedőn) az károsít e vmit?
Fogyasztásba milyen hatással lehet ez?
Naplózva
sarkan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 134



E-mail
« Új hozzászólás #46 Dátum: 2012.11.22 csütörtök, 17:50:09 »

Barátom 2010 tavaszán vett egy automata dízel Mondeot, múlt hónapban volt 60 ezres szervizen és kicserélték a váltójában az olajat és a szűrőt 43 000 Ftért. Nekem 2009. decemberi automata dízelem van, én ma voltam 60 ezres szervizen és nekem nem cseréltek. Előtte direkt megkérdeztem, hogy a 60 ezres szervizbe beletartozik a váltó olaj csere azt mondták, hogy ráér 120 ezernél. Mondanom se kell, hogy ugyanaz a márkaszerviz.

Most kell cserélni vagy nem kell?
Naplózva

ex MK4 2,0 TDCi automata Trend_2009

Mk5 2.0 HEV Titanium_2018
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #47 Dátum: 2012.11.22 csütörtök, 20:25:52 »

Sziasztok

Az lenne a kérdésem, ha átrakom manuálisba, és kettesben indulok (persze nem emelkedőn) az károsít e vmit?
Fogyasztásba milyen hatással lehet ez?
szerintem nem tudsz kettesben indulni, csak egyesben. de nem is lenne értelme.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #48 Dátum: 2012.11.22 csütörtök, 20:27:08 »

Barátom 2010 tavaszán vett egy automata dízel Mondeot, múlt hónapban volt 60 ezres szervizen és kicserélték a váltójában az olajat és a szűrőt 43 000 Ftért. Nekem 2009. decemberi automata dízelem van, én ma voltam 60 ezres szervizen és nekem nem cseréltek. Előtte direkt megkérdeztem, hogy a 60 ezres szervizbe beletartozik a váltó olaj csere azt mondták, hogy ráér 120 ezernél. Mondanom se kell, hogy ugyanaz a márkaszerviz.

Most kell cserélni vagy nem kell?
2 fajta automata váltó van. egyforma a váltótok?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #49 Dátum: 2012.11.22 csütörtök, 21:20:43 »

2 fajta automata váltó van. egyforma a váltótok?

Szerintem nem. A póvershiftben kell cserélni olajat, a nyomatékváltósban meg nem nagyon, azaz ritkábban.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.064 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.