Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:30:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 101 102 103 104 105 106 107 [108] 109 110 111 112 113 114 115 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3168408 alkalommal)
0 Felhasználó és 179 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5350 Dátum: 2014.07.10 csütörtök, 07:34:11 »

Úgy érted, hogy a felesége/párja segítsen neki?  eplus2

Ja. A csillapítóé. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mondi 77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 92



E-mail
« Új hozzászólás #5351 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 19:58:54 »

Jó estét urak
Kérdésem lenne rendelt-e valaki lengyelből hátsó szilent készletett? És ha igen akkor mik a tapasztalatok mert én most készülök rendelni mert tropa egy pár szilentem, és egy medontásal kicserélném az összesett. Válaszokat előre.  worship worship worship
Naplózva

Ford mondeo 2001-11 kombi 115Le TDDI  440 000km Trend EGR off XENON temp(örök köszönet Vik,) kieg.fűtés 6seb.navi
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5352 Dátum: 2014.07.14 hétfő, 11:48:15 »

Tegnapi szerelgetés eredménye:

4 db új Bilstein B4 lengéscsillapító
1 db SKF toronycsapágy (2 kellett volna  falbav)
generátor bronzkefe cserélve (köszönet AndyA-nak a kefékért  worship)
1 db féltengely külső gumiharang cserélve
Jobb első támasztógömbfej szegecsek lefúrva, csavarral helyettesítve (otthon hagytam az újat  falbav)
Dominak bal első sárvédő cserélve (azért maradt utána néhány csavar  hehe)

Hátravan még: hátsó fékbetét csere (természetesen Bosch), Air Spring beépítése, jobb első támasztógömbfej csere.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5353 Dátum: 2014.07.14 hétfő, 12:13:13 »

Tegnapi szerelgetés eredménye:

4 db új Bilstein B4 lengéscsillapító
1 db SKF toronycsapágy (2 kellett volna  falbav)
generátor bronzkefe cserélve (köszönet AndyA-nak a kefékért  worship)
1 db féltengely külső gumiharang cserélve
Jobb első támasztógömbfej szegecsek lefúrva, csavarral helyettesítve (otthon hagytam az újat  falbav)
Dominak bal első sárvédő cserélve (azért maradt utána néhány csavar  hehe)

Hátravan még: hátsó fékbetét csere (természetesen Bosch), Air Spring beépítése, jobb első támasztógömbfej csere.

Ha még nem vetted meg a gömbfejet, nekem van egy fölösben. Vettem, mert gyanús volt, de végül nem kellett.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #5354 Dátum: 2014.07.14 hétfő, 13:01:05 »

Tegnapi szerelgetés eredménye:

4 db új Bilstein B4 lengéscsillapító
Ezt hol vetted? Első benyomások milyenek?
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5355 Dátum: 2014.07.14 hétfő, 16:49:28 »

Ha még nem vetted meg a gömbfejet, nekem van egy fölösben. Vettem, mert gyanús volt, de végül nem kellett.

AndyA
Már megvettem hónapokkal ezelőtt, csak nem tudtam berakni, mert ugyebár le kellett fúrni a szegecseket. Tegnap pedig, amikor a műhelyben voltam, jól otthon hagytam  falbav
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5356 Dátum: 2014.07.14 hétfő, 16:51:27 »

Ezt hol vetted? Első benyomások milyenek?

Bárdi. Az első benyomások? Nem nagyon tudok mihez viszonyítani, csak a régiekhez. Annál jobbak  Wink Ha pesti vagy kipróbálhatod.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5357 Dátum: 2014.07.14 hétfő, 17:56:14 »

Bárdi. Az első benyomások? Nem nagyon tudok mihez viszonyítani, csak a régiekhez. Annál jobbak  Wink Ha pesti vagy kipróbálhatod.
500-ért km-enként
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5358 Dátum: 2014.07.14 hétfő, 18:26:39 »

500-ért km-enként
Dehogy 500-ért! 560-ért, ha ő vezet az dupla pénz!  eplus2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5359 Dátum: 2014.07.14 hétfő, 18:28:40 »

Dehogy 500-ért! 560-ért, ha ő vezet az dupla pénz!  eplus2

Ennyit fizetsz neki?
Mivel ha  ő vezet, akkor te vagy az utas......és az utas fizet!  Cheesy
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #5360 Dátum: 2014.07.15 kedd, 10:24:33 »

Ennyit fizetsz neki?
Mivel ha  ő vezet, akkor te vagy az utas......és az utas fizet!  Cheesy
Á köszönöm, inkább nem vezetem más autóját. Anno még friss jogosítvánnyal totálkárra törtem egy 2107 Ladát. Elég mély nyomot hagyott bennem. (Vizes úton megcsúszott a hátulja és neki a kőfalnak.)

Még mindig nem döntöttem el, hogy milyen lengéscsillapítót vegyek. Viszont felmerült bennem, hogy ennél is van olyan, mint a féknél, hogy az első nagyobb igénybevételnek van kitéve és oda jobbat érdemes venni? Vagy mind a 4 legyen egyforma?
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5361 Dátum: 2014.07.15 kedd, 10:35:24 »

Á köszönöm, inkább nem vezetem más autóját. Anno még friss jogosítvánnyal totálkárra törtem egy 2107 Ladát. Elég mély nyomot hagyott bennem. (Vizes úton megcsúszott a hátulja és neki a kőfalnak.)

Még mindig nem döntöttem el, hogy milyen lengéscsillapítót vegyek. Viszont felmerült bennem, hogy ennél is van olyan, mint a féknél, hogy az első nagyobb igénybevételnek van kitéve és oda jobbat érdemes venni? Vagy mind a 4 legyen egyforma?

Az elsőt pont arra a nagyobb igénybevételre tervezték.

Ha a gyári specifikációnál maradsz, akkor páronként legyen egyforma, amúgy mindegy a gyártó, típus (lengéscsillapítás szempontjából legalábbis).

Ha valamit változtatsz, akkor mind a négynek követnie kell a változást, akkor teljes rendszert kell cserélni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5362 Dátum: 2014.07.15 kedd, 11:14:27 »

Tipcsi!
Nagyon elromlik ha így megyek vele?
Meg tudod nekem csinálni valamikor?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5363 Dátum: 2014.07.15 kedd, 11:15:31 »


Meg tudod nekem csinálni valamikor?

Fújjjjj.  eplus2

(Hívd fel telefonon, ha nem állítod kész tények elé, akkor kb. decemberre lesz időpontod.  eplus2)
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5364 Dátum: 2014.07.15 kedd, 11:20:58 »

Tipcsi!
Nagyon elromlik ha így megyek vele?
Meg tudod nekem csinálni valamikor?

Bocs, innen nem látom mit rontottál el.............. mondjuk alig van mit. De nálad........ eplus2
Szerintem az volt a baj, hogy szétszereléskor nem vetted figyelembe mi hány DIN-es!  hehe

A héten Freiheit van.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5365 Dátum: 2014.07.15 kedd, 11:40:21 »

Bocs, innen nem látom mit rontottál el.............. mondjuk alig van mit. De nálad........ eplus2
Szerintem az volt a baj, hogy szétszereléskor nem vetted figyelembe mi hány DIN-es!  hehe

A héten Freiheit van.
Akkor csináld meg otthon, vagy ahol nyaralsz  eplus2
Most kb középen van, mert tartják a gumiharangok. Mi a phicsától lesz egyszer csak 2 centivel rövidebb? Nem fhasz ez  hehe
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5366 Dátum: 2014.07.15 kedd, 19:28:30 »

Akkor csináld meg otthon, vagy ahol nyaralsz  eplus2
Most kb középen van, mert tartják a gumiharangok. Mi a phicsától lesz egyszer csak 2 centivel rövidebb? Nem fhasz ez  hehe

Nyilván nem lett rövidebb. Nem is lehet mit elrontani........ nem is értem neked hogyan sikerült és egyáltalán mi.
A külső csuklóból nem mozdulhat hosszirányban a féltengely. A belső csuklónál van hosszirányú kiegyenlítés.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5367 Dátum: 2014.07.15 kedd, 19:39:36 »

Nyilván nem lett rövidebb. Nem is lehet mit elrontani........ nem is értem neked hogyan sikerült és egyáltalán mi.
A külső csuklóból nem mozdulhat hosszirányban a féltengely. A belső csuklónál van hosszirányú kiegyenlítés.
Hát ezaz, hogy én sem értem, de mégis megtörtént! Arra gondolok, hogy mégiscsak a külső csuklóból csúszott ki, és rossz helyre ment vissza, ahol mélyebbre tudott menni. De hajt rendesen, már mentem vele 80 km-t  eplus2
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5368 Dátum: 2014.07.15 kedd, 19:44:39 »

Beraktam ma az Air Springet. Nagy szívás volt, de csak sikerült (szerintem ez nem mondeohoz való, mert olyan tartozékok is vannak hozzá, amit egy mondiba nem lehet beszerelni). 0,9 bárra fújtam, szépen felemelte a hátulját, most már nem néz ki úgy üresen, mintha lomiznék vele  vigyor3 Kicsit kemény lett tőle, úgyhogy kipróbálom majd alacsonyabb nyomással is, aztán majd ha lesz időm, elkezdem beépíteni az automata szintszabályzót hozzá.

Apropó! A xenon szintérzékelője milyen jelet ad ki magából? Analóg vagy digitális? Tudom én azt vajon használni másra is?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5369 Dátum: 2014.07.15 kedd, 22:09:36 »

Beraktam ma az Air Springet. Nagy szívás volt, de csak sikerült (szerintem ez nem mondeohoz való, mert olyan tartozékok is vannak hozzá, amit egy mondiba nem lehet beszerelni). 0,9 bárra fújtam, szépen felemelte a hátulját, most már nem néz ki úgy üresen, mintha lomiznék vele  vigyor3 Kicsit kemény lett tőle, úgyhogy kipróbálom majd alacsonyabb nyomással is, aztán majd ha lesz időm, elkezdem beépíteni az automata szintszabályzót hozzá.

Apropó! A xenon szintérzékelője milyen jelet ad ki magából? Analóg vagy digitális? Tudom én azt vajon használni másra is?

Mire akarod használni?

Szerintem egy pótméter van benne összesen (a valódi helyett  hehe)..

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5370 Dátum: 2014.07.16 szerda, 09:01:51 »

Voltam ma szerelőnél a féltengely miatt. Megmozgatta és azt mondta, hogy minden a helyén van, de vlami elromlott a belső csuklónál (??!) és vigyem el féltengelyeshez.
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5371 Dátum: 2014.07.16 szerda, 09:06:38 »

Mire akarod használni?

Szerintem egy pótméter van benne összesen (a valódi helyett  hehe)..

AndyA
Automata szintszabályzót akarok csinálni a következő képpen:

Air Springet teszek a hátsó rugókba (ez már megvan) és összekötöm őket, hogy egy szelepen keresztül lehessen állítani a nyomást. Ezt a szelepet rákötöm egy nyomásszabályzó szelepre, ami tud növelni és csökkenteni is. Beépítek egy 12v-os kompresszort, ami emelni tudja a nyomást. Első körben egy kapcsolót teszek a műszerfalra, hogy kézzel tudjam szabályozni, de hosszútávon azt tervezem, hogy a xenon szintszabályzóját használva automatát csinálok belőle  smile
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5372 Dátum: 2014.07.16 szerda, 09:21:41 »

Automata szintszabályzót akarok csinálni a következő képpen:

Air Springet teszek a hátsó rugókba (ez már megvan) és összekötöm őket, hogy egy szelepen keresztül lehessen állítani a nyomást. Ezt a szelepet rákötöm egy nyomásszabályzó szelepre, ami tud növelni és csökkenteni is. Beépítek egy 12v-os kompresszort, ami emelni tudja a nyomást. Első körben egy kapcsolót teszek a műszerfalra, hogy kézzel tudjam szabályozni, de hosszútávon azt tervezem, hogy a xenon szintszabályzóját használva automatát csinálok belőle  smile

Bátorság van......mindez úgy, hogy olyan alkatrészt is elrontasz (pedig nehéz), amihez nem is nyúlsz.
Elrontanád a vasgolyót is...... hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5373 Dátum: 2014.07.16 szerda, 09:21:49 »

Automata szintszabályzót akarok csinálni a következő képpen:

Air Springet teszek a hátsó rugókba (ez már megvan) és összekötöm őket, hogy egy szelepen keresztül lehessen állítani a nyomást. Ezt a szelepet rákötöm egy nyomásszabályzó szelepre, ami tud növelni és csökkenteni is. Beépítek egy 12v-os kompresszort, ami emelni tudja a nyomást. Első körben egy kapcsolót teszek a műszerfalra, hogy kézzel tudjam szabályozni, de hosszútávon azt tervezem, hogy a xenon szintszabályzóját használva automatát csinálok belőle  smile

 laugh uglystupid2 uglystupid2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5374 Dátum: 2014.07.16 szerda, 09:48:17 »

Automata szintszabályzót akarok csinálni a következő képpen:

Air Springet teszek a hátsó rugókba (ez már megvan) és összekötöm őket, hogy egy szelepen keresztül lehessen állítani a nyomást. Ezt a szelepet rákötöm egy nyomásszabályzó szelepre, ami tud növelni és csökkenteni is. Beépítek egy 12v-os kompresszort, ami emelni tudja a nyomást. Első körben egy kapcsolót teszek a műszerfalra, hogy kézzel tudjam szabályozni, de hosszútávon azt tervezem, hogy a xenon szintszabályzóját használva automatát csinálok belőle  smile

Óvattal. Nagyon pici ezeknek a térfogata, szó szerint másodpercek alatt fújja dagira a legolcsóbb tecsós kompresszor is. Kéne bele egy 1,1 báros biztonsági lefújószelep, hogy semmi módon ne tudd túlfújni.

A projekt amúgy érdekes. A xenon szintezőt majd este megnézem, van pár darab éppen kéznél. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5375 Dátum: 2014.07.16 szerda, 09:48:39 »

laugh uglystupid2 uglystupid2

Aki mondja! Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5376 Dátum: 2014.07.16 szerda, 09:54:29 »

Óvattal. Nagyon pici ezeknek a térfogata, szó szerint másodpercek alatt fújja dagira a legolcsóbb tecsós kompresszor is. Kéne bele egy 1,1 báros biztonsági lefújószelep, hogy semmi módon ne tudd túlfújni.

A projekt amúgy érdekes. A xenon szintezőt majd este megnézem, van pár darab éppen kéznél. Smiley

AndyA
Igen, tapasztaltam. Éppenhogy csak nyomtam egyet a benzinkút kompresszorán és már másfél baron volt a nyomás. Egyébként 0.6-1.2 bar között kell lennie, ezért egy 1.2 baros biztonsági szlep kell. Most 0.9-re van fújva az enyém és szépen szintben áll az autó  smile
Naplózva
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #5377 Dátum: 2014.07.16 szerda, 10:00:00 »

Most vettem észre, hogy eltört a jobb hátsó spirálrugóm.
Az autón nem látszik, hogy ferde lenne.
Nem a felénél tört ketté, hanem valamelyik végénél tört le kb. egy menethossznyi.
Közlekedhetek így vele, vagy vigyem el szervizbe?
Hetente kb. 20km-t megyek vele.
Október végén mennék haza.
Haza viszont 850km-t.

Köszi!
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5378 Dátum: 2014.07.16 szerda, 10:04:59 »

Most vettem észre, hogy eltört a jobb hátsó spirálrugóm.
Az autón nem látszik, hogy ferde lenne.
Nem a felénél tört ketté, hanem valamelyik végénél tört le kb. egy menethossznyi.
Közlekedhetek így vele, vagy vigyem el szervizbe?
Hetente kb. 20km-t megyek vele.
Október végén mennék haza.
Haza viszont 850km-t.

Köszi!

Jót nem tesz neki, ha így használod, az biztos...

Nem tudod még a hazaút előtt kicserélni?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #5379 Dátum: 2014.07.16 szerda, 10:06:12 »

Jót nem tesz neki, ha így használod, az biztos...

Nem tudod még a hazaút előtt kicserélni?

AndyA
De kitudnám, van a közelben egy Ford márkaszerviz.
Csak kérdés hogy az Osztrák szerelők milyen áron dolgoznak...
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5380 Dátum: 2014.07.16 szerda, 10:07:12 »

De kitudnám, van a közelben egy Ford márkaszerviz.
Csak kérdés hogy az Osztrák szerelők milyen áron dolgoznak...

Merre laksz? Bécs környékén van magyar szerelő is, aki elfogadható éron dolgozik.

Alkatrészt meg én is tudok neked hozni, hetente járok haza.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #5381 Dátum: 2014.07.16 szerda, 10:12:36 »

Merre laksz? Bécs környékén van magyar szerelő is, aki elfogadható éron dolgozik.

Alkatrészt meg én is tudok neked hozni, hetente járok haza.

AndyA

Riezlern, kinnt a francba. Bécstől 610km-re. szomoru1
Megkérdezem ma szervizt, hogy mennyiért csinálnák meg.
Azért köszi!
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #5382 Dátum: 2014.07.16 szerda, 10:33:49 »

Riezlern, kinnt a francba. Bécstől 610km-re. szomoru1
Megkérdezem ma szervizt, hogy mennyiért csinálnák meg.
Azért köszi!

Találtam egy ilyet:
http://www.autoteile-teufel.de/LESJOeFORS/Fahrwerksfeder/4227572/?categoryId=3633&vehicleId=16632
Ez jó lenne hozzá?
Mert akkor csak egy olcsó szerelőt kellene találnom.
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5383 Dátum: 2014.07.16 szerda, 11:13:41 »

Találtam egy ilyet:
http://www.autoteile-teufel.de/LESJOeFORS/Fahrwerksfeder/4227572/?categoryId=3633&vehicleId=16632
Ez jó lenne hozzá?
Mert akkor csak egy olcsó szerelőt kellene találnom.

Ránézésre az, de hívd fel őket és kérdezz rá, az a biztos.

A szerelés viszont nem lesz olcsó, csak a kombinál lehet azt megcsinálni, hogy rugó össze, ki, új rugó be, kienged, és kész.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5384 Dátum: 2014.07.16 szerda, 11:19:55 »

Találtam egy ilyet:
http://www.autoteile-teufel.de/LESJOeFORS/Fahrwerksfeder/4227572/?categoryId=3633&vehicleId=16632
Ez jó lenne hozzá?
Mert akkor csak egy olcsó szerelőt kellene találnom.

Izé... Mikromacska vagy ötféle rugót ad.

1360352 - piros-sárga-fehér
1360353 - piros-lila-fehér
1383778 - piros-lila-lila

A többi már nem kapható. Meg kéne nézni, hogy a töröttnek mi a színkódja, nehogy más erősségűt sikerüljön beszerezni újnak.

A weboldalon látható 1130450 Ford azonosítóra viszont nincs találat a mikromacskában.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #5385 Dátum: 2014.07.16 szerda, 11:27:16 »

Izé... Mikromacska vagy ötféle rugót ad.

1360352 - piros-sárga-fehér
1360353 - piros-lila-fehér
1383778 - piros-lila-lila

A többi már nem kapható. Meg kéne nézni, hogy a töröttnek mi a színkódja, nehogy más erősségűt sikerüljön beszerezni újnak.

A weboldalon látható 1130450 Ford azonosítóra viszont nincs találat a mikromacskában.

AndyA

Köszi az infókat.  worship

Így már viszont erősen hajlok arra, hogy otthon fogom megcsináltatni.
Itt horror áron dolgoznak, a szakik.
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5386 Dátum: 2014.07.16 szerda, 12:38:58 »

Automata szintszabályzót akarok csinálni a következő képpen:

Air Springet teszek a hátsó rugókba (ez már megvan) és összekötöm őket, hogy egy szelepen keresztül lehessen állítani a nyomást. Ezt a szelepet rákötöm egy nyomásszabályzó szelepre, ami tud növelni és csökkenteni is. Beépítek egy 12v-os kompresszort, ami emelni tudja a nyomást. Első körben egy kapcsolót teszek a műszerfalra, hogy kézzel tudjam szabályozni, de hosszútávon azt tervezem, hogy a xenon szintszabályzóját használva automatát csinálok belőle  smile
ezt teljesen mechanikusan meg lehet oldani fillerekbol
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #5387 Dátum: 2014.07.16 szerda, 13:36:20 »

Köszi az infókat.  worship

Így már viszont erősen hajlok arra, hogy otthon fogom megcsináltatni.
Itt horror áron dolgoznak, a szakik.

Amúgy a színkódja: piros-piros-sárga.
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5388 Dátum: 2014.07.16 szerda, 13:54:23 »

ezt teljesen mechanikusan meg lehet oldani fillerekbol
Nem teljesen mechanikus (ha automatára csinálom), de szerintem sem lesz drága.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.16 szerda, 16:04:20 írta siky » Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5389 Dátum: 2014.07.16 szerda, 14:47:26 »

Nem teljesenmechanikus (ha automatára csinálom), de szerintem sem lesz drága.
pont az a lenyeg hogy ne kelljen elektronika. mechanikusan is llehet automata. A teherautok is azok. Egy szelep és levegő kell. Ennyi
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5390 Dátum: 2014.07.16 szerda, 16:04:45 »

pont az a lenyeg hogy ne kelljen elektronika. mechanikusan is llehet automata. A teherautok is azok. Egy szelep és levegő kell. Ennyi

Ezt kifejtenéd bővebben?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5391 Dátum: 2014.07.16 szerda, 18:02:36 »

Ezt kifejtenéd bővebben?

A buszoknál pl egy ilyen szeleppel van megoldva. http://primvol.hu/webshop/gmp500005001-szintezo-szelep-(autobusz)-jobb/cikk/117675/  A szelep van rögzítve a kasztnihoz, a karja meg a futóműhöz. Természetesen futóművenként van kettő-kettő (minden oldalon egy-egy).
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.16 szerda, 18:04:25 írta Lacika71 » Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5392 Dátum: 2014.07.16 szerda, 18:28:55 »

A buszoknál pl egy ilyen szeleppel van megoldva. http://primvol.hu/webshop/gmp500005001-szintezo-szelep-(autobusz)-jobb/cikk/117675/  A szelep van rögzítve a kasztnihoz, a karja meg a futóműhöz. Természetesen futóművenként van kettő-kettő (minden oldalon egy-egy).
Tehát akkor ebből a cuccból kell kettő, ha jól értem. Viszont ehhez kell puffertartartály is, nem?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5393 Dátum: 2014.07.16 szerda, 20:45:38 »

Tehát akkor ebből a cuccból kell kettő, ha jól értem. Viszont ehhez kell puffertartartály is, nem?

Nem. Neked bőven elég egy. ráadásul egy sokkal egyszerűbb butább is elég. valami féle levegő tároló mindenképp kell.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.16 szerda, 20:47:41 írta GinJoy » Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5394 Dátum: 2014.07.17 csütörtök, 10:26:57 »

Nem. Neked bőven elég egy. ráadásul egy sokkal egyszerűbb butább is elég. valami féle levegő tároló mindenképp kell.

Én sem konkrétan arra gondoltam, csak valami hasonlóra.

Tehát akkor ebből a cuccból kell kettő, ha jól értem. Viszont ehhez kell puffertartartály is, nem?


Egy levegőtartályra szerintem is szükséged lenne, mert akkor a kompresszorod folyamatosan kapcsolgatna ki-be, ami nem tenne neki jót. Az általad elgondoltnál is kellene ugyanezen oknál fogva.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5395 Dátum: 2014.07.17 csütörtök, 10:39:34 »

Én sem konkrétan arra gondoltam, csak valami hasonlóra.

Egy levegőtartályra szerintem is szükséged lenne, mert akkor a kompresszorod folyamatosan kapcsolgatna ki-be, ami nem tenne neki jót. Az általad elgondoltnál is kellene ugyanezen oknál fogva.
igen a legjobb lenne egy fülke szintezo . Kevés levegő elég és azt gyorsan tudja korrigálni. Tartály meg mindig kell valóban.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
klinge75
Vendég
« Új hozzászólás #5396 Dátum: 2014.07.17 csütörtök, 10:43:24 »

Sziasztok. Cserélnék MK3 mondin bal első kerékcsapágyat, valaki nem tud 1 linket valami videóról ahol meg tudnám lesni? Előre is köszi.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5397 Dátum: 2014.07.17 csütörtök, 10:51:08 »

Sziasztok. Cserélnék MK3 mondin bal első kerékcsapágyat, valaki nem tud 1 linket valami videóról ahol meg tudnám lesni? Előre is köszi.

Nem egyszerű a mutatvány. Ki kell préselni a régi csapágyat, és bele az újat. A teljes gólyalábat ki kell szedni.

Biztos neki akarsz állni...? Szervizben egy óra alatt megvan 6-8 ezer Ft-ért, szemben a fél napos tömény szívással, ha még nem csináltál ilyet és nem tudod, hogyan kell.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
klinge75
Vendég
« Új hozzászólás #5398 Dátum: 2014.07.17 csütörtök, 10:59:08 »

Nem egyszerű a mutatvány. Ki kell préselni a régi csapágyat, és bele az újat. A teljes gólyalábat ki kell szedni.

Biztos neki akarsz állni...? Szervizben egy óra alatt megvan 6-8 ezer Ft-ért, szemben a fél napos tömény szívással, ha még nem csináltál ilyet és nem tudod, hogyan kell.

AndyA
Szia, és köszi. Mindent én csinálok a kocsimon a kuplungozástól a fékig mindent, van műhely szerszám meg minden... nyes Csak még ezt a műveletet nem csináltam de hétfőn nekilátok falbav Köszi mégegyszer Wink
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5399 Dátum: 2014.07.17 csütörtök, 11:18:21 »

Szia, és köszi. Mindent én csinálok a kocsimon a kuplungozástól a fékig mindent, van műhely szerszám meg minden... nyes Csak még ezt a műveletet nem csináltam de hétfőn nekilátok falbav Köszi mégegyszer Wink

Fakír, és még élvezi is. Smiley

Sok szerencsét!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 101 102 103 104 105 106 107 [108] 109 110 111 112 113 114 115 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.08 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.