Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:42:00 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 133 134 135 136 137 138 139 [140] 141 142 143 144 145 146 147 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5255704 alkalommal)
Gejza és 62 vendég van a témában
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #6950 Dátum: 2015.03.20 péntek, 20:18:40 »

Kicsit más itt a helyzet, most szerdán fetrengtem alatta...

Nálunk a katalizátor után található a dpf eccség és közvetlen ennek szájába kerül befecskendezésre a go. Ez már különbség a renóhoz képest. És itt nem az égéstérbe jutattot extra nafta által megnövekedett hőmérséklet gyújtja be az üzemanyagot, hanem egy gyertya. Szvsz a pezsóford ezt kicsit másképpen tervezte, mint a renó.

Ma megálltam az M5-ön ...silni, nem állítottam le a kocsit -mert pályamenet volt előtte- és éppen regenerált. A kipufból határozott rotyogó hang hallatszott, leginkább ahhoz tudnám hasonlítani, igen!  vigyor3


Ez ok, csak most beleült a bogár a fülembe. Nézegethetem azt a qrva olajszintet. :-)
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6951 Dátum: 2015.03.20 péntek, 20:19:30 »

Ez ok, csak most beleült a bogár a fülembe. Nézegethetem azt a qrva olajszintet. :-)

Neked milyen autód van?  Huh?
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Jago1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 169



E-mail
« Új hozzászólás #6952 Dátum: 2015.03.20 péntek, 20:34:55 »

Üdv. Mindenkinek!

Új vagyok itt a fórumon, de mivel a második TDCI-t fogyasztom, gondoltam tiszteletem teszem.

Lenne kérdésem is.. 2.2 TDCI EUR V. 200LE mocinál természetes, hogy sok-sok városi dugózás/tötymörgés után, vélhetően a regenerációs folyamat alatt, kiérve az M7-re, majd 75-nél vissza 3.-ba és nyél gáz esetén, dob egy szürke pamacsot?

Janó.

Nekem is csinálja.
Naplózva

VALUTAVÁLTÁS KEDVEZÖ ÁRFOLYAMOKKAL !!
EUR USD CHF GBP HRK Stb...
+3670242067 9
2014.05 TDCI 2.0 140Le Titanium Power Shift
EX:2010.12 TDCI 2.0 115le  6,2l/100km
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #6953 Dátum: 2015.03.20 péntek, 20:41:42 »

Neked milyen autód van?  Huh?

Mondeo.  eplus2



(2011 tdci 2liter.)
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6954 Dátum: 2015.03.20 péntek, 20:50:18 »

Mondeo.  eplus2



(2011 tdci 2liter.)

Akkor nézegetheted az o. szintet, de legfeljebb kevesebb lesz, de több nem. Nem érintett a motorod a hígulás témában...  schmoll2
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6955 Dátum: 2015.03.20 péntek, 20:57:41 »

Az AdBlue nem a korom-, hanem a nitrogén-oxid mennyiségének csökkentésére van. Nemigen van közük egymáshoz.

Nekem ezt mondta az ürge.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #6956 Dátum: 2015.03.20 péntek, 21:02:03 »

Akkor nézegetheted az o. szintet, de legfeljebb kevesebb lesz, de több nem. Nem érintett a motorod a hígulás témában...  schmoll2

Az előző oldalon elemezték, h de.
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6957 Dátum: 2015.03.20 péntek, 21:10:59 »

Az előző oldalon elemezték, h de.

Ameddig nem jön olajcsere üzi addig ne foglalkozz vele, jól működik. Addig mi se néztük ameddig nem kezdődtek el az ilyesfajta problémák.

Na meg a faceliftesnél jóval kevesebb go kerülhet be szóval ne aggódj használd. Smiley
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Ohyeah
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #6958 Dátum: 2015.03.20 péntek, 21:19:28 »

Sziasztok!

Ezt a hangot hallom motor leállitás utan: https://www.youtube.com/watch?v=uhFAEdvDxms&feature=youtu.be
Megtudná e valaki mondani mi lehet ez?

Előre is köszönöm!


Szia!

EGR szelep tisztítja magát. Nyit-zár párszor... teljesen normális.
[/quote]

Köszönöm. Mit lehet tenni, hogy ne legyen ilyen zajos? Tisztitás?
Naplózva

2009 Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 LE

Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6959 Dátum: 2015.03.20 péntek, 21:30:04 »

Sziasztok!

Ezt a hangot hallom motor leállitás utan: https://www.youtube.com/watch?v=uhFAEdvDxms&feature=youtu.be
Megtudná e valaki mondani mi lehet ez?

Előre is köszönöm!


Szia!

EGR szelep tisztítja magát. Nyit-zár párszor... teljesen normális.


Köszönöm. Mit lehet tenni, hogy ne legyen ilyen zajos? Tisztitás?

Én még sose hallottam ilyen hangot.  Roll Eyes
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6960 Dátum: 2015.03.21 szombat, 09:08:35 »

Az előző oldalon elemezték, h de.

Oké, te tudod...
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6961 Dátum: 2015.03.21 szombat, 09:53:33 »

Pedig de!
Nem. Smiley

http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_exhaust_fluid

Diesel exhaust fluid (DEF), commonly referred to as AdBlue in Europe, Australia, and New Zealand, and standardised as ISO 22241[1] is an aqueous urea solution made with 32.5% high-purity urea (AUS 32) and 67.5% deionized water. DEF is used as a consumable in selective catalytic reduction (SCR) in order to lower NOx concentration in the diesel exhaust emissions from diesel engines.[2]

Diesel engines can be run with a lean burn air-to-fuel ratio (overstoichiometric ratio), to ensure the full combustion of soot and to prevent the exhaust of unburnt fuel. The excess of oxygen necessarily leads to generation of nitrogen oxides (NOx), which are harmful pollutants, from the nitrogen in the air. Selective catalytic reduction is used to reduce the amount of NOx released into the atmosphere. Diesel exhaust fluid (from a separate DEF tank) is injected into the exhaust pipeline, the aqueous urea vaporizes and decomposes to form ammonia and carbon dioxide. Within the SCR catalyst, the NOx are catalytically reduced by the ammonia (NH3) into water (H2O) and nitrogen (N2), which are both harmless; and these are then released through the exhaust.[3]
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.21 szombat, 09:56:12 írta Carmaged » Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6962 Dátum: 2015.03.21 szombat, 11:22:17 »

Az AdBlue nem a korom-, hanem a nitrogén-oxid mennyiségének csökkentésére van. Nemigen van közük egymáshoz.

Figyelj!

Tettél egy sületlen megállapítást, ne ragozd tovább kérlek!

És szerinted mi történik a korommal? Összegyűlik a kormánykerékben?Huh???

Kb. azt állítod, hogy az adalék segítségével lebontjuk a NOx - ot és a korom (szén) pedig megeszi magát, -mert amúgy önpusztító  eplus2- és boldogság. A rendszer ennél sokkal komplexebb, kb. 6 éve dolgozom vele.

Az adalékanyag szerepe, hogy a szelektív katalitikus redukció alatt a kipufogógázt (incl. korom és NOx) 99 százalékban vízgőzzé és teljesen ártalmatlan nitrogénné alakítsa át.

Ha már idézel:

Az hő hatására felszabadult ammónia reakcióba lép a kipufogógáz (beleértve ennek minden komponensét!!!) nitrogén-oxidjaival, és nitrogénné, valamint vízzé alakítja át azokat.

Ne legyünk már nethuszárok!  szomoru1
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6963 Dátum: 2015.03.21 szombat, 12:11:49 »

Figyelj!

Tettél egy sületlen megállapítást, ne ragozd tovább kérlek!

És szerinted mi történik a korommal? Összegyűlik a kormánykerékben?Huh???

Kb. azt állítod, hogy az adalék segítségével lebontjuk a NOx - ot és a korom (szén) pedig megeszi magát, -mert amúgy önpusztító  eplus2- és boldogság. A rendszer ennél sokkal komplexebb, kb. 6 éve dolgozom vele.

Az adalékanyag szerepe, hogy a szelektív katalitikus redukció alatt a kipufogógázt (incl. korom és NOx) 99 százalékban vízgőzzé és teljesen ártalmatlan nitrogénné alakítsa át.

Ha már idézel:

Az hő hatására felszabadult ammónia reakcióba lép a kipufogógáz (beleértve ennek minden komponensét!!!) nitrogén-oxidjaival, és nitrogénné, valamint vízzé alakítja át azokat.

Ne legyünk már nethuszárok!  szomoru1
Hagyjuk az indulatokat. Ha ezzel dolgozol, akkor kérlek, inkább magyarázd el (esetleg javítsd a wiki cikket, ami gyakorlatilag szó szerinti másolata egy, a Cummins által kiadott anyagnak). Amit írsz, arra nem találtam semmilyen megerősítést, ezért kérem, hogy részletezd. Mit jelent az, hogy "dolgozom vele"? Fejleszted?

Az általad kivastagított rész nincs benne a cikkben, kérlek, pontosan fordíts. Hova lesz a korom? Egy része marad a DPF-ben, az apróbbak, mint eddig is, továbbra is a környezetbe ürülnek. Így láthatóan a mostaniak sem kormolnak. Smiley

Egy szót sem szóltam arról, hogy mi lesz korommal, de ha már idekanyarodtunk, nem értek valamit: a koromból (ami szenet tartalmaz) hogyan csinál vízgőzt és nitrogént? Mi lesz a szénnel?
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6964 Dátum: 2015.03.21 szombat, 12:32:22 »

Az AdBlue nem a korom-, hanem a nitrogén-oxid mennyiségének csökkentésére van. Nemigen van közük egymáshoz.

Ahhoz, hogy megértsük a korom további sorsát, térjünk vissza az alapmegállapításodhoz, mely az ,hogy az AdBlue és korom nincs összefüggésben, kvázi nemigen van közük egymáshoz!

A netet vágod, ehhez kétség nem fér! Hány fokon indul kb. a katalitikus folyamat?  

« Utoljára szerkesztve: 2015.03.21 szombat, 13:10:01 írta Tonyo » Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6965 Dátum: 2015.03.21 szombat, 13:06:24 »

Hagyjuk az indulatokat. Ha ezzel dolgozol, akkor kérlek, inkább magyarázd el (esetleg javítsd a wiki cikket, ami gyakorlatilag szó szerinti másolata egy, a Cummins által kiadott anyagnak). Amit írsz, arra nem találtam semmilyen megerősítést, ezért kérem, hogy részletezd. Mit jelent az, hogy "dolgozom vele"? Fejleszted?

Az általad kivastagított rész nincs benne a cikkben, kérlek, pontosan fordíts. Hova lesz a korom? Egy része marad a DPF-ben, az apróbbak, mint eddig is, továbbra is a környezetbe ürülnek. Így láthatóan a mostaniak sem kormolnak. Smiley

Egy szót sem szóltam arról, hogy mi lesz korommal, de ha már idekanyarodtunk, nem értek valamit: a koromból (ami szenet tartalmaz) hogyan csinál vízgőzt és nitrogént? Mi lesz a szénnel?

A HDI motorok mind külön löttyösek nincs gázolaj befecsei plusszba a ford most ugyanezt követi az Euro 6-al oda meg csak adblue-val lehet.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #6966 Dátum: 2015.03.21 szombat, 13:16:20 »

A HDI motorok mind külön löttyösek nincs gázolaj befecsei plusszba a ford most ugyanezt követi az Euro 6-al oda meg csak adblue-val lehet.

A Mazda megoldotta az eur6-ot adalékanyag nélkül.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Ohyeah
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #6967 Dátum: 2015.03.21 szombat, 13:26:28 »

Én még sose hallottam ilyen hangot.  Roll Eyes

Én sem hallottam eddig ezt a hangot, még ha ez normálisnak is szamit, remélem hamarosan, kapok valakitol választ a megoldásra.  nyes

https://www.youtube.com/watch?v=uhFAEdvDxms&feature=youtu.be
Naplózva

2009 Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 LE

alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6968 Dátum: 2015.03.21 szombat, 13:56:10 »

Én sem hallottam eddig ezt a hangot, még ha ez normálisnak is szamit, remélem hamarosan, kapok valakitol választ a megoldásra.  nyes

https://www.youtube.com/watch?v=uhFAEdvDxms&feature=youtu.be
normál.az egr szelep tisztítja önmagát.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ohyeah
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #6969 Dátum: 2015.03.21 szombat, 14:43:55 »

normál.az egr szelep tisztítja önmagát.

Ok, köszönöm.
Naplózva

2009 Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 LE

potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #6970 Dátum: 2015.03.21 szombat, 22:33:11 »

Én sem hallottam eddig ezt a hangot, még ha ez normálisnak is szamit, remélem hamarosan, kapok valakitol választ a megoldásra.  nyes

https://www.youtube.com/watch?v=uhFAEdvDxms&feature=youtu.be
Én meg az utóbbi időben nem hallom
Naplózva
Ohyeah
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #6971 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 07:21:03 »

Én meg az utóbbi időben nem hallom
[/q

Érdekes, valakinél lehet hallani, valakinél pedig nem.  nyes
Naplózva

2009 Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 LE

Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6972 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 14:27:11 »

Ahhoz, hogy megértsük a korom további sorsát, térjünk vissza az alapmegállapításodhoz, mely az ,hogy az AdBlue és korom nincs összefüggésben, kvázi nemigen van közük egymáshoz!

A netet vágod, ehhez kétség nem fér! Hány fokon indul kb. a katalitikus folyamat?  


Nem fogok könyörögni, neked is egyszerűbb lenne, ha öt mondatban leírnád, mi az, amivel többet tudsz a jelenlévőknél. Wink
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6973 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 14:47:26 »

Nem fogok könyörögni, neked is egyszerűbb lenne, ha öt mondatban leírnád, mi az, amivel többet tudsz a jelenlévőknél. Wink

Isten őrizz! Leírom, te rákeresel a neten, rácáfolsz és soha véget nem érő hsz. áradat...

Summa summarum:

- a kihívás elől megfutamodtam
- "Az AdBlue nem a korom-, hanem a nitrogén-oxid mennyiségének csökkentésére van. Nemigen van közük egymáshoz."

Igazad van, mea culpa! Nem jól tudom... Bocsánat!  wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6974 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 17:41:54 »

Isten őrizz! Leírom, te rákeresel a neten, rácáfolsz és soha véget nem érő hsz. áradat...

Summa summarum:

- a kihívás elől megfutamodtam
- "Az AdBlue nem a korom-, hanem a nitrogén-oxid mennyiségének csökkentésére van. Nemigen van közük egymáshoz."

Igazad van, mea culpa! Nem jól tudom... Bocsánat!  wave
Kihívást csak te láttál itt. Részemről téma lezárva, ezt nem tudtuk meg.
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #6975 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 18:20:23 »

Az előző oldalon elemezték, h de.
pedig nem érint. de azért nézegetheted az nincs megtiltva   wow1
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #6976 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 18:37:43 »

Kihívást csak te láttál itt. Részemről téma lezárva, ezt nem tudtuk meg.
A lényeg ha EGR van akkor sok a korom ezért kell DPF  kevés a NO2, ha Adblue akkor kevés NO2 és kevés korom. Az égési hőmérséklettől függ minden ha magas akkor kell ADBlue mert van sok NO2 viszont nincs korom vagy kevés, EGR esetén alacsony az égési hőmérséklet ezért kevés az NO2 de sok a korom és annak a menyiségét is szabályozzák az EU-S szabályok.Remélem így világos mindenkinek
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6977 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 19:44:49 »

A lényeg ha EGR van akkor sok a korom ezért kell DPF  kevés a NO2, ha Adblue akkor kevés NO2 és kevés korom. Az égési hőmérséklettől függ minden ha magas akkor kell ADBlue mert van sok NO2 viszont nincs korom vagy kevés, EGR esetén alacsony az égési hőmérséklet ezért kevés az NO2 de sok a korom és annak a menyiségét is szabályozzák az EU-S szabályok.Remélem így világos mindenkinek

Tulképpen igen. Azon a hőmérsékleten, ahol a karbamid reakcióba lép a NOx - al, a korom elég, egy kis Co2, kis nitrogén, kis víz a környezetnek, már ami az EU.nak is teccik manapság.

A userek meg bosszankodhatnak, hogy aktuálisan melyik láncszem csinál be...

Bár lekopogom, EU5-ben psaford féle dpf-et nem hallottam még kidőlni, viszont benz féle edblú EU5-öt jócskán...

Az eu6 lesz sokaknak szerintem a vízválasztó, hogy megreked-e a D technológia fejleszthetősége. 6-7éve még hangosan aggódtak a diesel motorgyártók, hogy az eu6 nonszensz és nehezen kivitelezhető, mégis mindegyik megcsinálta. Most ugyanez a huhogás megy az eu7-re... És szinte biztos, hogy lesz euro7 diesel motor személyautókban.

Tehergépjárművekben biztos, hiszen fuvarozni kell, a normák meg csak szigorodnak...
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #6978 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 20:47:00 »

pedig nem érint. de azért nézegetheted az nincs megtiltva   wow1

Köszi a segítséget. Laza vagy.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6979 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 21:41:58 »

A lényeg ha EGR van akkor sok a korom ezért kell DPF  kevés a NO2, ha Adblue akkor kevés NO2 és kevés korom. Az égési hőmérséklettől függ minden ha magas akkor kell ADBlue mert van sok NO2 viszont nincs korom vagy kevés, EGR esetén alacsony az égési hőmérséklet ezért kevés az NO2 de sok a korom és annak a menyiségét is szabályozzák az EU-S szabályok.Remélem így világos mindenkinek
Köszönöm, az EGR szerepe megvolt, de nem raktam össze a képet, pedig logikus. Smiley
Naplózva
napi111
Vendég
« Új hozzászólás #6980 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 16:56:10 »

Sziasztok, üdvözlök mindenkit!
 
1.6-os TDCI Mondeom van és hidegen alapjáraton nagyon egyenetlenül jár. Amikor bemelegszik akkor kisímul, de pár percig egyenetlen és enyhe morgás, fuldoklás hallatszik. Mintha le akarna állni. Hallott már erről valaki? Mi okozhatja ezt? Félek, hogy a kettős tömegűt tönkre teszi és az nem két fillér.
Ha van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban, megköszönöm, ha megírja.
Üdvözlettel:
napi
Naplózva
napi111
Vendég
« Új hozzászólás #6981 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 17:00:36 »

Ja és még valami. Menet közben időnként megtorpan egy pillanatra 100-110-es tempónál, aztán megy tovább, mintha misem történt  volna. Mintha egy pillanatra kihagyna a motor, vagy elvenném a gázt, vagy nem kapna anyagot.
Mond  ez valakinek valamit?

Köszi
napi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6982 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 17:24:15 »

Sziasztok, üdvözlök mindenkit!
 
1.6-os TDCI Mondeom van és hidegen alapjáraton nagyon egyenetlenül jár. Amikor bemelegszik akkor kisímul, de pár percig egyenetlen és enyhe morgás, fuldoklás hallatszik. Mintha le akarna állni. Hallott már erről valaki? Mi okozhatja ezt? Félek, hogy a kettős tömegűt tönkre teszi és az nem két fillér.
Ha van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban, megköszönöm, ha megírja.
Üdvözlettel:
napi
ellenőrizni kellene a generátort,akkut,töltést.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #6983 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 17:26:40 »

Ja és még valami. Menet közben időnként megtorpan egy pillanatra 100-110-es tempónál, aztán megy tovább, mintha misem történt  volna. Mintha egy pillanatra kihagyna a motor, vagy elvenném a gázt, vagy nem kapna anyagot.
Mond  ez valakinek valamit?

Köszi
napi
Ilyenkor felvillan az összes lámpa a műszerfalon?
Üzia szűrőt mikor cseréltél?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6984 Dátum: 2015.03.24 kedd, 13:46:49 »

Raktatok be képet a pierburg szelepről, de nem találom, hogy a motortérbe hol helyezkedik el. Esetleg megvan még valakinek az a kép?
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6985 Dátum: 2015.03.24 kedd, 13:50:43 »

Raktatok be képet a pierburg szelepről, de nem találom, hogy a motortérbe hol helyezkedik el. Esetleg megvan még valakinek az a kép?

Légszűrőház alatt balra, két sötét narancssárga valami...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6986 Dátum: 2015.03.24 kedd, 13:52:23 »

Légszűrőház alatt balra, két sötét narancssárga valami...

Megnézem, köszi.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6987 Dátum: 2015.03.24 kedd, 14:10:25 »

Ez lenne az valamelyik?

https://www.dropbox.com/s/h6fkh3s3o3kik3g/2015-03-24%2013.59.39.jpg?dl=0
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
napi111
Vendég
« Új hozzászólás #6988 Dátum: 2015.03.24 kedd, 16:27:39 »

ellenőrizni kellene a generátort,akkut,töltést.

Kösz a tippet. Gondolod, hogy ezek okozhatnak ilyen tüneteket? Érdekes. Számítógépes diagnosztikát csináltattam, nincs hiba üzi.
Köszi
Naplózva
napi111
Vendég
« Új hozzászólás #6989 Dátum: 2015.03.24 kedd, 16:33:33 »

Ilyenkor felvillan az összes lámpa a műszerfalon?
Üzia szűrőt mikor cseréltél?

A műszerfalon nem villan fel semmi.
Most cseréltem üza szűrőt, nincs változás. Számítógép se jelez hibaüzit.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #6990 Dátum: 2015.03.24 kedd, 18:03:48 »

Y. Ha visszaolvasol BT cserélte őket...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6991 Dátum: 2015.03.24 kedd, 18:31:59 »

Y. Ha visszaolvasol BT cserélte őket...

Én azt hittem csak egyet kell cserélni arról volt szó. Most akkor hogy van ez mind2-t cserélni kell, ha szarakodik?
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #6992 Dátum: 2015.03.24 kedd, 18:59:18 »

Én azt hittem csak egyet kell cserélni arról volt szó. Most akkor hogy van ez mind2-t cserélni kell, ha szarakodik?
BT majd megmondjam, nekem nem kell szerelni a vasat eplus2 eplus2
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6993 Dátum: 2015.03.24 kedd, 19:01:38 »

BT majd megmondjam, nekem nem kell szerelni a vasat eplus2 eplus2

Igazándiból az enyémet se, csak lehet kicserélem nem akarom megvárni ameddig beszarnak. Smiley
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #6994 Dátum: 2015.03.24 kedd, 20:05:22 »

Igazándiból az enyémet se, csak lehet kicserélem nem akarom megvárni ameddig beszarnak. Smiley
Ilyen alapon tehetsz úgy, mint én januárban. Eladod a 2008-asat és veszel egy 2012-eset... Cheesy
De ebben az esetben sincs semmire sem gari... Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6995 Dátum: 2015.03.25 szerda, 06:04:34 »

no tegnap megvolt a szervíz. vezérlés,olaj,szűrők,külső hajtás etc etc csere. a 3.fokozatban jólérezhető pulzálós gyorsulás ,a szerelővel gurulva nem jött elő.akármit csináltam.
szerinte a légtömegmérő örök darab,inkább a turbó szab szokott beragadni.diagolni nem tudta,mert elvitték aznapra a műszerét,így a héten ez még visszavan.
persze,hogy miután kiraktam a srácot,hazamentem kaja,és majd elmentem tankolni, na utána jelentkezett a hiba.
nekem pedig az elm327 a légtömegmérőt okolja. ezt megnéztem 2szer is.
mivel nem tudom milyen értékek a helyesen,a laptopom pedig kb 10percet bír akkuval,így menet közben nem tudtam tesztelni. amit itthon tudtam nézni,a változó geo lapátok helyzete. elm szerint működik. MAF értéke változik.turbó nyomás változik. csak ugye egyikről sem tudom milyenek a standard értékeik,és minek kell lennie ha rossz.

azon gondolkodtam,kiveszem a légtömegmérőt,és esetleg beáztatom per pillanat féktisztítóba,aztán kipróbálom úgy.
a szerelőnek nem mondtam a home diagot,mert vártam,hogy ő ránéz a sajátjával.addig hibát sem törlök.
a MAF értéke persze,hogy változik,az a dolga.én másra gyanakodnék.pl a kuplungra.nemrég csináltunk egy 4est,ugyan ezzel a tünettel.a főtengelyszimering folyatott,és a kuplungtárcsa felázott.az okozta a pulzáló gyorsulást.megcsúszott picit.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #6996 Dátum: 2015.03.25 szerda, 08:49:45 »

Igazándiból az enyémet se, csak lehet kicserélem nem akarom megvárni ameddig beszarnak. Smiley
Szvsz nem egyik napról a másikra fognak beszarni, ha majd leállítás után 3 percnél is hosszabb ideig hallod a morgást, akkor kezd tönkremenni az, amelyik a turbó geometriát állítja - ez a linkelt képen a hátsó. De ilyenkor az első lépés ált. nem is a kidobás és új szelep beszerelése, hanem fel szokták cserélni a kettőt, és megnézik, hogy így OK-e. Azért lehet egyébként felcserélni, mert  - ha jól tudom - teljesen más típusú állítást végez a két szelep: az elülsőnek csak indításkor és leállításkor van szerepe (egy csappantyút kell nyitni-zárni) a hátsónak viszont folyamatosan állítgatni kell a turbó lapátokat. Én két hete cseréltettem fel őket, semmi morgás azóta , az indítás-leállítás is tökéletes (meg mintha gyorsabban is reagálna gázadásra, de ez simán lehet placebo)
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6997 Dátum: 2015.03.25 szerda, 09:00:37 »

Szvsz nem egyik napról a másikra fognak beszarni, ha majd leállítás után 3 percnél is hosszabb ideig hallod a morgást, akkor kezd tönkremenni az, amelyik a turbó geometriát állítja - ez a linkelt képen a hátsó. De ilyenkor az első lépés ált. nem is a kidobás és új szelep beszerelése, hanem fel szokták cserélni a kettőt, és megnézik, hogy így OK-e. Azért lehet egyébként felcserélni, mert  - ha jól tudom - teljesen más típusú állítást végez a két szelep: az elülsőnek csak indításkor és leállításkor van szerepe (egy csappantyút kell nyitni-zárni) a hátsónak viszont folyamatosan állítgatni kell a turbó lapátokat. Én két hete cseréltettem fel őket, semmi morgás azóta , az indítás-leállítás is tökéletes (meg mintha gyorsabban is reagálna gázadásra, de ez simán lehet placebo)

Ez a morgás bent az utastérben is hallható lesz? Vagy csak ha felnyitom a motorháztetőt és fülelek?
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6998 Dátum: 2015.03.25 szerda, 12:42:46 »

ezt is tudom.marmint nem rácsodálkoztam,hogy változik a maf értéke,hanem mondom. Cheesy
de ne rémisztgess a kuplungal. Cheesy

dehogy rémisztgetlek.Beszélj a BT-vel,hogy neki miért kellett cserélni 80e km nél a kuplungot..... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6999 Dátum: 2015.03.25 szerda, 13:36:59 »

dehogy rémisztgetlek.Beszélj a BT-vel,hogy neki miért kellett cserélni 80e km nél a kuplungot..... vigyor3

108e  vigyor3

(Most meg a kormánymű...  falbav)
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 ... 133 134 135 136 137 138 139 [140] 141 142 143 144 145 146 147 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.088 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.