Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 10:10:42
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
V6 motorok
Oldalak:
1
...
8
9
10
11
12
13
14
[
15
]
16
17
18
19
20
21
22
...
75
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: V6 motorok (Megtekintve 1306332 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
Lacika71
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #700 Dátum:
2013.08.11 vasárnap, 12:38:47 »
Idézetet írta: Wadasz_22 - 2013.08.11 vasárnap, 12:37:09
Nekem a felső matrica piros az alsó pedig, zöld.
A felső a műszaki érvényességi matrica, ami minden évben más színű.
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #701 Dátum:
2013.08.11 vasárnap, 13:48:18 »
Idézetet írta: Wadasz_22 - 2013.08.11 vasárnap, 12:37:09
Nekem a felső matrica piros az alsó pedig, zöld.
háát ez az, az enyém 2003.12.havi, 2004es forgalombahelyezéssel, és kék a matricám, ezt a nkh-nál valaki nagyon elkefélte....
Naplózva
Wadasz_22
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #702 Dátum:
2013.08.11 vasárnap, 14:34:41 »
Lehetséges, hogy vmit változtattak a motoron,mert 2005 január után csak euro 4-es mocikkal lehetett új autót üzembe helyezni, vélhetően a tied euro 3-as lehet. / nekem az autót 2006.01.25-én gyártották és 2006 március 1.-én üzembe helyezték itt magyarországon/
Idézetet írta: vzoli - 2013.08.11 vasárnap, 13:48:18
háát ez az, az enyém 2003.12.havi, 2004es forgalombahelyezéssel, és kék a matricám, ezt a nkh-nál valaki nagyon elkefélte....
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #703 Dátum:
2013.08.11 vasárnap, 14:39:38 »
Idézetet írta: Wadasz_22 - 2013.08.11 vasárnap, 14:34:41
Lehetséges, hogy vmit változtattak a motoron,mert 2005 január után csak euro 4-es mocikkal lehetett új autót üzembe helyezni, vélhetően a tied euro 3-as lehet. / nekem az autót 2006.01.25-én gyártották és 2006 március 1.-én üzembe helyezték itt magyarországon/
az etis szerint euro 4
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #704 Dátum:
2013.08.11 vasárnap, 14:41:09 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.08.11 vasárnap, 14:39:38
az etis szerint euro 4
Az etis euro szerinti besorolást ír?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #705 Dátum:
2013.08.11 vasárnap, 14:43:07 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.08.11 vasárnap, 14:41:09
Az etis euro szerinti besorolást ír?
Emisszió: Emisszió IV. fokozat
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #706 Dátum:
2013.08.11 vasárnap, 14:52:03 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.08.11 vasárnap, 14:43:07
Emisszió: Emisszió IV. fokozat
Az szerintem nem ua.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Lacika71
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #707 Dátum:
2013.08.11 vasárnap, 14:58:17 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.08.11 vasárnap, 14:52:03
Az szerintem nem ua.
Nekem is ezt írja: Emisszió: Emisszió IV. fokozat.
EU4-es a motor és zöld a környezetvédelmi matrica.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.08.11 vasárnap, 15:03:18 írta Lacika71
»
Naplózva
don80
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 131
mi lehet a gond?
«
Új hozzászólás #708 Dátum:
2013.08.17 szombat, 20:56:11 »
sziasztok!már multkor irtam a gondomrol de azóta se változott semmi.a gondom az hogy eltünik a kiegy-tartálybol a viz.min-max közé öntöm és pár nap kb 1hét aztán minimum alá megy.ma egy barátom is itt volt a szintén v6 mondeojával és megnéztük az övé mit csinál akkor ha letekerjük a kiegy.sapkát róla.az enyémben visszament a viz a megfelelö állásba oda ahová töltöttem.az övé viszont se igy se ugy nem mozdult.lehetséges hogy a kiegysapkám nem megfeleöen teszi a dolgát?vagy most ez hogy lehet?miért megy le a vizem és ha letekerem miért jön vissza?
Naplózva
2001. 2.5 v6 kombi
vzoli
Vendég
Válasz: mi lehet a gond?
«
Új hozzászólás #709 Dátum:
2013.08.17 szombat, 21:01:18 »
Idézetet írta: don80 - 2013.08.17 szombat, 20:56:11
sziasztok!már multkor irtam a gondomrol de azóta se változott semmi.a gondom az hogy eltünik a kiegy-tartálybol a viz.min-max közé öntöm és pár nap kb 1hét aztán minimum alá megy.ma egy barátom is itt volt a szintén v6 mondeojával és megnéztük az övé mit csinál akkor ha letekerjük a kiegy.sapkát róla.az enyémben visszament a viz a megfelelö állásba oda ahová töltöttem.az övé viszont se igy se ugy nem mozdult.lehetséges hogy a kiegysapkám nem megfeleöen teszi a dolgát?vagy most ez hogy lehet?miért megy le a vizem és ha letekerem miért jön vissza?
üzemmeleg motornál nyomás kell legyen a rendszerben, ezért sem illik meleg motornál levenni a sapit, mert leforráz a víz. Elméletileg a kiegyenlítő tartályban levő levegő zsugorodással fel kell vegye a táguló víz térfogatát, de a megfelelőnél magasabb nyomásnál a sapka el kéne engedje a nyomást.
nincs valami "tuning" vízcső a rendszerben, ami többet tágulhat a gyárinál? vagy esetleg rosszul van egy vízcső elvezetve, és levegős maradt a rendszer?
Naplózva
don80
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 131
Válasz: mi lehet a gond?
«
Új hozzászólás #710 Dátum:
2013.08.17 szombat, 21:40:16 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.08.17 szombat, 21:01:18
üzemmeleg motornál nyomás kell legyen a rendszerben, ezért sem illik meleg motornál levenni a sapit, mert leforráz a víz. Elméletileg a kiegyenlítő tartályban levő levegő zsugorodással fel kell vegye a táguló víz térfogatát, de a megfelelőnél magasabb nyomásnál a sapka el kéne engedje a nyomást.
nincs valami "tuning" vízcső a rendszerben, ami többet tágulhat a gyárinál? vagy esetleg rosszul van egy vízcső elvezetve, és levegős maradt a rendszer?
nincs mokolva semmi viszont egy gumicsövet cseréltek.plusz kiegytartályt és sapkát.de valami tuti nem jó.vagy a cimbim v6-ba miért nem mozdult a viz?ezek szerint valami nem jó az én kocsimba.csak tudnám hogy mi.
Naplózva
2001. 2.5 v6 kombi
vzoli
Vendég
Válasz: mi lehet a gond?
«
Új hozzászólás #711 Dátum:
2013.08.17 szombat, 21:46:28 »
Idézetet írta: don80 - 2013.08.17 szombat, 21:40:16
nincs mokolva semmi viszont egy gumicsövet cseréltek.plusz kiegytartályt és sapkát.de valami tuti nem jó.vagy a cimbim v6-ba miért nem mozdult a viz?ezek szerint valami nem jó az én kocsimba.csak tudnám hogy mi.
ebben nem tudok segíteni, ha eltünik a víz, az nem jó. valami olyan szerelőt keress, aki nem csak cserél valamit, hanem ért is hozzá
Naplózva
Wadasz_22
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #712 Dátum:
2013.08.18 vasárnap, 14:33:25 »
Sziasztok!
Mi után bemelgszik a motor rendesen hallom, hogy vminek zakatolás szerű hangja van(autópályán már nem veszem észre,de lehet csak a szélzaj nyomja el), de sokszor csak egész halkan, illetve, ha megállok,üresbe teszem és nagyobb gázfröccsöt adok, olyan minta a bordás szíjnak lenne hangja, közben ez ki lett cserélve jobb minőségűre,de a hang megmardt. külső oldalán,a szélén látható vmi elváltozás a szíjon,nem tudom számít-e.
Vkinek van.e ötlete mi lehet még?
Görgők mind jó állapotúak,vezérműlánc is.
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #713 Dátum:
2013.08.18 vasárnap, 19:29:40 »
Idézetet írta: Wadasz_22 - 2013.08.18 vasárnap, 14:33:25
Sziasztok!
Mi után bemelgszik a motor rendesen hallom, hogy vminek zakatolás szerű hangja van(autópályán már nem veszem észre,de lehet csak a szélzaj nyomja el), de sokszor csak egész halkan, illetve, ha megállok,üresbe teszem és nagyobb gázfröccsöt adok, olyan minta a bordás szíjnak lenne hangja, közben ez ki lett cserélve jobb minőségűre,de a hang megmardt. külső oldalán,a szélén látható vmi elváltozás a szíjon,nem tudom számít-e.
Vkinek van.e ötlete mi lehet még?
Görgők mind jó állapotúak,vezérműlánc is.
Szíj kűlső szélén látható elváltozást okozhatja a feszítő csapágy rugós feszítő részében a persely kopása, ha el kopik a persely, akkor a szíj nem a feszítő görgő közepén fut és a görgő széléről le lóghat a szíj és az okoz a szíjon nem kívánt hatásokat, Szemmel is látható, hogy a görgőn jól fut e a szíj, de ez hangot nem szokott adni. Generátort ellenőríztétek?
«
Utoljára szerkesztve: 2013.08.18 vasárnap, 19:31:27 írta Truthful
»
Naplózva
don80
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 131
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #714 Dátum:
2013.08.27 kedd, 12:38:57 »
sziasztok!a kocsim már egy jó ideje csak városba fut 2ezres fordulat körül és azt vettem észre a nap elsö hideg inditásánál olyan fehért füst jön ki a kipufogobol mint állat.ennek szerintetek van köze egymáshoz?
Naplózva
2001. 2.5 v6 kombi
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #715 Dátum:
2013.08.27 kedd, 12:39:57 »
Idézetet írta: don80 - 2013.08.27 kedd, 12:38:57
sziasztok!a kocsim már egy jó ideje csak városba fut 2ezres fordulat körül és azt vettem észre a nap elsö hideg inditásánál olyan fehért füst jön ki a kipufogobol mint állat.ennek szerintetek van köze egymáshoz?
kondenzvíz
vízfogyásoddal mi a helyzet?
megoldódott már a dolog?
Naplózva
don80
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 131
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #716 Dátum:
2013.08.27 kedd, 12:43:31 »
Idézetet írta: yooccoo - 2013.08.27 kedd, 12:39:57
kondenzvíz
vízfogyásoddal mi a helyzet?
megoldódott már a dolog?
kösz hogy kérded de már nem is tudom hogy mi van.hidegen minimum alatt van üzemi höfoknál meg beáll rendesen.vagyis akkor amiket rá töltöttem hova lett?most nem töltöttem rá de meleg motornál jól áll a szint.
Naplózva
2001. 2.5 v6 kombi
Truthful
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #717 Dátum:
2013.08.27 kedd, 13:51:32 »
Idézetet írta: don80 - 2013.08.27 kedd, 12:43:31
kösz hogy kérded de már nem is tudom hogy mi van.hidegen minimum alatt van üzemi höfoknál meg beáll rendesen.vagyis akkor amiket rá töltöttem hova lett?most nem töltöttem rá de meleg motornál jól áll a szint.
Csináld azt, hogy hideg motornál öntsd fel max.-ig, persze megközelítőleg vízszintes placcon és utána mindig hideg motornál nézd meg a szintet. Tud olyant csinálni egy egy ídősebb vízhűtő, hogy melegen, mikor megnő a nyomás a rendszerben, akkor leheletnyit "folyat", de ez nem észrevehető, mert a meleg hűtőn el is párolog a kilyutó hűtőfolyadék. Ez is okozhat lassú hűtőfolyadék veszteséget, meg még sok minden más is pl. vízpumpa, csövek ezek csatlakozási pontjai, termosztátház, hengerfejtömítés probléma stb..
Naplózva
don80
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 131
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #718 Dátum:
2013.08.28 szerda, 12:57:18 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.08.27 kedd, 13:51:32
Csináld azt, hogy hideg motornál öntsd fel max.-ig, persze megközelítőleg vízszintes placcon és utána mindig hideg motornál nézd meg a szintet. Tud olyant csinálni egy egy ídősebb vízhűtő, hogy melegen, mikor megnő a nyomás a rendszerben, akkor leheletnyit "folyat", de ez nem észrevehető, mert a meleg hűtőn el is párolog a kilyutó hűtőfolyadék. Ez is okozhat lassú hűtőfolyadék veszteséget, meg még sok minden más is pl. vízpumpa, csövek ezek csatlakozási pontjai, termosztátház, hengerfejtömítés probléma stb..
vizpumpát én cseréltem.és benne van hogy valamelyik csavarnál ereszt.plusz egy gumicsövet is cseréltek és lehet egy bilincset nem raktak jól vissza stb stb...majd egyszer elviszem hozzáértö emberhez ha tudom eleget nélkülözni a gépet.
Naplózva
2001. 2.5 v6 kombi
Jericho
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 41
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #719 Dátum:
2013.08.28 szerda, 18:39:06 »
Üdv! Nemrégiben vásároltam egy V6 mondeot (mkIII 2004) és olyan problémám van, hogy vásárlásnál lambda szonda hibajelzésem volt a 2. hengersornál. Kapott egy utángyártott szondát az előző tulajnál (valósan, nem csak mondta) és kis idő elteltével 70-80km újra előjött a hiba indítás után.... hibakód kiolvasás következett, sajnos nem emlékszem rá, mert valahol elkeveredett a papír, de valami "lambda szonda korrekció túl magas 2. sor" vagy valami hasonló volt a diagnosztika úgy mint csere előtt. Ki lett törölve a hiba, de kb. 50km elteltével többszöri indítás után megint kidobott hibát... valószínű ugyan az nem olvastattam már ki. Levettem az akksi sarut, hiba törlődött, de megint40-50km múlva dobott egy hibakódot szerintem ugyanazzal a hibával mint előtt. A napokban viszem kiolvasni és a szondát is beméretni....
Megvételkor olaj-szűrők-gyetya lett cserélve. Egyébként semmit nem veszek rajta észre, megy, húz, pörög alapjárat jó és a fogyasztása is korrekt 9.7-11l!
Mi lehet a probléma? Esetleg az utángyártott szonda, vagy katalizátor, befecskendezés? Gondoltam megkérdezem, hátha valaki tud valami okosat mondani!
Naplózva
Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia automata 2004.
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #720 Dátum:
2013.08.28 szerda, 19:22:52 »
Idézetet írta: Jericho206 - 2013.08.28 szerda, 18:39:06
Üdv! Nemrégiben vásároltam egy V6 mondeot (mkIII 2004) és olyan problémám van, hogy vásárlásnál lambda szonda hibajelzésem volt a 2. hengersornál. Kapott egy utángyártott szondát az előző tulajnál (valósan, nem csak mondta) és kis idő elteltével 70-80km újra előjött a hiba indítás után.... hibakód kiolvasás következett, sajnos nem emlékszem rá, mert valahol elkeveredett a papír, de valami "lambda szonda korrekció túl magas 2. sor" vagy valami hasonló volt a diagnosztika úgy mint csere előtt. Ki lett törölve a hiba, de kb. 50km elteltével többszöri indítás után megint kidobott hibát... valószínű ugyan az nem olvastattam már ki. Levettem az akksi sarut, hiba törlődött, de megint40-50km múlva dobott egy hibakódot szerintem ugyanazzal a hibával mint előtt. A napokban viszem kiolvasni és a szondát is beméretni....
Megvételkor olaj-szűrők-gyetya lett cserélve. Egyébként semmit nem veszek rajta észre, megy, húz, pörög alapjárat jó és a fogyasztása is korrekt 9.7-11l!
Mi lehet a probléma? Esetleg az utángyártott szonda, vagy katalizátor, befecskendezés? Gondoltam megkérdezem, hátha valaki tud valami okosat mondani!
mi volt a hibakód?
Naplózva
Jericho
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 41
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #721 Dátum:
2013.08.29 csütörtök, 15:05:07 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.08.28 szerda, 19:22:52
mi volt a hibakód?
Most voltam kiolvasni a hibakódot P0171 és 0173 volt a hiba.... kitörölték de kb 10km egy újraindítás és megint kidobta. Átnéztük a csöveket is fals miatt, a "levegőszenzor" patyolat tiszta, nem érzékelhető semmi hiba és a 2. műhelyben sem tudtak semmi okosat mondani... lehet pillanatnyi rossz érték miatt jelez, ha nincs bajom használjam így. :/
«
Utoljára szerkesztve: 2013.08.29 csütörtök, 16:39:05 írta Jericho206
»
Naplózva
Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia automata 2004.
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #722 Dátum:
2013.08.29 csütörtök, 19:49:08 »
Idézetet írta: Jericho206 - 2013.08.29 csütörtök, 15:05:07
Most voltam kiolvasni a hibakódot P0171 és 0173 volt a hiba.... kitörölték de kb 10km egy újraindítás és megint kidobta. Átnéztük a csöveket is fals miatt, a "levegőszenzor" patyolat tiszta, nem érzékelhető semmi hiba és a 2. műhelyben sem tudtak semmi okosat mondani... lehet pillanatnyi rossz érték miatt jelez, ha nincs bajom használjam így. :/
Gyertya, gyertyakábel.
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #723 Dátum:
2013.08.30 péntek, 00:04:32 »
Idézetet írta: Jericho206 - 2013.08.29 csütörtök, 15:05:07
Most voltam kiolvasni a hibakódot P0171 és 0173 volt a hiba.... kitörölték de kb 10km egy újraindítás és megint kidobta. Átnéztük a csöveket is fals miatt, a "levegőszenzor" patyolat tiszta, nem érzékelhető semmi hiba és a 2. műhelyben sem tudtak semmi okosat mondani... lehet pillanatnyi rossz érték miatt jelez, ha nincs bajom használjam így. :/
"Tüzelőanyag korrekció meghibásodás"
Több dolog is lehet: MAP, benzinpumpa, fals levegő, vízhőfok jeladó, elkoszolódott injektorok, légszűrő, vagy valami más bosszantó apróság. Valószínűleg még nem állandósult a hiba, vagy még nem okoz érezhető gondot. Mérj benzinnyomást, tisztítsd a MAP szenzort, járó morotnál mozgasd át a vákuum csöveket, kartergáz csövet a pillangó alatt (esetleg fújkáld féktisztítóval pár helyen: szívósor alatt, csőcsatlakozásoknál, ha felpörög, akkor tuti falsot szív).
Ja és hibakód olvasásért nehogy fizetgess 5-8ezreket a szervizekben. Annyiból lehet venni egy interfészt programmal, és utána magadnak is tudod bármikor vizsgálni egy laptopon az autót.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.08.30 péntek, 00:11:07 írta Dávid
»
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #724 Dátum:
2013.08.30 péntek, 11:11:44 »
Idézetet írta: Dávid - 2013.08.30 péntek, 00:04:32
"Tüzelőanyag korrekció meghibásodás"
Több dolog is lehet: MAP, benzinpumpa, fals levegő, vízhőfok jeladó, elkoszolódott injektorok, légszűrő, vagy valami más bosszantó apróság. Valószínűleg még nem állandósult a hiba, vagy még nem okoz érezhető gondot. Mérj benzinnyomást, tisztítsd a MAP szenzort, járó morotnál mozgasd át a vákuum csöveket, kartergáz csövet a pillangó alatt (esetleg fújkáld féktisztítóval pár helyen: szívósor alatt, csőcsatlakozásoknál, ha felpörög, akkor tuti falsot szív).
Ja és hibakód olvasásért nehogy fizetgess 5-8ezreket a szervizekben. Annyiból lehet venni egy interfészt programmal, és utána magadnak is tudod bármikor vizsgálni egy laptopon az autót.
Mondom, gyertya gyertyakábel. 1 éve pont ezekkel a hibakódokkal volt nekem is egy hibás gyertyakábelem és egy hibás gyertyám.
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #725 Dátum:
2013.08.30 péntek, 11:41:40 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.08.30 péntek, 11:11:44
Mondom, gyertya gyertyakábel. 1 éve pont ezekkel a hibakódokkal volt nekem is egy hibás gyertyakábelem és egy hibás gyertyám.
Okés, csak kiegészítettem arra az esetre, ha nála nem az a baj
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #726 Dátum:
2013.08.30 péntek, 12:33:58 »
Idézetet írta: Dávid - 2013.08.30 péntek, 00:04:32
"Tüzelőanyag korrekció meghibásodás"
Több dolog is lehet: MAP, benzinpumpa, fals levegő, vízhőfok jeladó, elkoszolódott injektorok, légszűrő, vagy valami más bosszantó apróság. Valószínűleg még nem állandósult a hiba, vagy még nem okoz érezhető gondot. Mérj benzinnyomást, tisztítsd a MAP szenzort, járó morotnál mozgasd át a vákuum csöveket, kartergáz csövet a pillangó alatt (esetleg fújkáld féktisztítóval pár helyen: szívósor alatt, csőcsatlakozásoknál, ha felpörög, akkor tuti falsot szív).
Ja és hibakód olvasásért nehogy fizetgess 5-8ezreket a szervizekben. Annyiból lehet venni egy interfészt programmal, és utána magadnak is tudod bármikor vizsgálni egy laptopon az autót.
Azért az olcsó interface csak általános protokollokat (Gen OBD) ismer és sokszor azt is hibásan. Játszani, próbálkozni jó..... meg lekapcsolgatni a MIL lámpát.
A mai rendszereket közül meg sokat csak típusspecifikusan lehet CSAK olvasni. Hitelesen, pontosan csakis úgy ajánlott.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #727 Dátum:
2013.08.30 péntek, 14:03:14 »
Idézetet írta: Dávid - 2013.08.30 péntek, 11:41:40
Okés, csak kiegészítettem arra az esetre, ha nála nem az a baj
Tipikus tünet, azóta még 2 ismerős is így járt. Pláne hogy azt mondja, hogy előtte gyertyák cserelve voltak. No olyankor elég sok szerelő felejti el a hátsó sort.
Naplózva
Jericho
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 41
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #728 Dátum:
2013.08.30 péntek, 19:34:02 »
Huu... köszönöm a sok reakciót! Nem fizettem a kiolvasásért! Nos olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gyertya csere volt (szerelő barátommal cseréltük ki mindent
) amolyan rutinból autóvásárlás után. Folytószelep, levegőszenzor ki van pucolva, átnéztük már a csöveket falsot keresve, bár féktisztítót nem próbáltuk. A motor úgy jár mint az óramű, ha a gyertyakábel lenne rossz nem kellene érezni valamit? Az injektorokra már én is gondoltam vagy még a nyomásra. Ma volt egy érdekes lefulladásom, a parkolóba álltam be, teljesen kinyomott kuplunggal mert lejt és lefulladt az autó (alá sem volt teljesen szedve). Majd elindítottam és mintha semmi sem történt volna. Nincs plussz hibakód csak a szokásos! Ha lesz időnk, megpróbálunk összehozni egy adatkiolvasást élő adatokkal, hátha okosabbak leszünk.
Köszönöm a sok tanácsot....
Naplózva
Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia automata 2004.
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #729 Dátum:
2013.08.30 péntek, 22:40:39 »
Idézetet írta: Jericho206 - 2013.08.30 péntek, 19:34:02
Huu... köszönöm a sok reakciót! Nem fizettem a kiolvasásért! Nos olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gyertya csere volt (szerelő barátommal cseréltük ki mindent
) amolyan rutinból autóvásárlás után. Folytószelep, levegőszenzor ki van pucolva, átnéztük már a csöveket falsot keresve, bár féktisztítót nem próbáltuk. A motor úgy jár mint az óramű, ha a gyertyakábel lenne rossz nem kellene érezni valamit? Az injektorokra már én is gondoltam vagy még a nyomásra. Ma volt egy érdekes lefulladásom, a parkolóba álltam be, teljesen kinyomott kuplunggal mert lejt és lefulladt az autó (alá sem volt teljesen szedve). Majd elindítottam és mintha semmi sem történt volna. Nincs plussz hibakód csak a szokásos! Ha lesz időnk, megpróbálunk összehozni egy adatkiolvasást élő adatokkal, hátha okosabbak leszünk.
Köszönöm a sok tanácsot....
nekem gyertyacsere után jött elő a hiba, már L.szondákat és gy.trafót akartak cserélni, mert néha megmeg torpant, párszor rángatott, de semmi extra. aztán kiszedtük a gyertyákat, hogy hátha látszik, hogy melyik hengernél van gáz, és lámcsak a hátsó sor vezérlés felöli gyertyáján volt egy vékony barna csík. Ez után kapott az helyett egy másikat, na utána még sz@rab lett. De gyertyakábel csere után meggyógyult...
Naplózva
Jandoro
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #730 Dátum:
2013.09.13 péntek, 17:43:40 »
Idézetet írta: devkee - 2010.02.05 péntek, 21:47:20
Olvastam "népitéletben" , hogy lehet a v6-ot 10literes fogyival is üzemeltetni városban 100km-en. A tipp az volt, hogy 2000nél el kell váltani a fokozatokat. Mennyire reális ez?
Tudom kicsit idejét múlt kérdés, de hátha még más is gondolkozik v6 vagy 2.0.
El lehet járni 10 literrel. Az előző v6 - osommal ( mk1.'96.sedan) mentem !8.2! literrel is, igaz 40 - től tempomat és komputerem is volt, amin elvileg 15 % teljesítmény/ fogyasztás állításra van lehetőség. Mentem pályán 7 alatt is.
A mostanival ( szintén mk1.'96.sedan) is 660 kilométernél mentem be a kútra és nem toltam. Elvileg 61.5 literes a tank. (nem tankolom túl, első kat)
Érezhető az üzemanyagok közti különbség is, amit egy 1.8 - nál nem nagyon fogsz érezni. Min. 98 -as. A 95 - ösnél olyan érzésed van, mintha egy másik autóban ülnél. 98 -assal elváltok 2000 alatt,inkább 1700 - nél, a 95 - nél ugyanehhez a tempóhoz már 2500 - nél járok.
Ez volt az első ok amiért megtartottam és nem túladtam az autón, pedig eladásra vettem.
A második a zene. A motor hangja a füleidnek amikor felpörgeted.
A vízpumpa meghíbásodás egyszer volt, akkor kb 6 éves volt a kocsi. A generátorom 12 évesen ment szét. Az első futómű sajnos sokat kap ezeken a jó utakon, amit a rengeteg befizetett adónkból építenek nekünk. A lámpakapcsoló meghíbásodása is megvolt egyszer. Ja a katalizátorom is szétment. Isteni volt nélküle, simán kapott zöldkártyát is. Azért kapott egy újat több szerelő tanácsára.
Mindent együtt véve én nagyon elégedett vagyok az autóval. És hidd el a 10 literhez nem kell tojás.
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #731 Dátum:
2013.09.14 szombat, 23:52:21 »
Idézetet írta: Jandoro - 2013.09.13 péntek, 17:43:40
Érezhető az üzemanyagok közti különbség is, amit egy 1.8 - nál nem nagyon fogsz érezni. Min. 98 -as. A 95 - ösnél olyan érzésed van, mintha egy másik autóban ülnél. 98 -assal elváltok 2000 alatt,inkább 1700 - nél, a 95 - nél ugyanehhez a tempóhoz már 2500 - nél járok.
Ez egy kigyomlálhatatlan tévhit. Az oktánszám jelentősége a kompressziótűrésben rejlik. Egy 95-ösre tervezett motorba teljesen felesleges 98-ast tankolni, mert nem fogja jobban összesűríteni. Ráadásul a 98-as nemhogy nem ég gyorsabban, de ugyanolyan kompresszió mellett lassabban ég, mivel több benne az elágazó láncú szénhidrogén. A többszörösen elágazó lánc nagy hőmérsékleten kevesebb darabra szakad mint az egyenes láncok, ezáltal kevésbé vehemens az égés lefolyása. Tehát pont nem várhatunk tőle teljesítménynövekedést egy 95-ösre tervezett konstrukciónál, csökkenést viszont igen, de mindez elhanyagolható mértékben. Viszont épp a fenti tulajdonságok miatt is lehet nagyobb kompressziót alkalmazni egy 98-assal.
Az általad érzékelt különbség inkább a benzin minőségében rejlik, valószínűleg tisztább, netán adalékolt azon a kúton a 98-as ahol tankolsz.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.09.15 vasárnap, 01:39:28 írta Dávid
»
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #732 Dátum:
2013.09.15 vasárnap, 09:36:13 »
Egyszer egy tényleg hozzáértő ismerősömet megkérdeztem, mi szólna a kocsim ha kint 91est tankolnék bele .
A válasz az volt, hogy felkiáltana a motorvezérlő, ogy jéé ez pont olyan mint odahaza a 95.
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #733 Dátum:
2013.09.15 vasárnap, 13:09:25 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.09.15 vasárnap, 09:36:13
Egyszer egy tényleg hozzáértő ismerősömet megkérdeztem, mi szólna a kocsim ha kint 91est tankolnék bele .
A válasz az volt, hogy felkiáltana a motorvezérlő, ogy jéé ez pont olyan mint odahaza a 95.
Ezt már el tudom képzelni, hogy ebben az országban a 98-as hozza azt a szintet amit a 95-ösnek kéne...
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Bounty
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 217
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #734 Dátum:
2013.09.20 péntek, 08:58:09 »
6-os főút Ercsi után tempomat 95km\ó 6.9-7.0 fogyasztást ír. Az mennyire reális?
Naplózva
Mk3 benzin 2002
drof
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #735 Dátum:
2013.09.20 péntek, 09:03:29 »
Idézetet írta: Bounty - 2013.09.20 péntek, 08:58:09
6-os főút Ercsi után tempomat 95km\ó 6.9-7.0 fogyasztást ír. Az mennyire reális?
Országúton tempomattal, előzés nélkül annyi.
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #736 Dátum:
2013.09.20 péntek, 11:24:12 »
Idézetet írta: Bounty - 2013.09.20 péntek, 08:58:09
6-os főút Ercsi után tempomat 95km\ó 6.9-7.0 fogyasztást ír. Az mennyire reális?
teljesen, jó ideje mondom a dízeleseknek, hogy nem zabálja le a gatyámat, de nem hiszik
Naplózva
Bounty
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 217
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #737 Dátum:
2013.09.20 péntek, 15:19:13 »
jó autó a dizel :nyes:annak aki szereti,csak azt nem értem ha dizel és 5l eszik miért sírnak ha menni kell 600 km-ert
Naplózva
Mk3 benzin 2002
Bounty
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 217
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #738 Dátum:
2013.09.20 péntek, 15:22:21 »
az összes munkatársam nyavajog,pedig dizelesek
Naplózva
Mk3 benzin 2002
Mondolo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 227
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #739 Dátum:
2013.10.01 kedd, 11:55:56 »
Sziasztok!
Van egy 2001-es V6-os kombi mondeóm és azt szeretném kérdezni, hogy az 5 sebességes váltót ki lehet cserélni 6 sebességesre? Egyáltalán ehhez az évjárathoz létezik 6 sebességes váltó, vagy csak 5 sebbességessel gyártották? Ha igen, akkor milyen átalakítást igényel? Elég csak a váltót cserélni, vagy a kulisszát is cserélni kell?
Valaki csinált már ilyet a saját kocsiján?
Naplózva
2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #740 Dátum:
2013.10.01 kedd, 12:15:15 »
Idézetet írta: Mondolo - 2013.10.01 kedd, 11:55:56
Sziasztok!
Van egy 2001-es V6-os kombi mondeóm és azt szeretném kérdezni, hogy az 5 sebességes váltót ki lehet cserélni 6 sebességesre? Egyáltalán ehhez az évjárathoz létezik 6 sebességes váltó, vagy csak 5 sebbességessel gyártották? Ha igen, akkor milyen átalakítást igényel? Elég csak a váltót cserélni, vagy a kulisszát is cserélni kell?
Valaki csinált már ilyet a saját kocsiján?
Ehhez az évjárathoz csak 5-ös váltó van. 6-os váltóval facelift utániakat szerelték.
Biztos megoldható az átszerelés, de vajon megéri-e?
Hívd fel mk2-őt, hátha van neki 6-os váltója mindennel....V6-hoz.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #741 Dátum:
2013.10.01 kedd, 12:19:35 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.01 kedd, 12:15:15
Ehhez az évjárathoz csak 5-ös váltó van. 6-os váltóval facelift utániakat szerelték.
Biztos megoldható az átszerelés, de vajon megéri-e?
Hívd fel mk2-őt, hátha van neki 6-os váltója mindennel....V6-hoz.
hogyne érné meg ....
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #742 Dátum:
2013.10.01 kedd, 12:23:09 »
Idézetet írta: yooccoo - 2013.10.01 kedd, 12:19:35
hogyne érné meg ....
Mennyibe van egy "szett"? (váltó lendkerék, kuplung, munkadíj)
Az mennyi idő alatt térül meg a minimális fogyasztás csökkenéssel?....meg ahhoz hosszú távokat is kell menni, hogy kelljen a 6....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #743 Dátum:
2013.10.01 kedd, 12:59:36 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.01 kedd, 12:23:09
Mennyibe van egy "szett"? (váltó lendkerék, kuplung, munkadíj)
Az mennyi idő alatt térül meg a minimális fogyasztás csökkenéssel?....meg ahhoz hosszú távokat is kell menni, hogy kelljen a 6....
nálam 5.-ben 130-135-ös tempomatnál 3000-3250 körüli a fordulat, ahol éppen nyit a második torok ....
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #744 Dátum:
2013.10.01 kedd, 13:01:27 »
Idézetet írta: yooccoo - 2013.10.01 kedd, 12:59:36
nálam 5.-ben 130-135-ös tempomatnál 3000-3250 körüli a fordulat, ahol éppen nyit a második torok ....
Nincs itt már karburátor.
Mindenhol csak levegő megy be. Csak már örvényléssel történik a feltöltés.
A befecskendezési mennyiség nem ettől függ.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
yooccoo
Vendég
Válasz: Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #745 Dátum:
2013.10.01 kedd, 13:25:00 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.01 kedd, 13:01:27
Nincs itt már karburátor.
Mindenhol csak levegő megy be. Csak már örvényléssel történik a feltöltés.
A befecskendezési mennyiség nem ettől függ.
te miről beszélsz?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #746 Dátum:
2013.10.01 kedd, 13:35:07 »
Idézetet írta: yooccoo - 2013.10.01 kedd, 13:25:00
te miről beszélsz?
Te miről beszélsz?
"nyit a második torok"
Én erre reagáltam.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mondolo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 227
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #747 Dátum:
2013.10.01 kedd, 13:59:07 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.01 kedd, 12:15:15
Ehhez az évjárathoz csak 5-ös váltó van. 6-os váltóval facelift utániakat szerelték.
Biztos megoldható az átszerelés, de vajon megéri-e?
Hívd fel mk2-őt, hátha van neki 6-os váltója mindennel....V6-hoz.
Tegnap sajnos szétröppent a jobb belső féltengely csukló és kérdés, hogy a váltóban minden ok!?
Már rég óta csinálja a váltóm, hogy mikor bejön a hűvösebb idő, akkor reggel az első indítás után alig lehet beerőszakolni rükvercbe! Ezért gondoltam arra, hogy ha a szerelő azt mondja, hogy bele kéne nyúlni a váltóba is, akkor inkább szereznék bele egy 6 gangos váltót, amivel 120km/h-nál nem 3000rpm lenne a fordulat, mert én egy kicsit sokallom egy ekkora motornál!
Naplózva
2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Mondolo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 227
Válasz: Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #748 Dátum:
2013.10.01 kedd, 14:03:43 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.01 kedd, 13:35:07
Te miről beszélsz?
"nyit a második torok"
Én erre reagáltam.
Szerintem arra gondolt, hogy azon a fordulaton nyit a második pillangó szelep...!
Naplózva
2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #749 Dátum:
2013.10.01 kedd, 14:24:22 »
Idézetet írta: Mondolo - 2013.10.01 kedd, 14:03:43
Szerintem arra gondolt, hogy azon a fordulaton nyit a második pillangó szelep...!
Nem tökmindegy, hogy mikor nyit? Ez semmilyen hatással nincs arra, hogy 5-ös vagy 6-os a váltó......
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
8
9
10
11
12
13
14
[
15
]
16
17
18
19
20
21
22
...
75
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ