Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:41:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 ... 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 630698 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #400 Dátum: 2015.04.14 kedd, 16:03:56 »


Pont a Powershift megbízhatósága kezd bennem éppen megkérdőjeleződni. Nekem az van, hibátlanul működik, 78 000 km van a kocsimban.  Csak éppen barátomék autójában másodjára hal meg a powershift. Minden szerviz megvolt, és a Ford szalonban engem se bíztattak sok jóval. Utánakérdezgettem a Mitsubishi csontra ugyanezt a váltót szereli be a kocsijában ott sst a fantázia neve. Annyi van velük,hogy felvetődött már a konstrukciós hiba gondolata is. Az automata váltó szerelő konkrétan közölte 80 ezer kilóméter után minden km ajándék...

Azon dilemmázom eladom amíg lehet... és nincs baja....


Ha olcsón adod, engem érdekel Smiley . Én nem fosok ezektől és csak automatát veszek. Mondjuk én a sima nyomatékváltót jobban kedvelem, mert a konstrukciónak nagy múltja van. A powershift pedig egy új találmány, bár sokan a robot váltóhoz kötik.
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #401 Dátum: 2015.04.14 kedd, 18:17:42 »


Pont a Powershift megbízhatósága kezd bennem éppen megkérdőjeleződni. Nekem az van, hibátlanul működik, 78 000 km van a kocsimban.  Csak éppen barátomék autójában másodjára hal meg a powershift. Minden szerviz megvolt, és a Ford szalonban engem se bíztattak sok jóval. Utánakérdezgettem a Mitsubishi csontra ugyanezt a váltót szereli be a kocsijában ott sst a fantázia neve. Annyi van velük,hogy felvetődött már a konstrukciós hiba gondolata is. Az automata váltó szerelő konkrétan közölte 80 ezer kilóméter után minden km ajándék...


Azon dilemmázom eladom amíg lehet... és nincs baja....



A szerelő nagyon okos lehet ha  több mint 1 millió legyártása után konstrukciós hibát feltételez, minden gépnél előfordulnak hibás darabok ez ellen nem nagyon védekezhetünk de azért mert a barátomnak rossz és utánna rosszul javították nem jelenti azt hogy mindegyik az, nekem is van gondom az autóval nem a váltómmal de ebból nem következik hogy minden diesel ford sz*r, csak az enyém
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #402 Dátum: 2015.04.14 kedd, 18:36:32 »

A szerelő nagyon okos lehet ha  több mint 1 millió legyártása után konstrukciós hibát feltételez, minden gépnél előfordulnak hibás darabok ez ellen nem nagyon védekezhetünk de azért mert a barátomnak rossz és utánna rosszul javították nem jelenti azt hogy mindegyik az, nekem is van gondom az autóval nem a váltómmal de ebból nem következik hogy minden diesel ford sz*r, csak az enyém

így is van
Naplózva
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #403 Dátum: 2015.04.14 kedd, 19:19:39 »

Sziasztok!

Az alábbi témában kutatnék közvéleményt:

Van-e itt a fórumon olyan emberke, akinek több, mint 150 000 Km van a Powershift váltójában és nincs semmi baja, soha nem kellett a kötelező olajcserén kívül semmit javítani rajta. Első sorban dízeles érdekelne.

Előre is köszönöm a válaszotokat!

Gyuri
Szia. Nekem is az van. Óra szerint 140 ezer van benne. Valóságban már 200 ezer fölött járhat.  Hogy előttem szerelték e, azt nem tudom, de nálam jól működik. Kb. 40 ezret mentem vele.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #404 Dátum: 2015.04.14 kedd, 19:55:35 »


 80 ezer kilóméter után minden km ajándék...

Ez nagyon bátor kijelentés. Akkor a második olajcserét már nem érné meg egy Powershift sem.
Ha ennek csak a töredéke lenne igaz, a Ford már akkor is rég tönkre ment volna a garanciális váltócserékben.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
KriXkraX
Vendég
« Új hozzászólás #405 Dátum: 2015.04.14 kedd, 20:17:13 »

"... de azért mert a barátomnak rossz és utánna rosszul javították nem jelenti azt hogy mindegyik az ... "

Ford szervizben cserélték, nem javították. Majd két évre rá megint meghalt. 1 év volt a garancia a csereváltóra.


"Ha ennek csak a töredéke lenne igaz, a Ford már akkor is rég tönkre ment volna a garanciális váltócserékben."

Lehet igazad van. De például az én kocsim is Franciaországból származik, bőven túl van a garanciális időn... Ezért aggódom.

Alapvetően engem csak az érdekelt volna, hogy aki ilyen autóval rendelkezik annak mi a tapasztalata esetleg hosszabb távon.

Internetet böngészve elég érdekes dolgokat találtam. Például a Mitsubishi Ausztráliában lerövidítette az előírt olajcsere intervallumot 60 000 km-ről 30 000 Km-re 6DCT450-es váltóknál. A Mitsubishis forrásom szerint az is érdekes, hogy míg a benzines Lancerekben (EVO, Ralliart) nagyon magas a meghibásodása a powershifteknek, (még olyannak is elromlott, aki 100%, hogy nem hajtotta szét...) addig a dízel Outlanderekben meg szinte elenyésző egy elvben ugyanolyan váltónak. Amerikában pedig szinte kizárólag a kisebb powershift váltóval vannak gondok (ezekben a 1.6-1.8 -as tömegfókuszokban van ilyen) de  mondjuk ha azt nézem, hogy ott szinte csak automata váltós kocsik vannak, akkor azt mondanám, hogy elenyésző a meghibásodási arány.

Próbálom megérteni ezt az egészet. Ha találnék benne valami mintát... vagy közös pontot... Akkor lehet mondjuk egy rövidített olajcserével, vagy akár egy olyajcserével egybekötött átmosással megelőzni a bajt. Ennyi. Igazából még azt mondom, hogy ha veszünk egy olyant, hogy 200 000-er kilóméterenként szét kellene szedni a váltót kicserélni ezt-azt, és mindez megállna 500 000 -ből azt az ember még simán elfogadná. Mert ennyi alatt legalább egy kuplungot meg kettős tömegű lendkereket elfogyasztasz. Árban az meg majdnem ott van, ha az egyből kettő szett lesz. A kényelem meg mindent visz.

De az, hogy a javítás szinte mindig váltócseréről szóljon jelen esetben 1,3 M Ft+ apróságok 200 ezerért... Azt kicsit soknak tűnik nekem. A Mechatronika a maga 450 000 Ft-os anyagdíjával ehhez képest ajándék... De általatok is elismert szerelő mondta azt, hogy tapasztalat azt mutatja, hogy ez a javítás 50-50% ban oldja meg végelegesen a gondot. Szóval ezért szeretnék tisztán látni, hogy nektek mi a tapasztalatotok.




Sajnálom ha valaki ebben támadást vélt felfedezni. És köszönöm mindenkinek, aki megosztja a tapasztatlatát
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #406 Dátum: 2015.04.15 szerda, 17:28:00 »

Ford szervizben cserélték, nem javították. Majd két évre rá megint meghalt. 1 év volt a garancia a csereváltóra.


"Ha ennek csak a töredéke lenne igaz, a Ford már akkor is rég tönkre ment volna a garanciális váltócserékben."

Lehet igazad van. De például az én kocsim is Franciaországból származik, bőven túl van a garanciális időn... Ezért aggódom.

Alapvetően engem csak az érdekelt volna, hogy aki ilyen autóval rendelkezik annak mi a tapasztalata esetleg hosszabb távon.

Internetet böngészve elég érdekes dolgokat találtam. Például a Mitsubishi Ausztráliában lerövidítette az előírt olajcsere intervallumot 60 000 km-ről 30 000 Km-re 6DCT450-es váltóknál. A Mitsubishis forrásom szerint az is érdekes, hogy míg a benzines Lancerekben (EVO, Ralliart) nagyon magas a meghibásodása a powershifteknek, (még olyannak is elromlott, aki 100%, hogy nem hajtotta szét...) addig a dízel Outlanderekben meg szinte elenyésző egy elvben ugyanolyan váltónak. Amerikában pedig szinte kizárólag a kisebb powershift váltóval vannak gondok (ezekben a 1.6-1.8 -as tömegfókuszokban van ilyen) de  mondjuk ha azt nézem, hogy ott szinte csak automata váltós kocsik vannak, akkor azt mondanám, hogy elenyésző a meghibásodási arány.

Próbálom megérteni ezt az egészet. Ha találnék benne valami mintát... vagy közös pontot... Akkor lehet mondjuk egy rövidített olajcserével, vagy akár egy olyajcserével egybekötött átmosással megelőzni a bajt. Ennyi. Igazából még azt mondom, hogy ha veszünk egy olyant, hogy 200 000-er kilóméterenként szét kellene szedni a váltót kicserélni ezt-azt, és mindez megállna 500 000 -ből azt az ember még simán elfogadná. Mert ennyi alatt legalább egy kuplungot meg kettős tömegű lendkereket elfogyasztasz. Árban az meg majdnem ott van, ha az egyből kettő szett lesz. A kényelem meg mindent visz.

De az, hogy a javítás szinte mindig váltócseréről szóljon jelen esetben 1,3 M Ft+ apróságok 200 ezerért... Azt kicsit soknak tűnik nekem. A Mechatronika a maga 450 000 Ft-os anyagdíjával ehhez képest ajándék... De általatok is elismert szerelő mondta azt, hogy tapasztalat azt mutatja, hogy ez a javítás 50-50% ban oldja meg végelegesen a gondot. Szóval ezért szeretnék tisztán látni, hogy nektek mi a tapasztalatotok.




Sajnálom ha valaki ebben támadást vélt felfedezni. És köszönöm mindenkinek, aki megosztja a tapasztatlatát

szerintem nem vette senki támadásnak csak az állítást és a következtetés kérdőjelezem mert nem életszerű, minden gépet tönkre lehet tenni idő előtt, PL: annak idején a trabant hycomattal a hölgy pestről haza ment szegedre egyes fokozatban mert azt hitte automata és csodálkozott hogy másnap nem indult  nem volt neki gyanus hogy csak 30km/h-val megy max és ezzel példával sem akarok senkit bántani
Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #407 Dátum: 2015.04.15 szerda, 21:58:45 »

szia Kotta,

az Aisin váltónál ismerősnek volt olyan probléma, hogy emelkedőn, fix fordulatnál egyszer csak visszaváltott, s kiírta, hogy Aut. G. service required vagy valami hasonló, sárga felkiáltójellel. Innentől kezdve nem vette a legfelső fokozatot. Megcsúszhatott. Senki nem tudta, mi a baja, mert vagy piros felkiállítójellel le kéne mennie szerviz fokozatba vagy semmi hiba. Érdekes hiba volt.

Ha olcsón adod, engem érdekel Smiley . Én nem fosok ezektől és csak automatát veszek. Mondjuk én a sima nyomatékváltót jobban kedvelem, mert a konstrukciónak nagy múltja van. A powershift pedig egy új találmány, bár sokan a robot váltóhoz kötik.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #408 Dátum: 2015.04.15 szerda, 22:06:26 »

"200 000-er kilóméterenként szét kellene szedni a váltót kicserélni ezt-azt, és mindez megállna 500 000 -ből azt az ember még simán elfogadná"

Hát, azért egy KT csere kuplungszettel 300 körül megvan. Nekem sok lenne azért 200k után 500k-s váltójavítás.
Ford szervizben cserélték, nem javították. Majd két évre rá megint meghalt. 1 év volt a garancia a csereváltóra.


"Ha ennek csak a töredéke lenne igaz, a Ford már akkor is rég tönkre ment volna a garanciális váltócserékben."

Lehet igazad van. De például az én kocsim is Franciaországból származik, bőven túl van a garanciális időn... Ezért aggódom.

Alapvetően engem csak az érdekelt volna, hogy aki ilyen autóval rendelkezik annak mi a tapasztalata esetleg hosszabb távon.

Internetet böngészve elég érdekes dolgokat találtam. Például a Mitsubishi Ausztráliában lerövidítette az előírt olajcsere intervallumot 60 000 km-ről 30 000 Km-re 6DCT450-es váltóknál. A Mitsubishis forrásom szerint az is érdekes, hogy míg a benzines Lancerekben (EVO, Ralliart) nagyon magas a meghibásodása a powershifteknek, (még olyannak is elromlott, aki 100%, hogy nem hajtotta szét...) addig a dízel Outlanderekben meg szinte elenyésző egy elvben ugyanolyan váltónak. Amerikában pedig szinte kizárólag a kisebb powershift váltóval vannak gondok (ezekben a 1.6-1.8 -as tömegfókuszokban van ilyen) de  mondjuk ha azt nézem, hogy ott szinte csak automata váltós kocsik vannak, akkor azt mondanám, hogy elenyésző a meghibásodási arány.

Próbálom megérteni ezt az egészet. Ha találnék benne valami mintát... vagy közös pontot... Akkor lehet mondjuk egy rövidített olajcserével, vagy akár egy olyajcserével egybekötött átmosással megelőzni a bajt. Ennyi. Igazából még azt mondom, hogy ha veszünk egy olyant, hogy 200 000-er kilóméterenként szét kellene szedni a váltót kicserélni ezt-azt, és mindez megállna 500 000 -ből azt az ember még simán elfogadná. Mert ennyi alatt legalább egy kuplungot meg kettős tömegű lendkereket elfogyasztasz. Árban az meg majdnem ott van, ha az egyből kettő szett lesz. A kényelem meg mindent visz.

De az, hogy a javítás szinte mindig váltócseréről szóljon jelen esetben 1,3 M Ft+ apróságok 200 ezerért... Azt kicsit soknak tűnik nekem. A Mechatronika a maga 450 000 Ft-os anyagdíjával ehhez képest ajándék... De általatok is elismert szerelő mondta azt, hogy tapasztalat azt mutatja, hogy ez a javítás 50-50% ban oldja meg végelegesen a gondot. Szóval ezért szeretnék tisztán látni, hogy nektek mi a tapasztalatotok.




Sajnálom ha valaki ebben támadást vélt felfedezni. És köszönöm mindenkinek, aki megosztja a tapasztatlatát

Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #409 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 07:37:23 »

A szerelő nagyon okos lehet ha  több mint 1 millió legyártása után konstrukciós hibát feltételez, minden gépnél előfordulnak hibás darabok ez ellen nem nagyon védekezhetünk de azért mert a barátomnak rossz és utánna rosszul javították nem jelenti azt hogy mindegyik az, nekem is van gondom az autóval nem a váltómmal de ebból nem következik hogy minden diesel ford sz*r, csak az enyém
Mondjuk a darabszámtól nem szűnnek meg a konstrukciós hibák, a Fordnak is volt konstrukcióhibás motorja, másnak is, váltónál is van ilyen (Swift).
Naplózva
KriXkraX
Vendég
« Új hozzászólás #410 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 16:40:48 »

"200 000-er kilóméterenként szét kellene szedni a váltót kicserélni ezt-azt, és mindez megállna 500 000 -ből azt az ember még simán elfogadná"

Hát, azért egy KT csere kuplungszettel 300 körül megvan. Nekem sok lenne azért 200k után 500k-s váltójavítás.

Kinek mi a sok... Akár pénzben akár kilóméterben. Amikor anno megvettem a III-as Tdci mondeomat 2007-ben a Fort-tól 20 000 Km volt benne de kuplungos volt. Cserélni kellett a lendkereket, meg a tárcsát is. Szerencsém volt csókkal elintézték gariban. Aztán 100 ezernél még semmi baja nem volt...

De azért 200 ezret tuti nem megy el egy szett... Mondjuk öregszem is... lehet a lábam is tré.. Akkor már majdnem kettő az az egy:))) Az meg már 600 ezer. És akkor az 500 ezer olcsóbb:)))


Ma megjött a válsz a Getragtól... Nesze semmi fogd meg jól...

"Dear Mr. György,

 

thank you for your request for GETRAG Service & Aftermarket.

 

Unfortunately it is not possible for us to give you internal data.

In gerneral we can say that our transmissions are the as good or bad as the transmissions on the market from our competitors.

But for us it is important that you know, that if we would have a serious problem with our 6DCT450 transmission we already would have informed our customers for sure and would have changed the transmission system.

 

Have a great day!"



Mindenesetre azért elgondolkoztató, hogy a konkurenciához hasonlítja magát... Se jobb se rosszabb. Kösz. Azért egy Jatco-nál, meg Aisin-nél legyen már jobb egy német váltó...
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #411 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 21:25:22 »

Mondjuk a darabszámtól nem szűnnek meg a konstrukciós hibák, a Fordnak is volt konstrukcióhibás motorja, másnak is, váltónál is van ilyen (Swift).
A darabszámmal csak azt akartam jelezni hogy vélhetőleg régen előjöttek a konstrukciós hibák és azokat minden gyártó kijavítja vagy befejezi a termék gyártását
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #412 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 22:04:33 »

szia Kotta,

az Aisin váltónál ismerősnek volt olyan probléma, hogy emelkedőn, fix fordulatnál egyszer csak visszaváltott, s kiírta, hogy Aut. G. service required vagy valami hasonló, sárga felkiáltójellel. Innentől kezdve nem vette a legfelső fokozatot. Megcsúszhatott. Senki nem tudta, mi a baja, mert vagy piros felkiállítójellel le kéne mennie szerviz fokozatba vagy semmi hiba. Érdekes hiba volt.


Minden váltóban vannak/lehetnek problémás szériák, akár aut akár man. Ezt sok minden befolyásolja, éppen milyen gyártótól, milyen alkatrészeket kaptak...
BMW-nél is volt manuális váltó probléma, a primer tengely hajlandó volt eltörni, most meg a BMW mocik hátsó féktárcsarögzítése hajlandó törni, mondjuk nem régi csak 2003-2011 közötti szakaszt érint.

Ha jól megnézzük euban inkább manuális múlt van, mig US-ben inkább automata, ugyanakkor az automata régibbre nyúlik vissza. A powershift az új korszaka ezeknek a váltóknak, de vannak fejlesztések manuális terén is.

Ha jól megnézed az árakat, kettős tömegű és egyéb vs automata váltó javítás, akkor hihetetlen különbségeket nem fogsz találni. Persze vannak olyan váltók, amik a ne vedd meg kategóriák, de ezeket szerencsére olyan autókba rakják, amik kiesnek az én érdeklődési körömön.

Én úgy állok hozzá, hogy kb ugyan annyi rizikó egy manuális mint egy automata, de a modern automatával nem lehetett széthuzatni a motort és sokkal komfortosabb. Szóval azt választom. Cheesy
Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #413 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 22:10:43 »

Én alapvetően BMW-ből tudok kiindulni. Ott a ZF-nek az 5hp18-a elment 300-400k-t gond nélkül. Az 5Hp30-akkal, amik az 540V8akhoz jártak, már sok gonddal küszködtek.
A manuális Getrag260-ok elnyűhetetlenek voltak, szemben a kis 225-ösökkel, amelyekkel azért voltak gondok, főleg a szinkronok haltak meg. Manuális ZF-ek egész jók.
Mondeo kapcsán még Saáry Zoli is azt mondta, hogy az Aisin váltó nagyon jó konstrukció, egy S-max-ot simán bevállal na egy ilyen váltóval. Nekem - ráadásul ismeretségi körből - lett volna egy Mondeo mk4, Aisin automata váltóval, de a fenti "hibát" (?) produkálta. Ugyan nem ezért nem vettem meg, de azért elgondolkodtató...

Abban igazatok van, hogy a kézi váltó is tud azért költséges lenni, sőt már a munkahengeres korszaktól kezdődően lehet egy időzített bomba is. Nincs előjel, egyszer csak bent ragad a pedál, s előre, se hátra. A klasszik bowdenes időszakban max a bowden szakadt el, de annak azért voltak érezhető előjelei. Nehéz azért okosnak lenni.

Én a BMW-nél meguntam az automatát, átalakítottam kézi váltóra ( 5hp18-> ZF5). Most meg azért el tudnám képzelni egy automatával. Smiley Mondjuk a Bömbi azért literekkel kevesebbet eszik manuálissal.

Kinek mi a sok... Akár pénzben akár kilóméterben. Amikor anno megvettem a III-as Tdci mondeomat 2007-ben a Fort-tól 20 000 Km volt benne de kuplungos volt. Cserélni kellett a lendkereket, meg a tárcsát is. Szerencsém volt csókkal elintézték gariban. Aztán 100 ezernél még semmi baja nem volt...

De azért 200 ezret tuti nem megy el egy szett... Mondjuk öregszem is... lehet a lábam is tré.. Akkor már majdnem kettő az az egy:))) Az meg már 600 ezer. És akkor az 500 ezer olcsóbb:)))


Ma megjött a válsz a Getragtól... Nesze semmi fogd meg jól...

"Dear Mr. György,

 

thank you for your request for GETRAG Service & Aftermarket.

 

Unfortunately it is not possible for us to give you internal data.

In gerneral we can say that our transmissions are the as good or bad as the transmissions on the market from our competitors.

But for us it is important that you know, that if we would have a serious problem with our 6DCT450 transmission we already would have informed our customers for sure and would have changed the transmission system.

 

Have a great day!"



Mindenesetre azért elgondolkoztató, hogy a konkurenciához hasonlítja magát... Se jobb se rosszabb. Kösz. Azért egy Jatco-nál, meg Aisin-nél legyen már jobb egy német váltó...
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #414 Dátum: 2015.04.17 péntek, 07:10:00 »

...Mondeo kapcsán még Saáry Zoli is azt mondta, hogy az Aisin váltó nagyon jó konstrukció, egy S-max-ot simán bevállal na egy ilyen váltóval...
(Azóta bevállalt egy Mondeot olajkavarós automatával. Smiley )
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #415 Dátum: 2015.04.17 péntek, 10:55:08 »

Én alapvetően BMW-ből tudok kiindulni. Ott a ZF-nek az 5hp18-a elment 300-400k-t gond nélkül. Az 5Hp30-akkal, amik az 540V8akhoz jártak, már sok gonddal küszködtek.
A manuális Getrag260-ok elnyűhetetlenek voltak, szemben a kis 225-ösökkel, amelyekkel azért voltak gondok, főleg a szinkronok haltak meg. Manuális ZF-ek egész jók.
Mondeo kapcsán még Saáry Zoli is azt mondta, hogy az Aisin váltó nagyon jó konstrukció, egy S-max-ot simán bevállal na egy ilyen váltóval. Nekem - ráadásul ismeretségi körből - lett volna egy Mondeo mk4, Aisin automata váltóval, de a fenti "hibát" (?) produkálta. Ugyan nem ezért nem vettem meg, de azért elgondolkodtató...

Abban igazatok van, hogy a kézi váltó is tud azért költséges lenni, sőt már a munkahengeres korszaktól kezdődően lehet egy időzített bomba is. Nincs előjel, egyszer csak bent ragad a pedál, s előre, se hátra. A klasszik bowdenes időszakban max a bowden szakadt el, de annak azért voltak érezhető előjelei. Nehéz azért okosnak lenni.

Én a BMW-nél meguntam az automatát, átalakítottam kézi váltóra ( 5hp18-> ZF5). Most meg azért el tudnám képzelni egy automatával. Smiley Mondjuk a Bömbi azért literekkel kevesebbet eszik manuálissal.


nekem volt egy '83-as 735i-m, ami nem evett kimagaslóan sokat. Szerintem mind a kettő nagyon függ a vezetési módtól. Pl a jelenlegivel is tudok városban 11l-el és 13.5l-el autózni. Rengeteg mindentől függ, hogy mi mennyit eszik, de ha 100km-en 300Ft-ról beszélünk, akkor nem sok mindenről kell beszélni Cheesy
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #416 Dátum: 2015.04.17 péntek, 15:58:48 »

Ez nagyon bátor kijelentés. Akkor a második olajcserét már nem érné meg egy Powershift sem.
Ha ennek csak a töredéke lenne igaz, a Ford már akkor is rég tönkre ment volna a garanciális váltócserékben.
szerintetek a power shift váltó olajcserekor kell valamilyen szűrőt is cserélni a váltóban
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #417 Dátum: 2015.04.17 péntek, 16:52:06 »

szerintetek a power shift váltó olajcserekor kell valamilyen szűrőt is cserélni a váltóban

kell

Naplózva
öcsi87
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


« Új hozzászólás #418 Dátum: 2015.05.03 vasárnap, 18:58:24 »

Sziasztok.
2011 mondeo powershif automata váltja 2.0tdi motorral párosítva 140 le 163 le vel mik a tapasztalatok?
Én 100 es 120 e km el akarok venni ilyet.
Mik a tapasztalatok erol a váltorol???
Ja  es nem volt meg automatám.
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #419 Dátum: 2015.05.03 vasárnap, 22:53:12 »

kell


köszi ki is cseréltettem hihetetlen menyi szemét volt a szürőben cserében az olaj ugy nézet ki mintha tiszta lenne persze csak addig amig az új olajat nem néztem meg érdekes volt mikor a a szereleő azt mondta némelyikbe 6 l kell de van amelyikbe 7l mivel az enyémből 7l jött le bele is öntött 7l
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #420 Dátum: 2015.05.04 hétfő, 13:33:28 »

Sziasztok.
2011 mondeo powershif automata váltja 2.0tdi motorral párosítva 140 le 163 le vel mik a tapasztalatok?
Én 100 es 120 e km el akarok venni ilyet.
Mik a tapasztalatok erol a váltorol???
Ja  es nem volt meg automatám.

Én automata hívő vagyok, szóval vegyed. Jó váltó, de cserlni kell benne az olajat. Ha most 120eKM van benne és nem cseréltek olajat (a váltóban), akkor az első dolgod legyen.

Jó kis robotváltó ez, lehet használni, ne azt a feeling-et várd, amit egy sima nyomatékváltó vagy egy fokozatmentes váltó ad, mert ez inkább robotváltó, de szerintem szerethető, élvezhető.

Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #421 Dátum: 2015.05.04 hétfő, 19:33:40 »

Sziasztok.
2011 mondeo powershif automata váltja 2.0tdi motorral párosítva 140 le 163 le vel mik a tapasztalatok?
Én 100 es 120 e km el akarok venni ilyet.
Mik a tapasztalatok erol a váltorol???
Ja  es nem volt meg automatám.
olyat vegyél amiben bizonyíthatóan cserélték az olajat a  megfelelő km-nél.  Ha nem ilyen ne vedd meg!

De azzal kezdjed, h valakiét próbáld ki,rendesen. ne 2km-en
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tyavi
Vendég
« Új hozzászólás #422 Dátum: 2015.05.10 vasárnap, 19:58:20 »

Sziasztok

Sajnos elkezdett visszavaltasokkor [ mikor nincs terheles] utni a valto, pl. lejton megallas, vagy intenzivebb fekezeskor. Felfele valtaskor minden oke. 105e km van a kocsiban (tenyleg) nemreg csereltettem benne valtoolajat, minden szervizt megcsinaltatok.
Tudnatok ajanlani egy automata valto gurut, aki vallal felujitast?

Koszi
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #423 Dátum: 2015.05.20 szerda, 12:24:29 »

Sziasztok

Sajnos elkezdett visszavaltasokkor [ mikor nincs terheles] utni a valto, pl. lejton megallas, vagy intenzivebb fekezeskor. Felfele valtaskor minden oke. 105e km van a kocsiban (tenyleg) nemreg csereltettem benne valtoolajat, minden szervizt megcsinaltatok.
Tudnatok ajanlani egy automata valto gurut, aki vallal felujitast?

Koszi

Szia,

Ez pontosan mit takar, hogy el kezdett ütni?

Róluk jókat mondtak: http://www.valtodoktor.hu/
Naplózva
sbalazs1
Vendég
« Új hozzászólás #424 Dátum: 2015.06.22 hétfő, 10:07:08 »

Sziasztok,

ebben pontosan milyen automata váltó lehet? igazi automata v. robot?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/s-max/ford_s-max_2.3_titanium_automata_magyar.sz.konyv.pan.teto-9097119

jó v. rossz konstrukció? (nyilván attól is függ,hogy mennyire vigyáztak rá)
mondjuk én 98%-ban városban használnám.
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #425 Dátum: 2015.06.22 hétfő, 18:45:48 »

Sziasztok,

ebben pontosan milyen automata váltó lehet? igazi automata v. robot?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/s-max/ford_s-max_2.3_titanium_automata_magyar.sz.konyv.pan.teto-9097119

jó v. rossz konstrukció? (nyilván attól is függ,hogy mennyire vigyáztak rá)
mondjuk én 98%-ban városban használnám.
hagyományos automata valószinű megbizható a tapasztalat 200000 km semmi gond, kicsit sokat fogyaszt de sportban jól szedi a lábait igaz pörög is, de jó a hangja, a lányomnak van mondeo kombiban, nekem tetszik nem egy poweshift de jó
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #426 Dátum: 2015.06.23 kedd, 17:27:46 »

hagyományos automata valószinű megbizható a tapasztalat 200000 km semmi gond, kicsit sokat fogyaszt de sportban jól szedi a lábait igaz pörög is, de jó a hangja, a lányomnak van mondeo kombiban, nekem tetszik nem egy poweshift de jó

nekem nem evet sokat a sima nyomaték váltó, mondjuk ez is használat függvénye, de a sima manuális is használat függvénye. Városban ritkán ment 8l fölé, bár tény, hogy a belvárosban ritkán jártam (max a nyugatiig mentem). Nápolyi túrán meg 5.5l-el megelégedett.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #427 Dátum: 2015.06.23 kedd, 20:48:04 »

Sziasztok,

ebben pontosan milyen automata váltó lehet? igazi automata v. robot?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/s-max/ford_s-max_2.3_titanium_automata_magyar.sz.konyv.pan.teto-9097119

jó v. rossz konstrukció? (nyilván attól is függ,hogy mennyire vigyáztak rá)
mondjuk én 98%-ban városban használnám.

Ez rengeteget fog enni  98% városban.. Amit megadtak ahhoz még pár litert adj hozzá.

  Nagy valószínűséggel Aisin awf 21 ha jól tudom a kódját/számát.  Ez tud jó is lenni és rossz is, attól függ milyen motorhoz teszik és hogy vezérli az elektronika.        2.0 hdi-ben nem jó. Lassú, soká vált fel, sokat gondolkodik mit csináljon.   3.0-ban nagyon jó. Hamar felvált, nem gondolkodik.        Ki kellene próbálni ebben milyen. Amúgy sok kocsiba teszik. 

 Szeleptömb hibájuk szokott lenni. Egyik fokozatnál ránt ilyenkor. Több százezer a javítása, 300-tól felfelé. Nekem 40.000 km óta ugyanúgy ránt 3. ba asszem. Semmit nem változott, nem is foglalkozom vele, alig észrevehető.

Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #428 Dátum: 2015.06.23 kedd, 23:21:07 »

nekem nem evet sokat a sima nyomaték váltó, mondjuk ez is használat függvénye, de a sima manuális is használat függvénye. Városban ritkán ment 8l fölé, bár tény, hogy a belvárosban ritkán jártam (max a nyugatiig mentem). Nápolyi túrán meg 5.5l-el megelégedett.
2.3 benzines evett keveset persze minden relativ van akinek 10l kevés (óvatosan használva autópályán) nekem az sok
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #429 Dátum: 2015.06.23 kedd, 23:23:35 »

Sziasztok,

ebben pontosan milyen automata váltó lehet? igazi automata v. robot?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/s-max/ford_s-max_2.3_titanium_automata_magyar.sz.konyv.pan.teto-9097119

jó v. rossz konstrukció? (nyilván attól is függ,hogy mennyire vigyáztak rá)
mondjuk én 98%-ban városban használnám.
ha a fogyasztása nem zavar vedd meg jó kis váltó meg motor az ami benne van
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #430 Dátum: 2015.06.24 szerda, 11:00:31 »

2.3 benzines evett keveset persze minden relativ van akinek 10l kevés (óvatosan használva autópályán) nekem az sok

Értem én. Autópályán nincs nagy különbség (nem tudom mekkora az áttétel difi), mert nem nagyon váltogatnak. Nekem nápolyig 5.5L-et evett 100-on, a városban nagyon ritkán ment 8L fölé, de én pirosnál kirakom N-be és nem padlógázzal indítok mert minek. A GC már más téma, mert az országúton megelégszik a 8-al, de városban evett már 14.7L-t is.
Naplózva
sbalazs1
Vendég
« Új hozzászólás #431 Dátum: 2015.06.24 szerda, 11:21:02 »

nekem nem evet sokat a sima nyomaték váltó, mondjuk ez is használat függvénye, de a sima manuális is használat függvénye. Városban ritkán ment 8l fölé, bár tény, hogy a belvárosban ritkán jártam (max a nyugatiig mentem). Nápolyi túrán meg 5.5l-el megelégedett.

köszi a hozzászólásokat.
szerintem kihagyom ezt a kocsit, bármennyire is tetszik de napi Bpi használat+évi 1-2 vidék v. külföld üzemmódhoz szerintem nem illik.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #432 Dátum: 2015.06.24 szerda, 13:32:51 »

köszi a hozzászólásokat.
szerintem kihagyom ezt a kocsit, bármennyire is tetszik de napi Bpi használat+évi 1-2 vidék v. külföld üzemmódhoz szerintem nem illik.
Jó ez csak sokat eszik.    Nézzel sima benzinest kezivel.Varosban jobb az. Egy  baja van, ötös váltó van rajta.  De neked  nem baj.

Ami van 2.550 ért az nem jó?

Vagy 1.8 Tdci?  Amin nincs részecskeszűrő.  Ha van egyáltalán olyan.
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.24 szerda, 13:48:14 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #433 Dátum: 2015.06.25 csütörtök, 05:59:24 »

Jó ez csak sokat eszik.    Nézzel sima benzinest kezivel.Varosban jobb az. Egy  baja van, ötös váltó van rajta.  De neked  nem baj.

Ami van 2.550 ért az nem jó?

Vagy 1.8 Tdci?  Amin nincs részecskeszűrő.  Ha van egyáltalán olyan.
van.A Balogh-é.de az nem eladó.és nem egynyóc......
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sbalazs1
Vendég
« Új hozzászólás #434 Dátum: 2015.06.26 péntek, 15:58:56 »

Jó ez csak sokat eszik.    Nézzel sima benzinest kezivel.Varosban jobb az. Egy  baja van, ötös váltó van rajta.  De neked  nem baj.

Ami van 2.550 ért az nem jó?

Vagy 1.8 Tdci?  Amin nincs részecskeszűrő.  Ha van egyáltalán olyan.

mo-i nincs ép benzines, amit árulnak azok mind kukaszökevények
1.8 tdci meg szerintem kicsi az smax-ba.
a mondimba jó de az smax-nak a nagyobb súlyára és bucibb "fejére" szerintem kevéske. (pl.klíma, család együttes elég megterhelő lehet)
Naplózva
sbalazs1
Vendég
« Új hozzászólás #435 Dátum: 2015.06.27 szombat, 00:05:45 »

Jó ez csak sokat eszik.    Nézzel sima benzinest kezivel.Varosban jobb az. Egy  baja van, ötös váltó van rajta.  De neked  nem baj.

Ami van 2.550 ért az nem jó?

Vagy 1.8 Tdci?  Amin nincs részecskeszűrő.  Ha van egyáltalán olyan.

Pont most nezem a 2 550-et Wink
eddig nem lattam de ma este Kivettem a max. Km szurest.
Oszinte autonak tunik.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #436 Dátum: 2015.07.08 szerda, 15:16:13 »

Sziasztok.
2011 mondeo powershif automata váltja 2.0tdi motorral párosítva 140 le 163 le vel mik a tapasztalatok?
Én 100 es 120 e km el akarok venni ilyet.
Mik a tapasztalatok erol a váltorol???
Ja  es nem volt meg automatám.

Elég a 140 ló is normál használatra. Arra figyelj, h állítólag kényes a 60-ezres olajcserére a ps.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #437 Dátum: 2015.07.08 szerda, 15:18:20 »

...  Nézzel sima benzinest kezivel.Varosban jobb az. ...

Én pont a városban tötymörgésnél szeretem jobban az automatát.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #438 Dátum: 2015.07.08 szerda, 22:02:13 »

Én pont a városban tötymörgésnél szeretem jobban az automatát.

Igen egyetértek. A pályán vagy az országúton nem nagy a különbség, ritkán kell váltani. A városi  tötyörgésnél, viszont nagyon kényelmes az automata.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #439 Dátum: 2015.07.09 csütörtök, 05:56:50 »

Sziasztok

Sajnos elkezdett visszavaltasokkor [ mikor nincs terheles] utni a valto, pl. lejton megallas, vagy intenzivebb fekezeskor. Felfele valtaskor minden oke. 105e km van a kocsiban (tenyleg) nemreg csereltettem benne valtoolajat, minden szervizt megcsinaltatok.
Tudnatok ajanlani egy automata valto gurut, aki vallal felujitast?

Koszi

Szia

Nézesd meg, de nem biztos, hogy nagy a gáz. Nekem az egyik mercim csinálta már akkor, amikor vettem. Sacc 150 ezer mérfölddel később csináltattam meg és akkor sem azért, mert ne bírta volna tovább.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #440 Dátum: 2015.07.09 csütörtök, 17:04:47 »

Sziasztok

Sajnos elkezdett visszavaltasokkor [ mikor nincs terheles] utni a valto, pl. lejton megallas, vagy intenzivebb fekezeskor. Felfele valtaskor minden oke. 105e km van a kocsiban (tenyleg) nemreg csereltettem benne valtoolajat, minden szervizt megcsinaltatok.
Tudnatok ajanlani egy automata valto gurut, aki vallal felujitast?

Koszi

Amúgy melyik automata ez? a sima nyomatékváltóknál előfordul, hogy hirtelen visszaváltáskor ütnek egyet. Ez nem probléma, technológiai sajátosság. A visszaváltásnál, hirtelen kell lefékezni a megfelelő tárcsát, hirtelen ráadja az olajat, de eközben a fordulatszám gyorsan esik. Ilyenkor ránthat/üthet egy picit.

A sima nyomatékváltó egyszerű ellenőrzése, hogy nincs baj (jelzem személyautóban és nem terepjárókban), hogy:
1. normál gyorsításnál 2500-as fordulat környékén el kell váltson (ez lehet akár 2900 is, mert az elektronika tanulja a vezetési stílust)
2. ha berakod tolatásba, akkor felengedett féknél szépen el kell induljon hátra, sík úton gázadás nélkül.

Ha van hegymenet visszagurulás gátlás, akkor azt természetesen a teszt alatt ki kell kapcsolni.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #441 Dátum: 2015.07.09 csütörtök, 19:07:45 »

off

...
Ha van hegymenet visszagurulás gátlás, akkor azt természetesen a teszt alatt ki kell kapcsolni.

Nyomatékváltóban visszagurulás gátlás? A hagyományos automatánál (ha jól gondolom, ez az) már az elhasználtság egyik jele a visszagurulás.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #442 Dátum: 2015.07.09 csütörtök, 21:49:48 »

Amúgy melyik automata ez? a sima nyomatékváltóknál előfordul, hogy hirtelen visszaváltáskor ütnek egyet. Ez nem probléma, technológiai sajátosság. A visszaváltásnál, hirtelen kell lefékezni a megfelelő tárcsát, hirtelen ráadja az olajat, de eközben a fordulatszám gyorsan esik. Ilyenkor ránthat/üthet egy picit.

A sima nyomatékváltó egyszerű ellenőrzése, hogy nincs baj (jelzem személyautóban és nem terepjárókban), hogy:
1. normál gyorsításnál 2500-as fordulat környékén el kell váltson (ez lehet akár 2900 is, mert az elektronika tanulja a vezetési stílust)
2. ha berakod tolatásba, akkor felengedett féknél szépen el kell induljon hátra, sík úton gázadás nélkül.

Ha van hegymenet visszagurulás gátlás, akkor azt természetesen a teszt alatt ki kell kapcsolni.
Nem kötözködni akarok, de hogy jön ide a visszagurulásgátló? Ha be van kapcsolva, akkor is kell tudni sík úton tolatni. Smiley A 2500-as váltás ettől még lehet rántós (vagy a visszaváltás), akarhat nem visszaváltani, ránthat felváltásnál stb. Szerintem ennél azért bonyolultabb.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #443 Dátum: 2015.07.09 csütörtök, 22:26:16 »

Nem kötözködni akarok, de hogy jön ide a visszagurulásgátló? Ha be van kapcsolva, akkor is kell tudni sík úton tolatni. Smiley A 2500-as váltás ettől még lehet rántós (vagy a visszaváltás), akarhat nem visszaváltani, ránthat felváltásnál stb. Szerintem ennél azért bonyolultabb.
off
Nyomatékváltóban visszagurulás gátlás? A hagyományos automatánál (ha jól gondolom, ez az) már az elhasználtság egyik jele a visszagurulás.

A visszagurulás gátló nem a váltóban van. A lényege az, hogy nem engedi az autót hátragurulni. A nyomatékváltó ereje alapjáraton kb annyi, amit ekkor a fék beszabályoz. A visszagurulás gátlónál minimálisan kell adni gázt ahhoz, hogy elinduljon hátra.

Sokat lehet bonyolítani az automata váltó dolgon, pláne, hogy a software-en is sokat dolgoztak évjáratról-évjáratra. Alapvetően abban szerettem volna segíteni a kollegának, hogy miként tud egy picit megnyugodni, vagy miként tud elkezdeni aggódni a váltója miatt.

A visszagurulás nem biztos, hogy az elhasználtság jele, hiszen függ attól, hogy mekkora lejtőn áll az autó és mekkora tömeget kell megtartani. Pl 5 felnőttel és telerakva festékes marmonkannákkal el fog kezdeni gurulni vissza az autó a kiscelli utcában Smiley
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #444 Dátum: 2015.07.10 péntek, 13:15:19 »

A visszagurulás gátló nem a váltóban van....

Ok, de nem erről beszélek. A hagyományos automatánál - tudomásom szerint - nem szabadna, h visszaguruljon.

A visszagurulás nem biztos, hogy az elhasználtság jele, hiszen függ attól, hogy mekkora lejtőn áll az autó és mekkora tömeget kell megtartani. Pl 5 felnőttel és telerakva festékes marmonkannákkal el fog kezdeni gurulni vissza az autó a kiscelli utcában Smiley

Melyik város Kiscelli utcájában?  hehe hehe

(Azért maradjunk a realitásoknál.)
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #445 Dátum: 2015.07.10 péntek, 15:37:30 »

Ok, de nem erről beszélek. A hagyományos automatánál - tudomásom szerint - nem szabadna, h visszaguruljon.

Úgy értem, hogy ha a hátra menetet teszteli, akkor elképzelhető, hogy csak gázadásra indul el, ha a visszagurulás gátló be van kapcsolva. Alapvetően ezeknél az autóknál, ha berakod hátramenetbe, akkor 1-2sec-en belül már gurulnia is kell hátrafelé gázadás nélkül, kivéve, ha van visszagurulás gátlás.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #446 Dátum: 2015.07.10 péntek, 16:42:15 »

A visszagurulás gátló nem a váltóban van. A lényege az, hogy nem engedi az autót hátragurulni. A nyomatékváltó ereje alapjáraton kb annyi, amit ekkor a fék beszabályoz. A visszagurulás gátlónál minimálisan kell adni gázt ahhoz, hogy elinduljon hátra.

Sokat lehet bonyolítani az automata váltó dolgon, pláne, hogy a software-en is sokat dolgoztak évjáratról-évjáratra. Alapvetően abban szerettem volna segíteni a kollegának, hogy miként tud egy picit megnyugodni, vagy miként tud elkezdeni aggódni a váltója miatt.

A visszagurulás nem biztos, hogy az elhasználtság jele, hiszen függ attól, hogy mekkora lejtőn áll az autó és mekkora tömeget kell megtartani. Pl 5 felnőttel és telerakva festékes marmonkannákkal el fog kezdeni gurulni vissza az autó a kiscelli utcában Smiley
Nekem is van visszagurulásgátlóm, tudom, mi az. Smiley A bolygóműves automata (mert a "nyomatékváltó" csak a sebességváltó szakszerűbb neve, a kézi váltó is nyomatékváltó) kúszása pedig erősen emelkedőfüggő, hogy elég-e a megtartásra. Lejtőn lefelé viszont elég nehéz vele finoman megállni, legalábbis a BMW-vel az volt. Smiley Egyébként nem tudom, hogy jött ide az emelkedőn indulás, elvégre tyavinak visszaváltáskor "üt", ahol nincs terhelés.

Tényleg úgy van beállítva a bolygóműves Mondeoknál a visszagurulásgátló, hogy hátrafelé magától ne kezdjen el kúszni? Ez de fura egy ötlet...

Szerintem a legjobb, ha elviszi egy automata specialistához, aki pár ezer forintért megnyugtatja vagy felidegesíti, mert nagyon sokféle üzemállapot van, amit nem lehet végigpróbálni. Ha ennyire zavarja, márpedig szerintem zavarja. Úgyis az lesz a vége.
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.10 péntek, 16:44:18 írta Carmaged » Naplózva
Copter
Vendég
« Új hozzászólás #447 Dátum: 2015.07.17 péntek, 18:55:40 »

Sziasztok!

2010-es 2.0 tdci Mondeom van Powershift váltóva. Nagyobb kigyorsításnál vagy sebességnél több hibaüzenet is megjelenik. Engine Malfunction, Transmission limited Function, ESP lámpa is világít. És még néha a visszagurulás gátló hibáját is kiírja. Megállás, újraindítás, minden tökéletes. Mindaddig amíg nem kell gyorsan menni.
Szervízben kiolvasták a hibát és menet közben is végeztek méréseket.
Üzemanyag nyomás problémát találtak.
Már csak azt nem értem, hogy akkor mi van a váltóval, vagy mi köze van egymáshoz a kettőnek.

Váltóolajat, üzemanyagszűrőt lecserélték. Mindent újra programoztak de a hiba továbbra is fennáll.

Van valakinek esetleg ötlete, tapasztalata ilyen problémával?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #448 Dátum: 2015.07.18 szombat, 23:00:27 »

Nekem is van visszagurulásgátlóm, tudom, mi az. Smiley A bolygóműves automata (mert a "nyomatékváltó" csak a sebességváltó szakszerűbb neve, a kézi váltó is nyomatékváltó) kúszása pedig erősen emelkedőfüggő, hogy elég-e a megtartásra. Lejtőn lefelé viszont elég nehéz vele finoman megállni, legalábbis a BMW-vel az volt. Smiley Egyébként nem tudom, hogy jött ide az emelkedőn indulás, elvégre tyavinak visszaváltáskor "üt", ahol nincs terhelés.

Tényleg úgy van beállítva a bolygóműves Mondeoknál a visszagurulásgátló, hogy hátrafelé magától ne kezdjen el kúszni? Ez de fura egy ötlet...

Szerintem a legjobb, ha elviszi egy automata specialistához, aki pár ezer forintért megnyugtatja vagy felidegesíti, mert nagyon sokféle üzemállapot van, amit nem lehet végigpróbálni. Ha ennyire zavarja, márpedig szerintem zavarja. Úgyis az lesz a vége.

nem kell emelkedőn indulni, pont, hogy vízszintes úton kell, csak a visszagurulás gátlós autók nem minden esetben viselkednek úgy mint a többi. Mindegy, már sok mindent belemagyaráztunk ebbe a szálba. Felejtsük el a visszagurulás gátlót.

Amúgy ha nagy sebességgel érkezel, mondjuk padlóztad, felváltott 3-ig vagy 4-ig majd utána erős fékezés, akkor adhat a visszaváltás "ütés" érzetet. Ez nem jelent problémát, de én is azt mondom, hogy menjen el egy váltóshoz.
Naplózva
Syrius
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


« Új hozzászólás #449 Dátum: 2015.08.09 vasárnap, 20:08:27 »

 Sziasztok wave
Ma tisztítottam a motorteret és levettem a motort burkoló műanyagot is . Akkor láttam hogy van egy kb 5 mm átm kemény , müanyag cső szabadon végződve a motor és a légszűrő között . Kerestem honnan csúszott le de nem találtam Azt látom hogy a cső  váltó tetejéről jön Nekem úgy tűnik ez a váltó szellőzője. Lehetséges ez  :wow1:vagy vegyek szemüveget és keressek tovább A gép 2011 -es 2,0 ecoboost és powershift váltóval. 2000 km múlva viszem 120000 szervízre  Se váltóval se a géppel nem volt semmi gond . Köszi előre is az infókat  integet2
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 ... 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.09 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.