Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.30 kedd, 06:39:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 129 130 131 132 133 134 135 [136] 137 138 139 140 141 142 143 ... 296   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 4716404 alkalommal)
0 Felhasználó és 95 vendég van a témában
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #6750 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 16:59:54 »

De ki hiányolja, az elmconfig? És miért hiányolja ha ott van.
Még mindig nem értem mi köze az elmconfignak ehhez a fájlhoz.
Amúgy ha tele van vírussal a géped, akkor ne gondolkodj sokat az újrahúzáson. Csak utána szokj le a pornóoldalak látogatásától, meg a mindenféle sziszar letöltögetésétől.


Port felismerési problémája van, sanszos, hogy nem az a file a hibás. Az Elmconfig X portot használ a csatlakozáshoz, mely valami miatt nincs nyitva ill. nem aktív a laptopján.

a porno-nak nem sok köze van ehhez  vigyor3 a férgeket ill. vírust leszámítva, de ez elég ritka, hogy zárja a portot. Pont az ellenkezője szokott lenni..

ALF:

portbeállítások átnyálazása,(eszközkezelőben) vírusírtás(AVG),  chipset készlet reinstall/update, ha ez sem megy a BIOS-t is érdemes frissíteni!

legrosszabb esetben egy ghostolás a mostani vinyóról, aztán win reinstall és úgy nézd meg, hogy megy e. Ha újratelepítés után sem megy, akkor szinte biztos, hogy chipset, illetve más hardware probléma is lehet (ELM) ..

Ezután még mindig visszaghostolhatod a géped a mostani állapotra, így nem veszik el semmid!
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #6751 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 17:02:23 »

ALF,

Ja és ha még nem tetted volna, próbáld ki az összes USB portot mindezek előtt  wave
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
Nyemó
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185



E-mail
« Új hozzászólás #6752 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 17:09:50 »

Sziasztok!

Valaki átesett már porlasztó javításon?
Nagyon valószínű hogy rám is ez vár....Hidegen úgy kopog az autó gázadásra mint egy traktor....Jövő héten megyek kiméretni őket.
Valakinek valami egyéb ötlet?  Hibakódot még nem olvastam , a héten az is meglesz , dob ilyen esetben valami hibakódot a kocsi?

Minden segítség jól jön mielőtt kiadok 200 Mátyást.
Naplózva

2008/06 - 1,8 TDCI Trend - kombi - 125 LE (+chip) , 175.000 km , Fekete metál
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6753 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 17:28:30 »

De ki hiányolja, az elmconfig? És miért hiányolja ha ott van.
Még mindig nem értem mi köze az elmconfignak ehhez a fájlhoz.
Amúgy ha tele van vírussal a géped, akkor ne gondolkodj sokat az újrahúzáson. Csak utána szokj le a pornóoldalak látogatásától, meg a mindenféle sziszar letöltögetésétől.

Ráadásul melegpornó az... laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #6754 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 17:36:05 »

Sziasztok!

Valaki átesett már porlasztó javításon?
Nagyon valószínű hogy rám is ez vár....Hidegen úgy kopog az autó gázadásra mint egy traktor....Jövő héten megyek kiméretni őket.
Valakinek valami egyéb ötlet?  Hibakódot még nem olvastam , a héten az is meglesz , dob ilyen esetben valami hibakódot a kocsi?

Minden segítség jól jön mielőtt kiadok 200 Mátyást.

Tuti az a baja? Nekem MKIII-nál 267000 km-nél jött elő, és még akkor se a porlasztók vacakoltak, hanem a nagynyomású már nem tudott elég nagy nyomást előállítani, és 2000es fordulat felett nagy gáznál előjött a malacfarok. Ha jól tudom a porlasztókat leginkább a nagynyomásúból leforgácsolódó törmelék tudja tönkretenni, na meg persze a vacak gázolaj. De még nem nagyon hallottam MKIV-nél ilyen jellegű problémát. Nem tudom merre laksz, de egy résolaj veszteséget vagy mifenét nézess mindenképp.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Nyemó
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185



E-mail
« Új hozzászólás #6755 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 18:08:40 »

Tuti az a baja? Nekem MKIII-nál 267000 km-nél jött elő, és még akkor se a porlasztók vacakoltak, hanem a nagynyomású már nem tudott elég nagy nyomást előállítani, és 2000es fordulat felett nagy gáznál előjött a malacfarok. Ha jól tudom a porlasztókat leginkább a nagynyomásúból leforgácsolódó törmelék tudja tönkretenni, na meg persze a vacak gázolaj. De még nem nagyon hallottam MKIV-nél ilyen jellegű problémát. Nem tudom merre laksz, de egy résolaj veszteséget vagy mifenét nézess mindenképp.

Pécsen melózok , szóval ott kellene valamit keresnem , holnap elviszem egy diagra hátha van hibakód , ha nem találnak semmit akkor kéne tovább mennem de nem igen tudom merre. Van nálunk Bosch szerviz legfeljebb begurulok oda , a résolajveszteséget nézik a porlasztók bemérésén ugye?
Legutóbb mikor volt szerelőnél és elvitte próbakörre a végén , mondta hogy betiltott nála mikor jobban megtaposta (ő egyből mondta hogy valószínű porlasztós lesz) , én nem érzékeltem ilyent még (1-2x megtorpant mikor pályáztam , 1-2 mp re , de EGR dugózás után ezt sem tapasztaltam)
Malacfarok nincs , október óta csak prémium go-t kap
Naplózva

2008/06 - 1,8 TDCI Trend - kombi - 125 LE (+chip) , 175.000 km , Fekete metál
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #6756 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 19:18:21 »


Lehetséges még vezeték vagy csatlakozó kontakthiba. Nálam szinte biztos h ez volt a probléma a lamellák kócosak voltak, egyik sem volt a helyén.

A turbo hibához nem sok köze van a lamelláknak...
én is azt gondolom csak vélhetően turbó hiba sincs csak valami miatt letilt vészüzembe megy és nincs erő, az automata váltó észre veszi hogy taposom neki visszavált pörög szerencsétlen akár 4400 de gyorsulni nem tud
egyébként ha nincs emelkedő tartja a tempomattal az éppen aktuális sebességet akár a 160km/h próbáltam nem történik semmi volt már hogy 20km is mentem hogy egy parkirozóba álljak meg leállít cigi szünet és utána akár több ezer km semmi gond
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6757 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 19:57:27 »

én is azt gondolom csak vélhetően turbó hiba sincs csak valami miatt letilt vészüzembe megy és nincs erő, az automata váltó észre veszi hogy taposom neki visszavált pörög szerencsétlen akár 4400 de gyorsulni nem tud
egyébként ha nincs emelkedő tartja a tempomattal az éppen aktuális sebességet akár a 160km/h próbáltam nem történik semmi volt már hogy 20km is mentem hogy egy parkirozóba álljak meg leállít cigi szünet és utána akár több ezer km semmi gond

Ez mind rendben, de ne lője már ok nélkül vészüzembe semikor, mert balesetveszélyes! Kérlek szépen oszd meg velünk, ha egy jó diagnoszta rájönne, a hiba okára!

 wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6758 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 20:16:38 »


Port felismerési problémája van, sanszos, hogy nem az a file a hibás. Az Elmconfig X portot használ a csatlakozáshoz, mely valami miatt nincs nyitva ill. nem aktív a laptopján.

a porno-nak nem sok köze van ehhez  vigyor3 a férgeket ill. vírust leszámítva, de ez elég ritka, hogy zárja a portot. Pont az ellenkezője szokott lenni..

ALF:

portbeállítások átnyálazása,(eszközkezelőben) vírusírtás(AVG),  chipset készlet reinstall/update, ha ez sem megy a BIOS-t is érdemes frissíteni!

legrosszabb esetben egy ghostolás a mostani vinyóról, aztán win reinstall és úgy nézd meg, hogy megy e. Ha újratelepítés után sem megy, akkor szinte biztos, hogy chipset, illetve más hardware probléma is lehet (ELM) ..

Ezután még mindig visszaghostolhatod a géped a mostani állapotra, így nem veszik el semmid!

ezek nem lehetnek gondok,mert a forscan hibátlanul megy.

vírusirtás megoldva,hiba nem szűnt meg.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #6759 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 20:33:51 »

ezek nem lehetnek gondok,mert a forscan hibátlanul megy.

vírusirtás megoldva,hiba nem szűnt meg.
Az elmconfighoz van egy USB driver, az fel van rakva?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6760 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 20:38:26 »

Az elmconfighoz van egy USB driver, az fel van rakva?
mire gondolsz?az eszköz driverére?az persze.az eszközkezelőben látja a 4es porton,vagy másikban az 5ösön.de mondom,hogy forscant elindítom szépen megy.az eszköz drivere ok.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #6761 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 20:52:13 »

mire gondolsz?az eszköz driverére?az persze.az eszközkezelőben látja a 4es porton,vagy másikban az 5ösön.de mondom,hogy forscant elindítom szépen megy.az eszköz drivere ok.
Nem. Úgy rémlik, hogy nekem valami extra drivert kellett felraknom. Holnap megnézem a benti gépemen. De lehet, hogy csak késő van...
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6762 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 21:01:23 »

Nem. Úgy rémlik, hogy nekem valami extra drivert kellett felraknom. Holnap megnézem a benti gépemen. De lehet, hogy csak késő van...
legyen úgy,bár én semmi extrát nemtettemfel hozzá soha.holnap szólj,ha valamit találtál.

Annyi talán,hogy a 64bites winhez,kellett egy kalóz sys file.az megvan,különben nem látja az eszközt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #6763 Dátum: 2015.02.24 kedd, 18:01:33 »

legyen úgy,bár én semmi extrát nemtettemfel hozzá soha.holnap szólj,ha valamit találtál.

Annyi talán,hogy a 64bites winhez,kellett egy kalóz sys file.az megvan,különben nem látja az eszközt.

Asszem' ez az a valami, amit valamikor az ELM miatt fel kellett tennem: https://www.silabs.com/products/mcu/Pages/USBtoUARTBridgeVCPDrivers.aspx
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Nyemó
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185



E-mail
« Új hozzászólás #6764 Dátum: 2015.02.24 kedd, 18:32:43 »

Sziasztok,

nos ez a story szerintem mindent visz...negatív értelemben...BOSCH szervizcsoporthoz tartozik a műhely , a mai után pofám nem lenne a BOSCH-os pecsétet rányomni a számlára...
Szóval tegnap írtam a porlasztós gondomat , ma elmentem diagra meg résolajvizsgálatra.
 - Diag hibát nem hozott , megnéztük a rendszer mit mutat az (ne kövezzetek meg nem tudom a pontos megnevezését) egyes porlasztók befecskendezésére.
Első csúcs : 0,76 / Második csúcs: 0,89 / Harmadik csúcs : 1,12 / Negyedik csúcs : 1,23 ///  Mondták hogy az első kettő elmegy kategória még a másik kettő igen csak haldoklik. Mi legyen? Csináljuk meg a résolajvizsgálatot is? Mondtam hogy 1értelmű
 - Okés csövek szétszed , megvolt a "poharazás" , kettő tényleg többet nyomott be mint kellett volna , így a kopogó hang szerintem megvan , bár nem tudom milyen érték fölött mondjuk azt hogy kuka a porlasztó.

Most jön a legjobb rész. Amikor a visszavezető csöveket húzta ki a porlasztókból a végén van egy gumi O gyűrű , ami nem engedi szivárogni a GO-t , no az el volt keményedve , 4 ből 2 eltörött. Persze nem volt nekik készleten , ezért visszarakták törötten és annyit mondott hogy valószínű nem fog szivárogni...Oké fizettem és eljöttem , ők a "szakemberek" megbíztam bennük (mondták h pár nap múlva menjek vissza hogy rálessenek folyik-e , meg addig rendelnek gumigyűrűt is)
Eljöttem haza (15km) félúton erős GO szagot éreztem , de mondom gyors hazateperek mert szakadt az eső , hazaértem motorháztető felnyit tiszta GO a motortér , nem hogy a tömítésnél szivárgott , de még a visszavezető cső is kipattant a helyéről...Felment a pumpa felhívtam a szervizt , közölte a kis diszpécser nőci hogy épp most köszönt el nem tudja adni a szerelőt már...Mondom nem érdekel menjen ki és szóljon neki. Oks , elérte még , mondom a csóknak mi van , csak hebegett habogott , jó-jó adjak címet kijön házhoz (kb ez a minimum...). kijött hozott magával valami használtat amit a műhelyben talált , most annyit elértünk hogy meghajtottam a kocsit és nem szivárog , de holnap mehetek ilyen gumigyűrűt venni...

Ezek után kérdem én , hogy engedhet el úgy a szerelő hogy enm bizonyosodott meg róla hogy rendesen összerakta a kocsit , 2. hogy adhatja a BOSCH az ilyen szervizekhez a nevét??? Huh? Huh? Huh?

Ja és a legjobb , 10k pénzbe került.

Röviden ennyi lenne.

Gyors kérdés még:
 - a fent leírt értékek mondanak vkinek valami konkrétabbat?
 - vettem egy PROTEC nevezetű adalékot , beleönthetem vagy inkább hanyagoljam?





Naplózva

2008/06 - 1,8 TDCI Trend - kombi - 125 LE (+chip) , 175.000 km , Fekete metál
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #6765 Dátum: 2015.02.24 kedd, 19:03:27 »

Ez mind rendben, de ne lője már ok nélkül vészüzembe semikor, mert balesetveszélyes! Kérlek szépen oszd meg velünk, ha egy jó diagnoszta rájönne, a hiba okára!

 wave

így fogok tenni kb 1 éve jelentkezett azóta nem tudta senki még az okot sem nem hogy a megoldást sokáig azt hittem és még most is gondolom hogy nem tud regenerálni mert általában ha éppen figyelem a pill. fogy. és ha megnőtt és egymás után jelentkezett kb 20km-ként akkor jött a vészüzem. mostanában csak ezért ritkán mert nem járok vele azt is csak autópályán 140-180km/h min 1200km. figyeld neked van-e hasonló jelenség mármint regenerálás ismétlés
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #6766 Dátum: 2015.02.24 kedd, 19:27:05 »

Sziasztok,

nos ez a story szerintem mindent visz...negatív értelemben...BOSCH szervizcsoporthoz tartozik a műhely , a mai után pofám nem lenne a BOSCH-os pecsétet rányomni a számlára...
Szóval tegnap írtam a porlasztós gondomat , ma elmentem diagra meg résolajvizsgálatra.
 - Diag hibát nem hozott , megnéztük a rendszer mit mutat az (ne kövezzetek meg nem tudom a pontos megnevezését) egyes porlasztók befecskendezésére.
Első csúcs : 0,76 / Második csúcs: 0,89 / Harmadik csúcs : 1,12 / Negyedik csúcs : 1,23 ///  Mondták hogy az első kettő elmegy kategória még a másik kettő igen csak haldoklik. Mi legyen? Csináljuk meg a résolajvizsgálatot is? Mondtam hogy 1értelmű
 - Okés csövek szétszed , megvolt a "poharazás" , kettő tényleg többet nyomott be mint kellett volna , így a kopogó hang szerintem megvan , bár nem tudom milyen érték fölött mondjuk azt hogy kuka a porlasztó.

Most jön a legjobb rész. Amikor a visszavezető csöveket húzta ki a porlasztókból a végén van egy gumi O gyűrű , ami nem engedi szivárogni a GO-t , no az el volt keményedve , 4 ből 2 eltörött. Persze nem volt nekik készleten , ezért visszarakták törötten és annyit mondott hogy valószínű nem fog szivárogni...Oké fizettem és eljöttem , ők a "szakemberek" megbíztam bennük (mondták h pár nap múlva menjek vissza hogy rálessenek folyik-e , meg addig rendelnek gumigyűrűt is)
Eljöttem haza (15km) félúton erős GO szagot éreztem , de mondom gyors hazateperek mert szakadt az eső , hazaértem motorháztető felnyit tiszta GO a motortér , nem hogy a tömítésnél szivárgott , de még a visszavezető cső is kipattant a helyéről...Felment a pumpa felhívtam a szervizt , közölte a kis diszpécser nőci hogy épp most köszönt el nem tudja adni a szerelőt már...Mondom nem érdekel menjen ki és szóljon neki. Oks , elérte még , mondom a csóknak mi van , csak hebegett habogott , jó-jó adjak címet kijön házhoz (kb ez a minimum...). kijött hozott magával valami használtat amit a műhelyben talált , most annyit elértünk hogy meghajtottam a kocsit és nem szivárog , de holnap mehetek ilyen gumigyűrűt venni...

Ezek után kérdem én , hogy engedhet el úgy a szerelő hogy enm bizonyosodott meg róla hogy rendesen összerakta a kocsit , 2. hogy adhatja a BOSCH az ilyen szervizekhez a nevét??? Huh? Huh? Huh?

Ja és a legjobb , 10k pénzbe került.

Röviden ennyi lenne.

Gyors kérdés még:
 - a fent leírt értékek mondanak vkinek valami konkrétabbat?
 - vettem egy PROTEC nevezetű adalékot , beleönthetem vagy inkább hanyagoljam?







Nem tudom ennél a motornál mennyi a hengerenkénti korrekciós "maximális érték", de tudom, hogy a dci motornál 5-ig megy el, utána dob porlasztó hibát. Vagyis 5 egység eltérést enged, utána vészüzem.

Korrekcióról röviden: A főtengely fordulatszámából, egyes hengerek befecskendezésekor létrejövő gyorsulásokból számítja ki az ECU az egyes hengerek szöggyorsulását, s korrekciózik a befecskendezéssel, hogy ezek a szöggyorsulások egyenlőek legyenek, ezáltal egyenletesen menjen a motor. VISZONT az egyes hengerek teljesítménye nem csak a befecskendezők miatt, hanem más okból is eltérhet. (pl.: henger kopás, gyűrű kopás, szelepek...) Ha felcseréled a befecskendezőket akkor általában az értékek is megváltoznak, ebből látszik, hogy nem csupán a befecskendezőt jellemzi általában ez a korrekció, hanem az egyes hengerek eltéréseinek összeségét. Ha már nagy a korrekciós érték (4-5 egység), akkor ott valóban valami gáz van, egyenletlen, hangosabb motorjárás... 90%-ban valószínű hogy befecskendező szelep lesz ilyenkor a rossz.

Amúgy diaggal néztem nem túl rég az enyémet is, a számok abszolút hasonlóak a tiédhez, szerintem ez teljesen átlagos. Jah, igen, gyárilag sem 0-0-0-0, hanem 0-1 közt van valahol. Véleményem szerint a tiéd még teljesen jó!

Remélem segítettem.

Üdv.: Peti



Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Nyemó
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185



E-mail
« Új hozzászólás #6767 Dátum: 2015.02.24 kedd, 19:31:34 »

Nem tudom ennél a motornál mennyi a hengerenkénti korrekciós "maximális érték", de tudom, hogy a dci motornál 5-ig megy el, utána dob porlasztó hibát. Vagyis 5 egység eltérést enged, utána vészüzem.

Korrekcióról röviden: A főtengely fordulatszámából, egyes hengerek befecskendezésekor létrejövő gyorsulásokból számítja ki az ECU az egyes hengerek szöggyorsulását, s korrekciózik a befecskendezéssel, hogy ezek a szöggyorsulások egyenlőek legyenek, ezáltal egyenletesen menjen a motor. VISZONT az egyes hengerek teljesítménye nem csak a befecskendezők miatt, hanem más okból is eltérhet. (pl.: henger kopás, gyűrű kopás, szelepek...) Ha felcseréled a befecskendezőket akkor általában az értékek is megváltoznak, ebből látszik, hogy nem csupán a befecskendezőt jellemzi általában ez a korrekció, hanem az egyes hengerek eltéréseinek összeségét. Ha már nagy a korrekciós érték (4-5 egység), akkor ott valóban valami gáz van, egyenletlen, hangosabb motorjárás... 90%-ban valószínű hogy befecskendező szelep lesz ilyenkor a rossz.

Amúgy diaggal néztem nem túl rég az enyémet is, a számok abszolút hasonlóak a tiédhez, szerintem ez teljesen átlagos. Jah, igen, gyárilag sem 0-0-0-0, hanem 0-1 közt van valahol. Véleményem szerint a tiéd még teljesen jó!

Remélem segítettem.

Üdv.: Peti

Igen , segítettél  worship

Viszont akkor nem vágom mitől csöröghet a motor , mennem kéne másfelé akkor.




Naplózva

2008/06 - 1,8 TDCI Trend - kombi - 125 LE (+chip) , 175.000 km , Fekete metál
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6768 Dátum: 2015.02.24 kedd, 20:10:29 »

Nem tudom ennél a motornál mennyi a hengerenkénti korrekciós "maximális érték", de tudom, hogy a dci motornál 5-ig megy el, utána dob porlasztó hibát. Vagyis 5 egység eltérést enged, utána vészüzem.

Korrekcióról röviden: A főtengely fordulatszámából, egyes hengerek befecskendezésekor létrejövő gyorsulásokból számítja ki az ECU az egyes hengerek szöggyorsulását, s korrekciózik a befecskendezéssel, hogy ezek a szöggyorsulások egyenlőek legyenek, ezáltal egyenletesen menjen a motor. VISZONT az egyes hengerek teljesítménye nem csak a befecskendezők miatt, hanem más okból is eltérhet. (pl.: henger kopás, gyűrű kopás, szelepek...) Ha felcseréled a befecskendezőket akkor általában az értékek is megváltoznak, ebből látszik, hogy nem csupán a befecskendezőt jellemzi általában ez a korrekció, hanem az egyes hengerek eltéréseinek összeségét. Ha már nagy a korrekciós érték (4-5 egység), akkor ott valóban valami gáz van, egyenletlen, hangosabb motorjárás... 90%-ban valószínű hogy befecskendező szelep lesz ilyenkor a rossz.

Amúgy diaggal néztem nem túl rég az enyémet is, a számok abszolút hasonlóak a tiédhez, szerintem ez teljesen átlagos. Jah, igen, gyárilag sem 0-0-0-0, hanem 0-1 közt van valahol. Véleményem szerint a tiéd még teljesen jó!

Remélem segítettem.

Üdv.: Peti





Ilyet én is mértem még tavaly Forscannel.

Nálam ezeket az értékeket dobta meleg motornál:

Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #6769 Dátum: 2015.02.24 kedd, 20:34:04 »

Motor csörgés több mindentől lehet, nem kell egyből porlasztókat cserélni szerintem. Jobb lenne valaki más szakihoz elvinned, talán az sem baj, ha univerzális, ezt a motort sokan ismerik. (hdi konstrukció) Találgatni nem akarok, de csörgés lehet akár hidrotőkétől, szelepektől, rosszabb esetben hajtókarcsapágy...  Bár nem tudom mennyire csörgős, ezt hallani kellene. Vidd el más szakihoz.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6770 Dátum: 2015.02.24 kedd, 20:55:45 »

Asszem' ez az a valami, amit valamikor az ELM miatt fel kellett tennem: https://www.silabs.com/products/mcu/Pages/USBtoUARTBridgeVCPDrivers.aspx
ez fenn van.ez nélkül nem ismeri fel az eszközt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6771 Dátum: 2015.02.25 szerda, 16:21:34 »

így fogok tenni kb 1 éve jelentkezett azóta nem tudta senki még az okot sem nem hogy a megoldást sokáig azt hittem és még most is gondolom hogy nem tud regenerálni mert általában ha éppen figyelem a pill. fogy. és ha megnőtt és egymás után jelentkezett kb 20km-ként akkor jött a vészüzem. mostanában csak ezért ritkán mert nem járok vele azt is csak autópályán 140-180km/h min 1200km. figyeld neked van-e hasonló jelenség mármint regenerálás ismétlés

Nekem még vészüzemet nem dobott soha, nem is hiányzik. Viszont a regeneket csinálja rendszeresen (600-1000km között), mindig látom és érzem is mert morog, emeli a pill. fogyot...stb. Azt is érzem, mikor befejezni, mert nem morog tovább... Azt még soha nem tapasztaltam, hogy 20 - 50km - en belül újra kezdett volna egy-egy regent. Ha megcsinált egyet, utána 600-1000km-ig regencsönd van...
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
bagesz
Vendég
« Új hozzászólás #6772 Dátum: 2015.02.25 szerda, 18:41:15 »

Valaki tudna segíteni hogyan tudom a turbót leszerelni.Mert az autó szerelőnek feladta a leckét.
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6773 Dátum: 2015.02.25 szerda, 18:43:57 »

Valaki tudna segíteni hogyan tudom a turbót leszerelni.Mert az autó szerelőnek feladta a leckét.

Keress másik szerelőt, de komolyan. Amúgy minek kell leszerelni?
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #6774 Dátum: 2015.02.25 szerda, 20:39:37 »

Nekem még vészüzemet nem dobott soha, nem is hiányzik. Viszont a regeneket csinálja rendszeresen (600-1000km között), mindig látom és érzem is mert morog, emeli a pill. fogyot...stb. Azt is érzem, mikor befejezni, mert nem morog tovább... Azt még soha nem tapasztaltam, hogy 20 - 50km - en belül újra kezdett volna egy-egy regent. Ha megcsinált egyet, utána 600-1000km-ig regencsönd van...


Neked nem direktbe jut el a gázolaj a DPF-be? FL -es a kocsi nem  Huh?
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6775 Dátum: 2015.02.25 szerda, 21:35:14 »


Neked nem direktbe jut el a gázolaj a DPF-be? FL -es a kocsi nem  Huh?

Perszehogy! De mire irányul kérdésed?  Wink
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #6776 Dátum: 2015.02.25 szerda, 23:27:04 »

Perszehogy! De mire irányul kérdésed?  Wink

Érezhető a regen az Fl es modelleknél is?
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #6777 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 04:19:25 »

Érezhető a regen az Fl es modelleknél is?
nem csak a pill, fogyin látszik
Naplózva
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #6778 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 08:58:25 »

nem csak a pill, fogyin látszik


"morgó hang" "alacsonyabb fordulat" stb. melyeket írtatok. Rösteltem is, de én még sosem éreztem. smile

pill fogyit, ritkán nézem.  smile
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6779 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 09:07:04 »

Érezhető a regen az Fl es modelleknél is?

Nekem abszolút igen.

- Morog
- Megnő a pill fogy.
- Hangyaizényivel gyengébb, több gázt kér induláskor...

Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6780 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 09:08:25 »


"morgó hang" "alacsonyabb fordulat" stb. melyeket írtatok. Rösteltem is, de én még sosem éreztem. smile

pill fogyit, ritkán nézem.  smile

Mert neked ott nyerít mindig a 170lovad!  nyes
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #6781 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 09:10:02 »


"morgó hang" "alacsonyabb fordulat" stb. melyeket írtatok. Rösteltem is, de én még sosem éreztem. smile

pill fogyit, ritkán nézem.  smile

Én már többször is észrevettem. Ha jövök kifelé az M3 bevezetőn és előtte a városban mászkáltam annyit hogy volt ideje bemelegedni, akkor volt hogy egy hirtelen gáznál megtorpant a kocsi. Pont regenerált, mint Viktor elmondta, ilyenkor teljesen más üzemben megy, és a vezérlő kicsit lükét kap a hirtelen gáztól. Először megijedtem, azt hittem vacak az autó. Olyan volt, mint amikor a hármas vészüzembe kapcsol. Csak itt 1 mp-ig tart kb, és utána megy mint a lüke.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #6782 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 10:37:31 »

Mert neked ott nyerít mindig a 170lovad!  nyes


nyilvááán  eplus2


..tényleg nem tapasztaltam még. Igaz városban, szinte sosem használom az autót,(hálisten) vagy legalábbis nagyon ritkán.
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #6783 Dátum: 2015.02.27 péntek, 23:26:55 »

A DW10-es tdci-k mind nehezen indulnak 2 nap hidegben állás után, vagy csak az enyém kivételes? 3X külön ráizzítottam (megvártam míg kialszik az izzítás jelzés a műszeregységen - tudom, utána is izzít), teker, teker, teker, beröffen, de csak ha taposom a gázpedált. Kb 10mp után már szépen, egyenletesen jár, veszi a fordulatot. ÖMV prémium gázolaj, fél tank.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #6784 Dátum: 2015.02.28 szombat, 01:07:24 »

A DW10-es tdci-k mind nehezen indulnak 2 nap hidegben állás után, vagy csak az enyém kivételes? 3X külön ráizzítottam (megvártam míg kialszik az izzítás jelzés a műszeregységen - tudom, utána is izzít), teker, teker, teker, beröffen, de csak ha taposom a gázpedált. Kb 10mp után már szépen, egyenletesen jár, veszi a fordulatot. ÖMV prémium gázolaj, fél tank.
akksi, önindító. inkább utóbbi.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #6785 Dátum: 2015.02.28 szombat, 06:25:52 »

Nekem abszolút igen.

- Morog
- Megnő a pill fogy.
- Hangyaizényivel gyengébb, több gázt kér induláskor...



Abszolút érezhető nálam is.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #6786 Dátum: 2015.02.28 szombat, 06:27:51 »

ez fenn van.ez nélkül nem ismeri fel az eszközt.

Más eszközökkel kipróbáltad a portot?
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #6787 Dátum: 2015.02.28 szombat, 07:56:02 »

A DW10-es tdci-k mind nehezen indulnak 2 nap hidegben állás után, vagy csak az enyém kivételes? 3X külön ráizzítottam (megvártam míg kialszik az izzítás jelzés a műszeregységen - tudom, utána is izzít), teker, teker, teker, beröffen, de csak ha taposom a gázpedált. Kb 10mp után már szépen, egyenletesen jár, veszi a fordulatot. ÖMV prémium gázolaj, fél tank.
Izzítógyertya csere esetleg....
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #6788 Dátum: 2015.02.28 szombat, 08:51:53 »

akksi, önindító. inkább utóbbi.
Akksi új. Önindító talán, de inkább olyan, mintha 2-3 hengerezne a motor, vagy nem lenne elégséges az öngyulladás mértéke.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6789 Dátum: 2015.02.28 szombat, 09:10:36 »

Más eszközökkel kipróbáltad a portot?
nemá,hogy nem érted....5x leírtam,hogy ugyan ez az eszköz ugyan ezen a porton a forscan-nel simán pörköl....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6790 Dátum: 2015.02.28 szombat, 09:11:22 »

Akksi új. Önindító talán, de inkább olyan, mintha 2-3 hengerezne a motor, vagy nem lenne elégséges az öngyulladás mértéke.
üzemanyag,üzemanyag szűrő,felakadt folytószelep....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #6791 Dátum: 2015.02.28 szombat, 09:27:03 »

Izzítógyertya csere esetleg....
Én is arra tippelek, nálam is ezek voltak a jelek, mikor 4-ből 3 szhar volt! Nézettesd meg a gyertyákat!!
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #6792 Dátum: 2015.02.28 szombat, 09:28:57 »

Akksi új. Önindító talán, de inkább olyan, mintha 2-3 hengerezne a motor, vagy nem lenne elégséges az öngyulladás mértéke.
A gyertyák miatt, nálam is ilyen hangja volt a motornak, mikor csak 1 jó izzítógyertyám volt. Csere után már nem jött elő többet ez a hang!
Ha van hozzá eszközöd saját magad is letesztelheted a gyertyákat. Ha nem akkor vmi szakember félét kérj meg rá, de azért ne egyből cseréltesd!
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #6793 Dátum: 2015.02.28 szombat, 10:44:29 »

A gyertyák miatt, nálam is ilyen hangja volt a motornak, mikor csak 1 jó izzítógyertyám volt. Csere után már nem jött elő többet ez a hang!
Ha van hozzá eszközöd saját magad is letesztelheted a gyertyákat. Ha nem akkor vmi szakember félét kérj meg rá, de azért ne egyből cseréltesd!
Multiméter vagy lakatfogó kellene?
Arra gondotam, mérek áramfelvételt a relé kapcsolt lábán (valahogy...)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #6794 Dátum: 2015.02.28 szombat, 11:06:23 »

Multiméter vagy lakatfogó kellene?
Arra gondotam, mérek áramfelvételt a relé kapcsolt lábán (valahogy...)
Áramot csak DC lakatfogóval vagy az áramkör megszakításával beiktatott ampermérővel tudsz mérni.
Nem tudom menniyre hozzáférhetőek az izzítógyertyák, de érdemesebb lenne levenni róluk az elektromos csatlakozót és ellenállást mérni a test felé.
Az pontosan megmutatja, ha szakadt a gyertya.

Ha vidáman teker a motor, csak nehezen röffen be, akkor az önindító és az akku kizárható.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #6795 Dátum: 2015.02.28 szombat, 12:17:40 »

Áramot csak DC lakatfogóval vagy az áramkör megszakításával beiktatott ampermérővel tudsz mérni.
Nem tudom menniyre hozzáférhetőek az izzítógyertyák, de érdemesebb lenne levenni róluk az elektromos csatlakozót és ellenállást mérni a test felé.
Az pontosan megmutatja, ha szakadt a gyertya.

Ha vidáman teker a motor, csak nehezen röffen be, akkor az önindító és az akku kizárható.
Így van. Ezt próbáld ki!
A gyertyák nálatok nem tudom mennyire nehezen elérhetőek, de nekünk az én kocsimnál nem volt könnyű dolgunk, viszont érdemes az elektromos csatlakozókat levenni, úgy tudsz pontosan tesztelni. Vmi vékony nőgyógyász kezeket bérelj ki!  vigyor3
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #6796 Dátum: 2015.02.28 szombat, 17:10:43 »

nemá,hogy nem érted....5x leírtam,hogy ugyan ez az eszköz ugyan ezen a porton a forscan-nel simán pörköl....

Értem, csak nem olvastam vissza. Bocs.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6797 Dátum: 2015.02.28 szombat, 17:24:33 »

Nem tudom menniyre hozzáférhetőek az izzítógyertyák, de érdemesebb lenne levenni róluk az elektromos csatlakozót és ellenállást mérni a test felé.
Az pontosan megmutatja, ha szakadt a gyertya.

A gyertyák párhuzamosan vannak kapcsolva, nem tudod kimérni, ha egy gyertya rossz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6798 Dátum: 2015.02.28 szombat, 17:29:17 »

A gyertyák párhuzamosan vannak kapcsolva, nem tudod kimérni, ha egy gyertya rossz.

"de érdemesebb lenne levenni róluk az elektromos csatlakozót"
 -ahogy Sakos írta.

Szóval ki lehet, hiszen nem egyszerre kell mérni.  wave

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6799 Dátum: 2015.02.28 szombat, 17:41:30 »


"de érdemesebb lenne levenni róluk az elektromos csatlakozót"
 -ahogy Sakos írta.

Szóval ki lehet, hiszen nem egyszerre kell mérni.  wave



Nekem Vik széthúzott egy baromi nagy csatit a motor jobb oldalán, és ott egyesével ki tudta mérni. Elvileg
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 ... 129 130 131 132 133 134 135 [136] 137 138 139 140 141 142 143 ... 296   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.08 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.