Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 13:26:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 367 368 369 370 371 372 373 [374] 375 376 377 378 379 380 381 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11168934 alkalommal)
0 Felhasználó és 78 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18650 Dátum: 2013.11.12 kedd, 20:55:19 »

Ez nem tűnik bonyolultnak... szóval követem a leírást, és már kész is van?  wow1
amikor kész,balról jobbra mellmagassagban elhuzod a kezed, a tenyereddel előre mutatva,és hangosan mondod: Mukodj!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18651 Dátum: 2013.11.12 kedd, 20:59:07 »

amikor kész,balról jobbra mellmagassagban elhuzod a kezed, a tenyereddel előre mutatva,és hangosan mondod: Mukodj!

Ez menni fog!

GSR: "tudja valaki, hogy kell bekötni mondeo első ködlámpát?"

Értettem a poént, erre reagáltam...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18652 Dátum: 2013.11.12 kedd, 21:00:31 »

Ez menni fog!

GSR: "tudja valaki, hogy kell bekötni mondeo első ködlámpát?"

Értettem a poént, erre reagáltam...

vágom.én csak a finist írtam hozzá....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18653 Dátum: 2013.11.12 kedd, 21:03:07 »

Akkor most már tudja is, nem?  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18654 Dátum: 2013.11.12 kedd, 21:32:40 »

Akkor most már tudja is, nem?  hehe

Asszem, mán' vágja. A drótot  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #18655 Dátum: 2013.11.12 kedd, 21:59:15 »

Asszem, mán' vágja. A drótot  vigyor3

Vagy az ereit  eplus2 eplus2
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Big_Qba
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 694


WWW E-mail
« Új hozzászólás #18656 Dátum: 2013.11.13 szerda, 13:08:06 »

Sziasztok!  wave

Van egy olyan problémám, amikor használom a hátsó ablaktörlőt, egy idő után nem szaggatottan töröl, hanem folyamatosan, még akkor is, ha a bajuszkapcsolón kikapcsolom. Egy idő után "észhez tér" és megáll. Motor ki-be kapcsolása után is visszaáll a rend (egy ideig). Valamilyen relére gyanakszom, talán ott összeéget valami és egy bizonyos használat után felmelegszik és áthúz. Szerintetek?

Köszi, üdv:q  worship worship
Naplózva

2003. 12. TDCi Ghia kombi 130Le
www.wysocki.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18657 Dátum: 2013.11.13 szerda, 14:14:43 »

Sziasztok!  wave

Van egy olyan problémám, amikor használom a hátsó ablaktörlőt, egy idő után nem szaggatottan töröl, hanem folyamatosan, még akkor is, ha a bajuszkapcsolón kikapcsolom. Egy idő után "észhez tér" és megáll. Motor ki-be kapcsolása után is visszaáll a rend (egy ideig). Valamilyen relére gyanakszom, talán ott összeéget valami és egy bizonyos használat után felmelegszik és áthúz. Szerintetek?

Köszi, üdv:q  worship worship

igen.talán a releje....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Big_Qba
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 694


WWW E-mail
« Új hozzászólás #18658 Dátum: 2013.11.13 szerda, 15:49:54 »

igen.talán a releje....
hol találom meg Huh?  worship
Naplózva

2003. 12. TDCi Ghia kombi 130Le
www.wysocki.hu
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #18659 Dátum: 2013.11.13 szerda, 16:36:43 »

Sziasztok!  wave

Van egy olyan problémám, amikor használom a hátsó ablaktörlőt, egy idő után nem szaggatottan töröl, hanem folyamatosan, még akkor is, ha a bajuszkapcsolón kikapcsolom. Egy idő után "észhez tér" és megáll. Motor ki-be kapcsolása után is visszaáll a rend (egy ideig). Valamilyen relére gyanakszom, talán ott összeéget valami és egy bizonyos használat után felmelegszik és áthúz. Szerintetek?

Köszi, üdv:q  worship worship


olyankor a tolatólámpád nem világít esetleg?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18660 Dátum: 2013.11.13 szerda, 17:29:41 »

olyankor a tolatólámpád nem világít esetleg?
eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18661 Dátum: 2013.11.13 szerda, 17:34:38 »

hol találom meg Huh?  worship
bal térd előtt K64es relé:

http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=File:Glovebox_relays.jpg
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
jonasmisi
Vendég
« Új hozzászólás #18662 Dátum: 2013.11.13 szerda, 17:44:17 »

Bocsáss meg, de nem teljesen értem az ellenállást. Azért kötöttem sorba a ledeket, mert így elbírják a 14,4V-ot. És ahogy írtam, tökéletesen működött akku cseréig. Szerintem úgy kellene felismertetnem a hátsó ablakokat, hogy nincsenek bekötve a ledek.

Megkövetlek MESTER!!!
Igazad volt az ellenállással.
A végeredmény a következő: minden kilincsnél megmaradt az öt led, de nagyon melegedtek. Minden kilincsnél a ledek elé beraktam egy 100ohm-os ellenállást, és a végeredmény tökéletes.
Naplózva
Big_Qba
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 694


WWW E-mail
« Új hozzászólás #18663 Dátum: 2013.11.13 szerda, 17:51:33 »

worship
Naplózva

2003. 12. TDCi Ghia kombi 130Le
www.wysocki.hu
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18664 Dátum: 2013.11.13 szerda, 19:19:23 »

Megkövetlek MESTER!!!
Igazad volt az ellenállással.
A végeredmény a következő: minden kilincsnél megmaradt az öt led, de nagyon melegedtek. Minden kilincsnél a ledek elé beraktam egy 100ohm-os ellenállást, és a végeredmény tökéletes.


A led nem pont úgy műxik, mint az izzó. Egy-két tized volt emelkedés-csökkenés jelentős áramfelvétellel jár.
Ezért kell elé ellenállás.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #18665 Dátum: 2013.11.13 szerda, 19:35:51 »

A led nem pont úgy műxik, mint az izzó. Egy-két tized volt emelkedés-csökkenés jelentős áramfelvétellel jár.
Ezért kell elé ellenállás.

Nem utolsó sorban az is hivatalosan a neve, hogy _áramkorlátozó_ ellenállás. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #18666 Dátum: 2013.11.13 szerda, 21:27:25 »

Szevasztok skacok!

Nem tudja valaki véletlenül Denso nagynavi zenei teljesítményét?
Ki akarom cserélni a gyári hangszórót, kéne valami támpont milyen wattosat vegyek.....

Köszi
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Big_Qba
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 694


WWW E-mail
« Új hozzászólás #18667 Dátum: 2013.11.13 szerda, 21:52:32 »

Szevasztok skacok!

Nem tudja valaki véletlenül Denso nagynavi zenei teljesítményét?
Ki akarom cserélni a gyári hangszórót, kéne valami támpont milyen wattosat vegyek.....

Köszi
Domi cserélte, kérdezd meg tőle pü-ben!  wave
Naplózva

2003. 12. TDCi Ghia kombi 130Le
www.wysocki.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18668 Dátum: 2013.11.13 szerda, 22:09:36 »

Szevasztok skacok!

Nem tudja valaki véletlenül Denso nagynavi zenei teljesítményét?
Ki akarom cserélni a gyári hangszórót, kéne valami támpont milyen wattosat vegyek.....

Köszi

Én az érzékenységre fordítanék hangsúlyt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
adampeter
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #18669 Dátum: 2013.11.15 péntek, 17:08:01 »

Üdv márkatársak!

Ismét a segítségeteket szeretném kérni.(2001 Ford Mondeo TDDI kombi)
Van egy olyan problémám, hogy nehezem melegszik fel a víz üzemi hőfokra.
Ha erőlködik a motor vagy jobban pörög akkor feljebb megy a vízhőfog, de amint tartom a sebességet vagy motorfékkel megyek szemmel láthatóan megy le a hőfok.
Ha bekapcsolom a fűtőventilátort akkor meg egyenesen katasztrófa.
Van amikor lemegy szinte nullára.
Volt amikor autópályán 130-140 km/h-nál is visszament a negyed jelzésig.
Termosztát ki lett cserélve.
Már gondoltam arra is, hogy bekapcsol a hűtőventilátor és lehúztam a sarút, de nem ez volt a gond.
Gondoltam arra is, hogy beteszek egy kartonlapot a hűtő elé ez most talán jó lenne, de mi lesz ha jönnek a kemény fagyok.
Mi lehet a gond?
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 TDDi kombi
ferenc77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57


E-mail
« Új hozzászólás #18670 Dátum: 2013.11.15 péntek, 17:38:02 »

Sziasztok.

Egy kis segítségre lenne szükségem.
A külső hőmérséklet mérésével van gondom , a valós értéknél kb 10 fokkal mér kevesebbet.
Egyik napról a másikra jött elő a hiba, előtte tökéletesen mérte a külső hőmérsékletet.

A külső hőmérséklet jeladóra gondolok, hogy az lehet rossz esetleg kontakt hibás.
Merre keressem a jeladót, hogy ellenőrizni tudjam?

Előre is köszönöm a segítséget.
Naplózva

2006 2.0l  TDCI Ghia  130 LE   INA,EGR OFF,   425 000 KM
2003 1,4 Benzin Fiesta
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18671 Dátum: 2013.11.15 péntek, 17:47:49 »

Üdv márkatársak!

Ismét a segítségeteket szeretném kérni.(2001 Ford Mondeo TDDI kombi)
Van egy olyan problémám, hogy nehezem melegszik fel a víz üzemi hőfokra.
Ha erőlködik a motor vagy jobban pörög akkor feljebb megy a vízhőfog, de amint tartom a sebességet vagy motorfékkel megyek szemmel láthatóan megy le a hőfok.
Ha bekapcsolom a fűtőventilátort akkor meg egyenesen katasztrófa.
Van amikor lemegy szinte nullára.
Volt amikor autópályán 130-140 km/h-nál is visszament a negyed jelzésig.
Termosztát ki lett cserélve.
Már gondoltam arra is, hogy bekapcsol a hűtőventilátor és lehúztam a sarút, de nem ez volt a gond.
Gondoltam arra is, hogy beteszek egy kartonlapot a hűtő elé ez most talán jó lenne, de mi lesz ha jönnek a kemény fagyok.
Mi lehet a gond?

Mindkettő termosztátot kicserélted?  Utángyártott néha nem nyerő.....
Egyből melegszik a vízhűtő mindkét csöve? Természetesen ha alapjáraton jár és kézrátéttel vizsgálod.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18672 Dátum: 2013.11.15 péntek, 17:49:00 »

Sziasztok.

Egy kis segítségre lenne szükségem.
A külső hőmérséklet mérésével van gondom , a valós értéknél kb 10 fokkal mér kevesebbet.
Egyik napról a másikra jött elő a hiba, előtte tökéletesen mérte a külső hőmérsékletet.

A külső hőmérséklet jeladóra gondolok, hogy az lehet rossz esetleg kontakt hibás.
Merre keressem a jeladót, hogy ellenőrizni tudjam?

Előre is köszönöm a segítséget.

Első vészhárító mögött a ködlámpa belső oldala környékén.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
adampeter
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #18673 Dátum: 2013.11.15 péntek, 18:11:29 »

Mindkettő termosztátot kicserélted?  Utángyártott néha nem nyerő.....
Egyből melegszik a vízhűtő mindkét csöve? Természetesen ha alapjáraton jár és kézrátéttel vizsgálod.

Ezt nem tudtam, hogy kettő van.
Szerelő csinálta a cserét, olajcserével együtt.
Ha szemből nézzük az autót akkor a jobb oldalon felüli lett cserélve.
http://tsory.uw.hu/mondeo/fkoriterm.jpg
Hol van a másik termosztát?
Macerás a cseréje?
A vízhűtő melegedését mindkét csőnél, majd megnézem valamikor.
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 TDDi kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18674 Dátum: 2013.11.15 péntek, 18:20:17 »

Ezt nem tudtam, hogy kettő van.
Szerelő csinálta a cserét, olajcserével együtt.
Ha szemből nézzük az autót akkor a jobb oldalon felüli lett cserélve.
http://tsory.uw.hu/mondeo/fkoriterm.jpg
Hol van a másik termosztát?
Macerás a cseréje?
A vízhűtő melegedését mindkét csőnél, majd megnézem valamikor.

A vízpumpa mögött van egy kisebb termosztát.
Ezt olvasd át és/vagy mutasd meg a szerelődnek is.
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Termoszt%C3%A1tcsere_Mk3_d%C3%ADzelmotorokon
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
adampeter
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #18675 Dátum: 2013.11.15 péntek, 19:36:43 »

A vízpumpa mögött van egy kisebb termosztát.
Ezt olvasd át és/vagy mutasd meg a szerelődnek is.
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Termoszt%C3%A1tcsere_Mk3_d%C3%ADzelmotorokon

Köszi a gyors válaszokat.
Most már minden világos. Smiley
Rajta leszek az ügy megoldásán.
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 TDDi kombi
Tomi76
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 204



E-mail
« Új hozzászólás #18676 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 13:49:35 »

Sziasztok!

Valószínű, hogy a generátorom behalt..
Alapjáraton 14,5V a töltőfeszültség, viszont ha minden kapcsolható fogyasztót ráengedek, akkor 11, 4V.. (villogás nincs, viszont a Denso egység kiakadt, csak az akku levétele és a visszarakása után tért magához)
A kérdésem, hogy hol tudok a legolcsóbban felújított generátorhoz jutni, ill. ha megpróbálom házilag javítani, akkor elég csak egy kefe csere?

Előre is köszi..

Tamás
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003.09 Turnier 2.0 TDCi Trend
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #18677 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 14:19:11 »

Sziasztok!

Valószínű, hogy a generátorom behalt..
Alapjáraton 14,5V a töltőfeszültség, viszont ha minden kapcsolható fogyasztót ráengedek, akkor 11, 4V.. (villogás nincs, viszont a Denso egység kiakadt, csak az akku levétele és a visszarakása után tért magához)
A kérdésem, hogy hol tudok a legolcsóbban felújított generátorhoz jutni, ill. ha megpróbálom házilag javítani, akkor elég csak egy kefe csere?

Előre is köszi..

Tamás

Kérdezd meg őket, hátha van nekik: http://www.oninditogenerator.hu/2010/index.php?menu=13
Ha nincs, akkor kb egy nap alatt felújítják a tiedet (reggel viszed, délután hozod).
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18678 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 17:49:59 »

Sziasztok!

Valószínű, hogy a generátorom behalt..
Alapjáraton 14,5V a töltőfeszültség, viszont ha minden kapcsolható fogyasztót ráengedek, akkor 11, 4V.. (villogás nincs, viszont a Denso egység kiakadt, csak az akku levétele és a visszarakása után tért magához)
A kérdésem, hogy hol tudok a legolcsóbban felújított generátorhoz jutni, ill. ha megpróbálom házilag javítani, akkor elég csak egy kefe csere?

Előre is köszi..

Tamás

Ha minden kapcsolhatót felkapcsolsz, akkor teljesen "lenullázod a generátor tudását"és akár az akku nyugalmi feszültsége alá is csúszhatsz. Alapjáraton.
Ezt én is meg tudtam csinálni egy elfáradt akksival. A csere után még nem próbáltam ki.
Én nem törnék még pálcát a generátor felett...további vizsgálatok kellenének.
Az első szélvédőfűtés nagyon durva terhelés. Ha valami nem jó a töltőrendszerben nem is engedi bekapcsolni, vagyis egyből kikapcsol.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Tomi76
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 204



E-mail
« Új hozzászólás #18679 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 19:13:59 »

Válasz
Ha minden kapcsolhatót felkapcsolsz, akkor teljesen "lenullázod a generátor tudását"és akár az akku nyugalmi feszültsége alá is csúszhatsz. Alapjáraton.
Ezt én is meg tudtam csinálni egy elfáradt akksival. A csere után még nem próbáltam ki.
Én nem törnék még pálcát a generátor felett...további vizsgálatok kellenének.
Az első szélvédőfűtés nagyon durva terhelés. Ha valami nem jó a töltőrendszerben nem is engedi bekapcsolni, vagyis egyből kikapcsol.

2 hete nézettem át az autót egy szervízben, többek között az akkut is, amire azt mondták, hogy jó. Viszont ebben az esetben megpróbálok, valami csere akksi keríteni..
Kérdés, ha nem alapjáraton nézem a töltőfeszültséget teljes(kapcsolható) terhelésnél, mennyinek kellene lenni? (ezt viszont mindjárt megmérem)

köszi.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003.09 Turnier 2.0 TDCi Trend
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18680 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 19:19:05 »

2 hete nézettem át az autót egy szervízben, többek között az akkut is, amire azt mondták, hogy jó. Viszont ebben az esetben megpróbálok, valami csere akksi keríteni..
Kérdés, ha nem alapjáraton nézem a töltőfeszültséget teljes(kapcsolható) terhelésnél, mennyinek kellene lenni? (ezt viszont mindjárt megmérem)

köszi.

Ha többet használsz, mint amit a generátorod tud, akkor elkezded használni a az akksit is, nyilván csökken a feszültsége.
Nálam 10 éves aksi került a lapátra, még indított......de a télnek nem akartam nekimenni már vele.

Ha van kieg. fűtésed az is rendesen kajál és ha ráadásul ott zárlat is van, akkor meg pláne.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Tomi76
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 204



E-mail
« Új hozzászólás #18681 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 19:46:40 »

Válasz
Ha többet használsz, mint amit a generátorod tud, akkor elkezded használni a az akksit is, nyilván csökken a feszültsége.
Nálam 10 éves aksi került a lapátra, még indított......de a télnek nem akartam nekimenni már vele.

Ha van kieg. fűtésed az is rendesen kajál és ha ráadásul ott zárlat is van, akkor meg pláne.

Lehet, hogy a ma reggeli mérésem egy kicsit fals lehetett, mert egész este állt az autó (nem töltött).
Vizont napközben mentem vele, és a mostani mérésem eredménye:

Indítás előtti akku fesz: 12,5V
Alapjárati töltés (fogyasztók nélkül): 14,4V
1500-as fordulaton (fogyasztók nélkül): 14,4V
Alapjárati töltés (összes fogyasztó bekapcsolásával): 12,4V
1500-as fordulaton (összes fogyasztó bekapcsolásával): 14,28V

Lehet, hogy az akksi kezdi megadni magát....Akksit hol kapok kedvező áron?

köszi.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003.09 Turnier 2.0 TDCi Trend
spero01
Vendég
« Új hozzászólás #18682 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:01:41 »

Sziasztok!

Olyan jelenséggel találtam magam szembe, hogy vibrál az első fényszóróm menet közben mintha rázkódna.
meghúztam a lámpatesteket tartó zsanérokat be lett állítva a fényszóró.

Mit lehet még vele csinálni vagy csak az én szemem káprázik?

a legjobban ügy észrevehető, higy egyenletlen úton mész és a csóva az előtted lévő autó hátulján vibrál és nem egyenletesen billeg mint a gödrök azt kiadnák.

Köszi
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18683 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:05:38 »

Sziasztok!

Olyan jelenséggel találtam magam szembe, hogy vibrál az első fényszóróm menet közben mintha rázkódna.
meghúztam a lámpatesteket tartó zsanérokat be lett állítva a fényszóró.

Mit lehet még vele csinálni vagy csak az én szemem káprázik?

a legjobban ügy észrevehető, higy egyenletlen úton mész és a csóva az előtted lévő autó hátulján vibrál és nem egyenletesen billeg mint a gödrök azt kiadnák.

Köszi


Az izzó rendesen a helyén van?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18684 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:07:32 »

Lehet, hogy a ma reggeli mérésem egy kicsit fals lehetett, mert egész este állt az autó (nem töltött).
Vizont napközben mentem vele, és a mostani mérésem eredménye:

Indítás előtti akku fesz: 12,5V
Alapjárati töltés (fogyasztók nélkül): 14,4V
1500-as fordulaton (fogyasztók nélkül): 14,4V
Alapjárati töltés (összes fogyasztó bekapcsolásával): 12,4V
1500-as fordulaton (összes fogyasztó bekapcsolásával): 14,28V

Lehet, hogy az akksi kezdi megadni magát....Akksit hol kapok kedvező áron?

köszi.

Nincs ott semmi baj.
A 12,5 V nyugalmi tökéletes.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
spero01
Vendég
« Új hozzászólás #18685 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:09:14 »

Az izzó rendesen a helyén van?

igen mind a kettőben jól áll
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18686 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:31:49 »

Sziasztok!

Olyan jelenséggel találtam magam szembe, hogy vibrál az első fényszóróm menet közben mintha rázkódna.
meghúztam a lámpatesteket tartó zsanérokat be lett állítva a fényszóró.

Mit lehet még vele csinálni vagy csak az én szemem káprázik?

a legjobban ügy észrevehető, higy egyenletlen úton mész és a csóva az előtted lévő autó hátulján vibrál és nem egyenletesen billeg mint a gödrök azt kiadnák.

Köszi

tipikus.olvasd el ezt:  Wink wave


http://mondeo.hu/wiki/index.php/Villogó_fények-avagy,hogyan_cseréljünk_bronzkeféket_a_generátorban
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #18687 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:32:47 »

tipikus.olvasd el ezt:  Wink wave


http://mondeo.hu/wiki/index.php/Villogó_fények-avagy,hogyan_cseréljünk_bronzkeféket_a_generátorban

És csak göröngyös úton xar a bronzkefe?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18688 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:34:23 »

És csak göröngyös úton xar a bronzkefe?
semmi köze a göröngyhöz.egy példát hozott fel,de nem csak ott vibrál. duhos2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #18689 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:35:58 »

tipikus.olvasd el ezt:  Wink wave


http://mondeo.hu/wiki/index.php/Villogó_fények-avagy,hogyan_cseréljünk_bronzkeféket_a_generátorban

A cikk végén írtad ezt:
"Ha már így kézben van,akkor nem felejtsétek szabadonfutósítani a generátort!"

Ez mire jó?
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
spero01
Vendég
« Új hozzászólás #18690 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:38:27 »

tipikus.olvasd el ezt:  Wink wave


http://mondeo.hu/wiki/index.php/Villogó_fények-avagy,hogyan_cseréljünk_bronzkeféket_a_generátorban

mozog maga a lámpatest de van még kettő ford a családban egy focus aminek szintén mozog a lámpateste jobban is mint az enyém de mégsem vehető az a jelenség észre mint nálam.

lehet a foncsor belül?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18691 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:43:19 »

A cikk végén írtad ezt:
"Ha már így kézben van,akkor nem felejtsétek szabadonfutósítani a generátort!"

Ez mire jó?
Wink wave

http://mondeo.hu/wiki/index.php/Szabadonfutós_generátor_dízelre
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18692 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:44:46 »

mozog maga a lámpatest de van még kettő ford a családban egy focus aminek szintén mozog a lámpateste jobban is mint az enyém de mégsem vehető az a jelenség észre mint nálam.

lehet a foncsor belül?
ha a lámpatest fixen áll,akkor csak a foncsor mozdulhat benne.de csinálj egy műszertesztet,és nézd menet közben a töltőfeszültséget.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
spero01
Vendég
« Új hozzászólás #18693 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:48:03 »

ha a lámpatest fixen áll,akkor csak a foncsor mozdulhat benne.de csinálj egy műszertesztet,és nézd menet közben a töltőfeszültséget.

ok kipróbálom......köszi Wink
Naplózva
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #18694 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:54:36 »


 eljen worship
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #18695 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 21:47:40 »


A benzines nem szabadonfutós alapból? (bzozoo-é benzines)
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18696 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 09:14:18 »

A benzines nem szabadonfutós alapból? (bzozoo-é benzines)
de.nem is figyeltem.akkor hola probléma? nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18697 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 10:21:50 »

Már vártam, hogy mikor jön rá valaki.....   hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #18698 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 13:55:15 »

Tisztelt Fórumtársak!
Megosztanám a tapasztalataimat a Mondeo akkumulátor töltő elektronikájával kapcsolatban. A dieesel gépeknél a rendszeresített töltő feszültség átlagban 14.4 Volt. A rendszerbe épített elemek működési feszültsége viszont 12 Volt. aminek következtében a feszültség érzékeny elemek sűrűbben meghibásodnak és adott esetben teljesen tönkre mennek, mint Pl  LED nappalimenet fényforrás, tompított fényszóró izzók stb...stb. A valódi ok azonban, a rendszerben keletkező nagy áramfogyasztók kikapcsolásakor keletkező tranziens feszültség csúcsok, amik adott estekben oszcilloszkóppal vizsgálva, meghaladhatják a +18 voltot is. Ilyen nagy áramfogyasztók pl. első hátsó ablakfűtés, kiegészítő fűtés, klímaberendezés, ventilátorok. A probléma kiküszöbölésére mindenkinek ajánlom, a Német gyártmányú, profi, KEMO M168 nevű akkumulátor túlfeszültség védő egység beépítését a rendszerbe. A beépítés végtelen egyszerű. Csak párhuzamosan kell kötni az akkumulátorral. Az ára itthon 2200-3000 Ft között változik. Az egység igen hatékonyan csillapítja a rendszerben keletkező igen magas induktív feszültség csúcsokat. A  LED nappalimenet fényforrások védelmében javaslok még egy + feszültség stabilizátor beépítését, ami beszerezhető a www.d-audio.hu weboldalról + tápfeszültség stabilizátor kitt néven 510Ft. A két elemet több mint 10 hónapja használom, azóta semmilyen túlfeszültségből eredő kiégés vagy meghibásodásom nem volt. A feszültségstabilizátor beépítése előtt 1 év alatt 4 esetben cseréltem  LED fényforrást. Szerintem mindenképp megéri, az említett elemek beépítése a túlfeszültség mentes akkumulátor töltés érdekében. A gyári rendszer csak a bekapcsolást folyamatát szabályozza. Sajnos a kikapcsoláskor keletkező túlfeszültségtől semmi nem védi a rendszer elemeket wave
Tisztelettel László! worship    
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.18 hétfő, 14:03:05 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #18699 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 14:10:31 »

Tisztelt Fórumtársak!
Megosztanám a tapasztalataimat a Mondeo akkumulátor töltő elektronikájával kapcsolatban. A dieesel gépeknél a rendszeresített töltő feszültség átlagban 14.4 Volt. A rendszerbe épített elemek működési feszültsége viszont 12 Volt. aminek következtében a feszültség érzékeny elemek sűrűbben meghibásodnak és adott esetben teljesen tönkre mennek, mint Pl  LED nappalimenet fényforrás, tompított fényszóró izzók stb...stb. A valódi ok azonban, a rendszerben keletkező nagy áramfogyasztók kikapcsolásakor keletkező tranziens feszültség csúcsok, amik adott estekben oszcilloszkóppal vizsgálva, meghaladhatják a +18 voltot is. Ilyen nagy áramfogyasztók pl. első hátsó ablakfűtés, kiegészítő fűtés, klímaberendezés, ventilátorok. A probléma kiküszöbölésére mindenkinek ajánlom, a Német gyártmányú, profi, KEMO M168 nevű akkumulátor túlfeszültség védő egység beépítését a rendszerbe. A beépítés végtelen egyszerű. Csak párhuzamosan kell kötni az akkumulátorral. Az ára itthon 2200-3000 Ft között változik. Az egység igen hatékonyan csillapítja a rendszerben keletkező igen magas induktív feszültség csúcsokat. A  LED nappalimenet fényforrások védelmében javaslok még egy + feszültség stabilizátor beépítését, ami beszerezhető a www.d-audio.hu weboldalról + tápfeszültség stabilizátor kitt néven 510Ft. A két elemet több mint 10 hónapja használom, azóta semmilyen túlfeszültségből eredő kiégés vagy meghibásodásom nem volt. A feszültségstabilizátor beépítése előtt 1 év alatt 4 esetben cseréltem  LED fényforrást. Szerintem mindenképp megéri, az említett elemek beépítése a túlfeszültség mentes akkumulátor töltés érdekében. A gyári rendszer csak a bekapcsolást szabályozza automatikusan. Sajnos a kikapcsolás esetében ez a szabályozottság nem működik. wave
Tisztelettel László! worship   

Rendesen az akksi elég kellene legyen, hogy "megegye" az ilyen csúcsokat, többek között pont emiatt nem jó ötlet lekötött akksival járatni az autót (bár elvileg, ha már jár, lehetséges lenne). A LED-es cuccokat, amiket 12V-osnak mondanak, de kimondottan autóba terveznek, azokat a normál, 14,4V-os max. töltőfeszre tervezik, ezzel nincs gond. A LED-es izzókban a LED-eken és némi ellenálláson kívül más nemigen van, ezeknek a kisebb tranziensek sem nagyon tudnak ártani. De mivel a Mondeonak kicsit más a töltési rendszere, és tartósan 16V körüli töltőfeszültség is előfordulhat, inkább ez lehet az oka annak, hogy gyakrabban mennek tönkre ezek egy Mondeoban, mint más autóban. A 12V-os (azaz 14,4V-os) túlfeszvédőt emiatt nem biztos, hogy a legjobb ötletnek tartom, mert tartósan kaphat olyan terhelést, amit vagy nem kellene megegyen, de mivel mégis megeszi, nem tesz neki kimondottan jót. A fesz.stabilizátor szerintem sokkal alkalmasabb. Kismillió verzióban kapható. Én pl. a dx.com-on vettem pár dollárért olyan 2-3A körüli stabilizált tápegységet, ami 18V-ig bármit megesz, és állítható, hogy mennyi legyen a kimenetén.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 367 368 369 370 371 372 373 [374] 375 376 377 378 379 380 381 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.125 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.