Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 07:07:36
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
2.5T motor
Oldalak: [
1
]
2
3
4
5
6
7
8
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: 2.5T motor (Megtekintve 209628 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
2.5T motor
«
Dátum:
2009.08.30 vasárnap, 18:07:56 »
2.5T motor
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #1 Dátum:
2010.01.29 péntek, 09:33:22 »
Hát ez a motor most el fog tűnni a palettáról...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #2 Dátum:
2010.01.29 péntek, 09:40:29 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2010.01.29 péntek, 09:33:22
Hát ez a motor most el fog tűnni a palettáról...
De lesz helyette 2.0 GTDi (turbós benzines), majd átírjuk a topic címét.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.01.29 péntek, 10:07:26 írta SzJani
»
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #3 Dátum:
2010.01.29 péntek, 09:51:27 »
Idézetet írta: SzJani - 2010.01.29 péntek, 09:40:29
De lesz helyette 2.0 DTDi (turbós benzines), majd átírjuk a topic címét.
az a sok D benne zavaró. Ha már kijön a facelift szerzek egy ilyet tesztelésre.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #4 Dátum:
2010.01.29 péntek, 10:07:15 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2010.01.29 péntek, 09:51:27
az a sok D benne zavaró. Ha már kijön a facelift szerzek egy ilyet tesztelésre.
Ja, mert rosszul írtam.
GTDi
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
imi111
Vendég
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #5 Dátum:
2010.10.13 szerda, 20:10:16 »
Sziasztok!
Kérésem a következő?
Van valakinek 2,5T MK 4 mondeoja, és hogy mi a tapasztalata vele, milyen típus hibái vannak és milyen szerviz költségei, azért kérdezem, mert nézegetek egyet, de nem szeretném
elkapkodni a vásárlást, mert én még mindig töbre tartom a mk 2 v6 mit egy mk4 dieselt, de ezt nem azért írtam ,hogy vitatkozzak bárkivel is, ez az én saját döntésem, amit átgondoltam!
Kisebb benzines meg szoba se jöhet! De kérem csak tényleg olyan írjon aki rendelkezik ilyen autóval. És komolyan nem szeretnék senkivel sem vitatkozni!!!
A segítséget előre is köszönöm!
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #6 Dátum:
2011.02.02 szerda, 07:28:09 »
Szerintetek mennyire szentségtörés gázzal üzemeltetni a 2.5T-t.
Egyáltalán műszakilag megoldható-e, illetve mennyit bírhat ki egy ilyen motor gázzal hajtva?
Fogyiban gondolom városban megáll olyan 18-20l-ből pályán meg talán olyan 12-15?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #7 Dátum:
2011.02.02 szerda, 09:09:55 »
Idézetet írta: imi111 - 2010.10.13 szerda, 20:10:16
mert én még mindig töbre tartom a mk 2 v6 mit egy mk4 dieselt, de ezt nem azért írtam ,hogy vitatkozzak bárkivel is, ez az én saját döntésem, amit átgondoltam!
Ha így gondolod, akkor tartsd meg az mk2-t.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #8 Dátum:
2011.02.02 szerda, 09:11:47 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.02 szerda, 07:28:09
Szerintetek mennyire szentségtörés gázzal üzemeltetni a 2.5T-t.
Egyáltalán műszakilag megoldható-e, illetve mennyit bírhat ki egy ilyen motor gázzal hajtva?
Fogyiban gondolom városban megáll olyan 18-20l-ből pályán meg talán olyan 12-15?
Abszolút szentségtörés.
Keresztre feszíteni azt, aki ilyet tesz...
Mellesleg szerintem a 2.5 T egy nagyon alulhangholt motor, bőven van még benne tartalék. (Lehet hozzá kapni szetteket, amik pillanatok alatt hoznak 20-30 lóerőket. Mellesleg ez a motor szín tiszta Volvo motor, ami jól szerepel az ST Focusokban is.)
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #9 Dátum:
2011.02.02 szerda, 09:28:58 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.02.02 szerda, 09:11:47
Abszolút szentségtörés.
Keresztre feszíteni azt, aki ilyet tesz...
Mellesleg szerintem a 2.5 T egy nagyon alulhangholt motor, bőven van még benne tartalék. (Lehet hozzá kapni szetteket, amik pillanatok alatt hoznak 20-30 lóerőket. Mellesleg ez a motor szín tiszta Volvo motor, ami jól szerepel az ST Focusokban is.)
Igen, a tartalékot gondolom, hogy van még benne. Kérdés, hogy lehet-e oylan hangot csinálni neki az MK4 platformban, mint mondjuk az ST vagy RS fókáknak van.
Mennyire teheti tönkre a gáz ezt a motort?
Ja és E85re is átállítható ez vajon?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #10 Dátum:
2011.02.02 szerda, 10:22:46 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.02 szerda, 09:28:58
Igen, a tartalékot gondolom, hogy van még benne. Kérdés, hogy lehet-e oylan hangot csinálni neki az MK4 platformban, mint mondjuk az ST vagy RS fókáknak van.
Mennyire teheti tönkre a gáz ezt a motort?
Ja és E85re is átállítható ez vajon?
Én eddif egyszer vezettem 2.5T-t, ráadásul azt a kunmadarasi reptéren, egy mondeo találkozó alkalmával (szét is lett hajtva...
)
Ott versenyt is nyomtam mk3 v6-osokkal, simán fogta azokat, pedig méfg nem éreztem az autót, illetve azt adtam be az egyik klubtagnak, hogy ez csak 2.0i.
Ennek megfeleően is indultam, tehát nem lefüstölős gumikkal (nem is lett volna illő kölcsönautóhoz). Utána kezdtem el nyomni, és úgy, hogy 4-en ültünk benne, simán megfogtam a v6-okat. Mellesleg alapból is nagyon szép a hangja.
Gáz? E85? Szerintem a motor bírná, a turbó a kérdéses... Egyébként ez egy viszonylag régi fejlesztésű motor, szóval el tudom képzelni, hogy a gáztól nem annyira rinyálna. Én se nem gáz se nem E85-öt nem raknék bele. Ha ilyet vennék, nem számítana a fogyasztás.
A helyedbe lennék (naponta oda-vissza Tata- Bp) biztos, hogy nem vennék 2.5t-T, akkor már inkább az 1.6T.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #11 Dátum:
2011.02.02 szerda, 10:43:07 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.02.02 szerda, 10:22:46
...
A helyedbe lennék (naponta oda-vissza Tata- Bp) biztos, hogy nem vennék 2.5t-T, akkor már inkább az 1.6T.
1.6T ? ammegmi?
Az csak az új modellekben van...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #12 Dátum:
2011.02.02 szerda, 10:50:10 »
Számolgatom ezt a mivel járjak témát (mert szeretném swappolni is az autót).
Arra amire nekem kellene az autó (csak autópálya, 80-90%ban 120km/h-val), nagyjából így nézne ki a fogyasztás és km ktsg mondjuk egy 2.2TDCi-t és egy 2.5T-t (pl Mondeo és/vagy S-max) alapul véve:
benzin: 9l/100km (360ft/l) 3240Ft/100km +40% go-hoz képest
bioetanol: 11/100km (270ft/l) 2970Ft/100km +25% go-hoz képest
gáz: 14/100km (210ft/l) 2940Ft/100km +25% go-hoz képest
gázolaj: 6,5/100km (360ft/l) 2340Ft/100km
Én azt látom, hogy még mindig a go-jal olcsóbb járni. (a szervíz és egyéb ktsg-eket, meg hogy hény km-rel tudom a használtat megvenni témát most nem nézem!)
Illetve azt látom még, hogy a bioetanol és a gáz között nemigen van különbség...
S akkor nincs egy k nagy tartály berakva az autóba, mert ugye pótkeréktartályt már az S-maxba pl nem is lehet rakni...
Ti hogy látjátok?
Ha havi 3000E km-t nézek, akkor 70 guriga a gázolaj és 90 a bioetanol... egy 20as mondjuk megérhet annyit, hogy az ember egy 2.5T-val romboljon
(mondjuk a benzin meg már csak +7E-rel több... de egy 70E-es E85 beszerelés viszont már 10 hónap után megtérül...) S a 2.5T-t én biztos meghúznám, ha nem is 300LE-ig, de olyan 250 környékére jó lenne. Meg akkor már 4Wd is jó lenne... jajjjjjjj, de sok minden kéne már ide....
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #13 Dátum:
2011.02.02 szerda, 10:56:44 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.02 szerda, 10:50:10
Számolgatom ezt a mivel járjak témát (mert szeretném swappolni is az autót).
Arra amire nekem kellene az autó (csak autópálya, 80-90%ban 120km/h-val), nagyjából így nézne ki a fogyasztás és km ktsg mondjuk egy 2.2TDCi-t és egy 2.5T-t (pl Mondeo és/vagy S-max) alapul véve:
benzin: 9l/100km (360ft/l) 3240Ft/100km +40% go-hoz képest
bioetanol: 11/100km (270ft/l) 2970Ft/100km +25% go-hoz képest
gáz: 14/100km (210ft/l) 2940Ft/100km +25% go-hoz képest
gázolaj: 6,5/100km (360ft/l) 2340Ft/100km
Én azt látom, hogy még mindig a go-jal olcsóbb járni. (a szervíz és egyéb ktsg-eket, meg hogy hény km-rel tudom a használtat megvenni témát most nem nézem!)
Illetve azt látom még, hogy a bioetanol és a gáz között nemigen van különbség...
S akkor nincs egy k nagy tartály berakva az autóba, mert ugye pótkeréktartályt már az S-maxba pl nem is lehet rakni...
Ti hogy látjátok?
Ha havi 3000E km-t nézek, akkor 70 guriga a gázolaj és 90 a bioetanol... egy 20as mondjuk megérhet annyit, hogy az ember egy 2.5T-val romboljon
(mondjuk a benzin meg már csak +7E-rel több... de egy 70E-es E85 beszerelés viszont már 10 hónap után megtérül...) S a 2.5T-t én biztos meghúznám, ha nem is 300LE-ig, de olyan 250 környékére jó lenne. Meg akkor már 4Wd is jó lenne... jajjjjjjj, de sok minden kéne már ide....
Szerintem 2.5 T esetén ilyen papis tempó mellett is számolhatsz 10 lityóval. Go és benya között haramadár a különbség, ami szerintem nem kevés. Pl Neked ez havonta minimum 27e Ft.
Az E85 egyedül, amivel mernék kezdeni, bár mk2őben próbálkoztak vele és Zacci mk3-omban és sokat szívtak vele.
Gázt azt mondjuk a kertben virágálváynként szolgáló mk2-esünkbe raknék.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #14 Dátum:
2011.02.02 szerda, 11:09:21 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.02.02 szerda, 10:56:44
... Go és benya között haramadár a különbség, ami szerintem nem kevés. Pl Neked ez havonta minimum 27e Ft.
...
Ez igaz.
10 hónap alatt egy kisebb dízelekre jellemző javítás árát már megspóroltam, s ha szerencsém van az én tempóban nem nyírom ki hamar az autót...
S a 2.5T-ben is gondolom elromolhatnak dolgok. Meg a pályás futások közben azzal tényleg nem lehet megállni hűtés nélkül...
Az a "baj" a 2.5T-vel, hogy mindig hallgatnám, hogy milyen szép hangja van, s az tényleg 10 liter lenne pályán is...
Kár, hogy a Galaxykba nem raktak 2.5T-t, mert így most egyszerűsödni kezdenek a dolgaim...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #15 Dátum:
2011.02.02 szerda, 11:45:12 »
Megnéztem a spritmonitort, tényleg lehet a 10l-rel számolni...
benzin: 10l/100km (360ft/l) 3600Ft/100km +53% go-hoz képest (3Ekm: 108E Ft) +38E
bioetanol: 11/100km (270ft/l) 2970Ft/100km +27% go-hoz képest (3Ekm: 89E Ft) +20E
gáz: 13/100km (210ft/l) 2730Ft/100km +17% go-hoz képest (3Ekm: 82E Ft) +12E
gázolaj: 6,5/100km (360ft/l) 2340Ft/100km (3Ekm: 70E Ft)
E85-re +10%ot vettem
gázra +30%-ot,
ez lehet reális, ugye?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #16 Dátum:
2011.02.02 szerda, 12:02:46 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.02 szerda, 11:45:12
Megnéztem a spritmonitort, tényleg lehet a 10l-rel számolni...
E85-re +10%ot vettem
gázra +30%-ot,
ez lehet reális, ugye?
Szerintem e85-nél kicsit kevés a plusz 10%, legyen inkább 15 %, illetve gáznál is inkább 35-40%-al számolnék.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #17 Dátum:
2011.02.02 szerda, 12:17:14 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.02.02 szerda, 12:02:46
Szerintem e85-nél kicsit kevés a plusz 10%, legyen inkább 15 %, illetve gáznál is inkább 35-40%-al számolnék.
benzin: 10l/100km (360ft/l) 3600Ft/100km +53% go-hoz képest (3Ekm: 108E Ft) +38E
bioetanol: 11,5/100km (270ft/l) 3100Ft/100km +32% go-hoz képest (3Ekm: 93E Ft) +23E
gáz: 14/100km (210ft/l) 2940Ft/100km +25% go-hoz képest (3Ekm: 88E Ft) +18E
gázolaj: 6,5/100km (360ft/l) 2340Ft/100km (3Ekm: 70E Ft)
E85-re +15%ot vettem
gázra +40%-ot,
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #18 Dátum:
2011.02.02 szerda, 13:47:22 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.02 szerda, 12:17:14
benzin: 10l/100km (360ft/l) 3600Ft/100km +53% go-hoz képest (3Ekm: 108E Ft) +38E
bioetanol: 11,5/100km (270ft/l) 3100Ft/100km +32% go-hoz képest (3Ekm: 93E Ft) +23E
gáz: 14/100km (210ft/l) 2940Ft/100km +25% go-hoz képest (3Ekm: 88E Ft) +18E
gázolaj: 6,5/100km (360ft/l) 2340Ft/100km (3Ekm: 70E Ft)
E85-re +15%ot vettem
gázra +40%-ot,
szerintem a 6.5l/100km gázolajat legalább 7.5l/100km-re kellene megemelned (vagy 8?)
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #19 Dátum:
2011.02.02 szerda, 13:51:27 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2011.02.02 szerda, 13:47:22
szerintem a 6.5l/100km gázolajat legalább 7.5l/100km-re kellene megemelned (vagy 8?)
Ő ezeket az adatokat a 120 km/h-s autópályás tempóra adta. Ott ez teljesen igaz, sőt. Ha viszont ezt megemeljük, akkor a többit is arányosan emelni illik.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #20 Dátum:
2011.02.02 szerda, 14:04:32 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2011.02.02 szerda, 13:47:22
szerintem a 6.5l/100km gázolajat legalább 7.5l/100km-re kellene megemelned (vagy 8?)
Hagyd, ez a dízeles számítási módszer, valamelyik topic-ba leírtam az elvet.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #21 Dátum:
2011.02.02 szerda, 14:14:20 »
Idézetet írta: Scratch - 2011.02.02 szerda, 14:04:32
Hagyd, ez a dízeles számítási módszer, valamelyik topic-ba leírtam az elvet.
Scratch! Azokat akik írják, hogy 4 liter, meg 3 liter, stb... azokat Én sem értem. De ez a 6.5 teljesen reális.
Nekem a nagy átlag 7 liter. (meg lehet nézni alul). És ebben papi tempó nem volt egyszer sem.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #22 Dátum:
2011.02.02 szerda, 14:30:11 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2011.02.02 szerda, 13:47:22
szerintem a 6.5l/100km gázolajat legalább 7.5l/100km-re kellene megemelned (vagy 8?)
biztosan nem, mert most ennyit fogyaszt az mk4 illetve kevesebbet.
1050-1080-1100km-eket megyek egy tankkal.
S én tényleg 120-al járok pályán jó pár hónapja...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #23 Dátum:
2011.02.02 szerda, 14:31:27 »
Idézetet írta: Scratch - 2011.02.02 szerda, 14:04:32
Hagyd, ez a dízeles számítási módszer, valamelyik topic-ba leírtam az elvet.
? idelinkelnéd pls.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #24 Dátum:
2011.02.02 szerda, 14:52:18 »
Én egyébként mindig üres tankra tankolok, s mindig írom, hogy hány litert tankoltam, s mennyi km-t tettem meg.
Az üa komputert nem nézem, mert az általában más értékeket mutat.
Én általában 69 litert szoktam tankolni, s ezt ha beosztom az 1080km-re például akkor ~6,4-es fogyi jön ki.
S azt is tudom, hogy ez 90% autópálya 120-al, a maradék meg város.
Ha tolom neki (140-150), akkor felszalad 7-re is de huzamosabb ideig nem szoktam ennyivel járni, így 100% pontos értékeket nem tudok nagyobb sebességekhez.
Voltam már perverz is, 1x mentem 100-al egy tankot, vmi 1200 km jött úgy ki (~5,8l/100km).
Ja, és ha a sík autópálya bevezetőn jövök 100-al, akkor nekem is 4,5-t jelez ki a komp, illetve e körül billeg, de hát ez nem a mérvadó fogyasztás.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #25 Dátum:
2011.02.02 szerda, 15:02:04 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.02.02 szerda, 14:14:20
Scratch! Azokat akik írják, hogy 4 liter, meg 3 liter, stb... azokat Én sem értem. De ez a 6.5 teljesen reális.
Nekem a nagy átlag 7 liter. (meg lehet nézni alul). És ebben papi tempó nem volt egyszer sem.
Nekem is volt TDCi, nekem 5.5-6L volt. Most a benzines 8,5-9L. Én eddig akármilyen elemzéseket olvastam, az LPG-t hozták ki a legolcsóbbnak.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #26 Dátum:
2011.02.02 szerda, 15:03:24 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.02.02 szerda, 14:14:20
Scratch! Azokat akik írják, hogy 4 liter, meg 3 liter, stb... azokat Én sem értem. De ez a 6.5 teljesen reális.
Nekem a nagy átlag 7 liter. (meg lehet nézni alul). És ebben papi tempó nem volt egyszer sem.
ok, 7 liter a mondeo, de nem galaxy/s-max-rol volt szó? annak azért biztos nagyobb a fogyija a mondiétól... súly, légellenálás stb.
persze nem a benzin dízel vitát akartam feszegetni, csak a reális költség külömbségre akartam rámutatni...
«
Utoljára szerkesztve: 2011.02.02 szerda, 15:12:50 írta mondejoooooo
»
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #27 Dátum:
2011.02.02 szerda, 15:31:07 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2011.02.02 szerda, 15:03:24
ok, 7 liter a mondeo, de nem galaxy/s-max-rol volt szó? annak azért biztos nagyobb a fogyija a mondiétól... súly, légellenálás stb.
persze nem a benzin dízel vitát akartam feszegetni, csak a reális költség külömbségre akartam rámutatni...
Hát igen, a spritmonitorból kiindulva talán olyan 7-7,2-7,5 körül ehetne egy 2.2-es Galaxy nálam hasonló stílus mellett.
Ez abszolút csak tipp.
de ha nézem a 2 litereseket, akkor talán olyan 7ből megállna nálam a 2.2.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #28 Dátum:
2011.02.02 szerda, 15:34:43 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.02 szerda, 15:31:07
Hát igen, a spritmonitorból kiindulva talán olyan 7-7,2-7,5 körül ehetne egy 2.2-es Galaxy nálam hasonló stílus mellett.
Ez abszolút csak tipp.
de ha nézem a 2 litereseket, akkor talán olyan 7ből megállna nálam a 2.2.
Nálam 6,4 lesz a galaxy, ha lesz
Persze én vezetem itt európában a legöregurasabban a 2,2-es mk3-asomat és ebből indulok ki
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #29 Dátum:
2011.02.02 szerda, 15:44:49 »
na akkor ELMÉLETILEG
S-max 2.5T
benzin: 10l/100km (360ft/l) 3600Ft/100km +42% go-hoz képest (3Ekm: 108E Ft) +33E
bioetanol: 11,5l/100km (270ft/l) 3100Ft/100km +23% go-hoz képest (3Ekm: 93E Ft) +18E
gáz: 14l/100km (210ft/l) 2940Ft/100km +16% go-hoz képest (3Ekm: 88E Ft) +13E
Galaxy/S-max 2.2 TDCi
gázolaj: 7l/100km (360ft/l) 2520Ft/100km (3Ekm: 75E Ft)
Hááááát, azért elgondolkodtató, hogy havi +18E-ért legyen-e inkább egy E85ös rombolónk.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #30 Dátum:
2011.02.02 szerda, 15:46:48 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.02 szerda, 15:31:07
Hát igen, a spritmonitorból kiindulva talán olyan 7-7,2-7,5 körül ehetne egy 2.2-es Galaxy nálam hasonló stílus mellett.
Ez abszolút csak tipp.
de ha nézem a 2 litereseket, akkor talán olyan 7ből megállna nálam a 2.2.
erről beszéltem, ezzel már reális rálátása van az embernek melyik mocival mennyi lenne az üzemanyag költség.
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #31 Dátum:
2011.02.02 szerda, 15:50:30 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.02 szerda, 15:44:49
na akkor ELMÉLETILEG
S-max 2.5T
benzin: 10l/100km (360ft/l) 3600Ft/100km +42% go-hoz képest (3Ekm: 108E Ft) +33E
bioetanol: 11,5l/100km (270ft/l) 3100Ft/100km +23% go-hoz képest (3Ekm: 93E Ft) +18E
gáz: 14l/100km (210ft/l) 2940Ft/100km +16% go-hoz képest (3Ekm: 88E Ft) +13E
Galaxy/S-max 2.2 TDCi
gázolaj: 7l/100km (360ft/l) 2520Ft/100km (3Ekm: 75E Ft)
Hááááát, azért elgondolkodtató, hogy havi +18E-ért legyen-e inkább egy E85ös rombolónk.
csak annyit tennék hozzá az E85-el kapcs, hogy épp ma írtam az E85 topicba, 20 lity E85 a többi benya (full tank 58l) ami kb 30% E85 lenne, az átlagfogyi max 0.2l/100km nőtt...
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #32 Dátum:
2011.02.02 szerda, 21:49:22 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2011.02.02 szerda, 15:50:30
csak annyit tennék hozzá az E85-el kapcs, hogy épp ma írtam az E85 topicba, 20 lity E85 a többi benya (full tank 58l) ami kb 30% E85 lenne, az átlagfogyi max 0.2l/100km nőtt...
én számolok 0,5-ös növekedéssel:
0,7x360=252Ft
0,3x270=81Ft
1liter keverék 333Ft
benzin0,7-E85-0,3 keverék
fogy: 10,5l/100km (333ft/l) 3500Ft/100km +38% go-hoz képest (3Ekm: 105E Ft) +30E
háááát, a tiszta benzin üzemtől nem sokban tér el...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #33 Dátum:
2011.02.02 szerda, 22:19:43 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.02 szerda, 21:49:22
én számolok 0,5-ös növekedéssel:
0,7x360=252Ft
0,3x270=81Ft
1liter keverék 333Ft
benzin0,7-E85-0,3 keverék
fogy: 10,5l/100km (333ft/l) 3500Ft/100km +38% go-hoz képest (3Ekm: 105E Ft) +30E
háááát, a tiszta benzin üzemtől nem sokban tér el...
és mennyi lenne az 1 év alatt?
én 20ekm megyek évente, ha ezt a 30% E85 nyomnám akkor 1 év alatt kb. 40eft maradna a zsebemben a tiszta benyához képest 8l átlagfogyival
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #34 Dátum:
2011.02.03 csütörtök, 08:43:37 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2011.02.02 szerda, 22:19:43
és mennyi lenne az 1 év alatt?
én 20ekm megyek évente, ha ezt a 30% E85 nyomnám akkor 1 év alatt kb. 40eft maradna a zsebemben a tiszta benyához képest 8l átlagfogyival
A 40E önmagában nem rossz, csak összességében (%-os arányban) kevés.
Egyébként Neked van vmi átalakítás, hogy az E85-öt is egye, vagy csak simán kevered?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #35 Dátum:
2011.02.03 csütörtök, 08:49:22 »
Olvasgattam még picit.
Szóval jelenleg az én szemszögemből leegyszerűsödik a dolog nagyon:
- sajnos a 2.5T gázosítása nem egyszerű, voltak akik szívtak vele. (S-max, Galaxyba (2.3?) meg még pótkeréktartályt sem lehet tenni, nagyot meg...)
- E85: önmagában ez sem egy egyszerű dolog, van akinek 25-30%-nál is többet fogyaszt így, benzint mindenképpen keverni kell a kopogási-hidegindítási dolgokat megelőzően, szóval eléggé most repülik még be ezt a témát is az emberek. Pár év múlva gondolom már jobb lesz a helyzet E85 téren. S sokak szerint a kutakon is változik az E85 minősége (felhasználói tapasztalatok: fogyasztás, indulási hajlam, stb), persze kitalálhatjuk milyen irányba. Idővel gondolom lesz majd egyensúly.
Szóval ha marad a 2.5T meg a 2.2 TDCi a pakliban, akkor jelenleg nem kérdés...
Pedig kafa kis motor ez, csak most még mindig nem vehetek 100% (még 80% sem...) élményfaktor autót...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #36 Dátum:
2011.02.03 csütörtök, 08:52:08 »
Viszont:
olvasgattam, hogy a Bluefin mit tud vele tenni...
Jó kis számokat hoz, aszongyák, hogy ST Focus menet paraméterei lesznek az autónak (a LE 255 környékén van).
http://www.talkford.com/topic/121733-bluefin/
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #37 Dátum:
2011.02.03 csütörtök, 10:29:07 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.03 csütörtök, 08:43:37
A 40E önmagában nem rossz, csak összességében (%-os arányban) kevés.
Egyébként Neked van vmi átalakítás, hogy az E85-öt is egye, vagy csak simán kevered?
nincs semmi, csak simán belekevertem. egyenlőre csak próba volt, majd meglátjuk... de átalakítóra vagyis 100% e85-re nem pályázom.
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #38 Dátum:
2011.03.05 szombat, 18:08:05 »
hátha valaki erre vágyik:
http://mindenford.hu/product_info.php/products_id/3961?osCsid=ra6203j0kq5kdngddl33otutf0
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
gravitydave
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1002
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #39 Dátum:
2011.03.05 szombat, 19:46:49 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.03.05 szombat, 18:08:05
hátha valaki erre vágyik:
http://mindenford.hu/product_info.php/products_id/3961?osCsid=ra6203j0kq5kdngddl33otutf0
szerinted ez bemenne az mk2 esembe?
Naplózva
2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #40 Dátum:
2011.03.05 szombat, 19:47:31 »
Idézetet írta: gravitydave - 2011.03.05 szombat, 19:46:49
szerinted ez bemenne az mk2 esembe?
nem tom
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #41 Dátum:
2011.03.05 szombat, 20:24:04 »
Idézetet írta: gravitydave - 2011.03.05 szombat, 19:46:49
szerinted ez bemenne az mk2 esembe?
nagyon kemény.raklapon a 220LE....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #42 Dátum:
2011.03.05 szombat, 20:27:06 »
Idézetet írta: alf - 2011.03.05 szombat, 20:24:04
nagyon kemény.raklapon a 220LE....
ilyenkor merül fel bennem,hogy honnan van az az autó, amiből ez van...
nem volt valami sok ebből amotorból...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #43 Dátum:
2011.03.05 szombat, 20:33:30 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.03.05 szombat, 20:27:06
ilyenkor merül fel bennem,hogy honnan van az az autó, amiből ez van...
nem volt valami sok ebből amotorból...
nem is nagyon gerjesztenek ezek a típusú biszniszek.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #44 Dátum:
2011.07.20 szerda, 22:43:13 »
Pár napja találkoztam egy ilyen motoros Mondival.
A motorja volt szétborítva, a befecskendező rendszer ment szét benne...
Mondjuk a rövidhomasitásantenna-hátulcápauszony-nemgyárifelnik-nemváltóméretgumik-pirosrafestettféknyergek alapján kaphatja az ívet általában szegény...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #45 Dátum:
2011.07.31 vasárnap, 20:51:41 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.02.02 szerda, 09:28:58
Igen, a tartalékot gondolom, hogy van még benne. Kérdés, hogy lehet-e oylan hangot csinálni neki az MK4 platformban, mint mondjuk az ST vagy RS fókáknak van.
Mennyire teheti tönkre a gáz ezt a motort?
Ja és E85re is átállítható ez vajon?
Hali,
A gáz több mint szentség törés. Egy 1.8-as vagy 2.0-s sima mociban még elmegy, bár azt mondom, hogy gázt olyanba, amit arra terveztek. Miért is, mert a benzin kb 350C fokon ég, a gáz, meg 650C fokon. Vagyis nagyobb a hő terhelés és a mocif nem erre van kitalálva. Ezt még megnyomod a turbóval, szóval miért nem raksz alatta tüzet
Az E85-meg egy pénzkidobás. A Km-re költött pénzed nem csökken, cserébe szarrá megy az autó, mert az E85, a nem arra gyártott gumitömítéseket megeszi. Szóval ...
Amúgy bocsánat, de a véleményemet had osszam meg:
1. ha már ekkora teljesítményű autót veszel, akkor ne spórolj a benzinen. Add meg neki amit kér
2. ha drágálod a benzint, meg a fogyasztást, akkor miért veszel ekkora autót. Vegyél egy 2.0 dieselt és ott is jól fogod magad érezni. A peugeo-t motor nagyon tuti.
3. ha benzin kell, de kicsi fogyasztás, akkor maradj az 1.6T-nél, bár nem teleszel az autópálya királya, de a benzin és a gyorshajtás is drága.
Nem akartam veszekedni, csak nem értem, ha valaki nagy teljesítményt akar, de nem szereti a dieselt, akkor miért akar gázt, vagy E85-öt. Ezzel az erővel lehet egy 1.2es fiesta is és nincs gond a benzinkútnál.
Üdv
Csaba
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #46 Dátum:
2011.07.31 vasárnap, 21:01:24 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2011.07.31 vasárnap, 20:51:41
Hali,
A gáz több mint szentség törés. Egy 1.8-as vagy 2.0-s sima mociban még elmegy, bár azt mondom, hogy gázt olyanba, amit arra terveztek. Miért is, mert a benzin kb 350C fokon ég, a gáz, meg 650C fokon. Vagyis nagyobb a hő terhelés és a mocif nem erre van kitalálva. Ezt még megnyomod a turbóval, szóval miért nem raksz alatta tüzet
Az E85-meg egy pénzkidobás. A Km-re költött pénzed nem csökken, cserébe ***rá megy az autó, mert az E85, a nem arra gyártott gumitömítéseket megeszi. Szóval ...
Amúgy bocsánat, de a véleményemet had osszam meg:
1. ha már ekkora teljesítményű autót veszel, akkor ne spórolj a benzinen. Add meg neki amit kér
2. ha drágálod a benzint, meg a fogyasztást, akkor miért veszel ekkora autót. Vegyél egy 2.0 dieselt és ott is jól fogod magad érezni. A peugeo-t motor nagyon tuti.
3. ha benzin kell, de kicsi fogyasztás, akkor maradj az 1.6T-nél, bár nem teleszel az autópálya királya, de a benzin és a gyorshajtás is drága.
Nem akartam veszekedni, csak nem értem, ha valaki nagy teljesítményt akar, de nem szereti a dieselt, akkor miért akar gázt, vagy E85-öt. Ezzel az erővel lehet egy 1.2es fiesta is és nincs gond a benzinkútnál.
Üdv
Csaba
Hogy Jani nem szereti a dízelt? A 2,2ese az egyik az elsők között itt a klubban.
Félreérted szerintem.Nem hiszem,ha ST mondit akarna benyásból,akkor ne venné meg.A többi meg alapvető érdeklődés szerintem.
Bár a mai állás szerint,csak az vesz benzintemetőt akinek nincs kire költse a megspórolt pénzét.Én pl az évi 300e ft ot amit az autóm spórol az üzemanyagon egy benyáshoz képest,inkább ráköltöm a gyermekeimre!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kotta_cs
Vendég
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #47 Dátum:
2011.07.31 vasárnap, 22:03:35 »
Idézetet írta: alf - 2011.07.31 vasárnap, 21:01:24
Hogy Jani nem szereti a dízelt? A 2,2ese az egyik az elsők között itt a klubban.
Félreérted szerintem.Nem hiszem,ha ST mondit akarna benyásból,akkor ne venné meg.A többi meg alapvető érdeklődés szerintem.
Bár a mai állás szerint,csak az vesz benzintemetőt akinek nincs kire költse a megspórolt pénzét.Én pl az évi 300e ft ot amit az autóm spórol az üzemanyagon egy benyáshoz képest,inkább ráköltöm a gyermekeimre!
Ez elképzelhető, hogy félreértettem.
A gázról és az E85-ről a véleményem azért változatlan
A 2.2-es egyébként egy igen jól sikerült változat szerintem.
Üdv
Csaba
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #48 Dátum:
2011.07.31 vasárnap, 22:29:19 »
Én sem veszem veszekedésnek a dolgot.
Csak filozofálgattam errről a motorról még anno.
Én egyébként örülök, hogy vki tud érveket és ellenérveket felhozni az adott témákban, főleg számszerű adatokkal alátámasztva
Ha most 2008 ősze lenne, de azért éltem volna 2008-tól idáig, akkor lehet, hogy a mostani 2,2 mondim mellett elgondolkodnék egy 2.5T TIT-S S-Maxban...
(vszínű mostanában tolnám be vhová egy nagyobb chip-intercooler-turbo cserére...
)
Bár lehet, hogy a pótkerék hiánya elriasztana... de ez már egy másik topik.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
Válasz: 2.5T motor
«
Új hozzászólás #49 Dátum:
2011.07.31 vasárnap, 23:00:26 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.07.31 vasárnap, 22:29:19
Én sem veszem veszekedésnek a dolgot.
Csak filozofálgattam errről a motorról még anno.
Én egyébként örülök, hogy vki tud érveket és ellenérveket felhozni az adott témákban, főleg számszerű adatokkal alátámasztva
Ha most 2008 ősze lenne, de azért éltem volna 2008-tól idáig, akkor lehet, hogy a mostani 2,2 mondim mellett elgondolkodnék egy 2.5T TIT-S S-Maxban...
(vszínű mostanában tolnám be vhová egy nagyobb chip-intercooler-turbo cserére...
)
Bár lehet, hogy a pótkerék hiánya elriasztana... de ez már egy másik topik.
Nem is veszekedésnek szántam. Szóval, köszi, mert így azért jobb csevegni
Nagyon gondolkodtam egy S-max-on. Nagyon tetszik az az autó, de nem találtam 2.0 TDCI Titanium-x automata változatot, aztán amit láttam, azt inkább nem vettem meg. Szóval az előző mondi után lett megint egy mondi. Eddig nem bántam meg.
Az 1.8-as MK3-asnál sokat gondolkodtam a gázon én is. Aztán utánanéztem, terhelésnek, a robbanás paramétereinek, nyomatéknak... Végül arra jöttem rá, hogy a motor nem erre lett kitalálva.. Ha taxiznék, akkor gázosítottam volna, mert cserébe sok lóvét ad, akkor is ha két évente motor generál a vége. Aki nem nyomja és soha nem terheli (nekem vonohorgos volt, mert van futó), annak talán bejön egy időre, de a hőmérséklet különbség jelentős. Annó amikor az ólommentes benzint behozták és jöttek az autó átalakítás dumával, akkor ott is tulajdonképpen a szelepeket, a szelep ágyakat és egy két apróságot cseréltek olyan anyagra, ami bírta, mivel ott is magasabb lett a hőmérséklet és kevesebb lett a kenésként szereplő anyag. Ott a 250-350C fokos váltás nagy para volt és mindenki figyelt rá, a gázt meg benyomják, holott sokkal nagyobb a különbség.
Az E85-ön is sokat gondolkodtam (hiszem an Mk3-as 1.8-as 11l alatt ritkán volt). Az egy lusta üzemanyag, ráadásúl baromira bizonytalan. Ez annyit tesz, hogy ugyan ahoz a teljesítményhez jóval több kell, ugyanakkor a gyulladáspontja nagyobb határok között mozog. Ennek megfelelően az elektronika többsége nem automatikus és folyamatosan állítgatni kell. Az autóban lévő gumi alkatrészek meg elfogynak ha E85 éri őket. Szóval megint csak felejtős játék, legalábbis nekem, aki bele ül és menni akar. Nem akarom folyamatosan túrni a vasat.
Üdv
Csaba
Naplózva
Oldalak: [
1
]
2
3
4
5
6
7
8
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ