Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:55:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3165714 alkalommal)
0 Felhasználó és 78 vendég van a témában
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2552


2003.12 MKIII TDCi kombi


« Új hozzászólás #950 Dátum: 2011.04.13 szerda, 16:13:15 »

ha egy üzlet beindul..... Wink wave
Bal oldali gátló pukkant el....

Tudtátok hogy 2011ben az év Ford szerelője Vik?
Naplózva

Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
feanor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #951 Dátum: 2011.04.13 szerda, 16:16:21 »

Bal oldali gátló pukkant el....

Tudtátok hogy 2011ben az év Ford szerelője Vik?
taps taps taps taps taps taps taps taps taps
Naplózva

2003 MK-III TDCI.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #952 Dátum: 2011.04.13 szerda, 16:20:19 »

Bal oldali gátló pukkant el....

Tudtátok hogy 2011ben az év Ford szerelője Vik?

2010-ben, nem? Amugy volt mar szo rola, gratulaltunk is neki miatta.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2552


2003.12 MKIII TDCi kombi


« Új hozzászólás #953 Dátum: 2011.04.13 szerda, 17:23:04 »

2010-ben, nem? Amugy volt mar szo rola, gratulaltunk is neki miatta.

AndyA
2011volt kiírva, de gondolom a tavalyi év alapján kapta.
Naplózva

Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
virag
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


E-mail
« Új hozzászólás #954 Dátum: 2011.04.13 szerda, 19:31:37 »

sziasztok
Érdeklődni szeretnék hogy ezekből a csapágyakból használt e már valaki észrevétel érdemes e megvenni?
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290463128858&category=21654&_trksid=p5197.c0.m619#ht_2162wt_1199
Naplózva

Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #955 Dátum: 2011.04.13 szerda, 19:53:11 »

sziasztok
Érdeklődni szeretnék hogy ezekből a csapágyakból használt e már valaki észrevétel érdemes e megvenni?
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290463128858&category=21654&_trksid=p5197.c0.m619#ht_2162wt_1199

Korrekt. En nemetet vettem, de nem hozta meg a posta, igy Bardis kerult a gepbe, es utobb eladtam valakinek itt, tole lehet erdeklodni, milyen. De szerintem hibatlan.

Ha Angliaban vagy, ez jo neked, az ara is korrekt. Ha nem, akor nezz inkabb ebay.de-n, keresoszo "Radnabe".

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
virag
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


E-mail
« Új hozzászólás #956 Dátum: 2011.04.13 szerda, 21:04:13 »

köszi a választ !lehet megpróbálom igaz nem angliába vagyok hanem olaszba de már jött az angol ebayrol postán cucc ide és meg is érkezett
Naplózva

Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #957 Dátum: 2011.04.13 szerda, 21:10:17 »

köszi a választ !lehet megpróbálom igaz nem angliába vagyok hanem olaszba de már jött az angol ebayrol postán cucc ide és meg is érkezett

Lehet, oda is olcsobb a nemetektol, meg kell nezni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Melcsi12
Vendég
« Új hozzászólás #958 Dátum: 2011.04.14 csütörtök, 09:45:16 »

Sziasztok! Új vagyok itt, csak szeretném megosztani veletek a tapasztalatomat. Van egy 2002- es Ford Mondeo- m (2.0 TDI TREND), mellesleg imádom! Pár hete tapasztaltam, hogy az elejében kotyog vmi, főleg hepe-hupás úton, a gömbfejekre tippeltem, mire kiderült, hogy a stabilizátor összekötörudak ugra-bugrálnak, ki lett cserélve és most már ne kotyog.
Németet vettem, darabja 6100 Ft., a fajtájára nem emlékeszem.
Remélem tudtam vkinek ötletet adni! :-)
Naplózva
hambrus
Vendég
« Új hozzászólás #959 Dátum: 2011.04.14 csütörtök, 18:13:58 »

Sziasztok, egy kis segítségre lenne szükségem. Többek között a jobb első lengőkarom hátsó silentjét cserélték ma, amelyiket olyan nagy szívás, és amikor el akartam hozni az autót, egy teljesen más hibával hoztam volna el. Pattog az autó jobb eleje. Amikor felemeltük, kiderült, hogy lötyög a féltengely belső fele, amihez 'elvileg' hozzá sem nyúltak. Azt szeretném megtudni, hogy milyen annak a belseje, mi történhetett. Kiránthatták, vagy eltörhették. Mire számíthatok? Illetve a motor hátsó tartó szilentje is elszakadt. Lehet esetleg attól a pattogás. De akkor sem jó, hogy a féltengely kb. 1cm-t lötyög, míg a bal oldalon teljesen feszes. Kérem segítsetek, mert már nagyon el vagyok keseredve. Köszönöm.
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.14 csütörtök, 18:15:47 írta hambrus » Naplózva
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #960 Dátum: 2011.04.17 vasárnap, 22:20:21 »

ma csereltem kutyacsontot. lemforder lett az uj, picit kinlodtam vele mert a szoritasahoz kell egy hexa kulcs a csavar belsejebe es majdnem nem volt hely racsnizni (a motor feloli oldalakat ertem)..

a regi mar csak fityegett a helyen, erdekes az also resze tropa, a felso meg ugyahogy elmegy. szerintem az eredeti volt rajta
Naplózva
attila0819
Vendég
« Új hozzászólás #961 Dátum: 2011.04.18 hétfő, 10:38:58 »

Érdeklődnék hogy ötajtós Mk3 alá be lehet tenni az st rugóit és lengéscsillapítóit?
Ha jól tudom az St ültetett?
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #962 Dátum: 2011.04.18 hétfő, 11:24:57 »

Érdeklődnék hogy ötajtós Mk3 alá be lehet tenni az st rugóit és lengéscsillapítóit?
Ha jól tudom az St ültetett?
Igen be lehet, azthiszem minden további nélkül   Roll Eyes nyes
ST ültetv van "gabe" vett most olyan ültetőszettet  wave
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #963 Dátum: 2011.04.18 hétfő, 12:16:45 »

Igen be lehet, azthiszem minden további nélkül   Roll Eyes nyes
ST ültetv van "gabe" vett most olyan ültetőszettet  wave

Bizony, és tetszik is, de kegyetlenül!  eplus2  Tongue
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
attila0819
Vendég
« Új hozzászólás #964 Dátum: 2011.04.18 hétfő, 14:34:52 »

Köszi


Bizony, és tetszik is, de kegyetlenül!  eplus2  Tongue
Naplózva
badzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


a másik egy Honda CBR600RR '07...


E-mail
« Új hozzászólás #965 Dátum: 2011.04.19 kedd, 22:02:04 »

Kérdésem lenne: 2005ös kombi és ha kézzel megrángatom a tetősínnél fogva a kasznit, akkor a bal hátsó kerék felől kopogás hallatszik. Sajnos menet közben is hallani. Ötlet, hogy mi lehet? Megmozgattam a kipuft is, de az nem ér semmihez.
Naplózva

'05 mk3 kombi, 2.0 TDCi, F1 automata, GHIA+
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #966 Dátum: 2011.04.20 szerda, 08:33:55 »

Szeva

jo kis megoldas tesztelesre, nekem is igy bukott ki a hiba.

Hatso stab-rud szilent lehet a ludas, L alakja van es 2 van belole.
En mar a masodik szettnel tartok 1 ev alatt....
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #967 Dátum: 2011.04.21 csütörtök, 14:10:15 »

Kérdésem lenne: 2005ös kombi és ha kézzel megrángatom a tetősínnél fogva a kasznit, akkor a bal hátsó kerék felől kopogás hallatszik. Sajnos menet közben is hallani. Ötlet, hogy mi lehet? Megmozgattam a kipuft is, de az nem ér semmihez.

Ez kutyacsont, másszóval stabilizátor összekötő gyanús. Ha aláfekszel, meg tudod rángatni. Ha kotyog, akkor csere!
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
sandoar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #968 Dátum: 2011.04.21 csütörtök, 22:17:05 »

sziasztok.
Nekem is kotyog, zörög nyekereg hátul. Aknán megrángattam és megtaláltam a hang adó vasat (szilent).
Kutyacsont alakú (lapos, kézzel hajlítható pár millit) hosszirányba helyezkedik el, de kereszt irányba is találtam 2 x 2 = 4 db csont formájút.
Kérdésem az, hogy mi a hivatalos neve ennek a hosszirányba elhelyezkedö lapos "hajlítható" -nak. Alkatrész vásárlás miatt kérdezem. Úgy ránézésre 17-es anya alatti szilentből jön a hang a hátulsó rögzítési pontjából.  menet közben pláne hallani. Most ilyenkor mind a két végén szokták cserélni a gumisvasat vagy bal és jobb oldalon is ugyanazt.
Várom válaszotok türelemmel. Üdv. nyes
Naplózva

2002 TDCi 2,0 FMBA ghia+vajbőr Oyster Silver Metal
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #969 Dátum: 2011.04.25 hétfő, 10:34:34 »

sziasztok.
Nekem is kotyog, zörög nyekereg hátul. Aknán megrángattam és megtaláltam a hang adó vasat (szilent).
Kutyacsont alakú (lapos, kézzel hajlítható pár millit) hosszirányba helyezkedik el, de kereszt irányba is találtam 2 x 2 = 4 db csont formájút.
Kérdésem az, hogy mi a hivatalos neve ennek a hosszirányba elhelyezkedö lapos "hajlítható" -nak. Alkatrész vásárlás miatt kérdezem. Úgy ránézésre 17-es anya alatti szilentből jön a hang a hátulsó rögzítési pontjából.  menet közben pláne hallani. Most ilyenkor mind a két végén szokták cserélni a gumisvasat vagy bal és jobb oldalon is ugyanazt.
Várom válaszotok türelemmel. Üdv. nyes
szerintem te a keresztlengőkarra gondolsz....:

http://www.cromax.hu/index.php?katid=43993375&termek_al_id=15670&katnev=Lemezleng%C5%91kar
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Intruder007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 244


E-mail
« Új hozzászólás #970 Dátum: 2011.04.26 kedd, 09:28:51 »

Sziasztok!

Ha kicserélem a rugókat Eibach Pro Kit-re, át fog menni az autó a műszaki vizsgán?
Naplózva

2006 MK3 2.0 TDCI Turnier Ghia Executive
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #971 Dátum: 2011.04.26 kedd, 09:34:09 »

Sziasztok!

Ha kicserélem a rugókat Eibach Pro Kit-re, át fog menni az autó a műszaki vizsgán?
Hát hogyne menne át  taps
Lengéscsillapítóid remélem azért jók  wave
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
seekay
Vendég
« Új hozzászólás #972 Dátum: 2011.04.27 szerda, 17:50:57 »

Rossz helyen kezdtem neki a bánatomnak, inkább itt folytatom:


Szóval...
Mit tegyek, hogy az autó ne rázza ki a sz*rt is belőlem minden egyes bukkanónál, kátyúnál, mélyebb csatornafedélnél?
Mindenki dicséri a Ford futóműveket, hogy mennyire ***a, autópályán tényleg lehet, hogy jó az úttartása, de gyengébb utakon egyszerűen meghalok, nem kell még fogorvoshoz se mennem, elintézi az autó is egy óvatlan pillanatban. Más ilyen kategóriájú autó pedig olyan szépen elnyeli az úthibákat. 
Másik Mondival sajna nincs összehasonlítási alapom, Nektek milyen a futómű?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #973 Dátum: 2011.04.27 szerda, 18:07:19 »

Rossz helyen kezdtem neki a bánatomnak, inkább itt folytatom:


Szóval...
Mit tegyek, hogy az autó ne rázza ki a sz*rt is belőlem minden egyes bukkanónál, kátyúnál, mélyebb csatornafedélnél?
Mindenki dicséri a Ford futóműveket, hogy mennyire ***a, autópályán tényleg lehet, hogy jó az úttartása, de gyengébb utakon egyszerűen meghalok, nem kell még fogorvoshoz se mennem, elintézi az autó is egy óvatlan pillanatban. Más ilyen kategóriájú autó pedig olyan szépen elnyeli az úthibákat. 
Másik Mondival sajna nincs összehasonlítási alapom, Nektek milyen a futómű?

nézesd meg és csináltasd meg...
Naplózva
seekay
Vendég
« Új hozzászólás #974 Dátum: 2011.04.27 szerda, 18:11:11 »

nézesd meg és csináltasd meg...

Azzal kezdtem. Lengéscsillapító tökéletes, nem lóg semmi. Jó lenne összehasonlítani egy másikkal...lehet csak én vagyok túl "franciásra vágyó."  Undecided
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #975 Dátum: 2011.04.27 szerda, 18:56:00 »

Azzal kezdtem. Lengéscsillapító tökéletes, nem lóg semmi. Jó lenne összehasonlítani egy másikkal...lehet csak én vagyok túl "franciásra vágyó."  Undecided

csak a lengéscsillapitókat nézték meg? mást nem?
szilentek,stb....kicsit több dologtól is lehet...
Naplózva
seekay
Vendég
« Új hozzászólás #976 Dátum: 2011.04.27 szerda, 19:44:05 »

csak a lengéscsillapitókat nézték meg? mást nem?
szilentek,stb....kicsit több dologtól is lehet...

Tudomásom szerint átnézték kompletten, szilentek, stab.rúd, minden, kaptam egy tanúsítványt is, hogy minden ok, határértékeken belül. Lehet, hogy tényleg csak én túlzom el és beszélem be magamnak... Jó lenne valami összehasonlítási alap.
A tietek a kisebb kátyúkat, csatornafedeleket elsimítják, szinte nem is érezni, hogy átmentetek rajta?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #977 Dátum: 2011.04.27 szerda, 19:54:43 »

Tudomásom szerint átnézték kompletten, szilentek, stab.rúd, minden, kaptam egy tanúsítványt is, hogy minden ok, határértékeken belül. Lehet, hogy tényleg csak én túlzom el és beszélem be magamnak... Jó lenne valami összehasonlítási alap.
A tietek a kisebb kátyúkat, csatornafedeleket elsimítják, szinte nem is érezni, hogy átmentetek rajta?

akkor csattogott ilyenkor nekem amikor a hátsóhid szilentek mentek szét, elég durva fémes hangja volt...és értelemszerűen hátulról jött a hang.
Naplózva
teo
Vendég
« Új hozzászólás #978 Dátum: 2011.04.27 szerda, 21:11:28 »

Tudomásom szerint átnézték kompletten, szilentek, stab.rúd, minden, kaptam egy tanúsítványt is, hogy minden ok, határértékeken belül. Lehet, hogy tényleg csak én túlzom el és beszélem be magamnak... Jó lenne valami összehasonlítási alap.
A tietek a kisebb kátyúkat, csatornafedeleket elsimítják, szinte nem is érezni, hogy átmentetek rajta?

Minden sz*rt megérzek, de én tudom, hogy a nagy kerekek miatt. Ez ilyen.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #979 Dátum: 2011.04.27 szerda, 21:24:59 »

Tudomásom szerint átnézték kompletten, szilentek, stab.rúd, minden, kaptam egy tanúsítványt is, hogy minden ok, határértékeken belül. Lehet, hogy tényleg csak én túlzom el és beszélem be magamnak... Jó lenne valami összehasonlítási alap.
A tietek a kisebb kátyúkat, csatornafedeleket elsimítják, szinte nem is érezni, hogy átmentetek rajta?
Nem ültetett? Azok jobban ráznak...
Mondjuk az enyém gyári, de ezen sem lesz többet 16-os felninél nagyobb...volt 17,18" is, de alig vártam, hogy felkerüljenek a télik, mert azok 16-osok voltak nyes aztán úgy döntöttem nem sz.patom magam tovább vigyor3 és vettem még egy garnitúra 16-ost....erre az autóra ez való vigyor3 smile wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #980 Dátum: 2011.04.27 szerda, 22:26:43 »

Minden sz*rt megérzek, de én tudom, hogy a nagy kerekek miatt. Ez ilyen.

A nagyobb kerekatmero eppen, hogy jot tesz a buckaknak, bukkanoknak. Nem veletlen, hogy anno a szekereket, de foleg a hintokat is bazi nagy atmeroju kerekekkel szereltek. Kisebb kerekkel sokkal buckasabb ugyanaz az ut. Leirni nem tudom, de lerajzolni igen, hogy miert, de hidd el, tenyleg igy van. A szelesebb kerek pedig mas teszta, ugyebar... :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
teo
Vendég
« Új hozzászólás #981 Dátum: 2011.04.28 csütörtök, 00:00:35 »

A nagyobb kerekatmero eppen, hogy jot tesz a buckaknak, bukkanoknak. Nem veletlen, hogy anno a szekereket, de foleg a hintokat is bazi nagy atmeroju kerekekkel szereltek. Kisebb kerekkel sokkal buckasabb ugyanaz az ut. Leirni nem tudom, de lerajzolni igen, hogy miert, de hidd el, tenyleg igy van. A szelesebb kerek pedig mas teszta, ugyebar... :-)

AndyA

Széles és nagy kerék általában együtt jár Smiley Azzal együtt, hogy úgy vélem, hamarabb szétveri a futóművet, nem bánom, hogy ez van. Egész óvatosan közlekedek vele.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #982 Dátum: 2011.04.28 csütörtök, 07:46:49 »

Széles és nagy kerék általában együtt jár Smiley Azzal együtt, hogy úgy vélem, hamarabb szétveri a futóművet, nem bánom, hogy ez van. Egész óvatosan közlekedek vele.

A kerek atmeroje adott, attol nem nagyon lehet elterni. A szelessege valtozhat viszonylag szuk tartomanyban. De az ketsegtelenul igaz, hogy a nagyobb atmero jobban turi az egyenetlensegeket, es a nagyobb tengelytav is ugyanezen iranyban hat.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #983 Dátum: 2011.04.28 csütörtök, 08:41:27 »

A gumi ballonossága veszi fel elsőként az úthibát, azért minél peresebb, annál jobban üt.
A 205/60R16 gumi 652mm-es átmérőjű, ebből a gumi 123mm
A 205/50R17 gumi 637mm-es átmérőjű, ebből a gumi 102mm
Az a 2 centi igen sokat számít.
215/55R17-est használva, az 668mm-es átmérőt tud, a gumi pedig 118mm lesz. Közel annyi, mint a 16"-os gyári, de jobban néz ki és a plusz 16mm simán elfér a kerékjáratban.

Széles és nagy kerék általában együtt jár Smiley Azzal együtt, hogy úgy vélem, hamarabb szétveri a futóművet, nem bánom, hogy ez van. Egész óvatosan közlekedek vele.
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #984 Dátum: 2011.04.28 csütörtök, 09:45:54 »

A gumi ballonossága veszi fel elsőként az úthibát, azért minél peresebb, annál jobban üt.
A 205/60R16 gumi 652mm-es átmérőjű, ebből a gumi 123mm
A 205/50R17 gumi 637mm-es átmérőjű, ebből a gumi 102mm
Az a 2 centi igen sokat számít.
215/55R17-est használva, az 668mm-es átmérőt tud, a gumi pedig 118mm lesz. Közel annyi, mint a 16"-os gyári, de jobban néz ki és a plusz 16mm simán elfér a kerékjáratban.


a gyári méret nem 205/60 hanem 205/50 R16 ha nem tévedek...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #985 Dátum: 2011.04.28 csütörtök, 10:00:45 »

Tudomásom szerint átnézték kompletten, szilentek, stab.rúd, minden, kaptam egy tanúsítványt is, hogy minden ok, határértékeken belül. Lehet, hogy tényleg csak én túlzom el és beszélem be magamnak... Jó lenne valami összehasonlítási alap.
A tietek a kisebb kátyúkat, csatornafedeleket elsimítják, szinte nem is érezni, hogy átmentetek rajta?

Hát jó lenne ha kipróbálnál egy másik Mondeot, mert nem tudjuk,h mennyire vagy kényes. Ha egy XM-ből ültél át akkor megértem amit írsz, de ha valami fiatalabb franciából akkor szerintem a Mondiddal nincs vmi rendben.
Nem mentem mostanában fiatalabb francia autóval, de volt BX-em és vezettem elég sokat XM-et is azokhoz képest feszes a futómű, de mondjuk egy korabeli B5-ös Passathoz, vagy egy Avensishez képest nem tűnik feszesnek, sőt az Avensis-t feszesebbnek érzem.
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #986 Dátum: 2011.04.28 csütörtök, 11:06:15 »

A gyári alapméret a 205/55R16, a 205/50R17 és a 225/40R18.

A 205/55R16 gumi 632mm-es átmérőjű, ebből a gumi 113mm.
Így pontos valóban.
Az R17-eshez képest 1 centivel nagyobb gumin fut a kocsi és már ez is érezhető.

a gyári méret nem 205/60 hanem 205/50 R16 ha nem tévedek...
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #987 Dátum: 2011.04.29 péntek, 12:56:26 »

A nagyobb kerekatmero eppen, hogy jot tesz a buckaknak, bukkanoknak. Nem veletlen, hogy anno a szekereket, de foleg a hintokat is bazi nagy atmeroju kerekekkel szereltek. Kisebb kerekkel sokkal buckasabb ugyanaz az ut. Leirni nem tudom, de lerajzolni igen, hogy miert, de hidd el, tenyleg igy van. A szelesebb kerek pedig mas teszta, ugyebar... :-)

AndyA

Magyarán szólva a nagyobb kerék kényelmetlenebb. Pont.
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #988 Dátum: 2011.04.29 péntek, 13:13:53 »

Magyarán szólva a nagyobb kerék kényelmetlenebb. Pont.

Ez igy altalanossagban nagyon nem igaz, sot. A nagyobb kerek, ha az atmero nagyobb, eppen, hogy kenyelmesebbe teszi az utazast, kisebbet "huppan" az auto ugyanakkora gorongyon. A hosszabb tengelytav detto. A _szelesebb_ kerek az, ami statisztikailag tobb huplit fog eltalalni, ez teheti kisse kenyelmetlenebbe a hasznalatat.

A jelenlegi autogumik es felnik ismereteben pedig hozza lehet tenni ehhez, hogy a peresebb kevesbe csillapit, azaz nagyobbat ut, mint a ballonosabb, kevesbe peres gumi, viszont a stabilitasnak es uttartasnak eppen forditott modon tesznek jot. Innentol meg ki-ki dontse el maganak, mit szeretne. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #989 Dátum: 2011.04.29 péntek, 13:32:10 »

Ez igy altalanossagban nagyon nem igaz, sot. A nagyobb kerek, ha az atmero nagyobb, eppen, hogy kenyelmesebbe teszi az utazast, kisebbet "huppan" az auto ugyanakkora gorongyon. A hosszabb tengelytav detto. A _szelesebb_ kerek az, ami statisztikailag tobb huplit fog eltalalni, ez teheti kisse kenyelmetlenebbe a hasznalatat.

A jelenlegi autogumik es felnik ismereteben pedig hozza lehet tenni ehhez, hogy a peresebb kevesbe csillapit, azaz nagyobbat ut, mint a ballonosabb, kevesbe peres gumi, viszont a stabilitasnak es uttartasnak eppen forditott modon tesznek jot. Innentol meg ki-ki dontse el maganak, mit szeretne. :-)

AndyA

Miért, te biciklikereket raksz alá? Nem hiszem, hogy azért készülsz kiadni 800 €-t...  hehe

Ha viszont elméletről van szó, az más, abban talán még egyet is tudunk érteni, de arról, hogy az autón egy 18"-os kerék kényelmesebb mint egy 15"-os, a büdös életben nem ghyőzöl meg, mert egyszerűen nem így van.
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #990 Dátum: 2011.04.29 péntek, 14:26:36 »

Miért, te biciklikereket raksz alá? Nem hiszem, hogy azért készülsz kiadni 800 €-t...  hehe

Ha viszont elméletről van szó, az más, abban talán még egyet is tudunk érteni, de arról, hogy az autón egy 18"-os kerék kényelmesebb mint egy 15"-os, a büdös életben nem ghyőzöl meg, mert egyszerűen nem így van.

Rossz az osszehasonlitas. Ennek a ket kereknek ugyanazon az auton a kulso atmeroje gyakorlatilag azonos, a peresseg es a szelesseg novekedese pedig csokkenti a komfortot, ahogy irtam.

De mondjuk hasonlitsd ossze a Mondeot egy Kispokkal a 12-es kerekeivel, amin hiaba van 145 szeles es /70-es gumi, meg a fele akkora tengelytavjaval, mint egy Mondeo, es maris latod, mirol beszelek. Sot, erzed. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #991 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 17:32:30 »

Sziasztok!

Valaki tudja a probléma forrását és a megoldást a problémára? Ma lecseréltük az olajat aknából és ezzel szembesültem:


Ez a féltengely a belső gumiharangnál. Körbe mindenhova kicsapta a zsírt. Ahogy kitapogattam a belső gumiharang mindenhol ép volt. Olyannal már találkoztam régebbi autóimnál, hogy szétment a gumiharang (legyen az belső vagy külső), és ott kinyomta a zsírt, de ilyet még nem láttam. Hol szivároghat? Van ott valami tömítés ami elhasználódott? Ahogy láttuk bilincs is van. Lehet az lazult meg?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #992 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 17:54:09 »

Sziasztok!

Valaki tudja a probléma forrását és a megoldást a problémára? Ma lecseréltük az olajat aknából és ezzel szembesültem:
[img]http://img849.imageshack.us/img849/2405/snc00069l.

Ez a féltengely a belső gumiharangnál. Körbe mindenhova kicsapta a zsírt. Ahogy kitapogattam a belső gumiharang mindenhol ép volt. Olyannal már találkoztam régebbi autóimnál, hogy szétment a gumiharang (legyen az belső vagy külső), és ott kinyomta a zsírt, de ilyet még nem láttam. Hol szivároghat? Van ott valami tömítés ami elhasználódott? Ahogy láttuk bilincs is van. Lehet az lazult meg?
elrepedve még el lehet,amit nem is látsz csak ott van.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #993 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 17:58:36 »

elrepedve még el lehet,amit nem is látsz csak ott van.....

Ha repedés van, akkor a gumiharangnak is zsírosnak kellene lennie, ellenben teljesen száraz volt (csak koszos, poros). A fényképről is látszik, hogy nem a kerék felőli rész a problémás, hanem a másik (belső) oldal, csak a mechanikáját abszolút nem ismerem, hogy ott hol, mi mehet tönkre, ami ezt okozza.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #994 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 18:34:19 »

Ha repedés van, akkor a gumiharangnak is zsírosnak kellene lennie, ellenben teljesen száraz volt (csak koszos, poros). A fényképről is látszik, hogy nem a kerék felőli rész a problémás, hanem a másik (belső) oldal, csak a mechanikáját abszolút nem ismerem, hogy ott hol, mi mehet tönkre, ami ezt okozza.
féltengelyszimering van a váltó felől,de az mögött nem zsír van,hanem olaj!A zsír kizárólag a gumi harang alatt lakozik!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #995 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 19:12:58 »

Ha repedés van, akkor a gumiharangnak is zsírosnak kellene lennie, ellenben teljesen száraz volt (csak koszos, poros). A fényképről is látszik, hogy nem a kerék felőli rész a problémás, hanem a másik (belső) oldal, csak a mechanikáját abszolút nem ismerem, hogy ott hol, mi mehet tönkre, ami ezt okozza.
A gumiban belül van kiálló borda, aminek az ellenkező árka bele van esztergálva az agy külső részére...ez felett van kívülről a bilincs...a zsírtól ellágyult kicsit a gumiharang és a bilincs már nem tudja leszorítani, ezért verte ki a zsírt.
Spéci fogóval húzz a bilincsen (ha nincs jó az életlen harapófogó is) bár előtte érdemes lenne pótolni a zsírt, mert nem kis mennyiség verődött ki.
 wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #996 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 19:17:26 »

Köszönöm a segítségetek!
Valószínűleg emiatt halhattam is alkalmanként balra kanyarodáskor ciripelő hangot. Ha már úgy is szét kell szedni a zsír pótlás miatt gondolom érdemesebb lenne új gumiharangot is venni.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #997 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 19:19:30 »

Köszönöm a segítségetek!
Valószínűleg emiatt halhattam is alkalmanként balra kanyarodáskor ciripelő hangot. Ha már úgy is szét kell szedni a zsír pótlás miatt gondolom érdemesebb lenne új gumiharangot is venni.
Meg bilincseket is.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #998 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 19:35:18 »

Köszönöm a segítségetek!
Valószínűleg emiatt halhattam is alkalmanként balra kanyarodáskor ciripelő hangot. Ha már úgy is szét kell szedni a zsír pótlás miatt gondolom érdemesebb lenne új gumiharangot is venni.

Csak ne nagyon járj így vele, mert így a csukló elkezd rágni, aztán menthetetlen. Mellesleg balesetveszélyes, mert beállhat, akkor aztán senki se ment meg a balesettől.
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #999 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 20:39:16 »

en is amondo vagyok hogy ebben az allapotban megeri szetkapni es megnezni mi lehet a bibi.

ritka eset lehet hogy a fem resz elreped, errol eddig nem hallottam, remelhetoleg csak a gumiharang.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.