Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 18:06:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5263990 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #100 Dátum: 2009.12.09 szerda, 09:58:19 »

Szerintem a "hüleség" és "baromság" az egy kicsit erős megfogalmazás, már csak azért is, mert itt most és az előzőekben is, mint írtuk többen "hisszük" (tudjuk, értjük), hogy a motorolaj felhígulás az a dpf aktív regen miatt van.

Egyébként tényleg azért van, mint amit a többiek is mondanak: a magasabb kipuffgáz hőmérséklet eléréséhez a kipufogási ütemben!!! is fecskendeznek még be ha jól tudom, még 2 ciklust. (Englishországban a srácoknak ezért füstöl s DPF mentes autójuk, mert ciklikusan mindig van regen a mondeóban a motorolaj állapotától függetlenül. Pedig az elektronikának elmagyarázták, hogy a dpf-fel rendben van minden.)
S mivel ekkor már nincs égés, csak kipufogás, ezért van az, hogy nem az összes mennyiségű go kerül ki a kipuff rendszerbe, hanem egy része a hengerfalra tapad, amit a gyűrűk levisznek.

A Mondeónál és az összes Fordnál tanultak a dologból, ezért van utólagos befecskendezéses aktív regen.

A 2-3 éves mazdák pl, ezt nem tudják még olyan okosan csinálni, mint mondi (ezek az első dpf-s autók között vannak); ezért is van velük olyan sok probléma.

Tehát:
a) nem a befecskendezési ütemben fecskendezik be a kipuffgázhőmérséklet megemeléséhez szükséges gázolaj mennyiséget,
b) valamennyi gázolaj megtapad a hengerfalon, mert ezt tények igazolják (az összes autógyártó összes dpf-es autója, kivétel a franciák, mert nekik külön lötyi van, amit 20E-ként tölteni kell), bármit is mond a tribiológia...
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.09 szerda, 10:10:53 írta SzJani » Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #101 Dátum: 2009.12.09 szerda, 10:00:53 »

Szerintem a "hüleség" és "baromság" az egy kicsit erős megfogalmazás, már csak azért is, mert itt most és az előzőekben is, mint írtuk többen "hisszük" (tudjuk, értjük), hogy a motorolaj felhígulás az a dpf aktív regen miatt van.

Egyébként tényleg azért van, mint amit a többiek is mondanak: a magasabb kipuffgáz hőmérséklet eléréséhez a kipufogási ütemben!!! is fecskendeznek még be ha jól tudom, még 2 ciklust. (Englishorszégban a srácoknak ezért füstöl s DPF mentes autójuk, mert ciklikusan mindig van regen a mondeóban a motorolaj állapotától függetlenül. Pedig az elektronikának elmagyarázták, hogy a dpf-fel rendben van minden.)
S mivel ekkor már nincs égés, csak kipufogás, ezért van az, hogy nem az összes mennyiségű go kerül ki a kipuff rendszerbe, hanem egy része a hengerfalra tapas, amit a gyűrűk levisznek.

A Mondeónál és az összes Fordnál tanultak a dologból, ezért van utólagos befecskendezéses aktív regen.

A 2-3 éves mazdák pl, ezt nem tudják még olyan okosan csinálni, mint mondi (ezek az első dpf-s autók között vannak); ezért is van velük olyan sok problléma.

Tehát:
a) nem a befecskendezési ütemben fecskendezik be a kipuffgázhőmérséklet megemeléséhez szükséges gázolaj mennyiséget,
b) valamennyi gázolaj megtapad a hengerfalon, mert ezt tények igazolják (az összes autógyártó összes dpf-es autója, kivétel a franciák, mert nekik külön lötyi van, amit 20E-ként tölteni kell), bármit is mond a tribiológia...


 eljen integet2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #102 Dátum: 2009.12.11 péntek, 17:55:26 »

Motorolajoknál minőségromlás felhígulás miatt csak akkor következhet be ha 3,5%-nál több elégetetlen hajtóanyag kerül a motorolajba. Ez nálad kb 0,2 liter elégetetlen gázolajat jelentene állandóan. Előbb vennéd észre a dúrva fogyasztáson mint  a motorkopáson.
Naplózva
MondeoM
Vendég
« Új hozzászólás #103 Dátum: 2009.12.11 péntek, 20:16:32 »

Motorolajoknál minőségromlás felhígulás miatt csak akkor következhet be ha 3,5%-nál több elégetetlen hajtóanyag kerül a motorolajba. Ez nálad kb 0,2 liter elégetetlen gázolajat jelentene állandóan. Előbb vennéd észre a dúrva fogyasztáson mint  a motorkopáson.

Az a 0,2 l, ami gondot okoz nem 100 km-en kell a motorolajba kerüljön, amit a fogyasztáson is tényleg észre lehetne venni, hanem egy olajcsereciklus alatt, ami ha a sűrű cserét is vesszük, 10 000 km alatt. i.e.: 0,002 l / 100 km - mindjárt más
Naplózva
jupiter72
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77


E-mail
« Új hozzászólás #104 Dátum: 2009.12.11 péntek, 20:30:09 »

Pont neked kellene tudni hogy az olajminőségfigyelés alapú szerviz intervallum meghatározás már a dpf előtt jóval korábban is volt néhány autóba. Ennek semmi köze a dpf-hez.
Persze hogy volt ilyen eddig is,csak nem volt kötelező szinte. Most a gyártók kezdenek rájönni,hogy a dpf-fel tönkre lhet tenni a motort, ezért aztán minden dpf-es autóban van olaj élettartam figyelés.A komolyabbakban szenzoros, a spórolósakban meg szoftveres.A regeneráció sajnos komolyan terheli a motort, és mindenképp gyengül az olajminősége. A Renault például olajcserét ír elő,ha műszerrel kényszer regenerálod. A Merci sokáig nem is engedte meg,hogy álló helyzetben végre lehessen hajtani a regenerációt, mostanában csak azért változattak ezen, mert télen nem lehet eléggé felmelegíteni a motort menetközben. Szóval ez nem egy jó dolog a motor számára. Egy boschos mérnök azt mondta egyszer,hogy nem kellene dpf, ha tudnának 3000 báros befecskendezést csinálni, csak ahhoz már egy kicsit ki kell majd tolni a fizika határait Wink
 AZ euró 6-hoz valószínűleg mindegyik gyártónak használni kell majd az ad-bluet. Azzal könnyebb felmelegíteni a kipufogót, nem kell észnélkül rosszkor befecskendezni üzemanyagot.Cserébe jó drága lesz a lötty hozzá nyes
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #105 Dátum: 2009.12.12 szombat, 00:36:53 »

Persze hogy volt ilyen eddig is,csak nem volt kötelező szinte. Most a gyártók kezdenek rájönni,hogy a dpf-fel tönkre lhet tenni a motort, ezért aztán minden dpf-es autóban van olaj élettartam figyelés.A komolyabbakban szenzoros, a spórolósakban meg szoftveres.A regeneráció sajnos komolyan terheli a motort, és mindenképp gyengül az olajminősége. A Renault például olajcserét ír elő,ha műszerrel kényszer regenerálod. A Merci sokáig nem is engedte meg,hogy álló helyzetben végre lehessen hajtani a regenerációt, mostanában csak azért változattak ezen, mert télen nem lehet eléggé felmelegíteni a motort menetközben. Szóval ez nem egy jó dolog a motor számára. Egy boschos mérnök azt mondta egyszer,hogy nem kellene dpf, ha tudnának 3000 báros befecskendezést csinálni, csak ahhoz már egy kicsit ki kell majd tolni a fizika határait Wink
 AZ euró 6-hoz valószínűleg mindegyik gyártónak használni kell majd az ad-bluet. Azzal könnyebb felmelegíteni a kipufogót, nem kell észnélkül rosszkor befecskendezni üzemanyagot.Cserébe jó drága lesz a lötty hozzá nyes
Minden márka úgy oldja meg a regenerálást ahogy tudja de szerintem maradjunk a TDCi motoroknál:

Tények:

A "sima" DPF nélküli  TDCi motorba NEM ugyanaz az olaj kell mint a DPF-el rendelkező TDCi-be.

Mik a külömbégek:
-Sűrűsége a DPF-be való olajnak kb 10g/cm3 -al alacsonyabb mint a sima TDCi-be valónak
-Kinematikai viszkozitás 40  C-on kb. 7mm2/s -el alcsonyabb a DPF-be valónak
-Kinematikai viszkozitás 100 C-on kb 0,5-0,6 mm2/s el alacsonyabb a DPF-be valónak
-Viszkozitási index általában 3-al magasabb a DPF-esnek
-Folyáspont áltában a sima TDCi-é 3 C-al alacsonyabb
-Lobbanáspont kb 5 C-al magasabb a sima TDCi-é

De a legnagyobb eltérés abban van hogy a DPF-es motorokba olyan olajok kellenek amelyek úgynevezett "low SAPS" azaz alacsony szulfáthamu-kén-f oszfor tartalmú. Így katalizátorbarát és alkalmas a DPF-es vagy háromutas szabályozott katalizátorral szerelt motorokra is.

DPF-es Ford motoroknál valami ilyesmit kell keresni a kézikönyvben Ford WSS M2C934-A

DPF -es TDCi-be való olajat kell venni annak akinek DPF-e van és ennyi a történet.

Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #106 Dátum: 2009.12.12 szombat, 00:44:05 »

Az a 0,2 l, ami gondot okoz nem 100 km-en kell a motorolajba kerüljön, amit a fogyasztáson is tényleg észre lehetne venni, hanem egy olajcsereciklus alatt, ami ha a sűrű cserét is vesszük, 10 000 km alatt. i.e.: 0,002 l / 100 km - mindjárt más
Segítek: A motorolajok lobbanáspontja 210-230C a gázolajé kb 55 C
Remélem nem gondolod, hogy így állandó utánpótlás nélkül fel lehetne tartani a 3,5 % feletti gázolaj arányt a motorolajban? Ha mégis bekövetkezik akkor az a befecskendező rendszer totális csődje. Ami pedig az olajjal kapcsolatos azt eggyel lentebb leírtam.
Naplózva
sarkan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 134



E-mail
« Új hozzászólás #107 Dátum: 2009.12.12 szombat, 13:03:25 »

Sziasztok!

4 éve amikor vártam az előző Mondimat végig olvasva a fórumot teljesen elkeseredtem a porlasztócsúcsokról szóló rémtörténetektől. Most várom az újat, végig olvastam néhány hozzászólást a DPF-ről és ismét padlón vagyok.

Ugye nem olyan borzasztó a helyzet?

Naplózva

ex MK4 2,0 TDCi automata Trend_2009

Mk5 2.0 HEV Titanium_2018
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #108 Dátum: 2009.12.12 szombat, 16:24:43 »

Sziasztok!

4 éve amikor vártam az előző Mondimat végig olvasva a fórumot teljesen elkeseredtem a porlasztócsúcsokról szóló rémtörténetektől. Most várom az újat, végig olvastam néhány hozzászólást a DPF-ről és ismét padlón vagyok.

Ugye nem olyan borzasztó a helyzet?


Paráztál a csúcsok miatt?Volt velük gondod?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sarkan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 134



E-mail
« Új hozzászólás #109 Dátum: 2009.12.12 szombat, 21:16:26 »

Paráztál a csúcsok miatt?Volt velük gondod?

2.5 évesen kb 55e km-nél cserélték mind a négyet garanciában.  Egyenetlen volt az alapjárat és rettenetesen füstőlt, lehet, hogy én reagáltam túl, de a Ford cserélte.
Naplózva

ex MK4 2,0 TDCi automata Trend_2009

Mk5 2.0 HEV Titanium_2018
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #110 Dátum: 2009.12.13 vasárnap, 09:06:16 »

2.5 évesen kb 55e km-nél cserélték mind a négyet garanciában.  Egyenetlen volt az alapjárat és rettenetesen füstőlt, lehet, hogy én reagáltam túl, de a Ford cserélte.

Az 55.e kevésnek tűnik.
100-130 e kilóméternél már előfordult, de volt olyan, aki ettől sokkal többet ment gyári csúcsokkal.

A DFP-től ne parázz, ha lezár a szavatossága, cserélni kell.
A cipő is elkopik, ha sokat sétál benne az ember.
Naplózva
sarkan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 134



E-mail
« Új hozzászólás #111 Dátum: 2009.12.13 vasárnap, 11:15:19 »

Az 55.e kevésnek tűnik.
100-130 e kilóméternél már előfordult, de volt olyan, aki ettől sokkal többet ment gyári csúcsokkal.

A DFP-től ne parázz, ha lezár a szavatossága, cserélni kell.
A cipő is elkopik, ha sokat sétál benne az ember.

Nem akarok visszafele spekulálni, de végig az osztrák érdekeltségü kútnál tankoltam premium dízelt, egyszer tankoltam a hazai kútcsoportnál és utána jött a dadogás, füstölés.
Naplózva

ex MK4 2,0 TDCi automata Trend_2009

Mk5 2.0 HEV Titanium_2018
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #112 Dátum: 2009.12.13 vasárnap, 11:31:20 »

Nem akarok visszafele spekulálni, de végig az osztrák érdekeltségü kútnál tankoltam premium dízelt, egyszer tankoltam a hazai kútcsoportnál és utána jött a dadogás, füstölés.
55ekm-nél csúcs csere? Kik és hol állapították meg a hibát melyik szervíz? Volt még rajta garancia?
Naplózva
sarkan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 134



E-mail
« Új hozzászólás #113 Dátum: 2009.12.13 vasárnap, 11:52:52 »

55ekm-nél csúcs csere? Kik és hol állapították meg a hibát melyik szervíz? Volt még rajta garancia?


Volt rá extra garancia. Én mentem a szervízbe (Petrányi), hogy hidegen nagyon egyenetlen az alapjárat, és nagyon feketén füstől az autó (nem gyorsításnál a pamacs). Még februárban megállapították, hogy akkor csere, felküldték a Ford-hoz. Szeptemberben rákérdeztem, hogy most mi van és két hét múlva cserélték ingyen, gariban.
Naplózva

ex MK4 2,0 TDCi automata Trend_2009

Mk5 2.0 HEV Titanium_2018
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #114 Dátum: 2009.12.13 vasárnap, 12:06:11 »


Volt rá extra garancia. Én mentem a szervízbe (Petrányi), hogy hidegen nagyon egyenetlen az alapjárat, és nagyon feketén füstől az autó (nem gyorsításnál a pamacs). Még februárban megállapították, hogy akkor csere, felküldték a Ford-hoz. Szeptemberben rákérdeztem, hogy most mi van és két hét múlva cserélték ingyen, gariban.
Köszi, erre tippeltem. Szerintem nem biztos hogy tényleg csúcs gondod volt. De "megoldották" a problémádat és lett valakinek valószínúleg jó csúcsa is. A garis csúcsok árát meg fizette a Ford. Rengeteg hasonlót ilyen húzása van a "szakszervizeknek"
Szerintem nálad akár az is lehetett hogy csak simán beragadt nyitott állapotban az EGR-ed és ez már jó ok volt egy csúcs cserére vagy más hasonló ok. De természetesen nem akarom meggyanúsítani őket, attól hogy nálam inkorrektek és diletánsak voltak nem jelenti az hogy nálad nem szakszerű korrekt munkát végeztek. De én miattuk vettem meg a diagnosztikai cuccomat, és környéküket is kerülöm  Undecided
Egy tény egy csúcs nem 55ekm-et bír ki.
Naplózva
sarkan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 134



E-mail
« Új hozzászólás #115 Dátum: 2009.12.13 vasárnap, 12:17:35 »

Köszi, erre tippeltem. Szerintem nem biztos hogy tényleg csúcs gondod volt. De "megoldották" a problémádat és lett valakinek valószínúleg jó csúcsa is. A garis csúcsok árát meg fizette a Ford. Rengeteg hasonlót ilyen húzása van a "szakszervizeknek"
Szerintem nálad akár az is lehetett hogy csak simán beragadt nyitott állapotban az EGR-ed és ez már jó ok volt egy csúcs cserére vagy más hasonló ok. De természetesen nem akarom meggyanúsítani őket, attól hogy nálam inkorrektek és diletánsak voltak nem jelenti az hogy nálad nem szakszerű korrekt munkát végeztek. De én miattuk vettem meg a diagnosztikai cuccomat, és környéküket is kerülöm  Undecided
Egy tény egy csúcs nem 55ekm-et bír ki.
ra

Sok minden lehet, de énis úgy voltam vele, hogy megoldódott a dolog gariban és kész.
Egyébként volt egy-két fura húzása a 'szak'szervíznek ezenkívül is.
Naplózva

ex MK4 2,0 TDCi automata Trend_2009

Mk5 2.0 HEV Titanium_2018
norbicy
Vendég
« Új hozzászólás #116 Dátum: 2009.12.17 csütörtök, 23:39:48 »

Persze hogy volt ilyen eddig is,csak nem volt kötelező szinte. Most a gyártók kezdenek rájönni,hogy a dpf-fel tönkre lhet tenni a motort, ezért aztán minden dpf-es autóban van olaj élettartam figyelés.A komolyabbakban szenzoros, a spórolósakban meg szoftveres.A regeneráció sajnos komolyan terheli a motort, és mindenképp gyengül az olajminősége. A Renault például olajcserét ír elő,ha műszerrel kényszer regenerálod. A Merci sokáig nem is engedte meg,hogy álló helyzetben végre lehessen hajtani a regenerációt, mostanában csak azért változattak ezen, mert télen nem lehet eléggé felmelegíteni a motort menetközben. Szóval ez nem egy jó dolog a motor számára. Egy boschos mérnök azt mondta egyszer,hogy nem kellene dpf, ha tudnának 3000 báros befecskendezést csinálni, csak ahhoz már egy kicsit ki kell majd tolni a fizika határait Wink
 AZ euró 6-hoz valószínűleg mindegyik gyártónak használni kell majd az ad-bluet. Azzal könnyebb felmelegíteni a kipufogót, nem kell észnélkül rosszkor befecskendezni üzemanyagot.Cserébe jó drága lesz a lötty hozzá nyes
Szia!

Nos, az a "drága lötty" az kb 350-400Ft/liter, és az elfogyasztott üzemanyag 5-6%-ának megfelelő mennyiséget használ belőle a gépsárkány.
Van olyan konkurens autómárka, aki már ezt a rendszert használja. Pl: Mercedes az ML-ben ha jól tudom.
Viszont az irány ezzel adott, a DPF ki fog halni.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #117 Dátum: 2009.12.18 péntek, 09:05:54 »

Szia!

Nos, az a "drága lötty" az kb 350-400Ft/liter, és az elfogyasztott üzemanyag 5-6%-ának megfelelő mennyiséget használ belőle a gépsárkány.
Van olyan konkurens autómárka, aki már ezt a rendszert használja. Pl: Mercedes az ML-ben ha jól tudom.
Viszont az irány ezzel adott, a DPF ki fog halni.

Én úgy hallottam, hogy a löttyös dpf-nél jobb az aktív regenerációs...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #118 Dátum: 2009.12.18 péntek, 09:39:15 »

Én úgy hallottam, hogy a löttyös dpf-nél jobb az aktív regenerációs...

A haszonjárműveknél a löttyös megoldás terjedt el, egész jó eredménnyel. Pl a Tátra soros adagolóval léghűtéses motorral megtudta csinálni az eu5-öt. wow1
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #119 Dátum: 2009.12.18 péntek, 10:28:22 »



A visszatérő kérdés:

Nektek most hogy melegszik a motor? Nekem nagyon lassan.  rinya
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #120 Dátum: 2009.12.18 péntek, 10:37:29 »


A visszatérő kérdés:

Nektek most hogy melegszik a motor? Nekem nagyon lassan.  rinya
Visszatérő válasz: Én részlegesen hűtőtakarózok. Tudom, hogy sokan elítélik, meg, hogy a mai motoroktra veszélyes, de ha ésszel csinálja az ember akkor segít.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #121 Dátum: 2009.12.18 péntek, 13:56:13 »


A visszatérő kérdés:

Nektek most hogy melegszik a motor? Nekem nagyon lassan.  rinya

Relatíve elég lassan, de szerintem gyorsabban mint az MKIII.
Viszont nekem fűtés elég gyorsan van, azt mondták a szervízben, hogy van egy kiegészítő kerámia fűtésem.  taps
Lehet azért, mert ez német kivitelből lett visszamarasztalva.  eljen
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #122 Dátum: 2009.12.18 péntek, 13:57:57 »

Relatíve elég lassan, de szerintem gyorsabban mint az MKIII.
Viszont nekem fűtés elég gyorsan van, azt mondták a szervízben, hogy van egy kiegészítő kerámia fűtésem.  taps
Lehet azért, mert ez német kivitelből lett visszamarasztalva.  eljen

nekem is ugyonolyan a típus, és fűtés valóban elég gyorsan van, de akkor is nehezen melegszik fel.. rinya
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.18 péntek, 14:05:53 írta Balogh Tomi » Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
fitti2
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #123 Dátum: 2009.12.18 péntek, 14:05:16 »

Relatíve elég lassan, de szerintem gyorsabban mint az MKIII.
Viszont nekem fűtés elég gyorsan van, azt mondták a szervízben, hogy van egy kiegészítő kerámia fűtésem.  taps
Lehet azért, mert ez német kivitelből lett visszamarasztalva.  eljen

2008.04.-től az összes diesel motorral szerelt mondiba széria.(elötte ha jól tudom 40000ft volt extrába)
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #124 Dátum: 2009.12.18 péntek, 14:06:30 »

2008.04.-től az összes diesel motorral szerelt mondiba széria.(elötte ha jól tudom 40000ft volt extrába)

És ez milyen elven működik?

Gondolom a generátor majd kiugrik a bugyijából örömében...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
fitti2
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #125 Dátum: 2009.12.18 péntek, 14:21:39 »

És ez milyen elven működik?

Gondolom a generátor majd kiugrik a bugyijából örömében...

Elektromos kerámia, a fűtőradiátor vízcsöveit melegíti fel, ezáltal a motort is melegíti. A könyv szerint terheléstől
függően kapcsol.Hogy a generátor meddig bírja  smile majd kiderül.
Egyébbként az utastérbe tényleg hamar nyomja a meleget, a motor később melegszik fel.
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #126 Dátum: 2009.12.18 péntek, 15:34:57 »

2008.04.-től az összes diesel motorral szerelt mondiba széria.(elötte ha jól tudom 40000ft volt extrába)

Enyém 2007.decemberi...  wave
Naplózva
Stef
Vendég
« Új hozzászólás #127 Dátum: 2009.12.21 hétfő, 11:40:26 »

2008.04.-től az összes diesel motorral szerelt mondiba széria.(elötte ha jól tudom 40000ft volt extrába)
Ezt örömmel olvasom. Azt tudtam, hogy az OFF-os 6-osokban széria már egy jó ideje, de azt nem tudtam, hogy már a Mondeoban is. Én a Focusomat gyári programozható fűtéssel kértem anno. Most a Mondeonál nem volt lehetőségem, mert készletről választottam egy akciós titanium 2.0 TDCi-t, ha minden jól megy holnapután átveszem.  taps Nekem a Focusom is ugyanezzel a mocival volt, 6-gangos váltóval, nagyon elégedett voltam 105ezret közelítem és semmi, se csúcsok, se turbo gond. DPF-em eddig nem volt. Amiatt én is kicsit aggódom, de mivel 90% országúton és pályán hajtom és mostanában évi 20ezernél többet nem gurigázok, remélem sokáig bírja majd a szűrő csere nélkül. Ideális esetben hány km-t bír és mennyibe fáj a csere? Gondolkozom a plusz 2 év pickup garin, az elvileg erre is vonatkozik vajon, ha idő előtt bekrepál vagy majd ráfogják hogy nem rendeltetés szerű használat?  wave  eplus2
Naplózva
BTomi
Vendég
« Új hozzászólás #128 Dátum: 2009.12.23 szerda, 13:35:08 »

Elektromos kerámia, a fűtőradiátor vízcsöveit melegíti fel, ezáltal a motort is melegíti. A könyv szerint terheléstől
függően kapcsol.Hogy a generátor meddig bírja  smile majd kiderül.
Egyébbként az utastérbe tényleg hamar nyomja a meleget, a motor később melegszik fel.

Akkor ez valami más, mint ami a III-asban van?
Ott is van fűtő patron a vízkörben, valahol a bal első ülés alatt valahol.
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #129 Dátum: 2009.12.24 csütörtök, 08:05:36 »

Akkor ez valami más, mint ami a III-asban van?
Ott is van fűtő patron a vízkörben, valahol a bal első ülés alatt valahol.

Igen, ez már más.
Mindig próbálgatják, hogy mi lenne a legoptimálisabb megoldás.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #130 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 18:57:46 »

DPF szűrő:
Gondolkodtam, hogy mi biztosíthatná a hosszú idejű élettartamot. Aztán rájöttem: Kellene egy bypass cső a DPF -fel párhuzamosan. Ahogy nézegettem az autó alját, elvileg elférne a kütyü. Bentről elektromosan lehetne kapcsolni, hogy a bypass ág nyitva legyen, vagy sem. Már csak az a kérdés, hogy bypass módban a dpf-en átáramló csekély mennyiségű kipuffgázra hogyan reagálnának a szenzorok...
Én csak gari után kísérleteznék a dologgal. Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
joso
Vendég
« Új hozzászólás #131 Dátum: 2010.01.06 szerda, 19:22:04 »

sziasztok elöször vagyok itt a forumon IV mondeom van 1.8 tdci 125le szerintetek mennyit lehet még rá dobni a motor károsodása nélkül
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #132 Dátum: 2010.01.06 szerda, 20:07:47 »

sziasztok elöször vagyok itt a forumon IV mondeom van 1.8 tdci 125le szerintetek mennyit lehet még rá dobni a motor károsodása nélkül

Szia és Üdv.

Hát, én olyan 20Le/40Nm-rel próbálkoznék.
de csak ha ha tuti eladnám az autót 160E előtt.

Infók:
http://www.superchips.co.uk/index.php?option=com_frontpage&task=searchcat&Itemid=134

Grafikon: http://www.superchips.co.uk/curves/Mondeo1.8TDCi123bhp.pdf

Bluefin ON 1.8 TDCi.
http://www.fordmondeo.org/forum/showtopic.php?tid/819079/

http://www.mereni-vykonu.cz/chiptuning/cenik/ford/Mondeomk4/

http://www.smchiptuning.com/auto/ford/mondeo-mk4/1.8-tdci/125

Felhúzzák 172/398-ra is... Ezt csak akkor vállalnám ha 50E km-nél adnám el az autót...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #133 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 07:38:32 »

Szia és Üdv.

Hát, én olyan 20Le/40Nm-rel próbálkoznék.
de csak ha ha tuti eladnám az autót 160E előtt.

Infók:
http://www.superchips.co.uk/index.php?option=com_frontpage&task=searchcat&Itemid=134

Grafikon: http://www.superchips.co.uk/curves/Mondeo1.8TDCi123bhp.pdf

Bluefin ON 1.8 TDCi.
http://www.fordmondeo.org/forum/showtopic.php?tid/819079/

http://www.mereni-vykonu.cz/chiptuning/cenik/ford/Mondeomk4/

http://www.smchiptuning.com/auto/ford/mondeo-mk4/1.8-tdci/125

Felhúzzák 172/398-ra is... Ezt csak akkor vállalnám ha 50E km-nél adnám el az autót...


 eljen nagyon szakszerű voltál.
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #134 Dátum: 2010.01.27 szerda, 18:18:36 »

Valakinek volt lehetősége kipróbálni 130 ill 140 LE-s mondeot?
Érezni a 10 LE különbséget?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #135 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 07:59:55 »

Valakinek volt lehetősége kipróbálni 130 ill 140 LE-s mondeot?
Érezni a 10 LE különbséget?

Nekem csak a 130-ast volt módom kipróbálni, meg a 2.2-est.  vigyor3

Szerintem nem lehet nagy különbség...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #136 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 09:30:14 »



Mára virradóan direkt nem álltam be a garázsba, hogy megnézzem mit művel az autó -13 fokban, a tapasztaltak érdekesek voltak.

1. Ilyen hosszú ideig még nem láttam égni az izzításjelzőt. Kb. 3-4 másodpercig is világított.
2. Kétszer izzítottam utána indítás. Érdekes volt, hogy pöcc-röff indult, de olyan érdekes felpörgősőn, mint amikor gázoljaszűrő csere után felkapja a cuccost és felpörög kopogósan.
3. A kuplung benyomására tudok csak indítani. Na hát az olyan nyúlós lett, és kiengedve az első 3-4 kinyomásnál nem olyan fürgén szökkent vissza, a váltó viszont vaj volt.
4. egy fél cigi erejéig járattam egy helyben, egyre csúnyább hangja lett(kicsit kopogósabb), de ketyegett rendesen.
5. Fót, M2, Mo, M3 állatkert, podmaniczky útvonalon jövök a lánchídhoz. Ami nagyon érdekes, hogy a (motor)bemelegedés ugyanolyan volt, mintha a garázsból indultam volna. M2/M0 csomópontnál már majdnem középen állt a mutató, de pl. motorféknél még visszahült. Szerencs utcaánál álltam a lámpánál, ott is visszahült, de utána már nem.

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #137 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 09:42:08 »

Nekem sajna csak most nyártól lesz garage.
A decemberi vidéki -19 volt eddig a rekord.
Kb 6mp 1x-es izzítás, majd pöccre indult, egy kicsit krahácsolósan, de ez csak a beindítás pillanatában (~1mp) szembetűnő, utána már kopogós-egyenletes a történet. A kuplungnál én nem tapasztaltam semmit. Váltó no problem, talán az 1-es szinkronja halványodik el ilyenkor egy picit (a válátóolaj is eléggé dermedt), de ez sem szembetűnő egy nem autób*zi usernek.
Nagyvárad tér->Petőfi híd-> a Nagyszőlős utcánál már üzemmeleg (a kivezető belső sávját már én mosom fel...  eplus2 ).
Érdekes, hogy a szakiknak tényleg igazuk van, akik aszongyák, hogy terhelve kell az autót melegíteni.
Régebben úgy jártam, hogy járattam indítás után fél-1 percet is, majd nagyon finoman indultam útnak, közlekedtem.
Ekkor hosszabb ideig tartott a bemelegedés, mint ha úgy vezetek mint most: indítás után megvárom míg az olaj mindenhová eljut, megtöröm még üresben a váltóban lévő olajat is, de olyan 10-15 mp után már indulok. De nem szöszölök, hogy a pill fogyi nehogy 9 felé menjen Smiley , hanem átlagosan nyomom neki, igaz csak úgy, hogy a fordulat 2000 alatt maradjon. Tehát így sokkal hamarabb melegszik be terhelés alatt.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mukkerino
Vendég
« Új hozzászólás #138 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 12:01:25 »

Valakinek volt lehetősége kipróbálni 130 ill 140 LE-s mondeot?
Érezni a 10 LE különbséget?

En csak a 136 loeroset probalom nap mint nap Smiley Gondolom elektronikai lefolytas utan ennyi az enyem, amugy szinten 2.0 TDCi
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #139 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 12:52:00 »

En csak a 136 loeroset probalom nap mint nap Smiley Gondolom elektronikai lefolytas utan ennyi az enyem, amugy szinten 2.0 TDCi

Nem, nem. Vagy 130 bagy 140 ló. 136 a Kugában van.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #140 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 15:40:31 »

Nekem csak a 130-ast volt módom kipróbálni, meg a 2.2-est.  vigyor3

Szerintem nem lehet nagy különbség...

A 2.2-es vezetésénél éreztél valami komoly különbséget a tiédhez képest?  eplus2

Tréfát félretéve, én annak idején egy TDDI-ből ültem át egy TDCi-be.
Nagyon érezhető volt a különbség.  eljen
Utánna egy 2.0 TDCi-ből átültem egy 2.2 TDCi-be, na ott nem volt meg az a bizonyos nagy változás érzete.  szomoru1
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #141 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 16:14:52 »

A 2.2-es vezetésénél éreztél valami komoly különbséget a tiédhez képest?  eplus2



Szinte semmit, ráadásul az egy törött valami (kopott, vagy hasított?  vigyor3 )bőrüléses huli-buli autó volt...  hehe eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mukkerino
Vendég
« Új hozzászólás #142 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 17:16:16 »

Nem, nem. Vagy 130 bagy 140 ló. 136 a Kugában van.

De de, a mondeomban is a 136os van. Mas orszag mas szokasok, eltero felszereltsegek. Itt Belgiumban a 2.0 az 136 loero. Gyanitom az adozas miatt van igy. Itt 100 KW a fordulopont, 101-tol szepen novekszik a befizetendo dij...
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #143 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 18:36:31 »

De de, a mondeomban is a 136os van. Mas orszag mas szokasok, eltero felszereltsegek. Itt Belgiumban a 2.0 az 136 loero. Gyanitom az adozas miatt van igy. Itt 100 KW a fordulopont, 101-tol szepen novekszik a befizetendo dij...

És a tiéd forgalmi szerint mennyi KW-os?
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #144 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 19:01:21 »

A 2.2-es vezetésénél éreztél valami komoly különbséget a tiédhez képest?  eplus2

Tréfát félretéve, én annak idején egy TDDI-ből ültem át egy TDCi-be.
Nagyon érezhető volt a különbség.  eljen
Utánna egy 2.0 TDCi-ből átültem egy 2.2 TDCi-be, na ott nem volt meg az a bizonyos nagy változás érzete.  szomoru1
Csodálkozol? A 2,0-ád jól volt chippelve a 2,2-d meg chippel se volt fényes  szomoru1
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #145 Dátum: 2010.01.29 péntek, 07:38:58 »

Szinte semmit, ráadásul az egy törött valami (kopott, vagy hasított?  vigyor3 )bőrüléses huli-buli autó volt...  hehe eplus2

Huli-buli?
Mi a pék phasa az a huli-buli?  wow1 vigyor3
Lehet, hogy kicsit túlozni fogok, de egyébként én mint ha más reakcióidra emlékeznék... Vmi ilyesmi volt: nem?  vigyor3
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #146 Dátum: 2010.01.29 péntek, 08:45:58 »

Huli-buli?
Mi a pék phasa az a huli-buli?  wow1 vigyor3
Lehet, hogy kicsit túlozni fogok, de egyébként én mint ha más reakcióidra emlékeznék... Vmi ilyesmi volt: nem?  vigyor3


 eplus2 vigyor3

valami ilyesmi volt:
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mukkerino
Vendég
« Új hozzászólás #147 Dátum: 2010.01.29 péntek, 09:38:51 »

És a tiéd forgalmi szerint mennyi KW-os?


100 KW-os a forgalmim szerint Smiley
Naplózva
sarkan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 134



E-mail
« Új hozzászólás #148 Dátum: 2010.02.11 csütörtök, 09:42:38 »

Olvastátok?

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/

http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2010/02/10/tenyleg_karos_a_modern_dizel_a_szakember_hozzaszol/

Lehet, hogy mi a részecske szűrősök leszünk minden rosszért a felelősök?
Naplózva

ex MK4 2,0 TDCi automata Trend_2009

Mk5 2.0 HEV Titanium_2018
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #149 Dátum: 2010.02.12 péntek, 08:32:52 »


Állíatólag már a tej is egészségtelen!  Sad
Naplózva
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.038 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.