Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:02:19
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
76
77
78
79
80
81
82
[
83
]
84
85
86
87
88
89
90
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5253799 alkalommal)
0 Felhasználó és 49 vendég van a témában
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4100 Dátum:
2014.04.19 szombat, 16:32:52 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.19 szombat, 16:03:46
Újabb fejlemény.
Szóval indul, megy, viszont mentem egy nagyobb tesztkört. Többször leállítottam és újraindítottam. Két esetben beindult, és picit dadogós volt az alapjárat, illetve gázpedálra nem reagált.
Hibakód: p0106
Akkor most a map xar?
Nem hinném, hogy rossz.
A P0106 could be caused by
- Bad MAP sensor
- Water/dirt intrusion affecting MAP sensor connector
- Intermittent open in the reference, ground, or signal wire for the MAP sensor
- Intermittent short in the reference, ground, or signal wire for the MAP sensor
- Ground problem due to corrosion causing intermittent signal problem
- A break in the flexible air intake duct between the MAF and the intake manifold
- Bad PCM (do not assume the PCM is bad until you've exhausted all other possibilities)
Mivel pucolgattad? Csatit jól dugtad vissza....érintkezik rendesen?
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4101 Dátum:
2014.04.19 szombat, 16:35:25 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.18 péntek, 19:33:47
Ritkán tankolok. Még fél tank fölött vagyok. Természetesen be fogok számolni az eredményről. Azon gondolkodom, hogy még egyszer bemászom a kocsi alá, és csinálok egy ellenőrzést így, hogy több levegő van bent. Lehet, hogy már a befújás elég volt neki.
Ha már túrtam a kocsit, csináltam egy ellenőrzést.
Megmértem, hogy ha ugyanannyi levegőt pumpálok a tankba, mennyi idő alatt jön le a szűkítővel és anélkül. Nos a szűkítő nélkül még mindig felakad a szelep és összességében több mint kétszer annyi idő kell neki, mint szűkítővel.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4102 Dátum:
2014.04.19 szombat, 17:54:03 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.04.19 szombat, 16:32:52
Nem hinném, hogy rossz.
A P0106 could be caused by
- Bad MAP sensor
- Water/dirt intrusion affecting MAP sensor connector
- Intermittent open in the reference, ground, or signal wire for the MAP sensor
- Intermittent short in the reference, ground, or signal wire for the MAP sensor
- Ground problem due to corrosion causing intermittent signal problem
- A break in the flexible air intake duct between the MAF and the intake manifold
- Bad PCM (do not assume the PCM is bad until you've exhausted all other possibilities)
Mivel pucolgattad? Csatit jól dugtad vissza....érintkezik rendesen?
Féktisztítóval. Csati a helyén, gondolom érintekzik.
Beraktam egy másik MAPot, majd tesztelem...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4103 Dátum:
2014.04.19 szombat, 20:15:47 »
Idézetet írta: Candle - 2014.04.19 szombat, 06:57:51
Sziasztok!
Visszakerestem, de nem találok infot arról, hogy a dpf szűrőt mennyi időnként kell cserélni. Igaz, hogy a gyártói előírás a 120ekm?
Amennyi km-t kibír, az után.
Mondeonál nem.
Focusnál igen (az lötyis DPF)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4104 Dátum:
2014.04.19 szombat, 20:55:14 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.19 szombat, 00:26:39
Tehát:
1. Mivel itt nincs vákum alatt, így ennek most nem szabadna zárva lennie
2. Ahol nem jön át a fény, ott szorul szerintem.
A ház kapja a hőt, maga a lapát meg a hűtött levegőt. Ház deformálódik, lapát nem... Ez a probléma, gondolom, szerintem.
Tomi,
a leállítócsappantyúd (shot off valve), az az egr pucolási ciklusban szintén pucolódik. Hallgasd majd meg. Nem hinném, hogy szorulna ez a lapát.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4105 Dátum:
2014.04.19 szombat, 21:14:32 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.04.19 szombat, 20:55:14
Tomi,
a leállítócsappantyúd (shot off valve), az az egr pucolási ciklusban szintén pucolódik. Hallgasd majd meg. Nem hinném, hogy szorulna ez a lapát.
Ami angolt belinkeltem az valami angol Ford guru, és ezt szinte típushibának írja. De ezen már túlléptümk, van újabb hiba...
Most a MAPra ír hibát...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4106 Dátum:
2014.04.19 szombat, 21:18:24 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.19 szombat, 21:14:32
Ami angolt belinkeltem az valami angol Ford guru, és ezt szinte típushibának írja. De ezen már túlléptümk, van újabb hiba...
Most a MAPra ír hibát...
Hogyan tisztítottad? Remélem nem nyúltál bele...
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4107 Dátum:
2014.04.19 szombat, 21:19:46 »
Idézetet írta: GSR - 2014.04.19 szombat, 21:18:24
Hogyan tisztítottad? Remélem nem nyúltál bele...
Annyira nem vékony az ujjam.
Nem nyúltam bele. Féktisztító, majd egy kis levegő...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4108 Dátum:
2014.04.19 szombat, 21:29:07 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.19 szombat, 21:19:46
Annyira nem vékony az ujjam.
Nem nyúltam bele. Féktisztító, majd egy kis levegő...
Mért érték?
Nézd meg gyújtáson, hogy a légköri nyomást méri-e.
Szoftver függő az is, hogy a MAP-al is figyeli-e az EGR-t, de ez nem szólhat bele az indulásba.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4109 Dátum:
2014.04.19 szombat, 21:45:34 »
Idézetet írta: GSR - 2014.04.19 szombat, 21:29:07
Mért érték?
Nézd meg gyújtáson, hogy a légköri nyomást méri-e.
Szoftver függő az is, hogy a MAP-al is figyeli-e az EGR-t, de ez nem szólhat bele az indulásba.
Indulással nincs gond most. Csak két indításkor kicsit mintha dadogott volna és nem reagált a gázpedálra...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4110 Dátum:
2014.04.19 szombat, 22:17:09 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.04.19 szombat, 20:15:47
Amennyi km-t kibír, az után.
Mondeonál nem.
Focusnál igen (az lötyis DPF)
Thx.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4111 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 01:09:33 »
Szóval még ez fogadott
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4112 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 01:24:52 »
Tehát MAP nem hibás, továbbra is p0106...
Tibcsi egyik javaslata vezetett az egyik lehetséges megoldáshoz.
Szóval, lehúztam a vákumcsövet, le is dugóztam, de a vákum elszállt, mert az első két parketta után a turbó nem dolgozott rendesen. Erre jött is a hibakód.
Mondom akkor végignézem a vákumcsöveket. Egyértelmű volt, hogy a vákum itt száll el. Na lementem a solenoid szelepig, retkes volt mert ez nekem az olajszűrőház alatt van, és kivülről furcsa is volt. Na elővettem a másik lecseréltet, és a retkest kiszereltem, a leeresztő légszűrőház az egész le van törve. Szóval felraktam a fhingót. Egyből észrevehető, hogy nem szökik a vákum és a leállítás is simább, viszont több inditózás után 3-4. alkalomra meleg motornál dadogva indul és gázpedálra nem reagál. Utána leállítom, várok és szépen simán indul. Ilyenkor jön a p0106 hibakód.
A teóriám. A pillangószelep/lapát szorul továbbra is és talán azért mert a letört solenoid nem is tudta müködtetni rendesen. Viszont a tisztítással jobb lett, ezért nem teljesen enged el, hanem csak kicsit, azaz valamennyi levegő bejut, de kevés, hogy felépüljön a nyomás. Erre mér a MAP egy rossz értéket, az autó dadog, próbálja tolni bele az üzemanyagot, de levegőt nem kap. Erre utal, hogy ha ilyenkor várok, és újra indítok, akkor jön egy nagy fekete füstpamacs.
Tibcsi erősíts meg!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.04.20 vasárnap, 10:31:08 írta Balogh Tomi
»
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
csaba14
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4343
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4113 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 02:01:53 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.20 vasárnap, 01:24:52
Tehát MAP nem hibás, továbbra is p0106...
Tibcsi egyik javaslata vezetett az egyik lehetséges megoldáshoz.
Szóval, lehúztam a vákumcsövet, le is dugóztam, de a vákum elszállt, mert az első két parketta után a turbó nem dolgozott rendesen. Erre jött is a hibakód.
Mondom akkor végignézem a vákumcsöveket. Egyértelmű volt, hogy a vákum itt száll el. Na lementem a solenoid szelepig, retkes volt mert ez nekem az olajszűrőház alatt van, és kivülről furcsa is volt. Na elővettem a másik lecseréltet, és a retkest kiszereltem, a leeresztő légszűrőház az egész le van törve. Szóval felraktam a fhingót. Egyből észrevehető, hogy nem szökik a vákum és a leállítás is simább, viszont több inditózás után 3-4. alkalomra meleg motornál dadogva indul és gázpedálra nem reagál. Utána leállítom, várok és szépen simán indul. Ilyenkor jön a p0106 hibakód.
A teóriám. A pillangószelep/lapát szorul továbbra is és talán azért mert a letört solenoid nem is tudta müködtetni rendesen. Viszont a tisztítással jobb lett, ezért nem teljesen enged el, hanem csak kicsit, azaz valamennyi levegő bejut, de kevés, hogy felépüljön a nyomás. Erre mér a MAP egy rossz értéket, az autó dadog, próbálja tolni bele az üzemanyagot, de levegőt nem kap. Erre utal, hogy ha ilyenkor várok, és újra indítok, akkor jön egy nagy fekete füstpamacs.
Tibcsi erősíts meg!
Fekügyéle, majd holnap(ma) meg monggya
«
Utoljára szerkesztve: 2014.04.20 vasárnap, 02:05:13 írta csaba14
»
Naplózva
2005 5 ajtós tdci 130 le ,bör,dvd navi ...
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4114 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 08:27:22 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.20 vasárnap, 01:24:52
Tehát MAP nem hibás, továbbra is p0106...
Tibcsi egyik javaslata vezetett az egyik lehetséges megoldáshoz.
Szóval, lehúztam a vákumcsövet, le is dugóztam, de a vákum elszállt, mert az első két parketta után a turbó nem dolgozott rendesen. Erre jött is a hibakód.
Mondom akkor végignézem a vákumcsöveket. Egyértelmű volt, hogy a vákum itt száll el. Na lementem a solenoid szelepig, retkes volt mert ez nekem az olajszűrőház alatt van, és kivülről furcsa is volt. Na elővettem a másik lecseréltet, és a retkest kiszereltem, a leeresztő légszűrőház az egész le van törve. Szóval felraktam a fhingót. Egyből észrevehető, hogy nem szökik a vákum és a leállítás is simább, viszont több inditózás után 3-4. alkalomra meleg motornál dadogva indul és gázpedálra nem reagál. Utána leállítom, várok és szépen simán indul. Ilyenkor jön a p0106 hibakód.
A teóriám. A pillangószelep/lapát szorul továbbra is és talán azért mert a letört solenoid nem is tudta müködtetni rendesen. Viszont a tisztítással jobb lett, ezért nem teljesen enged el, hanem csak kicsit, azaz valamennyi levegő bejut, de kevés, hogy felépüljön a nyomás. Erre mér a MAP egy rossz értéket, az autó dadog, próbálja tolni bele az üzemanyagot, de levegőt nem kap. Erre utal, hogy ha ilyenkor várok, és újra indítok, akkor jön egy nagy fekete füstpamacs.
Tibcsi erősíts meg!
Szia!
Korábban egy angol fórumon olvastam erről a csappantyú házról. Ott egy érdekes hiba állt fenn. A mozgató fogaslécből a fogak kitörtek, és a csappantyú szabadon tudott mozogni, s ezt a rejtett hibát csak az x-edik szerelő találta meg. Ott más volt a hibajelenség, az autó menet közben rángatott...
Én is szedtem már szét az enyémet, talán 2 éve.. ezért nem emlékszem pontosan, de én előbb gondolnék a mozgató mechanika szorulására, hibájára, mint maga a csappantyú-cső szorulásába... egyébként is elég erős rugó van bent, ami az alaphelyzetbe feszíti vissza. - én erre így emlékszem.
Szerintem szedd szét , s alaposan nézd át minden részét.
Csappantyú szorulását úgy is tudod tesztelni, hogy lehúzod a turbócsövet, s úgy indítod, állítod le. Álló helyzetben semmi baja nem lesz az autónak.. S, ha megszorul akkor láthatod , kézzel benyúlva érezheted is...
Üdv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4115 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 09:31:18 »
Idézetet írta: mondeofan - 2014.04.20 vasárnap, 08:27:22
Szia!
Korábban egy angol fórumon olvastam erről a csappantyú házról. Ott egy érdekes hiba állt fenn. A mozgató fogaslécből a fogak kitörtek, és a csappantyú szabadon tudott mozogni, s ezt a rejtett hibát csak az x-edik szerelő találta meg. Ott más volt a hibajelenség, az autó menet közben rángatott...
Én is szedtem már szét az enyémet, talán 2 éve.. ezért nem emlékszem pontosan, de én előbb gondolnék a mozgató mechanika szorulására, hibájára, mint maga a csappantyú-cső szorulásába... egyébként is elég erős rugó van bent, ami az alaphelyzetbe feszíti vissza. - én erre így emlékszem.
Szerintem szedd szét , s alaposan nézd át minden részét.
Csappantyú szorulását úgy is tudod tesztelni, hogy lehúzod a turbócsövet, s úgy indítod, állítod le. Álló helyzetben semmi baja nem lesz az autónak.. S, ha megszorul akkor láthatod , kézzel benyúlva érezheted is...
Üdv.: Peti
A fogasléc fogai nincsenek letörve, azt megnéztem. Viszont a rossz szolenoid össze vissza adta a vákumot, ez abból is látszott, hogy amikor a csövet lehúztam, akkor elszökött a vákum, és elvileg járó motonál ott nem szabadna vákumot szívnia, mert a csappantyúnak alaphelyzetben kell állnia. Persze most sem egy tökéletes szolenoid van benne, mert a lecserélt, furcsa hangot adót raktam be.
Egyébként rajzokat nézve két módosítás is volt a fojtószelepen. Egyik 2007-től, akkor a csappantyú tengelyére raktak egy helyzetérzékelőt, gondolom nem véletlenül. A következő pedig az lett, amikor teljesen elektromos lett ( ez faceliftnél).
Persze közben a szolenoid szelep elhelyezését is megváltoztatták!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4116 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 10:26:43 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.20 vasárnap, 01:09:33
Szóval még ez fogadott
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Aki mondjuk ezt csinálta, az bekaphassa...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4117 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 14:07:16 »
Tibcsinek köszönet a tippért!
Szóval, a szolenoid előtt ledugóztam a vákumcsövet, amikor a fojtólapát nyitott állásban van, volt.
Azaz kiiktattam a fojtószelep vezérlését, ezáltal a fojtószelepet.
Mentem, hajtottam, vákum nem szökik el, autó indul rendesen, a rossz szolenoid sokszor elvett vákumot is, ami szerintem alapjáratot is befolyásolhat, mert egyenletesebb lett az alapjárat!
Most megy az autó, bár a leállítás nagyon zötykölődős!
Összességeben valószínű kell egy fojtószelepház, és vákumvezérlő szolenoid szelep. Bár öröm az ülrömben, hogy nekem még nem az elktronyos helyzetérzékelős van ( ami valószínű már konkrétabb hibakódott adott volna), hanem a sima, ami kijön 40e ftból...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4118 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 19:51:11 »
Jól elvoltam itt...
Mindenestre kezd ez az autó is az mk3-asom szintjére jutni.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
bocc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1141
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4119 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 20:03:00 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.20 vasárnap, 19:51:11
Jól elvoltam itt...
Mindenestre kezd ez az autó is az mk3-asom szintjére jutni.
Én mondtam neked, jó ez a 2.0 csak benzinesben
Naplózva
2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4120 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 20:06:08 »
Idézetet írta: bocc - 2014.04.20 vasárnap, 20:03:00
Én mondtam neked, jó ez a 2.0 csak benzinesben
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4121 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 20:25:40 »
Idézetet írta: bocc - 2014.04.20 vasárnap, 20:03:00
Én mondtam neked, jó ez a 2.0 csak benzinesben
Igazából az, hogy a mágnesszelep légleeresztőjét valaki letörte arról nem tehet az autó. És így a luk előre nézett, aminél fogva ömlött bele a retek...
A fojtószelep meg hát valószínű xar...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
papione
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4122 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 20:54:25 »
Tegnap egy tempósabb vezetésnél leállt a motor, kanyarban, vasúti átjáróban, szervokormány hiányában birkóztam rendesen.....
Kérdezném, hogy 120- 130-ról 40- 50-re viszonylag intenzív fékezés, majd leállt a motor, önindítózásra simán indult, hibakód nincs, utána még egy 100-ast mentem semmi hibát nem produkált....
miért állhatott le?
valakinek állt már le menet közben?
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4123 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 20:55:48 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.20 vasárnap, 20:25:40
Igazából az, hogy a mágnesszelep légleeresztőjét valaki letörte arról nem tehet az autó. És így a luk előre nézett, aminél fogva ömlött bele a retek...
A fojtószelep meg hát valószínű xar...
Igazából az autóm a kezdeti sok problémájáról, amit a b.lf.sz zalai szerelők generáltak nem tehetett!!! Ettől még jó az 1.8!!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
bocc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1141
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4124 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 20:56:47 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.20 vasárnap, 20:25:40
Igazából az, hogy a mágnesszelep légleeresztőjét valaki letörte arról nem tehet az autó. És így a luk előre nézett, aminél fogva ömlött bele a retek...
A fojtószelep meg hát valószínű xar...
De Tomi, pont neked kell magyarázni, hogy mit kell csinálni egy lukkal??? Szégyen:hehe:
Naplózva
2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4125 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 20:57:50 »
Idézetet írta: bocc - 2014.04.20 vasárnap, 20:56:47
De Tomi, pont neked kell magyarázni, hogy mit kell csinálni egy lukkal??? Szégyen:hehe:
Biztos nem volt beszőrözve!!!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
bocc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1141
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4126 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 20:58:22 »
Idézetet írta: papione - 2014.04.20 vasárnap, 20:54:25
Tegnap egy tempósabb vezetésnél leállt a motor, kanyarban, vasúti átjáróban, szervokormány hiányában birkóztam rendesen.....
Kérdezném, hogy 120- 130-ról 40- 50-re viszonylag intenzív fékezés, majd leállt a motor, önindítózásra simán indult, hibakód nincs, utána még egy 100-ast mentem semmi hibát nem produkált....
miért állhatott le?
valakinek állt már le menet közben?
Igen nekem, de nekem szíjátugrás miatt és utána már nem indult be
Naplózva
2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
bocc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1141
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4127 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 20:58:51 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2014.04.20 vasárnap, 20:57:50
Biztos nem volt beszőrözve!!!
Te nagyon marha
Naplózva
2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4128 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 21:01:22 »
Idézetet írta: papione - 2014.04.20 vasárnap, 20:54:25
Tegnap egy tempósabb vezetésnél leállt a motor, kanyarban, vasúti átjáróban, szervokormány hiányában birkóztam rendesen.....
Kérdezném, hogy 120- 130-ról 40- 50-re viszonylag intenzív fékezés, majd leállt a motor, önindítózásra simán indult, hibakód nincs, utána még egy 100-ast mentem semmi hibát nem produkált....
miért állhatott le?
valakinek állt már le menet közben?
Bocc-nak, de az el sem indult utána!
De azért ez durva.. pont kanyarba, még jó hogy nem lett baj belőle!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
papione
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4129 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 21:19:33 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2014.04.20 vasárnap, 21:01:22
Bocc-nak, de az el sem indult utána!
De azért ez durva.. pont kanyarba, még jó hogy nem lett baj belőle!
igencsak meglepődtem, mert először nem is vettem észre, miért is nem bírom kormányozni a gépet.....
viszont érdekes dolgot vettem észre, miközben birkóztam a kormánnyal már azon agyaltam hogyan indítsam újra a motort kanyarban, korom sötétben, mivel attól féltem, hogy ha leveszem a gyújtást lekapcsol a lámpa, de képzeljétek el nem vette le a világítást, nem borult minden sötétségbe!
Lehet, hogy ez egy biztonsági védelem, hogy guruló autónál nem kapcsolja le a világítást, ha egy pillanatra le kell venni a gyújtást pl.: indítózás miatt....
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4130 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 21:42:26 »
Idézetet írta: papione - 2014.04.20 vasárnap, 21:19:33
igencsak meglepődtem, mert először nem is vettem észre, miért is nem bírom kormányozni a gépet.....
viszont érdekes dolgot vettem észre, miközben birkóztam a kormánnyal már azon agyaltam hogyan indítsam újra a motort kanyarban, korom sötétben, mivel attól féltem, hogy ha leveszem a gyújtást lekapcsol a lámpa, de képzeljétek el nem vette le a világítást, nem borult minden sötétségbe!
Lehet, hogy ez egy biztonsági védelem, hogy guruló autónál nem kapcsolja le a világítást, ha egy pillanatra le kell venni a gyújtást pl.: indítózás miatt....
a tankban mennyi gázolaj volt?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
papione
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4131 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 21:46:32 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.04.20 vasárnap, 21:42:26
a tankban mennyi gázolaj volt?
úgy kb. 1/4 vagy 1/5 lehetett
gondolod, hogy elmehetett az üzemanyagnyomás, vagy másra gondoltál?
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4132 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 21:49:15 »
Idézetet írta: papione - 2014.04.20 vasárnap, 21:46:32
úgy kb. 1/4 vagy 1/5 lehetett
gondolod, hogy elmehetett az üzemanyagnyomás, vagy másra gondoltál?
Ja, ilyesmire.
Offoknál azt hiszem 2 esetben jártam már hasonlóan. Ott is az volt, hogy kanyar, s bazi nagy lassítás. Pont olyan szituáció, amit jellemzően a fejlesztésnél nem nagyon tesztelnek.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4133 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 21:52:39 »
Idézetet írta: papione - 2014.04.20 vasárnap, 20:54:25
Tegnap egy tempósabb vezetésnél leállt a motor, kanyarban, vasúti átjáróban, szervokormány hiányában birkóztam rendesen.....
Kérdezném, hogy 120- 130-ról 40- 50-re viszonylag intenzív fékezés, majd leállt a motor, önindítózásra simán indult, hibakód nincs, utána még egy 100-ast mentem semmi hibát nem produkált....
miért állhatott le?
valakinek állt már le menet közben?
Hibakódot elmel olvastad?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
papione
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4134 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 21:54:29 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.04.20 vasárnap, 21:49:15
Ja, ilyesmire.
Offoknál azt hiszem 2 esetben jártam már hasonlóan. Ott is az volt, hogy kanyar, s bazi nagy lassítás. Pont olyan szituáció, amit jellemzően a fejlesztésnél nem nagyon tesztelnek.
köszönöm
lehet, hogy nem is tankolok még és futok néhány tesztkört a sonkanapok után......
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4135 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 21:54:39 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.04.20 vasárnap, 21:49:15
Ja, ilyesmire.
Offoknál azt hiszem 2 esetben jártam már hasonlóan. Ott is az volt, hogy kanyar, s bazi nagy lassítás. Pont olyan szituáció, amit jellemzően a fejlesztésnél nem nagyon tesztelnek.
Jani. Ez diesel. Ha üzemanyag hiány miatt áll le, akkor ott akkora a levegősödés, hogy egy sima újraindítózással nem indult volna el.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
papione
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4136 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 21:56:04 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.20 vasárnap, 21:52:39
Hibakódot elmel olvastad?
nem csak a kijelzőt....
az elm elraktározza, visszanézhetem?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4137 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 21:56:46 »
Idézetet írta: papione - 2014.04.20 vasárnap, 21:56:04
nem csak a kijelzőt....
az elm elraktározza, visszanézhetem?
Szóval van elmed? Kellene nézni egy hibakódot.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
papione
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4138 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 22:00:00 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.20 vasárnap, 21:56:46
Szóval van elmed? Kellene nézni egy hibakódot.
van-van, holnap kiolvasom vele az agyát....
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4139 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 22:01:01 »
Idézetet írta: papione - 2014.04.20 vasárnap, 22:00:00
van-van, holnap kiolvasom vele az agyát....
Forscannel nézd, és miért vársz holnapig?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
papione
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4140 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 22:06:37 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.20 vasárnap, 22:01:01
Forscannel nézd, és miért vársz holnapig?
azzal nézem, nemrég töltöttem le a frisset
láttam tegnap sokáig témáztatok......
a kis szelep szuszogóját nem te törted le a másik cseréjekor
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4141 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 22:08:40 »
Idézetet írta: papione - 2014.04.20 vasárnap, 22:06:37
azzal nézem, nemrég töltöttem le a frisset
láttam tegnap sokáig témáztatok......
a kis szelep szuszogóját nem te törted le a másik cseréjekor
Messze vannak egymástól a szelepek.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
papione
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4142 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 22:10:18 »
Idézetet írta: GSR - 2014.04.20 vasárnap, 22:08:40
Messze vannak egymástól a szelepek.
nekem, alig 6 cm-re vannak egymástól
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4143 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 22:14:33 »
Idézetet írta: papione - 2014.04.20 vasárnap, 22:10:18
nekem, alig 6 cm-re vannak egymástól
Mert az Mondeo.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4144 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 22:24:36 »
Idézetet írta: papione - 2014.04.20 vasárnap, 22:10:18
nekem, alig 6 cm-re vannak egymástól
Ha nekem is ott lenne, talán nem lenne letörve.
Pont az olajszűrőház alatt van, így olajcserekor pont útban van...
Ráadásul a menetszelt, retket kapja telibe...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
papione
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4145 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 22:28:04 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.20 vasárnap, 22:24:36
Ha nekem is ott lenne, talán nem lenne letörve.
Pont az olajszűrőház alatt van, így olajcserekor pont útban van...
Ráadásul a menetszelt, retket kapja telibe...
akkor olajcserekor törted le....
láttam a képet, igencsak kapott...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4146 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 22:42:40 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.20 vasárnap, 22:24:36
Ha nekem is ott lenne, talán nem lenne letörve.
Pont az olajszűrőház alatt van, így olajcserekor pont útban van...
Ráadásul a menetszelt, retket kapja telibe...
Az olajszűrőt felfelé kell kivenni tehát, hogy mi van a szűrőház alatt tökmindegy.
Esetleg akkor nem törhetted le, mikor a levegőcsövet raktad vissza ami leesett?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4147 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 22:43:55 »
Idézetet írta: papione - 2014.04.20 vasárnap, 20:54:25
Tegnap egy tempósabb vezetésnél leállt a motor, kanyarban, vasúti átjáróban, szervokormány hiányában birkóztam rendesen.....
Kérdezném, hogy 120- 130-ról 40- 50-re viszonylag intenzív fékezés, majd leállt a motor, önindítózásra simán indult, hibakód nincs, utána még egy 100-ast mentem semmi hibát nem produkált....
miért állhatott le?
valakinek állt már le menet közben?
Egyik kedves barátomnak igen. Pont trélerezték, amikor beszéltem vele a héten, most valami Petrányis csereautó van nála. Kedden megkérdezzem, mi volt a gondja?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4148 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 22:52:38 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.20 vasárnap, 01:24:52
Tehát MAP nem hibás, továbbra is p0106...
Tibcsi egyik javaslata vezetett az egyik lehetséges megoldáshoz.
Szóval, lehúztam a vákumcsövet, le is dugóztam, de a vákum elszállt, mert az első két parketta után a turbó nem dolgozott rendesen. Erre jött is a hibakód.
Mondom akkor végignézem a vákumcsöveket. Egyértelmű volt, hogy a vákum itt száll el. Na lementem a solenoid szelepig, retkes volt mert ez nekem az olajszűrőház alatt van, és kivülről furcsa is volt. Na elővettem a másik lecseréltet, és a retkest kiszereltem, a leeresztő légszűrőház az egész le van törve. Szóval felraktam a fhingót. Egyből észrevehető, hogy nem szökik a vákum és a leállítás is simább, viszont több inditózás után 3-4. alkalomra meleg motornál dadogva indul és gázpedálra nem reagál. Utána leállítom, várok és szépen simán indul. Ilyenkor jön a p0106 hibakód.
A teóriám. A pillangószelep/lapát szorul továbbra is és talán azért mert a letört solenoid nem is tudta müködtetni rendesen. Viszont a tisztítással jobb lett, ezért nem teljesen enged el, hanem csak kicsit, azaz valamennyi levegő bejut, de kevés, hogy felépüljön a nyomás. Erre mér a MAP egy rossz értéket, az autó dadog, próbálja tolni bele az üzemanyagot, de levegőt nem kap. Erre utal, hogy ha ilyenkor várok, és újra indítok, akkor jön egy nagy fekete füstpamacs.
Tibcsi erősíts meg!
nekem van egy csomag gyufám.kölcsön adjam?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4149 Dátum:
2014.04.20 vasárnap, 22:56:45 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.20 vasárnap, 21:54:39
Jani. Ez diesel. Ha üzemanyag hiány miatt áll le, akkor ott akkora a levegősödés, hogy egy sima újraindítózással nem indult volna el.
Tudom.
A kettő közül az egyik benzines, amivel így jártam. S csak ürülő tanknál (~1/5)...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Oldalak:
1
...
76
77
78
79
80
81
82
[
83
]
84
85
86
87
88
89
90
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ