Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:13:26
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
92
93
94
95
96
97
98
[
99
]
100
101
102
103
104
105
106
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5263486 alkalommal)
0 Felhasználó és 20 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4900 Dátum:
2014.07.15 kedd, 13:20:18 »
Idézetet írta: GSR - 2014.07.15 kedd, 11:09:23
Részterhelésnél is dolgozik a turbó és az egr is. Általában a motorok túlnyomórészt részterhelésen működnek.
nemmondod
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
BLACKMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 649
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4901 Dátum:
2014.07.15 kedd, 17:12:47 »
Idézetet írta: Trekxc - 2014.07.15 kedd, 07:53:22
Nekem is fel eve dugozva van es nincs hibakod. 2008-as 2,2 tdci. Svedben a vizsgan is atment.
Tominak csak euro 3,5-es az smaxija
, mert nincs benne DPF.
Az enyém sajnos még azér is "pofázik" ha kiállok a garázsból és épp fázik, vagy ha náthásan ülök bele.. Körbe kell járnom a témát, állítólag hibakódot fog dobni erre is...
Naplózva
2014-2022 2011 évj. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,
2005-2014 2002 évj. TD
DI
MK3 115LE +25% chip,
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4902 Dátum:
2014.07.15 kedd, 20:23:55 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2014.07.15 kedd, 13:20:18
nemmondod
Nyilván tudom, hogy tudod......
Mégis azt írtad, hogy az EGR zárva van amikor a turbo érdemben dolgozik. Mindig érdemben dolgozik.
Padlógázon zár az EGR és nagy terhelésnél esetleg. Ritkán járnak így.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4903 Dátum:
2014.07.15 kedd, 20:29:48 »
Idézetet írta: GSR - 2014.07.15 kedd, 20:23:55
Nyilván tudom, hogy tudod......
Mégis azt írtad, hogy az EGR zárva van amikor a turbo érdemben dolgozik. Mindig érdemben dolgozik.
Padlógázon zár az EGR és nagy terhelésnél esetleg. Ritkán járnak így.
eu3-nál ahogy figyeltem diagon az egr solenoidot már 1/3 gáz fölött nem nagyon hagyta nyitva. tehát tempótartósnál valóban niytva lehet, de akkor nem is tölt csúcson a turbo hogy extra légigényt keljen neki teljesíteni, mint amit írt a "szaki"
van aki nem ritkán jár úgy
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4904 Dátum:
2014.07.15 kedd, 21:51:58 »
Aki szeretne némi infót még EGR témában, az lapozzon ebben a topikban vissza a 20. oldalra. Ott boncolgattuk eléggé a témát.
Itt egy link is:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg707288#msg707288
Aki szeretné tudni, mikor van az EGR-e nyitva, nézze menet közben az EGR commanded adatokat.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
MM.
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 25
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4905 Dátum:
2014.07.23 szerda, 09:50:19 »
SZiasztok!
Régebben írtam 2.2 tdci Titanium-Sel kapcsolatban, szerencsére gázolajszűrő csere óta egyszer se állt le.
Viszont néha fogja magát és totál leszívja az akkut 3V-ra 1 éjszaka alatt..
Tegnap meg lefagyott a rendszer, még kinyitottam a távirányítóval, de utána már arra se reagált többet, és az indítógomb se működött..
akksisarul le fel és megint tökéletes.. Van ezekhez valami szoftverfrissités? Vagy hol érdemes elkezdeni keresni a hibát?
Naplózva
2009 Mondeo Titanium-S 2.2TDCI (175ps)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4906 Dátum:
2014.07.23 szerda, 09:52:11 »
Idézetet írta: MM. - 2014.07.23 szerda, 09:50:19
SZiasztok!
Régebben írtam 2.2 tdci Titanium-Sel kapcsolatban, szerencsére gázolajszűrő csere óta egyszer se állt le.
Viszont néha fogja magát és totál leszívja az akkut 3V-ra 1 éjszaka alatt..
Tegnap meg lefagyott a rendszer, még kinyitottam a távirányítóval, de utána már arra se reagált többet, és az indítógomb se működött..
akksisarul le fel és megint tökéletes.. Van ezekhez valami szoftverfrissités? Vagy hol érdemes elkezdeni keresni a hibát?
Van kb 8-9 főmodul az autóban, és mindegyiket lehet frissíteni! De csak hozzáértővel...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4907 Dátum:
2014.07.23 szerda, 10:03:06 »
Idézetet írta: MM. - 2014.07.23 szerda, 09:50:19
SZiasztok!
Régebben írtam 2.2 tdci Titanium-Sel kapcsolatban, szerencsére gázolajszűrő csere óta egyszer se állt le.
Viszont néha fogja magát és totál leszívja az akkut 3V-ra 1 éjszaka alatt..
Tegnap meg lefagyott a rendszer, még kinyitottam a távirányítóval, de utána már arra se reagált többet, és az indítógomb se működött..
akksisarul le fel és megint tökéletes.. Van ezekhez valami szoftverfrissités? Vagy hol érdemes elkezdeni keresni a hibát?
1.milyen autód van?tedd be az aláírásodba,nem fogja többé megkérdezni a sok hülye.
évjárat,motor,stb .azt látom,hogy 2.2 de abból is van fl előttim és utáni is.
2. azonnal hibakódolvasást kell rászabadítani.100%,hogy van tárolt hiba.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
MM.
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 25
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4908 Dátum:
2014.07.23 szerda, 10:48:04 »
Idézetet írta: alf - 2014.07.23 szerda, 10:03:06
1.milyen autód van?tedd be az aláírásodba,nem fogja többé megkérdezni a sok hülye.
évjárat,motor,stb .azt látom,hogy 2.2 de abból is van fl előttim és utáni is.
2. azonnal hibakódolvasást kell rászabadítani.100%,hogy van tárolt hiba.
2009es nem facelift es.. Keyless inditás van benne..
Hibakódolvasáshoz van valami elérhető árú csatoló? nekem sima ELM327 van, esetleg ahhoz szoftver?
Naplózva
2009 Mondeo Titanium-S 2.2TDCI (175ps)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4909 Dátum:
2014.07.23 szerda, 10:50:27 »
Idézetet írta: MM. - 2014.07.23 szerda, 10:48:04
2009es nem facelift es.. Keyless inditás van benne..
Hibakódolvasáshoz van valami elérhető árú csatoló? nekem sima ELM327 van, esetleg ahhoz szoftver?
sima elm tökéletes és forscan a program!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4910 Dátum:
2014.07.23 szerda, 10:56:34 »
Idézetet írta: MM. - 2014.07.23 szerda, 10:48:04
2009es nem facelift es.. Keyless inditás van benne..
Hibakódolvasáshoz van valami elérhető árú csatoló? nekem sima ELM327 van, esetleg ahhoz szoftver?
tökéletes.töltsd le az ingyenes forscan-t.meglesz a hiba azonnal.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
MM.
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 25
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4911 Dátum:
2014.07.23 szerda, 10:59:08 »
Kössz a tippeket!
Naplózva
2009 Mondeo Titanium-S 2.2TDCI (175ps)
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4912 Dátum:
2014.07.23 szerda, 11:18:37 »
A sima ELM-et át kell alakítani átkapcsolhatóra, különben a hibakódok jó része nem olvasható. Főleg az egzotikusabbak.
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=437436#437436
Másrészt erősen kétlem, hogy az akku lemerülés okát így meg fogod találni. Az ilyesmit általában utólag beépített eszközök okozzák.
XI-XXII. kerületben szívesen segítek hibakód olvasásban.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4913 Dátum:
2014.07.23 szerda, 11:30:38 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.07.23 szerda, 11:18:37
A sima ELM-et át kell alakítani átkapcsolhatóra, különben a hibakódok jó része nem olvasható. Főleg az egzotikusabbak.
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=437436#437436
Másrészt erősen kétlem, hogy az akku lemerülés okát így meg fogod találni. Az ilyesmit általában utólag beépített eszközök okozzák.
XI-XXII. kerületben szívesen segítek hibakód olvasásban.
Hát jah, az elektornyos modulok pont az ms-canon vannak...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4914 Dátum:
2014.07.23 szerda, 12:15:26 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.07.23 szerda, 11:18:37
A sima ELM-et át kell alakítani átkapcsolhatóra, különben a hibakódok jó része nem olvasható. Főleg az egzotikusabbak.
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=437436#437436
Másrészt erősen kétlem, hogy az akku lemerülés okát így meg fogod találni. Az ilyesmit általában utólag beépített eszközök okozzák.
XI-XXII. kerületben szívesen segítek hibakód olvasásban.
kivéve ha generátorhibáról van szó.épp 5-6 hete járt egy srác nálam,neki generátorhibája volt tárolva,de a töltéslámpa nem világított....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4915 Dátum:
2014.07.23 szerda, 12:52:21 »
Idézetet írta: alf - 2014.07.23 szerda, 12:15:26
kivéve ha generátorhibáról van szó.épp 5-6 hete járt egy srác nálam,neki generátorhibája volt tárolva,de a töltéslámpa nem világított....
Az is lehet, hogy segít a hibakód az is, hogy nem. Tudjuk jól, hogy nem mindenható. Szidjuk is a hibakód olvasás+csere üzemmódban működő egységnyi szervizeseket.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4916 Dátum:
2014.07.23 szerda, 15:11:10 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.07.23 szerda, 12:52:21
Az is lehet, hogy segít a hibakód az is, hogy nem. Tudjuk jól, hogy nem mindenható. Szidjuk is a hibakód olvasás+csere üzemmódban működő egységnyi szervizeseket.
nyilván.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
khgdent
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4917 Dátum:
2014.07.31 csütörtök, 21:46:26 »
Kedves Mondeosok!
A következő problémát kezdi generálni szeretett mondeom és nem tudom mit csináljak vele. Érdemes már szervizbe vinni vagy várjak még? A gondok pár héttel ezelőtt kezdődtek. Először kért egy új akksit az autó. Ezért haragudtam, mert kicsit több, mint két éve cseréltem már egyszer. Jelenleg 250ekm-nél járok. Indításnál eddig főleg nyáron külön izzítás nélkül egyből indult, viszont mostanában hosszas önindítózás után teszi ezt meg. Érdekes, hogy nem minden esetben nehézkes a beindítása. Teljesen random mód van, hogy a reggeli első, de van, hogy épp második-harmadik indítást követően köszörül. Eddig mindig beindult és menet közben sem tapasztalok rendellenes működést leszámítva az önindítózást. Mit tegyek, hova vigyem, mi lehet a gondja?
Válaszokat előre is köszönöm!
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4918 Dátum:
2014.07.31 csütörtök, 21:59:00 »
Idézetet írta: khgdent - 2014.07.31 csütörtök, 21:46:26
Kedves Mondeosok!
A következő problémát kezdi generálni szeretett mondeom és nem tudom mit csináljak vele. Érdemes már szervizbe vinni vagy várjak még? A gondok pár héttel ezelőtt kezdődtek. Először kért egy új akksit az autó. Ezért haragudtam, mert kicsit több, mint két éve cseréltem már egyszer. Jelenleg 250ekm-nél járok. Indításnál eddig főleg nyáron külön izzítás nélkül egyből indult, viszont mostanában hosszas önindítózás után teszi ezt meg. Érdekes, hogy nem minden esetben nehézkes a beindítása. Teljesen random mód van, hogy a reggeli első, de van, hogy épp második-harmadik indítást követően köszörül. Eddig mindig beindult és menet közben sem tapasztalok rendellenes működést leszámítva az önindítózást. Mit tegyek, hova vigyem, mi lehet a gondja?
Válaszokat előre is köszönöm!
Mostakkor az a gond, hogy nem indul elsőre?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
khgdent
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4919 Dátum:
2014.07.31 csütörtök, 22:10:59 »
Idézetet írta: BT - 2014.07.31 csütörtök, 21:59:00
Mostakkor az a gond, hogy nem indul elsőre?
Az a gond, hogy nem a megszokott módon indul. Sokkal többet kell indítózni és olyan érzésem van mintha egyáltalán nem akarna beindulni... és igen, előfordult már, hogy elsőre nem indult be ami igen rendhagyó esemény, eddig nem fordult elő.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.07.31 csütörtök, 22:14:39 írta khgdent
»
Naplózva
Dzsana
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4920 Dátum:
2014.07.31 csütörtök, 22:25:58 »
Idézetet írta: khgdent - 2014.07.31 csütörtök, 22:10:59
Az a gond, hogy nem a megszokott módon indul. Sokkal többet kell indítózni és olyan érzésem van mintha egyáltalán nem akarna beindulni... és igen, előfordult már, hogy elsőre nem indult be ami igen rendhagyó esemény, eddig nem fordult elő.
És csak hidegen nem indul, vagy melegen sem?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4921 Dátum:
2014.07.31 csütörtök, 22:44:04 »
Idézetet írta: khgdent - 2014.07.31 csütörtök, 22:10:59
Az a gond, hogy nem a megszokott módon indul. Sokkal többet kell indítózni és olyan érzésem van mintha egyáltalán nem akarna beindulni... és igen, előfordult már, hogy elsőre nem indult be ami igen rendhagyó esemény, eddig nem fordult elő.
Hibakódot néztetek?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4922 Dátum:
2014.08.01 péntek, 06:29:07 »
Idézetet írta: khgdent - 2014.07.31 csütörtök, 22:10:59
Az a gond, hogy nem a megszokott módon indul. Sokkal többet kell indítózni és olyan érzésem van mintha egyáltalán nem akarna beindulni... és igen, előfordult már, hogy elsőre nem indult be ami igen rendhagyó esemény, eddig nem fordult elő.
nem cseréltetek gázolaj szűrőt mostanában?
Nem szivárog a gázolaj a csúcsok körül vagy bárhol máshol?
levegősödés okozhatja ezt a gondot,de hibakódot kellene nézni,mert az segíthet kideríteni a hiba okát.
merre laksz?lehet,hogy tud valaki segíteni neked egy diaggal....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
khgdent
Vendég
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4923 Dátum:
2014.08.01 péntek, 07:39:35 »
Idézetet írta: alf - 2014.08.01 péntek, 06:29:07
nem cseréltetek gázolaj szűrőt mostanában?
Nem szivárog a gázolaj a csúcsok körül vagy bárhol máshol?
levegősödés okozhatja ezt a gondot,de hibakódot kellene nézni,mert az segíthet kideríteni a hiba okát.
merre laksz?lehet,hogy tud valaki segíteni neked egy diaggal....
Egyaránt előfordul hideg és meleg motornál is, de nem minden indításnál. Gázolajszűrő egy éve volt cserélve, folyást eddig nem vettem észre, de megnézem alaposabban. Tatán lakunk, de nem gond, ha utazni kell egy kicsit akár diagért vagy egy biztos szerelőért.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4924 Dátum:
2014.08.01 péntek, 07:53:14 »
Idézetet írta: khgdent - 2014.08.01 péntek, 07:39:35
Egyaránt előfordul hideg és meleg motornál is, de nem minden indításnál. Gázolajszűrő egy éve volt cserélve, folyást eddig nem vettem észre, de megnézem alaposabban. Tatán lakunk, de nem gond, ha utazni kell egy kicsit akár diagért vagy egy biztos szerelőért.
tatán van 1 beépített emberünk diag vonalon.
Ő SzJani.
keresd meg privátban,hátha tud neked segíteni.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4925 Dátum:
2014.08.01 péntek, 07:58:36 »
További 5letek: izzító gyertyák cseréje, önindító cseréje? (Ezeken már mind túl vagyok)
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
khgdent
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4926 Dátum:
2014.08.01 péntek, 08:04:02 »
Köszönöm a válaszokat, akkor elindulok ezen a vonalon.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4927 Dátum:
2014.08.01 péntek, 09:16:34 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2014.08.01 péntek, 07:58:36
További 5letek: izzító gyertyák cseréje, önindító cseréje? (Ezeken már mind túl vagyok)
de mia problem?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Arabic
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4928 Dátum:
2014.08.01 péntek, 14:24:20 »
Idézetet írta: khgdent - 2014.07.31 csütörtök, 21:46:26
Kedves Mondeosok!
A következő problémát kezdi generálni szeretett mondeom és nem tudom mit csináljak vele. Érdemes már szervizbe vinni vagy várjak még? A gondok pár héttel ezelőtt kezdődtek. Először kért egy új akksit az autó. Ezért haragudtam, mert kicsit több, mint két éve cseréltem már egyszer. Jelenleg 250ekm-nél járok. Indításnál eddig főleg nyáron külön izzítás nélkül egyből indult, viszont mostanában hosszas önindítózás után teszi ezt meg. Érdekes, hogy nem minden esetben nehézkes a beindítása. Teljesen random mód van, hogy a reggeli első, de van, hogy épp második-harmadik indítást követően köszörül. Eddig mindig beindult és menet közben sem tapasztalok rendellenes működést leszámítva az önindítózást. Mit tegyek, hova vigyem, mi lehet a gondja?
Válaszokat előre is köszönöm!
önindító felújítás kb 15-20e ft jobb helyeken is, de az izzítógyertyáidat is átnézetném/cserélném. nekem az volt a gond.
Naplózva
khgdent
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4929 Dátum:
2014.08.02 szombat, 08:00:13 »
Idézetet írta: Arabic - 2014.08.01 péntek, 14:24:20
önindító felújítás kb 15-20e ft jobb helyeken is, de az izzítógyertyáidat is átnézetném/cserélném. nekem az volt a gond.
Köszi, ez elvileg jó hír, mert akkor talán nem a komplett befecskendezéssel lesz gond. Megbeszéltem a diagnosztikát Szjanival, amint van eredmény beszámolok róla.
Naplózva
Arabic
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4930 Dátum:
2014.08.04 hétfő, 14:12:44 »
Idézetet írta: khgdent - 2014.08.02 szombat, 08:00:13
Köszi, ez elvileg jó hír, mert akkor talán nem a komplett befecskendezéssel lesz gond. Megbeszéltem a diagnosztikát Szjanival, amint van eredmény beszámolok róla.
mk4-nek nem szokott gond lenni a befecskendezővel. mennyi km van benne?
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4931 Dátum:
2014.08.04 hétfő, 16:16:13 »
Idézetet írta: Arabic - 2014.08.01 péntek, 14:24:20
önindító felújítás kb 15-20e ft jobb helyeken is, de az izzítógyertyáidat is átnézetném/cserélném. nekem az volt a gond.
Önindítót most cseréltem. A nagyautónál 40eFT és a cseredarabot elég, ha utólag visszaviszed. Izzító gyertyák darabja olyan 6-8eFT, viszont a csere az szívás (mondta a szerelő).
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4932 Dátum:
2014.08.04 hétfő, 16:59:14 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2014.08.04 hétfő, 16:16:13
Önindítót most cseréltem. A nagyautónál 40eFT és a cseredarabot elég, ha utólag visszaviszed. Izzító gyertyák darabja olyan 6-8eFT, viszont a csere az szívás (mondta a szerelő).
Nekem kettő gyertya nem működik, majd ősszel csere
Naplózva
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4933 Dátum:
2014.08.08 péntek, 14:06:30 »
Üdv mindenkinek!
Adott egy 2008-as 2.0 tdci 140 lovas kombi mondeo 20000 kilométerenként betartva az olajcserét múltkor kb 17000km után kivillant az olajcsere lámpa furcsáltuk is, de lecseréltük mondván jobb a békesség erre most 3000km után megint kivillant ugye hivatalosan most lenne a húszezres olajcsere.
Szerintetek mitől lehet ez? amikor cseréltük természetesen lenulláztuk, de akkor még se törlődött volna, vagy valami baja van? 140000 km van az autóban.
Mobil 5W-30 ESP olaj.
Előre is köszi.
üdv.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4934 Dátum:
2014.08.08 péntek, 14:13:39 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.08.08 péntek, 14:06:30
Üdv mindenkinek!
Adott egy 2008-as 2.0 tdci 140 lovas kombi mondeo 20000 kilométerenként betartva az olajcserét múltkor kb 17000km után kivillant az olajcsere lámpa furcsáltuk is, de lecseréltük mondván jobb a békesség erre most 3000km után megint kivillant ugye hivatalosan most lenne a húszezres olajcsere.
Szerintetek mitől lehet ez? amikor cseréltük természetesen lenulláztuk, de akkor még se törlődött volna, vagy valami baja van? 140000 km van az autóban.
Mobil 5W-30 ESP olaj.
Előre is köszi.
üdv.
Érdekes... Vegyél bele gyári olajat és próbáld azzal... Regenerál rendesen?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4935 Dátum:
2014.08.08 péntek, 14:17:50 »
Idézetet írta: BT - 2014.08.08 péntek, 14:13:39
Érdekes... Vegyél bele gyári olajat és próbáld azzal... Regenerál rendesen?
Ezt honnét tudom meg, hogy regenerál-e rendesen? Nagy távokra van használva, nem városba szal ki kell hogy regeneráljon. Ez miatt sok gázolajat se spriccelhet be, gondolom én mivel hosszútávú használat van.
Elejétől fogva ezt az olajat használtuk most hirtelen nem lenne jó?
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4936 Dátum:
2014.08.08 péntek, 14:24:31 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.08.08 péntek, 14:17:50
Ezt honnét tudom meg, hogy regenerál-e rendesen? Nagy távokra van használva, nem városba szal ki kell hogy regeneráljon. Ez miatt sok gázolajat se spriccelhet be, gondolom én mivel hosszútávú használat van.
Elejétől fogva ezt az olajat használtuk most hirtelen nem lenne jó?
Nullázd ki és xard se le...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4937 Dátum:
2014.08.08 péntek, 14:26:33 »
Idézetet írta: BT - 2014.08.08 péntek, 14:24:31
Nullázd ki és xard se le...
Most az lesz mást nem tudunk aztán meglátjuk meddig bírja ki, csak idegesítő hogy idáig jó volt most meg ezt csinálja.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4938 Dátum:
2014.08.08 péntek, 14:32:29 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.08.08 péntek, 14:06:30
Üdv mindenkinek!
Adott egy 2008-as 2.0 tdci 140 lovas kombi mondeo 20000 kilométerenként betartva az olajcserét múltkor kb 17000km után kivillant az olajcsere lámpa furcsáltuk is, de lecseréltük mondván jobb a békesség erre most 3000km után megint kivillant ugye hivatalosan most lenne a húszezres olajcsere.
Szerintetek mitől lehet ez? amikor cseréltük természetesen lenulláztuk, de akkor még se törlődött volna, vagy valami baja van? 140000 km van az autóban.
Mobil 5W-30 ESP olaj.
Előre is köszi.
üdv.
Most ért el a 20e Km-s számhoz. Szerintem töröld és menj tovább
Naplózva
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4939 Dátum:
2014.08.08 péntek, 14:34:51 »
Köszi a helpet az lesz nullázzuk.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4940 Dátum:
2014.08.08 péntek, 20:43:54 »
Most jöttünk vele nem írta ki az olajcserét, ki érti ezt...na mind1.
Ti amúgy milyen olajat használtok Fordot?
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4941 Dátum:
2014.08.08 péntek, 20:51:08 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.08.08 péntek, 20:43:54
Most jöttünk vele nem írta ki az olajcserét, ki érti ezt...na mind1.
Ti amúgy milyen olajat használtok Fordot?
jaja
Naplózva
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4942 Dátum:
2014.08.08 péntek, 21:14:27 »
Idézetet írta: KOTTA - 2014.08.08 péntek, 20:51:08
jaja
5W-30 full szintetikus az is?
Mer mi direkt azért vesszük ezt a mobil-t mer elvileg az egyik legjobb olaj...
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4943 Dátum:
2014.08.08 péntek, 21:18:55 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.08.08 péntek, 21:14:27
5W-30 full szintetikus az is?
Mer mi direkt azért vesszük ezt a mobil-t mer elvileg az egyik legjobb olaj...
szerintem az a legjobb olaj a motornak, amire tervezték. Hiába jó a Mobil1 full synt hiper csoda, egy zsiguliba nem raknám bele, mert a motor tönkremegy. Biztos tudja valaki, hogy a ford csomagolású olaj honnan jön, de nekem az a lényeg, hogy olyan kerüljön bele, amire tervezték.
Naplózva
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4944 Dátum:
2014.08.08 péntek, 22:58:52 »
Idézetet írta: KOTTA - 2014.08.08 péntek, 21:18:55
szerintem az a legjobb olaj a motornak, amire tervezték. Hiába jó a Mobil1 full synt hiper csoda, egy zsiguliba nem raknám bele, mert a motor tönkremegy. Biztos tudja valaki, hogy a ford csomagolású olaj honnan jön, de nekem az a lényeg, hogy olyan kerüljön bele, amire tervezték.
Végül is mondasz valamit, tönkre azért nem megy mer már 140000km van benne, de lehet pont ez miatt irkálja az olajcserét. Ha többször is fogja akkor megy bele a ford.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Att-ila
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4945 Dátum:
2014.08.10 vasárnap, 08:03:20 »
https://www.youtube.com/watch?v=pAJSOsIbqyc
Sziasztok! Nem tudjátok hogy lehet-e ilyet vagy hasonlót kapni itthon? Én anno karb. tisztítót fujtam a motorba a régi autómon ahogy a videón is lehet látni (nagyon bevált), de a mondeoval nem merem a DPF miatt stb.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4946 Dátum:
2014.08.10 vasárnap, 08:43:53 »
Idézetet írta: Att-ila - 2014.08.10 vasárnap, 08:03:20
https://www.youtube.com/watch?v=pAJSOsIbqyc
Sziasztok! Nem tudjátok hogy lehet-e ilyet vagy hasonlót kapni itthon? Én anno karb. tisztítót fujtam a motorba a régi autómon ahogy a videón is lehet látni (nagyon bevált), de a mondeoval nem merem a DPF miatt stb.
a videó egy tit-x be dőltik.nagy a valószínűsége hogy DPF-es. én inkább a hatékonyságában kételkednék.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4947 Dátum:
2014.08.10 vasárnap, 10:16:04 »
Idézetet írta: Att-ila - 2014.08.10 vasárnap, 08:03:20
https://www.youtube.com/watch?v=pAJSOsIbqyc
Sziasztok! Nem tudjátok hogy lehet-e ilyet vagy hasonlót kapni itthon? Én anno karb. tisztítót fujtam a motorba a régi autómon ahogy a videón is lehet látni (nagyon bevált), de a mondeoval nem merem a DPF miatt stb.
A tv-shopos videok mindig nagyon jól meg vannak csinálva. A kedvencem mikor valami olajadalékot reklámoznak ami még a betont is bírja.
Én biztos nem locsolnék így semmit a szívócsőbe.....ha koszos a turbo (geometria) akkor le kell venni és kipucolni rendesen.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
jocinho7
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4948 Dátum:
2014.08.13 szerda, 18:06:35 »
Sziasztok,
Egy nagyon fontos dologban kérném a tanácsotokat, tapasztalatokat. Egy 2008.08 gyártású 2.0 tdci motorral(143LE) szerelt mondeo tulajdonosa vagyok. Jelenleg 173.000 km van benne, 23.000km-től nálunk van.
Pár hete elkezdett nagyon füstölni(fekete), majd kiírta a diesel filter overloaded üzenetet, ami hatására a regeneráció megtörtént. Erre pár napra újra előjött az üzenet, immár motor check lámpával együtt. Ezt követően eltűnt, majd minden zavartalanul működött.
Vizsgáztatni kellett, de benne maradt a DPF-es hibaüzenet, aminek hatására elhatároztam, hogy kitakaríttatom. Ez megtörtént a múlt héten csütörtökön. Utána minden rendben volt, boldogság, új autó érzet stb.
Ezután jött amire nem vártam. Újra diesel filter overloaded üzenet+motor check lámpa. Azonnal szerelő felé vettem az irányt, de fél úton engine malfunction üzenet jelent meg az előző mellé, és letiltotta a motort, aminek hatására csak korlátozottan lehetett üzemeltetni.
Rádugták gépre, 3 hibakód volt, mind a 3 a DPF miatt. A szervizben szétszedték, ismét tele volt fekete korommal a részecskeszűrő, valamint az egész rendszer. Kitakarították az egészet végig (már nem csak a DPF-et), minden jó volt, majd 15km-rel később jött a villámcsapás: diesel filter overloaded+motor check lámpa.
Mi a véleményetek? Mi lehet a probléma? Hogyan tudom orvosolni?
Akármilyen információtok, tanácsotok, tapasztalatotok van, légy szíves írjátok már meg.
Előre is nagyon köszönöm!!!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #4949 Dátum:
2014.08.13 szerda, 18:17:56 »
Idézetet írta: jocinho7 - 2014.08.13 szerda, 18:06:35
Sziasztok,
Egy nagyon fontos dologban kérném a tanácsotokat, tapasztalatokat. Egy 2008.08 gyártású 2.0 tdci motorral(143LE) szerelt mondeo tulajdonosa vagyok. Jelenleg 173.000 km van benne, 23.000km-től nálunk van.
Pár hete elkezdett nagyon füstölni(fekete), majd kiírta a diesel filter overloaded üzenetet, ami hatására a regeneráció megtörtént. Erre pár napra újra előjött az üzenet, immár motor check lámpával együtt. Ezt követően eltűnt, majd minden zavartalanul működött.
Vizsgáztatni kellett, de benne maradt a DPF-es hibaüzenet, aminek hatására elhatároztam, hogy kitakaríttatom. Ez megtörtént a múlt héten csütörtökön. Utána minden rendben volt, boldogság, új autó érzet stb.
Ezután jött amire nem vártam. Újra diesel filter overloaded üzenet+motor check lámpa. Azonnal szerelő felé vettem az irányt, de fél úton engine malfunction üzenet jelent meg az előző mellé, és letiltotta a motort, aminek hatására csak korlátozottan lehetett üzemeltetni.
Rádugták gépre, 3 hibakód volt, mind a 3 a DPF miatt. A szervizben szétszedték, ismét tele volt fekete korommal a részecskeszűrő, valamint az egész rendszer. Kitakarították az egészet végig (már nem csak a DPF-et), minden jó volt, majd 15km-rel később jött a villámcsapás: diesel filter overloaded+motor check lámpa.
Mi a véleményetek? Mi lehet a probléma? Hogyan tudom orvosolni?
Akármilyen információtok, tanácsotok, tapasztalatotok van, légy szíves írjátok már meg.
Előre is nagyon köszönöm!!!
szinte biztos,hogy kormol az autód mint a gyárkémény,és azért vágja tele a kipuffrendszert.
ez csippelt ugye?Naugye.... lehet,hogy a javításig érdemes lenne visszatenni az eredeti sw-t,hogy ne vezessen félre.
Amit érdemes átnézni:
Egr szelepet és a szívósort kitakarítani,majd az egr-t ledugózni azonnal!
Turbónyomást mérni,mert lehet,hogy likas valamelyik csöved,észre sem veszed a csipp miatt,és termeled a kormot.
Alap turbónyomás 2,5 diaggal az emelt talán 2,7bar.De ha valahol rés van a pajzson akkor a 2,5sincs meg.
Menet közben kell mérni.
A csúcsok kompenzációs értékeit sdiaggal megkellene nézni,mert lehet valamelyik halódik-vagy mind.(ez miatt érdemes a csippet ledobni róla).
Figyelmeztetés!
Ha gyári diagra viszed az autót,a csipped ugorhat ha nem elég figyelmes a diagnoszta.Mindenképp csináltass biztonsági mentést róla azzal aki megírta-ha eddig nem volt.
Írd meg hol laksz,hátha fórumos tud neked segíteni ingyendiagban.ja és már mi is tudunk szoftveresen regenerációt indítani a szűrőn,nem csak a szervíz.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.08.13 szerda, 18:20:47 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
92
93
94
95
96
97
98
[
99
]
100
101
102
103
104
105
106
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ