Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:33:38
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
Oldalak:
1
...
3
4
5
6
7
8
9
[
10
]
11
12
13
14
15
16
17
...
21
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3) (Megtekintve 472781 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #450 Dátum:
2015.12.31 csütörtök, 09:22:15 »
Idézetet írta: Tibor64 - 2015.12.30 szerda, 16:17:00
Üdvözöllek! Nekem egy 2012 04. havi gépem van ilyen motorral, éppen túl vagyunk a bejáratáson (200.000Km) és normális vezetéssel simán tudod azt hozni, amit a focussal. Az autóba én csak 20.000Km-t tettem bele, de addig is csodálatos az összhang. Ha figyelembe veszed a váltásra felhívó nyilakat, nem öregurasan, de defenzíven használod simán tudod hozni ezt az átlagot, vagy akár ettől kevesebbet is. Egy jó tanács:porral oltó legyen az autódban, mert az enyém menetközben kigyulladt a motor a turbónál, sikerült a tűz továbbterjedését megakadályozni, da a kár így is 1.700.000 Ft. A legszebb az egészben, hogy 2 nyomorult gyári kábelkötegre 3 hónapot kellett várnom
Hú, köszönöm, ez hasznos info!
A tűzeset kemény, nem volt előtte megtörve az autó? Poroltó egyébként mindig van benn.
Naplózva
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #451 Dátum:
2015.12.31 csütörtök, 10:19:49 »
Idézetet írta: Tibor64 - 2015.12.30 szerda, 16:17:00
Üdvözöllek! Nekem egy 2012 04. havi gépem van ilyen motorral, éppen túl vagyunk a bejáratáson (200.000Km) és normális vezetéssel simán tudod azt hozni, amit a focussal. Az autóba én csak 20.000Km-t tettem bele, de addig is csodálatos az összhang. Ha figyelembe veszed a váltásra felhívó nyilakat, nem öregurasan, de defenzíven használod simán tudod hozni ezt az átlagot, vagy akár ettől kevesebbet is. Egy jó tanács:porral oltó legyen az autódban, mert az enyém menetközben kigyulladt a motor a turbónál, sikerült a tűz továbbterjedését megakadályozni, da a kár így is 1.700.000 Ft. A legszebb az egészben, hogy 2 nyomorult gyári kábelkötegre 3 hónapot kellett várnom
Aztaqrva. Most volt egy hír vmelyik tv-n, h felgyulladt egy paripa éjszaka a garázsban.
(Irigyellek a nyugalmadért, én vlaszeg már az egész márkát elküldtem volna a rákba.)
Naplózva
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #452 Dátum:
2015.12.31 csütörtök, 10:26:01 »
Idézetet írta: SzJani - 2015.12.06 vasárnap, 08:31:11
Csak addig vészes ez, amíg hideg a kipuffod vége. Nincs ott annyi víz, amennyit gondolsz. Így én hagynám. Sztem ha megfúrod, onnan kezd el majd kiindulni a rohadás. Egyébként is többrétegű a dobszerkezet.
...
7-10éves koráig szerintem sincs gáz, de ezt az életkort elérve a dob után szeretnek törni a kipufogók.
Naplózva
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #453 Dátum:
2015.12.31 csütörtök, 10:49:18 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.12.27 vasárnap, 21:16:14
Majd, mikor a mostani kivénhed, én egy 1,6-ra ácsingóznék (vezettem ilyet + volt ezzel szerelt Focusom). Van valakinek olyan? Hogy alakul a fogyi? A Focusban nagyon kevés volt az erejéhez képest, 200 pacira meg szerintem nem lesz sosem szükségem (más kérdés, hogy jó dolog jól motorizált autóval közlekedni, de annyit nekem nem ér).
Volt 280 lovas paripám, de meggyőződésem, h nagyon ritka alkalmakat kivéve (1-2 autópálya szitu ill gyorsulgatások) sehol se használtam mondjuk 150-nél többet. Az utasokban hányingert és félelmet az 1,4 - 1,6-os cégrs astrákkal is sikerült.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #454 Dátum:
2015.12.31 csütörtök, 11:00:50 »
Idézetet írta: Candle - 2015.12.31 csütörtök, 10:49:18
Volt 280 lovas paripám, de meggyőződésem, h nagyon ritka alkalmakat kivéve (1-2 autópálya szitu ill gyorsulgatások) sehol se használtam mondjuk 150-nél többet. Az utasokban hányingert és félelmet az 1,4 - 1,6-os cégrs astrákkal is sikerült.
Nekem is csak a hang hiányzik a 328-asból...
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #455 Dátum:
2016.01.01 péntek, 17:06:36 »
Tessék: ennyire jók az EcoBoost motorok.
Beesett:
https://www.youtube.com/watch?v=SPnjMhXNQ3Y
aznap kiszedték:
https://www.youtube.com/watch?v=FgRlc1UCN_s
este-éjjel szerviz, aztán go be a célba:
https://www.youtube.com/watch?v=Z2IirDiJj6s
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #456 Dátum:
2016.01.01 péntek, 17:23:46 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.01 péntek, 17:06:36
Tessék: ennyire jók az EcoBoost motorok.
Beesett:
https://www.youtube.com/watch?v=SPnjMhXNQ3Y
aznap kiszedték:
https://www.youtube.com/watch?v=FgRlc1UCN_s
este-éjjel szerviz, aztán go be a célba:
https://www.youtube.com/watch?v=Z2IirDiJj6s
de figyi má.az este raktak bele mindenből másikat!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #457 Dátum:
2016.01.01 péntek, 17:29:09 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.01 péntek, 17:23:46
de figyi má.az este raktak bele mindenből másikat!
Nem, olvass utána.
(alapjáraton járt a motor a víz alatt...
)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Tibor64
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #458 Dátum:
2016.01.01 péntek, 18:59:26 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.12.31 csütörtök, 09:22:15
Hú, köszönöm, ez hasznos info!
A tűzeset kemény, nem volt előtte megtörve az autó? Poroltó egyébként mindig van benn.
BUÉK!
Törés, csere, javítás nem volt az autón, ha küldesz privátot, részletesebben kifejtem a dolgot. Ettől függetlenül imád(nám) az autót, mert egy pazarul felszerelt, fantasztikusan kényelmes, jól vezethető az autó. Az előző 1/fl fókámhoz képest a futóműve visszalépés. Ez talán betudható a gyári 16-os felninek, illetve a 215-ös guminak. Most egy Fiesta ecoboosttal járok, de a futóműve ennek is majdnem focus(kanyarbolond)
Naplózva
Mondeo 1,6 ecoboost Titanium 2012.04 fl. 4ajtó.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #459 Dátum:
2016.01.01 péntek, 19:16:59 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.01 péntek, 17:29:09
Nem, olvass utána.
(alapjáraton járt a motor a víz alatt...
)
jah,és akkor volt a legjobb a hajtókaroknak amikor jó mélyet szippantott.az első volt az utolsó.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #460 Dátum:
2016.01.02 szombat, 10:19:07 »
Benzinmotoros MK4-hez láttam a neten eladó Convers+ kijelzőt, 10e forintért...Ennyiért szerintem ajándék.
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #461 Dátum:
2016.01.02 szombat, 10:52:35 »
Idézetet írta: danidoki - 2016.01.02 szombat, 10:19:07
Benzinmotoros MK4-hez láttam a neten eladó Convers+ kijelzőt, 10e forintért...Ennyiért szerintem ajándék.
Van valakinek tapasztalata az átrakás költségeiről?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #462 Dátum:
2016.01.02 szombat, 10:54:07 »
Idézetet írta: Candle - 2016.01.02 szombat, 10:52:35
Van valakinek tapasztalata az átrakás költségeiről?
Sakost és Powerfordot keresd
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #463 Dátum:
2016.01.02 szombat, 11:15:48 »
Hali!
Nekem a kisnavihoz járó óracsoportnál ( nagy kijelzős ) simán plug and play.
Ld. alábbi linken a typ 2.
http://www.talkford.com/community/topic/140891-retrofit-convers-done/
Üdv.
D.
Idézetet írta: Candle - 2016.01.02 szombat, 10:52:35
Van valakinek tapasztalata az átrakás költségeiről?
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #464 Dátum:
2016.01.02 szombat, 11:16:55 »
Ja, és a FL előtti autóhoz FL előtti Convers+ kell, a fordulatszámmérő pedig elárulja, hogy benzines a műszer vagy diesel.
Idézetet írta: danidoki - 2016.01.02 szombat, 11:15:48
Hali!
Nekem a kisnavihoz járó óracsoportnál ( nagy kijelzős ) simán plug and play.
Ld. alábbi linken a typ 2.
http://www.talkford.com/community/topic/140891-retrofit-convers-done/
Üdv.
D.
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #465 Dátum:
2016.01.02 szombat, 14:17:28 »
Idézetet írta: Candle - 2016.01.02 szombat, 10:52:35
Van valakinek tapasztalata az átrakás költségeiről?
Nekem FL előtti dízelben plug&play, egyedül az óraállást érdemes az autóhoz igazítani, ha érdekel.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #466 Dátum:
2016.01.02 szombat, 14:18:31 »
Idézetet írta: Carmaged - 2016.01.02 szombat, 14:17:28
Nekem FL előtti dízelben plug&play, egyedül az óraállást érdemes az autóhoz igazítani, ha érdekel.
de te dízelt cseréltél dízelre,nem?illetve ott nem volt ezek szerint semmi gond,csak csere és kész.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #467 Dátum:
2016.01.02 szombat, 14:35:24 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.02 szombat, 14:18:31
de te dízelt cseréltél dízelre,nem?illetve ott nem volt ezek szerint semmi gond,csak csere és kész.
Igen.
Nyilván benyást benyásra érdemes cserélni, különben sokat jár majd pirosban a fordulatszámmérő.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #468 Dátum:
2016.01.02 szombat, 14:51:01 »
Idézetet írta: Carmaged - 2016.01.02 szombat, 14:35:24
Igen.
Nyilván benyást benyásra érdemes cserélni, különben sokat jár majd pirosban a fordulatszámmérő.
szerintem azt nem is lehet beletenni.Szerintem egész máshogy van annak a jelkezelése.Csak ehhez már rajzok is kellenek,hogy biztosra menjen az ember.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #469 Dátum:
2016.01.02 szombat, 14:53:00 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.02 szombat, 14:51:01
szerintem azt nem is lehet beletenni.Szerintem egész máshogy van annak a jelkezelése.Csak ehhez már rajzok is kellenek,hogy biztosra menjen az ember.
Nekem nem tűnik logikusnak, elvégre, gondolom, csak azt kapja meg a kijelző, hogy mennyi az annyi, aztán beállítja a mutatót. De itt már csak találgatás megy.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #470 Dátum:
2016.01.02 szombat, 15:02:16 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.02 szombat, 14:51:01
szerintem azt nem is lehet beletenni.Szerintem egész máshogy van annak a jelkezelése.Csak ehhez már rajzok is kellenek,hogy biztosra menjen az ember.
Nagy valószínűséggel pontosan mutatna. Mivel az x fordulatszámot tartalmazó üzenet beérkezik és a műszercsoport ennek megfelelően kivezérli a mutatót.
Ha benzinesbe kerülne dízelé, akkor valóban sokat járna a pirosban.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #471 Dátum:
2016.01.02 szombat, 15:24:03 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.02 szombat, 15:02:16
Nagy valószínűséggel pontosan mutatna. Mivel az x fordulatszámot tartalmazó üzenet beérkezik és a műszercsoport ennek megfelelően kivezérli a mutatót.
Ha benzinesbe kerülne dízelé, akkor valóban sokat járna a pirosban.
Idézetet írta: Carmaged - 2016.01.02 szombat, 14:53:00
Nekem nem tűnik logikusnak, elvégre, gondolom, csak azt kapja meg a kijelző, hogy mennyi az annyi, aztán beállítja a mutatót. De itt már csak találgatás megy.
szerintem meg azért nem mutatna pontosan,mert a műszerteszt elvégzésekor vagy 0 vagy maximum értéket vesz fel a műszer,és ezután felveszi az aktuális fordulatszám értékét a skálán.Ha a benzines fordulatszáma máshogyan van skálázva(festve,feliratozva),azt nem tudja a rendszer,és ennek megfelelően egy rossz fordulatszám kerülne megjelenítésre a diízel autóba épített benzines műszeregységen.Persze ez is csak találgatás.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #472 Dátum:
2016.01.02 szombat, 15:30:13 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.02 szombat, 15:24:03
szerintem meg azért nem mutatna pontosan,mert a műszerteszt elvégzésekor vagy 0 vagy maximum értéket vesz fel a műszer,és ezután felveszi az aktuális fordulatszám értékét a skálán.Ha a benzines fordulatszáma máshogyan van skálázva(festve,feliratozva),azt nem tudja a rendszer,és ennek megfelelően egy rossz fordulatszám kerülne megjelenítésre a diízel autóba épített benzines műszeregységen.Persze ez is csak találgatás.
Szerintem meg tudja a műszercsoport "milyen számlap" van rajta, mivel úgy lett konfigurálva. Ezért tudja, hogy x fordulatszám üzenet beérkezésekor az ahhoz tartozó lépést kell kivezérelnie a mutató motorjának.
A műszerteszt csak működés vizsgálat.
Az opeleknél van olyan műszertesztre lehetőség, hogy 20-40-60...stb. km/h és 1-2-3x1000 fordulatszám kijelzése. De igazából ez sem indok semmire csak arra, hogy generálni lehet diaggal az ahhoz tartozó jeleket.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #473 Dátum:
2016.01.02 szombat, 15:46:37 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.02 szombat, 15:30:13
Szerintem meg tudja a műszercsoport "milyen számlap" van rajta, mivel úgy lett konfigurálva. Ezért tudja, hogy x fordulatszám üzenet beérkezésekor az ahhoz tartozó lépést kell kivezérelnie a mutató motorjának.
A műszerteszt csak működés vizsgálat.
Az opeleknél van olyan műszertesztre lehetőség, hogy 20-40-60...stb. km/h és 1-2-3x1000 fordulatszám kijelzése. De igazából ez sem indok semmire csak arra, hogy generálni lehet diaggal az ahhoz tartozó jeleket.
Szerintem nem is ugyan olyan jelet dolgoz fel a dízel motorvezérlőben,mint a benzines motorvezérlőben.
Ezt viszont látod,simán kilehet próbálni a Forscan-el!
A műszert kilehet vezérelni a diaggal.Betudsz állítani különböző fordulatszámokat a diaggal,és azt megtudod jeleníteni-tesztelni a műszeregységen.
Hoppá.Akkor nincs kétség,kikell próbálni!Na ki vállalkozik egy tesztre?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #474 Dátum:
2016.01.02 szombat, 15:57:57 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.02 szombat, 15:46:37
Szerintem nem is ugyan olyan jelet dolgoz fel a dízel motorvezérlőben,mint a benzines motorvezérlőben.
Ezt viszont látod,simán kilehet próbálni a Forscan-el!
A műszert kilehet vezérelni a diaggal.Betudsz állítani különböző fordulatszámokat a diaggal,és azt megtudod jeleníteni-tesztelni a műszeregységen.
Hoppá.Akkor nincs kétség,kikell próbálni!Na ki vállalkozik egy tesztre?
Miért lenne más kódolású üzenet egy 2000 f/perc mutató állás benzines és dízel esetében?
Csak egy példa(nyilván valótlan adatok):
2000 f/perc - 00011000 (Mondjuk ebből a kódsorozatból állna)
Ezt ha benzines motorvezérlő állítja elő vagy ha dízel, miben különbözne?
Próbaaaaa!
Amúgy a teszt esetében a műszercsoporthoz kapcsolódsz és oda küldöd a (fordulatszám) jelet, tehát igazából nem is próba ez. Eredmény tudható.
Nem a motorvezérlőben egy külső (CKP) jeladó jelét generálod a forscannel és majd a motorvezérlő küldi a jelet a műszercsoportba.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.02 szombat, 16:01:25 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #475 Dátum:
2016.01.02 szombat, 16:15:38 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.02 szombat, 15:57:57
Miért lenne más kódolású üzenet egy 2000 f/perc mutató állás benzines és dízel esetében?
Csak egy példa(nyilván valótlan adatok):
2000 f/perc - 00011000 (Mondjuk ebből a kódsorozatból állna)
Ezt ha benzines motorvezérlő állítja elő vagy ha dízel, miben különbözne?
Próbaaaaa!
Amúgy a teszt esetében a műszercsoporthoz kapcsolódsz és oda küldöd a (fordulatszám) jelet, tehát igazából nem is próba ez. Eredmény tudható.
Nem a motorvezérlőben egy külső (CKP) jeladó jelét generálod a forscannel és majd a motorvezérlő küldi a jelet a műszercsoportba.
Az elméleted már ott megbukik szerintem,hogy kommunikáció képtelen lenne a benzines műszeregység a dízel motorvezérlővel.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #476 Dátum:
2016.01.02 szombat, 16:29:51 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.02 szombat, 16:15:38
Az elméleted már ott megbukik szerintem,hogy kommunikáció képtelen lenne a benzines műszeregység a dízel motorvezérlővel.
Na és mivel indokolod, hogy SZERINTED megbukik?
BUS kommunikáció van és rajta üzenetek. Ha azonos az üzenet, akkor mindegy, hogy ki küldi a BUS-on.
A legjobb példa az ELM327.
Generic OBD protokollokat simán ki tud olvasni szinte minden motorvezérlőből. Rengeteg Pxxxx kód léteik, ami azonos benzines és dízel esetén is. Egy fordulatszám üzenet nem specifikus üzenet.
Te -mint felhasználó- bizonyára tudod, hogy éppen milyen motorból olvasod ki.
De miért ne kommunikálna az ELM benzinessel és dízellel is, ha azonos üzenetről van szó? (a műszeregységnél sincs másképp)
Hagyjuk ezt alf...... tényleg
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.02 szombat, 16:33:00 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #477 Dátum:
2016.01.02 szombat, 16:40:12 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.02 szombat, 16:29:51
Na és mivel indokolod, hogy SZERINTED megbukik?
BUS kommunikáció van és rajta üzenetek. Ha azonos az üzenet, akkor mindegy, hogy ki küldi a BUS-on.
A legjobb példa az ELM327.
Generic OBD protokollokat simán ki tud olvasni szinte minden motorvezérlőből. Rengeteg Pxxxx kód léteik, ami azonos benzines és dízel esetén is. Egy fordulatszám üzenet nem specifikus üzenet.
Te -mint felhasználó- bizonyára tudod, hogy éppen milyen motorból olvasod ki.
De miért ne kommunikálna az ELM benzinessel és dízellel is, ha azonos üzenetről van szó? (a műszeregységnél sincs másképp)
Hagyjuk ezt alf...... tényleg
Megmondom,hogy megint miről van szó.
Én sem tudom a frankót,te sem,csak vitázunk a semmin,és elméleteket állítunk az elméletekkel szembe.
Aztán egyszercsak kényszeres megmagyarázkodhatnékod támad,amit én megszagolok,és akkor már tökmind1.
Gyakorlatilag nem számít,mert valszeg senki nem akar beépíteni egy Fhosbenzines műszeregységet egy Királydízelbe.
Kutya vagy és kész.SzárazPezsgősKutyaTibi.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #478 Dátum:
2016.01.14 csütörtök, 10:48:59 »
Kedves, mélyen tisztelt Ford Magyarország. Azért írok ilyen formában, hogy mások is lássák, és tanuljanak a mi esetünkből. Kedvelem a Fordokat, 2003 óta szolgál nálunk Ford, lassan fél éve pedig egy EcoBoost-os Mondeo. Vagyis csak szolgálna, mert sajnálatos módon szeptember elején kigyulladt, és még azóta sem tudjuk működésre bírni, köszönhetően maguknak. Mindezt azért, mert kettő darab kábelköteg szeptember óta készül, vagy úton van, én nem értek hozzá. Őszintén szólva mondanám, hogy nem is érdekel, de most már lassan komolyan érdekel, hogy erre hogy lehetnek képesek. Elnézést, képtelenek. Ez röhejes, szánalmas, nevetséges, felháborító, és rohadtul elszomorító, hogy azóta nem tudnak ebben az ügyben előre haladni. 2015 van könyörgöm, nem igaz, hogy 3 hónap alatt nem bírnak 20 szál kábelt összeválogatni, majd feltenni a vonatra/hajóra/repülőre/űrszondára/kétéltűre/stb., és a márkaszervízbe eljuttatni. Az autó édesapám munkaeszköze, és emiatt évente átlagosan 40-45 ezer kilómétert kell megtennie, mellette persze pörög a hitel, enni kell, számlákat sem árt befizetni, és bármilyen fura, de kocsi nélkül ez mondhatni elég nagy kihívás. Az, hogy a Ford így kezeli azokat a vásárlókat, akik használják (elnézést, használnák) a gépjárművet, és maguk - ahogy én látom - teljesen szarnak bele az egészbe, egyszerűen felháborító. Lassan itt az új év, mi kocsi nélkül, édesapám lassan munka nélkül, a kocsi meg kábel nélkül. Úgy érzem, hogy az ismerőseink körében sem fog bővülni a Ford vásárlók egyre szűkebb köre, és ez nem csak annak köszönhető, hogy az elvileg tökéletesnek mondott (és ha jól emlékszem "év motorjának" kikiáltott) turbós-benzines megvalósítás megbízhatatlan (lásd: kigyullad), hanem annak is, hogy nem képesek a megfelelő alkatrészeket időben biztosítani. Sajnálom, hogy ilyen ügyben kellett írnom, de amit a Ford művel, attól nem csak a kocsi, hanem én is fel tudnék robbanni. Kellemes ünnepeket kívánok!
Ui: Mikulásra kábelköteget kértem. Sajnos ez nem sikerült, de kérem ne hagyják, hogy az amúgy is elfoglalt Jézuskára háruljon ez a feladat.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #479 Dátum:
2016.01.14 csütörtök, 10:52:39 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.01.14 csütörtök, 10:48:59
Kedves, mélyen tisztelt Ford Magyarország. Azért írok ilyen formában, hogy mások is lássák, és tanuljanak a mi esetünkből. Kedvelem a Fordokat, 2003 óta szolgál nálunk Ford, lassan fél éve pedig egy EcoBoost-os Mondeo. Vagyis csak szolgálna, mert sajnálatos módon szeptember elején kigyulladt, és még azóta sem tudjuk működésre bírni, köszönhetően maguknak. Mindezt azért, mert kettő darab kábelköteg szeptember óta készül, vagy úton van, én nem értek hozzá. Őszintén szólva mondanám, hogy nem is érdekel, de most már lassan komolyan érdekel, hogy erre hogy lehetnek képesek. Elnézést, képtelenek. Ez röhejes, szánalmas, nevetséges, felháborító, és rohadtul elszomorító, hogy azóta nem tudnak ebben az ügyben előre haladni. 2015 van könyörgöm, nem igaz, hogy 3 hónap alatt nem bírnak 20 szál kábelt összeválogatni, majd feltenni a vonatra/hajóra/repülőre/űrszondára/kétéltűre/stb., és a márkaszervízbe eljuttatni. Az autó édesapám munkaeszköze, és emiatt évente átlagosan 40-45 ezer kilómétert kell megtennie, mellette persze pörög a hitel, enni kell, számlákat sem árt befizetni, és bármilyen fura, de kocsi nélkül ez mondhatni elég nagy kihívás. Az, hogy a Ford így kezeli azokat a vásárlókat, akik használják (elnézést, használnák) a gépjárművet, és maguk - ahogy én látom - teljesen szarnak bele az egészbe, egyszerűen felháborító. Lassan itt az új év, mi kocsi nélkül, édesapám lassan munka nélkül, a kocsi meg kábel nélkül. Úgy érzem, hogy az ismerőseink körében sem fog bővülni a Ford vásárlók egyre szűkebb köre, és ez nem csak annak köszönhető, hogy az elvileg tökéletesnek mondott (és ha jól emlékszem "év motorjának" kikiáltott) turbós-benzines megvalósítás megbízhatatlan (lásd: kigyullad), hanem annak is, hogy nem képesek a megfelelő alkatrészeket időben biztosítani. Sajnálom, hogy ilyen ügyben kellett írnom, de amit a Ford művel, attól nem csak a kocsi, hanem én is fel tudnék robbanni. Kellemes ünnepeket kívánok!
Ui: Mikulásra kábelköteget kértem. Sajnos ez nem sikerült, de kérem ne hagyják, hogy az amúgy is elfoglalt Jézuskára háruljon ez a feladat.
troll duma,így is állnak hozzá...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #480 Dátum:
2016.01.14 csütörtök, 10:54:41 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.14 csütörtök, 10:52:39
troll duma,így is állnak hozzá...
Ez az FKK fészbuk oldaláról van...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Tibor64
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #481 Dátum:
2016.01.14 csütörtök, 19:43:22 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.14 csütörtök, 10:52:39
troll duma,így is állnak hozzá...
Fejlemény!
Pici Fiam feltette a facere ezt a kis esszét, erre másnap délután csörög a telefon, hív a szerviz, hogy addig, amíg nem készül el az autóm adnak egy csere autót!
Jelenleg egy Fiesta 1.0 ecoboosttal járok nagy ám aZINTERNET hatalma!
Naplózva
Mondeo 1,6 ecoboost Titanium 2012.04 fl. 4ajtó.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #482 Dátum:
2016.01.14 csütörtök, 21:17:30 »
Idézetet írta: Tibor64 - 2016.01.14 csütörtök, 19:43:22
Fejlemény!
Pici Fiam feltette a facere ezt a kis esszét, erre másnap délután csörög a telefon, hív a szerviz, hogy addig, amíg nem készül el az autóm adnak egy csere autót!
Jelenleg egy Fiesta 1.0 ecoboosttal járok nagy ám aZINTERNET hatalma!
na.kicsi a világ.
azért mégis jótékony a ford....
mindaz mellett égés ez a sztori.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #483 Dátum:
2016.01.14 csütörtök, 21:25:29 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.14 csütörtök, 21:17:30
na.kicsi a világ.
azért mégis jótékony a ford....
mindaz mellett égés ez a sztori.
Rengeteg van ilyen, audibmwmercedes vonalon is....hajjaj!
A legutolsó egy S63, ahol a gyár is csak több, mint 1 hónap múlva adott/küldött márkaképviseletnek egy első szélvédőt!
Mi nem is tudtuk megvenni, "nem szolgált ki" illetve azt mondta, hogy 4-5 hónapot kell várni.
Pedig egy szélvédő sűrűbben szükséges alkatrész, mint egy kábelköteg rész.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.14 csütörtök, 21:28:45 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Yoda
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 62
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #484 Dátum:
2016.01.15 péntek, 11:51:27 »
Sziasztok,
kíváncsi lennék a véleményetekre...
Mondi 1.6 ecoboost turnier (2011) érdemes chip-tuninggal foglalkozni? Mennyire károsíthatja a motort egy ilyen beállítás? igaz lehet-e a fogyasztáscsökkenés? Visszaállítható egy beavatkozás után az eredeti állapot (nyomtalanul)? - (gondolok itt arra, hogy ha nem megy OBD-n keresztül a program és meg kell bontani a vezérlőegységet, 2011 után úgy tudom van védelem)
Valakinek esetleg ezzel tapasztalat, netán hasznos tanács... ajánlás.. laikus vagyok a témában...
Köszönettel.. Yoda
Naplózva
2011/6 1.6
Eco
boost
MK4 Titanium kombi
ex. 2002 2.0 TDCi MK3 ghia kombi
Tibor64
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #485 Dátum:
2016.01.17 vasárnap, 21:15:20 »
Idézetet írta: GSR - 2015.10.11 vasárnap, 19:21:18
Ez kérem hülyeség.... Ha nincs főtengely szögelfordulás jel nem megy a motor. Milyen másik két jeladó???
Üdvözöllek!
Nos azóta pár köbméter víz lefolyt a Dunán és a Tiszán is, azóta sincs autóm, de kérlek ne ítélkezz elhamarkodottan, de a gyakorlat Téged cáfol, mivel nem hülyeség amit írtam.
Nem vagyok szerelő, profi, csak egy átlagostól többet felhasználó, aki évente 45-50 ezer Km-t tesz meg saját-NEM CÉGES-járgánnyal. Ebből remélem lejött, hogy nincs aki a kártyámat korlátok nélkül finanszírozza, tehát önérdek, hogy figyeljek a járgány minden rezdülésére.
Azt vettem észre anno augusztus egy szép nyári délutánján, hogy az autóm nem akart beindulni. Két próbálkozás után a gépet bezártam, újra nyitottam és ezt követően sikerült beindítanom! Figyeltem minden rezdülését, de semmi nem változott, ment, mint ahogy elő van írva. Üzenőfal üres, semmilyen lámpa nem világít. Így tettem meg kb 4.500 Km-t, amikor eljött a vezérlés cseréjének az ideje. Közben jelzem, hogy ez ECOBOOST, és NEM Diesel! (A félreértések elkerülése végett!).
A másik két jeladó a vezérműtengelynél található, ami a hiba észlelése után átvette a kieső feladatát-teljesen addig, amíg a rendszer nem lett újra indítva. Ekkor már nem látta el ezt az okos funkciót.
Az akkusaru levétele, illetve az újraindítást követően jelentkeztek a problémák, a csökkentett teljesítmény, illetve a meleg motornál nem akart indulni. Visszacseréltünk mindent, új gyári szíj+ cuccok, vadi új gyári szíjtárcsa, és a csatlakoztatott vezérműtengely jeladóval nem indul a gép. Ha lehúztuk a csatit, beindult, de nem volt 100%.
Azóta új kábelkötegeket kapott, a márkaszerviz által beépítve, első indítás jó, de ezt követően visszatértünk a rajtvonalra. Most a villanyász küzd. Jeleztem, hogy a kábeleknek 2 vége van, Mi az egyik végét(jeladás) leteszteltük, de nem hozott eredményt, úgyhogy maradt a másik vége, ahol kereskedni kell. Remélem, hogy egy szoftver frissítés megoldja a problémát. Fejlemény esetén írok!
Naplózva
Mondeo 1,6 ecoboost Titanium 2012.04 fl. 4ajtó.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #486 Dátum:
2016.01.17 vasárnap, 21:24:11 »
Idézetet írta: Tibor64 - 2016.01.17 vasárnap, 21:15:20
Üdvözöllek!
Nos azóta pár köbméter víz lefolyt a Dunán és a Tiszán is, azóta sincs autóm, de kérlek ne ítélkezz elhamarkodottan, de a gyakorlat Téged cáfol, mivel nem hülyeség amit írtam.
Nem vagyok szerelő, profi, csak egy átlagostól többet felhasználó, aki évente 45-50 ezer Km-t tesz meg saját-NEM CÉGES-járgánnyal. Ebből remélem lejött, hogy nincs aki a kártyámat korlátok nélkül finanszírozza, tehát önérdek, hogy figyeljek a járgány minden rezdülésére.
Azt vettem észre anno augusztus egy szép nyári délutánján, hogy az autóm nem akart beindulni. Két próbálkozás után a gépet bezártam, újra nyitottam és ezt követően sikerült beindítanom! Figyeltem minden rezdülését, de semmi nem változott, ment, mint ahogy elő van írva. Üzenőfal üres, semmilyen lámpa nem világít. Így tettem meg kb 4.500 Km-t, amikor eljött a vezérlés cseréjének az ideje. Közben jelzem, hogy ez ECOBOOST, és NEM Diesel! (A félreértések elkerülése végett!).
A másik két jeladó a vezérműtengelynél található, ami a hiba észlelése után átvette a kieső feladatát-teljesen addig, amíg a rendszer nem lett újra indítva. Ekkor már nem látta el ezt az okos funkciót.
Az akkusaru levétele, illetve az újraindítást követően jelentkeztek a problémák, a csökkentett teljesítmény, illetve a meleg motornál nem akart indulni. Visszacseréltünk mindent, új gyári szíj+ cuccok, vadi új gyári szíjtárcsa, és a csatlakoztatott vezérműtengely jeladóval nem indul a gép. Ha lehúztuk a csatit, beindult, de nem volt 100%.
Azóta új kábelkötegeket kapott, a márkaszerviz által beépítve, első indítás jó, de ezt követően visszatértünk a rajtvonalra. Most a villanyász küzd. Jeleztem, hogy a kábeleknek 2 vége van, Mi az egyik végét(jeladás) leteszteltük, de nem hozott eredményt, úgyhogy maradt a másik vége, ahol kereskedni kell. Remélem, hogy egy szoftver frissítés megoldja a problémát. Fejlemény esetén írok!
Olvasom és értem is, amit most írsz. De most vezérműtengely jeladókról beszélsz!
De amire most válaszoltál, azt továbbra is fenntartom! Kizárt, hogy engem cáfolna a gyakorlat!
Nem indul (és nem megy, ergo azonnal megáll) egyik motor sem (benzines, dízel) főtengely pozíció jel nélkül!
Ha vezérműtengely jel marad ki/szűnik meg, akkor járhat tovább a -benzines- motor (bár van olyan, amikor akkor sem megy és ugye nem is indul újra), de az elsődleges és fő jel a CKP. A főtengely pozíció jeladó. Ha ez nincs, semmi nincs. Ergo a motorvezérlő számára áll a motor (főtengely).
Erre válaszoltam 2015.10.11 vasárnap, 19:21:18-kor
"Szakemberek álláspontja szerint a főtengely jeladó már a csere előtt megadta magát, de a másik két jeladó átvette a feladatát. "
ui: Lehet félreértetted, de nem neked szólt az "Ez kérem hülyeség....." , mert te nyilván csak leírtad. A "szakembereknek" válaszoltam.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.17 vasárnap, 21:33:31 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #487 Dátum:
2016.01.17 vasárnap, 21:25:55 »
Idézetet írta: Tibor64 - 2016.01.17 vasárnap, 21:15:20
A másik két jeladó a vezérműtengelynél található, ami a hiba észlelése után átvette a kieső feladatát-teljesen addig, amíg a rendszer nem lett újra indítva.
Nem akarok olyan élesen fogalmazni, mint GSR, de kizártnak tartom, hogy ilyet tudjon a motorvezérlés. Ez csak egy elég buta vezérlő, nem pedig tanulásra, extrém alkalmazkodásra képes élőlény. Abban sem hiszek, hogy egy SW frissítés ilyesmi hibát megoldana.
Egyszerűen meg kéne keresni a hiba konkrét okát.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Tibor64
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #488 Dátum:
2016.01.17 vasárnap, 21:38:13 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.17 vasárnap, 21:24:11
Olvasom és értem is, amit most írsz. De most vezérműtengely jeladókról beszélsz!
De amire most válaszoltál, azt továbbra is fenntartom! Kizárt, hogy engem cáfolna a gyakorlat!
Nem indul (és nem megy, ergo azonnal megáll) egyik motor sem (benzines, dízel) főtengely pozíció jel nélkül!
Ha vezérműtengely jel marad ki/szűnik meg, akkor járhat tovább a -benzines- motor (bár van olyan, amikor akkor sem megy és ugye nem is indul újra), de az elsődleges és fő jel a CKP. A főtengely pozíció jeladó. Ha ez nincs, semmi nincs. Ergo a motorvezérlő számára áll a motor (főtengely).
Erre válaszoltam 2015.10.11 vasárnap, 19:21:18-kor
"Szakemberek álláspontja szerint a főtengely jeladó már a csere előtt megadta magát, de a másik két jeladó átvette a feladatát. "
ui: Lehet félreértetted, de nem neked szólt az "Ez kérem hülyeség....." , mert te nyilván csak leírtad. A "szakembereknek" válaszoltam.
Naplózva
Mondeo 1,6 ecoboost Titanium 2012.04 fl. 4ajtó.
Tibor64
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #489 Dátum:
2016.01.17 vasárnap, 21:57:06 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.17 vasárnap, 21:24:11
Olvasom és értem is, amit most írsz. De most vezérműtengely jeladókról beszélsz!
De amire most válaszoltál, azt továbbra is fenntartom! Kizárt, hogy engem cáfolna a gyakorlat!
Nem indul (és nem megy, ergo azonnal megáll) egyik motor sem (benzines, dízel) főtengely pozíció jel nélkül!
Ha vezérműtengely jel marad ki/szűnik meg, akkor járhat tovább a -benzines- motor (bár van olyan, amikor akkor sem megy és ugye nem is indul újra), de az elsődleges és fő jel a CKP. A főtengely pozíció jeladó. Ha ez nincs, semmi nincs. Ergo a motorvezérlő számára áll a motor (főtengely).
Erre válaszoltam 2015.10.11 vasárnap, 19:21:18-kor
"Szakemberek álláspontja szerint a főtengely jeladó már a csere előtt megadta magát, de a másik két jeladó átvette a feladatát. "
ui: Lehet félreértetted, de nem neked szólt az "Ez kérem hülyeség....." , mert te nyilván csak leírtad. A "szakembereknek" válaszoltam.
Először is köszönöm, hogy nem az én képességeimet vontad kétségbe.
Tehát én, mint használó szeretném megosztani tapasztalataimat, és azért is, mert úgy vettem észre, hogy az itt jelenlévők tényleg segíteni szeretnének. A motor nem indul, ha a főtengely vezérlés csatlakozó fent van. Ha lehúzzuk, a motor beindul, de olyan, mintha csökkentett üzemmódban üzemelne. Alapjáraton sima, terhelést nem bírja. (Fénykorában városban is simán bírta a 6. fokozatot, ha nem kellett gyorsítani).
Nagyon szeretnék holnap, vagy utána írni a fejleményekről, de egyet ígérhetek-nem menekültök,
úgy is megosztom a tapasztalataimat
Naplózva
Mondeo 1,6 ecoboost Titanium 2012.04 fl. 4ajtó.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #490 Dátum:
2016.01.17 vasárnap, 22:35:39 »
Idézetet írta: Tibor64 - 2016.01.17 vasárnap, 21:57:06
Először is köszönöm, hogy nem az én képességeimet vontad kétségbe.
Tehát én, mint használó szeretném megosztani tapasztalataimat, és azért is, mert úgy vettem észre, hogy az itt jelenlévők tényleg segíteni szeretnének.
A motor nem indul, ha a főtengely vezérlés csatlakozó fent van. Ha lehúzzuk, a motor beindu
l, de olyan, mintha csökkentett üzemmódban üzemelne. Alapjáraton sima, terhelést nem bírja. (Fénykorában városban is simán bírta a 6. fokozatot, ha nem kellett gyorsítani).
Nagyon szeretnék holnap, vagy utána írni a fejleményekről, de egyet ígérhetek-nem menekültök,
úgy is megosztom a tapasztalataimat
Hát olyan igazából nincs, hogy főtengely vezérlés. A főtengely a FŐ tengely és ahhoz képest történik a többi tengely vezérlése/időzítése.
Szóval ami(k) a motor tetején vannak tengelyek, azok a vezérműtengelyek. Ha azok pozíció csatlakozóit lehúzzák, nem kizárt a motor indulás. Legfeljebb csökkentett teljesítménnyel üzemel.
A főtengely a motorban alul van, közel a földhöz. Honnan húznak le csatlakozót? A jobb első kerék mögül, motor jobb oldaláról (ékszíjtárcsa mellől), lentről? A főtengely (CKP) pozíció szenzor ott van.
Ha azt lehúzzák, akkor minden elektromos vezérlőrendszer számára ÁLL a motor, mert nem érzékel főtengely forgás jelet. Nem indul a motor.
Ha a motor tetejéről (szelepfedél környéke) húznak le csatlakozót, akkor a vezérműtengely pozíció csatlakozóját (vagy ha vezérléshez közeli oldalon, akkor az "okoskerekek" vezérlő szelepeinek csatlakozót) húzzák le. Ettől még akár elindulhat (a benzinmotor többnyire elindul) legfeljebb tovább kell indítózni, hogy kiszámolja a motorvezérlés, hogy mikor melyik hengerbe kell befecskendezni és gyújtást kivezérelni. Ezt is a (CKP) főtengely pozíció jeladó jeleiből teszi. Tehát a matekhoz is mindenképpen kell a főtengely pozíció jel. Szöggyorsulás változásából kiszámolja, hogy mikor és melyik henger van sűrítési felső holtponton, majd ha megjegyezte úgy a következő ütemben már tud előre befecskendezni és gyújtani is.
Ha emellett nincs szinkronban vagy nincs vezérműtengely jel, akkor "óvatosan" csökkentett teljesítménnyel engedi üzemelni a motort, hogy tovább lehessen haladni vele.
Ahogyan talán korábban is szó volt róla, ha a vezérlés csere előtt minden rendben volt és a csere után már az említett probléma fenn állt, akkor nem nehéz kitalálni, hogy a szerelés közben történt valami.
Akár helytelen időzítés, akár valamilyen elektromos kábel vagy jeladó sérülés történhetett, ami miatt csökkentett teljesítménnyel üzemel a motor.
Ezeket ki kell vizsgálni, utána kell nézni, tesztelni.
Erről így, itt ennyit tudok elmondani..... kérem kapcsojja ki!
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.17 vasárnap, 22:42:21 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Nemtudom
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 15
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #491 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 17:48:38 »
Sziasztok
Először is üdv mindenkinek; új vagyok a fórumon, remélhetőleg, előbb-utóbb boldog Mondeo tulajdonos.
Szóval, visszaolvastam a benzines topicban, és az 1.6 benzin motorról nem sok infot olvasni / találni gugli-ban. A kérdésem az lenne, hogy ez ugyanaz az 1.6 Ti-VCT motor, mint a Focus-okban? Mert azok 116 LE-sek, a Mondeo viszont 125 LE.
Egyébként, ez a motor bírja kellőképpen az autót? (Tudom, nyilván vezetési stílus / morál függő, hogy kinek mit jelent ez.) Van velük gond, vagy nem "több", mint egy 2.0 benzin motorral? Mire kell / érdemes figyelni egy ilyen motornál használt Mondeo vásárláskor? Nézegettem a hasznaltauto-n, és egyelőre egy ilyen van kinézőben, ami megkímélt, árban megfelel a kereteknek, illetve "nem sok" km van benne (konkrétan 147 ezer). Egyébként ez a hirdetés:
http://www.hasznaltauto.hu/talalatilista/auto/MUFL1U1DIKIURUTT98SIA9YZJ6LKMTKK86221OS65GTGY5DFSHY45LQ74H1WLHZIQCFY8RJ5IRZ42FCY1EPI4TUK0KOIDCQ9R2CZU9IEASST12YIIEWZI1U0WYTG3P8563ECPHMS036FQGWJP4MKDDYPFYRSP2QDCZI19ZZ07KDHC3FT9L7TU0TIKG6FQ1YWI5QI35KRM7K73CMTAR25HWOWY1Z80ZLDWCWQCMD71A4W81O7HP5C719RJQCEE/page1
Szívesebben vennék 2.0 benzinest, de ebben az árkategóriában 250 - 300 ezer km-rel vannak...
Dízelre ne próbáljatok rábeszélni!
Előre is köszi az értékes infokat!
ÜDv.:
Zsolti
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #492 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 18:29:25 »
Idézetet írta: Nemtudom - 2016.01.21 csütörtök, 17:48:38
Sziasztok
Dízelre ne próbáljatok rábeszélni!
ÜDv.:
Zsolti
hát....nemtudom...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #493 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 18:33:11 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.21 csütörtök, 18:29:25
hát....nemtudom...
Ellenben ő tudja.
Sőt, most már te is tudhatnád. Ugyanis megosztotta veled, hogy ő tudja.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #494 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 18:38:17 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.21 csütörtök, 18:33:11
Ellenben ő tudja.
Sőt, most már te is tudhatnád. Ugyanis megosztotta veled, hogy ő tudja.
nem,nem tudja.
sőt,ezek után bármit mond,nem tudhatja.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #495 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 18:43:28 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.21 csütörtök, 18:38:17
nem,nem tudja.
sőt,ezek után bármit mond,nem tudhatja.
Rendben.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #496 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 21:09:43 »
Halihó!
Az 1.6 Ti-VTC (116LE) C-maxban gyenge, pontosabban városban egész jól el lehet vele menni, de városon kívül már kevés. Nekem. Mondjuk a 101 LE-shöz képest érezhetően erősebb.
Idézetet írta: Nemtudom - 2016.01.21 csütörtök, 17:48:38
Sziasztok
Először is üdv mindenkinek; új vagyok a fórumon, remélhetőleg, előbb-utóbb boldog Mondeo tulajdonos.
Szóval, visszaolvastam a benzines topicban, és az 1.6 benzin motorról nem sok infot olvasni / találni gugli-ban. A kérdésem az lenne, hogy ez ugyanaz az 1.6 Ti-VCT motor, mint a Focus-okban? Mert azok 116 LE-sek, a Mondeo viszont 125 LE.
Egyébként, ez a motor bírja kellőképpen az autót? (Tudom, nyilván vezetési stílus / morál függő, hogy kinek mit jelent ez.) Van velük gond, vagy nem "több", mint egy 2.0 benzin motorral? Mire kell / érdemes figyelni egy ilyen motornál használt Mondeo vásárláskor? Nézegettem a hasznaltauto-n, és egyelőre egy ilyen van kinézőben, ami megkímélt, árban megfelel a kereteknek, illetve "nem sok" km van benne (konkrétan 147 ezer). Egyébként ez a hirdetés:
http://www.hasznaltauto.hu/talalatilista/auto/MUFL1U1DIKIURUTT98SIA9YZJ6LKMTKK86221OS65GTGY5DFSHY45LQ74H1WLHZIQCFY8RJ5IRZ42FCY1EPI4TUK0KOIDCQ9R2CZU9IEASST12YIIEWZI1U0WYTG3P8563ECPHMS036FQGWJP4MKDDYPFYRSP2QDCZI19ZZ07KDHC3FT9L7TU0TIKG6FQ1YWI5QI35KRM7K73CMTAR25HWOWY1Z80ZLDWCWQCMD71A4W81O7HP5C719RJQCEE/page1
Szívesebben vennék 2.0 benzinest, de ebben az árkategóriában 250 - 300 ezer km-rel vannak...
Dízelre ne próbáljatok rábeszélni!
Előre is köszi az értékes infokat!
ÜDv.:
Zsolti
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #497 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 21:46:49 »
Idézetet írta: Nemtudom - 2016.01.21 csütörtök, 17:48:38
Sziasztok
Először is üdv mindenkinek; új vagyok a fórumon, remélhetőleg, előbb-utóbb boldog Mondeo tulajdonos.
Szóval, visszaolvastam a benzines topicban, és az 1.6 benzin motorról nem sok infot olvasni / találni gugli-ban. A kérdésem az lenne, hogy ez ugyanaz az 1.6 Ti-VCT motor, mint a Focus-okban? Mert azok 116 LE-sek, a Mondeo viszont 125 LE.
Egyébként, ez a motor bírja kellőképpen az autót? (Tudom, nyilván vezetési stílus / morál függő, hogy kinek mit jelent ez.) Van velük gond, vagy nem "több", mint egy 2.0 benzin motorral? Mire kell / érdemes figyelni egy ilyen motornál használt Mondeo vásárláskor? Nézegettem a hasznaltauto-n, és egyelőre egy ilyen van kinézőben, ami megkímélt, árban megfelel a kereteknek, illetve "nem sok" km van benne (konkrétan 147 ezer). Egyébként ez a hirdetés:
http://www.hasznaltauto.hu/talalatilista/auto/MUFL1U1DIKIURUTT98SIA9YZJ6LKMTKK86221OS65GTGY5DFSHY45LQ74H1WLHZIQCFY8RJ5IRZ42FCY1EPI4TUK0KOIDCQ9R2CZU9IEASST12YIIEWZI1U0WYTG3P8563ECPHMS036FQGWJP4MKDDYPFYRSP2QDCZI19ZZ07KDHC3FT9L7TU0TIKG6FQ1YWI5QI35KRM7K73CMTAR25HWOWY1Z80ZLDWCWQCMD71A4W81O7HP5C719RJQCEE/page1
Szívesebben vennék 2.0 benzinest, de ebben az árkategóriában 250 - 300 ezer km-rel vannak...
Dízelre ne próbáljatok rábeszélni!
Előre is köszi az értékes infokat!
ÜDv.:
Zsolti
Szia,
Részben ugyanaz.
Kellőképpen nem, illetve relatív (városba csalinkázni jó, pályára kevés, ha szeretsz menni).
Van, (inkább lehet), de több mint a 2.0benzinnek, mert a VCT itt is el tud szállni, javítása nem olcsó.
Arra figyelj, hogy ne legyen VCT-vel kapcsolatos hibája az autónak.
2.0-t keresnék, akár a németeknél is (tudok ajánlani embert, aki behozza a kiszemeltet).
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #498 Dátum:
2016.01.21 csütörtök, 22:40:35 »
Idézetet írta: Nemtudom - 2016.01.21 csütörtök, 17:48:38
Sziasztok
Először is üdv mindenkinek; új vagyok a fórumon, remélhetőleg, előbb-utóbb boldog Mondeo tulajdonos.
Szóval, visszaolvastam a benzines topicban, és az 1.6 benzin motorról nem sok infot olvasni / találni gugli-ban. A kérdésem az lenne, hogy ez ugyanaz az 1.6 Ti-VCT motor, mint a Focus-okban? Mert azok 116 LE-sek, a Mondeo viszont 125 LE.
Egyébként, ez a motor bírja kellőképpen az autót? (Tudom, nyilván vezetési stílus / morál függő, hogy kinek mit jelent ez.) Van velük gond, vagy nem "több", mint egy 2.0 benzin motorral? Mire kell / érdemes figyelni egy ilyen motornál használt Mondeo vásárláskor? Nézegettem a hasznaltauto-n, és egyelőre egy ilyen van kinézőben, ami megkímélt, árban megfelel a kereteknek, illetve "nem sok" km van benne (konkrétan 147 ezer). Egyébként ez a hirdetés:
http://www.hasznaltauto.hu/talalatilista/auto/MUFL1U1DIKIURUTT98SIA9YZJ6LKMTKK86221OS65GTGY5DFSHY45LQ74H1WLHZIQCFY8RJ5IRZ42FCY1EPI4TUK0KOIDCQ9R2CZU9IEASST12YIIEWZI1U0WYTG3P8563ECPHMS036FQGWJP4MKDDYPFYRSP2QDCZI19ZZ07KDHC3FT9L7TU0TIKG6FQ1YWI5QI35KRM7K73CMTAR25HWOWY1Z80ZLDWCWQCMD71A4W81O7HP5C719RJQCEE/page1
Szívesebben vennék 2.0 benzinest, de ebben az árkategóriában 250 - 300 ezer km-rel vannak...
Dízelre ne próbáljatok rábeszélni!
Előre is köszi az értékes infokat!
ÜDv.:
Zsolti
A Focus 3-ban (2011-től) már 125 lovas volt. Igazából problémamentes motorok, nekem volt olyannal szerelt Focus 2-m, 2005-ben orvosolták a VCT kerék hibát, az egy 100 ezres kiadás, ha baj van vele, de ennyi. A 2005 utániaknál ilyenre nem kell számolni, csak ha elhanyagolták az olajcserét. Focus fórumon van bőven 200e fölötti VCT motoros Focus, nincs velük gond.
Egyébként 125 LE 1,6 tonnára nem kérdés, hogy kevés-e, az. Nem tudom, miből ülsz át, számold ki mindkettőnek a kg/LE arányát, amelyiknek alacsonyabb, az fog jobban menni. Ez a vánszorgás kategória lesz, ráadásul az állandó nagy terhelés miatt nem is fog érdemben kevesebbet enni, mint a 2,0 benzin.
Mondeoból nem vennék szívóbenzint, annyival többet esznek, hogy abból az egyébként nem szétesős dízeleket bőven lehet javítani. Nekem 50e km alatt csak egy EGR csere volt 70 ezerért, ellenben 2,5 liter fogyasztáskülönbséggel és 350-es átlag üzemanyagárral számolva is 430e a diffi a naftán. Ebből már nagyon sok javítás kijön, csak érzelmi érv szól a szívóbenzin mellett. Nekem ez az első dízelem.
A konkért példány 1,6 Ambiente, tipikusan "nagy autót akarok, de kicsi a keret" című cégautó (az Ambiente a fapad, utólagos kihangosító, manuál klíma, tempomat hiánya). A vezérlés cserét ne hidd el, egyébként 10év / 200e km a ciklus, szóval minek cserélt 6 év / 140e km-nél?
Ebben legalább 250-300e km van, visszatekerve, azt viszont folyamatosan padlózva, mert másképp nem megy. A helyedben néznék egy őszinte autót, amiben bevallott 250e km van és legalább Trend.
2,5 milláig ezt nézném meg:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_ghia_executive_magyarorszagi1.tulajdonos-9716445
.
Ja, a km-óra állásáról annyit, hogy amikor én műszeregységet cseréltem, megmutatták, hogy egy laptoppal hol kell átütni a kiírt számot. Ha át akarod magad veretni, csak akkor higgy el egy 7 éves Mondeora 150e km-t. Ezeknek
99%
-a cégautó volt 4-6 éves koráig.
B opció, hogy veszel olcsón egy láthatóan leharcolt példányt 1,8 körül, rátolod a maradék keretet és lesz egy rendberakott autód évekre, én ezt csináltam, bejött. Arra számolj, hogy egy szett gumi nehezen áll meg 120-150 ezer alatt. A gumin felül legyen legalább legyen 300e a zsebedben az első pár hónapban felfedezett hibákra, kopásokra.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.21 csütörtök, 22:46:41 írta Carmaged
»
Naplózva
Nemtudom
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 15
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #499 Dátum:
2016.01.23 szombat, 20:14:48 »
Sziasztok
Köszönöm az info-t mindenkitől. Hááát, a végén lehet mégiscsak dízelt nézek?
Azért nem gondolkodom egyébként abban, mivel évente kb 12-13 ezer km-t megyek, 80%-ban 20-30 km-es vidéki távokban. Éves szinten ez jó esetben 80-100 ezer Ft üzemanyag különbség. A dízel javítási ktg-eihez képest ez nem tudom mennyire jelentős összeg. Illetve - ha jól gondolom - azért rövidebb távokban előbb telítődik a részecskeszűrő, többször regenerálódik, illetve korábban megy tönkre. De mondjátok ha nem így van; dízel autóm még nem volt, csak az olvasottakból próbálom összerakni a képet.
Egyébként jelenleg 1.4 Focus 2-m van; 1260 kg az autó, 80 LE; hát nem egy erőgép
A benzines Mondeo-k 1400 kg körül vannak. Gondolom a 125 LE csak jobban viszi arányaiban, mint az 1260 kg-t a 80 LE? De tény, hogy a 140 LE még jobban vinné
Egyelőre keresgélek még, és meglátjuk mit találok; nem sürgős a vétel.
Üdv.
Zsolti
Naplózva
Oldalak:
1
...
3
4
5
6
7
8
9
[
10
]
11
12
13
14
15
16
17
...
21
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ