Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.27 szerda, 03:10:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 108 109 110 111 112 113 114 [115] 116 117 118 119 120 121 122 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11192580 alkalommal)
0 Felhasználó és 17 vendég van a témában
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5700 Dátum: 2011.03.26 szombat, 17:31:18 »

Pedig jó kis oldal. Akkor hová tartozik?
Mert sok itteni ember írása van ott.

na az az oldal nem ide tartozik.

aha rakd bele, meg küld el külön is worship
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #5701 Dátum: 2011.03.26 szombat, 17:48:20 »



Ez nincs meg veletlenul eredeti felbontasban?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #5702 Dátum: 2011.03.26 szombat, 19:44:19 »

Pedig jó kis oldal. Akkor hová tartozik?
Mert sok itteni ember írása van ott.

A tudás egyik fórumé sem!Az mindenkit megillet,és én nem is értem,hogy itt ez miért tiltott!Na mind1...... Undecided

Ha elküldöd az anyagot bármilyen formában,akkor feltudom tenni oda a cikkedet! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #5703 Dátum: 2011.03.26 szombat, 19:45:33 »

írd meg egy docban, rakd bele egy képbe, és küldd el nekem. mailcímem a profilomban. kirakom ide, a wiki az nem ide tartozik


bárcsak kilehetne már rakni ide is a cikkeket,de úgylátom,ez csak neked fontos..... Cry
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #5704 Dátum: 2011.03.26 szombat, 19:47:39 »

A kompresszor csere közben sikerült kinyírnom a turbócső tartó gumi tömítéseket.
Tudjátok, amit fixre szokás csinálni, hogy ne zörögjön.

De nem tudom levenni. Mintha rá lenne sajtolva az anya (ami nem is hatlapfejű hanem kerek) vagy ilyesmi, de közben meg elforog.
Valaki lécci-lécci mondja el, hogy mit kezdjek vele.
Gondoltam flexre, de félek, hogy kettévágok ezt-azt amit nem kéne.

Akkor azok már xarok voltak......
az anya ponthegesztve volt a lemezhez.az leszakadt.ha nem tudod megpogni semmivel-mondjuk patentfogóval,akkor bizony marad a kisflex.vagy fűrészlap mint hegedű..... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5705 Dátum: 2011.03.26 szombat, 19:49:24 »

Akkor azok már xarok voltak......
az anya ponthegesztve volt a lemezhez.az leszakadt.ha nem tudod megpogni semmivel-mondjuk patentfogóval,akkor bizony marad a kisflex.vagy fűrészlap mint hegedű..... vigyor3
azokat néztem ma én is, de nem mertem kitekerni a csavarokat vigyor3

a szilent viszont nagyon ki van benne. azt néztem, ha leszakad, akkor egy talpas anyával helyettesíthető lenne??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #5706 Dátum: 2011.03.26 szombat, 19:50:48 »

azokat néztem ma én is, de nem mertem kitekerni a csavarokat vigyor3

a szilent viszont nagyon ki van benne. azt néztem, ha leszakad, akkor egy talpas anyával helyettesíthető lenne??
rakni kell egy sima anyócát fakötésű alátéttel,és bekenni rézpasztával a csavartot.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5707 Dátum: 2011.03.26 szombat, 19:55:06 »

Kösz.
Igen. Fontosnak tartom. Én sokat merítettem onnan.
Jövő héten ígérem megírom és küldöm neked is meg H. Zsoltnak is.

A tudás egyik fórumé sem!Az mindenkit megillet,és én nem is értem,hogy itt ez miért tiltott!Na mind1...... Undecided

Ha elküldöd az anyagot bármilyen formában,akkor feltudom tenni oda a cikkedet! Wink wave
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5708 Dátum: 2011.03.26 szombat, 19:57:09 »

Én 4 betétes szélgumis hevedert fogok alátenni, de ez már egy másik történet.  eplus2
azokat néztem ma én is, de nem mertem kitekerni a csavarokat vigyor3

a szilent viszont nagyon ki van benne. azt néztem, ha leszakad, akkor egy talpas anyával helyettesíthető lenne??
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5709 Dátum: 2011.03.26 szombat, 19:59:03 »

A barmok.

...az anya ponthegesztve volt a lemezhez.az leszakadt.....
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #5710 Dátum: 2011.03.26 szombat, 19:59:36 »

Kösz.
Igen. Fontosnak tartom. Én sokat merítettem onnan.
Jövő héten ígérem megírom és küldöm neked is meg H. Zsoltnak is.

eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5711 Dátum: 2011.03.27 vasárnap, 09:33:42 »

Tisztelt Fórumtársak!
Csatlakozom az előttem szólokhoz. Én is nagyon fontosnak tartanám azt ,hogy minden ötletet, ujitás, szakmai tapasztalatot meglehesen jelentetni cikk formájában ezen a fórumon is. Szerintem a tudás nem bűn. A legnagyobb bünt az követi el aki irigységből gőgből kivagyiságból nem osztja meg tudását másokkal. Nekem például örömet okoz ha valakinek tudok segiteni. Bisztos vagyok benne ,hogy nem vagyok egyedül a fórumon. Folytatni kéne a fórum főoldalán közölt szakmai cikkek további megjelentetését. Remélem  nem koptattam feleslegesen a billentyüket és a kérésünk meghalgatásra talál.

Tisztelettel László! 
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #5712 Dátum: 2011.03.27 vasárnap, 10:42:31 »

Tisztelt Fórumtársak!
Csatlakozom az előttem szólokhoz. Én is nagyon fontosnak tartanám azt ,hogy minden ötletet, ujitás, szakmai tapasztalatot meglehesen jelentetni cikk formájában ezen a fórumon is. Szerintem a tudás nem bűn. A legnagyobb bünt az követi el aki irigységből gőgből kivagyiságból nem osztja meg tudását másokkal. Nekem például örömet okoz ha valakinek tudok segiteni. Bisztos vagyok benne ,hogy nem vagyok egyedül a fórumon. Folytatni kéne a fórum főoldalán közölt szakmai cikkek további megjelentetését. Remélem  nem koptattam feleslegesen a billentyüket és a kérésünk meghalgatásra talál.

Tisztelettel László! 
eljen Wink wave
remélem nemsoká itt is kinnt lesznek a cikkek elérhető felületen,mert még csak páran látjuk őket zárolva a nagyközönség elől.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mferkó
Vendég
« Új hozzászólás #5713 Dátum: 2011.03.27 vasárnap, 11:28:01 »

ez lesz a nyár kérdése (csak mint a termosztát télen): hűtőventilátor előtét ellenállás és/vagy csatlakozó hiba.

Szia'

A TDDI-ben hol keressem ezt a cuccot? Nekem is folyamatosan kapcsolgat a venti, most hogy jobb az idő....

kösz
Naplózva
Spal92
Vendég
« Új hozzászólás #5714 Dátum: 2011.03.27 vasárnap, 15:28:26 »

Sziasztok! wave

Olyan kérdésem lenne, hogy valaki használ-e a távolsági fényszóróba ledes égőt? és h az milyen neki?
jobban lehet vele látni, mint a H1 halogénnel?  wow1
Naplózva
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #5715 Dátum: 2011.03.27 vasárnap, 17:28:30 »

Szia'

A TDDI-ben hol keressem ezt a cuccot? Nekem is folyamatosan kapcsolgat a venti, most hogy jobb az idő....

kösz

asszem alulról talál6ó+ szóval le kell venni azt a kőfelverődés gátoló burkolatoz és akkor ott van a venti alján, nekem is kapcsolgat mindig, csak legutóbbi oilcserénél elfelejtettem +bámulni, na mind1 majd 20E km múlva...
Naplózva
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5716 Dátum: 2011.03.27 vasárnap, 17:33:39 »

hiho!

olyan dologgal próbálkozott már valaki hogy a hátsó mosó motorját késleltetve indítsa? Az lenne a gond hogy ugye ha saras poros az üveg és ráhúzom a mosót akkor egyből indul a lapát a víz meg csak egy 2-3 sec késéssel érkezik meg addig meg karcolássza az üveget a lapát tök fölöslegesen szomoru1
valami relével vagy nem tom mivel meg lehet ezt oldani?
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
molnar
Vendég
« Új hozzászólás #5717 Dátum: 2011.03.27 vasárnap, 18:11:23 »

Ha valaki tud segíteni központi zár hibában ne tartsa magában! Wink
A hiba: Jobb oldali ajtózár beragadt, az ajtót nem lehet kinyitni kívülről sem belülről. Kint levettük a kilincset a kis apró lyukon nem sok mindent tudtunk kezdeni, belül nem lehet bontani csukott ajtónál, durva azért. beka3
Belül a kilincs feletti kis gomb be van feszülve lenyomott állapotban, kilincsel együtt lehet nyitni csak épp az ajtót nem nyitja ki.
Találkoztatok már ilyennel?
Előre is thx a segítséget. worship worship
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5718 Dátum: 2011.03.27 vasárnap, 18:13:10 »

Ha valaki tud segíteni központi zár hibában ne tartsa magában! Wink
A hiba: Jobb oldali ajtózár beragadt, az ajtót nem lehet kinyitni kívülről sem belülről. Kint levettük a kilincset a kis apró lyukon nem sok mindent tudtunk kezdeni, belül nem lehet bontani csukott ajtónál, durva azért. beka3
Belül a kilincs feletti kis gomb be van feszülve lenyomott állapotban, kilincsel együtt lehet nyitni csak épp az ajtót nem nyitja ki.
Találkoztatok már ilyennel?
Előre is thx a segítséget. worship worship
próbáld meg levenni az akksisarut és úgy nyitni kulccsal, hátha úgy sikerül...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
molnar
Vendég
« Új hozzászólás #5719 Dátum: 2011.03.27 vasárnap, 18:23:00 »

próbáld meg levenni az akksisarut és úgy nyitni kulccsal, hátha úgy sikerül...
Az a baj, hogy azon az oldalon nincs kulcsnyílás, csak a vezető oldali ajtón.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5720 Dátum: 2011.03.27 vasárnap, 18:24:31 »

Az a baj, hogy azon az oldalon nincs kulcsnyílás, csak a vezető oldali ajtón.
tényleg worship
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #5721 Dátum: 2011.03.27 vasárnap, 18:32:07 »

hiho!

olyan dologgal próbálkozott már valaki hogy a hátsó mosó motorját késleltetve indítsa? Az lenne a gond hogy ugye ha saras poros az üveg és ráhúzom a mosót akkor egyből indul a lapát a víz meg csak egy 2-3 sec késéssel érkezik meg addig meg karcolássza az üveget a lapát tök fölöslegesen szomoru1
valami relével vagy nem tom mivel meg lehet ezt oldani?

Egy darab ellenallas, egy darab kondenzator, egy Schmitt-trigger (ez egy 14 labu IC, amiben 6 darab van belole, de per pillanat nem talalok kisebbet, amiben csak egy lenne, ami birja a 15V-ot), meg egy FET. Ennyi kell hozza. Az elso ketto az kb. 3 Ft darabja, az IC 25-30 Ft, a FET draga, az mar 119 Ft. Gondolom, ugy 50A eleg lesz az ablaktorlo motorjanak?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #5722 Dátum: 2011.03.27 vasárnap, 18:35:24 »

Az a baj, hogy azon az oldalon nincs kulcsnyílás, csak a vezető oldali ajtón.
Akkor is vedd le egy fél órára ártani nem árt hátha észhez tér.CSak utána az ablakokat automata felhúzáshoz újra programozni kell meg a rádiót.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
mferkó
Vendég
« Új hozzászólás #5723 Dátum: 2011.03.27 vasárnap, 20:32:57 »

asszem alulról talál6ó+ szóval le kell venni azt a kőfelverődés gátoló burkolatoz és akkor ott van a venti alján, nekem is kapcsolgat mindig, csak legutóbbi oilcserénél elfelejtettem +bámulni, na mind1 majd 20E km múlva...

Köszi!!!!!!!!!! worship
Naplózva
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #5724 Dátum: 2011.03.27 vasárnap, 23:03:04 »

ez az ablakmoso idozites engem is nagyon erdekel.
egy japan offos autoban volt ilyen es nagyon jo volt az elso es a hatso (foleg) ablakon is.

Egy magamfajta antitalentumnak el lehet magyarazni emberi modon mit kell osszerakni hozza,hogyan es hova kapcsolni?

Elore is koszonom!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #5725 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 10:07:33 »

ez az ablakmoso idozites engem is nagyon erdekel.
egy japan of*** autoban volt ilyen es nagyon jo volt az elso es a hatso (foleg) ablakon is.

Egy magamfajta antitalentumnak el lehet magyarazni emberi modon mit kell osszerakni hozza,hogyan es hova kapcsolni?

Elore is koszonom!

Majd osszedrotozok valamit, kiprobalom, azutan mar nem ugy.

Amugy nagyjabol annyirol van szo, hogy a kondenzator es az ellenallas ertekeinek szorzata kiad egy idoallandot. Ha mondjuk 3 masodperc a cel, akkor egy 10 uF-os kondenzatorhoz kell egy kb. 300 k-s ellenallas sorba kotve. 300 x 10^3 * 10 * 10^-6 = 3 masodperc. A mukodese meg ecceru: az ellenallason keresztul feltoltodik a kondi. Ehhez persze ugyanugy kb. 3 masodpercre lesz szuksege, de az mindegy, mielott hasznalni akarod a mosot, boven lesz ennyi ideje. Ilyenkor ennek (plusz tapfesz) az invertalt jele a nulla, azaz a semmi lesz a kimeneten. Amikor megnyomod a gombot, egy FET (szilardtestrele) a foldre zarja a kondit, amitol az elkezd kisulni, de az ellenallas miatt ez megint 3 masodpercig fog neki tartani, mig leer a foldre. Amikor a megfeleloen alacsony feszultseget eleri, az inverter atbillen, es a kimeneten megjelenik az 1-es ertek (plusz tapfesz), amivel utana (egy masik FET-tel) azt kapcsolsz, amit akarsz.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.28 hétfő, 10:17:51 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
attila0819
Vendég
« Új hozzászólás #5726 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 11:06:51 »

Helo .

Arra lennék kíváncsi hogy sony 6cd fejegységen van  Rca kimenet?

Ezér feleslegesen nem szedném szét a belsejét az autónak.

Előre is kösz
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #5727 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 11:13:05 »

Egy darab ellenallas, egy darab kondenzator, egy Schmitt-trigger (ez egy 14 labu IC, amiben 6 darab van belole, de per pillanat nem talalok kisebbet, amiben csak egy lenne, ami birja a 15V-ot), meg egy FET. Ennyi kell hozza. Az elso ketto az kb. 3 Ft darabja, az IC 25-30 Ft, a FET draga, az mar 119 Ft. Gondolom, ugy 50A eleg lesz az ablaktorlo motorjanak?

AndyA
Ez engem is érdekel, de az első ablaktörlőre. Viszont a működési feltételeit finomítani kellene, mert pl. ha már megy a törlés, és benyomod a spricnit, nem kell bele a 3mp (pl. télen, esik a hó, megy a törlő, de telenyomnak sáros latyakkal, amihez meg már nem árt egy kis mosófolyadék sem....)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #5728 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 11:29:33 »

Sziasztok! wave

Olyan kérdésem lenne, hogy valaki használ-e a távolsági fényszóróba ledes égőt? és h az milyen neki?
jobban lehet vele látni, mint a H1 halogénnel?  wow1

Szerintem nem használ senki, mert még nem lehet kapni olyan fényforrást ami jó lenne erre a célra (kevés a fénye), és ha lehetne akkor jóval drágább lenne, mint a xenon és természetesen cserélni kéne a lámpa testet is, mert a ledes fényforrások fókusza teljesen máshogy alakul mint az izzóké.
Nekem a ködlámpában van ledes fényforrás, de látni nem nagyon lehet vele, így csak nappali menetfénynek használom (annak is vettem).
A lényeg: nem igen helyettesíthető a távolsági és a tompított fény led-es technikával. A helyzet jelző és az irányjelzők valamint a féklámpa (de inkább csak a helyzetjelző) már egész jól helyettesíthetők, de bővebben itt:

http://mondeo.hu/index.php?topic=18.8800
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #5729 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 11:33:10 »

Ez engem is érdekel, de az első ablaktörlőre. Viszont a működési feltételeit finomítani kellene, mert pl. ha már megy a törlés, és benyomod a spricnit, nem kell bele a 3mp (pl. télen, esik a hó, megy a törlő, de telenyomnak sáros latyakkal, amihez meg már nem árt egy kis mosófolyadék sem....)

Akkor fogalmazzuk meg pontosan, hogyan is kellene mukodjon?

Ablakmoso megnyomasara spricni, utana 3 sec kesleltetessel indul a torles. Ha a torles mar folyamatos, akkor az ezen mit valtoztatna szerinted?

Mondjuk azt is meg kell nezni a kapcsrajzokban, hogy ezt hova lehetne berakni elektromosan a rendszerbe. Szerintem kozvetlenul az ablaktorlo motor ele, mashol nem nagyon lehet belenyulni - gondolom, ezt is a GEM vagy valami hasonlo vezerli.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #5730 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 15:23:45 »

Akkor fogalmazzuk meg pontosan, hogyan is kellene mukodjon?

Ablakmoso megnyomasara spricni, utana 3 sec kesleltetessel indul a torles. Ha a torles mar folyamatos, akkor az ezen mit valtoztatna szerinted?

Mondjuk azt is meg kell nezni a kapcsrajzokban, hogy ezt hova lehetne berakni elektromosan a rendszerbe. Szerintem kozvetlenul az ablaktorlo motor ele, mashol nem nagyon lehet belenyulni - gondolom, ezt is a GEM vagy valami hasonlo vezerli.

AndyA
Az ablakmosó motort közvetlenül a bajuszkapcsoló vezérli. Egy motor van. Az első-hátsó mosás polaritásváltással működik. Alapállapotban mindkét szál +12V-on van, és hol az egyiket hol a másikat testeled a kapcsolóval. Ha hátsó mosás közben az elsőt is nyomod, akkor mindkét szál testre kerül, tehát megáll a motor. Én a kondi és ellenállás helyett egy mikrovezérlőt raknék bele meg két váltórelét, de én már csak ilyen vagyok. Egy teljesítmény fettel nem fog működni, esetleg csak 4 ajtósban, ahol nincs hátsó mosó.
Egy ilyen kütyü az első mosás kontaktusát is védené a hosszabb távon elkerülhetetlen szétégéstől.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #5731 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 15:35:27 »

Az ablakmosó motort közvetlenül a bajuszkapcsoló vezérli. Egy motor van. Az első-hátsó mosás polaritásváltással működik. Alapállapotban mindkét szál +12V-on van, és hol az egyiket hol a másikat testeled a kapcsolóval. Ha hátsó mosás közben az elsőt is nyomod, akkor mindkét szál testre kerül, tehát megáll a motor. Én a kondi és ellenállás helyett egy mikrovezérlőt raknék bele meg két váltórelét, de én már csak ilyen vagyok. Egy teljesítmény fettel nem fog működni, esetleg csak 4 ajtósban, ahol nincs hátsó mosó.
Egy ilyen kütyü az első mosás kontaktusát is védené a hosszabb távon elkerülhetetlen szétégéstől.

Van meg egy megoldas, de azt meg kell nezni, hogy a Mondeoban kivitelezheto-e. Az ablaktorlo ugy mukodik, hogy van egy fix tapja es egy kapcsolovezeteke. A kapcsolojelre beindul, majd a fix taprol leir egy oda-visszat a vegallaskapcsoloig. Ha ezt a kapcsolojelet tudjuk kesleltetni, akar csak olyan modon, hogy amig a moso megy (nyomjak a gombot), mar nyert ugyunk van. Ez pedig egy darab alaphelyzetben zart rele, ami a mosora van kotve, es addig szakitja az ablaktorlo kapcsolovezeteket, mig jelet kap a mosotol.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
csehors
Vendég
« Új hozzászólás #5732 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 18:32:26 »

Arra készülök, hogy lebontom a műszerfalat a kiégett izzó cseréje miatt. A lebontás menete megvan képekkel, de jó lenne tudni (előre), hogy pontosan milyen izzó való bele. Nem lenne hátrány ha beszerezném a lebontás előtt.
Hol találok szerintetek infót az izzó(cskák)ról?
Naplózva
molnar
Vendég
« Új hozzászólás #5733 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 18:33:15 »

Ha valaki tud segíteni központi zár hibában ne tartsa magában! Wink
A hiba: Jobb oldali ajtózár beragadt, az ajtót nem lehet kinyitni kívülről sem belülről. Kint levettük a kilincset a kis apró lyukon nem sok mindent tudtunk kezdeni, belül nem lehet bontani csukott ajtónál, durva azért. beka3
Belül a kilincs feletti kis gomb be van feszülve lenyomott állapotban, kilincsel együtt lehet nyitni csak épp az ajtót nem nyitja ki.
Találkoztatok már ilyennel?
Előre is thx a segítséget. worship worship

Ma is nézegettük, nem férni hozzá sehonnan, aksi levétel nem használ
Senkinek semmi ötlete, tippje?
 integet2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #5734 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 18:42:49 »

Ma is nézegettük, nem férni hozzá sehonnan, aksi levétel nem használ
Senkinek semmi ötlete, tippje?
 integet2
talán..tipp.
Ha a kilincs kivűlről lenn van akkor világíts be egy lámpával,és kissé barla kell lennie nem túl messze 1 függőleges rudazatnak.
Ha ez megvan,akkor próbáld meg hegyescsőrű fogóval azt hiszem lefelé húzni.Ha nem történik semmi akkor felfelé.
Ha így sem nyílik meg az ajtó,akkor a dupla retesz van beragadva.akkó nem tom mit lehet kezdeni..... Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5735 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 18:45:10 »

talán..tipp.
Ha a kilincs kivűlről lenn van akkor világíts be egy lámpával,és kissé barla kell lennie nem túl messze 1 függőleges rudazatnak.
Ha ez megvan,akkor próbáld meg hegyescsőrű fogóval azt hiszem lefelé húzni.Ha nem történik semmi akkor felfelé.
Ha így sem nyílik meg az ajtó,akkor a dupla retesz van beragadva.akkó nem tom mit lehet kezdeni..... Wink wave
talán nyitójelet kéne adni a megfelelő kábeleken keresztül... de ez csak egy tipp, nem tudom, hogy mit csinálna utána...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #5736 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 18:46:23 »

talán..tipp.
Ha a kilincs kivűlről lenn van akkor világíts be egy lámpával,és kissé barla kell lennie nem túl messze 1 függőleges rudazatnak.
Ha ez megvan,akkor próbáld meg hegyescsőrű fogóval azt hiszem lefelé húzni.Ha nem történik semmi akkor felfelé.
Ha így sem nyílik meg az ajtó,akkor a dupla retesz van beragadva.akkó nem tom mit lehet kezdeni..... Wink wave
és közben egy második személy bent baszkurálhatná a kilincset és a zárat,hátha kinyílna....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
molnar
Vendég
« Új hozzászólás #5737 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 19:21:27 »

A rudazatot már próbáltuk kívülről, nem csinál semmit. Belül a bovden működik, szerintem maga zár szerkezetben van a hiba. Az ajtózáró kis gomb belül be van nyomódva, mintha feszítené valami.
Nem baj  hazárd megye lordjai ablakon beugrós... smile
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5738 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 19:23:15 »

A rudazatot már próbáltuk kívülről, nem csinál semmit. Belül a bovden működik, szerintem maga zár szerkezetben van a hiba. Az ajtózáró kis gomb belül be van nyomódva, mintha feszítené valami.
Nem baj  hazárd megye lordjai ablakon beugrós... smile
esetleg próbáld meg, hogy leveszed a vezetőajtóról az átvezető csatit, hátha az segít
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
molnar
Vendég
« Új hozzászólás #5739 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 19:24:26 »

talán..tipp.
Ha a kilincs kivűlről lenn van akkor világíts be egy lámpával,és kissé barla kell lennie nem túl messze 1 függőleges rudazatnak.
Ha ez megvan,akkor próbáld meg hegyescsőrű fogóval azt hiszem lefelé húzni.Ha nem történik semmi akkor felfelé.
Ha így sem nyílik meg az ajtó,akkor a dupla retesz van beragadva.akkó nem tom mit lehet kezdeni..... Wink wave

Szerintem is a dupla retesz van beragadva, azt nem nyitja sehogysem!
Naplózva
molnar
Vendég
« Új hozzászólás #5740 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 19:29:59 »

esetleg próbáld meg, hogy leveszed a vezetőajtóról az átvezető csatit, hátha az segít
Az az igazság, hogy nem igazán akar kioldani, olyan mintha eltört, kiakadt volna benne valami.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #5741 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 19:35:49 »

Arra készülök, hogy lebontom a műszerfalat a kiégett izzó cseréje miatt. A lebontás menete megvan képekkel, de jó lenne tudni (előre), hogy pontosan milyen izzó való bele. Nem lenne hátrány ha beszerezném a lebontás előtt.
Hol találok szerintetek infót az izzó(cskák)ról?

T5 es T10, HZsolt92 irta meg nemregiben, mult het kozepe fele.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5742 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 19:36:47 »

T5 es T10, HZsolt92 irta meg nemregiben, mult het kozepe fele.

AndyA
t10 4db 3w-os
t5 6db 1,2w-os
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ice850303
Vendég
« Új hozzászólás #5743 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 20:15:44 »

t10 4db 3w-os
t5 6db 1,2w-os

gond ha nem 3wattos hanem 5wattosat raktam bele?  Grin Huh? sima helyzetjelzőset
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5744 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 20:18:17 »

gond ha nem 3wattos hanem 5wattosat raktam bele?  Grin Huh? sima helyzetjelzőset
szét fog olvadni a műanyag benne...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ice850303
Vendég
« Új hozzászólás #5745 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 20:19:28 »

szét fog olvadni a műanyag benne...

akkor kiveszem  Shocked thx  worship
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #5746 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 20:21:29 »

Szerintem is a dupla retesz van beragadva, azt nem nyitja sehogysem!
hehe
Rambo tarifája

Kiállás - 4 ezer Ft
Nyitás nappal (8-16h) - 6 ezer Ft
Nyitás este (16-8h) - 8 ezer Ft

mobil: 20/9436-273


Ez nagyon komoly!!!!!
http://www.a5.hu/cikkek/7/5632.shtml
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #5747 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 20:26:05 »

Van meg egy megoldas, de azt meg kell nezni, hogy a Mondeoban kivitelezheto-e. Az ablaktorlo ugy mukodik, hogy van egy fix tapja es egy kapcsolovezeteke. A kapcsolojelre beindul, majd a fix taprol leir egy oda-visszat a vegallaskapcsoloig. Ha ezt a kapcsolojelet tudjuk kesleltetni, akar csak olyan modon, hogy amig a moso megy (nyomjak a gombot), mar nyert ugyunk van. Ez pedig egy darab alaphelyzetben zart rele, ami a mosora van kotve, es addig szakitja az ablaktorlo kapcsolovezeteket, mig jelet kap a mosotol.

AndyA

És a normál ablaktörlés is csak a mosógomb nyomása mellett indul el?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #5748 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 20:32:50 »

Majd osszedrotozok valamit, kiprobalom, azutan mar nem ugy.

Amugy nagyjabol annyirol van szo, hogy a kondenzator es az ellenallas ertekeinek szorzata kiad egy idoallandot. Ha mondjuk 3 masodperc a cel, akkor egy 10 uF-os kondenzatorhoz kell egy kb. 300 k-s ellenallas sorba kotve. 300 x 10^3 * 10 * 10^-6 = 3 masodperc. A mukodese meg ecceru: az ellenallason keresztul feltoltodik a kondi. Ehhez persze ugyanugy kb. 3 masodpercre lesz szuksege, de az mindegy, mielott hasznalni akarod a mosot, boven lesz ennyi ideje. Ilyenkor ennek (plusz tapfesz) az invertalt jele a nulla, azaz a semmi lesz a kimeneten. Amikor megnyomod a gombot, egy FET (szilardtestrele) a foldre zarja a kondit, amitol az elkezd kisulni, de az ellenallas miatt ez megint 3 masodpercig fog neki tartani, mig leer a foldre. Amikor a megfeleloen alacsony feszultseget eleri, az inverter atbillen, es a kimeneten megjelenik az 1-es ertek (plusz tapfesz), amivel utana (egy masik FET-tel) azt kapcsolsz, amit akarsz.

AndyA

Azt is megkell oldani szerintem ha esőben tolatsz és hátramenetbe rakod abban a pillanatban ugye elindul a törlő.De akkor is lehet,hogy száraz az ablak.Ezt nefelejtsétek ki.Csak eszembe jutott.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #5749 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 20:40:21 »

És a normál ablaktörlés is csak a mosógomb nyomása mellett indul el?
az ablaktörlő motor reléje is a gem-től kapja a tápot,nem?Azt nem lehetne berelézni és azt késleltetve huzatni vagy elengedni?
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.28 hétfő, 20:45:12 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 108 109 110 111 112 113 114 [115] 116 117 118 119 120 121 122 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.083 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.