Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:35:29
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
147
148
149
150
151
152
153
[
154
]
155
156
157
158
159
160
161
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5254625 alkalommal)
0 Felhasználó és 92 vendég van a témában
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7650 Dátum:
2015.09.27 vasárnap, 20:35:09 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.09.27 vasárnap, 20:30:04
Sajnos ennek a 2 hibakódnak a jelenlétében alapból EGR cserét, s újrakalibrálást javasolnak.
Sztem pucoljátok ki rendesen. Spray is kapható a tisztításhoz. S ne csak az EGR-t, hanem mindent, aminek köze van hozzá. Utána elvinném egy újrakalibrálásra.
Az EGR-t kalibralni kell ?
Nem, lehetseges, hogy az elektronikaja adta meg magat ?
Naplózva
blah blah blah
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7651 Dátum:
2015.09.27 vasárnap, 20:49:38 »
Idézetet írta: zacci - 2015.09.27 vasárnap, 20:35:09
Az EGR-t kalibralni kell ?
Nem, lehetseges, hogy az elektronikaja adta meg magat ?
Asszem lehet annak is a tanult értékeit nullázni, de ahhoz elég egy forscan is. Én is elektronikát mondanék az olvasottak alapján.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7652 Dátum:
2015.09.27 vasárnap, 20:59:17 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.09.27 vasárnap, 20:49:38
Asszem lehet annak is a tanult értékeit nullázni, de ahhoz elég egy forscan is. Én is elektronikát mondanék az olvasottak alapján.
haaat ooo ize, nem tunt tul bonyinak az az EGR (legalabbis nalam). Abban max a motor vezerlo elektronikat tudom elkepzelni. Ha elozoleg szorult a motor, akkor lehet leegett az elektronika, de persze ez csak talalgatas
Naplózva
blah blah blah
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7653 Dátum:
2015.09.27 vasárnap, 21:13:32 »
Sajnos a mindkettőtök által írt dolognak nagy a valószínűsége, de a Focusos srácok között volt már olyan, akinek tisztítással/rekalibrációval jó volt továbbra is az eredeti EGR.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7654 Dátum:
2015.09.27 vasárnap, 21:19:13 »
Idézetet írta: Döme71 - 2015.09.27 vasárnap, 19:53:12
Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni EGR ügyben.Nem boldogulunk vele,folyamatosan hibakódokat dob.Szétszedtük,amennyire lehetett kitakarítottuk.Nem szorul,kézzel könnyen mozog,aktuátor része nem akad,nem szorul.Mégis világít a MIL lámpa,és írja az "Engine malfunktion"-t.Kód: P0490 - EGR szabályzókör magas,P1335 - EGR helyzetérzékelő minimum végállás teljesítmény.Mit csináljunk?Cserélni horror,próbára nem tudok kölcsönkérni.ForScan van,úgy gondolom mindent próbáltunk,de javaslatokat szívesen fogadok!Előre is köszönöm!
a forscan-nel,alaphelyzetbe tudod állítani az egr tanult értékeit.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Döme71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7655 Dátum:
2015.09.27 vasárnap, 21:25:07 »
Idézetet írta: alf - 2015.09.27 vasárnap, 21:19:13
a forscan-nel,alaphelyzetbe tudod állítani az egr tanult értékeit.
Igen,ez megvolt,de semmi változás.Maga a szerkezet nem túl bonyolult,nem sok minden romolhat el benne.Ha lehúzom a stekkert 5V-ot mutat és újabb hibakódot,ha visszateszem kb.0,3V,nem változik gázadásra.
Naplózva
Döme71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7656 Dátum:
2015.09.27 vasárnap, 21:26:32 »
Valahogy ki lehet vezérelni,tesztet végezni?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7657 Dátum:
2015.09.27 vasárnap, 21:26:41 »
Idézetet írta: Döme71 - 2015.09.27 vasárnap, 21:25:07
Igen,ez megvolt,de semmi változás.Maga a szerkezet nem túl bonyolult,nem sok minden romolhat el benne.Ha lehúzom a stekkert 5V-ot mutat és újabb hibakódot,ha visszateszem kb.0,3V,nem változik gázadásra.
persze,mert állóhelyzetben nem működik.menet közbeni iagot kell csinálni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Döme71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7658 Dátum:
2015.09.27 vasárnap, 21:32:23 »
Idézetet írta: alf - 2015.09.27 vasárnap, 21:26:41
persze,mert állóhelyzetben nem működik.menet közbeni iagot kell csinálni.
Ja,ezt nem tudtam.Holnap kipróbálom.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7659 Dátum:
2015.09.28 hétfő, 08:36:34 »
Sziasztok!
Tegnap diaggal néztem az autót menet közben, s feltűnt, hogy a hűtővíz normál tempónál 74-75 fokos volt. Gyorsításnál előzésnél, felment 78-ig, majd szépen visszahűlt 74-re. (2.0 Tdci, 103kw)
Nem kellene picit magasabbnak lennie?
Mellesleg a hűtővízemből is hiányzik egy kevés..minimum alá csökkent.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7660 Dátum:
2015.09.28 hétfő, 08:52:26 »
Idézetet írta: mondeofan - 2015.09.28 hétfő, 08:36:34
Sziasztok!
Tegnap diaggal néztem az autót menet közben, s feltűnt, hogy a hűtővíz normál tempónál 74-75 fokos volt. Gyorsításnál előzésnél, felment 78-ig, majd szépen visszahűlt 74-re. (2.0 Tdci, 103kw)
Nem kellene picit magasabbnak lennie?
Mellesleg a hűtővízemből is hiányzik egy kevés..minimum alá csökkent.
az nem a vízhőfok,hanem a hf hőmérséklete.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
tuning94
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7661 Dátum:
2015.09.30 szerda, 08:02:46 »
Sziasztok!
Van egy MK4-es mondeo, 160.000km-el...
Hideg indításnál nehezen akar beindulni. Mellég nehezen is forgatja meg. Először azt gondoltam hogy aksi probléma, ezért vettem bele új aksit. De azzal is ugyanott tartok...
Menetteljesítmény jó, fogyasztás jó, hibakód nincsen. Önindító probléma lehet?
Köszi!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7662 Dátum:
2015.09.30 szerda, 09:35:40 »
Idézetet írta: tuning94 - 2015.09.30 szerda, 08:02:46
Sziasztok!
Van egy MK4-es mondeo, 160.000km-el...
Hideg indításnál nehezen akar beindulni. Mellég nehezen is forgatja meg. Először azt gondoltam hogy aksi probléma, ezért vettem bele új aksit. De azzal is ugyanott tartok...
Menetteljesítmény jó, fogyasztás jó, hibakód nincsen.
Önindító probléma lehet?
Köszi!
Lehet
Naplózva
Imádom a dízeleket!
papabahama
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 33
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7663 Dátum:
2015.10.01 csütörtök, 00:42:16 »
Tanulságos, hátha valaki ilyesmivel küzd: MK4 Mondeo 2,2 – 170 ezer km - DPF eltömődés??
Történt egyszer, 2 hete, hogy a menet közben a kocsim kiírta, hogy „Engine mailfunction”. Leállítottam a motort, majd újraindítás után eltűnt a hibajelzés. Másnap reggel a sárga motor piktogram megjelent, és izzítás után nem aludt el, de mivel nem volt ott az „Engine mailfunction”, és az autó hibátlanul működött, elmentem a az útba eső Ford márkaszervizbe, ahol megállapították, hogy a részecskeszűrő eltömődött és regenerálni kell. Mondták, hogy fél óra, és ha sikerül, mehetek is tovább, de gondolkozzak el előbb-utóbb egy részecskeszűrő cserén majd, mert ez csak ideiglenesen oldja meg a problémát. Leültem, vártam, láttam az autót az udvaron, és hallottam, amint magasabb fordulaton pörög a motor, majd 10 perc múlva jött a szervizes, hogy nem fut le a regeneráció, megszakadt, ledobta a gépet, és nemsokára megpróbálja újra. Közben – ezúttal határozottabban – közölték, hogy nagyon úgy fest a dolog, miszerint kell vennem egy új részecskeszűrőt, ami katalizátorral együtt (mert így cserélik, egyben) összesen mintegy 805.000 Ft. Mondom, rögtön rendeljünk kettőt belőle, hogy legyen belőle egy pótalkatrész a csomagtartóban, elvileg 1,6 millióért a hülyének is megéri.
Természetesen gúnynak szántam, mert gondoltam hogy majd jól kiégettetem, vagy vegyi úton kitisztíttatom. Közben visszajött az ember, hogy kész az autó, vihetem. Kérdeztem tőle, hogy ezúttal rendben lefutott a regeneráció? Azt a választ kaptam (szemlesütve), hogy igen, és minden rendben, de majd jó lenne vennem másik DPF szűrőt. Furcsálltam a dolgot, mert az előbbi sikertelen beavatkozás után már nem hallottam a kocsi hangját újra, így nem értettem, hogy az aktív regeneráció (ami ugye 2500 fordulaton, huzamosabb ideig történő motorjáratással jár) hogyan futhatott le, ráadásul 20-25 perc hosszan. Mindegy, gondoltam, mégiscsak ők a márkaszerviz, úgyis sietnem kell, mennem kell, kifizettem a majd’ 15 ezer Ft-os munkadíjat, és „részecskeszűrő regeneráció” szerepel a számlán...
Továbbmentem Pestre, ami onnan 120 km-re van, és Halásztelken meglátogattam kedves Alf fórumtársunkat, akivel előtte lebeszéltem, hogy szívesen csinál egy hibakiolvasást és tud segíteni a további ötletelésben.
Mire odaértem, ismét kigyulladt a sárga motor-lámpa, hibakódolvasás: „a részecskeszűrő el van tömődve”. Alf óvatosságra intett: ezt az információt a kocsi nem a tényleges fizikai eltömődés mértékéből nyeri (azt ugyanis nem tudja megállapítani), hanem a különböző nyomáskülönbségek és más érzékelők-adta információkból számolja ki. Ezért aztán más oka is lehet annak, hogy ezt a hibajelzést kapjuk. Mindenesetre nekiálltunk regenerálni ForScan programmal, de a felmelegítési fázis után pár perccel (valahol 10-12% körül) a regenerálás leállt azzal a hibajelzéssel, hogy az 1-es kamrában lévő levegő hőmérséklete nem elég magas a regeneráláshoz. A szoftverben lévő nem pontos fordítás miatt Alf elmagyarázta nekem, hogy ez azt jelenti, hogy a részecskeszűrő előtt valami okból kifolyólag nem elég magas a levegő hőmérséklete, ami lehet egy lyukas cső miatti nyomásveszteség vagy valami, sorban előtte lévő, eltömődés miatt.
A programban adta magát a lehetőség, hogy a részecskeszűrő értékeit alaphelyzetbe állítsuk, amit megtettünk, és ismét eltűnt a hibajelzést. EKKOR DÖBBENTEM RÁ, HOGY A FORD SZERVIZ IS UGYANEZT CSINÁLTA MEG CSUPÁN, ÉS NÁLUK SEM FUTOTT LE A REGENERÁCIÓ. NEM IS TUDOTT LEFUTNI, HISZEN A KOCSI ABBAN AZ ÁLLAPOTBAN KÉPTELEN VOLT FELFŰTENI KELLŐ HŐMÉRSÉKLETRE A RÉSZECSKESZŰRŐ ELŐTTI LEVEGŐT. Az autó pedig 120 km alatt megtanulta az új értékeket és mivel azok sem voltak jók, így ismét kidobta a jelzést, mire Pestre értem. Tudtam, hogy másnap hosszabb útra kell mennem, és azt is, hogy valószínűleg ismét hamar megtanulja a kocsi az új értékeket és újra hibát dob, de elindultam. 30 km után ismét sárga lámpa, majd mintegy 500 km után (volt egy pár napos külföldi utam) menet közben kidobta a folyamatosan világító sárga lámpa mellé az Engine mailfunction-t, és lekorlátozta a kocsit annyira, hogy 80-90 km/h-val tudtam menni. Megálltam egy útközbeni szervizben (hálásan köszönöm szépen a berettyóújfalui Express Autócentrum autóvillamossági szerelő úriemberének emberséges hozzáállását, aki soron kívül behívott) és egy wifis kütyüvel kiolvasták a hibát: P246C, ami immár a „részecskeszűrő eltömődés” mellett a „kényszerített csökkentett teljesítményt” jelentette. A Bosch gépen megpróbálták lefuttatni a regenerációt, de ugyanúgy nem engedte a gép 8-10 perc után folytatni, mint a márkaszervizben és Alf kollégánál. Az értékek szerint 450-460 C volt a DPF szűrő előtti és 550 C volt az utáni levegő hőmérséklete, ami kevés a regenerációhoz. A számítógép továbbá számolt egy 31%-os eltömődést, ami a részleges regeneráció után 23%-ra módosult. Nem tudom, hogy ezek helyénvaló értékek-e, de elindultam haza csökkentett üzemmódban 450 km-t, de nézzük a jó oldalát: végre egyszer 6,8-at fogyasztott az autó!
Hazaértem, itt megnézettem egy volt Ford szervizes cimborámmal, aki 10 perc után (!) megállapította, hogy a Ford adatbázisban 9B593 kódjellel szereplő, angolul Fuel Vaporizer-nek nevezett, magyarul (talán) részecskeszűrő előtti befecskendező szelep + izzító-gyertyának nevezetett cucc eltömődött.
Kicserélte egy használtra, ami nem volt eltömődve, de mondta, hogy a gyertya nem biztos, hogy jó, és kérjem meg a márkaszervizeseket, hogy a regenerációt próbálják lefuttatni. Ők közölték, hogy rossz az izzító-gyertya, nem indul el a regeneráció. Visszamentem a cimborámhoz, ahol ügyesen kitaláltuk, hogy egy L alakú cső nem foghat ki rajtunk, a korom nem lehet számunkra ellenfél... Kiszereltük a nemrég előtte berakott, rossz gyertyájú példányt és elővettük az enyémet, amiben feltételeztük, hogy jó volt a gyertya (mert elindult a regenerálás 3 különböző helyszínen 3 különböző géppel), és befogattuk a satuba. Gázlánggal elkezdtük hevíteni, miközben egyikünk levegőt fújt bele kompresszorral mindkét oldalról felváltva, és időnként óvatosan kalapáccsal ütögettük, mígnem ki nem köpött magából egy nagyobb szennyeződést, és onnantól kezdve át tudtunk rajta fújni simán szájjal is. Visszaszereltük tehát a kocsiba és elmentem a márkaszervizbe, ahol ismételten megkértem őket, hogy a regenerálást folytassák le. Ott közölték, hogy kell vennem egy ilyen befecskendező cuccot, újat, mert a mostani rossz, és nem indul el a regenerálás. Megrendeltem az alkatrészt, de szöget ütött a fejemben az, hogy ha eddig működött a gyertya, csak nem folyt át a csövön kellő mennyiségű üzemanyag, és most kipucoltuk a csövet, mitől romolhatott el a gyertya??? Lehúzás és nemtörődömség-szag csapott meg...
Kértem valakitől egy ELM327-et tudó, v1,4-es USB-s OBD II kábelt (bluetooth-osat vettem előtte, de a Forscan nem csatlakozott vele, valószínűleg sebesség-gondja volt), amivel saját magam nekiláttam a regenerációnak egy elhagyatottabb parkolóban.
A regeneráció 65 C-os motorhőmérséklet után elindult és mintegy 21-22 perc alatt sikeresen lefutott (az eredeti alkatrésszel, amit felhevítve tökéletesre kipucoltunk).
A kényszerű korlátozást a sikeres regeneráció végeztével azonnal kivette a hibák közül, a többi régi DTC-t meg töröltem a menüből és hála Istennek, azóta sem jött vissza semmi…
Tanulságok:
- ne bízz meg vakon a márkaszervizben (főleg ne azért, mert a bejárat fölött megnyugtató látni a kocsid márkajelzését!!)
- mindig kérdezz a szervizben, ha azt akarod, hogy megértsd, mi miért történik az autóddal
- mondd el a szervizesnek, hogy te szívesen fizetsz neki munkadíjra akár jóval többet is (mert nem tőle sajnálod a pénzt), de ha van rá mód, inkább javítsa meg a rossz alkatrészt, mintsem a teljes hozzá kapcsolódó modult meg kelljen venned többszörös áron, mert nagy valószínűséggel a (fölöslegesen) kicserélt modul hibátlanul működő részegységeit soha nem fogod újra használni (megy a kukába)
- ha valamit józan paraszti ésszel megfigyelsz, vesd össze a szervizesektől kapott információkkal
- te ismered annyira az autódat, hogy előfordulhat: szinte érzed, mi lehet a baja
- ha van megérzésed a hibával kapcsolatban, vagy az általad megfigyelt ok-okozati összefüggések ellentmondanak annak, amire rá akarnak beszélni, gondold át jól, hogyan döntesz
- ha van némi érzéked ahhoz, hogy mi miért történik egy adott szituációban az autóddal, akkor tarts ki a véleményed mellett (inkább nézzenek okostojásnak, mintsem rád sózzanak 800.000 Ft-ért egy alkatrészt, ami a te kocsidban tökéletesen működik)
- olvass fórumokat, véleményeket, ha teheted külföldi oldalakon is, rengeteget tanulhatsz az Alf-féle nagyszerű, segítőkész emberektől
- ha szereztél bármiféle tudást, információt, ne tartsd magadban, hanem tedd közkinccsé, mert másoknak sokat segíthetsz vele
Jó egészséget és sok sikert minden „amatőr” és profi autószerelő fórumtársnak!
Naplózva
Mondeo Titanium-S 2.2L Duratorq DOHC CR DI (200PS), 6-sebességes automata AWF21 FWD váltó - 170.000 km
blackbile
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 202
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7664 Dátum:
2015.10.01 csütörtök, 07:00:55 »
Gratula a szép munkához.
(Egy márkaszervizben soha nem fognak ilyet javítgatni...)
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7665 Dátum:
2015.10.01 csütörtök, 08:18:06 »
Idézetet írta: papabahama - 2015.10.01 csütörtök, 00:42:16
Betettem a cikkek közé.a bizti kimaradt szerintem,de beleírtam a cikkedbe.
http://mondeo.hu/index.php?topic=21816.0
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7666 Dátum:
2015.10.01 csütörtök, 08:22:04 »
Idézetet írta: alf - 2015.10.01 csütörtök, 08:18:06
Betettem a cikkek közé.a bizti kimaradt szerintem,de beleírtam a cikkedbe.
http://mondeo.hu/index.php?topic=21816.0
Valakinek már volt ilyen problémája, ha jó az emlékezetem...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
papabahama
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 33
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7667 Dátum:
2015.10.01 csütörtök, 08:46:35 »
Idézetet írta: alf - 2015.10.01 csütörtök, 08:18:06
Betettem a cikkek közé.a bizti kimaradt szerintem,de beleírtam a cikkedbe.
http://mondeo.hu/index.php?topic=21816.0
A bizti csak a másik használt befecskendező próbából történt beszerelése után ment ki, mert abban zárlatos volt az izzítógyertya.
Nem hiszem, hogy mindvégig ki volt olvadva, mert akkor a regeneráció el sem indult volna nálad és a márkaszervizben sem (de ez csak az én véleményem, nem vagyok benne biztos).
Mindenesetre köszönöm szépen a segítséget!
Naplózva
Mondeo Titanium-S 2.2L Duratorq DOHC CR DI (200PS), 6-sebességes automata AWF21 FWD váltó - 170.000 km
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7668 Dátum:
2015.10.01 csütörtök, 08:50:13 »
Papabahama !
Köszönjük a cikket, abszolút tanulságos volt...
2.0 dizlinél nincs befecskendező szelep a részecskeszűrőn, ott a nyomáskülönbség szenzor vagy annak vezetékeivel szokott gond lenni. Konkrét eltömődésről nem is igazán hallottam. Nálam egyszer volt ilyen hibajelzés (mikor nem tudott lefutni a regeneráció, sok rövid használat miatt), ekkor otthon ForScannel lefutattam 20 perc alatt, s rendbe lett.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7669 Dátum:
2015.10.01 csütörtök, 08:58:46 »
Idézetet írta: mondeofan - 2015.10.01 csütörtök, 08:50:13
2.0 dizlinél nincs befecskendező szelep a részecskeszűrőn,
De van, 2010 szept utániaknál és a faceliftnél...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
szemisun
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 317
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7670 Dátum:
2015.10.01 csütörtök, 09:40:47 »
Idézetet írta: BT - 2015.10.01 csütörtök, 08:22:04
Valakinek már volt ilyen problémája, ha jó az emlékezetem...
Nemrég nekem volt ugyan ez, de úgy orvosolták egy nem hivatalos ford szerbvízben, hogy leszedték a részecskeszűrőt és savval kitakarították 35e pénzért + olajat kellett cserélnem, mert a sok regeneráció próbálkozás miatt felhigította a 5000km-es olajam.
Azóta már 3* regenerált a gép, de nekem 20-25 percig sose tartott, még előtte se. kb 5-10 perc és szinte mindig akkor, amikor már a célnál vagyok. Ilyenkor megállok, adok kicsi gázt h 2000-es fordulaton menjen majd amikor abbahagyta, akkor még kb 1 percig normál alapjáraton tengetem és úgy állítom le. Remélem nem lesz vele mostanában bajom, bár a rövid regeneráció (5-10 perc) most kicsit aggaszt (egyébként általában 3-4-500 km-ként regenerál)
«
Utoljára szerkesztve: 2015.10.01 csütörtök, 09:44:42 írta szemisun
»
Naplózva
MKV 2.0 TDCi Titanium 2016/02 180 LE
MKIV Turiner 2.0 TDCi 2011/10 Facelift 140LE
szemisun
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 317
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7671 Dátum:
2015.10.01 csütörtök, 09:45:51 »
"Kértem valakitől egy ELM327-et tudó, v1,4-es USB-s OBD II kábelt"
Hol tudnék ilyet venni, ami tényleg tudja is az 1.4-es verziót és nem valami kínai mókolt vacak?
Naplózva
MKV 2.0 TDCi Titanium 2016/02 180 LE
MKIV Turiner 2.0 TDCi 2011/10 Facelift 140LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7672 Dátum:
2015.10.01 csütörtök, 09:57:57 »
Idézetet írta: BT - 2015.10.01 csütörtök, 08:58:46
De van, 2010 szept utániaknál és a faceliftnél...
2010.05-ben/től van már.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7673 Dátum:
2015.10.01 csütörtök, 13:52:48 »
az euro 5 ösökön van ilyen szelep szoval a kései nem faceliftesekben is előfordul(kb. 2010 közepe-vége)
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7674 Dátum:
2015.10.06 kedd, 21:31:51 »
na a következő a helyzet a nem indulós 200 lovas 2.2 esemmel:
bár a probléma még nincs megoldva de szűkül kör
-viszakaptam a szivattyút teszt okéval azthiszem itt tartottam. az injektorokkal a következő a szitu: mérés szerint 170-200kohm között kell lenni az elektromos rész ellenállásának: namost nekem a legjobb is 130 a legrosszabb 78 tehát elég távol állunk. szakértőinktől kérdezném okozhatja e ez a már leírt nehezen indulás problémát? (mert én józan paraszti ésszel ugy gondolom h a piezzo rész vezérli a befecskendezés nyitás-zárását ha ezzel probléma lenne nem menne minden henger ill hibakód is lenne ilyen gond viszont nincs)
-leszedtem a fojtószelepet könnyedén mozog nyit-zár szépen a vártnál is kevesebb retek volt benne azért kapott egy takaritást mielőtt viszaraktam de nincs változás.
-megjárattam kannából a kocsit, a tankszivattyú ill. az esetleges csőeltömödés probléma kizárásának érdekében(közvetlenül a nagynyomásúra kötve a kannát nyilván szűrő közbeiktatásával) az autó ugyanugy nehezen indul, azonnal ujrainditás ok mint eddig is, de 10 másodperc mulva már nehezen indul. van itt most egy másik ugyanilyen kocsi azzal is megcsináltam ugayanezt teszt képpen az indul hibátlanul kannából is. megjegyezném hogy nemtudom minek van AC a tankba, hallom menni de a csövet lehúzva a szűrőről semmi sem jön, még járó motornál sem (egyik autónál sem)
- ezután próbaképpen megcseréltem a 2 autón a nagynyomású szivattyút. (tudom teszt okéval jött visza csak hajtott a kiváncsiság van e valami változás) a jó kocsi megy mind a 2 szivattyúval a rossz eggyikkel sem. szoval eléggé leszűkült a kör 2 dologra: porlasztó v softweres gond. most itt tartok jovő 7 en kap egy uj sw-t a kocsi(ha van hozzá) aztán nyulok a fejekhez.
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
papabahama
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 33
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7675 Dátum:
2015.10.06 kedd, 21:36:57 »
Idézetet írta: henki - 2015.10.06 kedd, 21:31:51
na a következő a helyzet a nem indulós 200 lovas 2.2 esemmel:
bár a probléma még nincs megoldva de szűkül kör
-viszakaptam a szivattyút teszt okéval azthiszem itt tartottam. az injektorokkal a következő a szitu: mérés szerint 170-200kohm között kell lenni az elektromos rész ellenállásának: namost nekem a legjobb is 130 a legrosszabb 78 tehát elég távol állunk. szakértőinktől kérdezném okozhatja e ez a már leírt nehezen indulás problémát? (mert én józan paraszti ésszel ugy gondolom h a piezzo rész vezérli a befecskendezés nyitás-zárását ha ezzel probléma lenne nem menne minden henger ill hibakód is lenne ilyen gond viszont nincs)
-leszedtem a fojtószelepet könnyedén mozog nyit-zár szépen a vártnál is kevesebb retek volt benne azért kapott egy takaritást mielőtt viszaraktam de nincs változás.
-megjárattam kannából a kocsit, a tankszivattyú ill. az esetleges csőeltömödés probléma kizárásának érdekében(közvetlenül a nagynyomásúra kötve a kannát nyilván szűrő közbeiktatásával) az autó ugyanugy nehezen indul, azonnal ujrainditás ok mint eddig is, de 10 másodperc mulva már nehezen indul. van itt most egy másik ugyanilyen kocsi azzal is megcsináltam ugayanezt teszt képpen az indul hibátlanul kannából is. megjegyezném hogy nemtudom minek van AC a tankba, hallom menni de a csövet lehúzva a szűrőről semmi sem jön, még járó motornál sem (egyik autónál sem)
- ezután próbaképpen megcseréltem a 2 autón a nagynyomású szivattyút. (tudom teszt okéval jött visza csak hajtott a kiváncsiság van e valami változás) a jó kocsi megy mind a 2 szivattyúval a rossz eggyikkel sem. szoval eléggé leszűkült a kör 2 dologra: porlasztó v softweres gond. most itt tartok jovő 7 en kap egy uj sw-t a kocsi(ha van hozzá) aztán nyulok a fejekhez.
Miért vársz vele jövő hétig? A szoftverfrissítés nekem kb 10 perc volt...
Naplózva
Mondeo Titanium-S 2.2L Duratorq DOHC CR DI (200PS), 6-sebességes automata AWF21 FWD váltó - 170.000 km
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7676 Dátum:
2015.10.06 kedd, 21:37:19 »
Idézetet írta: szemisun - 2015.10.01 csütörtök, 09:45:51
"Kértem valakitől egy ELM327-et tudó, v1,4-es USB-s OBD II kábelt"
Hol tudnék ilyet venni, ami tényleg tudja is az 1.4-es verziót és nem valami kínai mókolt vacak?
nehéz kérdés. Én épp most szívok miatta.
http://elm327.ro/blue21
ilyet vegyél, és ez tuti, de drágább.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7677 Dátum:
2015.10.06 kedd, 21:38:17 »
Idézetet írta: henki - 2015.10.06 kedd, 21:31:51
na a következő a helyzet a nem indulós 200 lovas 2.2 esemmel:
bár a probléma még nincs megoldva de szűkül kör
-viszakaptam a szivattyút teszt okéval azthiszem itt tartottam. az injektorokkal a következő a szitu: mérés szerint 170-200kohm között kell lenni az elektromos rész ellenállásának: namost nekem a legjobb is 130 a legrosszabb 78 tehát elég távol állunk. szakértőinktől kérdezném okozhatja e ez a már leírt nehezen indulás problémát? (mert én józan paraszti ésszel ugy gondolom h a piezzo rész vezérli a befecskendezés nyitás-zárását ha ezzel probléma lenne nem menne minden henger ill hibakód is lenne ilyen gond viszont nincs)
-leszedtem a fojtószelepet könnyedén mozog nyit-zár szépen a vártnál is kevesebb retek volt benne azért kapott egy takaritást mielőtt viszaraktam de nincs változás.
-megjárattam kannából a kocsit, a tankszivattyú ill. az esetleges csőeltömödés probléma kizárásának érdekében(közvetlenül a nagynyomásúra kötve a kannát nyilván szűrő közbeiktatásával) az autó ugyanugy nehezen indul, azonnal ujrainditás ok mint eddig is, de 10 másodperc mulva már nehezen indul. van itt most egy másik ugyanilyen kocsi azzal is megcsináltam ugayanezt teszt képpen az indul hibátlanul kannából is. megjegyezném hogy nemtudom minek van AC a tankba, hallom menni de a csövet lehúzva a szűrőről semmi sem jön, még járó motornál sem (egyik autónál sem)
- ezután próbaképpen megcseréltem a 2 autón a nagynyomású szivattyút. (tudom teszt okéval jött visza csak hajtott a kiváncsiság van e valami változás) a jó kocsi megy mind a 2 szivattyúval a rossz eggyikkel sem. szoval eléggé leszűkült a kör 2 dologra: porlasztó v softweres gond. most itt tartok jovő 7 en kap egy uj sw-t a kocsi(ha van hozzá) aztán nyulok a fejekhez.
A szoftveres gondot felejtsd el. Az nem megy tönkre. Marad a porlasztó.
Mi ez a 170-200Kohm? Az injektor ellenállása? Hidd el, a piezot, nem ellenállásra mérik. Ez az érték nem mond semmit. Akkor sem, ha harmad vagy háromszor annyi. Tehát ettől lehet jó és rossz is az injektor, de a jelek szerint inkább rossz, hacsak nem egy érzékelő csap be.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7678 Dátum:
2015.10.06 kedd, 21:39:46 »
Idézetet írta: papabahama - 2015.10.06 kedd, 21:36:57
Miért vársz vele jövő hétig? A szoftverfrissítés nekem kb 10 perc volt...
Nem emlékszem, hogy lett volna olyan szoftver, amivel nem indult az autó... Nem kell a frissítéstől csodákat várni.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7679 Dátum:
2015.10.06 kedd, 21:45:34 »
azért irtam h irjon valaki aki végja ezeket a piezzos dolgokat mert nekem ezt mondták és itt a papir a kezemben. értékekre nem rosszak az egyik kicsit résolajos de nem vészes. ja nem irtam hogy a sw frissités talán a kis fordulaton lévő erőtlenségemet megoldja küldöldi fórumon többen panaszkodtak erre a hibajelenségre ennél a motornál és ez a megoldás rá. tehát ugy néz ki hogy a két probléma nem függ össze.
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
toto91
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7680 Dátum:
2015.10.06 kedd, 22:10:44 »
Sziasztok!
MK4 2.0 TDCI 140LE. Nehezen indul... Azt csinálja reggel indulok vele, kulcsot elfordítom, kicsit mintha felpörögne és megáll. Ezt kb 5-8 szor megcsinálja, aztán pármásodperc "dadogás" (mint a régi benzinesek, mikor nem megy valamelyik henger) után elindul. Ha pár percet megy, vagy első indulás után napközbe indítom mindig pöccre indul. Eddig a hideget nem néztem,de ma délután egy nap állás után 17fokba kis dadogás után másodszori indításra elindult. Szerintetek mi lehet? Gondolkodtam már Ford szervizen, de a vélemények alapján nem akarom, hogy kísérletezzenek...
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7681 Dátum:
2015.10.06 kedd, 22:15:10 »
Idézetet írta: toto91 - 2015.10.06 kedd, 22:10:44
Sziasztok!
MK4 2.0 TDCI 140LE. Nehezen indul... Azt csinálja reggel indulok vele, kulcsot elfordítom, kicsit mintha felpörögne és megáll. Ezt kb 5-8 szor megcsinálja, aztán pármásodperc "dadogás" (mint a régi benzinesek, mikor nem megy valamelyik henger) után elindul. Ha pár percet megy, vagy első indulás után napközbe indítom mindig pöccre indul. Eddig a hideget nem néztem,de ma délután egy nap állás után 17fokba kis dadogás után másodszori indításra elindult. Szerintetek mi lehet? Gondolkodtam már Ford szervizen, de a vélemények alapján nem akarom, hogy kísérletezzenek...
üzemanyag szűrő?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7682 Dátum:
2015.10.06 kedd, 22:16:10 »
( hogy pörög most ez a topik egyébként...
)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7683 Dátum:
2015.10.06 kedd, 22:26:22 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.10.06 kedd, 22:16:10
( hogy pörög most ez a topik egyébként...
)
Jon az osz meg behoztak egy csomo kevesett futott elso tulajos, videki orvostol szarmazo autot.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
toto91
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7684 Dátum:
2015.10.06 kedd, 22:29:18 »
egy hónapja lett cserélve
Naplózva
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7685 Dátum:
2015.10.06 kedd, 23:19:17 »
Idézetet írta: titta - 2015.10.06 kedd, 22:26:22
Jon az osz meg behoztak egy csomo kevesett futott elso tulajos, videki orvostol szarmazo autot.
Meg jönnek a mínuszok lassan, városi használat mellett nem igen lesz regen, ha nem mennek eleget.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7686 Dátum:
2015.10.06 kedd, 23:39:24 »
Idézetet írta: toto91 - 2015.10.06 kedd, 22:29:18
egy hónapja lett cserélve
akksi?
izzítógyertyák?
hibakód?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
blackbile
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 202
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7687 Dátum:
2015.10.07 szerda, 07:50:31 »
Idézetet írta: titta - 2015.10.06 kedd, 22:26:22
Jon az osz meg behoztak egy csomo kevesett futott elso tulajos, videki orvostol szarmazo autot.
Még jó, hogy az enyém magyar és 1 tulajos volt... igaz baromi drágán vettem, de nincs is gondom (120000km)...
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7688 Dátum:
2015.10.07 szerda, 10:11:37 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.10.06 kedd, 22:16:10
( hogy pörög most ez a topik egyébként...
)
Igen, de mit keresel itt!?!?
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7689 Dátum:
2015.10.07 szerda, 10:12:49 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.10.07 szerda, 10:11:37
Igen, de mit keresel itt!?!?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7690 Dátum:
2015.10.07 szerda, 13:48:07 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.10.07 szerda, 10:11:37
Igen, de mit keresel itt!?!?
Vígaszt!
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7691 Dátum:
2015.10.07 szerda, 14:07:49 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2015.10.07 szerda, 13:48:07
Vígaszt!
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Paddyrider
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7692 Dátum:
2015.10.07 szerda, 21:02:51 »
Hello, lenne egy számomra eddig megoldhatatlan probléma a mondeommal. (2008-as 2.2tdci ~180e km) Már egyszer írtam, csak sajnos akkor a sajnos nem tudtam hibakódot mondani. A hiba leírása: Folyamatosan kidobja a számítógép az eninge malfunciton üzenetet. Egy normál tempónál, igazából mindegy hogy 90 vagy 150...( a hiba szempontjából) és nem változik gyakran a teljesítmény, vészüzemmódba teszi az autót, azaz szinte nem is érzékéli a gázpedált, alig lehet vele közlekedni... Egyedül akkor nem csinálja ezt, ha városban megyek, vagy 170-210 között ingázom ami ugye nem kivitelezhető hosszútávon...
A lényeg hogy vezérlés-olaj mindig rendben van, nemrég cserélve. A tippelős szervízesek kicseréltették velem: EGR,DPF-egyik szondáját. Mondták hogy a turbó vezérlő elektronika rossz, egy pesti állítólag jó szaki (aki szerint a 2.2tdci-ben siemens motorvezérlő van), az hibátlan, a motorvezérlőm a hibás. Miután kiderült hogy nem siemens hanem bosch-vettem egy bontottat. Ez még nem került bele mivel: Ford szakszervizt kértem meg a rátanításra, de nem tudták a bentlévő vezérlőről letölteni az adatokat... Mondták hogy *** csippes, rakassam vissza a gyári progit... Másik szaki, másik műhely. Adatokat letölti, gyári program... (Ennyit a helyi Fordról...) Ajánlották frissítsem a programom, mielőtt cserélem az ecut-t mivel ezek a bosch-ok nem igazán szoktak meghibásodni... Frissítés megvolt, nem is dobta a malfunctiont, egészen 5km-ig. (nem mindig tilt le ha dobja az üzenetet)...
Diagok: malfunction hiba bedova, és néha érzékel hibát a bosch nagygép, néha nem... és érdekességképpen, ha a diag rá van dugva kitörli a hibát automatán ( az autó), sőt ha letilt a kocsi újraindít, ez általában ideiglenesen megoldja a letiltást, + a hiba is tölrődik... minden a régi egészen 5-10 km-ig... Hibakodok amit dobott:Bosch: P229721 (lambaszonda(1 heng.sor 1szenzor) Sajnos nem tudom megmondani melyik gép(de kicsi kézi és piros
): P0299,P01131,P2297,P02e7 ...
Kérlek aki tud segítsen, mert kivisz a világból, hogy itt helyben (zala) a legtöbbször csak találgatnak, és ez már elég sok pénzembe került... Az sem gond, ha utaznom kell érte. Természetesen aki végre meg tudja oldani, annak 'hálás' leszek
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7693 Dátum:
2015.10.07 szerda, 21:35:48 »
Idézetet írta: Paddyrider - 2015.10.07 szerda, 21:02:51
Hello, lenne egy számomra eddig megoldhatatlan probléma a mondeommal. (2008-as 2.2tdci ~180e km) Már egyszer írtam, csak sajnos akkor a sajnos nem tudtam hibakódot mondani. A hiba leírása: Folyamatosan kidobja a számítógép az eninge malfunciton üzenetet. Egy normál tempónál, igazából mindegy hogy 90 vagy 150...( a hiba szempontjából) és nem változik gyakran a teljesítmény, vészüzemmódba teszi az autót, azaz szinte nem is érzékéli a gázpedált, alig lehet vele közlekedni... Egyedül akkor nem csinálja ezt, ha városban megyek, vagy 170-210 között ingázom ami ugye nem kivitelezhető hosszútávon...
A lényeg hogy vezérlés-olaj mindig rendben van, nemrég cserélve. A tippelős szervízesek kicseréltették velem: EGR,DPF-egyik szondáját. Mondták hogy a turbó vezérlő elektronika rossz, egy pesti állítólag jó szaki (aki szerint a 2.2tdci-ben siemens motorvezérlő van), az hibátlan, a motorvezérlőm a hibás. Miután kiderült hogy nem siemens hanem bosch-vettem egy bontottat. Ez még nem került bele mivel: Ford szakszervizt kértem meg a rátanításra, de nem tudták a bentlévő vezérlőről letölteni az adatokat... Mondták hogy *** csippes, rakassam vissza a gyári progit... Másik szaki, másik műhely. Adatokat letölti, gyári program... (Ennyit a helyi Fordról...) Ajánlották frissítsem a programom, mielőtt cserélem az ecut-t mivel ezek a bosch-ok nem igazán szoktak meghibásodni... Frissítés megvolt, nem is dobta a malfunctiont, egészen 5km-ig. (nem mindig tilt le ha dobja az üzenetet)...
Diagok: malfunction hiba bedova, és néha érzékel hibát a bosch nagygép, néha nem... és érdekességképpen, ha a diag rá van dugva kitörli a hibát automatán ( az autó), sőt ha letilt a kocsi újraindít, ez általában ideiglenesen megoldja a letiltást, + a hiba is tölrődik... minden a régi egészen 5-10 km-ig... Hibakodok amit dobott:Bosch: P229721 (lambaszonda(1 heng.sor 1szenzor) Sajnos nem tudom megmondani melyik gép(de kicsi kézi és piros
): P0299,P01131,P2297,P02e7 ...
Kérlek aki tud segítsen, mert kivisz a világból, hogy itt helyben (zala) a legtöbbször csak találgatnak, és ez már elég sok pénzembe került... Az sem gond, ha utaznom kell érte. Természetesen aki végre meg tudja oldani, annak 'hálás' leszek
keress zalában egy forumtarsat, aki először kiolvassa a teljes hibakod listát, mert egy kicsit ködös.aztán lehet keresni a megoldást.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7694 Dátum:
2015.10.07 szerda, 21:53:39 »
élő adatok vizsgálatával kezdeném menet közben: dpf nyomáskülömbség, turbó geo állása, légtömegáram értékek stb. nem hiszem h nagy hibája van lehet egy sima szenzor ami egy pillanatra fals adatot közvetít...
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7695 Dátum:
2015.10.07 szerda, 22:18:43 »
Idézetet írta: Paddyrider - 2015.10.07 szerda, 21:02:51
Hello, lenne egy számomra eddig megoldhatatlan probléma a mondeommal. (2008-as 2.2tdci ~180e km) Már egyszer írtam, csak sajnos akkor a sajnos nem tudtam hibakódot mondani. A hiba leírása: Folyamatosan kidobja a számítógép az eninge malfunciton üzenetet. Egy normál tempónál, igazából mindegy hogy 90 vagy 150...( a hiba szempontjából) és nem változik gyakran a teljesítmény, vészüzemmódba teszi az autót, azaz szinte nem is érzékéli a gázpedált, alig lehet vele közlekedni... Egyedül akkor nem csinálja ezt, ha városban megyek, vagy 170-210 között ingázom ami ugye nem kivitelezhető hosszútávon...
A lényeg hogy vezérlés-olaj mindig rendben van, nemrég cserélve. A tippelős szervízesek kicseréltették velem: EGR,DPF-egyik szondáját. Mondták hogy a turbó vezérlő elektronika rossz, egy pesti állítólag jó szaki (aki szerint a 2.2tdci-ben siemens motorvezérlő van), az hibátlan, a motorvezérlőm a hibás. Miután kiderült hogy nem siemens hanem bosch-vettem egy bontottat. Ez még nem került bele mivel: Ford szakszervizt kértem meg a rátanításra, de nem tudták a bentlévő vezérlőről letölteni az adatokat... Mondták hogy *** csippes, rakassam vissza a gyári progit... Másik szaki, másik műhely. Adatokat letölti, gyári program... (Ennyit a helyi Fordról...) Ajánlották frissítsem a programom, mielőtt cserélem az ecut-t mivel ezek a bosch-ok nem igazán szoktak meghibásodni... Frissítés megvolt, nem is dobta a malfunctiont, egészen 5km-ig. (nem mindig tilt le ha dobja az üzenetet)...
Diagok: malfunction hiba bedova, és néha érzékel hibát a bosch nagygép, néha nem... és érdekességképpen, ha a diag rá van dugva kitörli a hibát automatán ( az autó), sőt ha letilt a kocsi újraindít, ez általában ideiglenesen megoldja a letiltást, + a hiba is tölrődik... minden a régi egészen 5-10 km-ig... Hibakodok amit dobott:Bosch: P229721 (lambaszonda(1 heng.sor 1szenzor) Sajnos nem tudom megmondani melyik gép(de kicsi kézi és piros
): P0299,P01131,P2297,P02e7 ...
Kérlek aki tud segítsen, mert kivisz a világból, hogy itt helyben (zala) a legtöbbször csak találgatnak, és ez már elég sok pénzembe került... Az sem gond, ha utaznom kell érte. Természetesen aki végre meg tudja oldani, annak 'hálás' leszek
sztem csak repedt a turbócsöved, ami az IC és szívóoldal között van.
Csak az MK4 fl előtti 2.2es TDCi az, ami Bosch rendszerű.
Az általad leírt szakikhoz többet ne menj, mert csak ötletelgetnek.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7696 Dátum:
2015.10.07 szerda, 22:25:29 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.10.07 szerda, 10:11:37
Igen, de mit keresel itt!?!?
Kihalt a benzines topik: 311 vs 7696 hozzászólás.
Nincs bajuk.
Így gondoltam segédkezem itt...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7697 Dátum:
2015.10.07 szerda, 22:55:14 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.10.07 szerda, 22:25:29
Kihalt a benzines topik: 311 vs 7696 hozzászólás.
Nincs bajuk.
Így gondoltam segédkezem itt...
jovan en is besegitek
Tiszta uncsi a benyas topic
Naplózva
blah blah blah
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7698 Dátum:
2015.10.08 csütörtök, 09:47:38 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.10.07 szerda, 22:25:29
Kihalt a benzines topik: 311 vs 7696 hozzászólás.
Nincs bajuk.
Így gondoltam segédkezem itt...
Szerintem meg csak simán a nagy számok törvénye. Dizliből van xx.xxx db benzinesből meg csak xxx.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7699 Dátum:
2015.10.08 csütörtök, 09:54:35 »
Idézetet írta: zacci - 2015.10.07 szerda, 22:55:14
jovan en is besegitek
Tiszta uncsi a benyas topic
Idézetet írta: SzJani - 2015.10.07 szerda, 22:25:29
Kihalt a benzines topik: 311 vs 7696 hozzászólás.
Nincs bajuk.
Így gondoltam segédkezem itt...
Akkor megmondom a tutit.
A benzinesek nagytöbbsége mára már átesett egy teljes motorgenerálon,vagy eladták,mert nem akarták kifizetni a motorgenerált.Ezért valóban kihaló fajjá vált a benzines topic.
Jani!neked is elindult a visszaszámlálás.Azt is kérdezhetném,hogy vágod-e már a centit?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
147
148
149
150
151
152
153
[
154
]
155
156
157
158
159
160
161
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ