Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:24:57
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
9
10
11
12
13
14
15
[
16
]
17
18
19
20
21
22
23
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3165044 alkalommal)
0 Felhasználó és 85 vendég van a témában
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #750 Dátum:
2011.02.22 kedd, 09:26:24 »
Idézetet írta: gtibu - 2011.02.21 hétfő, 20:33:30
Hali!
Már korábban írtam a hátsó futómű kalandomról. Szóval a hossz lengőkar szilentet lehet cserélni külön is csak a kis sunyik nem mondják vagy nem tudják hogy az MK2 hosszlengőkar szilent tökéletesen megfelel az MK3-ba.
Ár:1700.-ft/db
A csere kb.10 perc/ db
Jó munkát!
Van esetleg valami finiskódod? A keresztlengőkar szilentjei is jók az MK2-ből?
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #751 Dátum:
2011.02.22 kedd, 09:30:22 »
Idézetet írta: dieselbee - 2011.02.22 kedd, 09:02:19
en ezeket a problemas helyeket lottem ki. MEgmondanad ha jol tippelek es nalad hol volt a problema?
En a 11-es illetve 12 -es szamu elem szilentjeire gondolok , ezeket ha lehet csak szilentkent cserelni, vagy az egesz kart kell (a 12-es -re gondolok foleg).
nekem a 12-esre (keresztlengokar) mondta a cromax, hogy csak egyben kaphato, es a hosszlengokarra (10-es) szinten. de az valami brutal horror arban van.
akkor most melyiket valtottatok ki mk2 szilentekkel?
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #752 Dátum:
2011.02.22 kedd, 09:41:21 »
Idézetet írta: Mad-V - 2011.02.22 kedd, 09:30:22
nekem a 12-esre (keresztlengokar) mondta a cromax, hogy csak egyben kaphato, es a hosszlengokarra (10-es) szinten. de az valami brutal horror arban van.
akkor most melyiket valtottatok ki mk2 szilentekkel?
A hosszlengőkar szilentjeit. A keresztklengőkar szilentjeit csak jó lenne...
Gyakran viszont az a probléma, hogy a lengőkar kikopik a szilentnél, és tényleg cserélheted egyben...
Ford. Feel the difference...
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
dieselbee
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #753 Dátum:
2011.02.22 kedd, 09:53:17 »
jo, tehat mondom magyarul, hogy en is megertsem :-) a 12-es elem akkor csak egyben kaphato. Kerdes: eredeti Ford vagy van utangyartott is (lemforder, febi, moog, stb). a 10-es-hez passzol a mk2 -es szilentje , feltetelezem, arrol van szo amelyik eppen be van karikazva pirossal. Na erre is irhatna valaki egy kodot, finis vagy utangyartottban.
A szerelesi munka csak egy-ket csavar (17 vagy 15-os feju) kicsavarasaban all? Feltetelezve hogy egyenkent veszem ki oket, egyszerre csak 1-et, meg lehet oldani a sufniban? Erre van valahol szerelesi utmutato? Esetleg eTIS?
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #754 Dátum:
2011.02.22 kedd, 12:47:45 »
Idézetet írta: dieselbee - 2011.02.22 kedd, 09:53:17
jo, tehat mondom magyarul, hogy en is megertsem :-) a 12-es elem akkor csak egyben kaphato. Kerdes: eredeti Ford vagy van utangyartott is (lemforder, febi, moog, stb). a 10-es-hez passzol a mk2 -es szilentje , feltetelezem, arrol van szo amelyik eppen be van karikazva pirossal. Na erre is irhatna valaki egy kodot, finis vagy utangyartottban.
A szerelesi munka csak egy-ket csavar (17 vagy 15-os feju) kicsavarasaban all? Feltetelezve hogy egyenkent veszem ki oket, egyszerre csak 1-et, meg lehet oldani a sufniban? Erre van valahol szerelesi utmutato? Esetleg eTIS?
ha talalsz lemfordert, az sztem zsir, en megvettem a gyarit, 20K/db aron, ugye lengokarostul. Ezeket lehet otthon is cserelni, de nem art, ha szerzel csavart, mert a cromax es a ford markakepviseletek is csak 3-4napra tudnak hozni. en a gatlo csavarjaival jartam igy, es ott allt szepen osszerakva, de csavar nelkul a kocsi. vegul egy 4. keruleti bontoban talaltam csavarokat meg aznap. a hosszlenkokar az cumizosabb, en annak nem esnek neki otthon. mindenesetre futomuallitas jar neki utana!
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #755 Dátum:
2011.02.24 csütörtök, 14:30:50 »
Fórumtársak!
Mostanság tervezem a 4 db rugó cseréjét a gyári Eibach szettre, a gátlók maradnak a mostaniak. Csinálta már valaki? Jó lenne tudni, hogy mire kell figyelni, meg hogy - főként a hátsó gólyalábat - hogyan kell kiszedni. Nem egyedül kezdek neki, felszerelés is lesz (emelők, prés, stb.), mégis jó volna tudni, hogy ne ott szívjuk már a fogunkat, ha valami van...
Az első futóműnek egyszerűnek kell lennie, mert McPherson, de a hátuljáról gőzöm sincs...
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Tike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 196
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #756 Dátum:
2011.02.26 szombat, 12:27:01 »
Sziasztok!
Egy olyan problémára lettem figyelmes, hogy elkezdett szivárogni a szervó olajam. Kiderült a kormánymű engedi, a szerelő három megoldást mondott. Felújítás annyira nem tartom tutinak, bontott vagy új vásárlása. Én a bontottra voksolnék, viszont az nem tudom, hogy pl van-e különbség a benzines és a diesel között vagy esetleg az évjáratokban.
Valaki tud valami közelebbit?
Naplózva
2013.10 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 163 Le, Titanium Luxury
2011.12 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 140 Le, Titanium
2001.11 hó, Mondeo MK III 2.0 TDDi 115Le, Ghia, kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #757 Dátum:
2011.02.26 szombat, 15:05:59 »
Idézetet írta: Tike - 2011.02.26 szombat, 12:27:01
Sziasztok!
Egy olyan problémára lettem figyelmes, hogy elkezdett szivárogni a szervó olajam. Kiderült a kormánymű engedi, a szerelő három megoldást mondott. Felújítás annyira nem tartom tutinak, bontott vagy új vásárlása. Én a bontottra voksolnék, viszont az nem tudom, hogy pl van-e különbség a benzines és a diesel között vagy esetleg az évjáratokban.
Valaki tud valami közelebbit?
a benyás és a dízel különbözik,de a dízel évjáratban nincs változás!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
zsolt_z
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #758 Dátum:
2011.02.26 szombat, 15:50:15 »
Idézetet írta: gabe - 2011.02.24 csütörtök, 14:30:50
Fórumtársak!
Mostanság tervezem a 4 db rugó cseréjét a gyári Eibach szettre, a gátlók maradnak a mostaniak. Csinálta már valaki? Jó lenne tudni, hogy mire kell figyelni, meg hogy - főként a hátsó gólyalábat - hogyan kell kiszedni. Nem egyedül kezdek neki, felszerelés is lesz (emelők, prés, stb.), mégis jó volna tudni, hogy ne ott szívjuk már a fogunkat, ha valami van...
Az első futóműnek egyszerűnek kell lennie, mert McPherson, de a hátuljáról gőzöm sincs...
Az elsot a leg nehezebb es a legtobb ido cserelni. Egy szakinak ez nem gond.
A hatuljat konnyebb egyszerubb cserelni. 4 kereken all az auto betenni a rugo szoritot, a teleszkop csavarjat kivenni felemelni az autot es a rugo mar kezben. Presbe tenni, es johet az uj. Rugo szoritva betenni helyere leengedni kerekre az autot, rugo szoritot kiutni. Vigyazva ne seruljon meg senki. Nagy nyomas van olyankor mikor a rugo szoritva van. Ha van csapos emelo akkor a kereket nem kell levenni. Remelem segitettem.
Naplózva
Tike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 196
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #759 Dátum:
2011.02.26 szombat, 16:18:14 »
Idézetet írta: alf - 2011.02.26 szombat, 15:05:59
a benyás és a dízel különbözik,de a dízel évjáratban nincs változás!
Kszi a segítséget!
Naplózva
2013.10 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 163 Le, Titanium Luxury
2011.12 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 140 Le, Titanium
2001.11 hó, Mondeo MK III 2.0 TDDi 115Le, Ghia, kombi
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #760 Dátum:
2011.02.26 szombat, 21:10:33 »
Idézetet írta: zsolt_z - 2011.02.26 szombat, 15:50:15
Az elsot a leg nehezebb es a legtobb ido cserelni. Egy szakinak ez nem gond.
A hatuljat konnyebb egyszerubb cserelni. 4 kereken all az auto betenni a rugo szoritot, a teleszkop csavarjat kivenni felemelni az autot es a rugo mar kezben. Presbe tenni, es johet az uj. Rugo szoritva betenni helyere leengedni kerekre az autot, rugo szoritot kiutni. Vigyazva ne seruljon meg senki. Nagy nyomas van olyankor mikor a rugo szoritva van. Ha van csapos emelo akkor a kereket nem kell levenni. Remelem segitettem.
Mindenképpen. Én szorítók nélkül ugrottam volna neki, és nem tudom, hogy mennyi idő kell a cseréhez. Csápos emelő sajna nincs, csak krokodil meg akna.
Utána futóműállítás ajánlott?
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
zsolt_z
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #761 Dátum:
2011.02.27 vasárnap, 12:10:34 »
Idézetet írta: gabe - 2011.02.26 szombat, 21:10:33
Mindenképpen. Én szorítók nélkül ugrottam volna neki, és nem tudom, hogy mennyi idő kell a cseréhez. Csápos emelő sajna nincs, csak krokodil meg akna.
Utána futóműállítás ajánlott?
Nekem nem ajanlottak a futomuallitast csak a rugot csereled az osszetartast elol hatul nem bolygatod. Nincs koze egymashoz. Elso teleszkopot mikor csereltem mondtak hogy ha felrehuz vagy nyalja a gumit allitunk a futomuvon normalis esetben nem kell.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #762 Dátum:
2011.02.27 vasárnap, 12:12:29 »
Idézetet írta: zsolt_z - 2011.02.27 vasárnap, 12:10:34
Nekem nem ajanlottak a futomuallitast csak a rugot csereled az osszetartast elol hatul nem bolygatod. Nincs koze egymashoz. Elso teleszkopot mikor csereltem mondtak hogy ha felrehuz vagy nyalja a gumit allitunk a futomuvon normalis esetben nem kell.
ha nyalja a gumit, akkor már régen rossz...
szerintem megér 4-5eft-ot...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zsolt_z
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #763 Dátum:
2011.02.27 vasárnap, 12:15:53 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.02.27 vasárnap, 12:12:29
ha nyalja a gumit, akkor már régen rossz...
szerintem megér 4-5eft-ot...
Nem kellett futomuallitas minden ok.
Naplózva
Vazso
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #764 Dátum:
2011.02.27 vasárnap, 13:21:44 »
Sziasztok!
MKIII kombim van. Kérdés: nagyon rakja a hátulját a gép ha kicsit csúszósabb az út, akkor is ha egyenesen megyek. Más autóimnál nem éreztem ezt, kicsit ijesztő, mert olyan érzés mintha bármelyik pillanatban keresztbe akarna állni az úton.
Ha valakinek van ilyen tapasztalata, ossza meg, hogy ez típus jelenség vagy az én gépemmel lehet gond.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #765 Dátum:
2011.02.27 vasárnap, 13:22:37 »
Idézetet írta: Vazso - 2011.02.27 vasárnap, 13:21:44
Sziasztok!
MKIII kombim van. Kérdés: nagyon rakja a hátulját a gép ha kicsit csúszósabb az út, akkor is ha egyenesen megyek. Más autóimnál nem éreztem ezt, kicsit ijesztő, mert olyan érzés mintha bármelyik pillanatban keresztbe akarna állni az úton.
Ha valakinek van ilyen tapasztalata, ossza meg, hogy ez típus jelenség vagy az én gépemmel lehet gond.
nekem akkor volt ilyen, amikor szhar volt hátul a lengéscsillapító
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Guen
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 696
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #766 Dátum:
2011.02.27 vasárnap, 13:38:26 »
jobb oldali kutyacsont cseréhez mi kell?
akna jobb vagy lehet emelve is csinálni?
Naplózva
2001/3(aus der DDR
) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #767 Dátum:
2011.02.27 vasárnap, 13:53:43 »
Idézetet írta: Guen - 2011.02.27 vasárnap, 13:38:26
jobb oldali kutyacsont cseréhez mi kell?
akna jobb vagy lehet emelve is csinálni?
nem kell akna. csavarlazító, meg jó szerszám kell hozzá.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Guen
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 696
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #768 Dátum:
2011.02.27 vasárnap, 13:58:17 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.02.27 vasárnap, 13:53:43
nem kell akna. csavarlazító, meg jó szerszám kell hozzá.
nem is néztem milyen kulcs kell hozzá gondolom kell valami csillagvillás meg talán torx?
Naplózva
2001/3(aus der DDR
) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
HTL-074
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #769 Dátum:
2011.02.27 vasárnap, 14:25:51 »
Idézetet írta: Guen - 2011.02.27 vasárnap, 13:38:26
jobb oldali kutyacsont cseréhez mi kell?
akna jobb vagy lehet emelve is csinálni?
Majd arra figyeljél, hogy mérd össze a régit meg az újat, mert amikor én cseréltem arra lettem figyelmes, hogy az újnak más volt a mérete.
Naplózva
Guen
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 696
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #770 Dátum:
2011.02.27 vasárnap, 14:34:01 »
Idézetet írta: HTL-074 - 2011.02.27 vasárnap, 14:25:51
Majd arra figyeljél, hogy mérd össze a régit meg az újat, mert amikor én cseréltem arra lettem figyelmes, hogy az újnak más volt a mérete.
Naplózva
2001/3(aus der DDR
) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
zsolt_z
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #771 Dátum:
2011.02.27 vasárnap, 14:36:21 »
Idézetet írta: Vazso - 2011.02.27 vasárnap, 13:21:44
Sziasztok!
MKIII kombim van. Kérdés: nagyon rakja a hátulját a gép ha kicsit csúszósabb az út, akkor is ha egyenesen megyek. Más autóimnál nem éreztem ezt, kicsit ijesztő, mert olyan érzés mintha bármelyik pillanatban keresztbe akarna állni az úton.
Ha valakinek van ilyen tapasztalata, ossza meg, hogy ez típus jelenség vagy az én gépemmel lehet gond.
Ezt en is ereztem mikor gordosebb az ut erezni lehet a kicsit jobbra balra kilengest. A lengescsillapitoim jok 2 evesek azzal nem lehet gond, kanyarba nem dol be nagyon innen tudom hogy jok. en sem tudom miert ven ez. Vannak ott tobb fajta karok lehet egynek ki van menve a szillenje. Vidd el hogy vizsgaljak at emeljek fel az egesz autot hatha megtalaljak. Vagy lehet hogy tenleg a teleszkop rossz.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #772 Dátum:
2011.02.27 vasárnap, 20:15:39 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.02.27 vasárnap, 12:12:29
ha nyalja a gumit, akkor már régen rossz...
szerintem megér 4-5eft-ot...
en sem sporolnek ezen. nalam pl ugy volt cserelve a rugo, hogy a gombfejet is lekotottuk, hogy le lehessen pajszerolni a lengokart. meg gatlo csere is volt. igy konkretan az egesz geometriat erinto beavatkozas tortent. Szvsz en nem javasolnam masnak, hogy a futomuallitast kihagyja. Az is igaz, hogy a kombi es a tobbi hatso futomuve mas kicsit.
Naplózva
Tike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 196
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #773 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 01:07:45 »
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy tapasztaltatok-e olyat, hogy a hátsó kerekeken lévő gumik belseje jobban kopik a többinél? Nekem kombim van, de állítólag nem tudnak rajta állítani. Ötlet? tapasztalat?
Köszi
Naplózva
2013.10 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 163 Le, Titanium Luxury
2011.12 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 140 Le, Titanium
2001.11 hó, Mondeo MK III 2.0 TDDi 115Le, Ghia, kombi
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #774 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 01:20:29 »
Idézetet írta: Tike - 2011.02.28 hétfő, 01:07:45
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy tapasztaltatok-e olyat, hogy a hátsó kerekeken lévő gumik belseje jobban kopik a többinél? Nekem kombim van, de állítólag nem tudnak rajta állítani. Ötlet? tapasztalat?
Köszi
Nem tapasztaltam és nem vagyok ebben szaki, de nincs az az autó amelyiknek nem lehet a futóművén állítani!!!!
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #775 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 06:27:21 »
Idézetet írta: zsolt_z - 2011.02.27 vasárnap, 12:10:34
Nekem nem ajanlottak a futomuallitast csak a rugot csereled az osszetartast elol hatul nem bolygatod. Nincs koze egymashoz. Elso teleszkopot mikor csereltem mondtak hogy ha felrehuz vagy nyalja a gumit allitunk a futomuvon normalis esetben nem kell.
OK. Egy gonddal kevesebb...
K0sz a tanácsokat!
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #776 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 06:34:34 »
Idézetet írta: Tike - 2011.02.28 hétfő, 01:07:45
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy tapasztaltatok-e olyat, hogy a hátsó kerekeken lévő gumik belseje jobban kopik a többinél? Nekem kombim van, de állítólag nem tudnak rajta állítani. Ötlet? tapasztalat?
Köszi
Létezik ilyen, mert a hársó futómű dőlésén tényleg nem lehet állítani. Ha visszaolvasol (nem is sokat), akkor látod, hogy pont egy másik fórumtárs is ezzel küszködik. Most az a kérdés, hogy a rugók jók-e, mert abban az esetben lehet, hogy jobban terpeszt, és a gumi belső fele jobban kopik. Ha jól tudom, nem nagyon tud mihez kezdeni a Kolléga a helyzettel, mert mindent lecsekkolt már.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
dieselbee
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #777 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 08:30:40 »
levontam egy kovetkeztetest, tavasszal nekiallok ezeket a dolgokat megvizsgalni:
1. hatso lengokarok szilentjeinek atvizsgalasa. Foleg a hosszlengokar lehet gyanus. De van meg 1-2 pont ami "nyitast" okozhat
2. a kocsi terhelt allapotban valo lezeres futomu-vizsgalata. itt ki lehet majd szurni ha a rugok belekopnek a levesbe.
Kb ennyi.
Varom a tavaszt!
Naplózva
Tike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 196
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #778 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 12:02:07 »
Idézetet írta: gabe - 2011.02.28 hétfő, 06:34:34
Létezik ilyen, mert a hársó futómű dőlésén tényleg nem lehet állítani. Ha visszaolvasol (nem is sokat), akkor látod, hogy pont egy másik fórumtárs is ezzel küszködik. Most az a kérdés, hogy a rugók jók-e, mert abban az esetben lehet, hogy jobban terpeszt, és a gumi belső fele jobban kopik. Ha jól tudom, nem nagyon tud mihez kezdeni a Kolléga a helyzettel, mert mindent lecsekkolt már.
Átnézettem rajta többször és több különböző szervizben is mindent, de azon kívül, hogy két kutyacsontot cseréltek nem találtak mást. A rugóval mi lehet? Eltörik?
Naplózva
2013.10 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 163 Le, Titanium Luxury
2011.12 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 140 Le, Titanium
2001.11 hó, Mondeo MK III 2.0 TDDi 115Le, Ghia, kombi
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #779 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 12:18:31 »
Idézetet írta: Tike - 2011.02.28 hétfő, 12:02:07
Átnézettem rajta többször és több különböző szervizben is mindent, de azon kívül, hogy két kutyacsontot cseréltek nem találtak mást. A rugóval mi lehet? Eltörik?
Ezek szerint nem, inkább kilágyul...
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Tike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 196
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #780 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 12:27:14 »
Idézetet írta: gabe - 2011.02.28 hétfő, 12:18:31
Ezek szerint nem, inkább kilágyul...
Olyanon én is gondolkoztam már...
Naplózva
2013.10 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 163 Le, Titanium Luxury
2011.12 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 140 Le, Titanium
2001.11 hó, Mondeo MK III 2.0 TDDi 115Le, Ghia, kombi
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #781 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 13:01:02 »
Idézetet írta: Tike - 2011.02.28 hétfő, 12:27:14
Olyanon én is gondolkoztam már...
airspring kft.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
dieselbee
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #782 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 13:26:45 »
tudom hogy egy picit off, de erdeklodott-e mar valaki hogy mennyibe fajna egy kombi mondeoba a hatso legparna?
Mennyire kell felfujni?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #783 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 13:31:02 »
Idézetet írta: dieselbee - 2011.02.28 hétfő, 13:26:45
tudom hogy egy picit off, de erdeklodott-e mar valaki hogy mennyibe fajna egy kombi mondeoba a hatso legparna?
Mennyire kell felfujni?
asszem 16 körül van. a nyomásra vonatkozó adatot(tól-ig) megadják ők.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
dieselbee
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #784 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 13:45:45 »
akkor nem ertem mi a jo benne. Legfeljebb a munkadijat sporolja meg az ember. Egy uj rugo kb ugyanannyiba faj.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #785 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 13:51:40 »
Idézetet írta: dieselbee - 2011.02.28 hétfő, 13:45:45
akkor nem ertem mi a jo benne. Legfeljebb a munkadijat sporolja meg az ember. Egy uj rugo kb ugyanannyiba faj.
nekem kb. 6 éve van a kocsiban. kíméli a telókat és rugót sem vettem a kinyúlott helyett. ha ráakasztok a vonóhorogra egy lószállítót, akkor is azon a szinten marad, mint ha nem lenne rajt semmi. mégsem pattog a kocsi...
szűk tartományon belül lágy, de nem mozog akkorát a kocsi hátulja...
ennyit tudok a tapasztalataimból megosztani veled. a döntés viszont a te dolgod.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #786 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 17:39:08 »
Tisztelt Fórumtárs!
A légrugó beépitését én is csak javasolni tudom. Az öreg Fordomban (Sierra) kb 8éven át müködött kifogástalanul. Azzal eggyütt adtam el. A légrugó nyomása 0.6-0.8 bar. Célszerü a kamionoknált használt 25 cm levegőcsatlakozót használni amit simán rögzithetsz a lengökarhoz. igy bármikor könnyen ellenörizheted a nyomást és ha szügséges könnyen korrigálhatod.Még egy fontos dolog. A légrugó beépitése szerkezeti módositásnak számit. Feltétlen őrizd meg az eredeti mübizonylatot mert nélküle nem megy át a müszakin. Ha nincs legjobbesetben is kiszereltetik.
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #787 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 18:18:14 »
Idézetet írta: László - 2011.02.28 hétfő, 17:39:08
Tisztelt Fórumtárs!
A légrugó beépitését én is csak javasolni tudom. Az öreg Fordomban (Sierra) kb 8éven át müködött kifogástalanul. Azzal eggyütt adtam el. A légrugó nyomása 0.6-0.8 bar. Célszerü a kamionoknált használt 25 cm levegőcsatlakozót használni amit simán rögzithetsz a lengökarhoz. igy bármikor könnyen ellenörizheted a nyomást és ha szügséges könnyen korrigálhatod.Még egy fontos dolog. A légrugó beépitése szerkezeti módositásnak számit. Feltétlen őrizd meg az eredeti mübizonylatot mert nélküle nem megy át a müszakin. Ha nincs legjobbesetben is kiszereltetik.
nekem már 3szor volt műszakin a kocsim, mióta megvan. ráadásul mind a háromszor más helyen, de egy kukkot nem szóltak miatta...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Tike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 196
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #788 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 21:11:57 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.02.28 hétfő, 18:18:14
nekem már 3szor volt műszakin a kocsim, mióta megvan. ráadásul mind a háromszor más helyen, de egy kukkot nem szóltak miatta...
Na erről már hallotta, de hol is lehet ilyet beszerezni? Nekem jól jönne, mert nagyon sokszor a maximumig van terhelve.
Naplózva
2013.10 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 163 Le, Titanium Luxury
2011.12 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 140 Le, Titanium
2001.11 hó, Mondeo MK III 2.0 TDDi 115Le, Ghia, kombi
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #789 Dátum:
2011.02.28 hétfő, 21:16:58 »
Idézetet írta: Tike - 2011.02.28 hétfő, 21:11:57
Na erről már hallotta, de hol is lehet ilyet beszerezni? Nekem jól jönne, mert nagyon sokszor a maximumig van terhelve.
www.airspring.hu
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
bagyas111
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #790 Dátum:
2011.03.12 szombat, 15:42:50 »
Szevasztok!
Egy éve vettem egy 2005 12.hó-ban gyártott MONDEO(csupa nagybetűvel!) 1.8 ambiente-változatot.Akkor is furcsálottam,kátyúkban erősen üt (valami)-ez a feszesre hangolt futómű vagy lengéscsillapító, v. más hiba?
Tudjátok mennyit fogyaszt?Hajszálpontosan 7.7-et!Kicsit gyenguska,de ha ketten megyünk a feleségemmel,egészen szuper.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #791 Dátum:
2011.03.13 vasárnap, 21:44:54 »
Létezhet az, hogy a belső kormányösszekötő gőmbfej előbb bedöglik, mint a külső gömbfej
Mert álló helyzetben megrángatva a kormányt kopogást hallottam, lementem alá és a kormányműből jött a hang...ha lefogtam a rudat erősen akkor megszűnt....próbáltam teljesen kitekert kormánynál is, hogy kizárjam, hogy középállásban esetleg a kormánymű kikopott, de ott is ugyanúgy kopog.
Cserélt már valaki ilyet? Vagy a kormánymű haldoklik? Menetközben nem veszek észre semmit, nem akad, nem recseg, nem húz, semmi....most is csak úgy vettem észre, hogy elindítás nélkül hátrébb toltam a garázsban és közben kormányoztam..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
V.Tamás
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #792 Dátum:
2011.03.13 vasárnap, 22:03:18 »
Idézetet írta: Ervin - 2011.03.13 vasárnap, 21:44:54
Létezhet az, hogy a belső kormányösszekötő gőmbfej előbb bedöglik, mint a külső gömbfej
Mert álló helyzetben megrángatva a kormányt kopogást hallottam, lementem alá és a kormányműből jött a hang...ha lefogtam a rudat erősen akkor megszűnt....próbáltam teljesen kitekert kormánynál is, hogy kizárjam, hogy középállásban esetleg a kormánymű kikopott, de ott is ugyanúgy kopog.
Cserélt már valaki ilyet? Vagy a kormánymű haldoklik? Menetközben nem veszek észre semmit, nem akad, nem recseg, nem húz, semmi....most is csak úgy vettem észre, hogy elindítás nélkül hátrébb toltam a garázsban és közben kormányoztam..
Gondolom nézted, de olyan nem lehet, hogy esetleg a kormánymű-karoszéria rögzítésnél fellazul egy csavar?
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #793 Dátum:
2011.03.13 vasárnap, 22:07:07 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2011.03.13 vasárnap, 22:03:18
Gondolom nézted, de olyan nem lehet, hogy esetleg a kormánymű-karoszéria rögzítésnél fellazul egy csavar?
Igen néztem, az fix! Belső gömbfejre gyanakszom erősen..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #794 Dátum:
2011.03.14 hétfő, 10:34:37 »
Idézetet írta: Ervin - 2011.03.13 vasárnap, 21:44:54
Létezhet az, hogy a belső kormányösszekötő gőmbfej előbb bedöglik, mint a külső gömbfej
Mert álló helyzetben megrángatva a kormányt kopogást hallottam, lementem alá és a kormányműből jött a hang...ha lefogtam a rudat erősen akkor megszűnt....próbáltam teljesen kitekert kormánynál is, hogy kizárjam, hogy középállásban esetleg a kormánymű kikopott, de ott is ugyanúgy kopog.
Cserélt már valaki ilyet? Vagy a kormánymű haldoklik? Menetközben nem veszek észre semmit, nem akad, nem recseg, nem húz, semmi....most is csak úgy vettem észre, hogy elindítás nélkül hátrébb toltam a garázsban és közben kormányoztam..
Létezik. Én egyszerre cseréltem a kormányösszekötőt az axiálissal, és az axiális már érezhetően lazább lett (legutolsó szerelésnél láttam), de a gömbcsukló még totál stabil...
Nem lehet, hogy a kormánymű perselyei kopottak?
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #795 Dátum:
2011.03.14 hétfő, 14:52:54 »
Idézetet írta: gabe - 2011.03.14 hétfő, 10:34:37
Létezik. Én egyszerre cseréltem a kormányösszekötőt az axiálissal, és az axiális már érezhetően lazább lett (legutolsó szerelésnél láttam), de a gömbcsukló még totál stabil...
Nem lehet, hogy a kormánymű perselyei kopottak?
Fogalmam sincs...annyira nem ismerem a kormányművünk felépítését, hogy tudjam mire gondolsz..
Gondolom, ha kiakasztom a keréknél az összekötőt és megrángatom, ha akkor is kopog akkor belső csukló..
vagy?
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #796 Dátum:
2011.03.14 hétfő, 15:38:05 »
Idézetet írta: Ervin - 2011.03.14 hétfő, 14:52:54
Fogalmam sincs...annyira nem ismerem a kormányművünk felépítését, hogy tudjam mire gondolsz..
Gondolom, ha kiakasztom a keréknél az összekötőt és megrángatom, ha akkor is kopog akkor belső csukló..
vagy?
Ha a belső csukló (ez az axiális) csak laza, az már rossz, mert terhelésre kotyogni fog. A szélső is ha laza, az már nem jó...
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #797 Dátum:
2011.03.14 hétfő, 15:40:32 »
Idézetet írta: gabe - 2011.03.14 hétfő, 15:38:05
Ha a belső csukló (ez az axiális) csak laza, az már rossz, mert terhelésre kotyogni fog. A szélső is ha laza, az már nem jó...
Hozzáfértél szerelni a belső csuklót? (már úgy értem anélkül, hogy a fél autót lebontottad volna)
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #798 Dátum:
2011.03.14 hétfő, 15:48:02 »
Idézetet írta: Ervin - 2011.03.14 hétfő, 15:40:32
Hozzáfértél szerelni a belső csuklót? (már úgy értem anélkül, hogy a fél autót lebontottad volna)
A kereket le kell venned, kikötöd a kormányösszekötőt, aztán le kell venni a kormányművön a porvédő gumit. Ott lesz a csukló. Egy csőkulccsal meg tudod lazítani, csak az a gond vele, hogy ez csak alulról megy (nekem legalábbis), szóval aknamunka...
Aztán ha szereled össze, akkor egy kis zsír nem árt a kormányműnek.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Bakmer
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #799 Dátum:
2011.03.14 hétfő, 18:59:54 »
Sziasztok!
A következő problémával találkoztam,amikor a mondim alá néztem:a bal oldali lengőkaron ott a guminyom!A bal első kerék belső oldalának gumija (205/55) beleér a lengőkarba,amikor teljesen balra van tekerve a kormány,de csak abban az esetben,ha a mondim lassú előremenetben van,csúnya csikorgó gumihang is jelentkezik.
Kérlek segítsetek,kopogó hang nincs,futóműbeállítás nem segített,kicsit a mondim balra is tart!
«
Utoljára szerkesztve: 2011.03.14 hétfő, 19:06:43 írta Bakmer
»
Naplózva
Oldalak:
1
...
9
10
11
12
13
14
15
[
16
]
17
18
19
20
21
22
23
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ