Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:03:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14675517 alkalommal)
0 Felhasználó és 27 vendég van a témában
calibra16v
Vendég
« Új hozzászólás #600 Dátum: 2009.10.26 hétfő, 10:20:51 »

Megtudná mondani valaki, hogy hol tudnék turbót venni a kocsimhoz? sajnos eltört a tengely.....
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #601 Dátum: 2009.10.26 hétfő, 10:29:26 »

Megtudná mondani valaki, hogy hol tudnék turbót venni a kocsimhoz? sajnos eltört a tengely.....

Bontóban.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #602 Dátum: 2009.10.26 hétfő, 11:02:59 »

Megtudná mondani valaki, hogy hol tudnék turbót venni a kocsimhoz? sajnos eltört a tengely.....
Libertate fórumtársnál?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
calibra16v
Vendég
« Új hozzászólás #603 Dátum: 2009.10.26 hétfő, 11:45:22 »

Bontóban.
Igen csak hogy eddig senki nem tudott adni tdci változo geo turbót
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #604 Dátum: 2009.10.26 hétfő, 11:54:35 »

Igen csak hogy eddig senki nem tudott adni tdci változo geo turbót

itt olvasgass:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1644.0  Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #605 Dátum: 2009.10.26 hétfő, 15:34:11 »

Igen csak hogy eddig senki nem tudott adni tdci változo geo turbót

Miért? minde 130as TDCi változó geos, és van a 115le-s verziók között is.
Ahogy Alf is írja, nézz be a keres-kinál topicokba.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
calibra16v
Vendég
« Új hozzászólás #606 Dátum: 2009.10.26 hétfő, 18:01:21 »

Köszi mindenkinek de vettem 1 zsir ujat.......
Naplózva
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #607 Dátum: 2009.10.26 hétfő, 20:06:32 »

Minap csináltam egy videot 0-180-ra.
2.2 TDCi 18-as kerék, 1500 kg (jó nehéz ez az ST TDCi)
"csak" 177,6 lóerő, és 421,7 Nm (a csak azért van, mert 190-et ígértek, meg 460 Nm-t)
De így is elég szépen szedi a lábát..

http://www.youtube.com/user/ST220#p/a/u/0/FpvAfyjvb1Y
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #608 Dátum: 2009.10.26 hétfő, 20:46:22 »

Minap csináltam egy videot 0-180-ra.
2.2 TDCi 18-as kerék, 1500 kg (jó nehéz ez az ST TDCi)
"csak" 177,6 lóerő, és 421,7 Nm (a csak azért van, mert 190-et ígértek, meg 460 Nm-t)
De így is elég szépen szedi a lábát..

http://www.youtube.com/user/ST220#p/a/u/0/FpvAfyjvb1Y

Van az több is. A 2.0 tdci ghia 1540 kg. A 2.2-es valamicskével könnyebb, de az ST meg nehezebb.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #609 Dátum: 2009.10.26 hétfő, 21:00:26 »

Van az több is. A 2.0 tdci ghia 1540 kg. A 2.2-es valamicskével könnyebb, de az ST meg nehezebb.

Hogyhogy könnyebb a 2.2 TDCi?
Miért?
Ez érdekes, pedig azt hittem nehezebb...
Mindig tanul újat az ember!
Naplózva
mike1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 254



WWW E-mail
« Új hozzászólás #610 Dátum: 2009.10.26 hétfő, 21:19:48 »

Sziasztok...
TDCI-nél is 10.000km után kell olajat cserélni, ugye?
Naplózva

2002/10 Ford Mondeo Turnier MK3 TDCI GHIA, f2 optika, 130LE 5 MT., Xenon, new PCS, EGR-off, SunGuard G35 fólia by Szunyi, Forge turbocső kit, 
www.streamaudio.hu
www.multi-room.hu
(http://mondeo.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=104)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #611 Dátum: 2009.10.26 hétfő, 21:24:02 »

Sziasztok...
TDCI-nél is 10.000km után kell olajat cserélni, ugye?

Nem. 20e. (a nem faceliftesnél 15e)
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mike1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 254



WWW E-mail
« Új hozzászólás #612 Dátum: 2009.10.26 hétfő, 21:31:43 »

köszönöm,

nekem a kerek ködlámpás, 2002-12. havi van...az akkor 15.000 ugye?
Naplózva

2002/10 Ford Mondeo Turnier MK3 TDCI GHIA, f2 optika, 130LE 5 MT., Xenon, new PCS, EGR-off, SunGuard G35 fólia by Szunyi, Forge turbocső kit, 
www.streamaudio.hu
www.multi-room.hu
(http://mondeo.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=104)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #613 Dátum: 2009.10.26 hétfő, 21:34:46 »

köszönöm,

nekem a kerek ködlámpás, 2002-12. havi van...az akkor 15.000 ugye?

Igen. Bár... ez csak döntés kérdése. A faceliftnél szvsz mechanikailag nem változott semmi a motorban - szóval akár a 20e is lehetne.
De a 15e az jó... inkább sűrűbben, mint ritkábban. Nem drága a gyári olaj.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #614 Dátum: 2009.10.26 hétfő, 21:45:41 »

Minap csináltam egy videot 0-180-ra.
2.2 TDCi 18-as kerék, 1500 kg (jó nehéz ez az ST TDCi)
"csak" 177,6 lóerő, és 421,7 Nm (a csak azért van, mert 190-et ígértek, meg 460 Nm-t)
De így is elég szépen szedi a lábát..

http://www.youtube.com/user/ST220#p/a/u/0/FpvAfyjvb1Y
Hangból ítélve a kettest kihagytad. Wink..az a buta sok fokozat, csak rontja a gyorsulást is.. eplus2
Bezzeg a DSG... :eplus2:mostanában van alkalmam vw származékokban ilyennel közlekednem....soha rosszabbat! eljen
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.26 hétfő, 21:58:43 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
mike1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 254



WWW E-mail
« Új hozzászólás #615 Dátum: 2009.10.26 hétfő, 22:31:28 »

Igen. Bár... ez csak döntés kérdése. A faceliftnél szvsz mechanikailag nem változott semmi a motorban - szóval akár a 20e is lehetne.
De a 15e az jó... inkább sűrűbben, mint ritkábban. Nem drága a gyári olaj.


Ok köszi...mos vagyok 10.000.-nél és már cseréltem volna de akkor mg megyek vele pár ezret s utána....
köszönöm még egyszer
Naplózva

2002/10 Ford Mondeo Turnier MK3 TDCI GHIA, f2 optika, 130LE 5 MT., Xenon, new PCS, EGR-off, SunGuard G35 fólia by Szunyi, Forge turbocső kit, 
www.streamaudio.hu
www.multi-room.hu
(http://mondeo.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=104)
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #616 Dátum: 2009.10.26 hétfő, 22:38:52 »

Hangból ítélve a kettest kihagytad. Wink..az a buta sok fokozat, csak rontja a gyorsulást is.. eplus2
Bezzeg a DSG... :eplus2:mostanában van alkalmam vw származékokban ilyennel közlekednem....soha rosszabbat! eljen

Igen, kihagytam, mert felesleges.
Méréseim szerint 0,3-0,4 másodpercet nyerek vele...
Ott van 2000-től a 421 Nm, az kirántja alulról! duhos2 eplus2
Tudod miért buta a DSG.
Legalábbis Audi A3 2.0TDI-ben próbáltuk, és úgy vissza tud kapcsolni, hogy 4200-ra esik vissza a fordulat, elpörgeti 4700-ig, majd megint vált.
Ez felesleges, egy dieselnél, ami 4000 után veszít az erejéből.
De a váltó az tényleg gyors!
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #617 Dátum: 2009.10.27 kedd, 10:16:27 »

Akkor mo.Az meg legközelebb a szelepdekli alól szokott szivárogni.Vagy melléöntött mo. Roll Eyes
Nemtom. Motorolajnak túl tiszta, Gorzas sk cserélte az olajat és nem öntötte mellé. Ha tiszta lesz a szelepfedél, többet fogunk tudni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #618 Dátum: 2009.10.27 kedd, 10:54:49 »

Igen, kihagytam, mert felesleges.
Méréseim szerint 0,3-0,4 másodpercet nyerek vele...
Ott van 2000-től a 421 Nm, az kirántja alulról! duhos2 eplus2
Tudod miért buta a DSG.
Legalábbis Audi A3 2.0TDI-ben próbáltuk, és úgy vissza tud kapcsolni, hogy 4200-ra esik vissza a fordulat, elpörgeti 4700-ig, majd megint vált.
Ez felesleges, egy dieselnél, ami 4000 után veszít az erejéből.
De a váltó az tényleg gyors!

A gyorsuláshoz nem nyomaték, hanem lóerő kell. Te is 3000 és 4000 párszáz között tartod a fordulatot váltásoknál, és nem 2000 körül, ahol a legnagyobb a nyomaték. És jól is van ez így.
Mindenesetre a géped megy, mint a villám.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #619 Dátum: 2009.10.27 kedd, 12:05:55 »

A gyorsuláshoz nem nyomaték, hanem lóerő kell. Te is 3000 és 4000 párszáz között tartod a fordulatot váltásoknál, és nem 2000 körül, ahol a legnagyobb a nyomaték. És jól is van ez így.
Mindenesetre a géped megy, mint a villám.
igen,nagyjából 9s telt el a starttól 100ig,......ránézésre  eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #620 Dátum: 2009.10.27 kedd, 15:53:21 »

A gyorsuláshoz nem nyomaték, hanem lóerő kell. Te is 3000 és 4000 párszáz között tartod a fordulatot váltásoknál, és nem 2000 körül, ahol a legnagyobb a nyomaték. És jól is van ez így.
Mindenesetre a géped megy, mint a villám.

Ebben teljesen egyet értek, de tényleg jobb ha kihagyod a 2-est. Lemértem, meg külföldön is úgy nyomják, hogy kihagyják.
Ha kicsit hosszabb lenne az áttétel, akkor érdemes lenne, de azért hogy 40-60-ra elpörgesd felesleges, főleg hogy 100-nál vagy még előtt kell váltani a 4-est...
Most már meg vagyok vele elégedve...
Mivel nem tudok profin indulni, de így is olyan 8,3-8,5-öt gyorsul 18-as kerékkel, és ez szerintem nem rossz. Főleg, hogy 11-ról indultam másfél éve.
Folyamatos gyilkolás kellett neki, hogy magára találjon.
Mehettem én ford szervízbe, de ezt csak én tudtam megjavítani! De kaptam egy kímélt autót, 74.000 km-rel a 65 éves papától...
Na majd, ősszel, mikor már beficcen a nagy cooler, meg az írott chip, meg a más turbo, és a 210 lóerő/4400-on, előzetes számítások szerint!
Naplózva
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #621 Dátum: 2009.10.27 kedd, 16:00:23 »

igen,nagyjából 9s telt el a starttól 100ig,......ránézésre  eljen

igen, annyit mindig tudok hozni, ha még nem kapom el az indulást teljesen.
De elég jól megy 100 felett is.

Szombaton elmentem buliba, kivételesen autóval, mert nem ittam.
Erre ott van 5 fiatal srác, és elkezdik:
Húú ez az a turbos mondeo, amibe a lefújószelep is van...
Mire a másik megszólal, hát eléggé szét van hajtva szegény verda, már a végét leheli, elég durván füstöl...
 - Magyarul leszutykozták a verdámat!
Gondoltam odaszólok nekik, hogy srácok szerintem nincs abban semmi rossz, hogy üres rendszerrel, meg chippel ennyire füstöl egy diesel autó...
Mire mind az öten: Ne sz.pas már, ez nem diesel! Mondom nekik, gyertek és nézzétek, felnyitom az elejét.
Tiszta depis voltam, hogy hányan hihetik azt, hogy egy már a végét járja benzines turbos kocsival nyomom...
Naplózva
lipy
Vendég
« Új hozzászólás #622 Dátum: 2009.10.28 szerda, 15:36:58 »

 wave

Sziasztok!

Gyors bemutatkozás: a kis fiestámat össze törtem sajnos, és diesel Mondeot szeretnék venni (talán Németországból) olyan max 1,4-,1,5millió körül.

ON:
A problémám ott kezdődik, hogy az innen onnan hallott információk alapján nem igen merek belevágni (nincs diesel ismeretem csak benzin), kb évi 40e km-re kellene de nem tudom eldönteni hogy TDCi vagy TDDi motorost vegyek, a TDCi-ről több rosszat hallottam viszont jóval dinamikusabb erősebb.
A kérdésem, (elolvastam a vásárlási tanácsokat), ha bele vágok egy TDCi-be amiben mondjuk van 130e-150e km körül akkor milyen meglepetések érhetnek és milyen összegen.
Mit kell esetleg rögtön kicserélnem(olaj és szűrők és esetleg szíjon kívül), hogy egy nagyobb bajt megelőzzek?
Érdemes-e kint be vinni egy márka szervizbe diagnosztikát csinálni?

Ha tudtok valakit aki Mo-n is profi Mondeo ban akkor az is érdekelne.
Köszi a segítséget és ha tudtok még valamit akkor az is érdekel.
Sajnos nagyon sürgős a dolog ezért nem nagyon van időm visszaolvasni, kb 2héten belül kell az autó.
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #623 Dátum: 2009.10.28 szerda, 15:54:59 »

wave

Sziasztok!

Érdemes-e kint be vinni egy márka szervizbe diagnosztikát csinálni?


Szia!

A többire nem tudok érdemben mit mondani Neked, de ezt amit fent írtál mindenképp javasolom, ha van rá lehetőséged, és nincs gondod a nyelvismerettel...
(Én hiába mennék be egy németországi szervizbe, maxi bambán tudnék bámulni arra amit mondanak...)  Wink

Sok sikert.
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
gorzas
Vendég
« Új hozzászólás #624 Dátum: 2009.10.28 szerda, 16:50:41 »

Sziasztok,
Van egy kis problemam (mostanaban ez altalanos vigyor3)
A olajbetolto kornyeken eleg szep kiterjedesben olajfolt jelent meg. (lasd kepek)
http://kephost.com/view-556_K_p025.jpg
http://kephost.com/view-194_K_p026.jpg
Hetfon volt egy minitali TADE-val (megegyszer koszi), arra a velemenyre jutottunk, hogy valoszinuleg az olajbetolto tomitesenel lehet a problema.
A kepek alapjan, volt valakinek mar ilyen problemaja?

Koszonom elore is worship

Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #625 Dátum: 2009.10.28 szerda, 17:19:45 »

wave

Sziasztok!

Gyors bemutatkozás: a kis fiestámat össze törtem sajnos, és diesel Mondeot szeretnék venni (talán Németországból) olyan max 1,4-,1,5millió körül.

ON:
A problémám ott kezdődik, hogy az innen onnan hallott információk alapján nem igen merek belevágni (nincs diesel ismeretem csak benzin), kb évi 40e km-re kellene de nem tudom eldönteni hogy TDCi vagy TDDi motorost vegyek, a TDCi-ről több rosszat hallottam viszont jóval dinamikusabb erősebb.
A kérdésem, (elolvastam a vásárlási tanácsokat), ha bele vágok egy TDCi-be amiben mondjuk van 130e-150e km körül akkor milyen meglepetések érhetnek és milyen összegen.
Mit kell esetleg rögtön kicserélnem(olaj és szűrők és esetleg szíjon kívül), hogy egy nagyobb bajt megelőzzek?
Érdemes-e kint be vinni egy márka szervizbe diagnosztikát csinálni?

Ha tudtok valakit aki Mo-n is profi Mondeo ban akkor az is érdekelne.
Köszi a segítséget és ha tudtok még valamit akkor az is érdekel.
Sajnos nagyon sürgős a dolog ezért nem nagyon van időm visszaolvasni, kb 2héten belül kell az autó.
Az 1,4-1,5 nagyon alacsony ár egy TDCi-ért. Ha fix a pénzösszeg, akkor inkább TDDi.
A TDCi 130-150eKm környékén a legnyűgösebb: kuplung, lendkerék, kinyomó (200-250eFt), segédszíjak (80eFt), porlasztók (200-300eFt), fékszett cseréje (~80eFt)
Állapotfelmérésre vidd, ne diagnosztikára.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #626 Dátum: 2009.10.28 szerda, 17:29:40 »

Sziasztok,
Van egy kis problemam (mostanaban ez altalanos vigyor3)
A olajbetolto kornyeken eleg szep kiterjedesben olajfolt jelent meg. (lasd kepek)
http://kephost.com/view-556_K_p025.jpg
http://kephost.com/view-194_K_p026.jpg
Hetfon volt egy minitali TADE-val (megegyszer koszi), arra a velemenyre jutottunk, hogy valoszinuleg az olajbetolto tomitesenel lehet a problema.
A kepek alapjan, volt valakinek mar ilyen problemaja?

Koszonom elore is worship


Nem sokat lehet kivenni ezekből a képekből!De hogy nem tocsog az olajban az biztos.Viszont a szívosor is tiszta olaj.
Első lépésben talán a a motor takaró burkolat szivacsos részén probálnám megkeresni hogy merről merre terül az olaj.Mert valószínű hogy az a szivacs és a menetszél széthordja a szelepfedelen.
Amúgy meg rengeteg helyről szivároghat. (Nekem pl érthetetlen módon a 2-es porlasztó szelepfedél tömítésénél vagy hogy hívják azt a karikát minimálisan szivárog a motorolaj.És most ua a henger izzitógynál is megjelent egy fekete folt.És ezen kívül sehol máshol)Ha pl  a porlasztók elektromos csatlakozója olajos akkor szinte biztos hogy résolajcső csatlakozóban az o gyűrű fáradt el.A Ci-n nekem azt komplett cserélni kellett.A Hollandereket meg már meghúztátok.
Nincs más lehetőség,mint hogy lefújod brigéciollal,majd gőzborotvával lemosod a szelepfedelet.A koszos motortakarót meg nem rakod vissza.A hőtágulás miatt érdemes még hideg motoron elvégezni a műveletett.Nehogy valami megrepedjen a hideg víztől.Majd addig járatni menni az autóval amíg teljesen meg nem szárad a motortér.
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
Peri25
Vendég
« Új hozzászólás #627 Dátum: 2009.10.28 szerda, 19:04:27 »

Sziasztok!

Lassan leváltom a francia "csodámat" (Peugeot 307 2.0 HDI), amelyik 7 éves korára néha már-már autóhoz nem méltó dolgokat produkál... Smiley Mind1.
Egy kellően erős és nyomatékos dízelmotoros járgányban gondolkodom és a Mondeo sok szempontból igencsak korrekt választásnak tűnik. Olyan valaki segítségét/válaszát/felvilágosítását várnám, aki kb. 2004-2006 között kifutott 2.2-es 155 lovas darabbal járkál, vagy megbízható infókkal rendelkezik róla.
Kényelem, futómű, méretek, ilyesmi nem fontos, azokkal tisztában vagyok nagyjából.
Viszont! Arra lennék kíváncsi, hogy mennyire jó ez a motor, mennyire tartós, mennyire megbízható, stb. Pl. ugyanaz a váltó, meg a kuplungszerkezet, mint a leggyengébb, vagyis 2.0-s 116 LE modellnél? Mert, felteszem, akkor a nagyobb teljesítmény nagyobb terheléssel jár az alkatrészekre nézve. Az is lehet, h ez hülye felvetés volt... Smiley
Mivel az esetek 90%-ban az emberek a gyengébb dízeleket használják, erről viszonylag kevés írást találtam.
Előre is köszönöm!
Üdv
Naplózva
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #628 Dátum: 2009.10.28 szerda, 20:22:24 »

Sziasztok!

Lassan leváltom a francia "csodámat" (Peugeot 307 2.0 HDI), amelyik 7 éves korára néha már-már autóhoz nem méltó dolgokat produkál... Smiley Mind1.
Egy kellően erős és nyomatékos dízelmotoros járgányban gondolkodom és a Mondeo sok szempontból igencsak korrekt választásnak tűnik. Olyan valaki segítségét/válaszát/felvilágosítását várnám, aki kb. 2004-2006 között kifutott 2.2-es 155 lovas darabbal járkál, vagy megbízható infókkal rendelkezik róla.
Kényelem, futómű, méretek, ilyesmi nem fontos, azokkal tisztában vagyok nagyjából.
Viszont! Arra lennék kíváncsi, hogy mennyire jó ez a motor, mennyire tartós, mennyire megbízható, stb. Pl. ugyanaz a váltó, meg a kuplungszerkezet, mint a leggyengébb, vagyis 2.0-s 116 LE modellnél? Mert, felteszem, akkor a nagyobb teljesítmény nagyobb terheléssel jár az alkatrészekre nézve. Az is lehet, h ez hülye felvetés volt... Smiley
Mivel az esetek 90%-ban az emberek a gyengébb dízeleket használják, erről viszonylag kevés írást találtam.
Előre is köszönöm!
Üdv

Hali!

Nekem ugyan 2006-os ST TDCi van.
100.000 km van benne. A futómű az keményebb mint a gyári verzióban, meg le is van ültetve, így enyém nem mérvadó.
A motor az viszont remek.
1000 körül hajlamos lefulladni, de 1600-tól már érezhető a nyomaték, aztán 1900-2000-nél már csatasorban mind a 400 Nm.
Nekem chippes az autó, és még így is bírja a kuplung, meg minden. 30.000 km-t mentem már chippesen.
430 Nm és 176 lóerőt viseli az autó.
Ugyan nem nagy fordulatú, mert a gyári verziót 3500 fölé nem nagyon érdemes pörgetni, de a chippes meg tudja jól csinálni, és akkor akár 4000-4200-ig lehet tolni és jól is megy.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #629 Dátum: 2009.10.28 szerda, 21:42:19 »

Ma délután volt kis időm és szétszedtem két porlasztót a csúcsok miatt....
Egy 2.2 TDCI mondiét és egy 1.5 dci renaultét...
ha valakit érdekel hogy néz ki egy  DELPHI porlasztó belülről annak itt vannak képek...

http://porlasztok.bunyek.fotoalbum.hu/
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.28 szerda, 21:44:32 írta Bunyek » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #630 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 08:21:18 »

Ma délután volt kis időm és szétszedtem két porlasztót a csúcsok miatt....
Egy 2.2 TDCI mondiét és egy 1.5 dci renaultét...
ha valakit érdekel hogy néz ki egy  DELPHI porlasztó belülről annak itt vannak képek...

http://porlasztok.bunyek.fotoalbum.hu/
eljen
A hasonlóság meg van. Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szuszu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141


E-mail
« Új hozzászólás #631 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 09:07:03 »

Sziasztok!

Lassan leváltom a francia "csodámat" (Peugeot 307 2.0 HDI), amelyik 7 éves korára néha már-már autóhoz nem méltó dolgokat produkál... Smiley Mind1.
Egy kellően erős és nyomatékos dízelmotoros járgányban gondolkodom és a Mondeo sok szempontból igencsak korrekt választásnak tűnik. Olyan valaki segítségét/válaszát/felvilágosítását várnám, aki kb. 2004-2006 között kifutott 2.2-es 155 lovas darabbal járkál, vagy megbízható infókkal rendelkezik róla.
Kényelem, futómű, méretek, ilyesmi nem fontos, azokkal tisztában vagyok nagyjából.
Viszont! Arra lennék kíváncsi, hogy mennyire jó ez a motor, mennyire tartós, mennyire megbízható, stb. Pl. ugyanaz a váltó, meg a kuplungszerkezet, mint a leggyengébb, vagyis 2.0-s 116 LE modellnél? Mert, felteszem, akkor a nagyobb teljesítmény nagyobb terheléssel jár az alkatrészekre nézve. Az is lehet, h ez hülye felvetés volt... Smiley
Mivel az esetek 90%-ban az emberek a gyengébb dízeleket használják, erről viszonylag kevés írást találtam.
Előre is köszönöm!
Üdv

Hi!

Nekem "sima" 2,2-esem van, 2005-ös kiadásban, már facelift 2-es modell. Már használtan vettem, 40 ezret tettem én bele, most járok 165ezernél, most érett meg az autó a porlasztók cseréjére, amit meg is ejtettem, egyéb gondom nem volt vele soha. (A tapasztalatok szerint ezzel számolnod kell ekkora futásteljesítmény után, de - ha jó helyen vásárolsz - megvan 160e Ft-ból az összes cseréje.) Igazából még ment volna - sose állt meg, nem dobott hibaüzenetet -, de engem zavart a hangosodó kerepelés és a nehezebb hidegindítás. A menetteljesítmény mindenért kárpótol, komoly meglepetést látok sokszor az arcokon, amikor igazán odapörkölök neki...  eplus2 Kuplung, váltó még egyben van, a többiek biztos többet tudnak mondani róla!  nyes

Szóval én szívből ajánlom, nem fogsz csalódni, ha egy kellően leinformált példányt sikerül kifognod. (Utólag ne a kereskedőt szidd, hisz Te magad döntesz.)
Naplózva

MK4 2.0 TDCi FL Tit-X
MK5 Hibrid Vignale
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #632 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 10:56:47 »

Hali!

Nekem ugyan 2006-os ST TDCi van.
100.000 km van benne. A futómű az keményebb mint a gyári verzióban, meg le is van ültetve, így enyém nem mérvadó.
A motor az viszont remek.
1000 körül hajlamos lefulladni, de 1600-tól már érezhető a nyomaték, aztán 1900-2000-nél már csatasorban mind a 400 Nm.
Nekem chippes az autó, és még így is bírja a kuplung, meg minden. 30.000 km-t mentem már chippesen.
430 Nm és 176 lóerőt viseli az autó.
Ugyan nem nagy fordulatú, mert a gyári verziót 3500 fölé nem nagyon érdemes pörgetni, de a chippes meg tudja jól csinálni, és akkor akár 4000-4200-ig lehet tolni és jól is megy.


A 400 Nm csak 4 és 5-ben van, csak padlógáznál, és csak kb 10s-ig. Amúgy 360...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
gorzas
Vendég
« Új hozzászólás #633 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 11:31:23 »

Nem sokat lehet kivenni ezekből a képekből!De hogy nem tocsog az olajban az biztos.Viszont a szívosor is tiszta olaj.
Első lépésben talán a a motor takaró burkolat szivacsos részén probálnám megkeresni hogy merről merre terül az olaj.Mert valószínű hogy az a szivacs és a menetszél széthordja a szelepfedelen.
Nincs más lehetőség,mint hogy lefújod brigéciollal,majd gőzborotvával lemosod a szelepfedelet.A koszos motortakarót meg nem rakod vissza.A hőtágulás miatt érdemes még hideg motoron elvégezni a műveletett.Nehogy valami megrepedjen a hideg víztől.Majd addig járatni menni az autóval amíg teljesen meg nem szárad a motortér.

Koszi az infot. Tade-val is ugyanerre jutottunk, hetvegen megcsinalom a mosast.
Egy kerdesem azert lenne ezzel kapcsolatban. Nem kell letakarni valamit mosas kozben, vagy nem hajlamos a beazasra az elektromos alkatreszek? (regi szep idokbol kiindulva, amikor a 120-as skodamnak 1/2 ora kellett a motormasas utan, hogy beinduljon vigyor3)
A motortakaron levo szivacs mar elozo heten szetment, gondolom az olaj miatt, darabokban szedtem ki a motorter minden reszerol rinya. Kicsit meg is ijedtem emiatt, mert elso lepesben a porlasztokra gondoltam, de azok szarazok. Tehat ebbol sajnos nem tudok kiindulni.
Ha meglesz a mosas hetvegen jelentkezem. wave
Naplózva
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #634 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 11:45:39 »

A 400 Nm csak 4 és 5-ben van, csak padlógáznál, és csak kb 10s-ig. Amúgy 360...

3-ban biztos van overboost, mert a 3-ban sokkal jobban húz a verda, mint 2-ben.
Érezni nagyon, hogy 2000-ről elindítod a kettest, váltasz 3200-3400 körül, megint padló és mintha nem is ugyanaz az autó lenne.
Sokkal durvábban kezd el tolni a gép.
De ezt bárki megmondja aki vezette a kocsimat, és ez chip előtt is így volt.
A hatodikat nem használom soha, csak utazósebesség, mert akkora áttétele van.
A 2.0 TDCi is 2800-2900-at pörög 180 km/h-nál 6-ban?
Gondolom a váltó ugyanaz, de az áttétel is?
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #635 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 12:10:37 »

3-ban biztos van overboost, mert a 3-ban sokkal jobban húz a verda, mint 2-ben.
Érezni nagyon, hogy 2000-ről elindítod a kettest, váltasz 3200-3400 körül, megint padló és mintha nem is ugyanaz az autó lenne.
Sokkal durvábban kezd el tolni a gép.
De ezt bárki megmondja aki vezette a kocsimat, és ez chip előtt is így volt.
A hatodikat nem használom soha, csak utazósebesség, mert akkora áttétele van.
A 2.0 TDCi is 2800-2900-at pörög 180 km/h-nál 6-ban?
Gondolom a váltó ugyanaz, de az áttétel is?
3000-et pörög 180-nál.
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.31 szombat, 22:37:32 írta TZS » Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #636 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 12:15:34 »

Koszi az infot. Tade-val is ugyanerre jutottunk, hetvegen megcsinalom a mosast.
Egy kerdesem azert lenne ezzel kapcsolatban. Nem kell letakarni valamit mosas kozben, vagy nem hajlamos a beazasra az elektromos alkatreszek? (regi szep idokbol kiindulva, amikor a 120-as skodamnak 1/2 ora kellett a motormasas utan, hogy beinduljon vigyor3)
A motortakaron levo szivacs mar elozo heten szetment, gondolom az olaj miatt, darabokban szedtem ki a motorter minden reszerol rinya. Kicsit meg is ijedtem emiatt, mert elso lepesben a porlasztokra gondoltam, de azok szfhazok. Tehat ebbol sajnos nem tudok kiindulni.
Ha meglesz a mosas hetvegen jelentkezem. wave
Nekem eddig még nem ázott be egyik mondeom se.Pedig nem kicsit mostam át a motor teret.De én mindig nyáron csinálom ezt a műveletet!De az fontos hogy ne a forró motorra nyomasd a jéghideg vizet!És hogy utána szárazra járasd.
Ja a szelepfedélen meg fog állni a víz,azt érdemes letörölni,fel itatni,mert soha nem párolog el róla
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #637 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 12:29:58 »

3-ban biztos van overboost, mert a 3-ban sokkal jobban húz a verda, mint 2-ben.

Nincs. Csak érzéki csalódás.

Válasz
Érezni nagyon, hogy 2000-ről elindítod a kettest, váltasz 3200-3400 körül, megint padló és mintha nem is ugyanaz az autó lenne.
Sokkal durvábban kezd el tolni a gép.
De ezt bárki megmondja aki vezette a kocsimat, és ez chip előtt is így volt.

A 360 vs 400 az kb 11%. Erre nem  mondanám, hogy sokkal durvábban megy.
A gyorsulás amúgy is lóerő- és nem nyomatékfüggő. A 2.2-es 8,7s alatt van 100-on, míg a 170 lovas benzines meg 8,3s alatt, holott annak kb 220 Nm a nyomatéka.

Válasz
A hatodikat nem használom soha, csak utazósebesség, mert akkora áttétele van.
A 2.0 TDCi is 2800-2900-at pörög 180 km/h-nál 6-ban?
Gondolom a váltó ugyanaz, de az áttétel is?

Nekem egy olyan adatom van, hogy 220-nál 3600-at forog 6-ban, azaz kb 2945-öt forog 180-nál.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #638 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 12:38:03 »

Nincs. Csak érzéki csalódás.

A 360 vs 400 az kb 11%. Erre nem  mondanám, hogy sokkal durvábban megy.
A gyorsulás amúgy is lóerő- és nem nyomatékfüggő. A 2.2-es 8,7s alatt van 100-on, míg a 170 lovas benzines meg 8,3s alatt, holott annak kb 220 Nm a nyomatéka.

Nekem egy olyan adatom van, hogy 220-nál 3600-at forog 6-ban, azaz kb 2945-öt forog 180-nál.
Asszem egyszer én  is megfigyeltem,190 nél volt 3000 a fordszám 6ban.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Peri25
Vendég
« Új hozzászólás #639 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 13:08:11 »

Köszönöm a hozzászólást, SZUSZU!
Valóban, a kereskedők a legveszélyesebb "állatfaj" ezen a Földön, vigyázni kell velük. Smiley
Ha esetleg más is tud még infóval szolgálni 2.2-es TDCI-kkel kapcsolatban, azt szívesen veszem.
Elsősorban a tartóssága, megbízhatósága izgatja a fantáziámat.
Legyetek jók és csak kicsit hajtsatok gyorsan! Smiley
Naplózva
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #640 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 14:25:23 »

Nincs. Csak érzéki csalódás.

A 360 vs 400 az kb 11%. Erre nem  mondanám, hogy sokkal durvábban megy.
A gyorsulás amúgy is lóerő- és nem nyomatékfüggő. A 2.2-es 8,7s alatt van 100-on, míg a 170 lovas benzines meg 8,3s alatt, holott annak kb 220 Nm a nyomatéka.

Nekem egy olyan adatom van, hogy 220-nál 3600-at forog 6-ban, azaz kb 2945-öt forog 180-nál.

Elhiszem, hogy mit ír a sajtó, de tényre mást mutat a gép.
De majd ha találkozunk, és megtisztelsz, hogy kipróbálod a tragacsomat, akkor szerintem érezni fogod te is!
Azért többet kell váltani a dieselnél százig talán? Az 5 sebességes ST-m elérte a százat 2-ban.
Miért olyan rövid az 1-es kettes a dieselnél?
Naplózva
jupiter72
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77


E-mail
« Új hozzászólás #641 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 17:08:50 »

Elhiszem, hogy mit ír a sajtó, de tényre mást mutat a gép.
De majd ha találkozunk, és megtisztelsz, hogy kipróbálod a tragacsomat, akkor szerintem érezni fogod te is!
Azért többet kell váltani a dieselnél százig talán? Az 5 sebességes ST-m elérte a százat 2-ban.
Miért olyan rövid az 1-es kettes a dieselnél?


 Azért rövid az egyes,mert alapjárat közelében nagyon kicsi a diesel nyomatéka,és nehezen lehetne elindulni egy hosszú egyessel
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #642 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 20:27:38 »

Ma délután volt kis időm és szétszedtem két porlasztót a csúcsok miatt....
Egy 2.2 TDCI mondiét és egy 1.5 dci renaultét...
ha valakit érdekel hogy néz ki egy  DELPHI porlasztó belülről annak itt vannak képek...

http://porlasztok.bunyek.fotoalbum.hu/

Mintha a tű átmérője lenne más.
A rönyónál mennyit szokott bírni a csúcs?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #643 Dátum: 2009.10.29 csütörtök, 23:46:32 »

Elhiszem, hogy mit ír a sajtó, de tényre mást mutat a gép.
De majd ha találkozunk, és megtisztelsz, hogy kipróbálod a tragacsomat, akkor szerintem érezni fogod te is!
Így legyen. Majd kipróbáljuk.
Válasz
Azért többet kell váltani a dieselnél százig talán? Az 5 sebességes ST-m elérte a százat 2-ban.
Miért olyan rövid az 1-es kettes a dieselnél?
Persze, eggyel többet kell váltani. De a nagy gyorsulósok szeretik a rövid váltókat, és inkább 1-gyel többet váltanak.
Így jobban ki lehet használni a legjobb tartományt.
Van az a gyorsulós oldal, ott sok görbe van. Nézegesd meg, sok okosat ki lehet sütni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #644 Dátum: 2009.10.30 péntek, 10:36:15 »

A múlt héten voltam leméretni a kocsimat, azt már írtam.
És csináltattam dupla mérést!

Mindig vita ment, hogy ér-e valamit a direktszűrő dieselnél...
Azonos körülmények között lett lemérve a kocsi.
Az igaz, hogy a direktszűrő csak a motortérből tud majd levegőt szívni, ami melegebb mint a kinti, de ott van a cooler, és tervben van a nagyobb felületű cooler, így vissza tudja majd hűteni a levegőt, így ez a dolog nem fontos annyira...
A direktszűrő ellen szólt, hogy előbb volt mérve a verda sportszűrővel, így a cooler már nem tudta annyira lehűteni a levegőt mint a sportszűrőnél....
Első mérés az sportlégszűrővel volt (ami a gyárival megegyező nagyságú, és a gyári "doboz"-ba megy bele.
A második mérés volt direktszűrővel..
3 lóerőt és 10 Nm-t hozott a direktszűrő, de nem egy fordulaton, hanem végig a fordulatszám-tartományban.
Látható a grafikonon, hogy végig magasabb a teljesítmény, de a nyomaték az még jobban látszódik...
DE!!!!
Ami mindenkit meglepett, hogy a direktszűrővel mennyivel hamarabb épül fel a nyomaték, meg a teljesítmény. Ezen még a tapasztalt mérést végző ember is meglepődött.
Szerintem a grafikon magéért beszél...
A vastagabb, magasabban fekvő görbék a direktszűrő értékei.
 
Naplózva
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #645 Dátum: 2009.10.30 péntek, 10:45:25 »

Valaki csináljon egy fényképet egy direkt szűrőről meg a mondiba való beszereléséről, lécci.
Mármint nem a beszerelés folyamatáról, hanem a beszerelt állapotról.
Köszi
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #646 Dátum: 2009.10.30 péntek, 11:26:49 »

Valaki csináljon egy fényképet egy direkt szűrőről meg a mondiba való beszereléséről, lécci.
Mármint nem a beszerelés folyamatáról, hanem a beszerelt állapotról.
Köszi

Ugyan ez az előző autómban volt, egy ST220-ban, de ugyanígy néz ki a dieselben is, csak ott nem látod a gyönyörű szívósort! duhos2 gun eplus2

« Utoljára szerkesztve: 2009.10.30 péntek, 11:34:01 írta ST220 » Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #647 Dátum: 2009.10.30 péntek, 19:13:40 »

Mintha a tű átmérője lenne más.
A rönyónál mennyit szokott bírni a csúcs?

Azt inkább hadjuk, abból hal meg a legtöbb amiről tudok,majd jön a ford.....és ami DELPHI.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #648 Dátum: 2009.10.30 péntek, 19:22:51 »

Mindig vita ment, hogy ér-e valamit a direktszűrő dieselnél...

Elég meggyőző a mérés.
Amúgy azon, hogy hamarabb épül fel a nyomás, nem igazán kell csodálkozni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #649 Dátum: 2009.10.31 szombat, 06:32:29 »

Elég meggyőző a mérés.
Amúgy azon, hogy hamarabb épül fel a nyomás, nem igazán kell csodálkozni.
Azon a fordulaton, ahol kezd felépülni a nyomás, még olyan kevés levegő kell a motornak, hogy a gyakorlatban zéro ellenállása van a gyári szűrőnek is....ha tiszta!!!! Wink
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.31 szombat, 06:36:46 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Oldalak: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.102 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.