Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 00:11:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3075646 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1050 Dátum: 2011.04.06 szerda, 15:49:31 »

Szia Zsolt!
Lehet nekem is kellene vennem nyári gumikat jó áron. esetleg tudnál nekem is linkelni? hátha van még nekik annyi, hogy még el is adnak belőle. üdv, Zsolt
küldtem pü-ben wave
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #1051 Dátum: 2011.04.06 szerda, 19:24:19 »

Hali! Ezek szerint a gyáriba sem lehet megbízni? Nekem 2009 november elején lett cseréve f.tárcsa+betét. fél év sem kellett hozzá, hogy elkezdjen rázni a kormány autópályán 100-130km/h-ról lassítva, de városban is nagyobb sebességről. Voltam futóműbeállításon (több alkalommal), centíroztatni és görgőztetni az alufelniket. Nem javult semmitől... Épp most tervezem, hogy kicseréltetem gyárira tárcsát és betétet is. Most nem tudom milyen van benne, de eddig a gyáriban reménykedtem...  rinya
Lehet, hogy félreérthető voltam. Nekem nem a kiegyensúlyozatlanság miatt ráznak, hanem akkor, amikor fékezek. Olyan érzés, mintha egyik helyen vastagabb lenne a tárca, a másikon meg vékonyabb. Így fékezéskor olyan rázósan fog, tehát nem egyenletesen.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #1052 Dátum: 2011.04.06 szerda, 19:25:19 »

Hali! Ezek szerint a gyáriba sem lehet megbízni? Nekem 2009 november elején lett cseréve f.tárcsa+betét. fél év sem kellett hozzá, hogy elkezdjen rázni a kormány autópályán 100-130km/h-ról lassítva, de városban is nagyobb sebességről. Voltam futóműbeállításon (több alkalommal), centíroztatni és görgőztetni az alufelniket. Nem javult semmitől... Épp most tervezem, hogy kicseréltetem gyárira tárcsát és betétet is. Most nem tudom milyen van benne, de eddig a gyáriban reménykedtem...  rinya
Szia! A kerékagycsapágyak rendben vannak? Nekem is volt ez a tünet és hiába cseréltem komplett tárcsát betéttel sőt még féknyergeket is cseréltem, de csak rázott erős fékezéskor. Kicseréltem a kerékagy csapágyakat, (pedig nem lógtak és nem is morogtak) és megszűnt a rázás. Csak egy tipp, nálam a csapágy csere volt a megoldás. Üdv. Kusti1
Naplózva
Herceg
Vendég
« Új hozzászólás #1053 Dátum: 2011.04.07 csütörtök, 18:00:27 »

Szia! A kerékagycsapágyak rendben vannak? Nekem is volt ez a tünet és hiába cseréltem komplett tárcsát betéttel sőt még féknyergeket is cseréltem, de csak rázott erős fékezéskor. Kicseréltem a kerékagy csapágyakat, (pedig nem lógtak és nem is morogtak) és megszűnt a rázás. Csak egy tipp, nálam a csapágy csere volt a megoldás. Üdv. Kusti1

köszi a tippat. @Nagytomi: nekem is csak és kizárólag fékezéskor ráz, de akkor mint a 220V... Sad
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #1054 Dátum: 2011.04.07 csütörtök, 18:10:36 »

köszi a tippat. @Nagytomi: nekem is csak és kizárólag fékezéskor ráz, de akkor mint a 220V... Sad

Ha van egy mikrometered, merd meg a tarcsa vastagsagat a legszelenel, a kopas adta "vallnal", es legbelul, az agynal (de legalabbis annyira benn a kozepe fele, amennyire a mikrometer engedi). Csodalkoznek, ha akar csak kozel azonos ertekeket mernel.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
teo
Vendég
« Új hozzászólás #1055 Dátum: 2011.04.07 csütörtök, 18:13:42 »

Ilyesmi van fenn nekem, de a Greenstuff betetet felejtsd el. Redstuff kell neked. Azzal a fek az elso leheletre fog, nagyon finoman adagolhato, de ha meg ralep az ember, akkor ottan keremszepen fekezve van! :-)

AndyA

Megfogta a fantáziámat ez a redstuff. Jó az hétköznapi autózáshoz is? Nehogy az legyen, hogy 10 kör a Hungaroringen előtte, mire elkezd fogni!  vigyor3
Fékhatásra most sincs panaszom, csak a rettenet porolás zavar. Mosás után 50 km, és fekete a felni. Hátha annak kisebb a porolása...  Roll Eyes
Naplózva
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1056 Dátum: 2011.04.07 csütörtök, 22:46:19 »

Szia!

Elsőnél:
Tárcsa vastagság [mm]: 24
Tárcsa min. vastagság [mm]: 22

hátsónál:
Tárcsa vastagság [mm]: 12
Tárcsa min. vastagság [mm]: 10,2



Köszi, erre voltam kíváncsi.  worship

Akkor csere, nekem elől 21,7 hátul 10,8
Betétek még jók lennének egy darabig, mert 4-5 mm-esek de akkor egybe cserés..  Undecided
Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1057 Dátum: 2011.04.07 csütörtök, 22:47:56 »

Köszi, erre voltam kíváncsi.  worship

Akkor csere, nekem elől 21,7 hátul 10,8
Betétek még jók lennének egy darabig, mert 4-5 mm-esek de akkor egybe cserés..  Undecided
nekem is lassan cserések lesznek, akkor remélhetőleg kapok redstuff-osat angel vigyor3

bár még ez is fog eplus2, csak kezd nőni a válla Undecided
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
putyi
Vendég
« Új hozzászólás #1058 Dátum: 2011.04.08 péntek, 09:38:16 »

sziasztok!

nekem is olyan problémám van a fékezéssel, mint az elöttem lévőknek!fékezéskor ráznak,kb egy fel éve cseréltem az egész fék garniturát és semmi!
teendők ? kerékcsapágy csere ? még hallottam olyat is,hogy le kell venni a tárcsát és egy picit le kell szedni a vastagságábol? 
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #1059 Dátum: 2011.04.08 péntek, 09:46:24 »

sziasztok!

nekem is olyan problémám van a fékezéssel, mint az elöttem lévőknek!fékezéskor ráznak,kb egy fel éve cseréltem az egész fék garniturát és semmi!
teendők ? kerékcsapágy csere ? még hallottam olyat is,hogy le kell venni a tárcsát és egy picit le kell szedni a vastagságábol? 

Hát, leszabályoztatni a tárcsát nem túl sanszos hűtött tárcsa esetén. Ezeknél a csere a tuti. Vagy pl. a Brembo-nál láttam olyan tárcsát, ami kopásjelzős: van rajta 2 db furat, különböző mélységekkel. Ott meg tudod nézni, hogy le lehet-e szabályozni a tárcsát, de én mégse tenném, mert ha túl sokat esztergálnak le belőle, a tárcsa beroppanhat egy erős fékezéskor, és én nem szeretnék ott lenni...
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1060 Dátum: 2011.04.08 péntek, 10:12:14 »

sziasztok!

nekem is olyan problémám van a fékezéssel, mint az elöttem lévőknek!fékezéskor ráznak,kb egy fel éve cseréltem az egész fék garniturát és semmi!
teendők ? kerékcsapágy csere ? még hallottam olyat is,hogy le kell venni a tárcsát és egy picit le kell szedni a vastagságábol? 

nekem is  a fél éves (kb. 10ekm) brembo első tárcsák elkeztek rázni 130km/h fékezésnél. 100km/h alatti fékezéseknél nem lehet észrevenni.
csapágyak elvileg jók, vagy mégse?
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #1061 Dátum: 2011.04.08 péntek, 10:50:31 »

Hát, leszabályoztatni a tárcsát nem túl sanszos hűtött tárcsa esetén. Ezeknél a csere a tuti. Vagy pl. a Brembo-nál láttam olyan tárcsát, ami kopásjelzős: van rajta 2 db furat, különböző mélységekkel. Ott meg tudod nézni, hogy le lehet-e szabályozni a tárcsát, de én mégse tenném, mert ha túl sokat esztergálnak le belőle, a tárcsa beroppanhat egy erős fékezéskor, és én nem szeretnék ott lenni...

Hello! Le lehet szabályozni a tárcsát, amennyiben  a min. vastagság felett marad a mérete, általában 1.5 tizedes ütésnél kezd rázni, ennyit bőven kiad még egy 22.5-s tárcsa is. Az egy másik dolog, hogy ha egyszer már elvetemedett, akkor a szabályzás után is hamarosan újból rázni fog, mert *** a tárcsa anyagának a minősége! Üdv. Kusti
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #1062 Dátum: 2011.04.08 péntek, 11:42:45 »

nekem is  a fél éves (kb. 10ekm) brembo első tárcsák elkeztek rázni 130km/h fékezésnél. 100km/h alatti fékezéseknél nem lehet észrevenni.
csapágyak elvileg jók, vagy mégse?

Nekem azóta nincs ilyen problémám, mióta Ferodo szett van fenn. Nagyon megérte, több mint egy éve használom, azóta benne van vagy 40e km...
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #1063 Dátum: 2011.04.08 péntek, 11:55:06 »

Tisztelt Fórumtársak!
Csak megerősiteni tudom azt a tapasztalatot ,hogy a fékezés közbeni kormányrázást az első kerék csapágyak is  okozhatják. Az öreg Fordomnál (Sierra) ugyanez volt a probléma és csak a csapágyak cseréje után szünt meg a fékezés közbenirázás és lett kifogástalan a fék. Ugyan ilyen rázást tud produkálni, ha kivan kopva az első kerékagy és megtud benne mozdulni a csapágy. Elég 1-2 tizedes kopás és máris  ráz a kormány fékezés közben. A féktárcsa  a tengellyel és a csapággyal eggyütt bemozdul a féknyereghez képest ami az agyra van rögzitve.  
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1064 Dátum: 2011.04.08 péntek, 12:15:57 »

Tisztelt Fórumtársak!
Csak megerősiteni tudom azt a tapasztalatot ,hogy a fékezés közbeni kormányrázást az első kerék csapágyak is  okozhatják. Az öreg Fordomnál (Sierra) ugyanez volt a probléma és csak a csapágyak cseréje után szünt meg a fékezés közbenirázás és lett kifogástalan a fék. Ugyan ilyen rázást tud produkálni, ha kivan kopva az első kerékagy és megtud benne mozdulni a csapágy. Elég 1-2 tizedes kopás és máris  ráz a kormány fékezés közben. A féktárcsa  a tengellyel és a csapággyal eggyütt bemozdul a féknyereghez képest ami az agyra van rögzitve.  

akkor indítunk egy első kerék csapágy közbeszerzést? sok csapágy nagy kedvezmény?
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #1065 Dátum: 2011.04.08 péntek, 12:36:54 »

akkor indítunk egy első kerék csapágy közbeszerzést? sok csapágy nagy kedvezmény?
Hello! Itt próbáljátok meg a kerékcsapágy beszerzést: 70/217-0427,  info@fektarcsa.com, szerintem ennél olcsóbban nem fog menni! Sok sikert. Kusti
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #1066 Dátum: 2011.04.08 péntek, 14:49:05 »

akkor indítunk egy első kerék csapágy közbeszerzést? sok csapágy nagy kedvezmény?

Részemről rendben!  vigyor3
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
bgell
Vendég
« Új hozzászólás #1067 Dátum: 2011.04.12 kedd, 09:27:48 »

Sziasztok!


Segítséget szeretnék kérni egy rejtélyes dologgal kapcsolatban.  Mondeo MkIII 2001 TDDI Kombi a kérdéses darab.

Az utóbbi időben elkezdte csinálni, hogy amikor fékezni akarok olyan érzést kelt a pedálban mintha egy fogaskereket akarnék lefékezni vele.  Nem tipikus ABS rugdalás inkább olyan mint amikor fékezel valahol az ABS még nem kapcsol be de belemész egy gödörbe és mégis finoman rákapcsol. Mintha a fékpedál lenyomására rögtön dolgozna finoman az ABS aztán mikor jobban benyomom a pedált abbahagyja.  Ahol főleg csinálja: amikor teljesen hideg, leejtőn lefelé, városi araszolásnál és szinte mindig csak akkor mikor óvatosan lépek a pedálra.

Nagy hirtelen lecseréltem a servodobot és a munkahengert mert ezzel már volt régebben gond. A fékhatás ettől olyan lett, hogy elszédülsz ha jobban rálépsz de a hiba nem múlt el.

ABS-t még nem láttam tönkremenni csak úgy ezért nem gondolom, hogy az a baja a csövek, vezetékek látszólag sértetlenek.
Ha van ötletetek azt nagyon szívesen venném mert már kezdem a hajamat tépni, hogy úgy kell közlekednem, hogy mindig figyelni kell a rést ahová megyek ha éppen nem tudom benyomni a pedált.

Esetleg az ABS-t ki tudom iktatni ideiglenesen, hogy kiderüljön az e a baj...

Előre is köszönöm.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1068 Dátum: 2011.04.12 kedd, 09:46:41 »

Sziasztok!


Segítséget szeretnék kérni egy rejtélyes dologgal kapcsolatban.  Mondeo MkIII 2001 TDDI Kombi a kérdéses darab.

Az utóbbi időben elkezdte csinálni, hogy amikor fékezni akarok olyan érzést kelt a pedálban mintha egy fogaskereket akarnék lefékezni vele.  Nem tipikus ABS rugdalás inkább olyan mint amikor fékezel valahol az ABS még nem kapcsol be de belemész egy gödörbe és mégis finoman rákapcsol. Mintha a fékpedál lenyomására rögtön dolgozna finoman az ABS aztán mikor jobban benyomom a pedált abbahagyja.  Ahol főleg csinálja: amikor teljesen hideg, leejtőn lefelé, városi araszolásnál és szinte mindig csak akkor mikor óvatosan lépek a pedálra.

Nagy hirtelen lecseréltem a servodobot és a munkahengert mert ezzel már volt régebben gond. A fékhatás ettől olyan lett, hogy elszédülsz ha jobban rálépsz de a hiba nem múlt el.

ABS-t még nem láttam tönkremenni csak úgy ezért nem gondolom, hogy az a baja a csövek, vezetékek látszólag sértetlenek.
Ha van ötletetek azt nagyon szívesen venném mert már kezdem a hajamat tépni, hogy úgy kell közlekednem, hogy mindig figyelni kell a rést ahová megyek ha éppen nem tudom benyomni a pedált.

Esetleg az ABS-t ki tudom iktatni ideiglenesen, hogy kiderüljön az e a baj...

Előre is köszönöm.

nem lehet, hogy elvetemedtek a féktárcsáid?
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #1069 Dátum: 2011.04.12 kedd, 10:09:47 »

Sziasztok!


Segítséget szeretnék kérni egy rejtélyes dologgal kapcsolatban.  Mondeo MkIII 2001 TDDI Kombi a kérdéses darab.

Az utóbbi időben elkezdte csinálni, hogy amikor fékezni akarok olyan érzést kelt a pedálban mintha egy fogaskereket akarnék lefékezni vele.  Nem tipikus ABS rugdalás inkább olyan mint amikor fékezel valahol az ABS még nem kapcsol be de belemész egy gödörbe és mégis finoman rákapcsol. Mintha a fékpedál lenyomására rögtön dolgozna finoman az ABS aztán mikor jobban benyomom a pedált abbahagyja.  Ahol főleg csinálja: amikor teljesen hideg, leejtőn lefelé, városi araszolásnál és szinte mindig csak akkor mikor óvatosan lépek a pedálra.

Nagy hirtelen lecseréltem a servodobot és a munkahengert mert ezzel már volt régebben gond. A fékhatás ettől olyan lett, hogy elszédülsz ha jobban rálépsz de a hiba nem múlt el.

ABS-t még nem láttam tönkremenni csak úgy ezért nem gondolom, hogy az a baja a csövek, vezetékek látszólag sértetlenek.
Ha van ötletetek azt nagyon szívesen venném mert már kezdem a hajamat tépni, hogy úgy kell közlekednem, hogy mindig figyelni kell a rést ahová megyek ha éppen nem tudom benyomni a pedált.

Esetleg az ABS-t ki tudom iktatni ideiglenesen, hogy kiderüljön az e a baj...

Előre is köszönöm.

Szia!

Az ABS-nek van külön biztosítéka a térdednél lévő benti táblán F77 pozíció 7,5 A-es. Én még nem próbáltam, hogy mi történik akkor ha ezt kiveszed, nem is értek hozzá annyira, hogy ezt tanácsolni merném neked, de a lehetőségét leírtam.
Az én autóm is 2001-es TDDi, igaz 5 ajtós, de amit te írsz néha én is érzem: hidegebb időben, lejtőn lefelé, finoman fékezve, néha van olyan érzésem mintha elkezdene dolgozni, de ilyenkor vagy felengedem a pedált, vagy a távolságtól függően jobban lenyomom és  akkor abba is marad, (vagy épp jobban fog dolgozni  Wink).
Nálam ez nem mindennapos és 6 éve ilyen, már nem is igazán tűnik fel. Engem ez nem zavar - mindig megálltam eddig, amikor kellett  nyes
Megnyugtatásként azért megnézném a tárcsák betétek állapotát!!! Azért az legyen rendben!!!
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.12 kedd, 10:12:19 írta V.Tamás » Naplózva
bgell
Vendég
« Új hozzászólás #1070 Dátum: 2011.04.12 kedd, 16:09:51 »

Sziasztok 2!

Csak a felesleges körök kihagyása érdekében írom, hogy a tárcsák betétek szilentek csapágyak kb 7000 km ezelőtt ki lettek cserélve. Gyakorlatilag minden új rajta. Annál már többet ment a javítás óta, hogy azt gondoljam ott sérült valami.

Amikor éppen hibamentes a fék akkor tökéletes tényleg brutal fékhatás van, nem ráz nem melegszik stb csak az a hiba amit előzőleg írtam.

Olyan érzés mintha a pedál tengelyét egy nagyon szoros gumin kellene áttolni kenőanyag nélkül.
Naplózva
bgell
Vendég
« Új hozzászólás #1071 Dátum: 2011.04.12 kedd, 16:29:53 »

Sziasztok3!


Ok az előbb bedühödtem és kiszedtem az ABS- biztosítékot.

Most mentem vele fel-le  finoman is és úgy is mint az állat.
Egyszer sem produkálta a hibát.

Akkor ABS!

Mi lehet a nyűg?
Hozzáteszem, hoyg emberi véleményem szerint egy ABS nem mehetne úgy tönkre, hogy ne lehessen megállni az autóval. Persze lehet, hogy akkoriban még nem gondoltak erre.

Honnan induljak neki szerintetek? Jeladók? Maga a computer? van benne valami ami figyeli a nyomást?

Köszönöm mindenkinek ha ötlet van.
Naplózva
Herceg
Vendég
« Új hozzászólás #1072 Dátum: 2011.04.15 péntek, 10:01:46 »

Sziasztok!

Hála Vik-nek van új féktárcsám és betétem.  beka3 Mikor elhoztam a kocsit, Vik nem mondott semmi különöset, de mintha olvastam volna itt, hogy az első 500-1000 km-ben óvatoskodva kell használni az új féket. Ez mit takar pontosan a gyakorlatban? Kerestem itt a fórumban, de nem találom....  falbav
Naplózva
zetec130
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


« Új hozzászólás #1073 Dátum: 2011.04.15 péntek, 11:28:00 »

Sziasztok!

Hála Vik-nek van új féktárcsám és betétem.  beka3 Mikor elhoztam a kocsit, Vik nem mondott semmi különöset, de mintha olvastam volna itt, hogy az első 500-1000 km-ben óvatoskodva kell használni az új féket. Ez mit takar pontosan a gyakorlatban? Kerestem itt a fórumban, de nem találom....  falbav

Szia

Azt , hogy normál módon kell használni, kerülni a nagyobb fékezéseket addig míg rendesen össze nem csiszolódnak a betétek a tárcsával.
Nekem is esedékes a csere hamarosan.  Milyen tárcsákat és betéteket tetettél fel ?
Naplózva

2006 TDCi 2.0 130 LE MMT6 ZETEC
Herceg
Vendég
« Új hozzászólás #1074 Dátum: 2011.04.15 péntek, 11:50:53 »

Szia

Azt , hogy normál módon kell használni, kerülni a nagyobb fékezéseket addig míg rendesen össze nem csiszolódnak a betétek a tárcsával.
Nekem is esedékes a csere hamarosan.  Milyen tárcsákat és betéteket tetettél fel ?

Gyáriakat. Az előző nem az volt és megszívtam... Remegett/rázott fékezéskor.
Naplózva
zetec130
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


« Új hozzászólás #1075 Dátum: 2011.04.15 péntek, 12:59:53 »

Gyáriakat. Az előző nem az volt és megszívtam... Remegett/rázott fékezéskor.

Én ezen gondolkodom http://cgi.ebay.co.uk/Ford-Mondeo-ST-TDCi-Grooved-Brake-Discs-EBC-Redstuff-/300519811431?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item45f8606967     Megéri a rizikót  , vagy gyári legyen ?   miaz
Naplózva

2006 TDCi 2.0 130 LE MMT6 ZETEC
Herceg
Vendég
« Új hozzászólás #1076 Dátum: 2011.04.15 péntek, 13:13:53 »


várjuk meg a hozzábbértők tanácsát. én nem vagyok az. worship
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #1077 Dátum: 2011.04.15 péntek, 13:26:08 »


Kicsit lapozz vissza, meg fenykepet is talalsz rola. :-)

Azota olyan a fek, hogy csak ragondolni szabad, ralepni nem, mert lefejeled a szelvedot azonnal. A bemarasok miatt van egy erdekes hangja autopalyatemponal, erosebb fekezesnel, azt meg kell szokni. De amugy halal preciz, es ugy fog, mint a rossz nyavaja.

A komplett szett egyben meg araban is van. En az elso tarcsat+betetett vettem osszesen 130 korul.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1078 Dátum: 2011.04.15 péntek, 15:54:34 »


korábban már említettem, hogy ha esetleg valamikor közös rendelés lenne és is benne lennék hátsó tárcsák+betétekkel
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
teo
Vendég
« Új hozzászólás #1079 Dátum: 2011.04.15 péntek, 17:22:42 »


Csak rámozdulsz erre?? Smiley
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #1080 Dátum: 2011.04.15 péntek, 17:41:58 »

korábban már említettem, hogy ha esetleg valamikor közös rendelés lenne és is benne lennék hátsó tárcsák+betétekkel

Merjunk fel igenyeket, azutan lehet alkudni az eladokkal.

Nekem egy keszlet hatso szinten johet.

Elso furt-mart tarcsa + EBS RedStuff betetek:

Hatso furt-mart tarcsa + EBS RedStuff betetek:
- 1 x AndyA
- 1 x mondejoooooo

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1081 Dátum: 2011.04.15 péntek, 22:01:54 »

Merjunk fel igenyeket, azutan lehet alkudni az eladokkal.

Nekem egy keszlet hatso szinten johet.

Elso furt-mart tarcsa + EBS RedStuff betetek:

Hatso furt-mart tarcsa + EBS RedStuff betetek:
- 1 x AndyA
- 1 x mondejoooooo

AndyA

gondolom EBC akart lenni  Wink

mivel én még nem vagyok tisztában mi a külömbség a red és a green között (minőség, menőség, ár) így még fenntartanám a választási lehetőséget  Wink
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1082 Dátum: 2011.04.21 csütörtök, 14:39:05 »

Merjunk fel igenyeket, azutan lehet alkudni az eladokkal.

Nekem egy keszlet hatso szinten johet.

Elso furt-mart tarcsa + EBS RedStuff betetek:

Hatso furt-mart tarcsa + EBS RedStuff betetek:
- 1 x AndyA
- 1 x mondejoooooo

AndyA

senki többet? kevesebbet?  Wink
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1083 Dátum: 2011.04.21 csütörtök, 15:40:44 »

senki többet? kevesebbet?  Wink
szerintem konkrét árak nélkül nem nagyon fognak jelentkezni...
egy szett árára én is kíváncsi lennék...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1084 Dátum: 2011.04.21 csütörtök, 16:42:11 »

szerintem konkrét árak nélkül nem nagyon fognak jelentkezni...
egy szett árára én is kíváncsi lennék...

eddig amit néztem az:
hátsó fúrt mart tárcsa szett 106 font  (GD1050)
hátsó red stuff betét szett 52 font  (DP31350)
+ posta
elsőket nem néztem
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #1085 Dátum: 2011.04.25 hétfő, 12:05:09 »

szerintem konkrét árak nélkül nem nagyon fognak jelentkezni...
egy szett árára én is kíváncsi lennék...

Parszor mar megirtam, de akkor meg egyszer:

Elso furt-mart tarcsa: 77 font, UK-ban ingyen posta, .hu-ig futarposta egy fore juto resze.
Elso EBC RedStuff fekbetet 2.0 TDCi kombihoz: 53 font, hasonlo feltetelekkel.

Ezek az en araim, amiket kb. 3 honapja fizettem ezekert.

Amit most talaltam, 65 font az elso, 60 font a hatso tarcsak ara, 196 font a teljes elso-hatso keszlet. Kulon fekbetetkeszlet nincs a weboldalukon, de rakerdeztem.

Irtam nekik, hogy milyen arkedvezmenyt kaphatunk tobb darab eseten.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1086 Dátum: 2011.04.25 hétfő, 12:21:34 »

Parszor mar megirtam, de akkor meg egyszer:

Elso furt-mart tarcsa: 77 font, UK-ban ingyen posta, .hu-ig futarposta egy fore juto resze.
Elso EBC RedStuff fekbetet 2.0 TDCi kombihoz: 53 font, hasonlo feltetelekkel.

Ezek az en araim, amiket kb. 3 honapja fizettem ezekert.

Amit most talaltam, 65 font az elso, 60 font a hatso tarcsak ara, 196 font a teljes elso-hatso keszlet. Kulon fekbetetkeszlet nincs a weboldalukon, de rakerdeztem.

Irtam nekik, hogy milyen arkedvezmenyt kaphatunk tobb darab eseten.

AndyA

ez a 196 font jól hangzik eljen
ha adna 10%-ot, szerintem már az is jó lenne
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #1087 Dátum: 2011.04.25 hétfő, 12:35:25 »

ez a 196 font jól hangzik eljen
ha adna 10%-ot, szerintem már az is jó lenne

196 font magaban is jo, ha azt szamolod, hogy 130 fontot fizettem a sajat elso keszletemert, hatsok nelkul, es csak a hatso tarcsa 60 font magaban. :-)

Szoval akkor meg egyszer, lasd, mint lent.

AndyA

-------------------------------------------------

Elso furt-mart tarcsa + EBS RedStuff betetek:

Hatso furt-mart tarcsa + EBS RedStuff betetek:
- 1 x AndyA
- 1 x mondejoooooo

Teljes keszlet elso-hatso tarcsakkal es betetekkel:
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1088 Dátum: 2011.04.25 hétfő, 12:52:18 »

196 font magaban is jo, ha azt szamolod, hogy 130 fontot fizettem a sajat elso keszletemert, hatsok nelkul, es csak a hatso tarcsa 60 font magaban. :-)

Szoval akkor meg egyszer, lasd, mint lent.

AndyA
bizony jó, főleg, hogy itthon a legszharabbat lehet megvenni ennyiért...

nekem van még benne 0,5-1év, így most nem nagyon van ez betervezve, de ha lesz valami kedvezmény, akkor lehet, hogy inkább megveszem most...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #1089 Dátum: 2011.04.25 hétfő, 15:26:59 »

bizony jó, főleg, hogy itthon a legszharabbat lehet megvenni ennyiért...

nekem van még benne 0,5-1év, így most nem nagyon van ez betervezve, de ha lesz valami kedvezmény, akkor lehet, hogy inkább megveszem most...
Ráadásul most kerek 300 a font. Tavaly július elején meg 360 volt.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #1090 Dátum: 2011.04.25 hétfő, 15:49:27 »

Ráadásul most kerek 300 a font. Tavaly július elején meg 360 volt.

Nyarra megint fel fog menni, minden evben ezt csinaljak. Jo lesz igyekezni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1091 Dátum: 2011.04.25 hétfő, 20:15:10 »

Parszor mar megirtam, de akkor meg egyszer:

Elso furt-mart tarcsa: 77 font, UK-ban ingyen posta, .hu-ig futarposta egy fore juto resze.
Elso EBC RedStuff fekbetet 2.0 TDCi kombihoz: 53 font, hasonlo feltetelekkel.

Ezek az en araim, amiket kb. 3 honapja fizettem ezekert.

Amit most talaltam, 65 font az elso, 60 font a hatso tarcsak ara, 196 font a teljes elso-hatso keszlet. Kulon fekbetetkeszlet nincs a weboldalukon, de rakerdeztem.

Irtam nekik, hogy milyen arkedvezmenyt kaphatunk tobb darab eseten.

AndyA


ezek szerint a hátsó tárcsa szett 60 font, a betét még kérdéses, de lehet még kedvezmény is lesz.
én benne vagyok
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1092 Dátum: 2011.04.25 hétfő, 20:16:28 »

ezek szerint a hátsó tárcsa szett 60 font, a betét még kérdéses, de lehet még kedvezmény is lesz.
én benne vagyok
szetinem ha megjött a válaszuk, akkor lehet elkezdeni igényt felmérni...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #1093 Dátum: 2011.04.25 hétfő, 21:30:15 »

szetinem ha megjött a válaszuk, akkor lehet elkezdeni igényt felmérni...

Ma ott is szunnap van, csak annyit irtak vissza, hogy holnap.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1094 Dátum: 2011.04.26 kedd, 17:07:52 »

szetinem ha megjött a válaszuk, akkor lehet elkezdeni igényt felmérni...

Sziasztok,

én is most tervezem első - hátsó komplett fék cserét (betét + tárcsa), szal engem is érdekelne a dolog. 2005-ös 2,2 TDCi-re...
Ha vannak konkrét számok, akkor beszélhetünk róla,  eplus2

köszi,
Levis

Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #1095 Dátum: 2011.04.26 kedd, 20:24:52 »

Sziasztok,

én is most tervezem első - hátsó komplett fék cserét (betét + tárcsa), szal engem is érdekelne a dolog. 2005-ös 2,2 TDCi-re...
Ha vannak konkrét számok, akkor beszélhetünk róla,  eplus2

köszi,
Levis


Ott volt az ar, erre szamithatsz legrosszabb esetben + postakoltseg aranyos resze. Ennel csak olcsobb lehet.

AndyA


-------------------------------------------------

Elso furt-mart tarcsa + EBS RedStuff betetek:

Hatso furt-mart tarcsa + EBS RedStuff betetek:
- 1 x AndyA
- 1 x mondejoooooo

Teljes keszlet elso-hatso tarcsakkal es betetekkel:
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Herceg
Vendég
« Új hozzászólás #1096 Dátum: 2011.04.28 csütörtök, 18:22:38 »

áprilisban 25% kedvezmény van a féktárcsákra az Auto-Fort-nál Smiley

http://www.autofort.hu/autofort/akciok.php
Naplózva
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #1097 Dátum: 2011.04.30 szombat, 22:48:59 »

Helló

Menet közben, ha lassan megyek csikorgó nyikorgó hangot ad a kocsi, főleg ha fékezek. De ma 60-70 km/h nál is hallottam a hangot. A hátsó fékeim már nem sokat bírnak.
A fék lehet a baj? mert szerintem igen.
Ötlete van valakinek?

Köszi a válaszotokat
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
chelaru
Vendég
« Új hozzászólás #1098 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 10:33:51 »

Sziasztok,egy kis segítséget kérnék!Új tárcsák,új betétek,nyomom félig a féket,frankó,puha.Felénél viszont bekeményedik a fék és erősebben kell nyomni.Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel?Köszi.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #1099 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 10:43:09 »

Helló

Menet közben, ha lassan megyek csikorgó nyikorgó hangot ad a kocsi, főleg ha fékezek. De ma 60-70 km/h nál is hallottam a hangot. A hátsó fékeim már nem sokat bírnak.
A fék lehet a baj? mert szerintem igen.
Ötlete van valakinek?

Köszi a válaszotokat

Nezd meg a hatso feknyergek, hogy visszahuz-e rendesen a kezifek. Jobb oldalon szokott problema lenni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.077 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.