Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:02:56
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
152
153
154
155
156
157
158
[
159
]
160
161
162
163
164
165
166
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5263578 alkalommal)
0 Felhasználó és 22 vendég van a témában
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7900 Dátum:
2015.12.15 kedd, 15:17:49 »
Idézetet írta: pocakos - 2015.12.15 kedd, 15:04:03
Van valakinek 1.6-os dízeles MK4 Mondeója? A fogyasztás érdekelne.
Nekem ilyen van, és 7.4-et eszik átlagban, ami elég soknak tűnik.
Ez ennél a motornál normális? Vagy valami nem stimmel, megnézessem?
A fogyasztás jelentősen függ ugyebár a használati körülményektől. De lehet hogy nagy a motornak ez a kocsi. Ha jól emlékszem olyan 116 paci körül van, és a nyomatéka is alacsonyabb, mint a 2 litereseknek.
Az enyém 163 pacis, 60% autópálya, főút, 40% város. Így 6,5 körül eszik, dinamikus stílus mellett.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
pocakos
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7901 Dátum:
2015.12.15 kedd, 15:29:13 »
Idézetet írta: titta - 2015.12.15 kedd, 15:17:49
A fogyasztás jelentősen függ ugyebár a használati körülményektől. De lehet hogy nagy a motornak ez a kocsi. Ha jól emlékszem olyan 116 paci körül van, és a nyomatéka is alacsonyabb, mint a 2 litereseknek.
Az enyém 163 pacis, 60% autópálya, főút, 40% város. Így 6,5 körül eszik, dinamikus stílus mellett.
115 lovas, 270Nm nyomaték, érzésre jól megy.
Autópályán tempomattal 130-140 körüli sebességnél 6.8-7.2 körül szokott jelezni az aktuális fogyasztásmérő. Ha rálépek 150-160 ig felmegy szépen 9-10-ig, padlógáz 14.
Ha lassabban megyek 120-130 akkor sem jelez sokkal kevesebbet, kb. mondjuk 6.4-et.
Városban pl. rakparton megyek ötösben 70-el akkor 5.8-ig is lemegy.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.12.15 kedd, 15:32:13 írta pocakos
»
Naplózva
Ford Mondeo Titanium Turnier 2011 MKIV 1.6 TDCI 115LE 270NM
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7902 Dátum:
2015.12.15 kedd, 15:44:30 »
Idézetet írta: pocakos - 2015.12.15 kedd, 15:29:13
115 lovas, 270Nm nyomaték, érzésre jól megy.
Autópályán tempomattal 130-140 körüli sebességnél 6.8-7.2 körül szokott jelezni az aktuális fogyasztásmérő. Ha rálépek 150-160 ig felmegy szépen 9-10-ig, padlógáz 14.
Ha lassabban megyek 120-130 akkor sem jelez sokkal kevesebbet, kb. mondjuk 6.4-et.
Városban pl. rakparton megyek ötösben 70-el akkor 5.8-ig is lemegy.
Ami biztosan rontja jelentősen a fogyasztást, a városi dugók, télen a hideg, nyáron a klímahasználat, a sok rövid távú út, amikor nincs ideje a motornak elérni az üzemi hőfokot, meg persze a nagy sebesség. Ja és ha ólom nehéz és széles 18-as kerekek vannak rajta, na az is növekedést okoz. Persze ez a használt gumiabroncstól is függ. De ami jól tapad, az kopik és növeli a fogyasztást.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
pocakos
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7903 Dátum:
2015.12.15 kedd, 15:54:18 »
Idézetet írta: titta - 2015.12.15 kedd, 15:44:30
Ami biztosan rontja jelentősen a fogyasztást, a városi dugók, télen a hideg, nyáron a klímahasználat, a sok rövid távú út, amikor nincs ideje a motornak elérni az üzemi hőfokot, meg persze a nagy sebesség. Ja és ha ólom nehéz és széles 18-as kerekek vannak rajta, na az is növekedést okoz. Persze ez a használt gumiabroncstól is függ. De ami jól tapad, az kopik és növeli a fogyasztást.
Prospektus azt írja 4l autópálya, 4.9l város, 4.3l vegyes...
Na ne már...
Naplózva
Ford Mondeo Titanium Turnier 2011 MKIV 1.6 TDCI 115LE 270NM
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7904 Dátum:
2015.12.15 kedd, 16:05:55 »
Idézetet írta: pocakos - 2015.12.15 kedd, 15:54:18
Prospektus azt írja 4l autópálya, 4.9l város, 4.3l vegyes...
Na ne már...
Van itt 1-2 régebbi klubtárs enyóc-al....
Akkor Te:
és
Szóval: olvass vissza kicsit és ne csak itt az mk4 fórumon, hanem a fogyi topikban is. Azután, ha 4 lityis átlagfogyit szeretnél, akkor vagy vegyél vw-t (
hazudtak azok már ennél nagyobbat is) vagy beszélj Angel-el (neki már sikerült a 4 lityi).
Amúgy meg felejtsd el az egészet. Ha vegyes használat mellett 7 lityire kihozod az átlagot, örüljél.
PS: kb.2-3 hónap kell, míg az autód megszokja a vezetési stílusod.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
sly73
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7905 Dátum:
2015.12.15 kedd, 20:47:00 »
Idézetet írta: pocakos - 2015.12.15 kedd, 15:54:18
Prospektus azt írja 4l autópálya, 4.9l város, 4.3l vegyes...
Na ne már...
Nekem most 4.7, nyáron 4.4, Horváto 140-nél 6
Naplózva
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7906 Dátum:
2015.12.15 kedd, 23:42:57 »
Idézetet írta: sly73 - 2015.12.15 kedd, 20:47:00
Nekem most 4.7, nyáron 4.4, Horváto 140-nél 6
Több, mint félmilliónál tartok automata váltós autókkal és mindegyiknél a gyári fogyasztás alatt autóztam, de nekem a nyílegyenes autópályán sem fogyaszt a paripa 6litert 140-nél. Mondjuk 2 literes és automata, lehet, azért.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7907 Dátum:
2015.12.16 szerda, 07:42:03 »
Idézetet írta: sly73 - 2015.12.15 kedd, 20:47:00
Nekem most 4.7, nyáron 4.4, Horváto 140-nél 6
Ja, gallon.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Arabic
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7908 Dátum:
2015.12.16 szerda, 23:51:12 »
nekem most pécsen kíméletes vezetés mellett 6,2.
egyébként meg "normál"használatban az egynyóc nálam 7,2-7,6. (ez elég dinamikus...)
a ranger 4*4 módban 16-18 liter.
sima üzemben elmegy 11-12 körül, de M+S fél off-road van rajta. kereszteződésekben szépen driftel.
Naplózva
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7909 Dátum:
2015.12.17 csütörtök, 13:56:41 »
offf
Idézetet írta: Arabic - 2015.12.16 szerda, 23:51:12
...
a ranger 4*4 módban 16-18 liter.
sima üzemben elmegy 11-12 körül, de M+S fél off-road van rajta. kereszteződésekben szépen driftel.
Mik a tapasztalatok a rangerrel? Erősen gondolkodom egy olyanon. (Konkurencia a hilux.)
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7910 Dátum:
2015.12.17 csütörtök, 16:36:44 »
Idézetet írta: Candle - 2015.12.17 csütörtök, 13:56:41
offf
Mik a tapasztalatok a rangerrel? Erősen gondolkodom egy olyanon. (Konkurencia a hilux.)
mindennapi autózásra?
mi is néztünk, ranger-t (sok most a leselejtezett volt e-on-os kocsi, béka segge alatti állapotról visszahozva valamennyire, én ahányat láttam, mind *** volt) hilux-ból nem sok van és a híre miatt jóval drágábbak, pedig semmivel se tudnak többet. l200 nekem csúnya és elvileg láncos a 4wd része és nem túl tartós. mi navarát vettünk, viszonylag sok van, lehet válogatni. arra készülj, hogy mi megnéztünk vagy 20-at, amiből egyet megvettünk, mert volt rajta mit csinálni, cserében jó árban volt. az összes többivel is volt gond és még ráadásul drágák is voltak
hilux/l200 szerintem kényelmetlen, ranger/bt50-ben az esernyős kézifékmiatt volt menekülhetnékem, legautószerűbbnek nekünk a navara tűnt, ezért is vettük. katalógus adatokat felejtsd el, csak országút 9l fölött, csak város 15l fölött, terepen meg mégtöbb
diag, réteg mérő nélkül neki se kezdjetek. ment a rizsa mindig, hogy sérülésmentes, stb, volt olyan hely, ahol nekikezdtem mérni, mire a platóig elértem, addigra a srác visszament a leon-t mosni
plató felétől nem tudtam vastagságot mérni, pedig 2mm-ig lát
és szemre meg nem mondtad
ha bővebben érdekel bármi írj egy pü-t, körbejártam kb mindent a témában ősszel
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
bagesz
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7911 Dátum:
2015.12.26 szombat, 08:09:12 »
Nekem mk4 tdci 140 le mondeom van nagyon nehezen indul be kis járatás könnyeben indul mi lehet a gond ?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7912 Dátum:
2015.12.26 szombat, 11:07:02 »
Idézetet írta: bagesz - 2015.12.26 szombat, 08:09:12
Nekem mk4 tdci 140 le mondeom van nagyon nehezen indul be kis járatás könnyeben indul mi lehet a gond ?
levegősödés pl.nem volt az utóbbi időben go szűrő csere?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
bagesz
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7913 Dátum:
2015.12.26 szombat, 19:25:16 »
De volt 6000 km mentem vele.
Naplózva
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7914 Dátum:
2015.12.26 szombat, 20:15:33 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.12.17 csütörtök, 16:36:44
mindennapi autózásra?
mi is néztünk, ranger-t (sok most a leselejtezett volt e-on-os kocsi, béka segge alatti állapotról visszahozva valamennyire, én ahányat láttam, mind *** volt) hilux-ból nem sok van és a híre miatt jóval drágábbak, pedig semmivel se tudnak többet. l200 nekem csúnya és elvileg láncos a 4wd része és nem túl tartós. mi navarát vettünk, viszonylag sok van, lehet válogatni. arra készülj, hogy mi megnéztünk vagy 20-at, amiből egyet megvettünk, mert volt rajta mit csinálni, cserében jó árban volt. az összes többivel is volt gond és még ráadásul drágák is voltak
hilux/l200 szerintem kényelmetlen, ranger/bt50-ben az esernyős kézifékmiatt volt menekülhetnékem, legautószerűbbnek nekünk a navara tűnt, ezért is vettük. katalógus adatokat felejtsd el, csak országút 9l fölött, csak város 15l fölött, terepen meg mégtöbb
diag, réteg mérő nélkül neki se kezdjetek. ment a rizsa mindig, hogy sérülésmentes, stb, volt olyan hely, ahol nekikezdtem mérni, mire a platóig elértem, addigra a srác visszament a leon-t mosni
plató felétől nem tudtam vastagságot mérni, pedig 2mm-ig lát
és szemre meg nem mondtad
ha bővebben érdekel bármi írj egy pü-t, körbejártam kb mindent a témában ősszel
Kösz a kimerítő választ.
Ha nem kaptad meg a pü-t, kérlek jelezz vissza.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.12.26 szombat, 20:19:44 írta Candle
»
Naplózva
edi68
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 55
2011 Mondeo 2.2 TDCI 147KW
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7915 Dátum:
2015.12.27 vasárnap, 10:50:46 »
Idézetet írta: SzJani - 2009.08.31 hétfő, 14:41:39
Nekem 2.2 TDCi-m van és nagyon elégedett vagyok vele.
Szia.
Neked a 240 le 2 l motorral ezek gyáriak??
Tehát tuning nélüli adatok?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7916 Dátum:
2015.12.27 vasárnap, 10:52:54 »
Idézetet írta: edi68 - 2015.12.27 vasárnap, 10:50:46
Szia.
Neked a 240 le 2 l motorral ezek gyáriak??
Tehát tuning nélüli adatok?
SzJani (nagyot hibázott
) már eladta a dízel mondiját,és most turbóbenzinese van.Ezek neki gyári adatok.Hogy kerítettél elő egy 6éves hsz-t?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7917 Dátum:
2015.12.27 vasárnap, 11:02:42 »
Idézetet írta: alf - 2015.12.27 vasárnap, 10:52:54
SzJani (nagyot hibázott
) már eladta a dízel mondiját,és most turbóbenzinese van.Ezek neki gyári adatok.Hogy kerítettél elő egy 6éves hsz-t?
Úgy, hogy visszaolvasott/rákeresett. Végre vki...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7918 Dátum:
2015.12.27 vasárnap, 17:08:53 »
Idézetet írta: edi68 - 2015.12.27 vasárnap, 10:50:46
Szia.
Neked a 240 le 2 l motorral ezek gyáriak??
Tehát tuning nélüli adatok?
Mit szeretnél tudni pontosan?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7919 Dátum:
2015.12.27 vasárnap, 17:10:36 »
Idézetet írta: alf - 2015.12.27 vasárnap, 10:52:54
SzJani (nagyot hibázott
) már eladta a dízel mondiját,és most turbóbenzinese van.Ezek neki gyári adatok.Hogy kerítettél elő egy 6éves hsz-t?
SzJani nem hibázott nagyot, mert mindig virul a feje, amikor beröffenti, s meghallja a selymesen járó (kerregés nélküli
) a turbóbenzinesét.
(hát még amikor leparkettázza
)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7920 Dátum:
2015.12.27 vasárnap, 17:41:38 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.12.27 vasárnap, 17:10:36
SzJani nem hibázott nagyot, mert mindig virul a feje, amikor beröffenti, s meghallja a selymesen járó (kerregés nélküli
) a turbóbenzinesét.
(hát még
amikor leparkettázza
)
A gyári szövetszőnyeg miért nem volt jó? Ez így kopog ha rálépsz, nem?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7921 Dátum:
2015.12.27 vasárnap, 17:44:05 »
Idézetet írta: GSR - 2015.12.27 vasárnap, 17:41:38
A gyári szövetszőnyeg miért nem volt jó? Ez így kopog ha rálépsz, nem?
Mindjárt rakok be vmit a benzin topikba.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7922 Dátum:
2015.12.27 vasárnap, 19:45:58 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.12.27 vasárnap, 17:10:36
SzJani nem hibázott nagyot, mert mindig virul a feje, amikor beröffenti, s meghallja a selymesen járó (kerregés nélküli
) a turbóbenzinesét.
(hát még amikor leparkettázza
)
hja,csak nehogy fogyihuszár legyen a turóbenzinesből....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7923 Dátum:
2015.12.27 vasárnap, 19:51:56 »
Idézetet írta: alf - 2015.12.27 vasárnap, 19:45:58
hja,csak nehogy fogyihuszár legyen a turóbenzinesből....
nyugi, 11-12 körül mozgok általában.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7924 Dátum:
2015.12.27 vasárnap, 19:56:26 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.12.27 vasárnap, 19:51:56
nyugi, 11-12 körül mozgok általában.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7925 Dátum:
2015.12.27 vasárnap, 23:00:21 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.12.27 vasárnap, 17:10:36
SzJani nem hibázott nagyot, mert mindig virul a feje, amikor beröffenti, s meghallja a selymesen járó (kerregés nélküli
) a turbóbenzinesét.
(hát még amikor leparkettázza
)
Akor már inkább egy szívó vényóc.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7926 Dátum:
2015.12.27 vasárnap, 23:02:32 »
Idézetet írta: Candle - 2015.12.27 vasárnap, 23:00:21
Akor már inkább egy szívó vényóc.
off
van az is, de azt most kinyírtam...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7927 Dátum:
2015.12.27 vasárnap, 23:04:54 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.12.27 vasárnap, 23:02:32
off
van az is, de azt most kinyírtam...
csak januárban bontják szét? a váltóra gondoltam....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7928 Dátum:
2015.12.27 vasárnap, 23:10:25 »
Idézetet írta: alf - 2015.12.27 vasárnap, 23:04:54
csak januárban bontják szét? a váltóra gondoltam....
igen
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
fmcm1
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7929 Dátum:
2015.12.30 szerda, 14:28:56 »
Idézetet írta: mondeofan - 2015.12.06 vasárnap, 10:14:34
Ha szereltél már bármit is az élebe, megtudod csinálni
Kettő db 6-os anya fogja a szelepet, és két db vákuumcső megy rá. A két szelep egymás mellett van... Hosszú dugós kulcs kell hozzá.
A szerelést könnyíti, ha kiveszed a levegőszűrő házat. (bilincs a csőről le, csövet lehúz és felfele ki is jön a komplett levegőszűrő ház... gumiszilentekben ül bent.. természetesen a légtömegmérő szenzor csatiját is le kell húzni)
Igazából ennyi...
Ezt nem az mk3-asra vonatkozóan írod véletlenül? Az enyémben (mk4, 2008, 2.0 TDCI) a turbó bent van hátul és lent a motor mögött, a szabályzó csak aknából látszik és tuti nincs mellette másik szelep, nem ugyanolyan, de semmilyen. A légszűrőháztól mindez nagyon messze van...
Naplózva
fmcm1
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7930 Dátum:
2015.12.31 csütörtök, 17:15:43 »
Idézetet írta: fmcm1 - 2015.12.30 szerda, 14:28:56
Ezt nem az mk3-asra vonatkozóan írod véletlenül? Az enyémben (mk4, 2008, 2.0 TDCI) a turbó bent van hátul és lent a motor mögött, a szabályzó csak aknából látszik és tuti nincs mellette másik szelep, nem ugyanolyan, de semmilyen. A légszűrőháztól mindez nagyon messze van...
Na vissza is szívom az előbbit - megtaláltam, felcseréltem, ahogy írtad!
Köszi a tippet!
A próbaúton melegedés után toltam neki, tuti biztos, hogy szépen megy a turbó, mert ment mint állat. Sőt, ha álló helyzetben, üresben odalépek kicsit, gázfröccsre is hallom, hogy felfütyül a turbó, szóval tuti működik.
Kérdés: ha ez volt a baj, akkor a hibás szelep most a leállító csappantyút működteti. Namost leáll szépen és azonnal, akkor most mi van? Annyira mégse rossz az a szelep se? Vagy hogy?
Más: a próbaúton nem írta ki a convers kijelző, hogy engine malfunction, viszont a felső sorban a kis sárga "check engine" lámpa nem aludt el - holott korábban volt olyan, hogy egyes újraindítások után (különösen hidegben) kialudt a sárga lámpa. Magyarul nem csak a kódtörlésre alszik ki. Most viszont nem aludt ki. Ez hogy van?
Naplózva
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7931 Dátum:
2016.01.01 péntek, 15:49:09 »
Idézetet írta: fmcm1 - 2015.12.31 csütörtök, 17:15:43
Na vissza is szívom az előbbit - megtaláltam, felcseréltem, ahogy írtad!
Köszi a tippet!
A próbaúton melegedés után toltam neki, tuti biztos, hogy szépen megy a turbó, mert ment mint állat. Sőt, ha álló helyzetben, üresben odalépek kicsit, gázfröccsre is hallom, hogy felfütyül a turbó, szóval tuti működik.
Kérdés: ha ez volt a baj, akkor a hibás szelep most a leállító csappantyút működteti. Namost leáll szépen és azonnal, akkor most mi van? Annyira mégse rossz az a szelep se? Vagy hogy?
Más: a próbaúton nem írta ki a convers kijelző, hogy engine malfunction, viszont a felső sorban a kis sárga "check engine" lámpa nem aludt el - holott korábban volt olyan, hogy egyes újraindítások után (különösen hidegben) kialudt a sárga lámpa. Magyarul nem csak a kódtörlésre alszik ki. Most viszont nem aludt ki. Ez hogy van?
Szia!
A szelep bizonyára nem teljesen rossz, de a vákuumot már nem tartja (mechanikusan elkopott), ezért a turbó geometriát nem tudta megfelelően vezérelni. A csappantyú csak leállításkor (és regeneráláskor) dolgozik, a turbó geometria meg folyamatosan.
A sárga lámpa nem is fog már eltűnni, csak hibakód törlésnél. (mivel ismétlődött több alkalommal a hiba, ezért nem alszik most ki). Ettől függetlenül lehet hogy már nincs élő hiba, de míg a tárolt hibákat nem törlik addig égni fog...
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
edi68
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 55
2011 Mondeo 2.2 TDCI 147KW
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7932 Dátum:
2016.01.02 szombat, 16:43:10 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.12.27 vasárnap, 17:08:53
Mit szeretnél tudni pontosan?
Csak kérdeztem hogy ez nincs nagyon túl spanolva?
Nekem a 2.2 tdci motor 200le.
Fogyasztási igy kb mennyi?
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7933 Dátum:
2016.01.02 szombat, 16:48:40 »
Idézetet írta: edi68 - 2016.01.02 szombat, 16:43:10
Csak kérdeztem hogy ez nincs nagyon túl spanolva?
Nekem a 2.2 tdci motor 200le.
Fogyasztási igy kb mennyi?
egy 2009es hozzászólásomra kérdezed, hogy a "Neked a 240 le 2 l motorral ezek gyáriak?? Tehát tuning nélüli adatok?" a TDCi topikban.
2009ben egy 2.2 TDCi-m volt. Most egy 2.0 240lovas, de benzines!
Még most sem értem, hogy melyik autóm hol írt fogyasztását kérdezed.
Mi van túlspanolva?
(nem a 2.2TDCi-m van 240 lóra felhúzva, hanem most egy 2.0 EcoBoostom van, ami gyári 240Le és benzin)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
edi68
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 55
2011 Mondeo 2.2 TDCI 147KW
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7934 Dátum:
2016.01.02 szombat, 17:38:57 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.02 szombat, 16:48:40
egy 2009es hozzászólásomra kérdezed, hogy a "Neked a 240 le 2 l motorral ezek gyáriak?? Tehát tuning nélüli adatok?" a TDCi topikban.
2009ben egy 2.2 TDCi-m volt. Most egy 2.0 240lovas, de benzines!
Még most sem értem, hogy melyik autóm hol írt fogyasztását kérdezed.
Mi van túlspanolva?
(nem a 2.2TDCi-m van 240 lóra felhúzva, hanem most egy 2.0 EcoBoostom van, ami gyári 240Le és benzin)
Rendben most már értek mindent.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #7935 Dátum:
2016.01.02 szombat, 19:12:59 »
Idézetet írta: edi68 - 2016.01.02 szombat, 17:38:57
Rendben most már értek mindent.
A 2008-2010 (fl előtti) 2.2 TDCi-ket 218-220LE-ig (420Nm->490Nm) lehet normálisan, huzamosabb időre felhúzni.
2010-től a 200 lovas 2.2TDCi-k max ajánlott: 230Le/490Nm.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Termosztát
«
Új hozzászólás #7936 Dátum:
2016.01.03 vasárnap, 21:25:10 »
Jól sejtem, hogy ha 170km autózás után 100-ra belőtt tempomattal -8 fokban lemegy a második osztásra a mutató a normálisról + megnőtt a fogyasztás mostanában + az összes vízcsövet nyugodtan tudom fogni, akkor termosztátcsere elé nézek?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Termosztát
«
Új hozzászólás #7937 Dátum:
2016.01.03 vasárnap, 21:51:28 »
Idézetet írta: Carmaged - 2016.01.03 vasárnap, 21:25:10
Jól sejtem, hogy ha 170km autózás után 100-ra belőtt tempomattal -8 fokban lemegy a második osztásra a mutató a normálisról + megnőtt a fogyasztás mostanában + az összes vízcsövet nyugodtan tudom fogni, akkor termosztátcsere elé nézek?
jól sejted,de kilehet azt deríteni biztosra.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Termosztát
«
Új hozzászólás #7938 Dátum:
2016.01.03 vasárnap, 22:10:23 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.03 vasárnap, 21:51:28
jól sejted,de kilehet azt deríteni biztosra.
Mire gondolsz?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Termosztát
«
Új hozzászólás #7939 Dátum:
2016.01.03 vasárnap, 22:29:21 »
Idézetet írta: Carmaged - 2016.01.03 vasárnap, 22:10:23
Mire gondolsz?
belepsz a muszertesztbe a hőfokhoz.hideg motornal és beindítod melegedni.amikor digitalis 50 et mutat, megtapizod a hűtore menő csövet.ha meleg, a termosztat xar.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.03 vasárnap, 22:31:02 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Termosztát
«
Új hozzászólás #7940 Dátum:
2016.01.03 vasárnap, 22:53:01 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.03 vasárnap, 22:29:21
belepsz a muszertesztbe a hőfokhoz.hideg motornal és beindítod melegedni.amikor digitalis 50 et mutat, megtapizod a hűtore menő csövet.ha meleg, a termosztat xar.
Erre gondoltam én is, de indításkor mindig leáll a műszeregység, így kilép a tesztüzemmódból. Bár indulás után 3 km-rel a holnap reggeli hidegben ugyanezt a tesztet el tudom végezni.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Termosztát
«
Új hozzászólás #7941 Dátum:
2016.01.04 hétfő, 07:09:26 »
Idézetet írta: Carmaged - 2016.01.03 vasárnap, 22:53:01
Erre gondoltam én is, de indításkor mindig leáll a műszeregység, így kilép a tesztüzemmódból. Bár indulás után 3 km-rel a holnap reggeli hidegben ugyanezt a tesztet el tudom végezni.
nem áll le.mikor már benn vagy a szervízmenüben,csak indítasz és kész.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Termosztát
«
Új hozzászólás #7942 Dátum:
2016.01.04 hétfő, 07:33:11 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.04 hétfő, 07:09:26
nem áll le.mikor már benn vagy a szervízmenüben,csak indítasz és kész.
Gyere, ülj be mellém és meglátod.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Termosztát
«
Új hozzászólás #7943 Dátum:
2016.01.04 hétfő, 07:43:42 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.04 hétfő, 07:09:26
nem áll le.mikor már benn vagy a szervízmenüben,csak indítasz és kész.
Ugye ilyenkor sok áramot felvesz indításkor... Szóval ezt-azt kikapcsol indításkor, azaz leáll az, csak te télen a hunyadival karcolsz...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Termosztát
«
Új hozzászólás #7944 Dátum:
2016.01.04 hétfő, 08:34:52 »
Idézetet írta: Igazmondó BT - 2016.01.04 hétfő, 07:43:42
Ugye ilyenkor sok áramot felvesz indításkor... Szóval ezt-azt kikapcsol indításkor, azaz leáll az, csak te télen a hunyadival karcolsz...
téves.éppen ma reggel léptem be a szervízmenübe,és simá belépve maradt indításkor.Pedig kellett köszörülni is a -10ben.A hunyadi már karácsony óta be sem volt indítva.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Termosztát
«
Új hozzászólás #7945 Dátum:
2016.01.04 hétfő, 08:35:37 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.04 hétfő, 08:34:52
A hunyadi már karácsony óta be sem volt indítva.
Óóóóóóóó bazzz, akkor már jó rég nem használtátok...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Termosztát
«
Új hozzászólás #7946 Dátum:
2016.01.04 hétfő, 08:35:53 »
Idézetet írta: Carmaged - 2016.01.04 hétfő, 07:33:11
Gyere, ülj be mellém és meglátod.
nem lehet,hogy az akkud gyengélkedik? hány éves?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Termosztát
«
Új hozzászólás #7947 Dátum:
2016.01.04 hétfő, 08:37:23 »
Idézetet írta: Igazmondó BT - 2016.01.04 hétfő, 08:35:37
Óóóóóóóó bazzz, akkor már jó rég nem használtátok...
ez nálunk csak annyit jelent,hogy az áll a garázsban,a ford meg a csillagok alatt,mert azt használtuk.És a ma reggeli minusz tízben sem lépett ki indításkor a szevízmenüből.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Termosztát
«
Új hozzászólás #7948 Dátum:
2016.01.04 hétfő, 08:42:12 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.04 hétfő, 08:37:23
ez nálunk csak annyit jelent,hogy az áll a garázsban,a ford meg a csillagok alatt,mert azt használtuk.És a ma reggeli minusz tízben sem lépett ki indításkor a szevízmenüből.
És szépen indul, vagy kehesen?
1 éve voltunk sielni, akkor kint állt az autó, olyan -20 fok körül lehetett... Nem mondanám, hogy visszasírom azokat az indításokat...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Termosztát
«
Új hozzászólás #7949 Dátum:
2016.01.04 hétfő, 08:44:37 »
Idézetet írta: Igazmondó BT - 2016.01.04 hétfő, 08:42:12
És szépen indul, vagy kehesen?
1 éve voltunk sielni, akkor kint állt az autó, olyan -20 fok körül lehetett... Nem mondanám, hogy visszasírom azokat az indításokat...
nem szépen.kellett köszörülni rendesen.még jó,hogy szinte új az akkum és bírja.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
152
153
154
155
156
157
158
[
159
]
160
161
162
163
164
165
166
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ