Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:49:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1673322 alkalommal)
0 Felhasználó és 100 vendég van a témában
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1050 Dátum: 2010.07.21 szerda, 19:02:46 »



Cím vagy telefonszámod van?
Hú vazze,bocsi,közben néztem,hogy mihez kellene cím....Amit írtam,az az enyém...A szerelő Dócon van-Sándorfalva után egy kis falu.Egy gond van vele,hogy baromi nehéz úgy időpontot kapni nála,hogy tényleg elkezdi és be is fejezi.De az egy órás motorcserét azért remélem nem gondolod komolyan...Még ha minden stimmel is,csak szétkötögetni mindent tovább tart.Ha klímás,akkor azt is le kell fejteni,bár azt előtte is megejtheted egy klímással.Beszerelni annyival egyszerűbb,hogy akkor már csak a helyére kell emelni.Szóval egy fél napot nyugodtan rászámolhatsz.
Naplózva
dolceamico
Vendég
« Új hozzászólás #1051 Dátum: 2010.07.21 szerda, 19:21:01 »

Hú vazze,bocsi,közben néztem,hogy mihez kellene cím....Amit írtam,az az enyém...A szerelő Dócon van-Sándorfalva után egy kis falu.Egy gond van vele,hogy baromi nehéz úgy időpontot kapni nála,hogy tényleg elkezdi és be is fejezi.De az egy órás motorcserét azért remélem nem gondolod komolyan...Még ha minden stimmel is,csak szétkötögetni mindent tovább tart.Ha klímás,akkor azt is le kell fejteni,bár azt előtte is megejtheted egy klímással.Beszerelni annyival egyszerűbb,hogy akkor már csak a helyére kell emelni.Szóval egy fél napot nyugodtan rászámolhatsz.

Megelégednék vele ha 3-4 nap alatt átszerelné. Ja és most derült ki,hogy mindent átkellene szerelni. szomoru1 "Tisztelt dolceamico! nincsennek rajta blok hengerfej injektor és adhatok hozzá egy tarfót is üdv "
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.21 szerda, 19:26:21 írta dolceamico » Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1052 Dátum: 2010.07.21 szerda, 19:38:45 »


Megelégednék vele ha 3-4 nap alatt átszerelné. Ja és most derült ki,hogy mindent átkellene szerelni. szomoru1 "Tisztelt dolceamico! nincsennek rajta blok hengerfej injektor és adhatok hozzá egy tarfót is üdv "
Ne felejtsd ki a meglepetéseket,esetlegesen cserélendő kuplung-mert ilyenkor a legegyszerűbb...-szimmeringek,váltó és motortartó bakok.Szóval először ezeket is vedd számba.Másrészt meg egy komplett bontott motort nem találtál?Szundinál le merem fogadni,hogy van.
Naplózva
dolceamico
Vendég
« Új hozzászólás #1053 Dátum: 2010.07.21 szerda, 19:51:51 »

Ne felejtsd ki a meglepetéseket,esetlegesen cserélendő kuplung-mert ilyenkor a legegyszerűbb...-szimmeringek,váltó és motortartó bakok.Szóval először ezeket is vedd számba.Másrészt meg egy komplett bontott motort nem találtál?Szundinál le merem fogadni,hogy van.

Balatonon van.Azt mondja csak1.8.-as van most,2.db. (kuplung kiesik,automata)
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1054 Dátum: 2010.07.21 szerda, 20:04:31 »


Balatonon van.Azt mondja csak1.8.-as van most,2.db. (kuplung kiesik,automata)
Értem.Van itt egy régen mondeo tulaj srác,nála is van motor,de nem tudom milyen.Keresem folyamatosan,de lehet,hogy nyaral.De ha nincs komplett motorod miért akarod cserélni?Repedt a blokk?
Naplózva
dolceamico
Vendég
« Új hozzászólás #1055 Dátum: 2010.07.22 csütörtök, 03:08:49 »

Értem.Van itt egy régen mondeo tulaj srác,nála is van motor,de nem tudom milyen.Keresem folyamatosan,de lehet,hogy nyaral.De ha nincs komplett motorod miért akarod cserélni?Repedt a blokk?

Kedden hajnalban mentem be dolgozni,kb.70km/h.,2000.ford. valami reccsent és azóta nem megy a negyedik henger,alig van benne kompresszió.
Szerintem a javítás több lenne,mint motort cserélni. Itt Pesten aranyárban számolnak mindent. Emlegetik,hogy a Ford szervízben milyen munkadíjak vannak. Sajnos a szerelő akit ajánlottál nekem túl messze van,megnéztem térképen. itt Óbudán kellene olyan szerelő aki nem a Ford munkadíjait nézegeti.
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.22 csütörtök, 03:12:51 írta dolceamico » Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1056 Dátum: 2010.07.22 csütörtök, 16:05:44 »

Kedden hajnalban mentem be dolgozni,kb.70km/h.,2000.ford. valami reccsent és azóta nem megy a negyedik henger,alig van benne kompresszió.
Szerintem a javítás több lenne,mint motort cserélni. Itt Pesten aranyárban számolnak mindent. Emlegetik,hogy a Ford szervízben milyen munkadíjak vannak. Sajnos a szerelő akit ajánlottál nekem túl messze van,megnéztem térképen. itt Óbudán kellene olyan szerelő aki nem a Ford munkadíjait nézegeti.

Szerintem megérne egy misét megnézetni. Lehet hogy csak gyűrűtörés, ilyesmi. Abból egy készlet kb 20 ezer, én is ennyiért vettem götz-öt.+pár tömítés, és van egy jó motorod.

Üdv: BluElite
Naplózva
dolceamico
Vendég
« Új hozzászólás #1057 Dátum: 2010.07.22 csütörtök, 16:28:17 »

Szerintem megérne egy misét megnézetni. Lehet hogy csak gyűrűtörés, ilyesmi. Abból egy készlet kb 20 ezer, én is ennyiért vettem götz-öt.+pár tömítés, és van egy jó motorod.

Üdv: BluElite

Ha gyűrűzik a motort,kb. hány kilómétert bír ki felújítás nélkül?
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1058 Dátum: 2010.07.22 csütörtök, 16:39:42 »

Ha gyűrűzik a motort,kb. hány kilómétert bír ki felújítás nélkül?

Nem tudom. Szerintem sokat ha vigyázol rá. Az enyémet nemrég gyűrűzték. Volt ugyan utána egy csőeldurranós vízelfolyós kalandom, de annak ehhez nem sok köze volt. Egy szó mint száz, jobban is megy a gép, kevesebbet is fogyaszt, és az olajat sem eszi. Én inkább ezt választottam mint egy bontott motort, ami lehet hogy lutri. Ezt meg már ismerem, tudom, hogy alapjában véve megbízható, csak egy "kicsit" bele kellett nyúlni.

Üdv: BluElite
Naplózva
dolceamico
Vendég
« Új hozzászólás #1059 Dátum: 2010.07.22 csütörtök, 16:49:38 »

Nem tudom. Szerintem sokat ha vigyázol rá. Az enyémet nemrég gyűrűzték. Volt ugyan utána egy csőeldurranós vízelfolyós kalandom, de annak ehhez nem sok köze volt. Egy szó mint száz, jobban is megy a gép, kevesebbet is fogyaszt, és az olajat sem eszi. Én inkább ezt választottam mint egy bontott motort, ami lehet hogy lutri. Ezt meg már ismerem, tudom, hogy alapjában véve megbízható, csak egy "kicsit" bele kellett nyúlni.

Üdv: BluElite

Hol lehet megvenni?
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1060 Dátum: 2010.07.23 péntek, 07:40:03 »

Hol lehet megvenni?

Szerintem a legtöbb autósboltban kapsz, vagy rendelhető. De inkább javaslom hogy keress egy szerelőt, nézze meg, tényleg az-e a baja. Én csak példaként írtam valamit.

Üdv: BluElite
Naplózva
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #1061 Dátum: 2010.07.25 vasárnap, 21:50:38 »

Na szasztok skacok.
Holnap ugrik a  majom a vízbe. Viszem reggel a szerelőhöz a verdát hogy kicserélje a vízpumpát.
Na és most jön a lényeg: azt mondja,hogy tiszta hülyeség amit itt írtok mert nem lehet egyszerűen kicserélni. Csak egy modja van és az a vezérlés lebontásával jár mert hogy alatta helyezkedik el a pumpa és ez szerinte tuti mert már többet is cserélt. Na erre én sokat nem tudtam mondani mert ugye én még nem láttam ilyet szétszedve de ugy látszik nem is fogok mert én meloba leszek. De mit tudok tenni? Ez van. Pont erről írtam a multkor igyis ugyis át tud baxszni a szerelő ha akar. Lehethogy nem is cseréli ki. Vagy kitudja lehet, hogy kicseréli nem tudom. Eddig ő a legolcsobb 13 pénzért ugyhogy ez van. Majd meglátom mi lesz. Na egyenlőre ennyi majd irom hogy mi let a vége.
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.25 vasárnap, 21:52:20 írta Vinyo » Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1062 Dátum: 2010.07.26 hétfő, 09:31:05 »

Na szasztok skacok.
Holnap ugrik a  majom a vízbe. Viszem reggel a szerelőhöz a verdát hogy kicserélje a vízpumpát.
Na és most jön a lényeg: azt mondja,hogy tiszta hülyeség amit itt írtok mert nem lehet egyszerűen kicserélni. Csak egy modja van és az a vezérlés lebontásával jár mert hogy alatta helyezkedik el a pumpa és ez szerinte tuti mert már többet is cserélt. Na erre én sokat nem tudtam mondani mert ugye én még nem láttam ilyet szétszedve de ugy látszik nem is fogok mert én meloba leszek. De mit tudok tenni? Ez van. Pont erről írtam a multkor igyis ugyis át tud baxszni a szerelő ha akar. Lehethogy nem is cseréli ki. Vagy kitudja lehet, hogy kicseréli nem tudom. Eddig ő a legolcsobb 13 pénzért ugyhogy ez van. Majd meglátom mi lesz. Na egyenlőre ennyi majd irom hogy mi let a vége.

Nekem tavaly furcsa hang kezdett jönni a motorból, beugrottam a szerelőhöz, meghallgatta aztán azt mondta, hogy már jobb, ha el sem viszem, mert vízpumpa. Mivel a vezérlést is le kell bontani, ezért felhatalmazást kért, hogy ha kell, akkor a vezérlést is kicseréli.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1063 Dátum: 2010.07.26 hétfő, 17:58:51 »

Na szasztok skacok.
Holnap ugrik a  majom a vízbe. Viszem reggel a szerelőhöz a verdát hogy kicserélje a vízpumpát.
Na és most jön a lényeg: azt mondja,hogy tiszta hülyeség amit itt írtok mert nem lehet egyszerűen kicserélni. Csak egy modja van és az a vezérlés lebontásával jár mert hogy alatta helyezkedik el a pumpa és ez szerinte tuti mert már többet is cserélt. Na erre én sokat nem tudtam mondani mert ugye én még nem láttam ilyet szétszedve de ugy látszik nem is fogok mert én meloba leszek. De mit tudok tenni? Ez van. Pont erről írtam a multkor igyis ugyis át tud baxszni a szerelő ha akar. Lehethogy nem is cseréli ki. Vagy kitudja lehet, hogy kicseréli nem tudom. Eddig ő a legolcsobb 13 pénzért ugyhogy ez van. Majd meglátom mi lesz. Na egyenlőre ennyi majd irom hogy mi let a vége.
kérd el tőle a régi-rossz alkatrészt.... wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1064 Dátum: 2010.07.26 hétfő, 21:18:53 »

kérd el tőle a régi-rossz alkatrészt.... wave

Nekem is megmutatta a szerelő a régi vízpumpát, elég közel volt a megálláshoz.
Ugyanakkor a vezérlés lebontásakor kiderült, hogy az autó megvásárlásakor a márkaszervízben(!) lecserélt vezérműszíjkészlet csak a számlán lett kicserélve.  gun

A szerelés bizalmi feladat, amikor a futóművet újíttattam fel, akkor a szerelő lehívott az aknába és együtt rángattuk a vasakat.
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #1065 Dátum: 2010.07.27 kedd, 18:14:14 »

Sziasztok. Hűtővíz problémám lenne újra most nem meleg hanem folyamatosan hideg, a mutató hamar elindul a fehér zónából egészen az "N" betű aljáig onnan viszont nagyon keservesen megy feljebb, 30 km menet után is csak az "N" alsó szárát súrolja, ha megy a klíma ventillátor akkor még addig sem megy. Mi lehet a gond??? A víz meleg, normál, jó üzemmeleg állapotban van a moci. Fűtésre kapcsolva forró levegőt fúj folyamatosan. Köszönöm előre is a segítséget. 
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1066 Dátum: 2010.07.27 kedd, 18:55:25 »

Sziasztok. Hűtővíz problémám lenne újra most nem meleg hanem folyamatosan hideg, a mutató hamar elindul a fehér zónából egészen az "N" betű aljáig onnan viszont nagyon keservesen megy feljebb, 30 km menet után is csak az "N" alsó szárát súrolja, ha megy a klíma ventillátor akkor még addig sem megy. Mi lehet a gond??? A víz meleg, normál, jó üzemmeleg állapotban van a moci. Fűtésre kapcsolva forró levegőt fúj folyamatosan. Köszönöm előre is a segítséget. 

A termosztát rossz, folyamatosan engedi a hütőbe a vizet. Gondolom, városi közlekedésnél beáll a hőmérő rendesre, majd a táblát elhagyva visszahűl.
Úgy lehet ellenőrizni, hogy hideg motorral indítasz, és ha a motor melegedésével együtt a hűtő is melegszik, akkor ez a baj. Jól működő termosztátnál a hűtő hirtelen lesz meleg.
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #1067 Dátum: 2010.07.27 kedd, 19:30:00 »

A termosztát rossz, folyamatosan engedi a hütőbe a vizet. Gondolom, városi közlekedésnél beáll a hőmérő rendesre, majd a táblát elhagyva visszahűl.
Úgy lehet ellenőrizni, hogy hideg motorral indítasz, és ha a motor melegedésével együtt a hűtő is melegszik, akkor ez a baj. Jól működő termosztátnál a hűtő hirtelen lesz meleg.
Termosztát rosssz?Huh?Huh? most lett cserélve vadonat újra.  Mi van ha igy járok vele, mekkora kárt teszek ezzel e mocinak?. Köszi a segitséget előre is.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1068 Dátum: 2010.07.27 kedd, 20:01:24 »

Sziasztok. Hűtővíz problémám lenne újra most nem meleg hanem folyamatosan hideg, a mutató hamar elindul a fehér zónából egészen az "N" betű aljáig onnan viszont nagyon keservesen megy feljebb, 30 km menet után is csak az "N" alsó szárát súrolja, ha megy a klíma ventillátor akkor még addig sem megy. Mi lehet a gond??? A víz meleg, normál, jó üzemmeleg állapotban van a moci. Fűtésre kapcsolva forró levegőt fúj folyamatosan. Köszönöm előre is a segítséget. 
Vagy csak beléptél azon tagok klubjába,akiknek rendesen működik minden,mégis a mutató azt mutatja,hogy nem melegszik.Én kicseréltem mindkét jeladót,a műszert,a termosztátot (kipróbáltam 4 félét ugyanazzal az eredménnyel...) a kábelköteget (annak más volt az oka,de mindegy,azon az ágon vannak jeladók vezetékei) Eredmény?Elindulok,felment a víz N-ig,volt,hogy O-ig.Aztán vissza.AKár álló helyben,akár menet közben.Volt,hogy meg se mozdult.ÉS nem forralta a vizet,melegedett rendesen télen (kb. 5 perc alatt meleget fújt a fűtés) és akármit csináltam,akkor is.VÉgül belexartam 3 év után.Az autó mostani tulajdonosa is így jár vele és semmi gond,megbarátkozott vele.A legelső autóm ugyanilyen volt.És még sokaknak.Úgyhogy ha rendesen melegszik,a ventillátor beindulása előtt a felső cső nem forró (a motorhőtől lehet meleg,de az nem ugyanaz) akkor a javaslatom:xarni bele.
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #1069 Dátum: 2010.07.27 kedd, 20:12:50 »

Vagy csak beléptél azon tagok klubjába,akiknek rendesen működik minden,mégis a mutató azt mutatja,hogy nem melegszik.Én kicseréltem mindkét jeladót,a műszert,a termosztátot (kipróbáltam 4 félét ugyanazzal az eredménnyel...) a kábelköteget (annak más volt az oka,de mindegy,azon az ágon vannak jeladók vezetékei) Eredmény?Elindulok,felment a víz N-ig,volt,hogy O-ig.Aztán vissza.AKár álló helyben,akár menet közben.Volt,hogy meg se mozdult.ÉS nem forralta a vizet,melegedett rendesen télen (kb. 5 perc alatt meleget fújt a fűtés) és akármit csináltam,akkor is.VÉgül belexartam 3 év után.Az autó mostani tulajdonosa is így jár vele és semmi gond,megbarátkozott vele.A legelső autóm ugyanilyen volt.És még sokaknak.Úgyhogy ha rendesen melegszik,a ventillátor beindulása előtt a felső cső nem forró (a motorhőtől lehet meleg,de az nem ugyanaz) akkor a javaslatom:xarni bele.
Köszönöm szépen hozzászólásod, tökéletesen megegyezik amit leirtál, ugyanigy működik, víz nem forr, a kiegyenlítőben van víz. Csak olyan fura hogy max az N végéig megy. Köszönöm holnap még megfigyelem hogy miként melegszik be a motor azt ha minden normális akkor nem bolygatom meg. KÖSZI MÉG1x
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1070 Dátum: 2010.07.28 szerda, 07:22:18 »

Köszönöm szépen hozzászólásod, tökéletesen megegyezik amit leirtál, ugyanigy működik, víz nem forr, a kiegyenlítőben van víz. Csak olyan fura hogy max az N végéig megy. Köszönöm holnap még megfigyelem hogy miként melegszik be a motor azt ha minden normális akkor nem bolygatom meg. KÖSZI MÉG1x

Szia!

Én is jártam már így. Aztán a szerelőm cserélt valami 1-2 ezer Ft-os érzékelőt és megoldódott a probléma.

Üdv: BluElite
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #1071 Dátum: 2010.07.28 szerda, 11:51:45 »

Szia!

Én is jártam már így. Aztán a szerelőm cserélt valami 1-2 ezer Ft-os érzékelőt és megoldódott a probléma.

Üdv: BluElite
Hali. Rendben, és lehet tudni hogy melyik érzékelő lenne az amit megkellene nézni?
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1072 Dátum: 2010.07.28 szerda, 13:57:04 »

Hali. Rendben, és lehet tudni hogy melyik érzékelő lenne az amit megkellene nézni?

Azt hiszem a hőmérséklet jeladó volt...

Üdv: BluElite
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #1073 Dátum: 2010.07.28 szerda, 14:42:59 »

Azt hiszem a hőmérséklet jeladó volt...

Üdv: BluElite
Köszönöm, most néztem nem egy nagy összeg kicserélem nem árt. Lehet tudni hogy ez hol helyezkedik el???
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1074 Dátum: 2010.07.28 szerda, 16:49:26 »

Köszönöm, most néztem nem egy nagy összeg kicserélem nem árt. Lehet tudni hogy ez hol helyezkedik el???
termosztátházban alul.felül az ecu-nak adja a jelet.
Naplózva
GLaci
Vendég
« Új hozzászólás #1075 Dátum: 2010.08.02 hétfő, 14:02:17 »

Sziasztok!

A múlt héten sikeresen berepedt a hengerfej a Mondinkban. (1,8 Benzines MKI)
Szét ugyan még nem lett szedve, de a tünetek alapján ez a leg valószínűbb:
Nyaralásból jöttünk haza, jó meleg volt, meg meg is volt hajtva randesen, egyszer csak el erőtlenedett, a kipuffból fehér füst szállt, a vizhő meg a vöröset súrolta. Szerencsére 0,5 km után, már volt is egy lakott terület, és egyből volt is egy étterem parkolóval, úgyhogy oda be is fordultunk, bár leparkolni már nem sikerült, mert közben megállt az autó.
Ezután megnéztem a motorteret, a tágulási tartályban "forrt" a víz, a kipufogóból pedig gőz távozott.
Indítózásnál túl könnyen jártak a dugattyúk, fülre elment a kompresszió. (Gondolom elégtek a tömítések.) Nem is indult be többet az autó. Késöbb a tágulásiból "elünt" a víz, amikor kinyitottam a tetejét.
Most nagy a dilemmázás, hogy mi legyen. Szeretnénk megjavíttatni, de a mikéntje még kérdéses.
Felmerült a hegesztés, de az állítólag rizikós, és kétes a siker.
Felmerült a bontott hengerfej beszerelése, de abban is nagya rizzikó.
Jött az ötlet, hogy komplett egy motor se sokkal drágább már akkor, és kevesebbet kell tesztelgetni, de szerintem az is kockázatos, mert ha már ki van szerelve, akkor nem lehet megpróbálni, meghallgatni, hogy milyen állapotban van, mielött megveszem.
A legjobbnak egy német papíros jó állapotú donor beszerzése tűnik, de sajnos most relatíve drágán hírdetik őket, és elég soknak tűnik a + költség. (Bár ezesetben legalább teljesen kipróbálható lenne a motor, amit átszerelnénk.)

Ti mit tennétek? Én nagyon tanácstalan vagyok. Az idő meg csak megy, autó meg nincsen.

A másik kérdés ami felmerült, hogy találtam egy eladó motort a Vaterán http://auto-motor.vatera.hu/item/view/index.php?cod=176675332, de ez 2,0 -ás.
A szerelőm szerint csak az számít, hogy mind a 2 1995 -ös évjárat, más nem, és szerinte simát bele lehet tenni a nagyobbat is, de én azért picit parázok a dologtól. Tényleg jó lehet ez a motor így nekem?
Ha igen, szerintetek nem kell félem így megvenni? Várhatóan  jó lesz majd? Csak mert épp elég pénz lesz nekem így is megjavíttatni a kocsit. Nem lenne jó, ha az "új" motorrta is egy csomót kellene költenem 1 - 2 év múlva. (Meg persze máskor sem.)

Ti miképp javítanátok?
Hegesztés? Csere? Új motor? Donor?
Ha csak motor: Jó lenne bele a 2,0 -ás is? Esetleg ez a Vaterás példány?
Van vamlami jó ötletetek?

Tudom sok ez a kérdés, ne haragudjatok érte!

Előre is köszönöm szépen, hogy segítetek nekem ebben a számomra nagy dilemmában!

Üdv.: Laci
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1076 Dátum: 2010.08.02 hétfő, 17:00:11 »

Sziasztok!

A múlt héten sikeresen berepedt a hengerfej a Mondinkban. (1,8 Benzines MKI)
Szét ugyan még nem lett szedve, de a tünetek alapján ez a leg valószínűbb:
Nyaralásból jöttünk haza, jó meleg volt, meg meg is volt hajtva randesen, egyszer csak el erőtlenedett, a kipuffból fehér füst szállt, a vizhő meg a vöröset súrolta. Szerencsére 0,5 km után, már volt is egy lakott terület, és egyből volt is egy étterem parkolóval, úgyhogy oda be is fordultunk, bár leparkolni már nem sikerült, mert közben megállt az autó.
Ezután megnéztem a motorteret, a tágulási tartályban "forrt" a víz, a kipufogóból pedig gőz távozott.
Indítózásnál túl könnyen jártak a dugattyúk, fülre elment a kompresszió. (Gondolom elégtek a tömítések.) Nem is indult be többet az autó. Késöbb a tágulásiból "elünt" a víz, amikor kinyitottam a tetejét.
Most nagy a dilemmázás, hogy mi legyen. Szeretnénk megjavíttatni, de a mikéntje még kérdéses.
Felmerült a hegesztés, de az állítólag rizikós, és kétes a siker.
Felmerült a bontott hengerfej beszerelése, de abban is nagya rizzikó.
Jött az ötlet, hogy komplett egy motor se sokkal drágább már akkor, és kevesebbet kell tesztelgetni, de szerintem az is kockázatos, mert ha már ki van szerelve, akkor nem lehet megpróbálni, meghallgatni, hogy milyen állapotban van, mielött megveszem.
A legjobbnak egy német papíros jó állapotú donor beszerzése tűnik, de sajnos most relatíve drágán hírdetik őket, és elég soknak tűnik a + költség. (Bár ezesetben legalább teljesen kipróbálható lenne a motor, amit átszerelnénk.)

Ti mit tennétek? Én nagyon tanácstalan vagyok. Az idő meg csak megy, autó meg nincsen.

A másik kérdés ami felmerült, hogy találtam egy eladó motort a Vaterán http://auto-motor.vatera.hu/item/view/index.php?cod=176675332, de ez 2,0 -ás.
A szerelőm szerint csak az számít, hogy mind a 2 1995 -ös évjárat, más nem, és szerinte simát bele lehet tenni a nagyobbat is, de én azért picit parázok a dologtól. Tényleg jó lehet ez a motor így nekem?
Ha igen, szerintetek nem kell félem így megvenni? Várhatóan  jó lesz majd? Csak mert épp elég pénz lesz nekem így is megjavíttatni a kocsit. Nem lenne jó, ha az "új" motorrta is egy csomót kellene költenem 1 - 2 év múlva. (Meg persze máskor sem.)

Ti miképp javítanátok?
Hegesztés? Csere? Új motor? Donor?
Ha csak motor: Jó lenne bele a 2,0 -ás is? Esetleg ez a Vaterás példány?
Van vamlami jó ötletetek?

Tudom sok ez a kérdés, ne haragudjatok érte!

Előre is köszönöm szépen, hogy segítetek nekem ebben a számomra nagy dilemmában!

Üdv.: Laci
Én azt ajánlom,hogy egy naggyon megbízható helyről vegyél motort.Én erre csak szundit merem ajánlani,mást nem (fusim-nak nem tudom van-e ismerőse) MErt lehet,hogy ebből kifolyólag más is gallyra mehetett a motorodban,teljesen felesleges rizikózni.Szundi németből hozza az autókat,én sok cuccot vettem már tőle (és más is),panaszt még nem hallottam rá.Berakatni és kipapírozni a saját példámat felhozva (frankenstein mondeo...) egyszerűbb mint a régit csináltatni.Amire figyelj oda:a motorkód egyezzen meg!MErt csak akkor minősül motorcserének.Kell kp számla a motorvételről,műbizonylat v. mifene egy szakszervíztől,hogy beszerelték és utána lehet vinni a kpm-hez vizsgáztatni.Papírok,új törzskönyv,forgalmit nekem csak átírták,nem cserélték.Ez a móka kb 30e-be fájt (a motor a sajátom volt...) Amire esetlegesen oda kell figyelni,hogy a kipufogó csonkés a vákumrendszer nem biztos,hogy megegyezik,de ezt én is itthon csináltam meg (a szerelők nem tudtak mihez kezdeni vele....) A hengerfej hegesztést felejtsd el,sosem lesz jó.Vagy komplett hengerfejet vegyél megbízható helyről v. motorcsere.Minden más tákolás.
A nagyobb motor azért gáz,mert az átalakításnak minősül és a kpm-től kell engedély.A másik lehetőség,hogy haveri alapon műszakiztatnak és akkor talán átmegy...
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1077 Dátum: 2010.08.03 kedd, 19:55:05 »

Na és most jön a lényeg: azt mondja,hogy tiszta hülyeség amit itt írtok mert nem lehet egyszerűen kicserélni.

Sztem itt senki nem mondott olyat, hogy vezérlés leszedése nélkül cserélhető a vízpumpa...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1078 Dátum: 2010.08.03 kedd, 20:01:16 »

Termosztát rosssz?Huh?Huh? most lett cserélve vadonat újra.  Mi van ha igy járok vele, mekkora kárt teszek ezzel e mocinak?. Köszi a segitséget előre is.

Nem melegszik fel teljesen a víz. Ennyi. Nem az van, hogy 88-92 fok helyett csak 68 fokos, de mégsem üzemmeleg. Vmivel több a fogyasztásod, és nincs olyan jó fűtésed...
Én a Fiestába most Facet márkájút tettem. Ez gyártó cég, nem csomagoló, mint a Ford, vagy gates cégek... Középen áll, a fogyi drasztikusan csökkent, és okádja a meleget. A Fiestánál is hasonló képpen működött, N betű körül a mutató, majd egyik pillanatról a másikra felakadt a termo., és teljesen megszűnt a fűtés, és mégjobban megemelkedett a fogyi. Majd ment bele az említett termosztát, és a korábbinál is jobb lett a fogyi, és eddig még nem tapasztalt meleget nyomott -10 fokban. Most ne nézd a fűtést, amikor a kinti 30 fokot, vagy a motortér olykor 60-80 fokos levegőjét nyomja be alapból...
Ja a benne lévő termosztát Motocraft volt...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1079 Dátum: 2010.08.03 kedd, 20:03:53 »

(kb. 5 perc alatt meleget fújt a fűtés) és akármit csináltam,akkor is.VÉgül belexartam 3 év után.Az autó mostani tulajdonosa is így jár vele és semmi gond,megbarátkozott vele.A legelső autóm ugyanilyen volt.És még sokaknak.Úgyhogy ha rendesen melegszik,a ventillátor beindulása előtt a felső cső nem forró (a motorhőtől lehet meleg,de az nem ugyanaz) akkor a javaslatom:xarni bele.

nekem mielőtt a Mondeo elkezdte volna ezt játszani nem 5 perc alatt, hanem az utca sarkon nyomta a meleget!
Most a fiestánál tapasztaltam meg, hogy lehet megoldást találni a problémára...
Bár értem, akkor én is lexartam... vigyor3
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1080 Dátum: 2010.08.03 kedd, 20:17:21 »

Ti miképp javítanátok?
Hegesztés? Csere? Új motor? Donor?
Ha csak motor: Jó lenne bele a 2,0 -ás is? Esetleg ez a Vaterás példány?
Van vamlami jó ötletetek?

Ha van befektetni való pénzed, akkor én a donorautót választanám. Ott még pozitívban is végezhetsz!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
csapo geza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97


E-mail
« Új hozzászólás #1081 Dátum: 2010.08.03 kedd, 20:42:57 »

Szia!Joe
A multkor végig cináltam mindent amit irtál ok.lett a gép,most visszont uj probléma.Most voltam egy hosszu uton uj probléma kihuzatásnál rángat ugy 120-ig ez felett nem.Ez vajon mitől help
Naplózva

MK1.1996. 1.6 16V zetec
MK3.2004. 2.0 TDCI 130LE Ghia
MK3.2004. 2.0 Duratec HE
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1082 Dátum: 2010.08.03 kedd, 21:17:15 »

nekem mielőtt a Mondeo elkezdte volna ezt játszani nem 5 perc alatt, hanem az utca sarkon nyomta a meleget!
Most a fiestánál tapasztaltam meg, hogy lehet megoldást találni a problémára...
Bár értem, akkor én is lexartam... vigyor3
Ahány ember,az már annyi termosztátra esküszik.De érdekes,mert van,akinél fennáll az,hogy rendesen melegszik és mégse mozdul a mutató,másnál meg ugyanazzal a termosztáttal igen.Akkor mi van?
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1083 Dátum: 2010.08.03 kedd, 22:20:07 »

Ahány ember,az már annyi termosztátra esküszik.De érdekes,mert van,akinél fennáll az,hogy rendesen melegszik és mégse mozdul a mutató,másnál meg ugyanazzal a termosztáttal igen.Akkor mi van?

Ha a mutató nem mozdul, akkor a motor nem melegszik.
Nem tudod műszer nélkül megmondani, hogy az most 84 fokos, vagy elérte a 88-92 fokot. A mutató jól mér.
Neked sem működik jól, ha 5 perc kell a fűtéshez...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1084 Dátum: 2010.08.03 kedd, 22:25:34 »

Szia!Joe
A multkor végig cináltam mindent amit irtál ok.lett a gép,most visszont uj probléma.Most voltam egy hosszu uton uj probléma kihuzatásnál rángat ugy 120-ig ez felett nem.Ez vajon mitől help


Ez sok mindentől lehet. Gyújtás, vagy egy jeladó, vagy koszos beömlő, vmi dugulás, lecsúszott vákuumcső, t-elem...
Diag kéne, de mindenek előtt meg kéne ismerkedni a levegő rendszerrel, és az ehhez kapcsolódó karbantartásos cikket végigcsinálni...
Illetve ami sokat javít az autó gyújtásrendszerén: kivenni a gyertyákat, és 1.0-ra állítani a hézagokat...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1085 Dátum: 2010.08.04 szerda, 06:21:12 »

Ha a mutató nem mozdul, akkor a motor nem melegszik.
Nem tudod műszer nélkül megmondani, hogy az most 84 fokos, vagy elérte a 88-92 fokot. A mutató jól mér.
Neked sem működik jól, ha 5 perc kell a fűtéshez...
már biztos nem...de az elmúlt télen napokig kint állva a lefagyott motor öt perc alatt melegszik,szerintem nem annak a jele,hogy nem melegszik.Miután sokáig küzdöttem vele,nem foglalkoztatott csak az,hogy az okát megtaláljam (ami a mai napig nem sikerült...)És nálam aztán minden ki volt cserélve,vezeték,jeladók,többféle termosztát,műszer,víz.Egyedül a szivattyút nem,de azzal meg nem volt gond.A ventilátor rendesen indult,vizet nem forralt,ha meg égeti az ember kezét a felső cső,akkor meg melegszik is.És mind a két autó ilyen volt.Viszont a másik dolog,hogy például nálam alul a műanyag lemez sosem volt berakva.Amíg el nem adtam próbából visszatettem,de semmi nem változott,pedig szerintem valamilyen szinten annak is tartania kellene a hőt.Tudod,hogy sok embernél előjött ez a dolog,érdemben ártani neki sokat nem lehetett.Ahogy hallottam a kollegáktól,jellemzően a wv konszern termékei hajlamosak ilyet csinálni (saját tapasztalatuk),legtöbbször még a márkaszervízben sem tudják miért.Egyiküknél egyszer kimérték az összes vezetéket,egy hibás letestelt szálat találtak és akkor javult meg (nem kis meló lehetett,na ezt én nem csináltam meg sose)
Naplózva
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #1086 Dátum: 2010.08.04 szerda, 12:38:52 »

Sztem itt senki nem mondott olyat, hogy vezérlés leszedése nélkül cserélhető a vízpumpa...

Szia. Igazad van itt senki nem mondott ilyet és nem is ez a lényeg hanem az hogy amit Misi küldött nekem mondeoclubbos vízpumpa cserés leírást abban semmilyen vezérlés bomtás nincs leírva. Sőt rosszul mondom mert még Misi is írta, hogy nem kell hozzányúlni a vezér szíjhoz hanem csak a hosszbordás szíjat kell levenni. De lényegtelen már a dolog mert kész lett a verda.
Amugy még a gyári 93-as pumpa volt benne nem kicsit szét vízkövesedve. Nem semmi hogy 270000-et elment. Mostmár más a problémám mert benézve egy kicsit jobban a motortérbe észrevettük, hogy az összes vezetéknek levan töredezve  a szigetelése. Egy rossz vicc, ilyet még egy automban sem láttam. Azt sem tudom, hogy lehet-e ilyen kábelkötegeket kapni mert persze a csatlakozók szinte megbonthatatlanok. De majd körül nézek itt-ott hátha tud valaki ilyet. Vagy akár hátha itt is tud valaki segíteni.

Na ennyi lett volna most az észrevételem. De azért köszi a hozzászólást (vagy mit).
Naplózva
kisqupi
Vendég
« Új hozzászólás #1087 Dátum: 2010.08.04 szerda, 20:07:25 »

sziasztok.a segitségeteket kérném.95-ös 1.8-as benzines mondiról van szó.hideg,esős,párás időben müxik rendesen de mikor meleg van meghülyül.csőrőg-zőrőg,alapjárata szinte nincs,van,hogy leáll. :szomoru1:előre is
köszi
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1088 Dátum: 2010.08.05 csütörtök, 15:45:45 »

sziasztok.a segitségeteket kérném.95-ös 1.8-as benzines mondiról van szó.hideg,esős,párás időben müxik rendesen de mikor meleg van meghülyül.csőrőg-zőrőg,alapjárata szinte nincs,van,hogy leáll. :szomoru1:előre is
köszi


Diagnosztika...
Túl sok mindentől csinálhatja...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1089 Dátum: 2010.08.05 csütörtök, 15:47:00 »

Szia. Igazad van itt senki nem mondott ilyet és nem is ez a lényeg hanem az hogy amit Misi küldött nekem ***bos vízpumpa cserés leírást abban semmilyen vezérlés bomtás nincs leírva. Sőt rosszul mondom mert még Misi is írta, hogy nem kell hozzányúlni a vezér szíjhoz hanem csak a hosszbordás szíjat kell levenni. De lényegtelen már a dolog mert kész lett a verda.
Amugy még a gyári 93-as pumpa volt benne nem kicsit szét vízkövesedve. Nem semmi hogy 270000-et elment. Mostmár más a problémám mert benézve egy kicsit jobban a motortérbe észrevettük, hogy az összes vezetéknek levan töredezve  a szigetelése. Egy rossz vicc, ilyet még egy automban sem láttam. Azt sem tudom, hogy lehet-e ilyen kábelkötegeket kapni mert persze a csatlakozók szinte megbonthatatlanok. De majd körül nézek itt-ott hátha tud valaki ilyet. Vagy akár hátha itt is tud valaki segíteni.

Na ennyi lett volna most az észrevételem. De azért köszi a hozzászólást (vagy mit).

Bontóba keress 95 utáni Mondeo kábelköteget, az már nem morzsolódik.
A rákeresel a témára, akkor sok helyen találsz hozzá tanácsokat...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
csapo geza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97


E-mail
« Új hozzászólás #1090 Dátum: 2010.08.05 csütörtök, 17:12:09 »

Ez sok mindentől lehet. Gyújtás, vagy egy jeladó, vagy koszos beömlő, vmi dugulás, lecsúszott vákuumcső, t-elem...
Diag kéne, de mindenek előtt meg kéne ismerkedni a levegő rendszerrel, és az ehhez kapcsolódó karbantartásos cikket végigcsinálni...
Illetve ami sokat javít az autó gyújtásrendszerén: kivenni a gyertyákat, és 1.0-ra állítani a hézagokat...
köszi a levegő rendszert már a proléma előtt végig csináltam sokat javitott a dolgon,de akkor most megnézem a hézagot meg a többit is átnézem
Naplózva

MK1.1996. 1.6 16V zetec
MK3.2004. 2.0 TDCI 130LE Ghia
MK3.2004. 2.0 Duratec HE
kisqupi
Vendég
« Új hozzászólás #1091 Dátum: 2010.08.05 csütörtök, 18:41:19 »

Diagnosztika...
Túl sok mindentől csinálhatja...
köszi.1xmár elvittem diagnosztikára,de nem tudtak csinálni semmit,rádugták de semmi.mintha nem lenne benne computer.nem találta vagy ismerte fel...meg probálok másik szerelőt. worship
Naplózva
Vinyo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #1092 Dátum: 2010.08.05 csütörtök, 19:42:17 »

Bontóba keress 95 utáni Mondeo kábelköteget, az már nem morzsolódik.
A rákeresel a témára, akkor sok helyen találsz hozzá tanácsokat...

Köszi a tanácsot utána nézek. eljen
Naplózva
kisqupi
Vendég
« Új hozzászólás #1093 Dátum: 2010.08.05 csütörtök, 20:05:46 »

köszi.1xmár elvittem diagnosztikára,de nem tudtak csinálni semmit,rádugták de semmi.mintha nem lenne benne computer.nem találta vagy ismerte fel...meg probálok másik szerelőt. worship
vetettem 1pillantást a motorra.találtam 1vékony csővet .az 1-ik vége a tűzfalon lévő egrtáblán lévő/aszthiszem igy hivják/baloldali kis valamibe van.valami ötlet honnan csuszhatott le???köszönöm
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1094 Dátum: 2010.08.06 péntek, 12:07:38 »

vetettem 1pillantást a motorra.találtam 1vékony csővet .az 1-ik vége a tűzfalon lévő egrtáblán lévő/aszthiszem igy hivják/baloldali kis valamibe van.valami ötlet honnan csuszhatott le???köszönöm


az EGPD-szenzorhoz menő gumicsőről lehet szó...

az EGR-szelephez vezető rézcső egy szakaszon össze van nyomva, és az összenyomott szakasz két oldalán van egy-egy kis kiágazás, oda kell visszadugni a csövet

nagy mák lenne, ha az lenne...
Naplózva
kisqupi
Vendég
« Új hozzászólás #1095 Dátum: 2010.08.06 péntek, 19:16:24 »

az EGPD-szenzorhoz menő gumicsőről lehet szó...

az EGR-szelephez vezető rézcső egy szakaszon össze van nyomva, és az összenyomott szakasz két oldalán van egy-egy kis kiágazás, oda kell visszadugni a csövet

nagy mák lenne, ha az lenne...
köszi szépen.hétvégén meg is nézem,hátha az  a baj.tényleg mák lenne :worship:ez befolyásolhat időjárás függöen alapjáratot?
Naplózva
NACSA13
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


Hogy mik vannak,az agyam elhagyom!


« Új hozzászólás #1096 Dátum: 2010.08.06 péntek, 20:27:05 »

Sziasztok Mindenkinek! Nekem egy 1995-ös 1,6-os benzines Mondeo turnier kombim van ami gázadáskor éles fütyülő hangot ad ki. Ez a hang a műanyag házból jön ki ami a levegőszűrő,légtömegmérő után van és az alja csatlakozik a motorhoz.( levegőáramlás útja ) A kérdésem az,hogy ez mitől lehet,és hogy tudnám megszüntetni? Köszi NACSA13
Naplózva

Nacsa13
 Mondeo1/1995/1,6/ZETEC/combi
A NAGY KÉK BÁLNA
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1097 Dátum: 2010.08.06 péntek, 21:06:47 »

Sziasztok Mindenkinek! Nekem egy 1995-ös 1,6-os benzines Mondeo turnier kombim van ami gázadáskor éles fütyülő hangot ad ki. Ez a hang a műanyag házból jön ki ami a levegőszűrő,légtömegmérő után van és az alja csatlakozik a motorhoz.( levegőáramlás útja ) A kérdésem az,hogy ez mitől lehet,és hogy tudnám megszüntetni? Köszi NACSA13

Vagy kilyukadt, vagy az alján a tömítés elmozdult, vagy rosszul van a bilinccsel a csöcsatlakozás rátéve, vagy laza a bilincs, vagy, amiről még nem hallottam esetleg egy belső áramoltató lamella eltörött, de ezt kétlem. Tehát vmi tömítetlenség lehet...
Ez pont egy hangtomító doboz, vmi oknál fogva ezt a tulajdonságát veszítette el. Szét kell szedni a környéket(maga a doboz nem szétszedhető), és rögtön fogod látni a problémát...

Nem gázos véletlenül?
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
NACSA13
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


Hogy mik vannak,az agyam elhagyom!


« Új hozzászólás #1098 Dátum: 2010.08.07 szombat, 14:26:35 »

Hello JOE ! Köszönöm a tanácsodat végig fogom csinálni amit javasoltál.Különben én is hasonlóra gondoltam, és egyszer neki is fogtam,de a felénél abbahagytam, mert féltem,hogy laikus lévén valami nagyobb kárt teszek.Egyébként van valami fontos dolog amire a szétszedésnél vagy az összerakásnál fokozottan figyelni kell?Ja és nem gázos az autó és a működésében sincs változás csak ez a fütyülő hang zavaró.
Naplózva

Nacsa13
 Mondeo1/1995/1,6/ZETEC/combi
A NAGY KÉK BÁLNA
GLaci
Vendég
« Új hozzászólás #1099 Dátum: 2010.08.08 vasárnap, 00:46:52 »

Ha van befektetni való pénzed, akkor én a donorautót választanám. Ott még pozitívban is végezhetsz!
Még nem tudom mi lesz, vagy motor Szundi -tól, vagy donor valahonnan.
Egyelőre azt nyomozom, hogy akkor csak 1,8 -as mehet-e bele, vagy 2.0 -ás is. (Csak mert azt könnybbnek tűnik szerezni.)
Eddig azt hallottam, hogy hiába megy bele a nagyobb is símán, sok vele a macera, mert előzetesen engedélyeztetni kell, mint átalakítás, de ma kaptam olyan infót is, hogy állítólag berakom, új műszaki, új forgalmi + törzskönyv, aztán mehetek is.
Egyelőre még nem tudom melyik a helytálló információ!

Valami motor kell, az biztos!
Naplózva
Oldalak: 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.043 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.