Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:54:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 ... 43   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TD motor  (Megtekintve 842891 alkalommal)
0 Felhasználó és 16 vendég van a témában
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #850 Dátum: 2012.01.21 szombat, 10:02:03 »

Sziasztok!
Motorcserés lett a gépezet.
Adnátok tanácsot, hogy mire kell figyelni motorcserekor? Valahol olvastam valamit az immo-ról, csak nem tudom, hogy mi volt pontosan...
A motor típusazonos, adásvételi készülni fog, de úgy tudom, hogy kell hozzá valami bizonylat is...
Előre is kösz!
rendes helyre vidd, ott tudniuk kell mindent.
miért kell motort cserélni?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #851 Dátum: 2012.01.25 szerda, 01:57:52 »

Sziasztok!
Motorcserés lett a gépezet.
Adnátok tanácsot, hogy mire kell figyelni motorcserekor? Valahol olvastam valamit az immo-ról, csak nem tudom, hogy mi volt pontosan...
A motor típusazonos, adásvételi készülni fog, de úgy tudom, hogy kell hozzá valami bizonylat is...
Előre is kösz!

Az immo az adagolóval beszélget. Motorvezérlő és a PATS is cserés lesz? Ha nem értenek hozzá, akkor direktbe kötik az adagolót a gyújtáskapcsolóval, hogy beinduljon. Csak így nem lesz immo.
Én úgy tudom, hogy az adásvételi, meg talán a származási kell. Persze csak majd, ha műszakira, vagy eredetvizsgára megy az autó. Ha gondolod utánakérdezek pontosan, nagy mennyiségű ismerősöm van ezekkel kapcsolatban. (kereskedő, műszaki-bázis tulaj, eredetvizsgás, biztosítós, okmányirodás, stb...)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
doktorúr
Vendég
« Új hozzászólás #852 Dátum: 2012.01.25 szerda, 07:52:56 »

Az immo az adagolóval beszélget. Motorvezérlő és a PATS is cserés lesz? Ha nem értenek hozzá, akkor direktbe kötik az adagolót a gyújtáskapcsolóval, hogy beinduljon. Csak így nem lesz immo.
Én úgy tudom, hogy az adásvételi, meg talán a származási kell. Persze csak majd, ha műszakira, vagy eredetvizsgára megy az autó. Ha gondolod utánakérdezek pontosan, nagy mennyiségű ismerősöm van ezekkel kapcsolatban. (kereskedő, műszaki-bázis tulaj, eredetvizsgás, biztosítós, okmányirodás, stb...)
Köszönöm, rendes vagy!
Annyiban változott a helyzet, hogy két motorból épített a szerelő egyet, így a kérdés már nem kérdés! Azért köszönöm a válaszokat, s hogy számíthattam rátok!
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #853 Dátum: 2012.01.25 szerda, 17:38:57 »

Köszönöm, rendes vagy!
Annyiban változott a helyzet, hogy két motorból épített a szerelő egyet, így a kérdés már nem kérdés! Azért köszönöm a válaszokat, s hogy számíthattam rátok!

Reméljük a legjobbakat Wink
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
gumilab
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #854 Dátum: 2012.01.27 péntek, 12:07:30 »

az új motorra lett visszarakva a régi turbó.

nézegettem a motorteret, hátha látok vmit, de semmi. a hétvégén kibontom a légszűrő házat, mert nagyon arról az oldalról jön a hang! és azt vettem még észre, ha lassan huzatom ki, akkor nem olyan hangos.
Naplózva

2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #855 Dátum: 2012.01.28 szombat, 12:00:26 »

Valaki próbált már mással menni mint gázolaj??

Étolaj,trafóolaj vagy ezek keveréke gázolajjal ??

Mert akit hallottam ,hogy használja az azt mondja semmi baja tőle a kocsinak...mások meg állítják kis idő után kifekszik a motor..
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #856 Dátum: 2012.01.28 szombat, 14:09:39 »

Valaki próbált már mással menni mint gázolaj??

Étolaj,trafóolaj vagy ezek keveréke gázolajjal ??

Mert akit hallottam ,hogy használja az azt mondja semmi baja tőle a kocsinak...mások meg állítják kis idő után kifekszik a motor..
a sima nem prémium gázolaj jó bele
mást ne .....
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.28 szombat, 14:19:03 írta Ragasits » Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
EXIT
Vendég
« Új hozzászólás #857 Dátum: 2012.01.28 szombat, 14:17:10 »

Sziasztok!
MK1 1.8TD hideg indításkor alacsony az alapjárat, míg be nem melegszik ejti a fordulatot.
Mi lehet a gond, hol keresgéljek!?
Előre is köszönöm a segitséget.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #858 Dátum: 2012.01.28 szombat, 14:18:09 »

Sziasztok!
MK1 1.8TD hideg indításkor alacsony az alapjárat, míg be nem melegszik ejti a fordulatot.
Mi lehet a gond, hol keresgéljek!?
Előre is köszönöm a segitséget.

hidegindító patron
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #859 Dátum: 2012.01.28 szombat, 14:34:48 »

a sima nem prémium gázolaj jó bele
mást ne .....

sima miért nem jó?
Naplózva
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #860 Dátum: 2012.01.28 szombat, 14:36:07 »

hidegindító patron

Valaki tud ilyet új vagy használtat.. vagy árat mondani rá
Naplózva
EXIT
Vendég
« Új hozzászólás #861 Dátum: 2012.01.28 szombat, 14:45:47 »

Indulni, könnyen indul. hideginditó patront hol találom?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #862 Dátum: 2012.01.28 szombat, 15:22:15 »

Termosztát házban van. 10 ezer körül van az ára. Csak újat vegyél.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #863 Dátum: 2012.01.28 szombat, 15:34:26 »

Képet tudsz mutatni róla??
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #864 Dátum: 2012.01.28 szombat, 16:49:48 »

Termosztát házban van. 10 ezer körül van az ára. Csak újat vegyél.

Egyetértek. Akár csak a termosztátnál. (a hűtőfolyadék-énál)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #865 Dátum: 2012.01.28 szombat, 18:42:38 »

Valaki próbált már mással menni mint gázolaj??

Étolaj,trafóolaj vagy ezek keveréke gázolajjal ??

Mert akit hallottam ,hogy használja az azt mondja semmi baja tőle a kocsinak...mások meg állítják kis idő után kifekszik a motor..

Én már próbáltam a következőket:
Napraforgó étolaj+go+2t olaj 49%+49%+2%
Repceolaj +go+2t olaj           49%+49%+2%
Trafóolaj                             100%

Ezek mind csak nyáron jó időben vagy +dermedésgátló

Én sokat nem próbálkoztam vele  de a tapasztalatok alapján semmi gond nem volt....
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #866 Dátum: 2012.01.28 szombat, 18:53:14 »

Én már próbáltam a következőket:
Napraforgó étolaj+go+2t olaj 49%+49%+2%
Repceolaj +go+2t olaj           49%+49%+2%
Trafóolaj                             100%

Ezek mind csak nyáron jó időben vagy +dermedésgátló

Én sokat nem próbálkoztam vele  de a tapasztalatok alapján semmi gond nem volt....

Nekem is így mondták..trafóolajjal tisztán is lehet menni ,de csak nyáron...
télen gázolajjal keverve
De akkor azt mondod tegyek hozzá 2T olajat?
Nem fog füstölni kéken mintha enné az olajat?
Naplózva
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #867 Dátum: 2012.01.28 szombat, 19:33:06 »

Nekem is így mondták..trafóolajjal tisztán is lehet menni ,de csak nyáron...
télen gázolajjal keverve
De akkor azt mondod tegyek hozzá 2T olajat?
Nem fog füstölni kéken mintha enné az olajat?

De füstölni fog mint állat csak nem lesz annyira sültóhús szaga..
Meg ártani biztos nem használ......
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #868 Dátum: 2012.01.29 vasárnap, 09:15:32 »

sima miért nem jó?
a sima jó bele, nem a prémium  Lips Sealed
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #869 Dátum: 2012.01.30 hétfő, 16:28:56 »

Nekem is így mondták..trafóolajjal tisztán is lehet menni ,de csak nyáron...
télen gázolajjal keverve
De akkor azt mondod tegyek hozzá 2T olajat?
Nem fog füstölni kéken mintha enné az olajat?

Ezt a trafóolaj témát nem biztos, hogy így "szellőztetni" kéne. Egy normal trafóolaj kilója nettóban bőven 550,- Ft fölött van, nagyker, ami nettó 500-as literárat jelent minimum. Ha neked ilyesmikről regélnek, mármint, hogy kocsiba így meg úgy, annak beszerzése messzemenően feltételezi az illegalitást. Épp oly cégnél dolgozom, ahol kollégáim - és a police - komoly harcot vívnak a trafókat rongáló csoportok ellen.
Naplózva

MKI 2.0i
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #870 Dátum: 2012.01.30 hétfő, 17:29:32 »

Ezt a trafóolaj témát nem biztos, hogy így "szellőztetni" kéne. Egy normal trafóolaj kilója nettóban bőven 550,- Ft fölött van, nagyker, ami nettó 500-as literárat jelent minimum. Ha neked ilyesmikről regélnek, mármint, hogy kocsiba így meg úgy, annak beszerzése messzemenően feltételezi az illegalitást. Épp oly cégnél dolgozom, ahol kollégáim - és a police - komoly harcot vívnak a trafókat rongáló csoportok ellen.
de azért nem moszerolod be öket,hogy miket kérdezgetnek egymástol ,hogy elméleti sikon mi müködik mi nem  Wink
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #871 Dátum: 2012.01.30 hétfő, 21:05:23 »

én nem tudom... az én öreg jószágomba valaki ilyen ganét töltene, eltörném kezét-lábát... jó, persze a gázolaj is olyan amilyen, meg drága, de akkor is, inkább azt szerezzetek be "olcsón", ha nincs pénz naftára... vagy csere benyásra és LPG... Cheesy
előbb-utóbb vagy szétesik a motor (mivel nem egy Kraz, hogy nyers kőolajjal is elmenjen), vagy megfog a szerv... ez pedig nem kifizetődő...
arról meg nem is beszélve, hogy mit gondol a "nép" amikor meglát egy MONDEO (!!!) -t és okádja a füstöt...
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #872 Dátum: 2012.01.31 kedd, 10:50:46 »

de azért nem moszerolod be öket,hogy miket kérdezgetnek egymástol ,hogy elméleti sikon mi müködik mi nem  Wink

 nyes

Csak figyelemfelhívóként írtam, amit.
Meg saját tapasztalatból  falbav
Anno tök legálisan vettem valami 10db infraégőt egy villamosipari boltban egy készletkiárustáson, és nagy üzleti érzékkel, kis hasznot rátéve meghirdettem a koleszban (kiragasztottam egy lépcsőfordulóban). Erreföl nem egészen 1 hét múlva megjelent a szobámban két nyomozó, hogy a 800 fős koleszból valaki leadta nekik a drótot, hogy valaki (én) olcsón árulok Tungrs*m égőket. Ők meg faxán ráleltek most a nyomra, merthogy akkoriban volt valami balhé a lámpagyár nagykanizsai raktárában  wow1
Még a számlám is megvolt, a gari miatt tettem el, így egyszercsak kaptam egy ügyemet lezáró határozatot  vigyor3  police

Szóval sose lehet tudni, hogy milyen infó milyen csatornán hova fut ki.

Esélyem nem volt kideríteni, hogy a 799 lakótársból + egyéb belátogatókból ki a thökömet hatott meg ennyire az én égőkészletem, miközben a hirdetésem mellett kismillióegy halálos jövedékiadós-Apekos-pénzügyőrös hirdetést lobogtatott a huzat  hehe
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.31 kedd, 10:55:21 írta ocsigep1 » Naplózva

MKI 2.0i
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #873 Dátum: 2012.01.31 kedd, 21:01:59 »

nyes

Csak figyelemfelhívóként írtam, amit.
Meg saját tapasztalatból  falbav
Anno tök legálisan vettem valami 10db infraégőt egy villamosipari boltban egy készletkiárustáson, és nagy üzleti érzékkel, kis hasznot rátéve meghirdettem a koleszban (kiragasztottam egy lépcsőfordulóban). Erreföl nem egészen 1 hét múlva megjelent a szobámban két nyomozó, hogy a 800 fős koleszból valaki leadta nekik a drótot, hogy valaki (én) olcsón árulok Tungrs*m égőket. Ők meg faxán ráleltek most a nyomra, merthogy akkoriban volt valami balhé a lámpagyár nagykanizsai raktárában  wow1
Még a számlám is megvolt, a gari miatt tettem el, így egyszercsak kaptam egy ügyemet lezáró határozatot  vigyor3  police

Szóval sose lehet tudni, hogy milyen infó milyen csatornán hova fut ki.

Esélyem nem volt kideríteni, hogy a 799 lakótársból + egyéb belátogatókból ki a thökömet hatott meg ennyire az én égőkészletem, miközben a hirdetésem mellett kismillióegy halálos jövedékiadós-Apekos-pénzügyőrös hirdetést lobogtatott a huzat  hehe

A "jóindulat" mindenhol megtalálható... 2db ember is elég, hogy az egyik a másikat beköpje... Sad
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
doktorúr
Vendég
« Új hozzászólás #874 Dátum: 2012.02.04 szombat, 00:10:31 »

Sziasztok!
Mennyire bonyolult egy laikusnak egy turbócsere? Nincs erő a kocsiban, azt mondta a szerelő, hogy a turbó ***. Cserés lenne, de nem tudom, hogy nekiálljak-e? Szerszám és igyekezet még lenne...
A kocsi motorja fel lett újítva, de már előtte sem volt benne nagy erő, szerintem már akkor sem volt jó a turbója. Remélem a csere után nem lesz gond! Jelenleg negyedikben padlógáz max. 100 km/h...
Elég gáz! A szerelő szerint nem nyom semmit a turbó, meg az olajat is engedi.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #875 Dátum: 2012.02.04 szombat, 04:31:12 »

Sziasztok!
Mennyire bonyolult egy laikusnak egy turbócsere? Nincs erő a kocsiban, azt mondta a szerelő, hogy a turbó ***. Cserés lenne, de nem tudom, hogy nekiálljak-e? Szerszám és igyekezet még lenne...
A kocsi motorja fel lett újítva, de már előtte sem volt benne nagy erő, szerintem már akkor sem volt jó a turbója. Remélem a csere után nem lesz gond! Jelenleg negyedikben padlógáz max. 100 km/h...
Elég gáz! A szerelő szerint nem nyom semmit a turbó, meg az olajat is engedi.

Amikor a két motorból egyet pakolt össze akkor nem tudta, hogy rossz a turbó?! Huh?
Nem túl nagy meló, ahogy GinJoy mondta, de én is mint laikus, nem csinálnám sk. Plusz nem tudom, hogy milyen tömítéseket/stb kéne cserélni, mert úgy a szép, ha akkor már azokat is cseréled. Meg egy intercooler tisztítás, szívósor tisztítás, stb. (ezt kizárólag saját kezűleg)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #876 Dátum: 2012.02.04 szombat, 08:12:56 »

Sziasztok!
Mennyire bonyolult egy laikusnak egy turbócsere? Nincs erő a kocsiban, azt mondta a szerelő, hogy a turbó ***. Cserés lenne, de nem tudom, hogy nekiálljak-e? Szerszám és igyekezet még lenne...
A kocsi motorja fel lett újítva, de már előtte sem volt benne nagy erő, szerintem már akkor sem volt jó a turbója. Remélem a csere után nem lesz gond! Jelenleg negyedikben padlógáz max. 100 km/h...
Elég gáz! A szerelő szerint nem nyom semmit a turbó, meg az olajat is engedi.

először én kipucolnám a csöveket ,de főleg IC-t.. mert ha rossza a turbó telelehet olajsáros trutymóval...

Ha nem csináltál még ilyet...inkább segítséggel cserélj turbót..mert egy kis hiba és kuka a turbó...(pl rosszul bekötött olajzás)
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #877 Dátum: 2012.02.04 szombat, 10:05:30 »

Olyan nincs, hogy nem nyom semmit a turbo. Elobb kiesik a tengely belole. Inkább meg kéne nézni hogy nincs e leragadva a west gate szelep. Na akkor fordulhat elő hogy nincs nyomás
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
doktorúr
Vendég
« Új hozzászólás #878 Dátum: 2012.02.04 szombat, 10:34:03 »

Olyan nincs, hogy nem nyom semmit a turbo. Elobb kiesik a tengely belole. Inkább meg kéne nézni hogy nincs e leragadva a west gate szelep. Na akkor fordulhat elő hogy nincs nyomás
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam. Valamit nyom, de nagyon keveset.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #879 Dátum: 2012.02.04 szombat, 21:20:38 »

Lehet, hogy rosszul fogalmaztam. Valamit nyom, de nagyon keveset.

Már ketten is az intercooler takarítását javasoltuk ! Smiley Az egyszerű, leszedni is könnyű, egy próbát megér.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #880 Dátum: 2012.02.05 vasárnap, 11:16:27 »

Ha annyira szeretnél akkor cserélj turbot, de nem ugy szoktak meghibásodni hogy nem töltenek. Persze ez kb 10 perces munka leellenőrizni. 
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #881 Dátum: 2012.02.05 vasárnap, 11:17:03 »

Nézd meg jo e a szabályzó része
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
doktorúr
Vendég
« Új hozzászólás #882 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 12:31:37 »

Már ketten is az intercooler takarítását javasoltuk ! Smiley Az egyszerű, leszedni is könnyű, egy próbát megér.
Kösz a választ, már csak egy kérdés:
Az intercoolert milyen módon érdemes és mivel megtisztítani?
Köszönöm!
Naplózva
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #883 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 19:37:30 »

Kösz a választ, már csak egy kérdés:
Az intercoolert milyen módon érdemes és mivel megtisztítani?
Köszönöm!

http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Intercooler_cleaning
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #884 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 19:50:32 »

olyan nincs amihez nem kell tolmácsot fizetni  eplus2
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
doktorúr
Vendég
« Új hozzászólás #885 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 19:51:08 »

Köszi!
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #886 Dátum: 2012.02.07 kedd, 10:47:43 »

olyan nincs amihez nem kell tolmácsot fizetni  eplus2

Úgy kb.:

Levétel:

1. lazítsd meg a U alakú kemény gumi csövekre pakolt bilincseket
2. csavard ki a 10-es csavarokat ami tartja az intercoolert
3. vedd le magát a hűtőt, de ehhez le kell húzni róla az U csövet

Tisztítás:

1. fordítsd fejjel lefelé, hogy kihulljon a gané belőle Cheesy
2. küld meg slaggal a bordákat, hogy kijöjjön a maradék gané Cheesy
3. nézzél bele az intercoolerbe, ha találsz benne olajat az rossz, azt jelenti, hogy a turbó ereszti az olajat, de mi nem millió lóerős versenygépeket vezetünk, ezért ne foglalkozzunk vele, tovább a takarításhoz... (én szerintem baj, ha ereszti az olajat a turbó, ha sportkocsi, ha nem... de Ő ezt írta... Huh? )
4. permetezzünk bele az intercoolerbe egy kis benzint, tömjük be/fedjük le a csonkokat és rázzuk mint egy elmebeteg a hűtőt, hogy a belső gané Cheesy is feloldódjon... öntsük ki valami olyan helyre, ahova lehet (gyk.: ne a fűre, meg ne a szomszéd járdájára Cheesy )... ezt ismételjük meg többször is
5. küldjük meg slaggal a hűtő belsejét, hogy a maradék olajsáros gané Cheesy kijöjjön
6. nyomjunk bele több benzint, ez kiszedi az olajat és vizet is, szükség esetén ismételjük párszor
7. hagyjuk száradni a (bonyolítom) töltőlevegő-hűtőt Smiley... csont száraz legyen, mert: HA SOK VÍZ MARAD A HŰTŐBEN ÉS BEINDÍTOD A MOTORT, AZ TÖNKRE MEHET! A MOTOR NEM SZERETI AZ ÜZEMANYAG ÉS A VÍZ KEVERÉKÉT... (ki gondolta volna...  taps)
8. ha száraznak találjuk már az intercoolert és nincs már benne 8 tonna benzin, hajszárítóval essünk neki, hogy teljesen, totálisan száraz legyen a belseje
9. pakoljuk vissza az egészet a helyére

HA MARAD EGY KEVÉS BENZIN AZ INTERCOOLERBEN, INDÍTÁS UTÁN A FORDULATSZÁM MEGEMELKEDIK (gondolom, mint az állat...) MIVEL MÁS ÜZEMANYAG KERÜLT A MOTORTÉRBE.

HA EGY PICI VÍZ MARAD BENNE (PL.: VÍZCSEPP) AKKOR A MOTOR FELIZZHAT PINK SZÍNŰRE - AZ ENYÉM ILYET CSINÁLT, MAJDNEM BESZ*RTAM, DE A SZERELŐ HAVEROM AZT MONDTA, HOGY EZ ELŐGYÚJTÁS ROBBANÁS VAGY VALAMI ILYESMI, NEM EMLÉKSZEM PONTOSAN (hát ezzel aztán okosabbak lettünk... falbav )

Eredmény:

Az autó sokkal jobb lett, húz, mint a vonat 4 ezres fordulat felé közeledve, (ezt nem értem pontosan, amit folytat: ) "a hő áztatás nem nagy probléma." (gondolom az izzó motorra gondolt, mikor víz került bele)

Nah, hát az én "tanya-angolommal" ennyit sikerült kibogarásznom. Wink
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
doktorúr
Vendég
« Új hozzászólás #887 Dátum: 2012.02.07 kedd, 11:01:24 »

Úgy kb.:

Levétel:

1. lazítsd meg a U alakú kemény gumi csövekre pakolt bilincseket
2. csavard ki a 10-es csavarokat ami tartja az intercoolert
3. vedd le magát a hűtőt, de ehhez le kell húzni róla az U csövet

Tisztítás:

1. fordítsd fejjel lefelé, hogy kihulljon a gané belőle Cheesy
2. küld meg slaggal a bordákat, hogy kijöjjön a maradék gané Cheesy
3. nézzél bele az intercoolerbe, ha találsz benne olajat az rossz, azt jelenti, hogy a turbó ereszti az olajat, de mi nem millió lóerős versenygépeket vezetünk, ezért ne foglalkozzunk vele, tovább a takarításhoz... (én szerintem baj, ha ereszti az olajat a turbó, ha sportkocsi, ha nem... de Ő ezt írta... Huh? )
4. permetezzünk bele az intercoolerbe egy kis benzint, tömjük be/fedjük le a csonkokat és rázzuk mint egy elmebeteg a hűtőt, hogy a belső gané Cheesy is feloldódjon... öntsük ki valami olyan helyre, ahova lehet (gyk.: ne a fűre, meg ne a szomszéd járdájára Cheesy )... ezt ismételjük meg többször is
5. küldjük meg slaggal a hűtő belsejét, hogy a maradék olajsáros gané Cheesy kijöjjön
6. nyomjunk bele több benzint, ez kiszedi az olajat és vizet is, szükség esetén ismételjük párszor
7. hagyjuk száradni a (bonyolítom) töltőlevegő-hűtőt Smiley... csont száraz legyen, mert: HA SOK VÍZ MARAD A HŰTŐBEN ÉS BEINDÍTOD A MOTORT, AZ TÖNKRE MEHET! A MOTOR NEM SZERETI AZ ÜZEMANYAG ÉS A VÍZ KEVERÉKÉT... (ki gondolta volna...  taps)
8. ha száraznak találjuk már az intercoolert és nincs már benne 8 tonna benzin, hajszárítóval essünk neki, hogy teljesen, totálisan száraz legyen a belseje
9. pakoljuk vissza az egészet a helyére

HA MARAD EGY KEVÉS BENZIN AZ INTERCOOLERBEN, INDÍTÁS UTÁN A FORDULATSZÁM MEGEMELKEDIK (gondolom, mint az állat...) MIVEL MÁS ÜZEMANYAG KERÜLT A MOTORTÉRBE.

HA EGY PICI VÍZ MARAD BENNE (PL.: VÍZCSEPP) AKKOR A MOTOR FELIZZHAT PINK SZÍNŰRE - AZ ENYÉM ILYET CSINÁLT, MAJDNEM BESZ*RTAM, DE A SZERELŐ HAVEROM AZT MONDTA, HOGY EZ ELŐGYÚJTÁS ROBBANÁS VAGY VALAMI ILYESMI, NEM EMLÉKSZEM PONTOSAN (hát ezzel aztán okosabbak lettünk... falbav )

Eredmény:

Az autó sokkal jobb lett, húz, mint a vonat 4 ezres fordulat felé közeledve, (ezt nem értem pontosan, amit folytat: ) "a hő áztatás nem nagy probléma." (gondolom az izzó motorra gondolt, mikor víz került bele)

Nah, hát az én "tanya-angolommal" ennyit sikerült kibogarásznom. Wink
Köszönöm szépen a fáradozásodat, megértettem!
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #888 Dátum: 2012.02.07 kedd, 18:10:42 »

Úgy kb.:


te nagyon állat vagy  eljen         (a szó jó értelmében)
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #889 Dátum: 2012.02.07 kedd, 18:20:19 »

Úgy kb.:
Levétel:
....
Nah, hát az én "tanya-angolommal" ennyit sikerült kibogarásznom. Wink

le a kalappal a türelmed előtt!
javaslom, hogy valamelyik moderátorral egyeztess és tegyétek be vagy a FAQ közé vagy a wiki-be.
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #890 Dátum: 2012.02.08 szerda, 10:07:55 »

köszönöm, köszönöm, próbálkozom segíteni...  worship
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #891 Dátum: 2012.02.08 szerda, 12:40:57 »

köszönöm, köszönöm, próbálkozom segíteni...  worship

meg akinek nagyon kell google a narátom....
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #892 Dátum: 2012.02.08 szerda, 13:31:21 »

meg akinek nagyon kell google a narátom....

igen, meg aki jót akar röhögni, annak is Cheesy
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #893 Dátum: 2012.02.08 szerda, 15:06:52 »

igen, meg aki jót akar röhögni, annak is Cheesy


vagy leforditatja és van kiinduläsi pontja,
igaz némileg értelmezni ät kell
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #894 Dátum: 2012.02.08 szerda, 21:41:35 »


vagy leforditatja és van kiinduläsi pontja,
igaz némileg értelmezni ät kell

igen... aki nagyjából tudja, hogy egyáltalán miröl van szó, azon segít a g-fordító
de aki nem, azzal könnyen előfordulhat a fordítottja is...
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
doktorúr
Vendég
« Új hozzászólás #895 Dátum: 2012.02.10 péntek, 09:35:33 »

Sziasztok!
Nem tudtok valakit Zalaegerszegen vagy közvetlen környékén, aki meg tudná nézni a turbót és be tudná állítani az adagolót a Mondimon?
Jártam egy pár "lehúzós" szerelőnél, de érdemben nem tudtak segíteni.
A kocsin motorfelújítás volt. Előtte is gyengécske volt a gép, azt gondoltam, hogy felújítást követően javul a teljesítmény, de nem.
Felújítást követően a motor a legnagyobb hidegben is simán indul, szépen ketyeg alapjáraton, csak egy emelkedőn padlógázzal is nehezen megy fel. 120 km/h sebességhez le kell padlóznom, olyan érzés, mintha valami húzná vissza a kocsit.
Az egyik szerelő levette a coolert, szerinte működik a turbó, nem tudja, hogy mi lehet. Én házilag nem tudom megcsinálni vagy diagnosztizálni, mert nem értek hozzá. Esetleg valaki közeli hozzáértő a fórumról nincs, aki megnézné?
Köszönöm, minden segítséget örömmel fogadok!
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #896 Dátum: 2012.02.10 péntek, 09:45:27 »

Sziasztok!
Nem tudtok valakit Zalaegerszegen vagy közvetlen környékén, aki meg tudná nézni a turbót és be tudná állítani az adagolót a Mondimon?
Jártam egy pár "lehúzós" szerelőnél, de érdemben nem tudtak segíteni.
A kocsin motorfelújítás volt. Előtte is gyengécske volt a gép, azt gondoltam, hogy felújítást követően javul a teljesítmény, de nem.
Felújítást követően a motor a legnagyobb hidegben is simán indul, szépen ketyeg alapjáraton, csak egy emelkedőn padlógázzal is nehezen megy fel. 120 km/h sebességhez le kell padlóznom, olyan érzés, mintha valami húzná vissza a kocsit.
Az egyik szerelő levette a coolert, szerinte működik a turbó, nem tudja, hogy mi lehet. Én házilag nem tudom megcsinálni vagy diagnosztizálni, mert nem értek hozzá. Esetleg valaki közeli hozzáértő a fórumról nincs, aki megnézné?
Köszönöm, minden segítséget örömmel fogadok!

Kap elég levegőt a motor? (a légszűrőre és a légtömegmérőre gondolok) Illetve mennyire füstöl?
(Kiskunmajsán van nagyon hozzáértő adagoló fanatikus, de az elég messze van Neked...)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
doktorúr
Vendég
« Új hozzászólás #897 Dátum: 2012.02.10 péntek, 09:47:52 »

Kap elég levegőt a motor? (a légszűrőre és a légtömegmérőre gondolok) Illetve mennyire füstöl?
(Kiskunmajsán van nagyon hozzáértő adagoló fanatikus, de az elég messze van Neked...)
A motor nem füstöl, azaz a határon belül van a füstölés szerintem. A levegőszűrő új, a légtömegmérő is működik. Ezt egy ún. normálisabb szerelő megnézte.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #898 Dátum: 2012.02.10 péntek, 13:09:25 »

A motor nem füstöl, azaz a határon belül van a füstölés szerintem. A levegőszűrő új, a légtömegmérő is működik. Ezt egy ún. normálisabb szerelő megnézte.

Szerintem - most nem a Mondikból indulok ki, hanem a többi turbódízelből - nem turbó hiba, mert eddig aminél a turbó ment tönkre, mind legyengült, de annyira, hogy, a 90-et is csoda volt elérni és iszonyatosan füstöltek. (ugye az adagoló tolta az üzemanyagot, de levegőt nem kapott annyit, ergó a keverés aránya felborult)
Adagolóra gyanakszom első körben, vagy porlasztó csúcsokra. Vizet nem eszi, ugye? Nem "túrós" az olaj?
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
doktorúr
Vendég
« Új hozzászólás #899 Dátum: 2012.02.10 péntek, 13:14:04 »

Szerintem - most nem a Mondikból indulok ki, hanem a többi turbódízelből - nem turbó hiba, mert eddig aminél a turbó ment tönkre, mind legyengült, de annyira, hogy, a 90-et is csoda volt elérni és iszonyatosan füstöltek. (ugye az adagoló tolta az üzemanyagot, de levegőt nem kapott annyit, ergó a keverés aránya felborult)
Adagolóra gyanakszom első körben, vagy porlasztó csúcsokra. Vizet nem eszi, ugye? Nem "túrós" az olaj?
Szerintem sem turbó! Azt tanácsolták nekem is, hogy az adagolót állíttassam be. A víz, olaj teljesen jó, most lett felújítva a motor, azzal nincs gond. Ennek csak normál füstje van, nem fekete.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 ... 43   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.083 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.