Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:11:28
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDDi motor
Oldalak:
1
...
247
248
249
250
251
252
253
[
254
]
255
256
257
258
259
260
261
...
324
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDDi motor (Megtekintve 5102492 alkalommal)
0 Felhasználó és 58 vendég van a témában
kupeti
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12650 Dátum:
2015.01.03 szombat, 11:42:45 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.03 szombat, 11:32:01
A kis golyócskát nem a nyomás zárja le,hanem a víz.Az egy automata légtelenítő.Ha levegőbuborék kerül oda,akkor "leesik"-nyit a golyócska.Ahogy víz kerül oda,a golyót lezárja a fészekbe.Ugyan az mint bármelyik fűtési rendszerben.A szerepe,hogy a hengerfejben ne maradjon légzárvány a vízben,különben ha sok levegő bennreked,a víz képes úgy felforrni,hogy a termosztát mechanikus részéhez nem is ér hozzá.tehát a termó nem fog nyitni,míg a víz felforrhat a hengerfejben.A légbuborékok folyamatosan képződnek a hűtőrendszer falán.
Ha megállapítható,hogy valamelyik termokon csak ez okozza a fűtési elégtelenséget,akkor írjuk össze ezeket a használhatatlan típusokat!!!
Attól hogy vízben van, még nem zár a golyó. Ahoz függőlegesen kellene beépíteni, és műanyagból kéne lennie. Kicsit más a fűtési rendszer légtelenítő.
Inkább egy golyós visszacsapó szelephez hasonlít.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.03 szombat, 11:47:48 írta kupeti
»
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12651 Dátum:
2015.01.03 szombat, 11:48:12 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.01.03 szombat, 11:42:45
Attól hogy vízben van, még nem zár a golyó. Ahoz függőlegesen kellene beépíteni, és műanyagból kéne lennie. Kicsit más a fűtési rendszer légtelenítő.
funkcióját tekintve ugyan az.mechanikusan más,a fűtésiben egy kis "légtartályt" emel a víz vagy ejt a levegő,amivel egy szelepet nyit vagy zár.
A golyó itt önmagában hivatott ezt elvégezni.Ha víz kerül a golyó mögé,az lezárja.Ha egy légbuborék,akkor kinyitja,és a golyó elengedi a levegőt.Nyilván valóan nem olyan tökéletes ennek a működése,éppen ezért van is egy gumicső elvezető a termosztát tetején,ami közvetlenül a levegőt és a kiszökő vizet visszavezeti a lezárt kiegyenlítő tartályba.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kupeti
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12652 Dátum:
2015.01.03 szombat, 12:00:48 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.03 szombat, 11:48:12
funkcióját tekintve ugyan az.mechanikusan más,a fűtésiben egy kis "légtartályt" emel a víz vagy ejt a levegő,amivel egy szelepet nyit vagy zár.
A golyó itt önmagában hivatott ezt elvégezni.Ha víz kerül a golyó mögé,az lezárja.Ha egy légbuborék,akkor kinyitja,és a golyó elengedi a levegőt.Nyilván valóan nem olyan tökéletes ennek a működése,éppen ezért van is egy gumicső elvezető a termosztát tetején,ami közvetlenül a levegőt és a kiszökő vizet visszavezeti a lezárt kiegyenlítő tartályba.
Értem. Akkor azoknál a típusoknál nincs légtelenítő a termosztáton, ahol a beépítése nem indokolja, mert mondjuk olyan helyen van, ahol nem tud megállni a levegő.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12653 Dátum:
2015.01.03 szombat, 12:05:52 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.01.03 szombat, 12:00:48
Értem. Akkor azoknál a típusoknál nincs légtelenítő a termosztáton, ahol a beépítése nem indokolja, mert mondjuk olyan helyen van, ahol nem tud megállni a levegő.
valószínűleg így van.de több helyen is van légtelenítő a rendszerben.Ahol ezek a vékony csövek mennek az szinte kivétel nélkül légtelenítők.Nem csak a termosztátokhoz szerelnek légtelenítőt.Gondolom a tervezés során azért látni a légbuborékok bennrekedésének a lehetőségét.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12654 Dátum:
2015.01.03 szombat, 12:38:28 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.03 szombat, 11:48:12
funkcióját tekintve ugyan az.mechanikusan más,a fűtésiben egy kis "légtartályt" emel a víz vagy ejt a levegő,amivel egy szelepet nyit vagy zár.
A golyó itt önmagában hivatott ezt elvégezni.Ha víz kerül a golyó mögé,az lezárja.Ha egy légbuborék,akkor kinyitja,és a golyó elengedi a levegőt.Nyilván valóan nem olyan tökéletes ennek a működése,éppen ezért van is egy gumicső elvezető a termosztát tetején,ami közvetlenül a levegőt és a kiszökő vizet visszavezeti a lezárt kiegyenlítő tartályba.
Az a baj hogy az a golyó semmit nem zár.....ezért folyik át a hütőfolyadék folyamatosan és nem is kevés!!!! ezért hül vissza vagy felsem melegszik...ezért zártam le most...és igy tökéletes.
Na most mi az hogy viz kerül a golyó mögé? melyik oldal a mögé szerinted? ha a hengerfej oldalát nézzük akkor elzárja azt mondod, na ez tuti nem történik meg mert kajak átereszt és ez a probléma.
Ha a hütő oldal felől nézzük akkor meg lényegtelen a golyó mert a kiegyenlitő tartályba menő "légtelenitő cső" amúgy is ezen az oldalon van, plussz a termosztát is kinyit ha eléri a hőfokot....szóval?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12655 Dátum:
2015.01.03 szombat, 12:52:10 »
Idézetet írta: Bunyek - 2015.01.03 szombat, 12:38:28
Az a baj hogy az a golyó semmit nem zár.....ezért folyik át a hütőfolyadék folyamatosan és nem is kevés!!!! ezért hül vissza vagy felsem melegszik...ezért zártam le most...és igy tökéletes.
Na most mi az hogy viz kerül a golyó mögé? melyik oldal a mögé szerinted? ha a hengerfej oldalát nézzük akkor elzárja azt mondod, na ez tuti nem történik meg mert kajak átereszt és ez a probléma.
Ha a hütő oldal felől nézzük akkor meg lényegtelen a golyó mert a kiegyenlitő tartályba menő "légtelenitő cső" amúgy is ezen az oldalon van, plussz a termosztát is kinyit ha eléri a hőfokot....szóval?
Ezt mondtam párral lejjebb!Biztosan van néhány termo típus,ami nem funkcionál jól.Ezeket kell összeszedni egy csokorba,és mindenkit óva inteni a használatától.A gyárin ez a funkció jól működik.Egy darabig biztosan.
A viz minden esetben a hengerfejből érkezik és a termón keresztül(főköri) a hűtőbe megy.A kis golyónak a hengerfej felől kellene lezárnia a vizet,illetve a levegőt elengednie a kiegyenlítőbe a vékony csövön keresztül.Ha ez csak úgy működik,hogy folyamatosan átengedi a vizet is,akkor az a termo egyértelműen NEM jó!Nyilvánvalóan valamennyi víz is megy a vékony csövön,de annak nem lehet akkora mennyisége,hogy befolyásolja a motor bemelegedését.
A termosztát csak akkor tud kinyitni ,ha a hűtővíz közvetlenül érintkezik a hőelemével.Ha ott levegő lenne,mert a szelepet lezártad,akkor "esélyes",hogy felforrhat a víz a motorban-hengerfejben.Ha kinyit,az annyit jelent,hogy épp akkor nincs ott légbuborék,hanem a meleg víz nyitja a termót.De ez nem fenttartható,mert légbuborékok folyamatosan keletkeznek a blokk és a hengerfej oldalán,ahogy a hűtővíz felbomlik levegő molekulákr.pont mint a fűtési rendszerben egy kazánnál.Ezért kell az automata légtelenítés.
Ha a te hőfok gondod megoldódott a szelep lezárásával,az egyértelmű,hogy az a termó NEM JÓ!
A kérdésedre a válasz,meg hogy milyen hátránnyal járhat,hogy te ezt ledugóztad,azt leírtam fentebb.Tégy a belátásod szerint.Elég nagy gyerek vagy már.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
sommik
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 81
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12656 Dátum:
2015.01.03 szombat, 12:56:58 »
Helló
Olyan problémám van, hogy a vízhőfok csak nagy sebességnél megy fel üzemi hőfokra, 70-80-as tempónál visszaesik az első rovátkáig. Már 3db termosztátot próbáltam de mindel ugyan az a helyzet. Lehetséges-e hogy az olajköri termosztát hibája ilyen tüneteket produkál. Ha valakinek volt már ilyen kérem írjon hogy mi a megoldás.
Köszi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12657 Dátum:
2015.01.03 szombat, 13:00:35 »
Idézetet írta: sommik - 2015.01.03 szombat, 12:56:58
Helló
Olyan problémám van, hogy a vízhőfok csak nagy sebességnél megy fel üzemi hőfokra, 70-80-as tempónál visszaesik az első rovátkáig. Már 3db termosztátot próbáltam de mindel ugyan az a helyzet. Lehetséges-e hogy az olajköri termosztát hibája ilyen tüneteket produkál. Ha valakinek volt már ilyen kérem írjon hogy mi a megoldás.
Köszi
simán.korábban már Bunyek is fotózta.A tömítése eldeformálódik,és elfolyik a szelep mellett a víz.ergo kuka.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12658 Dátum:
2015.01.03 szombat, 13:01:37 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.03 szombat, 12:52:10
Ezt mondtam párral lejjebb!Biztosan van néhány termo típus,ami nem funkcionál jól.Ezeket kell összeszedni egy csokorba,és mindenkit óva inteni a használatától.A gyárin ez a funkció jól működik.Egy darabig biztosan.
A viz minden esetben a hengerfejből érkezik és a termón keresztül(főköri) a hűtőbe megy.A kis golyónak a hengerfej felől kellene lezárnia a vizet,illetve a levegőt elengednie a kiegyenlítőbe a vékony csövön keresztül.Ha ez csak úgy működik,hogy folyamatosan átengedi a vizet is,akkor az a termo egyértelműen NEM jó!Nyilvánvalóan valamennyi víz is megy a vékony csövön,de annak nem lehet akkora mennyisége,hogy befolyásolja a motor bemelegedését.
A termosztát csak akkor tud kinyitni ,ha a hűtővíz közvetlenül érintkezik a hőelemével.Ha ott levegő lenne,mert a szelepet lezártad,akkor "esélyes",hogy felforrhat a víz a motorban-hengerfejben.Ha kinyit,az annyit jelent,hogy épp akkor nincs ott légbuborék,hanem a meleg víz nyitja a termót.De ez nem fenttartható,mert légbuborékok folyamatosan keletkeznek a blokk és a hengerfej oldalán,ahogy a hűtővíz felbomlik levegő molekulákr.pont mint a fűtési rendszerben egy kazánnál.Ezért kell az automata légtelenítés.
Ha a te hőfok gondod megoldódott a szelep lezárásával,az egyértelmű,hogy az a termó NEM JÓ!
A kérdésedre a válasz,meg hogy milyen hátránnyal járhat,hogy te ezt ledugóztad,azt leírtam fentebb.Tégy a belátásod szerint.Elég nagy gyerek vagy már.
Oké....velem van a hiba elfogadom...
Tehát előszőr is mind a 4 termó GYÁRI Ford dobozos, én egy utángyártottat is beraktam az sem a legjobb de jobb picivel...ott a légtelenitő nemis golyó hanem egy csapszeg szerű valami ami szorosabb illesztés és kevesebb amit áttud ereszteni.
Hogy lehet levegős a hütőfolyadék ha kilégtelenitem? mind járatással és vizpumpával is.
Szerintem akkor lenne jó ha a golyós szelep a másik oldaon lenne és nem ott ahol van, akkor elzárná rendesem a hengerfej felől érkező hütőfolyadékot.
Most mennem kell vidékre és egyúttal megint egy próba lessz...ALF agyaljál mert megkell oldani....
más is becsatlakozhat értelmes hozzászólásokkal!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.03 szombat, 13:04:43 írta Bunyek
»
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12659 Dátum:
2015.01.03 szombat, 13:05:50 »
Idézetet írta: Bunyek - 2015.01.03 szombat, 13:01:37
Oké....velem van a hiba elfogadom...
Tehát előszőr is mind a 4 termó GYÁRI Ford dobozos, én egy utángyártottat is beraktam az sem a legjobb de jobb picivel...ott a légtelenitő nemis golyó hanem egy csapszeg szerű valami ami szorosabb illesztés és kevesebb amit áttud ereszteni.
Hogy lehet levegős a hütőfolyadék ha kilégtelenitem? mind járatással és vizpumpával is.
Szerintem akkor lenne jó ha a golyós szelep a másik oldaon lenne és nem ott ahol van, akkor elzárná rendesem a hengerfej felől érkező hütőfolyadékot.
kilégteleníted egyszer,kétszer,százszor.A levegő folyamatosan termelődik a hűtőfolyadékban.
Tud a rendszer teljesen tökéletesen is üzemelni.Hidd el,hogy az alkatrészekkel van baj,és nem a rendszerrel.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
sommik
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 81
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12660 Dátum:
2015.01.03 szombat, 13:08:37 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.03 szombat, 13:00:35
simán.korábban már Bunyek is fotózta.A tömítése eldeformálódik,és elfolyik a szelep mellett a víz.ergo kuka.
Köszi
Jövőhéten kiveszem és ránézek, meg megmérem hol is nyit. Aztán csere ha szükséges.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12661 Dátum:
2015.01.03 szombat, 13:25:13 »
Idézetet írta: sommik - 2015.01.03 szombat, 13:08:37
Köszi
Jövőhéten kiveszem és ránézek, meg megmérem hol is nyit. Aztán csere ha szükséges.
Sajnos nem igazán hiteles a termosztátot kifőzöm ellenőrzés. Főleg a házzal együtt építetteknél.
Legfeljebb azt tudod megnézni, hogy egyáltalán kinyit vagy nem. De a nyitás és a zárás sem ki/be alapon működik. Lassan nyit és gyorsabban zár.
Ha korábban nyit, azt már nem tudod hitelesen és érdemben ellenőrizni.
Ráadásul a fazékban nincs nyomás, mint a hűtőrendszerben. Ráadásul a fazékban a termosztát egészét éri a meleg víz, mint beszerelve csak az egyik oldalát és nyomáson.
Ez hatványozottan igaz a házzal együtt szereltekre, ahol a ház külső része a szabad levegővel érintkezik, de a fazékban az is a forró vízzel.
Régebben játszottam én is ilyennel, hogy a beszerelt és nem nyitó termosztátot "megfőztem" és ki is nyitott és 80°C-nál már láttam, hogy kezd kinyitni.....Beszerelve pedig mégsem ment 70-nél feljebb a hőfok, mert már nyitva volt hamarabb.
Szóval jó játék.....de messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni ebből.
Részemről ha felmerül a termosztát hibája, cserélem. Kár fele szórakozni, sokszor leengedi a hűtőfolyadékot, töltögetni...stb.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12662 Dátum:
2015.01.03 szombat, 13:26:13 »
Idézetet írta: sommik - 2015.01.03 szombat, 13:08:37
Köszi
Jövőhéten kiveszem és ránézek, meg megmérem hol is nyit. Aztán csere ha szükséges.
nem a nyitással lesz gond az olajkörinél.hanem a tömítése deformálódik....
a főkörivel szoktak gondok lenni,hogy előbb nyit vagy lesem zár.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12663 Dátum:
2015.01.03 szombat, 13:27:25 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.03 szombat, 13:25:13
Részemről ha felmerül a termosztát hibája, cserélem. Kár fele szórakozni, sokszor leengedi a hűtőfolyadékot, töltögetni...stb.
ez a baj.megkéne javítanod....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12664 Dátum:
2015.01.03 szombat, 13:29:24 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.03 szombat, 13:27:25
ez a baj.megkéne javítanod....
Már vártam, mert direkt szerváltam....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
sommik
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 81
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12665 Dátum:
2015.01.03 szombat, 13:34:06 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.03 szombat, 13:25:13
Sajnos nem igazán hiteles a termosztátot kifőzöm ellenőrzés. Főleg a házzal együtt építetteknél.
Legfeljebb azt tudod megnézni, hogy egyáltalán kinyit vagy nem. De a nyitás és a zárás sem ki/be alapon működik. Lassan nyit és gyorsabban zár.
Ha korábban nyit, azt már nem tudod hitelesen és érdemben ellenőrizni.
Ráadásul a fazékban nincs nyomás, mint a hűtőrendszerben. Ráadásul a fazékban a termosztát egészét éri a meleg víz, mint beszerelve csak az egyik oldalát és nyomáson.
Ez hatványozottan igaz a házzal együtt szereltekre, ahol a ház külső része a szabad levegővel érintkezik, de a fazékban az is a forró vízzel.
Régebben játszottam én is ilyennel, hogy a beszerelt és nem nyitó termosztátot "megfőztem" és ki is nyitott és 80°C-nál már láttam, hogy kezd kinyitni.....Beszerelve pedig mégsem ment 70-nél feljebb a hőfok, mert már nyitva volt hamarabb.
Szóval jó játék.....de messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni ebből.
Szia
Részemről ha felmerül a termosztát hibája, cserélem. Kár fele szórakozni, sokszor leengedi a hűtőfolyadékot, töltögetni...stb.
Szia
Már hármat is próbáltam, úgyhogy marad a szórakozás.Sajnos
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12666 Dátum:
2015.01.03 szombat, 13:36:03 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.03 szombat, 13:29:24
Már vártam, mert direkt szerváltam....
kamustibi....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
balkal
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12667 Dátum:
2015.01.03 szombat, 14:02:39 »
Hát gyerekek ha hiszitek ha nem (ugyanilyen problémám volt egy két oldallal visszább leírtam, visszahűlt nem melegedett) az első sarki boltban vettem vmi legolcsóbb "szemetet" pedig volt gates meg valeo meg minden...valami olasz 3 betus termo. Mondom próbának ezis jólesz...azóta vízhőfok középen...fűtés 3-4 fokozaton sem hül vissza városi forgalomba....a termo háza előtt forró a cső mögötte langyos csak kb..még ki nem nyit....hál istennek nemkellett olajkörihez bontanom.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12668 Dátum:
2015.01.03 szombat, 14:03:44 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.03 szombat, 13:36:03
kamustibi....
Ez van...én nem tudom megjavítani....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12669 Dátum:
2015.01.03 szombat, 14:12:50 »
Idézetet írta: balkal - 2015.01.03 szombat, 14:02:39
Hát gyerekek ha hiszitek ha nem (ugyanilyen problémám volt egy két oldallal visszább leírtam, visszahűlt nem melegedett) az első sarki boltban vettem vmi legolcsóbb "szemetet" pedig volt gates meg valeo meg minden...valami olasz 3 betus termo. Mondom próbának ezis jólesz...azóta vízhőfok középen...fűtés 3-4 fokozaton sem hül vissza városi forgalomba....a termo háza előtt forró a cső mögötte langyos csak kb..még ki nem nyit....hál istennek nemkellett olajkörihez bontanom.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12670 Dátum:
2015.01.03 szombat, 14:13:39 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.03 szombat, 14:03:44
Ez van...én nem tudom megjavítani....
ezt eddig is tudtuk.végre értelmes dolog is hagyta el a szádat.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12671 Dátum:
2015.01.03 szombat, 15:12:11 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.03 szombat, 14:13:39
ezt eddig is tudtuk.végre értelmes dolog is hagyta el a szádat.....
Én ujjaimmal nyomkodom a billentyűzetet.
Te biztos szájjal, mert a kezeiddel kapaszkodsz miközben egyensúlyozol a sámlin, hogy felérd az asztalt ahol a billentyűzet van.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12672 Dátum:
2015.01.03 szombat, 15:43:06 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.03 szombat, 15:12:11
Én ujjaimmal nyomkodom a billentyűzetet.
Te biztos szájjal, mert a kezeiddel kapaszkodsz miközben egyensúlyozol a sámlin, hogy felérd az asztalt ahol a billentyűzet van.
nem.én csak bemondom a szöveget,és a gép megjeleníti....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12673 Dátum:
2015.01.03 szombat, 15:43:42 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.03 szombat, 15:12:11
Én ujjaimmal nyomkodom a billentyűzetet.
Te biztos szájjal, mert a kezeiddel kapaszkodsz miközben egyensúlyozol a sámlin, hogy felérd az asztalt ahol a billentyűzet van.
végre eltördelhetnéd az ujjaidat rendesen.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12674 Dátum:
2015.01.03 szombat, 16:29:13 »
Tisztelt Fórumtársak!
A termosztát probléma az én fantáziámat is piszkálja. Én is azt mondom, hogy termosztátból csak gyárit. De itt, igazat kell adnom Bunyek fórumtársnak, aki azt írja, hogy 4 eredeti termosztát sem működik rendesen. Sajnos én is többször tapasztaltam ezt a nem olcsó szívást.
A régi Ford Sierrámnál a problémát úgy oldottam meg, hogy volt egy nyári 82°C-os és egy téli 92°C-os termosztátom. Én most azon gondolkodom, hogy keresek egy megfelelő méretű 92°C-ra nyitó termosztátot a gépemhez. Ti a gyári termo már 80°C-82°Cnál rendszeresen kinyit, annak ellenére, hogy a működési tartománya 88°C-102°C tartományban lenne. A vízhőfok soha nem éri el a gyári nyitási és zárási hőfokot. Sajnos ez csak papíron működik így. A gyakorlat azt mutatja, hogy a hűtővíz hőmérséklete általában jóval hidegebb a leírtaknál, amit télen különösen érezni lehet a motorhőmérsékletben. Ezért próbálok most egy megfelelő méretű úgymond "téli" termosztátot keresni a rendszerhez. Elképzelhetőnek tartom, hogy nem kell majd a termosztátokat cserélgetni(nyári-téli), mivel a Mondeo hűtőrendszerében mint mechanikusan, mint elektromosan bőven van hűtési tartalék. Ha befejeztem a kísérletezést mindenképp megosztom a mélyen tisztelt társulattal.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12675 Dátum:
2015.01.03 szombat, 17:00:33 »
Na hazaértem...megvolt a teszt.
Gyakorlatilag tökéletes....végig 90-el menve városon kivül, kb 2km múlva negyednél volt és jött a meleg , és kb 7km-nél már középen állt mint a cövek és megsem mozdult ugyanaz a termó ami a golyóval kajak ennyinél megsem mozdult ennyi idő alatt...
Szóval biztos hogy a golyós rész a gond ahogy leirtam és elvan b@szva gyárilag szerintem...Holnap kiveszem és megcsinálom.
Azthiszem kitaláltam a megfelelő megoldást, a gyári golyó körüli befogató házat összébb nyomom ezáltal kisebb lessz a rés a golyó és a luk között, igy nem ereszt át annyit és előbb feltud melegedni, viszont megmarad a golyó szerepe is hogy ha kell akkor levegőzzön.
Szerintem ez a legjobb megoldás.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.03 szombat, 18:09:06 írta Bunyek
»
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12676 Dátum:
2015.01.03 szombat, 17:09:38 »
Idézetet írta: Bunyek - 2015.01.03 szombat, 17:00:33
Na hazaértem...megvolt a teszt.
Gyakorlatilag tökéletes....végig 90-el menve városon kivül, kb 2km múlva negyednél volt és jött a meleg , és kb 7km-nél már középen állt mint a cövek és megsem mozdult ugyanaz a termó ami a golyóval kajak ennyinél megsem mozdult ennyi idő alatt...
Szóval biztos hogy a golyós rész a gond ahogy leirtam és elvan b@szva gyárilag szerintem...Holnap kiveszem és megcsinálom.
Azthiszem kitaláltam a megfelelő megoldást, a gyári golyó körüli behogató házat összébb nyomom ezáltal kisebb lessz a rés a golyó és a luk között, igy nem ereszt át annyit és előbb feltud melegedni, viszont megmarad a golyó szerepe is hogy ha kell akkor levegőzzön.
Szerintem ez a legjobb megoldás.
Szerintem is!
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12677 Dátum:
2015.01.03 szombat, 17:12:53 »
Van is itthon gyári termosztátom, aminek egyébként semmi baja. Megpróbálom összébb nyomni.
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12678 Dátum:
2015.01.03 szombat, 17:16:37 »
Idézetet írta: Bunyek - 2015.01.03 szombat, 17:00:33
Na hazaértem...megvolt a teszt.
Gyakorlatilag tökéletes....végig 90-el menve városon kivül, kb 2km múlva negyednél volt és jött a meleg , és kb 7km-nél már középen állt mint a cövek és megsem mozdult ugyanaz a termó ami a golyóval kajak ennyinél megsem mozdult ennyi idő alatt...
Szóval biztos hogy a golyós rész a gond ahogy leirtam és elvan b@szva gyárilag szerintem...Holnap kiveszem és megcsinálom.
Azthiszem kitaláltam a megfelelő megoldást, a gyári golyó körüli behogató házat összébb nyomom ezáltal kisebb lessz a rés a golyó és a luk között, igy nem ereszt át annyit és előbb feltud melegedni, viszont megmarad a golyó szerepe is hogy ha kell akkor levegőzzön.
Szerintem ez a legjobb megoldás.
Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem, igencsak fején találtad a szöget. A megoldás egyszerű frappáns és könnyen olcson kivitelezhető. Mindenképp kipróbálom én is mivel nekem is van egy pár ilyen elcseszett termóm. Gratula.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
balkal
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12679 Dátum:
2015.01.03 szombat, 18:23:42 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.03 szombat, 14:12:50
EPS-FACET 1.880-412 (ez nálam megoldotta a hibát) eddig üresbe 2 ezres fordulaton 13 perc kellett a közép álláshoz, és sose volt jó visszahült... most 4-5 perc és minden fasza fűtéssel együtt sem hül vissza, mint a cövek...
(Még jó, hogy nem az olajkörivel kezdtem)
Amit észrevettem, hogy ami benne volt termo annak ez a kis réz golyócskája (az enyémen egészen pici amúgy... ha kitolom a golyót vagy mit akkor kb 1 miliméter körbe a rés csak.) Na szal amit kivettem annak alul volt ez a golyós része, én meg úgy tudom, hogy felül kell lennie, van egy kis bemélyedés is a házban felül ami mutatja, hogy felül kell lennie..) Szal nálam eleve az előző tulaj még rosszul is tette bele ?
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.03 szombat, 18:31:38 írta balkal
»
Naplózva
sommik
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 81
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12680 Dátum:
2015.01.03 szombat, 18:26:22 »
Idézetet írta: László - 2015.01.03 szombat, 17:16:37
Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem, igencsak fején találtad a szöget. A megoldás egyszerű frappáns és könnyen olcson kivitelezhető. Mindenképp kipróbálom én is mivel nekem is van egy pár ilyen elcseszett termóm. Gratula.
Tisztelettel László!
Ez a megoldás valamire biztos jó, de egy alapból jól működő termosztát biztosan nem a golyó hézaga miatt romlik el, tehát ha egyszer jól működött a gyári hézaggal akkor ott valami más gond lehet.
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12681 Dátum:
2015.01.03 szombat, 18:56:04 »
Idézetet írta: sommik - 2015.01.03 szombat, 18:26:22
Ez a megoldás valamire biztos jó, de egy alapból jól működő termosztát biztosan nem a golyó hézaga miatt romlik el, tehát ha egyszer jól működött a gyári hézaggal akkor ott valami más gond lehet.
Tisztelt Fórumtárs!
A Bunyek fórumtárs által javasolt megoldás arra az esetre vonatkozik, amikor megveszed az új gyári víztermosztátot, beépíted és minden marad a régiben. Természetesen jól működő olajtermósztát esetén.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
kupeti
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12682 Dátum:
2015.01.03 szombat, 19:12:47 »
Idézetet írta: sommik - 2015.01.03 szombat, 18:26:22
Ez a megoldás valamire biztos jó, de egy alapból jól működő termosztát biztosan nem a golyó hézaga miatt romlik el, tehát ha egyszer jól működött a gyári hézaggal akkor ott valami más gond lehet.
Ebben is van logika.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12683 Dátum:
2015.01.03 szombat, 19:28:09 »
Idézetet írta: sommik - 2015.01.03 szombat, 18:26:22
Ez a megoldás valamire biztos jó, de egy alapból jól működő termosztát biztosan nem a golyó hézaga miatt romlik el, tehát ha egyszer jól működött a gyári hézaggal akkor ott valami más gond lehet.
Mindegyik termosztát jól működik, ki lettek mérve-főzve...ugyanaz van benne most is csak módositva...és jó.
Amugy zsir uj termosztát nemigen szokott jól működni és elromlani mivel először van használatban és nem jó.(azaz jó,de sokat áterszt a fenntirtak miatt)
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.03 szombat, 19:53:47 írta Bunyek
»
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12684 Dátum:
2015.01.03 szombat, 19:30:12 »
Idézetet írta: Bunyek - 2015.01.03 szombat, 17:00:33
Na hazaértem...megvolt a teszt.
Gyakorlatilag tökéletes....végig 90-el menve városon kivül, kb 2km múlva negyednél volt és jött a meleg , és kb 7km-nél már középen állt mint a cövek és megsem mozdult ugyanaz a termó ami a golyóval kajak ennyinél megsem mozdult ennyi idő alatt...
Szóval biztos hogy a golyós rész a gond ahogy leirtam és elvan b@szva gyárilag szerintem...Holnap kiveszem és megcsinálom.
Azthiszem kitaláltam a megfelelő megoldást, a gyári golyó körüli befogató házat összébb nyomom ezáltal kisebb lessz a rés a golyó és a luk között, igy nem ereszt át annyit és előbb feltud melegedni, viszont megmarad a golyó szerepe is hogy ha kell akkor levegőzzön.
Szerintem ez a legjobb megoldás.
[img width=800 height=600]http://kepfeltoltes.hu/150103/mondeo_termoszt_t_www.kepfeltoltes.hu_.
nekem teccik.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12685 Dátum:
2015.01.03 szombat, 19:33:19 »
Idézetet írta: balkal - 2015.01.03 szombat, 18:23:42
EPS-FACET 1.880-412 (ez nálam megoldotta a hibát) eddig üresbe 2 ezres fordulaton 13 perc kellett a közép álláshoz, és sose volt jó visszahült... most 4-5 perc és minden fasza fűtéssel együtt sem hül vissza, mint a cövek...
(Még jó, hogy nem az olajkörivel kezdtem)
Amit észrevettem, hogy ami benne volt termo annak ez a kis réz golyócskája (az enyémen egészen pici amúgy... ha kitolom a golyót vagy mit akkor kb 1 miliméter körbe a rés csak.) Na szal amit kivettem annak alul volt ez a golyós része, én meg úgy tudom, hogy felül kell lennie, van egy kis bemélyedés is a házban felül ami mutatja, hogy felül kell lennie..) Szal nálam eleve az előző tulaj még rosszul is tette bele ?
én is ezt vettem annak idején.és nekem is jó volt a csere után a vízhőfok.
így van,rosszul volt benne.több esetben csak ennyi a probléma,mert vagy elkezd csöpögni a víz,vagy megtudja kerülni a termot,és továbbr a sem jó a vízhőfok.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12686 Dátum:
2015.01.03 szombat, 19:34:06 »
Idézetet írta: sommik - 2015.01.03 szombat, 18:26:22
Ez a megoldás valamire biztos jó, de egy alapból jól működő termosztát biztosan nem a golyó hézaga miatt romlik el, tehát ha egyszer jól működött a gyári hézaggal akkor ott valami más gond lehet.
mondjuk megkopik a golyócska és már nem zár le olyan jól?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12687 Dátum:
2015.01.03 szombat, 20:27:02 »
Idézetet írta: balkal - 2015.01.03 szombat, 18:23:42
EPS-FACET 1.880-412 (ez nálam megoldotta a hibát) eddig üresbe 2 ezres fordulaton 13 perc kellett a közép álláshoz, és sose volt jó visszahült... most 4-5 perc és minden fasza fűtéssel együtt sem hül vissza, mint a cövek...
(Még jó, hogy nem az olajkörivel kezdtem)
Amit észrevettem, hogy ami benne volt termo annak ez a kis réz golyócskája (az enyémen egészen pici amúgy... ha kitolom a golyót vagy mit akkor kb 1 miliméter körbe a rés csak.) Na szal amit kivettem annak alul volt ez a golyós része, én meg úgy tudom, hogy felül kell lennie, van egy kis bemélyedés is a házban felül ami mutatja, hogy felül kell lennie..) Szal nálam eleve az előző tulaj még rosszul is tette bele ?
nekem is ez van benne. tökéletes
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
sommik
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 81
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12688 Dátum:
2015.01.03 szombat, 22:12:24 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.03 szombat, 19:30:12
nekem teccik.
Szerintem azon a kis lyukon még ha át is enged a golyó vagy más fajtákban a szelep, akkor is jelentéktelen mennyiségű víz tud csak átáramlani a főnyíláshoz képest. Úgyhogy JPE módszerrel végiggondolva ha végig zárva vagy nyitva van az a levegőző nyílás a hőmérséklet mutatón ez nem látszik meg.
Naplózva
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12689 Dátum:
2015.01.03 szombat, 23:45:08 »
Sziasztok.
2 honapja vettem egy 2001-es 2.0 tddi kombit, par dolgot mar megcsinaltattam rajta, de ket dolog nem hagy nyugodni, ami a szerelok szerint normalis.
Hidegen nagyon hangos a motor, melegen mar sokkal jobb, van aki hidrotokere tippelt, mas pedig vezermulanc cseret vizionalt, mert szerinte az csattog. Az elso video hidegen, a masodik melegen keszult:
https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwVnFXY3FVWXotNnc/preview
https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwM0tFZTE0RXMxRXc/preview
A masodik gondom, hogy menet kozben, 2000 rpm-nel becsorog a motor, olyan mintha kerepelne, es utana is hangos marad, de azon a ponton kiugroan hallani, illetve ott megtorpan egy picit, alig eszrevehetoen, errol is csinaltam ket videot:
https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwa1RsZkY4NE1PekE/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwRFM4VUFpekd3aDA/preview
Elore is koszonom, ha van otletetek, hogy mi lehet ez, vezerles, hidrotoke, porlasztocsucs, adagolo?
Amennyiben valaki kozel van, es ra tudna nezni, azt is megkoszonnem, bp-en vagyok, a kornyeken elmegyek barhova, ha valaki ra tud nezni szakerto szemmel.
Az ekezet nelkuli irasert pedig elnezest, csak mobilrol vagyok most, legkozelebb nem fordul elo
Elore is halas koszonet!
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12690 Dátum:
2015.01.04 vasárnap, 01:26:45 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.03 szombat, 23:45:08
Sziasztok.
2 honapja vettem egy 2001-es 2.0 tddi kombit, par dolgot mar megcsinaltattam rajta, de ket dolog nem hagy nyugodni, ami a szerelok szerint normalis.
Hidegen nagyon hangos a motor, melegen mar sokkal jobb, van aki hidrotokere tippelt, mas pedig vezermulanc cseret vizionalt, mert szerinte az csattog. Az elso video hidegen, a masodik melegen keszult:
https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwVnFXY3FVWXotNnc/preview
https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwM0tFZTE0RXMxRXc/preview
A masodik gondom, hogy menet kozben, 2000 rpm-nel becsorog a motor, olyan mintha kerepelne, es utana is hangos marad, de azon a ponton kiugroan hallani, illetve ott megtorpan egy picit, alig eszrevehetoen, errol is csinaltam ket videot:
https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwa1RsZkY4NE1PekE/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwRFM4VUFpekd3aDA/preview
Elore is koszonom, ha van otletetek, hogy mi lehet ez, vezerles, hidrotoke, porlasztocsucs, adagolo?
Amennyiben valaki kozel van, es ra tudna nezni, azt is megkoszonnem, bp-en vagyok, a kornyeken elmegyek barhova, ha valaki ra tud nezni szakerto szemmel.
Az ekezet nelkuli irasert pedig elnezest, csak mobilrol vagyok most, legkozelebb nem fordul elo
Elore is halas koszonet!
Az első videón, mielőtt kiszállsz a kocsiból, van valami kulcs vagy valami nálad, ami csörög vagy ez az autóból jön? Ha autóból, akkor az szerintem nem normális. Miután kiszállsz az autóból, illetve a többi videón normális diesel hangja van (szerintem).
Az pedig szintén normális hogy 2000-es fordulat körül megváltozik a hangja. Előtöltést állít az adagoló.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Gyga
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12691 Dátum:
2015.01.04 vasárnap, 07:19:12 »
Azt mondja meg vki hogy miért rángatózik a motor ha hideg. Nem állandóan, hanem csak néha és csak alapjáraton. Izzító nem rég lett cserélve. A szűrők fél évesek.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12692 Dátum:
2015.01.04 vasárnap, 09:24:08 »
Idézetet írta: sommik - 2015.01.03 szombat, 22:12:24
Szerintem azon a kis lyukon még ha át is enged a golyó vagy más fajtákban a szelep, akkor is jelentéktelen mennyiségű víz tud csak átáramlani a főnyíláshoz képest. Úgyhogy JPE módszerrel végiggondolva ha végig zárva vagy nyitva van az a levegőző nyílás a hőmérséklet mutatón ez nem látszik meg.
a főnyíláshoz jelentéktelen de a zárt állapothoz sok.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12693 Dátum:
2015.01.04 vasárnap, 09:43:27 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2015.01.04 vasárnap, 01:26:45
Az első videón, mielőtt kiszállsz a kocsiból, van valami kulcs vagy valami nálad, ami csörög vagy ez az autóból jön? Ha autóból, akkor az szerintem nem normális. Miután kiszállsz az autóból, illetve a többi videón normális diesel hangja van (szerintem).
Az pedig szintén normális hogy 2000-es fordulat körül megváltozik a hangja. Előtöltést állít az adagoló.
Szia!
Szerintem az első videón a kulcsot lökdösöm a lábammal, rajta van az összes kulcsom a slusszkulcson, de megnézem majd még egyszer egy hidegindításnál, nehogy véletlenül más legyen a fémes hang.
Ami engem zavar, de ezek szerint normális, hogy hidegen szerintem a hidrotőkék csattognak, illetve melegen is hallom kicsit. Más erre azt mondta, hogy a láncnak van ilyen hangja, amit nem is akarok elhinni, de ha tényleg, akkor az elég sokba lenne, ahogy néztem. Érdemes lehet ránézni a lánc és a feszítő állapotára, nehogy ledarálja a blokkot az elkopott feszítő miatt a lánc?
A másik amit írtál, a 2000 rpm körüli előtöltés változtatás, ami jó is lenne, de nagyon hangos, rendesen csattog a motor olyankor, az már nem hiszem, hogy normális. Szerintem elviszem valahova, ahol ki tudják olvasni a VP44-et rendesen, illetve a csúcsokat is be tudják mérni.
Az még nagy segítség lenne, ha valaki, aki budapesti, és elég régen megvan a kocsija, illetve esetleg ért is hozzá, és rá is ér, akkor összefutnék vele, hogy kiderüljön, hogy nem-e csak én képzelek bele olyan dolgokat, ami valójában nem is probléma.
Köszönöm a türelmet, nem akadékoskodni akarok, csak mindent meg akarok adni a kocsinak, hogy még sokáig legyen működőképes
Naplózva
breakbeat
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 161
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12694 Dátum:
2015.01.04 vasárnap, 10:16:29 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.03 szombat, 23:45:08
Sziasztok.
2 honapja vettem egy 2001-es 2.0 tddi kombit, par dolgot mar megcsinaltattam rajta, de ket dolog nem hagy nyugodni, ami a szerelok szerint normalis.
Hidegen nagyon hangos a motor, melegen mar sokkal jobb, van aki hidrotokere tippelt, mas pedig vezermulanc cseret vizionalt, mert szerinte az csattog. Az elso video hidegen, a masodik melegen keszult:
https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwVnFXY3FVWXotNnc/preview
https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwM0tFZTE0RXMxRXc/preview
A masodik gondom, hogy menet kozben, 2000 rpm-nel becsorog a motor, olyan mintha kerepelne, es utana is hangos marad, de azon a ponton kiugroan hallani, illetve ott megtorpan egy picit, alig eszrevehetoen, errol is csinaltam ket videot:
https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwa1RsZkY4NE1PekE/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwRFM4VUFpekd3aDA/preview
Elore is koszonom, ha van otletetek, hogy mi lehet ez, vezerles, hidrotoke, porlasztocsucs, adagolo?
Amennyiben valaki kozel van, es ra tudna nezni, azt is megkoszonnem, bp-en vagyok, a kornyeken elmegyek barhova, ha valaki ra tud nezni szakerto szemmel.
Az ekezet nelkuli irasert pedig elnezest, csak mobilrol vagyok most, legkozelebb nem fordul elo
Elore is halas koszonet!
Szerintem is ezek normál üzemi hangok. Ha rám hallgatsz, csukd le a géptetőt és közlekedj. Balesetmentesen.
Naplózva
2002/04 Mondeo Tournier Trend TDDI/85KW
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12695 Dátum:
2015.01.04 vasárnap, 10:16:58 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.04 vasárnap, 09:43:27
Szia!
Szerintem az első videón a kulcsot lökdösöm a lábammal, rajta van az összes kulcsom a slusszkulcson, de megnézem majd még egyszer egy hidegindításnál, nehogy véletlenül más legyen a fémes hang.
Ami engem zavar, de ezek szerint normális, hogy hidegen szerintem a hidrotőkék csattognak, illetve melegen is hallom kicsit. Más erre azt mondta, hogy a láncnak van ilyen hangja, amit nem is akarok elhinni, de ha tényleg, akkor az elég sokba lenne, ahogy néztem. Érdemes lehet ránézni a lánc és a feszítő állapotára, nehogy ledarálja a blokkot az elkopott feszítő miatt a lánc?
A másik amit írtál, a 2000 rpm körüli előtöltés változtatás, ami jó is lenne, de nagyon hangos, rendesen csattog a motor olyankor, az már nem hiszem, hogy normális. Szerintem elviszem valahova, ahol ki tudják olvasni a VP44-et rendesen, illetve a csúcsokat is be tudják mérni.
Az még nagy segítség lenne, ha valaki, aki budapesti, és elég régen megvan a kocsija, illetve esetleg ért is hozzá, és rá is ér, akkor összefutnék vele, hogy kiderüljön, hogy nem-e csak én képzelek bele olyan dolgokat, ami valójában nem is probléma.
Köszönöm a türelmet, nem akadékoskodni akarok, csak mindent meg akarok adni a kocsinak, hogy még sokáig legyen működőképes
Szerintem ne parázz a tddi ilyen kisit hsngosabb mint a tdci de talán megbízhatóbb is!
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12696 Dátum:
2015.01.04 vasárnap, 10:20:10 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2015.01.04 vasárnap, 10:16:58
Szerintem ne parázz a tddi ilyen kisit hsngosabb mint a tdci de talán megbízhatóbb is!
Köszönöm a válaszokat, lehet veszek akkor egy füldugót
Azért ha van itt vállalkozó kedvű budapesti, vagy környéki kolléga, aki ráér valamikor, akkor elugornék majd hozzá, vagy valahol összefuthatnánk, hogy élőben is jelentéktelennek tűnik-e az, amin aggódok.
Üdv Urak
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12697 Dátum:
2015.01.04 vasárnap, 11:25:46 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.04 vasárnap, 10:20:10
Köszönöm a válaszokat, lehet veszek akkor egy füldugót
Azért ha van itt vállalkozó kedvű budapesti, vagy környéki kolléga, aki ráér valamikor, akkor elugornék majd hozzá, vagy valahol összefuthatnánk, hogy élőben is jelentéktelennek tűnik-e az, amin aggódok.
Üdv Urak
Vidd el GSR-ékhez az autót egy teljes átvizsgálásra
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12698 Dátum:
2015.01.04 vasárnap, 11:36:58 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2015.01.04 vasárnap, 11:25:46
Vidd el GSR-ékhez az autót egy teljes átvizsgálásra
Köszi a tipet.
Pontos elerhetoseg?
Bocs, de ujonc vagyok itt
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12699 Dátum:
2015.01.04 vasárnap, 11:40:11 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.03 szombat, 23:45:08
Sziasztok.
2 honapja vettem egy 2001-es 2.0 tddi kombit, par dolgot mar megcsinaltattam rajta, de ket dolog nem hagy nyugodni, ami a szerelok szerint normalis.
Hidegen nagyon hangos a motor, melegen mar sokkal jobb, van aki hidrotokere tippelt, mas pedig vezermulanc cseret vizionalt, mert szerinte az csattog. Az elso video hidegen, a masodik melegen keszult:
https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwVnFXY3FVWXotNnc/preview
https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwM0tFZTE0RXMxRXc/preview
A masodik gondom, hogy menet kozben, 2000 rpm-nel becsorog a motor, olyan mintha kerepelne, es utana is hangos marad, de azon a ponton kiugroan hallani, illetve ott megtorpan egy picit, alig eszrevehetoen, errol is csinaltam ket videot:
https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwa1RsZkY4NE1PekE/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B5wCsfDUIpiwRFM4VUFpekd3aDA/preview
Elore is koszonom, ha van otletetek, hogy mi lehet ez, vezerles, hidrotoke, porlasztocsucs, adagolo?
Amennyiben valaki kozel van, es ra tudna nezni, azt is megkoszonnem, bp-en vagyok, a kornyeken elmegyek barhova, ha valaki ra tud nezni szakerto szemmel.
Az ekezet nelkuli irasert pedig elnezest, csak mobilrol vagyok most, legkozelebb nem fordul elo
Elore is halas koszonet!
Szerintem semmi "fura" hangja nincs (így video alapján).
Ami viszont érdekes (és nem biztos, hogy normális) az 1. videon.....csak a motorburkolat "hullámzik"?
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Oldalak:
1
...
247
248
249
250
251
252
253
[
254
]
255
256
257
258
259
260
261
...
324
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ