Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:17:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 63 64 65 66 67 68 69 [70] 71 72 73 74 75 76 77 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5258915 alkalommal)
0 Felhasználó és 273 vendég van a témában
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #3450 Dátum: 2014.02.26 szerda, 09:50:07 »

ezek az újkeresztény nevek...  2funny 2funny 2funny

ki volt ez a pihent?
Naplózva
Miguel
Vendég
« Új hozzászólás #3451 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 13:54:27 »

Üdvözlök Mindenkit!

Új vagyok. Tanulom a fórum felépítését, de eddig nem találtam vezérműszíj csere témában topic-ot.
Ezer bocs, ha esetleg létezik és rossz helyre írok.

Szóval, szeretnék segítséget kérni tőletek, mert a családban két 1.8 tdci motor esetében is vezérműszíjcsere esedékes.

Az egyik autó Mondeo 1.8 tdci (125 LE) QYBA motorkóddal.
A másik autó Focus 1.8 tdci (115 LE) KKDA motorkóddal.

Valószínűleg mindkettő autó kazettás alsó szíjas (tehát nem a kazettás láncos verzió a nagynyomású szivattyú meghajtása).

KÉRDÉSEM: Kell-e az olajnyomással működő feszítőpatront cserélni ennél a kazettás szíjnál. Van ahol azt mondták igen van, ahol azt, hogy nem...

Előre is köszi, ha van véleményetek, tapasztalatotok.

Üdv.: Miguel
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #3452 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 15:26:07 »

Üdvözlök Mindenkit!

Új vagyok. Tanulom a fórum felépítését, de eddig nem találtam vezérműszíj csere témában topic-ot.
Ezer bocs, ha esetleg létezik és rossz helyre írok.

Szóval, szeretnék segítséget kérni tőletek, mert a családban két 1.8 tdci motor esetében is vezérműszíjcsere esedékes.

Az egyik autó Mondeo 1.8 tdci (125 LE) QYBA motorkóddal.
A másik autó Focus 1.8 tdci (115 LE) KKDA motorkóddal.

Valószínűleg mindkettő autó kazettás alsó szíjas (tehát nem a kazettás láncos verzió a nagynyomású szivattyú meghajtása).

KÉRDÉSEM: Kell-e az olajnyomással működő feszítőpatront cserélni ennél a kazettás szíjnál. Van ahol azt mondták igen van, ahol azt, hogy nem...

Előre is köszi, ha van véleményetek, tapasztalatotok.

Üdv.: Miguel
kell. de a legjobb ha egy szerelő mondja el neked: Balla László 06309995584
Naplózva
Miguel
Vendég
« Új hozzászólás #3453 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 18:05:03 »

kell. de a legjobb ha egy szerelő mondja el neked: Balla László 06309995584

Helló Arabic!

Köszi a gyors választ és a telefonszámot. Kiszúrtam a profilodban, hogy 1.8 tdci a te Mondeod is (kilométer alapján pedig sejtésem szerint vez.csere után), így gondoltam, hogy te fogsz válaszolni. Smiley
Tudod, az alkatrész-kereskedők rögtön cserét javasolnak a szerelők meg nem mindannyian. És az is gyanús, hogy ugyanilyen láncos motor esetén 300-350 e km-ig úgy tudom nem cserélnek láncot és akkor ugye a feszítőt sem. (!?)

Miguel
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3454 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 18:11:43 »

Üdvözlök Mindenkit!

Új vagyok. Tanulom a fórum felépítését, de eddig nem találtam vezérműszíj csere témában topic-ot.
Ezer bocs, ha esetleg létezik és rossz helyre írok.

Szóval, szeretnék segítséget kérni tőletek, mert a családban két 1.8 tdci motor esetében is vezérműszíjcsere esedékes.

Az egyik autó Mondeo 1.8 tdci (125 LE) QYBA motorkóddal.
A másik autó Focus 1.8 tdci (115 LE) KKDA motorkóddal.

Valószínűleg mindkettő autó kazettás alsó szíjas (tehát nem a kazettás láncos verzió a nagynyomású szivattyú meghajtása).

KÉRDÉSEM: Kell-e az olajnyomással működő feszítőpatront cserélni ennél a kazettás szíjnál. Van ahol azt mondták igen van, ahol azt, hogy nem...

Előre is köszi, ha van véleményetek, tapasztalatotok.

Üdv.: Miguel

Én cserélnék, úgy a teljes a karbantartás.
200e km vagy 10 év a vezérlés (alsó, felső) csereintervalluma.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #3455 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 18:24:15 »

Helló Arabic!

Köszi a gyors választ és a telefonszámot. Kiszúrtam a profilodban, hogy 1.8 tdci a te Mondeod is (kilométer alapján pedig sejtésem szerint vez.csere után), így gondoltam, hogy te fogsz válaszolni. Smiley
Tudod, az alkatrész-kereskedők rögtön cserét javasolnak a szerelők meg nem mindannyian. És az is gyanús, hogy ugyanilyen láncos motor esetén 300-350 e km-ig úgy tudom nem cserélnek láncot és akkor ugye a feszítőt sem. (!?)

Miguel
Végül is nem kell kicserélni... Itt egy kollágának egy ilyen bátor húzása vagy 700eFT-ben került... Olvass kicsit vissza... Vagy én emléxem rosszul...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
MM.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #3456 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 18:46:24 »

Üdv!
Ma volt időm tesztelni a kocsit:
mentem autopalyan vagy 15kmt 80tól padlóztam 160ig 4-5-6ban semmi, aztan lehajtottam és vissza fel és előjött a hiba..
Az üzemanyagnyomás elkezdett esni hiába padlóztam, és leállt a motor, kb 40el gurultam mikor hagyta magát újraindítani..és utána nem ment csak max 100al az autó és alig gyorsult. Utána lejöttem a pályáról és kiolvastam a kódokat:
A hibakódok:
P0088-Fuel Rail/System pressure too high
P0087-Fuel Rail/System pressure too low
P2290-Injector control pressure/pressure too low
Leállítás után mentem még pár karikát 80-180ig is, végig padlózva kihuzattam 4000ig 4-be, de semmi hiba nem jött ki.
Naplózva

2009 Mondeo Titanium-S 2.2TDCI (175ps)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3457 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 19:56:55 »

Üdv!
Ma volt időm tesztelni a kocsit:
mentem autopalyan vagy 15kmt 80tól padlóztam 160ig 4-5-6ban semmi, aztan lehajtottam és vissza fel és előjött a hiba..
Az üzemanyagnyomás elkezdett esni hiába padlóztam, és leállt a motor, kb 40el gurultam mikor hagyta magát újraindítani..és utána nem ment csak max 100al az autó és alig gyorsult. Utána lejöttem a pályáról és kiolvastam a kódokat:
A hibakódok:
P0088-Fuel Rail/System pressure too high
P0087-Fuel Rail/System pressure too low
P2290-Injector control pressure/pressure too low
Leállítás után mentem még pár karikát 80-180ig is, végig padlózva kihuzattam 4000ig 4-be, de semmi hiba nem jött ki.
nem folyik sehol a go?résolajcsövek,csatlakozók,hollandiknál,a csúcsok mellett?

go szűrő mikor volt cserélve?azzal kéne kezdeni...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
MM.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #3458 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 21:56:24 »

nem folyik sehol a go?résolajcsövek,csatlakozók,hollandiknál,a csúcsok mellett?

go szűrő mikor volt cserélve?azzal kéne kezdeni...

Ezzel a go szűrővel kapcsolatba szkeptikus vagyok, 10 ből 9szer végig padlóztam és semmi gond, tartotta az 1600bart..

Ha a szűrő vacak, mindig amikor elkezdtem taposni, le kéne fojtania. Elvileg 30 ezer km van a szűrőben.

A csöveket majd átnézem holnap, még nem vettem le a burkolatot..
Naplózva

2009 Mondeo Titanium-S 2.2TDCI (175ps)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3459 Dátum: 2014.02.28 péntek, 06:01:46 »

Ezzel a go szűrővel kapcsolatba szkeptikus vagyok, 10 ből 9szer végig padlóztam és semmi gond, tartotta az 1600bart..

Ha a szűrő vacak, mindig amikor elkezdtem taposni, le kéne fojtania. Elvileg 30 ezer km van a szűrőben.

A csöveket majd átnézem holnap, még nem vettem le a burkolatot..

5e alatt vége tud lenni,ha betankolsz valamit.a nyomást a szivattyú állítja elő,de ha nem kap anyagot,hamarabb kiáll vészüzemre,mintsem a nyomás eltűnne. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #3460 Dátum: 2014.02.28 péntek, 06:36:16 »

Üdv!
Ma volt időm tesztelni a kocsit:
mentem autopalyan vagy 15kmt 80tól padlóztam 160ig 4-5-6ban semmi, aztan lehajtottam és vissza fel és előjött a hiba..
Az üzemanyagnyomás elkezdett esni hiába padlóztam, és leállt a motor, kb 40el gurultam mikor hagyta magát újraindítani..és utána nem ment csak max 100al az autó és alig gyorsult. Utána lejöttem a pályáról és kiolvastam a kódokat:
A hibakódok:
P0088-Fuel Rail/System pressure too high
P0087-Fuel Rail/System pressure too low
P2290-Injector control pressure/pressure too low
Leállítás után mentem még pár karikát 80-180ig is, végig padlózva kihuzattam 4000ig 4-be, de semmi hiba nem jött ki.

Gázolajszűrő cserével kezdeném én is. Bárhova viszed, ez lesz az első amit kicserélnek. (inkább tedd meg TE, hátha megoldódik a probléma)

Nem túl biztatóak ezek a hibakódok... az hogy nem egyből jön elő..hanem csak idővel, ez azt feltételezi nálam, hogy nincs olyan vészes nagy probléma. (értem azt, hogy nem a nagynyomású szivattyúd "gyengélkedik", hanem valami bezavar.

A nagynyomású szivattyún van két szelep (nyomásszabályzó és mennyiségszabályzó), akár ezeknek is lehet kontakhibája

Gondolom a turbónyomásod is csúcson volt végig a gyorsítás alatt... ez mennyire ingadozott? (mennyi volt az értéke?)

Üdv.: Peti







Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
MM.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #3461 Dátum: 2014.02.28 péntek, 07:57:43 »

Gázolajszűrő cserével kezdeném én is. Bárhova viszed, ez lesz az első amit kicserélnek. (inkább tedd meg TE, hátha megoldódik a probléma)

Nem túl biztatóak ezek a hibakódok... az hogy nem egyből jön elő..hanem csak idővel, ez azt feltételezi nálam, hogy nincs olyan vészes nagy probléma. (értem azt, hogy nem a nagynyomású szivattyúd "gyengélkedik", hanem valami bezavar.

A nagynyomású szivattyún van két szelep (nyomásszabályzó és mennyiségszabályzó), akár ezeknek is lehet kontakhibája

Gondolom a turbónyomásod is csúcson volt végig a gyorsítás alatt... ez mennyire ingadozott? (mennyi volt az értéke?)

Üdv.: Peti


Veszek egy gyári gázolajszűrőt, berakom. Kibirja légteleníteni magát önindítóval?
Naplózva

2009 Mondeo Titanium-S 2.2TDCI (175ps)
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #3462 Dátum: 2014.02.28 péntek, 08:07:10 »

Veszek egy gyári gázolajszűrőt, berakom. Kibirja légteleníteni magát önindítóval?
Tegnap cseréltettem, ott vákum pumpával légtelenítették. Szerintem a magasnyomású szivattyt a go. keni, mint MK3-nál. Biztos nem használ neki, ha szárazon tekered.
YouTube-on láttam, hogy feltöltik a házat és utána csavarják a helyére.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3463 Dátum: 2014.02.28 péntek, 08:26:04 »

Veszek egy gyári gázolajszűrőt, berakom. Kibirja légteleníteni magát önindítóval?

Nem!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3464 Dátum: 2014.02.28 péntek, 08:32:28 »

Tegnap cseréltettem, ott vákum pumpával légtelenítették. Szerintem a magasnyomású szivattyt a go. keni, mint MK3-nál. Biztos nem használ neki, ha szárazon tekered.
YouTube-on láttam, hogy feltöltik a házat és utána csavarják a helyére.

Így van, mindenképpen fel kell tölteni a szűrőházat, de a kérdés, hogy neki hol és milyen szűrője van...

Ja, és a pumpa is kell. 3-4 önindítózás után vagy az önindító, vagy az akksi megadja magát...
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.28 péntek, 08:35:29 írta Homo Sapiens » Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
MM.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #3465 Dátum: 2014.02.28 péntek, 08:47:46 »

Így van, mindenképpen fel kell tölteni a szűrőházat, de a kérdés, hogy neki hol és milyen szűrője van...

Ja, és a pumpa is kell. 3-4 önindítózás után vagy az önindító, vagy az akksi megadja magát...

olajfeltöltő pumpa akad, amit ha fordítva használok szívni tud, kb 0,5 literes henger..
Naplózva

2009 Mondeo Titanium-S 2.2TDCI (175ps)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3466 Dátum: 2014.02.28 péntek, 08:59:55 »

olajfeltöltő pumpa akad, amit ha fordítva használok szívni tud, kb 0,5 literes henger..


Elvileg elég lehet. De hol van a szűrő?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
MM.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #3467 Dátum: 2014.02.28 péntek, 09:09:08 »

Elvileg elég lehet. De hol van a szűrő?
Fent a motoron, elől a szervopumpa mellett.
Naplózva

2009 Mondeo Titanium-S 2.2TDCI (175ps)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3468 Dátum: 2014.02.28 péntek, 09:15:39 »

Fent a motoron, elől a szervopumpa mellett.


Azt könnyebb megcsinálni. Biztos ilyen a szűrőház? Felismered? A nagyobb csöcsön lévő, bejövő csőre kell rakni a szivattyút, ott átpimpálni a szűrőbe és sokáing pumpálni. Utána ha beindítod és beindult egyből tartsd magas fordultaon addig, míg látod, hogy repkednek a buborékok a csövekben. Ez kb egy-másfél perc...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #3469 Dátum: 2014.02.28 péntek, 09:45:42 »

Helló Arabic!

Köszi a gyors választ és a telefonszámot. Kiszúrtam a profilodban, hogy 1.8 tdci a te Mondeod is (kilométer alapján pedig sejtésem szerint vez.csere után), így gondoltam, hogy te fogsz válaszolni. Smiley
Tudod, az alkatrész-kereskedők rögtön cserét javasolnak a szerelők meg nem mindannyian. És az is gyanús, hogy ugyanilyen láncos motor esetén 300-350 e km-ig úgy tudom nem cserélnek láncot és akkor ugye a feszítőt sem. (!?)

Miguel
a felső vezérlést én kicseréltem megvétel után, az nem egy nagy összeg, és 240e-nél ismét kicserélem a felsőt (kb 30-40e ft) az alsó 186000-nél volt cserélve kuplunggal együtt, az legközelebb talán 400 körül lesz... ha meglesz még.
a fontos kérdés hogy mennyire tuti a km a kocsiban és mennyire vagy autóbhuzi, én nem szeretem a meglepetéseket és ezért mindent cserélek, még azt is amit nem feltétlenül kellene, mert tudom hogy úgyis közeleg, nem az út szélén akarom megvárni.

ha leírnád hogy mik a géped paraméterei, akkor kicsit bölcsebbek lennénk, meg leírhatnád hogy mik voltak eddig cserélve, akkor meg pláne.
üdv az 1,8 klubban.  Wink
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #3470 Dátum: 2014.02.28 péntek, 10:01:08 »

a felső vezérlést én kicseréltem megvétel után, az nem egy nagy összeg, és 240e-nél ismét kicserélem a felsőt (kb 30-40e ft) az alsó 186000-nél volt cserélve kuplunggal együtt, az legközelebb talán 400 körül lesz... ha meglesz még.
a fontos kérdés hogy mennyire tuti a km a kocsiban és mennyire vagy autóbhuzi, én nem szeretem a meglepetéseket és ezért mindent cserélek, még azt is amit nem feltétlenül kellene, mert tudom hogy úgyis közeleg, nem az út szélén akarom megvárni.

ha leírnád hogy mik a géped paraméterei, akkor kicsit bölcsebbek lennénk, meg leírhatnád hogy mik voltak eddig cserélve, akkor meg pláne.
üdv az 1,8 klubban.  Wink
Mi va',  frakcióztok?
A nagytalin majd ne állj mellém....  Cheesy ...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #3471 Dátum: 2014.02.28 péntek, 10:08:36 »

Nem!

Nekem igen.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3472 Dátum: 2014.02.28 péntek, 10:15:32 »

Nekem igen.

Akksi is bírta?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3473 Dátum: 2014.02.28 péntek, 10:17:15 »

Nekem igen.

Mondjuk pl. az új Rangerekben van egy kisnyomású pumpa is... Gyújtásra rakod az autót és szépen kilégteleníti magát. Mellesleg a hdi-kben voltak nem annyira xarrágók a tervezők és úgy adják el az autót, hogy a szűrő elötti csövön gyárilag van egy pumpa...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3474 Dátum: 2014.02.28 péntek, 10:19:45 »

Mi va',  frakcióztok?
A nagytalin majd ne állj mellém....  Cheesy ...

Nem írom le, hogy az 1.8 tdci alklubbnak milyen nevet kellene adni...  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #3475 Dátum: 2014.02.28 péntek, 10:20:05 »

Akksi is bírta?

Szerinted?  nyes

Szerk.: Annyira nem volt vészes az indítózás. Asszem a 3., sacc 10mp-s indításra beröffent.
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.28 péntek, 10:23:26 írta Candle » Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #3476 Dátum: 2014.02.28 péntek, 10:21:11 »

Mondjuk pl. az új Rangerekben van egy kisnyomású pumpa is... Gyújtásra rakod az autót és szépen kilégteleníti magát. Mellesleg a hdi-kben voltak nem annyira xarrágók a tervezők és úgy adják el az autót, hogy a szűrő elötti csövön gyárilag van egy pumpa...

A régebbi dízelekbe teljesen normális volt, hogy betettek egyet arra az esetre, ha kifogy a go. Nem is értem, miért lehet ez egyáltalán kérdés.

Szerk.: Illetve értem. Kb 10dollárba kerülne és ha eladnak a paripából 5milliót, az máris 50millió dollár, az elbarmolt alkatrészekről nem is beszélve.
Naplózva
MM.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #3477 Dátum: 2014.02.28 péntek, 10:34:00 »

Lehet megköveztek, de rendeltem bele egy Mann-Filtert az alkatrészesemtől..
11e.. Kipróbálom ezzel aztan,
ha nem javul meg, elkezdjük cseréltetni az alkatrészeket a mapfre garanciára..

a Novoth Tibor urat kérdeztem az autodiag fórumon:
"Szerintem valahol nagy a nagynyomású kör vesztesége. Azért tilt le, mert egy
bizonyos hozamszabályzó kitöltési tényező növelésre nem reagál arányosan
a railnyomás.

Ergo valószínű injektorok, vagy szivattyú, de hangsúlyozom, lehet a másik 25 ok is, akár
a gázolajszűrő. A hozamszabályzó szorulás jellemzően inkább alapjárati rendellenességet
szokott okozni, ugrál, stb"
Naplózva

2009 Mondeo Titanium-S 2.2TDCI (175ps)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3478 Dátum: 2014.02.28 péntek, 10:37:27 »

Lehet megköveztek, de rendeltem bele egy Mann-Filtert az alkatrészesemtől..
11e.. Kipróbálom ezzel aztan,
ha nem javul meg, elkezdjük cseréltetni az alkatrészeket a mapfre garanciára..

a Novoth Tibor urat kérdeztem az autodiag fórumon:
"Szerintem valahol nagy a nagynyomású kör vesztesége. Azért tilt le, mert egy
bizonyos hozamszabályzó kitöltési tényező növelésre nem reagál arányosan
a railnyomás.

Ergo valószínű injektorok, vagy szivattyú, de hangsúlyozom, lehet a másik 25 ok is, akár
a gázolajszűrő. A hozamszabályzó szorulás jellemzően inkább alapjárati rendellenességet
szokott okozni, ugrál, stb"


Szerintem a Mann Filter is jó minőségű, talán Alf is szokott olyat venni.

Nekem a szűrőházam levegeősödött a legutóbbi go szűrő csere óta. Előszőr megtaláltam, hogy az egyik légtelenítő csavar ki volt tekerve, de nem szűnt meg a dolog. Most teljesen új szűrőház került be, de még csak párszáz kilóméter telt el... Na nekem olyat csinált, hogy nehezen indult, de terhelés alatt egyszer sem adta meg magát...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #3479 Dátum: 2014.02.28 péntek, 10:37:44 »

Mi va',  frakcióztok?
A nagytalin majd ne állj mellém....  Cheesy ...
egyébként is te álltál mellém...
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3480 Dátum: 2014.02.28 péntek, 10:40:20 »

egyébként is te álltál mellém...

Nem mögéd?  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #3481 Dátum: 2014.02.28 péntek, 11:14:52 »

Nem mögéd?  hehe
Tudtam, hogy ilyet nem lett volna szabad írni.... Mert lecsapjátok... Amúgy meg még két ilyen hsz és mentek lecsóba...  police
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3482 Dátum: 2014.02.28 péntek, 11:16:43 »

Tudtam, hogy ilyet nem lett volna szabad írni.... Mert lecsapjátok... Amúgy meg még két ilyen hsz és mentek lecsóba...  police

Honnan tudod mire gondoltam? Az Aréna paroklóban tudnak állni az autók egymás mögött is.  hehe

ÁÁÁ értem, te most bhuzulsz. Szóval te mész a lecsóba...  eplus2

Mindjárt nyomok is egy gombot.  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #3483 Dátum: 2014.02.28 péntek, 11:20:07 »

Honnan tudod mire gondoltam? Az Aréna paroklóban tudnak állni az autók egymás mögött is.  hehe

ÁÁÁ értem, te most bhuzulsz. Szóval te mész a lecsóba...  eplus2

Mindjárt nyomok is egy gombot.  laugh
Nyomhatod, de a csak notóriusok lesznek kimoderálva, az alkalmiak maradhatnak... Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3484 Dátum: 2014.02.28 péntek, 11:29:00 »

Nyomhatod, de a csak notóriusok lesznek kimoderálva, az alkalmiak maradhatnak... Cheesy

Akkor én maradthatok.  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3485 Dátum: 2014.02.28 péntek, 13:57:34 »

Fent a motoron, elől a szervopumpa mellett.
[img]http://www.bardiauto.hu/webshop/img/1/1/8/1/4/1181412_485_width_thumb.jpg
biztos?ez a 2.2es szűrője.amúgy én is mannt vettem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
MM.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #3486 Dátum: 2014.02.28 péntek, 14:09:47 »

biztos?ez a 2.2es szűrője.amúgy én is mannt vettem.
2.2esbe lesz!
Naplózva

2009 Mondeo Titanium-S 2.2TDCI (175ps)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3487 Dátum: 2014.02.28 péntek, 16:44:10 »

2.2esbe lesz!
eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
MM.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #3488 Dátum: 2014.02.28 péntek, 17:41:43 »

Wynn's diesel cleaner 3. ezt adta az  alkatrészesem, szerinte mielőtt cserélem a szűrőt, ezt rakjam negyed tankhoz, és járassam meg a pályán, hagyjam 1-2 napig állni majd utána tegyem be az új szűrőt..
Nektek mi a véleményetek erről?
Naplózva

2009 Mondeo Titanium-S 2.2TDCI (175ps)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3489 Dátum: 2014.02.28 péntek, 19:13:17 »

Wynn's diesel cleaner 3. ezt adta az  alkatrészesem, szerinte mielőtt cserélem a szűrőt, ezt rakjam negyed tankhoz, és járassam meg a pályán, hagyjam 1-2 napig állni majd utána tegyem be az új szűrőt..
Nektek mi a véleményetek erről?
nyugodtan,bár én a diesel injector cleaner-t tenném bele.....bár azt lehet bármikor.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
MM.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #3490 Dátum: 2014.02.28 péntek, 21:44:32 »

Beletettem, bár a felét sikerült mellélocsolni, de aztan csinaltam célszerszámot..
Mentem vele, nem jött elő a hiba..
A GO szűrőt megnéztem 2009/8 van beleütve, szoval azt se sűrűn cserélték.. nesztek szagszervíz
Pár nap mulva lecserélem a szűrőt is..
Naplózva

2009 Mondeo Titanium-S 2.2TDCI (175ps)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #3491 Dátum: 2014.02.28 péntek, 21:52:02 »

Beletettem, bár a felét sikerült mellélocsolni, de aztan csinaltam célszerszámot..
Mentem vele, nem jött elő a hiba..
A GO szűrőt megnéztem 2009/8 van beleütve, szoval azt se sűrűn cserélték.. nesztek szagszervíz
Pár nap mulva lecserélem a szűrőt is..

Remek. Hova hordták a paripát?
Naplózva
MM.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #3492 Dátum: 2014.02.28 péntek, 22:09:55 »

Remek. Hova hordták a paripát?
visszavonom, megnéztük a szervizkönyvet pont a 60 ezrest vmi maszek csinálta, az kézzelvan beirva..
Naplózva

2009 Mondeo Titanium-S 2.2TDCI (175ps)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3493 Dátum: 2014.02.28 péntek, 23:05:22 »

Beletettem, bár a felét sikerült mellélocsolni, de aztan csinaltam célszerszámot..
Mentem vele, nem jött elő a hiba..
A GO szűrőt megnéztem 2009/8 van beleütve, szoval azt se sűrűn cserélték.. nesztek szagszervíz
Pár nap mulva lecserélem a szűrőt is..
Az a szűrő már majdnem annyi idős volt, hogy ahhoz már nem szerelő hanem archeológus kellett volna. Ne csodálkozz rajta hogy így jártál volt ideje a parafinnak eltömítenie a  szűrőt. Egyébként most a télen az asszony az MKIII-asával járt majdnem hasonlóan csak ott simán csak 60ekm lett a szűrőben pont télen és szépen elkezdte fojtogatni a paraffin ha hidegen indult  a motor, ha bemelegedett akkor már nem dadogott.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3494 Dátum: 2014.02.28 péntek, 23:07:03 »

Wynn's diesel cleaner 3. ezt adta az  alkatrészesem, szerinte mielőtt cserélem a szűrőt, ezt rakjam negyed tankhoz, és járassam meg a pályán, hagyjam 1-2 napig állni majd utána tegyem be az új szűrőt..
Nektek mi a véleményetek erről?
Ha megnyugszol tőle akkor rakhatsz bele , ártani nem árt de a hatása pont azzal fog megegyezni mintha ráöntenéd a keréknyomra.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #3495 Dátum: 2014.03.01 szombat, 08:23:48 »

Beletettem, bár a felét sikerült mellélocsolni, de aztan csinaltam célszerszámot..
Mentem vele, nem jött elő a hiba..
A GO szűrőt megnéztem 2009/8 van beleütve, szoval azt se sűrűn cserélték.. nesztek szagszervíz
Pár nap mulva lecserélem a szűrőt is..

Én is szoktam nézni a gázolajszűrőm (papírszűrő) és levegőszűrő gyártási dátumát. Max 6 hónapos volt a legkorábbi gyártású, de általában lényegesen kevesebb. Nincs ezekből nagy raktárkészlet, hanem folyamatosan cserélődik, vagyis mennyiségre van belőle raktáron, de a gyártását tekintve néhány hónaposak. Feltételezem, hogy egy napon 3 műszakban, jónéhányezer darabot legyártanak, s egy-egy ilyen szállítmány ami bejön az országunkba is egy-egy napon készült.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3496 Dátum: 2014.03.01 szombat, 12:26:22 »


Van az a cső, ami az intercoolerre megy rá szívó oldalon. Na azt nekem múltkor cserélték erre megint tiszta olaj volt.

Elkezdik meghúzzák és ha megint akar cseregarancia... Kérdeztem, hogy ugyan mitől lazult meg...
 Csak néztek bambán, mondom ne válaszoljanak, nem volt meghúzva az rendesen, de lehet sokat dudáltam és a rezonancia kilazította... laugh

Vazzz egy bilincs, mi van ha kettőstömegűt cserélnek?  falbav
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.01 szombat, 12:48:48 írta Doki Tomi » Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #3497 Dátum: 2014.03.02 vasárnap, 10:02:38 »

Sziasztok!

A napokban felcseréltem a turbó vezérlő szelepet és a szívócső csappantyúét. Egyből azért nem is akartam kommentelni, mivel tesztelni akartam, ne csak a tudat módosuljon:)

Szóval valóban jobb lett, hamarabb megjön a turbónyomás, picit előbb, kisebb fordulatról egyenletesen húz... Arra következtetek, hogy a turbó szelep már megkopott a sok használattól, ezáltal tömítetlenné vált, ami miatt a vákuumot sem tartja igazán jól, a geometriát nem tudja olyan gyorsan zárni és zárva tartani...ergo lassabban pörög fel a turbó, és ez érezhető.

Az igazi az lenne, ha újat vennék, mint ahogy Balogh Tomi is tette... bár az enyémnek még nem volt hangja. Egyenlőre felcseréltem.

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3498 Dátum: 2014.03.02 vasárnap, 10:06:38 »

Sziasztok!

A napokban felcseréltem a turbó vezérlő szelepet és a szívócső csappantyúét. Egyből azért nem is akartam kommentelni, mivel tesztelni akartam, ne csak a tudat módosuljon:)

Szóval valóban jobb lett, hamarabb megjön a turbónyomás, picit előbb, kisebb fordulatról egyenletesen húz... Arra következtetek, hogy a turbó szelep már megkopott a sok használattól, ezáltal tömítetlenné vált, ami miatt a vákuumot sem tartja igazán jól, a geometriát nem tudja olyan gyorsan zárni és zárva tartani...ergo lassabban pörög fel a turbó, és ez érezhető.

Az igazi az lenne, ha újat vennék, mint ahogy Balogh Tomi is tette... bár az enyémnek még nem volt hangja. Egyenlőre felcseréltem.



 eljen

10e ft körül volt a pierburg nagyautónál... Nekem nem ért meg ennyit, hogy cserélgessek, próbálkozzak. Na a gyári, ami ugyanez csak Ford dobozban 30e körül, na ott elgondolkodnék nagyon...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #3499 Dátum: 2014.03.02 vasárnap, 10:12:05 »

eljen

10e ft körül volt a pierburg nagyautónál... Nekem nem ért meg ennyit, hogy cserélgessek, próbálkozzak. Na a gyári, ami ugyanez csak Ford dobozban 30e körül, na ott elgondolkodnék nagyon...

Ha jól emlékszem te is azt tapasztaltad amit a fentiekben leírtam...
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Oldalak: 1 ... 63 64 65 66 67 68 69 [70] 71 72 73 74 75 76 77 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.092 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.