Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:56:34
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
78
79
80
81
82
83
84
[
85
]
86
87
88
89
90
91
92
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5263700 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4200 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 21:53:18 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.04.27 vasárnap, 21:51:14
0W-30 a khirááály.
(így jó?)
Az átlapozásból én is azt szűrtem le, hogy azt nyomja nagyon, de folyamatosan nem az 5w-30-hoz hasonlítja. Szóval nekünk is az a jó?
Corsa Gsi-mbe Castrol RS olajat raktam, az 10w-60 full szintetikus volt. Imádtam.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4201 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 21:55:04 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.27 vasárnap, 21:53:18
Az átlapozásból én is azt szűrtem le, hogy azt nyomja nagyon, de folyamatosan nem az 5w-30-hoz hasonlítja. Szóval nekünk is az a jó?
Corsa Gsi-mbe Castrol RS olajat raktam, az 10w-60 full szintetikus volt. Imádtam.
Nem.
Nekünk sztem 5w-30, DE! full szintetikus kivitelben.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4202 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 21:58:30 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.04.27 vasárnap, 21:55:04
Nem.
Nekünk sztem 5w-30, DE! full szintetikus kivitelben.
Na az melyik? Castrol? De azt meg hamisítják, nem?
Petrányinál voltam az olajszobában.
Szóval itthon agippa, szerződtek le, valamilyen D minősítés miatt elvitték az összes korábbi hordót és hoztak újakat. Állításuk szerint jobb, mint a gyári flakonos, amit itthon a Castrol Hungária szállít nekik. És van a harmadik kategória 5w-30-ból, a Ford hordós, az meg Kölnből jön. Gondolkozom, hogy vezsek egy olyat.
van itt a családban annyi xar, pár hónap alatt elfogyna.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4203 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 22:20:21 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.27 vasárnap, 21:58:30
Na az melyik? Castrol? De azt meg hamisítják, nem?
Petrányinál voltam az olajszobában.
Szóval itthon agippa, szerződtek le, valamilyen D minősítés miatt elvitték az összes korábbi hordót és hoztak újakat. Állításuk szerint jobb, mint a gyári flakonos, amit itthon a Castrol Hungária szállít nekik. És van a harmadik kategória 5w-30-ból, a Ford hordós, az meg Kölnből jön. Gondolkozom, hogy vezsek egy olyat.
van itt a családban annyi xar, pár hónap alatt elfogyna.
Castrol
http://filterabc.hu/shop_news.php?news=15753&gclid=COub1uG-gb4CFZDKtAodFS4AKA
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4204 Dátum:
2014.04.27 vasárnap, 22:24:11 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.04.27 vasárnap, 22:20:21
Castrol
http://filterabc.hu/shop_news.php?news=15753&gclid=COub1uG-gb4CFZDKtAodFS4AKA
Vazzz. Egyetem alatt dolgoztam egy ügyvédnél. Amikor kicsit megcsúsztunk (majdnem mindig
), akkor üres borítékot adtunk fel a bíróságratértivényesen. Aztán jött a hiánypótlás, addigra már készen voltunk.
Illetve nem egyszer írtam alá az ablakon keresztül.
Már mind elévült!!
Szóval az ilyen hologramos matricákra nem sokat adok.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4205 Dátum:
2014.04.28 hétfő, 08:01:22 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.04.27 vasárnap, 21:21:59
Urak!
Aki agyal azon, hogy mégsem a gyári 5W-30-at öntené a motorba, az olvasgassa a következő linkeket.
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.html
Ezek tényleg jó cikkek.
Már töbször belinkeltem itt őket
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4206 Dátum:
2014.04.28 hétfő, 17:55:24 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.28 hétfő, 08:01:22
Ezek tényleg jó cikkek.
Már töbször belinkeltem itt őket
Ha lesz időm végigolvasom, de nekem most 5w40 van benne. Én ezzel is megvagyok elégedve.
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
semseyp
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4207 Dátum:
2014.04.28 hétfő, 21:33:03 »
Sziasztok!
Némi segítségre lenne szükségem! Ma ismét majdnem megölt az autóm...
Már egyszer csinálta, hogy rendesen üzemel, ha nyomom neki, akkor húz is, normál használatnál, viszont ha nagyon odalépek neki: vissza 3 padlógáz és amikor eléri a 3000-3200-as fordulatot, akkor megáll, olyan, mintha leszabályozna, mintha le akarna fulladni, aztán kicsit megint húz, majd megint abbahagyja ilyen 1 mp-es közökkel... előzésnél ma is elég gáz volt a szitu... Kicsit keményebb voltam vele utána, meg-meg tapostam, fel tudtam tornázni olyan 4000-re a max fordulatot, de azt is elég hullámozva értem el, majd a végére oda jutottam, hogy már most megint szinte egyenletes a húzás, de azért érzem, főleg 3-ban, hogy 3000-4000 közöt kicsit meg-megtorpan.
A szerelő barátom rögtön hívtam, hogy beleverem megint a beleverni valót az ótóba. Azt mondta, hogy lehet, hogy az EGR (én kétlem, úgy éreztem, mintha elfogyott volna a gázolaj, nem mintha felhígult vona egy kis kipufogó gázzal), meg magyarázott nekem még valamit, hogy a turbó valami változó karakteriszikájú, és van benne egy érzékelő, ami nem tud rendesen érzékelni, mert lehet, hogy elkormolódott és az a probléma oka.
A lényeg az, hogy én nagyon szeretem ezt a kocsit, meg is kap tőlem mindent, és most úgy érzem, hogy megcsalt... depressziós leszek tőle...
Valakinek van valami ötlete?!?!
Ja persze, hibakódot azt nem jelez...
Naplózva
Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4208 Dátum:
2014.04.28 hétfő, 21:39:01 »
Idézetet írta: semseyp - 2014.04.28 hétfő, 21:33:03
Sziasztok!
Némi segítségre lenne szükségem! Ma ismét majdnem megölt az autóm...
Már egyszer csinálta, hogy rendesen üzemel, ha nyomom neki, akkor húz is, normál használatnál, viszont ha nagyon odalépek neki: vissza 3 padlógáz és amikor eléri a 3000-3200-as fordulatot, akkor megáll, olyan, mintha leszabályozna, mintha le akarna fulladni, aztán kicsit megint húz, majd megint abbahagyja ilyen 1 mp-es közökkel... előzésnél ma is elég gáz volt a szitu... Kicsit keményebb voltam vele utána, meg-meg tapostam, fel tudtam tornázni olyan 4000-re a max fordulatot, de azt is elég hullámozva értem el, majd a végére oda jutottam, hogy már most megint szinte egyenletes a húzás, de azért érzem, főleg 3-ban, hogy 3000-4000 közöt kicsit meg-megtorpan.
A szerelő barátom rögtön hívtam, hogy beleverem megint a beleverni valót az ótóba. Azt mondta, hogy lehet, hogy az EGR (én kétlem, úgy éreztem, mintha elfogyott volna a gázolaj, nem mintha felhígult vona egy kis kipufogó gázzal), meg magyarázott nekem még valamit, hogy a turbó valami változó karakteriszikájú, és van benne egy érzékelő, ami nem tud rendesen érzékelni, mert lehet, hogy elkormolódott és az a probléma oka.
A lényeg az, hogy én nagyon szeretem ezt a kocsit, meg is kap tőlem mindent, és most úgy érzem, hogy megcsalt... depressziós leszek tőle...
Valakinek van valami ötlete?!?!
Ja persze, hibakódot azt nem jelez...
Egr és turbó geometriára van hibakód, viszont ha egyszer minden rendben van, akkor a korábbi hibát törli!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4209 Dátum:
2014.04.28 hétfő, 21:46:04 »
Idézetet írta: semseyp - 2014.04.28 hétfő, 21:33:03
Sziasztok!
Némi segítségre lenne szükségem! Ma ismét majdnem megölt az autóm...
Már egyszer csinálta, hogy rendesen üzemel, ha nyomom neki, akkor húz is, normál használatnál, viszont ha nagyon odalépek neki: vissza 3 padlógáz és amikor eléri a 3000-3200-as fordulatot, akkor megáll, olyan, mintha leszabályozna, mintha le akarna fulladni, aztán kicsit megint húz, majd megint abbahagyja ilyen 1 mp-es közökkel... előzésnél ma is elég gáz volt a szitu... Kicsit keményebb voltam vele utána, meg-meg tapostam, fel tudtam tornázni olyan 4000-re a max fordulatot, de azt is elég hullámozva értem el, majd a végére oda jutottam, hogy már most megint szinte egyenletes a húzás, de azért érzem, főleg 3-ban, hogy 3000-4000 közöt kicsit meg-megtorpan.
A szerelő barátom rögtön hívtam, hogy beleverem megint a beleverni valót az ótóba. Azt mondta, hogy lehet, hogy az EGR (én kétlem, úgy éreztem, mintha elfogyott volna a gázolaj, nem mintha felhígult vona egy kis kipufogó gázzal), meg magyarázott nekem még valamit, hogy a turbó valami változó karakteriszikájú, és van benne egy érzékelő, ami nem tud rendesen érzékelni, mert lehet, hogy elkormolódott és az a probléma oka.
A lényeg az, hogy én nagyon szeretem ezt a kocsit, meg is kap tőlem mindent, és most úgy érzem, hogy megcsalt... depressziós leszek tőle...
Valakinek van valami ötlete?!?!
Ja persze, hibakódot azt nem jelez...
turbo csöveid nézd át: repedések, nem kellően meghúzott bilincsek.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
semseyp
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4210 Dátum:
2014.04.28 hétfő, 22:05:24 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.04.28 hétfő, 21:46:04
turbo csöveid nézd át: repedések, nem kellően meghúzott bilincsek.
Gondoltam rá, olvastam is, hogy már volt itt valakinek ilyen hibája, de akkor nem állandósult problémának kellene lennie...? Illetve akkor "erőltetéstől" rosszabbodnia kellene nem javulnia...? Majd most a hosszú hétvégén átnézegetem, gondolom egy ilyen repedésnek, vagy laza bilincsnek látványos nyomának kellene lennie.
Naplózva
Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4211 Dátum:
2014.04.28 hétfő, 22:20:03 »
Idézetet írta: semseyp - 2014.04.28 hétfő, 21:33:03
Sziasztok!
Némi segítségre lenne szükségem! Ma ismét majdnem megölt az autóm...
Már egyszer csinálta, hogy rendesen üzemel, ha nyomom neki, akkor húz is, normál használatnál, viszont ha nagyon odalépek neki: vissza 3 padlógáz és amikor eléri a 3000-3200-as fordulatot, akkor megáll, olyan, mintha leszabályozna, mintha le akarna fulladni, aztán kicsit megint húz, majd megint abbahagyja ilyen 1 mp-es közökkel... előzésnél ma is elég gáz volt a szitu... Kicsit keményebb voltam vele utána, meg-meg tapostam, fel tudtam tornázni olyan 4000-re a max fordulatot, de azt is elég hullámozva értem el, majd a végére oda jutottam, hogy már most megint szinte egyenletes a húzás, de azért érzem, főleg 3-ban, hogy 3000-4000 közöt kicsit meg-megtorpan.
A szerelő barátom rögtön hívtam, hogy beleverem megint a beleverni valót az ótóba. Azt mondta, hogy lehet, hogy az EGR (én kétlem, úgy éreztem, mintha elfogyott volna a gázolaj, nem mintha felhígult vona egy kis kipufogó gázzal), meg magyarázott nekem még valamit, hogy a turbó valami változó karakteriszikájú, és van benne egy érzékelő, ami nem tud rendesen érzékelni, mert lehet, hogy elkormolódott és az a probléma oka.
A lényeg az, hogy én nagyon szeretem ezt a kocsit, meg is kap tőlem mindent, és most úgy érzem, hogy megcsalt... depressziós leszek tőle...
Valakinek van valami ötlete?!?!
Ja persze, hibakódot azt nem jelez...
Szia!
Szerintem is az előttem szóló fiúknak (illetve Tominak
) lesz igaza, vmi mechanikus, látható hibát kell keresni Nálad. Szerintem, ha vmi miatt leszabályozna, akkor azt alacsonyabb fordulaton is éreznéd, nem csak 3000 és a felett!! Vagyis nekem anno így volt, mikor a légtömegmérő jeladóm behalt, a kocsit már alapjáraton leszabályozta, de ugyan ezt tette, akkor is amikor az ABS jeladóm ment tönkre. Ami hibakódos és elektromos gond, azt Te érzed mindenhol, hogy gyenge a kocsi.
Lehet nem is fogtok hibakódot találni, csak max. menet közben lehetne mérni, mikor épp a megtorpanása van.
Nekem még anno változó geometriás turbó hibájára gyanakodtak az erőtlenség miatt (egr is volt akkor nézve, de annak semmi baja nem volt) ajánlom Neked is egy kiindulópontnak!
Sok sikert hozzá és nem veszítsd el a hitedet a kocsi iránt!!!
Majd írj, h mi volt!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4212 Dátum:
2014.04.29 kedd, 07:51:30 »
Idézetet írta: semseyp - 2014.04.28 hétfő, 21:33:03
Sziasztok!
Némi segítségre lenne szükségem! Ma ismét majdnem megölt az autóm...
Már egyszer csinálta, hogy rendesen üzemel, ha nyomom neki, akkor húz is, normál használatnál, viszont ha nagyon odalépek neki: vissza 3 padlógáz és amikor eléri a 3000-3200-as fordulatot, akkor megáll, olyan, mintha leszabályozna, mintha le akarna fulladni, aztán kicsit megint húz, majd megint abbahagyja ilyen 1 mp-es közökkel... előzésnél ma is elég gáz volt a szitu... Kicsit keményebb voltam vele utána, meg-meg tapostam, fel tudtam tornázni olyan 4000-re a max fordulatot, de azt is elég hullámozva értem el, majd a végére oda jutottam, hogy már most megint szinte egyenletes a húzás, de azért érzem, főleg 3-ban, hogy 3000-4000 közöt kicsit meg-megtorpan.
A szerelő barátom rögtön hívtam, hogy beleverem megint a beleverni valót az ótóba. Azt mondta, hogy lehet, hogy az EGR (én kétlem, úgy éreztem, mintha elfogyott volna a gázolaj, nem mintha felhígult vona egy kis kipufogó gázzal), meg magyarázott nekem még valamit, hogy a turbó valami változó karakteriszikájú, és van benne egy érzékelő, ami nem tud rendesen érzékelni, mert lehet, hogy elkormolódott és az a probléma oka.
A lényeg az, hogy én nagyon szeretem ezt a kocsit, meg is kap tőlem mindent, és most úgy érzem, hogy megcsalt... depressziós leszek tőle...
Valakinek van valami ötlete?!?!
Ja persze, hibakódot azt nem jelez...
Szerintem nem az autód ölt meg majdnem.
A forgalmi szituációt te okoztad, gondolom szűk volt az előzés és nem ideális a hely.
Persze, számítasz az autóra, de azért mégsem az autó az okozó.
Menet közben kell élőadatokat nézni és talán kiderül, hogy mi változik rosszul vagy nem változik.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4213 Dátum:
2014.04.29 kedd, 13:22:44 »
Idézetet írta: semseyp - 2014.04.28 hétfő, 21:33:03
Sziasztok!
Némi segítségre lenne szükségem! Ma ismét majdnem megölt az autóm...
Már egyszer csinálta, hogy rendesen üzemel, ha nyomom neki, akkor húz is, normál használatnál, viszont ha nagyon odalépek neki: vissza 3 padlógáz és amikor eléri a 3000-3200-as fordulatot, akkor megáll, olyan, mintha leszabályozna, mintha le akarna fulladni, aztán kicsit megint húz, majd megint abbahagyja ilyen 1 mp-es közökkel... előzésnél ma is elég gáz volt a szitu... Kicsit keményebb voltam vele utána, meg-meg tapostam, fel tudtam tornázni olyan 4000-re a max fordulatot, de azt is elég hullámozva értem el, majd a végére oda jutottam, hogy már most megint szinte egyenletes a húzás, de azért érzem, főleg 3-ban, hogy 3000-4000 közöt kicsit meg-megtorpan.
A szerelő barátom rögtön hívtam, hogy beleverem megint a beleverni valót az ótóba. Azt mondta, hogy lehet, hogy az EGR (én kétlem, úgy éreztem, mintha elfogyott volna a gázolaj, nem mintha felhígult vona egy kis kipufogó gázzal), meg magyarázott nekem még valamit, hogy a turbó valami változó karakteriszikájú, és van benne egy érzékelő, ami nem tud rendesen érzékelni, mert lehet, hogy elkormolódott és az a probléma oka.
A lényeg az, hogy én nagyon szeretem ezt a kocsit, meg is kap tőlem mindent, és most úgy érzem, hogy megcsalt... depressziós leszek tőle...
Valakinek van valami ötlete?!?!
Ja persze, hibakódot azt nem jelez...
Az asszony toyota-ja játszotta nekem hasonlót. Autópályára felkanyarodva elkezdtem huzatni és kb 3-3500 környékén az autó befulladt, kivillant a motor-lámpa és elvette a gázt. Hátul a három gyerek, azt hittem ott halunk meg.
Annyiban azonban más a szitu, hogy nekem egy motor leállít és újraindít után megszűnt a probléma.
Naplózva
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4214 Dátum:
2014.04.29 kedd, 13:49:14 »
Idézetet írta: semseyp - 2014.04.28 hétfő, 22:05:24
Gondoltam rá, olvastam is, hogy már volt itt valakinek ilyen hibája, de akkor nem állandósult problémának kellene lennie...? Illetve akkor "erőltetéstől" rosszabbodnia kellene nem javulnia...? Majd most a hosszú hétvégén átnézegetem, gondolom egy ilyen repedésnek, vagy laza bilincsnek látványos nyomának kellene lennie.
Csak egy ötlet, mert nem ismerem az 1.8-at, de a turbót nem vákuummal szabályozza? Mert az akár okozhat is ilyen jellegű hibát. Üzemanyagra nem gyanakodnék, ha a szivattyú lenne rossz, jönne a malacfarok, meg a leállás. Nekem a MKIII legalábbis ezt csinálta. Nem volt meg a kellő nyomás, kb 3000es fordulatnál M0-son gyorsítás közben leállt a motor.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4215 Dátum:
2014.04.29 kedd, 13:52:36 »
Idézetet írta: titta - 2014.04.29 kedd, 13:49:14
Csak egy ötlet, mert nem ismerem az 1.8-at, de a turbót nem vákuummal szabályozza? Mert az akár okozhat is ilyen jellegű hibát. Üzemanyagra nem gyanakodnék, ha a szivattyú lenne rossz, jönne a malacfarok, meg a leállás. Nekem a MKIII legalábbis ezt csinálta. Nem volt meg a kellő nyomás, kb 3000es fordulatnál M0-son gyorsítás közben leállt a motor.
Vákum is szabályozza a geometriát, de arra lenne hibakód!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4216 Dátum:
2014.04.29 kedd, 14:56:01 »
Idézetet írta: titta - 2014.04.29 kedd, 13:49:14
...kb 3000es fordulatnál M0-son gyorsítás közben leállt a motor.
Szeretnék abban az utópisztikus világban élni, ahol egyszerűen nem engednének forgalomba olyan műszaki megoldást, ami ilyen hibajelenséget produkál.
(Mondom ezt függetlenül minden típustól.)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4217 Dátum:
2014.04.29 kedd, 14:57:35 »
Idézetet írta: Candle - 2014.04.29 kedd, 13:22:44
Az asszony toyota-ja játszotta nekem hasonlót. Autópályára felkanyarodva elkezdtem huzatni és kb 3-3500 környékén az autó befulladt, kivillant a motor-lámpa és elvette a gázt. Hátul a három gyerek, azt hittem ott halunk meg.
Annyiban azonban más a szitu, hogy nekem egy motor leállít és újraindít után megszűnt a probléma.
Miért gondolod, hogy halálos ha a felhajtón gyorsítás közben vészüzembe kerül az autó?
Lelassulsz és/vagy megállsz. Van is ott egyből leállósáv.
Ez nem veszélyes, főként nem halálos. Kellemetlen, de a mai autóknál (főleg dízeleknél) mindenkinek áll a "zászló".
«
Utoljára szerkesztve: 2014.04.29 kedd, 15:00:32 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4218 Dátum:
2014.04.29 kedd, 14:59:32 »
Idézetet írta: Candle - 2014.04.29 kedd, 14:56:01
Szeretnék abban az utópisztikus világban élni, ahol egyszerűen nem engednének forgalomba olyan műszaki megoldást, ami ilyen hibajelenséget produkál.
(Mondom ezt függetlenül minden típustól.)
Bármi, bármikor, bármitől megállhat és elromolhat. Még mechanikára is igaz, de hatványozottan elektromos alkatrészekre főleg.
Még a bicikliről is leeshet a lánc, az sem jó.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4219 Dátum:
2014.04.29 kedd, 15:04:48 »
Idézetet írta: GSR - 2014.04.29 kedd, 14:57:35
Miért gondolod, hogy halálos ha a felhajtón gyorsítás közben vészüzembe kerül az autó?
Lelassulsz és/vagy megállsz. Van is ott egyből leállósáv.
Ez nem veszélyes, főként nem halálos. Kellemetlen, de a mai autóknál (főleg dízeleknél) mindenkinek áll a "zászló".
Mert kb 120-nál dadogott le és nem a felhajtón.
Naplózva
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4220 Dátum:
2014.04.29 kedd, 15:06:28 »
Idézetet írta: GSR - 2014.04.29 kedd, 14:59:32
Bármi, bármikor, bármitől megállhat és elromolhat. Még mechanikára is igaz, de hatványozottan elektromos alkatrészekre főleg.
Még a bicikliről is leeshet a lánc, az sem jó.....
Teljes mértékig igazad van, ugyanakkor ezekkel az agyig bonyolított autókkal a hibák lehetősége exponenciálisan nő. És ez nekem nem tetszik.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4221 Dátum:
2014.04.29 kedd, 15:17:24 »
Idézetet írta: Candle - 2014.04.29 kedd, 15:04:48
Mert kb 120-nál dadogott le és nem a felhajtón.
"
Autópályára felkanyarodva
"
Ebből nekem a felhajtó, gyorsító rész jut eszembe.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4222 Dátum:
2014.04.29 kedd, 15:19:19 »
Idézetet írta: Candle - 2014.04.29 kedd, 15:06:28
Teljes mértékig igazad van, ugyanakkor ezekkel az agyig bonyolított autókkal a hibák lehetősége exponenciálisan nő. És ez nekem nem tetszik.
A fejlődés és a támasztott követelmények megkövetelik a dolgok túlbonyolítását. Ez ellen nem tudunk mit tenni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4223 Dátum:
2014.04.29 kedd, 15:34:18 »
Idézetet írta: GSR - 2014.04.29 kedd, 15:17:24
"
Autópályára felkanyarodva
"
Ebből nekem a felhajtó, gyorsító rész jut eszembe.
Akár feltételezhetted volna, hogy attól nem ijedek meg, hogy a gyorsító sávban ledadog a toyota.
Mindegy, lényeg, hogy most már értjük egymást.
Naplózva
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4224 Dátum:
2014.04.29 kedd, 15:42:18 »
Na tessék.
"...Ha így megy tovább, már fél év alatt megdöntik az autógyárak a visszahívott autók számának 2004-es rekordját. Amíg 2013-ban 22 millió autót hívtak vissza a gyártók, a 2014-es év első negyedévében már 17 milliót rendeltek vissza a szervizekbe kisebb-nagy probléma miatt. ..."
http://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/az-idei-elso-negyedevben-mar-22-millio-gepkocsit-hivtak-vissza-az-autogyarak-426326
Naplózva
bayliner
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4225 Dátum:
2014.04.29 kedd, 18:55:36 »
Sziasztok, új vagyok itt.Most vettem egy 2010es Mk4et, tdci 116le 6sebességeset, 175ezer km-rel.
Kérdéseim:hol van leírás, hogy az épp esedékes szervízek milyen km állásnál esedékesek, és épp mit kell cserélni.Valamint jelenleg olajcserére hív-service oil-azt hogy lehet törölni?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4226 Dátum:
2014.04.29 kedd, 19:01:37 »
Idézetet írta: bayliner - 2014.04.29 kedd, 18:55:36
Sziasztok, új vagyok itt.Most vettem egy 2010es Mk4et, tdci 116le 6sebességeset, 175ezer km-rel.
Kérdéseim:hol van leírás, hogy az épp esedékes szervízek milyen km állásnál esedékesek, és épp mit kell cserélni.Valamint jelenleg olajcserére hív-service oil-azt hogy lehet törölni?
cseréld le az olajat,és aztán add rá a gyújtást,és nyomd a fék és gáz pedált egyszerre addig,amíg el nem alszik a szervíz felirat.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
bayliner
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4227 Dátum:
2014.04.29 kedd, 19:50:10 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.04.29 kedd, 19:01:37
cseréld le az olajat,és aztán add rá a gyújtást,és nyomd a fék és gáz pedált egyszerre addig,amíg el nem alszik a szervíz felirat.
Érdekelne azért az előírt szervízciklusonként kötelező karbantartási munkák leírása is, pl. vezérműszíjcsere, váltóolajcsere, stb.Hol találom ezeket?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4228 Dátum:
2014.04.29 kedd, 20:56:33 »
Idézetet írta: bayliner - 2014.04.29 kedd, 19:50:10
Érdekelne azért az előírt szervízciklusonként kötelező karbantartási munkák leírása is, pl. vezérműszíjcsere, váltóolajcsere, stb.Hol találom ezeket?
sehol.
20e km enként
olal,olajszűrő,lég és pollenszűrő
60e km enként go szűrő
180e km nél vezérlés csere vízpumpával
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4229 Dátum:
2014.04.29 kedd, 20:59:35 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.04.29 kedd, 20:56:33
...
180e km nél vezérlés csere vízpumpával
Eddig 200ekm-t és 10évet mondtál.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4230 Dátum:
2014.04.29 kedd, 21:27:20 »
Idézetet írta: Candle - 2014.04.29 kedd, 20:59:35
Eddig 200ekm-t és 10évet mondtál.
ennyi eltérés van a modellek között.nekem 200.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4231 Dátum:
2014.04.29 kedd, 21:45:06 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.04.29 kedd, 21:27:20
ennyi eltérés van a modellek között.nekem 200.
A 116 lovas 180 és a 140lovas 200?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4232 Dátum:
2014.04.29 kedd, 21:47:17 »
Idézetet írta: Candle - 2014.04.29 kedd, 21:45:06
A 116 lovas 180 és a 140lovas 200?
Az egyik 2.0 a másik 2.2.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4233 Dátum:
2014.04.29 kedd, 22:21:14 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.04.29 kedd, 20:56:33
sehol.
20e km enként
olal,olajszűrő,lég és pollenszűrő
60e km enként go szűrő
180e km nél vezérlés csere vízpumpával
naaaaaaaaaaaaaaaa!
Le van az írva...
Pl az autó szervizkonyvében.
valamint:
http://www.etis.ford.com/fordservice/home.do
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4234 Dátum:
2014.04.29 kedd, 22:34:09 »
Idézetet írta: GSR - 2014.04.29 kedd, 21:47:17
Az egyik 2.0 a másik 2.2.
Nekünk ma bérletünk van arra, hogy félreértjük egymást.
Eddig a 2 literes 140lovasra mondta, hogy 200ekm vagy 10év.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4235 Dátum:
2014.04.29 kedd, 22:37:12 »
Idézetet írta: Candle - 2014.04.29 kedd, 22:34:09
Nekünk ma bérletünk van arra, hogy félreértjük egymást.
Eddig a 2 literes 140lovasra mondta, hogy 200ekm vagy 10év.
Na én azt nem olvastam.......
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4236 Dátum:
2014.04.30 szerda, 07:01:57 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.04.29 kedd, 22:21:14
naaaaaaaaaaaaaaaa!
Le van az írva...
Pl az autó szervizkonyvében.
valamint:
http://www.etis.ford.com/fordservice/home.do
itt sehol....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4237 Dátum:
2014.04.30 szerda, 08:22:53 »
Idézetet írta: Candle - 2014.04.29 kedd, 22:34:09
Nekünk ma bérletünk van arra, hogy félreértjük egymást.
Eddig a 2 literes 140lovasra mondta, hogy 200ekm vagy 10év.
Mert annál is 200e km.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4238 Dátum:
2014.04.30 szerda, 09:10:36 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.04.30 szerda, 07:01:57
itt sehol....
Ok, de attól még a kérdés marad:
"A 116 lovas 180 és a 140lovas 200?"
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4239 Dátum:
2014.04.30 szerda, 11:49:42 »
Idézetet írta: Candle - 2014.04.30 szerda, 09:10:36
Ok, de attól még a kérdés marad:
"A 116 lovas 180 és a 140lovas 200?"
itt zsírozd le:
http://www.etis.ford.com/fordservice/home.do
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4240 Dátum:
2014.04.30 szerda, 22:11:36 »
Voltam az eu6-os motor (2.0) oktatásán. Ez már ad-blue, nem is tudom miért blue, ménem inkább brú... nya. Na mind1.
Az AC változtatja a nyomást, 2,5 és 7,5 bar között. Az olajpompa is tudja szabályozni a nyomást. A tyurbón hőfokjeladó...2450 bar cr nyomás, persze piezo.
Ja, a magasznyomású szippancsot is szinkronizálni kell, mint a vezérlést
nem mindegy hogy rakod fel - dugattyús. Meg ilyenek.
Cserébe a fogyi szinte nulla, a kupuff meg illatos. De ez az adblú... -11 fokon megfagy. Fűtik még a csöveket is. Leállás után visszaszííjja a csövekből. Mindig.
Hát, egyre csak kezd bonyolódni...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4241 Dátum:
2014.04.30 szerda, 22:34:42 »
Idézetet írta: Angel - 2014.04.30 szerda, 22:11:36
Voltam az eu6-os motor (2.0) oktatásán. Ez már ad-blue, nem is tudom miért blue, ménem inkább brú... nya. Na mind1.
Az AC változtatja a nyomást, 2,5 és 7,5 bar között. Az olajpompa is tudja szabályozni a nyomást. A tyurbón hőfokjeladó...2450 bar cr nyomás, persze piezo.
Ja, a magasznyomású szippancsot is szinkronizálni kell, mint a vezérlést
nem mindegy hogy rakod fel - dugattyús. Meg ilyenek.
Cserébe a fogyi szinte nulla, a kupuff meg illatos. De ez az adblú... -11 fokon megfagy. Fűtik még a csöveket is. Leállás után visszaszííjja a csövekből. Mindig.
Hát, egyre csak kezd bonyolódni...
Mondom én, Tesla a jövő. Környezetbarát, olcsó üzemű, egyszerű, mint a faék. Egyedül az akku rohadt drága, még.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Arabic
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4242 Dátum:
2014.04.30 szerda, 23:08:05 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.30 szerda, 22:34:42
Mondom én, Tesla a jövő. Környezetbarát, olcsó üzemű, egyszerű, mint a faék. Egyedül az akku rohadt drága, még.
talán még max 2 évig. de lehet annyi se kell már. csak egy kicsit lövöldözzenek keleten...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4243 Dátum:
2014.05.01 csütörtök, 10:23:07 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.04.30 szerda, 22:34:42
Mondom én, Tesla a jövő. Környezetbarát, olcsó üzemű, egyszerű, mint a faék. Egyedül az akku rohadt drága, még.
Nagy jó uram, osztán honnan vesszük a temérdek villanyt? Mer ugyi.. most még a saját fogyasztásunk 100%-a sincs meg. Most van eladó áram.
Ha rázúdulna mondjuk a mostaninak csak 50%-a, egyrészt eltűnne a piacról a felesleg... már a saját használatunkra sem lenne elég, nemhogy az ótókra.
Ehhez a Tesla-projekthez vissza kellene indítani az összes atomraktort dojcsban, valamint építeni még egy csomót.
Ezenkívül... nálunk az elektromos áramot 40%-ban gázból állítják elő. Mennyire környezetbarát dolog ez?
Az erőmű önfogyasztása 5%. A szállításnál elveszik kb 10%. A mindenféle átalakításnál további 5-10. A tárolásnál meg legalább 5, de szerintem jóval több.
Az aksik előállítása: kell egy csomó trükkös fém, ami most speciel a kínaiak markában van, ergo csak ők gyárthatnak aksit. Az aksik előállításakor annyi co2 keletkezik, hogy ihaj.
Nem gazdaságosabb, ha simán beletankoljuk egy gázüzemű autóba? De...
Ha ezzel vetjük össze, a villanyautó biz az egyik legszennyezőbb autó, ami ugyan nem a városban szennyez, hanem a városon kívül.
Mert ugyi a németek mivel helyettesítették az atomot? Szénnel... abból meg korom és co2 jön, de bőven ám.
Ha figyelembe veszed a fentieket, mekkora veszteséggel jár egy megtett kilométer, ha az erőműből hozod az áramot, szerintem a villanyautó sokkal több co2-őt lök a környezetbe, mint egy régi, 3 literes benzinmotor. Vegyük hozzá azt a co2 mennyiséget is, ami az aksik előállításánál keletkezett, osszuk el a teljes megtett kilométerrel, és Béláim, baj van! Abszolúte nem versenyképes, sokkal-sokkal szennyezőbb, mint egy sima dízelmotor.
Persze, ha víz-, szél- és naperőmű lenne elég, hogy teljes, vagy legalább csúcsüzemben teljesen ellátná a hálózatot, volna miről beszélni. De addig... a villanyautó csak vízió.
Mo-on csak néhány gyorstöltő van, asszem pesten 3, meg vidéken 1. Szerintem ha csak ennyi kút van... az nagyon kevés.
A hálózat sem bírná a jelentősen megnőtt fogyit. Persze, jó dolog a villanyautó. Azaz, jó lesz. Majd egyszer, ha.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4244 Dátum:
2014.05.01 csütörtök, 11:24:00 »
Idézetet írta: Angel - 2014.05.01 csütörtök, 10:23:07
Nagy jó uram, osztán honnan vesszük a temérdek villanyt? Mer ugyi.. most még a saját fogyasztásunk 100%-a sincs meg. Most van eladó áram.
Ha rázúdulna mondjuk a mostaninak csak 50%-a, egyrészt eltűnne a piacról a felesleg... már a saját használatunkra sem lenne elég, nemhogy az ótókra.
Ehhez a Tesla-projekthez vissza kellene indítani az összes atomraktort dojcsban, valamint építeni még egy csomót.
Ezenkívül... nálunk az elektromos áramot 40%-ban gázból állítják elő. Mennyire környezetbarát dolog ez?
Az erőmű önfogyasztása 5%. A szállításnál elveszik kb 10%. A mindenféle átalakításnál további 5-10. A tárolásnál meg legalább 5, de szerintem jóval több.
Az aksik előállítása: kell egy csomó trükkös fém, ami most speciel a kínaiak markában van, ergo csak ők gyárthatnak aksit. Az aksik előállításakor annyi co2 keletkezik, hogy ihaj.
Nem gazdaságosabb, ha simán beletankoljuk egy gázüzemű autóba? De...
Ha ezzel vetjük össze, a villanyautó biz az egyik legszennyezőbb autó, ami ugyan nem a városban szennyez, hanem a városon kívül.
Mert ugyi a németek mivel helyettesítették az atomot? Szénnel... abból meg korom és co2 jön, de bőven ám.
Ha figyelembe veszed a fentieket, mekkora veszteséggel jár egy megtett kilométer, ha az erőműből hozod az áramot, szerintem a villanyautó sokkal több co2-őt lök a környezetbe, mint egy régi, 3 literes benzinmotor. Vegyük hozzá azt a co2 mennyiséget is, ami az aksik előállításánál keletkezett, osszuk el a teljes megtett kilométerrel, és Béláim, baj van! Abszolúte nem versenyképes, sokkal-sokkal szennyezőbb, mint egy sima dízelmotor.
Persze, ha víz-, szél- és naperőmű lenne elég, hogy teljes, vagy legalább csúcsüzemben teljesen ellátná a hálózatot, volna miről beszélni. De addig... a villanyautó csak vízió.
Mo-on csak néhány gyorstöltő van, asszem pesten 3, meg vidéken 1. Szerintem ha csak ennyi kút van... az nagyon kevés.
A hálózat sem bírná a jelentősen megnőtt fogyit. Persze, jó dolog a villanyautó. Azaz, jó lesz. Majd egyszer, ha.
Ezt jól látod. Magyarországon fogy évente kb. 885 millió liter benzin és 1174 millió liter gázolaj. A benzin energiatartama kb. 12,61 kWh/kg a gázolajé 13,11 kWh/kg Így a benzint egy 966MW-os a gázolajat meg egy 1402MW-os blokkal lehetne kiváltani ez összesen 2369MW ami pont kb PAKS II kapacitása lenne állandóan csúcson járatva . Nem lehet tárolni nem nincs megoldva a töltés, nincs hatékony megtehető távolság. A tisztán villamos hajtás csak a targoncákba való de ott is csak korlátozottan.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4245 Dátum:
2014.05.01 csütörtök, 12:12:01 »
Csak egy szösszenet........
Talán már van is ilyen valahol (nem a közúton, forgalomban), hogy ugye az utakat eleve úgy építették, hogy az úton haladva indukciós elvén töltődik a jármű.
Na de térjünk vissza jelenbe.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4246 Dátum:
2014.05.01 csütörtök, 12:16:04 »
Idézetet írta: GSR - 2014.05.01 csütörtök, 12:12:01
Csak egy szösszenet........
Talán már van is ilyen valahol (nem a közúton, forgalomban), hogy ugye az utakat eleve úgy építették, hogy az úton haladva indukciós elvén töltődik a jármű.
Na de térjünk vissza jelenbe.
Persze jó is az ha egy mobiltelefont kell az asztalon tölteni, de egy 1,5 tonnás autót nem sokan akarnak ilyennel mozgatni
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4247 Dátum:
2014.05.01 csütörtök, 12:19:15 »
Idézetet írta: stealt - 2014.05.01 csütörtök, 12:16:04
Persze jó is az ha egy mobiltelefont kell az asztalon tölteni, de egy 1,5 tonnás autót nem sokan akarnak ilyennel mozgatni
Persze, világos.
Nyilván nem a teljes energia jönne onnan, de lehetne növelni a távolságot, mert valami azért visszajönne miközben halad.
Üzemanyagcella!
(de ugye ezt is "megölik")
(van már olyan 7-es BMW -még csak nem mostanában- , ahol a fedélzeti elektromos hálózatot üzemanyagcella látja el energiával. Mert sok a fogyasztó és nem akarják terhelni a motort....)
«
Utoljára szerkesztve: 2014.05.01 csütörtök, 12:22:16 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4248 Dátum:
2014.05.01 csütörtök, 14:22:09 »
Idézetet írta: GSR - 2014.05.01 csütörtök, 12:19:15
Persze, világos.
Nyilván nem a teljes energia jönne onnan, de lehetne növelni a távolságot, mert valami azért visszajönne miközben halad.
Üzemanyagcella!
(de ugye ezt is "megölik")
(van már olyan 7-es BMW -még csak nem mostanában- , ahol a fedélzeti elektromos hálózatot üzemanyagcella látja el energiával. Mert sok a fogyasztó és nem akarják terhelni a motort....)
Az üzemanyagcella önmagában már egy jó dolog, de az ott felhasznált hidrogént egyszerűbb direktben elégetni. Ha az energiasűrűséget nézzük, akkor meg nincs is kérdés. A hidrogén magasan ver mindent, 1kg hidrogén (700bar nyomáson) energiatartalma 39,72KWh/kg. Ami kb. háromszorosa a benzinnek vagy gázolajnak. A kipufogóból meg szép tiszta vízpára jön. (persze a hidrogént is elő kell állítani valahogy, lehet "szennyes módon" ahogy az iparban csinálják földgáz felbontásával vagy fél tisztán elektrolizissel bontva vizet de pl. hagyományos erőműből nyert árammal (ez a legdrágább) vagy teljesen tisztán megújuló energiából nyert árammal bontva a vizet) Nem kell ad blue meg egyéb csodalötty, élből tudja akár a majdani EU ∞ -t is. Én inkább azt várom, hogy a mostani hybrid tévelygés után mikor jönnek ki a széria érett hidrogénes belsőégésű motorokkal. Na majd akkor tényleg kihalhatnak a dízel járművek. Persze Magyarországon a tiszta megújuló energia nem támogatott, így Forintosítva jelenleg még olyan 6-7 szerese a hidrogénes hajtás fajlagos költsége a hagyományos benzin vagy gázolajos hajtáshoz képest.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.05.01 csütörtök, 14:30:03 írta stealt
»
Naplózva
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4249 Dátum:
2014.05.01 csütörtök, 14:47:34 »
Idézetet írta: stealt - 2014.05.01 csütörtök, 11:24:00
Ezt jól látod. Magyarországon fogy évente kb. 885 millió liter benzin és 1174 millió liter gázolaj. A benzin energiatartama kb. 12,61 kWh/kg a gázolajé 13,11 kWh/kg Így a benzint egy 966MW-os a gázolajat meg egy 1402MW-os blokkal lehetne kiváltani ez összesen 2369MW ami pont kb PAKS II kapacitása lenne állandóan csúcson járatva ....
És ha jól gondolom, akkor az erőmű számára kedvező, állandó fogyasztással számolsz és nem azzal, hogy mindenki egyszerre ér este haza és "dugja fel" tölteni a paripát, ami kiemelt problémát jelentene mind az erőműnek, mind az elosztó rendszernek és hálózatnak.
Naplózva
Oldalak:
1
...
78
79
80
81
82
83
84
[
85
]
86
87
88
89
90
91
92
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ