Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.25 csütörtök, 23:42:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 169 170 171 172 173 174 175 [176] 177 178 179 180 181 182 183 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 2886895 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 687


E-mail
« Új hozzászólás #8750 Dátum: 2019.02.26 kedd, 13:31:48 »

van valakinek vmilyen robbantott ábrája ahonnan ki lehet mazsolázni, hogy az első-hátsó futóműbe milyen csavarok kellenek?


Hátha valamelyiken lesz olyan, amit keresel:
https://ford.7zap.com/hu/car/99/
http://catcar.info/ford/?lang=en
https://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/1_general_information/100_service_information/100-00_general_information/description_and_operation/about_this_manual/
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8751 Dátum: 2019.02.26 kedd, 13:39:04 »

van valakinek vmilyen robbantott ábrája ahonnan ki lehet mazsolázni, hogy az első-hátsó futóműbe milyen csavarok kellenek?


eTIS alighanem tudja. Vagy a mikromacska.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #8752 Dátum: 2019.02.26 kedd, 13:42:29 »

A felső kettőt találtam meg Én is, de a kombit nem lehet kiválasztani. Gondolom nem a "Saloon" az
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #8753 Dátum: 2019.02.26 kedd, 13:42:57 »

eTIS alighanem tudja. Vagy a mikromacska.

AndyA
Nekem egyik sincs rinya
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 687


E-mail
« Új hozzászólás #8754 Dátum: 2019.02.26 kedd, 13:45:10 »

A felső kettőt találtam meg Én is, de a kombit nem lehet kiválasztani. Gondolom nem a "Saloon" az
A 7zap-os linknél választható a kombi a Karosszéria típuson belül.
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8755 Dátum: 2019.02.26 kedd, 14:05:23 »

Nekem egyik sincs rinya

A céges neten nekem sem megy. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #8756 Dátum: 2019.02.26 kedd, 14:28:00 »

Nekem egyik sincs rinya
2004es TIS lemez.Csak 32bit-es rendszeren fut.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #8757 Dátum: 2019.02.26 kedd, 15:17:52 »

A 7zap-os linknél választható a kombi a Karosszéria típuson belül.
Az a saloon lenne?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8758 Dátum: 2019.02.26 kedd, 16:08:23 »

Az a saloon lenne?

A saloon az a 4 ajtós. Wagon vagy estate, ill. németül Kombi.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 687


E-mail
« Új hozzászólás #8759 Dátum: 2019.02.26 kedd, 18:25:26 »

Az a saloon lenne?
Ez a direkt link a kombihoz (a karosszérián belül látszik a csomagtartó, hogy kombi):
https://ford.7zap.com/hu/car/99/2.21224/
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #8760 Dátum: 2019.02.26 kedd, 20:57:38 »

Ez a direkt link a kombihoz (a karosszérián belül látszik a csomagtartó, hogy kombi):
https://ford.7zap.com/hu/car/99/2.21224/
Igen megtaláltam Én is. Köszönöm!
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #8761 Dátum: 2019.02.27 szerda, 08:22:10 »

Igen megtaláltam Én is. Köszönöm!
Tegnap mégsem voltam teljesen stupid, hogy nem találtam a kombit. ( 4 door estate??? )

https://ford.7zap.com/en/car/99/
« Utoljára szerkesztve: 2019.02.27 szerda, 08:24:13 írta Koniman » Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8762 Dátum: 2019.02.27 szerda, 08:41:22 »

Tegnap mégsem voltam teljesen stupid, hogy nem találtam a kombit. ( 4 door estate??? )

https://ford.7zap.com/en/car/99/

4 ajtaja van, és kombi. Mi ezzel a baj? Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #8763 Dátum: 2019.02.27 szerda, 08:46:39 »

4 ajtaja van, és kombi. Mi ezzel a baj? Smiley

AndyA
A csomagtér ajtó nem az 5.ajtó? wow1
mindig úgy tudtam, hogy 5 ajtós kombi. ( így mondjuk )
A gugliban is sok helyen így írják, azért csodálkoztam.

Ezek szerint mégis stupid voltam tegnap és nagyon úgy tűnik, hogy semmi sem változott tegnap óta. eplus2  worship

Ja tudom, hogy csak szőrszálhasogatás, de melyik motortípust jelöljem be?
2.0 Duratorq TDCi 90PS
2.0 Duratorq DI CR 130PS
 taps
« Utoljára szerkesztve: 2019.02.27 szerda, 08:57:24 írta Koniman » Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8764 Dátum: 2019.02.27 szerda, 08:53:20 »

A csomagtér ajtó nem az 5.ajtó? wow1
mindig úgy tudtam, hogy 5 ajtós kombi. ( így mondjuk )
A gugliban is sok helyen így írják, azért csodálkoztam.

Ezek szerint mégis stupid voltam tegnap és nagyon úgy tűnik, hogy semmi sem változott tegnap óta. eplus2  worship

Az 5 ajtós az az a négyajtós, aminek egyben nyílik az üvegel a csomi, úgy lesz 5. ajtó belőle. A kombi az kombi.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #8765 Dátum: 2019.02.27 szerda, 12:23:56 »


Persze hogy van jó érték, és ha benyalta az egyik oldalát a guminak, akkor rosszul van beállítva a futóm. Az új gumival futómű beállítást kell csináltatni.(előtte nem árt ha átnézi a szaki, nem-e cserés valami)

Tehát 4.5éve nem nyalta ..most igen. Ha már akkor rosszul lett volna beállítva,kb már felnin járnék.  vigyor3 nyes Wink

majd átnézétem.
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8766 Dátum: 2019.02.27 szerda, 12:40:02 »

Tehát 4.5éve nem nyalta ..most igen. Ha már akkor rosszul lett volna beállítva,kb már felnin járnék.  vigyor3 nyes Wink

majd átnézétem.

4.5 év alatt elég sok minden történhetett a futóműveddel. wave De nyilván minden rendben van vele, azért van félrekopva. vigyor3 nyes Wink
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #8767 Dátum: 2019.03.01 péntek, 15:38:11 »

Beállították  a futóművet, de nem tetszik, mert hátul ránézésre terpeszt a két kerék. A szervizfőnök azt mondta, hogy teljesen jó, de azelőtt is ilyen volt és féloldalasan koptatta a gumikat, belül mindkét oldalon.

Lehet jó érték és terpesztés is egyszerre?

Vagy van valamilyen korrekciós érték, aminél még jó, és nem terpeszt?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8768 Dátum: 2019.03.01 péntek, 17:13:37 »

Beállították  a futóművet, de nem tetszik, mert hátul ránézésre terpeszt a két kerék. A szervizfőnök azt mondta, hogy teljesen jó, de azelőtt is ilyen volt és féloldalasan koptatta a gumikat, belül mindkét oldalon.

Lehet jó érték és terpesztés is egyszerre?

Vagy van valamilyen korrekciós érték, aminél még jó, és nem terpeszt?

A kombinál olyan a futómű kialakítása, hogy befelé dől 1-2 fokot, és ezzel párhuzamosan elöl valami hasonló értékkel összetart. Ha ez a két érték egymásnak megfelelő, akkor egyenletesen fog kopni a gumi.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #8769 Dátum: 2019.03.02 szombat, 06:52:19 »

A kombinál olyan a futómű kialakítása, hogy befelé dől 1-2 fokot, és ezzel párhuzamosan elöl valami hasonló értékkel összetart. Ha ez a két érték egymásnak megfelelő, akkor egyenletesen fog kopni a gumi.

AndyA
Köszönöm!

Az idő majd kideríti, csak az a baj, hogy ha rossz, akkor a gumijaim mennek tönkre.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8770 Dátum: 2019.03.02 szombat, 16:49:23 »

Köszönöm!

Az idő majd kideríti, csak az a baj, hogy ha rossz, akkor a gumijaim mennek tönkre.

Én nem az időre, hanem egy hozzáérttő futóművesre bíznám, hogy kiderítse.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #8771 Dátum: 2019.03.20 szerda, 16:11:14 »

Nemrég volt szó az MK3 rugói szin jelöléséről...pont nem találom.
valaki esetleg?  vigyor3 Wink
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #8772 Dátum: 2019.03.20 szerda, 19:30:00 »

"Csak" ennyire kopog.
https://www.youtube.com/watch?v=peGmqkBkPFg&feature=youtu.be

A videó felétől, leállított motornál jobban hallatszik. (Tddi Sound Yeah..)

Lehet ez féltengely?
Ahogy beszélgetünk itt kollégával ő vetette fel, hogy mindenki álló keréknél vizsgálódott, padon, garázsban, emelőn. De a hiba menet közben jön elő, nem lehet hogy olyan valami ami forog?
Kerékcsapágy nem lehet, gondolom már régen rossz, ha ennyire kopogna attól.
Féltengely adhat ennyire vad hangot?



A történet folytatásaként kicseréltettem a 2 első lengőkart, valahol el kell indulni alapon.
Nem az volt a baja... falbav
A kopogás továbbra is fennáll.
Aztán eszembe jutott, hogy van itthon egy komplett gólyaláb, pláne a bal oldali, ez még az a darab, amivel vettem az autót, aztán a vétel után pár hónappal egy jobb oldali rugótörés alkalmával ez is kikerült az autóból, de nem dobtam ki, hátha jó lesz még valamire.
Ma a szerelő ismét végigrángatta az autót, továbbra sem találtak semmit, hát mit veszíthetünk alapon, visszarakta a bontottat, és TadÁÁM. Nem kopog.
Szóval mégiscsak a lengéscsillapító a fhos. Gondolom a toronycsapágytól nem kopoghat ennyire.
Most még futok egy kört, holnap megpróbálom padon beméretni a lengéscsillapítót, ha nincs nagy eltérés a két oldal között, lehet bent marad ez.
Tudom nem túl elegáns megoldás, se a rugó se a gátló nincs párban.

Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 144


E-mail
« Új hozzászólás #8773 Dátum: 2019.04.04 csütörtök, 15:52:35 »

Sziasztok,
csak én szívok minden kerékcserénél a kerék anyacsavarok beragadásával? Hiába olajozom kívül-belül mindig van 1-2 darab, amit gumisnak kell kicsavarnia.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8774 Dátum: 2019.04.04 csütörtök, 15:57:25 »

Sziasztok,
csak én szívok minden kerékcserénél a kerék anyacsavarok beragadásával? Hiába olajozom kívül-belül mindig van 1-2 darab, amit gumisnak kell kicsavarnia.

Lehet cserélni kellene az anyákat esetleg tőcsavarokat.....
Olajozni, zsírozni NEM szabad kerékcsavart/kerékanyát.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8775 Dátum: 2019.04.05 péntek, 07:18:41 »

Sziasztok,
csak én szívok minden kerékcserénél a kerék anyacsavarok beragadásával? Hiába olajozom kívül-belül mindig van 1-2 darab, amit gumisnak kell kicsavarnia.

Acélfelni vagy alu?

Egyfelől pontosan, nyomatékkulccsal húzd meg (légkulcs a gumisnál nagyon nem ér, sokkal keményebbre szoktak húzni a kelleténél!).

Másfelől a menetre soha semmit nem szabad kenni! Ha nagyon gáz az ügy, cserélni kell az anyákat (ez az egyszerűbb), ill. szükség esetén a tőcsavarokat is. A hátsó agynál ez elég egyszerű, mert egyben megy minden az aggyal-kerékcsapággyal. Az első keréknél le kell húzni az agyat, mert kifelé kijön úgy a tőcsavar, hogy levágod a végét, de visszarakni az újat ilyen módon nem lehet. Smiley Az agy lehúzásába általában belehal a kerékcsapágy, elég nehéz (nem lehetséges?) úgy leszedni, hogy az megússza és visszarakható legyen. Ha mondjuk egy csavart kell cserélni, min nálam, amikor az ügyes gumis hosszában lyukat fúrt bele, hogy le tudja szedni az anyát, és felrakáskor letörtem a csavar végét nyomatékra húzáskor, akkor megoldás lehet a csavar kalapjának széléből kicsit leköszörülni. Van egy pont az agyon, ahol így kis mókolással be lehet ügyeskedni a csavart. De mind az ötöt így nem cserélném azért...

Harmadfelől viszont alufelninél célszerű a felfekvő kúpra rézzsírt kenni vagy rézspray-vel befújni, hogy a vas csavar és az alu felni ne tudjon összegyógyulni. A két fém között elektrokémiai korrózió indul meg, és eléggé össze tudnak ragadni, ha a felni felületi festékrétege a csavarlyukaknál a sok be-kitekeréstől már komolyabban hiányos.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 144


E-mail
« Új hozzászólás #8776 Dátum: 2019.04.05 péntek, 08:43:24 »

Gyári alu. A kúp szokott összeragadni a felnivel, annak ellenére, hogy az újjammal szoktam körbeolajozni, odafigyelve, nem csucsogósan. Direkt nem erőből, folyáshatárig húzom meg. Ezért az első egy-két hónapban minden indulás előtt keresztkulcsal rápróbálok, hogy nem lazultak-e le. Ennek ellenére mindig van, ami ráragad. Korróziót nem látok sem a csavaron, sem az anyán.

Acélfelni vagy alu?

Egyfelől pontosan, nyomatékkulccsal húzd meg (légkulcs a gumisnál nagyon nem ér, sokkal keményebbre szoktak húzni a kelleténél!).

Másfelől a menetre soha semmit nem szabad kenni! Ha nagyon gáz az ügy, cserélni kell az anyákat (ez az egyszerűbb), ill. szükség esetén a tőcsavarokat is. A hátsó agynál ez elég egyszerű, mert egyben megy minden az aggyal-kerékcsapággyal. Az első keréknél le kell húzni az agyat, mert kifelé kijön úgy a tőcsavar, hogy levágod a végét, de visszarakni az újat ilyen módon nem lehet. Smiley Az agy lehúzásába általában belehal a kerékcsapágy, elég nehéz (nem lehetséges?) úgy leszedni, hogy az megússza és visszarakható legyen. Ha mondjuk egy csavart kell cserélni, min nálam, amikor az ügyes gumis hosszában lyukat fúrt bele, hogy le tudja szedni az anyát, és felrakáskor letörtem a csavar végét nyomatékra húzáskor, akkor megoldás lehet a csavar kalapjának széléből kicsit leköszörülni. Van egy pont az agyon, ahol így kis mókolással be lehet ügyeskedni a csavart. De mind az ötöt így nem cserélném azért...

Harmadfelől viszont alufelninél célszerű a felfekvő kúpra rézzsírt kenni vagy rézspray-vel befújni, hogy a vas csavar és az alu felni ne tudjon összegyógyulni. A két fém között elektrokémiai korrózió indul meg, és eléggé össze tudnak ragadni, ha a felni felületi festékrétege a csavarlyukaknál a sok be-kitekeréstől már komolyabban hiányos.

AndyA
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8777 Dátum: 2019.04.05 péntek, 08:49:12 »

Gyári alu. A kúp szokott összeragadni a felnivel, annak ellenére, hogy az újjammal szoktam körbeolajozni, odafigyelve, nem csucsogósan. Direkt nem erőből, folyáshatárig húzom meg. Ezért az első egy-két hónapban minden indulás előtt keresztkulcsal rápróbálok, hogy nem lazultak-e le. Ennek ellenére mindig van, ami ráragad. Korróziót nem látok sem a csavaron, sem az anyán.


Rézspray.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8778 Dátum: 2019.04.05 péntek, 09:13:14 »

Rézspray.

Hova?   Shocked
Kúp a kerékanyáknál van. Oda semmit!

Te a kerékagyra fújod a rézsprayt.  Cool
Itt nincs kúp.
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.05 péntek, 09:36:14 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #8779 Dátum: 2019.04.05 péntek, 09:28:20 »


Itt nincs kúp.

Csak a végbélben van?  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #8780 Dátum: 2019.04.05 péntek, 09:35:33 »

Csak a végbélben van?  nyes
kinek a futóművében?  nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8781 Dátum: 2019.04.05 péntek, 09:35:54 »

Csak a végbélben van?  nyes

Amit te használsz, azt már nem kúpnak hívják!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8782 Dátum: 2019.04.05 péntek, 10:26:55 »

Hova?   Shocked
Kúp a kerékanyáknál van. Oda semmit!

Te a kerékagyra fújod a rézsprayt.  Cool
Itt nincs kúp.

A menetre nem is. De a csavar kúpjára miért is ne?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8783 Dátum: 2019.04.05 péntek, 10:43:57 »

A menetre nem is. De a csavar kúpjára miért is ne?

AndyA

.....mert pont azon rögzít?  falbav
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8784 Dátum: 2019.04.05 péntek, 11:07:31 »

.....mert pont azon rögzít?  falbav

Konkrétan nem attól nem csavarodik ki a kerékanya, mert a kúp fogja, hanem azért, mert a menet fogja. A kereket meg nem a csavar rögzíti, hanem legnagyobbrészt a felni és a kerékagy között fellépő tapadási súrlódás, amit a csavarok szorítása állít elő (ezért lényeges nyomatékra húzni őket), ill. nagyon sokkal kisebb részben a kerékcsavarokon ébredő nyírőerő.

Szóval a kúpot egészen nyugodtan bezsírozhatod, hogy ne rohadjon össze a felnivel.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8785 Dátum: 2019.04.05 péntek, 11:14:04 »

Konkrétan nem attól nem csavarodik ki a kerékanya, mert a kúp fogja, hanem azért, mert a menet fogja. A kereket meg nem a csavar rögzíti, hanem legnagyobbrészt a felni és a kerékagy között fellépő tapadási súrlódás, amit a csavarok szorítása állít elő (ezért lényeges nyomatékra húzni őket), ill. nagyon sokkal kisebb részben a kerékcsavarokon ébredő nyírőerő.

Szóval a kúpot egészen nyugodtan bezsírozhatod, hogy ne rohadjon össze a felnivel.

AndyA

Tévedés.....
A kúp a "menetrögzítő". Ahogy a lemezfelni anyánál is van, de kisebb kúp. Ha úgy lenne, ahogy te mondod, akkor sima anyával lenne/lehetne felszorítva a keréktárcsa.
Fáradt vagyok én ehhez......ismét.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8786 Dátum: 2019.04.05 péntek, 11:16:15 »

Tévedés.....
A kúp a "menetrögzítő". Ahogy a lemezfelni anyánál is van, de kisebb kúp. Ha úgy lenne, ahogy te mondod, akkor sima anyával lenne/lehetne felszorítva a keréktárcsa.
Fáradt vagyok én ehhez......ismét.


A rögzítés szempontjából sima csavar is pont jó lenne. Azért kúpos, hogy a "helyére tegye" a kereket az agyon, a központosító gyűrű által megszabott köríven elforgatva annyival, hogy minden kerékcsavar szépen a helyére kerüljön, ne legyen egyik sem féloldalasan betekerve, ami sima anyánál előfordulhatna.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8787 Dátum: 2019.04.05 péntek, 11:24:26 »

A rögzítés szempontjából sima csavar is pont jó lenne. Azért kúpos, hogy a "helyére tegye" a kereket az agyon, a központosító gyűrű által megszabott köríven elforgatva annyival, hogy minden kerékcsavar szépen a helyére kerüljön, ne legyen egyik sem féloldalasan betekerve, ami sima anyánál előfordulhatna.

AndyA



Ne felejts el szólni a mérnököknek, autógyáraknak, felnigyártóknak......hogy qrvarégóta szarul csinálnak valamit.

ui: Van bőven olyan keréktarcsa (pl. Transit 6 csavaros acéltárcsa), ahol nem kúposan van -szerinted- központosítva, hanem "sehogy". Valamint forgó/körmös alátétes kerékanya rögzít.
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.05 péntek, 11:37:37 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8788 Dátum: 2019.04.05 péntek, 17:53:10 »

Fáradt vagyok én ehhez......ismét.

pedig még csak délelőtt volt hehe
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8789 Dátum: 2019.05.19 vasárnap, 16:56:50 »

Sziasztok!

Autóm sajnos megbukott a műszakin, lóg a bal első lengőkar gömbfej.  A gömbfej maga szegecselve van ugye, de lehet kapni külön csavarozható gömbfejet.
Kérdésem: Érdemes azzal vacakolni, hogy csegecseket vagdosni, fűrészelni, vagdosni, izzadva káromkondni mert már 2 órája nem akar a **** szegecs kijönni, vagy
vegyek egy komplett lengőkart azt jóvan. Másképpen, műhelyekben szoktak ezzel macerázni, vagy csak komplett lengőkar csere mindíg? Még gyári a lengőkar. Delphi-vel szemezgetek, remélem jó márka.

Köszi
« Utoljára szerkesztve: 2019.05.19 vasárnap, 18:58:59 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8790 Dátum: 2019.05.19 vasárnap, 20:09:49 »

Sziasztok!

Autóm sajnos megbukott a műszakin, lóg a bal első lengőkar gömbfej.  A gömbfej maga szegecselve van ugye, de lehet kapni külön csavarozható gömbfejet.
Kérdésem: Érdemes azzal vacakolni, hogy csegecseket vagdosni, fűrészelni, vagdosni, izzadva káromkondni mert már 2 órája nem akar a **** szegecs kijönni, vagy
vegyek egy komplett lengőkart azt jóvan. Másképpen, műhelyekben szoktak ezzel macerázni, vagy csak komplett lengőkar csere mindíg? Még gyári a lengőkar. Delphi-vel szemezgetek, remélem jó márka.

Köszi
szoktunk cserélni, ha nem az elsőt csinálod, akkor nem akkora szopás, de ennyi idős korára már úgyis van baj a szilenttel is, meg a kifurkáláshoz is úgyis ki kell venni. trw, lemförder, moog, ezekkel még nem volt gond.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8791 Dátum: 2019.05.19 vasárnap, 20:56:21 »

szoktunk cserélni, ha nem az elsőt csinálod, akkor nem akkora szopás, de ennyi idős korára már úgyis van baj a szilenttel is, meg a kifurkáláshoz is úgyis ki kell venni. trw, lemförder, moog, ezekkel még nem volt gond.

Köszönöm, TRW lett a végén és vettem új csavarokat is ami a gömbfejet csípi össze (fingom nincs hogy hívják). Nem voltam benne biztos, hogy a lengőkarhoz adnak e. Legrosszabb esetben majd akkor lesz 3 csavar  vigyor3
 worship
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Ferkoberko94
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #8792 Dátum: 2019.05.27 hétfő, 17:19:31 »

Sziasztok!

Mainap folyamán haza fele jövet elkezdet nyikorgo es surlodo hangot adni a bal első kereknel az autó de kinyomot kuplungnal a hang megszűnik esetleg valakinek valami ötlet ?
Alá néztem de rendelleneseget nem láttam!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8793 Dátum: 2019.05.27 hétfő, 20:45:06 »

Sziasztok!

Mainap folyamán haza fele jövet elkezdet nyikorgo es surlodo hangot adni a bal első kereknel az autó de kinyomot kuplungnal a hang megszűnik esetleg valakinek valami ötlet ?
Alá néztem de rendelleneseget nem láttam!

Hát az a "bal első keréknél" nagyon úgy néz ki, hogy a váltóból illetve a kuplungtól jöhet. Hiszen az ottani dolgok változnak kuplung működtetésekor.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #8794 Dátum: 2019.05.31 péntek, 16:21:25 »

Acélfelni vagy alu?

Egyfelől pontosan, nyomatékkulccsal húzd meg (légkulcs a gumisnál nagyon nem ér, sokkal keményebbre szoktak húzni a kelleténél!).

Másfelől a menetre soha semmit nem szabad kenni! Ha nagyon gáz az ügy, cserélni kell az anyákat (ez az egyszerűbb), ill. szükség esetén a tőcsavarokat is. A hátsó agynál ez elég egyszerű, mert egyben megy minden az aggyal-kerékcsapággyal. Az első keréknél le kell húzni az agyat, mert kifelé kijön úgy a tőcsavar, hogy levágod a végét, de visszarakni az újat ilyen módon nem lehet. Smiley Az agy lehúzásába általában belehal a kerékcsapágy, elég nehéz (nem lehetséges?) úgy leszedni, hogy az megússza és visszarakható legyen. Ha mondjuk egy csavart kell cserélni, min nálam, amikor az ügyes gumis hosszában lyukat fúrt bele, hogy le tudja szedni az anyát, és felrakáskor letörtem a csavar végét nyomatékra húzáskor, akkor megoldás lehet a csavar kalapjának széléből kicsit leköszörülni. Van egy pont az agyon, ahol így kis mókolással be lehet ügyeskedni a csavart. De mind az ötöt így nem cserélném azért...

Harmadfelől viszont alufelninél célszerű a felfekvő kúpra rézzsírt kenni vagy rézspray-vel befújni, hogy a vas csavar és az alu felni ne tudjon összegyógyulni. A két fém között elektrokémiai korrózió indul meg, és eléggé össze tudnak ragadni, ha a felni felületi festékrétege a csavarlyukaknál a sok be-kitekeréstől már komolyabban hiányos.

AndyA

Én szépen befújtam réz-sprayvel, de elég ronda lett pár hónap múlva... Mert ugye a vas-alu-réz kombónál nem indul el az elektrolízis!  nyes
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
Mondeoápoló
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #8795 Dátum: 2019.06.07 péntek, 05:32:19 »

Sziasztok! 2004-es 2.0TDDI kombi hátsó rugók hajlamosak a gyengülésre, fáradásra? Nincsenek eltörve, új telók vannak benn, de puhának érzem a hátulját. Mikor balra-jobbra megrángatom a kormányt a hátsó puttony ide-oda imbolyog, nem érzem feszesnek. Rugócsere után keményebb lesz? 300000km van a gépben.
Köszönöm!
Naplózva

Ford Mondeo 2004 2.0 TDDI Kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8796 Dátum: 2019.06.07 péntek, 07:08:11 »

Sziasztok! 2004-es 2.0TDDI kombi hátsó rugók hajlamosak a gyengülésre, fáradásra? Nincsenek eltörve, új telók vannak benn, de puhának érzem a hátulját. Mikor balra-jobbra megrángatom a kormányt a hátsó puttony ide-oda imbolyog, nem érzem feszesnek. Rugócsere után keményebb lesz? 300000km van a gépben.
Köszönöm!

Csillapítók inkább.

Amúgy igen, hajlamosak, de attól csak leül, nem imbolyog.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #8797 Dátum: 2019.06.07 péntek, 10:35:13 »

Sziasztok! 2004-es 2.0TDDI kombi hátsó rugók hajlamosak a gyengülésre, fáradásra? Nincsenek eltörve, új telók vannak benn, de puhának érzem a hátulját. Mikor balra-jobbra megrángatom a kormányt a hátsó puttony ide-oda imbolyog, nem érzem feszesnek. Rugócsere után keményebb lesz? 300000km van a gépben.
Köszönöm!

A keresztstabilizátornak a szilentje nincs kimenve?

« Utoljára szerkesztve: 2019.06.07 péntek, 10:36:59 írta brughom » Naplózva

mondejó 2.5 V6
Mondeoápoló
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #8798 Dátum: 2019.06.08 szombat, 11:33:47 »

Köszönöm! Megnézem.
Naplózva

Ford Mondeo 2004 2.0 TDDI Kombi
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #8799 Dátum: 2019.06.09 vasárnap, 07:09:18 »

Sziasztok! 2004-es 2.0TDDI kombi hátsó rugók hajlamosak a gyengülésre, fáradásra? Nincsenek eltörve, új telók vannak benn, de puhának érzem a hátulját. Mikor balra-jobbra megrángatom a kormányt a hátsó puttony ide-oda imbolyog, nem érzem feszesnek. Rugócsere után keményebb lesz? 300000km van a gépben.
Köszönöm!

Tegyél alá légrugót, az olcsóbb és jobb lesz (rugó közé kell betenni),van egy pár emberkének, közte nekem is benne évek óta és nincs baj vele
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Oldalak: 1 ... 169 170 171 172 173 174 175 [176] 177 178 179 180 181 182 183 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.079 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.