Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:50:35 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 76 77 78 79 80 81 82 [83] 84 85 86 87 88 89 90 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5254997 alkalommal)
0 Felhasználó és 97 vendég van a témában
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4100 Dátum: 2014.04.19 szombat, 16:32:52 »

Újabb fejlemény.

 falbav exploserderage

Szóval indul, megy, viszont mentem egy nagyobb tesztkört. Többször leállítottam és újraindítottam. Két esetben beindult, és picit dadogós volt az alapjárat, illetve gázpedálra nem reagált.

Hibakód: p0106

Akkor most a map xar?

Nem hinném, hogy rossz.

A P0106 could be caused by
- Bad MAP sensor
- Water/dirt intrusion affecting MAP sensor connector
- Intermittent open in the reference, ground, or signal wire for the MAP sensor
- Intermittent short in the reference, ground, or signal wire for the MAP sensor
- Ground problem due to corrosion causing intermittent signal problem
- A break in the flexible air intake duct between the MAF and the intake manifold
- Bad PCM (do not assume the PCM is bad until you've exhausted all other possibilities)

Mivel pucolgattad? Csatit jól dugtad vissza....érintkezik rendesen?

Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #4101 Dátum: 2014.04.19 szombat, 16:35:25 »

Ritkán tankolok. Még fél tank fölött vagyok. Természetesen be fogok számolni az eredményről. Azon gondolkodom, hogy még egyszer bemászom a kocsi alá, és csinálok egy ellenőrzést így, hogy több levegő van bent. Lehet, hogy már a befújás elég volt neki.
Ha már túrtam a kocsit, csináltam egy ellenőrzést.
Megmértem, hogy ha ugyanannyi levegőt pumpálok a tankba, mennyi idő alatt jön le a szűkítővel és anélkül. Nos a szűkítő nélkül még mindig felakad a szelep és összességében több mint kétszer annyi idő kell neki, mint szűkítővel.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4102 Dátum: 2014.04.19 szombat, 17:54:03 »

Nem hinném, hogy rossz.

A P0106 could be caused by
- Bad MAP sensor
- Water/dirt intrusion affecting MAP sensor connector
- Intermittent open in the reference, ground, or signal wire for the MAP sensor
- Intermittent short in the reference, ground, or signal wire for the MAP sensor
- Ground problem due to corrosion causing intermittent signal problem
- A break in the flexible air intake duct between the MAF and the intake manifold
- Bad PCM (do not assume the PCM is bad until you've exhausted all other possibilities)

Mivel pucolgattad? Csatit jól dugtad vissza....érintkezik rendesen?



Féktisztítóval. Csati a helyén, gondolom érintekzik.

Beraktam egy másik MAPot, majd tesztelem...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4103 Dátum: 2014.04.19 szombat, 20:15:47 »

Sziasztok!

Visszakerestem, de nem találok infot arról, hogy a dpf szűrőt mennyi időnként kell cserélni. Igaz, hogy a gyártói előírás a 120ekm?

Amennyi km-t kibír, az után.
Mondeonál nem.
Focusnál igen (az lötyis DPF)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4104 Dátum: 2014.04.19 szombat, 20:55:14 »

Tehát:
1. Mivel itt nincs vákum alatt, így ennek most nem szabadna zárva lennie

2. Ahol nem jön át a fény, ott szorul szerintem.

A ház kapja a hőt, maga a lapát meg a hűtött levegőt. Ház deformálódik, lapát nem... Ez a probléma, gondolom, szerintem.

Tomi,
a leállítócsappantyúd (shot off valve), az az egr pucolási ciklusban szintén pucolódik. Hallgasd majd meg. Nem hinném, hogy szorulna ez a lapát.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4105 Dátum: 2014.04.19 szombat, 21:14:32 »

Tomi,
a leállítócsappantyúd (shot off valve), az az egr pucolási ciklusban szintén pucolódik. Hallgasd majd meg. Nem hinném, hogy szorulna ez a lapát.


Ami angolt belinkeltem az valami angol Ford guru, és ezt szinte típushibának írja. De ezen már túlléptümk, van újabb hiba...  eplus2

Most a MAPra ír hibát...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4106 Dátum: 2014.04.19 szombat, 21:18:24 »

Ami angolt belinkeltem az valami angol Ford guru, és ezt szinte típushibának írja. De ezen már túlléptümk, van újabb hiba...  eplus2

Most a MAPra ír hibát...

Hogyan tisztítottad?  Remélem nem nyúltál bele...
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4107 Dátum: 2014.04.19 szombat, 21:19:46 »

Hogyan tisztítottad?  Remélem nem nyúltál bele...

Annyira nem vékony az ujjam.  laugh

Nem nyúltam bele. Féktisztító, majd egy kis levegő...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4108 Dátum: 2014.04.19 szombat, 21:29:07 »

Annyira nem vékony az ujjam.  laugh

Nem nyúltam bele. Féktisztító, majd egy kis levegő...

Mért érték?
Nézd meg gyújtáson, hogy a légköri nyomást méri-e.

Szoftver függő az is, hogy a MAP-al is figyeli-e az EGR-t, de ez nem szólhat bele az indulásba.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4109 Dátum: 2014.04.19 szombat, 21:45:34 »

Mért érték?
Nézd meg gyújtáson, hogy a légköri nyomást méri-e.

Szoftver függő az is, hogy a MAP-al is figyeli-e az EGR-t, de ez nem szólhat bele az indulásba.

Indulással nincs gond most. Csak két indításkor kicsit mintha dadogott volna és nem reagált a gázpedálra...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4110 Dátum: 2014.04.19 szombat, 22:17:09 »

Amennyi km-t kibír, az után.
Mondeonál nem.
Focusnál igen (az lötyis DPF)

Thx.  eljen
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4111 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 01:09:33 »

Szóval még ez fogadott


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4112 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 01:24:52 »

Tehát MAP nem hibás, továbbra is p0106...

Tibcsi egyik javaslata vezetett az egyik lehetséges megoldáshoz.

Szóval, lehúztam a vákumcsövet, le is dugóztam, de a vákum elszállt, mert az első két parketta után a turbó nem dolgozott rendesen. Erre jött is a hibakód.

Mondom akkor végignézem a vákumcsöveket. Egyértelmű volt, hogy a vákum itt száll el. Na lementem a solenoid szelepig, retkes volt mert ez nekem az olajszűrőház alatt van, és kivülről furcsa is volt. Na elővettem a másik lecseréltet, és a retkest kiszereltem, a leeresztő légszűrőház az egész le van törve. Szóval felraktam a fhingót. Egyből észrevehető, hogy nem szökik a vákum és a leállítás is simább, viszont több inditózás után 3-4. alkalomra meleg motornál dadogva indul és gázpedálra nem reagál. Utána leállítom, várok és szépen simán indul. Ilyenkor jön a p0106 hibakód.

A teóriám. A pillangószelep/lapát szorul továbbra is és talán azért mert a letört solenoid nem is tudta müködtetni rendesen. Viszont a tisztítással jobb lett, ezért nem teljesen enged el, hanem csak kicsit, azaz valamennyi levegő bejut, de kevés, hogy felépüljön a nyomás. Erre mér a MAP egy rossz értéket, az autó dadog, próbálja tolni bele az üzemanyagot, de levegőt nem kap. Erre utal, hogy ha ilyenkor várok, és újra indítok, akkor jön egy nagy fekete füstpamacs.

Tibcsi erősíts meg!
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.20 vasárnap, 10:31:08 írta Balogh Tomi » Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
csaba14
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4343



E-mail
« Új hozzászólás #4113 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 02:01:53 »

Tehát MAP nem hibás, továbbra is p0106...

Tibcsi egyik javaslata vezetett az egyik lehetséges megoldáshoz.

Szóval, lehúztam a vákumcsövet, le is dugóztam, de a vákum elszállt, mert az első két parketta után a turbó nem dolgozott rendesen. Erre jött is a hibakód.

Mondom akkor végignézem a vákumcsöveket. Egyértelmű volt, hogy a vákum itt száll el. Na lementem a solenoid szelepig, retkes volt mert ez nekem az olajszűrőház alatt van, és kivülről furcsa is volt. Na elővettem a másik lecseréltet, és a retkest kiszereltem, a leeresztő légszűrőház az egész le van törve. Szóval felraktam a fhingót. Egyből észrevehető, hogy nem szökik a vákum és a leállítás is simább, viszont több inditózás után 3-4. alkalomra meleg motornál dadogva indul és gázpedálra nem reagál. Utána leállítom, várok és szépen simán indul. Ilyenkor jön a p0106 hibakód.

A teóriám. A pillangószelep/lapát szorul továbbra is és talán azért mert a letört solenoid nem is tudta müködtetni rendesen. Viszont a tisztítással jobb lett, ezért nem teljesen enged el, hanem csak kicsit, azaz valamennyi levegő bejut, de kevés, hogy felépüljön a nyomás. Erre mér a MAP egy rossz értéket, az autó dadog, próbálja tolni bele az üzemanyagot, de levegőt nem kap. Erre utal, hogy ha ilyenkor várok, és újra indítok, akkor jön egy nagy fekete füstpamacs.

Tibcsi erősíts meg!
Fekügyéle, majd holnap(ma) meg monggya
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.20 vasárnap, 02:05:13 írta csaba14 » Naplózva

2005 5 ajtós tdci 130 le ,bör,dvd navi ...
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #4114 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 08:27:22 »

Tehát MAP nem hibás, továbbra is p0106...

Tibcsi egyik javaslata vezetett az egyik lehetséges megoldáshoz.

Szóval, lehúztam a vákumcsövet, le is dugóztam, de a vákum elszállt, mert az első két parketta után a turbó nem dolgozott rendesen. Erre jött is a hibakód.

Mondom akkor végignézem a vákumcsöveket. Egyértelmű volt, hogy a vákum itt száll el. Na lementem a solenoid szelepig, retkes volt mert ez nekem az olajszűrőház alatt van, és kivülről furcsa is volt. Na elővettem a másik lecseréltet, és a retkest kiszereltem, a leeresztő légszűrőház az egész le van törve. Szóval felraktam a fhingót. Egyből észrevehető, hogy nem szökik a vákum és a leállítás is simább, viszont több inditózás után 3-4. alkalomra meleg motornál dadogva indul és gázpedálra nem reagál. Utána leállítom, várok és szépen simán indul. Ilyenkor jön a p0106 hibakód.

A teóriám. A pillangószelep/lapát szorul továbbra is és talán azért mert a letört solenoid nem is tudta müködtetni rendesen. Viszont a tisztítással jobb lett, ezért nem teljesen enged el, hanem csak kicsit, azaz valamennyi levegő bejut, de kevés, hogy felépüljön a nyomás. Erre mér a MAP egy rossz értéket, az autó dadog, próbálja tolni bele az üzemanyagot, de levegőt nem kap. Erre utal, hogy ha ilyenkor várok, és újra indítok, akkor jön egy nagy fekete füstpamacs.

Tibcsi erősíts meg!

Szia!

Korábban egy angol fórumon olvastam erről a csappantyú házról. Ott egy érdekes hiba állt fenn. A mozgató fogaslécből a fogak kitörtek, és a csappantyú szabadon tudott mozogni, s ezt a rejtett hibát csak az x-edik szerelő találta meg. Ott más volt a hibajelenség, az autó menet közben rángatott...

Én is szedtem már szét az enyémet, talán 2 éve.. ezért nem emlékszem pontosan, de én előbb gondolnék a mozgató mechanika szorulására, hibájára, mint maga a csappantyú-cső szorulásába... egyébként is elég erős rugó van bent, ami az alaphelyzetbe feszíti vissza. - én erre így emlékszem.

Szerintem szedd szét , s alaposan nézd át minden részét.

Csappantyú szorulását úgy is tudod tesztelni, hogy lehúzod a turbócsövet, s úgy indítod, állítod le. Álló helyzetben semmi baja nem lesz az autónak.. S, ha megszorul akkor láthatod , kézzel benyúlva érezheted is...

Üdv.: Peti

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4115 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 09:31:18 »

Szia!

Korábban egy angol fórumon olvastam erről a csappantyú házról. Ott egy érdekes hiba állt fenn. A mozgató fogaslécből a fogak kitörtek, és a csappantyú szabadon tudott mozogni, s ezt a rejtett hibát csak az x-edik szerelő találta meg. Ott más volt a hibajelenség, az autó menet közben rángatott...

Én is szedtem már szét az enyémet, talán 2 éve.. ezért nem emlékszem pontosan, de én előbb gondolnék a mozgató mechanika szorulására, hibájára, mint maga a csappantyú-cső szorulásába... egyébként is elég erős rugó van bent, ami az alaphelyzetbe feszíti vissza. - én erre így emlékszem.

Szerintem szedd szét , s alaposan nézd át minden részét.

Csappantyú szorulását úgy is tudod tesztelni, hogy lehúzod a turbócsövet, s úgy indítod, állítod le. Álló helyzetben semmi baja nem lesz az autónak.. S, ha megszorul akkor láthatod , kézzel benyúlva érezheted is...

Üdv.: Peti




A fogasléc fogai nincsenek letörve, azt megnéztem. Viszont a rossz szolenoid össze vissza adta a vákumot, ez abból is látszott, hogy amikor a csövet lehúztam, akkor elszökött a vákum, és elvileg járó motonál ott nem szabadna vákumot szívnia, mert a csappantyúnak alaphelyzetben kell állnia. Persze most sem egy tökéletes szolenoid van benne, mert a lecserélt, furcsa hangot adót raktam be.

Egyébként rajzokat nézve két módosítás is volt a fojtószelepen. Egyik 2007-től, akkor a csappantyú tengelyére raktak egy helyzetérzékelőt, gondolom nem véletlenül. A következő pedig az lett, amikor teljesen elektromos lett ( ez faceliftnél).

Persze közben a szolenoid szelep elhelyezését is megváltoztatták!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4116 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 10:26:43 »

Szóval még ez fogadott


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Aki mondjuk ezt csinálta, az bekaphassa...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4117 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 14:07:16 »

Tibcsinek köszönet a tippért!  worship

Szóval, a szolenoid előtt ledugóztam a vákumcsövet, amikor a fojtólapát nyitott állásban van, volt.

Azaz kiiktattam a fojtószelep vezérlését, ezáltal a fojtószelepet.


Mentem, hajtottam, vákum nem szökik el, autó indul rendesen, a rossz szolenoid sokszor elvett vákumot is, ami szerintem alapjáratot is befolyásolhat, mert egyenletesebb lett az alapjárat!

Most megy az autó, bár a leállítás nagyon zötykölődős!

Összességeben valószínű kell egy fojtószelepház, és vákumvezérlő szolenoid szelep. Bár öröm az ülrömben, hogy nekem még nem az elktronyos helyzetérzékelős van ( ami valószínű már konkrétabb hibakódott adott volna), hanem a sima, ami kijön 40e ftból... falbav
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4118 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 19:51:11 »

Jól elvoltam itt...  eplus2

Mindenestre kezd ez az autó is az mk3-asom szintjére jutni.  Undecided
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
bocc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1141



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4119 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 20:03:00 »

Jól elvoltam itt...  eplus2

Mindenestre kezd ez az autó is az mk3-asom szintjére jutni.  Undecided
Én mondtam neked, jó ez a 2.0 csak benzinesben hehe
Naplózva

2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4120 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 20:06:08 »

Én mondtam neked, jó ez a 2.0 csak benzinesben hehe

 eljen
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4121 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 20:25:40 »

Én mondtam neked, jó ez a 2.0 csak benzinesben hehe

Igazából az, hogy a mágnesszelep légleeresztőjét valaki letörte arról nem tehet az autó. És így a luk előre nézett, aminél fogva ömlött bele a retek...

A fojtószelep meg hát valószínű xar...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
papione
Vendég
« Új hozzászólás #4122 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 20:54:25 »

Tegnap egy tempósabb vezetésnél leállt a motor, kanyarban, vasúti átjáróban, szervokormány hiányában birkóztam rendesen.....

Kérdezném, hogy 120- 130-ról  40- 50-re viszonylag intenzív fékezés, majd leállt a motor, önindítózásra simán indult, hibakód nincs, utána még egy 100-ast mentem semmi hibát nem produkált....

miért állhatott le?

valakinek állt már le menet közben?
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #4123 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 20:55:48 »

Igazából az, hogy a mágnesszelep légleeresztőjét valaki letörte arról nem tehet az autó. És így a luk előre nézett, aminél fogva ömlött bele a retek...

A fojtószelep meg hát valószínű xar...
Igazából az autóm a kezdeti sok problémájáról, amit a b.lf.sz zalai szerelők generáltak nem tehetett!!! Ettől még jó az 1.8!!  eplus2
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
bocc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1141



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4124 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 20:56:47 »

Igazából az, hogy a mágnesszelep légleeresztőjét valaki letörte arról nem tehet az autó. És így a luk előre nézett, aminél fogva ömlött bele a retek...

A fojtószelep meg hát valószínű xar...
De Tomi, pont neked kell magyarázni, hogy mit kell csinálni egy lukkal??? Szégyen:hehe:
Naplózva

2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #4125 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 20:57:50 »

De Tomi, pont neked kell magyarázni, hogy mit kell csinálni egy lukkal??? Szégyen:hehe:
Biztos nem volt beszőrözve!!!  eplus2 eplus2
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
bocc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1141



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4126 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 20:58:22 »

Tegnap egy tempósabb vezetésnél leállt a motor, kanyarban, vasúti átjáróban, szervokormány hiányában birkóztam rendesen.....

Kérdezném, hogy 120- 130-ról  40- 50-re viszonylag intenzív fékezés, majd leállt a motor, önindítózásra simán indult, hibakód nincs, utána még egy 100-ast mentem semmi hibát nem produkált....

miért állhatott le?

valakinek állt már le menet közben?

Igen nekem, de nekem szíjátugrás miatt és utána már nem indult be vigyor3
Naplózva

2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
bocc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1141



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4127 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 20:58:51 »

Biztos nem volt beszőrözve!!!  eplus2 eplus2
Te nagyon marha taps
Naplózva

2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #4128 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 21:01:22 »

Tegnap egy tempósabb vezetésnél leállt a motor, kanyarban, vasúti átjáróban, szervokormány hiányában birkóztam rendesen.....

Kérdezném, hogy 120- 130-ról  40- 50-re viszonylag intenzív fékezés, majd leállt a motor, önindítózásra simán indult, hibakód nincs, utána még egy 100-ast mentem semmi hibát nem produkált....

miért állhatott le?

valakinek állt már le menet közben?

Bocc-nak, de az el sem indult utána!
De azért ez durva.. pont kanyarba, még jó hogy nem lett baj belőle!
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
papione
Vendég
« Új hozzászólás #4129 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 21:19:33 »

Bocc-nak, de az el sem indult utána!
De azért ez durva.. pont kanyarba, még jó hogy nem lett baj belőle!

igencsak meglepődtem, mert először nem is vettem észre, miért is nem bírom kormányozni a gépet.....

viszont érdekes dolgot vettem észre, miközben birkóztam a kormánnyal már azon agyaltam hogyan indítsam újra a motort kanyarban, korom sötétben, mivel attól féltem, hogy ha leveszem a gyújtást lekapcsol a lámpa, de képzeljétek el nem vette le a világítást, nem borult minden sötétségbe!
Lehet, hogy ez egy biztonsági védelem, hogy guruló autónál nem kapcsolja le a világítást, ha egy pillanatra le kell venni a gyújtást pl.: indítózás miatt....
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4130 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 21:42:26 »

igencsak meglepődtem, mert először nem is vettem észre, miért is nem bírom kormányozni a gépet.....

viszont érdekes dolgot vettem észre, miközben birkóztam a kormánnyal már azon agyaltam hogyan indítsam újra a motort kanyarban, korom sötétben, mivel attól féltem, hogy ha leveszem a gyújtást lekapcsol a lámpa, de képzeljétek el nem vette le a világítást, nem borult minden sötétségbe!
Lehet, hogy ez egy biztonsági védelem, hogy guruló autónál nem kapcsolja le a világítást, ha egy pillanatra le kell venni a gyújtást pl.: indítózás miatt....


a tankban mennyi gázolaj volt?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
papione
Vendég
« Új hozzászólás #4131 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 21:46:32 »

a tankban mennyi gázolaj volt?

úgy kb. 1/4 vagy 1/5 lehetett

gondolod, hogy elmehetett az üzemanyagnyomás, vagy másra gondoltál?
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4132 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 21:49:15 »

úgy kb. 1/4 vagy 1/5 lehetett

gondolod, hogy elmehetett az üzemanyagnyomás, vagy másra gondoltál?


Ja, ilyesmire.
Offoknál azt hiszem 2 esetben jártam már hasonlóan. Ott is az volt, hogy kanyar, s bazi nagy lassítás. Pont olyan szituáció, amit jellemzően a fejlesztésnél nem nagyon tesztelnek.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4133 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 21:52:39 »

Tegnap egy tempósabb vezetésnél leállt a motor, kanyarban, vasúti átjáróban, szervokormány hiányában birkóztam rendesen.....

Kérdezném, hogy 120- 130-ról  40- 50-re viszonylag intenzív fékezés, majd leállt a motor, önindítózásra simán indult, hibakód nincs, utána még egy 100-ast mentem semmi hibát nem produkált....

miért állhatott le?

valakinek állt már le menet közben?


Hibakódot elmel olvastad?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
papione
Vendég
« Új hozzászólás #4134 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 21:54:29 »

Ja, ilyesmire.
Offoknál azt hiszem 2 esetben jártam már hasonlóan. Ott is az volt, hogy kanyar, s bazi nagy lassítás. Pont olyan szituáció, amit jellemzően a fejlesztésnél nem nagyon tesztelnek.

köszönöm

lehet, hogy nem is tankolok még és futok néhány tesztkört a sonkanapok után......

Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4135 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 21:54:39 »

Ja, ilyesmire.
Offoknál azt hiszem 2 esetben jártam már hasonlóan. Ott is az volt, hogy kanyar, s bazi nagy lassítás. Pont olyan szituáció, amit jellemzően a fejlesztésnél nem nagyon tesztelnek.

Jani. Ez diesel. Ha üzemanyag hiány miatt áll le, akkor ott akkora a levegősödés, hogy egy sima újraindítózással nem indult volna el.

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
papione
Vendég
« Új hozzászólás #4136 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 21:56:04 »

Hibakódot elmel olvastad?

nem csak a kijelzőt....

az elm elraktározza, visszanézhetem?

Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4137 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 21:56:46 »

nem csak a kijelzőt....

az elm elraktározza, visszanézhetem?



Szóval van elmed? Kellene nézni egy hibakódot.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
papione
Vendég
« Új hozzászólás #4138 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 22:00:00 »

Szóval van elmed? Kellene nézni egy hibakódot.

van-van, holnap kiolvasom vele az agyát....

Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4139 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 22:01:01 »

van-van, holnap kiolvasom vele az agyát....



Forscannel nézd, és miért vársz holnapig?  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
papione
Vendég
« Új hozzászólás #4140 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 22:06:37 »

Forscannel nézd, és miért vársz holnapig?  vigyor3

azzal nézem, nemrég töltöttem le a frisset

láttam tegnap sokáig témáztatok......

a kis szelep szuszogóját nem te törted le a másik cseréjekor  vigyor3 nyes eplus2

Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4141 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 22:08:40 »

azzal nézem, nemrég töltöttem le a frisset

láttam tegnap sokáig témáztatok......

a kis szelep szuszogóját nem te törted le a másik cseréjekor  vigyor3 nyes eplus2



Messze vannak egymástól a szelepek.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
papione
Vendég
« Új hozzászólás #4142 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 22:10:18 »

Messze vannak egymástól a szelepek.

nekem, alig 6 cm-re vannak egymástól
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4143 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 22:14:33 »

nekem, alig 6 cm-re vannak egymástól


Mert az Mondeo.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4144 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 22:24:36 »

nekem, alig 6 cm-re vannak egymástól


Ha nekem is ott lenne, talán nem lenne letörve.

Pont az olajszűrőház alatt van, így olajcserekor pont útban van...   falbav

Ráadásul a menetszelt, retket kapja telibe...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
papione
Vendég
« Új hozzászólás #4145 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 22:28:04 »

Ha nekem is ott lenne, talán nem lenne letörve.

Pont az olajszűrőház alatt van, így olajcserekor pont útban van...   falbav

Ráadásul a menetszelt, retket kapja telibe...

akkor olajcserekor törted le.... vigyor3

láttam a képet, igencsak kapott...



Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4146 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 22:42:40 »

Ha nekem is ott lenne, talán nem lenne letörve.

Pont az olajszűrőház alatt van, így olajcserekor pont útban van...   falbav

Ráadásul a menetszelt, retket kapja telibe...

Az olajszűrőt felfelé kell kivenni tehát, hogy mi van a szűrőház alatt tökmindegy.

Esetleg akkor nem törhetted le, mikor a levegőcsövet raktad vissza ami leesett?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4147 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 22:43:55 »

Tegnap egy tempósabb vezetésnél leállt a motor, kanyarban, vasúti átjáróban, szervokormány hiányában birkóztam rendesen.....

Kérdezném, hogy 120- 130-ról  40- 50-re viszonylag intenzív fékezés, majd leállt a motor, önindítózásra simán indult, hibakód nincs, utána még egy 100-ast mentem semmi hibát nem produkált....

miért állhatott le?

valakinek állt már le menet közben?


Egyik kedves barátomnak igen. Pont trélerezték, amikor beszéltem vele a héten, most valami Petrányis csereautó van nála. Kedden megkérdezzem, mi volt a gondja?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4148 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 22:52:38 »

Tehát MAP nem hibás, továbbra is p0106...

Tibcsi egyik javaslata vezetett az egyik lehetséges megoldáshoz.

Szóval, lehúztam a vákumcsövet, le is dugóztam, de a vákum elszállt, mert az első két parketta után a turbó nem dolgozott rendesen. Erre jött is a hibakód.

Mondom akkor végignézem a vákumcsöveket. Egyértelmű volt, hogy a vákum itt száll el. Na lementem a solenoid szelepig, retkes volt mert ez nekem az olajszűrőház alatt van, és kivülről furcsa is volt. Na elővettem a másik lecseréltet, és a retkest kiszereltem, a leeresztő légszűrőház az egész le van törve. Szóval felraktam a fhingót. Egyből észrevehető, hogy nem szökik a vákum és a leállítás is simább, viszont több inditózás után 3-4. alkalomra meleg motornál dadogva indul és gázpedálra nem reagál. Utána leállítom, várok és szépen simán indul. Ilyenkor jön a p0106 hibakód.

A teóriám. A pillangószelep/lapát szorul továbbra is és talán azért mert a letört solenoid nem is tudta müködtetni rendesen. Viszont a tisztítással jobb lett, ezért nem teljesen enged el, hanem csak kicsit, azaz valamennyi levegő bejut, de kevés, hogy felépüljön a nyomás. Erre mér a MAP egy rossz értéket, az autó dadog, próbálja tolni bele az üzemanyagot, de levegőt nem kap. Erre utal, hogy ha ilyenkor várok, és újra indítok, akkor jön egy nagy fekete füstpamacs.

Tibcsi erősíts meg!
nekem van egy csomag gyufám.kölcsön adjam? eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4149 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 22:56:45 »

Jani. Ez diesel. Ha üzemanyag hiány miatt áll le, akkor ott akkora a levegősödés, hogy egy sima újraindítózással nem indult volna el.



Tudom.
A kettő közül az egyik benzines, amivel így jártam. S csak ürülő tanknál (~1/5)...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Oldalak: 1 ... 76 77 78 79 80 81 82 [83] 84 85 86 87 88 89 90 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.047 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.