Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.28 vasárnap, 23:13:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 ... 75   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motorok  (Megtekintve 1176024 alkalommal)
0 Felhasználó és 31 vendég van a témában
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #900 Dátum: 2014.06.23 hétfő, 17:03:28 »


A problémás motorfék és a búgás azért van mer rossz az IACV vagy szakadt a cső, ami megy rá. A tisztítás állítólag ritkán segít rajta, vagy max csak egy kis időre.

Nekem a búgás amiatt volt, mert szakadt volt a cső a szelep előtt.
Motorfékem pedig közvetlen és határozott, amióta lehúztam az elektromos csatlakozót az IACV-ről (az alapjáratom is stabil 750). De ez másnál nem jött be, csak nálam valamiért pont ideális helyzetben ragadt be. Viszont egy próbát megér, akinél hibás.
A tisztítás hatására "megromlott a kapcsolatom a kis baglyommal" és már nem beszélgetünk...! vigyor3
De sajnos a motorfék is eltávozott (vagy inkább edig sem volt) a jó viszonnyal együtt és a domborzati viszonyokhoz igazodik a  "motorfék"...! falbav
Biztos, hogy az IACV miatt nincs motorfék, vagy lehet más oka is?
Lehúztam én is a csatlakozót róla, de rögtön leáll a motor, mert eltűnik az alapjárat!
A csöveket is átnéztem, de nem láttam semmi rendelleneset...
Kilehet valahogy mérni az IACV-t? Mekkora fesz megy bele, 12V?
Mit csinál konkrétan az IACV, nyit-zár, vagy forog is?
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #901 Dátum: 2014.06.23 hétfő, 18:22:23 »

A tisztítás hatására "megromlott a kapcsolatom a kis baglyommal" és már nem beszélgetünk...! vigyor3
De sajnos a motorfék is eltávozott (vagy inkább edig sem volt) a jó viszonnyal együtt és a domborzati viszonyokhoz igazodik a  "motorfék"...! falbav
Biztos, hogy az IACV miatt nincs motorfék, vagy lehet más oka is?
Lehúztam én is a csatlakozót róla, de rögtön leáll a motor, mert eltűnik az alapjárat!
A csöveket is átnéztem, de nem láttam semmi rendelleneset...
Kilehet valahogy mérni az IACV-t? Mekkora fesz megy bele, 12V?
Mit csinál konkrétan az IACV, nyit-zár, vagy forog is?

http://www.youtube.com/watch?v=U3jIj76oAos igaz ez foca alapjárati, de hasonlít is meg ugyan azt végzi a foca motoron, mint a V6-n, van egy tengelye amit elektromágnes mozgat rugó erő ellenében a tengelyen pedig egy dugattyú amely furatot nyit-zár. Látszik a videón ahogy a srác a csavarhúzóval működteti a tengelyt. 
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #902 Dátum: 2014.06.23 hétfő, 18:40:10 »

A tisztítás hatására "megromlott a kapcsolatom a kis baglyommal" és már nem beszélgetünk...! vigyor3
De sajnos a motorfék is eltávozott (vagy inkább edig sem volt) a jó viszonnyal együtt és a domborzati viszonyokhoz igazodik a  "motorfék"...! falbav
Biztos, hogy az IACV miatt nincs motorfék, vagy lehet más oka is?
Lehúztam én is a csatlakozót róla, de rögtön leáll a motor, mert eltűnik az alapjárat!
A csöveket is átnéztem, de nem láttam semmi rendelleneset...
Kilehet valahogy mérni az IACV-t? Mekkora fesz megy bele, 12V?
Mit csinál konkrétan az IACV, nyit-zár, vagy forog is?

Itt pedig egy animáció: https://www.youtube.com/watch?v=3tLtbI9OfYc

Az IACV-nek az alapjárat tartáson kívül van beleszólása a motorfékbe is. Késlelteti a motorféket azáltal, hogy gázelvételkor a váltások között egy pillanatra megtartja a fordulatot.
Más oka is lehet annak, ha nem esik le a fordulat: a pillangószelep mögött (motor felőli oldalán) becsatlakozó vákuumcsövek sérülése, vagy rossz szívósor tömítések. Jellemzően alul a kartergáz PCV szelepénél szokott probléma lenni. De ilyen esetekben fuldoklás/lefulladás is jellemző, mert a MAF által nem mért (fals) levegőről van szó. Mozgasd át ezeket a csöveket járó motornál, és figyeld a fordulatszámot. Érdemes fújkálni féktisztítót is a csövekre és a tömítésekhez. Ha felpörög kicsit a motor, akkor ott tömítetlenség vagy szakadás van.
« Utoljára szerkesztve: 2014.06.23 hétfő, 18:43:40 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #903 Dátum: 2014.06.23 hétfő, 21:58:11 »

Köszönöm mindenkinek a segítséget! Ha lesz egy kis időm átnézem!
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #904 Dátum: 2014.06.24 kedd, 21:32:16 »

http://www.polovniautomobili.com/oglas4918646/ford_mondeo/
Naplózva
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #905 Dátum: 2014.06.25 szerda, 18:11:19 »

Itt pedig egy animáció: https://www.youtube.com/watch?v=3tLtbI9OfYc

Az IACV-nek az alapjárat tartáson kívül van beleszólása a motorfékbe is. Késlelteti a motorféket azáltal, hogy gázelvételkor a váltások között egy pillanatra megtartja a fordulatot.
Más oka is lehet annak, ha nem esik le a fordulat: a pillangószelep mögött (motor felőli oldalán) becsatlakozó vákuumcsövek sérülése, vagy rossz szívósor tömítések. Jellemzően alul a kartergáz PCV szelepénél szokott probléma lenni. De ilyen esetekben fuldoklás/lefulladás is jellemző, mert a MAF által nem mért (fals) levegőről van szó. Mozgasd át ezeket a csöveket járó motornál, és figyeld a fordulatszámot. Érdemes fújkálni féktisztítót is a csövekre és a tömítésekhez. Ha felpörög kicsit a motor, akkor ott tömítetlenség vagy szakadás van.
Ma szétszedtük az IACV-t darabokra az autóvillamossági szerelő ismerősömmel, de nem találtunk semmi redelleneset rajta. Feszültségre nyit a mágnesszelep, de mégsincs motorfék! Azt nem tudjuk, hogy alap állásban teljesen zár a szelep,  vagy kicsit nyitva van? Tanácstalanok vagyunk, hogy mi lehet...
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #906 Dátum: 2014.06.25 szerda, 18:15:54 »

Ma szétszedtük az IACV-t darabokra az autóvillamossági szerelő ismerősömmel, de nem találtunk semmi redelleneset rajta. Feszültségre nyit a mágnesszelep, de mégsincs motorfék! Azt nem tudjuk, hogy alap állásban teljesen zár a szelep,  vagy kicsit nyitva van? Tanácstalanok vagyunk, hogy mi lehet...
Kicsit nyitva van, ez így még logikus is.
Mi az, hogy nincs motorfék? Automata?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #907 Dátum: 2014.06.25 szerda, 21:10:34 »

Kicsit nyitva van, ez így még logikus is.
Mi az, hogy nincs motorfék? Automata?
Nem autómata, hanem kéziváltós 5 sebességes!
Bármilyen fordulatnál és fokozatban, ha leveszem a lábam a gázról, akkor a domborzati viszonyoktól függően lassul, stagnál vagy gyorsul az autó! Ha sík úton megyek, akkor szinte ugyan azon a fordulaton megy tovább! Csak hosszú idő/távolság alatt esik vissza nagyon lassan a fordulat. Emelkedőnek felfelé természetesen gyorsabb a folyamat. Viszont lejtőnek lefelé simán gyorsul tovább az autó bármelyik fokozatban, a lejtő meredekségétől függően és bele-bele kell mindig fékeznem, hogy ne gyorsuljon tovább!
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #908 Dátum: 2014.06.25 szerda, 21:14:43 »

Nem autómata, hanem kéziváltós 5 sebességes!
Bármilyen fordulatnál és fokozatban, ha leveszem a lábam a gázról, akkor a domborzati viszonyoktól függően lassul, stagnál vagy gyorsul az autó! Ha sík úton megyek, akkor szinte ugyan azon a fordulaton megy tovább! Csak hosszú idő/távolság alatt esik vissza nagyon lassan a fordulat. Emelkedőnek felfelé természetesen gyorsabb a folyamat. Viszont lejtőnek lefelé simán gyorsul tovább az autó bármelyik fokozatban, a lejtő meredekségétől függően és bele-bele kell mindig fékeznem, hogy ne gyorsuljon tovább!

Kapcsold ki a tempomatot.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #909 Dátum: 2014.06.25 szerda, 21:28:11 »

Azt nem tudom, hogy a vákum a szelepfészek felé szívja a szelepet, vagy az elektomágnes felé?
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #910 Dátum: 2014.06.25 szerda, 21:53:34 »

Kapcsold ki a tempomatot.  vigyor3
Az mekkora poén lenne, ha az lenne a baj! nyes vigyor3 eplus2
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #911 Dátum: 2014.06.26 csütörtök, 00:40:20 »

Nem autómata, hanem kéziváltós 5 sebességes!
Bármilyen fordulatnál és fokozatban, ha leveszem a lábam a gázról, akkor a domborzati viszonyoktól függően lassul, stagnál vagy gyorsul az autó! Ha sík úton megyek, akkor szinte ugyan azon a fordulaton megy tovább! Csak hosszú idő/távolság alatt esik vissza nagyon lassan a fordulat. Emelkedőnek felfelé természetesen gyorsabb a folyamat. Viszont lejtőnek lefelé simán gyorsul tovább az autó bármelyik fokozatban, a lejtő meredekségétől függően és bele-bele kell mindig fékeznem, hogy ne gyorsuljon tovább!

Csak gázelvételnél van problémád? Más körülmények között mindig megfelelően reagál a gázra, sosem rángat, nem fullad (le), az alapjárat stabil 725+/-50?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #912 Dátum: 2014.06.26 csütörtök, 10:05:00 »

Csak gázelvételnél van problémád? Más körülmények között mindig megfelelően reagál a gázra, sosem rángat, nem fullad (le), az alapjárat stabil 725+/-50?
Mostanában azt vettem észre, hogy indítás után 2000rpm fölött pörgeti a motort és csak szép apránként ejti vissza a fordulatot. Párszor előfordult már, hogy zötykölődős úton kinyomott kuplungnál leállt a motor, de mostanában nem fordult elő. Inkább azt figyeltem meg, ha üresben gurulok, akkor 1000rpm a fordulat és csak akkor esik vissz 750-re, miután megálltam. És váltásoknál is előfordul, hogy emelkedik egy kicsit a fordulat a kuplung kinyomása után és csak utána kezd lassan visszaesni...Tegnap este nem hagyott nyugodni a dolog és lementem matatni még egy kicsit, hátha... Lehúztam az IACV-ről a kábelt és úgy mentem vele egy kört. Alapjárat nincs, rögtön leáll, ha nem nyomom a gázt, de viszont van motorfék! De sajnos lett egy motordiagnosztikai hibakód is a műszerfalon! Azt el tudom tüntetni valahogy, vagy csak töröltetni tudom?
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #913 Dátum: 2014.06.26 csütörtök, 10:39:28 »

Csak gázelvételnél van problémád? Más körülmények között mindig megfelelően reagál a gázra, sosem rángat, nem fullad (le), az alapjárat stabil 725+/-50?
...más körülmények között nem rémlik, hogy lenne rendellenesség. Rángatás problémám volt, annó gyertyacsere után, de azt orvoslotam egy új gyertyakábel szettel! Igaz pár nap után az új kábelekkel is elkezdett rángatni gázadáskor, mint a régivel, de széthúzkodtam minden elektromos csatlakozót a motortérben és a gyertyakábelekkel együtt, végig fújkodtam mindent kontaktspray-vel! Azóta nem rángat. De ez már hónapkkal ezelőtt volt és azóta rángatás mentes. Gázadásra rögtön reagál. Csak a motorfékkel van problémám!
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #914 Dátum: 2014.06.26 csütörtök, 10:52:18 »

Az IACV kitakarítása után viszont teljesen megszűnt a "Moosing noise"! vigyor3
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #915 Dátum: 2014.06.26 csütörtök, 11:41:48 »

Mostanában azt vettem észre, hogy indítás után 2000rpm fölött pörgeti a motort és csak szép apránként ejti vissza a fordulatot. Párszor előfordult már, hogy zötykölődős úton kinyomott kuplungnál leállt a motor, de mostanában nem fordult elő. Inkább azt figyeltem meg, ha üresben gurulok, akkor 1000rpm a fordulat és csak akkor esik vissz 750-re, miután megálltam. És váltásoknál is előfordul, hogy emelkedik egy kicsit a fordulat a kuplung kinyomása után és csak utána kezd lassan visszaesni...Tegnap este nem hagyott nyugodni a dolog és lementem matatni még egy kicsit, hátha... Lehúztam az IACV-ről a kábelt és úgy mentem vele egy kört. Alapjárat nincs, rögtön leáll, ha nem nyomom a gázt, de viszont van motorfék! De sajnos lett egy motordiagnosztikai hibakód is a műszerfalon! Azt el tudom tüntetni valahogy, vagy csak töröltetni tudom?


Ha lehúztad a csatit, és úgy volt motorfék, akkor bebizonyosodott, hogy hibás az IACV.  De többi felsorolt tüneted is erre utal. A diag hibakód csak a csati lehúzás miatt van, ha visszadugod, akkor majd eltűnik, vagy akku saru le-fel, vagy hibakódtároló törlés. Egy új iacv elég húzós áron van, talán mkII Krisztiánnál akad valami keveset futott bontva.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #916 Dátum: 2014.06.26 csütörtök, 15:30:56 »


Ha lehúztad a csatit, és úgy volt motorfék, akkor bebizonyosodott, hogy hibás az IACV.  De többi felsorolt tüneted is erre utal. A diag hibakód csak a csati lehúzás miatt van, ha visszadugod, akkor majd eltűnik, vagy akku saru le-fel, vagy hibakódtároló törlés. Egy új iacv elég húzós áron van, talán mkII Krisztiánnál akad valami keveset futott bontva.
Én is valószínűnek tartom az IACV hibáját!
31e-ért tudok szerezni gyári újat belőle, remélem megoldja a gondot!
A hibakód úgy tűnik nem akar magától eltűnni! Megpróbálkozok egy akksi lekötéssel, ha úgy sem, akkor keresek valakit aki törölni tudja.

Köszönöm a segítséget mindenkinek! Wink
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #917 Dátum: 2014.06.26 csütörtök, 16:29:08 »


Egyébként szerintem az is egy járható út, ha a tolattyú kiékelésével állít be valaki egy alapjárati fordulatszámot, amit utána lehúzott csatival stabilan megtart az iacv. Legalábbis nekem nincs szükségem arra, hogy váltások között pillanatra megtartsa a fordulatot, könnyen rá lehet érezni pedállal is arra, hogy ne essen le a szükséges szint alá. Annyi csak a hátrány, hogy hidegen pár percig nemárt pedállal leutánozni az alapjárati szerepét (indításkor 1100 rpm, majd 1000 megállásokkor).

Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #918 Dátum: 2014.06.26 csütörtök, 17:41:22 »

Egyébként szerintem az is egy járható út, ha a tolattyú kiékelésével állít be valaki egy alapjárati fordulatszámot, amit utána lehúzott csatival stabilan megtart az iacv. Legalábbis nekem nincs szükségem arra, hogy váltások között pillanatra megtartsa a fordulatot, könnyen rá lehet érezni pedállal is arra, hogy ne essen le a szükséges szint alá. Annyi csak a hátrány, hogy hidegen pár percig nemárt pedállal leutánozni az alapjárati szerepét (indításkor 1100 rpm, majd 1000 megállásokkor).


Találtam a Youtube-on egy olyan videót, ahol egy lemezzel dugózta le a szívósor/IACV között a két lyukat és egy megfelelő méretű lyukat fúrt a lemezre, így iktatva ki az alapjárati motort!
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #919 Dátum: 2014.06.26 csütörtök, 18:17:26 »

Találtam a Youtube-on egy olyan videót, ahol egy lemezzel dugózta le a szívósor/IACV között a két lyukat és egy megfelelő méretű lyukat fúrt a lemezre, így iktatva ki az alapjárati motort!
Vicces.....
Amikor szabályozni kell, emelni pl. klíma vagy nagyobb elektromos terhelésnél...... a lyukat nehéz vatikáni.
Igazi gány megoldás.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #920 Dátum: 2014.07.03 csütörtök, 21:26:21 »

Sziasztok!

Vettem ma egy új gyári ford alapjárati motort (31e-ért), de azzal sincs motorfékem! falbav
Levettem az akkumulátorról is a sarúkat, hogy újra tanuljon a coputer, de úgy sincs változás...! rinya
Van valakinek valami ésszerű ötlete, hol keressem tovább a hibát?
Sajnos az alkatrészt nem veszik vissza, így van egy 10km-ert használt gyári Ford alapjárati motorom eladó! szomoru1
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #921 Dátum: 2014.07.03 csütörtök, 21:32:52 »

Én mondjuk azt nem értem, hogy miért gondoltad azt, hogy az alapjárati levegőszabályzó motor "szabályozza" a motorféket.....  fejvakaras
Motorfék akkor van, amikor kerék "hajtja" a motort. Tehát ha lelépsz a gázról.
Ha nem esik vissza a fordulatszám, akkor falsh levegő bejutás lehetséges valahol.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #922 Dátum: 2014.07.03 csütörtök, 21:51:06 »

Én mondjuk azt nem értem, hogy miért gondoltad azt, hogy az alapjárati levegőszabályzó motor "szabályozza" a motorféket.....  fejvakaras
Motorfék akkor van, amikor kerék "hajtja" a motort. Tehát ha lelépsz a gázról.
Ha nem esik vissza a fordulatszám, akkor falsh levegő bejutás lehetséges valahol.

Már végig fújkodtam mindent a motortérben féktisztító sprayvel és az összes csövet átnéztem, de semmi!
Viszont mikor lehúztam a csatlakozót az alapjárati motorról, akkor hirtelen lett motorfékem...! Igaz akkor sem fejeltem le a szélvédőt mikor levettem a gázról a lábam, de érezhetően határozottan jobban lassult a kocsi. Ezért gondoltam azt és mások is itt a fórumon, hogy nagy valószínűséggel azzal lesz a gond!
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #923 Dátum: 2014.07.04 péntek, 01:38:43 »

Én mondjuk azt nem értem, hogy miért gondoltad azt, hogy az alapjárati levegőszabályzó motor "szabályozza" a motorféket.....  fejvakaras
Motorfék akkor van, amikor kerék "hajtja" a motort. Tehát ha lelépsz a gázról.
Ha nem esik vissza a fordulatszám, akkor falsh levegő bejutás lehetséges valahol.


Pedig tudja szabályozni. Gázelvételkor késlelteti, és ha nyitva marad, akkor nincs elég fojtás a motorfékhatáshoz.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #924 Dátum: 2014.07.04 péntek, 01:57:08 »

Már végig fújkodtam mindent a motortérben féktisztító sprayvel és az összes csövet átnéztem, de semmi!
Viszont mikor lehúztam a csatlakozót az alapjárati motorról, akkor hirtelen lett motorfékem...! Igaz akkor sem fejeltem le a szélvédőt mikor levettem a gázról a lábam, de érezhetően határozottan jobban lassult a kocsi. Ezért gondoltam azt és mások is itt a fórumon, hogy nagy valószínűséggel azzal lesz a gond!

Elképzelhető, hogy az alapjárati vezérlőjelében van a hiba, ha most is ugyanúgy viselkedik, és most is van motorféked lehúzott csatival. 1-es sebességokozatban elég erőteljesnek kell érezned a motorféket. Az tény, hogy a gyári új megvétele elég merész dolog volt, én azt nem javasoltam, de mivel gyakori meghibásodásról van szó, valszeg lesz rá majd vevő. Nekem vettek már vissza alkatrészt, próbáld meg visszavinni személyesen, vagy levásárolni. Ha megvan még a gyári csomagolás, az előny.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #925 Dátum: 2014.07.04 péntek, 05:23:47 »

Elképzelhető, hogy az alapjárati vezérlőjelében van a hiba, ha most is ugyanúgy viselkedik, és most is van motorféked lehúzott csatival. 1-es sebességokozatban elég erőteljesnek kell érezned a motorféket. Az tény, hogy a gyári új megvétele elég merész dolog volt, én azt nem javasoltam, de mivel gyakori meghibásodásról van szó, valszeg lesz rá majd vevő. Nekem vettek már vissza alkatrészt, próbáld meg visszavinni személyesen, vagy levásárolni. Ha megvan még a gyári csomagolás, az előny.
Mi vezérli az IACV-t?
Sajnos bontott alkatrészt nem volt lehetőségem kipróbálni és venni sem szívesen vettem volna, mert ki tudja az is meddig tartott?! Mielőtt megvettem tájékoztattak, hogy nincs rá lehetőségük vissza venni, így ennek tudatában vásároltam meg. Teljesen biztos voltam benne, hogy ezzel lesz a gond, tévedtem! szomoru1
Meg van a gyári doboza és a blokk is róla.
Felrakom a polcra és ha szükségem, vagy szüksége lesz valakinek rá, akkor előveszem...
Az egy kicsit jobban idegesít, hogy akkor valójában mi is lehet a kocsi baja! Huh?  help
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #926 Dátum: 2014.07.04 péntek, 07:33:15 »


Pedig tudja szabályozni. Gázelvételkor késlelteti, és ha nyitva marad, akkor nincs elég fojtás a motorfékhatáshoz.

Tisztában vagyok vele, hogy a nagy rántások kiküszöbölésére finomabban ejti a fordulatszámot. Így van ez a 2.0-nál (azaz a 4 hengereseknél is)
Ha gázelvételnél megmarad a fordulatszám -ekkor nincs motorfék hatás-, akkor ilyen irányban kell elmenni keresni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #927 Dátum: 2014.07.04 péntek, 07:33:50 »

Már végig fújkodtam mindent a motortérben féktisztító sprayvel és az összes csövet átnéztem, de semmi!
Viszont mikor lehúztam a csatlakozót az alapjárati motorról, akkor hirtelen lett motorfékem...! Igaz akkor sem fejeltem le a szélvédőt mikor levettem a gázról a lábam, de érezhetően határozottan jobban lassult a kocsi. Ezért gondoltam azt és mások is itt a fórumon, hogy nagy valószínűséggel azzal lesz a gond!

Rendben.
Tempomatod van?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #928 Dátum: 2014.07.04 péntek, 07:35:39 »

Mi vezérli az IACV-t?


A motorvezérlő.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #929 Dátum: 2014.07.04 péntek, 07:40:42 »

Rendben.
Tempomatod van?
Igen!
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #930 Dátum: 2014.07.04 péntek, 11:27:11 »

Én mondjuk azt nem értem, hogy miért gondoltad azt, hogy az alapjárati levegőszabályzó motor "szabályozza" a motorféket.....  fejvakaras
Motorfék akkor van, amikor kerék "hajtja" a motort. Tehát ha lelépsz a gázról.
Ha nem esik vissza a fordulatszám, akkor falsh levegő bejutás lehetséges valahol.
Ha magas az alapjárat, akkor kevésbé van motorfék, magas alapjárat lehet az alapjárati levegőszabályzó motor hibája, hiszen a falsh levegőhöz hasonlóan az  alapjárati levegőszabályzó motor is adhat több levegőt, ha nem megfelelően szabályoz.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #931 Dátum: 2014.07.04 péntek, 12:15:34 »

Ha magas az alapjárat, akkor kevésbé van motorfék, magas alapjárat lehet az alapjárati levegőszabályzó motor hibája, hiszen a falsh levegőhöz hasonlóan az  alapjárati levegőszabályzó motor is adhat több levegőt, ha nem megfelelően szabályoz.


Mert én nem ezt írtam néhány hsz-el korábban?



Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #932 Dátum: 2014.07.04 péntek, 12:45:43 »

Mert én nem ezt írtam néhány hsz-el korábban?




Idézlek "Én mondjuk azt nem értem, hogy miért gondoltad azt, hogy az alapjárati levegőszabályzó motor "szabályozza" a motorféket.....  fejvakaras", igaz, nem a motorféket szabályozza, de befolyásolja, vagyis, ha rosszul szabályozza az alapjáratot, akkor ezáltal "szabályozza" a motorfék mértékét is annak ellenére, hogy nem arra hívatott.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #933 Dátum: 2014.07.04 péntek, 12:51:14 »

Mert én nem ezt írtam néhány hsz-el korábban?





meg azt is írta, hogy vett egy újat és azzal is ugyanaz volt a hiba
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #934 Dátum: 2014.07.04 péntek, 12:51:47 »

Idézlek "Én mondjuk azt nem értem, hogy miért gondoltad azt, hogy az alapjárati levegőszabályzó motor "szabályozza" a motorféket.....  fejvakaras", igaz, nem a motorféket szabályozza, de befolyásolja, vagyis, ha rosszul szabályozza az alapjáratot, akkor ezáltal "szabályozza" a motorfék mértékét is annak ellenére, hogy nem arra hívatott.

Idézem én is magam.
"Motorfék akkor van, amikor kerék "hajtja" a motort. Tehát ha lelépsz a gázról.
Ha gázelvételnél megmarad a fordulatszám -ekkor nincs motorfék hatás-, akkor ilyen irányban kell elmenni keresni."


Amikor azt írtam, hogy pár hsz-el korábban ezt írtam, erre utaltam.


Ha rosszul szabályozza az alapjáratot, akkor magas fordulatszámon jár a motor/vagy megáll.
Nem emlékszem, hogy szó lett volna arról, hogy 2000 az "alapjárat".....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #935 Dátum: 2014.07.04 péntek, 12:53:29 »

meg azt is írta, hogy vett egy újat és azzal is ugyanaz volt a hiba
Olvastam, talán erre írtam.
Ha többlet levegőhöz jut a motor és biztosan (?) nem az alapjárati levegő szabályzó szelepnél, akkor máshol kell keresni.
Ha pedig a szelepnél, akkor szenzorok, jeladók jeleit kell felülvizsgálni, hogy plauzibil-e az érték.....mivel ezek alapján vezérli az ECU az IACV-t.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.04 péntek, 12:57:26 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #936 Dátum: 2014.07.04 péntek, 12:55:00 »

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #937 Dátum: 2014.07.04 péntek, 13:06:09 »

Idézem én is magam.
"Motorfék akkor van, amikor kerék "hajtja" a motort. Tehát ha lelépsz a gázról.
Ha gázelvételnél megmarad a fordulatszám -ekkor nincs motorfék hatás-, akkor ilyen irányban kell elmenni keresni."


Amikor azt írtam, hogy pár hsz-el korábban ezt írtam, erre utaltam.


Ha rosszul szabályozza az alapjáratot, akkor magas fordulatszámon jár a motor/vagy megáll.
Nem emlékszem, hogy szó lett volna arról, hogy 2000 az "alapjárat".....
Írta, hogy az új alapjáratival is megmaradt a hiba, tehát kizárhatjuk, bár lambda szondával már jártam úgy, hogy az új is hibás volt.  Az alapjáratinak ettől függetlenül létezik egy olyan hibalehetősége, hogy nem tartja 2000-n az alapjáratot csak mondjuk 5 másodperc késéssel állítja (ejti) vissza alapjáratra a fordulatot és ez idő alatt nem nagyon van motorfék, de ettől még az alapjárati fordulat jó csak késve áll be a normális alapjáratra.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #938 Dátum: 2014.07.04 péntek, 13:19:00 »

Írta, hogy az új alapjáratival is megmaradt a hiba, tehát kizárhatjuk, bár lambda szondával már jártam úgy, hogy az új is hibás volt.  Az alapjáratinak ettől függetlenül létezik egy olyan hibalehetősége, hogy nem tartja 2000-n az alapjáratot csak mondjuk 5 másodperc késéssel állítja (ejti) vissza alapjáratra a fordulatot és ez idő alatt nem nagyon van motorfék, de ettől még az alapjárati fordulat jó csak késve áll be a normális alapjáratra.

Valóban, egy új alkatrész nem feltétlenül jelenti azt, hogy jó is.
De a szelep ez esetben egy végrehajtó eszköz, amit vezérelnek. Tehát ahogy írtam, a vezérlésében lehet valami, amiért így működteti az ECU.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #939 Dátum: 2014.07.04 péntek, 14:14:10 »

Az alapjáratom tökéletes ~750Rpm volt a régi szeleppel is és az újjal is! Csak néha lasabban érte el, vagy csak több lépcsőben, de végül pár másodpercen belül mindig szépen beállt és nem mocorgott!
Ma hogy mentem a kocsival azt vettem észre sokszor, hogy a gázpedál felengedése pillanatában elkezd motorfékezni egy pillanatra, de aztán meggondolja magát! Viszont voltak olyan pillanatok is, mikor mintha lett volna enyhe motorfék...!
Lehet hogy érdemes lenne egy szoftver frissítést csinálni?
Azt hiszem kezdek bele hülyülni, úgy hogy egy darabig most nem érdekel, aztán majd lesz vele valami...!
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
cserbinszky
Vendég
« Új hozzászólás #940 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 10:52:52 »

Helló!!


Énis küzdök a v6-ommal...Benzin gázos a talicska...Kigyorsításkor rángat alsó tartományba...Benzinen néha,gázon mindig..A hírhedt gyertya csere megtörtént...Semmi változás...Kértem kölcsön egy új trafót+ kábeleket...Azzal se volt változás..A fals levegőt írják sokszor hogy amiatt is rángat..Neten kis olvasgatás után 1-2 dolgot leellenőriztem...Focom progival nézve az élő adatokat a LONG FUEL trim alapjáraton 8%-on állt mindkét hengersoron.Azt írták erre,hogy ilyenkor falsot szív.Teszt:Pörgetni 20-30mp ig 2500-as fordulaton és ha lemegy 5% alá akkor ez a baja.Ez is történt.Lebontottam a komplett szívósort.Az összes tömítésbe megvoltak keményedve a gumigyűrűk.Elkentem mindent "piroska" pasztával és utána a hosszútávú illesztés az ECU-ba visszaállt 1% alá alapjáraton.De most meg elkezdett már rángatni benzinen is.Öröm az ürömben hogy a fogyasztás visszaesett 1 jó litert a fedélzeti szerint,igaz 100kmert mentem vele csak.Hosszútávon majd kiderül hogy igazat mutat-e a saccoló.Smiley)Még szerintem mindig falsol valahol,mert leállításkor vagy 1 "szívó" hang pár másodpercig.Csöveket már néztem,nem látok rajtuk semmit.Féktisztítóval is fújkáltam már.Szerintem az lesz hogy a légtömegmérő után levakolom őket egyesével hogy hol a hiba.A moosing nekem is benne volt\van.Egy dupla olyan hosszú csővel mint ami rajta van gyárilag,orvosolható a probléma,csak nehezen fér el.Mérgembe levágtam belőle és megint előjött a bagoly.Valakinek lenne még valami ötletet,h.mit nézzek meg??Azért is írtam le,hogy mit csináltam eddig,hátha vkinek ezzel segíteni tudok.Konkrétan a szívósortömítést még nem írta senki csak a műanyagcsöveket a fals levegőre.

A motorfék problémára kitérve amit a kolléga ír:én megnézném a szívósor tömítéseket először.Pasztázza le ha van ideje és türelme és ha jó lesz vegyen bele tömítéseket.

Én meg lehet beneveznék próbára arra az alapjárati motorra nála....Smiley)
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #941 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 11:39:06 »

Helló!!


Énis küzdök a v6-ommal...Benzin gázos a talicska...Kigyorsításkor rángat alsó tartományba...Benzinen néha,gázon mindig..A hírhedt gyertya csere megtörtént...Semmi változás...Kértem kölcsön egy új trafót+ kábeleket...Azzal se volt változás..A fals levegőt írják sokszor hogy amiatt is rángat..Neten kis olvasgatás után 1-2 dolgot leellenőriztem...Focom progival nézve az élő adatokat a LONG FUEL trim alapjáraton 8%-on állt mindkét hengersoron.Azt írták erre,hogy ilyenkor falsot szív.Teszt:Pörgetni 20-30mp ig 2500-as fordulaton és ha lemegy 5% alá akkor ez a baja.Ez is történt.Lebontottam a komplett szívósort.Az összes tömítésbe megvoltak keményedve a gumigyűrűk.Elkentem mindent "piroska" pasztával és utána a hosszútávú illesztés az ECU-ba visszaállt 1% alá alapjáraton.De most meg elkezdett már rángatni benzinen is.Öröm az ürömben hogy a fogyasztás visszaesett 1 jó litert a fedélzeti szerint,igaz 100kmert mentem vele csak.Hosszútávon majd kiderül hogy igazat mutat-e a saccoló.Smiley)Még szerintem mindig falsol valahol,mert leállításkor vagy 1 "szívó" hang pár másodpercig.Csöveket már néztem,nem látok rajtuk semmit.Féktisztítóval is fújkáltam már.Szerintem az lesz hogy a légtömegmérő után levakolom őket egyesével hogy hol a hiba.A moosing nekem is benne volt\van.Egy dupla olyan hosszú csővel mint ami rajta van gyárilag,orvosolható a probléma,csak nehezen fér el.Mérgembe levágtam belőle és megint előjött a bagoly.Valakinek lenne még valami ötletet,h.mit nézzek meg??Azért is írtam le,hogy mit csináltam eddig,hátha vkinek ezzel segíteni tudok.Konkrétan a szívósortömítést még nem írta senki csak a műanyagcsöveket a fals levegőre.

A motorfék problémára kitérve amit a kolléga ír:én megnézném a szívósor tömítéseket először.Pasztázza le ha van ideje és türelme és ha jó lesz vegyen bele tömítéseket.

Én meg lehet beneveznék próbára arra az alapjárati motorra nála....Smiley)

Én konkrétan írtam a szívósor tömítéseket rögtön az elején. Az injektorokat magába foglaló alsó szívósor alatti tömítéseket is lekented? Aztán van még a fojtószelepház és az alapjárati tömítése is.
Nekem a búgó hang azáltal is megoldódott, hogy olyan rövidre hagytam az alapjáratira menő csövet, amennyire csak lehetett, de lehet, hogy a szakadt közdarab kivágása volt a kulcs inkább és a valódi megoldás az a 30 centis vak leágazás amit még a korai MKII-knél alkalmaztak gyárilag az alapjárati előtt. Lehet hogy ez a titka. Mások szűkítőt tettek a csőbe (pl valamilyen kilyukasztott kupakot).
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #942 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 11:42:10 »

Én konkrétan írtam a szívósor tömítéseket rögtön az elején. Az injektorokat magába foglaló alsó szívósor alatti tömítéseket is lekented? Aztán van még a fojtószelepház és az alapjárati tömítése is.
Nekem a búgó hang azáltal is megoldódott, hogy olyan rövidre hagytam az alapjáratira menő csövet, amennyire csak lehetett, de lehet, hogy a szakadt közdarab kivágása volt a kulcs inkább és a valódi megoldás az a 30 centis vak leágazás amit még a korai MKII-knél alkalmaztak gyárilag az alapjárati előtt. Lehet hogy ez a titka. Mások szűkítőt tettek a csőbe (pl valamilyen kilyukasztott kupakot).

Így van!
Már mk1-nél van olyan "vak cső", azaz rezonátor cső.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
cserbinszky
Vendég
« Új hozzászólás #943 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 11:53:56 »

Én konkrétan írtam a szívósor tömítéseket rögtön az elején. Az injektorokat magába foglaló alsó szívósor alatti tömítéseket is lekented? Aztán van még a fojtószelepház és az alapjárati tömítése is.
Nekem a búgó hang azáltal is megoldódott, hogy olyan rövidre hagytam az alapjáratira menő csövet, amennyire csak lehetett, de lehet, hogy a szakadt közdarab kivágása volt a kulcs inkább és a valódi megoldás az a 30 centis vak leágazás amit még a korai MKII-knél alkalmaztak gyárilag az alapjárati előtt. Lehet hogy ez a titka. Mások szűkítőt tettek a csőbe (pl valamilyen kilyukasztott kupakot).

Boccs,akkor elkerulte a figyelmemet...igen elkentem alul is.kivoltak mind lapulva a gumigyuruk.Fogyasztas eddig jobb,de most rangat benzinen is.a vakcsovet kiprobalom a v6 vectramon is van ilyen.Ha a hossxutavu illesztes jo az ecuba akkor elvileg mar nem falsol.Lehet megis gyujtokabel baja lehet,mert lehet a falsolas miatt nem hozott eredmeny a csere.de lehet rosszul gondolom?
Naplózva
1face
Vendég
« Új hozzászólás #944 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 12:30:50 »

Sziasztok!
Hátsó (katalizátor mögötti) lambdaszonda beszerzésében tud valaki segíteni?
Nem ragaszkodom az aranyáron kap6tó gyárihoz! Ugyan abban a kínai üzemben csinálják, mit az "utángyártottat".
Bosch univerzális, 4 vezetékes estleg jó lehet? Az alkatrészes ajánlja hozzá, de ki tudom a kompatibilitását deríteni?

Köszke: Face worship
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #945 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 15:29:18 »

Boccs,akkor elkerulte a figyelmemet...igen elkentem alul is.kivoltak mind lapulva a gumigyuruk.Fogyasztas eddig jobb,de most rangat benzinen is.a vakcsovet kiprobalom a v6 vectramon is van ilyen.Ha a hossxutavu illesztes jo az ecuba akkor elvileg mar nem falsol.Lehet megis gyujtokabel baja lehet,mert lehet a falsolas miatt nem hozott eredmeny a csere.de lehet rosszul gondolom?


Van még 2 cső (kartergáz csövek), amiket érdemes csekkolnod: ahogy visszakerestem, hoope kollégánál (és Mondolo-nál is ha jól értettem) ezek javítása volt a megoldás hasonló problémára: http://mondeo.hu/index.php?topic=1460.msg534178;topicseen

Amiknek a hibája még okozhat keverék korrekciót: injektor, hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő, lambdák, rossz üzemanyagnyomás
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #946 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 15:58:32 »

Helló!!


Énis küzdök a v6-ommal...Benzin gázos a talicska...Kigyorsításkor rángat alsó tartományba...Benzinen néha,gázon mindig..A hírhedt gyertya csere megtörtént...Semmi változás...Kértem kölcsön egy új trafót+ kábeleket...Azzal se volt változás..A fals levegőt írják sokszor hogy amiatt is rángat..Neten kis olvasgatás után 1-2 dolgot leellenőriztem...Focom progival nézve az élő adatokat a LONG FUEL trim alapjáraton 8%-on állt mindkét hengersoron.Azt írták erre,hogy ilyenkor falsot szív.Teszt:Pörgetni 20-30mp ig 2500-as fordulaton és ha lemegy 5% alá akkor ez a baja.Ez is történt.Lebontottam a komplett szívósort.Az összes tömítésbe megvoltak keményedve a gumigyűrűk.Elkentem mindent "piroska" pasztával és utána a hosszútávú illesztés az ECU-ba visszaállt 1% alá alapjáraton.De most meg elkezdett már rángatni benzinen is.Öröm az ürömben hogy a fogyasztás visszaesett 1 jó litert a fedélzeti szerint,igaz 100kmert mentem vele csak.Hosszútávon majd kiderül hogy igazat mutat-e a saccoló.Smiley)Még szerintem mindig falsol valahol,mert leállításkor vagy 1 "szívó" hang pár másodpercig.Csöveket már néztem,nem látok rajtuk semmit.Féktisztítóval is fújkáltam már.Szerintem az lesz hogy a légtömegmérő után levakolom őket egyesével hogy hol a hiba.A moosing nekem is benne volt\van.Egy dupla olyan hosszú csővel mint ami rajta van gyárilag,orvosolható a probléma,csak nehezen fér el.Mérgembe levágtam belőle és megint előjött a bagoly.Valakinek lenne még valami ötletet,h.mit nézzek meg??Azért is írtam le,hogy mit csináltam eddig,hátha vkinek ezzel segíteni tudok.Konkrétan a szívósortömítést még nem írta senki csak a műanyagcsöveket a fals levegőre.

A motorfék problémára kitérve amit a kolléga ír:én megnézném a szívósor tömítéseket először.Pasztázza le ha van ideje és türelme és ha jó lesz vegyen bele tömítéseket.

Én meg lehet beneveznék próbára arra az alapjárati motorra nála....Smiley)
Szívesen oda adom egy próbakörre, hátha neked segít, ha másban nem is, legalább abban, hogy feleslegesen ne dobj ki te is 31e forintot az ablakon...!;)
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
cserbinszky
Vendég
« Új hozzászólás #947 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 18:43:08 »


Van még 2 cső (kartergáz csövek), amiket érdemes csekkolnod: ahogy visszakerestem, hoope kollégánál (és Mondolo-nál is ha jól értettem) ezek javítása volt a megoldás hasonló problémára: http://mondeo.hu/index.php?topic=1460.msg534178;topicseen

Amiknek a hibája még okozhat keverék korrekciót: injektor, hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő, lambdák, rossz üzemanyagnyomás

Egy lambdát már cseréltem benne,mert *** volt..A 2 csövet már néztem nem látszik rajta semmi...jók a könyökök..Elolvastam a linket amit adtál.Egy dolgot nem értek,miért kellene gyertyacserénél kábelt is cserélni.Opel v6-om sose volt ilyen baj,ott a trafó halt meg,de ott egyértelmű volt,nem ment egy henger...Google-ba rákeresve mindenki ezzel a rángatással szív külföldön is...Ez a v6-os motor egy gyalázat..Inkább kikasznizom az opelom és visszaülök abba,ezt meg elpusztítom a háztól...szívjon vele más...

Végszóra egy jó kis mondás autószerelő barátomtól:Fordal jön taxival megy...
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #948 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 18:45:21 »

Elvittem a kocsit diagnosztikára, mert Vik nem ért rá a héten. Gondoltam megosztom veletek az eredményeket, hátha tanultok belőle ti is:

Diagnosztizált problémák:
1. Üzemanyag nyomás túl magas: 4,5 bar (elvileg valahol 3,5 bar körül kellene lennie, de rohadt nehéz kideríteni, hogy mennyi kéne legyen, mert állítólag semmilyen adatbázisban nincs megadva.) Állítólag a nyomásszabályozóban van egy szelep, ami túlnyomás esetén visszaengedi a felesleges üzemanyagot a benzintartályba. Lehet, hogy ez nem működik. A túlnyomás elvileg okozhat túl dús keveréket.

2. Az 5. henger gyújtáskábele áthúz. (Sötétben megnéztem tegnap este, és valóban: szépen szaladgálnak a szikrák a kábelen hosszában(!)) Na ez okozza a kissé egyenetlen alapjáratot, amit korábban írtam. Nem találtam sérülést a kábelen, ezek szerint csak elöregedett (gyári motorcraft) Tehát 2 kábelkorbács csere.

3. Kompressziómérés: 10,5-11,5-ig. Elvileg 10-13 a normál érték, tehát ez nem túl magas, de kb. rendben van. Azt ajánlották, öntsek Rimet-et az olajba, az javít valamit a dolgon, és jót tesz a motornak.

4. Vezérlőegység. A ECU-nál tapasztalható egy parajelenség. A normál injektor nyitások közé néha véletlenszerűen be-be szúr (10-20 fázisonként) egy-egy plusz impulzust. Minden hengernél tapasztalható. (Ld. ábra. 305 ms környékén) Azt mondták, emiatt ne cseréltessem ki az ECU-t rohadt drágán (~300.000 HUF), elvan ez így is, nagy gondot nem okoz (persze közrejátszhat a túl dús keverékben, meg a többletfogyasztásban.) Na, ha ezt megmondja valaki, hogy miért van...


Én korábban valahol megtaláltam az üzemanyag nyomás értékét és ott pont 4,5 bar volt megadva a V6-nak.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #949 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 18:45:22 »

Egy lambdát már cseréltem benne,mert *** volt..A 2 csövet már néztem nem látszik rajta semmi...jók a könyökök..Elolvastam a linket amit adtál.Egy dolgot nem értek,miért kellene gyertyacserénél kábelt is cserélni.Opel v6-om sose volt ilyen baj,ott a trafó halt meg,de ott egyértelmű volt,nem ment egy henger...Google-ba rákeresve mindenki ezzel a rángatással szív külföldön is...Ez a v6-os motor egy gyalázat..Inkább kikasznizom az opelom és visszaülök abba,ezt meg elpusztítom a háztól...szívjon vele más...

Végszóra egy jó kis mondás autószerelő barátomtól:Fordal jön taxival megy...

Ez a barátod minősíti!  Cheesy

Nem az autó tehet arról, hogy nem találják meg a hibát és javítják ki! Ha mindig mást csinálnak rajta, mint ami a hiba...persze, hogy nem lesz jó.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 ... 75   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.079 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.