Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.30 kedd, 03:35:33 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 196 197 198 199 200 201 202 [203] 204 205 206 207 208 209 210 ... 296   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 4712670 alkalommal)
0 Felhasználó és 91 vendég van a témában
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #10100 Dátum: 2017.01.11 szerda, 07:40:26 »

Üdvözlök mindenkit! Két kérdésem lenne. Mostanában elég gyakran dobja ki indításnál a Mondeóm azt a hibaüzenetet hogy "WEGFAHRSPERRE AKTIV". Ez mi bánat lehet?
A másik hogy a mostani mínuszokban nem nagyon akaródzik még az első vonalig sem felmenni a hőfokmérőm. Ez normális jelenség vagy termosztáthiba? Egyébként egy 2008-as 140 lovas 2.0 tdci-m van és 12km-re járok vele dolgozni.
1. A "WEGFAHRSPERRE AKTIV" magyarul az indításgátló aktiv. Hibakód olvasás
2. 12 km alatt nem melexik be....
 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #10101 Dátum: 2017.01.11 szerda, 07:57:45 »

1. A "WEGFAHRSPERRE AKTIV" magyarul az indításgátló aktiv. Hibakód olvasás
2. 12 km alatt nem melexik be....
 

Akkor nekem hibás a motor, mert minusz 10nél is max. 5 kilóméter után 80fok főlé megy a mutató és fűt is rendesen.  hehe
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
hiba
Vendég
« Új hozzászólás #10102 Dátum: 2017.01.11 szerda, 09:07:08 »

Akkor nekem hibás a motor, mert minusz 10nél is max. 5 kilóméter után 80fok főlé megy a mutató és fűt is rendesen.  hehe
Nagyban függ attól is hogy megy vele az ember. én max 90-nel megyek de legtöbbször csak 50-60.
Naplózva
hiba
Vendég
« Új hozzászólás #10103 Dátum: 2017.01.11 szerda, 09:16:34 »

Még egy kérdés. Csak én vagyok vak, vagy tényleg nincs ezekben izzítás jelző lámpa (2008-as 2.0tdci titanium). Érdekes mert a kezelési utasítás meg azt írja hogy van izzítás jelző és rendesen indítás előtt izzítani kell.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10104 Dátum: 2017.01.11 szerda, 09:31:01 »

Még egy kérdés. Csak én vagyok vak, vagy tényleg nincs ezekben izzítás jelző lámpa (2008-as 2.0tdci titanium). Érdekes mert a kezelési utasítás meg azt írja hogy van izzítás jelző és rendesen indítás előtt izzítani kell.

Van visszajelzés, sokszor az önteszt lefuttatása utána már fel sem villan... De ilyen hidegekben, nem garázsból indulva, azért hosszabban visszajelez.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #10105 Dátum: 2017.01.11 szerda, 10:33:51 »

Ma reggel -14-ben izzítózás után egyből pöcc-röff indult a kocsi. 1-2 percet hagytam járni, majd kitolattam az utcára és leálltam az út szélére. Ahogy elvettem a gázt és kinyomtam a kuplungot leállt.
Ezután jött a meglepetés, hogy nem indult. 2-3X próbáltam, de semmi. Olyan volt mint amikor lemerül az akksi (kb 1-2 hónapos Motorcraft akksi van benne). Kiálltam a másik kocsival, de tettem még egy próbát a Galaxyval is és úgy hogy köszörülés közben adtam gázt is beröffent, és járt is szépen.
1.   Mi a túróért áll le? (biztos nem lefulladás, már nem egyszer csinált ilyet) Hibakódot még nem olvastam, mert ilyen hidegben fűtés nélkül járok a kocsival és kb mire beértem melóba letörtek az ujjaim is
2.   Ha egyszer kopp hideg motorral beindul, akkor pár perc járás után miért nem? (Kleen-flot-kap minden tankolásnál)
3.   Mintha itt már többször olvastam volna, hogy ezeknél a motoroknál mindegy hogy adok-e gázt indítózáskor vagy sem, mert úgyse veszi figyelembe a motorvezérlés a gázpedál jelét, míg nincs meg az üzemszerű alapjárati fordulatszám. Akkor ezek szerint mégsem így van, vagy rosszul tudtam?

Általánosságban… Mikor járok el helyesen ha kímélni akarom a motort ilyen hidegben (és úgy egyébként is hideg motorral indulva). Az addig ok hogy érdemes beindítás után 1 percet alapjáraton hagyni ketyegni. De utána mi a helyzet, mi az az optimális terhelés és ford.szám tartomány, amiben ajánlott használni. Egyszer van hogy 2000 fölé mondjuk értelemszerűen nem ajánlott forgatni (szerintem), de mi van az alsó tartománnyal? A túl alacsony fordulat is káros a motornak, de akkor van egy 500 r/min (1500-2000 r/min) tartomány, amiben lehet használni egy hideg motort? Én alapból sem forgatom szét a motort ha bemelegedett sem, de viszont képes vagyok 1200-1400 közti fordulaton elketyegni vele, ha sík úton ezt megtehetem.
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #10106 Dátum: 2017.01.11 szerda, 10:34:17 »

Nagyban függ attól is hogy megy vele az ember. én max 90-nel megyek de legtöbbször csak 50-60.
Meg attól is, hogy be van-e kapcsolva automatára a fűtés vagy sem. Fele annyi idő alatt eléri a motor az üzemi hőfokot, ha nem hagyom, hogy az automata 5-ös ventilátor fokozaton tolja azt a kevés langyosat.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10107 Dátum: 2017.01.11 szerda, 10:35:52 »

Meg attól is, hogy be van-e kapcsolva automatára a fűtés vagy sem. Fele annyi idő alatt eléri a motor az üzemi hőfokot, ha nem hagyom, hogy az automata 5-ös ventilátor fokozaton tolja azt a kevés langyosat.

Ráadásul 2-es fokozaton szerintem melegebb levegőt is fúj...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #10108 Dátum: 2017.01.11 szerda, 10:46:32 »

Ma reggel -14-ben izzítózás után egyből pöcc-röff indult a kocsi. 1-2 percet hagytam járni, majd kitolattam az utcára és leálltam az út szélére. Ahogy elvettem a gázt és kinyomtam a kuplungot leállt.
Ezután jött a meglepetés, hogy nem indult. 2-3X próbáltam, de semmi. Olyan volt mint amikor lemerül az akksi (kb 1-2 hónapos Motorcraft akksi van benne). Kiálltam a másik kocsival, de tettem még egy próbát a Galaxyval is és úgy hogy köszörülés közben adtam gázt is beröffent, és járt is szépen.
1.   Mi a túróért áll le? (biztos nem lefulladás, már nem egyszer csinált ilyet) Hibakódot még nem olvastam, mert ilyen hidegben fűtés nélkül járok a kocsival és kb mire beértem melóba letörtek az ujjaim is
2.   Ha egyszer kopp hideg motorral beindul, akkor pár perc járás után miért nem? (Kleen-flot-kap minden tankolásnál)
3.   Mintha itt már többször olvastam volna, hogy ezeknél a motoroknál mindegy hogy adok-e gázt indítózáskor vagy sem, mert úgyse veszi figyelembe a motorvezérlés a gázpedál jelét, míg nincs meg az üzemszerű alapjárati fordulatszám. Akkor ezek szerint mégsem így van, vagy rosszul tudtam?

Általánosságban… Mikor járok el helyesen ha kímélni akarom a motort ilyen hidegben (és úgy egyébként is hideg motorral indulva). Az addig ok hogy érdemes beindítás után 1 percet alapjáraton hagyni ketyegni. De utána mi a helyzet, mi az az optimális terhelés és ford.szám tartomány, amiben ajánlott használni. Egyszer van hogy 2000 fölé mondjuk értelemszerűen nem ajánlott forgatni (szerintem), de mi van az alsó tartománnyal? A túl alacsony fordulat is káros a motornak, de akkor van egy 500 r/min (1500-2000 r/min) tartomány, amiben lehet használni egy hideg motort? Én alapból sem forgatom szét a motort ha bemelegedett sem, de viszont képes vagyok 1200-1400 közti fordulaton elketyegni vele, ha sík úton ezt megtehetem.

Ha lemerül az akku, akkor nem köszörül.

Volt a napokban egy kivételesen jó cikk a motor melegítésről a totalcar-on, de persze nem lehet megtalálni (az index ebben profi). A lényeg, hogy dízelnél 1-2 percig alapjáraton járatni, utána indulni, de sem túlpörgetni, sem alacsony fordulaton erőltetni nem egészséges.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #10109 Dátum: 2017.01.11 szerda, 10:54:13 »

Ha lemerül az akku, akkor nem köszörül.

Volt a napokban egy kivételesen jó cikk a motor melegítésről a totalcar-on, de persze nem lehet megtalálni (az index ebben profi). A lényeg, hogy dízelnél 1-2 percig alapjáraton járatni, utána indulni, de sem túlpörgetni, sem alacsony fordulaton erőltetni nem egészséges.
Nekem köszörült szhar akksival is.

Igen, ezt a cikket olvastam, és pont ezt a fordulatszám/terhelés dolgot szerettem volna ha kicsit jobban ki van részletezve.
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/16/hogyan_inditsunk_kemeny_minuszban/
Előzményekből gyorsan meglett smile
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10110 Dátum: 2017.01.11 szerda, 11:10:02 »

Nekem köszörült szhar akksival is.

Igen, ezt a cikket olvastam, és pont ezt a fordulatszám/terhelés dolgot szerettem volna ha kicsit jobban ki van részletezve.
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/16/hogyan_inditsunk_kemeny_minuszban/
Előzményekből gyorsan meglett smile


Xar akksival csak kattog a behúzó, de nem köszörül a motor, az biztos...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #10111 Dátum: 2017.01.11 szerda, 11:28:48 »

Xar akksival csak kattog a behúzó, de nem köszörül a motor, az biztos...
Akkor az miért van hogy mikor behalt az előző akksi, akkor csak tekert, de nem akarta elkapni. Majd megbikáztam és kb pöcc-röff Huh?
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #10112 Dátum: 2017.01.11 szerda, 13:33:51 »

Akkor az miért van hogy mikor behalt az előző akksi, akkor csak tekert, de nem akarta elkapni. Majd megbikáztam és kb pöcc-röff Huh?
Lehet, hogy az izzítók is "halódtak" már. 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #10113 Dátum: 2017.01.11 szerda, 14:09:14 »

Ma reggel -14-ben izzítózás után egyből pöcc-röff indult a kocsi. 1-2 percet hagytam járni, majd kitolattam az utcára és leálltam az út szélére. Ahogy elvettem a gázt és kinyomtam a kuplungot leállt.
Ezután jött a meglepetés, hogy nem indult. 2-3X próbáltam, de semmi. Olyan volt mint amikor lemerül az akksi (kb 1-2 hónapos Motorcraft akksi van benne). Kiálltam a másik kocsival, de tettem még egy próbát a Galaxyval is és úgy hogy köszörülés közben adtam gázt is beröffent, és járt is szépen.
1.   Mi a túróért áll le? (biztos nem lefulladás, már nem egyszer csinált ilyet) Hibakódot még nem olvastam, mert ilyen hidegben fűtés nélkül járok a kocsival és kb mire beértem melóba letörtek az ujjaim is
2.   Ha egyszer kopp hideg motorral beindul, akkor pár perc járás után miért nem? (Kleen-flot-kap minden tankolásnál)
3.   Mintha itt már többször olvastam volna, hogy ezeknél a motoroknál mindegy hogy adok-e gázt indítózáskor vagy sem, mert úgyse veszi figyelembe a motorvezérlés a gázpedál jelét, míg nincs meg az üzemszerű alapjárati fordulatszám. Akkor ezek szerint mégsem így van, vagy rosszul tudtam?

Általánosságban… Mikor járok el helyesen ha kímélni akarom a motort ilyen hidegben (és úgy egyébként is hideg motorral indulva). Az addig ok hogy érdemes beindítás után 1 percet alapjáraton hagyni ketyegni. De utána mi a helyzet, mi az az optimális terhelés és ford.szám tartomány, amiben ajánlott használni. Egyszer van hogy 2000 fölé mondjuk értelemszerűen nem ajánlott forgatni (szerintem), de mi van az alsó tartománnyal? A túl alacsony fordulat is káros a motornak, de akkor van egy 500 r/min (1500-2000 r/min) tartomány, amiben lehet használni egy hideg motort? Én alapból sem forgatom szét a motort ha bemelegedett sem, de viszont képes vagyok 1200-1400 közti fordulaton elketyegni vele, ha sík úton ezt megtehetem.


- gyenge minőségű gázolaj. Kamionoknál rendszeres probléma... Ajánlom a prémiumokat, nem dermednek.
- Én nem melegítem, max. 2000rpm, normál használat. Jelzem rendhagyó eset az enyém, mert nem indulok jégmotorral. Otthon garázs, máshol allófűtés. Otthoni indulással, 4fokos garázsból ki a -10°C-ba kb. 4km, előfűtött vízzel szintén 3km az üzemi hőfok elérése. Szerintem alapjáraton petyegés közben több kárt csinál... Állítólag nem a fordulat öl.

 wave wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Andras010
Vendég
« Új hozzászólás #10114 Dátum: 2017.01.11 szerda, 15:41:32 »

Köszönöm szépen. Majd jelentkezem az eredményekkel.

Alf. Privát ment!
Naplózva
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #10115 Dátum: 2017.01.11 szerda, 17:49:30 »

- gyenge minőségű gázolaj. Kamionoknál rendszeres probléma... Ajánlom a prémiumokat, nem dermednek.
- Én nem melegítem, max. 2000rpm, normál használat. Jelzem rendhagyó eset az enyém, mert nem indulok jégmotorral. Otthon garázs, máshol allófűtés. Otthoni indulással, 4fokos garázsból ki a -10°C-ba kb. 4km, előfűtött vízzel szintén 3km az üzemi hőfok elérése. Szerintem alapjáraton petyegés közben több kárt csinál... Állítólag nem a fordulat öl.

 wave wave

Hát megöondom őszintén, hogy miután leellenőriztem mindent ami elektronika a motornál, rá kellett jönnöm, hogy nálam is a gázolajjal lesz a bibi. Minden stimm csak az lehet dermedt.  szomoru1
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10116 Dátum: 2017.01.11 szerda, 17:58:52 »

- gyenge minőségű gázolaj. Kamionoknál rendszeres probléma... Ajánlom a prémiumokat, nem dermednek.
- Én nem melegítem, max. 2000rpm, normál használat. Jelzem rendhagyó eset az enyém, mert nem indulok jégmotorral. Otthon garázs, máshol allófűtés. Otthoni indulással, 4fokos garázsból ki a -10°C-ba kb. 4km, előfűtött vízzel szintén 3km az üzemi hőfok elérése. Szerintem alapjáraton petyegés közben több kárt csinál... Állítólag nem a fordulat öl.

 wave wave
ez a max 2000 rpm a hülyeség. autómata ilyen időben nem ejti 2000 alá a fordulatot. 6ba se kapcsol fel úgy, hogy 2000 alá essen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
JOCi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



E-mail
« Új hozzászólás #10117 Dátum: 2017.01.11 szerda, 21:14:20 »

Sziasztok!

Ezzel kapcsolatban senkinek nincs tapasztalata?  wow1

Sziasztok!

Nem sokszor szóltam hozzá a dolgokhoz mostanában, de azért szorgalmasan olvasgattam.
Most olyan miatt írok, amiről nem találtam semmit.
Tehát a következő dolog zavar mostanában:
hónapokkal ezelőtt ledugóztuk az EGR-t. Később jelentkezett az a jelenség, hogy pár perces álló helyzet után néha a Mondi elkezdett úgy "füstőlni", hogy az már zavaró volt! Ilyen eset volt 1szer melegben a határon való várakozásnál, dugóban, majd legutoljára tegnap járó motornál várakozás közben. A tegnapi már tényleg gáz volt. Olyan gőzfelhő jött a kipufogón, hogy azt az Omega és Kóborék is megirigyelhették volna fénykorukban. És büdös, mint az állat!
Ez mi miatt lehet? Olyan mintha a regen indulna be. De ez így elég kínos. A ledugózás óta egy kicsit traktorosabb is lett a hangja, a motor járása.
Másnál is így működik? Ez a természetes?
Egyébként ma került bele a 288 ezredik km és még mindig szeretem! Smiley

Naplózva

2007.06. ezüst "cápa" Ghia kombi TDCi Mondi + BMW Motorrad
A Mondeo elkelt!!!!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10118 Dátum: 2017.01.11 szerda, 21:33:23 »

Sziasztok!

Ezzel kapcsolatban senkinek nincs tapasztalata?  wow1

regenerál.normális.nekem ugyan nincs füst akkor sem,és nem is traktoros,inkább csak keményebben jár a motor.
nekem is levan dugózva az egr.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #10119 Dátum: 2017.01.11 szerda, 21:34:25 »

1. A "WEGFAHRSPERRE AKTIV" magyarul az indításgátló aktiv. Hibakód olvasás
2. 12 km alatt nem melexik be....
 

nekem azert bemelexik (a mutato szerint) 10km alatt varosban, tehat 50-60-nál
Naplózva

ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #10120 Dátum: 2017.01.11 szerda, 21:42:24 »

ez a max 2000 rpm a hülyeség. autómata ilyen időben nem ejti 2000 alá a fordulatot. 6ba se kapcsol fel úgy, hogy 2000 alá essen

a fhos automatak nyirjak ki ezeket a remek motorokat a teli fagyokban!  eplus2
Naplózva

Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #10121 Dátum: 2017.01.11 szerda, 22:16:00 »

a fhos automatak nyirjak ki ezeket a remek motorokat a teli fagyokban!  eplus2
Inkább a remek automaták vigyáznak ezekre a fhos motorokra a téli fagyokban... eplus2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10122 Dátum: 2017.01.11 szerda, 22:25:17 »

a fhos automatak nyirjak ki ezeket a remek motorokat a teli fagyokban!  eplus2
persze vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
hiba
Vendég
« Új hozzászólás #10123 Dátum: 2017.01.12 csütörtök, 01:13:47 »

Van visszajelzés, sokszor az önteszt lefuttatása utána már fel sem villan... De ilyen hidegekben, nem garázsból indulva, azért hosszabban visszajelez.
Érdekes mert nekem még soha egyszer sem világított azt sem tudom pontosan hol van a műszerfalon egyáltalán van-e, pedig 2 éve megvan a kocsi még a tegnapi -14 fokban sem izzított.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.12 csütörtök, 01:18:20 írta hiba » Naplózva
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #10124 Dátum: 2017.01.12 csütörtök, 01:38:16 »

Érdekes mert nekem még soha egyszer sem világított azt sem tudom pontosan hol van a műszerfalon egyáltalán van-e, pedig 2 éve megvan a kocsi még a tegnapi -14 fokban sem izzított.
amikor raadod a gyujtast, akkor neked bejon egy ilyen animacio a muszeregyseg szines kijelzojen?
Naplózva

sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #10125 Dátum: 2017.01.12 csütörtök, 05:20:36 »

Érdekes mert nekem még soha egyszer sem világított azt sem tudom pontosan hol van a műszerfalon egyáltalán van-e, pedig 2 éve megvan a kocsi még a tegnapi -14 fokban sem izzított.

A Settingsben kapcsold ki a Help menüt, és gyújtás ráadáskor nem úszik be semmi animáció, hanem egyből a normál kijelző fogad, na majd akkor látni fogod az izzítást.  nyes nyes
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #10126 Dátum: 2017.01.12 csütörtök, 08:26:25 »

- gyenge minőségű gázolaj. Kamionoknál rendszeres probléma... Ajánlom a prémiumokat, nem dermednek.
- Én nem melegítem, max. 2000rpm, normál használat. Jelzem rendhagyó eset az enyém, mert nem indulok jégmotorral. Otthon garázs, máshol allófűtés. Otthoni indulással, 4fokos garázsból ki a -10°C-ba kb. 4km, előfűtött vízzel szintén 3km az üzemi hőfok elérése. Szerintem alapjáraton petyegés közben több kárt csinál... Állítólag nem a fordulat öl.

 wave wave
Igazad lehet, teszek egy próbát. Holnap rátankolok egy másik kútnál.
Viszont Kleen-flot kap minden tankolásnál, tehát elméletileg a dermedéssel nem lehet(ne) gond
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #10127 Dátum: 2017.01.12 csütörtök, 08:36:23 »

Sziasztok!

Nem sokszor szóltam hozzá a dolgokhoz mostanában, de azért szorgalmasan olvasgattam.
Most olyan miatt írok, amiről nem találtam semmit.
Tehát a következő dolog zavar mostanában:
hónapokkal ezelőtt ledugóztuk az EGR-t. Később jelentkezett az a jelenség, hogy pár perces álló helyzet után néha a Mondi elkezdett úgy "füstőlni", hogy az már zavaró volt! Ilyen eset volt 1szer melegben a határon való várakozásnál, dugóban, majd legutoljára tegnap járó motornál várakozás közben. A tegnapi már tényleg gáz volt. Olyan gőzfelhő jött a kipufogón, hogy azt az Omega és Kóborék is megirigyelhették volna fénykorukban. És büdös, mint az állat!
Ez mi miatt lehet? Olyan mintha a regen indulna be. De ez így elég kínos. A ledugózás óta egy kicsit traktorosabb is lett a hangja, a motor járása.
Másnál is így működik? Ez a természetes?
Egyébként ma került bele a 288 ezredik km és még mindig szeretem! Smiley


Biztos hogy az füst volt?
Tegnap előtt reggel én is mikor beértem melóba feltűnt a ventilátor zaja. Lehúztam az ablakot és pici gázt adva hallani lehetett az öblösebb motorhangot is. Szóval elcsíptem egy regent. Irdatlan gőzfelhő volt a kocsi mögött még alapjáraton ketyegve is olyan -10 körül. Aztán hogy ne szakítsam meg, mentem vele ~10 km-t 2000+ -os fordulaton és visszaérve már gázfröccsre se volt semmi. Se füst, se gőz.
Nekem is dugós EGR-em van és 225k km
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #10128 Dátum: 2017.01.12 csütörtök, 09:06:11 »

ez a max 2000 rpm a hülyeség. autómata ilyen időben nem ejti 2000 alá a fordulatot. 6ba se kapcsol fel úgy, hogy 2000 alá essen

Kösz Zsolti! Mától lövöm 3000 - ig, mert kézinél én döntök!  eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #10129 Dátum: 2017.01.12 csütörtök, 09:52:11 »

Igazad lehet, teszek egy próbát. Holnap rátankolok egy másik kútnál.
Viszont Kleen-flot kap minden tankolásnál, tehát elméletileg a dermedéssel nem lehet(ne) gond
Én télen OMV prémiumot használok itthon (mást még nem próbáltam prémiumból), -5 alatt 2x gyújtás ráadással (izzítás), gond nélkül indul. Normál üzemanyaggal nehezebben indul. A necces a -5 - +5 fok közötti tartomány, mert ott még nincs előizzítás és az üzemanyag minősége nagyon nagy különbséget okoz.  Adalékot nem használok.

Próbáld ki a prémiumot, ki fog derülni, hogy a keen-flow ér e valamit a te esetedben.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
JOCi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



E-mail
« Új hozzászólás #10130 Dátum: 2017.01.12 csütörtök, 16:58:52 »

Biztos hogy az füst volt?
Tegnap előtt reggel én is mikor beértem melóba feltűnt a ventilátor zaja. Lehúztam az ablakot és pici gázt adva hallani lehetett az öblösebb motorhangot is. Szóval elcsíptem egy regent. Irdatlan gőzfelhő volt a kocsi mögött még alapjáraton ketyegve is olyan -10 körül. Aztán hogy ne szakítsam meg, mentem vele ~10 km-t 2000+ -os fordulaton és visszaérve már gázfröccsre se volt semmi. Se füst, se gőz.
Nekem is dugós EGR-em van és 225k km
Igen, ugyan ez a helyzet nálam is! Füst vagy gőz, de hatalmas mennyiségben! A dugózás előtt ilyen nem volt!
Akkor nem csak nálam csinál ilyet!  szomoru1
Naplózva

2007.06. ezüst "cápa" Ghia kombi TDCi Mondi + BMW Motorrad
A Mondeo elkelt!!!!
hiba
Vendég
« Új hozzászólás #10131 Dátum: 2017.01.12 csütörtök, 23:53:32 »

amikor raadod a gyujtast, akkor neked bejon egy ilyen animacio a muszeregyseg szines kijelzojen?
Igen bejön.
Naplózva
hiba
Vendég
« Új hozzászólás #10132 Dátum: 2017.01.13 péntek, 00:01:23 »

A Settingsben kapcsold ki a Help menüt, és gyújtás ráadáskor nem úszik be semmi animáció, hanem egyből a normál kijelző fogad, na majd akkor látni fogod az izzítást.  nyes nyes
kikapcsoltam, holnap meglátjuk  taps
Naplózva
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #10133 Dátum: 2017.01.13 péntek, 00:02:54 »

Igen bejön.


azt ki kell kapcsolni
Naplózva

zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #10134 Dátum: 2017.01.13 péntek, 11:11:37 »

Igen, ugyan ez a helyzet nálam is! Füst vagy gőz, de hatalmas mennyiségben! A dugózás előtt ilyen nem volt!
Akkor nem csak nálam csinál ilyet!  szomoru1
Nem tudom ez mennyire  szomoru1 dolog
Regenerál és ez ezzel jár. Csak oda kell figyelni hogy ne szakítsd meg ha egy mód van rá.
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #10135 Dátum: 2017.01.13 péntek, 20:53:22 »

Nem tudom ez mennyire  szomoru1 dolog
Regenerál és ez ezzel jár. Csak oda kell figyelni hogy ne szakítsd meg ha egy mód van rá.

ha eszreveszed hogy regeneral es modod van ra, hogy megvard akkor vard meg, de nem kell ennek szerintem olyan nagy feneket keriteni
amig legalabbis nem jon barmi relevans hibakod erre Smiley
Naplózva

hiba
Vendég
« Új hozzászólás #10136 Dátum: 2017.01.14 szombat, 00:44:12 »

A Settingsben kapcsold ki a Help menüt, és gyújtás ráadáskor nem úszik be semmi animáció, hanem egyből a normál kijelző fogad, na majd akkor látni fogod az izzítást.  nyes :nyes:kikapcsoltam az animációt és láss csodát tényleg izzít  wow1 csodálatos :worship:köszi
Naplózva
Proteus
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


« Új hozzászólás #10137 Dátum: 2017.01.14 szombat, 19:15:08 »

Ma reggel -14-ben izzítózás után egyből pöcc-röff indult a kocsi. 1-2 percet hagytam járni, majd kitolattam az utcára és leálltam az út szélére. Ahogy elvettem a gázt és kinyomtam a kuplungot leállt.
Ezután jött a meglepetés, hogy nem indult. 2-3X próbáltam, de semmi. Olyan volt mint amikor lemerül az akksi (kb 1-2 hónapos Motorcraft akksi van benne). Kiálltam a másik kocsival, de tettem még egy próbát a Galaxyval is és úgy hogy köszörülés közben adtam gázt is beröffent, és járt is szépen.
1.   Mi a túróért áll le? (biztos nem lefulladás, már nem egyszer csinált ilyet) Hibakódot még nem olvastam, mert ilyen hidegben fűtés nélkül járok a kocsival és kb mire beértem melóba letörtek az ujjaim is
2.   Ha egyszer kopp hideg motorral beindul, akkor pár perc járás után miért nem? (Kleen-flot-kap minden tankolásnál)
3.   Mintha itt már többször olvastam volna, hogy ezeknél a motoroknál mindegy hogy adok-e gázt indítózáskor vagy sem, mert úgyse veszi figyelembe a motorvezérlés a gázpedál jelét, míg nincs meg az üzemszerű alapjárati fordulatszám. Akkor ezek szerint mégsem így van, vagy rosszul tudtam?

Általánosságban… Mikor járok el helyesen ha kímélni akarom a motort ilyen hidegben (és úgy egyébként is hideg motorral indulva). Az addig ok hogy érdemes beindítás után 1 percet alapjáraton hagyni ketyegni. De utána mi a helyzet, mi az az optimális terhelés és ford.szám tartomány, amiben ajánlott használni. Egyszer van hogy 2000 fölé mondjuk értelemszerűen nem ajánlott forgatni (szerintem), de mi van az alsó tartománnyal? A túl alacsony fordulat is káros a motornak, de akkor van egy 500 r/min (1500-2000 r/min) tartomány, amiben lehet használni egy hideg motort? Én alapból sem forgatom szét a motort ha bemelegedett sem, de viszont képes vagyok 1200-1400 közti fordulaton elketyegni vele, ha sík úton ezt megtehetem.


1.-2. Levegősödés is csinál ilyen leállásos viccet. Mondjuk nekem csak szűrő csere után volt ilyen. De olyan üzemanyag ellátásra gondolnék elsőre.
3. Nem kell gázpedál, okosak ezek a rendszerek.

Általánosságban...
Szerintem sem kell a fagyos kocsiban több időt dermedten lehelni az ablakot. Főleg ha közben az ablakokat is végig vakarásztuk.
Ha 1500 alatt ketyeregsz vele, és nincs kicsit sem terhelve, aligha éred el az üzemi hőfokot. Nem csak TDci-nél, az előző dieseleimnél sem volt másképp, pedig nem egyforma termosztáttal voltak szerelve. (a benzin az más világ...)
Pont 2000 felett kel váltani ahhoz, hogy ne essen ez alá. Ettől nem forgatod szét. 1500 csak a krúzolásokhoz jó, kigyorsításokhoz nem árt  1750 felett használni, ha már a motort melegíteni, és kímélni is szeretnénk. Terhelés nélkül a kipufogó sem melegszik rendesen, ami a részecskeszűrőnek sem kedvez szerintem. A kíméletességhez elég, ha kis gázpedálállással lassan huzatot váltásig. Egyébként is hallhatóan csúnya hangja van, ha tolod neki. Na azok a pofonok a motornak  gun
Próbálom én is óvni így 200 ezer felett is. De reggel 9 Km után érek fel egy országúti gyorsforgalmúra, ami egy enyhe emelkedővel kezdődik. Már 90Km/h nál is LÁTVÁNYOSAN emelkedik a vízhőfok. párszáz méter után már be is állt az üzemi, akár milyen kíméletes voltam előtte. 

Naplózva

S-mozdony 2.0TDCi Blue Ambition
Proteus
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


« Új hozzászólás #10138 Dátum: 2017.01.14 szombat, 19:52:33 »

Én télen OMV prémiumot használok itthon (mást még nem próbáltam prémiumból), -5 alatt 2x gyújtás ráadással (izzítás), gond nélkül indul. Normál üzemanyaggal nehezebben indul. A necces a -5 - +5 fok közötti tartomány, mert ott még nincs előizzítás és az üzemanyag minősége nagyon nagy különbséget okoz.  Adalékot nem használok.

Próbáld ki a prémiumot, ki fog derülni, hogy a keen-flow ér e valamit a te esetedben.

Én is azt használtam az elmúlt hetekben. 1 "fordításra" beröffent a legnagyobb fagyokban is, adalék nélkül.
Most nyílt a közelben egy mpetrol kút ahol a prémiumra go ra -29 C' fokot ígérnek. Ennek bőven elégnek kell hogy legyen.
Ebből tankoltam 4 napja, és változatlanul OK a reggeli indulás. 12Ft plusz  normálhoz képest literenként, ennyi az adalék is lenne.
Így alig több mint egy OMV sima. A MaxMotion egyébkén brutál drága volt. De akkor piszok fagyban úgy gondoltam biztos indulásért megéri. Nem is csalódtam.
Jahh... és nem én vagyok a kutas.  Wink
Naplózva

S-mozdony 2.0TDCi Blue Ambition
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #10139 Dátum: 2017.01.15 vasárnap, 13:12:13 »

Önts bele egy flakon spurit, ilyen hidegben mehet másfél is.

Sziasztok,

Gondoltam feltoltom, hogyan indul a szegeny kis mondeom a nagy -24 utan reggel, hát nem rózsás a helyzet mondhatni.

https://www.youtube.com/watch?v=RsURDCSc6JE&feature=youtu.be


Üdv
Breaker

Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #10140 Dátum: 2017.01.15 vasárnap, 16:50:48 »

Önts bele egy flakon spurit, ilyen hidegben mehet másfél is.


Szia!

Enyém is hasonlóképpen indult, de harmadszorra adtam egy kis gázt és egyből elkapta...

Ha nem adok gázt, szerintem 4-szer nekem is kellett volna indítózni.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #10141 Dátum: 2017.01.18 szerda, 18:58:46 »

Hali

Power_ford tel. számát valaki tudja-e véletlen? Priviben ha elkülni akkor megköszönném.  worship integet2
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10142 Dátum: 2017.01.18 szerda, 19:00:25 »

Hali

Power_ford tel. számát valaki tudja-e véletlen? Priviben ha elkülni akkor megköszönném.  worship integet2

http://mondeo.hu/index.php?topic=23517.msg1058956#msg1058956

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #10143 Dátum: 2017.01.18 szerda, 19:16:06 »


Köszönöm worship worship
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
BRoland
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203



E-mail
« Új hozzászólás #10144 Dátum: 2017.01.19 csütörtök, 10:05:57 »

Sziasztok,

Turbófelújító céget keresek, Tdci motorhoz
Megbízható cég előnyben:)

Üdv,
R
Naplózva

Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI EcoBlue Titanium, 2019, 5D
---------------------------------------------------------
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium Individual, 2013, Turnier;
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium, 2008, 5D;

Egy nap 24 órából áll, egy rekeszben 24 sör van...ez nem lehet véletlen
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #10145 Dátum: 2017.01.19 csütörtök, 10:48:18 »

Sziasztok,

Turbófelújító céget keresek, Tdci motorhoz
Megbízható cég előnyben:)

Üdv,
R

nofene, első turbófelújítás amit hallok MK4nél
ha jol latom 2008, mennyi kmnél jár?
Naplózva

BRoland
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203



E-mail
« Új hozzászólás #10146 Dátum: 2017.01.19 csütörtök, 11:31:16 »

nofene, első turbófelújítás amit hallok MK4nél
ha jol latom 2008, mennyi kmnél jár?

Smiley
Nem nekem kellene, az műxik szuperül.
Egyébként 232k
Naplózva

Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI EcoBlue Titanium, 2019, 5D
---------------------------------------------------------
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium Individual, 2013, Turnier;
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium, 2008, 5D;

Egy nap 24 órából áll, egy rekeszben 24 sör van...ez nem lehet véletlen
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #10147 Dátum: 2017.01.19 csütörtök, 12:17:18 »

Smiley
Nem nekem kellene, az műxik szuperül.
Egyébként 232k

ne ijesztgesd a nepet Cheesy
milyen auton kell amugy cserelni? evjarat stb
Naplózva

blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #10148 Dátum: 2017.01.19 csütörtök, 15:54:22 »

Sziasztok,

Turbófelújító céget keresek, Tdci motorhoz
Megbízható cég előnyben:)

Üdv,
R
Írjál Ervin-nek pü-t.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
pityu12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #10149 Dátum: 2017.01.19 csütörtök, 21:22:26 »

Na ma én is indítottam egy hideget. -5 c volt a computer szerint és legutóbb kb 1 hónapja mentem az autóval pár nappal karácsony előtt.
1et izzítottam, megvártam amig minden lámpa kialszik, majd start. Egyébként én sem láttam izzítást visszajelző izzót bár annyira nem is kerestem. A lényeg, h 1 tekerésre indult pont mint üzemmelegen vagy nyáron is és utána is szépen járt. Semmi zörgés , fulladozás nem volt.
Egyébként egy 2.0tdci fl előtti mk4 ről van szó, 250e km-el.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 196 197 198 199 200 201 202 [203] 204 205 206 207 208 209 210 ... 296   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.083 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.