Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 03:13:57 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27 28 29 30 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1674184 alkalommal)
0 Felhasználó és 96 vendég van a témában
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1100 Dátum: 2010.08.08 vasárnap, 15:01:26 »

Hello JOE ! Köszönöm a tanácsodat végig fogom csinálni amit javasoltál.Különben én is hasonlóra gondoltam, és egyszer neki is fogtam,de a felénél abbahagytam, mert féltem,hogy laikus lévén valami nagyobb kárt teszek.Egyébként van valami fontos dolog amire a szétszedésnél vagy az összerakásnál fokozottan figyelni kell?Ja és nem gázos az autó és a működésében sincs változás csak ez a fütyülő hang zavaró.

Van egy levegőrendszer karbantartásáról szóló cikk a főoldalon, abban találsz a témába vágó pár jó ötletet. Nézd meg!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1101 Dátum: 2010.08.08 vasárnap, 15:02:06 »

Eddig azt hallottam, hogy

Misi107 ír neked erről sztem...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1102 Dátum: 2010.08.08 vasárnap, 15:54:08 »

1995-ös benzines 2000 ccm-es  kombim van.  Ma elég rondán rángatott emelkedőn. Talán negyedéig volt a tank, tankoltam még rá 15 litert, valamit javult, de néha még rángat. Gondoltam megnézem a benzinszűrőt, úgy tudom van valahol, csak fogalmam sincs hol keressem. Amúgy mekkora kiadás ez? A benzin szivattyú az a tankban van? Ezt hogy érdemes leellenőrízni. Mi szokott még ilyen rángatást okozni.  A csatlakozókat is majd átnézem,  ugyanis most hazaérve mikor bekapcsoltam a klímát, nem emelte meg az alapjáratot. Gyanakszom még talán az utánfutó csatlakozójára is, mert észrevettem egy ideje, hogy a jobb index időnként nem megy rajta (hátha időszakos zárlat vagy szakadás bezavar).
A benzinszűrőre, tápszivattyúra azért is gyanakszom, mert -írtam is- múlt hónapban kb. 300 km-t E85-tel mentem, aztán visszaálltam benyára, de mondják az etanol sok mocskot kiold, ami eltömheti a benzinszűrőt meg a benzinszivattyú sem nagyon bírja.

Feri
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.08 vasárnap, 15:57:07 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1103 Dátum: 2010.08.08 vasárnap, 19:34:38 »

Segítsetek legyetek szíves!

Én marha próbálgattam a motort, bőgettem alapjáratban, néztem, hogy leszabályoz-e magas fordulaton. Valóban ahogy pirosba ért a fordulatszámmérő, nem pörgött magasabbra. Aztán egyszer csak hopp a fordulatszámmérő leesett nullára és a motor meg leállt.  Azóta nem indul be. Néztem, nincs szikra.  Biztiket végig néztem, úgy tűnik rendben. A vezérműszíj feszes, remélem nem ugrott át, hogy talán azért tiltja le a gyújtást a kompjuter.  Mit nézzek meg, mit ajánlotok. Pont mostanában lenne nagy szükségem egy új melóhoz a kocsira és így jártam Sad .

Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1104 Dátum: 2010.08.08 vasárnap, 19:35:55 »

Segítsetek legyetek szíves!

Én marha próbálgattam a motort, bőgettem alapjáratban, néztem, hogy leszabályoz-e magas fordulaton. Valóban ahogy pirosba ért a fordulatszámmérő, nem pörgött magasabbra. Aztán egyszer csak hopp a fordulatszámmérő leesett nullára és a motor meg leállt.  Azóta nem indul be. Néztem, nincs szikra.  Biztiket végig néztem, úgy tűnik rendben. A vezérműszíj feszes, remélem nem ugrott át, hogy talán azért tiltja le a gyújtást a kompjuter.  Mit nézzek meg, mit ajánlotok. Pont mostanában lenne nagy szükségem egy új melóhoz a kocsira és így jártam Sad .

Feri
trafó
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1105 Dátum: 2010.08.08 vasárnap, 19:51:07 »

trafó

Tapasztalatból mondod?
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1106 Dátum: 2010.08.08 vasárnap, 22:18:41 »

A benzinszűrőre, tápszivattyúra azért is gyanakszom, mert -írtam is- múlt hónapban kb. 300 km-t E85-tel mentem, aztán visszaálltam benyára, de mondják az etanol sok mocskot kiold, ami eltömheti a benzinszűrőt meg a benzinszivattyú sem nagyon bírja.

Itt is a diag a nyerő ötlet, de először tényleg cserélj szűrőt. Én ahogy javasolták kb 1ekm után cseréltem, és meglepődtem, hogy tiszta benzin folyt ki a szűrőből, pedig, amikor vételkor cseréltem szinte sár jött belőle. Szóval azért annyi koszt nem hozott ki...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1107 Dátum: 2010.08.08 vasárnap, 22:19:23 »

Segítsetek legyetek szíves!

Én marha próbálgattam a motort, bőgettem alapjáratban, néztem, hogy leszabályoz-e magas fordulaton. Valóban ahogy pirosba ért a fordulatszámmérő, nem pörgött magasabbra. Aztán egyszer csak hopp a fordulatszámmérő leesett nullára és a motor meg leállt.  Azóta nem indul be. Néztem, nincs szikra.  Biztiket végig néztem, úgy tűnik rendben. A vezérműszíj feszes, remélem nem ugrott át, hogy talán azért tiltja le a gyújtást a kompjuter.  Mit nézzek meg, mit ajánlotok. Pont mostanában lenne nagy szükségem egy új melóhoz a kocsira és így jártam Sad .

Feri

Én a motortér biztitáblájában nézném meg az AC biztijét. Asszem 4-es...

Szerk:

Nem, 14-es!
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.08 vasárnap, 22:22:35 írta Joe » Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
GLaci
Vendég
« Új hozzászólás #1108 Dátum: 2010.08.08 vasárnap, 23:39:20 »

Misi107 ír neked erről sztem...
Igen, még Ő mondta, hogy sok macerával jár.
Azóta viszont máshonnan hallottam az ellenkezőjét is. (Új műszaki -> új forgami + törzskönyv, és kész.)
Így most aztán végképp nem tudom mi legyen. 2000 -es motorra már 2 ajánlatom is van, 1800 -ast még nem találtam.
(Bár Szundi -t még nem hívtam fel. Pedig elvileg Ő lesz majd a tuti.)
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1109 Dátum: 2010.08.09 hétfő, 10:05:08 »

Igen, még Ő mondta, hogy sok macerával jár.
Azóta viszont máshonnan hallottam az ellenkezőjét is. (Új műszaki -> új forgami + törzskönyv, és kész.)
Így most aztán végképp nem tudom mi legyen. 2000 -es motorra már 2 ajánlatom is van, 1800 -ast még nem találtam.
(Bár Szundi -t még nem hívtam fel. Pedig elvileg Ő lesz majd a tuti.)

Sztem okmányirodában, vagy közlekedési felügyeletet felhívva megtudhatod tutit...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1110 Dátum: 2010.08.09 hétfő, 10:57:11 »

Én a motortér biztitáblájában nézném meg az AC biztijét. Asszem 4-es...

Szerk:

Nem, 14-es!


Azzal nincs gond. Miért akkor is lehetséges, hogy nincs szikra? Tényleg, le tudja a gyújtást tiltani a komputer, ha valami nem stimmel,  pl. ha a vezérlés (vezérműszíj) elállítódott? Vagy pedig ha a főtengely és a vezérmű jeladók működnek,  a komputer és a gyújtótrafo is jó, akkor mindenképpen kell lenni szikrának?   Na közben néztem a gyújtótrafot.  A H.R. Etzold Ford Mondeo így csináld könyvében a 62. oldalon azt írja, hogy 4,5-5,5 Ohm közötti értéket kell tudnom mérni a 3 pólusu csatlakozója 1-2 ill, 2-3 pontja között. Biztos, hogy ez nem elírás? Mert én 1 Ohm alatt mérek.
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
GLaci
Vendég
« Új hozzászólás #1111 Dátum: 2010.08.09 hétfő, 15:13:15 »

Sztem okmányirodában, vagy közlekedési felügyeletet felhívva megtudhatod tutit...
Az lesz, mert nagyon meg az idő, és kellene már valamire jutnom!
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1112 Dátum: 2010.08.09 hétfő, 16:36:58 »

Azzal nincs gond. Miért akkor is lehetséges, hogy nincs szikra? Tényleg, le tudja a gyújtást tiltani a komputer, ha valami nem stimmel,  pl. ha a vezérlés (vezérműszíj) elállítódott? Vagy pedig ha a főtengely és a vezérmű jeladók működnek,  a komputer és a gyújtótrafo is jó, akkor mindenképpen kell lenni szikrának?   Na közben néztem a gyújtótrafot.  A H.R. Etzold Ford Mondeo így csináld könyvében a 62. oldalon azt írja, hogy 4,5-5,5 Ohm közötti értéket kell tudnom mérni a 3 pólusu csatlakozója 1-2 ill, 2-3 pontja között. Biztos, hogy ez nem elírás? Mert én 1 Ohm alatt mérek.

Ma egy boltban megengedték, hogy rámérjek egy ilyen bontott trafora. Azon is kb. 0,5 Ohm mérhető, úgy hogy a könyvben tévedtek a jelek szerint egy tizedesvesszőt, ha csak nem volt az a trafo is hibás, ami nem valószínű. Megnézem a főtengelyi és a vezérműtengelyi jeladókat, hátha... Remélem a főtengelyét akna nélkül is megtalálom.

Mellesleg azóta rámértem, a gyújtótrafora menő csatin a középső érintkezőn, ha ráadom a kocsira a gyújtást, megvan a +12V.

Feri
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.09 hétfő, 17:23:19 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1113 Dátum: 2010.08.10 kedd, 18:44:53 »

Ma egy boltban megengedték, hogy rámérjek egy ilyen bontott trafora. Azon is kb. 0,5 Ohm mérhető, úgy hogy a könyvben tévedtek a jelek szerint egy tizedesvesszőt, ha csak nem volt az a trafo is hibás, ami nem valószínű. Megnézem a főtengelyi és a vezérműtengelyi jeladókat, hátha... Remélem a főtengelyét akna nélkül is megtalálom.

Mellesleg azóta rámértem, a gyújtótrafora menő csatin a középső érintkezőn, ha ráadom a kocsira a gyújtást, megvan a +12V.

Feri

Na amúgy eljutottam a főtengely jeladóig. Kikaptam (ez azért túlzás, szörnyű hozzá férni), darabokban van, bár a tekercs nem szakadt benne. Holnap veszek másikat. Attól függetlenül, hogy ez lesz-e a hibaok, ezt már nem szabad visszaszerelni. Látom, egy ovális lyukban van, tehát állítható a helyzete. Tudnátok segíteni, hogyan kell beállítani? Gondolom az ideális felső holtpont a cél.

Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
GLaci
Vendég
« Új hozzászólás #1114 Dátum: 2010.08.12 csütörtök, 15:07:25 »

Az lesz, mert nagyon meg az idő, és kellene már valamire jutnom!
Úgy néz ki, hogy a 2000 -es motor mizzéria megoldódik, mert Szundi -nak Gyálon van egy 1800 -as mocija, egy német autóból, és azt mondja, hogy szépen egyenletesen járt, szerinte jó állapotú. Tegnap már majdnem el is hoztam Tőle, amikor fent voltam PB -en, de nem volt rá alkalmas a kölcsönautó csomagtartója. Sad

Remélem az 1800 -as azonos motorkódu motort simán átírják majd, minden macera nélkül.
(Szundi azt mondta, van német forgalmija, meg ad adásvételit. Remélem ennyi papír elég lesz hozzá.)

Szerintetek mi mehetett még tönkre, amikor felforrt?
Vegyek még valamit a mocihoz elővigyázatosságból, amit jobban járok, ha egyből kicserélek?
(Ha már úgyis ott leszek, mert ha utólag derül ki, biztos többe fog kerülni, + az idő is tovább húzódik miatta.)
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1115 Dátum: 2010.08.12 csütörtök, 19:51:37 »

Na amúgy eljutottam a főtengely jeladóig. Kikaptam (ez azért túlzás, szörnyű hozzá férni), darabokban van, bár a tekercs nem szakadt benne. Holnap veszek másikat. Attól függetlenül, hogy ez lesz-e a hibaok, ezt már nem szabad visszaszerelni. Látom, egy ovális lyukban van, tehát állítható a helyzete. Tudnátok segíteni, hogyan kell beállítani? Gondolom az ideális felső holtpont a cél.

Feri


Máshol is felvetettem, ott  közben megoldódni látszik a problémám, ezért itt már csak egyelőre akkor aktuális, ha mást is érdekel. Annyit azért hozzátennék, a főtengely jeladó mágnesének a törött tokból kiesése miatt nem adott a jeladó jelet és emiatt nem volt gyújtás. Az új jeladó korrekt beszerelésének módjával (nehogy ez is idővel megrepedjen) vannak most gondjaim, mivel ezen a forumon most nem tudtatok segíteni, a másik vonalon bizakodom sikerül. Ha valakit érdekel, a végeredményt szívesen megírom.

Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1116 Dátum: 2010.08.12 csütörtök, 19:54:24 »

Ma egy boltban megengedték, hogy rámérjek egy ilyen bontott trafora. Azon is kb. 0,5 Ohm mérhető, úgy hogy a könyvben tévedtek a jelek szerint egy tizedesvesszőt, ha csak nem volt az a trafo is hibás, ami nem valószínű. Megnézem a főtengelyi és a vezérműtengelyi jeladókat, hátha... Remélem a főtengelyét akna nélkül is megtalálom.

Mellesleg azóta rámértem, a gyújtótrafora menő csatin a középső érintkezőn, ha ráadom a kocsira a gyújtást, megvan a +12V.

Feri

Akit érdekel, más szakirodalomban is helyesen 0,4 -- 0,5 Ohm a gyújtótrafo  primer oldalán az 1-2 és a 2-3 csati között mérhető ellenállás...
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
NACSA13
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


Hogy mik vannak,az agyam elhagyom!


« Új hozzászólás #1117 Dátum: 2010.08.14 szombat, 13:38:13 »

Sziasztok! Segítséget kérek abba,hogy95-ös MK-I kombim hátsó lámpája nem világít. Az első reflektorok tökéletesen működnek a hátsó lámpa viszont nem világít egyáltalán.Mindent elkövettem vele amit tudtam.Izzócsere,biztosítékok ellenőrzése de semmi.A gond az,hogy sem a biztosítékoknál se a relléknél nem választja ketté az első ill. a hátsó lámpát max bal oldali- jobb oldali.Van valakinek tapasztalata vagy ötlete,hogy mit csináljak?
Naplózva

Nacsa13
 Mondeo1/1995/1,6/ZETEC/combi
A NAGY KÉK BÁLNA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1118 Dátum: 2010.08.14 szombat, 13:45:33 »

Sziasztok! Segítséget kérek abba,hogy95-ös MK-I kombim hátsó lámpája nem világít. Az első reflektorok tökéletesen működnek a hátsó lámpa viszont nem világít egyáltalán.Mindent elkövettem vele amit tudtam.Izzócsere,biztosítékok ellenőrzése de semmi.A gond az,hogy sem a biztosítékoknál se a relléknél nem választja ketté az első ill. a hátsó lámpát max bal oldali- jobb oldali.Van valakinek tapasztalata vagy ötlete,hogy mit csináljak?
hátsó lámpáknál kéne kimérni, hogy a + vagy a - nem érkezik-e meg oda. + a relék\biztosítékok felől jönnek, - a testelési pont felől wave
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
NACSA13
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


Hogy mik vannak,az agyam elhagyom!


« Új hozzászólás #1119 Dátum: 2010.08.14 szombat, 13:50:39 »

Hogy és mivel tudom kimérni?
Naplózva

Nacsa13
 Mondeo1/1995/1,6/ZETEC/combi
A NAGY KÉK BÁLNA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1120 Dátum: 2010.08.14 szombat, 13:52:24 »

Hogy és mivel tudom kimérni?
vagy multiméter, vagy egy tesztizzóval
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
jakuzaaa
Vendég
« Új hozzászólás #1121 Dátum: 2010.08.20 péntek, 18:32:24 »

Hy!

Csak panaszkodásképpen  írom le, mi történt.
Tegnap reggel indítom be a "dögöt" és traktor/kispolszki hangja van. Na akkor ezzel sehova. Kölcsönautó, irány meló. Este elvittem a szerelőhöz, aki első ránézésre még bontás nélkül kiderítette. hogy szikra renben, megy az összes henger, ám mikor a 3-as hengert kiiktatjuk, akkor abbahagyta. Nézte az olajat, vizet, nívópálcát... Leszerelte a pillangószelepen lévő dobozt és utána azt vettük észre, hogy a kipufogó gáz jön vissza a szívóoldalba. Vezérlésre egy gyors kukkantás, az is jó pozícióban van. Így hát ott hagytam nála és majd kideríti mi a probléma. Tippje szerint szelep körül lesz a bibi. Ma ünnepnap lévén "senki" nem dolgozik. Elvileg holnap kezd neki szétbontani a hengerfejet.

Valakinek valami hasonló volt már? Szerintetek mi lehet?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1122 Dátum: 2010.08.20 péntek, 19:48:03 »

Hy!

Csak panaszkodásképpen  írom le, mi történt.
Tegnap reggel indítom be a "dögöt" és traktor/kispolszki hangja van. Na akkor ezzel sehova. Kölcsönautó, irány meló. Este elvittem a szerelőhöz, aki első ránézésre még bontás nélkül kiderítette. hogy szikra renben, megy az összes henger, ám mikor a 3-as hengert kiiktatjuk, akkor abbahagyta. Nézte az olajat, vizet, nívópálcát... Leszerelte a pillangószelepen lévő dobozt és utána azt vettük észre, hogy a kipufogó gáz jön vissza a szívóoldalba. Vezérlésre egy gyors kukkantás, az is jó pozícióban van. Így hát ott hagytam nála és majd kideríti mi a probléma. Tippje szerint szelep körül lesz a bibi. Ma ünnepnap lévén "senki" nem dolgozik. Elvileg holnap kezd neki szétbontani a hengerfejet.

Valakinek valami hasonló volt már? Szerintetek mi lehet?
hát ez az,ami nem mindennap történik meg.Remélem nem lett nagyobb baja,bár amikor elhoztam az autót a szerelőtől épp egy astrának a hengerfejéből szedegette ki az elgörbült szelepeket...
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1123 Dátum: 2010.08.23 hétfő, 16:55:32 »

Kedves Fórumozók!

Egy rejtélyes hiba miatt kérem a segítségeteket, találkozott-e már ilyennel valaki:
Az áldozat egy 1.6-os MK1-es. Előzmények: levegőrendszer tisztításban foglaltak elvégezve, vákuumcsövek cserélve, kb 10ezer km-el ezelőtt gyertyacsere, motordiagnosztika szerint hiba nincs, mindenféle szűrők és olajak cserélve.
Viszont: ha országúton normálisan közlekedem, semmi gond, még akkor sem ha pl egy előzés miatt meghúzatom a gépet. Viszont pl. autópályán, tartósan nagyobb sebességnél (120-130), hol 30-40, hol csak 80 km után elkezd érdekesen viselkedni. Olyan mintha le akarna fulladni. Elkezd lassulni a gép, néha rángat is. Ha kis gázt adok neki, semmi változás. Közel padlógáznál elkezd húzni mint a bivaly, minden gond nélkül, majd ha visszaállok utazóra, kb fél perc és újra kezdi. Ha egy ilyen esetnél nem padlózok csak megtartom a gázt, visszaesik a fordulat kb 2000-re, ez nagyjából 90 km/h tempó. Egy-két perc és meggondolja magát, elindul a gép és beáll a gázpedál helyzetének megfelelő sebességre. Ha lehűl a motor (pl. éjszaka), másnap semmi baja, hacsak nem megy megint pár tíz kilométert némileg nagyobb (3000-3500 körüli) fordulaton.
Kérem, ha valaki találkozott ilyen rejtélyes hibával, írja meg ogy lehet megoldani, mert nagyon bosszantó.
Köszönettel: BluElite
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1124 Dátum: 2010.08.23 hétfő, 22:04:36 »

Kedves Fórumozók!

Egy rejtélyes hiba miatt kérem a segítségeteket, találkozott-e már ilyennel valaki:
Az áldozat egy 1.6-os MK1-es. Előzmények: levegőrendszer tisztításban foglaltak elvégezve, vákuumcsövek cserélve, kb 10ezer km-el ezelőtt gyertyacsere, motordiagnosztika szerint hiba nincs, mindenféle szűrők és olajak cserélve.
Viszont: ha országúton normálisan közlekedem, semmi gond, még akkor sem ha pl egy előzés miatt meghúzatom a gépet. Viszont pl. autópályán, tartósan nagyobb sebességnél (120-130), hol 30-40, hol csak 80 km után elkezd érdekesen viselkedni. Olyan mintha le akarna fulladni. Elkezd lassulni a gép, néha rángat is. Ha kis gázt adok neki, semmi változás. Közel padlógáznál elkezd húzni mint a bivaly, minden gond nélkül, majd ha visszaállok utazóra, kb fél perc és újra kezdi. Ha egy ilyen esetnél nem padlózok csak megtartom a gázt, visszaesik a fordulat kb 2000-re, ez nagyjából 90 km/h tempó. Egy-két perc és meggondolja magát, elindul a gép és beáll a gázpedál helyzetének megfelelő sebességre. Ha lehűl a motor (pl. éjszaka), másnap semmi baja, hacsak nem megy megint pár tíz kilométert némileg nagyobb (3000-3500 körüli) fordulaton.
Kérem, ha valaki találkozott ilyen rejtélyes hibával, írja meg ogy lehet megoldani, mert nagyon bosszantó.
Köszönettel: BluElite
lambda v. potméter gyanús...esetleg mind a kettő.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #1125 Dátum: 2010.08.23 hétfő, 22:15:23 »

lambda v. potméter gyanús...esetleg mind a kettő.
szerintem lambda, nálam ugyanezt csinálta
(mondjuk ettől függetlenül van egy tartalék potim  hehe)
Naplózva
jakuzaaa
Vendég
« Új hozzászólás #1126 Dátum: 2010.08.24 kedd, 02:50:58 »

hát ez az,ami nem mindennap történik meg.Remélem nem lett nagyobb baja,bár amikor elhoztam az autót a szerelőtől épp egy astrának a hengerfejéből szedegette ki az elgörbült szelepeket...

Lebontotta a szerelő hétvégén a hengerfejet és a ludas a hengerfejtömítés. A 3-4 henger közötti résznél kiégett egy pár mm-es darab. Gondolom mikor átszakadt, akkor produkálta hírtelen a hibát. Szerencsére ennyi a probláma. Így hogy már szét van bontva minden, így minden meg lesz puceválva (alapjárati motor, pillangószelep, komplett szívórész, motorblokk) + kicseréli a szelepfedéltömítést is, mert az is ramaty + olaj és szűrő + gyertya, így remélem minden rendben lesz rajta. Szorítsatok. Sajnos a végösszeget még nem tudom, mennyi  Sad
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1127 Dátum: 2010.08.24 kedd, 06:52:49 »

szerintem lambda, nálam ugyanezt csinálta
(mondjuk ettől függetlenül van egy tartalék potim  hehe)

Sziasztok!

Mármint melyik potméter?
Ezek kb mennyibe kerülnek (a normális darabok, amivel később nem kell kínlódni)?

Köszi: BluElite
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1128 Dátum: 2010.08.24 kedd, 08:59:02 »

Sziasztok!

Mármint melyik potméter?
Ezek kb mennyibe kerülnek (a normális darabok, amivel később nem kell kínlódni)?

Köszi: BluElite
Az univerzális NTK/NGK lambda 8-10e között van.Én az elsőt 10.500-ért vettem,a másik ugyanolyat meg 8500-ért...ugyanattól a cégtől...a potméter húzósabb,abból újat venni csak akkor érdemes,ha tényleg az a rossz.Helyileg a fojtószelep oldalán van.Le kell venni a műanyag dobozt és akkor látod.Kettő darab torx tartja.Szerintem először egy közeli klubtagnál próbáljatok ki egy másikat,hogy tényleg rossz-e.A lambdával ugyanúgy.

Potméter:

http://www.cromax.hu/?katid=40421681&termek_al_id=3179&katnev=1992.11.15-1998.05.15.

A lambdát tőlük vettem:
http://www.autoteka2000.hu/index.php?oldal=menu&k_id=27&level=2

29400-as cikkszámmal fut.A képek nem mérvadók,mert nem az van rajtuk,mint ami a leírásban szerepel.
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.24 kedd, 09:00:56 írta misi107 » Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1129 Dátum: 2010.08.24 kedd, 16:04:21 »

aszittem már a "potméter" kifejezésről, hogy a lambda előtétpotija, hogy oda csavarom, ahová kell (tuningszonda, sportszonda)
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1130 Dátum: 2010.08.24 kedd, 19:05:51 »

aszittem már a "potméter" kifejezésről, hogy a lambda előtétpotija, hogy oda csavarom, ahová kell (tuningszonda, sportszonda)
Ha kell van,még a tönkrement sportlambdáról vágtam le.Ellenállással,kapcsolóval,csak rá kell kötni.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1131 Dátum: 2010.08.25 szerda, 13:33:00 »

Lebontotta a szerelő hétvégén a hengerfejet és a ludas a hengerfejtömítés. A 3-4 henger közötti résznél kiégett egy pár mm-es darab. Gondolom mikor átszakadt, akkor produkálta hírtelen a hibát. Szerencsére ennyi a probláma. Így hogy már szét van bontva minden, így minden meg lesz puceválva (alapjárati motor, pillangószelep, komplett szívórész, motorblokk) + kicseréli a szelepfedéltömítést is, mert az is ramaty + olaj és szűrő + gyertya, így remélem minden rendben lesz rajta. Szorítsatok. Sajnos a végösszeget még nem tudom, mennyi  Sad

Gyertyát gyárira, és csakis a kábelekkel együtt cserélni! Fontos!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1132 Dátum: 2010.08.25 szerda, 13:38:20 »

motordiagnosztika szerint hiba nincs

Most, vagy rendberakás után?
Tippelni én is tudok. Mivel padlózva, illetve alapjárat körül gyógyul, nekem rögtön az EGR körüli téma jut eszembe.
Az EGR szelep csak ezekben az esetekben van zárva...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
NACSA13
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


Hogy mik vannak,az agyam elhagyom!


« Új hozzászólás #1133 Dátum: 2010.08.26 csütörtök, 16:02:30 »


Még mindig gondom van a hátsó lámpa világítással.Lehet,hogy az előzőekben pontatlanul fogalmaztam,de nem az a baj,hogy a hátsó lámpa nem világít,hanem az a gond ,hogy a hátsó világítás nem ég.A féklámpa a tolatólámpa és az irányjelző is tökéletesen működik csak a hátsó világítás nem ég.Ha bekapcsolom a világítást az első lámpák rendesen világítanak  a hátsó lámpa viszont nem ég.A gondomat az nehezíti,hogy a relé ill. a biztosíték rendszerbe az első ill. hátsó lámpát nem választja kűlön,tehát ha az első lámpák rendesen világítanak akkor a hátsónak is égnie kéne.Esetleg volt már valakinek ilyen gondja vagy van valami őtlete?
Naplózva

Nacsa13
 Mondeo1/1995/1,6/ZETEC/combi
A NAGY KÉK BÁLNA
Pocska
Vendég
« Új hozzászólás #1134 Dátum: 2010.08.26 csütörtök, 17:23:29 »

Sziasztok!

Pocsai Balázs vagyok. Most regisztráltam a Ford Mondeo Club Hungary weboldalon. Szeretnék rögtön egy kérdéssel indítani.

Nemrég lettem egy 96-os kombi Ford Mondeo 2000ccm tulajdonosa. A gond az vele, hogy benzinnel nincs alapjárat és nagyon rosszul is megy. Az autó gázzal is felszerelt, azzal tökéletesen megy, bár az alapjárata ingadozik. A szerelő megnézte és a hengerfej kissé beteg. Hengerfej felújításra megy, és itt jön a kérdés.
A szerelő szerint a gyári hidrotőke, ami benne van nem jó, (gyári hibás) mert az átmérő 13mm amit 11mm-re kell cserélni. A 13-as azt mondja túlméretes és eltartja a szelepeket. Az átmérő a belsejében található gyűrűre vonatkozik. Ilyen tényleg van? Hallott már ilyenről valaki, mert ez az ember elvileg nagyon ért a Fordokhoz (márkaszervizben is dolgozik), de az összes hidrotökét kicserélni nem olcsó mulatság és nem szeretném feleslegesen.

Lenne még valami. Azt is mondta, hogy ha a zetec hengerfejekből több mint 2tized milliméter van leszedve, akkor nem lehet beállítani az alapjáratot. Állítólag már 3 motorral járt így. Ez ugye kb azt jelenti, hogy 1x lehet síkolni, mert utána már meghaladja ezt az értéket. Erről mit hallottatok?

A hengerfejes mester ezekre azt mondja, hogy baromság. Most kinek van igaza?

Üdv: Pocsai Balázs
Naplózva
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #1135 Dátum: 2010.08.26 csütörtök, 19:51:39 »

Még mindig gondom van a hátsó lámpa világítással.Lehet,hogy az előzőekben pontatlanul fogalmaztam,de nem az a baj,hogy a hátsó lámpa nem világít,hanem az a gond ,hogy a hátsó világítás nem ég.A féklámpa a tolatólámpa és az irányjelző is tökéletesen működik csak a hátsó világítás nem ég.Ha bekapcsolom a világítást az első lámpák rendesen világítanak  a hátsó lámpa viszont nem ég.A gondomat az nehezíti,hogy a relé ill. a biztosíték rendszerbe az első ill. hátsó lámpát nem választja kűlön,tehát ha az első lámpák rendesen világítanak akkor a hátsónak is égnie kéne.Esetleg volt már valakinek ilyen gondja vagy van valami őtlete?

sajna én nem tudok segíteni  vigyor3  , de talán egy hozzáértő autvill szaki könnyedén kiméri, hol a bibi (vezetékszakadás, kontaktos panel, stb). Nem teljesen ilyen, de hasonló gondom volt, mikor nem működött a jobbhátsó ajtó nyitásérzékelője. Ott pl a kapcsolóról valahogy "egyszerűen" lecsúszott a csúszósaru és ott himbilimbizett a B oszlopban. Nagy móka volt kihorgászni  nyes - a témádhoz ott kapcsolódik, hogy autvill emberrel kerestettem a hibát, miután a pótkulcstól 200km-re a mondika rázárta az ajtókat a slusszkulcsra  vigyor3
Naplózva

MKI 2.0i
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1136 Dátum: 2010.08.26 csütörtök, 20:37:21 »

Még mindig gondom van a hátsó lámpa világítással.Lehet,hogy az előzőekben pontatlanul fogalmaztam,de nem az a baj,hogy a hátsó lámpa nem világít,hanem az a gond ,hogy a hátsó világítás nem ég.A féklámpa a tolatólámpa és az irányjelző is tökéletesen működik csak a hátsó világítás nem ég.Ha bekapcsolom a világítást az első lámpák rendesen világítanak  a hátsó lámpa viszont nem ég.A gondomat az nehezíti,hogy a relé ill. a biztosíték rendszerbe az első ill. hátsó lámpát nem választja kűlön,tehát ha az első lámpák rendesen világítanak akkor a hátsónak is égnie kéne.Esetleg volt már valakinek ilyen gondja vagy van valami őtlete?

Nem lehet, hogy mindkét égőd egyszerre égett ki?
Simán elő szokott fordulni...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1137 Dátum: 2010.08.26 csütörtök, 20:42:42 »

Sziasztok!

Pocsai Balázs vagyok. Most regisztráltam a Ford Mondeo Club Hungary weboldalon. Szeretnék rögtön egy kérdéssel indítani.

Nemrég lettem egy 96-os kombi Ford Mondeo 2000ccm tulajdonosa. A gond az vele, hogy benzinnel nincs alapjárat és nagyon rosszul is megy. Az autó gázzal is felszerelt, azzal tökéletesen megy, bár az alapjárata ingadozik. A szerelő megnézte és a hengerfej kissé beteg. Hengerfej felújításra megy, és itt jön a kérdés.
A szerelő szerint a gyári hidrotőke, ami benne van nem jó, (gyári hibás) mert az átmérő 13mm amit 11mm-re kell cserélni. A 13-as azt mondja túlméretes és eltartja a szelepeket. Az átmérő a belsejében található gyűrűre vonatkozik. Ilyen tényleg van? Hallott már ilyenről valaki, mert ez az ember elvileg nagyon ért a Fordokhoz (márkaszervizben is dolgozik), de az összes hidrotökét kicserélni nem olcsó mulatság és nem szeretném feleslegesen.

Lenne még valami. Azt is mondta, hogy ha a zetec hengerfejekből több mint 2tized milliméter van leszedve, akkor nem lehet beállítani az alapjáratot. Állítólag már 3 motorral járt így. Ez ugye kb azt jelenti, hogy 1x lehet síkolni, mert utána már meghaladja ezt az értéket. Erről mit hallottatok?

A hengerfejes mester ezekre azt mondja, hogy baromság. Most kinek van igaza?

Üdv: Pocsai Balázs

Az előző tulajhoz nem tudsz visszamenni érdeklődni?
Ez egyébként egy bonyolultabb dolog, mert a gáz sok mindenbe beleszólhat.
Én azt javaslom, hogy vidd el egy gázoshoz, és mindenek előtt ő is nézze át.
E mellett egy motordiagnosztika sem ártana, hátha hibakódot dob, és akkor meg lesz a megoldás. Vagy első körben vedd le az akksisarut minimum negyed órára, vagy akár egész éjszakára, majd tanítsd újra a komputert:
Beindít, ha hideg a motor, akkor járatás melegedésig, majd onnan hagyni tovább alapjáraton 3 percig. Aztán 2 perc emeltebb fordulat, kb 1200-as, és ezek után irány az utca, és változatos menetben kb 8km-t. Nem árt ezt lakott területen kívül, hogy ne kelljen tötyögni, ki tudd húzatni az autót!
Ezzel újra tanul minden egyes érzékelő, és ha esetleg egy régi hiba miatt maradt volna bent vmi hibakód, vagy rossz érték, azt ezzel a módszerrel likvidálni tudod...
Csináld nyugodtan, elrontani nem igen tudod...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Pocska
Vendég
« Új hozzászólás #1138 Dátum: 2010.08.27 péntek, 05:23:07 »

Az előző tulajhoz nem tudsz visszamenni érdeklődni?
Ez egyébként egy bonyolultabb dolog, mert a gáz sok mindenbe beleszólhat.
Én azt javaslom, hogy vidd el egy gázoshoz, és mindenek előtt ő is nézze át.
E mellett egy motordiagnosztika sem ártana, hátha hibakódot dob, és akkor meg lesz a megoldás. Vagy első körben vedd le az akksisarut minimum negyed órára, vagy akár egész éjszakára, majd tanítsd újra a komputert:
Beindít, ha hideg a motor, akkor járatás melegedésig, majd onnan hagyni tovább alapjáraton 3 percig. Aztán 2 perc emeltebb fordulat, kb 1200-as, és ezek után irány az utca, és változatos menetben kb 8km-t. Nem árt ezt lakott területen kívül, hogy ne kelljen tötyögni, ki tudd húzatni az autót!
Ezzel újra tanul minden egyes érzékelő, és ha esetleg egy régi hiba miatt maradt volna bent vmi hibakód, vagy rossz érték, azt ezzel a módszerrel likvidálni tudod...
Csináld nyugodtan, elrontani nem igen tudod...

Köszönöm a hozzászólást, de nem nagyon értem hogyan kapcsolódik a kérdésemhez. A gázos amúgy csak akkor tudja beállítani a dolgokat, ha a benzines rész teljesen rendben van. Benzinnel meg sajna használhatatlan volt a kocsi mert a szelepek áteresztettek.

A kérdésem az lenne, hogy a hidrotőkéket tényleg cserélni szokták, mert túl méretesek, vagy még mindenki a régi gyárit nyúzza? Ha meg cserélitek milyenre szoktátok? A másik, hogy hengerfej síkolás után be lehet e állítani rendesen az alapjáratot, mert azt hallottam, hogy ha 0,2mm-nél több van leszedve belőle, akkor soha nem lesz már tökéletes. Ezekkel van valakinek tapasztalata?

Tisztelettel: Pocsai Balázs
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1139 Dátum: 2010.08.27 péntek, 08:50:21 »

Köszönöm a hozzászólást, de nem nagyon értem hogyan kapcsolódik a kérdésemhez. A gázos amúgy csak akkor tudja beállítani a dolgokat, ha a benzines rész teljesen rendben van. Benzinnel meg sajna használhatatlan volt a kocsi mert a szelepek áteresztettek.

A kérdésem az lenne, hogy a hidrotőkéket tényleg cserélni szokták, mert túl méretesek, vagy még mindenki a régi gyárit nyúzza? Ha meg cserélitek milyenre szoktátok? A másik, hogy hengerfej síkolás után be lehet e állítani rendesen az alapjáratot, mert azt hallottam, hogy ha 0,2mm-nél több van leszedve belőle, akkor soha nem lesz már tökéletes. Ezekkel van valakinek tapasztalata?

Tisztelettel: Pocsai Balázs
Ha nincs vele különösebb gond,akkor a gyári gyakorlatilag bármeddig elmegy.Mindössze annyi a feltétele,hogy megfelelő olajat kapjon.És magyar viszonyok közepette erre nem nagyon lehet építeni...a másik dolog az,hogy az alapjárat a hengerfej és hidrotőke nélkül is olyan baj,amit lényegében sosem sikerült tökéletesen kiküszöbölni ezeknél az autóknál.Találsz cikkeket,leírásokat mindenfelé a neten és persze itt is.Mielőtt még feleslegesen ráköltesz tízezreket jópár dolgot átnézhetsz otthon egyedül is.Erről a hidrotőkés túlméretes dologról én tőled hallok először.Attól,hogy valaki Ford szervízben dolgozik,nem biztos,hogy tényleg annyira ért hozzá.Ezekből az autókból a legfiatalabb is 14 éves.14 évvel ezelőtt is szerelte őket (nem bántásképp...)?Vagy csak a mai autókat ismeri?Az,hogy erőtlen a motor sok esetben okozza a rossz lambdaszonda,gyújtásrendszer,vákumcsövek,érzékelők.Lehet eldugulva üa. szűrő,levegőszűrő.Az ac pumpa haldoklik vagy berohadt a csatija,nem kap feszt és máris nem úgy megy,ahogy kell.Jópár embernél-nálam is-volt,hogy a szemre teljesen jónak tűnő biztosíték nem vezette a feszültséget.Meg lehet törve kábel ( bár a 96-osoknál ez már nem jellemző) v. csatlakozó.Találsz itt bontósokat,akiktől 100-150e km-t futott autókból kibontott alkatrészeket pici pénzért kapsz.Persze,benned is benned van,hogy bontottat ismeretlentől?Nanee...csak épp itt jópáran évekt óta ezzel foglalkoznak és látnak el minket bontott cuccal (pl. szundi,mk2) És sokan évek óta tőlük vásárolnak (mint én) Máris le lehet redukálni a költségeket.Vannak a boltinál olcsóbb új alkatrész források,csak nézelődni,érdeklődni kell.Rám is akart a helyi Ford szervíz (Hovány) teljes kapcsolót sózni tizenezerért,miközben csak egy filléres izzó kellett bele.Miért?Mert ők jobban tudják és azt a világításkapcsolóban nem lehet cserélni...ennyit a szakszervízről.
Másrészt a gáz érdekes dolgokat tud produkálni,ahogy Joe is írja.Nekem az az első autómban volt.Utáltam,nem is lett vizsgáztatva végül az egész kikerült belőle.Sosem bántam meg.
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.27 péntek, 09:06:54 írta misi107 » Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1140 Dátum: 2010.08.27 péntek, 12:46:58 »

Köszönöm a hozzászólást, de nem nagyon értem hogyan kapcsolódik a kérdésemhez. A gázos amúgy csak akkor tudja beállítani a dolgokat, ha a benzines rész teljesen rendben van. Benzinnel meg sajna használhatatlan volt a kocsi mert a szelepek áteresztettek.

A kérdésem az lenne, hogy a hidrotőkéket tényleg cserélni szokták, mert túl méretesek, vagy még mindenki a régi gyárit nyúzza? Ha meg cserélitek milyenre szoktátok? A másik, hogy hengerfej síkolás után be lehet e állítani rendesen az alapjáratot, mert azt hallottam, hogy ha 0,2mm-nél több van leszedve belőle, akkor soha nem lesz már tökéletes. Ezekkel van valakinek tapasztalata?

Tisztelettel: Pocsai Balázs

Úgy, hogy írtad a problémádat, és a legelső lépés az, amit én írtam. Ha a gázossal kooperálsz megkönnyíted a dolgod...
A hidrotőkés dolgodról még én sem hallottam. Ha 5W30-as GYÁRI olajat teszel bele, akkor a tökék örök életűek. Ha sűrűbb 10W40-et, akkor akár 2-3 olajcserénként cserélheted. Legyen szó keveset, vagy akár sokat futott motorról. Az, hogy a szerelőd mit mond nem számít(kicsit erősen fogalmaztam), max, ha neki is Fordja, Mondeoja van. Különben a szervízbe hordó felhasználóktól szerzi a tapasztalatát, az meg valljuk be nem mérvadó...
Azért én megkérdezném más szerelő véleményét is, aki látott már ilyen hidrotőkéket közelről...

És ami még fontos: ennél már nem tudsz alapjáratot állítani. Ha vmi gond van vele, akkor vmelyik érzékelő a hunyó, vagy vmi egyéb más, alapjáratot befolyásoló alkatrész. Az alapjárat nem áll másból, minthogy az alapjárati motor az ECU által küldött jelből szállítja a levegőt, míg az ECU a különböző jeladók adatai alapján adagolja a benzint...

Innen tudsz sok infót gyűjteni:
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/rossz_alapjarat_konyve.pdf

Ha érdekel, akkor tudok küldeni mailben a Te autódra is megoldást ez ügyben, igaz az barkácsolósabb:
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/mk1_hibakod_kiolvasas.pdf

Ebből is tudsz okulni:
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/levego_rendszer_karbantartasa.pdf
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Csocso
Vendég
« Új hozzászólás #1141 Dátum: 2010.08.27 péntek, 13:17:05 »

Szia Balazs!

En elso korben azt javasolnam neked, hogy vidd el a kocsit egy gazoshoz es alkudj meg vele, hogy mennyiert veszi meg toled a komplett gazrendszert a kocsidbol.
Nekem tobb, mint 8 eve van ilyen autom, elhiheted, hogy a gazzal csak hazavagod teljesen es az auto (motor) kepessegeinek a felet rogton kiolod belole.
Raadasul az en fogyasztasom olyan 8 liter korul van, vegyes hasznalatban es telen se kell tobb 9 liternel. Szal a gaz felesleges valamint a hidrotokeknek kell a benzin is, nem veletlen, hogy a ki tudja miota hasznalt gazuzem utan ateresztenek...
Nos, amikor mindez megvan, akkor javasolnam Joe es Misi107 altal emlitett dolgokat.

Udv

Csocso

P.S.: van a motorterben a bal torony es a tuzfal kozt egy "kapcsolo" ami a vezerles fele nyujt infot, hogy milyen oktanszamu benzint sikerult tankolni es ehhez allitja a parametereket. Ezt is meg kellene nezni, hogy nalad hogy is van. Itt a fooldalon a kezelesi konyvek kozt az MK1 konyveben meg is talalod, pontosan le van benn irva a dolog.


Köszönöm a hozzászólást, de nem nagyon értem hogyan kapcsolódik a kérdésemhez. A gázos amúgy csak akkor tudja beállítani a dolgokat, ha a benzines rész teljesen rendben van. Benzinnel meg sajna használhatatlan volt a kocsi mert a szelepek áteresztettek.

A kérdésem az lenne, hogy a hidrotőkéket tényleg cserélni szokták, mert túl méretesek, vagy még mindenki a régi gyárit nyúzza? Ha meg cserélitek milyenre szoktátok? A másik, hogy hengerfej síkolás után be lehet e állítani rendesen az alapjáratot, mert azt hallottam, hogy ha 0,2mm-nél több van leszedve belőle, akkor soha nem lesz már tökéletes. Ezekkel van valakinek tapasztalata?

Tisztelettel: Pocsai Balázs
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.27 péntek, 13:30:11 írta Csocso » Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1142 Dátum: 2010.08.27 péntek, 13:35:35 »

P.S.: van a motorterben a bal torony es a tuzfal kozt egy "kapcsolo" ami a vezerles fele nyujt infot, hogy milyen oktanszamu benzint sikerult tankolni es ehhez allitja a parametereket. Ezt is meg kellene nezni, hogy nalad hogy is van. Itt a fooldalon a kezelesi konyvek kozt az MK1 konyveben meg is talalod, pontosan le van benn irva a dolog.

Ez nem csak egy csati, amiben ha benne van a fakdugó, akkor 95-98-ra áll, ha kiveszed, akkor 91 körülivel kalkulál?

Nekem ugyan nincs személyes tapasztalatom a gázzal, de én nem vagyok ellene. Lehet, hogy ezért? Azért jókat is hallottam róla, sokat függ attól is, hogy milyen volt a szerelő, aki betette... De csak hallomás az egész...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1143 Dátum: 2010.08.27 péntek, 13:48:28 »

Szia!

A hengerfej síkolással kapcsolatban: az én járgányomnál is volt, néhány hete. Az alapjárattal semmi bajom nincs.

Üdv: BluElite
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1144 Dátum: 2010.08.27 péntek, 13:49:57 »

Most, vagy rendberakás után?
Tippelni én is tudok. Mivel padlózva, illetve alapjárat körül gyógyul, nekem rögtön az EGR körüli téma jut eszembe.
Az EGR szelep csak ezekben az esetekben van zárva...

Szia!

Is-is!

Üdv: BluElite
Naplózva
Pocska
Vendég
« Új hozzászólás #1145 Dátum: 2010.08.27 péntek, 14:15:31 »

Köszönöm a válaszokat! Tudom, h sok embernek nem tetszik a gáz, erről nem is szeretnék vitát nyitni. Biztos nem fogom kiszedetni belőle, mert 180huf a gáz litere, és ha jól be van állítva, akkor nem eszik többet mint benzinből. A hengerfej rendberakása után remélhetőleg jó lesz az alapjáratom, ha nem akkor végignézem azokat a dolgokat amik ide le vannak írva. A hidrotőkékkel amúgy semmi baj nincs, csak a szerelő cserélné a kisebbre, de nem fogom feleslegesen. Maximum ha rossz lesz majd utána. Ért hozzá a szaki amúgy, mert fordra specializálódott, de remélem most nincs igaza:) Ha 14 évet elment ezekkel és nincs bajuk, ezután is el fog menni....

Üdv: Pocska
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1146 Dátum: 2010.08.27 péntek, 20:14:23 »

Köszönöm a válaszokat! Tudom, h sok embernek nem tetszik a gáz, erről nem is szeretnék vitát nyitni. Biztos nem fogom kiszedetni belőle, mert 180huf a gáz litere, és ha jól be van állítva, akkor nem eszik többet mint benzinből. A hengerfej rendberakása után remélhetőleg jó lesz az alapjáratom, ha nem akkor végignézem azokat a dolgokat amik ide le vannak írva. A hidrotőkékkel amúgy semmi baj nincs, csak a szerelő cserélné a kisebbre, de nem fogom feleslegesen. Maximum ha rossz lesz majd utána. Ért hozzá a szaki amúgy, mert fordra specializálódott, de remélem most nincs igaza:) Ha 14 évet elment ezekkel és nincs bajuk, ezután is el fog menni....

Üdv: Pocska
Hát,te tudod,de én a helyedben nem hagynám,hogy belepiszkáljon abba,amiről itt még senki nem hallott,hogy gond lenne.És elhiheted,van itt is tapasztalat bőven...
Naplózva
jakuzaaa
Vendég
« Új hozzászólás #1147 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 16:50:58 »

Van egy örömhírem és egy kevésbé...

A jó, hogy kész van a mondeo (hengerfejtömítés átégett). Hengerfejtömítés, szelepfedéltömítés, gyertyák és kopmlett szívórész + alapjárati motor megtakarítva. Eredmény: pöcc-röff hidegen és melegen is indítás után egyből stabíl alapjárat. "Megy ez, mint a bika" ezt mondogatta folyamatosa a "betanításból" meghozva a szakim. Eggyet kell értsek vele. Kicserélte a futóműben is a szilenteket és lám, jó lett az úttartása is (nem kóvályog az úton).

a kevésbé része most következik...

Alsó kilométeróra-spirált kell cserélni (a bánat tudja miért valaki leszedte róla a gumiborítást és teljesen rozsdás). Ez nem is lenne gond, mert van másik. A spirál és a váltó közötti sebesség jeladó műanyag része (ami forog) "el van nyalva". A másik, hogy össze van "gyógyulva" a spirállal és nem akar szétjönni sem.
KLIKK a képre
Ezt egy kicsit drágának találom... 34.000 HUF boltban. Bontottan gondolom kb. a fele. Valakinek van valami ötlete mi tévő legyek?
a vegyél másikat és cseréld ki véleményeket inkább hanyagoljuk, ez magamtól is megy
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1148 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 20:04:17 »

Van egy örömhírem és egy kevésbé...
a vegyél másikat és cseréld ki véleményeket inkább hanyagoljuk, ez magamtól is megy

Vegyél másikat és cseréld ki. eplus2
Azért kedves vagy...

Szóval jó Neked a bontott! Az max 5eHUF, de inkább kevesebb! Többet ne adj érte!
Keresd Szundit...
Én 2x is cseréltem...

Ne feledd, hogy ne elektromos, hanem spirálos órához kérd, bár ez gondolom, hogy Neked is egyértelmű! Nekem mindkétszer volt olyan tünet, hogy menet közben leállt az autó, illetve először az óra sem mutatott semmit. Ekkor az általad említett pöcök volt eltörve...
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.29 vasárnap, 20:06:27 írta Joe » Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
jakuzaaa
Vendég
« Új hozzászólás #1149 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 13:55:34 »


Én 2x is cseréltem...


Köszi... worship Írtam neki és visszaírt, hogy van nagyon baráti áron.
Ez egy ennyire hibásan megtervezett alkatrész? Mennyit bír, és miért megy ilyen gyakran tönkre?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27 28 29 30 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.047 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.