Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 11:18:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5255078 alkalommal)
0 Felhasználó és 12 vendég van a témában
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #200 Dátum: 2010.09.20 hétfő, 15:32:33 »

Ha beírod a googliba, hogy DPF részecskeszűrő már az első találat is a kikódolásról szól.  Utánna pedig sorakoznak a cégek akik ezzel foglalkoznak.  Tisztítást is vállalnak, és kiiktatást is. Az oldalukon részletesebben írnak róla.
"soha többé nem lesz gondja vele"   Shocked

lol  vigyor3 Aze ennek a reklam dumanak nem feltetlenul kell azonnal bedolni  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
szisan86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


szisan86@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #201 Dátum: 2010.09.20 hétfő, 20:12:28 »

Pedig ugy van az kitalalva, hogyha bexarik, mar pedig befog, akkor csak a csere segit. Tan meg annyira elvetemultek, hogy letiltjak a vezerlest, ha nem jo a DPF. De ez majd kiderul...ma mar a pcsucs lejart lemez...hamarosan a DPF lesz az uj slager lager  vigyor3

Miért "szarna" már be? Én utánaolvastam, elég sokáig bírják tán......

Kega:Te meg minek kérdezel ilyeneket,ha nincs baj, minek kell az ördögöt a falra festeni?
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
kega
Vendég
« Új hozzászólás #202 Dátum: 2010.09.20 hétfő, 21:02:05 »

Miért "***na" már be? Én utánaolvastam, elég sokáig bírják tán......

Kega:Te meg minek kérdezel ilyeneket,ha nincs baj, minek kell az ördögöt a falra festeni?
Ez nem falrafestés! Hanem informálódás! Van aki akkor fog kapkodni amikor kiírja, én meg előre próbálok tudakozódni, hogy milyen utat válasszak ha probléma merül fel.
Van aki akkor cserél fékbetétet amikor már vason van, én szeretek néha ránézni, hogy mire számítsak. Baj ez?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #203 Dátum: 2010.09.21 kedd, 21:59:12 »

Miért "***na" már be? Én utánaolvastam, elég sokáig bírják tán......

tán...... vigyor3
Naplózva

blah blah blah
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #204 Dátum: 2010.09.21 kedd, 22:04:27 »

Ez nem falrafestés! Hanem informálódás! Van aki akkor fog kapkodni amikor kiírja, én meg előre próbálok tudakozódni, hogy milyen utat válasszak ha probléma merül fel.
Van aki akkor cserél fékbetétet amikor már vason van, én szeretek néha ránézni, hogy mire számítsak. Baj ez?

http://www.autokorbel.hu/reszecskeszuro.html
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #205 Dátum: 2010.09.21 kedd, 22:07:37 »


Es a vizsgan ha gyarilag volt DPF, akkor azt nezik ? ellenorzik ? Ez olyan kb. mint a katalizator...ha nincs lehet nem engednek at vizsgan.  fejvakaras
Naplózva

blah blah blah
kega
Vendég
« Új hozzászólás #206 Dátum: 2010.09.22 szerda, 11:19:16 »


Köszi a linket!
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #207 Dátum: 2010.09.22 szerda, 11:22:09 »

Üdv Mindenkinek!

Vásároltam egy Fordot, és szeretnék 1-2 tanácsot kérni mivel Ford még sosem volt a családban. Igaz nem mondeo hanem S-max 2.0tdci 130lovas Autómata de gondolom a műszaki paraméterek ugyanazok.

Szóval a DPF-ről olvasgatam itt is, de lehet figyelmetlenségből mégsem kerek minden a fejemben. Ha jelez akkor mi a legjobb megoldás?  Elvinni valami szervízbe és regenerálják programmal , vagy kivenni kitisztíttatni és vissza, vagy kivenni és kiütni örökre?  Mit tanácsoltok?  81.000km van az autóban 2007-es.

Ha bármi jótanácsotok van az autóval kapcs. szivesen venném mire figyeljek. Most volt olaj+ levegőszűrő csere, gondoltam a köv. olajcserénél a vezérműszijjat is cseréltetném, nehogy gond legyen vele.
A pollenszűrőt szerettem volna ellenőrizni, de olyan helyen van, hogy hozzá sem mertem kezdeni.
Ha tudtok megbízható, és elfogadható áron dolgozó Fordos szakit ajánlani azt is köszönettel venném.

Egyenlőre ennyi!
Üdv. Új tulaj! kega

Magyarországi a paripa? Van benne egyáltalán dpf?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
englishman
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 513



« Új hozzászólás #208 Dátum: 2010.09.22 szerda, 17:15:25 »



Szedessem ki a DPF-et, mert úgy egészségesebb... nem semmi.
Bicskanyitogató népbutítás... és még a magyart is csak töreve beszélik (írják).

Dehát amíg veréb van addig...
Naplózva

mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
kega
Vendég
« Új hozzászólás #209 Dátum: 2010.09.22 szerda, 19:42:48 »


Szedessem ki a DPF-et, mert úgy egészségesebb... nem semmi.
Bicskanyitogató népbutítás... és még a magyart is csak töreve beszélik (írják).

Dehát amíg veréb van addig...

Tisztelem a véleményed, de sajnos nem egyezik az enyémmel...
Verébnek tartom inkább akit át lehet verni egy retkes szűrővel 360.000-ért vagy még többért.
Én figyelek a környezemre, de ez már nem arról szól sajnos....

Ja, és még annyit, hogy az előző hozzászólásaimban nem vitát akarok szítani a DPF jó, vagy nem jó kérdésről, ha csak 300 feletti a megoldás nem fogok habozni, hogy más megoldást keressek.
Üdv
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #210 Dátum: 2010.09.23 csütörtök, 08:44:20 »


Szedessem ki a DPF-et, mert úgy egészségesebb... nem semmi.
Bicskanyitogató népbutítás... és még a magyart is csak töreve beszélik (írják).

Dehát amíg veréb van addig...

hat jah...addig DPF-es dizli is van  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
englishman
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 513



« Új hozzászólás #211 Dátum: 2010.09.30 csütörtök, 18:06:01 »

Tisztelem a véleményed, de sajnos nem egyezik az enyémmel...
Verébnek tartom inkább akit át lehet verni egy retkes szűrővel 360.000-ért vagy még többért.
Én figyelek a környezemre, de ez már nem arról szól sajnos....

Ja, és még annyit, hogy az előző hozzászólásaimban nem vitát akarok szítani a DPF jó, vagy nem jó kérdésről, ha csak 300 feletti a megoldás nem fogok habozni, hogy más megoldást keressek.
Üdv

Asszem félreértettél...
Nekem attól dobta le az ékszíjat az agyam, hogy a (egyáltalán nem) tisztelt vállalkozó arról próbál meggyőzni, hogy tulajdonképpen a DPF milyen káros a környezetre, és csak jót teszek vele a az egészségünknek (na meg az ő pénztárcájának) ha kiszereltetem velük.

Az egy más lapra tartozik, hogy ha bexarik akkor a tulaj döntése, hogy vesz-e bele másikat, avagy kiütteti.
De, ha netán, amikor eljön az ideje, az utóbbi opcióra szavaznék, azt már tudom, hogy hol nem fogom ezt elvégeztetni.
Naplózva

mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #212 Dátum: 2010.10.01 péntek, 08:19:01 »

Asszem félreértettél...
Nekem attól dobta le az ékszíjat az agyam, hogy a (egyáltalán nem) tisztelt vállalkozó arról próbál meggyőzni, hogy tulajdonképpen a DPF milyen káros a környezetre, és csak jót teszek vele a az egészségünknek (na meg az ő pénztárcájának) ha kiszereltetem velük.

Az egy más lapra tartozik, hogy ha bexarik akkor a tulaj döntése, hogy vesz-e bele másikat, avagy kiütteti.
De, ha netán, amikor eljön az ideje, az utóbbi opcióra szavaznék, azt már tudom, hogy hol nem fogom ezt elvégeztetni.

A héten beszélgettem egy szervizessel erről.
A DPF-eknek folyamatosan megy le az ára. Amikor kijött az MK4 akkor eléggé drága volt, 300+(400). Mostanában már 200 felett van "csak". S folyamatosan esik az áruk. Olyan ez mint az LCD tv...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
O.István
Vendég
« Új hozzászólás #213 Dátum: 2010.10.12 kedd, 18:20:16 »

Sziasztok!
Erről a motorról (140LE) csak jót tudok mondani. 2 éve taposom, 160000 km felett vagyok, de eddig semmi nem volt vele. (csak el ne kiabáljam). Mindenkinek ajánlani tudom
Naplózva
frenki
Vendég
« Új hozzászólás #214 Dátum: 2010.10.16 szombat, 19:32:00 »

Hali!

Nálatok is lassan melegszik be a vas ebben a hidegnek még nem mondható időben. ( 7 fok ) Kell neki vagy 10km mire lesz vagy 70 fokos. Mi lesz majd a mínuszokban?
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #215 Dátum: 2010.10.17 vasárnap, 16:43:03 »

Hali!

Nálatok is lassan melegszik be a vas ebben a hidegnek még nem mondható időben. ( 7 fok ) Kell neki vagy 10km mire lesz vagy 70 fokos. Mi lesz majd a mínuszokban?

Ez azért van mert a TDCI motoroknak jó a hatásfoka és nem meleget termelnek,hanem mozgási energiát Smiley
Naplózva
szisan86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


szisan86@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #216 Dátum: 2010.10.17 vasárnap, 20:50:43 »

Hali!

Nálatok is lassan melegszik be a vas ebben a hidegnek még nem mondható időben. ( 7 fok ) Kell neki vagy 10km mire lesz vagy 70 fokos. Mi lesz majd a mínuszokban?

Menj padlógázon, a motorja szétmegy, de hamar bemelegszik...Cheesy:D:D:D:D:D
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #217 Dátum: 2010.10.17 vasárnap, 22:08:21 »

Hali!

Nálatok is lassan melegszik be a vas ebben a hidegnek még nem mondható időben. ( 7 fok ) Kell neki vagy 10km mire lesz vagy 70 fokos. Mi lesz majd a mínuszokban?

MKIII-nál is így van.
Elég sok idő kell, hogy bemelegedjen.
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
tgyugyu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #218 Dátum: 2010.11.03 szerda, 08:30:52 »

Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni Tőletek, hogy milyen időközönként ajánljátok az olaj és gázolaj szürő cseréjét?
A gyári intervallum nem túlzás?
MKIV 1,8tdci
Naplózva

MkIV. 1,8 tdci
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #219 Dátum: 2010.11.03 szerda, 08:52:02 »

Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni Tőletek, hogy milyen időközönként ajánljátok az olaj és gázolaj szürő cseréjét?
A gyári intervallum nem túlzás?
MKIV 1,8tdci

Én 40e kmenként cserélem a go-szűrőt és 10e km-enként az olajat. És nekem van dpf-em.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #220 Dátum: 2010.11.03 szerda, 09:26:56 »

Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni Tőletek, hogy milyen időközönként ajánljátok az olaj és gázolaj szürő cseréjét?
A gyári intervallum nem túlzás?
MKIV 1,8tdci
Én csak 20 e.km-ként cserélem az olajat, de akkor az üzemanyagszűrőt is!
Naplózva

Fekete bálna
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #221 Dátum: 2010.11.03 szerda, 12:50:42 »

... És nekem van dpf-em.
Nincs minden mk4 tdci-ben dpf?
Naplózva

Fekete bálna
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #222 Dátum: 2010.11.03 szerda, 12:52:57 »

Nincs minden mk4 tdci-ben dpf?

szerintem nincs. A korábbiakban biztos, hogy nincs.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #223 Dátum: 2010.11.03 szerda, 13:59:23 »

szerintem nincs. A korábbiakban biztos, hogy nincs.
Nekem 2008-as üzembehelyezésű (még 2007-es gyártású) 1,8 tdci-m van. Néhány hónapja használom teljes megelégedettséggel. afro1
Ezidő alatt semmi jelét nem tapasztaltam, hogy dpf-fel lenne felszerelve az autó. /Egyszer láttam felemelve de nem is tudom pontosan mit kellett volna néznem/  Semmi üzenet a computertől, semmi regenerációs visszajelzés.
Ezek szerint nincs is dpf benne!!! taps Ez nagyon szuper lenne, de én arra emlékszem hogy az új ('07) mondeo-t már úgy harangozták be, hogy minden dízel dpf-es lesz. Teljesen elbizonytalanodtam. Nem baj ha a szakértők hülyének néznek, de mi egyértelműsíti a dpf meglétét?
Naplózva

Fekete bálna
szisan86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


szisan86@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #224 Dátum: 2010.11.03 szerda, 19:57:52 »

Nekem 2008-as üzembehelyezésű (még 2007-es gyártású) 1,8 tdci-m van. Néhány hónapja használom teljes megelégedettséggel. afro1
Ezidő alatt semmi jelét nem tapasztaltam, hogy dpf-fel lenne felszerelve az autó. /Egyszer láttam felemelve de nem is tudom pontosan mit kellett volna néznem/  Semmi üzenet a computertől, semmi regenerációs visszajelzés.
Ezek szerint nincs is dpf benne!!! taps Ez nagyon szuper lenne, de én arra emlékszem hogy az új ('07) mondeo-t már úgy harangozták be, hogy minden dízel dpf-es lesz. Teljesen elbizonytalanodtam. Nem baj ha a szakértők hülyének néznek, de mi egyértelműsíti a dpf meglétét?


Nem fog kiírni semmit a DPFel kapcsolatban, ha jó, olyat lehet észrevenni, hogy hangosabban "búg", meg minden ventillátor megy, annak ellenére, hogy nincs túlmelegedve a motor. Ha nem lenne rajta DPF, akkor hiretelen padló gáznál nyomna egy kis kojtot....

Amúgy meg az Én mondim is 2007-es, 2.0 diesel, és van rajta DPF.
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
frenki
Vendég
« Új hozzászólás #225 Dátum: 2010.11.03 szerda, 21:04:11 »

Nekem 2008-as üzembehelyezésű (még 2007-es gyártású) 1,8 tdci-m van. Néhány hónapja használom teljes megelégedettséggel. afro1
Ezidő alatt semmi jelét nem tapasztaltam, hogy dpf-fel lenne felszerelve az autó. /Egyszer láttam felemelve de nem is tudom pontosan mit kellett volna néznem/  Semmi üzenet a computertől, semmi regenerációs visszajelzés.
Ezek szerint nincs is dpf benne!!! taps Ez nagyon szuper lenne, de én arra emlékszem hogy az új ('07) mondeo-t már úgy harangozták be, hogy minden dízel dpf-es lesz. Teljesen elbizonytalanodtam. Nem baj ha a szakértők hülyének néznek, de mi egyértelműsíti a dpf meglétét?


Az 1.8 as TDCI-ben nincs DPF. 2-2.2-eseket adták ki azzal. Wink
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #226 Dátum: 2010.11.03 szerda, 21:17:34 »

Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni Tőletek, hogy milyen időközönként ajánljátok az olaj és gázolaj szürő cseréjét?
A gyári intervallum nem túlzás?
MKIV 1,8tdci

Én a gázolajszűrőt 40E-ként cseréltetem.
Pedig a 2.2-esé drágább, mert itt nem csak a filtert kell cserélni.

40Ekm-ig 10E-ként cseréltem olajat.
Azóta 95%ban autópályán járok, és mivel soha nem tapasztaltam, hogy megy az aktív regeneráció a DPF miatt, így úgy döntöttem, hogy maradok a 20E-kénti olajcserénél.
Pályán legalább 110-el megyek mindig, max 130-cal, de átlagban 120-al, ez a sebesség bőven elég ahhoz, hogy a passzív regeneráció folyamatosan fent legyen tartva.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #227 Dátum: 2010.11.03 szerda, 21:18:26 »

Az 1.8 as TDCI-ben nincs DPF. 2-2.2-eseket adták ki azzal. Wink

Igen,
Csak az 1.8TDCi-kben nincs.
 Sem a 100LE-s, sem a 125 lovas változatban.

Most már ugye csak 2.0-s és 2.2-esek vannak. S mind EURO5. Spécibb DPF, stb. -> több nyűg elvileg.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #228 Dátum: 2010.11.04 csütörtök, 09:32:18 »

Én a gázolajszűrőt 40E-ként cseréltetem.
Pedig a 2.2-esé drágább, mert itt nem csak a filtert kell cserélni.

40Ekm-ig 10E-ként cseréltem olajat.
Azóta 95%ban autópályán járok, és mivel soha nem tapasztaltam, hogy megy az aktív regeneráció a DPF miatt, így úgy döntöttem, hogy maradok a 20E-kénti olajcserénél.
Pályán legalább 110-el megyek mindig, max 130-cal, de átlagban 120-al, ez a sebesség bőven elég ahhoz, hogy a passzív regeneráció folyamatosan fent legyen tartva.

Akkor szerinted ha sokat autópályázik az ember, akkor lehet, hogy nincs is aktív regeneráció? Mert Én spec. autópályán 150 tempomattal közlekedek, szóval... vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #229 Dátum: 2010.11.04 csütörtök, 09:47:32 »

Akkor szerinted ha sokat autópályázik az ember, akkor lehet, hogy nincs is aktív regeneráció? Mert Én spec. autópályán 150 tempomattal közlekedek, szóval... vigyor3

Én 40E km óta lakom vidéken. Most 60E van az autóban. Azóta aktív regenem csak 1x volt: 80-90-nel mentem kb 30-40km-t. Egyébként meg soha.
Nekem úgy tűnik, hogy a 110-130 az pont az a sáv, amikor már hosszabb úton meg tud lenni a ~500 fok a kipuffban, hogy égjen passzívan-folyamatosan a korom, de nem termelődik még sok plusz korom, tehát beáll egy optimális egyensúly.
Sztem ha tolnám neki mondjuk 150-160-nal, ott ugye már négyzetesen nagyobb a légellenállás -> így a fogyasztás is, ami több kormot eredményezne, s mivel a hőmérséklet, illetve a (passzív!) koromégéshez szükséges egyéb paraméterek viszont nem változnának négyzetesen, ezért szükség lenne gyakrabban aktív regenerációra is (az egyébként folyamatosan fennálló passzív mellett), amikor is ugye hatékonyabb az égés.
Próbáld ki Te is egy 20Ekm-es etapon, hogy nem mész 120-130-nál többel.  vigyor3
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #230 Dátum: 2010.11.04 csütörtök, 20:19:08 »

Az 1.8 as TDCI-ben nincs DPF. 2-2.2-eseket adták ki azzal. Wink

Igen,
Csak az 1.8TDCi-kben nincs.
Sem a 100LE-s, sem a 125 lovas változatban.


Köszi! Akkor ez egyértelmű és a saját szempontomból ezt jó hírnek tekintem. smile
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.04 csütörtök, 20:21:02 írta zzoli » Naplózva

Fekete bálna
feketer
Vendég
« Új hozzászólás #231 Dátum: 2010.11.10 szerda, 14:28:17 »

Sziasztok, 2.0 Tdci (103kW) motoros MK4 mondeom van, meg vagyok vele elégedve, igaz még csak párezer kilométer óta az enyém, most van benne 140.000 km. Egyetlen furcsaságot észleltem, miszerint néha padlógáz közeli gyorsítás közben a gyorsulás meg-meg akad egy nagyon rövid időre. Igazából nincs a gyorsulás kárára, de érződik egy pillanatnyi torpanás. Gyorsul nagyon, jól megy, de ha hirtelen lépek neki oda (leginkább négyesben 70-ről mondjuk 120-ig) akkor kb. 10km/óránként meg meg akad egy pillanatra, majd 2-3-4 megakadás után elmúlik és húz egyenletesen. Ha nem taposom meg, hanem "szolídan" nyomom csak a gázt, akkor nem tapasztalok ilyet. Volt másnak is ilyesmi tapasztalata? Egyáltalán ez hiba, vagy sajátosság? Mi okozhatja? Olajcserére 3000 km múlva viszem, de inkább a Ti véleményeteket kérném ki, mintsem a szervízét, így első körben. Megköszönöm a tippeket, vagy tanácsokat.
Naplózva
szisan86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


szisan86@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #232 Dátum: 2010.11.10 szerda, 21:21:42 »

Sziasztok, 2.0 Tdci (103kW) motoros MK4 mondeom van, meg vagyok vele elégedve, igaz még csak párezer kilométer óta az enyém, most van benne 140.000 km. Egyetlen furcsaságot észleltem, miszerint néha padlógáz közeli gyorsítás közben a gyorsulás meg-meg akad egy nagyon rövid időre. Igazából nincs a gyorsulás kárára, de érződik egy pillanatnyi torpanás. Gyorsul nagyon, jól megy, de ha hirtelen lépek neki oda (leginkább négyesben 70-ről mondjuk 120-ig) akkor kb. 10km/óránként meg meg akad egy pillanatra, majd 2-3-4 megakadás után elmúlik és húz egyenletesen. Ha nem taposom meg, hanem "szolídan" nyomom csak a gázt, akkor nem tapasztalok ilyet. Volt másnak is ilyesmi tapasztalata? Egyáltalán ez hiba, vagy sajátosság? Mi okozhatja? Olajcserére 3000 km múlva viszem, de inkább a Ti véleményeteket kérném ki, mintsem a szervízét, így első körben. Megköszönöm a tippeket, vagy tanácsokat.

Szerintem Te a turbólyukra gondolsz....a turbó az már csak ilyen....nem tud olyan hirtelen levegőt tölteni ennyi.....
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
feketer
Vendég
« Új hozzászólás #233 Dátum: 2010.11.11 csütörtök, 10:35:29 »

Szerintem Te a turbólyukra gondolsz....a turbó az már csak ilyen....nem tud olyan hirtelen levegőt tölteni ennyi.....

Erre nem is gondoltam, egy 13 éves MK2-ből ültem át (1.8Tdi), és ott nem volt ilyesmi, igaz nem is ugrottam 70-ről 120-ra pár mp alatt.... Köszönöm szépen!
Naplózva
frenki
Vendég
« Új hozzászólás #234 Dátum: 2010.11.20 szombat, 17:06:54 »

Az olajnyomás visszajelző nálatok is később alszik ki?(kb.3mp) Én most lettem rá figyelmes, és azt az érzést kelti hogy pár másodpercig nincs kenés.
Naplózva
szisan86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


szisan86@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #235 Dátum: 2010.11.21 vasárnap, 00:35:00 »

Az olajnyomás visszajelző nálatok is később alszik ki?(kb.3mp) Én most lettem rá figyelmes, és azt az érzést kelti hogy pár másodpercig nincs kenés.

Ez minden autónál így van szerintem. Mivel olajnyomást jelez vissza, és bizonyos olajnyomásnál alszik el. Magyarul mikor elindul az autó még nincs akkora olajnyomás, hogy kialudjon, és kell 1-2-3 másodperc, hogy az olajteknőből felszívja az olajat....és igen, addig effektíve kenés nélkül megy az autó, ezért káros a hidegindítás....de igazából mondom, ez minden autónál így van.....És erre mennek rá a különböző olaj adalékok gyártói, hogy beépülnek a fémbe, és mikor hidegindítás van, akkor is van némi kenés, illetve nem kopik úgy a motor....
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #236 Dátum: 2010.11.21 vasárnap, 20:11:41 »

Az olajnyomás visszajelző nálatok is később alszik ki?(kb.3mp)
igen  Wink
Naplózva

Fekete bálna
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #237 Dátum: 2010.11.26 péntek, 18:19:00 »

Most találtam ezt a gyöngyszemet:
Szerintem nincsen senkinek sem 1.8 tdci-je.
No comment! hehe
Naplózva

Fekete bálna
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #238 Dátum: 2010.12.21 kedd, 14:27:45 »

200 ezernél cserélni kell a szíjat,  Wink de állítólag jobb előbb megejteni!  wave
sziasztok!
nagyon elhallgattuk ezt a témát. persze az hogy milyen a világítás az nagyon fontos, de talán az se kevésbé, hogy egy ilyen baromi drága szerkezetnek -mint a tdci motor- hogy lehet minél hosszabb élettartamot biztosítani. szóval pl. szíjcsere szerintetek mikor?
Naplózva

Fekete bálna
szisan86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


szisan86@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #239 Dátum: 2010.12.21 kedd, 15:11:33 »

sziasztok!
nagyon elhallgattuk ezt a témát. persze az hogy milyen a világítás az nagyon fontos, de talán az se kevésbé, hogy egy ilyen baromi drága szerkezetnek -mint a tdci motor- hogy lehet minél hosszabb élettartamot biztosítani. szóval pl. szíjcsere szerintetek mikor?

Számomra az sem derült ki, hogy szijjas, vagy láncos, mindenki mást mondott......amúgy, én ha jól értelmeztem akkor láncos....
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #240 Dátum: 2010.12.21 kedd, 15:23:46 »

Számomra az sem derült ki, hogy szijjas, vagy láncos, mindenki mást mondott......amúgy, én ha jól értelmeztem akkor láncos....
nem akartam akkor sem vitatkozni veled, de a hozzászólásokból számomra egyértelmű, hogy az mk4-ben psa (peugeot-citroen) motor van
ami sajnos szíjas! szomoru1
Naplózva

Fekete bálna
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #241 Dátum: 2010.12.21 kedd, 15:30:37 »

mk4, focus2, s-max, galaxy, fiesta kuga tdci-k már peugeot-citroen dízlik. És kivétel nélkül szíjasok.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #242 Dátum: 2010.12.21 kedd, 15:32:24 »

mk4, focus2, s-max, galaxy, fiesta kuga tdci-k már peugeot-citroen dízlik. És kivétel nélkül szíjasok.
és akkor csak a tranzitokban maradt meg a ford tdci?? szomoru1 wow1
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #243 Dátum: 2010.12.21 kedd, 20:01:52 »

és akkor csak a tranzitokban maradt meg a ford tdci?? szomoru1 wow1

Ha ez komoly...Akkor én lebeszélem fatert az MK4-esről,inkább vegyen egy bontott motort... Cheesy
Naplózva
frenki
Vendég
« Új hozzászólás #244 Dátum: 2010.12.21 kedd, 22:49:06 »

és akkor csak a tranzitokban maradt meg a ford tdci?? szomoru1 wow1

Meg az 1.8-as TDCi ben. Ami meg lánc-szíj kombináció. Főtengely---Nagynyomású  láncmeghajtás,  Nagynyomású---Vezérműtengely szíjas.

A 2--2.2-esek szíjasak.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #245 Dátum: 2010.12.22 szerda, 09:25:42 »

Akkor én lebeszélem fatert az MK4-esről,inkább vegyen egy bontott motort... Cheesy

Ezt nem igazán értem. Sajnos a pug dízlik sokkal jobbak, mint a Ford dízlik...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
szisan86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163


szisan86@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #246 Dátum: 2010.12.22 szerda, 11:28:30 »

mk4, focus2, s-max, galaxy, fiesta kuga tdci-k már peugeot-citroen dízlik. És kivétel nélkül szíjasok.

Ha ez így van, akkor fogalmam nincs, hogy egy szíj, hogy bír 200 ezret.....:S Mondjuk ha tényleg bír, akkor csak gyári szíjat szabad venni!
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #247 Dátum: 2011.01.08 szombat, 10:58:47 »

Ezt nem igazán értem. Sajnos a pug dízlik sokkal jobbak, mint a Ford dízlik...

Hat ami nem megy azt kerem nem kell eroltetni.  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
thaifight
Vendég
« Új hozzászólás #248 Dátum: 2011.02.02 szerda, 11:17:40 »

Sziasztok,

EGR szelep tisztitasara hazilag milyen javaslatok lennenek?
2005, Mondeo TDCI.

Koszi
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #249 Dátum: 2011.02.02 szerda, 11:18:39 »

Sziasztok,

EGR szelep tisztitasara hazilag milyen javaslatok lennenek?
2005, Mondeo TDCI.

Koszi

Ezt most rossz helyre írtad. mk3 tdci-n belül írj, ott kapsz választ bőven.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.065 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.