Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:30:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 ... 75   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motorok  (Megtekintve 1303252 alkalommal)
0 Felhasználó és 74 vendég van a témában
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #750 Dátum: 2013.10.01 kedd, 14:37:17 »

Nem tökmindegy, hogy mikor nyit? Ez semmilyen hatással nincs arra, hogy 5-ös vagy 6-os a váltó......  Wink
Az igaz! eljen
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #751 Dátum: 2013.10.01 kedd, 15:03:13 »

Nem tökmindegy, hogy mikor nyit? Ez semmilyen hatással nincs arra, hogy 5-ös vagy 6-os a váltó......  Wink

De van összefüggés. Pl emelkedőn, vagy kis tempónöveléskor, tehát terhelés növelés hatására 5-ös váltónál a 3000 feletti fordulatszám miatt kinyitja a rövid szívó ágakat és hozzádobja a benzinmennyiséget is, kisebb fordulat esetén nem nyílna ki. Habár tempomattal sebesség tartáskor elvileg amúgy sem nyílik ki.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.01 kedd, 15:07:43 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #752 Dátum: 2013.10.01 kedd, 15:09:17 »

Te miről beszélsz?  vigyor3
"nyit a második torok"  Huh?

Én erre reagáltam. Wink

Mélytorok?   eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #753 Dátum: 2013.10.01 kedd, 15:13:42 »

De van összefüggés. Pl emelkedőn, vagy kis tempónöveléskor, tehát terhelés növelés hatására 5-ös váltónál a 3000 feletti fordulatszám miatt kinyitja a rövid szívó ágakat és hozzádobja a benzinmennyiséget is, kisebb fordulat esetén nem nyílna ki. Habár tempomattal sebesség tartáskor elvileg amúgy sem nyílik ki.


Nem folyok bele......  wave
Annyit azért elmondok még, hogy az örvénylapátok nem azért vannak benne, hogy ha kell kinyissanak (mert akkor nem is kellene bele), hanem alacsony fordulatszámon zárjanak és ezáltal más feltöltést érnek el a hengerben a levegő örvénylésével.
Benzin befecskendezési mennyiség nem változik a lapáttal. (vannak vákuumos lapátmozgatók is ahol nem elektromos motor működtet....ennyi) A fordulatszám növelésével változik a befecskendezett mennyiség vagy csökkenésével csökken.....de még ez is sok változótól függ.
Nyomaték miatt nyit-zár és nem a tempomattal van kapcsolatban.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #754 Dátum: 2013.10.01 kedd, 15:21:49 »


Nem folyok bele......  wave
Annyit azért elmondok még, hogy az örvénylapátok nem azért vannak benne, hogy ha kell kinyissanak (mert akkor nem is kellene bele), hanem alacsony fordulatszámon zárjanak és ezáltal más feltöltést érnek el a hengerben a levegő örvénylésével.
Benzin befecskendezési mennyiség nem változik a lapáttal. (vannak vákuumos lapátmozgatók is ahol nem elektromos motor működtet....ennyi) A fordulatszám növelésével változik a befecskendezett mennyiség vagy csökkenésével csökken.....de még ez is sok változótól függ.
Nyomaték miatt nyit-zár és nem a tempomattal van kapcsolatban.
értem
tehát a beszívott levegő mennyiségétől függetlenül mindig ugyanannyi üzemanyagot kap a motor és az ecut meg a lambdát nem érdekli, hogy milyen a benzin-levegő arány
világos mint a vakablak
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #755 Dátum: 2013.10.01 kedd, 15:37:18 »

értem
tehát a beszívott levegő mennyiségétől függetlenül mindig ugyanannyi üzemanyagot kap a motor és az ecut meg a lambdát nem érdekli, hogy milyen a benzin-levegő arány
világos mint a vakablak

Nem kell az irónia...  Hol olvastad, hogy a levegő mennyiségétől függetlenül kap benzint? Ezt te írod és biztosan nem írtam ilyet. Cool
Legfeljebb nem érted jól.
Hidd el, annyi levegő jut a hengerbe, amennyit be tud szívni! A légtömegmérőn átmegy a mennyiség....a motorba vagy hosszabb vagy rövidebb úton jut be és ezzel változik a levegő áramlása, mozgása....henger feltöltés minősége. Alacsony fordulatszámon kedvezőbb ha hosszabb úton (zárt swirl szeleppel)l szív a motor, nagyobb fordulatszámon nyitott szelepnél történik a feltöltés.

Az 5 és 6 sebességes váltónál ennek semmi szerepe nincsen..........mert ebből indult ki......

Én kiszálltam. Mindenki azt hisz amit akar.......... Én meg azt tudom, amit tudok. Ezt nem kell elfogadni, de a tények makacs dolgok. wave

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #756 Dátum: 2013.10.01 kedd, 15:39:01 »

Az 5 és 6 sebességes váltónál ennek semmi szerepe nincsen..........mert ebből indult ki......
nincs?
azonos sebességnél más fordulatszám-tartomány ....
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #757 Dátum: 2013.10.01 kedd, 15:50:19 »

nincs?
azonos sebességnél más fordulatszám-tartomány ....

Ez evidens....... de valaki idekeverte az örvénylapátokat. Csak azt nem értem miért.... fejvakaras

Én annyit vetettem fel az elején, hogy amennyivel kevesebbet forog a motor és az ebből eredő kevesebb üzemanyag fogyasztás nyeresége (hosszú távon, ahol kell már 6-ot kapcsolni az 5 után) mikor vált át valódi nyereséggé a befektetett összeget megtérítve.
Ennyit vetettem fel.... Ehhez nagyon sokat kell és hosszú úton autózni, hogy generálódjon a fordulatszám csökkenésből eredő megtakarítás.

Ha csak azért kell a 6, mert jampi......az más!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #758 Dátum: 2013.10.01 kedd, 15:53:02 »



Ha csak azért kell a 6, mert jampi......az más!  wave

Ha kevesebbet pörög, akkor kevésbé kopik, nem? És azért az is számít...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #759 Dátum: 2013.10.01 kedd, 15:58:42 »

Ha kevesebbet pörög, akkor kevésbé kopik, nem? És azért az is számít...
Tévedés.
Egy motornak nem fáj a fordulatszám! Nem az károsítja a motort, ha nagyobb vagy akár a max. olajnyomáson forog a motor.
A legkárosabb üzemi körülmény az alapjárat! Ez károsítja a motort a legjobban.



Ezért is vannak jobb állapotban az akár kétszer többet futott szinte csak autópályán használt autók motorjai, mint a fele annyit futott városi vagy rövidtávos autók motorjai.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.01 kedd, 16:00:29 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #760 Dátum: 2013.10.01 kedd, 16:06:51 »


Nem folyok bele......  wave
Annyit azért elmondok még, hogy az örvénylapátok nem azért vannak benne, hogy ha kell kinyissanak (mert akkor nem is kellene bele), hanem alacsony fordulatszámon zárjanak és ezáltal más feltöltést érnek el a hengerben a levegő örvénylésével.
Benzin befecskendezési mennyiség nem változik a lapáttal. (vannak vákuumos lapátmozgatók is ahol nem elektromos motor működtet....ennyi) A fordulatszám növelésével változik a befecskendezett mennyiség vagy csökkenésével csökken.....de még ez is sok változótól függ.
Nyomaték miatt nyit-zár és nem a tempomattal van kapcsolatban.

Ez rendben van, de ha javul a henger feltöltődése, akkor az azt jelenti, hogy több benzin-levegő elegy tud beáramlani, nem? Nem csak az ideálisabb örvénylésről van szó, hanem főleg az ideális gázlengésekről. Amennyiben a levegő a megfelelő pillanatban verődik a szívószelephez, akkor az elősegíti beáramlást, tehát növekszik is a bejutó levegő mennyisége, ehhez érdemes lehet több benzint adagolni.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.01 kedd, 16:08:23 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #761 Dátum: 2013.10.01 kedd, 16:34:46 »

Tegnap sajnos szétröppent a jobb belső féltengely csukló és kérdés, hogy a váltóban minden ok!?
Már rég óta csinálja a váltóm, hogy  mikor bejön a hűvösebb idő, akkor reggel az első indítás után alig lehet beerőszakolni rükvercbe! Ezért gondoltam arra, hogy ha a szerelő azt mondja, hogy bele kéne nyúlni a váltóba is, akkor inkább szereznék bele egy 6 gangos váltót, amivel 120km/h-nál nem 3000rpm lenne a fordulat, mert én egy kicsit sokallom egy ekkora motornál!

a 6os váltóval 2800 körül forog 130 nál
Naplózva
Wadasz_22
Vendég
« Új hozzászólás #762 Dátum: 2013.10.01 kedd, 18:01:44 »


Csak kiváncsiságból kérdezem, hogy 150nél illetve 170 nél mennyit forog hatosban a váltó( km óra szerint értem,mivel a valóság mindig kevesebb vmivel legalábbis gps szerint.)?



a 6os váltóval 2800 körül forog 130 nál
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #763 Dátum: 2013.10.01 kedd, 18:08:50 »

Csak kiváncsiságból kérdezem, hogy 150nél illetve 170 nél mennyit forog hatosban a váltó( km óra szerint értem,mivel a valóság mindig kevesebb vmivel legalábbis gps szerint.)?




érdekes módon a 18as kerekekkel elég közel van nekem a valósághoz. Az ecu szerinti pedig pontos. Nem nézegettem ezeknél a sebességeknél, de 200 nál úgy 4200-4500 körül forgott. ha jól emlékszem
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #764 Dátum: 2013.10.01 kedd, 18:10:11 »

amúgy a 6os váltó egy felesleges hülyeség a v6hoz. ha nem gyilkolod, akkor 1,3,5,6 pont elég  eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #765 Dátum: 2013.10.01 kedd, 20:44:25 »

Mélytorok?   eplus2
te minden témába beleviszed az érzelmeket? nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bounty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 217



E-mail
« Új hozzászólás #766 Dátum: 2013.10.01 kedd, 21:00:15 »

2,3,5 a többit ne koptasd, ha emelkedőnek indulsz akkor kell az1-es, az 1 fokozat alkalmazása : jobbláb jobbszélsőpedált ütközésig lenyom,kuplungbe szursz egypici karót kuplungról leveszed a lábad és áttlépsz a gázra , fontos mindig 2 lábbal állj a gázon, vagy a féken  eplus2 police
Naplózva

Mk3 benzin 2002
Bounty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 217



E-mail
« Új hozzászólás #767 Dátum: 2013.10.01 kedd, 21:02:56 »

ha v6-osal járkálsz mindig a hangját figyeld, a többi csak részlet
Naplózva

Mk3 benzin 2002
Bounty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 217



E-mail
« Új hozzászólás #768 Dátum: 2013.10.01 kedd, 21:05:25 »

5 vagy 6-os váltó szerintem csak a pályán tudod érezni a fogyasztásra gyakorolt hatását(ha van egyáltalán ilyen)
városban nem sok értelme
Naplózva

Mk3 benzin 2002
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #769 Dátum: 2013.10.01 kedd, 21:06:27 »

ha v6-osal járkálsz mindig a hangját figyeld, a többi csak részlet

 eljen
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #770 Dátum: 2013.10.02 szerda, 07:42:27 »

Ez evidens....... de valaki idekeverte az örvénylapátokat. Csak azt nem értem miért.... fejvakaras

Én annyit vetettem fel az elején, hogy amennyivel kevesebbet forog a motor és az ebből eredő kevesebb üzemanyag fogyasztás nyeresége (hosszú távon, ahol kell már 6-ot kapcsolni az 5 után) mikor vált át valódi nyereséggé a befektetett összeget megtérítve.
Ennyit vetettem fel.... Ehhez nagyon sokat kell és hosszú úton autózni, hogy generálódjon a fordulatszám csökkenésből eredő megtakarítás.

Ha csak azért kell a 6, mert jampi......az más!  wave
hogy miért? pont azért mert X fordulatnál van nyitás, X-400-nál nincs
btw a TDCI-sek nem kevésszer írtak már róla, hogy hogyan változott a fogyasztás a váltócserével és ott még nincs is második sor ...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #771 Dátum: 2013.10.02 szerda, 07:53:33 »

hogy miért? pont azért mert X fordulatnál van nyitás, X-400-nál nincs
btw a TDCI-sek nem kevésszer írtak már róla, hogy hogyan változott a fogyasztás a váltócserével és ott még nincs is második sor ...

A TDCI-nek mi köze ehhez a dologhoz?
Ehhez nem kell okosnak lenni, hogy ha kevesebb a fordulatszám, kevesebb üzemanyag kell. (icurka-picurkával)

De a váltós dologhoz még mindig nincs köze a pillangószelepsornak és legfőképp a szelepsornak a fogyasztáscsökkenéshez. Ott a TDCI-s példa.
Ez motorterhelés függvénye, nem fordulatszám. Nem olyan, mint a 2T "power" szelep a motoroknál.
A fordulatszám miatt fogyaszthat kevesebbet, minimálisan.
Hagyjuk már a swirl szelepeket. wave

A megtérülésről írjon már valaki......amit többször leírtam már, hogy csak hosszú úton van értelme, amikor amúgy is kedvező a fogyasztás 5-ös váltóval is.
A fogyasztás "nyereség" mennyi idő alatt (pénz) fedezi az átalakítási költséget?   Ez a lényeg!
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.02 szerda, 07:56:40 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
drof
Vendég
« Új hozzászólás #772 Dátum: 2013.10.02 szerda, 18:40:27 »


A megtérülésről írjon már valaki......amit többször leírtam már, hogy csak hosszú úton van értelme, amikor amúgy is kedvező a fogyasztás 5-ös váltóval is.
A fogyasztás "nyereség" mennyi idő alatt (pénz) fedezi az átalakítási költséget?   Ez a lényeg!

Rossz oldalról közelítesz a megtérüléshez, mivel írta, hogy mi a tényálladék.

Vagy váltójavítás, vagy csere 6-osra a lehetséges opciók, ha hozzá kell nyúli. Egyik 80e, a másik 85e. (most csak mondtam 2 tetszőleges összeget, de az arányok így alakulnak, ugyanis az első opciónál váltó ki, váltó szét, váltó össze, váltó vissza, a másodiknál váltó megvesz, váltó ki, váltó be.................az első opció váltószerelő munkadíja és anyagköltsége kb. ugyan annyi, mint a bontott 6-os ára).

Az a cca. 5ezer JMF pedig egy Budapest-Köln-Budapest vonalon már be is jött a családi kasszába. integet2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #773 Dátum: 2013.10.02 szerda, 18:47:40 »

Rossz oldalról közelítesz a megtérüléshez, mivel írta, hogy mi a tényálladék.

Vagy váltójavítás, vagy csere 6-osra a lehetséges opciók, ha hozzá kell nyúli. Egyik 80e, a másik 85e. (most csak mondtam 2 tetszőleges összeget, de az arányok így alakulnak, ugyanis az első opciónál váltó ki, váltó szét, váltó össze, váltó vissza, a másodiknál váltó megvesz, váltó ki, váltó be.................az első opció váltószerelő munkadíja és anyagköltsége kb. ugyan annyi, mint a bontott 6-os ára).

Az a cca. 5ezer JMF pedig egy Budapest-Köln-Budapest vonalon már be is jött a családi kasszába. integet2

Persze, ha mindenképp le kell venni vagy javítani, akkor ésszerű.  wave
De ugye itt sokan jöttek az alacsonyabb fordulatszámmal és a kevesebb fogyasztással. Ezt a vonalat rágtuk tovább kicsit.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #774 Dátum: 2013.10.03 csütörtök, 19:11:18 »

sziasztok!a kocsim ha áll egy pár  napot vagy akár csak 1-et akkor sose indul elsöre.csak második inditozásra.de csak az elsö problémás mert utánna ha a városba megyek ide oda akkor mindig indul rendesen.lehet hogy az öninditoval lesz vmi gond?
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #775 Dátum: 2013.10.03 csütörtök, 19:13:49 »

sziasztok!a kocsim ha áll egy pár  napot vagy akár csak 1-et akkor sose indul elsöre.csak második inditozásra.de csak az elsö problémás mert utánna ha a városba megyek ide oda akkor mindig indul rendesen.lehet hogy az öninditoval lesz vmi gond?

Ha forgat és mégsem indul, akkor a benzin visszafolyik. Ebből leőbb-utóbb benzinszivattyú csere lehet, mert nem szabadna visszaengednie vagy ugye gyújtásra kellene annyit tolnia, hogy rendesen indul.
Kellene benzinnyomást mérni....állás után első indítózáskor.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #776 Dátum: 2013.10.03 csütörtök, 20:02:21 »

Ha forgat és mégsem indul, akkor a benzin visszafolyik. Ebből leőbb-utóbb benzinszivattyú csere lehet, mert nem szabadna visszaengednie vagy ugye gyújtásra kellene annyit tolnia, hogy rendesen indul.
Kellene benzinnyomást mérni....állás után első indítózáskor.

Hát meg indítás előtt nem ártana kivárni azt a 3-4 mp-et, amíg a szivattyú feltolja a benyát.
Naplózva
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #777 Dátum: 2013.10.04 péntek, 16:07:00 »

Ha forgat és mégsem indul, akkor a benzin visszafolyik. Ebből leőbb-utóbb benzinszivattyú csere lehet, mert nem szabadna visszaengednie vagy ugye gyújtásra kellene annyit tolnia, hogy rendesen indul.
Kellene benzinnyomást mérni....állás után első indítózáskor.
köszi a tippet.legalább tudom merre lesz a gond.
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #778 Dátum: 2013.10.10 csütörtök, 15:50:58 »

Rossz oldalról közelítesz a megtérüléshez, mivel írta, hogy mi a tényálladék.

Vagy váltójavítás, vagy csere 6-osra a lehetséges opciók, ha hozzá kell nyúli. Egyik 80e, a másik 85e. (most csak mondtam 2 tetszőleges összeget, de az arányok így alakulnak, ugyanis az első opciónál váltó ki, váltó szét, váltó össze, váltó vissza, a másodiknál váltó megvesz, váltó ki, váltó be.................az első opció váltószerelő munkadíja és anyagköltsége kb. ugyan annyi, mint a bontott 6-os ára).

Az a cca. 5ezer JMF pedig egy Budapest-Köln-Budapest vonalon már be is jött a családi kasszába. integet2
Ott a pont! eljen
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #779 Dátum: 2013.10.10 csütörtök, 16:06:43 »

A féltengely és váltó probléma megoldva! vigyor3
A jobb oldali hosszú féltengelynek van egy vezető csapágya, ami egy gumiágyas konzollal hozzá van rögzítve a motorblokkhoz. Na nekem ennek a vezető csapágynak ment szét a gumiágya és hullott szét a vezetőcsapágy, amitől a féltengely kicsúszott a váltóból! 80pár ezerért akart a szerelő alkatrészt rendelni a féltengelyhez, mert állítólag nem, vagy csak nehezen lehet cserélni és ilyen utángyártott alkatrész nincs hozzá! Mondtam neki, hogy akkor inkább szerzek bontottan egy komplett jobbos féltengelyt azt csókolom! Így is lett, 20e-ért vettem egy komplett féltengelyt, így csak olajat és szimeringet kellett cserélni a váltóban! Szerencsére a váltónak nem lett baja, így az olaj és a szimering kivételével érintetlen maradt.
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #780 Dátum: 2013.10.10 csütörtök, 18:58:44 »

A féltengely és váltó probléma megoldva! vigyor3
A jobb oldali hosszú féltengelynek van egy vezető csapágya, ami egy gumiágyas konzollal hozzá van rögzítve a motorblokkhoz. Na nekem ennek a vezető csapágynak ment szét a gumiágya és hullott szét a vezetőcsapágy, amitől a féltengely kicsúszott a váltóból! 80pár ezerért akart a szerelő alkatrészt rendelni a féltengelyhez, mert állítólag nem, vagy csak nehezen lehet cserélni és ilyen utángyártott alkatrész nincs hozzá! Mondtam neki, hogy akkor inkább szerzek bontottan egy komplett jobbos féltengelyt azt csókolom! Így is lett, 20e-ért vettem egy komplett féltengelyt, így csak olajat és szimeringet kellett cserélni a váltóban! Szerencsére a váltónak nem lett baja, így az olaj és a szimering kivételével érintetlen maradt.

Nem akarlak elkeseríteni, de cserélhető az a csapágy. Legalábbis az előző 1.8-as MKIII-asomon csrélték, amior kuplungozták. Kemény 10e ft-ért vettem meg hozzá a csapágyat.

Ezt kellett cserélni?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #781 Dátum: 2013.10.10 csütörtök, 19:37:08 »

Nem akarlak elkeseríteni, de cserélhető az a csapágy. Legalábbis az előző 1.8-as MKIII-asomon csrélték, amior kuplungozták. Kemény 10e ft-ért vettem meg hozzá a csapágyat.

Ezt kellett cserélni?

Sőt, az enyémen (mk2) konzolostul ki lehet venni.
Naplózva
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #782 Dátum: 2013.10.10 csütörtök, 19:46:32 »

Nem akarlak elkeseríteni, de cserélhető az a csapágy. Legalábbis az előző 1.8-as MKIII-asomon csrélték, amior kuplungozták. Kemény 10e ft-ért vettem meg hozzá a csapágyat.

Ezt kellett cserélni?
Azt én is tudom, hogy cserélhető, mivel lehet hozzá csapágyat külön venni. Csak úgy voltam vele, hogy jobban járok 20e-ért egy komplett féltengely cserével, ami gyári Ford, minthogy veszek tizenpárezerért egy utángyártott fost ami fene tudja meddig bírja..., vagy 30párezerért egy gyárit! Így legalább maradt tartalék alkatrészem is! Wink
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #783 Dátum: 2013.10.12 szombat, 14:40:17 »

Azt én is tudom, hogy cserélhető, mivel lehet hozzá csapágyat külön venni. Csak úgy voltam vele, hogy jobban járok 20e-ért egy komplett féltengely cserével, ami gyári Ford, minthogy veszek tizenpárezerért egy utángyártott fost ami fene tudja meddig bírja..., vagy 30párezerért egy gyárit! Így legalább maradt tartalék alkatrészem is! Wink
nem féltengely vásárlást írtak a kollégák, hanem a csapágy cseréjét ....
a megfelelően kiválasztott csapágy túléli a kocsid is ...
Naplózva
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #784 Dátum: 2013.10.12 szombat, 15:33:35 »

nem féltengely vásárlást írtak a kollégák, hanem a csapágy cseréjét ....
a megfelelően kiválasztott csapágy túléli a kocsid is ...
"Ha a megfelelően kiválasztott csapágy túléli a kocsit is", akkor nem értem, hogy miért ment tönkre a gyári...!?
Akkor döntöttem úgy, hogy bontott féltengelyt veszek, mikor a szerelő azt mondta, hogy nem biztos abban, hogy ő le bírja szedni azt a csapágyat a féltengelyről... 86e ért meg nem akartam gyári új alkatrészt venni (főleg, hogy 200e környékén már komplett üzemképes V6 Mondeót lehet venni magyar papírok nélkül...) és az autót sem akartam átszállítattni másik szerelőhöz ahol esetleg biztosan tudták volna csak a csapágyat cserélni!
Ezen már kár rágódni, mert már így alakult és ez így nekem jó! Wink
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #785 Dátum: 2013.10.14 hétfő, 07:37:42 »

"Ha a megfelelően kiválasztott csapágy túléli a kocsit is", akkor nem értem, hogy miért ment tönkre a gyári...!?
Akkor döntöttem úgy, hogy bontott féltengelyt veszek, mikor a szerelő azt mondta, hogy nem biztos abban, hogy ő le bírja szedni azt a csapágyat a féltengelyről... 86e ért meg nem akartam gyári új alkatrészt venni (főleg, hogy 200e környékén már komplett üzemképes V6 Mondeót lehet venni magyar papírok nélkül...) és az autót sem akartam átszállítattni másik szerelőhöz ahol esetleg biztosan tudták volna csak a csapágyat cserélni!
Ezen már kár rágódni, mert már így alakult és ez így nekem jó! Wink
a gyári elment 10 évet (ami egyébként szerintem nagyon kevés, mk1-esek 16-17 évnél járnak és semmi bajuk ...), a következő is elmegy annyit, az meg már a kocsi végkora
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #786 Dátum: 2013.10.14 hétfő, 13:37:43 »

Azt én is tudom, hogy cserélhető, mivel lehet hozzá csapágyat külön venni. Csak úgy voltam vele, hogy jobban járok 20e-ért egy komplett féltengely cserével, ami gyári Ford, minthogy veszek tizenpárezerért egy utángyártott fost ami fene tudja meddig bírja..., vagy 30párezerért egy gyárit! Így legalább maradt tartalék alkatrészem is! Wink

Vettél 20e-ért egy bontott féltengelyt, ami ismételten ki tudja, hogy meddig fog elmenni. Az ugy. csapágy sem biztos, hogy sz.r. Én pl a Hanspires-ről még nem hallottam,hogy sz.r lenne. Sőt vannak olyan utángyártott alkatrészek, amik tovább bírják, mint a "gyáriak". De te tudod. Mindenki azt szerel/szereltet be az autójába, amit akar.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #787 Dátum: 2013.10.14 hétfő, 14:06:53 »


Ezen már kár rágódni, mert már így alakult és ez így nekem jó! Wink

Nem egészen ez a lényeg. Neked nyilván jó így, de ez a fórum nem csak azért van, hogy neked jó legyen. Azért jó ezekről beszélni, mert aki legközelebb ebben a cipóben jár, majd elolvashatja az alternatívákat itt és több opcióból választhat. Például csapágy cserét féltengely csere helyett. nyes
Naplózva
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #788 Dátum: 2013.10.14 hétfő, 15:41:31 »

Nem egészen ez a lényeg. Neked nyilván jó így, de ez a fórum nem csak azért van, hogy neked jó legyen. Azért jó ezekről beszélni, mert aki legközelebb ebben a cipóben jár, majd elolvashatja az alternatívákat itt és több opcióból választhat. Például csapágy cserét féltengely csere helyett. nyes
Ezzel csak két baj van! Amikor az ember hirtelen bele kerül, mint esetemben az adott helyzetbe (és nincs "típus specifikus" autószerelői végzetsége), akkor spontán kell döntést hozni! Abban a pillanatban, amikor benyögte a szerelő a 86e forintos alkatrész árát, mert ő a csapágy cserében nem volt biztos, hogy meg tudja oldani, mivel nem tudta hogyan lehet a csapágyat le és felhúzni a féltengelyre, mert az egyik végén csukló van, a másik vége meg vastagabb mint a tengely...
Onnantól hiába tudtam 11e-ért csapágyat szerezni, nem mertem bevállalni...
A következő problémám még az volt, hogy úgy vontattuk be a kocsit a szerelőhöz a barátommal kb. 50km-ről és az első pár kilóméter után valami történt, mert elszabadult a féltengely és ha 20km/h-nál gyorsabban húztak, akkor valamihez nagyon erőssen és hangosan verődött (3 órába telt az 50km)! Abban sem voltam biztos, hogy a féltengely többi része is megúszta sérülés nélkül, mert az összes gumiharang szétszakadt rajta a vontatás alatti verődés miatt... Ezért elvetettem magamban azt a kérdést is, hogy másik szerelőhöz viszem...
Tehát abban a helyzetben azt láttam optimális megoldásnak, hogy veszek egy bontott féltengelyt és megspórolom a csapágy mizériát és a gumiharangok árát!
És van egy harmadik tényező is. Szokás szerint mindig az van, hogy utólag mindenki olyan okos..., hogy miért nem ezt vetted, miért nem ott csináltattad, .... és miért nem szóltál, mert féláron tudtam volna...! Bezzeg amikor kérdez valamit az ember, akkor általában napokig válaszra sem méltatják, és ha mégis, akkor az is csak jópofa hülyeség, vagy laikus okoskodás...!
Persze van olyan is, hogy segítséget kap az ember, de sajnos ez a ritkább!
Az én történetem, meg lehet úgy is tanulságos az utánam következőknek, hogy 20e-ért még maradt tartalék alkatrészem is...! Wink
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
drof
Vendég
« Új hozzászólás #789 Dátum: 2013.10.14 hétfő, 15:59:51 »

Ezzel csak két baj van! Amikor az ember hirtelen bele kerül, mint esetemben az adott helyzetbe (és nincs "típus specifikus" autószerelői végzetsége), akkor spontán kell döntést hozni!


Pont azért van ez a fórum, hogy ne így legyen. Aki elolvasta a történeted és a hozzá fűzött kommenteket, annak már nem kell spontán döntenie, mert birtokában van annak az infónak, aminek se a szerelőd, se te nem voltál a kritikus időpontban. Gondolom ez érthető.


Tehát abban a helyzetben azt láttam optimális megoldásnak, hogy veszek egy bontott féltengelyt és megspórolom a csapágy mizériát és a gumiharangok árát!


Jól láttad és jól is tetted abban a helyzetben.  nyes

Viszont aki olvassa a történetet, az már tud máshogy is dönteni. Anélkül, hogy autószerelő lenne.

Érted a lényeget? Nem azért vesézzük itt ki a dolgokat, mert unatkozunk és nincs jobb dolgunk, mint az orrod alá dörgülni, hogy van más megoldás is. Azért tesszük, hogy segítsünk a többieknek, akik hasolóan járnak majd, mint ahogy te jártál.

Tehát köszönet jár neked is, amiért megosztottad és a többieknek is, amiért hozzászóltak.  wave
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #790 Dátum: 2013.10.14 hétfő, 19:11:47 »

Pont azért van ez a fórum, hogy ne így legyen. Aki elolvasta a történeted és a hozzá fűzött kommenteket, annak már nem kell spontán döntenie, mert birtokában van annak az infónak, aminek se a szerelőd, se te nem voltál a kritikus időpontban. Gondolom ez érthető.


Jól láttad és jól is tetted abban a helyzetben.  nyes

Viszont aki olvassa a történetet, az már tud máshogy is dönteni. Anélkül, hogy autószerelő lenne.

Érted a lényeget? Nem azért vesézzük itt ki a dolgokat, mert unatkozunk és nincs jobb dolgunk, mint az orrod alá dörgülni, hogy van más megoldás is. Azért tesszük, hogy segítsünk a többieknek, akik hasolóan járnak majd, mint ahogy te jártál.

Tehát köszönet jár neked is, amiért megosztottad és a többieknek is, amiért hozzászóltak.  wave


 eljen eljen
Naplózva
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #791 Dátum: 2013.11.15 péntek, 21:31:12 »

sziasztok!gondoltam leirom hogy a kocsim ma lett kész.hengerfejezés volt.egy baracsi srác vállalta aki már csinált több ilyen v6 mondi hengerfejezést.összes tömités sikolás szoval minden megvolt.94 ezerért.ebböl a munkadija volt 35ezer.sztem nagyon is korrekt.bár a srác mondta hogy undoritó munka volt.és hogy utálja a fordokat. ;)na de mégsem 200-250 ezer volt.bár gondolom ha pesti lennék nem ennyi lett volna az ára.ö személy szerint nem ajánlotta a motorcserét mert szerinte az is lutri aztán kezdhetném elölröl.van benne valami.
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #792 Dátum: 2013.11.15 péntek, 21:56:57 »

Biztos forrásból kell venni motort és akkor nem lutri.
A V6-nál ki kell venni a motort és játék az egész.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #793 Dátum: 2013.12.18 szerda, 14:58:12 »

Biztos forrásból kell venni motort és akkor nem lutri.
A V6-nál ki kell venni a motort és játék az egész.


Sajnos minden lutri Sad
Igen elgondolkodtató mikor motor probléma van hogy mi a jobb megoldás....
Saját motort felújítani, sok sok pénzért, ami jó dolog mert jobb esetben újra 300e km-re alkalmas lesz. Vagy bontott motort venni amiben ki tudja hány km van... és beszélhetünk itt megbízható forrásokról, de a mai világban én anyámban sem bízok meg nem hogy egy idegen emberben főleg mikor százezrekről van szó.

Szvsz a jó bontott motor remek választás, a felújítás remek választás. Ha kifogunk/átvernek egy agyonütött motorral, vagy felújításnál (akár véletlenül is) elcseszerint valamit a szaki akkor az szaknyelven szopás.....
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #794 Dátum: 2013.12.18 szerda, 18:56:29 »

Sajnos minden lutri Sad
Igen elgondolkodtató mikor motor probléma van hogy mi a jobb megoldás....
Saját motort felújítani, sok sok pénzért, ami jó dolog mert jobb esetben újra 300e km-re alkalmas lesz. Vagy bontott motort venni amiben ki tudja hány km van... és beszélhetünk itt megbízható forrásokról, de a mai világban én anyámban sem bízok meg nem hogy egy idegen emberben főleg mikor százezrekről van szó.

Szvsz a jó bontott motor remek választás, a felújítás remek választás. Ha kifogunk/átvernek egy agyonütött motorral, vagy felújításnál (akár véletlenül is) elcseszerint valamit a szaki akkor az szaknyelven szopás.....

Ezzel kezdtem, hogy biztos forrásból kell venni. Ennyi.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #795 Dátum: 2013.12.18 szerda, 20:51:30 »

Ezzel kezdtem, hogy biztos forrásból kell venni. Ennyi.
Elbeszéltünk egymás mellett Smiley
A mondanivalóm az akart lenni hogy nem létezik biztos forrás  nyes
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #796 Dátum: 2013.12.18 szerda, 20:54:27 »

Elbeszéltünk egymás mellett Smiley
A mondanivalóm az akart lenni hogy nem létezik biztos forrás  nyes

Én meg nem véletlenül írtam. Létezik.
Én is vettem már 50e mérföldes (igazolt, szervizkönyves, videó felvételes motort)  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #797 Dátum: 2013.12.18 szerda, 21:00:18 »

Én meg nem véletlenül írtam. Létezik.
Én is vettem már 50e mérföldes (igazolt, szervizkönyves, videó felvételes motort)  Cool

Rendben  nyes
Naplózva
Stalky89
Vendég
« Új hozzászólás #798 Dátum: 2013.12.20 péntek, 09:35:07 »

sziasztok!gondoltam leirom hogy a kocsim ma lett kész.hengerfejezés volt.egy baracsi srác vállalta aki már csinált több ilyen v6 mondi hengerfejezést.összes tömités sikolás szoval minden megvolt.94 ezerért.ebböl a munkadija volt 35ezer.sztem nagyon is korrekt.bár a srác mondta hogy undoritó munka volt.és hogy utálja a fordokat. ;)na de mégsem 200-250 ezer volt.bár gondolom ha pesti lennék nem ennyi lett volna az ára.ö személy szerint nem ajánlotta a motorcserét mert szerinte az is lutri aztán kezdhetném elölröl.van benne valami.

Szia! Tudnál elérhetőséget írni a szerelőhöz, mert tényleg jó árat mondott, ez tény.
Naplózva
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #799 Dátum: 2013.12.22 vasárnap, 11:10:20 »

Szia! Tudnál elérhetőséget írni a szerelőhöz, mert tényleg jó árat mondott, ez tény.
szia: irj ujra mailt mert veletlen kitoroltem a leveled:de iden mar nem fogod tudni levinni hozza;jelenleg kulfoldon vagyok 2an megyek haza akkor tudok adni elerhetoseget:en azota megvaltam a v6 tol vegre:
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
Oldalak: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 ... 75   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.071 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.