Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:12:39
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
133
134
135
136
137
138
139
[
140
]
141
142
143
144
145
146
147
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5258464 alkalommal)
0 Felhasználó és 252 vendég van a témában
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6950 Dátum:
2015.03.20 péntek, 20:18:40 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.03.20 péntek, 20:13:55
Kicsit más itt a helyzet, most szerdán fetrengtem alatta...
Nálunk a katalizátor után található a dpf eccség és közvetlen ennek szájába kerül befecskendezésre a go. Ez már különbség a renóhoz képest. És itt nem az égéstérbe jutattot extra nafta által megnövekedett hőmérséklet gyújtja be az üzemanyagot, hanem egy gyertya. Szvsz a pezsóford ezt kicsit másképpen tervezte, mint a renó.
Ma megálltam az M5-ön ...silni, nem állítottam le a kocsit -mert pályamenet volt előtte- és éppen regenerált. A kipufból határozott rotyogó hang hallatszott, leginkább ahhoz tudnám hasonlítani, igen!
Ez ok, csak most beleült a bogár a fülembe. Nézegethetem azt a qrva olajszintet. :-)
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6951 Dátum:
2015.03.20 péntek, 20:19:30 »
Idézetet írta: Candle - 2015.03.20 péntek, 20:18:40
Ez ok, csak most beleült a bogár a fülembe. Nézegethetem azt a qrva olajszintet. :-)
Neked milyen autód van?
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Jago1
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 169
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6952 Dátum:
2015.03.20 péntek, 20:34:55 »
Idézetet írta: csillagkompot - 2015.03.19 csütörtök, 22:21:02
Üdv. Mindenkinek!
Új vagyok itt a fórumon, de mivel a második TDCI-t fogyasztom, gondoltam tiszteletem teszem.
Lenne kérdésem is.. 2.2 TDCI EUR V. 200LE mocinál természetes, hogy sok-sok városi dugózás/tötymörgés után, vélhetően a regenerációs folyamat alatt, kiérve az M7-re, majd 75-nél vissza 3.-ba és nyél gáz esetén, dob egy szürke pamacsot?
Janó.
Nekem is csinálja.
Naplózva
VALUTAVÁLTÁS KEDVEZÖ ÁRFOLYAMOKKAL !!
EUR USD CHF GBP HRK Stb...
+3670242067 9
2014.05 TDCI 2.0 140Le Titanium Power Shift
EX:2010.12 TDCI 2.0 115le 6,2l/100km
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6953 Dátum:
2015.03.20 péntek, 20:41:42 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.03.20 péntek, 20:19:30
Neked milyen autód van?
Mondeo.
(2011 tdci 2liter.)
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6954 Dátum:
2015.03.20 péntek, 20:50:18 »
Idézetet írta: Candle - 2015.03.20 péntek, 20:41:42
Mondeo.
(2011 tdci 2liter.)
Akkor nézegetheted az o. szintet, de legfeljebb kevesebb lesz, de több nem. Nem érintett a motorod a hígulás témában...
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6955 Dátum:
2015.03.20 péntek, 20:57:41 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.03.20 péntek, 19:11:42
Az AdBlue nem a korom-, hanem a nitrogén-oxid mennyiségének csökkentésére van. Nemigen van közük egymáshoz.
Nekem ezt mondta az ürge.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6956 Dátum:
2015.03.20 péntek, 21:02:03 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.03.20 péntek, 20:50:18
Akkor nézegetheted az o. szintet, de legfeljebb kevesebb lesz, de több nem. Nem érintett a motorod a hígulás témában...
Az előző oldalon elemezték, h de.
Naplózva
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6957 Dátum:
2015.03.20 péntek, 21:10:59 »
Idézetet írta: Candle - 2015.03.20 péntek, 21:02:03
Az előző oldalon elemezték, h de.
Ameddig nem jön olajcsere üzi addig ne foglalkozz vele, jól működik. Addig mi se néztük ameddig nem kezdődtek el az ilyesfajta problémák.
Na meg a faceliftesnél jóval kevesebb go kerülhet be szóval ne aggódj használd.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Ohyeah
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6958 Dátum:
2015.03.20 péntek, 21:19:28 »
Sziasztok!
Ezt a hangot hallom motor leállitás utan:
https://www.youtube.com/watch?v=uhFAEdvDxms&feature=youtu.be
Megtudná e valaki mondani mi lehet ez?
Előre is köszönöm!
Szia!
EGR szelep tisztítja magát. Nyit-zár párszor... teljesen normális.
[/quote]
Köszönöm. Mit lehet tenni, hogy ne legyen ilyen zajos? Tisztitás?
Naplózva
2009 Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 LE
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6959 Dátum:
2015.03.20 péntek, 21:30:04 »
Idézetet írta: Ohyeah - 2015.03.20 péntek, 21:19:28
Sziasztok!
Ezt a hangot hallom motor leállitás utan:
https://www.youtube.com/watch?v=uhFAEdvDxms&feature=youtu.be
Megtudná e valaki mondani mi lehet ez?
Előre is köszönöm!
Szia!
EGR szelep tisztítja magát. Nyit-zár párszor... teljesen normális.
Köszönöm. Mit lehet tenni, hogy ne legyen ilyen zajos? Tisztitás?
Én még sose hallottam ilyen hangot.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6960 Dátum:
2015.03.21 szombat, 09:08:35 »
Idézetet írta: Candle - 2015.03.20 péntek, 21:02:03
Az előző oldalon elemezték, h de.
Oké, te tudod...
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6961 Dátum:
2015.03.21 szombat, 09:53:33 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.03.20 péntek, 19:48:35
Pedig de!
Nem.
http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_exhaust_fluid
Diesel exhaust fluid (DEF), commonly referred to as AdBlue in Europe, Australia, and New Zealand, and standardised as ISO 22241[1] is an aqueous urea solution made with 32.5% high-purity urea (AUS 32) and 67.5% deionized water. DEF is used as a consumable in selective catalytic reduction (SCR) in order to lower NOx concentration in the diesel exhaust emissions from diesel engines.[2]
Diesel engines can be run with a lean burn air-to-fuel ratio (overstoichiometric ratio), to ensure the full combustion of soot and to prevent the exhaust of unburnt fuel. The excess of oxygen necessarily leads to generation of nitrogen oxides (NOx), which are harmful pollutants, from the nitrogen in the air. Selective catalytic reduction is used to reduce the amount of NOx released into the atmosphere. Diesel exhaust fluid (from a separate DEF tank) is injected into the exhaust pipeline, the aqueous urea vaporizes and decomposes to form ammonia and carbon dioxide.
Within the SCR catalyst, the NOx are catalytically reduced by the ammonia (NH3) into water (H2O) and nitrogen (N2)
, which are both harmless; and these are then released through the exhaust.[3]
«
Utoljára szerkesztve: 2015.03.21 szombat, 09:56:12 írta Carmaged
»
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6962 Dátum:
2015.03.21 szombat, 11:22:17 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.03.20 péntek, 19:11:42
Az AdBlue nem a korom-, hanem a nitrogén-oxid mennyiségének csökkentésére van. Nemigen van közük egymáshoz.
Figyelj!
Tettél egy sületlen megállapítást, ne ragozd tovább kérlek!
És szerinted mi történik a korommal? Összegyűlik a kormánykerékben?
??
Kb. azt állítod, hogy az adalék segítségével lebontjuk a NOx - ot és a korom (szén) pedig megeszi magát, -mert amúgy önpusztító
- és boldogság. A rendszer ennél sokkal komplexebb, kb. 6 éve dolgozom vele.
Az adalékanyag szerepe, hogy a szelektív katalitikus redukció alatt a kipufogógázt (incl. korom és NOx) 99 százalékban vízgőzzé és teljesen ártalmatlan nitrogénné alakítsa át.
Ha már idézel:
Az hő hatására felszabadult ammónia reakcióba lép a kipufogógáz
(beleértve ennek minden komponensét!!!)
nitrogén-oxidjaival, és nitrogénné, valamint vízzé alakítja át azokat.
Ne legyünk már nethuszárok!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6963 Dátum:
2015.03.21 szombat, 12:11:49 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.03.21 szombat, 11:22:17
Figyelj!
Tettél egy sületlen megállapítást, ne ragozd tovább kérlek!
És szerinted mi történik a korommal? Összegyűlik a kormánykerékben?
??
Kb. azt állítod, hogy az adalék segítségével lebontjuk a NOx - ot és a korom (szén) pedig megeszi magát, -mert amúgy önpusztító
- és boldogság. A rendszer ennél sokkal komplexebb, kb. 6 éve dolgozom vele.
Az adalékanyag szerepe, hogy a szelektív katalitikus redukció alatt a kipufogógázt (incl. korom és NOx) 99 százalékban vízgőzzé és teljesen ártalmatlan nitrogénné alakítsa át.
Ha már idézel:
Az hő hatására felszabadult ammónia reakcióba lép a kipufogógáz
(beleértve ennek minden komponensét!!!)
nitrogén-oxidjaival, és nitrogénné, valamint vízzé alakítja át azokat.
Ne legyünk már nethuszárok!
Hagyjuk az indulatokat. Ha ezzel dolgozol, akkor kérlek, inkább magyarázd el (esetleg javítsd a wiki cikket, ami gyakorlatilag szó szerinti másolata egy, a Cummins által kiadott anyagnak). Amit írsz, arra nem találtam semmilyen megerősítést, ezért kérem, hogy részletezd. Mit jelent az, hogy "dolgozom vele"? Fejleszted?
Az általad kivastagított rész nincs benne a cikkben, kérlek, pontosan fordíts. Hova lesz a korom? Egy része marad a DPF-ben, az apróbbak, mint eddig is, továbbra is a környezetbe ürülnek. Így láthatóan a mostaniak sem kormolnak.
Egy szót sem szóltam arról, hogy mi lesz korommal, de ha már idekanyarodtunk, nem értek valamit: a koromból (ami szenet tartalmaz) hogyan csinál vízgőzt és nitrogént? Mi lesz a szénnel?
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6964 Dátum:
2015.03.21 szombat, 12:32:22 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.03.20 péntek, 19:11:42
Az AdBlue nem a korom-, hanem a nitrogén-oxid mennyiségének csökkentésére van. Nemigen van közük egymáshoz.
Ahhoz, hogy megértsük a korom további sorsát, térjünk vissza az alapmegállapításodhoz, mely az ,hogy az AdBlue és korom nincs összefüggésben, kvázi nemigen van közük egymáshoz!
A netet vágod, ehhez kétség nem fér! Hány fokon indul kb. a katalitikus folyamat?
«
Utoljára szerkesztve: 2015.03.21 szombat, 13:10:01 írta Tonyo
»
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6965 Dátum:
2015.03.21 szombat, 13:06:24 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.03.21 szombat, 12:11:49
Hagyjuk az indulatokat. Ha ezzel dolgozol, akkor kérlek, inkább magyarázd el (esetleg javítsd a wiki cikket, ami gyakorlatilag szó szerinti másolata egy, a Cummins által kiadott anyagnak). Amit írsz, arra nem találtam semmilyen megerősítést, ezért kérem, hogy részletezd. Mit jelent az, hogy "dolgozom vele"? Fejleszted?
Az általad kivastagított rész nincs benne a cikkben, kérlek, pontosan fordíts. Hova lesz a korom? Egy része marad a DPF-ben, az apróbbak, mint eddig is, továbbra is a környezetbe ürülnek. Így láthatóan a mostaniak sem kormolnak.
Egy szót sem szóltam arról, hogy mi lesz korommal, de ha már idekanyarodtunk, nem értek valamit: a koromból (ami szenet tartalmaz) hogyan csinál vízgőzt és nitrogént? Mi lesz a szénnel?
A HDI motorok mind külön löttyösek nincs gázolaj befecsei plusszba a ford most ugyanezt követi az Euro 6-al oda meg csak adblue-val lehet.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6966 Dátum:
2015.03.21 szombat, 13:16:20 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.03.21 szombat, 13:06:24
A HDI motorok mind külön löttyösek nincs gázolaj befecsei plusszba a ford most ugyanezt követi az Euro 6-al oda meg csak adblue-val lehet.
A Mazda megoldotta az eur6-ot adalékanyag nélkül.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Ohyeah
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6967 Dátum:
2015.03.21 szombat, 13:26:28 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.03.20 péntek, 21:30:04
Én még sose hallottam ilyen hangot.
Én sem hallottam eddig ezt a hangot, még ha ez normálisnak is szamit, remélem hamarosan, kapok valakitol választ a megoldásra.
https://www.youtube.com/watch?v=uhFAEdvDxms&feature=youtu.be
Naplózva
2009 Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6968 Dátum:
2015.03.21 szombat, 13:56:10 »
Idézetet írta: Ohyeah - 2015.03.21 szombat, 13:26:28
Én sem hallottam eddig ezt a hangot, még ha ez normálisnak is szamit, remélem hamarosan, kapok valakitol választ a megoldásra.
https://www.youtube.com/watch?v=uhFAEdvDxms&feature=youtu.be
normál.az egr szelep tisztítja önmagát.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ohyeah
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6969 Dátum:
2015.03.21 szombat, 14:43:55 »
Idézetet írta: alf - 2015.03.21 szombat, 13:56:10
normál.az egr szelep tisztítja önmagát.
Ok, köszönöm.
Naplózva
2009 Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 LE
potyo57
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6970 Dátum:
2015.03.21 szombat, 22:33:11 »
Idézetet írta: Ohyeah - 2015.03.21 szombat, 13:26:28
Én sem hallottam eddig ezt a hangot, még ha ez normálisnak is szamit, remélem hamarosan, kapok valakitol választ a megoldásra.
https://www.youtube.com/watch?v=uhFAEdvDxms&feature=youtu.be
Én meg az utóbbi időben nem hallom
Naplózva
Ohyeah
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6971 Dátum:
2015.03.22 vasárnap, 07:21:03 »
Idézetet írta: potyo57 - 2015.03.21 szombat, 22:33:11
Én meg az utóbbi időben nem hallom
[/q
Érdekes, valakinél lehet hallani, valakinél pedig nem.
Naplózva
2009 Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 LE
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6972 Dátum:
2015.03.22 vasárnap, 14:27:11 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.03.21 szombat, 12:32:22
Ahhoz, hogy megértsük a korom további sorsát, térjünk vissza az alapmegállapításodhoz, mely az ,hogy az AdBlue és korom nincs összefüggésben, kvázi nemigen van közük egymáshoz!
A netet vágod, ehhez kétség nem fér! Hány fokon indul kb. a katalitikus folyamat?
Nem fogok könyörögni, neked is egyszerűbb lenne, ha öt mondatban leírnád, mi az, amivel többet tudsz a jelenlévőknél.
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6973 Dátum:
2015.03.22 vasárnap, 14:47:26 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.03.22 vasárnap, 14:27:11
Nem fogok könyörögni, neked is egyszerűbb lenne, ha öt mondatban leírnád, mi az, amivel többet tudsz a jelenlévőknél.
Isten őrizz! Leírom, te rákeresel a neten, rácáfolsz és soha véget nem érő hsz. áradat...
Summa summarum:
- a kihívás elől megfutamodtam
- "Az AdBlue nem a korom-, hanem a nitrogén-oxid mennyiségének csökkentésére van. Nemigen van közük egymáshoz."
Igazad van, mea culpa! Nem jól tudom... Bocsánat!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6974 Dátum:
2015.03.22 vasárnap, 17:41:54 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.03.22 vasárnap, 14:47:26
Isten őrizz! Leírom, te rákeresel a neten, rácáfolsz és soha véget nem érő hsz. áradat...
Summa summarum:
- a kihívás elől megfutamodtam
- "Az AdBlue nem a korom-, hanem a nitrogén-oxid mennyiségének csökkentésére van. Nemigen van közük egymáshoz."
Igazad van, mea culpa! Nem jól tudom... Bocsánat!
Kihívást csak te láttál itt. Részemről téma lezárva, ezt nem tudtuk meg.
Naplózva
potyo57
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6975 Dátum:
2015.03.22 vasárnap, 18:20:23 »
Idézetet írta: Candle - 2015.03.20 péntek, 21:02:03
Az előző oldalon elemezték, h de.
pedig nem érint. de azért nézegetheted az nincs megtiltva
Naplózva
potyo57
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6976 Dátum:
2015.03.22 vasárnap, 18:37:43 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.03.22 vasárnap, 17:41:54
Kihívást csak te láttál itt. Részemről téma lezárva, ezt nem tudtuk meg.
A lényeg ha EGR van akkor sok a korom ezért kell DPF kevés a NO2, ha Adblue akkor kevés NO2 és kevés korom. Az égési hőmérséklettől függ minden ha magas akkor kell ADBlue mert van sok NO2 viszont nincs korom vagy kevés, EGR esetén alacsony az égési hőmérséklet ezért kevés az NO2 de sok a korom és annak a menyiségét is szabályozzák az EU-S szabályok.Remélem így világos mindenkinek
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6977 Dátum:
2015.03.22 vasárnap, 19:44:49 »
Idézetet írta: potyo57 - 2015.03.22 vasárnap, 18:37:43
A lényeg ha EGR van akkor sok a korom ezért kell DPF kevés a NO2, ha Adblue akkor kevés NO2 és kevés korom. Az égési hőmérséklettől függ minden ha magas akkor kell ADBlue mert van sok NO2 viszont nincs korom vagy kevés, EGR esetén alacsony az égési hőmérséklet ezért kevés az NO2 de sok a korom és annak a menyiségét is szabályozzák az EU-S szabályok.Remélem így világos mindenkinek
Tulképpen igen. Azon a hőmérsékleten, ahol a karbamid reakcióba lép a NOx - al, a korom elég, egy kis Co2, kis nitrogén, kis víz a környezetnek, már ami az EU.nak is teccik manapság.
A userek meg bosszankodhatnak, hogy aktuálisan melyik láncszem csinál be...
Bár lekopogom, EU5-ben psaford féle dpf-et nem hallottam még kidőlni, viszont benz féle edblú EU5-öt jócskán...
Az eu6 lesz sokaknak szerintem a vízválasztó, hogy megreked-e a D technológia fejleszthetősége. 6-7éve még hangosan aggódtak a diesel motorgyártók, hogy az eu6 nonszensz és nehezen kivitelezhető, mégis mindegyik megcsinálta. Most ugyanez a huhogás megy az eu7-re... És szinte biztos, hogy lesz euro7 diesel motor személyautókban.
Tehergépjárművekben biztos, hiszen fuvarozni kell, a normák meg csak szigorodnak...
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6978 Dátum:
2015.03.22 vasárnap, 20:47:00 »
Idézetet írta: potyo57 - 2015.03.22 vasárnap, 18:20:23
pedig nem érint. de azért nézegetheted az nincs megtiltva
Köszi a segítséget. Laza vagy.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6979 Dátum:
2015.03.22 vasárnap, 21:41:58 »
Idézetet írta: potyo57 - 2015.03.22 vasárnap, 18:37:43
A lényeg ha EGR van akkor sok a korom ezért kell DPF kevés a NO2, ha Adblue akkor kevés NO2 és kevés korom. Az égési hőmérséklettől függ minden ha magas akkor kell ADBlue mert van sok NO2 viszont nincs korom vagy kevés, EGR esetén alacsony az égési hőmérséklet ezért kevés az NO2 de sok a korom és annak a menyiségét is szabályozzák az EU-S szabályok.Remélem így világos mindenkinek
Köszönöm, az EGR szerepe megvolt, de nem raktam össze a képet, pedig logikus.
Naplózva
napi111
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6980 Dátum:
2015.03.23 hétfő, 16:56:10 »
Sziasztok, üdvözlök mindenkit!
1.6-os TDCI Mondeom van és hidegen alapjáraton nagyon egyenetlenül jár. Amikor bemelegszik akkor kisímul, de pár percig egyenetlen és enyhe morgás, fuldoklás hallatszik. Mintha le akarna állni. Hallott már erről valaki? Mi okozhatja ezt? Félek, hogy a kettős tömegűt tönkre teszi és az nem két fillér.
Ha van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban, megköszönöm, ha megírja.
Üdvözlettel:
napi
Naplózva
napi111
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6981 Dátum:
2015.03.23 hétfő, 17:00:36 »
Ja és még valami. Menet közben időnként megtorpan egy pillanatra 100-110-es tempónál, aztán megy tovább, mintha misem történt volna. Mintha egy pillanatra kihagyna a motor, vagy elvenném a gázt, vagy nem kapna anyagot.
Mond ez valakinek valamit?
Köszi
napi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6982 Dátum:
2015.03.23 hétfő, 17:24:15 »
Idézetet írta: napi111 - 2015.03.23 hétfő, 16:56:10
Sziasztok, üdvözlök mindenkit!
1.6-os TDCI Mondeom van és hidegen alapjáraton nagyon egyenetlenül jár. Amikor bemelegszik akkor kisímul, de pár percig egyenetlen és enyhe morgás, fuldoklás hallatszik. Mintha le akarna állni. Hallott már erről valaki? Mi okozhatja ezt? Félek, hogy a kettős tömegűt tönkre teszi és az nem két fillér.
Ha van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban, megköszönöm, ha megírja.
Üdvözlettel:
napi
ellenőrizni kellene a generátort,akkut,töltést.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6983 Dátum:
2015.03.23 hétfő, 17:26:40 »
Idézetet írta: napi111 - 2015.03.23 hétfő, 17:00:36
Ja és még valami. Menet közben időnként megtorpan egy pillanatra 100-110-es tempónál, aztán megy tovább, mintha misem történt volna. Mintha egy pillanatra kihagyna a motor, vagy elvenném a gázt, vagy nem kapna anyagot.
Mond ez valakinek valamit?
Köszi
napi
Ilyenkor felvillan az összes lámpa a műszerfalon?
Üzia szűrőt mikor cseréltél?
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6984 Dátum:
2015.03.24 kedd, 13:46:49 »
Raktatok be képet a pierburg szelepről, de nem találom, hogy a motortérbe hol helyezkedik el. Esetleg megvan még valakinek az a kép?
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6985 Dátum:
2015.03.24 kedd, 13:50:43 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.03.24 kedd, 13:46:49
Raktatok be képet a pierburg szelepről, de nem találom, hogy a motortérbe hol helyezkedik el. Esetleg megvan még valakinek az a kép?
Légszűrőház alatt balra, két sötét narancssárga valami...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6986 Dátum:
2015.03.24 kedd, 13:52:23 »
Idézetet írta: BT - 2015.03.24 kedd, 13:50:43
Légszűrőház alatt balra, két sötét narancssárga valami...
Megnézem, köszi.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6987 Dátum:
2015.03.24 kedd, 14:10:25 »
Ez lenne az valamelyik?
https://www.dropbox.com/s/h6fkh3s3o3kik3g/2015-03-24%2013.59.39.jpg?dl=0
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
napi111
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6988 Dátum:
2015.03.24 kedd, 16:27:39 »
Idézetet írta: alf - 2015.03.23 hétfő, 17:24:15
ellenőrizni kellene a generátort,akkut,töltést.
Kösz a tippet. Gondolod, hogy ezek okozhatnak ilyen tüneteket? Érdekes. Számítógépes diagnosztikát csináltattam, nincs hiba üzi.
Köszi
Naplózva
napi111
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6989 Dátum:
2015.03.24 kedd, 16:33:33 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2015.03.23 hétfő, 17:26:40
Ilyenkor felvillan az összes lámpa a műszerfalon?
Üzia szűrőt mikor cseréltél?
A műszerfalon nem villan fel semmi.
Most cseréltem üza szűrőt, nincs változás. Számítógép se jelez hibaüzit.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6990 Dátum:
2015.03.24 kedd, 18:03:48 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.03.24 kedd, 14:10:25
Ez lenne az valamelyik?
https://www.dropbox.com/s/h6fkh3s3o3kik3g/2015-03-24%2013.59.39.jpg?dl=0
Y. Ha visszaolvasol BT cserélte őket...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6991 Dátum:
2015.03.24 kedd, 18:31:59 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2015.03.24 kedd, 18:03:48
Y. Ha visszaolvasol BT cserélte őket...
Én azt hittem csak egyet kell cserélni arról volt szó. Most akkor hogy van ez mind2-t cserélni kell, ha szarakodik?
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6992 Dátum:
2015.03.24 kedd, 18:59:18 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.03.24 kedd, 18:31:59
Én azt hittem csak egyet kell cserélni arról volt szó. Most akkor hogy van ez mind2-t cserélni kell, ha szarakodik?
BT majd megmondjam, nekem nem kell szerelni a vasat
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6993 Dátum:
2015.03.24 kedd, 19:01:38 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2015.03.24 kedd, 18:59:18
BT majd megmondjam, nekem nem kell szerelni a vasat
Igazándiból az enyémet se, csak lehet kicserélem nem akarom megvárni ameddig beszarnak.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6994 Dátum:
2015.03.24 kedd, 20:05:22 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.03.24 kedd, 19:01:38
Igazándiból az enyémet se, csak lehet kicserélem nem akarom megvárni ameddig beszarnak.
Ilyen alapon tehetsz úgy, mint én januárban. Eladod a 2008-asat és veszel egy 2012-eset...
De ebben az esetben sincs semmire sem gari...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6995 Dátum:
2015.03.25 szerda, 06:04:34 »
Idézetet írta: zsolank - 2015.03.25 szerda, 03:51:04
no tegnap megvolt a szervíz. vezérlés,olaj,szűrők,külső hajtás etc etc csere. a 3.fokozatban jólérezhető pulzálós gyorsulás ,a szerelővel gurulva nem jött elő.akármit csináltam.
szerinte a légtömegmérő örök darab,inkább a turbó szab szokott beragadni.diagolni nem tudta,mert elvitték aznapra a műszerét,így a héten ez még visszavan.
persze,hogy miután kiraktam a srácot,hazamentem kaja,és majd elmentem tankolni, na utána jelentkezett a hiba.
nekem pedig az elm327 a légtömegmérőt okolja. ezt megnéztem 2szer is.
mivel nem tudom milyen értékek a helyesen,a laptopom pedig kb 10percet bír akkuval,így menet közben nem tudtam tesztelni. amit itthon tudtam nézni,a változó geo lapátok helyzete. elm szerint működik. MAF értéke változik.turbó nyomás változik. csak ugye egyikről sem tudom milyenek a standard értékeik,és minek kell lennie ha rossz.
azon gondolkodtam,kiveszem a légtömegmérőt,és esetleg beáztatom per pillanat féktisztítóba,aztán kipróbálom úgy.
a szerelőnek nem mondtam a home diagot,mert vártam,hogy ő ránéz a sajátjával.addig hibát sem törlök.
a MAF értéke persze,hogy változik,az a dolga.én másra gyanakodnék.pl a kuplungra.nemrég csináltunk egy 4est,ugyan ezzel a tünettel.a főtengelyszimering folyatott,és a kuplungtárcsa felázott.az okozta a pulzáló gyorsulást.megcsúszott picit.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6996 Dátum:
2015.03.25 szerda, 08:49:45 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.03.24 kedd, 19:01:38
Igazándiból az enyémet se, csak lehet kicserélem nem akarom megvárni ameddig beszarnak.
Szvsz nem egyik napról a másikra fognak beszarni, ha majd leállítás után 3 percnél is hosszabb ideig hallod a morgást, akkor kezd tönkremenni az, amelyik a turbó geometriát állítja - ez a linkelt képen a hátsó. De ilyenkor az első lépés ált. nem is a kidobás és új szelep beszerelése, hanem fel szokták cserélni a kettőt, és megnézik, hogy így OK-e. Azért lehet egyébként felcserélni, mert - ha jól tudom - teljesen más típusú állítást végez a két szelep: az elülsőnek csak indításkor és leállításkor van szerepe (egy csappantyút kell nyitni-zárni) a hátsónak viszont folyamatosan állítgatni kell a turbó lapátokat. Én két hete cseréltettem fel őket, semmi morgás azóta , az indítás-leállítás is tökéletes (meg mintha gyorsabban is reagálna gázadásra, de ez simán lehet placebo)
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6997 Dátum:
2015.03.25 szerda, 09:00:37 »
Idézetet írta: fektoh - 2015.03.25 szerda, 08:49:45
Szvsz nem egyik napról a másikra fognak beszarni, ha majd leállítás után 3 percnél is hosszabb ideig hallod a morgást, akkor kezd tönkremenni az, amelyik a turbó geometriát állítja - ez a linkelt képen a hátsó. De ilyenkor az első lépés ált. nem is a kidobás és új szelep beszerelése, hanem fel szokták cserélni a kettőt, és megnézik, hogy így OK-e. Azért lehet egyébként felcserélni, mert - ha jól tudom - teljesen más típusú állítást végez a két szelep: az elülsőnek csak indításkor és leállításkor van szerepe (egy csappantyút kell nyitni-zárni) a hátsónak viszont folyamatosan állítgatni kell a turbó lapátokat. Én két hete cseréltettem fel őket, semmi morgás azóta , az indítás-leállítás is tökéletes (meg mintha gyorsabban is reagálna gázadásra, de ez simán lehet placebo)
Ez a morgás bent az utastérben is hallható lesz? Vagy csak ha felnyitom a motorháztetőt és fülelek?
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6998 Dátum:
2015.03.25 szerda, 12:42:46 »
Idézetet írta: zsolank - 2015.03.25 szerda, 12:41:25
ezt is tudom.marmint nem rácsodálkoztam,hogy változik a maf értéke,hanem mondom.
de ne rémisztgess a kuplungal.
dehogy rémisztgetlek.Beszélj a BT-vel,hogy neki miért kellett cserélni 80e km nél a kuplungot.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6999 Dátum:
2015.03.25 szerda, 13:36:59 »
Idézetet írta: alf - 2015.03.25 szerda, 12:42:46
dehogy rémisztgetlek.Beszélj a BT-vel,hogy neki miért kellett cserélni 80e km nél a kuplungot.....
108e
(Most meg a kormánymű...
)
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak:
1
...
133
134
135
136
137
138
139
[
140
]
141
142
143
144
145
146
147
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ