Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:57:03
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo I.
>
Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
12
13
14
15
16
17
18
[
19
]
20
21
22
23
24
25
26
...
88
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0) (Megtekintve 1673589 alkalommal)
0 Felhasználó és 97 vendég van a témában
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #900 Dátum:
2010.05.29 szombat, 21:08:04 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.05.29 szombat, 19:44:03
elhiheted.nekem-igaz 1.8-as-de volt mind a kettő.Lényegtelen,mert a kétezres ugyanaz.A 93-94-es autók leömlőjében van négy lyuk,ami az impulzus rendszer kivezetései.Egy rézcső gyűjti a kipufgázt,bevezeti egy szűrőbe és tovább a nyavaja tudja hová...a késői 94-es és az utáni autókból ezt a rendszert már teljesen elhagyták-szerencsére.Az impulzus szűrőjét is tisztítani kellett (fém kocka 2 csővel,a leömlő és a hűtő között) Valahová raktam fel képet a régi fajta leömlőről,amikor valaki venni akart.Érdemes a régi helyett újat feltenni és kiszedni az egész impulzus rendszert,mert teljesen felesleges,hogy benne legyen.
nekem olyan van benne (mint ahogy a múltkor is írtam)
Naplózva
scorpio01
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #901 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 18:17:52 »
Szia mindenkinek!
Megtudná valaki mondani,hogy a hengerfejen valami írás utal-e,hogy hanyas:1.8-as vagy:2.0-es vettem egy hengerfejet és kicsinek találom de akitől vettem azt mondja 2.0-en volt!
Előre is köszönöm!
Naplózva
mondeospepe
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #902 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 20:32:15 »
Üdvözlet minden kedves mondeosnak!
Van egy kis problémám, és remélem ti tudtok nekem segíteni.
tavaly vettem egy 96-os 1,6 kombi MK1-est(236000km, valós), a vásárlást követő reggel indítás után azonnal lefulladt, majd csak úgy tudtam életben tartani ,hogy szépen finoman adagoltam neki a gázt.
Kb,3-6 perc után,(mikor már egy kicsit melegedett a motor) elkezdett, pulzálni az alapjárat, 500-1600-ig ugrált. kb ujjab 3 perc múlva , kicsit ingadozva ugyan , de már volt alapjáratom(a művelet közben , durrogott, csattogót a kipufogom). Autópályán pedig elkezdett rángatni, erre a megoldást Tádé-tól kaptam, "nézzem meg a termosztátot", kicseréltem , és az a tünet el is múlt.
De sajnos a mai napig megmaradt az először említett hibám, már voltam a Cromax-nál, sajnos semmit sem tudtak vele csinálni. A vásárlás ota a következőket cseréltem ki: gyertyák,gyertya kábel,(már nagyon öreg volt)termosztát (Kőszi Tádé
), gumi T elem,teljes vákuum cső garnitúra (kb 1000ft-volt), lamda+maf szenzor teszt/mind a kettö jó!, EEC csere,termosztát alsó comp. hoz menő hőmérője. Többször tanítottam újra...... de sajnos még mindig nem jó.
A fogyasztásom irgalmatlan, többet eszik,mint egy 2000-s ország út:9-11l,város:15l, autó pálya: 13-14-16l.
Ezzel a kis hibájával is imádom a Mondimat, egyszer sem fordult meg a fejemben, hogy el kéne adnom.
Kérlek benneteket, ha van valamilyen ötletetek, hogy mi lehet a baja,osszátok meg velem.
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv: Pepe
Naplózva
szepesim
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #903 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 23:08:19 »
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem milyen olajat tegyek az autóba? 1993-as 2.0, óra szerint 225 000 km-rel. A segítségeteket előre is köszönöm!
Naplózva
MK l Mondeo 2.0 kombi
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #904 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 23:15:55 »
Idézetet írta: mondeospepe - 2010.06.03 csütörtök, 20:32:15
Üdvözlet minden kedves mondeosnak!
Van egy kis problémám, és remélem ti tudtok nekem segíteni.
tavaly vettem egy 96-os 1,6 kombi MK1-est(236000km, valós), a vásárlást követő reggel indítás után azonnal lefulladt, majd csak úgy tudtam életben tartani ,hogy szépen finoman adagoltam neki a gázt.
Kb,3-6 perc után,(mikor már egy kicsit melegedett a motor) elkezdett, pulzálni az alapjárat, 500-1600-ig ugrált. kb ujjab 3 perc múlva , kicsit ingadozva ugyan , de már volt alapjáratom(a művelet közben , durrogott, csattogót a kipufogom). Autópályán pedig elkezdett rángatni, erre a megoldást Tádé-tól kaptam, "nézzem meg a termosztátot", kicseréltem , és az a tünet el is múlt.
De sajnos a mai napig megmaradt az először említett hibám, már voltam a Cromax-nál, sajnos semmit sem tudtak vele csinálni. A vásárlás ota a következőket cseréltem ki: gyertyák,gyertya kábel,(már nagyon öreg volt)termosztát (Kőszi Tádé
), gumi T elem,teljes vákuum cső garnitúra (kb 1000ft-volt), lamda+maf szenzor teszt/mind a kettö jó!, EEC csere,termosztát alsó comp. hoz menő hőmérője. Többször tanítottam újra...... de sajnos még mindig nem jó.
A fogyasztásom irgalmatlan, többet eszik,mint egy 2000-s ország út:9-11l,város:15l, autó pálya: 13-14-16l.
Ezzel a kis hibájával is imádom a Mondimat, egyszer sem fordult meg a fejemben, hogy el kéne adnom.
Kérlek benneteket, ha van valamilyen ötletetek, hogy mi lehet a baja,osszátok meg velem.
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv: Pepe
alapjárati motort sem ártott volna megnézni, ha már ennyire belemásztál
a fogyasztás pedig ... hát igen, nem kicsi a kaszni
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #905 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 23:16:55 »
Idézetet írta: szepesim - 2010.06.03 csütörtök, 23:08:19
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem milyen olajat tegyek az autóba? 1993-as 2.0, óra szerint 225 000 km-rel. A segítségeteket előre is köszönöm!
5w30, lehetőleg gyári ford, cromaxtól vagy nagyautótól
Naplózva
szepesim
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
Válasz: Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #906 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 23:35:36 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.06.03 csütörtök, 23:16:55
5w30, lehetőleg gyári ford, cromaxtól vagy nagyautótól
Yooccoo köszönöm!
5w30 van benne, de hallottam olyat, hogy ennyi km-nél inkább 10w40 kell. Ezért gondoltam, hogy megkérdezem.
Naplózva
MK l Mondeo 2.0 kombi
yooccoo
Vendég
Válasz: Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #907 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 23:53:33 »
Idézetet írta: szepesim - 2010.06.03 csütörtök, 23:35:36
Yooccoo köszönöm!
5w30 van benne, de hallottam olyat, hogy ennyi km-nél inkább 10w40 kell. Ezért gondoltam, hogy megkérdezem.
mennyire eszi amúgy az olajat?
ha nem eszi abnormális mértékben, akkor jó bele az 5w-s
ha meg 100km-en eszik 1liter olajat, akkor abba meg már önthetsz bármit
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #908 Dátum:
2010.06.04 péntek, 01:28:28 »
Idézetet írta: mondeospepe - 2010.06.03 csütörtök, 20:32:15
Üdvözlet minden kedves mondeosnak!
Van egy kis problémám, és remélem ti tudtok nekem segíteni.
tavaly vettem egy 96-os 1,6 kombi MK1-est(236000km, valós), a vásárlást követő reggel indítás után azonnal lefulladt, majd csak úgy tudtam életben tartani ,hogy szépen finoman adagoltam neki a gázt.
Kb,3-6 perc után,(mikor már egy kicsit melegedett a motor) elkezdett, pulzálni az alapjárat, 500-1600-ig ugrált. kb ujjab 3 perc múlva , kicsit ingadozva ugyan , de már volt alapjáratom(a művelet közben , durrogott, csattogót a kipufogom). Autópályán pedig elkezdett rángatni, erre a megoldást Tádé-tól kaptam, "nézzem meg a termosztátot", kicseréltem , és az a tünet el is múlt.
De sajnos a mai napig megmaradt az először említett hibám, már voltam a Cromax-nál, sajnos semmit sem tudtak vele csinálni. A vásárlás ota a következőket cseréltem ki: gyertyák,gyertya kábel,(már nagyon öreg volt)termosztát (Kőszi Tádé
), gumi T elem,teljes vákuum cső garnitúra (kb 1000ft-volt), lamda+maf szenzor teszt/mind a kettö jó!, EEC csere,termosztát alsó comp. hoz menő hőmérője. Többször tanítottam újra...... de sajnos még mindig nem jó.
A fogyasztásom irgalmatlan, többet eszik,mint egy 2000-s ország út:9-11l,város:15l, autó pálya: 13-14-16l.
Ezzel a kis hibájával is imádom a Mondimat, egyszer sem fordult meg a fejemben, hogy el kéne adnom.
Kérlek benneteket, ha van valamilyen ötletetek, hogy mi lehet a baja,osszátok meg velem.
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv: Pepe
az alsó jeladó nem a computeré!az csak a műszeré a műszerfalon,a felső megy az eec felé.Én alapból akkor is a lambdára gyanakszok.Ha ennyire sokat eszik,akkor gyanús,hogy még nem romlott el,de jó úton van felé.Ha már ennyi mindent cseréltél,szánj rá 10e-t egy univerzális NGK-ra.A fojtószelep jeladóját is mérd ki,a rángatásnak az is lehet az oka ha rossz.Ha a gyári katalizátor van benne,szerintem az is csereérett.Olyan 20-25e között kapsz univerzálisat,de azért kopogtasd-rángasd meg,hogy zörög-e.Ha igen akkor kuka.EGR-t dugózd le,tíz perces munka. Az alapjárati motort is érdemes kivenni és kipucolni,előtte vegyél hozzá tömítést (300 ft) Az eec-t szerintem korai volt cserélni,az lett volna a legutolsó a sorban.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.06.04 péntek, 01:33:46 írta misi107
»
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #909 Dátum:
2010.06.04 péntek, 08:37:19 »
Idézetet írta: szepesim - 2010.06.03 csütörtök, 23:35:36
Yooccoo köszönöm!
5w30 van benne, de hallottam olyat, hogy ennyi km-nél inkább 10w40 kell. Ezért gondoltam, hogy megkérdezem.
Kizárólag 5W-30! Ha eszi, ha nem...
Ez már hidrotőkés, muszáj neki a finom olaj, hogy azt is kenje, különben cserélhetsz tőkéket is.
16db nem túl olcsó...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #910 Dátum:
2010.06.04 péntek, 08:39:02 »
Idézetet írta: mondeospepe - 2010.06.03 csütörtök, 20:32:15
lamda+maf szenzor teszt/mind a kettö jó!
Nekem is lambda gyanús...
Volt már diagnosztika?
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
HegeGabi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #911 Dátum:
2010.06.04 péntek, 10:31:55 »
Hali!
Én is alapjárati motortisztítást tudom ajánlani, meg injektor ellenőrzést (sztetoszkóp módszer) esetleg tiztítófolyadékot neki. Illetve azt tudom még mondani, hogy fórumtársnak (StripeZ) is hasonlóan sok fogyasztás problémája volt. Ő cserélte a tűzfalon levő 3-4 db kütyükét kompletten, azóta megjavult neki a fogyasztás. Pontosan nem tudom, hogy mi volt a ludas, tőle érdeklődd meg.
Sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #912 Dátum:
2010.06.04 péntek, 16:49:08 »
Idézetet írta: Joe - 2010.06.04 péntek, 08:39:02
Nekem is lambda gyanús...
Volt már diagnosztika?
nekem is az volt,hogy jóvolt,jóvolt,aztán egyszercsak bejött a 15 literes fogyasztás és megadta magát.jójó,persze nehéz a lábam,de nem ennyire.Ment az alapjárat össze-vissza,lassításkor üresben leállt,aztán amikor emiatt majdnem elgombáztam egy villanyoszlopot beraktam egy régit és egyből javult a helyzet (az is rossz volt,de nem teljesen...) .Ahogy betettem az újat,egyből minden tökéletes lett,a mostani tulaj meg elmondása szerint 10 literrel megy városban...
Naplózva
mondeospepe
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #913 Dátum:
2010.06.04 péntek, 18:18:35 »
Sziasztok!
Köszönöm a hozzászólásokat!
Januárban, amikor már elviselhetetlenül sokat tankoltam bele, kicseréltem a lambda szondát egy biztosan jora, de semmi változás nem történt. Ugyan akkor kitisztítottam az alapjárati motort, és kicseréltem a tömítését, de sajnos érdemi változás ekkor sem történt. Leszámítva talán azt, hogy a rossz alapjáratnak és a rángatásnak köszönhetően a katalizátorom is zajos,(valószínűleg a kerámiák törtek össze), Ezt jövő héten cserélem.
A lambda szonda jó ötlet, szegényke már úgyis cserér érett.
A tűz falon kicseréltem a vákuum rendszer nyomás szabályzóját.(szemből nézve az első).
Szeretném mihamarabb megoldani az alapjárati problémát, mert a következő nagy projektem az, hogy tempomatositom a gépet.(lassan már csak ez hiányzik belőle)
Amiket én raktam bele: aws,légrúgó,xenon,bicska kulcs+hazakísérő fény+távoli csomagtér felpattintás, és most a tempomat.
Köszönöm a segítséget és az ötleteket.
Naplózva
mondeospepe
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #914 Dátum:
2010.06.04 péntek, 18:22:20 »
A lényeget, mindig elfelejtem.
Szombaton lesz mini tali a Lurdy-nál?
Üdv: Pepe
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #915 Dátum:
2010.06.04 péntek, 20:57:50 »
Idézetet írta: mondeospepe - 2010.06.04 péntek, 18:22:20
A lényeget, mindig elfelejtem.
Szombaton lesz mini tali a Lurdy-nál?
Üdv: Pepe
szentem ma van
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #916 Dátum:
2010.06.04 péntek, 21:19:47 »
Idézetet írta: mondeospepe - 2010.06.04 péntek, 18:18:35
bicska kulcs+hazakísérő fény+távoli csomagtér felpattintás
Ezekről írnál egy kicsit?
Bicskakulcsot honnan, milyen áron? Ezzel nyitod a csomit is?
Hazakísérő fény: milyen plusz kellett hozzá, mi az eredménye, és a költsége?
Csomagtartó nyitásához mi kellett pluszban?
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
mondeospepe
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #917 Dátum:
2010.06.05 szombat, 06:51:57 »
Szia Joe!
Vettem egy bicskakulcsos szettet(11 000ft,vidékröl rendeltem, 1 nap alatt felhozta a futár), olyat, aminek van AUX kimenete(amit külön lehet be-ki kapcsolni+programozni) erre van rákötve a helyzetjelző és a teljes műszer+kilincsvilágítás(persze bármit rá lehet kötni. Most azon dolgozok, hogy a xenont kötöm rá
),valamint van külön csomagtartó felpattintás kimenete. Mivel MK1-s van, abban sajnos nincs csomagtartó felpattintó mechanika, ezért raktam bele egy behúzó motort(kb 2000ft),(a szerelés közben derült ki, hogy benne van a hely gyárilag). A bicskakulcs kinézetre 90%-ban ugy néz ki mint az új Mondeo bicskakulcsa. A kulcsot pesten a 7.ker.-ben egy kulcsmásoló marta ki.(3000ft,kulccsal együtt) Távolról, fel tudom kapcsolni a első-hátsó helyzetjelzőt(mostani programban 40mp-ig világit, aztán kikapcsol), kitudom nyitni a csomagtartót, és persze nem utoljára nyitni-zárni tudom az autót.
Ha kíváncsi vagy a rendszerre, mini talin, vagy egy délután megtudom mutatni.
Üdv: Pepe
Naplózva
scorpio01
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #918 Dátum:
2010.06.05 szombat, 08:29:50 »
Üdv mindenkinek!
Volna egy problémám,leírtam a lap tetején van csak nem érkezett rá válasz,esetleg nem tudná senki,hogy van-e vmilyen jelzés a hengerejen,hogy melyik motorra való.:1.8 vagy 2.0-re vagy estleg mit mérjek rajta?Előre is köszönöm!
Üdv!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #919 Dátum:
2010.06.05 szombat, 09:25:03 »
Idézetet írta: scorpio01 - 2010.06.05 szombat, 08:29:50
Üdv mindenkinek!
Volna egy problémám,leírtam a lap tetején van csak nem érkezett rá válasz,esetleg nem tudná senki,hogy van-e vmilyen jelzés a hengerejen,hogy melyik motorra való.:1.8 vagy 2.0-re vagy estleg mit mérjek rajta?Előre is köszönöm!
Üdv!
a rajta lévő szamokat írd be ide. abból biztos meg tudjk mondani microcat vagy tis alapján
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #920 Dátum:
2010.06.05 szombat, 10:24:14 »
Idézetet írta: mondeospepe - 2010.06.05 szombat, 06:51:57
Szia Joe!
Vettem egy bicskakulcsos szettet(11 000ft,vidékröl rendeltem, 1 nap alatt felhozta a futár), olyat, aminek van AUX kimenete(amit külön lehet be-ki kapcsolni+programozni) erre van rákötve a helyzetjelző és a teljes műszer+kilincsvilágítás(persze bármit rá lehet kötni. Most azon dolgozok, hogy a xenont kötöm rá
),valamint van külön csomagtartó felpattintás kimenete. Mivel MK1-s van, abban sajnos nincs csomagtartó felpattintó mechanika, ezért raktam bele egy behúzó motort(kb 2000ft),(a szerelés közben derült ki, hogy benne van a hely gyárilag). A bicskakulcs kinézetre 90%-ban ugy néz ki mint az új Mondeo bicskakulcsa. A kulcsot pesten a 7.ker.-ben egy kulcsmásoló marta ki.(3000ft,kulccsal együtt) Távolról, fel tudom kapcsolni a első-hátsó helyzetjelzőt(mostani programban 40mp-ig világit, aztán kikapcsol), kitudom nyitni a csomagtartót, és persze nem utoljára nyitni-zárni tudom az autót.
Ha kíváncsi vagy a rendszerre, mini talin, vagy egy délután megtudom mutatni.
Üdv: Pepe
Én a Fiestánkat akarom központosítani, ezért érdekelne a dolog. Egy szettet akarok venni, amiben van a központi maga, és a bicskakulcsos távirányító.
3 ajtós, és 4-es központit akarok, viszont nekem eddig az jött le, hogy a csomihoz felpattintó kell, ahogy Te is írod, és a központizár egységei csak az ajtókhoz jók. Ez igaz? Vagy Te sem azzal oldottad meg? Nem volt egyértelmű, ahogy írtad.
Ezen kívül még azt is szeretném, hogy a gyári belső kapcsolója is nyissa belülről a csomit, ez nem nagy ügy gondolom...
Egyrészről kényelmesebb lenne, másrészt könnyebb lenne a csomit nyitni, nem kell mindig leállítani a kocsit, kivenni a kulcsot, ha vki kiszáll, és kivenné a cuccát, és nem mellesleg megoldódna a pótkulcs kérdés is, akkor már ilyet vennék, nem egy sima kulcsot...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
mondeospepe
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #921 Dátum:
2010.06.05 szombat, 10:36:58 »
Szia Joe!
A csomagtartót úgy tudod felpattintani, hogy egy mezei központi zár motort raksz be az ajtóba, kb a zár alá, vagy mellé. Ugyan azt a rudazatot mozgatja, mint amit a zár is. én kikötöttem a zárból a rudat, hogy még véletlenül se lehessen kulccsal, vagy bármilyen más szerszámmal kívülről kinyitni(gondolok itt a mezei egyszerű csavarhozós zártörésre, szerintem minden Fordos tudja , hogy miről beszélek).
Utána ezt már egy egyszerűbb riasztó "csomagtér felpattintó" kimenetével is megtudod hajtani. pofon egyszerű
Üdv. Pepe
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #922 Dátum:
2010.06.05 szombat, 15:38:15 »
Idézetet írta: mondeospepe - 2010.06.05 szombat, 10:36:58
A csomagtartót úgy tudod felpattintani, hogy egy mezei központi zár motort raksz be az ajtóba, kb a zár alá, vagy mellé. Ugyan azt a rudazatot mozgatja, mint amit a zár is.
Ezexerint veszek egy 4-es központis szettet, és az 3 motor felhasználásával már nyílik is a verda.
A bicskakulcsossal pedig távirányítva nyitom a csomit, mert 3 gomb van rajta, és így két dolgot vezérel, na meg a zárást. Ugyi?
Azt jól értelmezem, hogy tollszárat külön vettél hozzá, ami benne volt a 3eHUF-ba?
szépen!
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
mondeospepe
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #923 Dátum:
2010.06.05 szombat, 15:44:07 »
Idézetet írta: Joe - 2010.06.05 szombat, 15:38:15
Ezexerint veszek egy 4-es központis szettet, és az 3 motor felhasználásával már nyílik is a verda.
A bicskakulcsossal pedig távirányítva nyitom a csomit, mert 3 gomb van rajta, és így két dolgot vezérel, na meg a zárást. Ugyi?
Azt jól értelmezem, hogy tollszárat külön vettél hozzá, ami benne volt a 3eHUF-ba?
szépen!
Pontosan, igy ahogy mondod, ennyi az egész!
A tolszárat, mert a fordos"buzogány külcs" elég ritka, kulön a kulcsmásolonál vettem, ill benne volt az árban!
Naplózva
scorpio01
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #924 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 20:36:49 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.06.05 szombat, 09:25:03
a rajta lévő szamokat írd be ide. abból biztos meg tudjk mondani microcat vagy tis alapján
Üdv!
Ezeket a számokat találtam a leömlő felöli oldalt,938M-6090-AG,22K4 TEA ennyi,mégegyszer köszönöm!
Helo!
Naplózva
gery780
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 90
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #925 Dátum:
2010.06.08 kedd, 07:20:55 »
Idézetet írta: mondeospepe - 2010.06.03 csütörtök, 20:32:15
Üdvözlet minden kedves mondeosnak!
Van egy kis problémám, és remélem ti tudtok nekem segíteni.
tavaly vettem egy 96-os 1,6 kombi MK1-est(236000km, valós), a vásárlást követő reggel indítás után azonnal lefulladt, majd csak úgy tudtam életben tartani ,hogy szépen finoman adagoltam neki a gázt.
Kb,3-6 perc után,(mikor már egy kicsit melegedett a motor) elkezdett, pulzálni az alapjárat, 500-1600-ig ugrált. kb ujjab 3 perc múlva , kicsit ingadozva ugyan , de már volt alapjáratom(a művelet közben , durrogott, csattogót a kipufogom). Autópályán pedig elkezdett rángatni, erre a megoldást Tádé-tól kaptam, "nézzem meg a termosztátot", kicseréltem , és az a tünet el is múlt.
De sajnos a mai napig megmaradt az először említett hibám, már voltam a Cromax-nál, sajnos semmit sem tudtak vele csinálni. A vásárlás ota a következőket cseréltem ki: gyertyák,gyertya kábel,(már nagyon öreg volt)termosztát (Kőszi Tádé
), gumi T elem,teljes vákuum cső garnitúra (kb 1000ft-volt), lamda+maf szenzor teszt/mind a kettö jó!, EEC csere,termosztát alsó comp. hoz menő hőmérője. Többször tanítottam újra...... de sajnos még mindig nem jó.
A fogyasztásom irgalmatlan, többet eszik,mint egy 2000-s ország út:9-11l,város:15l, autó pálya: 13-14-16l.
Ezzel a kis hibájával is imádom a Mondimat, egyszer sem fordult meg a fejemben, hogy el kéne adnom.
Kérlek benneteket, ha van valamilyen ötletetek, hogy mi lehet a baja,osszátok meg velem.
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv: Pepe
nekem ugyanezt csinálta! cseréltem gyújtástrafót, most meg vettem bele gyertyákat( nem a tompát,hanem a hegyeset) és azóta nem csinálja az ingadozást! ja meg lambdaszondát cseréltem!
Naplózva
MKI. '93. 2.0 Benzin /kombi/ DOHC
BluElite
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #926 Dátum:
2010.06.08 kedd, 15:04:12 »
Idézetet írta: gery780 - 2010.06.08 kedd, 07:20:55
nekem ugyanezt csinálta! cseréltem gyújtástrafót, most meg vettem bele gyertyákat( nem a tompát,hanem a hegyeset) és azóta nem csinálja az ingadozást! ja meg lambdaszondát cseréltem!
Szia!
Nekem is volt már ilyen gondom, legutóbb egy hete. Ingadozott 500-1500 között. Kicsit megmozgattam az egr mágneskapcsoló körüli kábeleket, és azóta nem jelentkezik a probléma. Tavaly is jártam így, akkor az alapjárati motor pucolása segített. Lehet hogy valami vezeték kezd megtörni?
Más! Most cseréltem első fékbetét garnitúrát kb 9 rongyért + első kerékcsapágyakat darabonként 13 ezerért. A következő nagy kiadás valószínűleg a gyűrűzés lesz, mert az olaj már nem folyik sehol a motorból, viszont ezer kilóméterenként bekap egy litert. De érdekes hogy nem füstöl semmit, és elég jól megy. A gatyám megy erre az autóra, függetlenül ettől, szeretem. Amúgy közületek gyűrűztetett már valaki? Mire figyeljek a bejáratáskor?
Üdv: BluElite
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #927 Dátum:
2010.06.08 kedd, 15:34:25 »
Idézetet írta: BluElite - 2010.06.08 kedd, 15:04:12
Szia!
Nekem is volt már ilyen gondom, legutóbb egy hete. Ingadozott 500-1500 között. Kicsit megmozgattam az egr mágneskapcsoló körüli kábeleket, és azóta nem jelentkezik a probléma. Tavaly is jártam így, akkor az alapjárati motor pucolása segített. Lehet hogy valami vezeték kezd megtörni?
Más! Most cseréltem első fékbetét garnitúrát kb 9 rongyért + első kerékcsapágyakat darabonként 13 ezerért. A következő nagy kiadás valószínűleg a gyűrűzés lesz, mert az olaj már nem folyik sehol a motorból, viszont ezer kilóméterenként bekap egy litert. De érdekes hogy nem füstöl semmit, és elég jól megy. A gatyám megy erre az autóra, függetlenül ettől, szeretem. Amúgy közületek gyűrűztetett már valaki? Mire figyeljek a bejáratáskor?
Üdv: BluElite
ha nem látsz kék füstöt hátul,akkor ne bontsd meg a motort,mert máshol van a hiba.Nézz szét a váltó alatt,ha látsz fekete foltot,akkor ott szimmering csere esedékes,a vezérlés felől a szívósor alatt pedig alaposan nézd át lámpával.Az olajteknő tömítés ott szeret ereszteni,úgy hogy csöpögni viszont nem csöpög.Csak akkor látod,ha alaposan átnézed.
Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #928 Dátum:
2010.06.08 kedd, 16:22:50 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.06.08 kedd, 15:34:25
ha nem látsz kék füstöt hátul,akkor ne bontsd meg a motort,mert máshol van a hiba.Nézz szét a váltó alatt,ha látsz fekete foltot,akkor ott szimmering csere esedékes,a vezérlés felől a szívósor alatt pedig alaposan nézd át lámpával.Az olajteknő tömítés ott szeret ereszteni,úgy hogy csöpögni viszont nem csöpög.Csak akkor látod,ha alaposan átnézed.
Jaja! Az enyém is ott olajos. A szívósor alatt. Most vettem észre hétvégén, mikor a kuplungomból öblögettem ki az öreg fékolajat. Morcos is lettem kicsit. De szerencsére nálam még bőven lenyom 10 000km-t rátöltés nélkül, úgyhogy egyenlőre sztem nem bántom.
Naplózva
'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
BluElite
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #929 Dátum:
2010.06.09 szerda, 13:44:35 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.06.08 kedd, 15:34:25
ha nem látsz kék füstöt hátul,akkor ne bontsd meg a motort,mert máshol van a hiba.Nézz szét a váltó alatt,ha látsz fekete foltot,akkor ott szimmering csere esedékes,a vezérlés felől a szívósor alatt pedig alaposan nézd át lámpával.Az olajteknő tömítés ott szeret ereszteni,úgy hogy csöpögni viszont nem csöpög.Csak akkor látod,ha alaposan átnézed.
Szia!
Köszönöm a választ. Ereszteni nem ereszt sehol, ahol esetleg eresztett, azt kijavítottuk, szimeringek majdnem újak, szelepszár szimeringek újak, ilyen-oylan tömítések cserélve. Füstölni nem füstöl, illetve csak viszonylag magasabb fordulaton láttam néha. Értsétek ez alatt, hogy nem szoktam üveghangig húzatni a gépet, de a múltkor eleresztettem olyan 4000-5000 felé, akkor láttam a tükörben némi füstöt. Illetve a kipufogót és környékét látom elég kormosnak. Viszont jól megy, könnyen indul, szép a hangja stb... Másra nem tudok gondolni, csak természetes gyűrű kopásra. Ja, és olajcsepegés, olajtócsa sehol nincs már, ellenben ezer km alatt bekap egy flakon fekete aranyat.
Üdvözlettel: BluElite
Naplózva
Vinyo
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 41
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #930 Dátum:
2010.06.09 szerda, 16:13:40 »
Sziasztok.
Nekem van egy mk1-es 1.8-as mondeom április óta. Eddig nem is volt vele sok gondom de most olyan problémám van, hogy a hőfokom nem hogy a normál felirat közepéig megy hanem elérte a pirosat. Aztán megálltam és egy kis idő után ki bírtam tekerni a hűtő tartály sapkályát és öntöttem bele vizet. De két litert simán benyelt. Utána már annyira nem ment fel a pirosba de a motornak nagyobb gázadásra furcsa kerregő hangja van mintha diesel lenne.
Mitől lehet ez? Egy olaj csere segítene a dolgon? Amúgy hol van az olajszűrő? Mert nézegettem felülről a motor térbe de nem találtam.Segítsetek légyszi.
Köszönöm!!!
Naplózva
Vinyo
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 41
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #931 Dátum:
2010.06.09 szerda, 21:09:23 »
Volna még egy kérdésem az olajjal kapcsolatban. A Cromaxnál azt mondta az eladó csóka, hogy 5w-30at rakjak az autoba. Szerintetek is jo ez egy 270000km-t futott gépbe? Nem 10W-40 kell az ilyen sokat futott motorokba? Amugy 94-es évjárat.
Naplózva
gery780
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 90
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #932 Dátum:
2010.06.09 szerda, 21:10:02 »
Idézetet írta: Vinyo - 2010.06.09 szerda, 16:13:40
Sziasztok.
Nekem van egy mk1-es 1.8-as mondeom április óta. Eddig nem is volt vele sok gondom de most olyan problémám van, hogy a hőfokom nem hogy a normál felirat közepéig megy hanem elérte a pirosat. Aztán megálltam és egy kis idő után ki bírtam tekerni a hűtő tartály sapkályát és öntöttem bele vizet. De két litert simán benyelt. Utána már annyira nem ment fel a pirosba de a motornak nagyobb gázadásra furcsa kerregő hangja van mintha diesel lenne.
Mitől lehet ez? Egy olaj csere segítene a dolgon? Amúgy hol van az olajszűrő? Mert nézegettem felülről a motor térbe de nem találtam.Segítsetek légyszi.
Köszönöm!!!
az olajszűrő a motor és a tűzfal között találod, ha leveszed a jobb első kereket és alulról felfelé nézel , akkor megtalálod!
Másik! van fűtés a kocsiba, vagy csak a hőfok megy fel? Nekem volt ilyen gondom és cserélnem kellett a termosztátot, a termosztátházat( alul volt elrepedve) és a fűtőradiátort!
Naplózva
MKI. '93. 2.0 Benzin /kombi/ DOHC
gery780
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 90
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #933 Dátum:
2010.06.09 szerda, 21:11:11 »
Idézetet írta: Vinyo - 2010.06.09 szerda, 21:09:23
Volna még egy kérdésem az olajjal kapcsolatban. A Cromaxnál azt mondta az eladó csóka, hogy 5w-30at rakjak az autoba. Szerintetek is jo ez egy 270000km-t futott gépbe? Nem 10W-40 kell az ilyen sokat futott motorokba? Amugy 94-es évjárat.
mindenképp 5w-30 at tegyél bele, ahogy írták feljebb! Hidrotőkék miatt!!!!
Naplózva
MKI. '93. 2.0 Benzin /kombi/ DOHC
Vinyo
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 41
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #934 Dátum:
2010.06.09 szerda, 21:12:35 »
Idézetet írta: gery780 - 2010.06.09 szerda, 21:10:02
az olajszűrő a motor és a tűzfal között találod, ha leveszed a jobb első kereket és alulról felfelé nézel , akkor megtalálod!
Másik! van fűtés a kocsiba, vagy csak a hőfok megy fel? Nekem volt ilyen gondom és cserélnem kellett a termosztátot, a termosztátházat( alul volt elrepedve) és a fűtőradiátort!
Hát fűtés az van. Azzal nem volt eddig gond de majd megnézem.Most a 35 fokban nem néztem. De azért köszi a választ
Naplózva
gery780
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 90
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #935 Dátum:
2010.06.09 szerda, 21:14:15 »
Idézetet írta: Vinyo - 2010.06.09 szerda, 21:12:35
Hát fűtés az van. Azzal nem volt eddig gond de majd megnézem.Most a 35 fokban nem néztem. De azért köszi a választ
nekem télen történt, úgyhogy egyből észre vettem, hogy nincs fűtésem
Naplózva
MKI. '93. 2.0 Benzin /kombi/ DOHC
Vinyo
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 41
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #936 Dátum:
2010.06.09 szerda, 21:14:26 »
Idézetet írta: gery780 - 2010.06.09 szerda, 21:11:11
mindenképp 5w-30 at tegyél bele, ahogy írták feljebb! Hidrotőkék miatt!!!!
Remélem az előző gazdája is olyat tett bele mert félek hogy a tul hig olaj kimossa a szutykokat a motorbol és csörögni zörögni fog.
Naplózva
gery780
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 90
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #937 Dátum:
2010.06.09 szerda, 21:19:41 »
Idézetet írta: Vinyo - 2010.06.09 szerda, 21:14:26
Remélem az előző gazdája is olyat tett bele mert félek hogy a tul hig olaj kimossa a szutykokat a motorbol és csörögni zörögni fog.
én tavaly vettem a verdát és kérdezés nélkül 5w-30-ast tettem bele és azóta is megy! inkább, minthogy cseréljem a hidrotőkéket!
Naplózva
MKI. '93. 2.0 Benzin /kombi/ DOHC
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #938 Dátum:
2010.06.10 csütörtök, 07:16:52 »
Idézetet írta: BluElite - 2010.06.09 szerda, 13:44:35
Szia!
Köszönöm a választ. Ereszteni nem ereszt sehol, ahol esetleg eresztett, azt kijavítottuk, szimeringek majdnem újak, szelepszár szimeringek újak, ilyen-oylan tömítések cserélve. Füstölni nem füstöl, illetve csak viszonylag magasabb fordulaton láttam néha. Értsétek ez alatt, hogy nem szoktam üveghangig húzatni a gépet, de a múltkor eleresztettem olyan 4000-5000 felé, akkor láttam a tükörben némi füstöt. Illetve a kipufogót és környékét látom elég kormosnak. Viszont jól megy, könnyen indul, szép a hangja stb... Másra nem tudok gondolni, csak természetes gyűrű kopásra. Ja, és olajcsepegés, olajtócsa sehol nincs már, ellenben ezer km alatt bekap egy flakon fekete aranyat.
Üdvözlettel: BluElite
a füst se biztos,hogy az amire gondolsz.A kat. után kicsapódik a pára (csöpög a víz a kipufogó végén) viszont egy-egy nagyobb gázra elpárolog,akkor jön a fehér füst.Ha nem érzed erőtlennek a motort és egyébként más bajod nincs vele,akkor először méress kompressziót.Ha nincs az elvárható kopáshoz mérten nagyobb veszteség (olvass visszafelé,vannak beírva eredmények,összehasonlításhoz megfelel),akkor szerintem felesleges szétszedni.Ne felejtsd el,hogy városi,főleg alacsony fordulaton való autózáskor az olajfogyasztás megnő.Másrészt néha-néha érdemes kikormolni a kipuf. rendszert,mert előbb-utóbb lerakódik a korom a kat-ban,eltömíti a lambdaszonda nyílásait.Azt a tíz-húsz percet és extra benzint megéri.Bár az is igaz,hogy a 1000/1 elég sok...
Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #939 Dátum:
2010.06.10 csütörtök, 13:12:34 »
Idézetet írta: szepesim - 2010.06.03 csütörtök, 23:35:36
Yooccoo köszönöm!
5w30 van benne, de hallottam olyat, hogy ennyi km-nél inkább 10w40 kell. Ezért gondoltam, hogy megkérdezem.
Nekem az első olajcserém alkalmával valahogy úgy alakult, hogy Motorcraft-os, de 10w40-es olajat tettem a gépbe. Nyáron el is jártam vele, de mikor bejöttek ősszel az első hideg reggelek, és iszonytos szelepcsörgéssel indult a gép, pánikszerűen cseréltem le 5w30-ra. Komolyan mondom, menet közben is sokkal szebb lett a hangja. És nem is eszi. Pedig az én drágámban is benne van lassan 200 000.
Soha többé vastagabb olajat!!!!
Esetleg nyárra lehetne elgondolkodni egy kicsit nagyobb melegoldali viszkozitáson, pl.:5w40. A kezelési ugyanis csak 40 °C alatt ajánlja az 5w30-at.
Naplózva
'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
Rob
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #940 Dátum:
2010.06.10 csütörtök, 14:54:48 »
én még tettem az olajba egy üveg (talán Wynn's) hidrotőketisztítót, azzal is szebb lett a hangja
állítólag a szennyeződések leoldásával olajszivárgást is okozhat a tömítéseknél, de ilyet nem tapasztaltam
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #941 Dátum:
2010.06.10 csütörtök, 16:37:20 »
Idézetet írta: TiriczSoft - 2010.06.10 csütörtök, 13:12:34
Nekem az első olajcserém alkalmával valahogy úgy alakult, hogy Motorcraft-os, de 10w40-es olajat tettem a gépbe. Nyáron el is jártam vele, de mikor bejöttek ősszel az első hideg reggelek, és iszonytos szelepcsörgéssel indult a gép, pánikszerűen cseréltem le 5w30-ra. Komolyan mondom, menet közben is sokkal szebb lett a hangja. És nem is eszi. Pedig az én drágámban is benne van lassan 200 000.
Soha többé vastagabb olajat!!!!
Esetleg nyárra lehetne elgondolkodni egy kicsit nagyobb melegoldali viszkozitáson, pl.:5w40. A kezelési ugyanis csak 40 °C alatt ajánlja az 5w30-at.
Úgy látszik,az idő ismétli önmagát...jó pár éve tag vagyok már a harmadik mondival...meglátásom szerint ezek itt örökéletű témák...olaj (5w30);gyertya (motorcraft);alapjárati hiba (felderítés...);futómű elöl-szilentek hátul...írva vagyon havonta,hogy az elsőből csak azt tegyétek bele...mégis mindig mindenki a saját autóján tapasztalja meg,hogy nem hülyeségeket írunk be...(na jó,néha azt is...)
Naplózva
BluElite
Vendég
Válasz: Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #942 Dátum:
2010.06.11 péntek, 09:07:12 »
Idézetet írta: TiriczSoft - 2010.06.10 csütörtök, 13:12:34
Esetleg nyárra lehetne elgondolkodni egy kicsit nagyobb melegoldali viszkozitáson, pl.:5w40. A kezelési ugyanis csak 40 °C alatt ajánlja az 5w30-at.
Tényleg így ajánlja. Lehet hogy negy marhaságot mondok, de azért nem igazán értem, hogy a melegoldali viszkozitást miért viszonyítja a könyv a külső hőmérséklethez. Hiszen ha jó a gép, akkor -20 fokban is ugyan annyi a motor üzemi hőmérséklete (normál használat mellett), mint +40-ben. Innentől kezdve meg nem értem hogy 40 fokos külső hőmérséklet felett miért kellene vastagabb olaj, hiszen az üzemi hőmérséklet annyi, amennyi...
Szerintem jó az a melegoldali 30-as viszkozitás nyárra is... Bár mondom, lehet hogy rosszul gondolkozom..... Egy biztos: a gyári, ford 5w-30-as olajjal alig hallom a motorhangot az utastérben, nagyon szépen jár.
Üdv: BluElite
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #943 Dátum:
2010.06.11 péntek, 10:14:31 »
Idézetet írta: BluElite - 2010.06.11 péntek, 09:07:12
Szerintem jó az a melegoldali 30-as viszkozitás nyárra is... Bár mondom, lehet hogy rosszul gondolkozom..... Egy biztos: a gyári, ford 5w-30-as olajjal alig hallom a motorhangot az utastérben, nagyon szépen jár.
Üdv: BluElite
Osztom a véleményed, ráadásul a gyári 5W40 aránytalanul drága választás lenne az 5W30-hoz képest...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
TiriczSoft
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #944 Dátum:
2010.06.11 péntek, 11:00:33 »
Idézetet írta: BluElite - 2010.06.11 péntek, 09:07:12
Tényleg így ajánlja. Lehet hogy negy marhaságot mondok, de azért nem igazán értem, hogy a melegoldali viszkozitást miért viszonyítja a könyv a külső hőmérséklethez. Hiszen ha jó a gép, akkor -20 fokban is ugyan annyi a motor üzemi hőmérséklete (normál használat mellett), mint +40-ben. Innentől kezdve meg nem értem hogy 40 fokos külső hőmérséklet felett miért kellene vastagabb olaj, hiszen az üzemi hőmérséklet annyi, amennyi...
Szerintem jó az a melegoldali 30-as viszkozitás nyárra is... Bár mondom, lehet hogy rosszul gondolkozom..... Egy biztos: a gyári, ford 5w-30-as olajjal alig hallom a motorhangot az utastérben, nagyon szépen jár.
Üdv: BluElite
A motor üzemi hőmérséklete nincs szabályozva, csak a hűtővízé. Nem igazán hiszem, hogy miközben lent az olajteknőben várakozik az olaj rá, hogy felszippantsa az olajszivattyú, ugyanolyan lenne a hőmérséklete télen, mint nyáron. 2l-es, vagy nagyobb mociban még talán kisebb a difi, mert abban legalább van olajhűtő, de a kisebbekben nincs.
Na de szerencsére nálunk azért ritka, hogy 40°C felett lenne a hőmérséklet. Meg valamelyik szervíz leírás is azt mondja, hogy ha túl magas hőmérséklet miatt nincs rendes olajnyomás, még azzal sem kell foglalkozni addig, amíg csak alapjáraton világít az olajnyomás-lámpa. És mivel nekem még soha nem gyulladt ki járó motorral, nem aggódom, és valószínűleg megy bele továbbra is az 5w30.
Csak egy kis eszmefuttatás volt részemről az 5w40.
Bár ha valaki azt mondja, hogy jelent valami pluszt, akkor az a 2-3000Ft, amivel drágább mint az 5w30, nem fog visszatartani. Ahhoz a pénzmennyiséghez képest, amit benyel a Mondi két olajcsere közt különböző jogcímeken, ez igazán nem tétel.
Naplózva
'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
misi107
Vendég
Válasz: Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #945 Dátum:
2010.06.11 péntek, 12:43:43 »
Idézetet írta: TiriczSoft - 2010.06.11 péntek, 11:00:33
A motor üzemi hőmérséklete nincs szabályozva, csak a hűtővízé. Nem igazán hiszem, hogy miközben lent az olajteknőben várakozik az olaj rá, hogy felszippantsa az olajszivattyú, ugyanolyan lenne a hőmérséklete télen, mint nyáron. 2l-es, vagy nagyobb mociban még talán kisebb a difi, mert abban legalább van olajhűtő, de a kisebbekben nincs.
Na de szerencsére nálunk azért ritka, hogy 40°C felett lenne a hőmérséklet. Meg valamelyik szervíz leírás is azt mondja, hogy ha túl magas hőmérséklet miatt nincs rendes olajnyomás, még azzal sem kell foglalkozni addig, amíg csak alapjáraton világít az olajnyomás-lámpa. És mivel nekem még soha nem gyulladt ki járó motorral, nem aggódom, és valószínűleg megy bele továbbra is az 5w30.
Csak egy kis eszmefuttatás volt részemről az 5w40.
Bár ha valaki azt mondja, hogy jelent valami pluszt, akkor az a 2-3000Ft, amivel drágább mint az 5w30, nem fog visszatartani. Ahhoz a pénzmennyiséghez képest, amit benyel a Mondi két olajcsere közt különböző jogcímeken, ez igazán nem tétel.
Ha már itt kismillióan írták,hogy a 30-as jó bele,akkor hidd el...én itt Szegeden,ahol nyáron igencsak meleg van még (jelen pillanatban is itt a legmagasabb a hőmérséklet az országban...) soha nem tapasztaltam,hogy az olajjal bármi gond lenne.Igaz,én mobil super fe-t használok (illetve a véhatban még nem volt csere,mert először teknő tömítést kell cserélnem,de az elcsöpögött olaj pótlására ez megy bele...),ami kimondottan ezekhez a Ford motorokhoz lett fejlesztve.Most mobil 3000/fe néven fut,ez fog belemenni.Utoljára suba cimborám kettes mondijába raktam bele,őt is meglepte,hogy mennyire más lett a motor járása.Előtte fogalma sem volt róla,hogy mit tettek bele,csak annyit mondott,hogy zajos a motor.
Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #946 Dátum:
2010.06.11 péntek, 12:57:43 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.06.11 péntek, 12:43:43
Ha már itt kismillióan írták,hogy a 30-as jó bele,akkor hidd el...én itt Szegeden,ahol nyáron igencsak meleg van még (jelen pillanatban is itt a legmagasabb a hőmérséklet az országban...) soha nem tapasztaltam,hogy az olajjal bármi gond lenne.Igaz,én mobil super fe-t használok (illetve a véhatban még nem volt csere,mert először teknő tömítést kell cserélnem,de az elcsöpögött olaj pótlására ez megy bele...),ami kimondottan ezekhez a Ford motorokhoz lett fejlesztve.Most mobil 3000/fe néven fut,ez fog belemenni.Utoljára suba cimborám kettes mondijába raktam bele,őt is meglepte,hogy mennyire más lett a motor járása.Előtte fogalma sem volt róla,hogy mit tettek bele,csak annyit mondott,hogy zajos a motor.
Oké! Elhiszem! És mint írtam, én is 30-ast használok, és minden a legnagyobb rendben van vele.
Csak filózgattam kicsit, mert a kezelési a "különösen ajánlott" résznél mindent említ csak 30-ast nem.
Naplózva
'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
Rob
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #947 Dátum:
2010.06.11 péntek, 16:35:51 »
csak kicsi és lényegtelen okoskodás:
a melegoldali viszkozitásnak természetesen minél nagyobbnak kell lennie, legalábbis nem árt, azt szolgálja, hogy a forró motoralkatrészeken is tovább rajta marad az olaj, megmarad a kenés...ha a forróságban csökken az olajnyomás, az nem azért van, mert folyékonyabb lett az olaj, hanem mert nem tudom
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #948 Dátum:
2010.06.11 péntek, 17:22:09 »
Idézetet írta: Rob - 2010.06.11 péntek, 16:35:51
csak kicsi és lényegtelen okoskodás:
a melegoldali viszkozitásnak természetesen minél nagyobbnak kell lennie, legalábbis nem árt, azt szolgálja, hogy a forró motoralkatrészeken is tovább rajta marad az olaj, megmarad a kenés...ha a forróságban csökken az olajnyomás, az nem azért van, mert folyékonyabb lett az olaj, hanem mert nem tudom
Igaz,de nagyon nagy melegben ezeknek a szívó motoroknak amúgy is csökken a hatékonysága a beszívott levegő hőmérséklete miatt.Az olajnyomás ezért is csökkenhet illetve kitágulnak a csövek,maga az olaj is és mivel nincs bennük olajhűtő nagy az igénybevétele (A kétezrestől motortól már van) De én még nem hallottam olyat,hogy emiatt tönkrement volna a motor.Ilyenkor és nagy hidegben a drágább az olcsóbb....a diszkont olajokról olvastam pár vad dolgot,aztán vagy igaz vagy nem...
Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #949 Dátum:
2010.06.12 szombat, 10:36:36 »
Idézetet írta: Rob - 2010.06.11 péntek, 16:35:51
csak kicsi és lényegtelen okoskodás:
a melegoldali viszkozitásnak természetesen minél nagyobbnak kell lennie, legalábbis nem árt, azt szolgálja, hogy a forró motoralkatrészeken is tovább rajta marad az olaj, megmarad a kenés...ha a forróságban csökken az olajnyomás, az nem azért van, mert folyékonyabb lett az olaj, hanem mert nem tudom
Vitatkoznék: De, azért van.
Ha túl vastag az olaj, az nem tetszik a hidrotőkéknek, meg a motor más részeiben is lelassulhat az áramlás annyira, hogy csökken a kenés minősége (a nyomás nem növekszik a végtelenségig), ha túl vékony az olaj, akkor pedig nehezen alakul ki az olajnyomás, és nem biztos, hogy mindenhova eljut az olaj, ahova kéne. Pl a dugattyút alulról hűtő olajspricni nem fogja csak úgy szívességből elég magasra nyomni az olajat.
Szerintem
Naplózva
'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
Oldalak:
1
...
12
13
14
15
16
17
18
[
19
]
20
21
22
23
24
25
26
...
88
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ