Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 10:10:42 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 ... 75   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motorok  (Megtekintve 1306332 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #700 Dátum: 2013.08.11 vasárnap, 12:38:47 »

Nekem a felső matrica piros az alsó pedig, zöld.



A felső a műszaki érvényességi matrica, ami minden évben más színű.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #701 Dátum: 2013.08.11 vasárnap, 13:48:18 »

Nekem a felső matrica piros az alsó pedig, zöld.



háát ez az, az enyém 2003.12.havi, 2004es forgalombahelyezéssel, és kék a matricám, ezt a nkh-nál valaki nagyon elkefélte....
Naplózva
Wadasz_22
Vendég
« Új hozzászólás #702 Dátum: 2013.08.11 vasárnap, 14:34:41 »

Lehetséges, hogy vmit változtattak a motoron,mert 2005 január után csak euro 4-es mocikkal lehetett új autót üzembe helyezni, vélhetően a tied euro 3-as lehet. / nekem az autót 2006.01.25-én gyártották és 2006 március 1.-én üzembe helyezték itt magyarországon/

háát ez az, az enyém 2003.12.havi, 2004es forgalombahelyezéssel, és kék a matricám, ezt a nkh-nál valaki nagyon elkefélte....
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #703 Dátum: 2013.08.11 vasárnap, 14:39:38 »

Lehetséges, hogy vmit változtattak a motoron,mert 2005 január után csak euro 4-es mocikkal lehetett új autót üzembe helyezni, vélhetően a tied euro 3-as lehet. / nekem az autót 2006.01.25-én gyártották és 2006 március 1.-én üzembe helyezték itt magyarországon/


az etis szerint euro 4
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #704 Dátum: 2013.08.11 vasárnap, 14:41:09 »

az etis szerint euro 4

Az etis euro szerinti besorolást ír?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #705 Dátum: 2013.08.11 vasárnap, 14:43:07 »

Az etis euro szerinti besorolást ír?

Emisszió:     Emisszió IV. fokozat
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #706 Dátum: 2013.08.11 vasárnap, 14:52:03 »

Emisszió:     Emisszió IV. fokozat

Az szerintem nem ua.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #707 Dátum: 2013.08.11 vasárnap, 14:58:17 »

Az szerintem nem ua.

Nekem is ezt írja: Emisszió:   Emisszió IV. fokozat.

EU4-es a motor és zöld a környezetvédelmi matrica.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.11 vasárnap, 15:03:18 írta Lacika71 » Naplózva
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #708 Dátum: 2013.08.17 szombat, 20:56:11 »

sziasztok!már multkor irtam a gondomrol de azóta se változott semmi.a gondom az hogy eltünik a kiegy-tartálybol a viz.min-max közé öntöm és pár nap kb 1hét aztán minimum alá megy.ma egy barátom is itt volt a szintén v6 mondeojával és megnéztük az övé mit csinál akkor ha letekerjük a kiegy.sapkát róla.az enyémben visszament a viz a megfelelö állásba oda ahová töltöttem.az övé viszont se igy se ugy nem mozdult.lehetséges hogy a kiegysapkám nem megfeleöen teszi a dolgát?vagy most ez hogy lehet?miért megy le a vizem és ha letekerem miért jön vissza?
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #709 Dátum: 2013.08.17 szombat, 21:01:18 »

sziasztok!már multkor irtam a gondomrol de azóta se változott semmi.a gondom az hogy eltünik a kiegy-tartálybol a viz.min-max közé öntöm és pár nap kb 1hét aztán minimum alá megy.ma egy barátom is itt volt a szintén v6 mondeojával és megnéztük az övé mit csinál akkor ha letekerjük a kiegy.sapkát róla.az enyémben visszament a viz a megfelelö állásba oda ahová töltöttem.az övé viszont se igy se ugy nem mozdult.lehetséges hogy a kiegysapkám nem megfeleöen teszi a dolgát?vagy most ez hogy lehet?miért megy le a vizem és ha letekerem miért jön vissza?

üzemmeleg motornál nyomás kell legyen a rendszerben, ezért sem illik meleg motornál levenni a sapit, mert leforráz a víz. Elméletileg a kiegyenlítő tartályban levő levegő zsugorodással fel kell vegye a táguló víz térfogatát, de a megfelelőnél magasabb nyomásnál a sapka el kéne engedje a nyomást.
nincs valami "tuning" vízcső a rendszerben, ami többet tágulhat a gyárinál? vagy esetleg rosszul van egy vízcső elvezetve, és levegős maradt a rendszer?
Naplózva
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #710 Dátum: 2013.08.17 szombat, 21:40:16 »

üzemmeleg motornál nyomás kell legyen a rendszerben, ezért sem illik meleg motornál levenni a sapit, mert leforráz a víz. Elméletileg a kiegyenlítő tartályban levő levegő zsugorodással fel kell vegye a táguló víz térfogatát, de a megfelelőnél magasabb nyomásnál a sapka el kéne engedje a nyomást.
nincs valami "tuning" vízcső a rendszerben, ami többet tágulhat a gyárinál? vagy esetleg rosszul van egy vízcső elvezetve, és levegős maradt a rendszer?
nincs mokolva semmi viszont egy gumicsövet cseréltek.plusz kiegytartályt és sapkát.de valami tuti nem jó.vagy a cimbim v6-ba miért nem mozdult a viz?ezek szerint valami nem jó az én kocsimba.csak tudnám hogy mi.
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #711 Dátum: 2013.08.17 szombat, 21:46:28 »

nincs mokolva semmi viszont egy gumicsövet cseréltek.plusz kiegytartályt és sapkát.de valami tuti nem jó.vagy a cimbim v6-ba miért nem mozdult a viz?ezek szerint valami nem jó az én kocsimba.csak tudnám hogy mi.

ebben nem tudok segíteni, ha eltünik a víz, az nem jó. valami olyan szerelőt keress, aki nem csak cserél valamit, hanem ért is hozzá
Naplózva
Wadasz_22
Vendég
« Új hozzászólás #712 Dátum: 2013.08.18 vasárnap, 14:33:25 »

Sziasztok!

Mi után bemelgszik a motor rendesen hallom, hogy vminek zakatolás szerű hangja van(autópályán már nem veszem észre,de lehet csak a szélzaj nyomja el), de sokszor csak egész halkan, illetve, ha megállok,üresbe teszem és nagyobb gázfröccsöt adok, olyan minta a bordás szíjnak lenne hangja, közben ez ki lett cserélve jobb  minőségűre,de a hang megmardt. külső oldalán,a szélén látható vmi elváltozás a szíjon,nem tudom számít-e.

Vkinek van.e ötlete mi lehet még?

Görgők mind jó állapotúak,vezérműlánc is.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #713 Dátum: 2013.08.18 vasárnap, 19:29:40 »

Sziasztok!

Mi után bemelgszik a motor rendesen hallom, hogy vminek zakatolás szerű hangja van(autópályán már nem veszem észre,de lehet csak a szélzaj nyomja el), de sokszor csak egész halkan, illetve, ha megállok,üresbe teszem és nagyobb gázfröccsöt adok, olyan minta a bordás szíjnak lenne hangja, közben ez ki lett cserélve jobb  minőségűre,de a hang megmardt. külső oldalán,a szélén látható vmi elváltozás a szíjon,nem tudom számít-e.

Vkinek van.e ötlete mi lehet még?

Görgők mind jó állapotúak,vezérműlánc is.
Szíj kűlső szélén látható elváltozást okozhatja a feszítő csapágy rugós feszítő részében a persely kopása, ha el kopik a persely, akkor a szíj nem a feszítő görgő közepén fut és a görgő széléről le lóghat a szíj és az okoz a szíjon nem kívánt hatásokat, Szemmel is látható, hogy a görgőn jól fut e a szíj, de ez hangot nem szokott adni. Generátort ellenőríztétek?
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.18 vasárnap, 19:31:27 írta Truthful » Naplózva
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #714 Dátum: 2013.08.27 kedd, 12:38:57 »

sziasztok!a kocsim már egy jó ideje csak városba fut 2ezres fordulat körül és azt vettem észre a nap elsö hideg inditásánál olyan fehért füst jön ki a kipufogobol mint állat.ennek szerintetek van köze egymáshoz?
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #715 Dátum: 2013.08.27 kedd, 12:39:57 »

sziasztok!a kocsim már egy jó ideje csak városba fut 2ezres fordulat körül és azt vettem észre a nap elsö hideg inditásánál olyan fehért füst jön ki a kipufogobol mint állat.ennek szerintetek van köze egymáshoz?
kondenzvíz
vízfogyásoddal mi a helyzet?
megoldódott már a dolog?
Naplózva
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #716 Dátum: 2013.08.27 kedd, 12:43:31 »

kondenzvíz
vízfogyásoddal mi a helyzet?
megoldódott már a dolog?
kösz hogy kérded de már nem is tudom hogy mi van.hidegen minimum alatt van üzemi höfoknál meg beáll rendesen.vagyis akkor amiket rá töltöttem hova lett?most nem töltöttem rá de meleg motornál jól áll a szint.
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #717 Dátum: 2013.08.27 kedd, 13:51:32 »

kösz hogy kérded de már nem is tudom hogy mi van.hidegen minimum alatt van üzemi höfoknál meg beáll rendesen.vagyis akkor amiket rá töltöttem hova lett?most nem töltöttem rá de meleg motornál jól áll a szint.
Csináld azt, hogy hideg motornál öntsd fel max.-ig, persze megközelítőleg vízszintes placcon és utána mindig hideg motornál nézd meg a szintet. Tud olyant csinálni egy egy ídősebb vízhűtő, hogy melegen, mikor megnő a nyomás a rendszerben, akkor leheletnyit "folyat", de ez nem észrevehető, mert a meleg hűtőn el is párolog a kilyutó hűtőfolyadék. Ez is okozhat lassú hűtőfolyadék veszteséget, meg még sok minden más is pl. vízpumpa, csövek ezek csatlakozási pontjai, termosztátház, hengerfejtömítés probléma stb..
Naplózva
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #718 Dátum: 2013.08.28 szerda, 12:57:18 »

Csináld azt, hogy hideg motornál öntsd fel max.-ig, persze megközelítőleg vízszintes placcon és utána mindig hideg motornál nézd meg a szintet. Tud olyant csinálni egy egy ídősebb vízhűtő, hogy melegen, mikor megnő a nyomás a rendszerben, akkor leheletnyit "folyat", de ez nem észrevehető, mert a meleg hűtőn el is párolog a kilyutó hűtőfolyadék. Ez is okozhat lassú hűtőfolyadék veszteséget, meg még sok minden más is pl. vízpumpa, csövek ezek csatlakozási pontjai, termosztátház, hengerfejtömítés probléma stb..
vizpumpát én cseréltem.és benne van hogy valamelyik csavarnál ereszt.plusz egy gumicsövet is cseréltek és lehet egy bilincset nem raktak jól vissza stb stb...majd egyszer elviszem hozzáértö emberhez ha tudom eleget nélkülözni a gépet.
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
Jericho
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41



« Új hozzászólás #719 Dátum: 2013.08.28 szerda, 18:39:06 »

Üdv! Nemrégiben vásároltam egy V6 mondeot (mkIII 2004) és olyan problémám van, hogy vásárlásnál lambda szonda hibajelzésem volt a 2. hengersornál. Kapott egy utángyártott szondát az előző tulajnál (valósan, nem csak mondta) és kis idő elteltével 70-80km újra előjött a hiba indítás után.... hibakód kiolvasás következett, sajnos nem emlékszem rá, mert valahol elkeveredett a papír, de valami "lambda szonda korrekció túl magas 2. sor" vagy valami hasonló volt a diagnosztika úgy mint csere előtt. Ki lett törölve a hiba, de kb. 50km elteltével többszöri indítás után megint kidobott hibát... valószínű ugyan az nem olvastattam már ki. Levettem az akksi sarut, hiba törlődött, de megint40-50km múlva dobott egy hibakódot szerintem ugyanazzal a hibával mint előtt. A napokban viszem kiolvasni és a szondát is beméretni....
Megvételkor olaj-szűrők-gyetya lett cserélve. Egyébként semmit nem veszek rajta észre, megy, húz, pörög alapjárat jó és a fogyasztása is korrekt 9.7-11l!
Mi lehet a probléma?  Esetleg az utángyártott szonda, vagy katalizátor, befecskendezés? Gondoltam megkérdezem, hátha valaki tud valami okosat mondani!
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia automata 2004.
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #720 Dátum: 2013.08.28 szerda, 19:22:52 »

Üdv! Nemrégiben vásároltam egy V6 mondeot (mkIII 2004) és olyan problémám van, hogy vásárlásnál lambda szonda hibajelzésem volt a 2. hengersornál. Kapott egy utángyártott szondát az előző tulajnál (valósan, nem csak mondta) és kis idő elteltével 70-80km újra előjött a hiba indítás után.... hibakód kiolvasás következett, sajnos nem emlékszem rá, mert valahol elkeveredett a papír, de valami "lambda szonda korrekció túl magas 2. sor" vagy valami hasonló volt a diagnosztika úgy mint csere előtt. Ki lett törölve a hiba, de kb. 50km elteltével többszöri indítás után megint kidobott hibát... valószínű ugyan az nem olvastattam már ki. Levettem az akksi sarut, hiba törlődött, de megint40-50km múlva dobott egy hibakódot szerintem ugyanazzal a hibával mint előtt. A napokban viszem kiolvasni és a szondát is beméretni....
Megvételkor olaj-szűrők-gyetya lett cserélve. Egyébként semmit nem veszek rajta észre, megy, húz, pörög alapjárat jó és a fogyasztása is korrekt 9.7-11l!
Mi lehet a probléma?  Esetleg az utángyártott szonda, vagy katalizátor, befecskendezés? Gondoltam megkérdezem, hátha valaki tud valami okosat mondani!

mi volt a hibakód?
Naplózva
Jericho
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41



« Új hozzászólás #721 Dátum: 2013.08.29 csütörtök, 15:05:07 »

mi volt a hibakód?

Most voltam kiolvasni a hibakódot P0171 és 0173 volt a hiba.... kitörölték de kb 10km egy újraindítás és megint kidobta. Átnéztük a csöveket is fals miatt, a "levegőszenzor" patyolat tiszta, nem érzékelhető semmi hiba és a 2. műhelyben sem tudtak semmi okosat mondani... lehet pillanatnyi rossz érték miatt jelez, ha nincs bajom használjam így. :/
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.29 csütörtök, 16:39:05 írta Jericho206 » Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia automata 2004.
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #722 Dátum: 2013.08.29 csütörtök, 19:49:08 »

Most voltam kiolvasni a hibakódot P0171 és 0173 volt a hiba.... kitörölték de kb 10km egy újraindítás és megint kidobta. Átnéztük a csöveket is fals miatt, a "levegőszenzor" patyolat tiszta, nem érzékelhető semmi hiba és a 2. műhelyben sem tudtak semmi okosat mondani... lehet pillanatnyi rossz érték miatt jelez, ha nincs bajom használjam így. :/

Gyertya, gyertyakábel.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #723 Dátum: 2013.08.30 péntek, 00:04:32 »

Most voltam kiolvasni a hibakódot P0171 és 0173 volt a hiba.... kitörölték de kb 10km egy újraindítás és megint kidobta. Átnéztük a csöveket is fals miatt, a "levegőszenzor" patyolat tiszta, nem érzékelhető semmi hiba és a 2. műhelyben sem tudtak semmi okosat mondani... lehet pillanatnyi rossz érték miatt jelez, ha nincs bajom használjam így. :/


"Tüzelőanyag korrekció meghibásodás"
Több dolog is lehet: MAP, benzinpumpa, fals levegő, vízhőfok jeladó, elkoszolódott injektorok, légszűrő, vagy valami más bosszantó apróság. Valószínűleg még nem állandósult a hiba, vagy még nem okoz érezhető gondot. Mérj benzinnyomást, tisztítsd a MAP szenzort, járó morotnál mozgasd át a vákuum csöveket, kartergáz csövet a pillangó alatt (esetleg fújkáld féktisztítóval pár helyen: szívósor alatt, csőcsatlakozásoknál, ha felpörög, akkor tuti falsot szív).

Ja és hibakód olvasásért nehogy fizetgess 5-8ezreket a szervizekben. Annyiból lehet venni egy interfészt programmal, és utána magadnak is tudod bármikor vizsgálni egy laptopon az autót.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.30 péntek, 00:11:07 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #724 Dátum: 2013.08.30 péntek, 11:11:44 »


"Tüzelőanyag korrekció meghibásodás"
Több dolog is lehet: MAP, benzinpumpa, fals levegő, vízhőfok jeladó, elkoszolódott injektorok, légszűrő, vagy valami más bosszantó apróság. Valószínűleg még nem állandósult a hiba, vagy még nem okoz érezhető gondot. Mérj benzinnyomást, tisztítsd a MAP szenzort, járó morotnál mozgasd át a vákuum csöveket, kartergáz csövet a pillangó alatt (esetleg fújkáld féktisztítóval pár helyen: szívósor alatt, csőcsatlakozásoknál, ha felpörög, akkor tuti falsot szív).

Ja és hibakód olvasásért nehogy fizetgess 5-8ezreket a szervizekben. Annyiból lehet venni egy interfészt programmal, és utána magadnak is tudod bármikor vizsgálni egy laptopon az autót.

Mondom, gyertya gyertyakábel. 1 éve pont ezekkel a hibakódokkal volt nekem is egy hibás gyertyakábelem és egy hibás gyertyám.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #725 Dátum: 2013.08.30 péntek, 11:41:40 »

Mondom, gyertya gyertyakábel. 1 éve pont ezekkel a hibakódokkal volt nekem is egy hibás gyertyakábelem és egy hibás gyertyám.

Okés, csak kiegészítettem arra az esetre, ha nála nem az a baj Smiley
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #726 Dátum: 2013.08.30 péntek, 12:33:58 »


"Tüzelőanyag korrekció meghibásodás"
Több dolog is lehet: MAP, benzinpumpa, fals levegő, vízhőfok jeladó, elkoszolódott injektorok, légszűrő, vagy valami más bosszantó apróság. Valószínűleg még nem állandósult a hiba, vagy még nem okoz érezhető gondot. Mérj benzinnyomást, tisztítsd a MAP szenzort, járó morotnál mozgasd át a vákuum csöveket, kartergáz csövet a pillangó alatt (esetleg fújkáld féktisztítóval pár helyen: szívósor alatt, csőcsatlakozásoknál, ha felpörög, akkor tuti falsot szív).

Ja és hibakód olvasásért nehogy fizetgess 5-8ezreket a szervizekben. Annyiból lehet venni egy interfészt programmal, és utána magadnak is tudod bármikor vizsgálni egy laptopon az autót.

Azért az olcsó interface csak általános protokollokat (Gen OBD) ismer és sokszor azt is hibásan. Játszani, próbálkozni jó..... meg lekapcsolgatni a MIL lámpát.
A mai rendszereket közül meg sokat csak típusspecifikusan lehet CSAK olvasni. Hitelesen, pontosan csakis úgy ajánlott.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #727 Dátum: 2013.08.30 péntek, 14:03:14 »

Okés, csak kiegészítettem arra az esetre, ha nála nem az a baj Smiley


Tipikus tünet, azóta még 2 ismerős is így járt. Pláne hogy azt mondja, hogy előtte gyertyák cserelve voltak. No olyankor elég sok szerelő felejti el a hátsó sort.
Naplózva
Jericho
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41



« Új hozzászólás #728 Dátum: 2013.08.30 péntek, 19:34:02 »

Huu... köszönöm a sok reakciót! Nem fizettem a kiolvasásért! Nos olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gyertya csere volt (szerelő barátommal cseréltük ki mindent Smiley) amolyan rutinból autóvásárlás után. Folytószelep, levegőszenzor ki van pucolva, átnéztük már a csöveket falsot keresve, bár féktisztítót nem próbáltuk. A motor úgy jár mint az óramű, ha a gyertyakábel lenne rossz nem kellene érezni valamit? Az injektorokra már én is gondoltam vagy még a nyomásra. Ma volt egy érdekes lefulladásom, a parkolóba álltam be, teljesen kinyomott kuplunggal mert lejt és lefulladt az autó (alá sem volt teljesen szedve). Majd elindítottam és mintha semmi sem történt volna. Nincs plussz hibakód csak a szokásos! Ha lesz időnk, megpróbálunk összehozni egy adatkiolvasást  élő adatokkal, hátha okosabbak leszünk.
Köszönöm a sok tanácsot.... Wink
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia automata 2004.
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #729 Dátum: 2013.08.30 péntek, 22:40:39 »

Huu... köszönöm a sok reakciót! Nem fizettem a kiolvasásért! Nos olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gyertya csere volt (szerelő barátommal cseréltük ki mindent Smiley) amolyan rutinból autóvásárlás után. Folytószelep, levegőszenzor ki van pucolva, átnéztük már a csöveket falsot keresve, bár féktisztítót nem próbáltuk. A motor úgy jár mint az óramű, ha a gyertyakábel lenne rossz nem kellene érezni valamit? Az injektorokra már én is gondoltam vagy még a nyomásra. Ma volt egy érdekes lefulladásom, a parkolóba álltam be, teljesen kinyomott kuplunggal mert lejt és lefulladt az autó (alá sem volt teljesen szedve). Majd elindítottam és mintha semmi sem történt volna. Nincs plussz hibakód csak a szokásos! Ha lesz időnk, megpróbálunk összehozni egy adatkiolvasást  élő adatokkal, hátha okosabbak leszünk.
Köszönöm a sok tanácsot.... Wink

nekem gyertyacsere után jött elő a hiba, már L.szondákat és gy.trafót akartak cserélni, mert néha megmeg torpant, párszor rángatott, de semmi extra. aztán kiszedtük a gyertyákat, hogy hátha látszik, hogy melyik hengernél van gáz, és lámcsak a hátsó sor vezérlés felöli gyertyáján volt egy vékony barna csík. Ez után kapott az helyett egy másikat, na utána még sz@rab lett. De gyertyakábel csere után meggyógyult...
Naplózva
Jandoro
Vendég
« Új hozzászólás #730 Dátum: 2013.09.13 péntek, 17:43:40 »

Olvastam "népitéletben" , hogy lehet a v6-ot 10literes fogyival is üzemeltetni városban 100km-en. A tipp az volt, hogy 2000nél el kell váltani a fokozatokat. Mennyire reális ez?

Tudom kicsit idejét múlt kérdés, de hátha még más is gondolkozik v6 vagy 2.0.

El lehet járni 10 literrel. Az előző v6 - osommal ( mk1.'96.sedan) mentem !8.2! literrel is, igaz 40 - től tempomat és komputerem is volt, amin elvileg 15 % teljesítmény/ fogyasztás állításra van lehetőség. Mentem pályán 7 alatt is.

A mostanival ( szintén mk1.'96.sedan) is 660 kilométernél mentem be a kútra és nem toltam. Elvileg 61.5 literes a tank. (nem tankolom túl, első kat)

Érezhető az üzemanyagok közti különbség is, amit egy 1.8 - nál nem nagyon fogsz érezni. Min. 98 -as. A 95 - ösnél olyan érzésed van, mintha egy másik autóban ülnél. 98 -assal elváltok 2000 alatt,inkább 1700 - nél, a 95 - nél ugyanehhez a tempóhoz már 2500 - nél járok.

Ez volt az első ok amiért megtartottam és nem túladtam az autón, pedig eladásra vettem.

A második a zene. A motor hangja a füleidnek amikor felpörgeted.

A vízpumpa meghíbásodás egyszer volt, akkor kb 6 éves volt a kocsi. A generátorom 12 évesen ment szét. Az első futómű sajnos sokat kap ezeken a jó utakon, amit a rengeteg befizetett adónkból építenek nekünk. A lámpakapcsoló meghíbásodása is megvolt egyszer. Ja a katalizátorom is szétment. Isteni volt nélküle, simán kapott zöldkártyát is. Azért kapott egy újat több szerelő tanácsára.

Mindent együtt véve én nagyon elégedett vagyok az autóval. És hidd el a 10 literhez nem kell tojás.





Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #731 Dátum: 2013.09.14 szombat, 23:52:21 »


Érezhető az üzemanyagok közti különbség is, amit egy 1.8 - nál nem nagyon fogsz érezni. Min. 98 -as. A 95 - ösnél olyan érzésed van, mintha egy másik autóban ülnél. 98 -assal elváltok 2000 alatt,inkább 1700 - nél, a 95 - nél ugyanehhez a tempóhoz már 2500 - nél járok.


Ez egy kigyomlálhatatlan tévhit. Az oktánszám jelentősége a kompressziótűrésben rejlik. Egy 95-ösre tervezett motorba teljesen felesleges 98-ast tankolni, mert nem fogja jobban összesűríteni. Ráadásul a 98-as nemhogy nem ég gyorsabban, de ugyanolyan kompresszió mellett lassabban ég, mivel több benne az elágazó láncú szénhidrogén. A többszörösen elágazó lánc nagy hőmérsékleten kevesebb darabra szakad mint az egyenes láncok, ezáltal kevésbé vehemens az égés lefolyása. Tehát pont nem várhatunk tőle teljesítménynövekedést egy 95-ösre tervezett konstrukciónál, csökkenést viszont igen, de mindez elhanyagolható mértékben. Viszont épp a fenti tulajdonságok miatt is lehet nagyobb kompressziót alkalmazni egy 98-assal.

Az általad érzékelt különbség inkább a benzin minőségében rejlik, valószínűleg tisztább, netán adalékolt azon a kúton a 98-as ahol tankolsz.
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.15 vasárnap, 01:39:28 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #732 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 09:36:13 »

Egyszer egy tényleg hozzáértő ismerősömet megkérdeztem, mi szólna a kocsim ha kint 91est tankolnék bele .
A válasz az volt, hogy felkiáltana a motorvezérlő, ogy jéé ez pont olyan mint odahaza a 95. Smiley
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #733 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 13:09:25 »

Egyszer egy tényleg hozzáértő ismerősömet megkérdeztem, mi szólna a kocsim ha kint 91est tankolnék bele .
A válasz az volt, hogy felkiáltana a motorvezérlő, ogy jéé ez pont olyan mint odahaza a 95. Smiley

Ezt már el tudom képzelni, hogy ebben az országban a 98-as hozza azt a szintet amit a 95-ösnek kéne...
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Bounty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 217



E-mail
« Új hozzászólás #734 Dátum: 2013.09.20 péntek, 08:58:09 »

6-os főút Ercsi után  tempomat 95km\ó 6.9-7.0 fogyasztást ír. Az mennyire reális?
Naplózva

Mk3 benzin 2002
drof
Vendég
« Új hozzászólás #735 Dátum: 2013.09.20 péntek, 09:03:29 »

6-os főút Ercsi után  tempomat 95km\ó 6.9-7.0 fogyasztást ír. Az mennyire reális?

Országúton tempomattal, előzés nélkül annyi.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #736 Dátum: 2013.09.20 péntek, 11:24:12 »

6-os főút Ercsi után  tempomat 95km\ó 6.9-7.0 fogyasztást ír. Az mennyire reális?

teljesen, jó ideje mondom a dízeleseknek, hogy nem zabálja le a gatyámat, de nem hiszik  eplus2
Naplózva
Bounty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 217



E-mail
« Új hozzászólás #737 Dátum: 2013.09.20 péntek, 15:19:13 »

jó autó a dizel  :nyes:annak aki szereti,csak azt nem értem ha dizel és 5l eszik miért sírnak ha menni kell 600 km-ert
Naplózva

Mk3 benzin 2002
Bounty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 217



E-mail
« Új hozzászólás #738 Dátum: 2013.09.20 péntek, 15:22:21 »

az összes munkatársam nyavajog,pedig dizelesek
Naplózva

Mk3 benzin 2002
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #739 Dátum: 2013.10.01 kedd, 11:55:56 »

Sziasztok!
Van egy 2001-es V6-os kombi mondeóm és azt szeretném kérdezni, hogy az 5 sebességes váltót ki lehet cserélni 6 sebességesre? Egyáltalán ehhez az évjárathoz létezik 6 sebességes váltó, vagy csak 5 sebbességessel gyártották? Ha igen, akkor milyen átalakítást igényel? Elég csak a váltót cserélni, vagy a kulisszát is cserélni kell?
Valaki csinált már ilyet a saját kocsiján?
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #740 Dátum: 2013.10.01 kedd, 12:15:15 »

Sziasztok!
Van egy 2001-es V6-os kombi mondeóm és azt szeretném kérdezni, hogy az 5 sebességes váltót ki lehet cserélni 6 sebességesre? Egyáltalán ehhez az évjárathoz létezik 6 sebességes váltó, vagy csak 5 sebbességessel gyártották? Ha igen, akkor milyen átalakítást igényel? Elég csak a váltót cserélni, vagy a kulisszát is cserélni kell?
Valaki csinált már ilyet a saját kocsiján?

Ehhez az évjárathoz csak 5-ös váltó van. 6-os váltóval facelift utániakat szerelték.
Biztos megoldható az átszerelés, de vajon megéri-e?

Hívd fel mk2-őt, hátha van neki 6-os váltója mindennel....V6-hoz.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #741 Dátum: 2013.10.01 kedd, 12:19:35 »

Ehhez az évjárathoz csak 5-ös váltó van. 6-os váltóval facelift utániakat szerelték.
Biztos megoldható az átszerelés, de vajon megéri-e?

Hívd fel mk2-őt, hátha van neki 6-os váltója mindennel....V6-hoz.
hogyne érné meg ....
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #742 Dátum: 2013.10.01 kedd, 12:23:09 »

hogyne érné meg ....

Mennyibe van egy "szett"? (váltó lendkerék, kuplung, munkadíj)
Az mennyi idő alatt térül meg a minimális fogyasztás csökkenéssel?....meg ahhoz hosszú távokat is kell menni, hogy kelljen a 6....

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #743 Dátum: 2013.10.01 kedd, 12:59:36 »

Mennyibe van egy "szett"? (váltó lendkerék, kuplung, munkadíj)
Az mennyi idő alatt térül meg a minimális fogyasztás csökkenéssel?....meg ahhoz hosszú távokat is kell menni, hogy kelljen a 6....


nálam 5.-ben 130-135-ös tempomatnál 3000-3250 körüli a fordulat, ahol éppen nyit a második torok ....
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #744 Dátum: 2013.10.01 kedd, 13:01:27 »

nálam 5.-ben 130-135-ös tempomatnál 3000-3250 körüli a fordulat, ahol éppen nyit a második torok ....


Nincs itt már karburátor.
Mindenhol csak levegő megy be. Csak már örvényléssel történik a feltöltés.
A befecskendezési mennyiség nem ettől függ.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #745 Dátum: 2013.10.01 kedd, 13:25:00 »

Nincs itt már karburátor.
Mindenhol csak levegő megy be. Csak már örvényléssel történik a feltöltés.
A befecskendezési mennyiség nem ettől függ.
te miről beszélsz?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #746 Dátum: 2013.10.01 kedd, 13:35:07 »

te miről beszélsz?

Te miről beszélsz?  vigyor3
"nyit a második torok"  Huh?

Én erre reagáltam. Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #747 Dátum: 2013.10.01 kedd, 13:59:07 »

Ehhez az évjárathoz csak 5-ös váltó van. 6-os váltóval facelift utániakat szerelték.
Biztos megoldható az átszerelés, de vajon megéri-e?

Hívd fel mk2-őt, hátha van neki 6-os váltója mindennel....V6-hoz.
Tegnap sajnos szétröppent a jobb belső féltengely csukló és kérdés, hogy a váltóban minden ok!?
Már rég óta csinálja a váltóm, hogy  mikor bejön a hűvösebb idő, akkor reggel az első indítás után alig lehet beerőszakolni rükvercbe! Ezért gondoltam arra, hogy ha a szerelő azt mondja, hogy bele kéne nyúlni a váltóba is, akkor inkább szereznék bele egy 6 gangos váltót, amivel 120km/h-nál nem 3000rpm lenne a fordulat, mert én egy kicsit sokallom egy ekkora motornál!
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #748 Dátum: 2013.10.01 kedd, 14:03:43 »

Te miről beszélsz?  vigyor3
"nyit a második torok"  Huh?

Én erre reagáltam. Wink
Szerintem arra gondolt, hogy azon a fordulaton nyit a második pillangó szelep...!
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #749 Dátum: 2013.10.01 kedd, 14:24:22 »

Szerintem arra gondolt, hogy azon a fordulaton nyit a második pillangó szelep...!

Nem tökmindegy, hogy mikor nyit? Ez semmilyen hatással nincs arra, hogy 5-ös vagy 6-os a váltó......  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 ... 75   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.