Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:35:51
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDDi motor
Oldalak:
1
...
253
254
255
256
257
258
259
[
260
]
261
262
263
264
265
266
267
...
324
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDDi motor (Megtekintve 5102771 alkalommal)
0 Felhasználó és 111 vendég van a témában
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12950 Dátum:
2015.01.24 szombat, 10:35:43 »
Idézetet írta: László - 2015.01.24 szombat, 08:45:35
Tisztelt Fórumtárs!
A termosztát egy elég kritikus pontja a gépezetnek, ha nem megfelelően, vagy bizonytalanul működik. Én a gyári termosztátot javaslom. Az a tapasztalat, hogy hosszútávon ez a legolcsóbb és a legmegbízhatóbb. Az olajköri csak gyáriban kapható, mivel nincs utána gyártott. Termosztát csere alkalmával általában mindkettőt cseréljük egyszerre, a későbbi meglepetések elkerülése végett.
Tisztelettel László!
Kedves László!
Köszönöm a tanácsát, én is a gyári alkatrészeknek a híve vagyok, főleg a kritikus pontokon!
Azért érdeklődtem más lehetőségek iránt is, mert több helyről hallottam, hogy előfordul, hogy a gyári új termosztát sem hoz változást, nem oldja meg a problémát.
Ennek ellenére valószínűleg maradok a gyárinál, nem akarok kétszer szereltetni, elég lesz egyszer is, bár elvileg még nem lehet kritikus a hiba, mivel csak bemelegedés után egy átmeneti jelenségről van szó nálam, amikor fel-le megy a vízhőfok.
Naplózva
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12951 Dátum:
2015.01.24 szombat, 10:36:49 »
Kedves László!
Köszönöm a tanácsát, én is a gyári alkatrészeknek a híve vagyok, főleg a kritikus pontokon!
Azért érdeklődtem más lehetőségek iránt is, mert több helyről hallottam, hogy előfordul, hogy a gyári új termosztát sem hoz változást, nem oldja meg a problémát.
Ennek ellenére valószínűleg maradok a gyárinál, nem akarok kétszer szereltetni, elég lesz egyszer is, bár elvileg még nem lehet kritikus a hiba, mivel csak bemelegedés után egy átmeneti jelenségről van szó nálam, amikor fel-le megy a vízhőfok.
Naplózva
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12952 Dátum:
2015.01.24 szombat, 10:38:36 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.24 szombat, 08:53:33
Tisztelt Fórumtárs!
Maximálisan egyetértek veled.
ui: bár lehet kowikamil megjavítaná a termosztátokat
Szólsz ha lesz szabad időpontod szerelgetni?
Úgy néz ki mehet a termosztát is a kukába
breakbeat:
nagyjából sík úton közlekedek hét közben, 9. kerből járok békásmegyerre, napi 2*20 km. Odafelé is bemelegszik szépen időben a motor, csak nagy gázra visszaesik kicsit a hőfok, 80-84 fokról akár 70-re is, ha 1-2-3-ban szépen végig húzom intenzíven gyorsítva... és ilyenkor kormol is rendesen
Hazafelé ez a jelenség nem, vagy csak minimálisan jelentkezik úgy, hogy alig van magasabb hőmérséklet, max. 1-2 fok a különbség.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.24 szombat, 10:41:53 írta kornelkiss4
»
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12953 Dátum:
2015.01.24 szombat, 19:07:24 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.24 szombat, 10:36:49
Kedves László!
Köszönöm a tanácsát, én is a gyári alkatrészeknek a híve vagyok, főleg a kritikus pontokon!
Azért érdeklődtem más lehetőségek iránt is, mert több helyről hallottam, hogy előfordul, hogy a gyári új termosztát sem hoz változást, nem oldja meg a problémát.
Ennek ellenére valószínűleg maradok a gyárinál, nem akarok kétszer szereltetni, elég lesz egyszer is, bár elvileg még nem lehet kritikus a hiba, mivel csak bemelegedés után egy átmeneti jelenségről van szó nálam, amikor fel-le megy a vízhőfok.
Tisztelt Fórumtárs!
A mondeo hőmérő műszere csupán egy indikátor. Ha a gépsárkány vízhőmérséklete eléri vagy meghaladja a 75°C-ot akkor a műszer már közép állásban van és olyan jelzést ad a tulajnak, hogy minden rendben. De ugyanez a helyzet 100°c esetén is. A rendszer hőmérséklete egy elég széles tartományban sokkal gyorsabban képes változni a terheléstől függően, mint ahogy azt a termosztát tehetetlensége követni tudná. A tesztüzemmódban mérhető értékek ezt jól indikálják. A lényeg! Ha a termosztátok megfelelően működnek, akkor a függőleges állásban lévő mutató normál üzemi hőfok elérése után, nem hűlhet vissza 60°C környékére. Viszont a bizonytalanul záró termosztát tud ilyen kellemetlen meglepetéseket okozni. Természetesen a gyári termosztátoknál is előfordul gyártási hiba, de ez messze kevesebb mint az utána gyártottak esetében. A gyakorlat azt bizonyította, hogy egy megfelelő gyári termosztát, élettartam és megbízhatóság szempontjából messze jobb az olcsóbb utána gyártott termékeknél. Természetesen a döntés joga mindig a tulajdonosnál van és ezt senki nem bírálhatja felül. Még mi sem.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
balkal
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12954 Dátum:
2015.01.24 szombat, 19:14:04 »
Köszönöm a segítséget mindenkinek, ma kicseréltem a porlasztók körüli tömítéseket tényleg egyszerű volt, a szelepfedél bolygatása nélkül. Azóta semmi szivárgás ! Porszáraz a porlasztók környéke
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12955 Dátum:
2015.01.24 szombat, 19:17:51 »
Idézetet írta: balkal - 2015.01.24 szombat, 19:14:04
Köszönöm a segítséget mindenkinek, ma kicseréltem a porlasztók körüli tömítéseket tényleg egyszerű volt, a szelepfedél bolygatása nélkül. Azóta semmi szivárgás ! Porszáraz a porlasztók környéke
Tisztelt Fórumtárs!
Gratula.
Probléma és balesetmentes közlekedés a gépsárkánnyal
Tisztelettel László!
.
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12956 Dátum:
2015.01.24 szombat, 19:22:31 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.24 szombat, 10:36:49
Kedves László!
Köszönöm a tanácsát, én is a gyári alkatrészeknek a híve vagyok, főleg a kritikus pontokon!
Azért érdeklődtem más lehetőségek iránt is, mert több helyről hallottam, hogy előfordul, hogy a gyári új termosztát sem hoz változást, nem oldja meg a problémát.
Ennek ellenére valószínűleg maradok a gyárinál, nem akarok kétszer szereltetni, elég lesz egyszer is, bár elvileg még nem lehet kritikus a hiba, mivel csak bemelegedés után egy átmeneti jelenségről van szó nálam, amikor fel-le megy a vízhőfok.
Tisztelt Fórumtárs!
Köszönöm a bizalmat, de oda-vissza tegeződünk! Én a helyedben elolvasnám figyelmesen a FAQ és WIKI topik termosztátcserére vonatkozó részeit, ez alapján megcsinálnám és a szerelőnek szánt munkadíjon sörtöt vennék de sokat, és jó kedéllyel elfogyasztanám, a szerelő nagy szomorúságára.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.24 szombat, 20:00:41 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12957 Dátum:
2015.01.24 szombat, 20:03:05 »
Idézetet írta: László - 2015.01.24 szombat, 19:07:24
Tisztelt Fórumtárs!
A mondeo hőmérő műszere csupán egy indikátor. Ha a gépsárkány vízhőmérséklete eléri vagy meghaladja a 75°C-ot akkor a műszer már közép állásban van és olyan jelzést ad a tulajnak, hogy minden rendben. De ugyanez a helyzet 100°c esetén is. A rendszer hőmérséklete egy elég széles tartományban sokkal gyorsabban képes változni a terheléstől függően, mint ahogy azt a termosztát tehetetlensége követni tudná. A tesztüzemmódban mérhető értékek ezt jól indikálják. A lényeg! Ha a termosztátok megfelelően működnek, akkor a függőleges állásban lévő mutató normál üzemi hőfok elérése után, nem hűlhet vissza 60°C környékére. Viszont a bizonytalanul záró termosztát tud ilyen kellemetlen meglepetéseket okozni. Természetesen a gyári termosztátoknál is előfordul gyártási hiba, de ez messze kevesebb mint az utána gyártottak esetében. A gyakorlat azt bizonyította, hogy egy megfelelő gyári termosztát, élettartam és megbízhatóság szempontjából messze jobb az olcsóbb utána gyártott termékeknél. Természetesen a döntés joga mindig a tulajdonosnál van és ezt senki nem bírálhatja felül. Még mi sem.
Tisztelettel László!
Tisztelt László!
Ahogy korábban is írtam, ha eléri az üzemi hőfokot, nálam ez most 80-84 fokot jelent (ez normális?), akkor max. 70 fokig esik vissza a hőmérséklet a műszerteszt szerint, de ez is csak közvetlen az után van, amikor elérte az üzemi hőfokot, és csak hűvösebb időben vettem észre, illetve csak intenzív gyorsításkor (valószínű ilyenkor gyorsabban keringteti a vizet a vízpumpa?).
Az, hogy ez hiba, vagy alapból ilyen, fogalmam sincs, de ugye találtam a neten olyan videót, amin hasonlót produkál egy mk3 mondeo.
A furcsa az, hogy délután már nem csinálja ezt, csak reggel első indításkor.
Hosszabb távon a hőfok stabil, de ezt még tesztelni fogom.
Egyébként nem vagyok ellenére a cserének, ha jobb lesz akkor főleg nem, viszont egymagam jelenleg nem tudom megcsinálni, mivel se helyem, se szerszámom nincs, a panel előtt egyedül nehéz megcsinálni, így muszáj lesz szakihoz fordulnom
Naplózva
breakbeat
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 161
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12958 Dátum:
2015.01.24 szombat, 20:24:20 »
Idézetet írta: László - 2015.01.24 szombat, 19:22:31
Tisztelt Fórumtárs!
Köszönöm a bizalmat, de oda-vissza tegeződünk! Én a helyedben elolvasnám figyelmesen a FAQ és WIKI topik termosztátcserére vonatkozó részeit, ez alapján megcsinálnám és a szerelőnek szánt munkadíjon sörtöt vennék de sokat, és jó kedéllyel elfogyasztanám, a szerelő nagy szomorúságára.
Tisztelettel László!
Naplózva
2002/04 Mondeo Tournier Trend TDDI/85KW
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12959 Dátum:
2015.01.24 szombat, 20:47:25 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.24 szombat, 20:03:05
Tisztelt László!
Ahogy korábban is írtam, ha eléri az üzemi hőfokot, nálam ez most 80-84 fokot jelent (ez normális?), akkor max. 70 fokig esik vissza a hőmérséklet a műszerteszt szerint, de ez is csak közvetlen az után van, amikor elérte az üzemi hőfokot, és csak hűvösebb időben vettem észre, illetve csak intenzív gyorsításkor (valószínű ilyenkor gyorsabban keringteti a vizet a vízpumpa?).
Az, hogy ez hiba, vagy alapból ilyen, fogalmam sincs, de ugye találtam a neten olyan videót, amin hasonlót produkál egy mk3 mondeo.
A furcsa az, hogy délután már nem csinálja ezt, csak reggel első indításkor.
Hosszabb távon a hőfok stabil, de ezt még tesztelni fogom.
Egyébként nem vagyok ellenére a cserének, ha jobb lesz akkor főleg nem, viszont egymagam jelenleg nem tudom megcsinálni, mivel se helyem, se szerszámom nincs, a panel előtt egyedül nehéz megcsinálni, így muszáj lesz szakihoz fordulnom
Tisztelt Fórumtárs!
Azt tudom javasolni, hogy ezt a semmiségnek tűnő bosszantó jelenséget érdemes alapos vizsgálat tárgyává tenni. Természetesen olyan szakemberrel aki nem számítja fel a 2016 os éves adóbevallást is. Lehet, hogy egy garnitúra termosztát megoldja a problémát, de az is előfordulhat, hogy a vízkeringtető szivattyú tengelye haldoklik, vagy a lapát van elszabadulóban. Ezt minden kétséget kizáróan, csak egy megbontással lehet eldönteni, de ez nem egy eget rengető munka. Szerintem egy alapos hozzáértő vizsgálat meghozza az eredményt. Sok sikert a hiba feltáráshoz. Ha megoldódott a hiba mindenképp oszd meg velünk, hogy később ne szenvedjünk ilyen jellegű problémával.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12960 Dátum:
2015.01.24 szombat, 21:31:22 »
Idézetet írta: László - 2015.01.24 szombat, 20:47:25
Tisztelt Fórumtárs!
Azt tudom javasolni, hogy ezt a semmiségnek tűnő bosszantó jelenséget érdemes alapos vizsgálat tárgyává tenni. Természetesen olyan szakemberrel aki nem számítja fel a 2016 os éves adóbevallást is. Lehet, hogy egy garnitúra termosztát megoldja a problémát, de az is előfordulhat, hogy a vízkeringtető szivattyú tengelye haldoklik, vagy a lapát van elszabadulóban. Ezt minden kétséget kizáróan, csak egy megbontással lehet eldönteni, de ez nem egy eget rengető munka. Szerintem egy alapos hozzáértő vizsgálat meghozza az eredményt. Sok sikert a hiba feltáráshoz. Ha megoldódott a hiba mindenképp oszd meg velünk, hogy később ne szenvedjünk ilyen jellegű problémával.
Tisztelettel László!
Tisztelt László!
Köszönöm a részletes probléma elemzést
A termosztátcserét valószínűleg megcsináltatom jövő hónapban, a vízkeringető szivattyút is leellenőriztetem egyúttal. Viszont ha hibás lenne a keringető szivattyú, akkor nem melegednie kellene a víznek? Nálam az a probléma, hogy kicsit visszahűl. De lehet rosszul gondolom
Ha megvolt a hibafeltárás, akkor mindenképpen leírom, hogy mi volt a probléma.
Naplózva
korpincs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 273
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12961 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 09:10:30 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.24 szombat, 21:31:22
Tisztelt László!
Köszönöm a részletes probléma elemzést
A termosztátcserét valószínűleg megcsináltatom jövő hónapban, a vízkeringető szivattyút is leellenőriztetem egyúttal. Viszont ha hibás lenne a keringető szivattyú, akkor nem melegednie kellene a víznek? Nálam az a probléma, hogy kicsit visszahűl. De lehet rosszul gondolom
Ha megvolt a hibafeltárás, akkor mindenképpen leírom, hogy mi volt a probléma.
Helló!
Nekem a vízpumpa kerekre indult magánútra a tengelytől és melegedett a vas ,de a vizem előtte télen annyira visszahűlt hogy el szégyeltem magam ,mivel a vízpumpa alatt van az olajköri termosztát ,így azt is cseréltem a fő termosztáttal együtt amikor a vízpumpát cseréltettem ,és idén télen benzines autót megszégyenítő fűtés van az autómban ,bár ez valószívű köszönhető az előmelegítő egységnek is ami a téli szett felszereltségéhez tartozik.Remélem hasznos információkkal tudtam segíteni.
Üdv!
korpincs
Naplózva
2011-2013/Mkll 1999 2.0 16v GLX kombi
2013 04-10/Mklll 2001 08 2.5 V6 Ghia sedan
2013 12----> Mklll 2001 .08 2.0 kombi TDDI TREND 115Le
korpincs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 273
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12962 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 09:14:00 »
Üdv urak!
Sikeres turbócsere után vagyok 2.2-es turbót kapott a gép ,és nagyon tetszik vele.
Naplózva
2011-2013/Mkll 1999 2.0 16v GLX kombi
2013 04-10/Mklll 2001 08 2.5 V6 Ghia sedan
2013 12----> Mklll 2001 .08 2.0 kombi TDDI TREND 115Le
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12963 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 09:26:05 »
Idézetet írta: korpincs - 2015.01.25 vasárnap, 09:10:30
Helló!
Nekem a vízpumpa kerekre indult magánútra a tengelytől és melegedett a vas ,de a vizem előtte télen annyira visszahűlt hogy el szégyeltem magam ,mivel a vízpumpa alatt van az olajköri termosztát ,így azt is cseréltem a fő termosztáttal együtt amikor a vízpumpát cseréltettem ,és idén télen benzines autót megszégyenítő fűtés van az autómban ,bár ez valószívű köszönhető az előmelegítő egységnek is ami a téli szett felszereltségéhez tartozik.Remélem hasznos információkkal tudtam segíteni.
Üdv!
korpincs
Köszönöm a segítséget, mindenképp ránézetek akkor a vízpumpára is, nem akarom, hogy bármi baja legyen a vasnak
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12964 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 09:30:03 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.25 vasárnap, 09:26:05
Köszönöm a segítséget, mindenképp ránézetek akkor a vízpumpára is, nem akarom, hogy bármi baja legyen a vasnak
Nyugi, írta a melegedést.
Neked nem ez a probléma, ha van valami.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12965 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 09:33:22 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.25 vasárnap, 09:30:03
Nyugi, írta a melegedést.
Neked nem ez a probléma, ha van valami.....
Tudom, de azt is írta, hogy előtte télen meg nem hogy melegedett, hanem el se érte az üzemit.
Nem parázok, csak ha meg lesz bontva, akkor már menjünk biztosra
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12966 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 10:10:52 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.25 vasárnap, 09:33:22
Tudom, de azt is írta, hogy előtte télen meg nem hogy melegedett, hanem el se érte az üzemit.
Nem parázok, csak ha meg lesz bontva, akkor már menjünk biztosra
Ja.... a termosztát(ok) miatt nem érte el.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Barny007
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 146
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12967 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 13:49:14 »
Idézetet írta: korpincs - 2015.01.25 vasárnap, 09:14:00
Üdv urak!
Sikeres turbócsere után vagyok 2.2-es turbót kapott a gép ,és nagyon tetszik vele.
Szia,
Egy kicsit bővebben írhatnál róla!
Milyen átalakítással járt? Esetleg dobtál rá nagyobb intercoolert is? Stb.? Mit tapasztalsz?
Köszi
Barny
Naplózva
Gyártás dátuma: 18.06.2001
Gépkocsi típus: Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás: 4 ajtós limuzin
Motor: 2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó: 5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló: automatik
• Genkben készült
• EGR Off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12968 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 14:07:56 »
Idézetet írta: Barny007 - 2015.01.25 vasárnap, 13:49:14
Szia,
Egy kicsit bővebben írhatnál róla!
Milyen átalakítással járt? Esetleg dobtál rá nagyobb intercoolert is? Stb.? Mit tapasztalsz?
Köszi
Barny
ugyan azt tudja mint az eredeti.a nyomását az ecu állítja,és azt pedig nem lehet állítani.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12969 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 14:45:59 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.25 vasárnap, 14:07:56
ugyan azt tudja mint az eredeti.a nyomását az ecu állítja,és azt pedig nem lehet állítani.
És ha meghekkeled a szenzor értékét? 1,8 bárnál 1,5-ös jelet ad?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12970 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 15:11:02 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.25 vasárnap, 14:45:59
És ha meghekkeled a szenzor értékét? 1,8 bárnál 1,5-ös jelet ad?
ezt hol ovastad?Az úr annyit írt,hogy feltett egy 2.2es turbót,és milyen facca lett.Erre mondtam,hogy pont mint a gyári.És még a csiptuning és a box sem emeli a turbónyomást.Ilyen hekkelést már 10éve nem csinálnak.egy jó csiptuning sokkal megbíthatóbb és pontosabb.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12971 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 15:41:44 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.25 vasárnap, 15:11:02
ezt hol ovastad?Az úr annyit írt,hogy feltett egy 2.2es turbót,és milyen facca lett.Erre mondtam,hogy pont mint a gyári.És még a csiptuning és a box sem emeli a turbónyomást.Ilyen hekkelést már 10éve nem csinálnak.egy jó csiptuning sokkal megbíthatóbb és pontosabb.
A westgate-esen hogy vezerli az ecu a turbo nyomast?
Csak kivancsisagbol
Naplózva
korpincs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 273
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12972 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 15:55:23 »
Idézetet írta: Barny007 - 2015.01.25 vasárnap, 13:49:14
Szia,
Egy kicsit bővebben írhatnál róla!
Milyen átalakítással járt? Esetleg dobtál rá nagyobb intercoolert is? Stb.? Mit tapasztalsz?
Köszi
Barny
1500-as fordulattól húz mint az barom ,és úgy tűnik a fogyim is lejjebb ment ,de valószínű ,hogy az enyémet chip-pelte az előző tulaj ,szóval a kettő eredményét látom most.
Ugyan azt forogja a motor mint eddig ,de lehet a turbó van máshogy beállítva ,mindenesetre nagyon tetszik a végeredmény eddig is jó volt a kályha ,de most még jobban tetszik.
Naplózva
2011-2013/Mkll 1999 2.0 16v GLX kombi
2013 04-10/Mklll 2001 08 2.5 V6 Ghia sedan
2013 12----> Mklll 2001 .08 2.0 kombi TDDI TREND 115Le
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12973 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 16:01:25 »
Idézetet írta: korpincs - 2015.01.25 vasárnap, 15:55:23
1500-as fordulattól húz mint az barom ,és úgy tűnik a fogyim is lejjebb ment ,de valószínű ,hogy az enyémet chip-pelte az előző tulaj ,szóval a kettő eredményét látom most.
Ugyan azt forogja a motor mint eddig ,de lehet a turbó van máshogy beállítva ,mindenesetre nagyon tetszik a végeredmény eddig is jó volt a kályha ,de most még jobban tetszik.
Mennyit eszik neked amúgy?
Naplózva
korpincs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 273
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12974 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 16:04:37 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.25 vasárnap, 16:01:25
Mennyit eszik neked amúgy?
Nyáron 6 litert volt az átlagom ,de télire mindig felment 7-8-ra ,most úgy tűnik 7 -nél feljebb nem megy .
Naplózva
2011-2013/Mkll 1999 2.0 16v GLX kombi
2013 04-10/Mklll 2001 08 2.5 V6 Ghia sedan
2013 12----> Mklll 2001 .08 2.0 kombi TDDI TREND 115Le
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12975 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 16:05:53 »
Idézetet írta: korpincs - 2015.01.25 vasárnap, 16:04:37
Nyáron 6 litert volt az átlagom ,de télire mindig felment 7-8-ra ,most úgy tűnik 7 -nél feljebb nem megy .
Akkor meg vagyok nyugodva, nekem nagyjából 7 literre állt be most, télen, nyáron még nem volt meg.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12976 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 16:11:41 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.25 vasárnap, 15:11:02
ezt hol ovastad?Az úr annyit írt,hogy feltett egy 2.2es turbót,és milyen facca lett.Erre mondtam,hogy pont mint a gyári.És még a csiptuning és a box sem emeli a turbónyomást.Ilyen hekkelést már 10éve nem csinálnak.egy jó csiptuning sokkal megbíthatóbb és pontosabb.
Ötletet mondtam... az egyik ismerősöm így emelte meg a turbónyomást. Ha jól rémlik, a feszültséggel arányos. Beraktak egy diódát, és pár tizeddel kevesebbet érzékelt a szgép, mint valójában van. Persze, megemelték az üa-t is.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
korpincs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 273
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12977 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 16:13:44 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.25 vasárnap, 16:05:53
Akkor meg vagyok nyugodva, nekem nagyjából 7 literre állt be most, télen, nyáron még nem volt meg.
De én állandóan tolom neki.
Naplózva
2011-2013/Mkll 1999 2.0 16v GLX kombi
2013 04-10/Mklll 2001 08 2.5 V6 Ghia sedan
2013 12----> Mklll 2001 .08 2.0 kombi TDDI TREND 115Le
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12978 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 16:17:40 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.25 vasárnap, 15:41:44
A westgate-esen hogy vezerli az ecu a turbo nyomast?
Csak kivancsisagbol
Sehogy.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12979 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 16:18:23 »
Idézetet írta: korpincs - 2015.01.25 vasárnap, 16:13:44
De én állandóan tolom neki.
Én meg bp-en használom
Ami zavar, hogy pályán 130-nál már 7-et eszik...
Naplózva
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12980 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 16:19:23 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.01.25 vasárnap, 16:17:40
Sehogy.
Akkor jól gondoltam.
És így is lehet obd2-n keresztül turbo nyomást mérni?
Még MAF szenzorom sincs
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12981 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 16:22:04 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.25 vasárnap, 16:19:23
Akkor jól gondoltam.
És így is lehet obd2-n keresztül turbo nyomást mérni?
Még MAF szenzorom sincs
Persze..... a MAP szenzor értékét kell nézni.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12982 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 16:23:24 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.25 vasárnap, 16:19:23
Akkor jól gondoltam.
És így is lehet obd2-n keresztül turbo nyomást mérni?
Még MAF szenzorom sincs
Hányszor beszéltünk róla....na hányszor?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12983 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 16:28:24 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.25 vasárnap, 16:23:24
Hányszor beszéltünk róla....na hányszor?
Meg se szólalok.
Viszont jól gondoltam, hogy nálam nem tudja az ECU a turbonyomást vezérelni
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12984 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 16:33:10 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.25 vasárnap, 16:28:24
Meg se szólalok.
Viszont jól gondoltam, hogy nálam nem tudja az ECU a turbonyomást vezérelni
Közvetlenül nem.
Motorfordulatszám növelésével igen.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12985 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 16:35:52 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.25 vasárnap, 16:33:10
Közvetlenül nem.
Motorfordulatszám növelésével igen.
kíváncsi vagyok, megvan-e a gyári érték...
vagy mi a franctól kormol.
mondjuk lehet ki kéne szedni a katalizátort, tele lehet korommal.
vizsgán átmenne úgy is?
ha már egr le van dugózva
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12986 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 16:38:40 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.25 vasárnap, 16:35:52
kíváncsi vagyok, megvan-e a gyári érték...
vagy mi a franctól kormol.
mondjuk lehet ki kéne szedni a katalizátort, tele lehet korommal.
vizsgán átmenne úgy is?
ha már egr le van dugózva
Neked ez a fétised, hogy a turbó nyomás mennyi....mennyi
Azért füstöl, mert dízel.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12987 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 17:08:37 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.25 vasárnap, 16:11:41
Ötletet mondtam... az egyik ismerősöm így emelte meg a turbónyomást. Ha jól rémlik, a feszültséggel arányos. Beraktak egy diódát, és pár tizeddel kevesebbet érzékelt a szgép, mint valójában van. Persze, megemelték az üa-t is.
kókány ötletet nem adunk szegény kollégáknak....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12988 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 17:09:54 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.25 vasárnap, 16:35:52
kíváncsi vagyok, megvan-e a gyári érték...
vagy mi a franctól kormol.
mondjuk lehet ki kéne szedni a katalizátort, tele lehet korommal.
vizsgán átmenne úgy is?
ha már egr le van dugózva
nincs meg a turbónyomásod,vagy fröcsköl valamelyik porlasztó.az biztos,hogy több üza van,mint amennyi a levegőhöz szükséges.ettől kormol.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12989 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 17:25:30 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.25 vasárnap, 16:38:40
Neked ez a fétised, hogy a turbó nyomás mennyi....mennyi
Azért füstöl, mert dízel.
Ha minden jó lenne benne, akkor nem füstölne.
Szerintem.
Naplózva
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12990 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 17:28:09 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.25 vasárnap, 17:09:54
nincs meg a turbónyomásod,vagy fröcsköl valamelyik porlasztó.az biztos,hogy több üza van,mint amennyi a levegőhöz szükséges.ettől kormol.
azért akarok minél előbb turbo nyomást mérni, hogy lássam hol a baj.
ha nincs meg a turbo nyomás, akkor morcos leszek, mert most lett felújítva, de szerencsére van rá garancia.
mondjuk többet oda biztos nem megyek, az alsó motorburkolatom se voltak képesek visszarakni, szóval mit vár az ember
aztán ha mégis megvan a turbo nyomás, akkor gondolom lehet kiszedni a csúcsokat, és beméretni.
Naplózva
korpincs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 273
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12991 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 17:32:24 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.25 vasárnap, 16:18:23
Én meg bp-en használom
Ami zavar, hogy pályán 130-nál már 7-et eszik...
Nekem 150-nél 4 személlyel 5.5-6-ot evett a nyáron a régi felállásban .
Naplózva
2011-2013/Mkll 1999 2.0 16v GLX kombi
2013 04-10/Mklll 2001 08 2.5 V6 Ghia sedan
2013 12----> Mklll 2001 .08 2.0 kombi TDDI TREND 115Le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12992 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 17:32:31 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.25 vasárnap, 17:28:09
azért akarok minél előbb turbo nyomást mérni, hogy lássam hol a baj.
ha nincs meg a turbo nyomás, akkor morcos leszek, mert most lett felújítva, de szerencsére van rá garancia.
mondjuk többet oda biztos nem megyek, az alsó motorburkolatom se voltak képesek visszarakni, szóval mit vár az ember
aztán ha mégis megvan a turbo nyomás, akkor gondolom lehet kiszedni a csúcsokat, és beméretni.
a te esetedben a csúcsok sem lesznek nagy költséggel...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12993 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 17:33:13 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.25 vasárnap, 17:25:30
Ha minden jó lenne benne, akkor nem füstölne.
Szerintem.
De.
Ezeknek odalépsz, füstölnek. Ha nem is látod, akkor is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12994 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 17:33:42 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.25 vasárnap, 17:32:31
a te esetedben a csúcsok sem lesznek nagy költséggel...
Szépen jár az a motor.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
korpincs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 273
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12995 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 17:37:41 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.25 vasárnap, 16:35:52
kíváncsi vagyok, megvan-e a gyári érték...
vagy mi a franctól kormol.
mondjuk lehet ki kéne szedni a katalizátort, tele lehet korommal.
vizsgán átmenne úgy is?
ha már egr le van dugózva
A katalizátornak kiütöttem a közepét és ment vissza a helyére ,muszáj volt ,mert teletolta olajjal mikor az előző felújított turbónak eltört a tengelye,most egyáltalán nem füstöl.
Naplózva
2011-2013/Mkll 1999 2.0 16v GLX kombi
2013 04-10/Mklll 2001 08 2.5 V6 Ghia sedan
2013 12----> Mklll 2001 .08 2.0 kombi TDDI TREND 115Le
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12996 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 17:39:12 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.25 vasárnap, 17:33:42
Szépen jár az a motor.
szépen jár, alapjárat nem ingadozik, kis gázra is szépen beáll, és nem alulról, állítólag ez is egy tünete a rossz csúcsoknak.
pöccre indul, akár -10-ben is, nem úgy, ahogy néhány társa.
viszont ettől még nagy nyomásnál simán behugyozhat, ahogy a szleng mondja, és akkor ugye a kelleténél több üzemanyag jut az égéstérbe, ergo füstölni fog.
mondom, csak padlógáznál jellemző, de akkor rendesen látom magam mögött.
lényeg lényeg, hogy a turbo nyomást látva már okosabbak leszünk.
Naplózva
korpincs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 273
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12997 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 17:39:29 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.25 vasárnap, 17:32:31
a te esetedben a csúcsok sem lesznek nagy költséggel...
ez a jó a DI-ben
Naplózva
2011-2013/Mkll 1999 2.0 16v GLX kombi
2013 04-10/Mklll 2001 08 2.5 V6 Ghia sedan
2013 12----> Mklll 2001 .08 2.0 kombi TDDI TREND 115Le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12998 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 17:42:49 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.01.25 vasárnap, 17:39:12
szépen jár, alapjárat nem ingadozik, kis gázra is szépen beáll, és nem alulról, állítólag ez is egy tünete a rossz csúcsoknak.
pöccre indul, akár -10-ben is, nem úgy, ahogy néhány társa.
viszont ettől még nagy nyomásnál simán behugyozhat, ahogy a szleng mondja, és akkor ugye a kelleténél több üzemanyag jut az égéstérbe, ergo füstölni fog.
mondom, csak padlógáznál jellemző, de akkor rendesen látom magam mögött.
lényeg lényeg, hogy a turbo nyomást látva már okosabbak leszünk.
nem lehet,hogy módosított sw-je van?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #12999 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 17:43:58 »
Idézetet írta: korpincs - 2015.01.25 vasárnap, 17:37:41
A katalizátornak kiütöttem a közepét és ment vissza a helyére ,muszáj volt ,mert teletolta olajjal mikor az előző felújított turbónak eltört a tengelye,most egyáltalán nem füstöl.
Ettől félek én is, hogy már haldoklott a turbo egy darabig, és telement elégetlen gázolajjal a katalizátor, szóval ott is lehet a hiba.
Az egész katalizátort kiütötted, vagy csak a közepén csináltál egy kis lyukat, vagy hogy képzeljem el?
Vizsgán átmenne simán katalizátor nélkül?
Egyébként hol újíttattad fel a turbod? mennyi idő után tört el a tengely? én is parázok tőle, hogy nem lett rendesen megcsinálva, de legalább 1 év garit adtak rá, lehet vele hova menni.
Naplózva
Oldalak:
1
...
253
254
255
256
257
258
259
[
260
]
261
262
263
264
265
266
267
...
324
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ