Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:28:57
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
198
199
200
201
202
203
204
[
205
]
206
207
208
209
210
211
212
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5259978 alkalommal)
0 Felhasználó és 310 vendég van a témában
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10200 Dátum:
2017.01.27 péntek, 22:43:01 »
Hát meg gondolom az is, hogy indítás után mindent ráküldünk, amit fentebb is írtam.
Azt hogy tudod elérni, hogy a Convers kiírja a töltési feszültséget? Nekem még első generációs és FL előtti Convers van, nem tudom van-e jelentősége.
Idézetet írta: fecskebeka - 2017.01.27 péntek, 20:36:43
Vadi új akku van bent, 2-3 hónapos, friss gyártású, a legnagyobb Varta Silver ami befért, berakáskor fullra lett töltve, éjjel 10 fokos garázs, pöcre indul hidegben is, így hidegben 14,7V-15V töltőfeszültség conversen menetkor és persze rámérve multival is annyi. Szinte minden álló motornál üzemelni tudó lámpa LED, nem can os direkt.
Akkor hol a gond?
Lehet, hogy nem 1-2 hét volt, hanem mondjuk 3-5 és nem lemerült csak figyelmezettet és persze gond nélkül indult mindig. Bekötve töltöttem egy éjszakát, és nem ment feljebb a töltés 13,5 V nál mert az DRL mindig bekapcsolt már és a töltő leszabályzott, de így is tartósan rendben most. Mindenesetre az akkunak ez a jó, a feltöltött(ebb) állapot.
Lehet a 2 x 13km már elég, vagy csak lassabban, de el fog fogyni. Nem is a km számít, rosszul írtam, az utazási idő.
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3727
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10201 Dátum:
2017.01.27 péntek, 22:56:30 »
Idézetet írta: danidoki - 2017.01.27 péntek, 15:21:55
Sziasztok,
reggeli indításhoz egy kis észrevétel. A -9-ekben én is éreztem, hogy nem forog olyan könnyen a motor induláskor (önindítózáskor), mint szokott, ami valahol természetes, mert van 10,20,30 fok különbség. Egyik este kedvesem volt az autóval, s rajta hagyta a helyzetjelzőt.
Reggelre égett ugyanúgy, mint este, csak éppenséggel már indítani nem tudott. Töltő rá, másnap reggel -9-ben úgy indult, mint nyáron. Nem vicc. Szóval ha az akksi már kicsit is gyengébb, akkor nem úgy forgat az önindító, s gondolom a többi egység sem kap annyi feszültséget. Izzítógyertyák így biztos jók. Szóval nem árt néha télen rátenni az akksit a töltőre, mert reggeli ülésfűtés, belső fűtés, lámpák, rádió, ablakfűtések megteszik a dolgukat.
P.s..: Majd a generátort is meglesem, hogy rendesen tölt-e. Tudtok jó helyet, ahol szépen felújítják ( szénkefe, esetleg csapágy, szabadonfutó...)? Azt még nem tudom, hogy hogy oldom meg, mert az autó kéne, de egy bontott generátort nem szívesen veszek + felújítás, mert akkor rajtam marad a sajátom.
Hidegben jelentősen csökken az akku kapacitása.
Ahogy irod is,igen időnként fel kellene tölteni az akkut 24ó minimum.Már ha hosszabb élettartamot szeretnénk.
Persze annak aki napi szinten úton van annak nem ...annak lesz más gondja
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
ReFi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 663
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10202 Dátum:
2017.01.27 péntek, 22:56:34 »
Idézetet írta: danidoki - 2017.01.27 péntek, 22:43:01
Hát meg gondolom az is, hogy indítás után mindent ráküldünk, amit fentebb is írtam.
Azt hogy tudod elérni, hogy a Convers kiírja a töltési feszültséget? Nekem még első generációs és FL előtti Convers van, nem tudom van-e jelentősége.
szerintem neki a powerfordositott van, de egyebkent a muszeregyseg rejtett menujeben is van battery voltage kijezes.
gyujtas raadas mellett kell az OK gombot nyomvatartani asszem amig ki nem ir valami szoveget a muszeregysseg
Naplózva
Mondeo MK4 Titanium Kombi 2011/10 163LE
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10203 Dátum:
2017.01.28 szombat, 00:27:03 »
Idézetet írta: ReFi - 2017.01.27 péntek, 22:56:34
szerintem neki a powerfordositott van, de egyebkent a muszeregyseg rejtett menujeben is van battery voltage kijezes.
gyujtas raadas mellett kell az OK gombot nyomvatartani asszem amig ki nem ir valami szoveget a muszeregysseg
így van, én okosítást kértem rá. Pont ezért is. Nem akarom mindig a multit előkapni.
Hasonlóan akku gonddal kezdtem, mikor megvettem az autót. Pedig 3/4 éves aksi volt benne, igaz kicsike 74 Ah. De már a korábbi merülések megtették a hatásukat. Töltést nem is vett fel eleget. Bár indítási gondom nem volt a nyárban, de a főnök kiabált néha.A télnek nem akartam nekimenni vele.
Azóta szulfátmentesítettem, és jobban veszi a töltés és stabilabban tart is. Majd nyáron visszakerül, pusztuljon az a melegben, az új meg pihen a hűvösben.
Azt tessék az újra is néha kiabál.
Tölteni kell!!
«
Utoljára szerkesztve: 2017.01.28 szombat, 00:37:00 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10204 Dátum:
2017.01.28 szombat, 08:44:44 »
Idézetet írta: csokifucsi - 2017.01.27 péntek, 22:30:56
Üdv
Segítséget szeretnék kérni, hátha valakinek volt már hasonló hibajelensége. Porlasztónál kifújt tűzkarikát kicseréltem viszont 10 ből 5 ször üzemi hőfokon terhelés alatt 1000-2000-es fordulat között terhelés alatt ilyen ciripelős, nyekergős hangot (igazából mint valami űrhajó olyan hangja van
) ad ki. Mi lehet a probléma? Tudom így elég nehéz behatárolni de hátha volt már valakinek hasonló
egr szelep vagy a turbó állító(ha elektromos).normál.Űrhajó!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10205 Dátum:
2017.01.28 szombat, 11:06:41 »
Idézetet írta: danidoki - 2017.01.27 péntek, 22:43:01
Hát meg gondolom az is, hogy indítás után mindent ráküldünk, amit fentebb is írtam.
....
Alapvetően, ha az akkumulátoron meg van a szükséges, elegendő töltőfeszültség, ami változhat ~13,4V-15V ig jó rendszeren, - ahogy a kedves éppen gondolja, hidegben és/vagy merültség esetén elvileg emeli azt feljebb - akkor teljesen mindegy milyen fogyasztók mennek. Azon a feszültségen töltőáramnak kell folynia az akkuba, persze, ha jó maga az akku is. Az időfaktor ekkor a fő tényező! Az más kérdés, hogy elegendő-e a gerjeszteni tudott töltő feszültség, bírja-e a generátorod szusszal. Tapasztalatom szerint azért bírja. A nagy áramú fogyasztókat azért általában rövidebb ideig kell használni. Most ebben a hidegben a legtöbbet és leghosszabban talán a PTC fűtés visz el. De attól bőven megvan a feszültség továbbra is.
Ha látod az feszültség értéket, alacsony és előnyben részesíted a töltést, sok mindent le tudsz kapcsolni, hogy megemeld a feszültséget mégis. De állítólag a rendszer is lekapcsol fogyasztókat végszükség esetén. De néhány tized V-os emelkedés nem fogja megváltani a világot. Időfaktor!!
De mindezek inkább az elektromos dolgok topikba valók gondolom és ott már többen is írtak ilyesmiről.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.01.28 szombat, 11:09:38 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10206 Dátum:
2017.01.28 szombat, 13:56:42 »
Nekem is PowerFord műhelyből származik a sftw.
Idézetet írta: ReFi - 2017.01.27 péntek, 22:56:34
szerintem neki a powerfordositott van, de egyebkent a muszeregyseg rejtett menujeben is van battery voltage kijezes.
gyujtas raadas mellett kell az OK gombot nyomvatartani asszem amig ki nem ir valami szoveget a muszeregysseg
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10207 Dátum:
2017.01.28 szombat, 14:55:03 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.01.27 péntek, 19:44:27
Én pl. pont az előbb bányásztam ki az akksit és tettem töltőre (és be helyére egy csoffadt 74Ah-s darabot, ami elvileg csurig van töltve). Remélem, holnap elindul a csoffadttal, vagy legalább ki tudom nyitni a motorháztető, hogy betegyem a másikat. Ha nem megy, marad a csomagtartón keresztüli bikázás, az erősítőt már lekötöttem, az akku (+)-nál lévő biztosítékát kiiktattam, igy elvileg van direkt linkem az akksihoz befagyott gépháznyitó bowden esetén is
Azt viszont nem értem, miért maradt rajta a helyzetjelző éjszakára, mikor 20perc után áramtalanít a rendszer (még a helyzetjelzőt is szerintem).
Kár volt... Most szívok... Sakk-Matt.
Persze, hogy a 74Ah-s akksival nem indul...
Gépháztető bowden befagyott.
A csomagtartóban lévő végpontra meg nem tudom úgy rákötni egyelőre a pótakksit, hogy átvigye az indításhoz elegendő áramot.
Most gyözködöm magam, hogy tényleg kell annyira a kocsi, hogy lebontsam az első alsó légterelőt az út mellett és alulról nyissam a gépházat.
(utolsó mentsvár, hogy az akkutöltőt rákötöm a csomagtartó végpontra, hátha tud annyit tölteni, hogy 1x beinduljon vele. Csak kellene 50m hosszabbító...)
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10208 Dátum:
2017.01.28 szombat, 15:12:00 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.01.28 szombat, 14:55:03
Kár volt... Most szívok... Sakk-Matt.
Persze, hogy a 74Ah-s akksival nem indul...
Gépháztető bowden befagyott.
A csomagtartóban lévő végpontra meg nem tudom úgy rákötni egyelőre a pótakksit, hogy átvigye az indításhoz elegendő áramot.
Most gyözködöm magam, hogy tényleg kell annyira a kocsi, hogy lebontsam az első alsó légterelőt az út mellett és alulról nyissam a gépházat.
(utolsó mentsvár, hogy az akkutöltőt rákötöm a csomagtartó végpontra, hátha tud annyit tölteni, hogy 1x beinduljon vele. Csak kellene 50m hosszabbító...)
Nem tudom milyen keresztmetszetű kábel megy hátra? Van-e sorban olvadó biztosító? Az indítást hátsó betáplálásról nem szerencsés! Hosszú kábel, esetleg keresztmetszet gond. Nehogy felgyújtsd azt a gépet, pláne, ha nincs biztosító! Ilyenkor 400-700A is becsordogál indítás közben, ha bír.
A töltés volna a legbarátságosabb megoldás. De csak akkor, ha olyan a töltőd, aminek a kimeneti feszültsége teljes töltés idő alatt nem lüktető és biztonsággal behatárolt értékű. Azaz alkalmas nem leválasztott akkumulátor töltésre, nehogy megöld az elektronikákat!
Drukkolok!
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10209 Dátum:
2017.01.28 szombat, 16:20:32 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2017.01.28 szombat, 15:12:00
Nem tudom milyen keresztmetszetű kábel megy hátra? Van-e sorban olvadó biztosító? Az indítást hátsó betáplálásról nem szerencsés! Hosszú kábel, esetleg keresztmetszet gond. Nehogy felgyújtsd azt a gépet, pláne, ha nincs biztosító! Ilyenkor 400-700A is becsordogál indítás közben, ha bír.
A töltés volna a legbarátságosabb megoldás. De csak akkor, ha olyan a töltőd, aminek a kimeneti feszültsége teljes töltés idő alatt nem lüktető és biztonsággal behatárolt értékű. Azaz alkalmas nem leválasztott akkumulátor töltésre, nehogy megöld az elektronikákat!
Drukkolok!
ha a gyujtás nincs rajta,nem teszi tönkre a motorvezérlőt a töltéssel.Normális töltővel amúgy sem.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10210 Dátum:
2017.01.28 szombat, 16:21:16 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.01.28 szombat, 14:55:03
Kár volt... Most szívok... Sakk-Matt.
Persze, hogy a 74Ah-s akksival nem indul...
Gépháztető bowden befagyott.
A csomagtartóban lévő végpontra meg nem tudom úgy rákötni egyelőre a pótakksit, hogy átvigye az indításhoz elegendő áramot.
Most gyözködöm magam, hogy tényleg kell annyira a kocsi, hogy lebontsam az első alsó légterelőt az út mellett és alulról nyissam a gépházat.
(utolsó mentsvár, hogy az akkutöltőt rákötöm a csomagtartó végpontra, hátha tud annyit tölteni, hogy 1x beinduljon vele. Csak kellene 50m hosszabbító...)
az út szélén maradtál?Nem kell segítség?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10211 Dátum:
2017.01.28 szombat, 16:54:26 »
Idézetet írta: alf® - 2017.01.28 szombat, 16:20:32
ha a gyujtás nincs rajta,nem teszi tönkre a motorvezérlőt a töltéssel.Normális töltővel amúgy sem.
Én azért megmértem a kapcsoló üzemű ALDI töltőmet, hogy nehogy legyen rajta AC komponens. Szerencsémre nincs normál töltésnél. Gyújtás nélkül is megy bőven elektronika. Ki tudja mi? Azért nem örülnék neki ha megkattanna. És a töltő leírása is azt mondja, kösd le az akkut. Mert nem vállalják a felelősséget és a töltés menetet is zavarhatja, hogy ideiglenes fogyasztói áramfelvételek vannak. A Philips DRL 9 is bekapcsol 13,6V felett feszültségcsökkenés figyelő módban. (A vezérlő szála álló motornál - ra kerül. így esete kísérő fény 10mp re, ami néha jól jön, így nem nyúltam hozzá ismét a bekötéshez) És ez az Aldis töltőt megzavarja és nem emeli feljebb a feszültséget. De a semminél többet ér több órán keresztül.
A normális töltő milyen gyártó márkája?
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10212 Dátum:
2017.01.28 szombat, 17:34:56 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2017.01.28 szombat, 16:54:26
Én azért megmértem a kapcsoló üzemű ALDI töltőmet, hogy nehogy legyen rajta AC komponens. Szerencsémre nincs normál töltésnél. Gyújtás nélkül is megy bőven elektronika. Ki tudja mi? Azért nem örülnék neki ha megkattanna. És a töltő leírása is azt mondja, kösd le az akkut. Mert nem vállalják a felelősséget és a töltés menetet is zavarhatja, hogy ideiglenes fogyasztói áramfelvételek vannak. A Philips DRL 9 is bekapcsol 13,6V felett feszültségcsökkenés figyelő módban. (A vezérlő szála álló motornál - ra kerül. így esete kísérő fény 10mp re, ami néha jól jön, így nem nyúltam hozzá ismét a bekötéshez) És ez az Aldis töltőt megzavarja és nem emeli feljebb a feszültséget. De a semminél többet ér több órán keresztül.
A normális töltő milyen gyártó márkája?
nem kell azt túlspilázni.drl nélkül vagy sem.akár bekapcsolt rádió mellett is mehet a töltő.18v ig nem pusztul el semmilyen elektronika a verdában.ez nem hit kérdése.
a normális töltő az amelyik nem gagyi.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10213 Dátum:
2017.01.28 szombat, 18:14:08 »
Idézetet írta: alf® - 2017.01.28 szombat, 17:34:56
nem kell azt túlspilázni.drl nélkül vagy sem.akár bekapcsolt rádió mellett is mehet a töltő.18v ig nem pusztul el semmilyen elektronika a verdában.ez nem hit kérdése.
a normális töltő az amelyik nem gagyi.
így legyen!
Jók ezek a szlengek..
Kicsit olvasgattam a nagyvilágból. Mert hát laborom nincs itthon. Nem reklámozzák, de folyamatos rövid idejű használatoknál egyértelműen 2-3 hetente érdemes lenne rátölteni az akkura, főleg téli hidegekben. Persze lehetőleg 5-10 C foknál melegebb környezetben. Jó lesz az akksinak (az inteligens Ford töltő rendszerek emelt feszültsége sem egészséges hosszú távon, de az a feltöltésre törekszik, így jobb, ha fel van töltve az aksi.), jó lesz a motornak induláskor, és jó lesz nekem is.
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10214 Dátum:
2017.01.28 szombat, 18:44:43 »
Idézetet írta: alf® - 2017.01.28 szombat, 16:21:16
az út szélén maradtál?Nem kell segítség?
Kösz, megoldottam.
Itthon, az út szélén maradt az autó.
Extrém sport -8fokban alulról nyitni a gépházat. 13 csavar, 4 patent tartja az alsó légterelőt a hűtők alatt. 10 perc alatt lent volt, 1 mozdulat, és már nyitva is volt a motortér, újabb 15 perc és fent volt a légterelő is.
Feltöltött akksi be, pöcc-röff. Megjárattam, működik rendesen.
(élmény volt, hogy mindezt a közepesen forgalmas Németvölgyi út mellett követtem el, így a fejemtől 1 méterre 50-60kmh-val mentek az autók).
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10215 Dátum:
2017.01.28 szombat, 18:58:01 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2017.01.28 szombat, 15:12:00
Nem tudom milyen keresztmetszetű kábel megy hátra? Van-e sorban olvadó biztosító? Az indítást hátsó betáplálásról nem szerencsés! Hosszú kábel, esetleg keresztmetszet gond. Nehogy felgyújtsd azt a gépet, pláne, ha nincs biztosító! Ilyenkor 400-700A is becsordogál indítás közben, ha bír.
A töltés volna a legbarátságosabb megoldás. De csak akkor, ha olyan a töltőd, aminek a kimeneti feszültsége teljes töltés idő alatt nem lüktető és biztonsággal behatárolt értékű. Azaz alkalmas nem leválasztott akkumulátor töltésre, nehogy megöld az elektronikákat!
Drukkolok!
10mm2-es kábel megy hátra az erősítőhöz, elöl direktbe kötve az akksira. A gyári betáp sem vastagabb.
Viszont a szuper ötlet nem működött, mert a pót akksiról nem tudtam átvinni a kakaót. A bikakábel csomagolására 400A van ráíirva, de szerintem az ilyenkor kevés.
Maradt volna a töltés, de nem volt türelmem kivárni. Egy mikroprocesszoros (nem ALDI-s), több funkciós töltőm (imax B6AC) van, max 5A-val nyomja az ólom akkukat, max14.7V töltőfeszültséggel. A bent lévő akksit 3,9A-val töltötte, amivel kb 10 óra alatt ment volna bele 1 indításnyi fesz. (a vicc az, hogy mivel ez a töltő 12v-ról is üzemeltethető, simán rákötöttem a feltöltött akksira, arról ment a töltés a csoffadba a csomagtartóban végződő vezetéken keresztül
). De nem is a töltöttségi szint volt a gond, inkább az indítóáram hiánya. Gyújtás nélkül 11,7V-ot mutatott multiméter (még aktív volt az autó: kilépőfény, helyzetjelző, stb). A 85Ah-s Bosch S5 ilyen akksifesz mellett még simán indítja a gépet, a 74Ah-s 4 éves motorcraft meg nem. Terheletlenül 12,1-12.3V volt az akksiban. Tehát látszólag rendben volt, csak hidegben nem adta le a szükséges teljesítményt. Azt gondoltam, ilyen állapotban hiába töltöm akár 5 órán át, akkor sem fog indulni vele. Tehát mindenképp be kellett jutnom a motortérbe, azt meg világosban érdemes csinálni, úgyhogy aláfeküdtem.
Holnap fogok csinálni egy vésznyitót a motorháztető zárra.
(azt találtam ki, hogy a döglött motrocraft akkut töltőakkunak fogom használni: éjszakára arról hajtom meg a töltőt, az meg tölti a beépített akkut. Talán arra még jó, hogy 10órán át adjon le átlagosan 2,5A-t. Nem akarom 50m hosszabbítóval kikábelezni a töltőt a járdáig, szerintem reggelre nyoma veszne...)
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
ReFi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 663
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10216 Dátum:
2017.01.28 szombat, 19:49:17 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.01.28 szombat, 14:55:03
Kár volt... Most szívok... Sakk-Matt.
Persze, hogy a 74Ah-s akksival nem indul...
Gépháztető bowden befagyott.
A csomagtartóban lévő végpontra meg nem tudom úgy rákötni egyelőre a pótakksit, hogy átvigye az indításhoz elegendő áramot.
Most gyözködöm magam, hogy tényleg kell annyira a kocsi, hogy lebontsam az első alsó légterelőt az út mellett és alulról nyissam a gépházat.
(utolsó mentsvár, hogy az akkutöltőt rákötöm a csomagtartó végpontra, hátha tud annyit tölteni, hogy 1x beinduljon vele. Csak kellene 50m hosszabbító...)
jövőhét végefelére jó időt mondanak már, hátha kiolvad akkor
de +1 szavazat az akksi töltésére hátúlról az erősítő kabelénél.
szerk: lassan olvasok :d
«
Utoljára szerkesztve: 2017.01.28 szombat, 20:11:38 írta ReFi
»
Naplózva
Mondeo MK4 Titanium Kombi 2011/10 163LE
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10217 Dátum:
2017.01.28 szombat, 20:09:18 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.01.28 szombat, 18:58:01
10mm2-es kábel megy hátra az erősítőhöz, elöl direktbe kötve az akksira. A gyári betáp sem vastagabb.
Viszont a szuper ötlet nem működött, mert a pót akksiról nem tudtam átvinni a kakaót.
A bikakábel csomagolására 400A van ráíirva, de szerintem az ilyenkor kevés.
Maradt volna a töltés, de nem volt türelmem kivárni. Egy mikroprocesszoros (nem ALDI-s), több funkciós töltőm (imax B6AC) van, max 5A-val nyomja az ólom akkukat, max14.7V töltőfeszültséggel. A bent lévő akksit 3,9A-val töltötte, amivel kb 10 óra alatt ment volna bele 1 indításnyi fesz. (a vicc az, hogy mivel ez a töltő 12v-ról is üzemeltethető, simán rákötöttem a feltöltött akksira, arról ment a töltés a csoffadba a csomagtartóban végződő vezetéken keresztül
). De nem is a töltöttségi szint volt a gond, inkább az indítóáram hiánya. Gyújtás nélkül 11,7V-ot mutatott multiméter (még aktív volt az autó: kilépőfény, helyzetjelző, stb). A 85Ah-s Bosch S5 ilyen akksifesz mellett még simán indítja a gépet, a 74Ah-s 4 éves motorcraft meg nem. Terheletlenül 12,1-12.3V volt az akksiban. Tehát látszólag rendben volt, csak hidegben nem adta le a szükséges teljesítményt. Azt gondoltam, ilyen állapotban hiába töltöm akár 5 órán át, akkor sem fog indulni vele. Tehát mindenképp be kellett jutnom a motortérbe, azt meg világosban érdemes csinálni, úgyhogy aláfeküdtem.
Holnap fogok csinálni egy vésznyitót a motorháztető zárra.
(azt találtam ki, hogy a döglött motrocraft akkut töltőakkunak fogom használni: éjszakára arról hajtom meg a töltőt, az meg tölti a beépített akkut. Talán arra még jó, hogy 10órán át adjon le átlagosan 2,5A-t. Nem akarom 50m hosszabbítóval kikábelezni a töltőt a járdáig, szerintem reggelre nyoma veszne...)
Azt a kábelt dobd ki nyugodtan. Normális bikakábel olyan 35mm2-től (ez olyan ~6 mm átmérőnyi rezet jelent) és 10-15ezer ft-tól kezdődik.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10218 Dátum:
2017.01.28 szombat, 20:11:11 »
Idézetet írta: ReFi - 2017.01.28 szombat, 19:49:17
jövőhét végefelére jó időt mondanak már, hátha kiolvad akkor
de +1 szavazat az akksi töltésére hátúlról az erősítő kabelénél.
Mentem vele 20km-t, hogy melegedjen, szépen ki is olvadt. Kár, hogy beindítás nélkül ezt nem lehetett. Gondolkoztam rajta, hogy tüzet rakok alatta v. alá teszem a hőlégfúvót.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3727
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10219 Dátum:
2017.01.28 szombat, 20:35:12 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.01.28 szombat, 18:58:01
10mm2-es kábel megy hátra az erősítőhöz, elöl direktbe kötve az akksira. A gyári betáp sem vastagabb.
Viszont a szuper ötlet nem működött, mert a pót akksiról nem tudtam átvinni a kakaót. A bikakábel csomagolására 400A van ráíirva, de szerintem az ilyenkor kevés.
Maradt volna a töltés, de nem volt türelmem kivárni. Egy mikroprocesszoros (nem ALDI-s), több funkciós töltőm (imax B6AC) van, max 5A-val nyomja az ólom akkukat, max14.7V töltőfeszültséggel. A bent lévő akksit 3,9A-val töltötte, amivel kb 10 óra alatt ment volna bele 1 indításnyi fesz. (a vicc az, hogy mivel ez a töltő 12v-ról is üzemeltethető, simán rákötöttem a feltöltött akksira, arról ment a töltés a csoffadba a csomagtartóban végződő vezetéken keresztül
). De nem is a töltöttségi szint volt a gond, inkább az indítóáram hiánya. Gyújtás nélkül 11,7V-ot mutatott multiméter (még aktív volt az autó: kilépőfény, helyzetjelző, stb). A 85Ah-s Bosch S5 ilyen akksifesz mellett még simán indítja a gépet, a 74Ah-s 4 éves motorcraft meg nem. Terheletlenül 12,1-12.3V volt az akksiban. Tehát látszólag rendben volt, csak hidegben nem adta le a szükséges teljesítményt. Azt gondoltam, ilyen állapotban hiába töltöm akár 5 órán át, akkor sem fog indulni vele. Tehát mindenképp be kellett jutnom a motortérbe, azt meg világosban érdemes csinálni, úgyhogy aláfeküdtem.
Holnap fogok csinálni egy vésznyitót a motorháztető zárra.
(azt találtam ki, hogy a döglött motrocraft akkut töltőakkunak fogom használni: éjszakára arról hajtom meg a töltőt, az meg tölti a beépített akkut. Talán arra még jó, hogy 10órán át adjon le átlagosan 2,5A-t. Nem akarom 50m hosszabbítóval kikábelezni a töltőt a járdáig, szerintem reggelre nyoma veszne...)
Hali!
Ha már lett 12voltod töltőről..hogy nem tudtad kinyitni a központizárról az ajtókaz és a motorház tetőt?
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10220 Dátum:
2017.01.28 szombat, 20:53:42 »
Te Relhist!
Mi lenne ha vennél egy motorháztető nyitó bovdenr meg egy új akksit?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10221 Dátum:
2017.01.28 szombat, 20:54:39 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.01.28 szombat, 20:11:11
...... Gondolkoztam rajta, hogy tüzet rakok alatta .............
Ez megoldás lett volna!
végleges.
Örülünk, hogy sikerült!
Remélem nem fáztál fel!! Én nem bírom sajnos az ilyen akciókat.
Nyáron nekem a bovden nem ment vissza mikor vettem. Nem lehetett bezárni. Nem ismervén kicsit el is voltam kettyenve, hogy máris költhetek rá erre is. Idegen volt minden. Aztán nekiálltam bontani. Darabokra szedtem a zárat. A bovdent ki be húzogatva alaposan beszilikonoztam. Azóta -10 C ben is tökéletesen működik. De a vésznyitót én is meg fogom valahová csinálni, mert még kulcs sincs az ajtóba. Nincs kedvem feltörni szükség esetén.
Az a töltő jó kis modelltöltő, nekem is van, bár én másra használtam. A régi aksit végül avval töltöttem. Lehet áttérek ismét arra, mert látszik mi megy be az aksiba.
Nyugis pihenést!
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10222 Dátum:
2017.01.28 szombat, 21:29:31 »
Idézetet írta: Monster Pimpili - 2017.01.28 szombat, 20:53:42
Te Relhist!
Mi lenne ha vennél egy motorháztető nyitó bovdenr meg egy új akksit?
Az lesz a megoldás. Ma rövid távon egyik sem segített volna.
A bowden cserében az a szép, hogy kb 2 óra időigénye van, tehát ha a hivatalos márkaszerviz csinálja, lesz vagy 25-30eFt míg beszerelik. Meg kb 10eFt az alkatrész.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10223 Dátum:
2017.01.28 szombat, 21:30:52 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.01.28 szombat, 21:29:31
Az lesz a megoldás. Ma rövid távon egyik sem segített volna.
A bowden cserében az a szép, hogy kb 2 óra időigénye van, tehát ha a hivatalos márkaszerviz csinálja, lesz vagy 25-30eFt míg beszerelik. Meg kb 10eFt az alkatrész.
fél óra alatt megvan
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10224 Dátum:
2017.01.28 szombat, 21:35:42 »
Idézetet írta: wofer - 2017.01.28 szombat, 20:35:12
Hali!
Ha már lett 12voltod töltőről..hogy nem tudtad kinyitni a központizárról az ajtókaz és a motorház tetőt?
Az ajtókkal nem volt baj, csak a k. motorháztető nyitó bowden fagy be, ami miatt nem lehet nyitni normál módon a motorházat. Mert persze muszály volt áttérni a kulcsosról (ld. MK3) a bowdenesere. Érdekes módon az opel az astrakon meg tudja úgy csinálni a bowdenes nyitást, hogy ne sz@rjon be 2 év után (13éves G astránál nincs ilyen gond), szemben a forddal, aminek a kezdeti mk4 (facelift előtti, 2009-ig) nem sikerült. 2009 után már módosított bowdenek vannak, azok elvileg nem fagynak meg.
És a kulcsos nyitás sem fagyott meg sosem az mk3-on.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10225 Dátum:
2017.01.28 szombat, 21:38:34 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.01.28 szombat, 21:30:52
fél óra alatt megvan
Neked. De lehet, hogy fordosoknak is, de akkor is a TIS-ben rögzített normaidőt számlázzák.
kíváncsi vagyok, hogy pl. akku cserének mennyi a Ford féle normaideje, mikor a gyári leírás szerint bal fényszóró, légszűrőház is kijön olyankor.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10226 Dátum:
2017.01.28 szombat, 21:39:51 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.01.28 szombat, 21:38:34
Neked. De lehet, hogy fordosoknak is, de akkor is a TIS-ben rögzített normaidőt számlázzák.
kíváncsi vagyok, hogy pl. akku cserének mennyi a Ford féle normaideje, mikor a gyári leírás szerint bal fényszóró, légszűrőház is kijön olyankor.
Nem kell kiszedni a fényszórót...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10227 Dátum:
2017.01.28 szombat, 21:42:20 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.01.28 szombat, 21:38:34
Neked. De lehet, hogy fordosoknak is, de akkor is a TIS-ben rögzített normaidőt számlázzák.
kíváncsi vagyok, hogy pl. akku cserének mennyi a Ford féle normaideje, mikor a gyári leírás szerint bal fényszóró, légszűrőház is kijön olyankor.
mit számít a norma idő? vagy le akarod adni?
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10228 Dátum:
2017.01.28 szombat, 21:44:44 »
Idézetet írta: Monster Pimpili - 2017.01.28 szombat, 21:39:51
Nem kell kiszedni a fényszórót...
Igen, tudom, sőt a 84Ah-s hosszabbik verziót is ki tudom már venni anélkül, hogy kivenném a légszűrőházat.
De ettől még ha a ford csinálja, kiszámlázzák a TIS szerinti normaidőt (amiben benne van a fényszóró kivétele). Nem mintha rájuk akarnám bízni, csak vicces.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10229 Dátum:
2017.01.28 szombat, 21:48:28 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.01.28 szombat, 21:42:20
mit számít a norma idő? vagy le akarod adni?
Átfutott az agyamon, mert maszek szerviznél franc se tudja, hogy csináltak-e már ilyet. De gyorsan letettem róla.
A jelenlegi terv az, hogy februárban valamikor rászánok 1 napot, van Óbudán szereld magad szervízhely (fűtött, meg rendes oszlopos emelő is van pl), és megcsinálom a fényszóró mosó telepítésével együtt. Úgy is kb ugyan azokat kell kiszedni mindkét dolog miatt (mosótartály csere, lökhárító kivágás, stb.)
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3727
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10230 Dátum:
2017.01.28 szombat, 21:52:59 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.01.28 szombat, 21:35:42
Az ajtókkal nem volt baj, csak a k. motorháztető nyitó bowden fagy be, ami miatt nem lehet nyitni normál módon a motorházat. Mert persze muszály volt áttérni a kulcsosról (ld. MK3) a bowdenesere. Érdekes módon az opel az astrakon meg tudja úgy csinálni a bowdenes nyitást, hogy ne sz@rjon be 2 év után (13éves G astránál nincs ilyen gond), szemben a forddal, aminek a kezdeti mk4 (facelift előtti, 2009-ig) nem sikerült. 2009 után már módosított bowdenek vannak, azok elvileg nem fagynak meg.
És a kulcsos nyitás sem fagyott meg sosem az mk3-on.
Aham.Érdekes módon eddig nem rémlett ez a bovden hiba történet.Elég gáz az tuti.Pont olyan amit
leginkább az ellenségének kivánna az ember.
Sajnos a mai 2-400 Amperos bikakábelek wps szabvány szerint tudhatják ezt az értéket.Nem csodálom hogy neked sem
ment át azon annyi áram,mikor próbáltad.
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10231 Dátum:
2017.01.28 szombat, 22:02:54 »
Idézetet írta: wofer - 2017.01.28 szombat, 21:52:59
Aham.Érdekes módon eddig nem rémlett ez a bovden hiba történet.Elég gáz az tuti.Pont olyan amit
leginkább az ellenségének kivánna az ember.
Sajnos a mai 2-400 Amperos bikakábelek wps szabvány szerint tudhatják ezt az értéket.Nem csodálom hogy neked sem
ment át azon annyi áram,mikor próbáltad.
Talkford-on elég sok bejegyzés van róla. Igaz, ott nem annyira fagynak, mint a külső végénél rozsdásodik/rojtolódik/szakad (ritkábban van hideg ennyire).
Nekem ez a befagyós feature azért tetszik nagyon, mert az akku gond és a befagyás kb együtt jár. Tartós hideg és alacsony elszántság esetén tuti trélerezés szervízbe. Eszembe is jutott ma, miközben -8fokban bontottam az alsó légterelőt, hogy Ford: feel the difference.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10232 Dátum:
2017.01.28 szombat, 22:24:41 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.01.28 szombat, 18:44:43
Kösz, megoldottam.
Itthon, az út szélén maradt az autó.
Extrém sport -8fokban alulról nyitni a gépházat. 13 csavar, 4 patent tartja az alsó légterelőt a hűtők alatt. 10 perc alatt lent volt, 1 mozdulat, és már nyitva is volt a motortér, újabb 15 perc és fent volt a légterelő is.
Feltöltött akksi be, pöcc-röff. Megjárattam, működik rendesen.
(élmény volt, hogy mindezt a közepesen forgalmas Németvölgyi út mellett követtem el, így a fejemtől 1 méterre 50-60kmh-val mentek az autók).
uhh.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
ReFi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 663
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10233 Dátum:
2017.01.28 szombat, 22:43:51 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.01.28 szombat, 21:38:34
Neked. De lehet, hogy fordosoknak is, de akkor is a TIS-ben rögzített normaidőt számlázzák.
kíváncsi vagyok, hogy pl. akku cserének mennyi a Ford féle normaideje, mikor a gyári leírás szerint bal fényszóró, légszűrőház is kijön olyankor.
nekem a csere meg volt 30perc alatt, de a legszurohaz bejovocsovet visszapattintani tobb mint egy ora volt
Naplózva
Mondeo MK4 Titanium Kombi 2011/10 163LE
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3727
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10234 Dátum:
2017.01.28 szombat, 23:12:51 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.01.28 szombat, 22:02:54
Talkford-on elég sok bejegyzés van róla. Igaz, ott nem annyira fagynak, mint a külső végénél rozsdásodik/rojtolódik/szakad (ritkábban van hideg ennyire).
Nekem ez a befagyós feature azért tetszik nagyon, mert az akku gond és a befagyás kb együtt jár. Tartós hideg és alacsony elszántság esetén tuti trélerezés szervízbe. Eszembe is jutott ma, miközben -8fokban bontottam az alsó légterelőt, hogy Ford: feel the difference.
Én az ilyen jellegű hibákon leginkább azon akadok ki,hogy a régi öreg vasak még hirből sem ismerték ezeket a hibákat.
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10235 Dátum:
2017.01.28 szombat, 23:50:58 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.01.28 szombat, 21:48:28
Átfutott az agyamon, mert maszek szerviznél franc se tudja, hogy csináltak-e már ilyet. De gyorsan letettem róla.
A jelenlegi terv az, hogy februárban valamikor rászánok 1 napot, van Óbudán szereld magad szervízhely (fűtött, meg rendes oszlopos emelő is van pl), és megcsinálom a fényszóró mosó telepítésével együtt. Úgy is kb ugyan azokat kell kiszedni mindkét dolog miatt (mosótartály csere, lökhárító kivágás, stb.)
én ezért nem szedtem le a lököst
régit kitéptem
behúzószál
újat ráfűztem
behúztam
és kész
bal első lámpát vettem ki meg a záhídon lévő műanyagot vettem le
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10236 Dátum:
2017.01.29 vasárnap, 07:20:04 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.01.28 szombat, 23:50:58
én ezért nem szedtem le a lököst
régit kitéptem
behúzószál
újat ráfűztem
behúztam
és kész
bal első lámpát vettem ki meg a záhídon lévő műanyagot vettem le
Gondoltam, hogy csak a belét cserélted. Tartós az a megoldás? Látszott, hogy hol rozsdasodott? Számomra az a kérdés, hogy ki a kuszagubancos f@sztól és hol párásodik be a bowdenház és ha csak a bowdent cserélem, megoldja-e a problèmát tartósan. Mert ha nem, akkor kell a teljes bowden csere, házastól, az meg nem fél óra. (Ezért 2óra a bowden csere a Fordnál)
A lökhárító levétele a fényszórómosók beszerelése miatt kell.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10237 Dátum:
2017.01.29 vasárnap, 09:55:34 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.01.29 vasárnap, 07:20:04
Gondoltam, hogy csak a belét cserélted. Tartós az a megoldás? Látszott, hogy hol rozsdasodott? Számomra az a kérdés, hogy ki a kuszagubancos f@sztól és hol párásodik be a bowdenház és ha csak a bowdent cserélem, megoldja-e a problèmát tartósan. Mert ha nem, akkor kell a teljes bowden csere, házastól, az meg nem fél óra. (Ezért 2óra a bowden csere a Fordnál)
A lökhárító levétele a fényszórómosók beszerelése miatt kell.
Szerintem is, a maga a huzal csere nem megoldás... annak elfileg egyébként semmi baja nem lenne, ha nem a házban rossz valami... egyébként nekünk a 2 2007-es mondeó egsikén sincs ilyen gond...
Vakahol meg van törve az a ház, és ott bemegy a víz, az befagy berozsdál... ezért kellene neked csrélni, mert szagszervízben simán behúzzák az újat feszegetéssel, aminek szintén lehet a vége a ház megtörése...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kalmara
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10238 Dátum:
2017.01.29 vasárnap, 21:16:16 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.01.28 szombat, 21:48:28
Átfutott az agyamon, mert maszek szerviznél franc se tudja, hogy csináltak-e már ilyet. De gyorsan letettem róla.
A jelenlegi terv az, hogy februárban valamikor rászánok 1 napot, van Óbudán szereld magad szervízhely (fűtött, meg rendes oszlopos emelő is van pl), és megcsinálom a fényszóró mosó telepítésével együtt. Úgy is kb ugyan azokat kell kiszedni mindkét dolog miatt (mosótartály csere, lökhárító kivágás, stb.)
Szia!
Nekem volt fényszóró mosóm és csináltattam egy elektronikát hozzá, ami 4-5 szélvédő mosás után indít 1 fényszóró mosást. Ez azért előnyös, mert amúgy indokolatlanul sokszor megy a fényszóró mosó.
Ha érdekel az elektronika szólj.
András
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10239 Dátum:
2017.01.30 hétfő, 17:10:46 »
Idézetet írta: kalmara - 2017.01.29 vasárnap, 21:16:16
Szia!
Nekem volt fényszóró mosóm és csináltattam egy elektronikát hozzá, ami 4-5 szélvédő mosás után indít 1 fényszóró mosást. Ez azért előnyös, mert amúgy indokolatlanul sokszor megy a fényszóró mosó.
Ha érdekel az elektronika szólj.
András
Köszönöm a felajánlást, lehet majd élek vele.
Én egyelőre kiváncsi vagyok és szeretném, ha működne.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10240 Dátum:
2017.01.31 kedd, 22:23:56 »
http://pro-engine-ultra.hu/
http://motor-ujszeru.com/proengine/
http://motor-ujszeru.com/proengine/oferta/
jöhet a f@ka
«
Utoljára szerkesztve: 2017.01.31 kedd, 22:29:43 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
G_B
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1162
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10241 Dátum:
2017.01.31 kedd, 22:42:46 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2017.01.31 kedd, 22:23:56
http://pro-engine-ultra.hu/
http://motor-ujszeru.com/proengine/
http://motor-ujszeru.com/proengine/oferta/
jöhet a f@ka
be$zarás, hogy alulra még kamu facebook hozzászólásokat is kreálnak
Naplózva
üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10242 Dátum:
2017.01.31 kedd, 22:52:27 »
Idézetet írta: G_B - 2017.01.31 kedd, 22:42:46
be$zarás, hogy alulra még kamu facebook hozzászólásokat is kreálnak
Bammeg, minden menüpontra ez jön be.
AUTÓIPAR SPORT KULTÚRA ZENE LIFESTYLE HELYEK HUMOR
FACEBOOK : Miért törölték le a Pro Engine Ultra - véleményem szerint - nagyon egyértelműen megfogalmazott hozzászólásomat ? Talán itt is beépített emberek vannak a csaló reklámhirdetőkből?
A lényeg talán ez a mondat volt, ami a reklám végén jelent meg: "Rendeld meg ma...Holnap az akció érvényét veszti." Ez a hirdetés hónapok óta mindennap ugyanilyen formában jelent meg !!!
Istenem ha igaz is lenne a "jósága", milyen világba keveredtem.. keveredtünk..
"Évának igaza van! Én is megrendeltem egy nagyobb kiszerelést és kiderült hogy a mennyiség csak egy tank benzinhez elég . A reklám ár 13500-Ft.-ról indult,mire a termék hozzám ért,26500.FT.-ot kellett fizetnem!!!!
2016. december 16., 11:46"
Szabad kopizni?
Ajaj kopogtattak..
Hát talán maradunk a XADO nál.
Bocs autóstárak..
«
Utoljára szerkesztve: 2017.01.31 kedd, 23:03:32 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
ve-ga45
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 121
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10243 Dátum:
2017.02.01 szerda, 20:49:07 »
Jo estet mindenkinek! Par hete kezdödött a problemam, gyorsitäsnäl räntott egyet az auto, kigyuladt az ESP lampa aztän mikor pär masodperc mulva elaludt akor ment rendesen toväbb!! Aztän egyre sürübben jelentkezett a hiba, de mar a motor szerviz jelet is ki rakta a müszerfalra. Tegnap ki olvastak a hibakodot Kraftoffmengenregler a motor sistemben. A fek sistemben pedig ungültiges kod!! ?? aztän kitöröltek mindent, majd ma hiba ujra jelentkezik, ujra hibakod olvasäs, Ma mär Krafstoffdruckregler a motor sistembe a fekben pedig ugyanaz mint elözö nap!! Van valakinek valami ötlete???
Elöre is köszi!!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10244 Dátum:
2017.02.01 szerda, 20:54:38 »
Idézetet írta: ve-ga45 - 2017.02.01 szerda, 20:49:07
Jo estet mindenkinek! Par hete kezdödött a problemam, gyorsitäsnäl räntott egyet az auto, kigyuladt az ESP lampa aztän mikor pär masodperc mulva elaludt akor ment rendesen toväbb!! Aztän egyre sürübben jelentkezett a hiba, de mar a motor szerviz jelet is ki rakta a müszerfalra. Tegnap ki olvastak a hibakodot Kraftoffmengenregler a motor sistemben. A fek sistemben pedig ungültiges kod!! ?? aztän kitöröltek mindent, majd ma hiba ujra jelentkezik, ujra hibakod olvasäs, Ma mär Krafstoffdruckregler a motor sistembe a fekben pedig ugyanaz mint elözö nap!! Van valakinek valami ötlete???
Elöre is köszi!!
kérd el a hibakódot.Így kell kinézzen: P1234
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
ve-ga45
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 121
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10245 Dátum:
2017.02.01 szerda, 21:05:09 »
a szerelö csinalt rola fotot megprobalom elkerni!!
Naplózva
ve-ga45
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 121
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10246 Dátum:
2017.02.02 csütörtök, 19:21:47 »
Hali! Az egyik hibakod! P0002 Kraftstoffmengenregle Steuerstromkreis
Stromkreis Bereich/Leistung
Signal zu niedrig
A masik hibakod! U0401 Ungültige Daten von Motorsteuergerät/Antriebssteuergerät empfangen
Ereinisinformation
Sporadisch
Enyi volt bene semi mas!!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10247 Dátum:
2017.02.02 csütörtök, 19:41:20 »
Idézetet írta: ve-ga45 - 2017.02.02 csütörtök, 19:21:47
Hali! Az egyik hibakod! P0002 Kraftstoffmengenregle Steuerstromkreis
Stromkreis Bereich/Leistung
Signal zu niedrig
A masik hibakod! U0401 Ungültige Daten von Motorsteuergerät/Antriebssteuergerät empfangen
Ereinisinformation
Sporadisch
Enyi volt bene semi mas!!
P0002 Tüzelőanyag-mennyiség szabályzó vezérlő áramkör tartomány/teljesítmény
U0402 Érvénytelen adat érkezett váltó vezérlőegységtől
Az első hibakód miatt van valszeg a problémád.attól lehet a motorkontroll jelzés is.üzemanyagrendszeri hiba,de lehet,hogy a nagynyomásúról lelazult egy csatlakozó.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
ve-ga45
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 121
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10248 Dátum:
2017.02.02 csütörtök, 19:45:57 »
Mit tegyek? Rendeljek olyan szabälyzot? Hol? neten neztem de edig nem jutottam a nyomära!! Csak gyari letezik a fordnal?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10249 Dátum:
2017.02.02 csütörtök, 19:51:26 »
Idézetet írta: ve-ga45 - 2017.02.02 csütörtök, 19:45:57
Mit tegyek? Rendeljek olyan szabälyzot? Hol? neten neztem de edig nem jutottam a nyomära!! Csak gyari letezik a fordnal?
ezzel azért egy szervíznek kéne boldoguljon.konkrét hibakód,legalább a csatiját ellenőrizzék,hogy a helyén van-e.
https://cromax.hu/uzemanyagrendszer/adagolo_nagynyomasu_szivattyu/nagynyomasu_szivattyu_reszei/nyomasszab_szelep_nagyny_szivattyu_ford_1_8tdci_2_0tdci_115016
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
198
199
200
201
202
203
204
[
205
]
206
207
208
209
210
211
212
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ