Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 21:06:08
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
387
388
389
390
391
392
393
[
394
]
395
396
397
398
399
400
401
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14664743 alkalommal)
0 Felhasználó és 138 vendég van a témában
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19650 Dátum:
2012.08.21 kedd, 14:49:33 »
Idézetet írta: öreg - 2012.08.21 kedd, 11:19:32
Ezekben a Maf-okban nincsen hőmérséklet érzékelő, az a MAP szenzor része, így lett TMAP.
én úgy tudom, hogy a tcdi-ben lévő MAF szenzorban lévő egyik érzékelő az IAT másik a MAF jelet adja, azaz van benne hőmérséklet érzékelő.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19651 Dátum:
2012.08.21 kedd, 15:10:55 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.08.21 kedd, 14:48:36
merthogy a dízeleknél 2004-től kötelező az OBDII szabvány alkalmazása. A tdci mondeoknál - tapasztalatom szerint - a facelift-nél (azaz 2004-es modellév) volt az a határ, hogy stabilan megy OBDII protokollal.
Értem.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
öreg
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19652 Dátum:
2012.08.21 kedd, 16:11:09 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.08.21 kedd, 14:49:33
én úgy tudom, hogy a tcdi-ben lévő MAF szenzorban lévő egyik érzékelő az IAT másik a MAF jelet adja, azaz van benne hőmérséklet érzékelő.
Biztos nincs 4 vezetékes ebből 2 test amely a kábelkötegben össze is van forrasztva, a 3-ik a 12volt, a 4-ik a fehér-kék vezeték a jel a PCM-nek.
Azért tették át mert az a lényeg hogy milyen hőmérsékletű levegő megy a motorba, és a MAPT a szívosór elött van.
Ha MAF-ba lenne utána megmelegíti a turbó, majd lehüti a cooler, ki tudja hány fok lesz mire beér a motorba a levegő.
Naplózva
malay
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19653 Dátum:
2012.08.21 kedd, 16:55:24 »
Idézetet írta: öreg - 2012.08.21 kedd, 16:11:09
Biztos nincs 4 vezetékes ebből 2 test amely a kábelkötegben össze is van forrasztva, a 3-ik a 12volt, a 4-ik a fehér-kék vezeték a jel a PCM-nek.
Azért tették át mert az a lényeg hogy milyen hőmérsékletű levegő megy a motorba, és a MAPT a szívosór elött van.
Ha MAF-ba lenne utána megmelegíti a turbó, majd lehüti a cooler, ki tudja hány fok lesz mire beér a motorba a levegő.
Nem rossz dolog ez a kis elektronika. Ezt úgy kell felfogni, hogy az ember saját szórakozásból csinál valamit az autójához, ami szerinte jó. Én a 0km-es fókuszomba is az ablafelhúzó eletronikát jómagam kábeleztem (csupán mert így 1/15-ébe került, mint a gyári) és kötöttem be. Nézett is a feleségem, mikor nem volt a vadiúj autón a két első ajtó. Boc az offolásért.
Naplózva
2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
öreg
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19654 Dátum:
2012.08.21 kedd, 18:00:17 »
Idézetet írta: malay - 2012.08.21 kedd, 16:55:24
Nem rossz dolog ez a kis elektronika. Ezt úgy kell felfogni, hogy az ember saját szórakozásból csinál valamit az autójához, ami szerinte jó. Én a 0km-es fókuszomba is az ablafelhúzó eletronikát jómagam kábeleztem (csupán mert így 1/15-ébe került, mint a gyári) és kötöttem be. Nézett is a feleségem, mikor nem volt a vadiúj autón a két első ajtó. Boc az offolásért.
Így van az alkotás öröme
Még Légzsák kikapcsolót is csináltam, mert nincs gyárilag.
Na én nem a gyerek miatt, hanem ha egyedül megyek és véletlen csat-van ne robbanjon fel a műszerfal.
Naplózva
mcskot
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19655 Dátum:
2012.08.21 kedd, 18:55:26 »
Idézetet írta: gabe - 2012.08.21 kedd, 14:48:11
Nézd, nyomni mindenki tudja neki, akár én is. Aztán vagy megy, vagy nem megy, de fogyaszt. Viszont takarékosan vezetni a mai viszonyok között nem kis feladat, és örülök, hogy neked sikerül. Mindez számomra azt mutatja, hogy az autó tudja ezt is, és ez jó, mert környezetkímélő (szemben az annyit reklámozott hibridekkel), és hogy te is pénztárca- és környezetkímélő módban közlekedsz, amiért hálás vagyok. Én azt mondom, hogy csak így tovább! A többiről inkább a fogyasztás topikban.
Nagyon szépen köszönöm.
Végre egy kulturált véleménynyilvánítás.
(kb, valami hasonlót vártam volna a többi márkatárstól is
).
Neked, minden jót kívánok!
Remélem, mihamarabb beszámolhatsz hasonlóan kedvező fogyasztásról.
Laci
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19656 Dátum:
2012.08.21 kedd, 19:55:19 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.08.21 kedd, 14:49:33
én úgy tudom, hogy a tcdi-ben lévő MAF szenzorban lévő egyik érzékelő az IAT másik a MAF jelet adja, azaz van benne hőmérséklet érzékelő.
Én is így tudtam, de bármi lehet
Naplózva
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19657 Dátum:
2012.08.21 kedd, 20:01:32 »
Idézetet írta: öreg - 2012.08.21 kedd, 18:00:17
Így van az alkotás öröme
Még Légzsák kikapcsolót is csináltam, mert nincs gyárilag.
Na én nem a gyerek miatt, hanem ha egyedül megyek és véletlen csat-van ne robbanjon fel a műszerfal.
és ezt mindig ki-be kapcsolgatod a szitunak megfelelöen
vagy egyszer elfelejted és ha kellene majd mondod,hogy bocs
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19658 Dátum:
2012.08.21 kedd, 20:31:07 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.08.21 kedd, 00:23:07
Nem kizáró ok!
Max visszaspórolom.
Ja, és egyetlen tempós előzéstől, még nem ugrik akkorát az átlag.
Nem tudom, hogy az utolsó hány km-ből számolja, de ha már vagy 1000-1500 óta 4.3 , simán belefér pár 5 autós előzés.
A fogyasztása nekem is megfelel (így
)
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=418404644862553&set=a.417868638249487.82024.100000790640800&type=3&theater
Vigyázz, nem mindig hiteles az a csodaműszer, nem rég járt nálam egy TDCi-s emberke, aki büszkén mutatta a 4,4-et a fedkompon...de mikor rákérdeztem, azt mondta 1000-nél többet nem tud menni egy tankkal....mondom neki az enyém igaz csak 4,7-et eszik vegyesben, de én kb 1300 után tankolok..na akkor kezdett pislogni..
Nálam a fogyi csak a megtett kilométer és ez alatt elégetett gázolajból számolandó...szuper műszerek meg azért vannak, hogy átverjenek..
«
Utoljára szerkesztve: 2012.08.21 kedd, 20:36:35 írta Ervin
»
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19659 Dátum:
2012.08.21 kedd, 20:32:13 »
Idézetet írta: coboy - 2012.08.21 kedd, 20:01:32
és ezt mindig ki-be kapcsolgatod a szitunak megfelelöen
vagy egyszer elfelejted és ha kellene majd mondod,hogy bocs
pont úgy csinálja,mint amelyiken gyárilag is kikapcsolható!
Mint nekünk pl az I20-asban.Berakhatod a háttal előre néző gyerekülést,de kikell hozzá kapcsolni a kulccsal a jobb 1es légzsákot.Ezt a kikapcsolt állapotot amúgy jelzi is a műszerfalon egy folyamatosan sárgán izzó kikapcsolt légzsák ikon(áthúzott+felkiáltójel).
Amennyiben nem gyerek ülést raksz a jobb 1re,akkor a sofőr felelőssége,hogy indulás előtt vissza kapcsolja a felnőtt utasnak.Ez le is van írva a használati utasításban is!
Tehát ha utasa ül a jobb 1be,akkor visszakapcsolja.És jól is van ez így!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19660 Dátum:
2012.08.21 kedd, 20:39:22 »
Idézetet írta: alf - 2012.08.21 kedd, 20:32:13
pont úgy csinálja,mint amelyiken gyárilag is kikapcsolható!
Mint nekünk pl az I20-asban.Berakhatod a háttal előre néző gyerekülést,de kikell hozzá kapcsolni a kulccsal a jobb 1es légzsákot.Ezt a kikapcsolt állapotot amúgy jelzi is a műszerfalon egy folyamatosan sárgán izzó kikapcsolt légzsák ikon(áthúzott+felkiáltójel).
Amennyiben nem gyerek ülést raksz a jobb 1re,akkor a sofőr felelőssége,hogy indulás előtt vissza kapcsolja a felnőtt utasnak.Ez le is van írva a használati utasításban is!
Tehát ha utasa ül a jobb 1be,akkor visszakapcsolja.És jól is van ez így!
ha vissza kapcsolja
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19661 Dátum:
2012.08.21 kedd, 20:43:28 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.08.21 kedd, 20:31:07
Vigyázz, nem mindig hiteles az a csodaműszer...
Nem mindig? Inkább úgy mondanám: néha pontos... volt már rá példa, hogy pont azt mutatta, amit kell
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19662 Dátum:
2012.08.21 kedd, 20:50:47 »
Idézetet írta: Angel - 2012.08.21 kedd, 20:43:28
Nem mindig? Inkább úgy mondanám: néha pontos... volt már rá példa, hogy pont azt mutatta, amit kell
Véletlenül....fogyit az alapján kijelenteni...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19663 Dátum:
2012.08.21 kedd, 21:06:12 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.08.21 kedd, 20:50:47
Véletlenül....fogyit az alapján kijelenteni...
Sőt, az a baj, hogy még csak ki se lehet ismerni... néha 10%-ot dob rá, néha meg teljesen pontos.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19664 Dátum:
2012.08.21 kedd, 21:12:06 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.08.21 kedd, 00:23:07
Nem tudom, hogy az utolsó hány km-ből számolja, de ha már vagy 1000-1500 óta 4.3 , simán belefér pár 5 autós előzés.
Ugyi nem az számít, mennyit ír ki... ez elég pontatlan. Inkább az, mennyi a megtett, és mennyit tankoltál... de lehetőleg ne egy tankra nézze az ember, mert ha előtte csurig tankolod (kupakig), a következőnél meg az első kattanásig, már lett is vagy 2-3 literes tévedés. A tank kb 58 literes. Ha 1350 kilométert mentél le vele, akkor pontos.
A számlálót le is lehet nullázni. Hosszan (6-10s) nyomod a gombot. Ugyanígy kell az átlagsebességet nullázni, így tk pillanatnyi fogyit/sebességet mutat.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
öreg
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19665 Dátum:
2012.08.21 kedd, 22:40:03 »
Idézetet írta: coboy - 2012.08.21 kedd, 20:01:32
és ezt mindig ki-be kapcsolgatod a szitunak megfelelöen
vagy egyszer elfelejted és ha kellene majd mondod,hogy bocs
Igen, és ahogy írták van visszajelző lámpa, légzsák off, a kulcsos kapcsoló meg a rádió alatt, hogy könnyen elérjem.
A fogyasztásmérő meg tényleg rosszul mutat, enyém most 4,2 van. De most hogy aktiváltam a pillanatnyi fogyasztást látom mi a baja.
Alapjáraton nem mutatja hány liter / óra nem számol fogyasztást, ha megyek vele nagyon finom gázzal, tudok úgy menni 60-al hogy 0-át mutat.
Tehát aki nagyon finoman megy annak lesznek csodakijelzések és legalább 1liter eltérés, aki jobban nyomja annak nagyjából pontos, bár az állás idő miatt az sem jó.
Talán autópályán jót mérne csak nehéz menni csak autópályán, országon belül.
Ja és még 1 nem mindegy milyen kerékátmérő van beprogramozva, mert lehet óra szerint mentél 100 km-ert, de valóságban 92-őt.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.08.21 kedd, 22:42:45 írta öreg
»
Naplózva
mcskot
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19666 Dátum:
2012.08.21 kedd, 22:54:31 »
Idézetet írta: Angel - 2012.08.21 kedd, 21:12:06
Ugyi nem az számít, mennyit ír ki... ez elég pontatlan. Inkább az, mennyi a megtett, és mennyit tankoltál... de lehetőleg ne egy tankra nézze az ember, mert ha előtte csurig tankolod (kupakig), a következőnél meg az első kattanásig, már lett is vagy 2-3 literes tévedés. A tank kb 58 literes. Ha 1350 kilométert mentél le vele, akkor pontos.
A számlálót le is lehet nullázni. Hosszan (6-10s) nyomod a gombot. Ugyanígy kell az átlagsebességet nullázni, így tk pillanatnyi fogyit/sebességet mutat.
Nem mondod..........
Valóban vidéken lakom (akárcsak te), de ez nem jeleni azt, hogy hülye is vagyok.
Több mint 20 éve van hivatásos jogsim. Levezettem több mint 1M km-ert (a nagy kerek után már nem számoltam, de az se most volt).
Volt 7 autóm. Meg pár motorom (pl 1100 Kawa).
Az iskolát is kijártam, így talán nem okoz gondot kiszámolni az átlagfogyasztást, meg lenullázni egy számlálót.
Nem 1 tankolásból számoltam! Ha megnézed a belinkelt képeket, láthatod, hogy csak a két kép között 23e km a különbség!
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=417869024916115&set=a.417868638249487.82024.100000790640800&type=3&theater
Lentebb írtam is, hogy fixen hozzá kell adni 4dl-t (nem értem, miért nem lehet rendesen belőni (gyári 16 kerék)).
Már sajnálom, hogy megosztottam a tapasztalataimat.
Nem is tudom, mire számítottam:
-talán azt gondoltam, hogy itt a márka összetartozás révén, nem irigykedünk, marjuk egymást (jó magyar szokás szerint).
Sajnálom, hogy tévedtem!
Természetesen:
TISZTELET A KIVÉTELNEK!!!
«
Utoljára szerkesztve: 2012.08.21 kedd, 23:18:14 írta mcskot
»
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19667 Dátum:
2012.08.21 kedd, 23:07:11 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.08.21 kedd, 22:54:31
Nem mondod..........
Valóban vidéken lakom (akárcsak te), de ez nem jeleni azt, hogy hülye is vagyok.
Több mint 20 éve van hivatásos jogsim. Levezettem több mint 1M km-ert (a nagy kerek után már nem számoltam, de az se most volt).
Volt 7 autóm. Meg pár motorom (pl 1100 Kawa).
Az iskolát is kijártam, így talán nem okoz gondot kiszámolni az átlagfogyasztást, meg lenullázni egy számlálót.
Nem 1 tankolásból számoltam! Ha megnézed a belinkelt képeket, láthatod, hogy csak a két kép között 30e km a különbség!
Lentebb írtam is, hogy fixen hozzá kell adni 4dl-t (nem értem, miért nem lehet rendesen belőni (gyári 16 kerék)).
Már sajnálom, hogy megosztottam a tapasztalataimat.
Nem is tudom, mire számítottam:
-talán azt gondoltam, hogy itt a márka összetartozás révén, nem irigykedünk, marjuk egymást (jó magyar szokás szerint).
Sajnálom, hogy tévedtem!
Természetesen:
TISZTELET A KIVÉTELNEK!!!
Jó fogyasztásod nem lehet!! Tudod sok társ közül valakinek mindig szemetszúr
Remélem tudod, hogy nem baszakodok, csak viccelek természetesen!
Pedig elérhető ezzel a kocsival igenis! Ha én 5,8-at tudok csinálni akkor Te biztosan valós adatokat adtál meg, ha nem gyepálod a gépet!
Én akkor megyek 90el ha valaki feltart...akkor is éltaléban visszarakom 4.-be, nehogymá'
Szóval simán valósak az értékek! Csak irigyek az emberek itt is mint az élet bármilyen részén!
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
mcskot
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19668 Dátum:
2012.08.21 kedd, 23:17:02 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2012.08.21 kedd, 23:07:11
Jó fogyasztásod nem lehet!! Tudod sok társ közül valakinek mindig szemetszúr
Remélem tudod, hogy nem baszakodok, csak viccelek természetesen!
Pedig elérhető ezzel a kocsival igenis! Ha én 5,8-at tudok csinálni akkor Te biztosan valós adatokat adtál meg, ha nem gyepálod a gépet!
Én akkor megyek 90el ha valaki feltart...akkor is éltaléban visszarakom 4.-be, nehogymá'
Szóval simán valósak az értékek! Csak irigyek az emberek itt is mint az élet bármilyen részén!
Köszönöm, tisztelet kivétel!
Naplózva
öreg
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19669 Dátum:
2012.08.21 kedd, 23:44:42 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.08.21 kedd, 23:17:02
Köszönöm, tisztelet kivétel!
Meg lehet csinálni szerintem is ilyen fogyasztást, én egy 1,6 os 90 le focusal mentem hosszútávot 3.8-at mutatott, 4,0-át tankoltam.
Ezt az autót béreltem, ez után váltottam dízelre, csak Mondeo lett belőle, ezt a távot elötte V6 mondeóval 7.8 fogyasztással jártam, otthoni használatban 10liter volt.
A mostani mondeóval még nem tettem meg ezt az utat, (gyerek picuri), most átlagban 4.7-4.9-et mutat, de mindig 5.62 a valós. ( Most nagyon figyelek rá 4.2-őn van )
De jövőre kiváncs leszek a Focushoz képest mi lesz
Naplózva
öreg
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19670 Dátum:
2012.08.21 kedd, 23:48:51 »
És mindig is mondtam, nem kéne semmi hókusz-pókusz, egy Focus motorral és mondjuk egy 700 kg-os autó súllyal 3literrel el lehetne menni.
Nem lenne 5 csillagos törésteszt, de motor helyett, járkálni jó lenne, gazdaságos, mégis biztonságosabb.
És hosszútávra egy nagyobb vas, azért a család is fontos.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19671 Dátum:
2012.08.22 szerda, 00:53:24 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.08.21 kedd, 22:54:31
Nem mondod..........
Valóban vidéken lakom (akárcsak te), de ez nem jeleni azt, hogy hülye is vagyok.
Több mint 20 éve van hivatásos jogsim. Levezettem több mint 1M km-ert (a nagy kerek után már nem számoltam, de az se most volt).
Volt 7 autóm. Meg pár motorom (pl 1100 Kawa).
Az iskolát is kijártam, így talán nem okoz gondot kiszámolni az átlagfogyasztást, meg lenullázni egy számlálót.
Nem 1 tankolásból számoltam! Ha megnézed a belinkelt képeket, láthatod, hogy csak a két kép között 23e km a különbség!
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=417869024916115&set=a.417868638249487.82024.100000790640800&type=3&theater
Lentebb írtam is, hogy fixen hozzá kell adni 4dl-t (nem értem, miért nem lehet rendesen belőni (gyári 16 kerék)).
Már sajnálom, hogy megosztottam a tapasztalataimat.
Nem is tudom, mire számítottam:
-talán azt gondoltam, hogy itt a márka összetartozás révén, nem irigykedünk, marjuk egymást (jó magyar szokás szerint).
Sajnálom, hogy tévedtem!
Természetesen:
TISZTELET A KIVÉTELNEK!!!
Te egy érzelgős ember vagy.Még igazán a fórum fekete báránya nem is szólt még beneked.Attól meg rosszul is lennél.Ha az írásokat olvastad senki nem küldött el a francba még én is gratuláltam de azt veszel észre amit akarsz az írásokban de nem érdekel.Ami nekem furi ezt itt Pécsen neharagudj de nem tudod megcsinálni meg ha neked ennyi időd van hogy te pont 50-el menj és így fordulatokon válts el nekem ez nem is menne számomra nem vezetés és nem is érdekelne hogy ennyit fogyaszon .Amúgy mégegyszer GRATULÁLOK NEKED EHEZ és ha itt maradsz a fórumon készülj fel kapsz te itt hideget-meleget és senki sem irigy csak maga módján elmondja a véleményét.És ja van itt egy fórumtárs aki neked is megírja *** a tdci és nem érdekli mitgondolsz róla.Mi ezt a kis közösséget így szeretjük és elviseljük egy mást így ahogy vagyunk.Sosem szégyeld és amit tapasztalsz megosztani velünk de készülj fel rá nem úgy reagálják le ahogy neked tetszene.Hidd el mennifog.És senki sem vitatja azt amit eddig tapasztaltál a motorizáció kapcsán ahogy leírtad.Amúgy a fedcompra reagálva ez meg az én tapasztalatom és már leírtam többször azóta mióta a 4pcs-szivattyú kivolt cserélve nekem PONTOS!!!!a fogy mérőm nagy ritkán van 1 eltérés.Azelőtt 6-7 volt persze tized.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
mcskot
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19672 Dátum:
2012.08.22 szerda, 00:58:55 »
Idézetet írta: öreg - 2012.08.21 kedd, 23:48:51
És mindig is mondtam, nem kéne semmi hókusz-pókusz, egy Focus motorral és mondjuk egy 700 kg-os autó súllyal 3literrel el lehetne menni.
Nem lenne 5 csillagos törésteszt, de motor helyett, járkálni jó lenne, gazdaságos, mégis biztonságosabb.
És hosszútávra egy nagyobb vas, azért a család is fontos.
Még csak Focus sem kell hozzá:
A világrekordot, nemrégiben hódította vissza a Mondeo 1.6 TDCI EcoNetic (2,8l), a Passat-tól 1.6 TDI SE BlueMotion (3,2l).
Mindkettő, fogyasztásra optimalizált változat volt.
http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/uj_etvagyrekord_2_8_l_100_km_ford_mondeoval-8027
Naplózva
mcskot
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19673 Dátum:
2012.08.22 szerda, 01:13:40 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.08.22 szerda, 00:53:24
Te egy érzelgős ember vagy.Még igazán a fórum fekete báránya nem is szólt még beneked.Attól meg rosszul is lennél.Ha az írásokat olvastad senki nem küldött el a francba még én is gratuláltam de azt veszel észre amit akarsz az írásokban de nem érdekel.Ami nekem furi ezt itt Pécsen neharagudj de nem tudod megcsinálni meg ha neked ennyi időd van hogy te pont 50-el menj és így fordulatokon válts el nekem ez nem is menne számomra nem vezetés és nem is érdekelne hogy ennyit fogyaszon .Amúgy mégegyszer GRATULÁLOK NEKED EHEZ és ha itt maradsz a fórumon készülj fel kapsz te itt hideget-meleget és senki sem irigy csak maga módján elmondja a véleményét.És ja van itt egy fórumtárs aki neked is megírja *** a tdci és nem érdekli mitgondolsz róla.Mi ezt a kis közösséget így szeretjük és elviseljük egy mást így ahogy vagyunk.Sosem szégyeld és amit tapasztalsz megosztani velünk de készülj fel rá nem úgy reagálják le ahogy neked tetszene.Hidd el mennifog.És senki sem vitatja azt amit eddig tapasztaltál a motorizáció kapcsán ahogy leírtad.Amúgy a fedcompra reagálva ez meg az én tapasztalatom és már leírtam többször azóta mióta a 4pcs-szivattyú kivolt cserélve nekem PONTOS!!!!a fogy mérőm nagy ritkán van 1 eltérés.Azelőtt 6-7 volt persze tized.
A bátorítást köszönöm! Jól esik.
Ezért írtam a végére: Tisztelet a kivételnek!
Igen, én egy érzelmes ember vagyok.
Ha megnézed, én sem csak 50-el megyek (az csak a városra vonatkozik, ahol egyébként is annyi a megengedett).
No meg hozzájött, a 45e pénz az államkaszának, a "80km/ó lakott területen", című játékban való részvételért.
Anno, vagy 20 éve, azt mondta a szerelő ismerősöm, hogy: -amíg nem romlik el, ne nyúljunk hozzá.
Így hát, csak a téves infó miatt, nem cserélném ki a szivattyút. De, köszönöm a hozzászólásod, észben fogom tartani.
Egyébként is, csak mint tájékoztató adatot veszem figyelembe. Nyilván, a valós tankolás a mérvadó.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19674 Dátum:
2012.08.22 szerda, 07:03:57 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.08.22 szerda, 01:13:40
A bátorítást köszönöm! Jól esik.
Ezért írtam a végére: Tisztelet a kivételnek!
Igen, én egy érzelmes ember vagyok.
Ha megnézed, én sem csak 50-el megyek (az csak a városra vonatkozik, ahol egyébként is annyi a megengedett).
No meg hozzájött, a 45e pénz az államkaszának, a "80km/ó lakott területen", című játékban való részvételért.
Anno, vagy 20 éve, azt mondta a szerelő ismerősöm, hogy: -amíg nem romlik el, ne nyúljunk hozzá.
Így hát, csak a téves infó miatt, nem cserélném ki a szivattyút. De, köszönöm a hozzászólásod, észben fogom tartani.
Egyébként is, csak mint tájékoztató adatot veszem figyelembe. Nyilván, a valós tankolás a mérvadó.
Nekem tetszik a fogyasztásod, és irígykedem is
, de ez nem rosszindulatú irígység. Extrém a fogyid, de erre kihegyezve autózol. Neked ez fontos másnak meg más. Így van ez jól. Gratulálok én is fogyasztásodhoz. Én örülök hogy ilyen élményeket is olvasok.
Tisler sem azért cseréltetett pcs+szivattyút, hogy pontos legyen a fedcompja, hanem mert beszartak az említett alkatrészek. Az autója faxa lett a szervíz után, és azóta pontos adatot mutat neki a fedcomp. Nekem min eltérés 0,3l, max ~1,1l volt a számolthoz képest. Általában 1 l eltéréssel kalkulálok.
Sokan azt felejtik el, hogy ez nem verseny, csak tapasztalat megosztás. És azt sem kéne figyelmen kívül hagyni amit a gyártó ad meg (amikor valaki azt hiszi, hogy sokat eszik az autója). Nekem pl.: 2.0 tdci kombi EUR4 motorral gyár által írt városi fogyi 8,3. És még itt is kérdés, hogy ezt, milyen körülmények között érték el (tél, nyár, lámpa, bemelegedett állapot v. nem, dugó, lámpa, stb., stb.)
Érzelmeid miatt nem elszaladni, ha "beszólnak"!
Hajrá hajrá, nyomd be 3 alá!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19675 Dátum:
2012.08.22 szerda, 09:19:21 »
Idézetet írta: öreg - 2012.08.21 kedd, 23:48:51
És mindig is mondtam, nem kéne semmi hókusz-pókusz, egy Focus motorral és mondjuk egy 700 kg-os autó súllyal 3literrel el lehetne menni.
Nem lenne 5 csillagos törésteszt, de motor helyett, járkálni jó lenne, gazdaságos, mégis biztonságosabb.
És hosszútávra egy nagyobb vas, azért a család is fontos.
Pláne hogy tudjuk, manapság mit ér egy NCAP 5*...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19676 Dátum:
2012.08.22 szerda, 12:54:59 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.08.21 kedd, 22:54:31
Nem mondod..........
Valóban vidéken lakom (akárcsak te), de ez nem jeleni azt, hogy hülye is vagyok.
Több mint 20 éve van hivatásos jogsim. Levezettem több mint 1M km-ert (a nagy kerek után már nem számoltam, de az se most volt).
Volt 7 autóm. Meg pár motorom (pl 1100 Kawa).
Az iskolát is kijártam, így talán nem okoz gondot kiszámolni az átlagfogyasztást, meg lenullázni egy számlálót.
Nem 1 tankolásból számoltam! Ha megnézed a belinkelt képeket, láthatod, hogy csak a két kép között 23e km a különbség!
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=417869024916115&set=a.417868638249487.82024.100000790640800&type=3&theater
Lentebb írtam is, hogy fixen hozzá kell adni 4dl-t (nem értem, miért nem lehet rendesen belőni (gyári 16 kerék)).
Már sajnálom, hogy megosztottam a tapasztalataimat.
Nem is tudom, mire számítottam:
-talán azt gondoltam, hogy itt a márka összetartozás révén, nem irigykedünk, marjuk egymást (jó magyar szokás szerint).
Sajnálom, hogy tévedtem!
Természetesen:
TISZTELET A KIVÉTELNEK!!!
Te valamit félreértettél. Nagyon. Nem bántásból írom...
Nem nézlek h.-nek. Viszont: elég sok ember fordult már meg errefelé. Találkoztam már olyannal, aki beleszámolta a még megtehetőt is...
Vagyis, lement 1000 kilométert, tankolt rá 50 litert, a szgép még 100 km megtehetőt írt ki, azaz 50/11=4,54-es fogyi.
A várost rendszeresen összekeverjük. A város az, amikor hideg motorral megteszel 3 kilométert, leállítod, majd 8 óra múlva ismét 3 kilométert.
Továbbá, nem fixen kell 4 decit hozzáadni, mert bizonyos körülmények között hótt pontos. A fogyit a befecskendezett üa alapján számolja.
Az jó, ha tudod hogy kell lenullázni a fogyit, de ha jól látom azt nem tudtad, hogy ha nem nullázod, hány kilométer átlagát veszi figyelembe (pontosan én sem).
Az is fontos, hogy tankolásnál nem mindegy, hogy meddig töltöd, mert az sem egyértelmű, hogy tele van. Első kattanás? A dugóig?
Ha az egyik esetben első kattanás, a másodikban dugóig töltöd, biz akár 5 liter különbséget is fog eredményezni.
Hogy ez mennyire nem tiszta, olvass bele a gázos topicban, ahol még rosszabb a helyzet, még kevésbé értelmezhető a teli.
Az egyik helyen ugyanabba a tankba 35 litert, a másikon 42-őt lehet tankolni. Ha kiszámolod, biz nagy különbség is összejöhet.
Ott aztán végképp 2-3 tank átlagát kell nézni, mert 1 tank félrevezethető. És ennek ellenére van, aki az első tankkal számol...
Szóval nem árt tisztázni, ki hogy érti, mert elég nagy különbség is összejöhet.
Valamint: én is szoktam jó fogyikat csinálni. Annyira már nem megyek rá, mint te, de sikerült télen, pesten (a szomszéd városból járok be) 5,0-ás fogyit csinálni.
Számoltat... persze meggyanúsítottak, hogy nem mondok igazat. Egy másik, az autó fullosan tele (500kiló cucc, 3 ember), és 1060 kilométert tettem meg 53 literből.
Autópályás kb 860 kilométer, és kb 200 bp. Ez is elég jó. Sima országúton, ahol 90-nel lehet menni, keveset járok. Soha nem jött össze 1 tank.
Ha autópálya+tempomat 80, akkor kb 3,5 literből kijönnék. Nyilván légkondi nélkül... te hát mi a fenének mennék 80-nal a pályán?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19677 Dátum:
2012.08.22 szerda, 13:12:42 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.08.21 kedd, 22:54:31
Nem mondod..........
Valóban vidéken lakom (akárcsak te), de ez nem jeleni azt, hogy hülye is vagyok.
Több mint 20 éve van hivatásos jogsim. Levezettem több mint 1M km-ert (a nagy kerek után már nem számoltam, de az se most volt).
Volt 7 autóm. Meg pár motorom (pl 1100 Kawa).
Az iskolát is kijártam, így talán nem okoz gondot kiszámolni az átlagfogyasztást, meg lenullázni egy számlálót.
Szóval:
Nekem a mostani a 8. autóm. Jelenleg a 3. motorom koptatom. Vidéken lakom. Nincs hivatásos jogsim, de 1M km-ert szerintem már simán levezettem. Ja és fiatalabb is vagyok nálad. És bőven jártam iskolába is. Bár ezeknek nem tudom mi köze van ahhoz, hogy a fedkomp átlag fogyasztásmérője gyakorlatilag az esetek 90 %-ában csal, főleg úgy, ha nem nullázod.
Angel teljesen normálisan leírta ezt a tényt. Vedd ezt tudomásul. És örülök, hogy ilyen jó a fogyid. Nekem ez a 4. tdci-m (volt 1.4, 1.6, és 2.0) és egyikkel sem tudtam ilyen jó fogyasztást kihozni. Persze az is lehet az oka, hogy nem is akartam...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19678 Dátum:
2012.08.22 szerda, 14:07:08 »
cseréltem gázolajszűrőt és ezt a sok retket ami kijött mind fogta a mágnes, szóval csúnya dolgok történnek ott a renCerben
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19679 Dátum:
2012.08.22 szerda, 14:10:35 »
Uraim/hölgyeim,
tudom nem vagyok mod, de felhívom mindenki figyelmét a topic címére illetve arra a tényre, hogy van fogyasztás topic.
http://mondeo.hu/index.php?topic=5252.0
kösz.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19680 Dátum:
2012.08.22 szerda, 15:27:04 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2012.08.22 szerda, 14:07:08
cseréltem gázolajszűrőt és ezt a sok retket ami kijött mind fogta a mágnes, szóval csúnya dolgok történnek ott a renCerben
http://kep-feltoltes.hu/image-3F8D_5034CB21.jpg
http://kep-feltoltes.hu/image-98F2_5034CB21.jpg
Lehetne nem a képfeltöltést használni? Olyan tetves lassú, hogy az hihetetlen.
Inkább kephost.com.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19681 Dátum:
2012.08.22 szerda, 15:30:22 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.08.22 szerda, 15:27:04
Lehetne nem a képfeltöltést használni? Olyan tetves lassú, hogy az hihetetlen.
Inkább kephost.com.
AndyA
Itt mint a VILLÁM.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19682 Dátum:
2012.08.22 szerda, 16:12:52 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.08.22 szerda, 15:27:04
Lehetne nem a képfeltöltést használni? Olyan tetves lassú, hogy az hihetetlen.
Inkább kephost.com.
AndyA
ez kephost.hu! volt! de a többinek nem tetszik a felülete
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19683 Dátum:
2012.08.22 szerda, 16:51:36 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2012.08.22 szerda, 14:07:08
cseréltem gázolajszűrőt és ezt a sok retket ami kijött mind fogta a mágnes, szóval csúnya dolgok történnek ott a renCerben
http://kep-feltoltes.hu/image-3F8D_5034CB21.jpg
http://kep-feltoltes.hu/image-98F2_5034CB21.jpg
Tisztelt Fórumtárs!
Nagyon durva a fotó a szennyeződésekkel.
Gondolj bele, hogy jó minőségű szűrő esetén is, a 2 mikronnál kisebb mágnesezhető fémszemcsék, csak átmennek azokon a fránya prorlasztó csúcsokon. Na pont ez nem hiányzik nekik. Egy totál elhasználodott, telitett szűrő esetében ez a sok szennyeződés is bekerülhet a rendszerbe. Ezért ajánlatos 10-15 ezer Km után cserélni a szűrőt.(nagyon tanulságos és elgodolkodtató a fotó) Amit nagyon sokan, meg is teszünk.
Mély anyagi együtt érzésem a továbbiakhoz.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2012.08.22 szerda, 16:58:23 írta AndyA
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19684 Dátum:
2012.08.22 szerda, 17:03:28 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.08.22 szerda, 15:27:04
Lehetne nem a képfeltöltést használni? Olyan tetves lassú, hogy az hihetetlen.
Inkább kephost.com.
AndyA
Ok, majd igyekszünk figyelni a modemesekre is :DDD
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19685 Dátum:
2012.08.22 szerda, 19:18:25 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.08.22 szerda, 09:19:21
Pláne hogy tudjuk, manapság mit ér egy NCAP 5*...
AndyA
Egy honda civic-es haver mondta mikor beszélgettünk hogy azért jó az ő kocsija mert abban egyből megdöglesz csattnál....nincs kecmec, nem kell hónapokig kómába feküdni,meg évekig rehabilitálódni, meg ápolásra szorulni.....kicsit morbid a srác, de jó fej...
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19686 Dátum:
2012.08.22 szerda, 20:34:17 »
Idézetet írta: László - 2012.08.22 szerda, 16:51:36
Tisztelt Fórumtárs!
Nagyon durva a fotó a szennyeződésekkel.
Gondolj bele, hogy jó minőségű szűrő esetén is, a 2 mikronnál kisebb mágnesezhető fémszemcsék, csak átmennek azokon a fránya prorlasztó csúcsokon. Na pont ez nem hiányzik nekik. Egy totál elhasználodott, telitett szűrő esetében ez a sok szennyeződés is bekerülhet a rendszerbe. Ezért ajánlatos 10-15 ezer Km után cserélni a szűrőt.(nagyon tanulságos és elgodolkodtató a fotó) Amit nagyon sokan, meg is teszünk.
Mély anyagi együtt érzésem a továbbiakhoz.
Tisztelettel László!
Hát igen...durva! Meg meglepő, hogy tényleg fogta a mágnes
Egyébként nem tilt le az autó, szóval végkimerülésig fogom hajtani, úgyis olcsóbb a másik motor mint a porlasztó a pumpával!
Széthajtani nincs szívem, de hát szharok rá...kár hogy nem cserélhetem le...hoznám a 6hengeres mercit
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19687 Dátum:
2012.08.22 szerda, 21:49:01 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2012.08.22 szerda, 20:34:17
Hát igen...durva! Meg meglepő, hogy tényleg fogta a mágnes
Egyébként nem tilt le az autó, szóval végkimerülésig fogom hajtani, úgyis olcsóbb a másik motor mint a porlasztó a pumpával!
Széthajtani nincs szívem, de hát szharok rá...kár hogy nem cserélhetem le...hoznám a 6hengeres mercit
azt miből gondolod, hogy a másik motoron jók lesznek a porlasztók/pumpa?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
fordiag
«
Új hozzászólás #19688 Dátum:
2012.08.22 szerda, 22:04:06 »
Vettem egy ford spec kütyüt, fordiag néven.
Annyira ford spec, hogy még a xenon vezérléséből is képes hibakódot olvasni
Tudja az összes EU fordot (még escortot és MKIV mondeot is)
Tud injektort kódolni kettős vezérlésű TDCi-n is, azaz facelift előtt tdci-n, ahol ECU+ICU páros vezérli a befecskendezést, a porlasztó kalibrációt az ICU tárolja.
A tdci szempontjából a legérdekesebb adatok az alábbi képen láthatók:
(nem saját, a talkford-ról nyúltam)
Ezek azért érdekesek, mert:
- mert látszik az IMV drive, azaz hogy a vezérlés mekkorára nyitja a szivattyún a szabályozó szelepet (IMV)
- mert látszik az elvárt és tényleges nyomás, aminek a jelentős eltérése esetén jön a P0251-es DTC
- mert látszik az üzemanyag hőmérséklet (ez az, aminek ugye illenék 40fok alatt lennie a visszakeringtetés miatt)
- hengerenként követhető a kopogásérzékelő által észlelt kopogási mérték (CNS), aminél határérték feletti adatnál szintén van hibakód
A CNS értékek alapvetően a poharazás eredményével korrelálnak, így alkalmasak lehetnek annak eldöntésére, hogy kell-e foglalkozni az injektorokkal (a képen az látszik, hogy a 2000-es fordulatszámnál a 2-es injektor kopog.
nézetem a sajátomat, alapjáraton a CNS értékek ugrálnak, de fordulaton szépen beállnak az 1,5 körüli értékre.
Sajnos a kísérleti stádium miatt a fenti adatokat csak álló autónál lehet nézni egyelőre, így igaz terheléses diagot nem lehet vele egyelőre készíteni.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19689 Dátum:
2012.08.22 szerda, 22:05:16 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.08.22 szerda, 21:49:01
azt miből gondolod, hogy a másik motoron jók lesznek a porlasztók/pumpa?
Hát ha ez beadja a kulcsot akkor csak jobb lehet!
Azért beszélek így róla mert azt gondolom, hogy egy 1,5M Ft értékű autóra nagy pénzkidobás 500eFt-ot költeni...
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19690 Dátum:
2012.08.22 szerda, 22:12:23 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2012.08.22 szerda, 22:05:16
Hát ha ez beadja a kulcsot akkor csak jobb lehet!
Azért beszélek így róla mert azt gondolom, hogy egy 1,5M Ft értékű autóra nagy pénzkidobás 500eFt-ot költeni...
az anyagi része így van.
De ezen nem segít a bontott motor, mert ha peched van, lesz két jó blokkod, 0 porlasztóval és pumpával, 150eFtért.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19691 Dátum:
2012.08.22 szerda, 22:22:19 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.08.22 szerda, 22:12:23
az anyagi része így van.
De ezen nem segít a bontott motor, mert ha peched van, lesz két jó blokkod, 0 porlasztóval és pumpával, 150eFtért.
Hát...még nincs hiba szóval majd akkor eldől! Anyagilag úgysem én beszélek...jó a ford, de jólenne már valami erősebb!
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: fordiag
«
Új hozzászólás #19692 Dátum:
2012.08.23 csütörtök, 00:15:04 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.08.22 szerda, 22:04:06
Vettem egy ford spec kütyüt, fordiag néven.
Annyira ford spec, hogy még a xenon vezérléséből is képes hibakódot olvasni
Tudja az összes EU fordot (még escortot és MKIV mondeot is)
Tud injektort kódolni kettős vezérlésű TDCi-n is, azaz facelift előtt tdci-n, ahol ECU+ICU páros vezérli a befecskendezést, a porlasztó kalibrációt az ICU tárolja.
A tdci szempontjából a legérdekesebb adatok az alábbi képen láthatók:
...
Ezek azért érdekesek, mert:
- mert látszik az IMV drive, azaz hogy a vezérlés mekkorára nyitja a szivattyún a szabályozó szelepet (IMV)
- mert látszik az elvárt és tényleges nyomás, aminek a jelentős eltérése esetén jön a P0251-es DTC
- mert látszik az üzemanyag hőmérséklet (ez az, aminek ugye illenék 40fok alatt lennie a visszakeringtetés miatt)
- hengerenként követhető a kopogásérzékelő által észlelt kopogási mérték (CNS), aminél határérték feletti adatnál szintén van hibakód
A CNS értékek alapvetően a poharazás eredményével korrelálnak, így alkalmasak lehetnek annak eldöntésére, hogy kell-e foglalkozni az injektorokkal (a képen az látszik, hogy a 2000-es fordulatszámnál a 2-es injektor kopog.
nézetem a sajátomat, alapjáraton a CNS értékek ugrálnak, de fordulaton szépen beállnak az 1,5 körüli értékre.
Sajnos a kísérleti stádium miatt a fenti adatokat csak álló autónál lehet nézni egyelőre, így igaz terheléses diagot nem lehet vele egyelőre készíteni.
Nem az a nagyszám, hogy a cucc ilyeneket tud, hanem, hogy használni is tudod! Elismerésem!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: fordiag
«
Új hozzászólás #19693 Dátum:
2012.08.23 csütörtök, 06:26:50 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.08.22 szerda, 22:04:06
Vettem egy ford spec kütyüt, fordiag néven.
Annyira ford spec, hogy még a xenon vezérléséből is képes hibakódot olvasni
Tudja az összes EU fordot (még escortot és MKIV mondeot is)
Tud injektort kódolni kettős vezérlésű TDCi-n is, azaz facelift előtt tdci-n, ahol ECU+ICU páros vezérli a befecskendezést, a porlasztó kalibrációt az ICU tárolja.
A tdci szempontjából a legérdekesebb adatok az alábbi képen láthatók:
http://www.scottpeter.pwp.blueyonder.co.uk/ForDiag2k.jpg
(nem saját, a talkford-ról nyúltam)
Ezek azért érdekesek, mert:
- mert látszik az IMV drive, azaz hogy a vezérlés mekkorára nyitja a szivattyún a szabályozó szelepet (IMV)
- mert látszik az elvárt és tényleges nyomás, aminek a jelentős eltérése esetén jön a P0251-es DTC
- mert látszik az üzemanyag hőmérséklet (ez az, aminek ugye illenék 40fok alatt lennie a visszakeringtetés miatt)
- hengerenként követhető a kopogásérzékelő által észlelt kopogási mérték (CNS), aminél határérték feletti adatnál szintén van hibakód
A CNS értékek alapvetően a poharazás eredményével korrelálnak, így alkalmasak lehetnek annak eldöntésére, hogy kell-e foglalkozni az injektorokkal (a képen az látszik, hogy a 2000-es fordulatszámnál a 2-es injektor kopog.
nézetem a sajátomat, alapjáraton a CNS értékek ugrálnak, de fordulaton szépen beállnak az 1,5 körüli értékre.
Sajnos a kísérleti stádium miatt a fenti adatokat csak álló autónál lehet nézni egyelőre, így igaz terheléses diagot nem lehet vele egyelőre készíteni.
Kedves Relhist!
Gratulálok az új diag cuccodhoz.
Bisztos vagyok benne, hogy széles körben tudod majd használni. Ha nem vagyok indiszkrét mennyibe került?
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2012.08.23 csütörtök, 07:54:26 írta AndyA
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: fordiag
«
Új hozzászólás #19694 Dátum:
2012.08.23 csütörtök, 07:55:06 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.08.22 szerda, 22:04:06
Vettem egy ford spec kütyüt, fordiag néven.
Hogyér' adták?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: fordiag
«
Új hozzászólás #19695 Dátum:
2012.08.23 csütörtök, 08:09:35 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.08.22 szerda, 22:04:06
Vettem egy ford spec kütyüt, fordiag néven.
Tudja az összes EU fordot (még escortot és MKIV mondeot is)
Tehát TDDI-t is tud?
ára?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: fordiag
«
Új hozzászólás #19696 Dátum:
2012.08.23 csütörtök, 08:12:18 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.08.23 csütörtök, 08:09:35
Tehát TDDI-t is tud?
ára?
Megtaláltam. Egy cseh gyerek csinálta, ezt írja:
Price is 84 EUR for hw+sw
plus post and bank fee.
If you have Paypal, it is 3.50 EUR
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: fordiag
«
Új hozzászólás #19697 Dátum:
2012.08.23 csütörtök, 08:47:38 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.08.23 csütörtök, 08:12:18
Megtaláltam. Egy cseh gyerek csinálta, ezt írja:
Price is 84 EUR for hw+sw
plus post and bank fee.
If you have Paypal, it is 3.50 EUR
AndyA
ELM327-el is mehet a progi?
Engem az érdekel hogy TDDI-t tud e és mit tud vele...
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: fordiag
«
Új hozzászólás #19698 Dátum:
2012.08.23 csütörtök, 08:54:23 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.08.23 csütörtök, 08:47:38
ELM327-el is mehet a progi?
Engem az érdekel hogy TDDI-t tud e és mit tud vele...
Saját interface-t csinált hozzá a srác, azért kerül ennyibe. Csak azzal megy.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: fordiag
«
Új hozzászólás #19699 Dátum:
2012.08.23 csütörtök, 11:06:41 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.08.23 csütörtök, 08:47:38
ELM327-el is mehet a progi?
Engem az érdekel hogy TDDI-t tud e és mit tud vele...
DI-t is tud, ELM327 illesztővel nem megy, csak a sajátjával.
Elvileg az alábbi FORD üa.rendszereket tudja:
TD / TDDI / DELPHI TDCI / DV6 / DW10/DW12
+ Transit EPIC
EEC IV/V/VI -os vezérlőkkel kommunikál.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Oldalak:
1
...
387
388
389
390
391
392
393
[
394
]
395
396
397
398
399
400
401
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ