Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:14:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 96 97 98 99 100 101 102 [103] 104 105 106 107 108 109 110 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5258593 alkalommal)
0 Felhasználó és 253 vendég van a témában
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #5100 Dátum: 2014.08.27 szerda, 11:41:41 »

Ott a pont!  nyes

Pedig olyan lelkesen várják sokan DPF nélküli kocsiktól, hogy regeneráljanak, pedig lehet, hogy az elkövetkezendő 40évben nem fognak...  Wink

Ahogy már többen is írtátok, viszonylag könnyen észlelhető a regen: 1,9l/h a pill fogy. alapjáraton és mélyebben morog a motor gyorsításkor. Mivel készültem a DPF-es motorból vétel előtt, próbáltam többféleképpen végigcsinálni már a folyamatot és elvégzi 6-ban 1800-as furdulaton is, kb. 9-10perc volt és 4. - ben 120km/h - nál, ott talán hamarabb befejezte. A pill fogy. mérőn látható a vége a folyamatnak. A gép szerint ~7000km alatt 4 sikeres regenem volt, ebből 3-at észrevettem, 1 - et nem... Ennél több gondom ne is legyen a DPF - el és boldogság van!

Hát ha jól látom már a Tied is Fl-es, így a motorolaj mizéria már nem érint. Én is emiatt vaciláltam a megvétellel. Bár ahogy használom, 60-70% pálya a többi város, és nem nagypapatempó, annyit nem regenerál.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #5101 Dátum: 2014.08.27 szerda, 11:50:29 »

Hát ha jól látom már a Tied is Fl-es, így a motorolaj mizéria már nem érint. Én is emiatt vaciláltam a megvétellel. Bár ahogy használom, 60-70% pálya a többi város, és nem nagypapatempó, annyit nem regenerál.

Igen FL. TXBA motorkóddal... Eddig nagyon bejön! Miféle mizéria volt az olajokkal?
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #5102 Dátum: 2014.08.27 szerda, 12:00:04 »

Igen FL. TXBA motorkóddal... Eddig nagyon bejön! Miféle mizéria volt az olajokkal?

Az FL előttiek ha nem tudták befejezni a regenerálást, akkor hígíthatták a motorolajat, ami szerintem hiába cseréled sűrűbben, nem tesz jót a motornak. Merthogy ilyenkor ha jól tudom hamarabb is szólt hogy aktuális a csere. Az FL után már másképp tisztítja a szűrőt, van egy külön befecskendező ami ha jól tudom közvetlen a kipuffba vagy a szűrőbe fecskendez be, így égeti ki/tisztítja.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #5103 Dátum: 2014.08.27 szerda, 12:41:35 »

Az FL előttiek ha nem tudták befejezni a regenerálást, akkor hígíthatták a motorolajat, ami szerintem hiába cseréled sűrűbben, nem tesz jót a motornak. Merthogy ilyenkor ha jól tudom hamarabb is szólt hogy aktuális a csere. Az FL után már másképp tisztítja a szűrőt, van egy külön befecskendező ami ha jól tudom közvetlen a kipuffba vagy a szűrőbe fecskendez be, így égeti ki/tisztítja.

Jaa értem, erről hallottam én is! Mazdáknál is volt rengeteg gond az első generációs DPF - ekkel, (az a motor még Ford volt) ahogy írtad, telefosta gázolajjal a motorolajat és még olyan is volt, amit emiatt főtengelycsapágyazni kellett. De a mieink már más elven működnek, külön egység a dpf. Egy elég nagy Mazda/Kia szervíz vezetője az osztálytársam volt és kiokosított dpf témában! Kérdeztem is tőle, hogy melyik márkaszervízben nem vernek át? A válasza elgondolkodtató volt, 95% esélyed van, hogy valamivel lehúznak, kérdés csak a mértéke... Remek!  levele

Azt hittem, hogy átvernek az olajjal a szervízek... vagy hasonlók!
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5104 Dátum: 2014.08.27 szerda, 12:55:29 »

Az FL előttiek ha nem tudták befejezni a regenerálást, akkor hígíthatták a motorolajat, ami szerintem hiába cseréled sűrűbben, nem tesz jót a motornak. Merthogy ilyenkor ha jól tudom hamarabb is szólt hogy aktuális a csere. Az FL után már másképp tisztítja a szűrőt, van egy külön befecskendező ami ha jól tudom közvetlen a kipuffba vagy a szűrőbe fecskendez be, így égeti ki/tisztítja.
sőt.egy izzítógyertyával be is gyújtja a gázolajat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #5105 Dátum: 2014.08.27 szerda, 13:33:09 »

sőt.egy izzítógyertyával be is gyújtja a gázolajat.

Napláne. Akkor ne lepődjek meg ha egyszer cserekor ötöt számláznak ki?  smile
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #5106 Dátum: 2014.08.27 szerda, 14:50:35 »

Az FL előttiek ha nem tudták befejezni a regenerálást, akkor hígíthatták a motorolajat, ami szerintem hiába cseréled sűrűbben, nem tesz jót a motornak. Merthogy ilyenkor ha jól tudom hamarabb is szólt hogy aktuális a csere. Az FL után már másképp tisztítja a szűrőt, van egy külön befecskendező ami ha jól tudom közvetlen a kipuffba vagy a szűrőbe fecskendez be, így égeti ki/tisztítja.

Nálunk pont ez a probléma van higítja az olajat és dobja a service oil-t. Sad

Megint cserélhetjük le az olajat, mert nem merünk menni vele így.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5107 Dátum: 2014.08.27 szerda, 15:47:04 »

Napláne. Akkor ne lepődjek meg ha egyszer cserekor ötöt számláznak ki?  smile
eljen hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5108 Dátum: 2014.08.27 szerda, 15:47:55 »

Nálunk pont ez a probléma van higítja az olajat és dobja a service oil-t. Sad

Megint cserélhetjük le az olajat, mert nem merünk menni vele így.
10e km-t simán elmegy még így is gond nélkül.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
fnzfrd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


« Új hozzászólás #5109 Dátum: 2014.08.27 szerda, 16:15:23 »

hali!

az normális e, ha éppen regenerál, akkor ingadozik egy kicsit a fordulat alapjáraton? volt már olyan is, hogy regenerálás közben meg kellett állnom és miután kinyomtam a kuplungot annyira leesett a fordulat, hogy leállt a motor.
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Titanium ?? LE 5 ajtó
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5110 Dátum: 2014.08.27 szerda, 16:32:41 »

hali!

az normális e, ha éppen regenerál, akkor ingadozik egy kicsit a fordulat alapjáraton? volt már olyan is, hogy regenerálás közben meg kellett állnom és miután kinyomtam a kuplungot annyira leesett a fordulat, hogy leállt a motor.

Azért le nekem sose állt...  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5111 Dátum: 2014.08.27 szerda, 17:04:17 »

hali!

az normális e, ha éppen regenerál, akkor ingadozik egy kicsit a fordulat alapjáraton? volt már olyan is, hogy regenerálás közben meg kellett állnom és miután kinyomtam a kuplungot annyira leesett a fordulat, hogy leállt a motor.
nemhogy leesik közben a fordulat,hanem inkább emelkedik.ezért is magasabb az alapjárati pillanatnyi fogyi.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
orion77
Vendég
« Új hozzászólás #5112 Dátum: 2014.08.27 szerda, 18:46:25 »

nemhogy leesik közben a fordulat,hanem inkább emelkedik.ezért is magasabb az alapjárati pillanatnyi fogyi.
én meg azt vettem észre akkor,hogy motorféküzemben olyan 0,3-0,4 L/100 km-t ír a pillanatnyi fogy. mérő.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5113 Dátum: 2014.08.27 szerda, 18:47:10 »

én meg azt vettem észre akkor,hogy motorféküzemben olyan 0,3-0,4 L/100 km-t ír a pillanatnyi fogy. mérő.

Igen, de olyankor nulla kellene hogy legyen.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
orion77
Vendég
« Új hozzászólás #5114 Dátum: 2014.08.27 szerda, 18:50:51 »

Igen, de olyankor nulla kellene hogy legyen.
egyébként mindig nulla csak nagyon ritkán tapasztalom
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #5115 Dátum: 2014.08.27 szerda, 19:29:12 »

10e km-t simán elmegy még így is gond nélkül.

Inkább nem kockáztatunk, lecseréljük a ford által jóváhagyott castrolra mérünk turbo nyomást azt irány a pálya. Smiley

Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #5116 Dátum: 2014.08.27 szerda, 20:00:36 »

én meg azt vettem észre akkor,hogy motorféküzemben olyan 0,3-0,4 L/100 km-t ír a pillanatnyi fogy. mérő.
Nekem regenerálás közben is 0,0-át ír motorfék üzemben, ami szerintem marhaság. Ha fűteni kell a DPF-et, ilyenkor is kéne tolni bele, de ezek szerint a motorfék üzem szent.
Az alapjárati egyenetlenség szerintem normális ilyenkor. Én is legtöbbször arról veszem észre a regent, hogy döcögős a motor járása.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
fnzfrd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


« Új hozzászólás #5117 Dátum: 2014.08.27 szerda, 20:13:51 »

én meg azt vettem észre akkor,hogy motorféküzemben olyan 0,3-0,4 L/100 km-t ír a pillanatnyi fogy. mérő.

hallom a motor hangján a reget, mert akkor olyan mélyebb, öblösebb + én is a motorféknél szoktam nézni, mert nálam is 0,3-0,4 L/100km szokott kiírni ilyenkor.
az volt egyszer a gáz, amikor lejtőn kellett megállnom és a végén kanyarodni akartam. kinyomtam a kuplungot és leállt a motor, persze ilyenkor nincsen szervó + fék rásegítés, de szerencsére már nem mentem nagyon gyorsan + egyenesen ki tudtam gurulni és megállni (fék persze nem volt sok).
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Titanium ?? LE 5 ajtó
orion77
Vendég
« Új hozzászólás #5118 Dátum: 2014.08.27 szerda, 20:41:00 »

Nekem regenerálás közben is 0,0-át ír motorfék üzemben, ami szerintem marhaság. Ha fűteni kell a DPF-et, ilyenkor is kéne tolni bele, de ezek szerint a motorfék üzem szent.
Az alapjárati egyenetlenség szerintem normális ilyenkor. Én is legtöbbször arról veszem észre a regent, hogy döcögős a motor járása.
Hát igen mert ha fecskendez akkor ugye fogyaszt.Lehet hogy annyira kevés hogy nem veszi figyelembe az ECU.
Én még alapjárati egyenetlenséget nem vettem észre.Meg mélyebb motor hangot sem.
Hála istennek eddig még mindig (szerintem) akkor volt regen. amikor hosszabb távon autóztam,így 5-10 perc folyamatos haladás után vissza ált 0,0-ra a pillanatnyi mérő.Ebből gondoltam hogy befejezte. Wink
Naplózva
orion77
Vendég
« Új hozzászólás #5119 Dátum: 2014.08.27 szerda, 20:55:30 »

hallom a motor hangján a reget, mert akkor olyan mélyebb, öblösebb + én is a motorféknél szoktam nézni, mert nálam is 0,3-0,4 L/100km szokott kiírni ilyenkor.
az volt egyszer a gáz, amikor lejtőn kellett megállnom és a végén kanyarodni akartam. kinyomtam a kuplungot és leállt a motor, persze ilyenkor nincsen szervó + fék rásegítés, de szerencsére már nem mentem nagyon gyorsan + egyenesen ki tudtam gurulni és megállni (fék persze nem volt sok).
Igen ha leáll váratlanul az nagyon kellemetlen tud lenni,nekem még nem állt le egyszer sem mármint az én bénaságomon kívül. Smiley
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #5120 Dátum: 2014.08.27 szerda, 21:58:42 »

nincs rajta manuális üzemmód?triptronic?

Van, de most én váltsak vissza?Huh?Wink
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #5121 Dátum: 2014.08.27 szerda, 22:01:44 »


...
10. az én fedkompom kb 10%-al kevesebbet mutat a tényleges fogyinál. 6,7-nél áll de kb 920km a hatótávom nullára ejtve a megtehetőt. igazából mindegy.
jó autó, ár értékben meg szerintem a kategórián belül max egy skoda szorongathatná meg, de ez nagyobb és szebb is. az 1,6tdi-t meg vegyék meg a bhuzik...  hehe hehe hehe

1. Érdekes, nekem többet mutat a ténylegesnél.
2. A skoda-val való összehasonlításért ölne a bátyám. Céges volt neki és valami elképesztő módon utálta.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5122 Dátum: 2014.08.27 szerda, 22:07:24 »

Van, de most én váltsak vissza?Huh?Wink
nem.ne válts el.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Nyemó
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185



E-mail
« Új hozzászólás #5123 Dátum: 2014.08.27 szerda, 22:23:07 »

Sziasztok,

olvasgattam végig ezt a regenerálás témát , lehet hülye kérdés lesz , de ne kövezzetek meg érte. 1,8 nál is van ez a jelenség? Vagy az egynyóc megint egy másik világ ebben a témában?!  worship Nekem is elég sűrűn van hogy 0.3 - 0.4 et mutat a pillanatnyi fogyasztásmérő
Naplózva

2008/06 - 1,8 TDCI Trend - kombi - 125 LE (+chip) , 175.000 km , Fekete metál
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #5124 Dátum: 2014.08.27 szerda, 22:37:16 »

Sziasztok,

olvasgattam végig ezt a regenerálás témát , lehet hülye kérdés lesz , de ne kövezzetek meg érte. 1,8 nál is van ez a jelenség? Vagy az egynyóc megint egy másik világ ebben a témában?!  worship Nekem is elég sűrűn van hogy 0.3 - 0.4 et mutat a pillanatnyi fogyasztásmérő
NEkünk nincs, mi megúsztuk ezt legalább!!!  eplus2
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #5125 Dátum: 2014.08.27 szerda, 23:00:27 »

NEkünk nincs, mi megúsztuk ezt legalább!!!  eplus2

1.8 ba is van dpf, nem? Akkor meg ugyanaz a menete.

Ezt a dpf-t is aki kitalálta...
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5126 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 06:13:50 »

1.8 ba is van dpf, nem? Akkor meg ugyanaz a menete.

Ezt a dpf-t is aki kitalálta...
nem,nincs. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #5127 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 10:36:58 »

nem,nincs. Wink

Óó, akkor 1.8-ast kellett volna venni.  nyes
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5128 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 11:00:37 »

nem,nincs. Wink

Meg LE sincs remélem most megint valami vihart kavarok Smiley
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5129 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 11:13:01 »

Óó, akkor 1.8-ast kellett volna venni.  nyes

Akkor nem csak egy téma miatt irogatnál ide, ne izgulj...  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
fnzfrd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


« Új hozzászólás #5130 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 11:14:15 »

hallom a motor hangján a reget, mert akkor olyan mélyebb, öblösebb + én is a motorféknél szoktam nézni, mert nálam is 0,3-0,4 L/100km szokott kiírni ilyenkor.
az volt egyszer a gáz, amikor lejtőn kellett megállnom és a végén kanyarodni akartam. kinyomtam a kuplungot és leállt a motor, persze ilyenkor nincsen szervó + fék rásegítés, de szerencsére már nem mentem nagyon gyorsan + egyenesen ki tudtam gurulni és megállni (fék persze nem volt sok).
van valami periódus beállítva, hogy mikor regeljen, vagy érzékelők alapján dönt úgy?
csak mert azt néztem, hogy nekem kb. 700 km-ként regel.
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Titanium ?? LE 5 ajtó
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #5131 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 11:16:45 »

van valami periódus beállítva, hogy mikor regeljen, vagy érzékelők alapján dönt úgy?
csak mert azt néztem, hogy nekem kb. 700 km-ként regel.
Nem fix. A gép dönt.
De már napok óta ezt ragozzuk.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5132 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 11:17:37 »

Nem fix. A gép dönt.
De már napok óta ezt ragozzuk.

És ráadásul hányadszorra. Nem is sokat kellene visszaolvasni...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5133 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 11:34:52 »

Meg LE sincs remélem most megint valami vihart kavarok Smiley
nyilván. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
fnzfrd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


« Új hozzászólás #5134 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 12:22:31 »

És ráadásul hányadszorra. Nem is sokat kellene visszaolvasni...
jó-jó (huny-huny), csak furcsa volt a mindig 700 km
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Titanium ?? LE 5 ajtó
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5135 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 13:32:42 »

És ráadásul hányadszorra. Nem is sokat kellene visszaolvasni...

akkor most vesézzük ki ezt a DPF-et  eplus2

Amúgy halkan jegyzem meg, hogy én pl regenerálni még soha nem hallottam az autót, igaz, hogy csak 4 év alatt 75eKm-t raktam bele.
Naplózva
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #5136 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 14:10:34 »


1. a váltóra az lenne az első tippem hogy valaki hozzányúlt. a váltónak patentnek kell lennie.  nekem akkor volt gond a hátramenettel, amikor kuplungcsere utána a váltórudazat nem lett pontosan visszatéve a helyére.
2. kuplung: szerintem a komplett anyag kb 160-200e között lesz, a LUK szett, Valeo vagy Sachs lehet hogy egy 20-30e-rel olcsóbb. munkadíj maszeknál 30-45 között, szervízben 60-85+áfa között. szerintem úgy cseréld hogy vezérléssel együtt, mert akkor csak egyszer kell kivenni a motort... a komplett vezérlés csere kb 100 körül van meg, a külső és a belső is, amit egyébként is 200.000-nél kellene cserélni. ez esetben célszerű az olajcserét is ideilleszteni. én is így csináltam, pár egyéb szereléssel együtt, 400e lett a vége. (tárcsa+betét, + fényezés+ led szerelés + +váltóolaj, fékolaj, motorolaj és egyéb szűrők...) ez egy ilyen killinkg pill ezeknél az autóknál... de meg kell csinálni.
3. a hangja ilyen. ez még egyébként csendesebb mint az opelek 1,7cdti-je. na az  a varrógép.
4. szerintem a chip felesleges, ahol ez nem megy az a turbó alatti 1000-1700-as tartomány. az szerintem mindegyiknél gyengus.
5. motortérzár szeret elrohadni, illetve a kábele. csere.
6. akksit 6 évnél kötelező cserélni, ne várd meg amíg behal.
7. klíma szeret csak 11-13 fokos levegőt tolni, hiba oka ismeretlen. ez még nekem is hátra van...
8. betöltőcsövet vegyél. hasznos holmi, elfér.
9. gyári magashangszóró egy kínai fhos, ha serceg, kuka.
10. az én fedkompom kb 10%-al kevesebbet mutat a tényleges fogyinál. 6,7-nél áll de kb 920km a hatótávom nullára ejtve a megtehetőt. igazából mindegy.

jó autó, ár értékben meg szerintem a kategórián belül max egy skoda szorongathatná meg, de ez nagyobb és szebb is. az 1,6tdi-t meg vegyék meg a bhuzik...  hehe hehe hehe


1. nem hangzik túl jól... :/
2. az autó vásárlásakor számoltunk arra, hogy várhatóan 400.000 ft.-ot kell majd rá költeni. az előző tulaj is tisztában volt ezzel, vele kapcsolatban vagyok ő pedig a ford szervizzel, így segít is ilyen téren.
3. ez a hang dolog olyan, hogy minden márkájú autónak más dízel kattogása van ahogy hallgatom. mondhatni jellegzetes és felismerhető több típus márka motorjának a zakatolása.
4. ez a chip csak egy kósza felvetés volt, letettem róla. tegnap tájékózódtam kicsit hogyan működik ez a dolog, nem vagyok a híve a felesleges buherálásának, jobb szeretem ha minél kevesebbet nyúlnak bele az autóba...
6. 2014. januárban kapott új akksit.
7. klímával nekem gondom nincs, bár amilyen idő van most szükség sincs rá. horvátba ezzel az autóval mentünk nyaralni nagyon nagy melegben, a klíma tökéletes volt. tudtommal az előző tulaj azt tisztíttatta karban tartotta.
8. erről nem tudtam, utána járok akkor.
9. a gyári hangszórók nekem megfelelnek. nem bömböltetem tisztában vagyok a gyári dolgok képességeivel. hallgattam kipróbálás képen hangosabb a zenét, egy bizonyos szinten már torzít de ezen a hangerőn biztos nem fogok zenét hallgatni. Korábbi autómban elég pénzt költöttem a hangszórók cseréjére meg egyebekre, sőt még mély láda erősítő stb. korszakom is volt. ezekből már elegem lett, eladtam mindent, elégedett vagyok a gyári teljesítménnyel.
10. a fogyasztás mérő nem tudom mennyit csal... bennem fel sem merült hogy csal, bár sokan állítják hogy a legtöbb autóban lefelé csal. Horvátba utazva 5 emberrel tele pakolva az autó, majdnem 500 km alatt, pályán 80-130 km/h ( amilyen korlátozó tábla volt épp ) klímával végig, 4,9-es volt a fogyasztása. visszafele úton picivel tempósabban olykor 140 km/h-val úgy jött ki 5,1-re a fogyasztás. Azóta én mentem pályán vele 160 km/h-val úgy is 5,4-5,6 volt a fogyasztása. ( korábban az 1,4 benzines oktáviát pályán 7 alá nem tudtam vinni, vagy éppen azon tartottam ) A mondeot egyenlőre kevesebbet használom de a család más tagjai használják, körbe járták a balaton északi partot meg a délit pályát, meg naponta elmennek vele nagyobb távokra, 5,2 a fogyasztás mire hazaérnek.

Olvastam volt itt a forúmon szó valami füstről meg egyebekről, én ilyet nem tapasztalok menet közben. Induláskor köp ki némi szürkéset de aztán semmi más máskor.

Bízom benne, hogy a ford szervizben amint eljutok lesz rá egy napom akkor utána írok, hogy mire jutottam.

A km óra állásásban bízok hogy nem csaltak korábban. Az előző tulaj jó barátja  a kereskedő aki behozta és úgy gondolom voltak olyan kapcsolatban, hogy nem verné át egyik a másikat, és mivel megbízható autó kellett az előző tulajnak, így a kereskedő is úgy gondolom, hogy egy megbízható autót szerzett be neki, amit később is bátran vállal. Most is úgy volt, hogy vissza kerül a kereskedésbe és úgy értékesítik, de én közbe szóltam.
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #5137 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 14:32:33 »

akkor most vesézzük ki ezt a DPF-et  eplus2

Amúgy halkan jegyzem meg, hogy én pl regenerálni még soha nem hallottam az autót, igaz, hogy csak 4 év alatt 75eKm-t raktam bele.

Húzz bele, egy év alatt 27 ezer. Azt mondják okosok hogy évi 25 alatt nem éri meg a dízel. Pedig dehogyisnem. Én imádom, max. 3000+ cm3-as benzinest bírnék még így. De az többet fogyaszt jóval.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #5138 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 14:36:56 »

Korábbi hozzászólásomhoz még annyit, hogy 40% kedvezményt alkatrészekre nem tudom, hogy össze tudok e kaparni. 20% kedvezményt személy szerint kapok  2 helyen. Az autószerelőm is kap 25-30%-ot autóalkatrészre de lehet, hogy ilyen autót nem egy mezei szerelőre bíznék, mivel komoly munka ez a dízel autó szerelés szerintem. Nyilván megcsinálná, meg munkadíjban is kedvező lenne számomra. De lehet, hogy nem merném meglépni, és félő, hogy a lehúzós márka szerviz marad ilyen téren...

Kicsit vissza olvastam ebben a fórumban, láttam azért mennek a kontrák az 1.8 2.0 2.2 tdci motorok között. Nyilván meg van mindegyiknek a maga hibája, de a vezetési stílus lehet még nagyobb meghatározó.

Bevallom, korábban 99%-ban benzines autót vezettem, nagyrészt mind 1,4-es volt. Ezen felül hébe-hóba vezettem ilyen olyan típust is már. Focus 1,6-ot is amin láttam, hogy egy kiégett izzó csere nem olyan egyszerű. Ezen a mondeón is sikerült kiégnie a tompítottnak, hát nem volt egyszerű cserélni de sikerült.
Sajnos kevés a dízel tapasztalatom, talán egy grande punto 1.3 jtd-t vezettem viszonylag többet korábban.
Vezettem a régebbi oktávia 1,9 tdi-t hát az tetszett nagyon dinamikus jó autónak tartom és ahhoz képest, hogy az sem egy mai modell, szerintem viszonylag tartja az árát. De a felszereltsége meg sehol sincs. Nagyon kerestem a VI-os passatokat de a PD elem mizériából elegem lett és letettem róla. A passat továbbra is tetszik, de a dízelt lehet nem mertem volna meglépni belőle, pedig sok van belőle eladó a neten. Amúgy a VI-os passat 2.0 TFSI 200 LE tetszett a legjobban de az alig van eladó jó árban... Egy kicsit kacérkodtam még 2006-2007-es BMW 320 D-vel is mivel olykor kerül fel a használtautóra 2-2,3 millió körül. De itt meg a prémium márka és drágább szerviz alkatrész egyebek tántorítottak el.
A mondeo az tetszett nekem kívül belül is néztem is de ezt valahogy nem figyeltem külön. Aztán az ára eldöntötte, hogy ezt vásároltam Smiley Remélem, sok sok km-ig elvisz majd.
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5139 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 14:38:44 »

Húzz bele, egy év alatt 27 ezer. Azt mondják okosok hogy évi 25 alatt nem éri meg a dízel. Pedig dehogyisnem. Én imádom, max. 3000+ cm3-as benzinest bírnék még így. De az többet fogyaszt jóval.

megéri az, ha azért 10eKm-nél többet mész és sok a légkondi. én mondjuk 3000-es 6 hengeres dieselt vennék vagy 4 liter feletti benzinest.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #5140 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 15:06:36 »

.... Én imádom, max. 3000+ cm3-as benzinest bírnék még így. De az többet fogyaszt jóval.

Korábban volt egy 4,2-es v8-as mercedesem. A fogyasztásánál nagyságrenddel jobban fájt az écs-e.  wow1
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #5141 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 15:07:56 »

Húzz bele, egy év alatt 27 ezer. Azt mondják okosok hogy évi 25 alatt nem éri meg a dízel. Pedig dehogyisnem. Én imádom, max. 3000+ cm3-as benzinest bírnék még így. De az többet fogyaszt jóval.

Dolgoztam hazai banknál, ott az év 40-105ezremhez adtak benzinest. Mondtam, ok srácok, ti tudjátok.  eplus2
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5142 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 15:17:11 »

Dolgoztam hazai banknál, ott az év 40-105ezremhez adtak benzinest. Mondtam, ok srácok, ti tudjátok.  eplus2

Mert pont lexarta, hogy a nagy kalapban az a kicsi x, vagy x*1,5...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #5143 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 15:42:42 »

Korábbi hozzászólásomhoz még annyit, hogy 40% kedvezményt alkatrészekre nem tudom, hogy össze tudok e kaparni. 20% kedvezményt személy szerint kapok  2 helyen. Az autószerelőm is kap 25-30%-ot autóalkatrészre de lehet, hogy ilyen autót nem egy mezei szerelőre bíznék, mivel komoly munka ez a dízel autó szerelés szerintem. Nyilván megcsinálná, meg munkadíjban is kedvező lenne számomra. De lehet, hogy nem merném meglépni, és félő, hogy a lehúzós márka szerviz marad ilyen téren...

Kicsit vissza olvastam ebben a fórumban, láttam azért mennek a kontrák az 1.8 2.0 2.2 tdci motorok között. Nyilván meg van mindegyiknek a maga hibája, de a vezetési stílus lehet még nagyobb meghatározó.

Bevallom, korábban 99%-ban benzines autót vezettem, nagyrészt mind 1,4-es volt. Ezen felül hébe-hóba vezettem ilyen olyan típust is már. Focus 1,6-ot is amin láttam, hogy egy kiégett izzó csere nem olyan egyszerű. Ezen a mondeón is sikerült kiégnie a tompítottnak, hát nem volt egyszerű cserélni de sikerült.
Sajnos kevés a dízel tapasztalatom, talán egy grande punto 1.3 jtd-t vezettem viszonylag többet korábban.
Vezettem a régebbi oktávia 1,9 tdi-t hát az tetszett nagyon dinamikus jó autónak tartom és ahhoz képest, hogy az sem egy mai modell, szerintem viszonylag tartja az árát. De a felszereltsége meg sehol sincs. Nagyon kerestem a VI-os passatokat de a PD elem mizériából elegem lett és letettem róla. A passat továbbra is tetszik, de a dízelt lehet nem mertem volna meglépni belőle, pedig sok van belőle eladó a neten. Amúgy a VI-os passat 2.0 TFSI 200 LE tetszett a legjobban de az alig van eladó jó árban... Egy kicsit kacérkodtam még 2006-2007-es BMW 320 D-vel is mivel olykor kerül fel a használtautóra 2-2,3 millió körül. De itt meg a prémium márka és drágább szerviz alkatrész egyebek tántorítottak el.
A mondeo az tetszett nekem kívül belül is néztem is de ezt valahogy nem figyeltem külön. Aztán az ára eldöntötte, hogy ezt vásároltam Smiley Remélem, sok sok km-ig elvisz majd.

Sokan vannak itt a fórumon, akik szerintem tudnak segíteni. Ha mondasz konkrétumot a Bárdinál szerintem én is.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #5144 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 15:47:05 »

Mert pont lexarta, hogy a nagy kalapban az a kicsi x, vagy x*1,5...
Ja, mert az autó vételi vagy a havi lizingköltség árát a carpolity ellenőrzi, az üzemanyag meg a klts oldal, úgyhogy tesznek rá. Nekem az évi 50ekm futáshoz adtak 2 éven keresztül egy 1.6 benzines fókát. Min. heti 2x kellett teletankolni...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #5145 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 15:50:12 »

Ja, mert az autó vételi vagy a havi lizingköltség árát a carpolity ellenőrzi, az üzemanyag meg a klts oldal, úgyhogy tesznek rá. Nekem az évi 50ekm futáshoz adtak 2 éven keresztül egy 1.6 benzines fókát. Min. heti 2x kellett teletankolni...

Az ilyenek vásárolnak utána a pontgyűjtő kártyájukkal 40ezer pontért mikrosütőt.  nyes
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #5146 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 16:00:15 »

Sokan vannak itt a fórumon, akik szerintem tudnak segíteni. Ha mondasz konkrétumot a Bárdinál szerintem én is.

Köszönöm.
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #5147 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 16:06:57 »

Az ilyenek vásárolnak utána a pontgyűjtő kártyájukkal 40ezer pontért mikrosütőt.  nyes

Gépjármű osztály megkapta kp-ban.  szomoru1

Viszont mindent smart-pontért vettem onnantól.  smile
Naplózva
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #5148 Dátum: 2014.08.29 péntek, 08:11:15 »

Tegnap az autó tett egy kb. 400 km-es karikát. ( volt benne dugó, araszolgatás, lassú tempó is ) Ez alatt még jobban előjött neki az alacsony fokozatokban (1-2-3) a probléma, hogy nehezen megy át egyikből a másikba a váltó. 3-ból alig jön ki. A kuplung lehet nem emel ki rendesen vagy passz... a tolatást meg lassan ki lehet zárni azt már annyira nehezen veszi be.
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5149 Dátum: 2014.08.29 péntek, 08:37:13 »

Tegnap az autó tett egy kb. 400 km-es karikát. ( volt benne dugó, araszolgatás, lassú tempó is ) Ez alatt még jobban előjött neki az alacsony fokozatokban (1-2-3) a probléma, hogy nehezen megy át egyikből a másikba a váltó. 3-ból alig jön ki. A kuplung lehet nem emel ki rendesen vagy passz... a tolatást meg lassan ki lehet zárni azt már annyira nehezen veszi be.
lehet,hogy levegős a kuplung.légtelenítsétek.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 96 97 98 99 100 101 102 [103] 104 105 106 107 108 109 110 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.075 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.