Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 16:18:37 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2742155 alkalommal)
0 Felhasználó és 31 vendég van a témában
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #450 Dátum: 2010.04.04 vasárnap, 08:53:16 »

Ez a kurv@ fék még mindig melegszik. Hidegen rendben van. Menet közben melegszik, és akkor megszorul -> egyre jobban melegszik. Tegnap megforgattam melegen: szorult, és ahogy hűlt érezhetően egyre könnyebben forgott. Biztos nem a kézifék. A bowden már teljesen le van lazítva, a kis karok úgy ugranak a helyükre, mint a kisangyal.

Ami nekem még fura, hogy a jobb oldalon, ami elvileg jó, ott is ha kézzel megtekerem a kereket, max egy felet fordul, utána lefékeződik. Az asszony dobfékes Puntójának hátsó kereke szinte ellenállás nélkül forog. Mindkét oldal rossz lenne, csak az egyik még rosszabb? Az nem lehet, hogy az ABS nem engedi visszafolyni a fékfolyadékot, és ezért szorul?

Tudtok valahol emberi áron hátsó féknyerget, ha mégis az lenne a hunyó?

Szétszedtem, megnéztem. Maga a betét is eléggé szorult, azt megpucoltam. Viszont a leírás szerint próbáltam a dugattyút visszanyomni, de nem ment. Tekerésre ment ki-be, de pillanatszorítóval egy fikarcnyit sem tudtam visszanyomni. Ez szerintem nem normális.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #451 Dátum: 2010.04.04 vasárnap, 09:00:14 »

Szétszedtem, megnéztem. Maga a betét is eléggé szorult, azt megpucoltam. Viszont a leírás szerint próbáltam a dugattyút visszanyomni, de nem ment. Tekerésre ment ki-be, de pillanatszorítóval egy fikarcnyit sem tudtam visszanyomni. Ez szerintem nem normális.

De, normális...csak úgy működhet, mivel a dugattyú közepében van egy belső menet (anya) amibe a kézifékkarod tengelyének menetes csapja megy bele, ezért csak tekerve lehet visszanyomni!!!!
Nekem van két hibátlan féknyergem hátra, de pont most pénteken ígértem oda mind a kettőt mondeooo kollégának, esetleg ha nem kell neki, majd írok..
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #452 Dátum: 2010.04.04 vasárnap, 09:25:12 »

De, normális...csak úgy működhet, mivel a dugattyú közepében van egy belső menet (anya) amibe a kézifékkarod tengelyének menetes csapja megy bele, ezért csak tekerve lehet visszanyomni!!!!
Nekem van két hibátlan féknyergem hátra, de pont most pénteken ígértem oda mind a kettőt mondeooo kollégának, esetleg ha nem kell neki, majd írok..
Nem igazán értem. Egyrészt nekem nyomásra nem csinált semmit, tekerésre viszont (nyomás nélkül) ment ki-be. Másrészt meg üzem közben nem tekeredhet, viszont fékezés után ilyenkor is vissza kell mennie a dugattyúnak. Nincs erről valami robbantott ábrád?

Ha megmaradna a nyereg, vagy legalább a bal, akkor szólj.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #453 Dátum: 2010.04.04 vasárnap, 09:47:55 »

Nem igazán értem. Egyrészt nekem nyomásra nem csinált semmit, tekerésre viszont (nyomás nélkül) ment ki-be. Másrészt meg üzem közben nem tekeredhet, viszont fékezés után ilyenkor is vissza kell mennie a dugattyúnak. Nincs erről valami robbantott ábrád?

Ha megmaradna a nyereg, vagy legalább a bal, akkor szólj.
Pedig biztosan érezted már, hogy ha behúzod a kéziféket, akkor kicsit beesik a fékpedál....na fékezéskor az ellenttettje történik, hidraulika kinyomja a dugattyút, ezért a kéziféktengely minimálisan fordul a dugattyúban(minimálisan fellazul a bowden), ha lelépsz a fékről, a rugó visszahúzza(fordítja) eredeti állásba.
Ez így működik.. smile wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #454 Dátum: 2010.04.04 vasárnap, 13:45:03 »

Sziasztok Klubtársak,
Valaki tud segíteni tárcsa méret ügyileg?
A szép jószágom most érik meg a 100-es szervizre, de nem ragaszkodnék minden áron a tárcsa cseréhez, ha még megfelelő a mérete. Mekkora  megfelelő vastagság, ami még elfogadható mondjuk a következő 20ezer km-re?
Amúgy a fék úgy fog, mint új korában, se ráz, se húz, a tárcsán kb 1mm vállat érezni a peremnél.

Köszi.
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #455 Dátum: 2010.04.04 vasárnap, 20:29:37 »

Pedig biztosan érezted már, hogy ha behúzod a kéziféket, akkor kicsit beesik a fékpedál....na fékezéskor az ellenttettje történik, hidraulika kinyomja a dugattyút, ezért a kéziféktengely minimálisan fordul a dugattyúban(minimálisan fellazul a bowden), ha lelépsz a fékről, a rugó visszahúzza(fordítja) eredeti állásba.
Ez így működik.. smile wave
Ez világos, és dobféknél értem is a működését, de a tárcsafékkel kapcsolatban egy szemernyivel sem lettem okosabb. Miért nem tudom benyomni a dugattyút?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #456 Dátum: 2010.04.04 vasárnap, 20:47:03 »

Ez világos, és dobféknél értem is a működését, de a tárcsafékkel kapcsolatban egy szemernyivel sem lettem okosabb. Miért nem tudom benyomni a dugattyút?
Itt van pl. ez a kép:
Én ezt nem értem. Hasonló lehet a Mondi is?
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.04 vasárnap, 20:48:43 írta Sakos » Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #457 Dátum: 2010.04.04 vasárnap, 20:50:23 »

Itt van pl. ez a kép:
Én ezt nem értem. Hasonló lehet a Mondi is?
Még ezt talátam, de ez sem világos: http://www.isham-research.co.uk/quattro/new_caliper.html
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #458 Dátum: 2010.04.04 vasárnap, 21:13:08 »

Ez világos, és dobféknél értem is a működését, de a tárcsafékkel kapcsolatban egy szemernyivel sem lettem okosabb. Miért nem tudom benyomni a dugattyút?
Mert akkor átszakítanád a menetet a dugattyú közepében, vagy a kar ütközőjét nyírnád el, ami ugye lehetetlen..
Felnagyítva az igaz, de képzeld úgy, mintha egy menetes anyát akarnál úgy rányomni egy csavarra, hogy nem tekered...az sem fog menni, úgy ahogy ez sem smile ez pont így működik.
A dobféknek köze nincs ehhez, ott simán a bowdennel nekiszorítod a dob falához a pofákat....mikor behúzod a kéziféket.... wave
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.04 vasárnap, 21:16:32 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #459 Dátum: 2010.04.04 vasárnap, 21:47:49 »

Ez világos, és dobféknél értem is a működését, de a tárcsafékkel kapcsolatban egy szemernyivel sem lettem okosabb. Miért nem tudom benyomni a dugattyút?
A fékdugattyú visszatekerés után ne felejtsd el fékbetét-re merőlegesen állítani a dugattyú végén lévő hornyokat. Mive ennek el kell találni a betét hátulján lévő csapot. Ez hivatott elvileg meggátolni a kézifék behúzásakor a dugattyú elfordulását. De sajna elég kis magasságúra sikerült a pöcök. Pedig Bosch.
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #460 Dátum: 2010.04.04 vasárnap, 21:54:25 »

Tegnap lecseréltem a téli kerekeket, és az első cseréjénél valamit meg akartam nézni, és felemelve beindítottam a motort és megforgattam a kerekeket sebességbe rakva. Ez eddig OK is volt, de azóta világít az ABS lámpa. Mi okozhatta ezt? És mikor alszik el? Ez törlődő hiba pár indítás után, vagy csak szg-el lehet törölni? Levettem az aksisarut is egy félórára, de asse segített.
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #461 Dátum: 2010.04.05 hétfő, 02:02:02 »

Tegnap lecseréltem a téli kerekeket, és az első cseréjénél valamit meg akartam nézni, és felemelve beindítottam a motort és megforgattam a kerekeket sebességbe rakva. Ez eddig OK is volt, de azóta világít az ABS lámpa. Mi okozhatta ezt? És mikor alszik el? Ez törlődő hiba pár indítás után, vagy csak szg-el lehet törölni? Levettem az aksisarut is egy félórára, de asse segített.

Szia!

Nem vagyok szakértő, inkább csak érdekes/érdekel a jelenség.
Dobott volna egy hátast az elektronika, hogy az első kerekek forogtak, a hátsók meg nem? Ilyen helyzetben blokkoló hátsó kereket érzékelhet és próbál beavatkozni?
Kiváncsi vagyok a fejleményekre, írd majd le légyszíves  worship

Üdv: V.Tamás
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #462 Dátum: 2010.04.05 hétfő, 09:38:01 »

Tegnap lecseréltem a téli kerekeket, és az első cseréjénél valamit meg akartam nézni, és felemelve beindítottam a motort és megforgattam a kerekeket sebességbe rakva. Ez eddig OK is volt, de azóta világít az ABS lámpa. Mi okozhatta ezt? És mikor alszik el? Ez törlődő hiba pár indítás után, vagy csak szg-el lehet törölni? Levettem az aksisarut is egy félórára, de asse segített.
Szerintem egy-két km megtétele után el fog aludni. Én már jártam így.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #463 Dátum: 2010.04.05 hétfő, 09:38:06 »

Tegnap lecseréltem a téli kerekeket, és az első cseréjénél valamit meg akartam nézni, és felemelve beindítottam a motort és megforgattam a kerekeket sebességbe rakva. Ez eddig OK is volt, de azóta világít az ABS lámpa. Mi okozhatta ezt? És mikor alszik el? Ez törlődő hiba pár indítás után, vagy csak szg-el lehet törölni? Levettem az aksisarut is egy félórára, de asse segített.
Kerékcserekor megmozdíthattad valamelyik csatit, és kontakt hibát okozhatott.
Húzd le mind a 4 csatit, adj neki gazdagon kontakt zsírt (ne WD40 vagy hasonló lepkef.ng sprayt) és utána valószínű jó lesz. wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #464 Dátum: 2010.04.05 hétfő, 09:49:35 »

Mert akkor átszakítanád a menetet a dugattyú közepében, vagy a kar ütközőjét nyírnád el, ami ugye lehetetlen..
Felnagyítva az igaz, de képzeld úgy, mintha egy menetes anyát akarnál úgy rányomni egy csavarra, hogy nem tekered...az sem fog menni, úgy ahogy ez sem smile ez pont így működik.
A dobféknek köze nincs ehhez, ott simán a bowdennel nekiszorítod a dob falához a pofákat....mikor behúzod a kéziféket.... wave
Akkor máshogy kérdezem. Kell lennie valamilyen önbeálló szerkezetnek a féknyeregben a kézifékre vonatkozóan. Ahogy kopnak a betétek, a dugattyúnak a menetes szárhoz képest kifelé kell vándorolnia anélkül, hogy ehhez körbeforogna. A másik, hogy a dugattyúnak fékezés után szabadon vissza felé kell tudnia valamennyit mozogni. Na ennek a konkrét megoldását szeretném látni.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
hcsabi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141



« Új hozzászólás #465 Dátum: 2010.04.05 hétfő, 10:18:39 »

Tegnap lecseréltem a téli kerekeket, és az első cseréjénél valamit meg akartam nézni, és felemelve beindítottam a motort és megforgattam a kerekeket sebességbe rakva. Ez eddig OK is volt, de azóta világít az ABS lámpa. Mi okozhatta ezt? És mikor alszik el? Ez törlődő hiba pár indítás után, vagy csak szg-el lehet törölni? Levettem az aksisarut is egy félórára, de asse segített.

Nekem is égett a visszajelző egyszer mikor kézifékkel fordultam másnapra elaludt,lehet ,hogy tényleg meghülyül hogy az első forog a hátso meg áll.
Naplózva

Mondeo 2.0 tddi
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #466 Dátum: 2010.04.05 hétfő, 13:46:48 »

Akkor máshogy kérdezem. Kell lennie valamilyen önbeálló szerkezetnek a féknyeregben a kézifékre vonatkozóan. Ahogy kopnak a betétek, a dugattyúnak a menetes szárhoz képest kifelé kell vándorolnia anélkül, hogy ehhez körbeforogna. A másik, hogy a dugattyúnak fékezés után szabadon vissza felé kell tudnia valamennyit mozogni. Na ennek a konkrét megoldását szeretném látni.
Az a kép amit beraktál azon kiválóan látszik a működése, hogy a zöld színű persely ami megnyomja a dugattyút(kék színűt) az egyben külön is mozog a dugattyútól....látszik hogy fékbetét kopásához csak annyi köze van, hogy leegyszerüsítve csak utána megy a dugattyúnak, mikor kiengeded a kéziféket csak minimálisan fordul külön, utána együtt fordul a tengellyel...hú ezt nehéz így leírni.....
Majd ha leveszed újra a hátsó féknyergedet, és meghúzod egymásután többször a nyergen lévő kézifékkart, ott láthatod, hogy így ki tudod járatni a dugattyút a házából...
Egyébként én ezt tenném a helyedben, mert ott valami berohadás gyanús dolog van....csak vigyázz a gumiharangra, de mást nagyon nem tudsz benne tönkretenni.
Persze, ha kapsz annyiért nyerget, amennyiért én adtam el tegnap a kettőt, akkor nincs értelme, de mielőtt sok pénzt adnál érte, mindenképp érdemes megcsinálni.. wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #467 Dátum: 2010.04.05 hétfő, 14:11:20 »

Szia!

Nem vagyok szakértő, inkább csak érdekes/érdekel a jelenség.
Dobott volna egy hátast az elektronika, hogy az első kerekek forogtak, a hátsók meg nem? Ilyen helyzetben blokkoló hátsó kereket érzékelhet és próbál beavatkozni?
Kiváncsi vagyok a fejleményekre, írd majd le légyszíves  worship

Üdv: V.Tamás
No. Megoldódot magától. Pár indítás és pár fékezés után eltünt a lámpa. Tehát öngyógyuló, ami örvendetes.
:-)
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #468 Dátum: 2010.04.05 hétfő, 16:44:05 »

Az a kép amit beraktál azon kiválóan látszik a működése, hogy a zöld színű persely ami megnyomja a dugattyút(kék színűt) az egyben külön is mozog a dugattyútól....látszik hogy fékbetét kopásához csak annyi köze van, hogy leegyszerüsítve csak utána megy a dugattyúnak, mikor kiengeded a kéziféket csak minimálisan fordul külön, utána együtt fordul a tengellyel...hú ezt nehéz így leírni.....
Majd ha leveszed újra a hátsó féknyergedet, és meghúzod egymásután többször a nyergen lévő kézifékkart, ott láthatod, hogy így ki tudod járatni a dugattyút a házából...
Egyébként én ezt tenném a helyedben, mert ott valami berohadás gyanús dolog van....csak vigyázz a gumiharangra, de mást nagyon nem tudsz benne tönkretenni.
Persze, ha kapsz annyiért nyerget, amennyiért én adtam el tegnap a kettőt, akkor nincs értelme, de mielőtt sok pénzt adnál érte, mindenképp érdemes megcsinálni.. wave
Pár hónapja szét volt szedve és kipucolva, de a szerelő azt mondta, hogy semmi berohadás nem látszott rajta, fényes volt a dugattyú felülete. A kézifékkar is visszaforog alaphelyzetbe. Nem értem, hogy akkor mi baja lehet.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #469 Dátum: 2010.04.05 hétfő, 19:13:26 »

Pár hónapja szét volt szedve és kipucolva, de a szerelő azt mondta, hogy semmi berohadás nem látszott rajta, fényes volt a dugattyú felülete. A kézifékkar is visszaforog alaphelyzetbe. Nem értem, hogy akkor mi baja lehet.
Egyik kollégámnak melegedett nem rég az első féke, nála az volt a probléma, hogy abban a kengyelben amiben mozognak a betétek ki-be, megszorult a betét, és a tárcsa rezgése nem tudta visszanyomni....a melegedés azonnal megszűnt, amikor a betét kengyelbe passzoló részéből lereszelt egy picit, ahol úgylátta hogy szorul...azóta is hibátlan és nem melegszik a fék. Ezt még nézd meg!
Meg vannak azok a csapok amivel rögzítve van a kengyelhez a munkahenger(nyereg), na azoknak könnyen kell mozogni ebben a kengyelbel, nem lehet korrodált és nem lehet deformált...a porvédőgumik állapotát mindenképp nézd meg.
Nekem még megvannak a kengyeleim, betétekkel, ezért le tudtam most fényképezni, hogy miről is írtam:
http://imagerz.com/QEMXXktvAwJVBFhOEQVR
http://imagerz.com/QEMXXktvAwJVBFhPRQVR
http://imagerz.com/QEMXXktvAwJVBFhPRAVR
http://imagerz.com/QEMXXktvAwJVBFhPRwVR
Ha itt is jó minden akkor az a fék nem melegedhet eplus2 wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #470 Dátum: 2010.04.05 hétfő, 19:34:29 »

Egyik kollégámnak melegedett nem rég az első féke, nála az volt a probléma, hogy abban a kengyelben amiben mozognak a betétek ki-be, megszorult a betét, és a tárcsa rezgése nem tudta visszanyomni....a melegedés azonnal megszűnt, amikor a betét kengyelbe passzoló részéből lereszelt egy picit, ahol úgylátta hogy szorul...azóta is hibátlan és nem melegszik a fék. Ezt még nézd meg!
Meg vannak azok a csapok amivel rögzítve van a kengyelhez a munkahenger(nyereg), na azoknak könnyen kell mozogni ebben a kengyelbel, nem lehet korrodált és nem lehet deformált...a porvédőgumik állapotát mindenképp nézd meg.
Nekem még megvannak a kengyeleim, betétekkel, ezért le tudtam most fényképezni, hogy miről is írtam:
http://imagerz.com/QEMXXktvAwJVBFhOEQVR
http://imagerz.com/QEMXXktvAwJVBFhPRQVR
http://imagerz.com/QEMXXktvAwJVBFhPRAVR
http://imagerz.com/QEMXXktvAwJVBFhPRwVR
Ha itt is jó minden akkor az a fék nem melegedhet eplus2 wave
Tegnap szedtem szét, és bizony feszülősnek találtam a betétet, ezért magamtól is megreszeltem őket. Ráadásul nem szimmetrikusan koptak, a külső erősen szorult, és az kopottabb is volt. Reménykedtem is, de hiába, mert utána is melegedett.
Ez a dugattyú benyomhatóság azért izgat, mert amikor levettem a nyerget és próbáltam visszanyomni a dugattyút, semmit nem ment vissza, ahogy ráraktam a helyére ugyanúgy rászorította a betéteket, mint a levétel előtt. Forgatásra viszont könnyen ment ki-be. Olyan érzésem van, hogy az önbeálló részben lehet gebasz, és nem hagy játékot a dugattyúnak.
Mindegy csere lesz. Megnézem mennyi az új, és ha túl drága, akkor marad a bontott.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #471 Dátum: 2010.04.06 kedd, 20:10:26 »

Nem tudtok valami normális szerelőt a XXII kerület környékén, aki kicserélné a féknyerget?
Egyedül nem akarok nekiállni. Nem is tudnám lelégteleníteni, meg mégiscsak fékről van szó.
Úgy néz ki veszek bele újat, csak betétdíjas, és a régit 1-2 napon belül le kell adni. (Pedig az új az új SBS gyártmány, nem felújított.)
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
mondeooo
Vendég
« Új hozzászólás #472 Dátum: 2010.04.07 szerda, 09:58:24 »

Helló valaki,

Kérdésem lenne tud e valaki 2002 es kombi mondeóhoz jó féknyergeket amik nincsenek berohadva ? Ha igen írjatok hogy mennyiért
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #473 Dátum: 2010.04.07 szerda, 12:53:38 »

Helló valaki,

Kérdésem lenne tud e valaki 2002 es kombi mondeóhoz jó féknyergeket amik nincsenek berohadva ? Ha igen írjatok hogy mennyiért
Nekem 28e/db-ért hoznak felújítottat. Bontottat kb. a feléért kaptam volna, de az csak lutri.
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.07 szerda, 19:36:00 írta Sakos » Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
zeordogh
Vendég
« Új hozzászólás #474 Dátum: 2010.04.09 péntek, 20:00:17 »

Nem szorul véletlenül a féked??? Ez a jelenség akkor szokott jelentkezni ha elvetemedik a tárcsa, az pedig akkor következik be ha túlmelegszik és hirtelen visszahül. A visszahüléshez az is elég hogy belemész egy víztócsába, de túlmelegedni normál körülmények között ritkán szokott, nálad pedig visszatérő probléma lehet. A gyári tárcsa is és a textar betét is jó minőségű!!!


A fék nem szorul és nem is melegszik.
A tárcsa vetemedése lehetett korábban probléma , de mióta gyári van fenn , azóta kissebb mértékű a rázkódása.
Vki azt mondta, hogy az erőteljes fékezés hatására a felforrósodott tárcsa felületén megváltozik az anyagszerkezet és emiatt
nem tapad tökéletesen a betét hozzá , vagyis "foltok keletkeznek" a tárcsán , amin a betét nem fog rendesen.
Ez okozhatja a rázkódást.
Naplózva
Szilo
Vendég
« Új hozzászólás #475 Dátum: 2010.04.09 péntek, 23:42:44 »

Sziasztok Klubtársak,
Valaki tud segíteni tárcsa méret ügyileg?
A szép jószágom most érik meg a 100-es szervizre, de nem ragaszkodnék minden áron a tárcsa cseréhez, ha még megfelelő a mérete. Mekkora  megfelelő vastagság, ami még elfogadható mondjuk a következő 20ezer km-re?
Amúgy a fék úgy fog, mint új korában, se ráz, se húz, a tárcsán kb 1mm vállat érezni a peremnél.

Köszi.
első: 22 mm-es vastagságnál kell cserélni (új -> 24 mm)
hátsó: 10,2 mm-es vastagságnál kell cserélni. (új -> 12 mm)

forrás: TIS
 
Naplózva
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #476 Dátum: 2010.04.11 vasárnap, 07:35:29 »

Köszi, megmérem őket.

első: 22 mm-es vastagságnál kell cserélni (új -> 24 mm)
hátsó: 10,2 mm-es vastagságnál kell cserélni. (új -> 12 mm)

forrás: TIS
 
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #477 Dátum: 2010.04.12 hétfő, 08:51:53 »

Ugy tunik utolert a kezifek vegzet.  falbav falbav
Az elmult napokban a rogzitofeket csak alig tudom behuzni (1kattanas)
Ez meg nem is zavarna viszont nem rogzit egyaltalan vagy csak alig.

Hogyan orvosolhato ez a dolog? Illetve hol?
Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #478 Dátum: 2010.04.12 hétfő, 14:19:49 »

Ugy tunik utolert a kezifek vegzet.  falbav falbav
Az elmult napokban a rogzitofeket csak alig tudom behuzni (1kattanas)
Ez meg nem is zavarna viszont nem rogzit egyaltalan vagy csak alig.

Hogyan orvosolhato ez a dolog? Illetve hol?
Bowdencsere, vagy az autómata feszítő cseréje, merthogy 2001-es évjárat.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #479 Dátum: 2010.04.12 hétfő, 20:02:19 »

Bowdencsere, vagy az autómata feszítő cseréje, merthogy 2001-es évjárat.
A valaszt koszonom.

Felve merem megkerdezni mennyibol javitjak ezt meg?
Illetve eltudom ezt otthon vegezni, marmint mennyire egyszeru?
Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #480 Dátum: 2010.04.14 szerda, 12:35:41 »

 help

Kézifék kar utólagos nyomórugó beszerelésénél meg tudja mondani valaki, hogy mi a módja a kötél kiakasztásának?

 worship
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #481 Dátum: 2010.04.14 szerda, 12:37:50 »

help

Kézifék kar utólagos nyomórugó beszerelésénél meg tudja mondani valaki, hogy mi a módja a kötél kiakasztásának?

 worship
Pajszerrel vagy nagy fogóval elfordítod a kart, mintha behúznád a kéziféket, és egy másik fogóval erősen húzva kiakasztod a kötelet. Nem egyszerű. Persze a kézifék legyen kiengedve.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #482 Dátum: 2010.04.14 szerda, 12:51:50 »

Pajszerrel vagy nagy fogóval elfordítod a kart, mintha behúznád a kéziféket, és egy másik fogóval erősen húzva kiakasztod a kötelet. Nem egyszerű. Persze a kézifék legyen kiengedve.
worship
Azt hittem van más módja,

Múltkor nyeregfestéskor így vertem le nem kevés bőrt a kezemről Cry
De ha nincs más mód akkor nagyobb fogót keresek eplus2

 worship
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #483 Dátum: 2010.04.14 szerda, 12:53:09 »

Ugy tunik utolert a kezifek vegzet.  falbav falbav
Az elmult napokban a rogzitofeket csak alig tudom behuzni (1kattanas)
Ez meg nem is zavarna viszont nem rogzit egyaltalan vagy csak alig.

Hogyan orvosolhato ez a dolog? Illetve hol?
aknával egyszerű, a kupgfogót kell leaksztani kissé és a hővédőjét levenni.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #484 Dátum: 2010.04.14 szerda, 13:06:42 »

worship
Azt hittem van más módja,

Múltkor nyeregfestéskor így vertem le nem kevés bőrt a kezemről Cry
De ha nincs más mód akkor nagyobb fogót keresek eplus2

 worship

Próbáld meg a másik oldalon is kicsit kipeckelni, és akkor eleve többet fog engedni a kötél.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
domino
Vendég
« Új hozzászólás #485 Dátum: 2010.04.14 szerda, 14:01:53 »

Megosztanék a nagyérdemű társasággal egy érdekességet, hátha másnál is előfordul.
A mondi első féktárcsája ugyebár nincs ixen rögzítve, hanem a kerékcsavarok szorítják a helyére. Persze van az a kicsi lemez bigyó ami nagyjából a helyén tartja.
Namármost ebből az okból, vagy másból nekem a tárcsa felfekvési felülete alatt ( ahol a kerékagyra támaszkodik) állandóan berozsdásodik, és egy kicsit elmozdítja a tárcsát. Vagyis az nem fekszik fel rendesen. Ezért elkezdi remegtetni a kormányt. Kb 1/2 évente le kell venni a tárcsát lepucolni alata a fémet aztán minden tökéletes.
Ez csak nálam jelentkező gond, vagy általános probléma?
Van valakinek valami jótanáca a hosszabbtávú megoldásra?
Naplózva
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #486 Dátum: 2010.04.14 szerda, 16:40:07 »

Próbáld meg a másik oldalon is kicsit kipeckelni, és akkor eleve többet fog engedni a kötél.
eljen worship
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #487 Dátum: 2010.04.15 csütörtök, 14:42:20 »

Megosztanék a nagyérdemű társasággal egy érdekességet, hátha másnál is előfordul.
A mondi első féktárcsája ugyebár nincs ixen rögzítve, hanem a kerékcsavarok szorítják a helyére. Persze van az a kicsi lemez bigyó ami nagyjából a helyén tartja.
Namármost ebből az okból, vagy másból nekem a tárcsa felfekvési felülete alatt ( ahol a kerékagyra támaszkodik) állandóan berozsdásodik, és egy kicsit elmozdítja a tárcsát. Vagyis az nem fekszik fel rendesen. Ezért elkezdi remegtetni a kormányt. Kb 1/2 évente le kell venni a tárcsát lepucolni alata a fémet aztán minden tökéletes.
Ez csak nálam jelentkező gond, vagy általános probléma?
Van valakinek valami jótanáca a hosszabbtávú megoldásra?
Nekem a Dezent felnivel csinálta ugyanezt, míg rá nem jöttünk, hogy a gyári alufelnibe belesüllyed ez a körmös szorító alátét, a Dezentben meg nincs neki hely. Az 5 db. tőcsavaron 2 db körmös alátét van. Erre nem feküdt fel nekem sem a felni tökéletesen. Vagy kimaratod a felniben az alátét helyét, vagy, mint nálam, leszedtük róla. Azóta semmi gond!
Naplózva
domino
Vendég
« Új hozzászólás #488 Dátum: 2010.04.15 csütörtök, 20:23:53 »

Nekem a Dezent felnivel csinálta ugyanezt, míg rá nem jöttünk, hogy a gyári alufelnibe belesüllyed ez a körmös szorító alátét, a Dezentben meg nincs neki hely. Az 5 db. tőcsavaron 2 db körmös alátét van. Erre nem feküdt fel nekem sem a felni tökéletesen. Vagy kimaratod a felniben az alátét helyét, vagy, mint nálam, leszedtük róla. Azóta semmi gond!

Azokat már az első rázkódás utánn leszedtem. Sajna nekem a fejlődő rozsda, vagy mitudoménmi csinálja az enyhe remegést. Ha kipucolom alatta akkor olyan símí mint a vaj. Huh? De mitő rozsdál a cucc Shocked
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #489 Dátum: 2010.04.18 vasárnap, 02:28:20 »

Kis kiegészítési javaslat (Vik-nek volt szerencséje az autómnál ezt tapasztalni):
- mielőtt berakod az új betétet, azt a sint vagy csatornát (mindegy, hogy minek hívjuk), amiben a betétek fülei csúsznak, nagyon alaposan takarítsd ki. Ellenkező esetben megszorul a fékbetét és úgy jársz mint én, aztán azt hiszed, hogy levegős a féked. Sajnos az előző szaki ezt nem csinálta meg, de Vik orvosolta a problémát.

üdv
Csaba
Naplózva
velcsi80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229



E-mail
« Új hozzászólás #490 Dátum: 2010.04.19 hétfő, 08:55:11 »

Mekkora mennyiségű fékolaj kell annak cseréjekor?  Roll Eyes
Naplózva

2010 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi PowerShift
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #491 Dátum: 2010.04.19 hétfő, 09:47:59 »

Mekkora mennyiségű fékolaj kell annak cseréjekor?  Roll Eyes

1liter.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #492 Dátum: 2010.04.20 kedd, 16:20:49 »

Na ez is megvolt  Cheesy
A hátsó tárcsák 11mm-t mutatnak, de a betétek 3mm alatt voltak már. Mondhatni a 24. órában vettem észre.
3 óra könnyed kézimunkázással kiszed, kipucol, rozsdátlanít, betesze összerak, lepróbál.
Ami azonnal érdődik, hogy van kézifék, nem is akármilyen. Kapaszkodik rendesen.

Köszi minden ötletet, leírást, tanácsot!

Köszi, megmérem őket.

Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #493 Dátum: 2010.04.21 szerda, 23:16:23 »

A változatosság kedvéért,jobb hátsó fék! nyes
Ha behúzom a kézit akkor fogva marad. szomoru1
Leakasztottam a bowdent,a nyeregről.És vissza kocogtatva vissza megy a kar,de a rugó erő kevés hogy vissza húzza.
Áztattam wd40el negyed órát,megmozgattam apró ütéssekkel  oda vissza kb 20 szór.Talán egy picit könnyebben mozog,de magától nem megy vissza.
Toljak még neki wd-t,vagy belül lesz a hiba?
Betétek nélkül nem merem tekergetni a munkahengert+működtetni a kéziféket mert azt írta Stealt,hogy akkor elállítódik a kézé fék tengely a munkahengertől,és nehéz vissza állítani.
Nem vágom mi van vele. help
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.21 szerda, 23:44:01 írta gostrada » Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #494 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 09:26:24 »

A változatosság kedvéért,jobb hátsó fék! nyes
Ha behúzom a kézit akkor fogva marad. szomoru1
Leakasztottam a bowdent,a nyeregről.És vissza kocogtatva vissza megy a kar,de a rugó erő kevés hogy vissza húzza.
Áztattam wd40el negyed órát,megmozgattam apró ütéssekkel  oda vissza kb 20 szór.Talán egy picit könnyebben mozog,de magától nem megy vissza.
Toljak még neki wd-t,vagy belül lesz a hiba?
Betétek nélkül nem merem tekergetni a munkahengert+működtetni a kéziféket mert azt írta Stealt,hogy akkor elállítódik a kézé fék tengely a munkahengertől,és nehéz vissza állítani.
Nem vágom mi van vele. help

Én úgy csináltam meg, hogy befújkáltam féktisztítóval, majd drótkeféztem, újra tisztító, állni hagytam kicsit, drótkefe, majd bőven wd40.
Utána pedig após húzta a kéziféket és mikor kiengedte, akkor a féknyergen lévő kis kart nagy csavarhúzóval visszatoltam. Legalább 50-szer, de lehet 100-szor is. És jó lett. Most is jó.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #495 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 11:26:43 »

Én úgy csináltam meg, hogy befújkáltam féktisztítóval, majd drótkeféztem, újra tisztító, állni hagytam kicsit, drótkefe, majd bőven wd40.
Utána pedig após húzta a kéziféket és mikor kiengedte, akkor a féknyergen lévő kis kart nagy csavarhúzóval visszatoltam. Legalább 50-szer, de lehet 100-szor is. És jó lett. Most is jó.
Próféta beszéljen belőled! worship
Nem szivessen kinoztam tovább,nehogy lenyirjam az orsórol a menetet.
Akkor már látom is a hétvégi programom. vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.22 csütörtök, 11:28:43 írta gostrada » Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #496 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 11:36:42 »

Próféta beszéljen belőled! worship
Nem szivessen kinoztam tovább,nehogy lenyirjam az orsórol a menetet.
Akkor már látom is a hétvégi programom. vigyor3
Azért ez is kínzás.
Mind a 2 oldalon a kis karok teljesen visszamennek, mégis van nem kevés holtjáték a kézifékkarnál.
Húzza a bowdent, lehet érezni, de a kis karokat csak később. Szerintem megnyúlhattak a kötelek a sok húzástól  vigyor3.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #497 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 11:44:41 »

Azért ez is kínzás.
Mind a 2 oldalon a kis karok teljesen visszamennek, mégis van nem kevés holtjáték a kézifékkarnál.
Húzza a bowdent, lehet érezni, de a kis karokat csak később. Szerintem megnyúlhattak a kötelek a sok húzástól  vigyor3.
A kézifékkart leszaharom hol fog. vigyor3
Csak amikor reflexből behúzom a kézit akkor sistergősre melegszik a felni,az meg nem igazán jó a kerékagycsapágynak. szomoru1
Remélem nekem is rendbe jön egy kis unszolás után. wave
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #498 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 12:07:35 »

A kézifékkart leszaharom hol fog. vigyor3
Csak amikor reflexből behúzom a kézit akkor sistergősre melegszik a felni,az meg nem igazán jó a kerékagycsapágynak. szomoru1
Remélem nekem is rendbe jön egy kis unszolás után. wave
nyes
Jó lesz az szerintem. Én kb. 1 évig nem használtam a kéziféket, még se rohadt be annyira, hogy ne segített volna a fenti módszer.
Ja és én nem használom minden nap az autót, így a kéziféket se. Ha minden nap használnám, még kevesebb esély lenne arra, hogy beragad.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #499 Dátum: 2010.04.23 péntek, 07:40:17 »

Tisztelt fékproblémás Mondeosok,

Elolvastam a kocsihoz mellékelt kézikönyvecskét. Azt írja, hogy taposd be a féket és húzd be a kézifék kart.

Ott lehet a titok a sorokban. Ne berántsátok, hanem a lábfék mellet húzzátok rá. Ki tudja, talán segít. Én mindig úgy húzom be, mert automata, az igényli a féket amúgy is.
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Oldalak: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.073 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.