Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 12:47:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 485 486 487 488 489 490 491 [492] 493 494 495 496 497 498 499 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14648502 alkalommal)
0 Felhasználó és 127 vendég van a témában
kisgyerek83
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1652



E-mail
« Új hozzászólás #24550 Dátum: 2013.02.05 kedd, 22:24:30 »


Komplett búrástól mindenestől szállítással együtt volt annyi Cheesy fehér búra, 3 db sárga LED van benne Cheesy
Naplózva

MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia 
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz Cheesy
AIR SPRING légrugó Smiley
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #24551 Dátum: 2013.02.05 kedd, 22:34:04 »

Komplett búrástól mindenestől szállítással együtt volt annyi Cheesy fehér búra, 3 db sárga LED van benne Cheesy
Tényleg jók!... finom
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
kisgyerek83
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1652



E-mail
« Új hozzászólás #24552 Dátum: 2013.02.05 kedd, 22:35:54 »

Tényleg jók!... finom
Vettél Te is már?? vagy még nem? most néztem még mindig van a va.e.án  hehe
Naplózva

MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia 
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz Cheesy
AIR SPRING légrugó Smiley
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #24553 Dátum: 2013.02.05 kedd, 22:39:27 »

Vettél Te is már?? vagy még nem? most néztem még mindig van a va.e.án  hehe
Még nem! De lehet beruházok.. Wink
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
kisgyerek83
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1652



E-mail
« Új hozzászólás #24554 Dátum: 2013.02.05 kedd, 22:47:11 »

Még nem! De lehet beruházok.. Wink
Sztem jóó, Nekem teccik  hehe ez az egy "tuning" van a kocsimon  taps hehe hehe
Naplózva

MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia 
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz Cheesy
AIR SPRING légrugó Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #24555 Dátum: 2013.02.05 kedd, 22:57:25 »

Sztem jóó, Nekem teccik  hehe ez az egy "tuning" van a kocsimon  taps hehe hehe

Pimp my ride!

De inkább a Tuning fórumban, mert ez itt továbbra is a TDCi.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #24556 Dátum: 2013.02.05 kedd, 23:13:14 »

persze, mert akinek kellene, nem veszi a fáradtságot hogy elolvassa a rendszerleírást, inkább hülyeségeket beszél.

Elolvastam amit belinkeltél....hát akiről én beszéltem az elég sok porlasztót és autót javitanak....te elolvasol egy leirást...én inkább neki hiszek.
De eleve mint a leirás is irja a kód egy korrekciós tényezző...anélkül is müködik az autó, a kóddal szeretné finom,lágy,halk járásúvá tenni a motort ami szerintem nemigen jött össze....én egy Mondeo TDCI-t láttam amibe beleraktak 4 uj porlasztót beinditották(ez egy Bosch szerviz volt spec), rettenet sz@rul járt,csattogott,hangos volt...negyed óráig otthagyta és mintha semmi baja nem lett volna úgy járt.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #24557 Dátum: 2013.02.06 szerda, 07:57:41 »

Ha van kód, kódolni kell....ha nincs kód törölni kell az adaptív memóriát -ha lehet- és újratanul.  A gyakorlat néha érdekes dolgokat produkál.....  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #24558 Dátum: 2013.02.06 szerda, 10:07:34 »

Elolvastam amit belinkeltél....hát akiről én beszéltem az elég sok porlasztót és autót javitanak....te elolvasol egy leirást...én inkább neki hiszek.
De eleve mint a leirás is irja a kód egy korrekciós tényezző...anélkül is müködik az autó, a kóddal szeretné finom,lágy,halk járásúvá tenni a motort ami szerintem nemigen jött össze....én egy Mondeo TDCI-t láttam amibe beleraktak 4 uj porlasztót beinditották(ez egy Bosch szerviz volt spec), rettenet sz@rul járt,csattogott,hangos volt...negyed óráig otthagyta és mintha semmi baja nem lett volna úgy járt.
Szerintem a tapasztalat meg a gyári előírások ismerete együtt ér valamit.

Jók ezek a "városi legenda"-szerű történetek, csak rossz a konklúzió. Persze, hogy "felfedezi" és megtanulja a vezérlés a korrekciós tényezőket, mert ez a dolga, így találták ki. Az már más kérdés, hogy porlasztó specifikus kódok nélkül, csak a tapasztalati korrekcióval működő vezérlés mennyire tér el a gyári optimumtól, ami miatt később a tulajdonos magasabb fogyasztásra, hullámzó teljesítménygörbére és rossz esetben bizonyos üzemi tartományokban jelentkező, misztikus hibára, villogó izzításjelzőre fog panaszkodni. De ez már persze nem része a "betettük kód nélkül, hagytuk járni aztán jó lett, f@sza simán jár" tipusú történeteknek.

A linkelt anyagban ott van a magyarázat is erre, 3 diagram formájában, ami azt mutatja, mennyire tér el a befecskendezési mennyiség az elméleti optimumtól kód nélkül, C2I kódok alkalmazásával és a fejlettebb, C3I kódok esetén.
Ez ugyan az a kérdés, amit a chiptuning feszeget, azaz hogy a gyári beállításokhoz (optimum) képest lehet-e jobb teljesítményt kihozni. Erre mindig azt mondod, hogy lehet, és ez így is van. Csak azt nem értem, hogy akkor miért érvelsz a c2i kódok minimális szerepe mellett, mikor azok szintén az optimalizációt segítik.  Huh?

Extrém optimalizáció esetén szerintem a chiptuningba az is beleférne, hogy a tuning előtt a porlasztókat újra kalibrálják és aztán állítanak a befecskendezésen. A gyári C2i kódok a gyártás utáni állapot és az optimum eltérésére vonatkoznak, a porlasztók tulajdonságai a kopás miatt változnak, így időről időre lehetne őket kalibrálni. Ez persze elmélet, a gyakorlat viszont az, hogy a vezérlés többek között a kopásból fakadó változások követése miatt rendelkezik a korrekció tanulási képességével.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Meszike007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 821



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24559 Dátum: 2013.02.06 szerda, 14:05:40 »

Szia!

Akkor ezért van, hogy a mostani kódok , amit kiolvas a fordiag, nem ugyan az, mint ami a porlasztón van, azaz a vezérlés korrigál a megfelelő értékre?
Meszi

Szerintem a tapasztalat meg a gyári előírások ismerete együtt ér valamit.

Jók ezek a "városi legenda"-szerű történetek, csak rossz a konklúzió. Persze, hogy "felfedezi" és megtanulja a vezérlés a korrekciós tényezőket, mert ez a dolga, így találták ki. Az már más kérdés, hogy porlasztó specifikus kódok nélkül, csak a tapasztalati korrekcióval működő vezérlés mennyire tér el a gyári optimumtól, ami miatt később a tulajdonos magasabb fogyasztásra, hullámzó teljesítménygörbére és rossz esetben bizonyos üzemi tartományokban jelentkező, misztikus hibára, villogó izzításjelzőre fog panaszkodni. De ez már persze nem része a "betettük kód nélkül, hagytuk járni aztán jó lett, f@sza simán jár" tipusú történeteknek.

A linkelt anyagban ott van a magyarázat is erre, 3 diagram formájában, ami azt mutatja, mennyire tér el a befecskendezési mennyiség az elméleti optimumtól kód nélkül, C2I kódok alkalmazásával és a fejlettebb, C3I kódok esetén.
Ez ugyan az a kérdés, amit a chiptuning feszeget, azaz hogy a gyári beállításokhoz (optimum) képest lehet-e jobb teljesítményt kihozni. Erre mindig azt mondod, hogy lehet, és ez így is van. Csak azt nem értem, hogy akkor miért érvelsz a c2i kódok minimális szerepe mellett, mikor azok szintén az optimalizációt segítik.  Huh?

Extrém optimalizáció esetén szerintem a chiptuningba az is beleférne, hogy a tuning előtt a porlasztókat újra kalibrálják és aztán állítanak a befecskendezésen. A gyári C2i kódok a gyártás utáni állapot és az optimum eltérésére vonatkoznak, a porlasztók tulajdonságai a kopás miatt változnak, így időről időre lehetne őket kalibrálni. Ez persze elmélet, a gyakorlat viszont az, hogy a vezérlés többek között a kopásból fakadó változások követése miatt rendelkezik a korrekció tanulási képességével.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.06 szerda, 14:19:55 írta Meszike007 » Naplózva

2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #24560 Dátum: 2013.02.06 szerda, 14:34:20 »

Nem azért.

Szia!

Akkor ezért van, hogy a mostani kódok , amit kiolvas a fordiag, nem ugyan az, mint ami a porlasztón van, azaz a vezérlés korrigál a megfelelő értékre?
Meszi

Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Meszike007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 821



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24561 Dátum: 2013.02.06 szerda, 14:34:50 »

S miért?


[uote author=DomeSL link=topic=1456.msg744563#msg744563 date=1360157660]
Nem azért.

[/quote]
Naplózva

2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #24562 Dátum: 2013.02.06 szerda, 15:13:40 »

Szia!

Akkor ezért van, hogy a mostani kódok , amit kiolvas a fordiag, nem ugyan az, mint ami a porlasztón van, azaz a vezérlés korrigál a megfelelő értékre?
Meszi

Az azért van, mert valaki valamiért azokat programozta be. Ha felújított porlasztók vannak a motoron, és a felújítás során kalibrálták őket, akkor azért látsz mást. 
Vagy azért mert facelift előtti tdcit nézel, amiből NEM lehet kiolvasni a C2i kódokat.
Minden más esetben szívás van.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Bar1984
Vendég
« Új hozzászólás #24563 Dátum: 2013.02.06 szerda, 18:34:06 »

Sziasztok ! Akkor most mi van? Légyszives magyarázzátok el ezt nekem konyhanyelven, mert nem vagyok egy TDCI specialista. Már csak azért is érdekel mert ma felhívtam az Interdieselt egy hozzávetőleges árkalkulációra és ( sikerült a műhelyfőnökkel beszélnem )  ő elmagyarázta nekem hogy náluk  úgy működik hogy : megvan nekik a Delphi rendszerekhez a gyári próbapad amin a felújítás folyamán teljesen gyári értékekre beálítják a porlasztókat. Azt mondta addíg cserélik benne a cuccokat amíg a gyári értéket nem produkálja a padon majd az szerint generál rá a porlasztási képe alapján egy kódot a Computer és azt a kódot fogják az autoba beprogramozni. A plafonnak 45 ezret mondott de akkor már mindent cserélnek benne.
Na akkor talán végre ez egy korrekt hozzáértő hely lehet?? Mert erősen gondolkozom hogy átviszem hozzájuk a gépet. Nézzétek meg légyszi : www.interdiesel.hu     ez az oldaluk. fent vannak a képek a próbapadjaikról is. Na és akkor nekem egy 2002/9 TDCI 131 lovas  mondim van ugyebár facelift előtti. Akkor ebből nem fogják tudni a mostani kódokat megnézni? Meg az újakat hogy írják bele??
A válaszokat előre is nagyon köszönöm!!!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #24564 Dátum: 2013.02.06 szerda, 18:49:43 »

Sziasztok ! Akkor most mi van? Légyszives magyarázzátok el ezt nekem konyhanyelven, mert nem vagyok egy TDCI specialista. Már csak azért is érdekel mert ma felhívtam az Interdieselt egy hozzávetőleges árkalkulációra és ( sikerült a műhelyfőnökkel beszélnem )  ő elmagyarázta nekem hogy náluk  úgy működik hogy : megvan nekik a Delphi rendszerekhez a gyári próbapad amin a felújítás folyamán teljesen gyári értékekre beálítják a porlasztókat. Azt mondta addíg cserélik benne a cuccokat amíg a gyári értéket nem produkálja a padon majd az szerint generál rá a porlasztási képe alapján egy kódot a Computer és azt a kódot fogják az autoba beprogramozni. A plafonnak 45 ezret mondott de akkor már mindent cserélnek benne.
Na akkor talán végre ez egy korrekt hozzáértő hely lehet?? Mert erősen gondolkozom hogy átviszem hozzájuk a gépet. Nézzétek meg légyszi : www.interdiesel.hu     ez az oldaluk. fent vannak a képek a próbapadjaikról is. Na és akkor nekem egy 2002/9 TDCI 131 lovas  mondim van ugyebár facelift előtti. Akkor ebből nem fogják tudni a mostani kódokat megnézni? Meg az újakat hogy írják bele??
A válaszokat előre is nagyon köszönöm!!!

Beleírni lehet. Csak visszaolvasni nem.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zsozso68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #24565 Dátum: 2013.02.06 szerda, 19:52:04 »

Sziasztok ! Akkor most mi van? Légyszives magyarázzátok el ezt nekem konyhanyelven, mert nem vagyok egy TDCI specialista. Már csak azért is érdekel mert ma felhívtam az Interdieselt egy hozzávetőleges árkalkulációra és ( sikerült a műhelyfőnökkel beszélnem )  ő elmagyarázta nekem hogy náluk  úgy működik hogy : megvan nekik a Delphi rendszerekhez a gyári próbapad amin a felújítás folyamán teljesen gyári értékekre beálítják a porlasztókat. Azt mondta addíg cserélik benne a cuccokat amíg a gyári értéket nem produkálja a padon majd az szerint generál rá a porlasztási képe alapján egy kódot a Computer és azt a kódot fogják az autoba beprogramozni. A plafonnak 45 ezret mondott de akkor már mindent cserélnek benne.
Na akkor talán végre ez egy korrekt hozzáértő hely lehet?? Mert erősen gondolkozom hogy átviszem hozzájuk a gépet. Nézzétek meg légyszi : www.interdiesel.hu     ez az oldaluk. fent vannak a képek a próbapadjaikról is. Na és akkor nekem egy 2002/9 TDCI 131 lovas  mondim van ugyebár facelift előtti. Akkor ebből nem fogják tudni a mostani kódokat megnézni? Meg az újakat hogy írják bele??
A válaszokat előre is nagyon köszönöm!!!
Naplózva

2004/12 TDCI Ghia 115LE
zsozso68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #24566 Dátum: 2013.02.06 szerda, 19:55:15 »


[/quote Üdv!Én Győri vagyok,nem hallottam még erről a szervízről semmit sem.A Székesfehérvári Filip Diesel Szervízről viszont eddig csak jó véleményeket hallottam azoktól,akik már javítatták ott az autójukat.
Naplózva

2004/12 TDCI Ghia 115LE
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24567 Dátum: 2013.02.06 szerda, 20:59:22 »

Szerintem a tapasztalat meg a gyári előírások ismerete együtt ér valamit.

A motorok egy ideje tanulgatnak. Az egésznek az az alapja, hogy van visszacsatolás, azaz a folyamat végén 1 v több érzékelő, és azok adataival lehet korrigálni.
A benzinesnél az egyik a lambda, a másik a kopogásszenzor. Ezek adatai alapján lehet a szöget állítani, meg mennyiséget.
A mi tdci-nkben viszont nincs lambda szonda... ez miért baj? Mert nem tudjuk a füst minőségét, azaz mennyi oxigén van a füstben...
És akkor felmerül a kérdés. A kopogásszenzorral szépen meg is tudjuk állapítani, mikor volt a robbanás. Na de mennyi üzemanyagot fecskendeztünk be?
Ezt biz nem tudjuk.
A kódban két fontos adat van: a késleltetés (mennyi idő múlva spriccel) és a mennyiség.
Ha az első pontatlan, akkor jöhet a tanulás, ezt korrigálni tudja a kopogásszenzor alapján.
Viszont a befecskendezett mennyiségre nehéz következtetni. A robbanás nagysága és hossza ad valamicske infót, de ez közel nem olyan pontos, mint a benzinesnél a lambda szonda.
Így előfordulhat, hogy kódok híján az egyik henger többet kap, a másik meg kevesebbet. Így be is következik a túlfogyi meg a gyengébb motor.
Szerintem.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #24568 Dátum: 2013.02.06 szerda, 21:08:33 »

A motorok egy ideje tanulgatnak. Az egésznek az az alapja, hogy van visszacsatolás, azaz a folyamat végén 1 v több érzékelő, és azok adataival lehet korrigálni.
A benzinesnél az egyik a lambda, a másik a kopogásszenzor. Ezek adatai alapján lehet a szöget állítani, meg mennyiséget.
A mi tdci-nkben viszont nincs lambda szonda... ez miért baj? Mert nem tudjuk a füst minőségét, azaz mennyi oxigén van a füstben...
És akkor felmerül a kérdés. A kopogásszenzorral szépen meg is tudjuk állapítani, mikor volt a robbanás. Na de mennyi üzemanyagot fecskendeztünk be?
Ezt biz nem tudjuk.
A kódban két fontos adat van: a késleltetés (mennyi idő múlva spriccel) és a mennyiség.
Ha az első pontatlan, akkor jöhet a tanulás, ezt korrigálni tudja a kopogásszenzor alapján.
Viszont a befecskendezett mennyiségre nehéz következtetni. A robbanás nagysága és hossza ad valamicske infót, de ez közel nem olyan pontos, mint a benzinesnél a lambda szonda.
Így előfordulhat, hogy kódok híján az egyik henger többet kap, a másik meg kevesebbet. Így be is következik a túlfogyi meg a gyengébb motor.
Szerintem.
A befecskendezett mennyiségről is van infó, a nyomasesésből számítható.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #24569 Dátum: 2013.02.06 szerda, 21:10:55 »

A motorok egy ideje tanulgatnak. Az egésznek az az alapja, hogy van visszacsatolás, azaz a folyamat végén 1 v több érzékelő, és azok adataival lehet korrigálni.
A benzinesnél az egyik a lambda, a másik a kopogásszenzor. Ezek adatai alapján lehet a szöget állítani, meg mennyiséget.
A mi tdci-nkben viszont nincs lambda szonda... ez miért baj? Mert nem tudjuk a füst minőségét, azaz mennyi oxigén van a füstben...
És akkor felmerül a kérdés. A kopogásszenzorral szépen meg is tudjuk állapítani, mikor volt a robbanás. Na de mennyi üzemanyagot fecskendeztünk be?
Ezt biz nem tudjuk.
A kódban két fontos adat van: a késleltetés (mennyi idő múlva spriccel) és a mennyiség.
Ha az első pontatlan, akkor jöhet a tanulás, ezt korrigálni tudja a kopogásszenzor alapján.
Viszont a befecskendezett mennyiségre nehéz következtetni. A robbanás nagysága és hossza ad valamicske infót, de ez közel nem olyan pontos, mint a benzinesnél a lambda szonda.
Így előfordulhat, hogy kódok híján az egyik henger többet kap, a másik meg kevesebbet. Így be is következik a túlfogyi meg a gyengébb motor.
Szerintem.

A dízel, de főleg a turbodízel mindig levegőfeleslegben égeti el az üzemanyagot, így nem jelent hasznos információt a kipufogógáz oxigéntartalma, szemben a benzinessel, ahol néha szándékosam túladagolják a benzint a levegőhöz képest, hogy a párolgással is hűtse az égésteret. Azért is lehet a dízelt csúnyán tuningolni akár csak plusz üzemanyag befecskendezésével. Ugyanakkor az is baj, ha túl magas a turbonyomás, ha kisebb teljesítményigénynél túl sok, az égéshez fel nem használt, felesleges levegő kerül a hengerbe. Szóval azért nem egyszerű műtét ez így sem.

Az viszont megvan egy tapasztalati úton (méréssel) meghatározott táblázatban, hogy adott fordulathoz és turbonyomáshoz mi az optimális üzemanyagmennyiség. Ezt tudja az ECU, és ezt korrigálja részben a PCS kódokban lévő információval, részben meg a tanult adatokkal.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24570 Dátum: 2013.02.06 szerda, 21:11:50 »

A befecskendezett mennyiségről is van infó, a nyomasesésből számítható.

Az pontatlan. Gondold el mekkorát fecskendez be (térfogat), és mennyi üa van nyomás alatt? van 1-2 deci.
És a lengés... inkább csak saccolás.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24571 Dátum: 2013.02.06 szerda, 21:13:21 »

A dízel, de főleg a turbodízel mindig levegőfeleslegben égeti el az üzemanyagot, így nem jelent hasznos információt a kipufogógáz oxigéntartalma, szemben a benzinessel, ahol néha szándékosam túladagolják a benzint a levegőhöz képest, hogy a párolgással is hűtse az égésteret. Azért is lehet a dízelt csúnyán tuningolni akár csak plusz üzemanyag befecskendezésével. Ugyanakkor az is baj, ha túl magas a turbonyomás, ha kisebb teljesítményigénynél túl sok, az égéshez fel nem használt, felesleges levegő kerül a hengerbe. Szóval azért nem egyszerű műtét ez így sem.

Jónak mondod... most vizsgáztam jármű2-ből.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #24572 Dátum: 2013.02.06 szerda, 21:24:10 »

Az pontatlan. Gondold el mekkorát fecskendez be (térfogat), és mennyi üa van nyomás alatt? van 1-2 deci.
És a lengés... inkább csak saccolás.

Hát nyomás alatt nem sok van. A Rail cső hiába vastag, alig van  benne pár milliméteres "hasznos" furat.
A pumpával együtt a rail cső, nagynyomású csövek, befecskendezők....kb 1 deci.

Amúgy a rendszer kalibrálva van, tudja, hogy mekkora nyomáson milyen nyitási idővel mennyi megy be..... amíg jól működnek a befecskendező csúcsok.
Ha már nem jól, akkor korrigál a szögsebesség változásból számolva.
Ez a legfontosabb adat egy cr-nél, a korrekciós tényező.

Jó a téma..... gyakorlatilag kifogyhatatlan  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24573 Dátum: 2013.02.06 szerda, 21:26:54 »

Hát nyomás alatt nem sok van. A Rail cső hiába vastag, alig van  benne pár milliméteres "hasznos" furat.
A pumpával együtt a rail cső, nagynyomású csövek, befecskendezők....kb 1 deci.

Amúgy a rendszer kalibrálva van, tudja, hogy mekkora nyomáson milyen nyitási idővel mennyi megy be..... amíg jól működnek a befecskendező csúcsok.
Ha már nem jól, akkor korrigál a szögsebesség változásból számolva.
Ez a legfontosabb adat egy cr-nél, a korrekciós tényező.

Jó a téma..... gyakorlatilag kifogyhatatlan  wave

Az 1 deci az egy csepp töredékéhez képest nem rengeteg? Dehogynem...

Kalibrálva van... pont innen indult ki az egész. Ha nem lenne kalibrálva, nem tudja pontosan a mennyiséget.
A többi csak durva becslés.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #24574 Dátum: 2013.02.06 szerda, 21:36:02 »

Az 1 deci az egy csepp töredékéhez képest nem rengeteg? Dehogynem...

Kalibrálva van... pont innen indult ki az egész. Ha nem lenne kalibrálva, nem tudja pontosan a mennyiséget.
A többi csak durva becslés.

A korszerű CR vezérlőrendszereknél van egy kalibrált befecskendezési mennyiség.
A motor működésekor ezt veszi alapul, majd üzem közben korrigál -alapjáraton kényszerfutási program- attól függően, hogy hogyan ítéli meg az adott henger teljesítményét ugye a ckp jeléből számolva.
Már egyre több típusnál van adaptív memória is a befecskendezési mennyiséghez.
Szóval elindul egy adott értékkel, majd....korrigál....korrigál...korrigál....., majd a motor leállítása után már a korrigált mennyiség lesz a következő indításnál az alap befecskendezési mennyiség....aztán mikor jár a motor, kezdődik elölről.
Ahol ilyen "okos" a management, ott a gyárilag meghatározott mennyiségi érték hamar felülíródik egy adaptív (tanult) értékkel, ami mindig változhat.
Ahol nem ilyen "okos", ott fontos a jól megadott befecskendezőre jellemező érték, mert ott mindig azzal indul és csak korrigál...korrigál....de nem tanulja meg változott értéket, hogy legközelebb az legyen az alap. Így ha használódik a befecskendező, akkor is egy jó állapotú befecskendezőhöz meghatározott alapértékkel indít és egyre nagyobb a korrekciós tényező és indításnál rendetlenkedhet a motor.

« Utoljára szerkesztve: 2013.02.06 szerda, 21:38:05 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bar1984
Vendég
« Új hozzászólás #24575 Dátum: 2013.02.06 szerda, 22:02:46 »

Aha ! Így már kezd derengeni valami. Köszi mindenkinek!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24576 Dátum: 2013.02.06 szerda, 22:27:24 »

A korszerű CR vezérlőrendszereknél van egy kalibrált befecskendezési mennyiség.

Még egyszer... onnan indultunk ki, hogy kell a kalibráció. Anélkül fityfenét ér az egész.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #24577 Dátum: 2013.02.07 csütörtök, 08:07:13 »

Még egyszer... onnan indultunk ki, hogy kell a kalibráció. Anélkül fityfenét ér az egész.

Nem csak kóddal lehet kalibrálni....."utólag".
Lehet a gyárban is, akár kód nélkül is.  Smiley
A kód csak egy felgyorsított finomítási dolog, egy kis "meló" spórolás a motorvezérlőnek. Valamint ha nem "okos" az ECU, akkor a kóddal meg kell mondani neki, hogy EZ van.  Smiley
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meszike007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 821



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24578 Dátum: 2013.02.07 csütörtök, 08:20:19 »

Nekem facelift előtti..

De valami nem tiszta, írni tudom a kódokat, a fordiaggal, (mert tudom), de olvasni nem? Informatikus vagyok, de nekem ez nem tiszta, hogy ha írni tudom, miért nem lehet olvasni.... Pontosabban mást olvas le, a hexa kód eleje ugyanaz, vagy csak hasonlít..


 Huh?

Az azért van, mert valaki valamiért azokat programozta be. Ha felújított porlasztók vannak a motoron, és a felújítás során kalibrálták őket, akkor azért látsz mást.  
Vagy azért mert facelift előtti tdcit nézel, amiből NEM lehet kiolvasni a C2i kódokat.
Minden más esetben szívás van.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.07 csütörtök, 08:24:42 írta Meszike007 » Naplózva

2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #24579 Dátum: 2013.02.07 csütörtök, 08:34:49 »

Nekem facelift előtti..

De valami nem tiszta, írni tudom a kódokat, a fordiaggal, (mert tudom), de olvasni nem? Informatikus vagyok, de nekem ez nem tiszta, hogy ha írni tudom, miért nem lehet olvasni.... Pontosabban mást olvas le, a hexa kód eleje ugyanaz, vagy csak hasonlít..

Informatikus, aki nem hallott még a csak írható eszközökről? Pl. mikrovezérlőknél alap, hogy van fejlesztői példány, ablakos EPROM-mal, hogy törölhető legyen, amíg folyik a program fejlesztése. A végleges verzió meg PROM-os, ami nem törölhető (általában olcsóbb is), egyszer beleírod a programot és szevasz. Belül kifogástalanul fut és jól érzi magát, de kívülről soha többé nem lehet hozzáférni a beírt programhoz.

Kínaiak sportolnak olyanon, hogy megműtik a chipet, és mindenféle trükkel hozzáférhetővé teszik az ilyen memóriatartalmakat. Így készülnek az ELM és hasonló cuccok kici, occó mászolatai.

A Fordiag neked onnan azt olvassa, amit éppen sikerül a buszról elkapnia. Köze nincs a valós kódhoz, mondhatni, a valósággal való bármilyen egyezés csak a véletlen műve lehet. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #24580 Dátum: 2013.02.07 csütörtök, 09:45:25 »

Nem csak kóddal lehet kalibrálni....."utólag".
Lehet a gyárban is, akár kód nélkül is.  Smiley
A kód csak egy felgyorsított finomítási dolog, egy kis "meló" spórolás a motorvezérlőnek. Valamint ha nem "okos" az ECU, akkor a kóddal meg kell mondani neki, hogy EZ van.  Smiley
Nyilván, de azt ne felejtsük el, hogy a finomhangolási képesség mozgástere nem nagy, így ha nem a kalibrációs kóddal beállított elméleti optimumhoz képest működik, nem biztos a tökéletes eredmény, mert előfordulhat, hogy a szükséges korrekció mértéke meghaladja a rendelkezésre álló lehetőséget. 
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
tihpet
Vendég
« Új hozzászólás #24581 Dátum: 2013.02.07 csütörtök, 11:07:32 »

Sziasztok!

Szükségem lenne egy olyan autószerelőre, aki VALÓBAN ért a TDCI delphi befecskendezőkhöz. a harmadik szerelőtől jövök haza úgy, hogy még mindig rossz a kocsim. Kicserélték azt a befecskendezőt, amit a computer rossznak írt, mértek kompressziót ( nem tudom miért) mondtak sok mindent ami nagyon okosan hangzik, de szerintem csak a saját hozzá nem értésüket próbálták leplezni. A végére akarok érni a dolognak. Ha valaki tud egy megbízható embert, kérem írja meg az elérhetőségét.
Köszönöm 
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24582 Dátum: 2013.02.07 csütörtök, 12:48:29 »

Sziasztok!

Szükségem lenne egy olyan autószerelőre, aki VALÓBAN ért a TDCI delphi befecskendezőkhöz. a harmadik szerelőtől jövök haza úgy, hogy még mindig rossz a kocsim. Kicserélték azt a befecskendezőt, amit a computer rossznak írt, mértek kompressziót ( nem tudom miért) mondtak sok mindent ami nagyon okosan hangzik, de szerintem csak a saját hozzá nem értésüket próbálták leplezni. A végére akarok érni a dolognak. Ha valaki tud egy megbízható embert, kérem írja meg az elérhetőségét.
Köszönöm 
miért nem ezzel kezdted?      vik.  tagok között keres rá.  Bp.-en dolgozik 1 Ford szervizben a Könyves Kálmán krt-on. mindent tud a fordokról
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #24583 Dátum: 2013.02.07 csütörtök, 17:25:45 »

Ma spec egy fiat chroma 2.4Jtd-vel cumiztunk....minden porlasztó kód stimmel az ECU-ban kivéve a 3-as hengeré....inditás pöcc-röff...dadogva jár a motor, kb 2 perc és kisimul gyönyörűen jár...ez minden inditásnál.
3-as hengerbe lévő porlasztó valódi kódját nem tudtuk felül irni, fiat szerviz 1 éve szopik vele fingjuk sincs mi a baj...ECU-t is cseréltek már...legfrissebb update.
5-ből 4-et röhögve felülir, 3-as hengerét nem...autó 2 perc után tökéletesen müködik.....ennyi kell neki hogy korrigáljon az ECU....kód nem valós ami benne van...elkellett jönnöm nem tudom mi lett a vége,mondtam pár dolgot mit próbáljanak meg...szerintem semmi.
Naplózva
Meszike007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 821



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24584 Dátum: 2013.02.08 péntek, 10:57:28 »

Ebbe ne menjünk bele..

Ami érdekelt az az utolsó mondatod, szóval akkor lényeg, hogy nem azt olvasom ki, amit beleírt akár egy gyári SW is., viszont amit beleírok az nem az amit kiolvas. ... Engem ez zavar, hogy ha bele tudja írni, miért nem tudja kiolvasni, ez magas, de mindegy megkaptam a kérdésemre a választ..

Smiley

Informatikus, aki nem hallott még a csak írható eszközökről? Pl. mikrovezérlőknél alap, hogy van fejlesztői példány, ablakos EPROM-mal, hogy törölhető legyen, amíg folyik a program fejlesztése. A végleges verzió meg PROM-os, ami nem törölhető (általában olcsóbb is), egyszer beleírod a programot és szevasz. Belül kifogástalanul fut és jól érzi magát, de kívülről soha többé nem lehet hozzáférni a beírt programhoz.

Kínaiak sportolnak olyanon, hogy megműtik a chipet, és mindenféle trükkel hozzáférhetővé teszik az ilyen memóriatartalmakat. Így készülnek az ELM és hasonló cuccok kici, occó mászolatai.

A Fordiag neked onnan azt olvassa, amit éppen sikerül a buszról elkapnia. Köze nincs a valós kódhoz, mondhatni, a valósággal való bármilyen egyezés csak a véletlen műve lehet. Smiley

AndyA

Naplózva

2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #24585 Dátum: 2013.02.08 péntek, 11:00:29 »

Hát ezzel azért én is vitatkoznék.
A nem törölhető meg a csak írható az azért nagy különbség.
CAN esetében pedig nincs olyan, hogy amit elkap a buszon. Sőt egyetlen normálisan kezelt protokol esetében sincs.

Informatikus, aki nem hallott még a csak írható eszközökről? Pl. mikrovezérlőknél alap, hogy van fejlesztői példány, ablakos EPROM-mal, hogy törölhető legyen, amíg folyik a program fejlesztése. A végleges verzió meg PROM-os, ami nem törölhető (általában olcsóbb is), egyszer beleírod a programot és szevasz. Belül kifogástalanul fut és jól érzi magát, de kívülről soha többé nem lehet hozzáférni a beírt programhoz.

Kínaiak sportolnak olyanon, hogy megműtik a chipet, és mindenféle trükkel hozzáférhetővé teszik az ilyen memóriatartalmakat. Így készülnek az ELM és hasonló cuccok kici, occó mászolatai.

A Fordiag neked onnan azt olvassa, amit éppen sikerül a buszról elkapnia. Köze nincs a valós kódhoz, mondhatni, a valósággal való bármilyen egyezés csak a véletlen műve lehet. Smiley

AndyA

Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #24586 Dátum: 2013.02.08 péntek, 11:05:24 »

Hát ezzel azért én is vitatkoznék.
A nem törölhető meg a csak írható az azért nagy különbség.
CAN esetében pedig nincs olyan, hogy amit elkap a buszon. Sőt egyetlen normálisan kezelt protokol esetében sincs.

Nem CAN, hanem diagnosztikai csatlakozó. Kiküld a kütyü egy kérdést, amire a motorvezérlő vagy válaszol valamit, vagy nem. A "vagy nem" esetben lehet a buszon semmi, akkor 0-kat olvas a kütyü, vagy lehet definiálatlan állapot, amikor szó szerint azt olvas, amit sikerül. Ha válaszol valamit a vezérlő, mivel kiolvashatatlan adatról van szó, annak köze nincs a valósághoz, és akkor szintúgy megjósolhatatlan, hogy mi lesz benne.

Így már elég jó? worship

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #24587 Dátum: 2013.02.08 péntek, 11:17:12 »

Nem. De szerintem is hagyjuk.
A csatlakozón minden adat CRC-vel jön le.
Ha nincs válasz akkor NINCS válasz.
Ha más jön akkor pedig abból kiderül, hogy mi az.
Akkor lehet probléma, ha egy protokoll verziói között van olyan különbség, hogy az előző verzióban ugyan az a telegram (adatsor, vagy parancs vagy nevezzük bárminek) mást jelentett.



Így már elég jó? worship

AndyA

« Utoljára szerkesztve: 2013.02.08 péntek, 11:20:54 írta DomeSL » Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #24588 Dátum: 2013.02.08 péntek, 11:57:31 »

Nem. De szerintem is hagyjuk.
A csatlakozón minden adat CRC-vel jön le.
Ha nincs válasz akkor NINCS válasz.
Ha más jön akkor pedig abból kiderül, hogy mi az.
Akkor lehet probléma, ha egy protokoll verziói között van olyan különbség, hogy az előző verzióban ugyan az a telegram (adatsor, vagy parancs vagy nevezzük bárminek) mást jelentett.


Ez így van. Nem hiába van a CRC.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meszike007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 821



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24589 Dátum: 2013.02.08 péntek, 15:01:54 »

Na szóval llyen alapon az sem reális ha más adatokat akarunk nézni, mert a vezérlő azt mond, amit akar.. Smiley
Ez jó... 
 taps

Ez így van. Nem hiába van a CRC.  Cool
Naplózva

2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #24590 Dátum: 2013.02.08 péntek, 17:40:17 »

Sziasztok

A problémám az lenne, hogy: hideg indításnál felmegy az alapjárat 1000-1100 közé és ott mozog. Csak kb:1-2 km után áll normális állásba. Ha csak rövid távot megyek vele hidegen leállítom és ha újraindítom furán indul (mintha nem menne egy henger és dadog) de ez nem mindig fordul elő és csak pár pillanatig tart. Illetve hideg állapotban álló helyzetben ha már normális az alapjárat akkor úgy veszem észre mintha rázkódna a kocsi. Röviden ennyi volna.
Köszi
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #24591 Dátum: 2013.02.08 péntek, 18:56:46 »

Ez valószínűleg p.csúcs.
A dadogás, remegés lehetne még brutálisan szétment lendkeréktől, de az nincs összefüggésben az alapjárati fordulattal.

Sziasztok

A problémám az lenne, hogy: hideg indításnál felmegy az alapjárat 1000-1100 közé és ott mozog. Csak kb:1-2 km után áll normális állásba. Ha csak rövid távot megyek vele hidegen leállítom és ha újraindítom furán indul (mintha nem menne egy henger és dadog) de ez nem mindig fordul elő és csak pár pillanatig tart. Illetve hideg állapotban álló helyzetben ha már normális az alapjárat akkor úgy veszem észre mintha rázkódna a kocsi. Röviden ennyi volna.
Köszi
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #24592 Dátum: 2013.02.08 péntek, 19:06:56 »

Ez valószínűleg p.csúcs.
A dadogás, remegés lehetne még brutálisan szétment lendkeréktől, de az nincs összefüggésben az alapjárati fordulattal.

én meg első körben a töltést ellenőrizném.Akku,generátor,és a fogyasztók.pl a kiegfűtés vagy az izzítás gyertyáit.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #24593 Dátum: 2013.02.08 péntek, 19:07:24 »

Na szóval llyen alapon az sem reális ha más adatokat akarunk nézni, mert a vezérlő azt mond, amit akar.. Smiley
Ez jó... 
 taps


Ezt most nem igazán értem (fáradt is vagyok) , de ki beszél olyasmiről, hogy a vezérlő azt mond, amit akar?
Ilyen nincs, hogy azt mond, amit akar..... ha hibás az üzenet (adat)/vagy értelmezhetetlen, akkor a fordító (kommunikációs modul - ez vagy a vezérlőben  van vagy lehet külön is) nem generál belőle üzenetet. Azaz kommunikációs hiba.
Ha lesz adat/üzenet és a CRC is OK, akkor az nem lehet akármi-bármi-valami. Akkor az az.  Cool
 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #24594 Dátum: 2013.02.08 péntek, 19:24:14 »

Alfnak igaza van. Respect.
Én is azt nézném meg először.
Lehet az amiket írtam, és az is amit Alf, de ennek legalább tudsz hatni valamit.

én meg első körben a töltést ellenőrizném.Akku,generátor,és a fogyasztók.pl a kiegfűtés vagy az izzítás gyertyáit.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #24595 Dátum: 2013.02.08 péntek, 19:26:44 »

Alfnak igaza van. Respect.
Én is azt nézném meg először.
Lehet az amiket írtam, és az is amit Alf, de ennek legalább tudsz hatni valamit.


A generátorom nem 100%-os állapotban van. De ezt nem gondoltam volna, hogy az lehet a baj mert ha meleg a motor akkor már nem tapasztalok semmit. Majd spórolok egy jó generátorra. Köszi
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #24596 Dátum: 2013.02.08 péntek, 19:37:00 »

Sőt. Emiatt meg is emelkedhet az alapjárat.

Alfnak igaza van. Respect.
Én is azt nézném meg először.
Lehet az amiket írtam, és az is amit Alf, de ennek legalább tudsz hatni valamit.

Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #24597 Dátum: 2013.02.08 péntek, 20:21:22 »

A generátorom nem 100%-os állapotban van. De ezt nem gondoltam volna, hogy az lehet a baj mert ha meleg a motor akkor már nem tapasztalok semmit. Majd spórolok egy jó generátorra. Köszi
a generátor simán okoz ilyen mókát.sajnos korábban lehúztak a userről egy garnitúra csúcsot ilyenkor papíron......ezért tart ott a mondeó,ahol.
A bemelegedés is normál jelenség a generátornál is.Amíg hideg vagy indul,addig dadog az alapjárat,aztán ahogy bepörgött vagy bemelegedett már atomstabil.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.08 péntek, 20:22:57 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #24598 Dátum: 2013.02.08 péntek, 20:41:39 »

Meg szabad hajtani a TDCI motort a genertátor oldali szíj nélkül 1 percig?
Szeretném felderíteni a csörgés forrását.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #24599 Dátum: 2013.02.08 péntek, 21:18:21 »

Meg szabad hajtani a TDCI motort a genertátor oldali szíj nélkül 1 percig?
Szeretném felderíteni a csörgés forrását.

meg. égni fog a töltés jelző.ennyi.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 485 486 487 488 489 490 491 [492] 493 494 495 496 497 498 499 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.122 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.