Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:32:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 [85] 86 87 88 89 90 91 92 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5254561 alkalommal)
0 Felhasználó és 96 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4200 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 21:53:18 »

0W-30 a khirááály.
(így jó?)  vigyor3

Az átlapozásból én is azt szűrtem le, hogy azt nyomja nagyon, de folyamatosan nem az 5w-30-hoz hasonlítja. Szóval nekünk is az a jó?

Corsa Gsi-mbe Castrol RS olajat raktam, az 10w-60 full szintetikus volt. Imádtam.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4201 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 21:55:04 »

Az átlapozásból én is azt szűrtem le, hogy azt nyomja nagyon, de folyamatosan nem az 5w-30-hoz hasonlítja. Szóval nekünk is az a jó?

Corsa Gsi-mbe Castrol RS olajat raktam, az 10w-60 full szintetikus volt. Imádtam.

Nem.  vigyor3
Nekünk sztem 5w-30, DE! full szintetikus kivitelben. Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4202 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 21:58:30 »

Nem.  vigyor3
Nekünk sztem 5w-30, DE! full szintetikus kivitelben. Wink


Na az melyik? Castrol? De azt meg hamisítják, nem?

Petrányinál voltam az olajszobában.

Szóval itthon agippa, szerződtek le, valamilyen D minősítés miatt elvitték az összes korábbi hordót és hoztak újakat. Állításuk szerint jobb, mint a gyári flakonos, amit itthon a Castrol Hungária szállít nekik. És van a harmadik kategória 5w-30-ból, a Ford hordós, az meg Kölnből jön. Gondolkozom, hogy vezsek egy olyat.  vigyor3  van itt a családban annyi xar, pár hónap alatt elfogyna.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4203 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 22:20:21 »

Na az melyik? Castrol? De azt meg hamisítják, nem?

Petrányinál voltam az olajszobában.

Szóval itthon agippa, szerződtek le, valamilyen D minősítés miatt elvitték az összes korábbi hordót és hoztak újakat. Állításuk szerint jobb, mint a gyári flakonos, amit itthon a Castrol Hungária szállít nekik. És van a harmadik kategória 5w-30-ból, a Ford hordós, az meg Kölnből jön. Gondolkozom, hogy vezsek egy olyat.  vigyor3  van itt a családban annyi xar, pár hónap alatt elfogyna.

Castrol
http://filterabc.hu/shop_news.php?news=15753&gclid=COub1uG-gb4CFZDKtAodFS4AKA
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4204 Dátum: 2014.04.27 vasárnap, 22:24:11 »


Vazzz. Egyetem alatt dolgoztam egy ügyvédnél. Amikor kicsit megcsúsztunk (majdnem mindig vigyor3), akkor üres borítékot adtunk fel a bíróságratértivényesen. Aztán jött a hiánypótlás, addigra már készen voltunk.  eplus2

Illetve nem egyszer írtam alá az ablakon keresztül.  vigyor3

Már mind elévült!!

Szóval az ilyen hologramos matricákra nem sokat adok.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #4205 Dátum: 2014.04.28 hétfő, 08:01:22 »

Urak!
Aki agyal azon, hogy mégsem a gyári 5W-30-at öntené a motorba, az olvasgassa a következő linkeket. Wink

http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html

http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.html

Ezek tényleg jó cikkek.
Már töbször belinkeltem itt őket  nyes
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #4206 Dátum: 2014.04.28 hétfő, 17:55:24 »

Ezek tényleg jó cikkek.
Már töbször belinkeltem itt őket  nyes
Ha lesz időm végigolvasom, de nekem most 5w40 van benne. Én ezzel is megvagyok elégedve.
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
semseyp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #4207 Dátum: 2014.04.28 hétfő, 21:33:03 »

Sziasztok!

Némi segítségre lenne szükségem! Ma ismét majdnem megölt az autóm...  rinya
Már egyszer csinálta, hogy rendesen üzemel, ha nyomom neki, akkor húz is, normál használatnál, viszont ha nagyon odalépek neki: vissza 3 padlógáz és amikor eléri a 3000-3200-as fordulatot, akkor megáll, olyan, mintha leszabályozna, mintha le akarna fulladni, aztán kicsit megint húz, majd megint abbahagyja ilyen 1 mp-es közökkel... előzésnél ma is elég gáz volt a szitu... Kicsit keményebb voltam vele utána, meg-meg tapostam, fel tudtam tornázni olyan 4000-re a max fordulatot, de azt is elég hullámozva értem el, majd a végére oda jutottam, hogy már most megint szinte egyenletes a húzás, de azért érzem, főleg 3-ban, hogy 3000-4000 közöt kicsit meg-megtorpan.

A szerelő barátom rögtön hívtam, hogy beleverem megint a beleverni valót az ótóba. Azt mondta, hogy lehet, hogy az EGR (én kétlem, úgy éreztem, mintha elfogyott volna a gázolaj, nem mintha felhígult vona egy kis kipufogó gázzal), meg magyarázott nekem még valamit, hogy a turbó valami változó karakteriszikájú, és van benne egy érzékelő, ami nem tud rendesen érzékelni, mert lehet, hogy elkormolódott és az a probléma oka.

A lényeg az, hogy én nagyon szeretem ezt a kocsit, meg is kap tőlem mindent, és most úgy érzem, hogy megcsalt... depressziós leszek tőle...  rinya

Valakinek van valami ötlete?!?!

Ja persze, hibakódot azt nem jelez...
Naplózva

Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4208 Dátum: 2014.04.28 hétfő, 21:39:01 »

Sziasztok!

Némi segítségre lenne szükségem! Ma ismét majdnem megölt az autóm...  rinya
Már egyszer csinálta, hogy rendesen üzemel, ha nyomom neki, akkor húz is, normál használatnál, viszont ha nagyon odalépek neki: vissza 3 padlógáz és amikor eléri a 3000-3200-as fordulatot, akkor megáll, olyan, mintha leszabályozna, mintha le akarna fulladni, aztán kicsit megint húz, majd megint abbahagyja ilyen 1 mp-es közökkel... előzésnél ma is elég gáz volt a szitu... Kicsit keményebb voltam vele utána, meg-meg tapostam, fel tudtam tornázni olyan 4000-re a max fordulatot, de azt is elég hullámozva értem el, majd a végére oda jutottam, hogy már most megint szinte egyenletes a húzás, de azért érzem, főleg 3-ban, hogy 3000-4000 közöt kicsit meg-megtorpan.

A szerelő barátom rögtön hívtam, hogy beleverem megint a beleverni valót az ótóba. Azt mondta, hogy lehet, hogy az EGR (én kétlem, úgy éreztem, mintha elfogyott volna a gázolaj, nem mintha felhígult vona egy kis kipufogó gázzal), meg magyarázott nekem még valamit, hogy a turbó valami változó karakteriszikájú, és van benne egy érzékelő, ami nem tud rendesen érzékelni, mert lehet, hogy elkormolódott és az a probléma oka.

A lényeg az, hogy én nagyon szeretem ezt a kocsit, meg is kap tőlem mindent, és most úgy érzem, hogy megcsalt... depressziós leszek tőle...  rinya

Valakinek van valami ötlete?!?!

Ja persze, hibakódot azt nem jelez...

Egr és turbó geometriára van hibakód, viszont ha egyszer minden rendben van, akkor a korábbi hibát törli!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4209 Dátum: 2014.04.28 hétfő, 21:46:04 »

Sziasztok!

Némi segítségre lenne szükségem! Ma ismét majdnem megölt az autóm...  rinya
Már egyszer csinálta, hogy rendesen üzemel, ha nyomom neki, akkor húz is, normál használatnál, viszont ha nagyon odalépek neki: vissza 3 padlógáz és amikor eléri a 3000-3200-as fordulatot, akkor megáll, olyan, mintha leszabályozna, mintha le akarna fulladni, aztán kicsit megint húz, majd megint abbahagyja ilyen 1 mp-es közökkel... előzésnél ma is elég gáz volt a szitu... Kicsit keményebb voltam vele utána, meg-meg tapostam, fel tudtam tornázni olyan 4000-re a max fordulatot, de azt is elég hullámozva értem el, majd a végére oda jutottam, hogy már most megint szinte egyenletes a húzás, de azért érzem, főleg 3-ban, hogy 3000-4000 közöt kicsit meg-megtorpan.

A szerelő barátom rögtön hívtam, hogy beleverem megint a beleverni valót az ótóba. Azt mondta, hogy lehet, hogy az EGR (én kétlem, úgy éreztem, mintha elfogyott volna a gázolaj, nem mintha felhígult vona egy kis kipufogó gázzal), meg magyarázott nekem még valamit, hogy a turbó valami változó karakteriszikájú, és van benne egy érzékelő, ami nem tud rendesen érzékelni, mert lehet, hogy elkormolódott és az a probléma oka.

A lényeg az, hogy én nagyon szeretem ezt a kocsit, meg is kap tőlem mindent, és most úgy érzem, hogy megcsalt... depressziós leszek tőle...  rinya

Valakinek van valami ötlete?!?!

Ja persze, hibakódot azt nem jelez...

turbo csöveid nézd át: repedések, nem kellően meghúzott bilincsek.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
semseyp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #4210 Dátum: 2014.04.28 hétfő, 22:05:24 »

turbo csöveid nézd át: repedések, nem kellően meghúzott bilincsek.


Gondoltam rá, olvastam is, hogy már volt itt valakinek ilyen hibája, de akkor nem állandósult problémának kellene lennie...? Illetve akkor "erőltetéstől" rosszabbodnia kellene nem javulnia...? Majd most a hosszú hétvégén átnézegetem, gondolom egy ilyen repedésnek, vagy laza bilincsnek látványos nyomának kellene lennie.
Naplózva

Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #4211 Dátum: 2014.04.28 hétfő, 22:20:03 »

Sziasztok!

Némi segítségre lenne szükségem! Ma ismét majdnem megölt az autóm...  rinya
Már egyszer csinálta, hogy rendesen üzemel, ha nyomom neki, akkor húz is, normál használatnál, viszont ha nagyon odalépek neki: vissza 3 padlógáz és amikor eléri a 3000-3200-as fordulatot, akkor megáll, olyan, mintha leszabályozna, mintha le akarna fulladni, aztán kicsit megint húz, majd megint abbahagyja ilyen 1 mp-es közökkel... előzésnél ma is elég gáz volt a szitu... Kicsit keményebb voltam vele utána, meg-meg tapostam, fel tudtam tornázni olyan 4000-re a max fordulatot, de azt is elég hullámozva értem el, majd a végére oda jutottam, hogy már most megint szinte egyenletes a húzás, de azért érzem, főleg 3-ban, hogy 3000-4000 közöt kicsit meg-megtorpan.

A szerelő barátom rögtön hívtam, hogy beleverem megint a beleverni valót az ótóba. Azt mondta, hogy lehet, hogy az EGR (én kétlem, úgy éreztem, mintha elfogyott volna a gázolaj, nem mintha felhígult vona egy kis kipufogó gázzal), meg magyarázott nekem még valamit, hogy a turbó valami változó karakteriszikájú, és van benne egy érzékelő, ami nem tud rendesen érzékelni, mert lehet, hogy elkormolódott és az a probléma oka.

A lényeg az, hogy én nagyon szeretem ezt a kocsit, meg is kap tőlem mindent, és most úgy érzem, hogy megcsalt... depressziós leszek tőle...  rinya

Valakinek van valami ötlete?!?!

Ja persze, hibakódot azt nem jelez...
Szia!

Szerintem is az előttem szóló fiúknak (illetve Tominak  eplus2) lesz igaza, vmi mechanikus, látható hibát kell keresni Nálad. Szerintem, ha vmi miatt leszabályozna, akkor azt alacsonyabb fordulaton is éreznéd, nem csak 3000 és a felett!! Vagyis nekem anno így volt, mikor a légtömegmérő jeladóm behalt, a kocsit már alapjáraton leszabályozta, de ugyan ezt tette, akkor is amikor az ABS jeladóm ment tönkre. Ami hibakódos és elektromos gond, azt Te érzed mindenhol, hogy gyenge a kocsi.
Lehet nem is fogtok hibakódot találni, csak max. menet közben lehetne mérni, mikor épp a megtorpanása van.
Nekem még anno változó geometriás turbó hibájára gyanakodtak az erőtlenség miatt (egr is volt akkor nézve, de annak semmi baja nem volt) ajánlom Neked is egy kiindulópontnak!

Sok sikert hozzá és nem veszítsd el a hitedet a kocsi iránt!!!  Wink
Majd írj, h mi volt! wave
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4212 Dátum: 2014.04.29 kedd, 07:51:30 »

Sziasztok!

Némi segítségre lenne szükségem! Ma ismét majdnem megölt az autóm...  rinya
Már egyszer csinálta, hogy rendesen üzemel, ha nyomom neki, akkor húz is, normál használatnál, viszont ha nagyon odalépek neki: vissza 3 padlógáz és amikor eléri a 3000-3200-as fordulatot, akkor megáll, olyan, mintha leszabályozna, mintha le akarna fulladni, aztán kicsit megint húz, majd megint abbahagyja ilyen 1 mp-es közökkel... előzésnél ma is elég gáz volt a szitu... Kicsit keményebb voltam vele utána, meg-meg tapostam, fel tudtam tornázni olyan 4000-re a max fordulatot, de azt is elég hullámozva értem el, majd a végére oda jutottam, hogy már most megint szinte egyenletes a húzás, de azért érzem, főleg 3-ban, hogy 3000-4000 közöt kicsit meg-megtorpan.

A szerelő barátom rögtön hívtam, hogy beleverem megint a beleverni valót az ótóba. Azt mondta, hogy lehet, hogy az EGR (én kétlem, úgy éreztem, mintha elfogyott volna a gázolaj, nem mintha felhígult vona egy kis kipufogó gázzal), meg magyarázott nekem még valamit, hogy a turbó valami változó karakteriszikájú, és van benne egy érzékelő, ami nem tud rendesen érzékelni, mert lehet, hogy elkormolódott és az a probléma oka.

A lényeg az, hogy én nagyon szeretem ezt a kocsit, meg is kap tőlem mindent, és most úgy érzem, hogy megcsalt... depressziós leszek tőle...  rinya

Valakinek van valami ötlete?!?!

Ja persze, hibakódot azt nem jelez...

Szerintem nem az autód ölt meg majdnem.
A forgalmi szituációt te okoztad, gondolom szűk volt az előzés és nem ideális a hely.
Persze, számítasz az autóra, de azért mégsem az autó az okozó.


Menet közben kell élőadatokat nézni és talán kiderül, hogy mi változik rosszul vagy nem változik.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4213 Dátum: 2014.04.29 kedd, 13:22:44 »

Sziasztok!

Némi segítségre lenne szükségem! Ma ismét majdnem megölt az autóm...  rinya
Már egyszer csinálta, hogy rendesen üzemel, ha nyomom neki, akkor húz is, normál használatnál, viszont ha nagyon odalépek neki: vissza 3 padlógáz és amikor eléri a 3000-3200-as fordulatot, akkor megáll, olyan, mintha leszabályozna, mintha le akarna fulladni, aztán kicsit megint húz, majd megint abbahagyja ilyen 1 mp-es közökkel... előzésnél ma is elég gáz volt a szitu... Kicsit keményebb voltam vele utána, meg-meg tapostam, fel tudtam tornázni olyan 4000-re a max fordulatot, de azt is elég hullámozva értem el, majd a végére oda jutottam, hogy már most megint szinte egyenletes a húzás, de azért érzem, főleg 3-ban, hogy 3000-4000 közöt kicsit meg-megtorpan.

A szerelő barátom rögtön hívtam, hogy beleverem megint a beleverni valót az ótóba. Azt mondta, hogy lehet, hogy az EGR (én kétlem, úgy éreztem, mintha elfogyott volna a gázolaj, nem mintha felhígult vona egy kis kipufogó gázzal), meg magyarázott nekem még valamit, hogy a turbó valami változó karakteriszikájú, és van benne egy érzékelő, ami nem tud rendesen érzékelni, mert lehet, hogy elkormolódott és az a probléma oka.

A lényeg az, hogy én nagyon szeretem ezt a kocsit, meg is kap tőlem mindent, és most úgy érzem, hogy megcsalt... depressziós leszek tőle...  rinya

Valakinek van valami ötlete?!?!

Ja persze, hibakódot azt nem jelez...

Az asszony toyota-ja játszotta nekem hasonlót. Autópályára felkanyarodva elkezdtem huzatni és kb 3-3500 környékén az autó befulladt, kivillant a motor-lámpa és elvette a gázt. Hátul a három gyerek, azt hittem ott halunk meg.
Annyiban azonban más a szitu, hogy nekem egy motor leállít és újraindít után megszűnt a probléma.
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #4214 Dátum: 2014.04.29 kedd, 13:49:14 »

Gondoltam rá, olvastam is, hogy már volt itt valakinek ilyen hibája, de akkor nem állandósult problémának kellene lennie...? Illetve akkor "erőltetéstől" rosszabbodnia kellene nem javulnia...? Majd most a hosszú hétvégén átnézegetem, gondolom egy ilyen repedésnek, vagy laza bilincsnek látványos nyomának kellene lennie.

Csak egy ötlet, mert nem ismerem az 1.8-at, de a turbót nem vákuummal szabályozza? Mert az akár okozhat is ilyen jellegű hibát. Üzemanyagra nem gyanakodnék, ha a szivattyú lenne rossz, jönne a malacfarok, meg a leállás. Nekem a MKIII legalábbis ezt csinálta. Nem volt meg a kellő nyomás, kb 3000es fordulatnál M0-son gyorsítás közben leállt a motor.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4215 Dátum: 2014.04.29 kedd, 13:52:36 »

Csak egy ötlet, mert nem ismerem az 1.8-at, de a turbót nem vákuummal szabályozza? Mert az akár okozhat is ilyen jellegű hibát. Üzemanyagra nem gyanakodnék, ha a szivattyú lenne rossz, jönne a malacfarok, meg a leállás. Nekem a MKIII legalábbis ezt csinálta. Nem volt meg a kellő nyomás, kb 3000es fordulatnál M0-son gyorsítás közben leállt a motor.

Vákum is szabályozza a geometriát, de arra lenne hibakód!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4216 Dátum: 2014.04.29 kedd, 14:56:01 »

...kb 3000es fordulatnál M0-son gyorsítás közben leállt a motor.

Szeretnék abban az utópisztikus világban élni, ahol egyszerűen nem engednének forgalomba olyan műszaki megoldást, ami ilyen hibajelenséget produkál.

(Mondom ezt függetlenül minden típustól.)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4217 Dátum: 2014.04.29 kedd, 14:57:35 »

Az asszony toyota-ja játszotta nekem hasonlót. Autópályára felkanyarodva elkezdtem huzatni és kb 3-3500 környékén az autó befulladt, kivillant a motor-lámpa és elvette a gázt. Hátul a három gyerek, azt hittem ott halunk meg.
Annyiban azonban más a szitu, hogy nekem egy motor leállít és újraindít után megszűnt a probléma.

Miért gondolod, hogy halálos ha a felhajtón gyorsítás közben vészüzembe kerül az autó?
Lelassulsz és/vagy megállsz. Van is ott egyből leállósáv.
Ez nem veszélyes, főként nem halálos.    Kellemetlen, de a mai autóknál (főleg dízeleknél) mindenkinek áll a "zászló".  Undecided
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.29 kedd, 15:00:32 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4218 Dátum: 2014.04.29 kedd, 14:59:32 »

Szeretnék abban az utópisztikus világban élni, ahol egyszerűen nem engednének forgalomba olyan műszaki megoldást, ami ilyen hibajelenséget produkál.

(Mondom ezt függetlenül minden típustól.)

Bármi, bármikor, bármitől megállhat és elromolhat. Még mechanikára is igaz, de hatványozottan elektromos alkatrészekre főleg.

Még a bicikliről is leeshet a lánc, az sem jó.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4219 Dátum: 2014.04.29 kedd, 15:04:48 »

Miért gondolod, hogy halálos ha a felhajtón gyorsítás közben vészüzembe kerül az autó?
Lelassulsz és/vagy megállsz. Van is ott egyből leállósáv.
Ez nem veszélyes, főként nem halálos.    Kellemetlen, de a mai autóknál (főleg dízeleknél) mindenkinek áll a "zászló".  Undecided

Mert kb 120-nál dadogott le és nem a felhajtón.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4220 Dátum: 2014.04.29 kedd, 15:06:28 »

Bármi, bármikor, bármitől megállhat és elromolhat. Még mechanikára is igaz, de hatványozottan elektromos alkatrészekre főleg.

Még a bicikliről is leeshet a lánc, az sem jó.....

Teljes mértékig igazad van, ugyanakkor ezekkel az agyig bonyolított autókkal a hibák lehetősége exponenciálisan nő. És ez nekem nem tetszik.  levele
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4221 Dátum: 2014.04.29 kedd, 15:17:24 »

Mert kb 120-nál dadogott le és nem a felhajtón.

" Autópályára felkanyarodva"

Ebből nekem a felhajtó, gyorsító rész jut eszembe.   wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4222 Dátum: 2014.04.29 kedd, 15:19:19 »

Teljes mértékig igazad van, ugyanakkor ezekkel az agyig bonyolított autókkal a hibák lehetősége exponenciálisan nő. És ez nekem nem tetszik.  levele

A fejlődés és a támasztott követelmények megkövetelik a dolgok túlbonyolítását. Ez ellen nem tudunk mit tenni.  Undecided
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4223 Dátum: 2014.04.29 kedd, 15:34:18 »

" Autópályára felkanyarodva"

Ebből nekem a felhajtó, gyorsító rész jut eszembe.   wave

Akár feltételezhetted volna, hogy attól nem ijedek meg, hogy a gyorsító sávban ledadog a toyota.

Mindegy, lényeg, hogy most már értjük egymást.  wave
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4224 Dátum: 2014.04.29 kedd, 15:42:18 »

Na tessék.

"...Ha így megy tovább, már fél év alatt megdöntik az autógyárak a visszahívott autók számának 2004-es rekordját. Amíg 2013-ban 22 millió autót hívtak vissza a gyártók, a 2014-es év első negyedévében már 17 milliót rendeltek vissza a szervizekbe kisebb-nagy probléma miatt. ..."

http://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/az-idei-elso-negyedevben-mar-22-millio-gepkocsit-hivtak-vissza-az-autogyarak-426326
Naplózva
bayliner
Vendég
« Új hozzászólás #4225 Dátum: 2014.04.29 kedd, 18:55:36 »

Sziasztok, új vagyok itt.Most vettem egy 2010es Mk4et, tdci 116le 6sebességeset, 175ezer km-rel.
Kérdéseim:hol van leírás, hogy az épp esedékes szervízek milyen km állásnál esedékesek, és épp mit kell cserélni.Valamint jelenleg olajcserére hív-service oil-azt hogy lehet törölni?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4226 Dátum: 2014.04.29 kedd, 19:01:37 »

Sziasztok, új vagyok itt.Most vettem egy 2010es Mk4et, tdci 116le 6sebességeset, 175ezer km-rel.
Kérdéseim:hol van leírás, hogy az épp esedékes szervízek milyen km állásnál esedékesek, és épp mit kell cserélni.Valamint jelenleg olajcserére hív-service oil-azt hogy lehet törölni?
cseréld le az olajat,és aztán add rá a gyújtást,és nyomd a fék és gáz pedált egyszerre addig,amíg el nem alszik a szervíz felirat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bayliner
Vendég
« Új hozzászólás #4227 Dátum: 2014.04.29 kedd, 19:50:10 »

cseréld le az olajat,és aztán add rá a gyújtást,és nyomd a fék és gáz pedált egyszerre addig,amíg el nem alszik a szervíz felirat.
Érdekelne azért az előírt szervízciklusonként kötelező karbantartási munkák leírása is, pl. vezérműszíjcsere, váltóolajcsere, stb.Hol találom ezeket?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4228 Dátum: 2014.04.29 kedd, 20:56:33 »

Érdekelne azért az előírt szervízciklusonként kötelező karbantartási munkák leírása is, pl. vezérműszíjcsere, váltóolajcsere, stb.Hol találom ezeket?
sehol.

20e km enként
olal,olajszűrő,lég és pollenszűrő
60e km enként go szűrő
180e km nél vezérlés csere vízpumpával
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4229 Dátum: 2014.04.29 kedd, 20:59:35 »

...
180e km nél vezérlés csere vízpumpával

Eddig 200ekm-t és 10évet mondtál.  integet2 integet2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4230 Dátum: 2014.04.29 kedd, 21:27:20 »

Eddig 200ekm-t és 10évet mondtál.  integet2 integet2
ennyi eltérés van a modellek között.nekem 200.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4231 Dátum: 2014.04.29 kedd, 21:45:06 »

ennyi eltérés van a modellek között.nekem 200.

A 116 lovas 180 és a 140lovas 200?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4232 Dátum: 2014.04.29 kedd, 21:47:17 »

A 116 lovas 180 és a 140lovas 200?

Az egyik 2.0 a másik 2.2.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #4233 Dátum: 2014.04.29 kedd, 22:21:14 »

sehol.

20e km enként
olal,olajszűrő,lég és pollenszűrő
60e km enként go szűrő
180e km nél vezérlés csere vízpumpával

naaaaaaaaaaaaaaaa!  vigyor3
Le van az írva...
Pl az autó szervizkonyvében. Wink

valamint:
http://www.etis.ford.com/fordservice/home.do
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4234 Dátum: 2014.04.29 kedd, 22:34:09 »

Az egyik 2.0 a másik 2.2.

Nekünk ma bérletünk van arra, hogy félreértjük egymást.  hehe

Eddig a 2 literes 140lovasra mondta, hogy 200ekm vagy 10év.  Wink
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4235 Dátum: 2014.04.29 kedd, 22:37:12 »

Nekünk ma bérletünk van arra, hogy félreértjük egymást.  hehe

Eddig a 2 literes 140lovasra mondta, hogy 200ekm vagy 10év.  Wink

Na én azt nem olvastam.......  Cheesy
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4236 Dátum: 2014.04.30 szerda, 07:01:57 »

naaaaaaaaaaaaaaaa!  vigyor3
Le van az írva...
Pl az autó szervizkonyvében. Wink

valamint:
http://www.etis.ford.com/fordservice/home.do

itt sehol....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4237 Dátum: 2014.04.30 szerda, 08:22:53 »

Nekünk ma bérletünk van arra, hogy félreértjük egymást.  hehe

Eddig a 2 literes 140lovasra mondta, hogy 200ekm vagy 10év.  Wink

Mert annál is 200e km.  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4238 Dátum: 2014.04.30 szerda, 09:10:36 »

itt sehol....

Ok, de attól még a kérdés marad:

"A 116 lovas 180 és a 140lovas 200?"
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4239 Dátum: 2014.04.30 szerda, 11:49:42 »

Ok, de attól még a kérdés marad:

"A 116 lovas 180 és a 140lovas 200?"
itt zsírozd le: http://www.etis.ford.com/fordservice/home.do
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4240 Dátum: 2014.04.30 szerda, 22:11:36 »

Voltam az eu6-os motor (2.0) oktatásán. Ez már ad-blue, nem is tudom miért blue, ménem inkább brú... nya. Na mind1.
Az AC változtatja a nyomást, 2,5 és 7,5 bar között. Az olajpompa is tudja szabályozni a nyomást. A tyurbón hőfokjeladó...2450 bar cr nyomás, persze piezo.
Ja, a magasznyomású szippancsot is szinkronizálni kell, mint a vezérlést  vigyor3 nem mindegy hogy rakod fel - dugattyús. Meg ilyenek.
Cserébe a fogyi szinte nulla, a kupuff meg illatos. De ez az adblú... -11 fokon megfagy. Fűtik még a csöveket is. Leállás után visszaszííjja a csövekből. Mindig.
Hát, egyre csak kezd bonyolódni...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #4241 Dátum: 2014.04.30 szerda, 22:34:42 »

Voltam az eu6-os motor (2.0) oktatásán. Ez már ad-blue, nem is tudom miért blue, ménem inkább brú... nya. Na mind1.
Az AC változtatja a nyomást, 2,5 és 7,5 bar között. Az olajpompa is tudja szabályozni a nyomást. A tyurbón hőfokjeladó...2450 bar cr nyomás, persze piezo.
Ja, a magasznyomású szippancsot is szinkronizálni kell, mint a vezérlést  vigyor3 nem mindegy hogy rakod fel - dugattyús. Meg ilyenek.
Cserébe a fogyi szinte nulla, a kupuff meg illatos. De ez az adblú... -11 fokon megfagy. Fűtik még a csöveket is. Leállás után visszaszííjja a csövekből. Mindig.
Hát, egyre csak kezd bonyolódni...

Mondom én, Tesla a jövő. Környezetbarát, olcsó üzemű, egyszerű, mint a faék. Egyedül az akku rohadt drága, még.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #4242 Dátum: 2014.04.30 szerda, 23:08:05 »

Mondom én, Tesla a jövő. Környezetbarát, olcsó üzemű, egyszerű, mint a faék. Egyedül az akku rohadt drága, még.
talán még max 2 évig. de lehet annyi se kell már. csak egy kicsit lövöldözzenek keleten...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4243 Dátum: 2014.05.01 csütörtök, 10:23:07 »

Mondom én, Tesla a jövő. Környezetbarát, olcsó üzemű, egyszerű, mint a faék. Egyedül az akku rohadt drága, még.

Nagy jó uram, osztán honnan vesszük a temérdek villanyt? Mer ugyi.. most még a saját fogyasztásunk 100%-a sincs meg. Most van eladó áram.
Ha rázúdulna mondjuk a mostaninak csak 50%-a, egyrészt eltűnne a piacról a felesleg... már a saját használatunkra sem lenne elég, nemhogy az ótókra.
Ehhez a Tesla-projekthez vissza kellene indítani az összes atomraktort dojcsban, valamint építeni még egy csomót.
Ezenkívül... nálunk az elektromos áramot 40%-ban gázból állítják elő. Mennyire környezetbarát dolog ez?
Az erőmű önfogyasztása 5%. A szállításnál elveszik kb 10%. A mindenféle átalakításnál további 5-10. A tárolásnál meg legalább 5, de szerintem jóval több.
Az aksik előállítása: kell egy csomó trükkös fém, ami most speciel a kínaiak markában van, ergo csak ők gyárthatnak aksit. Az aksik előállításakor annyi co2 keletkezik, hogy ihaj.
Nem gazdaságosabb, ha simán beletankoljuk egy gázüzemű autóba? De...
Ha ezzel vetjük össze, a villanyautó biz az egyik legszennyezőbb autó, ami ugyan nem a városban szennyez, hanem a városon kívül.
Mert ugyi a németek mivel helyettesítették az atomot? Szénnel... abból meg korom és co2 jön, de bőven ám.
Ha figyelembe veszed a fentieket, mekkora veszteséggel jár egy megtett kilométer, ha az erőműből hozod az áramot, szerintem a villanyautó sokkal több co2-őt lök a környezetbe, mint egy régi, 3 literes benzinmotor. Vegyük hozzá azt a co2 mennyiséget is, ami az aksik előállításánál keletkezett, osszuk el a teljes megtett kilométerrel, és Béláim, baj van! Abszolúte nem versenyképes, sokkal-sokkal szennyezőbb, mint egy sima dízelmotor.
Persze, ha víz-, szél- és naperőmű lenne elég, hogy teljes, vagy legalább csúcsüzemben teljesen ellátná a hálózatot, volna miről beszélni. De addig... a villanyautó csak vízió.
Mo-on csak néhány gyorstöltő van, asszem pesten 3, meg vidéken 1. Szerintem ha csak ennyi kút van... az nagyon kevés.
A hálózat sem bírná a jelentősen megnőtt fogyit. Persze, jó dolog a villanyautó. Azaz, jó lesz. Majd egyszer, ha.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4244 Dátum: 2014.05.01 csütörtök, 11:24:00 »

Nagy jó uram, osztán honnan vesszük a temérdek villanyt? Mer ugyi.. most még a saját fogyasztásunk 100%-a sincs meg. Most van eladó áram.
Ha rázúdulna mondjuk a mostaninak csak 50%-a, egyrészt eltűnne a piacról a felesleg... már a saját használatunkra sem lenne elég, nemhogy az ótókra.
Ehhez a Tesla-projekthez vissza kellene indítani az összes atomraktort dojcsban, valamint építeni még egy csomót.
Ezenkívül... nálunk az elektromos áramot 40%-ban gázból állítják elő. Mennyire környezetbarát dolog ez?
Az erőmű önfogyasztása 5%. A szállításnál elveszik kb 10%. A mindenféle átalakításnál további 5-10. A tárolásnál meg legalább 5, de szerintem jóval több.
Az aksik előállítása: kell egy csomó trükkös fém, ami most speciel a kínaiak markában van, ergo csak ők gyárthatnak aksit. Az aksik előállításakor annyi co2 keletkezik, hogy ihaj.
Nem gazdaságosabb, ha simán beletankoljuk egy gázüzemű autóba? De...
Ha ezzel vetjük össze, a villanyautó biz az egyik legszennyezőbb autó, ami ugyan nem a városban szennyez, hanem a városon kívül.
Mert ugyi a németek mivel helyettesítették az atomot? Szénnel... abból meg korom és co2 jön, de bőven ám.
Ha figyelembe veszed a fentieket, mekkora veszteséggel jár egy megtett kilométer, ha az erőműből hozod az áramot, szerintem a villanyautó sokkal több co2-őt lök a környezetbe, mint egy régi, 3 literes benzinmotor. Vegyük hozzá azt a co2 mennyiséget is, ami az aksik előállításánál keletkezett, osszuk el a teljes megtett kilométerrel, és Béláim, baj van! Abszolúte nem versenyképes, sokkal-sokkal szennyezőbb, mint egy sima dízelmotor.
Persze, ha víz-, szél- és naperőmű lenne elég, hogy teljes, vagy legalább csúcsüzemben teljesen ellátná a hálózatot, volna miről beszélni. De addig... a villanyautó csak vízió.
Mo-on csak néhány gyorstöltő van, asszem pesten 3, meg vidéken 1. Szerintem ha csak ennyi kút van... az nagyon kevés.
A hálózat sem bírná a jelentősen megnőtt fogyit. Persze, jó dolog a villanyautó. Azaz, jó lesz. Majd egyszer, ha.
Ezt jól látod. Magyarországon fogy évente kb. 885 millió liter benzin és 1174 millió liter gázolaj. A benzin energiatartama kb. 12,61 kWh/kg a gázolajé 13,11 kWh/kg Így a benzint egy 966MW-os a gázolajat meg egy 1402MW-os blokkal lehetne kiváltani ez összesen 2369MW ami pont kb PAKS II kapacitása lenne állandóan csúcson járatva . Nem lehet tárolni nem nincs megoldva a töltés, nincs hatékony megtehető távolság. A tisztán villamos hajtás csak a targoncákba való de ott is csak korlátozottan.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4245 Dátum: 2014.05.01 csütörtök, 12:12:01 »

Csak egy szösszenet........
Talán már van is ilyen valahol (nem a közúton, forgalomban), hogy ugye az utakat eleve úgy építették, hogy az úton haladva indukciós elvén töltődik a jármű.

Na de térjünk vissza jelenbe.  Undecided
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4246 Dátum: 2014.05.01 csütörtök, 12:16:04 »

Csak egy szösszenet........
Talán már van is ilyen valahol (nem a közúton, forgalomban), hogy ugye az utakat eleve úgy építették, hogy az úton haladva indukciós elvén töltődik a jármű.

Na de térjünk vissza jelenbe.  Undecided
Persze jó is az ha egy mobiltelefont kell az asztalon tölteni, de egy 1,5 tonnás autót nem sokan akarnak ilyennel mozgatni  Wink
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4247 Dátum: 2014.05.01 csütörtök, 12:19:15 »

Persze jó is az ha egy mobiltelefont kell az asztalon tölteni, de egy 1,5 tonnás autót nem sokan akarnak ilyennel mozgatni  Wink

Persze, világos.
Nyilván nem a teljes energia jönne onnan, de lehetne növelni a távolságot, mert valami azért visszajönne miközben halad.  Smiley


Üzemanyagcella!  eljen    (de ugye ezt is "megölik")

(van már olyan 7-es BMW -még csak nem mostanában- , ahol a fedélzeti elektromos hálózatot üzemanyagcella látja el energiával. Mert sok a fogyasztó és nem akarják terhelni a motort....)  Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.01 csütörtök, 12:22:16 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4248 Dátum: 2014.05.01 csütörtök, 14:22:09 »

Persze, világos.
Nyilván nem a teljes energia jönne onnan, de lehetne növelni a távolságot, mert valami azért visszajönne miközben halad.  Smiley


Üzemanyagcella!  eljen    (de ugye ezt is "megölik")

(van már olyan 7-es BMW -még csak nem mostanában- , ahol a fedélzeti elektromos hálózatot üzemanyagcella látja el energiával. Mert sok a fogyasztó és nem akarják terhelni a motort....)  Smiley
Az üzemanyagcella önmagában már egy jó dolog, de az ott felhasznált hidrogént egyszerűbb direktben elégetni. Ha az energiasűrűséget nézzük, akkor meg nincs is kérdés. A hidrogén magasan ver mindent, 1kg hidrogén  (700bar nyomáson) energiatartalma 39,72KWh/kg. Ami kb. háromszorosa a benzinnek vagy gázolajnak. A kipufogóból meg szép tiszta vízpára jön. (persze a hidrogént is elő kell állítani valahogy, lehet "szennyes módon" ahogy az iparban csinálják földgáz felbontásával vagy fél tisztán elektrolizissel bontva vizet de pl. hagyományos erőműből nyert árammal (ez a legdrágább) vagy teljesen tisztán megújuló energiából nyert árammal bontva  a vizet) Nem kell ad blue meg egyéb csodalötty, élből tudja akár a majdani EU ∞ -t is. Én inkább azt várom, hogy a mostani hybrid tévelygés után mikor jönnek ki a széria érett hidrogénes belsőégésű motorokkal. Na majd akkor tényleg kihalhatnak a dízel járművek. Persze  Magyarországon a tiszta megújuló energia nem támogatott, így Forintosítva jelenleg még olyan 6-7 szerese a hidrogénes hajtás fajlagos költsége a hagyományos benzin vagy gázolajos hajtáshoz képest.  szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.01 csütörtök, 14:30:03 írta stealt » Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4249 Dátum: 2014.05.01 csütörtök, 14:47:34 »

Ezt jól látod. Magyarországon fogy évente kb. 885 millió liter benzin és 1174 millió liter gázolaj. A benzin energiatartama kb. 12,61 kWh/kg a gázolajé 13,11 kWh/kg Így a benzint egy 966MW-os a gázolajat meg egy 1402MW-os blokkal lehetne kiváltani ez összesen 2369MW ami pont kb PAKS II kapacitása lenne állandóan csúcson járatva ....

És ha jól gondolom, akkor az erőmű számára kedvező, állandó fogyasztással számolsz és nem azzal, hogy mindenki egyszerre ér este haza és "dugja fel" tölteni a paripát, ami kiemelt problémát jelentene mind az erőműnek, mind az elosztó rendszernek és hálózatnak.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 [85] 86 87 88 89 90 91 92 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.